Dank voor de reacties ik schrijf het volgende, een resumé voor mymyselfandi maar wellicht help ik ook hier anderen mee.
Caso valt af, te veel slechte ervaring met dichtdrukken van de klep met de klips en openen daarmee van de deksel, dit in de hele serie VC150/250/350 en defecten binnen 3 jaar.
Solis is niet mijn voorkeur merk, heb het in de keukens (private dinning oa) wel eens wat gezien maar ook zeker de accessoires en dan was de motor (bijvoorbeeld staafmixer) defect en weggegooid.
Foodsaver te Amerikaans hihi, overigens de FSV005 en zeer oudere v2860 beiden heel populair mahr ik kies toch liever voor Duitse degelijkheid.
Dan blijft voor mij de Allpax f210 eigenlijk over ware het niet dat ik gecharmeerd ben geraakt van de Rommelsbacher VAC 485 ingefluisterd door de sites testmagazine, testberichte en hausgeratetest ea daar komt ie erg goed uit de bus. Ook review wise bij de online retailers een hoop witlof. En de specs zijn eigenlijk ook alles maximaal waar ik naar opzoek ben, wie niet?
Goede seal, allpax 1x 2,2mm, caso 2x2mm rommel 2 x 2,2mm, better safe then gehannes.
Stevige pomp wb vermogen/vacuum %/onderdruk. allpax 110W 80% met -0.778bar en rommel 140W
97%

(en misschien ook wel) -0.8bar 15l/min alle anderen 12l waaronder ook de caso..
Puls, manual, automatisch Beiden, bij rommel is ook de seal 'verhitting' tijd in te stellen.
praktisch, het dicht klikken en openen, allpax dichtdrukken iets minder zwaar dan bij caso en vervolgens ontgrendeld geheel automatisch, rommel 3 way one hand system, youtube maakt dat wel duidelijk mijn inziens erg handig en solid. Ze hebben ook een klein kijk venster geïntegreerd inde hendel dat je een stuk van de seal kan zien, handig met timen voor de seal voor de vloeibaren.
Wat niet praktisch is is de niet verwijderbare vacuüm kamer bij rommel, ff lastig qua schoonmaak als het mis gaat, natte vette rommel, maar niet onoverkomelijk en dus goed te voorkomen zeker gezien boven staande.
Beiden rond 100 is lief en ik denk zeker goed te doen als 1e aankoop, richting de 200,-kijkens was niet echt doorslaggevend of te groot qua formaat, anders teveel meuk.
dus tja al is allpax denk wel een top merk zeker gezien de range van producten. Maar gezien de weinige reviews/youtube/tests van de f210 gaat mijn voorkeur dus naar de rommelsbacher.