Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 136 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnW1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-08-2021
Erasmo schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:17:
[...]

Ja, op de conveggtor die ik dan omkeer, werkt prima als pizzasteen. Voorbakken met alleen tomatensaus kan prima maar dan moet je nog steeds naar buiten :P Wat je ook kan doen is de oven op 120 graden verwarmen en daar de pizza's in parkeren terwijl de gasten wachten. Of je snijdt die in in 4-en zodat je iedereen een kwart kan geven per pizza.
Bedoel je dat je in zijn algeheel geen gebruik maakt van een pizzasteen? Of hoe moet ik dit zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Boudewijn schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:55:
[...]

Of meerdere kleintjes? Ik merk dat ik eigenlijk de pizza's altijd in mijn ooni oven maak ipv op de kamado. Dan heb je in ±90 seconden een pizza, veel makkelijker... en dan heb je die wachttijd ook niet echt.

Over het algemeen kiezen de gasten om de beurt wat ze op een pizza willen en wordt de pizza in delen gesneden en verdeeld onder de eters. Gaat als een trein :)
Grappig ding die Ooni :) Heb vorig jaar oid een pizzasteen gehaald die op de proQ past (geen kamado), en dat duurt 15 min ongeveer voor een pizza (moet nog experimenteren met meer hitte), maar dan zijn het wel al kant-en-klare bodems. Extreem crunchy worden die low-carb bodems volgens mij toch nooit (normaal gooien we ze in de oven), maar doe wel bewust wat mild rookhout onderin de bbq voor dat mooie gelige tintje en vleugje smaak erbij op de kaas en ander lekkers :9 Het is meer gedoe, maar met goed weer neig ik meestal wel naar 'de moeite doen' om de bbq aan te slingeren :) Snap jouw Ooni daarom wel, moet ook ff opwarmen maar 90 sec..wtf :D

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 04-03-2021 13:23 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

2Dutch schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:21:
[...]

Grappig ding die Ooni :) Heb vorig jaar oid een pizzasteen gehaald die op de proQ past (geen kamado), en dat duurt 15 min ongeveer voor een pizza (moet nog experimenteren met meer hitte), maar dan zijn het wel al kant-en-klare bodems. Extreem crunchy worden die low-carb bodems volgens mij toch nooit (normaal gooien we ze in de oven), maar doe wel bewust wat mild rookhout onderin de bbq voor dat mooie gelige tintje en vleugje smaak erbij op de kaas en ander lekkers :9 Het is meer gedoe, maar met goed weer neig ik meestal wel naar 'de moeite doen' om de bbq aan te slingeren :) Snap jouw Ooni daarom wel, moet ook ff opwarmen maar 90 sec..wtf :D
Mja die ooni is vrij veel warmte die geforceerd langs de pizza gaat. Ik heb trouwens de klassieke ooni, voor pellets EN gas ;). Een kamado krijgt de steen wel goed warm maar de bovenkant van de pizza wat minder snel ... en daardoor duurt het langer.

Bij een ooni zie je live het deeg gewoon wat rijzen, steviger worden en kleuren.... terwijl je erbij staat. Je moet ook de pizza na +- 30s 120 graden draaien, anders fikt hij af ;).

Wat bij mij ook niet helpt is dat je kamado goed heet moet zijn voor pizza. Gezien er een groot deel van een houtskoolzak in 1x de kamado in gaat is dat ook wel een duur geintje.

[ Voor 7% gewijzigd door Boudewijn op 04-03-2021 13:48 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 22:08

Mystikal

It never hurts to help!

Kadootje van mijn vrouw. Kwamen ze vanmiddag even binnen rijden. Mijn vrouw was niet thuis, dus was wel grappig.

Ik kom van een weber 57cm. Iemand nog eerste tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5DwfDhzUF_YReGAAtuxjvx72PHg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SQvpfj8jg7CI27Iximm5lCDC.jpg?f=fotoalbum_large

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:13
@Mystikal

Zoek een sterke buurman die je helpt met tillen :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Mystikal schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:57:
Kadootje van mijn vrouw. Kwamen ze vanmiddag even binnen rijden. Mijn vrouw was niet thuis, dus was wel grappig.

[Afbeelding]
eerst uitpakken voor je hem aansteekt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:59
Niet helemaal een BBQ vraag maar heeft iemand van jullie ervaring met een Olievat als vuurkorf? Met name de durability, 5x stoken en er zit een gat in het metaal of kun je er aardig lang mee doen?

https://www.batboy.nl/diy...ievat-een-vuurkorf-maken/

[ Voor 14% gewijzigd door THxZ0NE op 04-03-2021 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 11:03
THxZ0NE schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:24:
Niet helemaal een BBQ vraag maar heeft iemand van jullie ervaring met een Olievat als vuurkorf? Met name de durability, 5x stoken en er zit een gat in het metaal of kun je er aardig lang mee doen?

Wij gebruiken op scouting altijd olievaten als stookton. Wel op een iets andere manier, namelijk in de lengte door geslepen zodat je twee halve vaten heb. Daar legde we dan een rooster over om op te koken :)

Gaten erin viel wel mee, wel na een paar jaar maar niet na een paar keer. Wat wel vrij snel gebeurd is vervormen van het metaal door de hitte. Ik weet niet of dat bij zo'n recht opstaande ton ook zo snel gebeurd want door de ronde vorm heeft die waarschijnlijk veel meer stevigheid dan een door de helft geslepen.

Ik denk dus dat het wel mee zal vallen met de gaten erin, wel uit de regen houden want roesten doen ze wel vrij snel.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:46

We gebruiken blauwe olie vaten vaak tijdens een buurt feestje. Dan gaat er aardig hout in. Het olievat wordt dan aardig heet en rood. Het staal wordt wel wat weker, maar gaat niet snel stuk. De verf gaat er bij ons wel vanaf.
Ik zou bij een dergelijk apparaat wel verwachten dat die sterker is dan een standaard olie vat.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Nou goede info zover. Een olievat kost circa 10 euro en het is nog leuk om zelf te klussen. Stukje kachelpijp erbij en wat tijd investeren en je hebt een leuke vuurton. Binnenkort maar eens hobbyen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft

[Afbeelding]
Super Gefeliciteerd! Nu nog een mooie tafel bouwen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:16
THxZ0NE schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:58:
Nou goede info zover. Een olievat kost circa 10 euro en het is nog leuk om zelf te klussen. Stukje kachelpijp erbij en wat tijd investeren en je hebt een leuke vuurton. Binnenkort maar eens hobbyen.
Zoek eens op Ugly Drum Smoker.

Ik heb er 1 gemaakt, maar nooit echt gebruikt. Heb wel alle onderdelen (heel fijne RVS scharnier voor het deksel, goede vuurkorf, mooi rooster) gekocht, maar toen het inelkaar zat was het toch wat minder praktisch.

o wacht, je wil een vuurton. Ja dan zit je in het verkeerde topic

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 04-03-2021 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:07

copykat

Good copy isn't bad

THxZ0NE schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:58:
Oude afgekeurde campinggas tank is dikker staal en zal veel langer mee gaan.
Compacter ook.
Misschien een alternatief idee?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THxZ0NE
copykat schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:02:
[...]

Oude afgekeurde campinggas tank is dikker staal en zal veel langer mee gaan.
Compacter ook.
Misschien een alternatief idee?
Kun je die zomaar doorslijpen? >:) kaboom momentje? Ik heb er nog eentje staan..

[ Voor 4% gewijzigd door THxZ0NE op 04-03-2021 16:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:56

Dennis1812

Amateur prutser

THxZ0NE schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:04:
[...]

Kun je die zomaar doorslijpen? >:) kaboom momentje? Ik heb er nog eentje staan..
Laat even weten hoe t gegaan is? Dan beantwoorden we daarna je vraag.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
[...]

Open even een topic in Wonen & Verbouwen ofzo, het hoort in elk geval niet in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Loft schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:58:
[...]

Super Gefeliciteerd! Nu nog een mooie tafel bouwen
Die heb ik al. Dat wordt ombouwen...

Pizza 2

Wel zonde van de accessoires die ik verzameld en gemaakt heb over de jaren. Maar goed, super blij met deze natuurlijk!

[ Voor 41% gewijzigd door Mystikal op 04-03-2021 16:46 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ze functioneren naast elkaar ook prima hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

[...]

Eerst een tijdje laten "Ademen" t bovenste ventiel moet er zoizo af.

Met een oud olievat waar brandbaar vloeistof in gezeten heeft is ook een boem momentje mogelijk.😉

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:36

Ik weet van de buren die tijdens een verbouwing ongeveer 3 weken een vat aan hebben gehad om al het afvalhout weg te stoken. Mag niet, is wel effectief, de stort zit hier 10 km vandaan.

Zelf heb ik een groot verfblik uit een timmerfabriek, formaatje klein olievat van 60 liter. Gaat wel een paar seizoenen mee, en eenmaal schoongebrand (even op een winderige dag doen :P ) kan je deze mooi opstoken, en om het een beetje ontopic te houden, als de vlammen weg zijn wat worstjes op grillen 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PLXmi4S0hcXFDwV0_YmUtTBm4YQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dkqgwa7aUMJjns9XPVO5B3Da.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Loft schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:21:
[...]

Ik zou om korting vragen bij de winkel waar je wilt gaan kopen. Als korting niet mogelijk is, kun je ook vragen wat ze erbij willen leveren zonder extra te betalen (dat is vaak handiger voor hen)
Hansschoenen, spatels, tangen, hout, heb je toch een keer nodig ;)
Ik mag me weer melden hier, heb een Kamado Joe Classic 2 standalone met diverse accessoires besteld 8) :7

te weten:
  • Gietijzeren plaat
  • Gietijzeren rooster
  • Pizzasteen
  • Spit on Large Rotisserie
Uiteraard moet er nog wat mooi gereedschap bij, hebben jullie nog aanraders? Ik vernam dat het boek Hete Kolen een goede basis is, heeft iemand daar ervaring mee? En zijn er leden die een buitenkeuken gemaakt hebben, zonder dat ik 450 pagina's terug moet zoeken? :P

Een thermometer komt er overigens nog, maar gaan eerst kijken hoever we komen met de vertrouwde ikea thermometers die we hebben liggen. :+

[ Voor 36% gewijzigd door barktus op 05-03-2021 09:57 ]

My middle finger salutes you.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

barktus schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:58:
[...]

Ik mag me weer melden hier, heb een Kamado Joe Classic 2 standalone met diverse accessoires besteld 8) :7

te weten:
  • Gietijzeren plaat
  • Gietijzeren rooster
  • Pizzasteen
  • Spit on Large Rotisserie
Uiteraard moet er nog wat mooi gereedschap bij, hebben jullie nog aanraders? Ik vernam dat het boek Hete Kolen een goede basis is, heeft iemand daar ervaring mee? En zijn er leden die een buitenkeuken gemaakt hebben, zonder dat ik 450 pagina's terug moet zoeken? :P

Een thermometer komt er overigens nog, maar gaan eerst kijken hoever we komen met de vertrouwde ikea thermometers die we hebben liggen. :+
Lashandschoenen zijn fijn om te hebben.
JohnW1 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:42:
[...]

Bedoel je dat je in zijn algeheel geen gebruik maakt van een pizzasteen? Of hoe moet ik dit zien?
Jup, conveggtor op z'n kop en bakken maar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dde861B9pIAgP24TVO82lVX3oTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mrAae394Rs7YguZZe1RwdGAs.jpg?f=fotoalbum_large

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
Erasmo schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:30:
[...]

Lashandschoenen zijn fijn om te hebben.

[...]

Jup, conveggtor op z'n kop en bakken maar:
[Afbeelding]
Verbrandt de bodem niet erg snel op deze manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 10:48
proostyves schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:09:
[...]

De reden dat ik extra meet is omdat je bij de GMG de cover over de firebox kunt verstellen en dit heeft wel grote invloed op de temperatuurverdeling op het rooster. Verschillen van 40°C zijn geen uitzondering.
Ik stel de box dan zo in dat het links en rechts ongeveer gelijk is.
Als je elke keer gewoon bakt hoeft dit natuurlijk niet en kun je dit laten staan eenmaal je het bijgeregeld hebt, maar er wordt geregeld pizza gebakken en dan moet je de afscherming demonteren.

Een voordeel van het verstellen van de afscherming is ook dat je een hot spot kunt creëren van makkelijk 300°C om af te grillen. Het nadeel dat ik ondervonden heb is dat de drip tray wel wat krom trekt en de eventuele alu folie die er op ligt om makkelijker te kuisen het niet overleefd |:(
Helder, ik zal hem inderdaad instellen zoals het is beschreven in de handleiding en er verder alleen aankomen als ik hem schoonmaak. Komt wel goed. Kwestie van proberen.
Gebruik je die extra dikke folie dan of gewone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
Denniz0229 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:47:
[...]

Wel grappig dat je in de app gewoon een offset kan instellen voor gemeten temperatuur.
Spreken ze zichzelf dus een beetje tegen.
Ik zal het in de gaten houden als ik hem wat langer in gebruik heb. Ik denk dat het juist is bedoeld zodat hij de de weet wanneer hij moet bij blazen en hoeveel.

Hij is vandaag aangekomen en morgenvroeg gaan we hem in elkaar zetten. Ik heb 2 Livar tomahawks uit liggen voor morgen om te testen :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J7G0h3RN7ukw8eej5R-eOGho-mA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Pz7IRsYNC4gtNpqIyXwRyHe.jpg?f=fotoalbum_large

Bij Vuur en Rook maar wat ingeslagen. De postbode gaat niet blij zijn al denk ik dat ik meer voor de vrouw moet vrezen...

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 05-03-2021 13:00 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Chevy454 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 12:59:
[Afbeelding]

Bij Vuur en Rook maar wat ingeslagen. De postbode gaat niet blij zijn al denk ik dat ik meer voor de vrouw moet vrezen...
Ik gisteren de dagdeal van 9 zakken rookhout chunks a 1.5kg per zak gekocht.
Word ook een leuke doos..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 09:29

[Afbeelding]
Ik heb net de Bastard Large Urban in gebruik genomen. Heb hem volgens de instructies nu 2x een tijd rond de 200 graden laten inwerken. De topschijf heb ik ingebakken in de oven. Tip daarbij is: doe dat niet in de oven. In mijn huis is een paar dagen lang een dikke vetlucht blijven hangen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
goldcard schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:15:
[...]

Ik heb net de Bastard Large Urban in gebruik genomen. Heb hem volgens de instructies nu 2x een tijd rond de 200 graden laten inwerken. De topschijf heb ik ingebakken in de oven. Tip daarbij is: doe dat niet in de oven. In mijn huis is een paar dagen lang een dikke vetlucht blijven hangen... 8)7
:D Ik zou het gedaan hebben tijdens het inwerken. Ik weet alleen niet of het nodig is. Heb het niet gedaan bij mijn BGE en KJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Dennis1812 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:09:
[...]

Ik gisteren de dagdeal van 9 zakken rookhout chunks a 1.5kg per zak gekocht.
Word ook een leuke doos..
Die is hier ook onderweg - 15 KG...

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

LAD93 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:34:
[...]

Die is hier ook onderweg - 15 KG...
De deal is wel halverwege de dag veranderd naar snippers. Hoop dat je op tijd was voor chunks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Dennis1812 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:38:
[...]

De deal is wel halverwege de dag veranderd naar snippers. Hoop dat je op tijd was voor chunks.
Bij mij staat er 'Vuur&Rook Up In Smoke Chunk Deal 1', dus zal wel goed komen!

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

LAD93 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:01:
[...]

Bij mij staat er 'Vuur&Rook Up In Smoke Chunk Deal 1', dus zal wel goed komen!
Ze hebben mij net gebeld dat de rode wijn chunks op zijn. Mag een andere smaak of een week wachten.
Dus bij mij komt alles eind volgende week. Heb niet zoon haast. Was alleen een prima deal nu om even een voorraad aan te leggen voor de komende maanden.
Heb niet eens vlees voor low n slow in de vriezer momenteel.. binnenkort maar eens naar de Hanos rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
Dennis1812 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:38:
[...]

Wat zou er mis moeten zijn met snippers dan?

[ Voor 3% gewijzigd door Nopheros op 05-03-2021 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Nopheros schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:33:
[...]

Wat zou er mis moeten zijn met snippers dan?
An sich niks. Maar die roken gewoon fors minder lang dan chunks. Daarom kies ik bij langere bereidingen liever voor chunks dan snippers.
En op de site was de deal ineens naar snippers aangepast zonder dat het ergens benoemd was dat hij aangepast was. Dus als je vanuit de mail waar chunks stond doorklikt kreeg je toch snippers. Daar is wel iets mis mee vind ik.
Verder moet je vooral snippers pakken als je dat fijner vind. Ik vind die voor lange bereidingen echt te snel verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:44

Bezulba

Formerly known as Eendje

[Afbeelding]
Zet hem in elkaar ergens wat niet te ver van z'n uiteindelijke plek is. Ik had hem in elkaar gezet (met hulp van vriendin) in de woonkamer, moest toen een drempel over naar de tuin, dat was best wel heel zwaar en kut en klote :D

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proostyves
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:12
Deurges schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 12:40:
[...]

Helder, ik zal hem inderdaad instellen zoals het is beschreven in de handleiding en er verder alleen aankomen als ik hem schoonmaak. Komt wel goed. Kwestie van proberen.
Gebruik je die extra dikke folie dan of gewone?
Ik gebruik gewone folie.
Vervang hem liever wat meer dan dat er vet op blijft liggen ivm de rookontwikkeling als ik hoger in temp ga.

Succes met het in elkaar zetten en natuurlijk met het bakken.

[ Voor 12% gewijzigd door proostyves op 05-03-2021 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Dennis1812 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:22:
[...]

Ze hebben mij net gebeld dat de rode wijn chunks op zijn. Mag een andere smaak of een week wachten.
Dus bij mij komt alles eind volgende week. Heb niet zoon haast. Was alleen een prima deal nu om even een voorraad aan te leggen voor de komende maanden.
Heb niet eens vlees voor low n slow in de vriezer momenteel.. binnenkort maar eens naar de Hanos rijden.
Apart - ik heb niks gehoord en de bestelling is gister ook gewoon verzonden.

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

LAD93 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 15:16:
[...]

Apart - ik heb niks gehoord en de bestelling is gister ook gewoon verzonden.
Zullen er vast een hoop zijn. Maar als jij vroeger had besteld vind ik het ook wel eerlijk dat ik dan even geduld moet hebben.
Als jij om 9.00 bij de appie bent en het laatste krat bier pakt heb ik om 10.00 ook pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Bezulba schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:46:
[...]

Zet hem in elkaar ergens wat niet te ver van z'n uiteindelijke plek is. Ik had hem in elkaar gezet (met hulp van vriendin) in de woonkamer, moest toen een drempel over naar de tuin, dat was best wel heel zwaar en kut en klote :D
En vastpakken bij het luchtgat, niet aan de ring, die kan in theorie los schieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 23:03
Iets meer dan een maandje te vroeg (want verjaardagscadeau), maar de BGE komt morgen al!
Kan niet wachten.

BGE L (twijfelde eerst tussen L en XL maar in het echt zijn ze veel groter dan in mijn gedachte)
Modulaire tafelsysteem Met 1 basisframe voor de BGE en de andere tafel hout/hout/rooster
Hoes
Eggspander systeem met 2 halve manen deflector stenen en 2 halve gietijzeren rooster
Pook en asbak
Meater
Handschoenen
Pizzasteen

Morgenvroeg wordt alles bezorgd, maar mijn zus is jarig dus weet niet of ie morgen al aan kan :(
Zondag zeker even wat proberen al zijn het maar een paar burgertjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
sNielz123 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:15:
Iets meer dan een maandje te vroeg (want verjaardagscadeau), maar de BGE komt morgen al!
Kan niet wachten.

BGE L (twijfelde eerst tussen L en XL maar in het echt zijn ze veel groter dan in mijn gedachte)
Modulaire tafelsysteem Met 1 basisframe voor de BGE en de andere tafel hout/hout/rooster
Hoes
Eggspander systeem met 2 halve manen deflector stenen en 2 halve gietijzeren rooster
Pook en asbak
Meater
Handschoenen
Pizzasteen

Morgenvroeg wordt alles bezorgd, maar mijn zus is jarig dus weet niet of ie morgen al aan kan :(
Je moet hem ook nog even inbranden he, staat in de handleiding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Schijnbaar hoeft dat niet meer met de nieuwe -- eeeh hoe heet dat ding -- gietijzeren luchtuitlaat

edit: Maar die man van de winkel zelf komt hem afleveren en zal wel uitleggen hoe het werkt en of het nodig is.

[ Voor 36% gewijzigd door sNielz123 op 05-03-2021 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:08
sNielz123 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:15:
Kan niet wachten.

Hoes
Pook en asbak
Meater
Handschoenen
Pizzasteen

Je moet toch voor 21.00 terug zijn 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Dat is wel waar. Ik woon zelf in BE maar mijn zus in NL. Dus goed dat je het zegt. En daarbij. Volgens mij viert ze het in coronablokken en de uitnodiging was voor 's middags. Dus als de volgende gasten komen zullen we wel worden verzocht om te gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Technofreakz
sNielz123 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:53:
Dat is wel waar. Ik woon zelf in BE maar mijn zus in NL. Dus goed dat je het zegt. En daarbij. Volgens mij viert ze het in coronablokken en de uitnodiging was voor 's middags. Dus als de volgende gasten komen zullen we wel worden verzocht om te gaan.
Je zus mag maar 1 persoon per dag ontvangen. Probleem opgelost!! Veel plezier met je bge morgen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

goldcard schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:15:
[...]

Bedankt voor de tip.

Na een volle dag hard werken begint het ergens op te lijken. Het afwerken komt nog. Final foto's laat ik tzt nog wel zien. Maar de Urban gaat mooi worden. Heb een paar mooie ideeën.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZwyhRRzkAmiK58S2x6QtbtuG8k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/63aUxahuviiYRLv36fMF4gDj.jpg?f=user_large

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Stel je hebt wat pizzadeeg over, welke lekkere "bijhapjes" of avondhapjes kun je maken? En dan met name de zoete hapjes, iemand tips? Het deeg is toch wat harder, niet flaky, dus lastig..

Hartig kan ik van alles bedenken, balletjes met vulling, kleine pizzaś of focaccia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Chevy454 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 12:59:
Dat zijn nogal zware dozen zeg! Aldus de postbode, ook bekend als de boer met kiespijn. Het lijkt wel ongeschonden aangekomen te zijn omdat Vuur en Rook het in 3 zendingen heeft gestuurd.

[ Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 06-03-2021 11:51 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sNielz123
Net geleverd. Plaatje erbij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JshKnEe1R_9XrxAXWYhKuEhYA5I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KJQE1CggNXP4XC74q60q4FeB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UBeBNLju-HdNP497fTHmPrN4778=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HtyMq0fveWD6DOy1ninFV2ZN.jpg?f=fotoalbum_large

Zo blij als een hond met 7 ****** 🥳

Hebben het gietijzeren rooster meteen “ingebrand”. Schijnt bij de nieuwe top vent niet nodig te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Mooie tafel ook waar hij in staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Dennis1812 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 12:26:
Mooie tafel ook waar hij in staat!
Ja vind ik ook. Is het modulaire systeem van BGE.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:06

fxs81

Julianadorp

Proficiat, mooie aanwinst, snel viesmaken dat ding

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik moet opstaan en nuttige zaken verrichten.
Echter is vitamine D opdoen ook best nuttig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loft
sNielz123 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 12:23:
Net geleverd. Plaatje erbij:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zo blij als een hond met 7 ****** 🥳

Hebben het gietijzeren rooster meteen “ingebrand”. Schijnt bij de nieuwe top vent niet nodig te zijn.
Nice! ziet er super uit. Ik zie helemaal links achter ook nog wat staan.... ;)
Wat/welke is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

THxZ0NE schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 19:44:
Stel je hebt wat pizzadeeg over, welke lekkere "bijhapjes" of avondhapjes kun je maken? En dan met name de zoete hapjes, iemand tips? Het deeg is toch wat harder, niet flaky, dus lastig..

Hartig kan ik van alles bedenken, balletjes met vulling, kleine pizzaś of focaccia.
Mini-pizza, al dan net rechthoekig met peer, gorgonzola en walnoot natuurlijk :) .
Of iets met vijg en honing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
Loft schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 21:13:
[...]

Nice! ziet er super uit. Ik zie helemaal links achter ook nog wat staan.... ;)
Wat/welke is dat?
Goed gezien. Dat is een gas-ding die ik ooit bij Cranenbroek heb gekocht toen ik erachter kwam dat mijn vorige BBQ het niet meer deed en ik 's avonds een feestje had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 11:37
Van een lidl eitje naar een masterbuild gegaan, was wel ff schrikken toen de pallet er aan kwam hahahaha

Gister meteen geleerd dat ik er gewoon veel meer houtskool in moet gooien, was na 6 uur low & slow door mijn kolen heen. Verder echt mooi ding voor geld, bijzonder de losse delen van de binnen vuur mand.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

BBQ maatje kwam met een stuk rooster aanzakken, was over op werk. Door het opstaande randje kon je dit mooi gebruiken om een pan boven kooltjes te zetten.
Wat blijkt, het past ook precies over de randen van de kolenmaker :Y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5sjX2gQ9ZTx9jARgI-vpcfBDWew=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LEyxe6hf9l6EL7AccS89YtlY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rGH7MFi5hs9WAOtuVq6avffAc_I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bFBP6tbOUpm8j5mbaftgnbLf.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik wil nog wel eens een skillet boven het vuur van de kolenmaker houden, maar met zo'n roostertje word het me helemaal makkelijk gemaakt :)

Meteen gebruikt tijdens het maken van een kipsalon op de braai:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2l4ckwafO3YAXZXrQ3N7__657rM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yaZGzKfCxiZVmnYeoJG8vgHd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DAGTQe8bnk_2GToXeBxLJCvtQMk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3pcBkO2cbR8dnd54MiR62Q2P.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ED4GjhzVSJvKkDXlHwx7QNvXWWA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mQ8dLjEd4ZvtGAkNtca6tXw6.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fynn7Wc1psjiKkifl8IndIoMZ9U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RZzEihHBFFlMqLzI505QRbQ7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/enSddo-XHE7JgEYMyVhQH1hwnk4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2RceI4w7x8JhZc02SigDmMDX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-vZNCXuXBKQwLhEh0Ow-9XBHRTE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NFh0Fz0ba0qA3ty85w2loQcC.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rtCQ6lH86tPXn2MpSJ21JMvg5yo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/98yKiaJbSQ1C7lbtQUPCWQ8R.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik had verse boerenfriet in de vriezer liggen, maar was vergeten die er tijdig uit te halen, dan maar in de la van braai op een stukkie alufolie. Word het vanzelf ovenfriet :+
De lokale doner-meneer zet het bakje altijd even in de oven, om de kaas te laten smelten. Ook daar kwam de la van de braai weer handig van pas.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Koffie
Als ik een gezinslid zou zijn van jou huishouden zou ik 5 dagen in de week moeten cardioën en fatburnen om niet in een serieus geval van "rond is ook een vorm" te komen.. :+
Man wat maak je allemaal lekkere dingen op je buiten keuken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"
Zou een fatty of een mini meatloaf hier in lukken? Of word het dan een natte kliederboel en ben je het gehakt meer aan het koken?
copykat schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:08:
@Koffie
Als ik een gezinslid zou zijn van jou huishouden zou ik 5 dagen in de week moeten cardioën en fatburnen om niet in een serieus geval van "rond is ook een vorm" te komen.. :+
Man wat maak je allemaal lekkere dingen op je buiten keuken.
Hey, je raad zomaar in 1 keer mijn postuur goed :+

Thanks voor het compliment, ik rotzooi ook maar gewoon wat aan hoor :Y)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
First session. Had birgers beloofd vandaag maar kon niet wachten dus even kijken in de koelkast voor een zondagmiddag snack.

Kipfilet en een pakje pannekoekenspek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NXqYtRzWLqoJSxwPIxs1z6nxjT0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U1BlE6qc7ygxIc5JgFOhWqvG.jpg?f=fotoalbum_large

Beetje gezocht op internet en beginnen op 150 graden. Bij 60 graden bbq saus erop en dan nog eventjes.
Bbq saus niet in huis dus met een beetje googlen en kijken in de voorraadkast de volgende mix gemaakt:
Basterdsuiker (wit ipv bruin)
Teentje look
Beetje olie
Azijn (niet in huis dus rodewijnazijn gebruikt)
Tomatenketchup
Peper
Cayennepeper
Geen chilipoeder dus maar een stukje chillipeper door de knoflookpers 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o8adho76zXbFKrr0d3HH5ngnBuM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fDbcg1wIA8hfjsGwMRRETENX.jpg?f=fotoalbum_large

Bge op 150 graden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aio7QFIrPtVk1qqUnP1u_coOhaw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IXOKkZieDGVYuJM7dbYbb4DJ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zet die eggspander met schijf en rooster en vlees erin en duikelt meteen terug naar 50 graden 😂😂
Zal wel ervaring zijn. Schuif open en wachten dan maar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DtpAG-OKDKr2OuRsVygwXenYboc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Koszz63kBjWABocAxDsC2rkv.jpg?f=fotoalbum_large

Na enige tijd bbq saus erop en afgegaard tot 72 graden kern op de meater.
Ik had de meater op 60 gezet omdat ik dan de saus erop wou doen maar daarna kan je dus niet makkelijk de gewenste temp aanpassen tijdens je sessie. Das wel jammer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gALVTfy304QaXMsfNIUaz7Y5dUo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aO4P6S3xr5bV5ZHLOlXd7gxF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IFbcjfpDDVCS48SOhgL0--eWIgo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SzOMKLkvcCiqtYeAYzMxzfmU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RsDcMOVqcONxquzp7Ft9f501D2Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AePsAMRiwB66dZ4uaX3EIc8a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zFy4KAw__NP_4hhDBFyYgXdNNEw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ljqf2TI6QU6gWGfhYNkCgFuN.jpg?f=fotoalbum_large

Resultaat was echt heel goed. Had bij het inzetten van de eggspander een beetje rookhout toegevoegd. Ik was echt verbaasd dat je die rooksmaak ook echt goed proeft. Vraag me af oglf je verschillende soorten hout zou kunnen onderscheiden en of het misschien gewoon rook was van de kolen maar het resultaat mocht er echt zijn.

Straks nog maar de beloofde burgers maken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sNielz123
De burgersessie was vrij makkelijk. Burgers zijn wel bijna instant gaar op dat ding.
Ik dacht even dat mijn thermo kapot was maar die stond gewoon op maximaal 😀
Pics:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y4UZMqDkKlREJGmyWiqr7QP_w58=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lE4oFDHhzWvuboAbmcDwt3qA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zyPRzswF5Jsm6-h3V_5j1qr9cM8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N4AZmzoq7mm0vnwKI0BtAEft.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OlrYjiwb1UKO7TM3UHiUT9XlX_Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QTAphdjAIFjJwPrwrIaFji1D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vr37vvM6QDGZlWoCjDBQV0qCADg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qtROj4VQ5Cr3QaZkOzC6LoTh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bHO9OikRNHM3vnBGRZXxjjBjfz8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nk4SOr5IMEqGFnKU04L0ddg0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xoruVENOACBXwS1XGwAKSrqnbSg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WcvH3RjYufpsRgoC0ytTRiu6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TIRTvmUzHqnR9q2QDxzX7sjIi2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mM8EIt74xSnblEcEcCdqEAJf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cldTRfUryGrcTgb932WpRqxl9Mw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VmoQKKXzJpdcuRbWfIOjhXcP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AwPdG4KbNmNxpPkRLKW_sIhvS8o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gUoJROSisIqBYv3ofhXAJeFU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YzeTob9RLFkcLgt4l4U_u8SGcq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p65HFYVj47hbMfFxDREwwF4q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rk3TsIdZFng9ngMjzTgg83x33iQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZkksL6Q9o2iERpawIgXeifif.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Die bacon, ui en ei kan ook op de bbq he.
Ziet er goed uit! Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik ga zo voor het eerst wat plakken lamszadel op de kamado gooien:
https://bbq52.nl/bbq52/mongools-lamszadel/
Paprika's en noddels erbi, en wat shanghai paksoi met sesamolie en sesamzaad.

Niet slecht voor een maaltijd als je covid-positief bent. Ik proef niets en voel me ellendig, maar moet iets doen van mezelf.

Ik had van de week weer eens een gesprekje met iemand die best wel noskos-minded was. Nu ben ik dat niet (ik heb gewoon weinig met de man) maar keek nog eens een filmpje. Wil binnenkort weer een brisket maken, gewoon omdat het kan.

YouTube: Hollandse brisket op de BBQ, gaat dat?

Tsja hij gaat een smaaktest doen maar gooit er dan 2 volle pakjes 'jus' overheen/in. (dat is bij elkaar een liter) .
Nog los van het feit dat je dus aardappelzetmeel, bloem en zout in je vlees pompt en dit je smaakt beinvloedt, zal dit ook door osmose nog wel wat vocht aan het vlees onttrekken (er zit best wel wat zou in...) .
Ik neem zo'n kerel dan eigenlijk niet meer serieus, want dit is best wel beinvloeding van je test/review.
Idem dito voor "nee joh ik heb geen thermometer nodig" in de eerste delen van de garing.

Ben ik nu een oude zeikerd aan het worden of vinden meer mensen hier het wel apart?
Ik snap dat je dingen kan toevoegen omdat je het lekker vindt ('jus' uit een pakje is er voor mij daar niet een van) maar dat is iets anders dan een test doen. Toch?

Voor de liefhebber, de ingredienten uit dat Knorr pakje:
offtopic:
Ingrediënten: Aardappelzetmeel, TARWEBLOEM, zout, maltodextrine, aroma (bevat GLUTEN), gehydrolyseerde plantaardige eiwitten, tomatenpoeder, suiker, palmvet, rundvleesextract 2,7%, kaliumchloride, GERSTEMOUTEXTRACT, wortelpoeder, sojasaus (SOJABOON, TARWE), geconcentreerd uiensap, gistextract, specerijen, zonnebloemolie.

[ Voor 9% gewijzigd door Boudewijn op 07-03-2021 18:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ziet er goed uit, wat voor burgertje heb je gebruikt?

Pas je trouwens wel op met steekvlammen als je BBQ zo heet is en je hem onvoorzichtig opent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
sNielz123 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:53:
De burgersessie was vrij makkelijk. Burgers zijn wel bijna instant gaar op dat ding.
Er zijn meerdere wegen naar Rome (of naar lekkere burgers), maar ik ga zelf voor een temperatuur van ca 200 graden als ik burgers bak (en bak ze met gesloten dome). Voor pizza ofzo ga ik naar de 300 of hoger, maar voor al het andere blijf ik onder de 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:59
Koffie schreef op zondag 7 maart 2021 @ 09:14:
BBQ maatje kwam met een stuk rooster aanzakken, was over op werk. Door het opstaande randje kon je dit mooi gebruiken om een pan boven kooltjes te zetten.
Wat blijkt, het past ook precies over de randen van de kolenmaker :Y)

[Afbeelding][Afbeelding]
Toch niet gegalvaniseerd hè? Want daar komen dan gevaarlijke giftige dampen vanaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Boudewijn schreef op zondag 7 maart 2021 @ 18:17:
Ik ga zo voor het eerst wat plakken lamszadel op de kamado gooien:
https://bbq52.nl/bbq52/mongools-lamszadel/
Paprika's en noddels erbi, en wat shanghai paksoi met sesamolie en sesamzaad.

Niet slecht voor een maaltijd als je covid-positief bent. Ik proef niets en voel me ellendig, maar moet iets doen van mezelf.
Das balen! Beterschap en zorg goed voor je zelf.
Ik had van de week weer eens een gesprekje met iemand die best wel noskos-minded was. Nu ben ik dat niet (ik heb gewoon weinig met de man) maar keek nog eens een filmpje. Wil binnenkort weer een brisket maken, gewoon omdat het kan.

YouTube: Hollandse brisket op de BBQ, gaat dat?

Tsja hij gaat een smaaktest doen maar gooit er dan 2 volle pakjes 'jus' overheen/in. (dat is bij elkaar een liter) .
Nog los van het feit dat je dus aardappelzetmeel, bloem en zout in je vlees pompt en dit je smaakt beinvloedt, zal dit ook door osmose nog wel wat vocht aan het vlees onttrekken (er zit best wel wat zou in...) .
Ik neem zo'n kerel dan eigenlijk niet meer serieus, want dit is best wel beinvloeding van je test/review.
Idem dito voor "nee joh ik heb geen thermometer nodig" in de eerste delen van de garing.

Ben ik nu een oude zeikerd aan het worden of vinden meer mensen hier het wel apart?
Ik snap dat je dingen kan toevoegen omdat je het lekker vindt ('jus' uit een pakje is er voor mij daar niet een van) maar dat is iets anders dan een test doen. Toch?
Los van als je gewoon wat lekkers maakt moet je doen wat je zelf denkt dat lekker is, is een smaak test toch vooral over de smaak van t vlees. Dus dan moet je zoweinig mogelijk smaakkruiden toevoegen imo.
Wat me wel opviel is dat bijna al t vet weggesneden werd aan de buitenkant. En vet is smaak toch?
Hij meld dat t vlees vrij droog is niet gelameerd met vetaders en snijd vervolgens nog meer weg.
Ik heb nog nooit een brisket gemaakt dus geen idee of dit moet of niet. Maar inspuiten met vocht en gelijkertijd droger maken door vet weg te snijden is vreemd. Dat kan je aan t eind toch ook doen?
Dan is t vet tijdens de roast een smaakversterker. Maarja wie ben ik? Geen flauw idee hoe een brisket te maken. Dus misschien is t wel de juiste manier.
Voor de liefhebber, de ingredienten uit dat Knorr pakje:
offtopic:
Ingrediënten: Aardappelzetmeel, TARWEBLOEM, zout, maltodextrine, aroma (bevat GLUTEN), gehydrolyseerde plantaardige eiwitten, tomatenpoeder, suiker, palmvet, rundvleesextract 2,7%, kaliumchloride, GERSTEMOUTEXTRACT, wortelpoeder, sojasaus (SOJABOON, TARWE), geconcentreerd uiensap, gistextract, specerijen, zonnebloemolie.
Palmvet,,, yak.

Vast wel een lekker stukvlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

@copykat je hebt wel intramusculair vet, dat in het vlees zit... Of losse vetdelen die aan de buitenkant zitten.
Dat eerste smelt lekker weg bij garing, en blijft in het vlees. Dat laatste heeft weinig zin (okay bij een picanha is het mooi) behalve om steekvlammen vanaf je kolen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ah ok, ook niet als je t inpakt?
Of wegsnijd en tussen t vlees duwt? Bijvoorbeeld door t vlees in t snijden en de repen vet in de snede te proppen?

Ik blijf er wel bij als je een smaaktest doet van vlees moet je of twee stukken t zelfde behandelen of twee stukken zo naturel mogelijk houden. En gelijktijdig bereiden op de zelfde manier.

Maar nogmaals wie ben ik. Een kamado prutser 2e klas. Moet nog prutser 1eklas worden.😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Het vet smelt natuurlijk een beetje weg, drupt op je kolen, geeft rook en dus smaak af... Dat doet ook iets..

Steekvlamen van de kolen vind ik dan weer niet lekker, het geeft (IMO) een beetje een petroleum achtige smaak aan het vlees...

Bij vet: rook ja, vuur neen

[ Voor 42% gewijzigd door Yalopa op 07-03-2021 21:21 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Boudewijn schreef op zondag 7 maart 2021 @ 18:19:
[...]

Ziet er goed uit, wat voor burgertje heb je gebruikt?

Pas je trouwens wel op met steekvlammen als je BBQ zo heet is en je hem onvoorzichtig opent?
Had gister eigenlijk weinig tijd om boodschappen te doen en heb de beefburgers van de aldi uit de vriezer gebruikt.
Ga ze wel een keer zelf maken maar ik vind deze sowieso altijd erg lekker!

Ik verbrand me bijna dagelijks met koken dus ik ben er echt op gewezen hier voorzichtig mee om te gaan ja.

[ Voor 10% gewijzigd door sNielz123 op 07-03-2021 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
wouter3 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 18:21:
[...]

Er zijn meerdere wegen naar Rome (of naar lekkere burgers), maar ik ga zelf voor een temperatuur van ca 200 graden als ik burgers bak (en bak ze met gesloten dome). Voor pizza ofzo ga ik naar de 300 of hoger, maar voor al het andere blijf ik onder de 200.
Ga ik vast zeker eens proberen.
Moet zeggen dat dit super werkte. Heb de dome ook steeds dicht gedaan. Denk dat ze ongeveer 5 minuten in totaal gehad hebben. Ze waren gaar maar niet droog, erg lekker.

Het werkt allemaal ook wel simpel. De kip vanmiddag met de thermometer was ook makkelijk. Burgers fluitje van een cent.
Echt heerlijk apparaat.

[ Voor 11% gewijzigd door sNielz123 op 07-03-2021 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Boudewijn schreef op zondag 7 maart 2021 @ 18:17:
Hij heeft meer als genoeg ervaring om in te schatten hoe iets uitpakt. Natuurlijk wil je graag bij een AB vergelijk alles zoveel mogelijk gelijkhouden maar een single cask whisky kan nu eenmaal ook anders smaken als een ander vat van hetzelfde jaar.

Ik zou er niet teveel van wakker liggen, anders word je een oude zeikerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Boudewijn schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:10:
@copykat je hebt wel intramusculair vet, dat in het vlees zit... Of losse vetdelen die aan de buitenkant zitten.
Dat eerste smelt lekker weg bij garing, en blijft in het vlees. Dat laatste heeft weinig zin (okay bij een picanha is het mooi) behalve om steekvlammen vanaf je kolen te maken.
Vet aan de buitenkant, als het zacht gesmolten is smaakt heerlijk bij een picanha of goede ribeye.
Dus heeft zeker meerwaarde qua smaak. Je kan ook van die stukken heerlijke hamburgers maken, vanwege dat vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
Chevy454 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:29:
[...]

Vet aan de buitenkant, als het zacht gesmolten is smaakt heerlijk bij een picanha of goede ribeye.
Dus heeft zeker meerwaarde qua smaak. Je kan ook van die stukken heerlijke hamburgers maken, vanwege dat vet.
Bij de Picanha merk ik wel verschil tussen de afkomst en het vet. Zeker als het te dik vet is. Dan moet je echt afsnijden en wat anders mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
Gisteren eerst 2 kippenpoten gemaakt op de smoker maar achteraf niet goed onderzocht hoe ik het vel knapperig kreeg, dus die lap rubber weg, maar vlees was wel heerlijk.

Daarna een Livar tomahawk gemaakt. 500gr +/- prachtig stukje vlees. Moet wel even wennen dat ook dit stuk een tijdje nodig heeft en de volgende keer eerst even in de pekel leggen voor wat extra smaak.

Al om al, een fijne ervaring met een pellet smoker. Als het weer mee zit, gaan de ribjes er op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wk9HPNjhTggLAJdzfDdPQOwKNPs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dwv3jp2fHZa6g3wlpX8COkDE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Bij het vet aan de buitenkant moet je wel verschil maken tussen hard en zacht vet. Dat harde vet moet je echt wegsnijden, daar kan je helemaal niets mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 09:29
Deurges schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:20:
... maar achteraf niet goed onderzocht hoe ik het vel knapperig kreeg....

[Afbeelding]
Ik zou proberen het vooraf te onderzoeken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@Deurges hoe had je hem bereidt? Reverse sear?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
goldcard schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:32:
[...]

Ik zou proberen het vooraf te onderzoeken O-)
Touche! Maar nu achteraf is het lastig terugdraaien :p

Los van de kip. Ik kwam nog een leuke site tegen met BBQ-saus recepten

https://pitboss-grills.co...uce-recipes-for-pork-ribs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
418O2 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:45:
@Deurges hoe had je hem bereidt? Reverse sear?
De Tomahawk wel ja. Ik had de weber ernaast staan op 250 dus toen die intern op temp was (rond de 62) daarna ff affikken tot 66/67 en vet lekker krokant maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Deurges schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:47:
De Tomahawk wel ja. Ik had de weber ernaast staan op 250 dus toen die intern op temp was (rond de 62) daarna ff affikken tot 66/67 en vet lekker krokant maken.
Hoe is een tomahawk op 70C intern? Met dergelijke temp moet ik meteen aan een schoenzool denken als het een "standaard mager" rund is. Ik ga zelf nooit boven de 55C na het rusten.

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 08-03-2021 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Chevy454 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:08:
[...]

Hoe is een tomahawk op 70C intern? Met dergelijke temp moet ik meteen aan een schoenzool denken als het een "standaard mager" rund is. Ik ga zelf nooit boven de 55C na het rusten.
Het is een livar varkens-'tomahawk'. Ik moest ook 3 keer kijken, maar blijkbaar word een ribkarbonade tegenwoordig ook als tomahawk verkocht.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-08 22:59

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Ik ben sinds gister in het bezit van een kamado grill. Nu gaan we komend weekend een weekendje weg en ik heb beloofd de egg dan mee te nemen om er mee te spelen (ik heb nu nog geen balkon of tuin waar het kan). Alleen ik heb me er qua recepturen nog niet echt in verdiept. Ik heb gekeken op een aantal online slagers, maar daar zie ik door de stukken vlees de koe niet meer. Er zijn zoveel soorten dat het me duizelt.

Ik wil graag een groot stuk vlees maken(dus geen individuele stukken), waarbij ik goed gebruik maak van de mogelijkheid van de grill om langzaam te garen. Mogelijk met een reverse sear. Dus geen pulled recepten. Daarbij zou het wel fijn zijn als ik niet onmiddelijk een stuk vlees van 60 euro moet bestellen. Ik moet eerst de grill wat beter onder de knie krijgen.

Kan iemand me misschien concreet wat ideeën geven? Een vleessoort of een recept is allebei welkom. Ik vind het ook wel leuk om een mooi recept op te snorren, maar alles hulp is fijn!

Ik weet dat dit breed is. Ik heb zelf wat ideetjes voor kleinere bereidingen a la Indische Saté, kipvleugeltjes enz. Ik zoek echt naar een groot stuk (rund)vlees.

[ Voor 10% gewijzigd door Point.Flare op 08-03-2021 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
Heeft iemand hier ervaring met het halveren van een procereur? Voor pulled pork.

Ik heb namelijk nog 3 procereur’s a 3 kilo en wil ze het liefst in 1 sessie gereedmaken op de weber 57cm.

2 hele gaan wel passen en als ik de laatste halveer dan zou het ook moeten gaan. Kwa ruimte.

De reden dat ik het in een keer wil doen is omdat ik zelf in een appartement woon, en niet mag barbecueën op het balkon. “En heb geen zin om familie daar mee lastig te vallen voor een locatie”

En hebben jullie nog tips voor een goede instant temperatuur meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Technofreakz schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:52:
Heeft iemand hier ervaring met het halveren van een procereur? Voor pulled pork.

Ik heb namelijk nog 3 procereur’s a 3 kilo en wil ze het liefst in 1 sessie gereedmaken op de weber 57cm.

2 hele gaan wel passen en als ik de laatste halveer dan zou het ook moeten gaan. Kwa ruimte.

De reden dat ik het in een keer wil doen is omdat ik zelf in een appartement woon, en niet mag barbecueën op het balkon. “En heb geen zin om familie daar mee lastig te vallen voor een locatie”

Doorsnijden gaat prima. Een stuk van 1.5kg ook goed te doen.
Qua thermometer, de thermapen is een prima instant meter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Point.Flare schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:33:
Ik ben sinds gister in het bezit van een kamado grill. Nu gaan we komend weekend een weekendje weg en ik heb beloofd de egg dan mee te nemen om er mee te spelen (ik heb nu nog geen balkon of tuin waar het kan). Alleen ik heb me er qua recepturen nog niet echt in verdiept. Ik heb gekeken op een aantal online slagers, maar daar zie ik door de stukken vlees de koe niet meer. Er zijn zoveel soorten dat het me duizelt.

Ik wil graag een groot stuk vlees maken(dus geen individuele stukken), waarbij ik goed gebruik maak van de mogelijkheid van de grill om langzaam te garen. Mogelijk met een reverse sear. Dus geen pulled recepten. Daarbij zou het wel fijn zijn als ik niet onmiddelijk een stuk vlees van 60 euro moet bestellen. Ik moet eerst de grill wat beter onder de knie krijgen.

Kan iemand me misschien concreet wat ideeën geven? Een vleessoort of een recept is allebei welkom. Ik vind het ook wel leuk om een mooi recept op te snorren, maar alles hulp is fijn!

Ik weet dat dit breed is. Ik heb zelf wat ideetjes voor kleinere bereidingen a la Indische Saté, kipvleugeltjes enz. Ik zoek echt naar een groot stuk (rund)vlees.
Picanha is vrij makkelijk stuk vlees. Staan ook wel veel filmpjes op hoe je het moet maken.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Cote de boeuf is erg lekker stuk rundvlees. Of een flinke bavette.
Tomahawk heeft ook een leuk show gehalte.
Ossenhaas? Of beef wellington van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

Dat kan prima!
https://bbq-helden.nl/recepten/mini-pulled-pork/

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• 418O2
Ik had vrijdag bezoek. Natuurlijk teveel vlees gekocht. 3.2kg ribs die eerst sous vide gingen en ook nog 3 kilo vleugels.

Dat pastte net aan op de bastard large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_vpSOJ6d-b1uqEMxk0Y2NustXQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HUAJW58sAevKvHJqVciEH2o6.jpg?f=fotoalbum_large

Goed om te weten. Hier kan je toch redelijk wat mensen mee voeden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie

Ik heb laatst een Inkbird IHT-1P gekocht. (https://www.amazon.nl/Ink...thermometer/dp/B07XG6MQDT)

Ik wilde eigenlijk zo'n Thermapen mk4 maar ik vind 70+ euro voor een thermometer eigenlijk een beetje te gek. De Inkbird is 25 euro en doet zijn werk bij mij tot nu toe prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Kan iemand me misschien concreet wat ideeën geven? Een vleessoort of een recept is allebei welkom.
Normaal zou ik picanha zeggen maar misschien is dat wat te gevaarlijk. Neem dan een grote ribeye van 600gram als alternatief (meer oppervlak welke wat iets verder is indien iemand wat verder gebakken wilt).

Bij picanha fatcap down bij 110-120c met wat fruithout of een ribeye met hickory bij 140C. De fatcap van de picanha wel goed insnijden en niet te dik (1cm)

Picanha gewoon peper zout knoflook. Bij de ribeye nog wat uienpoeder en wat paprika. (Zie eerdere post). Indirect roken tot 12C onder target temp. Daarna de schuiven open om de temp te verhogen tot pak em beet 180C. Bij 6C onder target temp searen tot het goed is. Bij de picanha beginnen met de fatcap omdat het vet dan druipt in de kolen en het searen erna nog beter gaat. Indien de kern nog wat te laag is, terug indirect en niet vergeten 10 minuten te laten rusten. Kern temp gaat dan nog door.

Ander alternatief zouden short ribs zijn die redelijk vergevingsgezind zijn.

Alternatief zijn de pork steaks van tootsie volgens Noskos van bbq-nl.com. Verrassend lekker en procureur kost niet veel. Je kan met de kamado wel mogelijk in de problemen komen want je moet hoogte hebben want je wilt dat gedurende 4 uur direct doen.

Zo zie je maar dat een kamado veelzijdig is maar niet perfect voor alles. Daarom dat je minimaal 3 bbqs moet hebben :p

[ Voor 16% gewijzigd door Chevy454 op 08-03-2021 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie

Ik heb laatst een Tomahawk-steak gemaakt van 2kg en dat was echt super lekker, maar was wel een stuk vlees van bijna 50 euro dus ik weet niet of je dat aandurft. Ik heb zelf bewust eerst wat andere stukken gemaakt voordat ik misschien een duur stuk vlees zou verpesten.

Ik heb een tijdje geleden ook dit ( https://dinnerthendessert.com/herb-crusted-pork-rib-roast/ ) gemaakt, het is geen rundvlees, maar wel een mooi groot stuk vlees en varkensvlees is vaak iets goedkoper dan rundvlees. Dus als je dit kan vinden van bijvoorbeeld een Livar varken heb je echt een lekker stuk (varkens)vlees te pakken.
Het zelfde stuk kan je natuurlijk ook vinden van een koe, maar dan ben je vaak wel een hoop geld kwijt.

Wat ook nog kan is bij bijvoorbeeld de Makro een stuk Ribeye halen, die zijn daar vaak redelijk voordelig te krijgen en best lekker en een goede kans om je reverse sear technieken te oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ozzie schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:26:
Ik heb laatst een Tomahawk-steak gemaakt van 2kg en dat was echt super lekker, maar was wel een stuk vlees van bijna 50 euro dus ik weet niet of je dat aandurft. Ik heb zelf bewust eerst wat andere stukken gemaakt voordat ik misschien een duur stuk vlees zou verpesten.
Een tomahawk of een bone in ribeye vs een boneless ribeye. Ik zou voor een goede kwaliteit boneless ribeye gaan ipv een tomahawk als de prijs hetzelfde is. De hond mag het bot toch niet opvreten en dan is het maar enkel show.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ozzie schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:26:
[...]

Ik heb een tijdje geleden ook dit ( https://dinnerthendessert.com/herb-crusted-pork-rib-roast/ ) gemaakt, het is geen rundvlees, maar wel een mooi groot stuk vlees en varkensvlees is vaak iets goedkoper dan rundvlees. Dus als je dit kan vinden van bijvoorbeeld een Livar varken heb je echt een lekker stuk (varkens)vlees te pakken.
Het zelfde stuk kan je natuurlijk ook vinden van een koe, maar dan ben je vaak wel een hoop geld kwijt.

Wat ook nog kan is bij bijvoorbeeld de Makro een stuk Ribeye halen, die zijn daar vaak redelijk voordelig te krijgen en best lekker en een goede kans om je reverse sear technieken te oefenen.
Picanha, redelijk hufter proef en een lekker mals stuk vlees. Thermometer is wel een must om temp vlees te meten.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:39
@Mystikal Volledig mee eens, het is gewoon zonde om een stuk kwaliteitsvlees te kopen wat tegenwoordig al flink aan de prijs is. En daarna verknoeien om de kern temperatuur niet te monitoren.

Voorheen dacht ik ook ik doe wel zonder, maar menig stukken mooi vlees onnodig mee verknoeid.
Als je een professionele kok bent en dagelijks met vlees werkt is dat uiteraard goed te doen, maar de eigen huis en tuin prutsers (moi) zou ik het er niet op gokken. ;)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

waarom niet gewoon ribs? Is redelijk tolerant voor beginners.

Anders eventueel een bavette? Heeft vaak wat meer smaak dan een picanha, het is mooi werkvlees. Met een kernthermometer ook niet zo lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

https://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B06WGMDSBL/
Ideaal ding en niet duur.. kan zowel standalone als met app (via BT) gebruikt worden.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Pagina: 1 ... 136 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism