Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 144 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

Vraag me wel eens af op welk fora geen medetweakers zitten lol. Dit weekeinde alleen maar paar hambugers gebraden op de Q, pizza was planning maar regen stuurde ons richting oven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:27
Bij de Welkoop is komende week de Grizzly Grills Kamado Elite Large in de aanbieding voor €849. Ik vraag mij af in hoeverre deze meerwaarde biedt t.o.v. de Grill Guru Large bij de Hornbach?

Scheelt toch €200 en Grill Guru is daarnaast naar mijn inziens bekender en gangbaarder dan de Grizzly. Verschillen die ik zie is dat de Elite een iets luxere uitstraling heeft en een chip feeder waar ik zelf niet echt op zit te wachten.

Wat zijn nog meer verschillen? Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Woon jij in Gemert? Als je geen ultra haast hebt, PB mij even.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Done

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:47
zeezuiper schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:16:
Bij de Welkoop is komende week de Grizzly Grills Kamado Elite Large in de aanbieding voor €849. Ik vraag mij af in hoeverre deze meerwaarde biedt t.o.v. de Grill Guru Large bij de Hornbach?

Scheelt toch €200 en Grill Guru is daarnaast naar mijn inziens bekender en gangbaarder dan de Grizzly. Verschillen die ik zie is dat de Elite een iets luxere uitstraling heeft en een chip feeder waar ik zelf niet echt op zit te wachten.

Wat zijn nog meer verschillen? Wat is wijsheid?
Sowieso de Grizzly Grill elite large. Is de 2021 versie met verbeterde veren (waardoor de deksel blijft open staan op elke gewenste hoogte), wat donkere kleur keramiek (wat luxer oogt i.t.t. de 2020 versie), onderstel wat matzwart is, extra sluiting van de deksel, infinity gasket vilt (zelfde als The Bastard en beter dan die van Grill Guru) en een matzwarte 'schoorsteen'. Daarnaast heeft de Grizzly Grill i.t.t. de Grill Guru een standaard D&C opstelling, RVS kolenmand en chip feeder (wat ook weer verbeterd is t.o.v. de 2020 versie). Qua kosten zal de Grizzly Grill iets hoger zijn dan de Grill Guru (wanneer je dezelfde opties als de Grizzly 2021 wil), maar dan heb je wel de nieuwste versie van de grizzly (2021) waar de Grill Guru al jarenlang niet innovatief is geweest.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• galadril
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-07 20:13
Vandaag hasselback aardappelen gemaakt met bacon, champions, pesto kaas en knoflook olie. (Met natuurlijk ook wat jalapenos cheddar kaas worstjes). Was erg geslaagd al denk ik dat ik de volgende keer iets zachtere aardappels gebruik :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/niTwYEjHyH2_SXxKE9kA0OQAroA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xcOh3oa4VpAlD7rmRgWZpOOK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FlIj7gh5A2SKSMdY_tnP-HNkWK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0w9i7Z0W0r1VBjeMmWGZdTgn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FAY6JzCfasPHo75uGiwgGIzkVYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wZ5a44223XnhKDGp9g42zDdh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/doe2OO8eip14pYK8owhHpW01Cv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RWcqCd05Kn0No74P5iSf9SyE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bos_9-nOacv_6fP2n16wQdy6MO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dEuj2ryrShwgSAxze1P29TGS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:06

copykat

Good copy isn't bad

@galadril rode zoete aardappel is een goede voor de bbq.
Poft er lekker.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:39
Er komt weer genoeg lekkers voorbij! Helaas al dik een week ziek en geen puf voor BBQ. :(
Enige voordeel is dat volgend weekend wel het straatwerk voor mijn garage gereed is waardoor ik de kamado's makkelijk naar binnen & buiten kan halen. Deze staan letterlijk stof te happen de laatste maanden.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 07:48
In de running voor een Kamado Joe. Nu vroeg ik me af, hebben mensen hier uit ervaring een goede deal kunnen krijgen met een Kamado Joe bij een dealer?

Ik twijfel nog tussen de Classic III of de Big Joe versie, maar daar kan ik mijn hoofd nog even over breken :-)

[ Voor 31% gewijzigd door BrcBas op 11-04-2021 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:46
Hari-Bo schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:39:
Er komt weer genoeg lekkers voorbij! Helaas al dik een week ziek en geen puf voor BBQ. :(
Enige voordeel is dat volgend weekend wel het straatwerk voor mijn garage gereed is waardoor ik de kamado's makkelijk naar binnen & buiten kan halen. Deze staan letterlijk stof te happen de laatste maanden.
Nog niet beter? Hoorde vrijdag dat je ziek was. Dacht zal ff gedag zeggen op mijn laatste werkdag.

Anyway beterschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Laatst online: 20:27
Sowieso de Grizzly Grill elite large. Is de 2021 versie met verbeterde veren (waardoor de deksel blijft open staan op elke gewenste hoogte), wat donkere kleur keramiek (wat luxer oogt i.t.t. de 2020 versie), onderstel wat matzwart is, extra sluiting van de deksel, infinity gasket vilt (zelfde als The Bastard en beter dan die van Grill Guru) en een matzwarte 'schoorsteen'. Daarnaast heeft de Grizzly Grill i.t.t. de Grill Guru een standaard D&C opstelling, RVS kolenmand en chip feeder (wat ook weer verbeterd is t.o.v. de 2020 versie). Qua kosten zal de Grizzly Grill iets hoger zijn dan de Grill Guru (wanneer je dezelfde opties als de Grizzly 2021 wil), maar dan heb je wel de nieuwste versie van de grizzly (2021) waar de Grill Guru al jarenlang niet innovatief is geweest.
@TRD07 bedankt voor je uitgebreide vergelijking. Weet je toevallig ook hoe het met garantie en onderdelen geregeld is? Die Grill Guru's zijn op iedere straat hoek te verkrijgen maar hoe zit dat met de Grizzly als bijvoorbeeld de Welkoop omvalt?

[ Voor 61% gewijzigd door zeezuiper op 11-04-2021 21:46 . Reden: Oorspronkelijke reactie toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
Dracula schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:41:
[...]

Nog niet beter? Hoorde vrijdag dat je ziek was. Dacht zal ff gedag zeggen op mijn laatste werkdag.

Anyway beterschap.
Ja schiet niet erg op... Maar we houden contact, mail je nieuwe gegevens maar zodra je deze hebt. :)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRD07
  • Laatst online: 22:47
zeezuiper schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:41:
[...]

@TRD07 bedankt voor je uitgebreide vergelijking. Weet je toevallig ook hoe het met garantie en onderdelen geregeld is? Die Grill Guru's zijn op iedere straat hoek te verkrijgen maar hoe zit dat met de Grizzly als bijvoorbeeld de Welkoop omvalt?
Garantie is beiden via dezelfde importeur: 200fahrenheit. Grizzly heeft 10 of 20 jaar op keramiek (is onduidelijk omdat de site volgens mij 20 aangeeft, maar het boekje 10). Onderdelen die je wil hebben zitten er bij de Grizzly Grill al voornamelijk standaard bij (D&C en kolenmandje), maar verdere accessoires (pizzasteen, regenhoes etc.) zijn o.a. via de Welkoop bij te kopen. De maat is volgens mij behoorlijk standaard voor de Grizzly dus ik denk dat sommige accessoires ook wel te koop zijn van andere merken. Er zijn hier in het topic meerdere gebruikers van de Grizzly (even de zoekfunctie gebruiken) die wss wel accessoires hebben gekocht van andere merken dan die van Grizzly (Welkoop) zelf. Overigens als de Welkoop omvalt dan is 200fahrenheit nog steeds de importeur en dus dezelfde als Grill Guru.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik zou graag de Masterbuilt Gravity 800 aanschaffen maar hij is net te breed om hem netjes droog weg te kunnen zetten.
Als het blad aan de rechterkant van de BBQ < 89,5cm hoog is, past hij onder een aanrechtblad en is het probleem opgelost.

Wie kan mij de afstand vertellen tussen de vloer en de bovenkant van het blad aan de rechterkant van de BBQ?

*Als je echt hele slechte ervaring heb met deze bbq, zou ik dat ook graag horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@zeezuiper
Kans is groot dat Gril Guru en Grizly Grill exact de zelfde onderdelen heeft om uit te kiezen.
T lijkt een beetje op audi volkwagen skoda van de V.A.G.
Ook het zelfde magazijn maar andere doelgroep.
Hun development is dripping down naar de skoda. Voordeel is langer gebruik van gemaakte onderdelen.
Bedenkt dat en dan wat je zelf wilt.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Laatst online: 22:03
wouter3 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:25:

Voor de lekschaal wil ik nog wel iets verzinnen. Ik hou niet zo van verspillen en wil daarom eigenlijk niet steeds met aluminiumfolie in de weer. Ik gebruik liever een metalen schaal, maar die wordt natuurlijk snel vies (zeker bij zo' kip) en ik wil wel graag voorkomen dat die elke keer gaat roken bij het aansteken. tips zijn welkom.
Ik heb bij de Hanos bij de oven bakspullen voor een euro of 5 een metalen pizzaschaal gekocht (30cm doorsnee). Dat is precies het formaat van de slorollerin de KJ3. Deze schaal zet ik op er X-Rek op het 2e standje van de divide&conquer. Daarboven gewoon de grillroosters.

Nu ik dit typ vraag ik me wel af of een hele (beercan)chicken dan nog onder de Dome past qua hoogte. Dat heb ik nog niet geprobeerd.

Voor ribs etc vind ik dit wel top. De schaal heb ik daarna gewoon in de vaatwasser gegooid. Daar kwam hij een tikkie geroest uit, maar dat boeit dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Laatst online: 22:03
BrcBas schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:36:
In de running voor een Kamado Joe. Nu vroeg ik me af, hebben mensen hier uit ervaring een goede deal kunnen krijgen met een Kamado Joe bij een dealer?

Ik twijfel nog tussen de Classic III of de Big Joe versie, maar daar kan ik mijn hoofd nog even over breken :-)
Ik heb afgelopen maand de Classic III gekocht. Mijn dealer gaf aan niks met de prijs van de Q te kunnen doen. Zeker nu in tijden van Covid. De aanlevering vanuit KJ blijkt momenteel ook heel mondjesmaat te zijn. De dealer gaf aan dat hij zelfs verwacht dat de prijzen met €100/€150 stijgen de komende tijd.

Ik heb er uiteindelijk een zak Dammers, aanmaakwokkels en de bezorging bij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:28
BrcBas schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:36:

Ik heb drie weken geleden een Classic III besteld bij BBQ Experience Center. Daar krijg je standaard al een heel pakket gratis met houtskool, aanmaakwokkels, rek voor spareribs, handschoenen en nog meer (https://www.bbqexperience...onderstel-en-zijplankjes/ -> naar onder scrollen en actiepakket XXL aanvinken).

Was alleen erg jammer dat ze in de winkel complete leugens vertellen over de Kamado Joe om je te sturen naar een BGE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Extigo schreef op maandag 12 april 2021 @ 06:46:
[...]

Ik heb drie weken geleden een Classic III besteld bij BBQ Experience Center. Daar krijg je standaard al een heel pakket gratis met houtskool, aanmaakwokkels, rek voor spareribs, handschoenen en nog meer (https://www.bbqexperience...onderstel-en-zijplankjes/ -> naar onder scrollen en actiepakket XXL aanvinken).

Was alleen erg jammer dat ze in de winkel complete leugens vertellen over de Kamado Joe om je te sturen naar een BGE.
Verkopers en marge op een product....... Veranderd hun feitelijkheid en eerlijkheid over wat t best voor jóu is.
Blijft jammer toch?
Gelukkig hebben we tweakers en reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
copykat schreef op maandag 12 april 2021 @ 07:41:
[...]

Verkopers en marge op een product....... Veranderd hun feitelijkheid en eerlijkheid over wat t best voor jóu is.
Blijft jammer toch?
Gelukkig hebben we tweakers en reviews.
Heel jammer. Gelukkig had ik zelf al wat onderzoek gedaan waardoor ik makkelijk door hun onzin heen kon prikken. Mede met dank aan Tweakers _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 07:48
Extigo schreef op maandag 12 april 2021 @ 06:46:
[...]

Dank! Die mening van hen zag ik in de filmpjes ook duidelijk naar voren komen. Eerlijk gezegd wat twijfel om hem daar te bestellen juist door deze push richting BGE. Misschien toch maar een keer langs gaan!

[ Voor 3% gewijzigd door BrcBas op 12-04-2021 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Tijd terug vriendin geholpen met bbq keuze stress, haar keuze is een Keij geworden. Ook vanwege de openheid van abbey daar. Ze waren ook bij beef exclusive geweest maar vonden dat meer snelle jelle verkopers. Ze gebruikt ding sinds vorige week woensdag zo'n beetje non stop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:49
mutsje schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:38:
Tijd terug vriendin geholpen met bbq keuze stress, haar keuze is een Keij geworden. Ook vanwege de openheid van abbey daar. Ze waren ook bij beef exclusive geweest maar vonden dat meer snelle jelle verkopers. Ze gebruikt ding sinds vorige week woensdag zo'n beetje non stop :+
Beef Exclusief is in mijn ogen echt enorm afgezakt in klantvriendelijkheid en service. Misschien ten onder door succes? Kwam er vroeger graag, maar nu koop ik liever ergens anders. Online of even naar Lunteren. Is voor mij wel drie kwartier rijden en Waddinxveen maar 10 minuten of zo, maar toch.

Snap wel dat hun winkel heel onhandig is tijdens de coronamaatregelen, maar ik moest pas een half uur tot drie kwartier wachten alleen om een rub te kopen. Alleen omdat er maar één of twee klanten tegelijk in de winkel kunnen. Maar zorg dan dat je een medewerker vrij hebt voor de snelle afhalers als je drie kwartier een andere klant moet uitleggen wat een kamado eigenlijk is.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Cass Casey schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:04:
[...]

Beef Exclusief is in mijn ogen echt enorm afgezakt in klantvriendelijkheid en service. Misschien ten onder door succes? Kwam er vroeger graag, maar nu koop ik liever ergens anders. Online of even naar Lunteren. Is voor mij wel drie kwartier rijden en Waddinxveen maar 10 minuten of zo, maar toch.

Snap wel dat hun winkel heel onhandig is tijdens de coronamaatregelen, maar ik moest pas een half uur tot drie kwartier wachten alleen om een rub te kopen. Alleen omdat er maar één of twee klanten tegelijk in de winkel kunnen. Maar zorg dan dat je een medewerker vrij hebt voor de snelle afhalers als je drie kwartier een andere klant moet uitleggen wat een kamado eigenlijk is.
Daar is click n collect toch voor? Doet vuurenrook ook aan volgens mij.
En regelmatig gratis verzending. Kan je ook van profiteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:12
Koehandelaar schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 22:21:
Hier vanavond een fijne picanha gemaakt. Voor het eerst op de nieuwe kamado. Wat werkt dat fijn, zo stabiel.

Hieronder wat foto’s:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Alleen ook gelijk begrepen waarom jullie de discussie hierboven over lekbakjes voeren, de deflector is wel aan een schoonmaakbeurt toe.
Dat ziet er goed uit. Ik heb de GrillGuru zaterdag pas opgebouwd en werd slecht weer dus nog niet opgestookt. Ik ga allereerst spare ribs maken as vrijdag of zaterdag. Ik zal eens proberen of ik net zulke mooie foto's kan plaatsen! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Cass Casey schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:04:
[...]

Toen zij en der man bij Beef waren waren er nog 6 andere echt paren.... hoezo corona proof daar :+ ik heb mijn kamado daar online gekocht ook niet onderhandeld elders waren ze 100 eur meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
mutsje schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:37:
[...]

Toen zij en der man bij Beef waren waren er nog 6 andere echt paren.... hoezo corona proof daar :+ ik heb mijn kamado daar online gekocht ook niet onderhandeld elders waren ze 100 eur meer.
Haha, Dan zijn we wel in werkwijze veranderd sinds vorig jaar zomer. @Dennis1812, in die tijd hadden ze nog geen c&c geloof ik. Maar ik reed er toen gewoon langs na een bezoekje aan de Sligro in Gouda.

Maakt verder ook niet uit. Heb niet zo vaak meer iets nodig en een bezoekje aan Vuur & Rook is nooit een straf. Ook leuke workshops daar. Heb een worst-workshop gedaan. Nu jeukt het nog wel een beetje om een vleesmolen en vulding voor de KitchenAid aan te schaffen een keer. Zelf worst maken is prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Cass Casey schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:53:
[...]

Haha, Dan zijn we wel in werkwijze veranderd sinds vorig jaar zomer. @Dennis1812, in die tijd hadden ze nog geen c&c geloof ik. Maar ik reed er toen gewoon langs na een bezoekje aan de Sligro in Gouda.

Maakt verder ook niet uit. Heb niet zo vaak meer iets nodig en een bezoekje aan Vuur & Rook is nooit een straf. Ook leuke workshops daar. Heb een worst-workshop gedaan. Nu jeukt het nog wel een beetje om een vleesmolen en vulding voor de KitchenAid aan te schaffen een keer. Zelf worst maken is prima te doen.
Nee click n collect is iets nieuws sinds de laatste sluiting inderdaad.
Altijd een toffe winkel waar ik veel meer afreken dan dat ik op mijn lijstje had staan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Cass Casey schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:53:
[...]

Mijn KJ werd gratis bezorgd foutje op hun website :) ik had laatst bij de slager hier (nieuw in winkelcentrum) gevraagd of ze ook darm verkopen, en jawel *O* *O* ik kan daar gewoon varkensdarm halen. Dus inderdaad me kitchenaid maar aanslingeren binnenkort om ook worst te maken. Welke ingredienten aan vleesch etc doe jij erin??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
mutsje schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:37:
[...]

Mijn KJ werd gratis bezorgd foutje op hun website :) ik had laatst bij de slager hier (nieuw in winkelcentrum) gevraagd of ze ook darm verkopen, en jawel *O* *O* ik kan daar gewoon varkensdarm halen. Dus inderdaad me kitchenaid maar aanslingeren binnenkort om ook worst te maken. Welke ingredienten aan vleesch etc doe jij erin??
Ik moet helaas bekennen dat ik sinds de workshop nooit iets ermee gedaan heb. Deed de workshop met twee vrienden. Erg gezellige dag gehad. We hebben toen worst gemaakt, waarvan ik ergens de recepten nog wel heb liggen. Ik meen er eentje te herinneren met venkel en eentje met een specerijenmengsel die iets van sinaasappel had of zo. Die vrienden van me (twee broers) hebben wel een vleeschmolen, maar geen worstvulmachine. Dus die hebben vorig jaar KILOOOOS filet americain in verschillende vormen gemaakt (met name zoals ze filet american kennen bij onze zuiderburen). Maar worsten nog altijd niet. Maar gaat zeker nog gebeuren!

Overigens ben ik, zoals de halve wereld, groot fan van de cheddar/jalapeno worsten van V&R. Liggen nog meerdere pakjes hier in de vriezer.

[ Voor 6% gewijzigd door Cass Casey op 12-04-2021 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 12:02

PnD

like in Pinda ^_^

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FivN7v-o2A03-jcaPesnZr9w6nQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tt6wF3qHD24VNGyFMONjFHWP.jpg?f=fotoalbum_large

Besloten dat hij in de zomer zijn comfortabele plek onder de overkapping kwijt is. Dus een hoes gekocht. Is ie bij jullie ook zo kort? Zie verschillende lengtes op internet. Kan dit kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
wmeester schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:09:
[...]

Dat ziet er goed uit. Ik heb de GrillGuru zaterdag pas opgebouwd en werd slecht weer dus nog niet opgestookt. Ik ga allereerst spare ribs maken as vrijdag of zaterdag. Ik zal eens proberen of ik net zulke mooie foto's kan plaatsen! :-)
We moesten ook onder de overkapping barbecuen, gelukkig stonden we droog. Ben benieuwd naar je foto’s!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

PnD schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:54:
[Afbeelding]

Besloten dat hij in de zomer zijn comfortabele plek onder de overkapping kwijt is. Dus een hoes gekocht. Is ie bij jullie ook zo kort? Zie verschillende lengtes op internet. Kan dit kwaad?
De mijne heeft dat ook hoor, zeker als ik em strak bind vanwege de wind. Alarmslot hangt eronder zodat die niet spontaan afgaat als die nat word :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

PnD schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:54:
[Afbeelding]

Bij mij niet maar ik heb een large cover over n compact.
Beetje ruimte voor wat frisse lucht en wind is prima droogt t onder de cover ook een beetje..
Jou wieltjes zouden t misschien wat minder vinden al die nattigheid die van de cover afdruipt.
Gewoon inspuiten met siliconenspray doet al veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 15:36
Ben druk aan het klussen om een buitenkeuken in elkaar te bouwen van douglas. Hij nadert inmiddels zijn voltooiing, maar ik zit nog even met een vraag.

Kan ik de kamado zo op hout zetten of moet ik er iets tussen doen? De onderkant wordt volgens mij niet heet...

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:42
DynamicDreams schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:33:
Ben druk aan het klussen om een buitenkeuken in elkaar te bouwen van douglas. Hij nadert inmiddels zijn voltooiing, maar ik zit nog even met een vraag.

Kan ik de kamado zo op hout zetten of moet ik er iets tussen doen? De onderkant wordt volgens mij niet heet...
Een tegel eronder of keramiek pootjes

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Die gehele Kamado wordt wel heet, misschien niet heet genoeg om een plank in de fik te steken maar zeker wel heet.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 15:36
MrVegeta schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:39:
[...]

Die gehele Kamado wordt wel heet, misschien niet heet genoeg om een plank in de fik te steken maar zeker wel heet.
Check. Ik ga op zoek naar pootjes.

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Voor de meeste kamados verkopen ze kleine keramieken pootjes. Die zou ik er zeker wel onder zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 09:44

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Je moet dit ding savonds in de straat los laten!😂
Beetje zwart spuiten of een krabbekleur en grootste lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:20
Ik snap niet dat dat ding ook nog een recommendation krijgt.
Hij heeft minstens een half uur nodig voor iets wat je zelf binnen een halve minuut kan. (ook gok ik dat je grill afgekoeld moet zijn voordat hij erop mag)

Daarnaast zag dat hele ding (incl handvatten) er na één beurt al ontzettend ranzig uit, ik pass :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Cass Casey schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:43:
[...]

Ik moet helaas bekennen dat ik sinds de workshop nooit iets ermee gedaan heb. Deed de workshop met twee vrienden. Erg gezellige dag gehad. We hebben toen worst gemaakt, waarvan ik ergens de recepten nog wel heb liggen. Ik meen er eentje te herinneren met venkel en eentje met een specerijenmengsel die iets van sinaasappel had of zo.
Klinkt als 'onze' workshop van Smoke&BBQ? ;) Heb de recepten ook wel ergens liggen.
Die sinaasappel zal de Orange Delight van Saus Guru geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:31
Haha wat een ding, snap niet dat er mensen zijn die dat kopen.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:10
Vooral om te lachen inderdaad, want echt goed werken lijkt het niet te doen. Duurt lang en echt schoon wordt het ook niet. Wat ik z elf altijd doe is een oude lekbak van de wasmachine vullen met heet water er wat zeep, rooster erin en een uurtje laten weken. Dan veeg je na een uur met een staalborstel alles er behoorlijk eenvoudig af. Even afspoelen en klaar. Mooi schoon met relatief weinig moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Koffie schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:01:
[...]

Klinkt als 'onze' workshop van Smoke&BBQ? ;) Heb de recepten ook wel ergens liggen.
Die sinaasappel zal de Orange Delight van Saus Guru geweest zijn.
Klopt! Op 8 augustus zijn we geweest. BLOEDHEET! Gelukkig in de "keuken" lekker koel.

Ik lijk de recepten niet meer te hebben helaas. Of staan ze op Facebook bij Smoke & BBQ of HM Worstelaars?

[ Voor 22% gewijzigd door Cass Casey op 13-04-2021 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Cass Casey schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:47:
[...]

Klopt! Op 8 augustus zijn we geweest. BLOEDHEET! Gelukkig in de "keuken" lekker koel.

Ik lijk de recepten niet meer te hebben helaas. Of staan ze op Facebook bij Smoke & BBQ?
Dan heb ik worst voor je staan grillen :+
Neem even via FB messenger contact met mij (Richard) op, dan stuur ik de recepten van die dag even naar je door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Komend weekend lijkt me uitermate geschikt om eens wat verschillende spare-ribs uit te proberen. Ik ga de volgende vier soorten eens uit proberen:

1. Een standaard sparerib
2. Een extra dikbevleesde sparerib
3. Een Iberico sparerib
4. Een Heyde Hoeve sparerib

Met die eerste twee heb ik al ervaring, maar nr 3 en 4 zijn nieuw voor mij. Uiteindelijk wil ik alle spare-ribs graag tegelijk van de bbq halen en ze mogen bijna fall of the bone zijn.
Op basis van de 3-2-1 methode schat ik normaal in hoeveel tijd ik ongeveer aan elke fase besteed. Bv 2,5 - 1,5 - 0,5. Die Iberico schijnt wat vetter te zijn, dus ik zal de tijd wat moeten aanpassen.
Ik zal de ervaringen tzt delen en sta open voor tips/ervaringen met het bereiden van de Iberico of de Heyde Hoeve Sparerib.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 21:57
Ik ben benieuwd of je het verschil gaat proeven, vraag het me af. Zou mij in elk geval teveel moeite zijn om ze uit elkaar te houden en de aparte garingen in de gaten te houden

[ Voor 46% gewijzigd door 418O2 op 13-04-2021 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 11:16
Hallo allen,

Ik heb een 60cm kamado besteld en wil een meubel gaan tekenen, hiervoor ben ik op zoek naar diameter van het gat dat in het werkblad moet en de afstand van de ligger waar de kamado op staat ten opzichte van het werkblad.

Levering is over een week of 8 (vanuit china) dus zelf opmeten gaat niet en ik heb zonder poten besteld dus zou graag een meubel hebben wanneer hij geleverd wordt.

Heeft iemand deze maten voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat ligt denk ik ook aan de hoogte en bolling van je kamado. Het helpt dan als je zegt welke Chinees je hebt ;)

Wellicht kan iemand anders met een dergelijke Chinees (of een exemplaar uit dezelfde fabriek) even meten voor je.

[ Voor 34% gewijzigd door Boudewijn op 13-04-2021 13:03 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Boudewijn schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:02:
Dat ligt denk ik ook aan de hoogte en bolling van je kamado. Het helpt dan als je zegt welke Chinees je hebt ;)

Wellicht kan iemand anders met een dergelijke Chinees (of een exemplaar uit dezelfde fabriek) even meten voor je.
Verdraaid goed punt :P

Het is een Auplex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 10:48
wouter3 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:40:
Komend weekend lijkt me uitermate geschikt om eens wat verschillende spare-ribs uit te proberen. Ik ga de volgende vier soorten eens uit proberen:

1. Een standaard sparerib
2. Een extra dikbevleesde sparerib
3. Een Iberico sparerib
4. Een Heyde Hoeve sparerib

Met die eerste twee heb ik al ervaring, maar nr 3 en 4 zijn nieuw voor mij. Uiteindelijk wil ik alle spare-ribs graag tegelijk van de bbq halen en ze mogen bijna fall of the bone zijn.
Op basis van de 3-2-1 methode schat ik normaal in hoeveel tijd ik ongeveer aan elke fase besteed. Bv 2,5 - 1,5 - 0,5. Die Iberico schijnt wat vetter te zijn, dus ik zal de tijd wat moeten aanpassen.
Ik zal de ervaringen tzt delen en sta open voor tips/ervaringen met het bereiden van de Iberico of de Heyde Hoeve Sparerib.
Als je echt wilt vergelijken, geen rubs en alleen p/z/k gebruiken. De rubs zijn vaak overheersend. Als je ECHT wilt vergelijken dan. Ik merk dat ook met buikspek vergelijken. Gelukkig zijn die dik genoeg :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Deurges schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:10:
[...]

Als je echt wilt vergelijken, geen rubs en alleen p/z/k gebruiken. De rubs zijn vaak overheersend. Als je ECHT wilt vergelijken dan. Ik merk dat ook met buikspek vergelijken. Gelukkig zijn die dik genoeg :p
Dat was een beetje mijn punt, er zit zo weinig verschil tussen met normale bereiding... Dan moet je het dus anders gaan bereiden om verschil te merken. En wat heb je er dan nog aan?

[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 13-04-2021 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
douwe.nl schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:13:
[...]

Verdraaid goed punt :P

Het is een Auplex.
Auplex zegt ook niet zoveel enkel dat het de onderkant van de markt is (no offence) maar ook zijn deze in verschillende binnen en buitenmaten leverbaar. Kan je de specs niet opvragen bij de leverancier waar je deze hebt besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:41
Ehh, p/z/k? Peper, zout en nog wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Hari-Bo schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:15:
[...]

Auplex zegt ook niet zoveel enkel dat het de onderkant van de markt is (no offence) maar ook zijn deze in verschillende binnen en buitenmaten leverbaar. Kan je de specs niet opvragen bij de leverancier waar je deze hebt besteld?
None taken hoor, ik betaal ook minder dan onderste van de markt prijs dus vind het prima :) heb de vraag idd ook bij de levarancier gesteld maar heb wat meer vertrouwen in metingen van hollandse bodem als die er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ik zit al een tijd te denken aan een combi tussen pellets (wormwiel oid) en houtskool (door zwaartekracht )

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/seef3LI.png
en deze heb ik nu
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/49NYJs5.jpg

zoiezo wil ik dat pellet ding wat ik nu heb aan wat veranderingen onderwerpen .. op zich is het geen miskoop ik mis bv een makkelijke manier om de pellets te wisselen .. een ander "nadeel" is dat de pellets toch vochtig zijn oid .. dus een condens opvang dingetje bouwen aan/bij de pellet bak is wellicht handig ..

de kolen via zwaarte kracht is meer dat ik niet 100% afhankelijk ben van de pellets .. ze zijn vrij duur als je Hot & fast voer op tafel wilt zetten of zonder "rook" low en slow wilt doen ..

zou rond versus vierkant veel uitmaken ? ik wil wel gaan isoleren maar zit nog te twisten tussen het type isolatie materiaal .. ik heb een las apparaat en ik denk dat ik lekker v.d zomer ga knutselen ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deurges
robkrekel schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:45:
Ehh, p/z/k? Peper, zout en nog wat?
Knoflookpoeder O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:29

Pieroman

/me

En als je echt alleen p/z/k wil kan je voor het gemak ook hiervoor gaan: https://www.vanbeekumspec...lt-pepper-garlic-spg.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
douwe.nl schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:17:
Hallo allen,

Ik heb een 60cm kamado besteld en wil een meubel gaan tekenen, hiervoor ben ik op zoek naar diameter van het gat dat in het werkblad moet en de afstand van de ligger waar de kamado op staat ten opzichte van het werkblad.

Levering is over een week of 8 (vanuit china) dus zelf opmeten gaat niet en ik heb zonder poten besteld dus zou graag een meubel hebben wanneer hij geleverd wordt.

Heeft iemand deze maten voor me?
Volgens mij verschilt dat nogal per merk.

edit: Ow er was nog een pagina :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ozzie op 13-04-2021 19:39 ]

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hyperdriver83
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-09 15:02
Beste BBQ-fanaten,

Nieuw op het forum, maar volg het draadje al een paar weken in mijn zoektocht naar een kamado. Net als vele op het internet een lastige keuze tussen budget en wat je er voor terugkrijgt. Geen idee of deze post hier 'mag', maar omdat ik veel heb gelezen en geleerd, is dit mijn manier om wat terug te geven :)

Na jaren een gas BBQ gehad te hebben een een smokey Joe, tijd voor het 'echte' werk. Alhoewel ik de Kamado Joe echt supergaaf vindt valt dit ruim buiten budget. Zo'n 700-800 euro is de grens, en dat is een lastige grens, de grote merken vallen al snel af.

Afgelopen week, bij de Makro de Grill Guru bekeken en zag er niet slecht uit, veel opties er gelijk bij, maar de kleur stond mij niet aan en hij was niet op voorraad :). Dus weer terug online, wat past er dan wel... Nu is deze week de Grizzly Grills elite large in de aanbieding bij Welkoop. Dus daar eens gaan kijken, en ja hoor! Welliswaar iets boven budget, maar gave kleur, de juiste accessoires (kolenmand, 2x halve plate setter, aspook, etc) en een fiberglasspakking, dus inpakken die handel. En gelijk mee willen nemen natuurlijk, boys with toys. Ik rij in een Peugeot 3008 (geen kleine auto), maar dat ding paste er niet in. Gelukkig de buurman meegenomen en met wat hulp van de verkopers, dat ding uitgepakt en in delen in de auto meegenomen. Advies als je geduld heb, laat hem bezorgen!

Zojuist onder het genot van een koud Corona-biertje de kamado in elkaar gezet. Was goed te doen, het onderstel was een beetje strak, maar eenmaal in elkaar supergave unit! Ja, ook dit een een 2-man job.

Dus nu nog even wat kolen en houtwokkels bestellen en bedenken wat er het weekend opgaat.

Lang verhaal, maar heb met veel plezier alles gelezen dus bedankt voor al jullie verhalen en topics.

Mochten er vragen zijn over de Grizzly grills Kamado, stel ze maar, kijk ik of ik ze kan beantwoorden.

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ziet er netjes uit hoor.
veel plezier er mee.
Denk dat het de grill guru original schalen zijn.
https://www.hornbach.nl/s...rge/10224729/artikel.html
en dan een gat voor de woodchip schep er in gemaakt om op de GG elite versie te lijken.
https://www.welkoop.nl/wi...?filterdata=merk=:BASTARD,|GRIZZLY%20GR
(grappig let op de link naam... :Y) ("filterdata=merk=: bastard,...)
https://www.hornbach.nl/s...leet/6571311/artikel.html

Inderdaad ik vind hem ook mooier qua uitstraling.
Die woodchip schep ziet er wel een beetje goedkoop uit op de foto, maar ach grote kans dat je die weinig gebruikt en een rookbox of chunks gebruikt.
mooi compleet voor die prijs.
Nu nog even een setje gietijzeren halve maan open/dicht en full rooster scoren en je bent klaar. :)

ik weet waar je bent met koningsdag! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@hyperdriver83 gefeliciteerd! Veel plezier er van. Vergeet geen rookhout te bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galadril
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-07 20:13
Heeft iemand ervaring met een 'Beef Hammer' ?
https://www.bbquality.nl/product/angus-beef-hammer/

(Is toch gewoon soepvlees??)
Ziet er wel heel indrukwekkend uit haha

[ Voor 13% gewijzigd door galadril op 14-04-2021 08:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
galadril schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:38:
Heeft iemand ervaring met een 'Beef Hammer' ?
https://www.bbquality.nl/product/angus-beef-hammer/

(Is toch gewoon soepvlees??)
Ziet er wel heel indrukwekkend uit haha
Gewoon een stuk been. Leuk opknopen, mooi verhaal er bij en ze kunnen er 12 euro per kilo voor vragen inc een dik bot. Zal ongetwijfeld lekker zijn, maar het is waarschijnlijk

niet
veel
soeps

(ya get me?)

:P

Nee, vast prima hoor, maar vraag me af hoeveel er van over blijft met zoveel bot

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 14-04-2021 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DD2
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-07 13:47

DD2

418O2 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:00:
[...]

Gewoon een stuk been. Leuk opknopen, mooi verhaal er bij en ze kunnen er 12 euro per kilo voor vragen inc een dik bot. Zal ongetwijfeld lekker zijn, maar het is waarschijnlijk

niet
veel
soeps

(ya get me?)

:P

Nee, vast prima hoor, maar vraag me af hoeveel er van over blijft met zoveel bot
Pulled beef van de schenkel kende ik al wel maar wordt dan vaak een stuk been van rond de 4 kilo voor gebruikt. Zoals deze 'beef hammer' kende ik nog niet, de manier van uitsnijden doet suggereren dat je hem voor iets anders gebruikt als voor pulled beef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
DD2 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:31:
[...]

Pulled beef van de schenkel kende ik al wel maar wordt dan vaak een stuk been van rond de 4 kilo voor gebruikt. Zoals deze 'beef hammer' kende ik nog niet, de manier van uitsnijden doet suggereren dat je hem voor iets anders gebruikt als voor pulled beef.
https://www.bbquality.nl/recepten/the-beef-hammer-recept/

dat is wat ze suggereren. Is bijna pulled beef (tot 94 gegaard). Ziet er overigens wel echt lekker uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3zgFoIyZNxLciPEf-oZJHvllUNg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yvCHipoXgC6OtFmcqdvdAttz.png?f=fotoalbum_large

Heeft iemand ervaring met deze Weber Go Anywhere kloon? Wil eigenlijk zo'n WGA kopen maar aangezien deze maar 20 euro zijn is dat misschien wel een leuk alternatief.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Ozzie schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:21:
[Afbeelding]

Heeft iemand ervaring met deze Weber Go Anywhere kloon? Wil eigenlijk zo'n WGA kopen maar aangezien deze maar 20 euro zijn is dat misschien wel een leuk alternatief.
Voor 20 euro kan je hem ook nog eens weg pleuren als het niks is :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:41
Dat idee had ik al, maar het had ook kurkuma kunnen zijn, of komijn. Of kruidnagelpoeder of koreander. Of weet ik wat met een k.

Ik haat afkortingen, en zeker als ze niet te googlen zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
[Afbeelding]

Tja ik zou zeggen hoe vaak ga je hem gebruiken?
Regelmatig of vaak? Koop gewoon een WGA, die zijn regelmatig ook wel in de actie bij de bouwmarkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Martinusz schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:56:
[...]

Tja ik zou zeggen hoe vaak ga je hem gebruiken?
Regelmatig of vaak? Koop gewoon een WGA, die zijn regelmatig ook wel in de actie bij de bouwmarkten.
Niet vaak, alleen op de camping :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Yogibeer schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:45:
[...]

Voor 20 euro kan je hem ook nog eens weg pleuren als het niks is :P
Ja, dat dacht ik ook al, maar dacht misschien iemand hier die er toevallig eentje heeft :)
Denk dat ik hem vd week maar gewoon ga halen, het is vast beter dan wat ik nu heb voor op de camping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ozzie schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:57:
[...]

Als je hem droog kan stallen denk ik dat die van Tarrington house prima is.
Sterker nog, als ik het red rijd ik er deze week nog voor naar de Makro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
[...]

Dan gewoon die nemen, bij Lidl is ie er ook weleens voor iets van 20 euro trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
[...]

Dan wil je liever iets met kwaliteit hebben en niet zo'n pruts ding. Good food = Happy wife = happy life :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Deurges schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:21:
[...]

Dan wil je liever iets met kwaliteit hebben en niet zo'n pruts ding. Good food = Happy wife = happy life :9
Haha ja, maar ben dus benieuwd naar de kwaliteit van dat makro ding :)

Ik ga er van de week wel even heen om te kijken of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

[Afbeelding]

Bij de Makro in Best had ik net de laatste.
Aldus verkoopster komen er deze week in elk geval daar geen nieuwe meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:23

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Misschien kan iemand me hier helpen. Ik heb nu een oude Bar-B-Kettle, Ø 47 cm, Black. Nu is deze echt aan vervanging toe ivm de afgebroken luchtijzers.
Nu dacht ik, ik haal gewoon dezelfde maar zag ook de Weber Original Kettle - Houtskoolbarbecue - Zwart - 47cm Ø.

Het enige echte verschil wat ik zie is de temperatuurmeter. Is deze de 40 euro verschil waard?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
kromme schreef op donderdag 15 april 2021 @ 17:25:
Misschien kan iemand me hier helpen. Ik heb nu een oude Bar-B-Kettle, Ø 47 cm, Black. Nu is deze echt aan vervanging toe ivm de afgebroken luchtijzers.
Nu dacht ik, ik haal gewoon dezelfde maar zag ook de Weber Original Kettle - Houtskoolbarbecue - Zwart - 47cm Ø.

Het enige echte verschil wat ik zie is de temperatuurmeter. Is deze de 40 euro verschil waard?
Ik heb in die van mij gewoon een gaatje geboord en zelf een thermometer erin gedaan. Kostte me 8 euro ofzo

Overigens als ik de plaatjes bekijk op weber.com lijkt er ook verschil in de as opvangbak te zitten, maar of dat het prijsverschil waard is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik zou overigens altijd voor een one-touch uitvoering gaan. Betere temperatuurcontrole en veel makkelijker schoonmaken.

[ Voor 33% gewijzigd door Sethro op 15-04-2021 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:23

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Sethro schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:14:
Ik zou overigens altijd voor een one-touch uitvoering gaan. Betere temperatuurcontrole en veel makkelijker schoonmaken.
En 150 euro duurder...

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaicecube
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. En dat het mag in het topic.

Ik zit eraan te denken om ook maar aan de kamado te gaan, en deze dan ook voor alles wat er mee mogelijk is te gaan gebruiken. (stapsgewijs)

Momenteel heb ik een prima weber kegel bbqtje, maar dat is meer voor de mixed grill avonden dat er van alles en nog wat op gegooid wordt. de slowcook en buitenkeuken opties van de kamado spreken mij zeer aan.

Na vele vele uren het internet af te struimen lijkt de algemenene consensus te zijn dat er een soort "top 3" is op basis van prijs kwaliteit.

De Big green Egg,
De kamado Joe
De Bastard.

Waarbij ik na mijn zoektochten stieken een semi keuze heb gemaakt voor de Kamado Joe classic II (die momenteel overal uitverkocht lijkt, maar dat terzijde en de III heeft niet echt genoeg verbeteringen imo voor het prijsverschil ) Dan in de loop der tijd de joetissrie etc er allemaal bij zodat ik overal gebruik van kan gaan maken.

Echter wat mij nou nog een beetje de vraagt blijft gezien het mijn eerste kamado gaat worden.
Is het de moeite waar om nu al een prijskaartje van +/- 1500 en dan meteen voor de kamado joe te gaan die ik wil, of is het misschien een idee om toch ongeacht dat ik momenteel al in mijn hoofd op mijn joe bezig ben in de tuin :9~ toch voor een "goedkoper merk" te gaan gezien het toch een aanzienelijk bedrag kan schelen.. er zijn ondetussen zoveel kamado varianten dat je voor +/- 800 ook klaar kan zijn, maar ik lees dat er dan toch garantie problemen zijn of meer moeite met de temperatuur constant te houden e.d.

Dus in het kort: Zouden jullie adviseren voor een eerste kamado gelijk te investeren in de wat duurdere toekomstproofere versie, of toch een begin te maken met een goedkopere variant.
(ik snap dat het een persoonlijke keuze is, maar daarom ook meer de vraag of iemand vanuit zijn eigen ervaring kan adviseren) Misschien zijn er wel mensen die perfect gebruik maken van de wat goedkopere variant, of er juist erg veel problemen mee hebben ervaren en het daardoor afraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
thaicecube schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:09:
Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. En dat het mag in het topic.

...

Dus in het kort: Zouden jullie adviseren voor een eerste kamado gelijk te investeren in de wat duurdere toekomstproofere versie, of toch een begin te maken met een goedkopere variant.
(ik snap dat het een persoonlijke keuze is, maar daarom ook meer de vraag of iemand vanuit zijn eigen ervaring kan adviseren) Misschien zijn er wel mensen die perfect gebruik maken van de wat goedkopere variant, of er juist erg veel problemen mee hebben ervaren en het daardoor afraden.
Ik heb zelf gekozen voor de Kamado Joe Classic III. Ik vond het onderstel van de Classic III een stuk steviger ogen en de wielen zijn wat groter waardoor deze makkelijker te verplaatsen is. Daarnaast waren de volgende de belangrijkste punten om de III boven de II te zetten:
- Metalen zijplankjes in plaats van kunststof
- Toevoeging van de SloRoller (ik doe heel veel Low & Slow bereidingen)
- Meegeleverde kolenmand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik kan niet in jou portemonnee kijken, maar als de goedkopere variant toch al 800 euro is dan is dat geen “we zien wel en als het tof is gaan voor de big thing” budget. Ik zou dan meteen voor the big thing gaan, is het niets dan verkoop je hem op een 2de hands site.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.F.H.
  • Laatst online: 00:01
De Hanos lijkt de KJ Classic II nu in de aanbieding te hebben, maar...bij navraag bij BBQExperienceCenter en VuurEnRook blijkt dat de Classic II tot 2022 niet leverbaar zal zijn door leveringsproblemen vanuit de fabriek.. Geldt schijnbaar niet voor de I en III.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-09 07:57
Even tegengas met al dat ei geweld.
Waarom niet een WSM naast de Weber kogeltje? WSM is puur bedoeld voor low en slow.

Zelf staarde ik blind op een ei. Maar voor mij teveel nadelen, vooral breekbaarheid is een ding aangezien ik het moet verplaatsen.

Daarom nu gekozen voor een WSM, dat wordt Weber nummer 3 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Eens in de zoveel tijd komt een vergelijkbare vraag voorbij. Zie bijvoorbeeld de reacties op deze post: https://gathering.tweaker...message/65697450#65697450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaicecube
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11-2024
Bedankt voor de antwoorden (en de hanos tip)

Ik ga weer even verder rondneuzen om te kijken of ik tot een goede beslissing kan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gummiebeer schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:48:
Even tegengas met al dat ei geweld.
Waarom niet een WSM naast de Weber kogeltje? WSM is puur bedoeld voor low en slow.

Zelf staarde ik blind op een ei. Maar voor mij teveel nadelen, vooral breekbaarheid is een ding aangezien ik het moet verplaatsen.

Daarom nu gekozen voor een WSM, dat wordt Weber nummer 3 *O*
voordeel van keramisch is wel dat het beter hitte vasthoud, maar er zijn zeker nadelen zoals jij zegt..

Om die reden heb ik ook een dubbelwandige stalen versie gekocht..
Goedkoper, makkelijker handelbaar en kan zowel low en slow als grillen..

Een serie van dedicated BBQs is natuurlijk helemaal ideaal, maar de meeste zullen daar geen ruimte voor hebben.

Maar ben met je eens dat een keramisch EI zeker niet heilig is..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gister voor het eerst in iets van 25 jaar spareribs gemaakt..
In mijn studententijd heb ik een keer een semi traumatische ervaring gehad toen de huisgenoten van mijn vrouw spareribs hadden gemaakt.. zonder seasoning, eerst gekookt en daarna kort op de grill.. laten we zeggen dat het klef, taai, vet, grijs vlees was.. jaren lang had ik daar associaties mee bij spare ribs..

Maar gister toch maar een poging gedaan.. Eigenlijk vooral omdat mijn oudste dochter ze erg lekker vind (ontdekte ze toen ze met vriendin ging eten)
Het resultaat was gelukkig een stuk smakelijker dan mijn trauma herrinering!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBntpAyUXlrj015qpoeSXULwo-I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gMdzm6YDF4uYEXjvJAVGjsNV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6bPzz5QjWUAvjdvM5JGZqwSKn24=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4w7At3OX3xqzCysQPyvcFs36.jpg?f=fotoalbum_large

als bijgerecht/backup ook wat Haloumi gegrilld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ph9sgtx2_zGPjopZa1lFxcHHujc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w0kgzYvFcV9aS0I9DbbagDZu.jpg?f=fotoalbum_large

En toch wel een heel acceptabel resultaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pRH30O9NRhvDJg0B3117F3jr7ZQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oVk6vQPNCRxxTIZLsODUFRVD.jpg?f=fotoalbum_large
Ze hadden nog wat malser gekund, maar zeker prima te eten :)

Ik moet zeggen dat ik toch meer liefhebben van pulled pork of Brisket ben, maar dit was wel voor herhaling vatbaar, maar dan nog langer low&slow..

[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 16-04-2021 13:24 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deurges
ToolkiT schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:23:
Gister voor het eerst in iets van 25 jaar spareribs gemaakt..
In mijn studententijd heb ik een keer een semi traumatische ervaring gehad toen de huisgenoten van mijn vrouw spareribs hadden gemaakt.. zonder seasoning, eerst gekookt en daarna kort op de grill.. laten we zeggen dat het klef, taai, vet, grijs vlees was.. jaren lang had ik daar associaties mee bij spare ribs..

Ze hadden nog wat malser gekund, maar zeker prima te eten :)

Ik moet zeggen dat ik toch meer liefhebben van pulled pork of Brisket ben, maar dit was wel voor herhaling vatbaar, maar dan nog langer low&slow..
Dat zie je ook aan de botjes. Als ze langer er op liggen, trekt het vlees meer op. En gewoon vaker maken en proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Mmmm lekker spareribs! :) Ik zet net mijn barbecue aan omdat ik er over een kwartiertje spareribs op wil gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fabianchang
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-01 17:23
thaicecube schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:10:
Bedankt voor de antwoorden (en de hanos tip)

Ik ga weer even verder rondneuzen om te kijken of ik tot een goede beslissing kan komen :)
Als ik je nog een overweging mag meegeven: https://grillbillbbq.com/en/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mivadebe
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 10:44
Ik ben nog altijd superblij met de keuze die ik heb gemaakt (grillbill) waar ik mij eerst kapot staarde op de Joe. Geen moment spijt! Er ligt nu weer een lekkere bavette rollade op:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ik zit eraan te denken om ook maar aan de kamado te gaan, en deze dan ook voor alles wat er mee mogelijk is te gaan gebruiken. (stapsgewijs)

Momenteel heb ik een prima weber kegel bbqtje, maar dat is meer voor de mixed grill avonden dat er van alles en nog wat op gegooid wordt. de slowcook en buitenkeuken opties van de kamado spreken mij zeer aan.

Na vele vele uren het internet af te struimen lijkt de algemenene consensus te zijn dat er een soort "top 3" is op basis van prijs kwaliteit.

De Big green Egg,
De kamado Joe
De Bastard.
Dit is vooral de bekendheid en zo. Zijn erg goed maar prijs vs kwaliteit zullen er vast meer zijn met een goede ratio.
Waarbij ik na mijn zoektochten stieken een semi keuze heb gemaakt voor de Kamado Joe classic II (die momenteel overal uitverkocht lijkt, maar dat terzijde en de III heeft niet echt genoeg verbeteringen imo voor het prijsverschil ) Dan in de loop der tijd de joetissrie etc er allemaal bij zodat ik overal gebruik van kan gaan maken.

Echter wat mij nou nog een beetje de vraagt blijft gezien het mijn eerste kamado gaat worden.
Is het de moeite waar om nu al een prijskaartje van +/- 1500 en dan meteen voor de kamado joe te gaan die ik wil, of is het misschien een idee om toch ongeacht dat ik momenteel al in mijn hoofd op mijn joe bezig ben in de tuin :9~ toch voor een "goedkoper merk" te gaan gezien het toch een aanzienelijk bedrag kan schelen.. er zijn ondetussen zoveel kamado varianten dat je voor +/- 800 ook klaar kan zijn, maar ik lees dat er dan toch garantie problemen zijn of meer moeite met de temperatuur constant te houden e.d.

Waar je vooral naar moet kijken is kan je alle accessoires er bij kopen die je wilt? Passen ze(samen stellen uit diversen website kan een hel zijn.)
De duurdere versies hebben iets beter uitgewerkte/functionerende onderdelen.
Roest vastheid frame/nest, scharnier functie dome, werking topvent, kwaliteit zij-tafels.
Manier hoe goed de kamado regelbaar is en stabiel een temp kan vast houden.
Wat niet wil zeggen dat die welkoop grizzlygrill large elite van de helft vd prijs ook maar de helft in kwaliteit is. Misschien is die gewoon prima voor je bbq gedrag en intensiviteit.
T oog wil ook wat dus misschien vind je de KJ classic II gewoon mooier en stoerder.

Koop wel voor enige (10 of meer )jaren. Ik heb de "fout" gemaakt een kleinere te kopen dan achteraf wenselijk was en moet nu versneld x euro afschrijven als ik een large wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:53

the mod man

iets van beeldmaker

the mod man schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:31:
[...]

Het is een weber master touch geworden, 2de hands voor 60 euro. Gekocht op de groei met 57cm :+

Nu alle benodigdheden verzamelen en dan zodra het weer het toelaat de eerste steaks maar eens verprutsen O-)
Gisteren voor het eerst de BBQ aangehad. Eerst het rooster warm gemaakt om hem te reinigen. Wat oven reiniger en aluminium folie werkte verassend goed. Denk wel dat ik het (2de hands) rooster nog schoner kan krijgen met wat meer zweet en warmte.

Eigenlijk zonder voorkennis wat houtskool aangestoken (onkruidbrander en weber briketten strater ftw) en de BBQ wat laten opwarmen. Veel hoger dan 200-210 graden is die niet geweest.

Sous vide gegaarde spare ribs erop, kipdijfilet, mais en een steak erop gehad. Behalve de steak die te ver gegaard was en geen mooie sear had (nog wel de gasbrander erover gehaald ter compensatie) was alles verassend goed gelukt, nu al blij met de aankoop. Nou de hele thread terug lezen voor de beste tips en tricks en recepten.

Oh en meer vrienden fixen die mee willen bbq-en

I can't wait to shoot!

Pagina: 1 ... 144 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism