Anoniem: 224360 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:42:
[...]
Dan ga je ervan uit dat mensen rooksmaak universeel lekker vinden. Ken er genoeg die het goor vinden, maar wel de andere typische BBQ smaken en gerechten waarderen. Die willen dus juist geen rooksmaak.
En dan zul je weer puristen hebben die dat geen BBQ noemen, maar koken op een andere wijze.
Als fanatieke keukenprutser vindt ik het maken leuker dan het opeten ( cru gezegd )
Als ik Pulled pork maak, dan eet ik daar de eerste happen van tijdens het pullen.
Maar daarna vind ik het allemaal met gezegend .... anderen zijn er gelukkiger mee.
Rooksmaak wil ik alleen in warmgerookte zalm / kipfilet in de salade, maar bij de zalm zelfs het liefste minimaal
Ik maak het met liefde en plezier klaar, tot vorig jaar zelfs 'op bestelling' tot zo'n 30 / 50 man, 3 jaar de kerst-bbq voorbereid voor collega's, die het alleen maar opwarmden daarna ...
De techniek interesseert mij meer dan wat op mijn bord komt
En toch staat de kamado hier gemiddeld 2 á 3 keer in de week aan, in op warmere dagen soms wel dagelijks
Ik ben opgegroeid met de simpele saté en kippevleugel, te hard en krokant gebakken, en dat is met de juiste houtskool net zo lekker
* en niet de AH / Aldi / Jumbo houtskool gebruiken, want daar heb ik ( onbewust ) altijd een bijsmaak van hulp-brandstoffen - parafine en wax.
Mijn wederhelft verklaarde me eerst voor gek, op de eerste plaats omdat ik 15 kilo zakken houtskool / kokosbriketten ging halen, maar ook nog eens dat ze ( in verhouding ) 3x zo duur waren.
Maar zelfs zij, die er niets om geeft, "predikt" dit nu als iemand het er over heeft, dat het beter zou zijn in smaak en beleving
De chefkok van het restaurant waar zij werkt is stront-eigenwijs, maar toch over naar Dammers / Black-Ranch ...