Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 140 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04:21

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Korkss schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:42:
Iemand hier ervaring met een draadloze thermometer? Ik twijfel of ik de Meater + ga halen, maar lees toch wat uiteen liggende bevindingen van mensen.
Meater+ hier. Had in de Weber best vaak dat de verbinding tussen de probe in het vlees en de meater meter dropte. In de kamado nog geen last van gehad. Maar geloof dat er ook Weber gebruikers wel tevreden zijn.

De probe is vrij groot, dus werkt niet goed op dunne steaks, maar daar heb je een digitale thermometer voor.

Denk dat je even moet nagaan wat je wilt grillen. Hamburgers, kip, steaks? Dan zou een digitale thermometer prima zijn.

Picanha, cout de bouf, brisket etc? Dan een meater overwegen. Zo'n digitale thermometer ga je altijd wel gebruiken. Dus daar kan je mee beginnen. Mocht je grenzen aanlopen kwam je overwegen om een duurder ding er bij te kopen.

*termapen

[ Voor 22% gewijzigd door MrVegeta op 25-03-2021 18:25 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-09 19:02
sNielz123 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:53:
Ik heb de Meater+, werkt voor mij prima moet ik zeggen.
Hij ziet er alleen zo cool uit dat ik hem steeds met blote handen uit het vlees wil halen.

Je kan waarschijnlijk voor de helft van het geld of minder ook wel iets goeds vinden.
Ben nu wel benieuwd naar een foto van je handen :+
MrVegeta schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:54:
[...]

Meater+ hier. Had in de Weber best vaak dat de verbinding tussen de probe in het vlees en de meater meter dropte. In de bkamado nog geen last van gehad. Maar geloof dat er ook Weber gebruikers wel tevreden zijn.

De probe is vrij groot, dus werkt niet goed op dunne steaks, maar daar heb je een digitale thermometer voor.

Denk dat je even moet nagaan wat je wilt grillen. Hamburgers, kip, steaks? Dan zou een digitale thermometer prima zijn.

Picanha, cout de bouf, brisket etc? Dan een meater overwegen. Zo'n digitale thermometer ga je altijd wel gebruiken. Dus daar kan je mee beginnen. Mocht je grenzen aanlopen kwam je overwegen om een duurder ding er bij te kopen.

*termapen
Nou dit weekend wordt er al pulled pork gemaakt, aankomende week gaat er een groot stuk Picanha op, Beercan chickens etc.
Heb al een meter maar die moet je er steeds weer uithalen. Vind dat irritant vandaar de keuze naar een draadloze zoals the meater.

[ Voor 57% gewijzigd door Korkss op 25-03-2021 18:37 ]

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:40

Mystikal

It never hurts to help!

Erasmo schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:05:
Is dat een speciale schaal met spit voor de kip?
Ja klopt, werkt goed!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:21
Ik ben er blij mee. Soms wat gek gedrag, maar over het algemeen werkt het prima. Geen kabels en dubbele sensor per stick vind ik echt fijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 22:11
Ik heb ook een Meater+ en ben er heel tevreden over en mijn barbecue heeft ook nog een ingebouwde probe maar gebruike meestal de meater omdat die ook uitrekent wanneer iets klaar is en dat is best makkelijk :)

Maar geen idee hoe lang die mee zal gaan, het ziet en voelt als een heel degelijk product dus ik heb er wel vertrouwen in dat die het behoorlijk lang blijft doen.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb hem al twee jaar en merk niks. Zit ook geen accu in de probes denk ik, alleen een condensator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Aan de andere meater gebruikers: kan je een alarm voor de ambiente temperatuur instellen? En hier doen jullie het met het rusten? Haal je het vlees er pas af wanneer de meater het aangeeft? Ik heb het idee dat die niet altijd rekening houden met het doorgaren.

[ Voor 48% gewijzigd door MrVegeta op 25-03-2021 19:26 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 18:19
Ik vind het persoonlijk een nadeel dat ik de meater+ niet kan gebeuren voor alleen de ambient temperatuur (of heb ik dat mis?)

Zo kan ik makkelijker checken of mijn temperatuurmeter op de dome nog accuraat is of niet, ook wel leuk voor wat data achteraf.

Zelf ben ik nog op zoek naar een leuke thermometer, maar ik denk dat ik eerst een goedkopere inkbird ga bestellen, volgens mij doet dat ding precies wat ik er van verwacht. Een joetisserie staat nog niet op mijn verlanglijst.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Van welk merk is ie? Ik heb zoek zoiets voor mijn kippetjes, leg ze nu op het rooster maar zo is natuurlijk veel toffer.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Erasmo schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:31:
[...]

Van welk merk is ie? Ik heb zoek zoiets voor mijn kippetjes, leg ze nu op het rooster maar zo is natuurlijk veel toffer.
Jamie Oliver

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:33

copykat

Good copy isn't bad

Korkss schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:42:
Iemand hier ervaring met een draadloze thermometer? Ik twijfel of ik de Meater + ga halen, maar lees toch wat uiteen liggende bevindingen van mensen.
ik vind eigenlijk de enige reden om draadloos te gaan als je een spit of ander rotary tool van plan bent te gebruiken.
anders:
oplader/ladings capaciteit en afname hiervan na verloop van tijd. (temperatuur die elke keer de "chargeunit" krijgt.)
niet vervangbaar vrees ik.

anders kan je de "cookperfect" dual kit kiezen.
pen/probe mag je onbeschermt tot 300 graden verwarmen.
heeft meerdere zones in de meetpen lijkt op de meater pen qua gebruik dus een "moinkball" is wat minder makkelijk te meten. grote stukken vlees meet hij op rand tot punt op meerdere plekken.

dunnere probes? inkbirds zijn populair. enkele meting per probe. (dus ook kleinere stukken vlees mogelijk.)

Eigenlijk is een simpele probe alla inkbirds (Inkbird IBT-4XS ) meestal voldoende. eentje rooster en meerdere op je vlees. nog een digi meetpen er bij voor t prik by hand meten en je komt al een heel eind.

De cookperfect is vooral met low en slow van grote stukken ideaal omdat hij op de rand en diep in het vlees meet én de buitenzijde vlak om t vlees heen ook de lucht meet. kan je in de gaten houden of t niet stiekum aanbrand.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Intruder schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:31:
Ik vind het persoonlijk een nadeel dat ik de meater+ niet kan gebeuren voor alleen de ambient temperatuur (of heb ik dat mis?)
"Maximale bereik interne temperatuur: 100°C
Maximale bereik omgevings temperatuur: 275°C"
(als je hem gewoon neer legt op t rooster dus MAXIMAAL 100graden celsius, niet erg veel dus)

dit klinkt wel goed:
"Oplaadbaar: tot wel 24 uur achter elkaar te gebruiken (bij volledig opgeladen)
Tot wel 1000 keer op te laden op 1 batterij (1xAAA)"
max AAA charge 1000mAH dus 1mAH per charge in de pen. (indien geen overdrachts verlies) en dat met max 50meter overbrugging bluetooth (dat's t blok natuurlijk als "versterker".
Maar toch benieuwd of dat zo is met de klep dicht die 24 uur.
Zo kan ik makkelijker checken of mijn temperatuurmeter op de dome nog accuraat is of niet, ook wel leuk voor wat data achteraf.

Zelf ben ik nog op zoek naar een leuke thermometer, maar ik denk dat ik eerst een goedkopere inkbird ga bestellen, volgens mij doet dat ding precies wat ik er van verwacht. Een joetisserie staat nog niet op mijn verlanglijst.

[ Voor 4% gewijzigd door copykat op 25-03-2021 20:03 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Erasmo schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:31:
[...]

Op eBay/Amazon kan je die voor weinig vinden, zoek naar beercan chicken holder.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Voor het eerst zelf burgers gemaakt :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IptO3i698S_QHZB1IsoMWV8Ngpg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a4GZiGWOgHl5eny7ItupIw6J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5bID7bw4LO1FPqd9aOVZxAPBU9A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d9j0sZtL6uRdNDSYepcFnHFO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T79oGFQyHbL-EDa516oI_r1SxW0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8N6XwUqj37zN6MvVxCFVW8gO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0T1G1bK3wu_4rcVH_C5tTiOY67I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LhqqESt3sTpsnWtBI1fontHr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pyd431sToh9tNua82hG_ek847J4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oG9i7VCRXhMTo3uPlRV6f3cy.jpg?f=fotoalbum_tile

Net zalmburgers gegeten. Ik had het nog nooit op maar mijn vrouw zag ze liggen bij de visboer dus had ze gehaald. Was erg lekker moet ik zeggen. Beetje guacamole erbij gemaakt nog en met een beetje sla en tomaat was het gewoon een echte burger :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-09 19:02
Intruder schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:31:

Die dome temperatuurmeter kalibreer ik gewoon om de zoveel tijd even. Best easy met wat kokend water :9

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

ToolkiT schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:11:
[...]

Op eBay/Amazon kan je die voor weinig vinden, zoek naar beercan chicken holder.
Ik zal mijn vriendin er eens op wijzen als hint voor m'n verjaardag :P

Oh kwam trouwens deze nog tegen in de schuur:
https://link.marktplaats.nl/m1684142125

Past niet op wat ik nu heb, als iemand van hier hem wilt hebben mag je hem zo meenemen wat mij betreft :)

[ Voor 26% gewijzigd door Erasmo op 25-03-2021 21:16 ]

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:27
Waar halen jullie de kruiden vandaan? En dan praat ik over pure kruiden waarmee je rubs zelf maakt. Ik zag bijvoorbeeld https://www.tuanashop.nl/, maar heb geen idee of dat een beetje betrouwbaar is en hoe de kruiden geleverd worden.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:22
Hanos heeft een prima kruidenafdeling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:19
Extigo schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 07:34:
Waar halen jullie de kruiden vandaan? En dan praat ik over pure kruiden waarmee je rubs zelf maakt. Ik zag bijvoorbeeld https://www.tuanashop.nl/, maar heb geen idee of dat een beetje betrouwbaar is en hoe de kruiden geleverd worden.
Van Beekum.
Gisteren weer m’n kruidenkastje aangevuld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
lokale Toko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:56
Kruidenbaron, Van Beekum of de sligro, als ik er toch ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Van Beekum en OBA kruiden (https://kruidenbestellen.com/) of Makro en Sligro inderdaad. Vooral de Sligro heeft een hele fijne kruidenafdeling vind ik.

Het winkeltje/marktkraam van OBA kruiden is ook erg fijn, maar zit alleen op de zwarte markt in Beverwijk en dat is niet echt om te hoek.

[ Voor 7% gewijzigd door Ozzie op 26-03-2021 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:12

Dennis1812

Amateur prutser

Ozzie schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:31:
Van Beekum en OBA kruiden (https://kruidenbestellen.com/) of Makro en Sligro inderdaad. Vooral de Sligro heeft een hele fijne kruidenafdeling vind ik.

OBA kruiden ook maar zit alleen op de zwarte markt in Beverwijk en dat is niet echt om te hoek.
Kruidenbestellen.com is toch van OBA? En die leveren toch gewoon thuis?

Ik toko/hanos/Beverwijk of een enkele keer AH als er iets acuut nodig is en perongeluk op is.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Dennis1812 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:42:
[...]

Kruidenbestellen.com is toch van OBA? En die leveren toch gewoon thuis?

Ik toko/hanos/Beverwijk of een enkele keer AH als er iets acuut nodig is en perongeluk op is.
Ja, dat staat er toch ook? Had misschien iets duidelijker gekund :) Maar bezorgen inderdaad gewoon thuis, maar ik vind het ook leuk om gewoon kruiden live uit te zoeken in plaats van op een website. Alleen is dat al een jaar lang wat lastiger dan normaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 08:46
[...]

Meater+ hier. Had in de Weber best vaak dat de verbinding tussen de probe in het vlees en de meater meter dropte. In de kamado nog geen last van gehad. Maar geloof dat er ook Weber gebruikers wel tevreden zijn.

*termapen
Welke Meater heb jij? Want mijn dubbelwandige RVS kamado heeft nog nooit last gehad van disconnect issues. En de Weber is van iets dunner geëmailleerd metaal gemaakt dus dat lijkt mij vrij onlogisch dat het daar aan zou liggen.

Beter lezen :P De Meater+ maakt connectie via Bluetooth LE net als de Meater Block alleen plaats je het block zo dichtbij mogelijk en de rest via WiFi. De Meater+ gaat direct naar je smartphone, en Bluetooth LE staat niet echt bekend om stabiele verbinden met een grotere afstand en ook als er bijv dubbelglas tussenzit als je smartphone binnen ligt.

[ Voor 14% gewijzigd door Hari-Bo op 26-03-2021 08:49 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ozzie schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:44:
[...]

Ja, dat staat er toch ook? Had misschien iets duidelijker gekund :) Maar bezorgen inderdaad gewoon thuis, maar ik vind het ook leuk om gewoon kruiden live uit te zoeken in plaats van op een website. Alleen is dat al een jaar lang wat lastiger dan normaal :)
Ja of ik ben nog niet goed genoeg wakker om fatsoenlijk begrijpend lezen toe te passen. Excusez moi.

Vandaag kippenpoten op de bbq voor de verjaardag van mijn vrouw. 1 van haar favorieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

Boinkie schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 07:50:
Hanos heeft een prima kruidenafdeling
BASBQ BBQ Speciaalzaak
https://www.basbq.com/

Gisteren nog wat besteld.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• galadril
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-07 20:13
Ben op dit moment aan het kijken of ik mn SloGrill app kan aanpassen zodat je BBQ sessions op public/shared kunt zetten. Dan word de app meer social, kan je BBQ sessions van andere bekijken en liken..

Een sessie staat default na het opnemen gewoon op private en het is dus een duidelijk keuze om hem naar public om te schakelen. Een sessie moet ook minimaal een foto, title en beschrijving hebben voor hij uberhaupt op public gezet kan worden (om dummy sessies eruit te halen).

Wat vinden jullie van dit idee?
Zo ziet mijn dev versie er nu uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XHGf_W-9D-qFtBl2qiO_u7Ixt-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fejDQpFqqYII6K8RV69gnpaS.jpg?f=fotoalbum_large

Zo ziet de private/public klop eruit op je eigen logbook sessie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J1JiRXGiIOhseq-Xwqbrsn5Si1o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9ytYT3uWXrQRuRKvqMU0L8uw.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door galadril op 26-03-2021 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Laatst online: 10-09 15:34
@galadril
is er ook zicht op support voor de grilleye pro in je Slogrill app?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:08
@galadril iOs ondersteuning zou denk ik voor velen ook aangename toevoeging zijn :P

Overigens "Set your session public" klinkt niet echt lekker ;) zou eerder iets doen van "Share your BBQ session"

[ Voor 42% gewijzigd door Martinusz op 26-03-2021 13:10 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
@galadril ik weet niet helemaal of je dit topic voor je app moet gebruiken

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

418O2 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:10:
Waarom niet? Het is bbq gerelateerd en hier tref je de grootste groep gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galadril
Martinusz schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:08:
@galadril iOs ondersteuning zou denk ik voor velen ook aangename toevoeging zijn :P

Overigens "Set your session public" klinkt niet echt lekker ;) zou eerder iets doen van "Share your BBQ session"
Tx voor de tip... Het lastige hieraan vind ik dat je de bbq session als kon sharen (hij exporteerde een infographic die je kon posten op socialmedia of naar vrienden). Je kan nu dus ze openbaar zetten.. Maar inderdaad.. de tekst smoelt nog niet...
Ok. Ik dacht dat dit juist wel de topic was, maar indien ik jullie hiermee stoor, let me know! _/-\o_
spank_mojoo schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:36:
@galadril
is er ook zicht op support voor de grilleye pro in je Slogrill app?
Je zou kunnen testen of je tegen de bluetooth connectie kan praten door in mn app 'iBBQ bluetooth devices' te kiezen in de setup. Qua Wifi, ik lees dat ze met een GrillEye api praten, maar ik heb zo;'n apparaat nog niet hier om dat te testen helaas.

[ Voor 20% gewijzigd door galadril op 26-03-2021 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Dennis1812 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 13:15:
[...]

Waarom niet? Het is bbq gerelateerd en hier tref je de grootste groep gebruikers.
Vast, maar lang niet iedereen gebruikt die app en het heeft verder weinig met BBQ'en te maken. Vind het een leuk project hoor, begrijp me niet verkeerd, maar het zorgt voor ruis hier :)

[ Voor 13% gewijzigd door 418O2 op 26-03-2021 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• galadril
Vast, maar lang niet iedereen gebruikt die app en het heeft verder weinig met BBQ'en te maken. Vind het een leuk project hoor, begrijp me niet verkeerd, maar het zorgt voor ruis hier :)
Ik zal het tot het minimum houden qua posts! Dit was alleen even een dikke update waar ik eigenlijk meningen nodig voor heb over wat ik zou kunnen missen qua features :D.. maar ik ga er rekening mee houden!

Edit: Ik zal met updates over de app ophouden! Net ook duidelijke message van een moderator gekregen. Excuses!

[ Voor 12% gewijzigd door galadril op 26-03-2021 14:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ozzie
galadril schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:04:
[...]

Ik zal het tot het minimum houden qua posts! Dit was alleen even een dikke update waar ik eigenlijk meningen nodig voor heb over wat ik zou kunnen missen qua features :D.. maar ik ga er rekening mee houden!
Ik vind het wel leuk af en toe. Ben het aan de ene kant wel met @418O2 eens, maar aan de andere kant heb ik zoiets van 'ach een post meer of minder maakt ook niet uit' :)

Zolang het zoals nu eens in de een a twee weken een post is het denk ik niet zo erg. Meestal combineer je het ook nog met foto's van wat je zelf gebarbecued heb en dan is het natuurlijk sowieso niet erg.

Edit:
Over 'Set your sessions public'. Misschien eerder iets als 'Share your sessions live'? Lijkt me wat duidelijker.

[ Voor 7% gewijzigd door Ozzie op 26-03-2021 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@galadril Ben geen moderator of wil er een zijn maar zolang t duidelijk is dat het een "zelfbouw project" is en er advies gevraagd word in plaats van , hoe heet dat ook alweer in de platenwereld? juist "pluggen" vind ik het onder tweaken vallen. Ben t wel eens met @418O2 en @Ozzie te gelijkertijd. (heb er geen moeite mee overigens)
Misschien kan je met een bescheiden linkje naar een eigen tweakers thread de geïnteresseerde leiden naar de app screenshots/foto's en hier je eigen baksels met die app gemaakt tonen met de graphics als tijd en temp.

We adviseren tenslotte toch ook onze eigen tools ook als er naar gevraagd word wat we goed vinden of gebruiken, al hebben we daar geen eigen voordeel mee dus een beetje kijk mij eens met mn mooie tool is denk ik ok.
Er zijn meer tweakers hier die ook BBQ spul verkopen en zolang het niet een "wij van wceend adviseren wceend" verhaal word denk ik (vind ik) dat het niet storend is. :)

[ Voor 11% gewijzigd door copykat op 26-03-2021 21:48 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Accessoires voor de Bastard beginnen vorm te krijgen.

Work in progress. Vrouwlief zorgt voor het schilderen uit de hand. Daar heb ik niet het geduld voor....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z96WNkk89uSBJ48-TpoYRZSd3kw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hyrHKdQLc8Dbj9xjcOExNvRI.jpg?f=user_large

En inmiddels helemaal af!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2QS9O8-J-cQWJ4m7O3MH-9snLNA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V5mlD5L9sBVlTB1Lkv2jawcH.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ltCb6Z5KWswlxF99-D3lifb-lQo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3ELoBX8EkRSKP0ozSBqdHYp5.jpg?f=user_large

[ Voor 66% gewijzigd door Mystikal op 27-03-2021 12:57 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Vandaag ben ik begonnen met tekenen van een meubel voor de "buitenkeuken". Ik loop echter tegen een probleem aan; de breedte :P. Op de foto hieronder is een rode streep te zien, daar komt het geheel te staan. De lengte is 2,90m, de keuken gaat 2,4meter worden. Dit in verband met inslag van bijvoorbeeld regen. Het geheel komt op wielen te staan en is dus verrijdbaar.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7Ff9sCM.jpg?2

Nu heb ik de volgende twee indelingen gemaakt en twijfel ik erg welke het beste is. Alle maten zijn naar boven afgerond zodat deze uitkomen op een 5 of een 10tal. Dit om het tekenen makkelijk te houden. Nu heb ik in de eerste variant een stuk harde natuursteen verwerkt in het blad, iets wat ik bij veel van dit soort meubels terug zie komen, maar waarvan me de functie niet helemaal duidelijk is. Kan iemand de precieze functie toelichten?

Te zien is:
  • KJC2 classic (stand alone)
  • Hardsteen insert
  • Zelfbouw fornuis (2 pitten achter elkaar)
  • Weber compact kettle
Meubel:
Breedte: 240cm
Diepte: 90cm (dieper is mogelijk)

Met de eerste indeling heb ik aan de buitenkanten maar 5cm ruimte, ik vraag me oprecht af of dat genoeg is. De steen kan eventueel kleiner gemaakt worden, mits deze een goede functie heeft.

Graag jullie input en mening.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qHWWCpa.jpg?1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Y1Cg9Ge.jpg?1

My middle finger salutes you.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Tweakers gaat ging om zelf dingen bouwen en modificeren. Ik heb er geen probleem mee. Het is echt niet storend en zijn posts zijn niet schreewerig.

[ Voor 4% gewijzigd door Yalopa op 27-03-2021 15:48 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Yalopa schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 15:47:
[...]

Tweakers gaat ging om zelf dingen bouwen en modificeren. Ik heb er geen probleem mee. Het is echt niet storend en zijn posts zijn niet schreewerig.
Ik zeg ook niet dat het niet op Tweakers kan, maar een topic hier Softwareontwikkeling ook kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mystikal schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:09:
Accessoires voor de Bastard beginnen vorm te krijgen.

Work in progress. Vrouwlief zorgt voor het schilderen uit de hand. Daar heb ik niet het geduld voor....

[Afbeelding]

En inmiddels helemaal af!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
is dat deurtje niet veel handiger om andersom af te hangen? Als je nu achter je kamado staat kun je niet lekker in het kastje.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

barktus schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:55:
Vandaag ben ik begonnen met tekenen van een meubel voor de "buitenkeuken". Ik loop echter tegen een probleem aan; de breedte :P. Op de foto hieronder is een rode streep te zien, daar komt het geheel te staan. De lengte is 2,90m, de keuken gaat 2,4meter worden. Dit in verband met inslag van bijvoorbeeld regen. Het geheel komt op wielen te staan en is dus verrijdbaar.

[Afbeelding]

Nu heb ik de volgende twee indelingen gemaakt en twijfel ik erg welke het beste is. Alle maten zijn naar boven afgerond zodat deze uitkomen op een 5 of een 10tal. Dit om het tekenen makkelijk te houden. Nu heb ik in de eerste variant een stuk harde natuursteen verwerkt in het blad, iets wat ik bij veel van dit soort meubels terug zie komen, maar waarvan me de functie niet helemaal duidelijk is. Kan iemand de precieze functie toelichten?

Te zien is:
  • KJC2 classic (stand alone)
  • Hardsteen insert
  • Zelfbouw fornuis (2 pitten achter elkaar)
  • Weber compact kettle
Meubel:
Breedte: 240cm
Diepte: 90cm (dieper is mogelijk)

Met de eerste indeling heb ik aan de buitenkanten maar 5cm ruimte, ik vraag me oprecht af of dat genoeg is. De steen kan eventueel kleiner gemaakt worden, mits deze een goede functie heeft.

Graag jullie input en mening.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als ik de inleg met de foto vergelijk dan stop je de kamado in de hoek.
dus de rook kan moeilijk weg.
Je kan beter de Kamado rechts houden, en met een stuk rvs plaat een schuine rookvanger maken aan een scharnier. die je aan de daklijst monteert.
2 haakjes geheel omhoog en onder een hoek. zo kan je de rook makkelijk naar buiten geleiden en sta je zelf onder t dakje in in de rook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Boudewijn schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 16:02:
[...]
is dat deurtje niet veel handiger om andersom af te hangen? Als je nu achter je kamado staat kun je niet lekker in het kastje.
Klopt, maar gaat niet. Rechts zit nog een profiel.

Vanavond een heerlijke gevlochten longhaas gemaakt icm aardappel groente gratin.

Iedereen was meer dan tevreden. Totaal 1,6kg.
Alles was op. Zegt genoeg.

En natuurlijk de foto's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVosEfZ09RT78EUcWSRKEYG-xm4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RKhRB3pmlXgfWrPGJLoKqdTA.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pEnj79vnwSBFlEDljlmw6s0GsX4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/d95DBinJkyvOQVe6yuYQ21Ig.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0NDvxvc1F55hjT5y753t46t-vqA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/unITeua4EofSHa9a8YkmU3nR.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3P8yE4RsDU8WO8AzVxjTwvx9r8U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tFVi7FoSv1vNHbi2qsrhGADB.jpg?f=user_large

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

copykat schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 20:51:
[...]

Als ik de inleg met de foto vergelijk dan stop je de kamado in de hoek.
dus de rook kan moeilijk weg.
Je kan beter de Kamado rechts houden, en met een stuk rvs plaat een schuine rookvanger maken aan een scharnier. die je aan de daklijst monteert.
2 haakjes geheel omhoog en onder een hoek. zo kan je de rook makkelijk naar buiten geleiden en sta je zelf onder t dakje in in de rook.
Ik snap je punt. Echter, het meubel komt op wielen te staan. Als ik onder het afdak teveel rook heb komt er een afzuiging in de vorm van een oude mechanische ventilatie (liggen regelmatig op het werk) en dan een schoorsteentje op het epdm dak van de overkapping. Maar toch bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mystikal schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 20:57:
[...]

Klopt, maar gaat niet. Rechts zit nog een profiel.

Vanavond een heerlijke gevlochten langhaas gemaakt icm aardappel groente gratin.

Iedereen was meer dan tevreden. Totaal 1,6kg.
Zonde , want is best onhandig. Ik zou het gaan tweaken ;)

Neem aan dat het een longhaas is. Grappig om het te vlechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Boudewijn schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:05:
[...]

Zonde , want is best onhandig. Ik zou het gaan tweaken ;)

Neem aan dat het een longhaas is. Grappig om het te vlechten.
Klopt, typo.

Nee, is prima zo. Geen last van.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

barktus schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 20:57:
[...]

Ik snap je punt. Echter, het meubel komt op wielen te staan. Als ik onder het afdak teveel rook heb komt er een afzuiging in de vorm van een oude mechanische ventilatie (liggen regelmatig op het werk) en dan een schoorsteentje op het epdm dak van de overkapping. Maar toch bedankt voor het meedenken :)
Ah ok, ja dan maakt t niet uit en is de hoek zelfs handiger. Afzuiging werkt in een hoek effectiever.
Zeker een 2 standen afzuiging is daar ideaal.
ben je rechts of links handig?

Kamado links in de hoek betekend linkshandig tillen vd dome anders sta je met je gezicht naar de hoek.
Wat weer betekend dat je rechterhand vrij is voor pakken van tools en vlees op je aanrecht.
Ik ben tweehandig, links georienteert, dus zou prima met je opstelling kunnen werken maar in spiegelbeeld net zo makkelijk. Je moet voor je zelf even bedenken waar je gedachteloos je bbqtang enz. Neerlegt. Rechts of links vh vuur. Daar moet je een 30-50cm vrije plek hebben om iets neer te leggen en een bordje te kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Even wat anders.
Ik heb vandaag twee grote stukken zalm ontdooit (ingesealed) in een bak water en daarna wat suiker er op verse viskruiden met wat zout. daarna gerookt (appelhout) met 100 140 graden dome naar 50 kerntemp.(indirect)
Was erg lekker maar t viel me op dat de structuur wat breekbaarder was rauw, zachter. (had ze gepekeld en daarna afgespoeld afgedroogd, vacuumgesealed en in de vriezer gedaan.)
En na de 50 graden kerntemp bereikt was en in de schaal gelegd.
Wat weer opviel was dat er wat meer vocht over was. Velletje was zacht de bovenzijde was netjes donker en met een korstje.
Is dit een gevolg van de invries actie?
Of is t gewoon omdat de omstandigheden van weer, temperatuur, dome temp.?
Normaal haal ik vis en bereid het t zelfde weekend dus geen invriezen.
Nu had ik zo'n dikke zijde dat we er ruimschoots twee keer van kunnen eten. Vandaar twee stukken in de vriezer.

Met de smaak was niks mis. Heerlijk, boterzacht, zachtrokerige zoet zoute smaak.
Beetje pasta erbij wat botersla en zo. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

copykat schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 22:11:
[...]

Ah ok, ja dan maakt t niet uit en is de hoek zelfs handiger. Afzuiging werkt in een hoek effectiever.
Zeker een 2 standen afzuiging is daar ideaal.
ben je rechts of links handig?

Kamado links in de hoek betekend linkshandig tillen vd dome anders sta je met je gezicht naar de hoek.
Wat weer betekend dat je rechterhand vrij is voor pakken van tools en vlees op je aanrecht.
Ik ben tweehandig, links georienteert, dus zou prima met je opstelling kunnen werken maar in spiegelbeeld net zo makkelijk. Je moet voor je zelf even bedenken waar je gedachteloos je bbqtang enz. Neerlegt. Rechts of links vh vuur. Daar moet je een 30-50cm vrije plek hebben om iets neer te leggen en een bordje te kunnen plaatsen.
Ja, later kan ik die er relatief gemakkelijk inmaken. Ik en zelf rechtshandig, dus ik wil rechts zeker enige vrije ruimte hebben. Bij onze keuken binnen leg ik ook altijd rechts de spullen weg, dus vermoed dat het vanzelf zal gaan.

Ik ben er inmiddels achter dat men de steen gebruikt voor het wegzetten/leggen van het roosters en om te snijden. Nu maak ik zelf snijplanken dus aan dat laatste heb ik geen behoefte. Nu dus aan het kijken hoe ik de steen in een lade kan doen en waar ik die kwijt kan voor wanneer ik "hete" spullen kwijt moet. Voor ondersteuning en de manier waarop heb ik al een idee. Voor de plaatsing niet. Desnoods moet de steen iets kleiner geslepen worden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

barktus schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:37:
[...]

...... Nu dus aan het kijken hoe ik de steen in een lade kan doen en waar ik die kwijt kan voor wanneer ik "hete" spullen kwijt moet. Voor ondersteuning en de manier waarop heb ik al een idee. Voor de plaatsing niet. Desnoods moet de steen iets kleiner geslepen worden. :+
Als je kleine kinderen hebt geen lage plek.. (branden van handen is dan zo gebeurt...)
je hebt een houten wand. rechts boven je "aflegplek" een opklapbare steen scharnier?
als je met je hete roosters bezig bent even naar beneden klappen, je ding doen en daarna weer omhoog.
(weet niet hoe groot je bent maar iets op 130cm hoogte neerleggen(40cm boven aanrecht) zou geen probleem moeten zijn.)
zo'n natuurtegel is niet zo zwaar en is makkelijk in te frezen in steigerhout. schroefjes met stalen ringen aan de zijkant en t blijft netjes hangen als t vertikaal hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:42
Wie heeft nog 'HET' geniale paasbrunch idee voorop de Q?

Ik ga sowieso deze maken: https://www.ah.nl/allerha...oeufs-en-cocotte-met-zalm (Natuurlijk ook eerst de zalm zelf warm roken)

Daarbij hiervan de worstenbroodjes, brioche en avocadosalade: https://www.biggreenegg.e...unch-van-de-big-green-egg

[ Voor 28% gewijzigd door Sahi_NL op 28-03-2021 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

copykat schreef op zondag 28 maart 2021 @ 13:35:
[...]

Als je kleine kinderen hebt geen lage plek.. (branden van handen is dan zo gebeurt...)
je hebt een houten wand. rechts boven je "aflegplek" een opklapbare steen scharnier?
als je met je hete roosters bezig bent even naar beneden klappen, je ding doen en daarna weer omhoog.
(weet niet hoe groot je bent maar iets op 130cm hoogte neerleggen(40cm boven aanrecht) zou geen probleem moeten zijn.)
zo'n natuurtegel is niet zo zwaar en is makkelijk in te frezen in steigerhout. schroefjes met stalen ringen aan de zijkant en t blijft netjes hangen als t vertikaal hangt.
Ook een goede. Ik denk dat ik het maar eens een paar dagen ga laten rusten voor ik er weer verder aan ga. Misschien dat ik nog tot andere inzichten kom. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fladder80
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Ziet er goed uit, nog een recept voor de burgers gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb, denk ik, een rib rack nodig op mijn MB.
Al zijn deze slabs wel groot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZNYwPnRF5hJeXnNCTjstErxVgcU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8bR8twGVfW9oEXqnFKhc6xX7.jpg?f=fotoalbum_large

Met wat saté prikkers de onderste halve slab op afstand gehouden van de hele slab.

[ Voor 79% gewijzigd door Chevy454 op 28-03-2021 16:57 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ikea heeft mooie rib racks voor weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Gewoon een grotere barbecue kopen, is toch niet erg? :)

Vanochtend toevallig een 10kg pak spareribs bij de Makro gekocht, ga woensdag weer spareribs maken want er komt een vriend op visite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 17:03:
Ikea heeft mooie rib racks voor weinig.
Die heb ik weggegooid want die is gewoon smerig vanwege de schroefdraad op den duur.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Chevy454 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 18:43:
[...]

Die heb ik weggegooid want die is gewoon smerig vanwege de schroefdraad op den duur.
Vaatwasser zetten doet soms wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Bij de makro is deze in de aanbieding zag trouwens ik vandaag, https://producten.makro.n.../Grill-Guru-Sparerib-rack

Weet niet of dat past in de MB, en waarschijnlijk zijn er online nog wel goedkopere te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tante Truus
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 30-08 16:48
Ik heb bij de Makro laatst het rek van Tarrington House gekocht. Was volgens mij een stuk goedkoper en werkte prima. Wel beperkt tot (ik meen) 5 ribben.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OOlIHfnqIqbMJrkdR9_bVJoiDqw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6CD3KmKoItOpJkfGRxNlye9L.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door tante Truus op 28-03-2021 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Lijkt me wel vrij laag, minder handig met grote ribs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Fladder80 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 15:00:
[...]

Ziet er goed uit, nog een recept voor de burgers gebruikt?
Hier op gebaseerd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rktA15-DWHNGzvA_J5M7GcTeOYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AuIW0iDlpSRmJ24SUMLmya7p.jpg?f=fotoalbum_large
Maar met iets ander vlees (steak en cubed beef)

Recept had iets te veel zout naar mijn smaak.
En ik had iets vetter vlees moeten gebruiken (30% IPV 5%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ozzie schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:09:
Bij de makro is deze in de aanbieding zag trouwens ik vandaag, https://producten.makro.n.../Grill-Guru-Sparerib-rack

Weet niet of dat past in de MB, en waarschijnlijk zijn er online nog wel goedkopere te vinden.
Stuk duurder dan een IKEA rekje :P

Voor het eerst in tijden een beetje een tegenvaller van de barbecue gehad.
Vandaag kip, maïskolf en bloemkool van de BBQ.
Dit recept gebruikt voor de bloemkool:
https://www.lekkerbourgon...erde-bloemkool-van-de-bbq

Halve deflector in de BBQ. Hierboven de mais in alufolie gegaard, de kippenpoten (met rub) op de eggspander gelegd, de eerste tijd boven het deel waar geen deflector lag.

In de midden van de eggspander een gietijzeren plat pannetje gezet met daarop de bloemkool en de kamado naar 200°C. Na 80 minuten was de bloemkool nog niet echt helemaal gaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

tante Truus schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:28:
Ik heb bij de Makro laatst het rek van Tarrington House gekocht. Was volgens mij een stuk goedkoper en werkte prima. Wel beperkt tot (ik meen) 5 ribben.[Afbeelding]
Heb deze ook gekocht, inklapbaar, wat ik minder vond was de compactheid, de racks zitten dicht tegen elkaar.
Ingepakt passen ze niet. En dan moet je ze op elkaar leggen als je stage 2 wilt.
Stage 3 is ook een dingetje, insmeren lukt niet in t rek.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• TR808
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10-09 13:03
Mijn buitenkeuken is nu gereed. Afgelopen weekend een foto van gemaakt en wat 'aangekleed'.
Mocht er interesse zijn wil ik er meer gaan maken voor de verkoop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XXnZUOmTuVjnKlc7q6hVAC8SDRw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NG8AdeiS56v0CyDKfMyi5qno.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Laatst online: 23:39
TR808 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:07:
Mijn buitenkeuken is nu gereed. Afgelopen weekend een foto van gemaakt en wat 'aangekleed'.

[Afbeelding]
Welk hout heb je gebruikt, ik heb beuken van 3cm gebruikt maar dat is ongelooflijk krom gaan trekken. Zoek nu dus iets wat weinig reactie geeft op weer en wind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR808
Michieas schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:14:
[...]

Welk hout heb je gebruikt, ik heb beuken van 3cm gebruikt maar dat is ongelooflijk krom gaan trekken. Zoek nu dus iets wat weinig reactie geeft op weer en wind.
Ik heb hiervoor gedroogd eikenhout gebruikt. Even afwachten nog omtrent het kromtrekken maar ik verwacht dat dat nihil zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

[Afbeelding]
Ziet er goed uit. Maar geen deurtjes?
En een lade over de hele breedte rechts? Kan je al t klein spul in leggen.
Die burolade glij geleiders kan je overal kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Michieas schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:14:
[...]

Zul je eerder naar douglas/vuren moeten gaan denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Van't weekend wil ik voor het eerst mijn JoetTisserie gaan gebruiken voor kip. Ik heb al wat filmpjes gevonden voor wat tips:

- Houtskool aan de achterkant van de Kamado zodat niet de gehele kip direct verwarmt wordt
- Uitmeten dat de kip in het midden hangt
- Temperatuur ongeveer 170 graden
- Ongeveer 90-120 minuten laten draaien
- Met slagerstouw de poten vastbinden

Qua rub moet er nog wat komen. Zijn hier nog op of aanmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR808
copykat schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:52:
[...]

Ziet er goed uit. Maar geen deurtjes?
En een lade over de hele breedte rechts? Kan je al t klein spul in leggen.
Die burolade glij geleiders kan je overal kopen.
Ja goed idee met die lade... Even mee nemen voor de volgende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DD2
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-07 13:47

DD2

MrVegeta schreef op maandag 29 maart 2021 @ 12:17:
Van't weekend wil ik voor het eerst mijn JoetTisserie gaan gebruiken voor kip. Ik heb al wat filmpjes gevonden voor wat tips:

- Houtskool aan de achterkant van de Kamado zodat niet de gehele kip direct verwarmt wordt
- Uitmeten dat de kip in het midden hangt
- Temperatuur ongeveer 170 graden
- Ongeveer 90-120 minuten laten draaien
- Met slagerstouw de poten vastbinden

Qua rub moet er nog wat komen. Zijn hier nog op of aanmerkingen?
Dit klinkt goed inderdaad, kies een rub zonder suiker of met een heel laag suikergehalte ivm verbranden.
Hoewel de tijd mij best lang klinkt vind ik het sowieso beter om op kerntemperatuur te monitoren, zou omstreeks 50 minuten tot een uur beginnen met kerntemperatuur te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

DD2 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:04:
[...]

Dit klinkt goed inderdaad, kies een rub zonder suiker of met een heel laag suikergehalte ivm verbranden.
Hoewel de tijd mij best lang klinkt vind ik het sowieso beter om op kerntemperatuur te monitoren, zou omstreeks 50 minuten tot een uur beginnen met kerntemperatuur te checken.
Waarschijnlijk gaat de meater+ er in. Maar inderdaad wel goeie tip om ook even te checken. Temperatuur meten in de borst en de poten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DD2

DD2

MrVegeta schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:14:
[...]

Waarschijnlijk gaat de meater+ er in. Maar inderdaad wel goeie tip om ook even te checken. Temperatuur meten in de borst en de poten?
Ja inderdaad in de borst en dij. Heb zelf geen meater maar zou die denk ik in de borst parkeren omdat je daar het meeste risico op uitdroging hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DD2

DD2

[Afbeelding]
Mooi met dat zwarte frame zo! Heb je het frame laten poedercoaten o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR808
DD2 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:43:
[...]

Mooi met dat zwarte frame zo! Heb je het frame laten poedercoaten o.i.d.?
Yep. gepoedercoat staal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01 10:36
Afgelopen weekend voor het eerst met de Monolith gewerkt. Gisteren heb ik Beef short ribs gemaakt, heb dit recept aangehouden: https://www.bbq-nl.com/beef-ribs/
Eerst ongeveer vier uur opgehad en toen bleef de temperatuur hangen. Vervolgens in folie ingepakt met wat roomboter erbij. Dit was het eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_6xOu2430sG8hSZTkDh2ytZZ5Mg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/58IqK327FMFDukns5Whq9Ts0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G2git0f9t0r_ZvZv7zAulI9_ULE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ner6JXmg2Mk5fkieFKfhNK88.jpg?f=fotoalbum_large
Het was erg lekker!

Daarnaast ook pizza geprobeerd, temperatuur liep boven de 400 graden. Maar had het probleem dat de bodem erg snel zwart werd waarbij de bovenkant nog niet gaar was. Ik heb de pizzasteen er direct al in gedaan bij het heet brengen van de bbq en niet pas later. Zou dat het zijn? Of zou de pizza eerder te dik zijn of te veel beleg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Beide verklaringen zouden kunnen. Volgens mij is de tip wat bloem op de pizzasteen gooien voor je de pizza gaat bakken. Als dat te snel zwart wordt is de steen te warm. Dan er uit halen en met een natte theedoek afkoelen.

Rond 7:35.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:19
Zeg maar gerust 13:25 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielzsche
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 16:15

[Afbeelding]
Mooi ding! Afhankelijk van de kosten heb ik wellicht interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 18:45:
[...]

Vaatwasser zetten doet soms wonderen.
Dat + lekker na het grillen van een steak de boel schoonbranden van diverse onderdelen kan ook helpen. Zeker met vet, dat is dan verkoold en kan daarna lekker in de vaatwasser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
MrVegeta schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:52:
Beide verklaringen zouden kunnen. Volgens mij is de tip wat bloem op de pizzasteen gooien voor je de pizza gaat bakken. Als dat te snel zwart wordt is de steen te warm. Dan er uit halen en met een natte theedoek afkoelen.

[YouTube: PIZZA op de Big Green Egg! Zelf pizza maken op de BBQ | Prosciutto]

Rond 7:35.
Bloem of semolina/griesmeel

met een natte doek afkoelen lijkt me wat gevaarlijk ivm temperatuurschommeling. Die steen hoort toch juist heet te zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 29-03-2021 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Laatst online: 10-09 15:34
ToolkiT schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:09:
[...]

Hier op gebaseerd:
[Afbeelding]
Maar met iets ander vlees (steak en cyber beef)

Recept had iets te veel zout naar mijn smaak.
En ik had iets vetter vlees moeten gebruiken (30% IPV 5%)
wat is in de lieve vrede "Cyber Beef" ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:11:
[...]

Die steen hoort toch juist heet te zijn?
ja, maar wel in verhouding met de temperatuur in de rest van de dome/bbq.
alleen de steen op 400 graden krijgen (door stralingswarmte) terwijl de rest van de bbq nog op 150 graden zit geeft het zwarte-bodem/kaas-nog-niet-gesmolten effect ;)

als je de temp niet zo hoog krijgt in de gehele bbq dan zul je de steen minder heet moeten laten worden om het geheel in balans te krijgen (pizza moet er dan wel iets langer op blijven liggen). er zijn allerlei opties zoals aluminiumfolie onder de steen (straling reflecteren) of een extra steen er onder met een airgap (3 proppen alu-folie of RVS moeren), etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Bedoelde het gehele pizzasteen proces :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
[...]

*termapen
Vind het een onding, ik heb er 1 liggen hier en de temperatuur is niet goed en ook niet te ijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DD2

DD2

Can2 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:45:
Afgelopen weekend voor het eerst met de Monolith gewerkt. Gisteren heb ik Beef short ribs gemaakt, heb dit recept aangehouden: https://www.bbq-nl.com/beef-ribs/
Eerst ongeveer vier uur opgehad en toen bleef de temperatuur hangen. Vervolgens in folie ingepakt met wat roomboter erbij. Dit was het eindresultaat:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het was erg lekker!

Daarnaast ook pizza geprobeerd, temperatuur liep boven de 400 graden. Maar had het probleem dat de bodem erg snel zwart werd waarbij de bovenkant nog niet gaar was. Ik heb de pizzasteen er direct al in gedaan bij het heet brengen van de bbq en niet pas later. Zou dat het zijn? Of zou de pizza eerder te dik zijn of te veel beleg?
Gebruikte je voor de pizza de steen direct boven de houtskool of had je de platesetter er nog tussen zodat je de pizza steen indirect aan het verhitten was? Direct boven de houtskool geeft meestal een veel te hete steen zodat de bodem van je pizza inderdaad makkelijk verbrand.

Ik gebruik zelf bij pizza dan ook altijd een indirecte opstelling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

spank_mojoo schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:12:
[...]

wat is in de lieve vrede "Cyber Beef" ?
lol, autocorrect op telefoon.. Cubed beef dus.. voorgesneden stukken beef :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-08 11:36
Dit weekend voor het eerst op mijn nieuwe Bastard Large Pulled Pork gemaakt. Recept aangehouden uit het Bastard kookboek.

Bijna 3kg Procureur (met bot) bij de lokale slager gekocht. Vlees is eerst ruim 10 uur in de pekel gegaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qDXy8PPAPC-5kZ_XU12qBUlsa5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cb8J2Syk87Igc0uUiZjObQNJ.jpg?f=fotoalbum_large

Vlees droog gemaakt en met rub ingesmeerd. Gewikkeld in folie opnieuw lang in de koelkast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oy-VOG4JqKbyRp-d9a9Tew1o9-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K4XEYexzgMF9ZruiaI7QfPEB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FNs5yGlpjhvN2jjTsHF211HKNWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2DQlhUW1uDTBevYsATQWQ7XW.jpg?f=fotoalbum_large

Na 6 uur op de Bastard was de kerntemperatuur 70C. Ingepakt in folie en nog zo'n 4,5 uur laten garen tot 90C.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jdUvPlL5FWE_klatRF2FoXsL6Oc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pmtWbzdwjyMa9PwvKge8QD03.jpg?f=fotoalbum_large

Gepulled, gemengd met zelfgemaakte bbq-saus op een pistoletje. Jammie :9~
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3QDXhoGmX7ZK2YaM3qnhtYzf_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cGh3p8e0Ct1wsr3mgjigV2x5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01 10:36
DD2 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:24:
[...]

Gebruikte je voor de pizza de steen direct boven de houtskool of had je de platesetter er nog tussen zodat je de pizza steen indirect aan het verhitten was? Direct boven de houtskool geeft meestal een veel te hete steen zodat de bodem van je pizza inderdaad makkelijk verbrand.

Ik gebruik zelf bij pizza dan ook altijd een indirecte opstelling.
Ik had de platesetter er ook tussen ja, dus indirect. Maar had dus wel alles er direct al ingezet.
Zal het binnenkort nog eens proberen en dan kijken of ik de bbq iets minder heet kan worden. En ik zal het filmpje nog even bekijken,
Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@goldcard hoe makkelijk ging het Pullen? Want 90c is niet heel hoog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldcard
418O2 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:25:
@goldcard hoe makkelijk ging het Pullen? Want 90c is niet heel hoog
@418O2 tot waar zou jij gegaan zijn?

Het was mijn eerste grote stuk procureur dat ik ooit klaargemaakt heb. 90C was wat mijn recept aangaf, dus ik heb er geen minuut over nagedacht om het vlees nog langer te laten garen.

Dit gezegd hebbende: Ik vond het pullen nog best hard werken. Heb geen bear claws dus ben eerst met de hand aan de slag gegaan om het bot eruit te halen, daarna met vorken verder.

Het bot kwam redelijk makkelijk los, maar viel zeker niet uit het vlees zoals ik dat op meerdere youtube-filmpjes wel gezien heb. Verder liet het vlees makkelijk los op plekken met veel vet. De rest was zoals ik schreef best even ploeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
goldcard schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:40:
[...]

@418O2 tot waar zou jij gegaan zijn?

Het was mijn eerste grote stuk procureur dat ik ooit klaargemaakt heb. 90C was wat mijn recept aangaf, dus ik heb er geen minuut over nagedacht om het vlees nog langer te laten garen.

Dit gezegd hebbende: Ik vond het pullen nog best hard werken. Heb geen bear claws dus ben eerst met de hand aan de slag gegaan om het bot eruit te halen, daarna met vorken verder.

Het bot kwam redelijk makkelijk los, maar viel zeker niet uit het vlees zoals ik dat op meerdere youtube-filmpjes wel gezien heb. Verder liet het vlees makkelijk los op plekken met veel vet. De rest was zoals ik schreef best even ploeteren.
Te moeilijk pullen betekent dus nog net niet ver genoeg ;) meestal staat in recepten minimaal 92 kern, maar het kan ook 96+ kern zijn. Eigenlijk moet je vanaf 90+ kern gewoon ook even prikken om te voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Meestal ga ik tot zeker 94. Maar voelen werkt het beste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Dennis1812 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:44:
Meestal ga ik tot zeker 94. Maar voelen werkt het beste.
Dat inderdaad. Maar het is zelden lager, eerder hoger. Als het echt goed is, dan moet je het plat kunnen drukken

zo dus (hele filmpje is wel de moeite, deze man is een legend, zie ook YouTube: Working 24 Hours at the Best BBQ in the World | Bon Appetit )

[ Voor 43% gewijzigd door 418O2 op 30-03-2021 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
Dank voor alle adviezen. Ga ik de volgende keer zeker proberen, kijken (én proeven) wat het verschil is. Wij hebben er in ieder geval heerlijk van gegeten en ook de uitdeelbakjes aan familieleden kregen complimenten. Het was dus goed, maar kan dus mogelijk nóg beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Als je pulled pork goed gaar is heb je geen vorken, bearclaws of whatever nodig voor het pullen. Gewoon handschoentjes aan en je trekt het zo helemaal uit elkaar. Volgens mij ben ik vorige keer tot de 96 graden gegaan.

Net spareribs uit de vriezer gehaald voor morgen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldcard
Ohh je zet Aaron Franklin even in ter vergelijking. No pressure :)
Pagina: 1 ... 140 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism