Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 139 ... 332 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05:10

Dennis1812

Amateur prutser

wrstylo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:54:
Hi,

Ik wil binnenkort serieus beginnen met barbecueën en daar heb ik natuurlijk goed materiaal voor nodig. Ik vraag mij af wat voor soort barbecue jullie mij aanraden; ik barbecue voornamelijk kip/lams/worstjes en dan zijn het geen mega grote stukken.

Alvast bedankt voor de info!
En wat ga je serieus doen dan? Ga je er serieus bij kijken of wil je iets nieuws proberen?
Wat zijn je wensen? Wat is je budget?
Een worstje kan je cremeren op een wegwerp van de action maar ook op een big green egg..

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrstylo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-06 12:10
Dennis1812 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:55:
[...]

En wat ga je serieus doen dan? Ga je er serieus bij kijken of wil je iets nieuws proberen?
Wat zijn je wensen? Wat is je budget?
Een worstje kan je cremeren op een wegwerp van de action maar ook op een big green egg..
Bedankt voor je reactie. Ik wil er serieus bij gaan staan en er echt mee bezig zijn, niet meer het vlees op de bbq gooien en dan vervolgens biertjes naar binnentikken en af en toe het vlees draaien.
Wat ik belangrijk vind aan een bbq is het volgende: grote grill, goed te temperaturen kunnen monitoren en in controle houden. Het budget is +/- 500 euro. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
wrstylo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:54:
Hi,

Ik wil binnenkort serieus beginnen met barbecueën en daar heb ik natuurlijk goed materiaal voor nodig. Ik vraag mij af wat voor soort barbecue jullie mij aanraden; ik barbecue voornamelijk kip/lams/worstjes en dan zijn het geen mega grote stukken.

Alvast bedankt voor de info!
Ik ben benieuwd of je de startpost ook hebt doorgenomen, want daar staat al heel veel in.
Serieus barbecuen kan je eigenlijk op elke barbecue.
Uiteraard is er wel een groot verschil in goed materiaal en de eigenschappen daarvan.

In dit forum zal je veel lezen over keramische barbecues, maar er zijn ook genoeg stalen barbecues die prima resultaten kunnen geven.

Eerste tip is in ieder geval eentje te nemen met een thermometer in de deksel.

[ Voor 4% gewijzigd door wouter3 op 17-03-2021 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrstylo
wouter3 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:10:
[...]

Ik ben benieuwd of je de startpost ook hebt doorgenomen, want daar staat al heel veel in.
Serieus barbecuen kan je eigenlijk op elke barbecue.
Uiteraard is er wel een groot verschil in goed materiaal en de eigenschappen daarvan.

In dit forum zal je veel lezen over keramische barbecues, maar er zijn ook genoeg stalen barbecues die prima resultaten kunnen geven.

Eerste tip is in ieder geval eentje te nemen met een thermometer in de deksel.
Heb ik zeker gedaan! Ik lees hier inderdaad veel over keramische barbecues, de meeste zijn wel behoorlijk aan de prijs en ik wil het liefst met wat goudkopers beginnen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Pak je een weber? Kan je prima worsten op cremeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dennis1812 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:15:
Hier zo'n 4 jaar lang een Weber gebruikt om van alles te maken. Hamburgers, varkenshaas, biefstuk, sate, picanha, kip op blik, pulled pork, spare ribs, gehele gerechten met aardappelen en groente en vlees. Zou ik zeker aanraden. Reden dat ik nu voor een Kamado ben gegaan is omdat ik het a: buiten koken erg leuk vind en blijf vinden. b, je kan wat meer mee (denk aan pizza bakken, koken op verschillende niveaus, langer low & slow). Dus ik zou zeker een Weber (al zou je misschien ook eens naar Napoleon kunnen kijken) want met 500 euro zit je daar zeker in het topsegment en qua Kamado's kom je dan niet ver.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wrstylo schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:14:
[...]

Heb ik zeker gedaan! Ik lees hier inderdaad veel over keramische barbecues, de meeste zijn wel behoorlijk aan de prijs en ik wil het liefst met wat goudkopers beginnen :)
Ik had hetzelfde dilemma.. keramische kamado's zijn behoorlijk aan de prijs..
Af en toe is er wel een deal van een no-name versie bij Makro etc. maar de grote namen hebben een prijskaartje van het dubbele van jouw budget..

Je kan ook een half-way-house oplossing doen zoals ik, een geisoleerde stalen kamado stijl bbq..
Ik heb de Charbroil kamader:
ToolkiT in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"
Maar ik geloof dat Webber ook iets dergelijks verkoopt..
<edit> webber heeft ze wel maar in een hogere prijsklasse dan ik dacht: https://www.weber.com/GB/...mado-series/18201004.html

[ Voor 9% gewijzigd door ToolkiT op 17-03-2021 15:20 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:13
@wrstylo hou het aanbiedingen topic in de gaten ;)

Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 21:52
Ik zou dan 'gewoon' voor een Weber Kettle 57cm gaan of iets in die richting. Heel goed geschikt om gewoon 'hot & fast' te barbecueën en als je in de toekomst een uitstapje wil maken naar lekker langzaam 'low & slow' barbecueën kan dat ook prima op een Weber. Hetzij met wat meer moeite dan in een kamado.

Of gewoon een willekeurige, stevige, barbecue met een ruim rooster.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nogmaals gelezen, pik een Mastertouch 57 op bij de Rentepuntenwinkel en scoor

Goede thermometer
Goed mes (brisket mes bijvoorbeeld)
Setje goede tangen
Goeie rubs

en dan hou je nog wel geld over voor dingen die je later er toch nog bij wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Skillet erbij en een hanos pas en een vriezer. Dan kan je vleesch kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Vriezer? brr. Dat hoort niet he

[ Voor 44% gewijzigd door 418O2 op 17-03-2021 15:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

418O2 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:52:
Vriezer? brr. Dat hoort niet he
Omdat? Ik heb niet elke week tijd om naar de hanos te rijden hoor.
Vlees wat vacuüm de vriezer in ging komt er prima uit hoor. Ik merk er vrij weinig verschil in (lees geen). Vriezer staat op -21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrstylo
Ik heb zelf dit model gezien wat er best degelijk uitziet. Verder zag ik de Mastertouch 57. Iemand nog hier iets over te zeggen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Beide heb je geen miskoop aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:57
Dennis1812 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:15:
?
Met een Weber kan je echt wel meer dan simpel grillen hoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Raymond schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:48:
[...]

?
Met een Weber kan je echt wel meer dan simpel grillen hoor?
Zeker wel! Helemaal mee eens. Maar de vrager wil er niet meer mee doen. En heeft wel een budget van 500 euro.
Kan je kiezen voor 100 wegwerp bbqs van de action of 1 weber met alles erop en eraan.
Een weber is een super veelzijdige bbq. Maar om alle functies te benoemen waar de enige vraag worsten en burgers bakken is vond ik wat overdreven.
Zeker gezien het lak aan eigen zoekgedrag en het niet eens lezen van een OP.

Het werd m.i neergekwakt: ik wil worsten bakken, wat moet ik kopen.
Tja, een weber voldoet daar nou eenmaal goed voor. Maar dat zal eigenlijk elke willekeurige bbq wel doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond
Dennis1812 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:53:
[...]

Zeker wel! Helemaal mee eens. Maar de vrager wil er niet meer mee doen. En heeft wel een budget van 500 euro.
Kan je kiezen voor 100 wegwerp bbqs van de action of 1 weber met alles erop en eraan.
Een weber is een super veelzijdige bbq. Maar om alle functies te benoemen waar de enige vraag worsten en burgers bakken is vond ik wat overdreven.
Zeker gezien het lak aan eigen zoekgedrag en het niet eens lezen van een OP.

Het werd m.i neergekwakt: ik wil worsten bakken, wat moet ik kopen.
Tja, een weber voldoet daar nou eenmaal goed voor. Maar dat zal eigenlijk elke willekeurige bbq wel doen.
ohjah, je hebt gelijk :) Ik had eigenlijk alleen jouw post gezien en daar sloeg ik op aan. Maar nu ik de originele vraag lees, snap ik je opmerking beter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:31

copykat

Good copy isn't bad

https://braadmaarraak.nl/...16/01/bbq-winkelwagen.jpg
Dit is denk ik net boven budget, zo'n wagentje kost algauw 1000 euro. Maar je hebt wel twee roosterlevels....
:+

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 21:52
copykat schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:44:
Dit is denk ik net boven budget, zo'n wagentje kost algauw 1000 euro. Maar je hebt wel twee roosterlevels....
Staan voor 50ct hier bij de Lidl :+

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
copykat schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:44:
100-200 euro, geen 1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

https://www.google.com/se...-b-d&q=kosten+winkelwagen
verrek je hebt gelijk, je kan ze zelfs tweedehans kopen ! LOL

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ozzie schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:52:
[...]

Staan voor 50ct hier bij de Lidl :+
Ah deelt ze gratis uit tegenwoordig.
Je kan ze nog door de wasstraat halen ook eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Dennis1812 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:07:
[...]

Ah deelt ze gratis uit tegenwoordig.
Je kan ze nog door de wasstraat halen ook eerst.
En meteen vullen met vleesch en bier!
je hoeft niet te tillen en rijdt zo naar de BBQ plaats...
Geniaal concept! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

copykat schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:10:
[...]

En meteen vullen met vleesch en bier!
je hoeft niet te tillen en rijdt zo naar de BBQ plaats...
Geniaal concept! :*)
Vergeet niet het plastic van je vlees te halen voor je het karretje boven t vuur hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-06 10:24

Stimulate14

⭐⭐⭐

ToolkiT schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:12:
Van het weekend weer de kamader getest.. ipv van een low 'n' slow stuk vlees was het verzoek van mijn dames om wat vegetarisch te maken..
Nu had ik al een lekker gerecht (white rabbit tofu) maar ze wilden wat nieuws.. dus even experimenteren..
Japanse tofu losely based op dit recept:
[Afbeelding]
Maar dan met terriaky marinade, mirin, suiker en wat soy sauce.. paar pepertjes erdoor een even goed laten marineren.. wel de sesam roosteren in een pan.. dat laatste is ech een wereld van verschil.. zonder word het een beetje saai

[Afbeelding]

Gevulde paprika's Indian style:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Spinazie-kaas spiesjes:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die laatste kreeg ik de consistentie niet goed en vielen van het stokje af.. dus maar in de pan gebakken..
Jammer, maar smaakte wel goed..

Beetje haloumi erbij als backup-plan:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eindresultaat was niet slecht al zeg ik het zelf:
[Afbeelding]

De struktuur van tofu blijft een beperking IMHO, maar het is een aardig alternatief voor vlees.. maar ik geef nog steeds de voorkeur aan een lekker stukje dood beest ;)
Handig die bakstenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Binnenkort 'vier' ik mijn verjaardag en nu vroegen mijn ouders wat voor cadeau ik wil. Nu zat ik te denken aan een skillet, maar ik weet niet echt welke maat ik het beste kan nemen. Ik wil hem namelijk niet te groot hebben, maar ook weer niet te klein... :+

Ik heb een recept van Smokey Goodness voor banana bread pudding die ik onwijs lekker vind en die bijvoorbeeld voor zowel 2 als 4 personen wil kunnen maken in de skillet. Iemand tips voor het bepalen van de maat?

per aspera ad astra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Het zijn zandsteen 'bakstenen' die vroeger in de nep openhaard van mijn huis zaten (eruit gehaald toen we introkken.. een gas nep openhaard was niet onze stijl ;) )
Daar heb ik mijn vuurpit ook mee gemaakt een de rechte gebruik ik om daarin mijn grill rooster op hoogte te kunnen verstellen.. zo kan ik in mijn vuurpit ook grillen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GBJeuXGKZC2a2REED9WweAJelic=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0XRre7LnlbF9QNNeEu8HMZPA.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-i1qeCXLwVbGWA1halaIilgpIQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/o6mysnWx5TRD1dxF7tufTDPQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06 15:25
LAD93 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:40:
Iemand tips voor het bepalen van de maat?
Daar zijn geheime wiskundige formules voor }:O Koop ze allemaal :P
Advies: net als met pannen, 28cm is een mooie maat. Ik heb een kleinere skillet (22/24cm), dit is leuk voor baksels en een enkel stuk vlees of wat groenten. Maar voor meer dan 2 eters is het al snel te klein.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Jeebeekje schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:19:
[...]

Daar zijn geheime wiskundige formules voor }:O Koop ze allemaal :P
Advies: net als met pannen, 28cm is een mooie maat. Ik heb een kleinere skillet (22/24cm), dit is leuk voor baksels en een enkel stuk vlees of wat groenten. Maar voor meer dan 2 eters is het al snel te klein.
Als die formules er ook voor kunnen zorgen dat het me dan niet zoveel geld kost, prima :+
Ik ga denk ik inderdaad voor de 27/28 cm ipv een slag kleiner. Thanks voor het advies :)

per aspera ad astra

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/suzLLaihhJT0PJsWm1Jexm0TJ3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qnKLmsOGRpSlTC6BXOsKFCgY.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UBjGpq7s0klXc0uUPJyxn8ZYonI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bjW5cKFuzkohgbRQg3Hyh5Ll.jpg?f=fotoalbum_large
thuis werken, het heeft zo zijn voordelen. Dit was de lunch van woensdag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sg7Hqpa7AkpM_Q9lE7PPjxc6830=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/coqX4W0o2TuD0QUZdKRcXalR.jpg?f=fotoalbum_large
En nu voor een borrelhapje voor het weekendje weg volgende week even koude rook :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Ik wil eigenlijk voor dit weekend nog een lading houtskool bestellen (mede zodat ik ook de looftlighter mee kan bestellen :+ ). Iemand nog een aanrader? Heb er nu twee zakken van BBQExperienceCenter doorheen gejaagd, maar zou graag ook anderen proberen.

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

LAD93 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:11:
Ik wil eigenlijk voor dit weekend nog een lading houtskool bestellen (mede zodat ik ook de looftlighter mee kan bestellen :+ ). Iemand nog een aanrader? Heb er nu twee zakken van BBQExperienceCenter doorheen gejaagd, maar zou graag ook anderen proberen.
Ik bestel altijd op houtskool.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Dennis1812 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:13:
[...]

Ik bestel altijd op houtskool.nl
En heb je dan nog aanraders qua houtskool?

per aspera ad astra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

LAD93 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:14:
[...]

deze combi vind ik heel fijn.
De rode doos voor low en slow. (18uur haal ik er makkelijk mee). En de andere voor het wat snellere werk of kortere sessies (4-5uur nog steeds geen probleem.)

Edit. Ik vind de manier van verpakken ook heel prettig. Vind die lompe grote zakken zo irritant staan in de bijkeuken. En dit past perfect bij ons.

[ Voor 14% gewijzigd door Dennis1812 op 19-03-2021 09:19 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hij staat er. Heeft wat voeten in de aarde gehad, maar vandaag alles opgebouwd en hij staat nu rustig op 190 graden te fikken. Straks gaat 'ie uit. Super mooi ding!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SKD71Uo6pZTnwN43v8CHQRi_tLM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/562x9pI392SizJwZ01abrDYO.jpg?f=fotoalbum_large

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik sla de Hot dogs bij jou thuis maar over. :o
Fijn dat het nog relatief snel opgelost is. Geniet ervan!
En een leuke hond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dennis1812 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:19:
Ik sla de Hot dogs bij jou thuis maar over. :o
Fijn dat het nog relatief snel opgelost is. Geniet ervan!
En een leuke hond!
hond in de pot vinden is hier ook iets letterlijker ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Mooi ding. Alleen je aslade zit er volgens mij niet ver genoeg in :P Nu valt je as achter je lade.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

En kan de schuif niet dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
@MrVegeta lieve hond man

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-06 10:24

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik ga de Moinkballen erop knallen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik heb de souvlaki uit het boek van Jord (bbq bites n burgers) in de marinade staan voor lunch morgenmiddag.
Vanavond een lekkere entrecote van t gietijzeren rooster met wat geroosterde paprika en frietjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Laatst online: 08:27
LAD93 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:14:
[...]

hangt helemaal af van je barbecue, gewoonten en persoonlijke voorkeur.
ik ga persoonlijk met mijn Niclan altijd voor dammers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@MrVegeta mooi ding hoor.
Nu een overkappingkje bouwen? mocht je dan naar buiten gestuurd worden met de hond kan je droog je lunch maken en een goedmakertje (lekker eten) aanbieden voor dat gat in de begroting bij t ministerie van financiën....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BEDY5ve9xC4E0S64-h_wEnav6dI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cZHftFgPA9W78KI9uELCveTU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qR8vcL3_OEouQLN4bT18Mk6h8uk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jO6Vf3WXK5bqgLDDmmldyZnu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NTGipSuYJFPZVzxOPJYpGYxT0XM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5sYrvsBnDIdsvBN7dmHDSSHk.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteravond de voorbereidingen getroffen, zo gaat de weber aan voor 4,8 kilo pulled pork.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technofreakz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UwLTvKWy7bogZr_oxdILsiULAL8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EqHTD6RXvjUyAYS7TSWswbXD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oNk7LzS3BaSq9mAFbcxjj5C-fKE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HnkIj3btYPTqthGdNMKdO1zI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VLYwWugKTIHlfoq6kujRNPue_u8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b3wJtniLNvUYu6yQUtXm22is.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXuTUa_eWlUJsLcCy5rcjoUjTOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pz7LYv3mEgV2ddbXtfvLkRC8.jpg?f=fotoalbum_large

De tussenstand.

Kleinste heeft nu een kerntempratuur van 70 graden en gaat nu in de folie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Technofreakz schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 12:34:
...

De tussenstand.

Kleinste heeft nu een kerntempratuur van 70 graden en gaat nu in de folie.
Is dat een Slow 'n Sear op de tweede foto? Werkt dat nou echt zo goed?

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
Extigo schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:15:
[...]

Is dat een Slow 'n Sear op de tweede foto? Werkt dat nou echt zo goed?
werkt tot nu toe prima.. dit is de eerste keer dat ik hem gebruik. “Deed het eerder met 2 bakstenen” en waterbakken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 11-06 18:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DihWmefgvgCdPlrsACoHioiQ0N4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y1wwenKjHiUvQILQ5JjeZJkB.jpg?f=fotoalbum_large

Wat gebeurt daar?..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cz39O0FKCcDn84koX13wS39-tXE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SvTTCYI4QBjHxXF7mbI1rxgb.jpg?f=fotoalbum_large
Spareribs uit Duitsland. Merkte gelijk dat hij wat rook liet ontsnappen dus even opnieuw gesteld. Ging echt super! En heerlijk dat ze waren, maar dat is al snel als je ze zelf maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Dat is toch z'n ikearekje of niet?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Cyberpope schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 19:18:
Ja. Pannendekselrek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 11-06 18:10
Cyberpope schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 19:18:
Klopt, ideaal omdat je hem ook zo in de vaatwasser kwijt kan en makkelijk kwijt in de kast. En als de spareribs wat dikker zijn kan je hem verder uit elkaar doen en eventueel 2 pootjes uitdraaien (kleine kamado).

We hadden ook nog een ikea braadslede eronder gedaan om de troep op te vangen.

[ Voor 10% gewijzigd door DoeEensGek op 20-03-2021 19:40 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i_Z4aPLnBFKsQ4V9cMgmvOK3tkU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Fl6LgQEqYMxxQ9nFHBlMhBs.jpg?f=fotoalbum_large
0.0 Beercan Chicken en Hasselback aardappelen op de bbq vandaag. Heb de Basterd pas 2 maandjes, dus ben nog een beetje aan het puzzelen, maar deze zitten beiden op 175 graden rond de 5 a 6 kwartier als het goed is, dus zou goed moeten komen om tegelijk te eten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Vandaag eerste keer koken op de kamado. Ging best lekker. Temperatuur ging een klein beetje heen en weer, maar geen gekkigheid. Die zijtafels zijn wel ideaal zeg. Stukje beenham op gedaan, beetje mosterd gebruikt om de pork rub vast te krijgen. Al met al een erg fijne ervaring, groot verschil met de Weber.

Eindresultaat was ook erg lekker. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h955JE1Cf5eWtZY_Lxmz3LZrKEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pW2ToSgF0HL9hlavaxwJ0Paz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-IpgdFLkrlK2Oa3ZDpCHWXzyFo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K72TLWG6msRGZsNFhI0QBxVZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4hSk50sb3gQxzIlLTrQJcKazJzc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8kquuYdJHviMjnqwyrQuGnGe.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn meater+ doet het ook uitstekend in de Kamado, ik had in de Weber nog best vaak dat de verbinding vanuit de ketel kut was, maar nu 0 problemen gehad. Ook het koken op verschillende niveaus is erg handig. Die Kamado is natuurlijk buitensporig duur, maar goed... de economie moet ook blijven draaien :p

ps. niet al het vlees is in een keer er doorheen gegaan ;)

[ Voor 9% gewijzigd door MrVegeta op 21-03-2021 20:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-06 15:42
MrVegeta schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:24:
Vandaag eerste keer koken op de kamado. Ging best lekker. Temperatuur ging een klein beetje heen en weer, maar geen gekkigheid. Die zijtafels zijn wel ideaal zeg. Stukje beenham op gedaan, beetje mosterd gebruikt om de pork rub vast te krijgen. Al met al een erg fijne ervaring, groot verschil met de Weber.

Eindresultaat was ook erg lekker. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat ziet dat er fantastisch uit!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Reverse sear steaks vandaag :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SduTlpY5LcRlgfKuQVcjPk8yPFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aJmqWg78z3h3KBGpjTOGtD6H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sh6IqkUy3481lYxIe6QMj2SDhpA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vjaLU5oIGu8ROXPjFcPNb7Le.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cO0_8Dl7BQEAEu1tLhepq42YJHk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4catL0rFxorFJMLP8m4hGPRD.jpg?f=fotoalbum_large
Ooit een keer gegeten bij een vriend van me met een big green egg, eindelijk eens zelf gedaan..
Gelukkig had Aldi mooie dikke steaks :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:55
Ik ontdek net dat Weber zijn summit charcoal heeft aangepast. De prijs is toch wel erg interessant zo rond de €1000,-. De Summit Charcoal stond volgens mij bekend als een uitstekende kamado, alleen het prijskaartje was erg hoog. Het lijkt erop dat ze met dit model hier wat aan gedaan hebben, je mist alleen de gasontsteking en wat andere kleinigheden.
Ik lees op internet dat er wat problemen zijn geweest met het onderstel maar deze zijn inmiddels opgelost, wel (weer) slordig van Weber. Maar goed uiteindelijk lijken ze alles op te lossen.

Hoe denken jullie over deze nieuwe summit? Hij spreekt mij erg aan voor dit geld, volgens mij een prachtig alternatief voor BGE of KJ?

Edit:

Ik zie dat ze de diffuserplate wel versimpeld hebben, jammer, maar niet direct een dealbreaker denk ik?

[ Voor 10% gewijzigd door Luuk84 op 22-03-2021 09:29 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-06 15:25
Na jaren op een weber classic 47CM te hebben gebbq'ed afgelopen week een kamado joe opgehaald bij de bauhaus.

Wat een perfect apparaat is dat zeg! Ik vind niks zo frustrerend als gerechten niet lukken doordat ik er het gereedschap er niet voor heb (pizza's lukten niet vanwege een te lage indirecte hitte bijvoorbeeld).

Afgelopen zaterdag de BBQ even getest, eerst stabiel op 120 graden proberen te krijgen, vervolgens 200 graden stabiel, zondag direct een poging gedaan op moink balls.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N7-FnyOgFbGTQGPoTmj8jAijNHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YTTV5mo0PgwbG7kZGx3T9o4Y.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn collega's waren me dankbaar :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IIJj0F6bvdbDqdhivgw8gJ6Ze4Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TsgqDCdiOQwHnu3dew7mZlWP.jpg?f=fotoalbum_large

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 22:00
Ze zien er heerlijk uit!
Morgen is mijn zoon jarig dus ga ik ze ook weer maken. Heb 2kg gehakt dus ben benieuwd of ik ze er allemaal ineens op krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

sNielz123 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:34:
Ze zien er heerlijk uit!
Morgen is mijn zoon jarig dus ga ik ze ook weer maken. Heb 2kg gehakt dus ben benieuwd of ik ze er allemaal ineens op krijg.
Uitgaande van de 33gram per balletje (noskos) heb je ruim 60 ballen.
Mooie voorraad.
Enjoy! En gefeliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayRune
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-06 07:15
Luuk84 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:19:
Ik ontdek net dat Weber zijn summit charcoal heeft aangepast. De prijs is toch wel erg interessant zo rond de €1000,-. De Summit Charcoal stond volgens mij bekend als een uitstekende kamado, alleen het prijskaartje was erg hoog. Het lijkt erop dat ze met dit model hier wat aan gedaan hebben, je mist alleen de gasontsteking en wat andere kleinigheden.
Ik lees op internet dat er wat problemen zijn geweest met het onderstel maar deze zijn inmiddels opgelost, wel (weer) slordig van Weber. Maar goed uiteindelijk lijken ze alles op te lossen.

Hoe denken jullie over deze nieuwe summit? Hij spreekt mij erg aan voor dit geld, volgens mij een prachtig alternatief voor BGE of KJ?

Edit:

Ik zie dat ze de diffuserplate wel versimpeld hebben, jammer, maar niet direct een dealbreaker denk ik?
Ik lees even mee naar de reacties. De Weber Summit een paar keer kunnen proberen bij enkele barbecue workshops. Ik ben vooral onder de indruk over hoe snel je van temperatuur kunt wisselen.

Ik twijfel ook tussen deze en een BGE/KJ.

Mijn gevoel gaat uit naar de Weber maar dat is ook omdat ik slechts 1 keer op een BGE heb gebarbecued. Daar had ik meer moeite met de temperatuur regelen. Maar dat zal ook een kwestie van gewenning zijn.

Het zijn beide prachtige barbecue’s!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Een BGE terugkrijgen van 400+ naar, laten we zeggen,120 graden is een langdurige exercitie.

Is me wel eens overkomen, BBQ aan op vol gas en niet meer op letten verder. Je kunt wat terugkomen met koud gietijzer waar je water in doet... Maar je bent gewoon de sigaar op zo'n moment.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Boudewijn schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:30:
Een BGE terugkrijgen van 400+ naar, laten we zeggen,120 graden is een langdurige exercitie.
Dat is een echt nadeel aan een BGE/KJ.
Maar hebben ze ook een echt voordeel boven de weber summit? Of heeft de summit een echt nadeel?

Ben erg benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Die thermische capaciteit werkt als een buffer, een kamado is thermisch berestabiel.
Als ik om 0100 mijn BGE op temperatuur opstook is hij rond etenstijd (uurtje of 19 later) nog steeds net zo warm. Zonder dat ik bij hoef te sturen.

Het keramiek kun je ook gebruiken om warmtestraling af te laten geven , ik heb de eggspander bijvoorbeeld in gebruik bij kip. Dat lijkt me ook lastiger bij een Weber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Luuk84 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:06:
[...]

Dat is een echt nadeel aan een BGE/KJ.
Maar hebben ze ook een echt voordeel boven de weber summit? Of heeft de summit een echt nadeel?

Ben erg benieuwd :)
Nou ja nadeel... Dat is het idee van zo'n kamado. Je moet er rekening mee houden maar je hebt een veel betere warmte verdeling zodat het eten aan alle kanten wordt gegaard. Daarom wordt er ook wel eens geopperd om een joe jr er naast te zetten voor grill station haha.

[ Voor 9% gewijzigd door MrVegeta op 23-03-2021 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
@MrVegeta Die warmte verdeling zal in die summit niet (veel) slechter zijn. Hij schijnt wel iets minder stabiel te zijn t.o.v. een keramieken kamado. Qua verbruik scheelt het niet veel.

Het is inderdaad niet altijd een nadeel, het ligt eraan wat je doel is natuurlijk :)

Ik vraag me gewoon af waarom veel mensen hier voor een BGE/KJ kiezen en je de summit veel minder vaak ziet langskomen terwijl deze, volgens mij, een prima alternatief kan zijn. Misschien speelt het uiterlijk ook mee?

[ Voor 28% gewijzigd door Luuk84 op 23-03-2021 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Het scheelt best veel. Ik heb een paar keer aan een summier gezeten en was minder onder de indruk van de isolatie/capaciteit. Die 80+ kilo keramiek helpt daar ook wel bij.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-05 21:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sBwXwjfcgn_a8TiiefmzUay68dE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XavIZhOmVe5aH9rBFiW5Tvww.jpg?f=fotoalbum_large

Zo eindelijk mijn BGE Large binnen. Meteen wat mooie accesoires gescoord. Kostte me wel 2 ribben en de aankomende maand bak ik alleen maar speklappen. Maar ga hier denk ik veel plezier van beleven.

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Luuk84 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:18:
@MrVegeta Die warmte verdeling zal in die summit niet (veel) slechter zijn. Hij schijnt wel iets minder stabiel te zijn t.o.v. een keramieken kamado. Qua verbruik scheelt het niet veel.

Het is inderdaad niet altijd een nadeel, het ligt eraan wat je doel is natuurlijk :)

Ik vraag me gewoon af waarom veel mensen hier voor een BGE/KJ kiezen en je de summit veel minder vaak ziet langskomen terwijl deze, volgens mij, een prima alternatief kan zijn. Misschien speelt het uiterlijk ook mee?
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share paar reviews gelezen en het zijn eigenlijk allemaal positive verhalen. Denk dat het neerkomt op stukje persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
MrVegeta schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:31:
[...]

https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share paar reviews gelezen en het zijn eigenlijk allemaal positive verhalen. Denk dat het neerkomt op stukje persoonlijke voorkeur.
Dat denk ik ook en daar is niks mis mee natuurlijk. Ik vind een KJ er bijvoorbeeld ook stoerder uitzien, maar ergens blijft bij mij toch altijd in mijn achterhoofd (misschien onterecht) meespelen dat ze 'breekbaar' zijn.
Ze zullen allebei een leercurve hebben die anders zal liggen maar als je daar eenmaal aan gewend bent denk ik niet dat er veel verschil in zal zitten. Uit alle 'tests' komt er ook naar voren dat er qua smaak en eindproduct niet heel veel verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:06
Boudewijn schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:10:
Die thermische capaciteit werkt als een buffer, een kamado is thermisch berestabiel.
Als ik om 0100 mijn BGE op temperatuur opstook is hij rond etenstijd (uurtje of 19 later) nog steeds net zo warm. Zonder dat ik bij hoef te sturen.

Het keramiek kun je ook gebruiken om warmtestraling af te laten geven , ik heb de eggspander bijvoorbeeld in gebruik bij kip. Dat lijkt me ook lastiger bij een Weber.
Wat ik zelf heb (met een Bastard) is dat ik nog het gevoel moet krijgen hoe ver hij open moet staan om een bepaalde temperatuur te bereiken. Voor low & slow staat hij zo ver dicht dat je echt denkt dat het vuur elk moment stikt. Ook met wat hogere temps is het verschil van een paar mm onder en boven zo 30-40 graden.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
NoepZor schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:42:
[...]

Wat ik zelf heb (met een Bastard) is dat ik nog het gevoel moet krijgen hoe ver hij open moet staan om een bepaalde temperatuur te bereiken. Voor low & slow staat hij zo ver dicht dat je echt denkt dat het vuur elk moment stikt. Ook met wat hogere temps is het verschil van een paar mm onder en boven zo 30-40 graden.
Sja, dat kost tijd, maar dat is met elke bbq. Voordeel van een kamado is dat hij dan ook makkelijk rond die temp blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb vaak dat de temperatuur dan of heel langzaam stijgt of heel langzaam zakt. En dan doe je een aanpassing waardoor het weer omgedraaid is. Is inderdaad even verder zoeken voor het gevoel van "zo komt ie uiteindelijk op 180 graden uit".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Luuk84 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:38:
[...]

Dat denk ik ook en daar is niks mis mee natuurlijk. Ik vind een KJ er bijvoorbeeld ook stoerder uitzien, maar ergens blijft bij mij toch altijd in mijn achterhoofd (misschien onterecht) meespelen dat ze 'breekbaar' zijn.
Ze zullen allebei een leercurve hebben die anders zal liggen maar als je daar eenmaal aan gewend bent denk ik niet dat er veel verschil in zal zitten. Uit alle 'tests' komt er ook naar voren dat er qua smaak en eindproduct niet heel veel verschil in zit.
Welke grill je ook koopt je zal er plezier mee hebben en dat is het belangrijkste. Kamado breekbaar, vast wel maar je moet nogal wat kracht zetten om die Joe3 om te kieperen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01 10:36
Ik heb de kamado eindelijk ook binnen, ik heb voor de nieuwe Monolith Classic Pro 2.0 gekozen. Reden voor mij is dat die standaard compleet wordt geleverd en mijn zwager erg goede ervaringen heeft met de Monolith. Ook is het een merk dat al wat langer bestaat en zeker in Duitsland behoorlijk groot/bekend is.

Kan niet wachten om de kamado te gaan gebruiken!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lubsQt7ysQihVeJ-z2U335UWt_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j8aYyYA3eODtwleOYsAvnNM8.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zoek nog iets van een stang of haakjes die ik aan de kast kan maken om wat gereedschap aan te haken. Iemand die daar nog tips voor heeft?

[ Voor 8% gewijzigd door Can2 op 24-03-2021 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
NoepZor schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:52:
Ik heb vaak dat de temperatuur dan of heel langzaam stijgt of heel langzaam zakt. En dan doe je een aanpassing waardoor het weer omgedraaid is. Is inderdaad even verder zoeken voor het gevoel van "zo komt ie uiteindelijk op 180 graden uit".
Wisselt ook nog wel eens met wind en houtskool. Je hoeft maar echt hele kleine aanpassingen te doen voor effect.

En je moet je ook niet druk maken over 20 graden plus of min, als er net even wat klein spul gaat branden ofzo kan het beste even oplopen, vaak corrigeert dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Can2 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:19:
Ik heb de kamado eindelijk ook binnen, ik heb voor de nieuwe Monolith Classic Pro 2.0 gekozen. Reden voor mij is dat die standaard compleet wordt geleverd en mijn zwager erg goede ervaringen heeft met de Monolith. Ook is het een merk dat al wat langer bestaat en zeker in Duitsland behoorlijk groot/bekend is.

Kan niet wachten om de kamado te gaan gebruiken![Afbeelding]

Ik zoek nog iets van een stang of haakjes die ik aan de kast kan maken om wat gereedschap aan te haken. Iemand die daar nog tips voor heeft?
Mooi ding hoor :)

IKEA had altijd de GRUNDTAL lijn maar die lijkt vervangen te zijn door de KUNGSFORS. Er zijn nog wel wat andere modelletjes ook.
418O2 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:22:
[...]

Wisselt ook nog wel eens met wind en houtskool. Je hoeft maar echt hele kleine aanpassingen te doen voor effect.

En je moet je ook niet druk maken over 20 graden plus of min, als er net even wat klein spul gaat branden ofzo kan het beste even oplopen, vaak corrigeert dat wel
Nee dat doe ik niet, maar het is voor het gevoel even zoeken waar ongeveer de temp op uit gaat komen bij een bepaalde setting. Ook aansteken duurt soms best lang. Daarbij heb ik het idee dat er dan te veel kleine stukken houtskool in zitten. Ik schud de mand altijd uit boven de container en vul hem dan bij.

[ Voor 3% gewijzigd door NoepZor op 24-03-2021 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:30
Can2 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:19:

Kan niet wachten om de kamado te gaan gebruiken![Afbeelding]

Ikea ;) heb zelf keer de Fintorp zwarte stang en haken gebruikt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/63rVnjUmu6x8F7gyTN2rWXN9rOw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7A6FE9GRg8XqQue08Yszs6gW.jpg?f=fotoalbum_large

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

[...]

Het is pure natuurkunde.
Metaal geleid warmte sneller en beter. Dus variaties in temperatuur zullen ook sneller zijn. Opwarmen en afkoelen kost minder energie en tijd..
Tweede component is energie opslag. Warmte opslag. Moeilijker op nemen warmte is ook vaak moeilijker afgeven en dus langer vasthoudend op een bepaalde temperatuur. (stralingswarmte is daar weer component van.) energie dat je er instopt komt er ook weer uit er is geen verlies alleen verlies door niet bedoelde warmte overdracht. (buitenlucht opwarmen bijvoorbeeld.)

Metaal is minder goed in stabiele lange sessies. (warmte bron , kolen,wisselt in warmteintensiteit) gevoeliger voor externe factoren als wind en regen en zon en temperatuurs wisselingen omgeving.
Kan een voordeel of een nadeel zijn.

De een is niet slechter dan de ander. Eentje kan stuk vallen of breken door vorstschade de andere kan roesten.

Wat mooi is of lelijk is ook persoonlijk.

Kies wat je belangrijk vind niet wat de algemene tendens is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
Ik heb dit weekend een afspraak bij BBQ Experience Center in Roosendaal. Ik ben zeer gecharmeerd van de Kamado Joe Classic 3.

Hebben jullie nog tips of vragen die ik kan gebruiken in het gesprek? Zou ik nog iets van korting kunnen regelen? En hoe zijn jullie ervaringen met het BBQ Experience Center?

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 06-06 16:55
copykat schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:53:
[...]

Het is pure natuurkunde.
Metaal geleid warmte sneller en beter. Dus variaties in temperatuur zullen ook sneller zijn. Opwarmen en afkoelen kost minder energie en tijd..
Tweede component is energie opslag. Warmte opslag. Moeilijker op nemen warmte is ook vaak moeilijker afgeven en dus langer vasthoudend op een bepaalde temperatuur. (stralingswarmte is daar weer component van.) energie dat je er instopt komt er ook weer uit er is geen verlies alleen verlies door niet bedoelde warmte overdracht. (buitenlucht opwarmen bijvoorbeeld.)

Metaal is minder goed in stabiele lange sessies. (warmte bron , kolen,wisselt in warmteintensiteit) gevoeliger voor externe factoren als wind en regen en zon en temperatuurs wisselingen omgeving.
Kan een voordeel of een nadeel zijn.

De een is niet slechter dan de ander. Eentje kan stuk vallen of breken door vorstschade de andere kan roesten.

Wat mooi is of lelijk is ook persoonlijk.

Kies wat je belangrijk vind niet wat de algemene tendens is. :)
Je hebt ook nog de metalen Broil King Keg, niet heel populair in NL maar die is juist nog zuiniger dan een keramische bbq. Deze bestaat uit 2 lagen staal met daartussen isolatie, weet niet hoe dat bij zo'n weber zit. Mijn ervaring is dat je 50-70% langer doet op dezelfde hoeveelheid kolen met deze bbq. Buitenkant blijft ook koel door de isolatie dus totaal geen onnodig warmteverlies. Grootste probleem van deze bbq is derhalve ook terugkoelen, dat gaat nog langzamer dan bij een keramische variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:04
Extigo schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:59:
Ik heb dit weekend een afspraak bij BBQ Experience Center in Roosendaal. Ik ben zeer gecharmeerd van de Kamado Joe Classic 3.

Hebben jullie nog tips of vragen die ik kan gebruiken in het gesprek? Zou ik nog iets van korting kunnen regelen? En hoe zijn jullie ervaringen met het BBQ Experience Center?
Ik heb er een Traeger pellet grill gekocht (vorig jaar) en later wat online bestellingen gedaan. Ook een paar keer advies gevraagd (online).

Mijn ervaringen zijn prima. Bij aankoop een leuke deal kunnen maken (verwacht geen wonderen), maar ook aftersales is prima en goed advies gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Can2
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01 10:36
Martinusz schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:38:
[...]

Ikea ;) heb zelf keer de Fintorp zwarte stang en haken gebruikt :)

[Afbeelding]
Ah, bedankt voor de tip. Ziet er mooi uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05:06
Malt007 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:09:
[...]

Je hebt ook nog de metalen Broil King Keg, niet heel populair in NL maar die is juist nog zuiniger dan een keramische bbq. Deze bestaat uit 2 lagen staal met daartussen isolatie, weet niet hoe dat bij zo'n weber zit. Mijn ervaring is dat je 50-70% langer doet op dezelfde hoeveelheid kolen met deze bbq. Buitenkant blijft ook koel door de isolatie dus totaal geen onnodig warmteverlies. Grootste probleem van deze bbq is derhalve ook terugkoelen, dat gaat nog langzamer dan bij een keramische variant.
Of de RVS variant de Caliber Pro Kamado waar ik er twee van heb staan. Die is nog zuiniger omdat de afvoer ook totaal anders is dan de standaard kamado's direct naar buiten toe. Via de achterzijde van de onderkant van de deksel naar boven toe en uiteindelijk naar buiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJgY7IkDOTDRlUgCwmXLnkRPvlo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Qiass9mzwVbxeGTAvBuGNYs2.png?f=user_large

Zelf ook de BGE Large, Bastard Large, Broil King Keg 4000 en 5000 gehad. Maar deze is qua verbruik het zuinigst. En dan nog het gewicht van slechts 34kg en deze kan ook tegen een stootje en niet roest gevoelig. Alweer 3 jaar in bezit en geen moment spijt ervan.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
maar als je daar eenmaal aan gewend bent denk ik niet dat er veel verschil in zal zitten.
Het is gewoon wat je wilt uiteindelijk. Je zit niet met action bbq te werken natuurlijk. De Weber Charcoal Summit is erg mooi maar ook erg aan de man voor de prijs wat je krijgt. Er zijn dan andere alternatieven die men kan overwegen.

Maar ik kan de Niclan (vergelijkbaar met de Weber en een keramische kamado) op 110C houden met de onderste schuif op 2cm en de topvent open.

Het gaat uiteindelijk om vuur management. En daar kan je mee spelen met de brandstof. Doe ik zeer zachte Dammers in de Niclan met die settings en dan heb ik zo 250C. Doe ik dat met 2 grote stukken Black Ranch dan blijft die op 110C hangen.

Je doet met dergelijke bbqs weinig fout maar een dubbelwandige metalen bbq is wat gevoeliger op airflow wijzigen. Maar met wat hardere soorten houtskool kan helpen om het te minderen.

[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 24-03-2021 21:06 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Chevy454 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:05:
[...]

Het is gewoon wat je wilt uiteindelijk. Je zit niet met action bbq te werken natuurlijk. De Weber Charcoal Summit is erg mooi maar ook erg aan de man voor de prijs wat je krijgt. Er zijn dan andere alternatieven die men kan overwegen.
De nieuwe weber summit charcoal is juist wel aantrekkelijk geprijsd :)
Maar ik kan de Niclan (vergelijkbaar met de Weber en een keramische kamado) op 110C houden met de onderste schuif op 2cm en de topvent open.

Het gaat uiteindelijk om vuur management. En daar kan je mee spelen met de brandstof. Doe ik zeer zachte Dammers in de Niclan met die settings en dan heb ik zo 250C. Doe ik dat met 2 grote stukken Black Ranch dan blijft die op 110C hangen.

Je doet met dergelijke bbqs weinig fout maar een dubbelwandige metalen bbq is wat gevoeliger op airflow wijzigen. Maar met wat hardere soorten houtskool kan helpen om het te minderen.
Mooie van de weber is dat je er ook briketten in kan gooien als dat je meer ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ik weet niet precies meer waarom kamado's en brikketten geen goed huwelijk zijn.
Moeilijker regelbaar, vervuilde ingrediënten wat opgenomen kan worden in t keramiek. (ik denk dan wat dan van mn vlees? Geldt dan ook bij elke BBQ .) temperaturen lager en meer afval.

Of is t zoiets als je koopt geen dure auto en tankt dan bij de witte pomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Heeft iemand hier wel eens pizza op een deflector gebakken? Ik vertik het een beetje een nieuwe pizzasteen te kopen. Heb er al een voor de uuni, en een heel dikke. Die voor de uuni is vrij klein en die heel dikke duurt erg lang voor hij warm is.

Nu zat ik erover te denken mijn deflector om te draaien en daar direct op te gaan bakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter3
  • Niet online
Boudewijn schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:49:
Heeft iemand hier wel eens pizza op een deflector gebakken? Ik vertik het een beetje een nieuwe pizzasteen te kopen. Heb er al een voor de uuni, en een heel dikke. Die voor de uuni is vrij klein en die heel dikke duurt erg lang voor hij warm is.

Nu zat ik erover te denken mijn deflector om te draaien en daar direct op te gaan bakken.
Ik heb dat wel eens gedaan en was toen gematigd positief. De steen was zo heet dat de bodem heel hard ging. Uiteindelijk was de bodem dus net wat te knapperig ten opzichte van de topping. Nu zal dat ook te maken hebben met de temperatuur en de tijd dat je de pizza erop hebt. Het leek erop dat het verschil te groot was.

In het vervolg heb ik ervoor gekozen om toch een barriere tussen de pizzaheatdeflector en de kolen te leggen. Pizza dus op de heatdeflector en als barriere heb ik een gietijzeren plaat neergelegd. Dat ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

wouter3 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:05:
[...]

Ik heb dat wel eens gedaan en was toen gematigd positief. De steen was zo heet dat de bodem heel hard ging. Uiteindelijk was de bodem dus net wat te knapperig ten opzichte van de topping. Nu zal dat ook te maken hebben met de temperatuur en de tijd dat je de pizza erop hebt. Het leek erop dat het verschil te groot was.

In het vervolg heb ik ervoor gekozen om toch een barriere tussen de pizzaheatdeflector en de kolen te leggen. Pizza dus op de heatdeflector en als barriere heb ik een gietijzeren plaat neergelegd. Dat ging prima.
Hmm in feite een pizzasteel dus. Die heb ik niet , en ga ik ook voorlopig niet kopen :+

Dan toch de uuni maar aanzwengelen straks. Thanks voor je uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Niet online
Boudewijn schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:16:
[...]

Hmm in feite een pizzasteel dus. Die heb ik niet , en ga ik ook voorlopig niet kopen :+

Dan toch de uuni maar aanzwengelen straks. Thanks voor je uitleg
Wat je als tussenoplossing nog een keer zou kunnen proberen is om aluminiumfolie tussen de steen en de kolen te doen. De folie is welliswaar erg dun, maar ik kan me zomaar voorstellen dat deze wel een gedeelte van de (hitte)straling weerkaatst waardoor de steen net wat minder heet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja klopt, maar dat wordt wel weer een rommeltje met meerdere banen naast elkaar leggen enzo. Ik ga gewoon voor de uuni oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Malt007 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:09:
[...]

Ik heb deze: https://www.charbroil.co.uk/kamander-140870
Zelfde principe als Broil King Keg en ben erg blij mee.
Gaat super zuinig met houtskool om en makkelijk op temp te houden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:26

Mystikal

It never hurts to help!

Nog steeds work in progress, maar inmiddels is deze geschilderd en is er een tegel in gefreesd.

Nu nog netjes afwerken met zwart, maar het plaatje begint langzaam te kloppen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZl5rSQ7HvzmyYbfe0TEys5t9M8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DU8CErwm4CROPxZ64PGWu1Pn.jpg?f=user_large

Afgelopen weken ook al gebruikt voor een Picanha, Kip en Bavette.

Foto's van de Bavette en de Kip.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cNAp5kRcWY72IlUGnp57eaJeygA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fIIu6I7Lcj5H8JxGKHOuONwB.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uBccVg2cf-hDBvvQ_Hl5gJotCEY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Dut2Dmzf6CZhPVX2IZagyT23.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g8O7H-KGMbzdPvbCdsuESzvawnE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3Cf9b3d3fYbT751vIypcYDpa.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9RC4xGQ9QxHgqtT7RKduinOoyEY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MsiTEN0dVJokTU8ZfDJhn3xb.jpg?f=user_large

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Is dat een speciale schaal met spit voor de kip?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-05 21:29
Iemand hier ervaring met een draadloze thermometer? Ik twijfel of ik de Meater + ga halen, maar lees toch wat uiteen liggende bevindingen van mensen.

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter3
  • Niet online
Korkss schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:42:
Iemand hier ervaring met een draadloze thermometer? Ik twijfel of ik de Meater + ga halen, maar lees toch wat uiteen liggende bevindingen van mensen.
Bij mijn keuze voor draadloze apparaten probeer ik er zelf altijd rekening mee te houden of de accu vervangbaar is. Ik wil graag wat langer van spullen kunnen genieten en vind het jammer als je een apparaat moet wegdoen als de accu op is. Helaas lukt dat niet altijd, omdat accu's vaak ingebouwd worden.

De Meater was vanwege de ingebouwde accu (die ook nog eens flink wordt verhit) voor mij geen optie. Mijn verwachting is dat die niet lang mee kan gaan. (al heb ik daar geen praktijk ervaring mee, misschien valt het mee, misschien niet)

Zelf heb ik gekozen voor een Thermoworks Smoke. Een heel ander apparaat, maar wel eentje op penlites, zodat die lang mee zal gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 22:00
Ik heb de Meater+, werkt voor mij prima moet ik zeggen.
Hij ziet er alleen zo cool uit dat ik hem steeds met blote handen uit het vlees wil halen.

Je kan waarschijnlijk voor de helft van het geld of minder ook wel iets goeds vinden.
Pagina: 1 ... 139 ... 332 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism