Ik denk dat het bavette gaat worden. Kerntemperatuurmeter heb ik. Spare ribs doe ik mijn vriendin geen plezier mee. Even wat goede rubs zoeken. Kooltjes aanschaffen en een goede borstsel voor de grill.Boudewijn schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:14:
[...]
waarom niet gewoon ribs? Is redelijk tolerant voor beginners.
Anders eventueel een bavette? Heeft vaak wat meer smaak dan een picanha, het is mooi werkvlees. Met een kernthermometer ook niet zo lastig.
Lijkt me een prima idee. Ook zonder rub kan een bavette al heel erg lekker zijn.
Ik heb best wat ervaring in de keuken. Dus ik maak me an sich geen zorgen. Alleen het is toch weer anders.Boudewijn schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:51:
Lijkt me een prima idee. Ook zonder rub kan een bavette al heel erg lekker zijn.
Maar wel lang een redelijk stabiele temperatuur benodigd.Boudewijn schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:14:
[...]
waarom niet gewoon ribs? Is redelijk tolerant voor beginners.
Anders eventueel een bavette? Heeft vaak wat meer smaak dan een picanha, het is mooi werkvlees. Met een kernthermometer ook niet zo lastig.
Ik zou gewoon een kippetje maken
Nou dan moet het gewoon goedkomen. Ik ben sinds vorig jaar mei pas echt serieus aan het BBQen gegaan. Het is niet echt heel veel anders dan gewoon werken in de keuken.
Succes, ben benieuwd hoe mooi hij wordt!
Succes, ben benieuwd hoe mooi hij wordt!
Hoe is het bereik van deze thermometer in de praktijk?ToolkiT schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:35:
[...]
https://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B06WGMDSBL/
Ideaal ding en niet duur.. kan zowel standalone als met app (via BT) gebruikt worden.
Deze dagen zit ik binnen en de bbq staat achter in de tuin (meter of 15 met schuifpui ertussen).
[ Voor 16% gewijzigd door newtastyland op 08-03-2021 21:16 ]
@newtastyland Ik heb die thermometer en betwijfel of hij het op BT gaat halen.
Bavette heeft genoeg aan zeezout en peper, succes en eet smakelijk!Point.Flare schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:47:
[...]
Ik denk dat het bavette gaat worden. Kerntemperatuurmeter heb ik. Spare ribs doe ik mijn vriendin geen plezier mee. Even wat goede rubs zoeken. Kooltjes aanschaffen en een goede borstsel voor de grill.
Behoorlijk goed, soms verliest hij connectie door 3 muren en 20m, maar dan push je natuurlijk de grenzen van BT.. En je kan een connectie alarm aanzetten..newtastyland schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:15:
[...]
Hoe is het bereik van deze thermometer in de praktijk?
Deze dagen zit ik binnen en de bbq staat achter in de tuin (meter of 15 met schuifpui ertussen).
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Kogel is door de kerk.
Kamado Joe Classic 3
Afdekhoes KJclassic
KJ pizzapeel hout
KJ pizzasteen 38cm
KJ half gietijzeren rooster
KJ joetisserie
Premium houtskool kamado
Bestelling is geplaatst, ben benieuwd wanneer het wordt geleverd. We willen eigenlijk beginnen met een pizza bakken, is het aan te raden daar een ander soort houtskool voor te scoren?
Kamado Joe Classic 3
Afdekhoes KJclassic
KJ pizzapeel hout
KJ pizzasteen 38cm
KJ joetisserie
Premium houtskool kamado
Bestelling is geplaatst, ben benieuwd wanneer het wordt geleverd. We willen eigenlijk beginnen met een pizza bakken, is het aan te raden daar een ander soort houtskool voor te scoren?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Naast Peper en zout is het vaak lekker om het vlees met een gekneusde teen knoflook in te wrijven (vooraf) zoals je dat met een salade schaal doet. Geeft net even dat beetje extra (je proeft het nauwelijks maar het is er wel).Point.Flare schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:47:
[...]
Ik denk dat het bavette gaat worden. Kerntemperatuurmeter heb ik. Spare ribs doe ik mijn vriendin geen plezier mee. Even wat goede rubs zoeken. Kooltjes aanschaffen en een goede borstsel voor de grill.
Een rub/kruidenmengsel zou ik zonde vinden van de bavette (flank steak, vinkelap). Het is geen stoofvlees zoals ribs dat wel zijn.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dat lijkt me geen goed idee, meteen opstoken naar 300 350 graden.MrVegeta schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 01:03:
Een 150 graden tot 200 graden dome de eerste keer/ keren om de boel in te werken lijkt me verstandig.
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
ik doe af en toe wel een koffie rubje op rundvlees (bavette/steaks) maar ze worden inderdaad niet zo dik ingepoedert als spareribs.gewoon een klein beetje, net als pezo/SPGfranssie schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 01:38:
[...]
Naast Peper en zout is het vaak lekker om het vlees met een gekneusde teen knoflook in te wrijven (vooraf) zoals je dat met een salade schaal doet. Geeft net even dat beetje extra (je proeft het nauwelijks maar het is er wel).
Een rub/kruidenmengsel zou ik zonde vinden van de bavette (flank steak, vinkelap). Het is geen stoofvlees zoals ribs dat wel zijn.
Bij ons (14 m tuin) haalt een BT variant het net niet door het HR+++ glas heen, want deur open pakt ie hem wel. De wifi variant doet het wel prima, mits ik hem een beetje strategisch ophang. Er staat in onze tuin een ijzeren rooster als een soort scherm voor de BBQ (was ontworpen als container opstelplaats), maar de Inkbird 4T heeft gelukkig magneetjes erin zitten dus die blijft mooi plakken.newtastyland schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:15:
[...]
Hoe is het bereik van deze thermometer in de praktijk?
Je kan geluk hebben, maar het is op het randje denk ik.
Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele
Excuses. Ja, het is varken en geen beef. Die doe ik uiteraard op 55 er vanaf halen.Chevy454 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:08:
[...]
Hoe is een tomahawk op 70C intern? Met dergelijke temp moet ik meteen aan een schoenzool denken als het een "standaard mager" rund is. Ik ga zelf nooit boven de 55C na het rusten.
Hoe je het ook bekijkt, het ziet er uit als een tomahawkOzzie schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:12:
[...]
Het is een livar varkens-'tomahawk'. Ik moest ook 3 keer kijken, maar blijkbaar word een ribkarbonade tegenwoordig ook als tomahawk verkocht.
Als je nog een 2de kunt meenemen, kun je op de Kamado inderdaad een picanha heel rustig laten garen en op de andere de snellere dingen maken. Het is in het begin wat lastiger qua tijd, maar als het goed is, heb je op vakantie toch zeeën van tijdPoint.Flare schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:33:
Kan iemand me misschien concreet wat ideeën geven? Een vleessoort of een recept is allebei welkom. Ik vind het ook wel leuk om een mooi recept op te snorren, maar alles hulp is fijn!
Ik weet dat dit breed is. Ik heb zelf wat ideetjes voor kleinere bereidingen a la Indische Saté, kipvleugeltjes enz. Ik zoek echt naar een groot stuk (rund)vlees.
Chuck eye steaks zijn ook heerlijk om te maken en niet zo duur als een rib-eye. Flinke lappen vlees, vol van smaak. Gisteren 1tje gemaakt met Meat Church Holy Voodoo rub voor wraps. Super simpel en heerlijk.
Helemaal mee eensDeurges schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:40:
Hoe je het ook bekijkt, het ziet er uit als een tomahawk
Ik heb al twee weekenden niet gebarbecued. Volgend weekend maar weer iets leuks bedenken. Nadat ik twee weken geleden op woensdag, zaterdag en zondag uitgebreid aan het barbecueën was geweest moest ik even een kleine pauze inlassen. Ook druk geweest met mijn achtertuin voorbereiden op het bouwen van een buitenkeuken
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Ik zag laatst bij de supermarkt (ik meen appie) zelfs biefstuk liggen wat echt van een varken was.Ozzie schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:05:
[...]
Helemaal mee eensIk had alleen nog nooit gezien dat een stuk varkensvlees ook een 'Tomahawk' word genoemd, en vind het er ook niet echt duidelijker er op worden, maar het ziet er inderdaad wel uit als een tomahawk. Ik denk dat ik ze ook een keer ga halen want is wel een mooi stuk vlees
Ik heb al twee weekenden niet gebarbecued. Volgend weekend maar weer iets leuks bedenken. Nadat ik twee weken geleden op woensdag, zaterdag en zondag uitgebreid aan het barbecueën was geweest moest ik even een kleine pauze inlassen. Ook druk geweest met mijn achtertuin voorbereiden op het bouwen van een buitenkeuken
Of tournedos van kipfilet. Ook een mooie.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
En dan wordt er gezeurd over kipstuckjes in het vegavakDennis1812 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:08:
[...]
Ik zag laatst bij de supermarkt (ik meen appie) zelfs biefstuk liggen wat echt van een varken was.
Of tournedos van kipfilet. Ook een mooie.
Ik vind dat toch wel op het randje van wat veilig is met voedsel... Biefstuk en tournedos geven toch altijd een gevoel van vlees wat niet ver doorgegaard hoeft te worden en dat zou ik bij kip en varken toch niet aanraden.
Het weer zit ons ook niet mee hier op dit moment. Heb ik net 2x kunnen smoken, kan ik alweer stoppen. Ik heb (nog) geen overkapping of thuishuis waar ik werken.Ozzie schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:05:
[...]
Helemaal mee eensIk had alleen nog nooit gezien dat een stuk varkensvlees ook een 'Tomahawk' word genoemd, en vind het er ook niet echt duidelijker er op worden, maar het ziet er inderdaad wel uit als een tomahawk. Ik denk dat ik ze ook een keer ga halen want is wel een mooi stuk vlees
Van het weekend eens Iberico ribs gemaakt, alleen met een beetje PeZo..
Goddelijk stukje vlees, heb gelijk mijn vriendin er mee verpest.. die moet niets van spareribs en het kluiven hebben.
Maar deze vond ze heerlijk en zat te kluiven alsof haar leven er vanaf hing..
Goddelijk stukje vlees, heb gelijk mijn vriendin er mee verpest.. die moet niets van spareribs en het kluiven hebben.
"Don't let your dreams be memes"
Ik heb vorig jaar maart tijdens de eerste lockdown een overkapping gebouwd en een pizza oven dus ruimte genoeg om droog te staan. Alleen daar moet nu een buitenkeuken bij komen, maar daarvoor wil ik eerst een waterleiding aanleggen dus heb afgelopen weekend de hele zaterdag staan scheppen. Maar over een paar weken is dat hopelijk allemaal weer klaar.Deurges schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:22:
[...]
Het weer zit ons ook niet mee hier op dit moment. Heb ik net 2x kunnen smoken, kan ik alweer stoppen. Ik heb (nog) geen overkapping of thuishuis waar ik werken.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Dat zijn de beste momenten!Wootlock schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:22:
Van het weekend eens Iberico ribs gemaakt, alleen met een beetje PeZo..
Ik ben totaal niet handig met dit soort zaken dus zal nog wel even duren voordat ik iets fatsoenlijks heb. Komt goed allemaalOzzie schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:25:
[...]
Ik heb vorig jaar maart tijdens de eerste lockdown een overkapping gebouwd en een pizza oven dus ruimte genoeg om droog te staan. Alleen daar moet nu een buitenkeuken bij komen, maar daarvoor wil ik eerst een waterleiding aanleggen dus heb afgelopen weekend de hele zaterdag staan scheppen. Maar over een paar weken is dat hopelijk allemaal weer klaar.
Dit weekend ook weer de eerste 'bbq' van dit jaar gehad.
:strip_exif()/f/image/b6ftC2inMFjiijFAfCg51DAo.jpg?f=fotoalbum_large)
Lekker wat spareribs lang en langzaam op de Weber. Goede dagbesteding, en genoeg voedsel voor die ene bezoeker die je mag uitnodigen.
:strip_exif()/f/image/b6ftC2inMFjiijFAfCg51DAo.jpg?f=fotoalbum_large)
Lekker wat spareribs lang en langzaam op de Weber. Goede dagbesteding, en genoeg voedsel voor die ene bezoeker die je mag uitnodigen.
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Je hebt gelijk. Het plan is om na de installatie wat kleine dingetjes te doen. Burnt end frikandellen, moink balls en dan later op de middag pizza's maken.copykat schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 07:57:
[...]
Dat lijkt me geen goed idee, meteen opstoken naar 300 350 graden.
Een 150 graden tot 200 graden dome de eerste keer/ keren om de boel in te werken lijkt me verstandig.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ik ben niet zo luxe dat ik twee grills heb. Maar het is relatief simpel qua timing op te lossen. De overige producten gaan ook op hoge temperatuur. Dus na de langzame garing moet de kamado opgestookt worden voor de reverse-sear. De overige producten kunnen makkelijk er bij of in successie.Deurges schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:45:
[...]
Als je nog een 2de kunt meenemen, kun je op de Kamado inderdaad een picanha heel rustig laten garen en op de andere de snellere dingen maken. Het is in het begin wat lastiger qua tijd, maar als het goed is, heb je op vakantie toch zeeën van tijd![]()
Chuck eye steaks zijn ook heerlijk om te maken en niet zo duur als een rib-eye. Flinke lappen vlees, vol van smaak. Gisteren 1tje gemaakt met Meat Church Holy Voodoo rub voor wraps. Super simpel en heerlijk.
Iemand nog tips voor aan te schaffen accessoires? Ik heb een Grillguru Compact gekregen.
Ik heb nu een tang en een messing borstel op het wensenlijstje staan. Er zit standaard een RVS rooster bij.
Misschien een lekbakje voor op de deflector? In het kader van duurzaamheid probeer ik zelf wat te minderen met wegwerpspulPoint.Flare schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:22:
[...]
Ik ben niet zo luxe dat ik twee grills heb. Maar het is relatief simpel qua timing op te lossen. De overige producten gaan ook op hoge temperatuur. Dus na de langzame garing moet de kamado opgestookt worden voor de reverse-sear. De overige producten kunnen makkelijk er bij of in successie.
Iemand nog tips voor aan te schaffen accessoires? Ik heb een Grillguru Compact gekregen.
Ik heb nu een tang en een messing borstel op het wensenlijstje staan. Er zit standaard een RVS rooster bij.
En zelf vind ik gietijzer toch wel erg mooi op burgers op te bakken, geeft net een stukje extra smaak. Dus ik zou toch wel kijken naar zoiets als deze https://www.kamadobbq.nl/...2OAAzlEAQYASABEgIPnvD_BwE
En dan is het ook prettig om een goede tool of handschoenen te hebben om die dingen te wisselen terwijl je aan het bakken bent
Als je geen haast hebt.. Alieexpres staan een aantal handige dingen voor de BBQ.418O2 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:59:
Goeie spatel, vleestang, GOEDE handschoenen inderdaad, rookhout (!!)
Ik heb daar mijn pulled pork claws, goeie tang en handschoenen vandaan
Natuurlijk is wat van te zeggen, kies je ervoor om de lokale ondernemer te helpen of china

Ik zoek daar een beetje de balans in...
Ik heb wel voor mijzelf de algemene regel ik liever geen dingen uit china in direct contact met eten laat komenZaratrass schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 12:06:
[...]
Als je geen haast hebt.. Alieexpres staan een aantal handige dingen voor de BBQ.
Ik heb daar mijn pulled pork claws, goeie tang en handschoenen vandaanVoor nog geen 10 euro.
Natuurlijk is wat van te zeggen, kies je ervoor om de lokale ondernemer te helpen of china![]()
Voor Pulled Pork heb ik de ultieme tool al. Dat is een handmixer met de gardes er in. Ooit een keer als tip tegengekomen. Of als het handsfree moet, gaat het de keukenmachine in.Zaratrass schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 12:06:
[...]
Als je geen haast hebt.. Alieexpres staan een aantal handige dingen voor de BBQ.
Ik heb daar mijn pulled pork claws, goeie tang en handschoenen vandaanVoor nog geen 10 euro.
Natuurlijk is wat van te zeggen, kies je ervoor om de lokale ondernemer te helpen of china![]()
Volgende keer als ik in Amerika ben toch maar wat cast iron pannen inslaan. Ik heb destijds voor 10 USD (3 jaartjes terug) een Lodge grillpan(https://www.lodgecastiron...iron-grill-pan?sku=L8SGP3) gekocht bij de Walmart. Topding. Ik misbruik het nu als hittecollector in de oven met brood bakken. Ideaal en spotgoedkoop met wat het spul hier in NL kost.Paitor schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:53:
[...]
Misschien een lekbakje voor op de deflector? In het kader van duurzaamheid probeer ik zelf wat te minderen met wegwerpspul
En zelf vind ik gietijzer toch wel erg mooi op burgers op te bakken, geeft net een stukje extra smaak. Dus ik zou toch wel kijken naar zoiets als deze https://www.kamadobbq.nl/...2OAAzlEAQYASABEgIPnvD_BwE
En dan is het ook prettig om een goede tool of handschoenen te hebben om die dingen te wisselen terwijl je aan het bakken bent
[ Voor 3% gewijzigd door Point.Flare op 09-03-2021 12:40 ]
Bij bavette maak ik altijd chimicurriPoint.Flare schreef op maandag 8 maart 2021 @ 20:47:
[...]
Laatst, ondanks de lage temperaturen een runder onderrib bereid op mijn weber mt 57 met een paar chunks whisky vat erbij voor rook.
Rub die ik gebruikt heb is op basis van het recept van Noskos dat hij hiervoor bedacht heeft.
In tegenstelling tot Noskos heb ik 'm niet op een gegeven moment ingepakt, maar is ie wel netjes in 10 uur naar een kerntemp van 93 graden gegaan. Bij gebrek aan aluminium lekbakken had ik 2 vellen aluminium folie op het rooster gelegd. Gevolg was natuurlijk dat ik geen vocht meer had om terug te gieten, want alles opgedroogd/aangekoekt op het alumiumfolie.
Maar daar had ik dan wel weer een oplossing voor: pannetje, daar de aluminiumfolie in, heet water erbij en even in laten koken op het fornuis. Resultaat was vloeibare smaakvolle rook, daar wat lepeltjes van gebruikt om de pulled beef verder op smaak te brengen.
Van het eindresultaat helaas geen foto'tje, maar de vrouw vond het lekkerder dan pulled pork.
Rub die ik gebruikt heb is op basis van het recept van Noskos dat hij hiervoor bedacht heeft.
In tegenstelling tot Noskos heb ik 'm niet op een gegeven moment ingepakt, maar is ie wel netjes in 10 uur naar een kerntemp van 93 graden gegaan. Bij gebrek aan aluminium lekbakken had ik 2 vellen aluminium folie op het rooster gelegd. Gevolg was natuurlijk dat ik geen vocht meer had om terug te gieten, want alles opgedroogd/aangekoekt op het alumiumfolie.
Maar daar had ik dan wel weer een oplossing voor: pannetje, daar de aluminiumfolie in, heet water erbij en even in laten koken op het fornuis. Resultaat was vloeibare smaakvolle rook, daar wat lepeltjes van gebruikt om de pulled beef verder op smaak te brengen.
Van het eindresultaat helaas geen foto'tje, maar de vrouw vond het lekkerder dan pulled pork.
:strip_exif()/f/image/5v9Ac4Vx6sptKZX2tbZ0RqUt.jpg?f=fotoalbum_medium)
Hoe bedoel je dat? heb je fotos?Point.Flare schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 12:35:
[...]
Voor Pulled Pork heb ik de ultieme tool al. Dat is een handmixer met de gardes er in. Ooit een keer als tip tegengekomen. Of als het handsfree moet, gaat het de keukenmachine in.
Men nemen een handmixer.
Men doet alsof de varkensnek cakebeslag is.
U heeft pulled pork. Opzich niet heel ingewikkeld.
Ik vind met klauwen zelf fijner. Geeft toch een iets andere structuur voor mijn gevoel.
electrische handmixer? met gewone 'kloppers'?Dennis1812 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:19:
[...]
Men nemen een handmixer.
Men doet alsof de varkensnek cakebeslag is.
U heeft pulled pork. Opzich niet heel ingewikkeld.
Ik vind met klauwen zelf fijner. Geeft toch een iets andere structuur voor mijn gevoel.
Heeft dat genoeg grip??
ToolkiT schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:31:
[...]
electrische handmixer? met gewone 'kloppers'?
Heeft dat genoeg grip??
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LB00M3sT0VihJ6zCYteRTshk.jpg?f=user_large)
Zoon ding.
Ik persoonlijk ben geen grote fan van deze methode. Maar t kan wel inderdaad.
YouTube: How to shred pork like a BOSS!!ToolkiT schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:31:
[...]
electrische handmixer? met gewone 'kloppers'?
Heeft dat genoeg grip??
Als je pulled pork echt goed is, trek je hem zo uit elkaar, gewoon met 2 vorken zelfs.
Float like a butterfly, sting like a bee.
imo een betere oplossing. Met de handmixer is echt zo'n ding dat meer rommel oplevert dan het je tijd bespaard. Want het ziet waarschijnlijk overal en dat apparaat moet je dan ook nog eens afwassenMartinusz schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:52:
Als je pulled pork echt goed is, trek je hem zo uit elkaar, gewoon met 2 vorken zelfs.
(ik heb er 2 hele dikke rubberen handschoenen voor
Wow! Ik heb van die bear claws, maar volgende keer ga ik dit proberen..
Mijn mixer heeft wel ander soort kloppers (ronde staafjes ipv gebogen plaatjes) dus ben benieuwd of die het ook doen..
Die bear claws zijn meer een gimmick dan dat ze echt prettig werken, met een stel vorken heb ik veel meer gevoel van wat ik doe.
De wijzen komen uit het Oosten!
Met een mixer lijtk het me heel lastig om een consistente structuur te behouden, je gaat er vrij hard doorheen.
Nee ik heb het niet geprobeerd, en ondanks dat ik echt wel van experimenteren houd, houd ik het wel even bij een vork
Nee ik heb het niet geprobeerd, en ondanks dat ik echt wel van experimenteren houd, houd ik het wel even bij een vork
Ik haat dat geluid als je twee vorken in elkaar vast happen (de tanden op onze vorken zijn haaks)Boudewijn schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:56:
Met een mixer lijtk het me heel lastig om een consistente structuur te behouden, je gaat er vrij hard doorheen.

Heeft die van ons ook. Als ik m'n kip shred voor de Soto Ajam doen ze het best.ToolkiT schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:55:
[...]
Wow! Ik heb van die bear claws, maar volgende keer ga ik dit proberen..
Mijn mixer heeft wel ander soort kloppers (ronde staafjes ipv gebogen plaatjes) dus ben benieuwd of die het ook doen..
Wijze woorden. Heb die regel ook.418O2 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 12:08:
[...]
Ik heb wel voor mijzelf de algemene regel ik liever geen dingen uit china in direct contact met eten laat komen
En ja spul van de kookwinkel komt ook uit China maar dan heb je nog iets meer regulering/een importeur ertussen zitten.
Geen Chinees eten voor jou dan.... 😂418O2 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 12:08:
[...]
Ik heb wel voor mijzelf de algemene regel ik liever geen dingen uit china in direct contact met eten laat komen
Je hebt enigzins gelijk.
Roosters en andere dingen die in je BBQ komen, heet worden en stuk goedkoper zijn dan webshop spul in nl moet je met enige argwaan bekijken. Het hoeft niet slecht of giftig te zijn, coatings, maar kan geen kwaad t eerst te onderzoeken.
Die bbq-handschoenen voor je bbq deflector vast te pakken is anders komt je eten niet echt op.
Cheap ass blauwetand earplugs voor je kids, die ze kwijtraken, stuk trekken, enz. Prima
Veel merkproducten komen ook uit china die exact t zelfde zijn als wat je in retailshops.nl voor meer mag kopen ook te krijgen zijn bij de AE voor een stuk minder.
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Ik vind plastic ook wel erg eng ivm weekmakers. Metaal kun je evt nog goed afboenen.
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dit een negatieve invloed heeft op de structuur van het vlees.
* Yalopa heeft geen dergelijke mixer anders zou ik dat wel eens testen
You don't need eyes to see, you need vision
Lijkt me ook niet heel chill. Ik doe het altijd gewoon met mijn handen, handschoentjes aan en gewoon lekker shredden. Gaat prima, geen vorken, klauwen of mixers voor nodig.Yalopa schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:49:
[...]
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dit een negatieve invloed heeft op de structuur van het vlees.
Zou niet weten waarom dat nodig is, misschien als je tientallen kilo's pulled pork gaat maken?
De klauwen zijn soms gewoon grappig. Vorken werkt wel fijn en snel. Heb meestal 5 tot 6kg tegelijk.
Maar een mixer door m'n vlees halen.. nee.
Als je aardappelpuree maakt doe je dat toch ook niet met een mixer?
Maar een mixer door m'n vlees halen.. nee.
Als je aardappelpuree maakt doe je dat toch ook niet met een mixer?
Ik had het ook nog nooit gedaan voordat ik aan die overkapping begon, maar was van plan om een vliering op zolder te maken nadat onze dakkapellen afgelopen mei geplaatst werden en dacht misschien is het handig om eerst met iets makkelijkers in de tuin te oefenen. Dus toen ben ik die overkapping gaan maken. Zelf tekeningen gemaakt inderdaad, gewoon op papier (op schaal), geen fancy 3d cad tekeningen want dat kan ik niet en ook geen zin om te leren.Deurges schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:32:
Ik ben totaal niet handig met dit soort zaken dus zal nog wel even duren voordat ik iets fatsoenlijks heb. Komt goed allemaalHeb je eigen bouwtekeningen gemaakt?
Het was uiteindelijk niet zo moeilijk, gewoon veel filmpjes kijken op YouTube waar allerhande technieken worden voorgedaan en dat combineren tot je heb gebouwd wat je wil. Voor berekeningen welke dikte balken je je moet gebruiken bij een bepaalde overspanning kan je allerlei websites vinden die daarin ondersteunen, dus dat is ook niet moeilijk.
Ook zijn er diverse (online) houthandels die goede kwaliteit hout leveren en gratis (of goedkoop) thuis komen bezorgen. Wel zo makkelijk voor mij want ik heb geen aanhanger dus balken van 4,60m krijg ik anders nooit thuis.
Ik ben zwaar verbaasd hoe lang de vezels nog zijn.. dat lijkt er toch bijna op of het gewoon goed werkt. Ook een andere video gekeken waarbij ze het met kip (nog zachter) doen en rund (steviger) en ook daar zie je nog heel goed de hele lengte van de vezels terug.Yalopa schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:49:
[...]
Geen idee of ik het ooit zelf ga proberen, want ik vind het gewoon leuk om met die klauwen te prutsen. Van hetzelfde niveau als dat je ook de helft van je BBQ werk in de oven zou kunnen doen, meer uit principe dan noodzaak gaat een gepofte aardappel ook op de kamado mee en niet de oven in.
je snijdt als het goed is niet waardoor je de vezels lang houdt. Moet je vlees wel mals genoeg zijn, anders ben ik bang dat je uiteindelijk toch gaat snijden.Paitor schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:02:
[...]
Ik ben zwaar verbaasd hoe lang de vezels nog zijn.. dat lijkt er toch bijna op of het gewoon goed werkt. Ook een andere video gekeken waarbij ze het met kip (nog zachter) doen en rund (steviger) en ook daar zie je nog heel goed de hele lengte van de vezels terug.
Geen idee of ik het ooit zelf ga proberen, want ik vind het gewoon leuk om met die klauwen te prutsen. Van hetzelfde niveau als dat je ook de helft van je BBQ werk in de oven zou kunnen doen, meer uit principe dan noodzaak gaat een gepofte aardappel ook op de kamado mee en niet de oven in.
Dit heb ik zaterdag gekocht, maar dan zonder de peel & joetisserieMrVegeta schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 01:03:
Kogel is door de kerk.
Kamado Joe Classic 3
Afdekhoes KJclassic
KJ pizzapeel hout
KJ pizzasteen 38cm
KJ joetisserie
Premium houtskool kamado
Waarom willen jullie op je nieuwe kamado direct pizza bakken? Doe nou eerst een paar keer rustig aan en low en slow, dan leer je het apparaat een beetje kennen.
Ondanks dat ik weet dat het kan scheet ik de eerste keer 300 graden plus 7 kleuren bagger
Ondanks dat ik weet dat het kan scheet ik de eerste keer 300 graden plus 7 kleuren bagger
Omdat het kanrobkrekel schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:54:
Waarom willen jullie op je nieuwe kamado direct pizza bakken?
Maar eens hoor met je aanvulling dat het heel waardevol is om eerst je kamado rustiger te leren kennen.
Ik vond het bijvoorbeeld erg leuk om de allereerste keer te kijken of ik hem stabiel op 150 zou kunnen krijgen en welke standen van de schuiven ik dan het beste zou kunnen proberen. En daarna hetzelfde op 200.
Gewoon een pizza oven bouwen
Hoef je ook een pizza's meer in je kamado te bakken.
Moet je wel ruimte hebben voor pizza oven + kamado natuurlijk.Ozzie schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:51:
Gewoon een pizza oven bouwenHoef je ook een pizza's meer in je kamado te bakken.
Ben niet gezegend met een enorm grote tuin helaas.
Wat zou ik graag een oude boerderij o.i.d kopen om op te knappen met een mooie lap grond.
Mja ik heb helaas ook niet zoveel ruimte, dat is onbetaalbaar hier in het westen waar ik woon. Tenminste, onbetaalbaar voor mij. Maar in mijn kleine achtertuintje van 7x11meter kan je toch verassend veel kwijt. Pizza-oven, buitenkeuken, grote barbecue.Dennis1812 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:52:
[...]
Moet je wel ruimte hebben voor pizza oven + kamado natuurlijk.
Ben niet gezegend met een enorm grote tuin helaas.
Wat zou ik graag een oude boerderij o.i.d kopen om op te knappen met een mooie lap grond.
Nog een paar jaar doorsparen, dan komt die vrijstaande woning met 1000+ m2 grond vanzelf binnen handbereik... Hoop ik
Ik doe t met de helft aan achtertuin ongeveer.
En dan wil dochterlief ook nog een stuk om te spelen en willen we nog ergens zitten.
En dan wil dochterlief ook nog een stuk om te spelen en willen we nog ergens zitten.
Oke, dan word het wel erg krap inderdaad. Ik wil ook nog wat ruimte overhouden voor mijn dochter om te spelen en om buiten te eten en te loungen, maar dat past nu precies allemaalDennis1812 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:55:
Ik doe t met de helft aan achtertuin ongeveer.
Dat is wat mijn vrouw vooral wilde.robkrekel schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:54:
Waarom willen jullie op je nieuwe kamado direct pizza bakken? Doe nou eerst een paar keer rustig aan en low en slow, dan leer je het apparaat een beetje kennen.
Sowieso ga ik morgen/overmorgen eerst wat oefenen met op temperatuur krijgen/houden en wat grillen/bakken. Maar ik moet er wel bij zeggen: Dit zijn niet mijn eerste kamado ervaringen.
5x8mOzzie schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:47:
[...]
Mja ik heb helaas ook niet zoveel ruimte, dat is onbetaalbaar hier in het westen waar ik woon. Tenminste, onbetaalbaar voor mij. Maar in mijn kleine achtertuintje van 7x11meter kan je toch verassend veel kwijt. Pizza-oven, buitenkeuken, grote barbecue.
westen en vlak bij Amsterdam dus doorsparen is wel FLINK doorsparen.

Ik vind Pizza's maken op een Kamado best grappig maar de "electrische Oven" is net zo lekker en scheelt een hoop houtskool en vilt. zo'n furnis hell fire ding (ooni) is ook leuk op gas als je vaker grotere groepen wilt laten eten.
Dan is uiterste puntjes denk ik je zoek gebied. Delfzijl? Klein Mariekerke? Roggel?Nog een paar jaar doorsparen, dan komt die vrijstaande woning met 1000+ m2 grond vanzelf binnen handbereik... Hoop ikKan ik weer opnieuw beginnen met pizza-oven en buitenkeuken bouwen. En anders verhuis ik naar het oosten, noorden of zuiden daar is het sowieso een stuk betaalbaarder.
Niet zozeer om het apparaat te kennen. Ik meen meerdere malen te hebben gelezen dat het niet goed is om in het begin de kamado naar hoge temperaturen te stoken. Dit zou het keramiek niet ten goede komen.Sahi_NL schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:55:
[...]
Dat is wat mijn vrouw vooral wilde.
Sowieso ga ik morgen/overmorgen eerst wat oefenen met op temperatuur krijgen/houden en wat grillen/bakken. Maar ik moet er wel bij zeggen: Dit zijn niet mijn eerste kamado ervaringen.
Oke, oke, ik zal niks meer zeggen. Ik dacht dat mijn tuin klein was, maar valt nog mee zo te horen.copykat schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:42:
[...]
5x8mdus ik vind 7 x11m Groot!
westen en vlak bij Amsterdam dus doorsparen is wel FLINK doorsparen.
Ik ben er ook bang voor dat ik dan ergens naar een uithoek van Nederland moet. Hier in mijn dorp is het meteen < 1 miljoen euro. Dat is toch echt een paar ton buiten budget. In Roggel staat wel een leuk huis te koop met flink wat buitenruimte, https://www.funda.nl/koop...-87628467-kleine-laak-19/Dan is uiterste puntjes denk ik je zoek gebied. Delfzijl? Klein Mariekerke? Roggel?
Alleen heb ik geen idee waar Roggel ligt
Nu weer on-topic:
Zijn er hier nog andere die een buitenkeuken hebben gebouwd? Zit een beetje te twijfelen over wat voor aanrechtblad ik moet gaan maken. Wil eigenlijk voor een betonnen blad gaan want is redelijk makkelijk te maken en niet duur, maar misschien is er wel een beter alternatief?
Ozzie schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:33:
[...]
Oke, oke, ik zal niks meer zeggen. Ik dacht dat mijn tuin klein was, maar valt nog mee zo te horen.
Ergens dicht bij duitsland én belgie.... Zeg 2 uurtjes rijden naar je werk?[...]
Ik ben er ook bang voor dat ik dan ergens naar een uithoek van Nederland moet. Hier in mijn dorp is het meteen < 1 miljoen euro. Dat is toch echt een paar ton buiten budget. In Roggel staat wel een leuk huis te koop met flink wat buitenruimte, https://www.funda.nl/koop...-87628467-kleine-laak-19/
Alleen heb ik geen idee waar Roggel ligt
Stukkie rest keukenblad, composiet? Nu effe lastig maar veel "keukenboeren" hebben left overs van showroom en of verkeerd gemeten. Buitenkeuken hoeven geen meters lang te zijn 1,5 2meter is vaak al genoeg. Composiet heeft vaak alleen een frame nodig en is behoorlijk vochtvast, snijvast, warmte vast.Nu weer on-topic:
Zijn er hier nog andere die een buitenkeuken hebben gebouwd? Zit een beetje te twijfelen over wat voor aanrechtblad ik moet gaan maken. Wil eigenlijk voor een betonnen blad gaan want is redelijk makkelijk te maken en niet duur, maar misschien is er wel een beter alternatief?
RVS heeft meestal een drager nodig om niet in te deuken, plaatmateriaal, en die drager is meestal van hout of multiplex.
Dat klopt, het keramiek is een vrij open structuur en daar zit nog vocht in. Als je hem (te) snel opstookt heb je kans dat het vocht snel uitzet waardoor de boel gaat barsten.Beun schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:58:
[...]
Niet zozeer om het apparaat te kennen. Ik meen meerdere malen te hebben gelezen dat het niet goed is om in het begin de kamado naar hoge temperaturen te stoken. Dit zou het keramiek niet ten goede komen.
Ik zou de eerste (paar) keer low en slow rond de 110 gaan zitten en als je gaat opstoken naar 300 dit geleidelijk te doen.
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Ik was de unboxing van de kettle joe aan het bekijken omdat het verschil met de gewone Joe's duidelijk wordt. Mooi dingetje maar wie de neuk koopt die als die 599 euro kost? Dan koop je toch meteen een KJC1 of MB?
Als die nu pak em beet 400 of 450 zou kosten dan was het een leuk hebbeding voor erbij. Maar 599?
Als die nu pak em beet 400 of 450 zou kosten dan was het een leuk hebbeding voor erbij. Maar 599?
[ Voor 19% gewijzigd door Chevy454 op 11-03-2021 21:28 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Oke. Dat ding is echt de definitie van lelijk.Chevy454 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:27:
Ik was de unboxing van de kettle joe aan het bekijken omdat het verschil met de gewone Joe's duidelijk wordt. Mooi dingetje maar wie de neuk koopt die als die 599 euro kost? Dan koop je toch meteen een KJC1 of MB?
Maar inderdaad zie ik er geen enkel doel in qua prijs setting.
Tja compleet nieuw product dus dat die iets duurder geprijst is snap ik wel. In amerika is de verkoopprijs zo te zien $499,- maar in Nederland worden we weer eens opgelicht, als die hier voor 599,- gaat verkopen.
Een Weber Master Touch Premium kost ook 350,- (of $319) dus dan snap ik de prijsstelling van $499 wel. Er zijn een hoop extra's tov een gewone weber kettle, maar bijna 2x zo duur is inderdaad een beetje te gek. We zullen zien hoe de prijs zich gaat ontwikkelen.
Edit: Ik vind hem overigens wel mooi, maar ik hou ook gewoon van dat knalrode van de Kamado Joe's
Een Weber Master Touch Premium kost ook 350,- (of $319) dus dan snap ik de prijsstelling van $499 wel. Er zijn een hoop extra's tov een gewone weber kettle, maar bijna 2x zo duur is inderdaad een beetje te gek. We zullen zien hoe de prijs zich gaat ontwikkelen.
Edit: Ik vind hem overigens wel mooi, maar ik hou ook gewoon van dat knalrode van de Kamado Joe's
[ Voor 9% gewijzigd door Ozzie op 12-03-2021 07:27 ]
Ik ook. Heb er zelf 1.Ozzie schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 07:27:
Tja compleet nieuw product dus dat die iets duurder geprijst is snap ik wel. In amerika is de verkoopprijs zo te zien $499,- maar in Nederland worden we weer eens opgelicht, als die hier voor 599,- gaat verkopen.
Maar die ineen deukende rand idee. (Lastig te omschrijven). Vind ik echt niet mooi.
Heb je de pallet nog staan? Was wel benieuwd naar hoe breed die is...Sahi_NL schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:28:
[...]
Dit heb ik zaterdag gekocht, maar dan zonder de peel & joetisserie. Daarnet is het binnen gekomen, vanavond in elkaar zetten en morgen first run met BBQ steak sandwich en zondag pizza.
Tijd geleden was er iemand bezig met selectie van een Large Kamado, daarin werd benoemd dat er bij 1 of meerdere modellen de deksel was voorzien van een gasveer. Weet iemand nog welke modellen dit waren?
Ik ben hier naar opzoek ivm artrose in de pols.
Ik heb veren in mijn bastard large en het kost heel weinig kracht om die open te krijgen. Denk zelfs dat dat beter is op de lange duur, gasveren willen nog wel eens aan kracht verliezenJohnW1 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:45:
Tijd geleden was er iemand bezig met selectie van een Large Kamado, daarin werd benoemd dat er bij 1 of meerdere modellen de deksel was voorzien van een gasveer. Weet iemand nog welke modellen dit waren?
[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 12-03-2021 09:53 ]
Thanks voor de reactie! Zitten deze er standaard bij? Op google kan ik het bij eigenschappen/specificaties niet vinden.418O2 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:48:
[...]
Ik heb veren in mijn bastard large en het kost heel weinig kracht om die open te krijgen.
Ja zeker. Ik denk dat alle kamados dat wel hebben hoor, die dingen zijn echt loeizwaar. Ik ben 'gezond' en ben sterk, maar zonder die veren zou ik er ook geen lol in hebbenJohnW1 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:53:
[...]
Thanks voor de reactie! Zitten deze er standaard bij? Op google kan ik het bij eigenschappen/specificaties niet vinden.

Ik denk eerder dat hij bedoeld het systeem zoals op de Kamado Joe, die je met paar vingers kan optillen en waarbij de deksel ook open blijft staan als je hem loslaat418O2 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:54:
[...]
Ja zeker. Ik denk dat alle kamados dat wel hebben hoor, die dingen zijn echt loeizwaar. Ik ben 'gezond' en ben sterk, maar zonder die veren zou ik er ook geen lol in hebben
[Afbeelding]
Mogelijk ben ik dat geweest. De Kamado Joe Classic 2 (eigenlijk alles vanaf noemer 2), heeft gasveren waardoor de deksel met één vinger te openen is. Of het echt zo is kan ik niet zeggen, mijn staat op afroep te wachten tot mijn meubel af is.JohnW1 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:45:
In deze video is het overigens ook te zien
[ Voor 12% gewijzigd door barktus op 12-03-2021 09:58 ]
My middle finger salutes you.
Ik kan natuurlijk niet oordelen over wat veel of weinig kracht is, maar ik kan mijn bastard wel met 1 hand zonder moeite openenMartinusz schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:56:
[...]
Ik denk eerder dat hij bedoeld het systeem zoals op de Kamado Joe, die je met paar vingers kan optillen en waarbij de deksel ook open blijft staan als je hem loslaat
Maar jij hebt geen artrose in je pols waarschijnlijk418O2 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:57:
[...]
Ik kan natuurlijk niet oordelen over wat veel of weinig kracht is, maar ik kan mijn bastard wel met 1 hand zonder moeite openen
Alle kamado's hebben wel veren, dus daar hoef je niet speciaal naar te vragen. Ik weet niet of andere merken het ook al hebben, maar kamado Joe heeft dus de "Air Lift Hinge scharnier met veermechanisme".
Deze kun je letterlijk met 2 vingers omhoog doen, en zoals gezegd klapt die niet zomaar naar beneden, maar kun je hem dus ook loslaten en dan blijft ie op dezelfde stand openstaan.
Ja dat is echt zo, ergens vorig jaar zelf ervaren bij een intratuin waar ze stonden.
[ Voor 15% gewijzigd door Martinusz op 12-03-2021 10:01 ]
Ik denk ook dat je de Kamadoe Joe Classic 2 of 3 een keer moet proberen. Die hebben een gasveer erin, maar het makkelijkst is natuurlijk om gewoon naar een winkel te gaan en daar eventje uit te proberen. Het is voor ons natuurlijk lastig in te schatten wat te zwaar is en wat niet.
Volgens KJ zou je de deksel met 1 vinger moeten kunnen optillen.
Volgens KJ zou je de deksel met 1 vinger moeten kunnen optillen.
dat ziet er wel erg licht uit inderdaad.Martinusz schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:00:
[...]
Maar jij hebt geen artrose in je pols waarschijnlijk
Alle kamado's hebben wel veren, dus daar hoef je niet speciaal naar te vragen. Ik weet niet of andere merken het ook al hebben, maar kamado Joe heeft dus de "Air Lift Hinge scharnier met veermechanisme".
Deze kun je letterlijk met 2 vingers omhoog doen, en zoals gezegd klapt die niet zomaar naar beneden, maar kun je hem dus ook loslaten en dan blijft ie op dezelfde stand openstaan.
Ik ga dus binnenkort starten met het maken van een meubel voor de te leveren kamado. Nu wilde ik hier eerst de Skottelbraai bij inbouwen. Maar dat is alsof je wieldoppen op een Ferrari zet, dus dat gaat hem niet worden. M'n wederhelft wil graag een elektrische kookplaat erin omdat ze van mening is dat gas gaat verdwijnen. Ik zelf ben hier niet zo zeker van. Ik zelf zat te denken aan een mooi stuk hardsteen, maar dan blijft er nog ruimte over. Het meubel zal maximaal 2,70 meter breed worden en mobiel zijn.
Daarom de vraag: Wat hebben jullie zoal ingebouwd in het meubel?
Allen, super bedankt voor jullie snelle reacties!
Een tweede mini kamadobarktus schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:38:
Ik ga dus binnenkort starten met het maken van een meubel voor de te leveren kamado. Nu wilde ik hier eerst de Skottelbraai bij inbouwen. Maar dat is alsof je wieldoppen op een Ferrari zet, dus dat gaat hem niet worden. M'n wederhelft wil graag een elektrische kookplaat erin omdat ze van mening is dat gas gaat verdwijnen. Ik zelf ben hier niet zo zeker van. Ik zelf zat te denken aan een mooi stuk hardsteen, maar dan blijft er nog ruimte over. Het meubel zal maximaal 2,70 meter breed worden en mobiel zijn.
Ik heb deze gemaakt.barktus schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:38:
:strip_exif()/f/image/7P8RzObRE9QE2UP0auvbxsd7.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kan dus niet lassen.
Ik heb een losse 1-pits inductie kookplaat voor in mijn buitenkeuken, niet ingebouwd maar kan ik gewoon op het aanrechtblad zetten. Tenminste, dat is het idee want ik moet nog beginnen.barktus schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:38:
Wilde eerst een inbouw maar vind het eigenlijk zonde van het keukenblad ruimte dus nu gewoon eentje die ik kan neerzetten als ik hem wil gebruiken. Ga hem waarschijnlijk toch alleen gebruiken om sauzen mee te maken enzo. Of misschien pasta koken als ik ergens een pasta salade bij wil maken ofzoiets.
Bovendien had ik geen zin om een gasleiding door te trekken naar de achtertuin en geen zin om gasflessen te gebruiken.
Mijn barbecue bouw ik overigens ook niet in, ik ga gewoon een groot buiten-keukenblok maken van 2 meter breed met keukenkastjes eronder. Word een L-vorm met in de hoek de pizza oven en links van de pizzaoven nog een kastje met wasbak.
/f/image/n2rbCLInyp7Vnwyhf8wAPfNG.png?f=fotoalbum_large)
Zo dus
[ Voor 18% gewijzigd door Ozzie op 12-03-2021 12:18 ]
Dat is ook een optie. Een glasfles heb ik al staan, dus dat zou geen probleem zijn. Het lastige vind ik om het nu te beslissen. Want als er niets anders in komt dan zou het logisch zijn de kamado in het midden te zetten, komt er echter wat bij dan wil ik dat het gewicht netjes verdeeld is. Wat lastiger wordt als de kamado dan al in het midden staat.Ozzie schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:16:
[...]
Ik heb een losse 1-pits inductie kookplaat voor in mijn buitenkeuken, niet ingebouwd maar kan ik gewoon op het aanrechtblad zetten. Tenminste, dat is het idee want ik moet nog beginnen.
Wilde eerst een inbouw maar vind het eigenlijk zonde van het keukenblad ruimte dus nu gewoon eentje die ik kan neerzetten als ik hem wil gebruiken. Ga hem waarschijnlijk toch alleen gebruiken om sauzen mee te maken enzo. Of misschien pasta koken als ik ergens een pasta salade bij wil maken ofzoiets.
Bovendien had ik geen zin om een gasleiding door te trekken naar de achtertuin en geen zin om gasflessen te gebruiken.
Mijn barbecue bouw ik overigens ook niet in, ik ga gewoon een groot buiten-keukenblok maken van 2 meter breed met keukenkastjes eronder. Word een L-vorm met in de hoek de pizza oven en links van de pizzaoven nog een kastje met wasbak.
[Afbeelding]
Zo dus
:strip_exif()/f/image/2suPuzZRDDeSzwjP81tRYEqN.jpg?f=fotoalbum_large)
Gisteren een Moink balls variant gemaakt.
Zonder kaas want ik ben geen kaaseter.
Gehakt gekruid beetje naar eigen inzicht.
Vond de balletjes wat klein met 33 gram dus iets groter gemaakt, om er bij het spekwikkelen achter te komen waarom ze zo klein zijn 😀
Nouja, dan maar iets extra bacon.
Had geen rub dus zo op de bbq en na een tijdje ingesmeerd met een beetje bbq saus.
Resultaat was toch verbluffend goed. Zelfs mijn vrouw die geen vleeseter is smulde ervan. Kinderen vonden ze ook geweldig.
Ik merk dat ik er echt veel plezier in heb om ermee bezig te zijn.
Prachtig!
Nu ben ik wel benieuwd, ik zie dat je meubel onder een overkapping staat, kan er aan alle kant wind doorwaaien?
Ik heb zelf een overkapping welke aan zijkanten en achterkant dicht is. Als ik mijn houtskool aanmaak wil je eigenlijk niet in de overkapping zijn ivm rookontwikkeling, deze rook blijft er zelfs in hangen als er geen rookontwikkeling meer is. Nog meer mensen met dit probleem?
Zonde want zomeravond in de overkapping zitten met Kamado ook onder de overkapping is natuurlijk ideale setting.
Ik heb ergens geleden dat je dan een mechanische ventilatie moet ophangen. Schijnen voor paar tientjes op marktplaats te staan.JohnW1 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:19:
[...]
Prachtig!
Nu ben ik wel benieuwd, ik zie dat je meubel onder een overkapping staat, kan er aan alle kant wind doorwaaien?
Ik heb zelf een overkapping welke aan zijkanten en achterkant dicht is. Als ik mijn houtskool aanmaak wil je eigenlijk niet in de overkapping zijn ivm rookontwikkeling, deze rook blijft er zelfs in hangen als er geen rookontwikkeling meer is. Nog meer mensen met dit probleem?
Zonde want zomeravond in de overkapping zitten met Kamado ook onder de overkapping is natuurlijk ideale setting.
Pizza bakken hoeft ook niet perse op 350/400 graden. Het deeg recept wat ik heb kan prima 10 minuten op 275 graden.Beun schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:58:
[...]
Niet zozeer om het apparaat te kennen. Ik meen meerdere malen te hebben gelezen dat het niet goed is om in het begin de kamado naar hoge temperaturen te stoken. Dit zou het keramiek niet ten goede komen.
https://debsbakerykitchen.nl/basisrecept-voor-pizzadeeg
Eerste gerecht op de KJ Classic 3: Philly Cheese Steak
https://www.ah.nl/r/1194113
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
75*85*120 (b*d*h) ongeveerMrVegeta schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:09:
[...]
Heb je de pallet nog staan? Was wel benieuwd naar hoe breed die is...
[ Voor 67% gewijzigd door Sahi_NL op 12-03-2021 15:55 ]
Graag jullie tips, ik heb een flinke portie krabbetjes, netjes langs het bot afgesneden en dit staat nu in een heerlijke marinade (overnight). Ik wil graag morgen de BBQ en keuken combineren en denk aan het volgende:
De krabbetjes 1 uur vantevoren uit de koelkast en nog even in de droge marinade zetten, dan na 1 uur even kort dicht laten schroeien op hoog (kolen) vuur op de Weber. Dan in een bouillionnetje met aangebraden knoflook/ui in een braadpan lekker voor 3 uurtjes laten sudderen (botkant of vleeskant naar beneden, twijfel nog).
Wat wil ik bereiken? Een heerlijk deels sappig vlees (bijna val van bot af) met een krokant of sappig krokant (weetje wel.. een bark zeg maar) BBQ smaakje. Waarom niet de hele sessie op de Weber? Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om het sappig te houden EN de Weber op constante temperatuur te houden voor een X aantal uur. Echt ik heb het zo vaak geprobeerd en doe dat niet meer, binnenkort komt er een keramische BBQ.
Ik twijfel om de krabbetjes na de pan-sessie nog even af te "braden" op de Weber. Hebben jullie tips om dit te laten slagen?
De krabbetjes 1 uur vantevoren uit de koelkast en nog even in de droge marinade zetten, dan na 1 uur even kort dicht laten schroeien op hoog (kolen) vuur op de Weber. Dan in een bouillionnetje met aangebraden knoflook/ui in een braadpan lekker voor 3 uurtjes laten sudderen (botkant of vleeskant naar beneden, twijfel nog).
Wat wil ik bereiken? Een heerlijk deels sappig vlees (bijna val van bot af) met een krokant of sappig krokant (weetje wel.. een bark zeg maar) BBQ smaakje. Waarom niet de hele sessie op de Weber? Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om het sappig te houden EN de Weber op constante temperatuur te houden voor een X aantal uur. Echt ik heb het zo vaak geprobeerd en doe dat niet meer, binnenkort komt er een keramische BBQ.
Ik twijfel om de krabbetjes na de pan-sessie nog even af te "braden" op de Weber. Hebben jullie tips om dit te laten slagen?
Hoe heb jij je kolen verdeeld op je weber? Ik kan hem namelijk de hele dag redelijk op temp houden door steeds met de inlaat/uitlaat te spelen? Met een Max schommeling van 10 a 15 graden.THxZ0NE schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:55:
Graag jullie tips, ik heb een flinke portie krabbetjes, netjes langs het bot afgesneden en dit staat nu in een heerlijke marinade (overnight). Ik wil graag morgen de BBQ en keuken combineren en denk aan het volgende:
Oeh, wat een mooi apparaat.Chevy454 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:27:
De vrouw vind hem ook mooi. 600 euro mag ik nog niet uitgeven aan een BBQ, maar als die ooit 350/400 euro kost wordt het een stuk beter bespreekbaar.
Klopt het dat deze vergelijkbaar is met een Weber Master Touch?
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism