Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 141 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:29
Leggen jullie met pizza bakken nog een verhoging onder de steen? Dit heb ik wel eens voorbij zien komen. Ik heb een bastard large en leg de steen nu op het rooster (met de deflectors er uiteraard onder. Echter geven ze ook wel eens aan deflector zo hoog mogelijk (of een tweede pizzasteen), luchtlaagje er tussen en dan je pizzasteen.

Voorbeeld van Kamado Joe:
YouTube: Kamado Joe | Pizza 101

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
goldcard schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:56:
[...]

Ohh je zet Aaron Franklin even in ter vergelijking. No pressure :)
Learn from the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 15-09 16:09
418O2 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:44:
[...]

Dat inderdaad. Maar het is zelden lager, eerder hoger. Als het echt goed is, dan moet je het plat kunnen drukken

[YouTube: BBQ with Franklin: Pulled Pork]

zo dus (hele filmpje is wel de moeite, deze man is een legend, zie ook YouTube: Working 24 Hours at the Best BBQ in the World | Bon Appetit )
Freaking hell, zo goed is het bij mij nog nooit gelukt. Kost me altijd echt wel wat meer moeite om te pullen. Toch maar langer doorgaan de volgende keer...

Wat gebeurt er eigenlijk als je te lang doorgaat, kan dat eigenlijk?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Jorizzz schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:07:
[...]

Freaking hell, zo goed is het bij mij nog nooit gelukt. Kost me altijd echt wel wat meer moeite om te pullen. Toch maar langer doorgaan de volgende keer...

Wat gebeurt er eigenlijk als je te lang doorgaat, kan dat eigenlijk?
Dat je omkomt van de honger

:P

Volgens mij kan er weinig mis gaan, tenzij je debiel lang door gaat. Als je hem ingepakt laat helemaal

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 30-03-2021 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
418O2 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:09:
[...]

Dat je omkomt van de honger

:P

Volgens mij kan er weinig mis gaan, tenzij je debiel lang door gaat.
Hahaha. Ik doelde meer op mogelijke uitdroging, of dat het juist echt snot wordt ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Jorizzz schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:10:
[...]

Hahaha. Ik doelde meer op mogelijke uitdroging, of dat het juist echt snot wordt ofzo.
Uitdroging dus niet als je het ingepakt houdt. En snot zal het ook niet snel worden. Gewoon in de gaten houden en net even wat langer laten gaan. Het rusten is overigens ook erg belangrijk; dat kan ook rustig langer dan een uur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:42
Denk dat dat wel meevalt bij pulled pork. Zit zoveel vet in dat het niet snel uitdroogt. Je moet het natuurlijk niet te gek maken. Hoger dan 95-96 graden moet je niet gaan.

Ook goed inpakken en minimaal een half uur laten rusten nadat die van de bbq afkomt helpt erg mee.

Een paar keer oefenen is ook niet erg, goed excuus om volgende week gewoon nog een keer pulled pork te maken. :) Ik heb wat er over was vorige keer ingevroren en afgelopen vrijdag gegeten. Gewoon opgewarmd in een pannetje op het fornuis en nog een klein beetje barbecuesaus erdoorheen gemengd. Smaakte nog net zo lekker als toen het net van de barbecue kwam.

[ Voor 39% gewijzigd door Ozzie op 30-03-2021 10:22 ]

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspernts
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 12:04
Can2 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 20:47:
[...]
Ik had de platesetter er ook tussen ja, dus indirect. Maar had dus wel alles er direct al ingezet.
Zal het binnenkort nog eens proberen en dan kijken of ik de bbq iets minder heet kan worden. En ik zal het filmpje nog even bekijken,
Bedankt voor het meedenken!
Afgelopen zondag heb ik pizza's gebakken met deflector plates op m'n DO frame, wat dus meer ruimte creëerd tussen kolen en plates. Op het volgende niveau de roosters geplaatst met daarop liggend de pizzasteen.
Wat ik altijd doe voordat ik de pizza op de steen schuif: paar keer sprayen met water (gewoon op kamertemperatuur) op de steen.
Dan is ie voor mij net genoeg afgekoeld om tegelijk de bodem en bovenkant van de pizza goed te garen. Dome temp. schommelt ergens rond de 350°.
Misschien kun je het sprayen volgende keer proberen bij een paar pizza's?
Ozzie schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:12:
..Hoger dan 95-96 graden moet je niet gaan. ...
Laatste keer dat ik PP maakte was ik iets te lang van huis geweest. Daardoor was de kerntemperatuur gestegen naar 98°. Daarna 1,5 uur laten rusten in een koeltas.
Na pullen was het vlees totaal niet droog en erg smakelijk, ik ga de volgende keer weer wat langer door (>96°).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:48
Dat pulled vlees moet vaak super lang eronder. Maar voor mij als leek. Moet je dan ook je kolen om de zoveel uur vervangen?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deurges
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 10:48
carpebios schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:40:
Dat pulled vlees moet vaak super lang eronder. Maar voor mij als leek. Moet je dan ook je kolen om de zoveel uur vervangen?
Je hebt verschillende methodes (bv snake methode) met briketten zodat je een constante temperatuur kunt houden. De kamado's houden sowieso al langer hitte vast dus die werken een beetje anders.

De snake bv van Noskos is top voor een weber:
YouTube: SNAKE METHODE, low & slow op de Weber BBQ!

Ik heb nu een pellet smoker, dus extreem easy, pellets er in, knopje om en wachten :P nog 1u45m tot buikspek klaar is vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:21

Dennis1812

Amateur prutser

carpebios schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:40:
Met de juiste kolen houd ik hem 24uur+ warm.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Dennis1812 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:46:
[...]

Een kamado neem ik aan? Bij een enkelwandig stalen bbq'tje wordt dat lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moosjes
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 15:34
418O2 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:54:
[...]

Met een weber ofzo kan 12+ uur best. 24 uur heb ik geen ervaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Moosjes schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:00:
[...]

Met een weber ofzo kan 12+ uur best. 24 uur heb ik geen ervaring mee
Dat zeg ik ook niet, ik zeg dat 24 uur op een weber -achtige lastig wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

418O2 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:54:
[...]

Kamado joe classic 1 inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
418O2 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:01:
[...]

Dat zeg ik ook niet, ik zeg dat 24 uur op een weber -achtige lastig wordt
Ligt er aan. Als je de snake legt, kun je gewoon bijleggen als je te weinig hebt, maar wat wil je dan maken dan langer dan 12 uur op de BBQ moet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Deurges schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:48:
[...]

Ligt er aan. Als je de snake legt, kun je gewoon bijleggen als je te weinig hebt, maar wat wil je dan maken dan langer dan 12 uur op de BBQ moet?
Nogmaals; ik zeg dat 24 uur lastig is zonder bijvullen, verder niets.

Een echt dikke schouder zonder inpakken heeft wel langer nodig dan 12 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Een forse brisket of flink stuk pulled pork wil soms graag lekker lang erop liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Ik heb voor mijn Weber net een Slow 'n Sear clone gekocht. Min of meer een grote brikketenhouder met een waterreservoir dat ook meteen als schild tegen directe hitte werkt. Blijft ongeveer 2/3 van de grilloppervlak over, maar dat is meer dan genoeg. De voorraad briketten die erin gaat, daar kun je op low & slow temperaturen, héél lang mee doen. En als het toch op dreigt te raken, dan gooi je er gewoon nog wat briketten bij :)

[ Voor 10% gewijzigd door Jorizzz op 30-03-2021 11:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Deurges schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:48:
[...]

Brisket inderdaad.

Zou daar niet aan beginnen op een non-kamado. Wordt geklooi met bijvullen.

* Boudewijn gaat zijn BGE XL maar weer even knuffelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Boudewijn op 30-03-2021 11:58 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 08:38
Deurges schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:43:
[...]

Je hebt verschillende methodes (bv snake methode) met briketten zodat je een constante temperatuur kunt houden. De kamado's houden sowieso al langer hitte vast dus die werken een beetje anders.
Toch even voor de zekerheid: géén briketten gebruiken in een keramische kamado. Het chemische bindmiddel in de briketten trekt in het keramiek en geeft een onaangename bijsmaak aan je gerechten (so I've heard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisLMB
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-04 06:14
Boudewijn schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:58:
[...]

Brisket inderdaad.

Zou daar niet aan beginnen op een non-kamado. Wordt geklooi met bijvullen.

* Boudewijn gaat zijn BGE XL maar weer even knuffelen.
Ik zou juist bij alles behalve een kamado een snake gebruiken. Ik vind het een ramp om mijn BGE bij te vullen als hij in gebruik is, je kan er niet makkelijk bij. Eigenlijk ook bijna nooit nodig omdat ze zo zuinig zijn. Maar alle andere bbq's is de snake the way to go imo.

En daarnaast, inderdaad nooit briketten gebruiken in een kamado. Niet nodig vanwege de zuinigheid en er word gezegd dat het bindmiddel van briketten keramiek aantast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

DennisLMB schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:47:
[...]

Ik zou juist bij alles behalve een kamado een snake gebruiken. Ik vind het een ramp om mijn BGE bij te vullen als hij in gebruik is, je kan er niet makkelijk bij. Eigenlijk ook bijna nooit nodig omdat ze zo zuinig zijn. Maar alle andere bbq's is de snake the way to go imo.

En daarnaast, inderdaad nooit briketten gebruiken in een kamado. Niet nodig vanwege de zuinigheid en er word gezegd dat het bindmiddel van briketten keramiek aantast.
ik doe inderdaad geen snakes in een kamado. nee, gewoon een wokkel in het midden. Of soms als ik lui ben de creme brulee brander op zijn kant leggen en een biertje pakken :+ .

Ik doelde meer op een 24u-garing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
Gewoon even het pellet reservoir bijvullen als die leeg dreigt te raken en je kan zo weer een paar uur verder met je low&slow sessie :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
goldcard schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:40:
[...]

Toch even voor de zekerheid: géén briketten gebruiken in een keramische kamado. Het chemische bindmiddel in de briketten trekt in het keramiek en geeft een onaangename bijsmaak aan je gerechten (so I've heard).
Dat zijn die neppe slechte briketten idd. Je hebt tegenwoordig al kokos briketten etc. en daar heb je dat probleem niet mee. Daarom zei ik ook al, voor de Weber. Kamado zou ik echt alleen die bigblocks gebruiken of degelijke kool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ozzie schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:49:
Gewoon even het pellet reservoir bijvullen als die leeg dreigt te raken en je kan zo weer een paar uur verder met je low&slow sessie :)
Leg het dan gewoon meteen in de oven :+

als je pellet reservoir het geen 24 vol houdt, wat is dan de meerwaarde van zo'n ding? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Boudewijn op 30-03-2021 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

MrVegeta schreef op maandag 29 maart 2021 @ 12:17:
Van't weekend wil ik voor het eerst mijn JoetTisserie gaan gebruiken voor kip. Ik heb al wat filmpjes gevonden voor wat tips:

- Houtskool aan de achterkant van de Kamado zodat niet de gehele kip direct verwarmt wordt
- Uitmeten dat de kip in het midden hangt
- Temperatuur ongeveer 170 graden
- Ongeveer 90-120 minuten laten draaien
- Met slagerstouw de poten vastbinden

Qua rub moet er nog wat komen. Zijn hier nog op of aanmerkingen?
Noskos to the rescue.

Duidelijk filmpje :) 90 - 120 min is inderdaad te lang. Na 50 minuutjes moeten we een heel eind zijn. Wil er ook nog wat aardappels bij poffen. Denk dat ik die eerst 6 minuutjes ga blancheren, inpakken in wat folie en in de kolen leggen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:10

copykat

Good copy isn't bad

Boudewijn schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:02:
[...]

als je pellet reservoir het geen 24 vol houdt, wat is dan de meerwaarde van zo'n ding? ;)
Ik wist dat je pellet CV installaties hebt maar pellet ovens?
:Y)
ik maar denken dat electrisch koken de toekomst is..... :+

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Boudewijn schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:02:
[...]

Ik heb geen idee eigenlijk hoe lang die aan kan als die helemaal vol zit, maar 24h haalt die denk niet. Gok een uur of 12. Even bijvullen voordat je gaat slapen dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 08:38
Dennis1812 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:46:
[...]

Welke kolen gebruik jij hiervoor? Ik heb nu "Horeca Acacia" van Dammers in gebruik. Met een net niet helemaal gevulde Bastard L kwam ik tot zo'n 11 uur brandtijd (temp tussen de 110~120).

Bij hogere temperaturen (gemiddeld 220) hield ik hem zo'n 5 uur aan de praat denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

goldcard schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:54:
[...]

Welke kolen gebruik jij hiervoor? Ik heb nu "Horeca Acacia" van Dammers in gebruik. Met een net niet helemaal gevulde Bastard L kwam ik tot zo'n 11 uur brandtijd (temp tussen de 110~120).

Bij hogere temperaturen (gemiddeld 220) hield ik hem zo'n 5 uur aan de praat denk ik.
https://houtskool.nl/prod...cubaans-marabu-houtskool/
En dan de Cubaanse marabu voor het echt lange werk en de Europese voor het wat snellere werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Dennis1812 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:11:
[...]

https://houtskool.nl/prod...cubaans-marabu-houtskool/
En dan de Cubaanse marabu voor het echt lange werk en de Europese voor het wat snellere werk.
ik vind de https://houtskool.nl/prod...estaurant-houtskool-13kg/
erg fijn werken. mooie midden gebruiker en die cubaanse maabu zou er prima bij passen als "range extender" voor low en slow.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:36
copykat schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:35:
[...]

ik vind de https://houtskool.nl/prod...estaurant-houtskool-13kg/
erg fijn werken. mooie midden gebruiker en die cubaanse maabu zou er prima bij passen als "range extender" voor low en slow.
Afgelopen weekend ook een brisket (3,5 kg) gemaakt op de Bastard (L)met dit (erg fijne) houtskool. Na 13 uur was het klaar en ongeveer de helft van het houtskool op. In mijn ogen kan low en slow van een groot stuk vlees dus makkelijk op een kamado zonder dat je bij hoeft te vullen.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Saint2Saint
ook een goede voor er bij.
even onthouden.:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Volgens mij verkoopt houtskool.nl geen slechte kolen. Allemaal prima spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Dennis1812
nee klopt.
ik gebruik nu alleen die eucalyptus voor alles.
toppertje als alrounder.
ga deze weer bestellen maar ik denk dat een extra harde zoals @Saint2Saint voorstelde als alternatief met spareribs en andere lowslow longtime zoals pulledpork of als je een dagje de Q aan wilt met tussenpozen er wat op leggen (meerdere gangen met een sneller hap dan je hoofdgerecht zoals spareribs of zoiets en dan groente misschien de harde prima zijn om minder te verstoken.)

mengen kan ook, opwarmen met eerste en dan vlak voor je begint de harde er bij.

(ik heb me nu aangewend om de leftover houtskool te gebruiken als opwarm energie.Steek eerst met een wokkel de oude kolen aan(wel eerst ff er uit halen en de as en stukjes verwijderen), zet ondertussen een emmertje nieuwe/verse klaar, kijk bij juiste temp hoeveel van die oude is overgebleven en vul bij met nieuw voordat ik begin.Scheelt een hoop houtskool.)

De eucalyptus die ik nu gebruik is mediumhard. (effe snel een hamburgertje werkt niet zo goed maar ach om nou drie premium houtskool te nemen.....) en het lijkt me handig ook een hard versie er bij te nemen.
vandaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Vanavond van the grill: groene asperges gemarineerd in knoflookolie en een flinke bavette.
En toscane tapas brood.
Met lekker wat kruidenboter met zelfgekweekte kruiden erin.
T leven is goed in het Brabantse land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint2Saint
copykat schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:49:
@Dennis1812
nee klopt.
ik gebruik nu alleen die eucalyptus voor alles.
toppertje als alrounder.
ga deze weer bestellen maar ik denk dat een extra harde zoals @Saint2Saint voorstelde als alternatief met spareribs en andere lowslow longtime zoals pulledpork of als je een dagje de Q aan wilt met tussenpozen er wat op leggen (meerdere gangen met een sneller hap dan je hoofdgerecht zoals spareribs of zoiets en dan groente misschien de harde prima zijn om minder te verstoken.)

mengen kan ook, opwarmen met eerste en dan vlak voor je begint de harde er bij.

(ik heb me nu aangewend om de leftover houtskool te gebruiken als opwarm energie.Steek eerst met een wokkel de oude kolen aan(wel eerst ff er uit halen en de as en stukjes verwijderen), zet ondertussen een emmertje nieuwe/verse klaar, kijk bij juiste temp hoeveel van die oude is overgebleven en vul bij met nieuw voordat ik begin.Scheelt een hoop houtskool.)

De eucalyptus die ik nu gebruik is mediumhard. (effe snel een hamburgertje werkt niet zo goed maar ach om nou drie premium houtskool te nemen.....) en het lijkt me handig ook een hard versie er bij te nemen.
vandaar
Tja, eruit halen kan ook, nooit over na gedacht... Ik roer er altijd met de schraper doorheen en haal dan al het as er onderuit. Daarna vul ik het bij met kolen (indien nodig) en steek hem in de fik.

Als je van boven bijvult gaan je kolen wel een stuk sneller. Mij is destijds geadviseerd om je hem voor het aansteken te vullen, dan brandt hij langzamer naar beneden toe.

Ga dit weekend dus eerst kolen eruit, dan met verse kolen vullen en afvullen met gebruikte kolen. Kijken of dat goed bevalt. Nooit over nagedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Als de gebruikte kolen oppakt met een oude tang merk je dat t lichter en breekbaarder is.
Dus met een scraper er doorheen raggen zorgt er voor dat bijna alles tot kleine brokjes degenereerd.
Die kleine brokjes sluiten juist de openingen af in je kolen rooster.
Ik haal de grote en groot genoeg met zo'n action tang er uit, keer t kolenrooster om, trek de as en die kleine troep onder uit de kamado.
Leg de oude brokken terug als dit genoeg is om de boel op te warmen, is vaak al bijna op tegen die tijd.
Stapel de nieuwe er bovenop waardoor de oude resten als aanmaakhitte werken.
Medium 16 inch dus snel vol.
Bij een large zou je inderdaad beter er bovenop kunnen doen door de grotere lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint2Saint
Ik heb er niet zo’n last van dat alles tot kleine blokjes degenereerd, de temperatuur komt daarna nog makkelijk tot de 250 graden en ik heb zelden meer nodig. Maar ik ga het eens proberen met oude kolen eruit.

Ik ben trouwens ook aan het nadenken over een kolenmandje, dan is het volgens mij optillen, schudden, as eruit en klaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U75llyQNesPQMpttcfVNIbbVSJk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HeXkS5VcTSGbDBjmfefYV7mg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OGTNhdbZJoB-SqDiVe1bScZmFng=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F9pc0dvUufVoMMKiaVEsFkmn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2tt4ZKcMuWk0wmYS8dE-ruTFotw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/esq6rQa30TSOFsie7h8y31ON.jpg?f=fotoalbum_large

Poging 2 van zelfgemaakte burgers.. nu mix van diced beef en pork Belly..

Deze was iets te kruimelig (vorige keer te solid), dus de helft van de pork Belly is denk ik de Sweet spot..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

ToolkiT schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:40:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze was iets te kruimelig (vorige keer te solid), dus de helft van de pork Belly is denk ik de Sweet spot..
Zien er lekker uit :Y)
Waarom doe je je kruiden tijdens het draaien van het gehakt? Ik meng de kruiden altijd na het draaien, dan kun je je gehakt ook meteen een beetje kneden.
Probeer ook eens gerookt vetspek met rund voor een burger.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 16:34
copykat schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 07:48:
Ik weet niet precies meer waarom kamado's en brikketten geen goed huwelijk zijn.
Moeilijker regelbaar, vervuilde ingrediënten wat opgenomen kan worden in t keramiek. (ik denk dan wat dan van mn vlees? Geldt dan ook bij elke BBQ .) temperaturen lager en meer afval.

Of is t zoiets als je koopt geen dure auto en tankt dan bij de witte pomp?
Bij de witte pomp tank te precies dezelfde brandstof als bij een merk pomp. Marketing dat is waar je voor betaald.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Golf2vr6 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 07:38:
[...]

Bij de witte pomp tank te precies dezelfde brandstof als bij een merk pomp. Marketing dat is waar je voor betaald.
niet helemaal waar, goedkopebrandstof kan je injectors vervuilen door bezinksel.
heb wel wat bewijs gezien in tanks. Maar wittepomp brandstof is binnen de marge van wat mag verkocht worden. vaak de laatste sectie van een tanker of opslag waardoor het minder "schoon" is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 16:34
copykat schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 07:51:
[...]

niet helemaal waar, goedkopebrandstof kan je injectors vervuilen door bezinksel.
heb wel wat bewijs gezien in tanks. Maar wittepomp brandstof is binnen de marge van wat mag verkocht worden. vaak de laatste sectie van een tanker of opslag waardoor het minder "schoon" is.
Fabel. En ja ik werk in de branche.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nice, de nieuwe keukenmachine wordt meteen veelzijdig ingezet zie ik d:)b

Hoe bevalt die vleesmolen op de KMix?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:55
weet iemand de maat van het breedste gedeelte van het onderstel van een Grill Guru Medium? Mocht toch Appie die GG aanbieding weer hebben moet ik snel toeslaan, maar weet niet zeker of die in mijn kleine schuurtje past. Daar staat nu een Lidl ei met de Bekvam mod.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:28
Om nog even terug te komen op de niet gare pizza;

Als je een gekochte pizza wil bereiden op je kamado (diepvries of vers) heeft het geen zin om je kamado warmer te stoken dan op de doos staat. Houdt ook gewoon de tijd van de doos aan. Die staat er niet voor niets op! Je krijgt anders inderdaad zwarte bodems en niet gare bovenkant.

Bij zelfgemaakte pizza ligt het aan het soort deeg dat je maakt (bak temperatuur staat vaak in het recept).

Beleg je pizza niet te vol! Ook dat zorgt voor slechte garing.

En; Zorg dat de Dome van je kamado ook goed warm is..

[ Voor 7% gewijzigd door Sahi_NL op 31-03-2021 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Koffie schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:15:
[...]

Zien er lekker uit :Y)
Waarom doe je je kruiden tijdens het draaien van het gehakt? Ik meng de kruiden altijd na het draaien, dan kun je je gehakt ook meteen een beetje kneden.
Probeer ook eens gerookt vetspek met rund voor een burger.
zo word het meteen gemengt, en daarna kan het direct in de hamburgerpers en de BBQ op..
Ik had een beetje tijdsdruk aangezien de dames honger hadden..
Knoflook heb ik er ook door heen gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Orion84 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:45:
[...]

Nice, de nieuwe keukenmachine wordt meteen veelzijdig ingezet zie ik d:)b

Hoe bevalt die vleesmolen op de KMix?
Bevalt goed.
Simpel ding eigenlijk (schroefrad, snijblad, rooster). Maar daardoor wel makkelijk weer schoon te maken.
Maalt goed en is fool proof in de zin dat ook a ga je met je vingers in het vulgat dan nog komen je vingers nooit bij het snijblad.

Vooral leuk speelgoed om mee te expirimenten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:37
Jorizzz schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:51:
Ik heb voor mijn Weber net een Slow 'n Sear clone gekocht. Min of meer een grote brikketenhouder met een waterreservoir dat ook meteen als schild tegen directe hitte werkt. Blijft ongeveer 2/3 van de grilloppervlak over, maar dat is meer dan genoeg. De voorraad briketten die erin gaat, daar kun je op low & slow temperaturen, héél lang mee doen. En als het toch op dreigt te raken, dan gooi je er gewoon nog wat briketten bij :)
Bij mijn Weber zitten al twee brikettenhouders Afbeeldingslocatie: https://product-images.weber.com/accessory-images/7403.png?auto=compress,format&fit=fill&h=950&w=1000&trim=color&trimtol=10&bg=0FFF&pad=50

Als ik daar een aluminium bakje met water naast/tussen zet dan is dat toch eigenlijk hetzelfde als zo'n slow 'n sear? Of zie ik nou iets over het hoofd (ik mag graag accessoires kopen maar ik moet het wel enigszins naar mezelf kunnen verantwoorden ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
migchiell schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:16:
[...]

Bij mijn Weber zitten al twee brikettenhouders [Afbeelding]

Als ik daar een aluminium bakje met water naast/tussen zet dan is dat toch eigenlijk hetzelfde als zo'n slow 'n sear? Of zie ik nou iets over het hoofd (ik mag graag accessoires kopen maar ik moet het wel enigszins naar mezelf kunnen verantwoorden ;) )
Klopt, die brikettenhouders heb ik ook. In de Slow 'n Sear (in mijn geval de kloon: BBQ Toro Amarillo) isruimte voor (veel) meer briketten dan in één weber bakje, de bak loopt helemaal tot aan het rooster. Je hebt dan maar aan één kant de briketten, maar wel genoeg voor een lange sessie, waardoor er effectief meer bruikbare oppervlakte op je rooster overblijft. Daarnaast loopt ook het waterreservoir tot aan het rooster, waardoor je watervoorraad als een soort hitteschild werkt -> minder directe warmte.
Ik ben hem nu toevallig vandaag voor het eerst aan het uitproberen, pulled pork aan het maken. Vooralsnog gaat het perfect!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GregoryVanG
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-11-2023

Tip, probeer eens burgers te maken van Rundernek. Bevat voldoende vet om ze sappig te houden en dan kan je ze rosé bakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

GregoryVanG schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:40:
[...]

Tip, probeer eens burgers te maken van Rundernek. Bevat voldoende vet om ze sappig te houden en dan kan je ze rosé bakken. :)
Ik geloof dat ik eens langs de slager moet gaan :)
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Golf2vr6 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 07:52:
[...]

Fabel. En ja ik werk in de branche.
Nou dan was mn vaders auto blijkbaar een uitzondering. Die zn sproeiers waren verstopt. Geeft toe weinig rijden is ook van invloed.
Maar ik heb ook wel eens met diesel vervuilde benzine in een tank geflikkert en op wat roken na reed ie prima..😁
Wat zeker marketing is, is die super clean dubbelzodure brandstof. Maakt je motor schoon en rijd zuiniger... Ja right 1 liter additive op 1000liter? Of nog slechter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DD2
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-07 13:47

DD2

ToolkiT schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:44:
[...]

Ik geloof dat ik eens langs de slager moet gaan :)
Bedankt voor de tip!
Rundernek staat ook wel bekend als chuck roast volgens mij en is inderdaad top om zelf je gehakt van te draaien voor mooie sappige burgers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

copykat schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:44:
[...]

Nou dan was mn vaders auto blijkbaar een uitzondering. Die zn sproeiers waren verstopt. Geeft toe weinig rijden is ook van invloed.
Maar ik heb ook wel eens met diesel vervuilde benzine in een tank geflikkert en op wat roken na reed ie prima..😁
Wat zeker marketing is, is die super clean dubbelzodure brandstof. Maakt je motor schoon en rijd zuiniger... Ja right 1 liter additive op 1000liter? Of nog slechter?
Off topic, maar weinig en korte ritjes zijn vaak funest voor veel onderdelen.. Een auto met veel kilometers op de klok die goed onderhouden is, is vaak beter dan een met amper kilometers die veel korte ritjes gemaakt heeft..
De type benzine zal daar amper invloed op hebben.. oude benzine daarintegen heeft wel veel impact..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik dacht dat VV verderop zat?

Iberico ribben, ik ben er nog steeds niet over uit.
Ik deed ze op 145C voor pak em beet 2,5 uur droog. Ze waren met de thermapen superzacht met toch een beetje pul aan de botjes. Het kwam er toch 70% van de tijd mooi vanaf.

Maar de rub bevat veel suiker, misschien was 110C beter geweest? Nu waren de ribben erg smaakvol maar toch de indruk dat het vlees te vettig was.

Meer mensen dat?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:26
Net voor het eerst sinds mijn ongeval (drie meervoudig gebroken vingers) weer eens gebarbecued. Vrij simpele, maar goede broodjes hamburger gemaakt op het mini-ei. Viel goed in de smaak bij mijn vriendin, onze gast en mijzelf. Vanavond een meatloaf maken. Kijken of dat ook lukt.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ja side tracking is snel met mooi weer...😅

Iberico ribben, ik ben er nog steeds niet over uit.
Ik deed ze op 145C voor pak em beet 2,5 uur droog. Ze waren met de thermapen superzacht met toch een beetje pul aan de botjes. Het kwam er toch 70% van de tijd mooi vanaf.

Maar de rub bevat veel suiker, misschien was 110C beter geweest? Nu waren de ribben erg smaakvol maar toch de indruk dat het vlees te vettig was.

Meer mensen dat?

ik heb nu 3 keer sweet ribs gemaakt en altijd met inpakken. Probeerde altijd 120C te handhaven maar bij mij kroop t toch soms stiekum naar 145C vermoedelijk door de kolen die meer open begonnen te liggen en er meer zuurstof doorheen kan. Altijd met een bite geen zuig vd botjes.
Stage 3 t lakken, was altijd ook iets hoger dan geplanned door de steeds openen vd dome komt er zuurstof bij.
Ik ga er van uit dat t opdrogen vd korst op 145C geen probleem is maar een langere tijd op hogere temp "garen" wel. (wat je ook kan doen is een bakje water er onder zetten, houd de temperatuur stabiel en de stoom je vlees vochtig . gewoon oplaten koken.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
Iberico ribben zijn toch sowieso veel vetter dan 'gewone' ribs?

Ik heb ze maar 1 keer gemaakt maar dat was de aller eerste keer dat ik ribs maakte en toen was het meer geluk dat wijsheid dat ze gelukt waren.

Ik vind 145 wel aan de hoge kant. Ik hou zelf 115 aan op mijn barbecue, maar kan me niet voorstellen dat dat een heel groot verschil zal geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DD2
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-07 13:47

DD2

Iberico ribben zijn inderdaad een stuk vetter dan ribben van andere rassen.

Ik gebruik bij Iberico ribben ongeveer dezelfde bereidingswijze maar blijf tussen 130-140 graden, dat vind ik de sweet spot. Ook geen uitgebreide rubs. SPG is op Iberico mijn favoriet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnW1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-08-2021
Vanavond staat er op de planning Diamanthaas te bereiden op de Kamado, serveren met een Rucola salade. Nog tips/manieren ter bereiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Hopjesvla79 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:53:
weet iemand de maat van het breedste gedeelte van het onderstel van een Grill Guru Medium? Mocht toch Appie die GG aanbieding weer hebben moet ik snel toeslaan, maar weet niet zeker of die in mijn kleine schuurtje past. Daar staat nu een Lidl ei met de Bekvam mod.
Iemand die het even wil meten? Prima BBQ weer vanavond ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Helaas alleen een kamado joe beschikbaar ken ook niemand met een GG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Hopjesvla79 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 18:11:
[...]

Mail GG ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ozzie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y0W6RVWgfs9Wr1eZhlWyhIcLk44=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8sZQ8QYqH0z4nPGni48VbDD7.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag spareribs gemaakt. Was wel lastig tijdens een werkdag want ik had gewoon meetings op vaste tijden, maar lang leve thuiswerken want anders had het überhaupt niet gekund.

Uiteindelijk daardoor iets te lang erop gelegen waardoor ze net iets aan de droge kant waren, maar was alsnog erg lekker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
copykat schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 07:48:
Ik weet niet precies meer waarom kamado's en brikketten geen goed huwelijk zijn.
Vrijwel alle briketten zijn geperste brandstof.
Door die persing krijg je vaak net zoveel as-afval, als dat je briketten had.
Hierdoor verstopt de luchttoevoer sneller.

Niet alle brikketten hebben dit, maar ga maar eens uitvinden welke je dan moet hebben
Houtskool zijn de 'natuurlijke' delen, en verbranden 'schoner'
copykat schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:44:
[...]

Ik rij al sinds mijn 19e, en tank bij uitzondering bij de 'merken'
90% van mijn tankbeurten komt bij de locale witte pomp net over de grens met België.
Scheelt me 30ct de liter, en heb nog nooit een issue hiermee gehad, en ook niemand hier in de omgeving, aangezien het alle dagen volop drukte is bij die stations, vermoed ik dat het allemaal wel meevalt.

[ Voor 46% gewijzigd door FreshMaker op 31-03-2021 20:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Zullen we deze auto analogie (die nergens op slaat verder ;) ) hier niet voortzetten?

Ik ga dit weekend mijn "gevulde burger"-pers (stuffz) weer eens gebruiken voor een old-school blauwe kaas met jalapeno gevulde burger, van de Q.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Done, doch de reply van de dame van de helpdesk was van dien aard dat ik graag nog even een verificatie heb ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F2BZKiVy_YyHKptF8pOMhOQyCVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2gmzXSIinesB3HXABRsikcS4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/crlPZg9wm6MNOjslbpQG3dYDNB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qXUGwWft7GMxFpSNojb637Kr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LR9Smklf3VDdpFqFf5ko3ERL4g8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tn09UNmSXGNy8vnlT4YKahzl.jpg?f=fotoalbum_large
Binnenkort brisket voor het eerst.. de rub zit er al op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@ToolkiT laat even weten hoe je t gaarproces ervaart.
dit is echt zo'n stuk vlees waar je t kan verklooten. (dat is waarom ik het nog niet gemaakt heb ben goed in verklooten :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qplate
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-09 20:41
ToolkiT schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 21:49:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welk boek is dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IFeWN8ZenGVuagD_Ri_5vHFoo70=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YEcoOsfxWNeKJYwuteKueubl.jpg?f=fotoalbum_large
Aanrader!
Heb hem denk ik bijna 20 jaar nu en gebruik hem regelmatig.
ISBN:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26EhpaBysx1zPVSadhg8HchtmvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yFWx6Sq7G3lCOViesYLDOVpE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door ToolkiT op 01-04-2021 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:56
ToolkiT schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:01:
[...]

[Afbeelding]
Aanrader!
Heb hem denk ik bijna 20 jaar nu en gebruik hem regelmatig.
ISBN:
[Afbeelding]
Nog steeds te koop!

https://www.bol.com/nl/p/...YZFsQ.2_9.10.ProductImage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Een vriend van me in Sydney (ook al grillen ze daar meer dan BBQ) raadde het aan en ik ben blij dat ik hem gekocht heb.. het geld meer dan waard.
Recepten zijn niet alleen voor vlees, maar ook vegetarisch, sauzen etc zelfs cocktails.
En met interesante achtergrond verhalen en technieken.
Echt een aanrader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

copykat schreef op donderdag 1 april 2021 @ 07:38:
@ToolkiT laat even weten hoe je t gaarproces ervaart.
dit is echt zo'n stuk vlees waar je t kan verklooten. (dat is waarom ik het nog niet gemaakt heb ben goed in verklooten :-) )
Voor mij ook de eerste keer.. dus wel wat spannend..
Inmiddels wel een paar keer pulled pork gedaan, dus ik ga er van uit als dat lukt dan moet brisket ook wel gaan..
Ik moet iig genoeg tijd nemen.. dus lang weekend is ideaal.. weet nog niet welke dag ik het ga doen.. keep you posted..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Brisket staat ook nog op mijn barbecue backlog :) Net zoals shortribs. Maar het eerst volgende wat ik ga maken is lamsrack. Ik heb een recept gevonden voor lamsrack met een korst van pistache en het lijkt me echt heerlijk en mijn vrouw is over 2 weken jarig dus ga het het weekend daarvoor maken.

Maar denk ook nog wel een paar keer spareribs, want heb 10kg gekocht en neemt toch best veel ruimte in beslag in de vriezer. Misschien toch naar een vrieskist gaan kijken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tof veel succes ermee!

Dit is denk ik slechts 1 deel van de brisket zo te zien, om de echte thrill seeking ervaring te hebben moet je toch wel voor een whole packer gaan ;)

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Salv schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:32:
[...]

Tof veel succes ermee!

Dit is denk ik slechts 1 deel van de brisket zo te zien, om de echte thrill seeking ervaring te hebben moet je toch wel voor een whole packer gaan ;)
Ik was al lang blij dat ik Brisket tegenkwam in de super (Aldi nog wel!), maar is idd maar een deel van de brisket als ik de US filmpjes zie..
Maar meer dan een kilo is genoeg voor 4 man :)
Hoewel toen ik laast dikke steaks had, ging dat schoon op, en mijn jongste die normaal met moeite bord leeg krijgt vroeg om meer.. Ik verwen ze te veel geloof ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 12:48
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ziet er uit als een brisket van net 2 kilo of mis ik iets :+

was blijkbaar al besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
- dubbel -

[ Voor 94% gewijzigd door LAD93 op 01-04-2021 15:36 ]

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Is er iemand die de BGE Nest Utility Rack gebruikt? Ik heb geen meubel waarin ik spullen kan bewaren en zou graag iets hebben waar ik de convEGGtor en grid in kan plaatsen. Ik ben met name op zoek naar wat ervaringen en of dit het geld waard is..

[ Voor 18% gewijzigd door LAD93 op 01-04-2021 15:35 ]

per aspera ad astra

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

LAD93 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:31:
Is er iemand die de BGE Nest Utility Rack gebruikt? Ik heb geen meubel waarin ik spullen kan bewaren en zou graag iets hebben waar ik de convEGGtor en grid in kan plaatsen. Ik ben met name op zoek naar wat ervaringen en of dit het geld waard is..
https://www.ikea.com/nl/n...ij-staal-bamboe-90399284/
Zoiets?
Of dit
https://www.ikea.com/be/n...ij-staal-buiten-10471448/

Veel meer ruimte en effectief gebruik.
Of dit:
Grilsskar even zelf wieltjes onderzetten.
ze hadden ook een klasen met rvs blad en dan zelf wat aluminiumplaatwerk tegen aan popnagelen en klaar.
Kan die nu even niet vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door copykat op 01-04-2021 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
copykat schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:00:
[...]

https://www.ikea.com/nl/n...ij-staal-bamboe-90399284/
Zoiets?
Of dit
https://www.ikea.com/be/n...ij-staal-buiten-10471448/

Veel meer ruimte en effectief gebruik.
Of dit:
Grilsskar even zelf wieltjes onderzetten.
ze hadden ook een klasen met rvs blad en dan zelf wat aluminiumplaatwerk tegen aan popnagelen en klaar.
Kan die nu even niet vinden.
Zo, die kende ik niet bij IKEA haha. Die Grillsskar met wat wieltjes eronder lijkt me wel wat. Thanks!

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

LAD93 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:55:
[...]

Zo, die kende ik niet bij IKEA haha. Die Grillsskar met wat wieltjes eronder lijkt me wel wat. Thanks!
gevonden: alleen t plaatje maar je kan een onderstel met een RVSbovenplaat bestellen.
https://www.ikea.com/be/n...roestvrij-staal-60233313/

PS, ik vind die https://www.ikea.com/nl/n...oestvrij-staal-s29390107/ een topdeal. wieltjes er onder en klaar. (best is denk ik een frame te maken van hard hout en tussen de poten te schroeven.) deze: https://www.hornbach.nl/s...-rem/6644756/artikel.html

top voor buiten die grilskar:
Open kast keukeneiland
Bovenblad:roestvrij staal
Poot/ Plank/ Bovenlijst/ Console:Verzinkt staal, Poederlak op polyesterbasis
Deur/zijpanelen/achterwand
Verzinkt staal, Poederlak op polyesterbasis

[ Voor 7% gewijzigd door copykat op 01-04-2021 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
copykat schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:34:
[...]

gevonden: alleen t plaatje maar je kan een onderstel met een RVSbovenplaat bestellen.
https://www.ikea.com/be/n...roestvrij-staal-60233313/

PS, ik vind die https://www.ikea.com/nl/n...oestvrij-staal-s29390107/ een topdeal. wieltjes er onder en klaar. (best is denk ik een frame te maken van hard hout en tussen de poten te schroeven.) deze: https://www.hornbach.nl/s...-rem/6644756/artikel.html

top voor buiten die grilskar:
Open kast keukeneiland
Bovenblad:roestvrij staal
Poot/ Plank/ Bovenlijst/ Console:Verzinkt staal, Poederlak op polyesterbasis
Deur/zijpanelen/achterwand
Verzinkt staal, Poederlak op polyesterbasis
Dit zal nog best wel eens een goede optie zijn voor mensen die niet van de zelfbouw zijn en hier hun kamado / bbq hoekje mooi mee kunnen aanvullen.

Vraag voor sommige zou zijn kan z'n dergelijke constructies een kamado houden als je die daarin wilt verwerken

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Zijn met 63cm diepte te smal vrees ik.
Een compact is al volledige breedte met 54cm.
Zo'n mini egg zou prima kunnen.
Wastafel model als bovenplaat en hm in de wasbak zetten klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Misschien leuk als je heel krap zit, maar dat je je kamado los kan bewegen is mij wel wat waard

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 15-09 12:01

greatgonzo

schit-te-rend!

en echt wel de maten goed opmeten.
- je moet wel 1-2,5 cm speling houden in je blad
- hou er dan rekening mee dat veel van die Ikea kastjes het blad laten zweven, en dat je dus niet het blad gaat meten, maar de diameter van de stelling eronder (zie mijn foto, ik moest dus echt een stuk verder van de rand uiteindelijk)
- kijk hoe je uitkomt met de hoogte.. Mijn plank was te diep. Opgelost door de plank op te hogen.

(Ik ben uitgegaan van de Ikea Stentorp. ik heb de zijbalkjes onder het blad weggehaald, omdat de kamado anders niet paste.. en die heb ik dus verwerkt in de draagconstructie. Op deze manier heb ik ook nog een extra opbergvak gecreëerd voor spul.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WTMk_wIVDhNj87L8ft9AhkLmuMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/76MUWGnv9OuIBPI6bvirO7m4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspernts
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 12:04
Hopjesvla79 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 18:11:
[...]

Sorry voor de late reactie.. Zojuist opgemeten: 53 cm breed, en 72 cm diagonaal.
Echt een aanrader hoor die GG Medium!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:00
Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een Kamado Joe Classic III.

Nu had ik één vraag. Ik merk dat een klein beetje beweging zit in het Divide&Conquer systeem. Zeg ik het geheel een paar millimeter heen en weer kan "wippen". Dus druk ik links, dan gaat links ietsje naar beneden, druk ik rechts dan gaat rechts ietsje naar beneden.

Is dit normaal of heb ik een foutje gemaakt met het in elkaar zetten?

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Extigo schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:39:
Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een Kamado Joe Classic III.

Nu had ik één vraag. Ik merk dat een klein beetje beweging zit in het Divide&Conquer systeem. Zeg ik het geheel een paar millimeter heen en weer kan "wippen". Dus druk ik links, dan gaat links ietsje naar beneden, druk ik rechts dan gaat rechts ietsje naar beneden.

Is dit normaal of heb ik een foutje gemaakt met het in elkaar zetten?
Op zich zou de d&c in de firebox ring moeten vallen en die moet dan wel snug zitten. Dus zit die ring wel goed?

Misschien deze even kijken?

[ Voor 7% gewijzigd door MrVegeta op 02-04-2021 19:47 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
jaspernts schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 16:46:
[...]

Sorry voor de late reactie.. Zojuist opgemeten: 53 cm breed, en 72 cm diagonaal.
Echt een aanrader hoor die GG Medium!!
Thanks! Dit zou moeten passen in de schuur, en door de deur. :)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

LAD93 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 18:55:
[...]

Ben nog even verder aan het spitten geweest en die wieltjes kan je vast ook bij ikea kopen.
https://www.ikea.com/nl/n...ood__AA-2059059-8_pub.pdf
Zelfde frame constructie. :-)
artikel 124245 4x bestellen...
extra moer er op klaar.
maten zijn L86xB61xH92
volgens deze tekening:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5lAiPscIWgkuVbTUWOVbFgOQ92M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NXp8jjd1oLrnUEA0UJgAiVlf.jpg?f=user_large
deze is duidelijker:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXrzfmDBev2ktR82GGUHNJ56bHQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Mc4mBsUbOupbqGBkNxobhBec.jpg?f=user_large

edit: apart: de combinatie prijs is 188,- en twee losse pakketten samen gevoegd als 1. terwijl de pakketten los bestellen : 59,99 plus 119 = 178,99.... precies het zelfde als je ophaalt 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door copykat op 03-04-2021 10:12 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Een moment van stilte graag. 3 jaar geleden kwam de Niclan aka Sgt Crispy ten huize Chevy454.

Na veel gesukkel met lekken langs de aspan, afbladerende Daisy wheel en slechte service van HarlemBBQ / 200 Fahrenheit is het einde verhaal voor Sgt Crispy.

Bij het openen van de dome was er roest aan de binnenkant van de dome. De rand waar de aspan afdicht was al krokant maar nu had die een enorme bark gevormd. Na het ere teken (SmokeWare SS cap) eraf gehaald te hebben eindigt het verhaal van Sgt Crispy zo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/moYb28h9gQ-w08S9rZel2hhD5ic=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Zxc4LDTcFr9YrM1KKTBKgOd.jpg?f=fotoalbum_small

Ergo: de Niclan is bij weer en wind gebruik niet echt goed te noemen. De Weber MT die ik ervoor had was 100 keer beter. De Niclan zou potentieel eventueel met wat geluk nog een rondje mee kunnen gaan op MP maar heb geen zin in gezeur en voor wat het ding waard was zijn er tig betere Q's in aanbod. Dus daarom rondje milieustraat.

Upside: er kan weer een nieuwe BBQ komen :')

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 03-04-2021 12:37 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:31
@Chevy454 Ik zal vanavond even een minuutje stilte houden voor je verlies tijdens de bbq. ;)
Wel weer een reden om een nieuwe kamado aan te schaffen. :D

Gisteren samen met een collega via youtube met andere collega's verscheidene pizza's gemaakt. Als de lockdown aanhoud ook maar een bbq op deze manier doen, ondanks de afstand toch leuk om te doen. :)
Semi prof setup met 3 camera's inclusief microfoon om goed verstaanbaar te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kypSMUZSiSL-nYehu5VQ5yy6O0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tSts7ZlKj0TRy69GhjlqWfNe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 75% gewijzigd door Hari-Bo op 03-04-2021 12:41 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat een prulding zeg. Tijd voor een nieuwe :Y)

Morgen waarschijnlijk geen BBQ want mijn gaat bij de lindehof afhalen. Rijdt ze wel ff 120km enkeltje voor, maar ja :P

Voor komende week heb ik een lamsrack, een hele ossenhaas en een kilo entrecote liggen. Denk dat het lamsrack wel bij Pasen past dus die gaat maandag de bbq op. De rest later. Nu nog iets moois verzinnen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Waarom laat je lindehof niet bezorgen? Scheelt een 440km?
Hun paasbrunch box ziet er wel erg goed uit. Maar ik heb al een paasbrunch bij een lokale ondernemer besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Chevy454
Afscheid nemen is altijd zwaar.
minuutje stilte na t in de bak gegooid te hebben?

Maar ook hier geldt t principe: de koning is dood , leven de koning!

Al een nieuwe uitgezocht? ;-)

Pagina: 1 ... 141 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism