Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 138 ... 329 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 11:48
Technofreakz schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 16:09:
[...]

Hoe heb jij je kolen verdeeld op je weber? Ik kan hem namelijk de hele dag redelijk op temp houden door steeds met de inlaat/uitlaat te spelen? Met een Max schommeling van 10 a 15 graden.
Ik heb een snake geprobeerd wat wel aardig gaat hoor, maar de temperatuur blijft te laag, nu heb ik houtskool bij Vuur en Rook gekocht, maar ik heb wel vaker het vlees een beetje verpest doordat het droog werd. Nu moet het 100% goed gaan en wil daarom een BBQ touch geven en daarna voor safe spelen.

Wat ik vaker gedaan heb is:

1. Snake methode met briketten (niet met houtskool, misschien moet ik dat eens proberen maar niet morgen) aan 1 kant en wat rookhout.
2. Bakje water aan de andere kant.
3. 321 methode op de Weber uitgevoerd.
4. Resultaat: over het algemeen droog vlees.

Lange sessies op de Weber is niet echt meer aan mij besteed denk ik, met uitzondering van Pulled Pork, dat kon gewoon niet misgaan en werd perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tante Truus
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik heb zelf jaren met een Weber gebraaid, maar ben inmiddels overgestapt naar een KJC3.

Maar op mijn weber kon ik prima lange sessies op lage temp doen, maar het vroeg wel het nodige regelwerk en aandacht.
Het begint met een goede kwaliteit briketten. Ik had van die mandjes die ik vulde tot de helft met briketten. Om rond de 110 graden te braaien, maar 1 mandje gebruiken.
Als briketten gloeien, de mandjes naar de zijkant schuiven om indirect te braaien.Om de 10 min kijken en bijregelen. Als briketten op begonnen te raken, er weer twee of drie bij leggen. Op die manier kun je ook rookhout toevoegen.
Mbv de igrill de temp blijven monitoren en bijregelen, bijregelen.

Als het waait of regent, is het een stuk lastiger (lees: vaker) de openingen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 11:48
tante Truus schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 17:18:
Ik heb zelf jaren met een Weber gebraaid, maar ben inmiddels overgestapt naar een KJC3.

Maar op mijn weber kon ik prima lange sessies op lage temp doen, maar het vroeg wel het nodige regelwerk en aandacht.
Het begint met een goede kwaliteit briketten. Ik had van die mandjes die ik vulde tot de helft met briketten. Om rond de 110 graden te braaien, maar 1 mandje gebruiken.
Als briketten gloeien, de mandjes naar de zijkant schuiven om indirect te braaien.Om de 10 min kijken en bijregelen. Als briketten op begonnen te raken, er weer twee of drie bij leggen. Op die manier kun je ook rookhout toevoegen.
Mbv de igrill de temp blijven monitoren en bijregelen, bijregelen.

Als het waait of regent, is het een stuk lastiger (lees: vaker) de openingen aanpassen.
Exact dit, met een snake kon ik de temperatuur ook best aardig beheersen maar het was zo bewerkelijk. Even een uurtje weg voor een boodschap was wat lastig omdat de continuiteit van de temperatuur onvoorspelbaar was. Vandaar dat ik de langere sessies niet zo meer zie zitten, 4 - 6 uur sessies heb ik genoeg gehad maar als je dan een droge lap aansnijd wordt je zo treurig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Jan_V schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 16:10:
Klopt het dat deze vergelijkbaar is met een Weber Master Touch?
Hij is er nog niet dus moeilijk te vergelijken. Maar ik zou hem durven te vergelijken met de Weber Summit ipv de MT welke kapot bespaard is. Eventueel is een Napoleon bbq ook nog een optie.

Maar 599? Das echt veels te grof geprijsd.

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 12-03-2021 18:23 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
barktus schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:38:
[...]

Ik kan dus niet lassen. :+ Waarvoor gebruik je die weber? :)
Om eerlijk te zijn heeft mijn neef deze op mijn wensen gemaakt. Ik kan denk ik ook niet lassen... De Weber gebruik ik sneller voor even snel iets te maken. Sate, kleine biefstuk enz...
LAD93 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:08:
[...]

Cool! Ben je ook in te huren om hier zoiets in elkaar te draaien? :+
Ik heb aan de kant van de foto ook nog een zelfde meubel met stenen blad en wasbak. Dit heeft mij ongeveer €800 gekost. Dus wellicht dat 1 meubel €400-500 zou moeten kosten. Weet niet of dat een familieprijs was maar bij interesse kan ik het voor je navragen.
JohnW1 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:19:
[...]

Prachtig!
Nu ben ik wel benieuwd, ik zie dat je meubel onder een overkapping staat, kan er aan alle kant wind doorwaaien?

Ik heb zelf een overkapping welke aan zijkanten en achterkant dicht is. Als ik mijn houtskool aanmaak wil je eigenlijk niet in de overkapping zijn ivm rookontwikkeling, deze rook blijft er zelfs in hangen als er geen rookontwikkeling meer is. Nog meer mensen met dit probleem?
Zonde want zomeravond in de overkapping zitten met Kamado ook onder de overkapping is natuurlijk ideale setting.
Op de foto is het nog open ja maar ondertussen heb ik er kozijnen in gezet in is de overkapping voor 60% gesloten. Hierdoor dus ook last van de rook bij het aanmaken... Hier heb ik nog niet een goede oplossing voor gevonden. Heb wel ideeen maar weet nog niet wat de oplossing word.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
THxZ0NE schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 17:29:
[...]

Exact dit, met een snake kon ik de temperatuur ook best aardig beheersen maar het was zo bewerkelijk. Even een uurtje weg voor een boodschap was wat lastig omdat de continuiteit van de temperatuur onvoorspelbaar was. Vandaar dat ik de langere sessies niet zo meer zie zitten, 4 - 6 uur sessies heb ik genoeg gehad maar als je dan een droge lap aansnijd wordt je zo treurig...
Ik hoop dat ik het mis heb, maar ik ben bang dat een duurdere BBQ je problemen niet echt gaat oplossen.

Ik ben ooit begonnen op een barbecook "smoker", met wanden zo dik als aluminiumfolie en deurtjes met kieren zo groot als je vinger en het resultaat was vaak meer dan prima, ook al varieerde de temperatuur met 50 graden of meer.

Het lijkt erop alsof het of aan het vlees ligt, of de bereiding in plaats van het materiaal.

Nogmaals, ik hoop dat ik ongelijk heb e
en ik gewoon extreem geluk had met mijn begin, maar om het een en ander uit te sluiten, heb je hetzelfde vlees en bereiding wel eens in een oven geprobeerd?
Als het resultaat dan wel beter is, heb ik het fout. Als het weer een droge lap wordt, ligt het dus ergens anders aan dan de warmtebron.

Voordeel van een betere BBQ is natuurlijk wel het gemak van bijna automatisch stabiele temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:04

copykat

Good copy isn't bad

JohnW1 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:19:
[...]

Prachtig!
Nu ben ik wel benieuwd, ik zie dat je meubel onder een overkapping staat, kan er aan alle kant wind doorwaaien?

Ik heb zelf een overkapping welke aan zijkanten en achterkant dicht is. Als ik mijn houtskool aanmaak wil je eigenlijk niet in de overkapping zijn ivm rookontwikkeling, deze rook blijft er zelfs in hangen als er geen rookontwikkeling meer is. Nog meer mensen met dit probleem?
Zonde want zomeravond in de overkapping zitten met Kamado ook onder de overkapping is natuurlijk ideale setting.
Mijn overkapping is van acrylaat golfplaat en buizenframe. ben toch een beetje voorzichtig met stoken onder de overkapping en met rookhout is de rook misschien ook niet zo handig met aanslaan onder op de licht doorlatende platen.
zet hm meestal net even buiten de overkapping (wieltjes) en als t regent trek ik hem ff naar binnen met low en slow.

(in jou geval kan je een industrie ventilator en dak doorvoer plaatsen die je handmatig aanzet om de rook af te voeren.)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
JohnW1 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:45:
Weet iemand nog welke modellen dit waren?
Ik ben hier naar opzoek ivm artrose in de pols.
Jij zoekt de enige echte Kamado Joe 2 of hoger.
Mijn vrouw vind het deksel van de Masterbuilt (zwarte equivalent van de Kamado Joe 1) zwaar om te openen. Niet onmogelijk maar gewoon zwaar.

Als je artrose hebt, dan gaat een gewone kamado met veren echt niet worden en zal je naar een air hinge system moeten gaan kijken.

Die Kamado Joe 2 heeft effectief maar 2 vingers nodig om te openen.

Vrouw lief wilt graag gerookt kipfilet hebben dit weekend. Ik vraag me af of een Kamado Joe 3 voldoende hoogte heeft om de Fornetto te vervangen.

Iemand die de hoogte heeft van de base tot het rooster in de hoogste stand?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 17:54

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Sahi_NL schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:35:
[...]

Pizza bakken hoeft ook niet perse op 350/400 graden. Het deeg recept wat ik heb kan prima 10 minuten op 275 graden.

https://debsbakerykitchen.nl/basisrecept-voor-pizzadeeg

Eerste gerecht op de KJ Classic 3: Philly Cheese Steak

https://www.ah.nl/r/1194113

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

[...]

75*85*120 (b*d*h) ongeveer
Thanks. Dan past die wel door mijn schutting deur. Probleem is dat het zo zwaar is. Ben benieuwd of je het 2 personen kan tillen...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:53

Dennis1812

Amateur prutser

MrVegeta schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:30:
[...]

Thanks. Dan past die wel door mijn schutting deur. Probleem is dat het zo zwaar is. Ben benieuwd of je het 2 personen kan tillen...
Bij mij heeft de bezorger hem via de poort in de tuin geschoven op zn elektrische wagentje.
Vragen staat vrij.
De kamado daarna met 2 pers in elkaar gezet.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dennis1812 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:36:
[...]

Bij mij heeft de bezorger hem via de poort in de tuin geschoven op zn elektrische wagentje.
Vragen staat vrij.
De kamado daarna met 2 pers in elkaar gezet.
Probleem is dat ik een 3 traps trap heb de tuin in. Nou ja, mooi dat ie iig door de deur past haha.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

MrVegeta schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:39:
[...]

Probleem is dat ik een 3 traps trap heb de tuin in. Nou ja, mooi dat ie iig door de deur past haha.
Hmm. Dat word een dingetje ja.
Zou overwegen hem dan buiten de tuin open te maken en dan onderdeel voor onderdeel naar binnen.
Dat kan nog behoorlijk schelen in t gewicht dat je in 1x vast hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dennis1812 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:40:
[...]

Hmm. Dat word een dingetje ja.
Zou overwegen hem dan buiten de tuin open te maken en dan onderdeel voor onderdeel naar binnen.
Dat kan nog behoorlijk schelen in t gewicht dat je in 1x vast hebt.
Dat zit er dik in ja. 200kg tillen met 2 man omhoog gaat wel pittig worden. Waarschijnlijk buiten uitpakken en de buurman even ophalen om de kamado de tuin in te tillen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tante Truus
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-12-2024
Dat is wel het beste. Deel voor deel naar binnen tillen en ter plekke in elkaar zetten.

Hopen dat het niet erg waait, want het is erg vervelend om achter al dat piepschuim aan te moeten hollen.....

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 13:09

Don Quijote

El Magnifico

Vandaag het BBQ seizoen thuis geopend (ja ik weet dat voor de meeste mensen hier het seizoen nooit stopt 😉).

Mooie Côte de Boeuf uit Ierland. Niks meer dan wat zout en peper er op gesmeerd. Op 120 graden rustig naar de 46 gebracht, bbq naar 250 en toen tot 52 afgegrild.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Glt9cfynLkYaNsGnpS2AanGCOyE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mjohtQm8tokFyStcmFy2zG7i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8r9fvd7iNOiCm2irG9JIKSHnKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jy3f0zIaByfbbaRibb116oi4.jpg?f=fotoalbum_large

Een geslaagd begin van het seizoen!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-05 20:13
Soms open je marktplaats en loop je er zo tegenaan. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TBFtnCPLE6sC6U9B7JY514O0mOo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XNFaZe76bhXZYbzO8rpAzJiR.jpg?f=fotoalbum_large

Een 21inch patton. :) Véél geluk gehad door snel te reageren anders had hij hier niet gestaan. Nu nog eens kijken voor een halve deflector steen set. Wel heel blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

DoeEensGek schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 19:20:
Soms open je marktplaats en loop je er zo tegenaan. [Afbeelding]

Een 21inch patton. :) Véél geluk gehad door snel te reageren anders had hij hier niet gestaan. Nu nog eens kijken voor een halve deflector steen set. Wel heel blij mee.
Mooie kleur : BGE lookalike :-)

Bij kopen deflectorset let wel op de meer taps toelopende onder schaal en firebox. (zie ik op de foto)
ik had met mn 16 inch erg veel ruzie om een passende frame en plate te vinden. de grill guru compact paste dus niet. (fire box is net ff kleiner)

ps de hond is er ook blij mee :+

(gewoon je binnenmaat vd firebox opmeten en even na vragen of dit past voor je t besteld.)
Beetje buigen lukt wel maar metaal zet ook uit met heet worden en krap er in kan een gescheurde firering/box opleveren.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
MrVegeta schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 11:08:
Dat zit er dik in ja. 200kg tillen met 2 man omhoog gaat wel pittig worden. Waarschijnlijk buiten uitpakken en de buurman even ophalen om de kamado de tuin in te tillen.
Er zijn mensen die gepoogd en gefaald hebben een volledig geassembleerde ei in het nest te zetten. Beste is om die echt zo kaal mogelijk in het nest te zetten.

Maar de hinge zit vast middels frictie en niet gelijmd. Dus best niet te ver slepen / tillen. Tenzij zoals hieronder.

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 13-03-2021 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

What was that green flash at 2:20?
did miss Piggy and Kermit had a kid? :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• galadril
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-05 14:02
Gisteren 2x camembert gerookt op mn kamado met rozemarijn, knoflook en honing.. Was een groot succes!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mkwGEwGMfr4Ph_sZcyMXjTE86eM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8JpiDUXnNFdnJeU2wcwfyONE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PH7RdyeLOYilSGueXy6fPvukHMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qeny4VBhO4ChIZAstQ5TzNrF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VVVVsmnNP_nEk4FpjJ4vJgTyq9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zOScMvnDZyOqBhXWGyiRFh8m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKtHMiokm8VPz2aYRSspr9Ef4WI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ntNYkILH4h9Xpb4J3Pxifgd7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 10:18
@galadril Ziet er mooi uit zeg. Het is niet mijn smaak maar goede presentatie en hele mooie foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-04 09:55
galadril schreef op zondag 14 maart 2021 @ 09:43:
Gisteren 2x camembert gerookt op mn kamado met rozemarijn, knoflook en honing.. Was een groot succes!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Werkt de app ook met de Thermoworks Smoke?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:00
Na jaren een Weber 57 te hebben gebruikt vrijdag eindelijk een Kamado aangeschaft. Voor een geschikte prijs een Black Bastard Urban Large kunnen kopen. B-keus doordat deze iets te grijs is ipv matzwart, maar dat maakt mij niets uit, vind hem zo wel mooi. Volledige garantie ook van toepassing.

Gisteren gelijk getest en een kippendijen-rollade gemaakt. Perfect hoe stabiel de temperatuur blijft. Echt een heel fijn apparaat. De Weber kan dus op Marktplaats.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/US6Vs-wHuEhA4mStVPk01QnDs4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vptbim0vAbXFv6iYHDZZIl0m.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-05 17:33
Ik heb al het een en ander gelezen over thuis gebruik vacuum machines. En ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met in het bijzonder 2 merken en wellicht gebruiken jullie ook een van deze modellen.
De Caso VC150 tov de Allpax F110 of F210 (deze laatste heeft een pulse functie en iets meer vacuum vermogen).

Ik kan veel vinden qua reviews over de Caso (dubbele seal, hoog vacuum 90%, wel kwetsbaar bij de afsluit knopjes) over het algemeen veel lof!
Daarentegen over de Allpax is flink wat minder te vinden qua reviews/tests. Maar in een aantal reviews (duits) wordt de Allpax vergeleken met de LA-va V100 p/V200/V300 en Allpax komt minstens zo goed uit de bus, en ik heb het idee dat lava als merk semi professioneel is en hoger geschaald dan de Caso, solis, foodsaver etc.
Ook vind ik het interessant dat Allpax een brede product lijn heeft van consument tot professioneel en dus vacumeermachines maakt voor de industrie, grote dubbele kamers van rond de 5000 euro en caso ea zie ik niet in dat segement, dan zit daar wellicht toch een stuk mechanica en kennis in die wellicht ook te zien is in de consumenten lijn van Allpax.

Hebben jullie ervaringen ideeën tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

roycerolls schreef op zondag 14 maart 2021 @ 12:34:
Ik heb al het een en ander gelezen over thuis gebruik vacuum machines. En ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met in het bijzonder 2 merken en wellicht gebruiken jullie ook een van deze modellen.
De Caso VC150 tov de Allpax F110 of F210 (deze laatste heeft een pulse functie en iets meer vacuum vermogen).

Ik kan veel vinden qua reviews over de Caso (dubbele seal, hoog vacuum 90%, wel kwetsbaar bij de afsluit knopjes) over het algemeen veel lof!
Daarentegen over de Allpax is flink wat minder te vinden qua reviews/tests. Maar in een aantal reviews (duits) wordt de Allpax vergeleken met de LA-va V100 p/V200/V300 en Allpax komt minstens zo goed uit de bus, en ik heb het idee dat lava als merk semi professioneel is en hoger geschaald dan de Caso, solis, foodsaver etc.
Ook vind ik het interessant dat Allpax een brede product lijn heeft van consument tot professioneel en dus vacumeermachines maakt voor de industrie, grote dubbele kamers van rond de 5000 euro en caso ea zie ik niet in dat segement, dan zit daar wellicht toch een stuk mechanica en kennis in die wellicht ook te zien is in de consumenten lijn van Allpax.

Misschien past je post beter in het kooktopic. Daar zijn er een aantal actief bezig met sous vide en dus ook met vacuüm machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-03 11:55

Ik heb hier de Caso VC 350 en een beetje mixed feelings. Komt inderdaad erg goed uit de testen maar is bij mij stuk gegaan net buiten de garantie. Dan heb je bij CoolBlue geen mogelijkheid meer om deze voor garantie aan te melden. Van een dergelijk apparaat vind ik dat wel jammer, maar pech gehad dus. De volgende wordt er een van VacMaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
Ruubschen schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:35:
[...]

Ik heb hier de Caso VC 350 en een beetje mixed feelings. Komt inderdaad erg goed uit de testen maar is bij mij stuk gegaan net buiten de garantie. Dan heb je bij CoolBlue geen mogelijkheid meer om deze voor garantie aan te melden. Van een dergelijk apparaat vind ik dat wel jammer, maar pech gehad dus. De volgende wordt er een van VacMaster.
Mag ik vragen waarom niet keuze voor allpax of foodsaver? Of anders >€300,-La-va?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:12

Ik heb de allpax gehad en deze is (na 4-5 jaar) stuk gegaan op het ventiel voor de externe vacuüm slang, deze was lek waardoor er geen vacuüm meer gezogen kon worden. Opgelost met wat kit, maar bleef het minder doen. Prima apparaat alleen soms problemen met vacuüm zuigen van 'natte' producten, de seal kon dan niet goed gemaakt worden.

Heb nu de Solis vac prestige 575 en dat is echt een top ding. Bredere seal en de 'seal bak' is uitneembaar om makkelijk schoon te maken. Pulse functie en 'moist' functie zijn ideaal om bovengenoemd probleem te voorkomen. En de ingebouwde rolhouder is ideaal, je pakt hem veel sneller en bent zo klaar met vacumeren.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Gerookt kipfilet zoals altijd gemaakt maar nu op de MB ipv de Fornetto.

Dammers en kersenhout in de kamado vs Vuur en Rook kokos en kersenhout in de Fornetto. Op de kamado zijn die filets wat bleekjes dus hebben minder rook opgenomen. Aangezien het rookhout aan het roken was en de rook blauw was lijkt het erop dat de Dammers vs V&R kokos het verschil zit en maakt dat de Fornetto de betere filets geeft in dit geval.

Wel een beetje verbaasd over dit resultaat. Ik denk dat de kamado in dit geval wat meer rookhout nodig heeft (waarschijnlijk zijn niet alle blokken gaan dampen denk ik zo).

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 14-03-2021 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

In veel barbecue meubels zie je een mooi stuk steen zitten. Nu heb ik hier een nooit stuk vietnamees hardsteen liggen. Iemand enig idee hoe ik dat mooi kan "polijsten" zonder direct veel geld uit te geven? :p

My middle finger salutes you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 19:52
barktus schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:00:
In veel barbecue meubels zie je een mooi stuk steen zitten. Nu heb ik hier een nooit stuk vietnamees hardsteen liggen. Iemand enig idee hoe ik dat mooi kan "polijsten" zonder direct veel geld uit te geven? :p
Zoiets?
https://renoverendoejezo....wijderen-van-natuursteen/

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Yes! Alleen 109 euro is wat duur voor één tegel :P

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-03 11:55
roycerolls schreef op zondag 14 maart 2021 @ 16:09:
[...]

Mag ik vragen waarom niet keuze voor allpax of foodsaver? Of anders >€300,-La-va?
Ik dacht, mede gezien de tests, dat deze prima zou voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

barktus schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:11:
[...]

Yes! Alleen 109 euro is wat duur voor één tegel :P
https://www.beeldhouwwink...antkomschijf#/koernung-25
Beetje stoffig maar haakse slijptol en een schuurschijf voor steen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:14
Zijn er hier mensen die zonder thermometers roken en grillen? Eigenlijk vind ik het pure gevoel van koken met echt vuur niet zo goed rijmen met het precies monitoren van alle factoren met thermometers e.d.
Maar ik heb er ook weer niet super veel ervaring mee en vind het ook zonde om een duur stuk vlees te verpesten, dus zelf gebruik ik toch meestal een thermometer.

Vandaag een mooie dikke, prachtig dooraderde rib eye gemaakt. Eerst in een halfuurtje gerookt tot een kerntemperatuur van 48C, laten rusten terwijl ik de rest van de maaltijd afmaakte en de kolen goed heet konden worden en daarna mooi bruin gegrild. Heerlijk.

En eerlijk gezegd denk ik dat ik in dit geval het zonder thermometer vrijwel exact hetzelfde had gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
`Beetje offtopic misschien, maar zijn er mensen die hun rooster schoonbranden met een gasbrander? Ik overweeg om er eentje te kopen die je kan aansluiten op een gasfles of kan navullen met een glasfles. Tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Lapa schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:20:
Zijn er hier mensen die zonder thermometers roken en grillen? Eigenlijk vind ik het pure gevoel van koken met echt vuur niet zo goed rijmen met het precies monitoren van alle factoren met thermometers e.d.
Maar ik heb er ook weer niet super veel ervaring mee en vind het ook zonde om een duur stuk vlees te verpesten, dus zelf gebruik ik toch meestal een thermometer.

Vandaag een mooie dikke, prachtig dooraderde rib eye gemaakt. Eerst in een halfuurtje gerookt tot een kerntemperatuur van 48C, laten rusten terwijl ik de rest van de maaltijd afmaakte en de kolen goed heet konden worden en daarna mooi bruin gegrild. Heerlijk.

En eerlijk gezegd denk ik dat ik in dit geval het zonder thermometer vrijwel exact hetzelfde had gedaan :)
Tja, als je zonder thermometer een stuk vlees kan braden op 7 of 8 uur afhankelijk van je gevoel..
Maar ik kan van buiten niet zeggen wat de temperatuurverschil is tussen 7 en 8 uur.

Ik snap wat je bedoelt hoor, maar het resultaat zal altijd beter zijn met thermometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
sNielz123 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:21:
`Beetje offtopic misschien, maar zijn er mensen die hun rooster schoonbranden met een gasbrander? Ik overweeg om er eentje te kopen die je kan aansluiten op een gasfles of kan navullen met een glasfles. Tips zijn welkom!
Waarom niet zo iets? https://www.hornbach.nl/s...&trackArticleCrossType=vv

Ook geschikt voor dingen als Crème brûlée of leidingen solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
sNielz123 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:24:
[...]

Tja, als je zonder thermometer een stuk vlees kan braden op 7 of 8 uur afhankelijk van je gevoel..
Maar ik kan van buiten niet zeggen wat de temperatuurverschil is tussen 7 en 8 uur.

Ik snap wat je bedoelt hoor, maar het resultaat zal altijd beter zijn met thermometer.
Nee, dat kan ik dus ook niet. Daarom voorlopig toch nog de thermometer. Heb er nu maar een en moet dus kiezen of afwisselen tussen barbecue en het vlees zelf. Beetje primitief, ga dus denk ik een vaste thermometer in de bbq monteren. Maar toch zou ik het liefst de guts hebben om het gewoon zonder te doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Lapa schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:25:
[...]

Waarom niet zo iets? https://www.hornbach.nl/s...&trackArticleCrossType=vv

Ook geschikt voor dingen als Crème brûlée of leidingen solderen.
Er staat bij veel dingen niet bij of je ze kan opladen/aansluiten op gasflessen.
Daarbij vraag ik me ook een beetje af of dit en goeie manier is, zelf denk ik van wel, maar misschien kan iemand nadelen bedenken om het niet op die manier te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
Lapa schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:36:
[...]

Nee, dat kan ik dus ook niet. Daarom voorlopig toch nog de thermometer. Heb er nu maar een en moet dus kiezen of afwisselen tussen barbecue en het vlees zelf. Beetje primitief, ga dus denk ik een vaste thermometer in de bbq monteren. Maar toch zou ik het liefst de guts hebben om het gewoon zonder te doen >:)
Ik heb een Meater, die meet het vlees van binnen en aan het uiteinde de temperatuur bij het rooster.
Werkt goed, maar nadeel is wel dat je hem best ver het vlees in moet steken. m.a.w. je moet dus wel een "groot" stuk vlees hebben om hem te kunnen gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:02
sNielz123 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:21:
Waarom niet gewoon je rooster boven de kolen leggen en schoon branden?
Borsteltje erover en klaar.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tsja ook als ik iets doe dat ik al tig keer heb gedaan gebruik ik het. Alleen caveman niet.

Vertrouwen is goed, controle is beter. Het puur met vuur koken is allang weg als je met een BBQ/kamado aan de gang gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Martinusz schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:53:
[...]

Waarom niet gewoon je rooster boven de kolen leggen en schoon branden?
Borsteltje erover en klaar.
Als je veel low en slow doet wordt het niet heel warm en is het gehannes met indirect en directe spullen.
Na het koken als het nog warm is even met je brander erover lijkt me makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
sNielz123 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:56:
[...]

Als je veel low en slow doet wordt het niet heel warm en is het gehannes met indirect en directe spullen.
Na het koken als het nog warm is even met je brander erover lijkt me makkelijker.
Na het low en slow even een kwartier leeg opstoken is echt wel genoeg hoor. Als het even 100+ graden is, borstel je het wel schoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roycerolls
Dank voor de reacties ik schrijf het volgende, een resumé voor mymyselfandi maar wellicht help ik ook hier anderen mee.
Caso valt af, te veel slechte ervaring met dichtdrukken van de klep met de klips en openen daarmee van de deksel, dit in de hele serie VC150/250/350 en defecten binnen 3 jaar.
Solis is niet mijn voorkeur merk, heb het in de keukens (private dinning oa) wel eens wat gezien maar ook zeker de accessoires en dan was de motor (bijvoorbeeld staafmixer) defect en weggegooid.
Foodsaver te Amerikaans hihi, overigens de FSV005 en zeer oudere v2860 beiden heel populair mahr ik kies toch liever voor Duitse degelijkheid.
Dan blijft voor mij de Allpax f210 eigenlijk over ware het niet dat ik gecharmeerd ben geraakt van de Rommelsbacher VAC 485 ingefluisterd door de sites testmagazine, testberichte en hausgeratetest ea daar komt ie erg goed uit de bus. Ook review wise bij de online retailers een hoop witlof. En de specs zijn eigenlijk ook alles maximaal waar ik naar opzoek ben, wie niet?

Goede seal, allpax 1x 2,2mm, caso 2x2mm rommel 2 x 2,2mm, better safe then gehannes.
Stevige pomp wb vermogen/vacuum %/onderdruk. allpax 110W 80% met -0.778bar en rommel 140W
97% :)B (en misschien ook wel) -0.8bar 15l/min alle anderen 12l waaronder ook de caso..
Puls, manual, automatisch Beiden, bij rommel is ook de seal 'verhitting' tijd in te stellen.
praktisch, het dicht klikken en openen, allpax dichtdrukken iets minder zwaar dan bij caso en vervolgens ontgrendeld geheel automatisch, rommel 3 way one hand system, youtube maakt dat wel duidelijk mijn inziens erg handig en solid. Ze hebben ook een klein kijk venster geïntegreerd inde hendel dat je een stuk van de seal kan zien, handig met timen voor de seal voor de vloeibaren.
Wat niet praktisch is is de niet verwijderbare vacuüm kamer bij rommel, ff lastig qua schoonmaak als het mis gaat, natte vette rommel, maar niet onoverkomelijk en dus goed te voorkomen zeker gezien boven staande.
Beiden rond 100 is lief en ik denk zeker goed te doen als 1e aankoop, richting de 200,-kijkens was niet echt doorslaggevend of te groot qua formaat, anders teveel meuk.
dus tja al is allpax denk wel een top merk zeker gezien de range van producten. Maar gezien de weinige reviews/youtube/tests van de f210 gaat mijn voorkeur dus naar de rommelsbacher.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

sNielz123 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:52:
[...]

Ik heb een Meater, die meet het vlees van binnen en aan het uiteinde de temperatuur bij het rooster.
Werkt goed, maar nadeel is wel dat je hem best ver het vlees in moet steken. m.a.w. je moet dus wel een "groot" stuk vlees hebben om hem te kunnen gebruiken.
Voor niet grote stukken vlees kan je een termapen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Lapa schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:36:
[...]

Die deel moet je ontwikkelen. Als ik de filmpjes van Ralph de Kok zie dan weet hij toch vaak wel hoe de kerntemperatuur of zonder de hele tijd te meten. Maar een final check is toch wel belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• galadril
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-05 14:02
Werkt de app ook met de Thermoworks Smoke?
Hmm dit is de eerste keer dat ik hiervan hoor. Ik heb niet een Thermoworks Smoke hier liggen helaas om te testen. Ik zal ze eens een mailtje sturen of ze misschien er een kunnen missen voor een developer om te integreren. Heb ook bijvoorbeeld nog iGrill van Weber op mijn lijstje om in te bouwen. Maar de hobby word veel te duur als ik al die thermometers zelf moet aanschaffen... Dus ik blijf gewoon mailtjes sturen naar die bedrijven haha.

Helaas hebben ze geen public api in hun documentatie staan, maar als ik het zo lees, zijn er mensen die al de data uit hun Cloud setup hebben kunnen ophalen:
https://github.com/nhorva...hermoworks-smoke/issues/2

Cloud:
https://cloud.thermoworks.com/auth/login?returnUrl=%2Fhome

Maar nee, mn app werkt nu nog niet met Thermoworks Smoke.

Meer info:
www.slogrill.eu

BBQ foto's:
https://www.instagram.com/slogrill_bbq/

[ Voor 19% gewijzigd door galadril op 15-03-2021 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Voor een simpele steak direct grillen of een visje gebruik ik vaak geen thermometer. Koud roken ook niet echt, maar dat doe ik alleen als het nog koud is buiten. Als ik al over de temperatuur twijfel buiten is het gewoon te warm ;)
Voor dik materiaal eigenlijk altijd wel, net als bij bezoek, of bij warm roken.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
Ik gebruik de Ikea Fantast thermometer. Kost weinig en doet het prima.
Medewerker die me vrijdag advies gaf over kamado gaf aan dat de hele dure thermometers met bluetooth, wifi, apps etc. vooral leuke gadgets zijn maar absoluut geen must.
Even elk half uur met een simpele thermometer (bijv. The Bastard Core thermometer) even temperaturen werkt ook prima.
Zonder thermometer een groot stuk vlees garen lijkt me overigens erg lastig. Vlees is me ook te prijzig om risico's mee te nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Civic09 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:48:
Medewerker die me vrijdag advies gaf over kamado gaf aan dat de hele dure thermometers met bluetooth, wifi, apps etc. vooral leuke gadgets zijn maar absoluut geen must.
Even elk half uur met een simpele thermometer (bijv. The Bastard Core thermometer) even temperaturen werkt ook prima.
Zonder thermometer een groot stuk vlees garen lijkt me overigens erg lastig. Vlees is me ook te prijzig om risico's mee te nemen.
Nadeel van de elk half uur methode is dat je dan elk half uur je kamado open gaat maken wat voor temperatuur schommelingen zorgt.
Een probe die er al inzit is in dat opzicht wel fijner vind ik.
En dat ik die binnen kan aflezen vanuit mn luie stoel is inderdaad een stukje pure luxe. Maar voor die paar tientjes.. ik lever hem niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 15:33
Civic09 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:48:
Er zijn ook thermo's van €90 die hetzelfd werken als de basics van ikea/amazon.
Het is net wat je er aan uit wilt geven.
Ik heb eentje van bol.com voor €20 en een Meater+ (kerstkado) en die Meater is goud waard. Zeker met stukken uit de oven. Geen gedoe, hij geeft aan hoelang het nog ongeveer moet en dat alleen is al de moeite waard. De pen gebruik ik veel voor steaks etc of zoals iets simpel als kipfilet. Toch net even die paar graden verschil, doet veel voor de smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
Gaf ik ook aan en kreeg de reactie dat zeker met een Kamado die temperatuurschommelingen minimaal zijn. Het keramiek houdt de warmte heel goed vast. Merk ik ook in de twee keer dat ik hem nu heb gebruikt. Dometemperatuur is heel snel weer op niveau. Ik gebruik ook gewoon de probe van mijn Ikea dingetje. Geeft ook netjes een alarm als de ingestelde temperatuur is bereikt.
Door elk half uur te meten en dan te rekenen krijg je wel wat meer gevoel en inzicht denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Civic09 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:47:
Gaf ik ook aan en kreeg de reactie dat zeker met een Kamado die temperatuurschommelingen minimaal zijn. Het keramiek houdt de warmte heel goed vast. Merk ik ook in de twee keer dat ik hem nu heb gebruikt. Dometemperatuur is heel snel weer op niveau. Ik gebruik ook gewoon de probe van mijn Ikea dingetje. Geeft ook netjes een alarm als de ingestelde temperatuur is bereikt.
Door elk half uur te meten en dan te rekenen krijg je wel wat meer gevoel en inzicht denk ik.
Ik ben ook niet bang voor afkoelen.
Eerder voor te hoog opwarmen omdat je een bak zuurstof naar binnen laat.
Maar als je zelf ook met probes werkt? Waarom dan hier prediken om dat vooral niet te doen?

Ik heb prima inzicht en gevoel in mijn kookkunsten en genoeg wat ik zonder thermometer maak. Maar rundvlees komt erg precies. Lange low n slow sessies blijf ik geen 10 uur naast de bbq staan. Als ik dan boven aan t stofzuigen ben vind ik het wel fijn om te weten wat er beneden gebeurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
  • Nu online
Ik vind het heerlijk mijn bluetooth thermometer, rekent zelf uit wanneer mijn vlees ongeveer klaar is en hoef niks te openen om de temperatuur te bekijken, alleen de app op mijn telefoon. Ja het is een luxe, maar dat is een barbecue van 1000+ euro sowieso dus om dan te besparen op een thermometer...

Ik heb ook nog een instant-read thermometer om gewoon op een paar plekken te checken, maar vind een bluetooth thermometer toch echt wel fijn.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sNielz123
Meater+ is idd heel fijn. Uit ervaring weet ik wel dat ie heel warm is en je hem niet met blote handjes uit het vlees moet proberen te halen. Tot dusver heb ik hier een 100% score op behaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

418O2 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:59:
[...]

Na het low en slow even een kwartier leeg opstoken is echt wel genoeg hoor. Als het even 100+ graden is, borstel je het wel schoon
En ipv een borstel kan je ook gewoon een dikke prop alu folie gebruiken, werk perfect.
Met borsels heb ik eens gehad dat de 'haartjes' loslieten en aan de grill bleven plakken.. dus dan heb je risico dat je scherpe stukken metaal opeet..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
Maar als je zelf ook met probes werkt? Waarom dan hier prediken om dat vooral niet te doen?
Doe ik zekerniet. Was juist verbaasd dat de pro die ik sprak (bbq zaak in Haarlem) juist aangaf dat een simpele thermometer ook prima is terwijl ik had verwacht dat ie mij een hele dure en uitgebreide (hadden ze ook liggen) wilde aansmeren. Ik sluit ook niet uit dat ik ooit nog eens eentje aanschaf die ik op afstand kan uitlezen via een app. Leuk en handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Van het weekend weer de kamader getest.. ipv van een low 'n' slow stuk vlees was het verzoek van mijn dames om wat vegetarisch te maken..
Nu had ik al een lekker gerecht (white rabbit tofu) maar ze wilden wat nieuws.. dus even experimenteren..
Japanse tofu losely based op dit recept:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4AQ69DHEdMrwpR2oHrQkPowYg1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vsOmXUbWN5K04CTBY1O42RNo.jpg?f=fotoalbum_large
Maar dan met terriaky marinade, mirin, suiker en wat soy sauce.. paar pepertjes erdoor een even goed laten marineren.. wel de sesam roosteren in een pan.. dat laatste is ech een wereld van verschil.. zonder word het een beetje saai

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9IWJp4_iunzNFcXp9s0Qu3y5g_k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ll7WZlKUErvpbbaVW1Vy2Oxo.jpg?f=fotoalbum_large

Gevulde paprika's Indian style:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aqaWpESWahSfpIJ8YX4X_vdj8DM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vsP6ISvMmB7Gt0PKNrx6CS9k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mve9E7kpEB_5zJHGp8MuGhISOvo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bv4iDYyagjIYyQMEz1beJSWI.jpg?f=fotoalbum_large

Spinazie-kaas spiesjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mWvupJGypiaBrUcQZor2Cz1mocU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AUGvpZia7Tvqfg5LyRFONinJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YOAMX9pUcZjz3H5irzHAMjnPM-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0OIMgK0OMgsKZffF5Lbu7DIe.jpg?f=fotoalbum_large
Die laatste kreeg ik de consistentie niet goed en vielen van het stokje af.. dus maar in de pan gebakken..
Jammer, maar smaakte wel goed..

Beetje haloumi erbij als backup-plan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GCpsKAff3KYfKWjqM0gWlQQSz8E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hrk43LbvB3CN5nEgU68FHwt5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DcCI9NXzcJ40u1iNpKCBmaTQONE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7F8s82xTSS7e7jSgzrSPm6Rz.jpg?f=fotoalbum_large

Eindresultaat was niet slecht al zeg ik het zelf:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKzTCU2psPQXUqu7yv7rY9p6zjk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b67dwfjxGHMQUVnx5Logye4Y.jpg?f=fotoalbum_large

De struktuur van tofu blijft een beperking IMHO, maar het is een aardig alternatief voor vlees.. maar ik geef nog steeds de voorkeur aan een lekker stukje dood beest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Civic09 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:06:
[...]

Doe ik zekerniet. Was juist verbaasd dat de pro die ik sprak (bbq zaak in Haarlem) juist aangaf dat een simpele thermometer ook prima is terwijl ik had verwacht dat ie mij een hele dure en uitgebreide (hadden ze ook liggen) wilde aansmeren. Ik sluit ook niet uit dat ik ooit nog eens eentje aanschaf die ik op afstand kan uitlezen via een app. Leuk en handig.
Ik heb deze:
ToolkiT in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"

En die zijn niet duur, maar wel op afstand af te lezen, met graph voor voorspelling van waneer het klaar is, en alarm als de temp goed is of juist buiten een range..
Een maat van me heeft een fireboard cloud connected themometer systeem. Super gaaf ding waar je ook een link kan delen dat je vrienden live kunnen meekijken hoe het gaat.. maar ook een hoge prijs..
De inkbird een een mooi betaalbaar alternatief.. Er zijn ook versies met 4 probes, maar 2 is op zich voldoende..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik heb ook een inkbird. 50 euro tijdens een sales. Niet duur te noemen, wel alle fancy snufjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dennis1812 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:20:
Ik heb ook een inkbird. 50 euro tijdens een sales. Niet duur te noemen, wel alle fancy snufjes.
£25.39 op Amazon :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik heb een WiFi variant met 4 probes. Die vind je niet voor 25.
Overigens ook via amazon besteld. Normale prijs was 100 euro. Ivm zoveel jarig bestaan van Inkbird 50% korting.

[ Voor 21% gewijzigd door Dennis1812 op 15-03-2021 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dennis1812 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:34:
[...]

Ik heb een WiFi variant met 4 probes. Die vind je niet voor 25.
Overigens ook via amazon besteld. Normale prijs was 100 euro. Ivm zoveel jarig bestaan van Inkbird 50% korting.
Deze? https://www.amazon.co.uk/...le-Wireless/dp/B07XL1P36N
Geeft die een URL waar je de data kan aflezen? Of moet je telefoon op zelfde wifi netwerk zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nee, volgens mij een app. Maar ik heb niet geprobeerd of ik die ook buiten mijn eigen netwerk werkt. Gok van wel overigens.

ja, zie het ook net staat in de amazon omschrijving:

[ Voor 18% gewijzigd door Cyberpope op 15-03-2021 13:51 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

ToolkiT schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:44:
[...]

Geeft die een URL waar je de data kan aflezen? Of moet je telefoon op zelfde wifi netwerk zitten?
Die inderdaad. Hij gaat met een app. Connecten was even een dingetje de eerste keer. Maar dat had meer te maken met mijn begrijpend lezen als met een niet kloppende handleiding.
Ik neem eigenlijk aan dat je in hetzelfde netwerk moet zitten. Al heb ik t niet getest. WiFi staat eigenlijk nooit uit op mijn telefoon namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Dennis1812 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:50:
[...]

Die inderdaad. Hij gaat met een app. Connecten was even een dingetje de eerste keer. Maar dat had meer te maken met mijn begrijpend lezen als met een niet kloppende handleiding.
Ik neem eigenlijk aan dat je in hetzelfde netwerk moet zitten. Al heb ik t niet getest. WiFi staat eigenlijk nooit uit op mijn telefoon namelijk.
Ik heb hem vorige week (na het aanschaffen op o.a. jouw aanraden 8)) getest en moest tijdens het roken van mn ribs nog even naar de winkels. Ondertussen kon ik tijdens mijn route door de AH prima de temperatuur in de gaten houden. Niet dat het nut heeft, maar om aan te geven dat hij 'overal' werkt :9

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-05 08:15
ToolkiT schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:44:
[...]

Ik heb de opvolger daarvan. Prima apparaat die naast wifi ook bt heeft. Handig als je hem meeneemt.

Deze dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Worra schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:29:
[...]

Ik heb de opvolger daarvan. Prima apparaat die naast wifi ook bt heeft. Handig als je hem meeneemt.

Deze dus
"Calibration Range: -7 ℃ ~ + 7 ℃"
Wat bedoelen ze daar mee? de foutfactor?? dat is 14 graden afwijking??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nee, je kunt hem volgens mij kalibreren als je hem in kokend water hangt.
Tenminste die optie staat in de app.

[ Voor 20% gewijzigd door Cyberpope op 15-03-2021 14:44 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Kamado is geleverd maar ben niet helemaal happy :/ Ze hebben een Kamado Joe 3 classic standalone geleverd. Hierdoor missen er wat dingen: zij tafels, handvat en blijkbaar ook de Sloroller. De kart hebben ze los geleverd. Ik heb de Kamado net in de kart gezet en er zit erg veel ruimte tussen de Kamado en de kart:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cKf99yk.png hierdoor kantelt de Kamado naar achter wanneer ik de deksel open. Lijkt mij niet de bedoeling. Of moet dit probleem opgelost zijn als ik de firebox etc. installeer.

Heb contact opgenomen met de verkoper om te vragen wat er gebeurd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik zou het niet eens uitgepakt hebben bij de ontdekking dat het verkeerd geleverd is.
Retour en het juiste jouw kant op. En snel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DD2
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-05 21:22

DD2

MrVegeta schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:06:
Kamado is geleverd maar ben niet helemaal happy :/ Ze hebben een Kamado Joe 3 classic standalone geleverd. Hierdoor missen er wat dingen: zij tafels, handvat en blijkbaar ook de Sloroller. De kart hebben ze los geleverd. Ik heb de Kamado net in de kart gezet en er zit erg veel ruimte tussen de Kamado en de kart:

[Afbeelding] hierdoor kantelt de Kamado naar achter wanneer ik de deksel open. Lijkt mij niet de bedoeling. Of moet dit probleem opgelost zijn als ik de firebox etc. installeer.

Heb contact opgenomen met de verkoper om te vragen wat er gebeurd is...
Hmm dat is erg balen allemaal. Waarschijnlijk verminderd het kantel probleem wel wanneer je het gewicht van de firebox plaatst. Maar buiten dat, ik zou dit sowieso niet zomaar accepteren. Zo'n dure aanschaf wil je waarschijnlijk heel erg lang plezier van hebben en dus moet het gewoon goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dennis1812 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:11:
Ik zou het niet eens uitgepakt hebben bij de ontdekking dat het verkeerd geleverd is.
Retour en het juiste jouw kant op. En snel ook.
Nou ja, daar kwam ik pas achter toen ik de boel uitpakte... want er stond nergens aangegeven dat het om de Kamado Joe 2 ging. "Classic Joe stand alone red".
DD2 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:11:
[...]

Hmm dat is erg balen allemaal. Waarschijnlijk verminderd het kantel probleem wel wanneer je het gewicht van de firebox plaatst. Maar buiten dat, ik zou dit sowieso niet zomaar accepteren. Zo'n dure aanschaf wil je waarschijnlijk heel erg lang plezier van hebben en dus moet het gewoon goed zijn.
Waarschijnlijk gaat dit wel wat gedoe opleveren ja.

[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 15-03-2021 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DD2

DD2

MrVegeta schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:16:
[...]

Nou ja, daar kwam ik pas achter toen ik de boel uitpakte...

[...]

Waarschijnlijk gaat dit wel wat gedoe opleveren ja.
Weet je trouwens zeker dat het de classic 3 is die ze geleverd hebben? Zou het geen classic 2 kunnen zijn? die is iets minder hoog en heeft een iets andere pasvorm, mogelijk verklaart dat de kier bij de cart. Ook heeft de classic 2 natuurlijk geen slo roller. Divide en conquer heeft bij classic 2 volgens mij maar twee levels en bij classic 3 drie levels. Zou toch eens controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

DD2 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:21:
[...]

Weet je trouwens zeker dat het de classic 3 is die ze geleverd hebben? Zou het geen classic 2 kunnen zijn? die is iets minder hoog en heeft een iets andere pasvorm, mogelijk verklaart dat de kier bij de cart. Ook heeft de classic 2 natuurlijk geen slo roller. Divide en conquer heeft bij classic 2 volgens mij maar twee levels en bij classic 3 drie levels. Zou toch eens controleren.
Nou... dat kon het wel eens wezen. Het is niet helemaal duidelijk want ik kan niet hele duidelijke specs vinden:

https://www.kamadobbq.be/...Sheet_Final%20%281%29.pdf
https://cookersandgrills....s/2018/09/Classic-III.pdf

Net de rolmaat in Kamado gehangen (van vent tot bodem van de kamado) en daar kwam ik op 70 cm uit. Volgens de specs van de 3 zou die 86cm moeten zijn, dus dat is nogal een verschil. Ik heb ook een foto gemaakt van de d&c, misschien dat de kenners duidelijk kunnen maken of dit de 2 of 3 versie is:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uT5AaEh.png

Overigens staat op de verpakken waar die mee geleverd is: ClassicJoe stand alone red. Misschien hadden daar al wat alarmbellen moeten afgaan (ook omdat de kart los was geleverd) maar ik had ook zoiets van "potatoe potatoe" als het past dan zal het wel prima zijn.

Als ik dit filmpje zo bekijk lijkt het dat die d&c die ik heb inderdaad voor de II is:

[ Voor 8% gewijzigd door MrVegeta op 15-03-2021 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Al contact gehad met je reseller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dennis1812 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:06:
Al contact gehad met je reseller?
Nog geen contact gehad, wel opgenomen. Heb gereageerd op de factuur met mail. Dan hebben ze die informatie in ieder geval. Mocht ik morgenmiddag ~1400 geen reactie hebben ga ik ze bellen.

Reden voor de posts die ik maakte is om even te dubbelchecken of ik niet iets over het hoofd zie. Zou ook wat sneu zijn als er allemaal gedoe is met de verkoper terwijl ik fout zit en omdat mijn eerste Kamado is zou dat best het geval kunnen zijn. Al begint het er steeds meer op te lijken dat er ergens iets mis is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
@ToolkiT al eens met tempeh gespeeld? Lekker dan tofu, 'if you ask me'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

MrVegeta schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:53:
[...]

Nou... dat kon het wel eens wezen. Het is niet helemaal duidelijk want ik kan niet hele duidelijke specs vinden:

Net de rolmaat in Kamado gehangen (van vent tot bodem van de kamado) en daar kwam ik op 70 cm uit. Volgens de specs van de 3 zou die 86cm moeten zijn, dus dat is nogal een verschil. Ik heb ook een foto gemaakt van de d&c, misschien dat de kenners duidelijk kunnen maken of dit de 2 of 3 versie is:
De Clasic III is vanwege de slowroler dieper gemaakt en is dus een geheel andere keramische schaal. mijn gok is dat ze een classic II gepakt hebben. Wel raar dat ze dit bij het afleveren niet gezien hebben. (bij inladen kunnen twee verschillende mensen de spullen gepakt hebben en is een vergissing zo gemaakt) Als je een Classic III besteld heb gewoon weer inpakken na foto's en om de juiste vragen.
(misschien is er een andere klant opeens "erg blij" met zn gratis upgrade.. :+ )
[Afbeelding]

Overigens staat op de verpakken waar die mee geleverd is: ClassicJoe stand alone red. Misschien hadden daar al wat alarmbellen moeten afgaan (ook omdat de kart los was geleverd) maar ik had ook zoiets van "potatoe potatoe" als het past dan zal het wel prima zijn.

Als ik dit filmpje zo bekijk lijkt het dat die d&c die ik heb inderdaad voor de II is:

[YouTube: What is the difference between the Kamado Joe Classic 2 and 3 grills?]
Vooral niet gebruiken en een geheel nieuwe set "eisen" (kunnen ze alles checken voordat ze het brengen. en de manco's mallemaal meenemen. tis geen BBQ van de blokker of action dus een beetje zorgvuldigheid zou je toch verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Sowieso niet gebruiken natuurlijk. De grill gaat vanavond naar binnen en ik heb er eigenlijk niets mee gedaan. Morgen maar even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

418O2 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:19:
@ToolkiT al eens met tempeh gespeeld? Lekker dan tofu, 'if you ask me'
Nee, ga ik eens naar op zoek.. geen idee of dat hier te koop is in de supermarkt.. in toko waarschijnlijk wel..

<edit>
yup :)
https://www.waitrose.com/...mpeh/845784-706723-706724
https://www.tesco.com/gro...vegan/tofu-and-tempeh/all

Ga ik eens proberen..

[ Voor 27% gewijzigd door ToolkiT op 15-03-2021 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-04 09:55
galadril schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:25:
[...]

Hmm dit is de eerste keer dat ik hiervan hoor. Ik heb niet een Thermoworks Smoke hier liggen helaas om te testen. Ik zal ze eens een mailtje sturen of ze misschien er een kunnen missen voor een developer om te integreren. Heb ook bijvoorbeeld nog iGrill van Weber op mijn lijstje om in te bouwen. Maar de hobby word veel te duur als ik al die thermometers zelf moet aanschaffen... Dus ik blijf gewoon mailtjes sturen naar die bedrijven haha.

Helaas hebben ze geen public api in hun documentatie staan, maar als ik het zo lees, zijn er mensen die al de data uit hun Cloud setup hebben kunnen ophalen:
https://github.com/nhorva...hermoworks-smoke/issues/2

Cloud:
https://cloud.thermoworks.com/auth/login?returnUrl=%2Fhome

Maar nee, mn app werkt nu nog niet met Thermoworks Smoke.

Meer info:
www.slogrill.eu

BBQ foto's:
https://www.instagram.com/slogrill_bbq/
Foutje van mijn zijde! Ik bedoel natuurlijk de Signals, want die heb ik i.c.m. de Billows. Bedankt voor de terugkoppeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DD2

DD2

MrVegeta schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:29:
Sowieso niet gebruiken natuurlijk. De grill gaat vanavond naar binnen en ik heb er eigenlijk niets mee gedaan. Morgen maar even kijken.
Je hebt dus inderdaad de classic 2 gekregen met een classic 3 onderstel. Balen, hoop dat de reseller de boel netjes komt omwisselen zodat je snel kunt genieten van je kamadoJoe met alles erop en eraan!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Vanochtend telefoontje gekregen van de verkopende partij, er werd (natuurlijk) niet moeilijk gedaan. Ze gaan het oplossen, maar het is wel wat gedoe met ophalen. Maar goed dat zien we wel. Bedankt allen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
ToolkiT schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:44:
[...]

Nee, ga ik eens naar op zoek.. geen idee of dat hier te koop is in de supermarkt.. in toko waarschijnlijk wel..

<edit>
yup :)
https://www.waitrose.com/...mpeh/845784-706723-706724
https://www.tesco.com/gro...vegan/tofu-and-tempeh/all

Ga ik eens proberen..
Ook lekker door de nasi

https://smaakmenutie.nl/sambal-goreng-tempeh-kering/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekovk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-01 21:58
Goedemorgen allen,

Na al verschillende jaren verlekkerd te hebben gekeken naar alle kamado's, en er afgelopen Black Friday bijna een te hebben gekocht, nu toch maar echt besloten om er zelf ook één aan te schaffen.
Alleen heb ik last van de bekende bomen die het bos blokkeren. Ik ben op zoek naar een large model (46-49cm), om in een meubel in te bouwen.

Morgen ga ik hier in Terneuzen eens kijken bij Yakiniku. Ik kan er online (ook hier) vrij weinig over vinden, maar wat ik vind lijkt vrij positief. Dik keramiek, RVS topvent (is dat goed? Volgens hen zelf wel, maar waarom gebruiken alle andere dan gietijzer?), en ook de referenties zien er goed uit.

Andere kanshebbers zijn wat mij betreft nog de Grill Bill, Bastard, of toch maar gewoon de KJ Classic 2, al is die wel net weer wat duurder.

Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande (en dan vooral de 'onbekendere' Yakiniku en Grill Bill)? En hebben jullie nog tips om op specifieke dingen te letten als ik ga kijken? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
buiten de standaard zaken zou ik letten op meegeleverde accessoires en garantie.

Die accessoires kan je nog wel veel geld aan kwijt zijn als het kaal wordt geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DD2

DD2

niekovk schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:38:
Goedemorgen allen,

Na al verschillende jaren verlekkerd te hebben gekeken naar alle kamado's, en er afgelopen Black Friday bijna een te hebben gekocht, nu toch maar echt besloten om er zelf ook één aan te schaffen.
Alleen heb ik last van de bekende bomen die het bos blokkeren. Ik ben op zoek naar een large model (46-49cm), om in een meubel in te bouwen.

Morgen ga ik hier in Terneuzen eens kijken bij Yakiniku. Ik kan er online (ook hier) vrij weinig over vinden, maar wat ik vind lijkt vrij positief. Dik keramiek, RVS topvent (is dat goed? Volgens hen zelf wel, maar waarom gebruiken alle andere dan gietijzer?), en ook de referenties zien er goed uit.

Andere kanshebbers zijn wat mij betreft nog de Grill Bill, Bastard, of toch maar gewoon de KJ Classic 2, al is die wel net weer wat duurder.

Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande (en dan vooral de 'onbekendere' Yakiniku en Grill Bill)? En hebben jullie nog tips om op specifieke dingen te letten als ik ga kijken? Alvast bedankt!
Ik BBQ al 4 jaar fanatiek en heb verschillende BBQ's. Ben sinds november vorig jaar eigenaar van een Bastard Large model 2020 en gebruik hem wekelijks met veel plezier. Ik ben super tevreden met deze BBQ en dan met name over de bouwkwaliteit en hoe compleet deze BBQ geleverd wordt. Standaard al met platesetter, houtskoolmand en asopvang. De Bastard doet alles wat ik wil en is makkelijk te regelen in temperatuur. Hij bied net als bijvoorbeeld de kamado joe veel mogelijkheden om te variëren met bereidingen door middel van halve maan roosters en verschillende hoogtes.

Dat gezegd hebbende, kijk vooral goed naar de omvang van de levering en ga kijken en vergelijken. Kies de BBQ (en verkoper) waar jij een goed gevoel bij hebt. Ik vond het echt een meerwaarde om eerst de BBQ's i.r.l. te bekijken.

Er zijn hier ook mensen actief met een Grill Bill, Yakiniku weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-05 16:04
MrVegeta schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:53:
[...]

[Afbeelding]

[YouTube: What is the difference between the Kamado Joe Classic 2 and 3 grills?]
Dit lijkt me inderdaad de 2.

De 3 heeft een rooster met 3 hoogtes:

Afbeeldingslocatie: https://www.kamado-nederland.nl/wp-content/uploads/jd5_9544.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02:09
@MrVegeta Balen! Benieuwd naar de oplossing vanuit de verkoper, want dit is werkbaar als de dome kantelt.

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:46
Vraag: Ik heb nu bijna een jaar tot volle tevredenheid deze Auplex, maar dan een model eerder zonder chipfeeder. Weet iemand of er een kolenmand is die hier goed in past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mivadebe
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 18:15
Goedemorgen allen,

Goed om even te gaan kijken. Uiteindelijk heb ik zo ook de keuze gemaakt in het voordeel van Grill Bill. Qua kwaliteit doe je waarschijnlijk geen slechte koop bij de genoemde opties. Zie ook mijn eerdere posts betreft mijn ervaring!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hari-Bo schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:21:
@MrVegeta Balen! Benieuwd naar de oplossing vanuit de verkoper, want dit is werkbaar als de dome kantelt.
Vandaag wordt de afgeleverde Kamado weer opgehaald, dus die moet ik inpakken (blegh) en dan eind van de week hopen ze de juiste af te kunnen leveren. Ze baalden er zelf meer van dan mij, wilde nog wat dingen aanbieden enzo maar dat hoefde van mij niet. Kost hun zo ook al genoeg + had een goed prijsje. Foutjes kunnen gebeuren en als je daar niet moeilijk over doet dan ben ik zelf ook niet zo moeilijk.
Bever schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:12:
[...]

Dit lijkt me inderdaad de 2.

De 3 heeft een rooster met 3 hoogtes:

[Afbeelding]
Het gebrek aan Sloroller en kick-ash basket hadden het eigenlijk al duidelijk gemaakt :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niekovk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-01 21:58
@Mivadebe @DD2 bedankt voor jullie reacties. Inderdaad maar eens kijken hoe ik erover denk als ik geweest ben. Zaterdag nog een afspraak staan bij een plaatselijke dealer van o.a. KJ, MB en Primo, dus dan hoop ik dat ik al wat meer duidelijkheid heb :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Goedemorgen allen,

https://bbq-helden.nl/review-yakiniku-grill/
https://www.spareribsproj...w-van-de-yakiniku-kamado/
https://www.justforkoks.nl/review-yakiniku-24-inch-kamado/
Zeg niet dat het hardcore fact reviews zijn maar geeft wel een indruk. (let wel op dat blijkbaar alles opties is (zelfs de houtsnipperschep) dus een complete large met d en c enz kan best stuk duurder eindigen.)
edit: ik kom snel; uit op: https://www.yakinikugrill.com/en/basket/items € 1,320.37
RVS Topvents, makkelijk schoon te poetsen, roesten niet zolang ze niet te heet geworden zijn (blauw uitslaan zal niet een probleem zijn maar verkleuring betekend wel dat de RoestVastStaal legering flink heet geworden is.) RVS is veel duurder qua materiaal én bewerking tot Topvent dan gietijzer (zegt t al: mall gieten klaar. even glad schuren in vetten en je hebt een topvent.)
Er zijn wel verschillende gradaties in RVS:
https://www.rvsblog.nl/het-verschil-tussen-rvs304-en-rvs316/
Dus onderhouds vrij is RVS niet. ( RVS304 is niet alleen geschikt voor binnengebruik, maar ook voor buitengebruik, mits het buiten in de regen staat en/of het regelmatig gepoetst en onderhouden wordt.) ;-)

Grill bill is ook bij mij opgevallen en heeft als concurrent van de grote drie (BGE, KJ, Bastard) en 1/2 (Masterbuild/Grill Guru) best een aardig pakket. Redelijk modern en compleet afgeleverd als je een D en C er bij kiest.)
Ik moet persoonlijk nog een keertje langs bij hem in Eindhoven want als de grote drie je net even te duur zijn dan is Grill Bill of een KJ classic 1 ( Masterbuild Classic) of een oudere Bastard een optie. BGE kijk ik niet eens naar.. :F . (jammer dat iemand in huis telkens roept dat we geen grotere nodig hebben,, misschien dat de zomer dit nog veranderd.anders was ik al geweest.. O-) )
misschien dat dit helpt: Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4

Als je het in een tafel inbouwt is het nest/ statief/frame van minder belang en zijn de grotere wielen of mooier frame ook geen factor. De Matte gladde vs glimmend golfballetjes structuur is ook een kwestie van smaak.
Belang is scharnier kwaliteit, hoe goed is de demping bij op en neer trekken van de dome.
Dikte draad rvsrooster en dikte draad deflector frame (krom trekken door te dun draad is eh minder fijn.)
keramiek => cordiet? garantie is dan vaak een indicatie maar afhandeling er van ook. (vergeet niet de klanten betalen samen de uitvoering van de garantie)
En natuurlijk welke accessoires krijg je er allemaal bij voor de prijs.

gewoon even vergelijken:
https://www.yakinikugrill.com/nl/verkooppunten zit er eentje vlak bij Eindhoven kan je op 1 dag beide bezoeken en vergelijken. En er zal daar vast ook wel een Bastard en KJ dealer in de buurt zijn.
gewoon goed voelen en beleven. Het is een gebruiksvoorwerp dus t gevoel moet ook goed zijn.
Lijstje maken met wat je allemaal wilt en afvinken maar. (prijsje vragen en door)

[ Voor 3% gewijzigd door copykat op 16-03-2021 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

robkrekel schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:23:
Vraag: Ik heb nu bijna een jaar tot volle tevredenheid deze Auplex, maar dan een model eerder zonder chipfeeder. Weet iemand of er een kolenmand is die hier goed in past?
kijk hier eens: https://www.kamadobbq.nl/kolenmand-xlarge.html
De maten staan er bij.
beetje koperdraad (230vac draad is stevig genoeg) effe nabouwen kleine ring, grote ring verbinden met elkaar op juiste hoogte: er in zetten terwijl de gietijzeren kolenrooster verwijderd is en je weet het 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

MrVegeta schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:17:

Vandaag wordt de afgeleverde Kamado weer opgehaald, dus die moet ik inpakken (blegh) en dan eind van de week hopen ze de juiste af te kunnen leveren. Ze baalden er zelf meer van dan mij, wilde nog wat dingen aanbieden enzo maar dat hoefde van mij niet. Kost hun zo ook al genoeg + had een goed prijsje. Foutjes kunnen gebeuren en als je daar niet moeilijk over doet dan ben ik zelf ook niet zo moeilijk.

Het gebrek aan Sloroller en kick-ash basket hadden het eigenlijk al duidelijk gemaakt :p
Kijk netjes van hun en dus netjes naar hun toe. word ik blij van.
Misschien kan je vragen of ze even willen helpen met in elkaar zetten als "goedmakertje" weet je meteen zeker dat je alles hebt ;) doosje aanmaakwokkels en zakkie houtskool er bij en je kan ze meteen een lunch aanbieden als ze klaar zijn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrstylo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-05 16:22
Hi,

Ik wil binnenkort serieus beginnen met barbecueën en daar heb ik natuurlijk goed materiaal voor nodig. Ik vraag mij af wat voor soort barbecue jullie mij aanraden; ik barbecue voornamelijk kip/lams/worstjes en dan zijn het geen mega grote stukken.

Alvast bedankt voor de info!
Pagina: 1 ... 138 ... 329 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism