Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 119 ... 349 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Boudewijn schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 01:04:
Ik heb dit weekend inkopen gedaan in de aanbieding bij de Lidl om op 1/11 te gaan roken.

[Afbeelding][Afbeelding]

Ja beetje hebberig geweest. 15 eendenborsten en 6 zalmzijdes. Kaasjes en brood was voor de lunch.

Eend:
- koude rook op kersenhout
- koude rook op appelhout
- iets met sinaasappel of thee dus

Zalm:
- koud op beuken. Afgelopen jaar veel zware rook met beuken+eiken gedaan, wil dit jaar wat lichter blijven

Een deel geef ik weg overigens, onder andere bij de mensen bij wie ik mee mag jagen. Leuker geschenkje dan de zoveelste fles Jaegermeister.
Nette prijs.
Is er meer info over die zalm op de site te vinden (folder oid? kan 'm uberhaupt niet vinden)..
Twee eendtips : https://recepten.oostindi...eendenborst-op-cederhout/
https://recepten.oostindi...orst-met-rodenbach-glaze/

De thee heb ik teruggevonden: Koffie in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"

Tijd voor een nieuwe sig..

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:13

copykat

Good copy isn't bad

@Boudewijn
Nog een geluk dat je alleen was anders lagen er ook nog "gewone boodschappen" in :P

dammn, vergeten die zalm te halen. altijd lekker |:( :-(

[ Voor 5% gewijzigd door copykat op 13-10-2020 09:23 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
@Koffie de zalm was bij de Lidl in de aanbieding enkel afgelopen zaterdag en zondag. Had het wel gezien, daarna vergeten, ook niet goed nagedacht :'( Volgende keer beter... Hij staat nu dus ook niet meer op de site.

Dacht ik iets van €12 euro voor een zijde van ong een kilo?

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Kwam de zalm uit noorwegen? Farm raised?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

mithras schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:42:
@Koffie de zalm was bij de Lidl in de aanbieding enkel afgelopen zaterdag en zondag. Had het wel gezien, daarna vergeten, ook niet goed nagedacht :'( Volgende keer beter... Hij staat nu dus ook niet meer op de site.

Dacht ik iets van €12 euro voor een zijde van ong een kilo?
Aha, thanks. 13.90 de kilo zie ik.
Dan binnenkort maar weer eens richting Urk om de vriezer vol te proppen voor de winter :+

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Klein beetje voortgang:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HV2QBIMtLtCHg0GVxsXoHoxn6Ug=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h11z9GoFdKkAL4xmvy4YhY2H.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h37A_wyvu-RRCvNnADkIQ056Z44=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i6O1zESg0KYmILN9FeKvTC0y.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DYtRMi-4aYG8tCFvUlZfMVmEHdU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uF7dWTCqf0Gf7tCdXjgLsFTt.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cDY5U_cbEutr28muMDu4ONI_FDQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RBt1EP0MJxxoEFmN4AXGaVn2.jpg?f=fotoalbum_tile

Straks nog even de binnen/achterkant van het glas op de deur vastzetten en dan eens mijn hoofdje breken hoe ik die deur er fatsoenlijk kan hangen en zo goed mogelijk kan laten sluiten.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Koffie schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:25:
[...]

Nette prijs.
Is er meer info over die zalm op de site te vinden (folder oid? kan 'm uberhaupt niet vinden)..
Twee eendtips : https://recepten.oostindi...eendenborst-op-cederhout/
https://recepten.oostindi...orst-met-rodenbach-glaze/

De thee heb ik teruggevonden: Koffie in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"
Thanks. Die warm gerookte eend zou ik alleen niet meer in gaan vriezen denk ik. Met zoveel eend moet je dat wel een beetje. (Zoals gezegd wil ik wat voorraad aanleggen van gerookt materiaal) .

Mooie recepten , wellicht ga ik in kast#2 die eend warm doen. Dan wordt kast#1 eend koud, en de kamado voor de zalm.
copykat schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:22:
@Boudewijn
Nog een geluk dat je alleen was anders lagen er ook nog "gewone boodschappen" in :P

dammn, vergeten die zalm te halen. altijd lekker |:( :-(
hehe dit was al duur genoeg :P ik had het vorige week hier al aangekondigd .
init6 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:59:
Kwam de zalm uit noorwegen? Farm raised?
Geen idee.
Koffie schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:04:
[...]

Aha, thanks. 13.90 de kilo zie ik.
Dan binnenkort maar weer eens richting Urk om de vriezer vol te proppen voor de winter :+
13 piek komt me bekend voor. Prima kwaliteit, zijn vrij mooie stukken. Ik had laatst zalmbuijkes meebesteld bij palingkopen.nl . Die waren minder van kwaliteit, nog veel vin en wat graat.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• init6
  • Niet online
Sinds het zien van een documentaire over wat men flikt met zalm koop ik enkel nog Zalm uit de natuur. Er zal ook genoeg metalen en zooi in zitten dan, maar geen pesticiden:

YouTube: Farmed Norwegian Salmon World’s Most Toxic Food

Spoiler: Hierna at ik geen zalm meer zonder de herkomst te weten.

[ Voor 5% gewijzigd door init6 op 13-10-2020 13:47 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja ik pomp er bij het roken ook nog wel wat extra fenolen enzo in ;).

Ik snap je bericht maar vrees dat je dan heel weinig meer kunt eten. Ook weet ik niet of een stuk vis van Simonis/Schmidt beter is in dit geval.

Bij een stuk vlees hier in NL weet je ook zelden wat je eet (bij de Hanos is minstens de helft uit Zuid-Amerika afkomstig), tenzij je inderdaad naar Baambrugge ofzo gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Boudewijn op 13-10-2020 13:49 ]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

init6 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:46:
[...]

Sinds het zien van een documentaire over wat men flikt met zalm koop ik enkel nog Zalm uit de natuur. Er zal ook genoeg metalen en zooi in zitten dan, maar geen pesticiden:

YouTube: Farmed Norwegian Salmon World’s Most Toxic Food

Spoiler: Hierna at ik geen zalm meer zonder de herkomst te weten.
Ik ben Hollander ten top en leef dus al jaren op afhaalchinees, shoarma en doner van de meest vage zaken die zelfs ten tijd va corona niet verder komen dan 1 extra stukje plexiglas op de counter. Ik leef nog steeds :+

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Koffie schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:06:
Klein beetje voortgang:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Straks nog even de binnen/achterkant van het glas op de deur vastzetten en dan eens mijn hoofdje breken hoe ik die deur er fatsoenlijk kan hangen en zo goed mogelijk kan laten sluiten.
Keukenkast scharnieren en dan die overmaats inzakken. 3weg afstelbaar, hoogte diepte en skew.
Rubbertochtstrip in freezen op de kopvd kast. Schanier heeft meteen sluit druk.
Als je met rem kooptvkan je ze een swieper geven en het sluit toch rustig.

Toch handig met de rook in je gezicht.... :+ 8)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

copykat schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:28:
[...]

Keukenkast scharnieren en dan die overmaats inzakken. 3weg afstelbaar, hoogte diepte en skew.
Rubbertochtstrip in freezen op de kopvd kast. Schanier heeft meteen sluit druk.
Als je met rem kooptvkan je ze een swieper geven en het sluit toch rustig.

Toch handig met de rook in je gezicht.... :+ 8)
Oh hmm ja dat was ook een optie geweest :+

Vanmiddag eerste testrun gedaan.
Conclusies:

- Deur sluit nog niet 100%
- Luchtgaatjes werken top
- Raampje is geil, goede keuze
- Brand nu ff 2 uurtjes en rookt mooi, dooft niet
- Misschien nog een simpel led spotje op batterijen erin bouwen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iYcAiP7ZOvm7HX32z_bWNalYT3U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q1lHCz4K2y8uEIHH1PtlJRnF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTRoQbt0kAh1CZnEKdtWhJlfY-g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WXIkxIfe7YXpgDcsgeqkK4XW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gu7gepAusd2FK8VjHIdW_6H-ORc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9NWJCySKvSnMKwcsCA0vzIXr.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/orhK56w29FVv5j3gB0VCGmiNetA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XxW7xCAMpEFSsckpqFAjt9D8.jpg?f=fotoalbum_tile

YouTube: rookkast testrun
YouTube: rookkast testrun

• init6
  • Niet online
Koffie schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:23:
[...]

Ik ben Hollander ten top en leef dus al jaren op afhaalchinees, shoarma en doner van de meest vage zaken die zelfs ten tijd va corona niet verder komen dan 1 extra stukje plexiglas op de counter. Ik leef nog steeds :+
Weet je, iedereen maakt de keuzes in zijn eigen leven. Ik kies ervoor om geen zalm te eten die gevoed zijn met pesticiden en waar het hoofd ervan uitziet als een gesmolten gremlin, iedereen is natuurlijk vrij om andere keuzes te maken. :) Je weet er iig nu vanaf. Ik denk dat alleen dat het criteria om door te blijven leven niet een garantie is dat iets gezond is. :) Maarja we gaan offtopic. :)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dank voor de waarschuwing :)

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Koffie schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:05:
[...]

Oh hmm ja dat was ook een optie geweest :+
Kan nog steeds.... O-)
Vanmiddag eerste testrun gedaan.
Conclusies:

- Deur sluit nog niet 100%
nadeel van perspex is het trekt krom/kan krom trekken. en de scharnieren die je gebruikt heb kan je niet afstellen dus als t gaat "hangen" moet je herschroeven of buigen.
- Luchtgaatjes werken top
- Raampje is geil, goede keuze
- Brand nu ff 2 uurtjes en rookt mooi, dooft niet
- Misschien nog een simpel led spotje op batterijen erin bouwen
Als je t de houtlaag lakt met blanke lak ziet het er bijna proffi uit.
LED, je hebt iets nodig dat je kan schoonmaken op zn tijd. (rookaanslag) of goedkoper:
Fietslampjes, action, goedkoper kan niet én gratis batterijen. (geef de rode aan je kinderen hebben ze tenminste een achterlicht... 8)
je kast aan de binnenkant rondom opening bekleden met dit helpt misschien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KjHhmIuIQr2UOsNsoSJvQHCzflw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/dZxSbsAlUDM6YW3CUOJWLZlu.gif?f=user_large
Fun, ben benieuwd hoe t smaakt.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

copykat schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:40:
[...]

Kan nog steeds.... O-)

[...]

nadeel van perspex is het trekt krom/kan krom trekken. en de scharnieren die je gebruikt heb kan je niet afstellen dus als t gaat "hangen" moet je herschroeven of buigen.

[...]

Als je t de houtlaag lakt met blanke lak ziet het er bijna proffi uit.
LED, je hebt iets nodig dat je kan schoonmaken op zn tijd. (rookaanslag) of goedkoper:
Fietslampjes, action, goedkoper kan niet én gratis batterijen. (geef de rode aan je kinderen hebben ze tenminste een achterlicht... 8)
je kast aan de binnenkant rondom opening bekleden met dit helpt misschien:
[Afbeelding]

[...]

Fun, ben benieuwd hoe t smaakt.
Thanks. zo'n strip is wellicht ook een optie :Y) al probeer ik het eigenlijk zo goedkoop mogelijk te houden :+
Ik heb al snel 4 van die strips nodig.

Ik denk dat het makkelijkst/goedkoopst is om aan de binnenkant, op de deur een frame van latjes te maken. Als de deur dan dicht is valt dit binnen het 'kozijn' van de kast. Eventueel nog wat tochtstrip ertussen.
Die latjes zullen de kromming ook wel uit de plaat/deur halen.
Is wat lastig uitleggen, zal er vanmiddag even een foto van maken ter verduidelijking.

[ Voor 13% gewijzigd door Koffie op 14-10-2020 10:05 ]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:16

St@m

@ Your Service

Leuk idee @Koffie Je hebt me geïnspireerd.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Koffie
Voor de deur kromming aluminium hoeklijn. Houten latjes buigen mee.
Of een houten latje met deze op de buiten zijde .
https://www.hornbach.nl/s...0-cm/7571059/artikel.html
Is anti kromming en afsluiting in een.
Met latjes binnen raam maken en deze rondom vast schroeven.

• GrillBill
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11-11 07:26

GrillBill

Bedrijfsaccount GrillBill

Not Just A BBQ

Bezulba schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:49:
@GrillBill Wat zijn de verwachte levertijden voor de nieuwe voorraad kamado's? Halverwege september is toch wel geweest nu :P
De boot met onze container heeft een stukje moeten omvaren, moeder natuur had een orkaan gepland op de route. Doe je helaas niks aan. :/

De verwachte datum dat de container gelost wordt is nu 20 oktober.

Grill Bill • Grillbillbbq.comWord lid van onze Grill Bill Fan Clan

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-11 21:24
Ik zag wel een bericht dat er weer Masterbuilts binnen zijn gekomen :) dus voor diegene die wellicht hebben misgepakt eerder ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:56

Bezulba

Formerly known as Eendje

GrillBill schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:30:
[...]

De boot met onze container heeft een stukje moeten omvaren, moeder natuur had een orkaan gepland op de route. Doe je helaas niks aan. :/

De verwachte datum dat de container gelost wordt is nu 20 oktober.
thanks voor de update, had het idd al van de orkaan gehoord. Oh well. nog maar even geduld dan ;)

blup

• GrillBill

GrillBill

Not Just A BBQ

Bezulba schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:22:
[...]

thanks voor de update, had het idd al van de orkaan gehoord. Oh well. nog maar even geduld dan ;)
Beter even wachten dan een container vol mat zwarte keramische puzzelstukjes door de deining van de golven ;)

• SLice88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:05
Er mag weer geshopt worden bij groothandels voor mensen zonder pas:

https://www.nu.nl/economi...lkom-in-groothandels.html

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-11 14:35

Wahloh

Professioneel Nietsnut

SLice88 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:13:
Er mag weer geshopt worden bij groothandels voor mensen zonder pas:

https://www.nu.nl/economi...lkom-in-groothandels.html
En ik dacht vrijdag lekker op mijn gemak bij de Hanos te kunnen shoppen, met mijn pasje. :( ;)

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ach ja alle particulieren komen er dan achter dat je niet 2 blikjes pils koopt, en de Hanos stiekem niet zo heel goedkoop is. Na een week zijn ze hopelijk weer weg. Kunnen we weer rustig boodschapjes doen :Y)

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-11 08:50
nou, deze particulier gaat zeker langs, om wat mooie stukke vlees op te pikken voor in de vriezer :)

i7-4770 + GTX1070 → 7800X3D + 9070XT #Gamerdad

• SLice88
  • Laatst online: 14:05
douwe.nl schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:36:
nou, deze particulier gaat zeker langs, om wat mooie stukke vlees op te pikken voor in de vriezer :)
Precies dit :9

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:58

Wootlock

Evilution

Met de aanbiedingen (+ meegerekend BTW) vind ik de sligro af en toe toch best netjes.
Ik ga er ook een paar stukken vlees oppikken :)

"Don't let your dreams be memes"

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Deze week bij de hanos, 80ct per kilo voor stoofperen.
Ondanks de btw nog steeds 1.50 goedkoper dan de AH hier. En mooiere peren en een kistje erbij.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-10 15:46
Bij de Hanos een tomahawk meegenomen en 4 lam racks. Verder nog bavette en rib-eye. Ik kom mijn vrije week wel door :)

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-11 20:52

zeroday

There is no alternative!

Wootlock schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:33:
Met de aanbiedingen (+ meegerekend BTW) vind ik de sligro af en toe toch best netjes.
Ik ga er ook een paar stukken vlees oppikken :)
tsja.. ik heb dan wel een pasje .. maar ik ben wel picky met wat ik meeneem ;)
en gisteren was dat 5KG rundvlees voor gehakt, 5KG varkensvlees voor gehakt (ligt niet in de vitrine btw) en 3 kilo achtermuis voor filet americain.

En dan wil ik ook nog wel eens sukade meenemen voor als biefstuk en de rest wat ik overhoud als stoofvlees.. Mjum ;)

En vanmiddag gaan er sparreribs op het kleine ei ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:53

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@zeroday hier ook spareribs op het menu vandaag! :9

Zometeen even de boel voorbereiden en rond twaalf uur de fik d'r in.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Gister een 2kg ribeye schoon gesneden.
Vlies er af, harde vet en pees er af. (maakt het een stuk zachter met eten.)
dikke 3cm plakken gesneden en chimchurrie peper, zout zwarte peper wat knoflook poeder en uienpoeder en dit zeer dun over t vlees gestrooid.
2 uur in de koelkast.
Tot 45 kerntemp. Gegrilled..
Uien en champions er bij uit de pan. (moest toch t keramiek opwarmen.)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/93hBMN9ZaQ0E4aHd0s1RqeWownY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CG1e88iLhjS57a8aNtLZT4Ww.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cclt9n0kusJJxrwi3lB1VhR-wyo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BFWDZrNzBXoadGwfcauiYqTj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-4SFbOEZYhYANuN8ZiUyG0LRNlo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gB5yfrw4hBQrvfi8VrEIyWyQ.jpg?f=fotoalbum_large

Wat kooltjes om pannetje warm te houden. 😎

Nog 2 steaks over dus jammie straks weer...😍

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Van de week lekker Goulash in de DO op de braai gemaakt.
Twee dagen heerlijk van gegeten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3wrG-ePfQoS4SQb6tHOa0KzagDM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R9QZyl0kjnEMs4qRUe5R06Nm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6oLAGWLrmjvHQeeaDaKBJDDLc5A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RLOamLb5a7RlFEKlIwVCHtrQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cvkK5S2EKULaE8ZbV7_hR3L1z6A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PnPGEHSrumBzRaeLwmRLTbc4.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DkLFMB5KrgvTDnbVA33psWHBouY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HcMsB65jy9S5w3OH2CXHHN8M.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BfoBhiFL1b_v5CJ4A2pz2CvM6oU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BAwLTHpeytcJOGrdJosyNOP9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DLgxbOhtSd-p85Sx6QtvU7BOlSs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L4nmKERZO7WJJjcfj5b2lULe.jpg?f=fotoalbum_tile

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Waar ik nu benieuwd naar ben is dat los van de lol ,lekker buiten klooien met vuur en met je hobby bezig te zijn. wat even belangrijk is als het opeten. :-)

Smaakt het nu ook anders dan met een sudderpitje op een gas toestel?
Komt er iets van het "open vuur" als smaak terecht in je Goulash?

In een kamado die je dicht kan doen zou ik verwachten dat je iets van de houtskoolsmaak terug vind door de manier hoe de hete lucht uit de topvent gaat. Met zo'n braai anex kampvuur op heuphoogte lijkt me dat minder.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

copykat schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:53:
Waar ik nu benieuwd naar ben is dat los van de lol ,lekker buiten klooien met vuur en met je hobby bezig te zijn. wat even belangrijk is als het opeten. :-)

Smaakt het nu ook anders dan met een sudderpitje op een gas toestel?
Komt er iets van het "open vuur" als smaak terecht in je Goulash?
kampvuur op heuphoogte lijkt me dat minder.
Nee joh, maakt geen ene zak uit of je het op een open vuur/braai doet of gewoon in een pan en oven.
Alleen is 2 uur lang in de keuken staan, starend naar de oven met een pilsje in je handen lang niet zo leuk als buiten met vuur spelen en de hele tijd "hur hur, me make fire" te roepen ;)

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Koffie schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 14:18:
[...]

Alleen is 2 uur lang in de keuken staan, starend naar de oven met een pilsje in je handen ......
ik denk als mn vrouw me zo zou zien staan dat ze zich afvraagt of ik een beetje koekoek was geworden.
Terwijl als ik buiten sta met mn biertje in t vuur starend sta , denkt: "boy's will be boy's" .
Toch jammer dat ik die "unieke houtskool smaak" niet kan gebruiken in mn betoog om meer te koken op mn kamado... misschien gewoon vaker in de weg staan in de keuken ....... :+

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

copykat schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:43:
[...]

ik denk als mn vrouw me zo zou zien staan dat ze zich afvraagt of ik een beetje koekoek was geworden.
Terwijl als ik buiten sta met mn biertje in t vuur starend sta , denkt: "boy's will be boy's" .
Toch jammer dat ik die "unieke houtskool smaak" niet kan gebruiken in mn betoog om meer te koken op mn kamado... misschien gewoon vaker in de weg staan in de keuken ....... :+
Beter verkopen :+
In zo'n geval neem je dus een hap van de goulash, laat niet merk dat je gehemelte in 1 klap wegsmelt van 5 uur lang pruttelen, toont een smile van oor tot oor en zegt "Zoveel lekkerder he die vuursmaak!"

Laatst was ik iets in de binnenkeuken aan het koken, voor elk wissewasje moet ik naar mijn buitenkeuken omdat ik het binnen niet had en buiten wel.
Vrouwlief had vorige week nieuw servies besteld en dus mocht het oude weg. Heb dat allemaal geconfisqueerd voor in de buitenkeuken. Superhandig om wat borden, diepe borden en kommetjes te hebben waarvan het niet erg is als het stuk valt :Y)

edit : Bonus : je hoeft 5 uur lang niet te praten :*)

• GrillBill

GrillBill

Not Just A BBQ

Bezulba schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:49:
@GrillBill Wat zijn de verwachte levertijden voor de nieuwe voorraad kamado's? Halverwege september is toch wel geweest nu :P
Onze kamado's komen vandaag op voorraad *O*

Mocht je vragen hebben over bestelling en levering, neem dan even contact met ons op via de klantenservice. (y)

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

GrillBill schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:07:
[...]

Onze kamado's komen vandaag op voorraad *O*

Mocht je vragen hebben over bestelling en levering, neem dan even contact met ons op via de klantenservice. (y)
*O* *O* *O* *O*

blup

• greatgonzo
  • Laatst online: 13-11 17:09

greatgonzo

schit-te-rend!

vraagje... einde van de week wil ik spareribs maken.
Heb bij de gasten een persoon die niet van bbq saus houd :o 8)7

Zal ik ze insmeren met honing oid?

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-11 22:14
greatgonzo schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:44:

een rib zonder BBQ saus indd. de rest natuurlijk met ;)
Honing kan maar je kan het ook bij de rub houden? Weet niet of je ze in alufolie doet?

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Zaratrass schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:49:
[...]

een rib zonder BBQ saus indd. de rest natuurlijk met ;)
Honing kan maar je kan het ook bij de rub houden? Weet niet of je ze in alufolie doet?
dat bedoelde ik idd ook.. misschien rub en honing voor een van de ribs
En ik wil ze 3:2:1, dus ook in de alu idd

• 418O2
  • Laatst online: 16:44
greatgonzo schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:55:
[...]

dat bedoelde ik idd ook.. misschien rub en honing voor een van de ribs
En ik wil ze 3:2:1, dus ook in de alu idd
https://www.bbq-nl.com/chinese-spareribs/

probeer dit eens :) En als het babybackribs zijn dan moet je geen 3-2-1 doen, maar 2-1-0.5 ofzo

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

greatgonzo schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:44:

Ben zelf geen fan van ribs die verzuipen in de saus, gebruik daarom zelf bijna altijd dit recept:

https://bbq-helden.nl/recepten/memphis-barbecue-rub/

blup

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

nog een vraagje.. bij mijn kamado heeft geen heat deflector gezeten, heb me altijd wel gered met een gietijzeren pannetje als alternatief, maar ik wil misschien toch switchen naar een echte keramische.

Ik zie deze in twee varianten:

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/31S9mFkkGAL._AC_.jpg
Deze hangt er in

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/ROoM0k9JPR9R/1153x1200.jpg
En deze rust op de vuurkorf

Wat werkt het beste/fijnste??

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik heb de laatste en ik vind het vervelend op deze uit het ei te halen waneer het ei warm is. Ik moet de pook gebruiken als hefboompje en dan kan ik hem vastpakken met een handschoen.

You don't need eyes to see, you need vision

• init6
  • Niet online
greatgonzo schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:08:
nog een vraagje.. bij mijn kamado heeft geen heat deflector gezeten, heb me altijd wel gered met een gietijzeren pannetje als alternatief, maar ik wil misschien toch switchen naar een echte keramische.

Ik zie deze in twee varianten:

[Afbeelding]
Deze hangt er in

[Afbeelding]
En deze rust op de vuurkorf

Wat werkt het beste/fijnste??
Heb beide, heb de eerste bij mijn KJ Junior en de 2e bij mijn BGE Large.

De eerste vind ik handig met een kleine BBQ. Neemt weinig ruimte in.

De 2e vind ik handig vanwege de opties. Draai je hem om dan creeert het loze ruimte en brengt het het ceramiek dichter bij je gerecht. Gebruik deze vorm meer voor het maken van Pizza. Plaats je het ceramiek dichter bij het vuur dan zorgt dit voor meer afstand en minder directe hitte. Zo maak ik mijn Briskets en Pulled pork. Het geeft ook de mogelijkheid er een schaaltje op te leggen voor het opvangen van vet of een waterpan. Je kan beide doen met de 1e, maar ik vind de vaste vorm gewoon handiger dan dat schijfje erop balanceren.

Als je een grote BBQ hebt zou ik voor de 2e gaan. De 1e voor kleinere. Zelf vind ik er geen verschil in zitten qua handelen, beide raak ik toch niet aan zodra er een gril op ligt. Te heet. Heb al eens mijn fikken verbrand bij het verplaatsen, heb nu gewoon 2 BBQ's.

[ Voor 3% gewijzigd door init6 op 20-10-2020 13:48 ]

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

init6 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:47:
[...]

Heb beide, heb de eerste bij mijn KJ Junior en de 2e bij mijn BGE Large.

De eerste vind ik handig met een kleine BBQ. Neemt weinig ruimte in.

De 2e vind ik handig vanwege de opties. Draai je hem om dan creeert het loze ruimte en brengt het het ceramiek dichter bij je gerecht. Gebruik deze vorm meer voor het maken van Pizza. Plaats je het ceramiek dichter bij het vuur dan zorgt dit voor meer afstand en minder directe hitte. Zo maak ik mijn Briskets en Pulled pork. Het geeft ook de mogelijkheid er een schaaltje op te leggen voor het opvangen van vet of een waterpan. Je kan beide doen met de 1e, maar ik vind de vaste vorm gewoon handiger dan dat schijfje erop balanceren.

Als je een grote BBQ hebt zou ik voor de 2e gaan. De 1e voor kleinere. Zelf vind ik er geen verschil in zitten qua handelen, beide raak ik toch niet aan zodra er een gril op ligt. Te heet. Heb al eens mijn fikken verbrand bij het verplaatsen, heb nu gewoon 2 BBQ's.
heb een 15 inch..

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Iemand hier praktijkervaring met zelf rookworst maken?
Gisteren bij van Beekum deze opgehaald: https://www.vanbeekumspecerijen.nl/rookworst-pakket.html
Recept lijkt rechttoe rechtaan, maar die 3 uur vind ik weer in schril contrast staan met andere recepten die het soms wel over 24 uur hebben (wat mij logischer lijkt?).
de worstbijbel van Meneer Wateetons behandeld roken alleen algemeen en oppervlakkig. Tot mijn verbazing staat er geen rookworst in vermeld.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ik heb beide.
Low en slow sluit de keramische beter aan op de vuurring.
De metalen is handig als tussen oplossing en grillen zonder verbranden. Hogere grilroosterpositie.
Ik moest de 14 inch kopen en aanpassen door de vuurbox vorm.
15 is niet altijd 15 dus.
Bij mij paste de grilguru 15inch niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0DeR4keo-eFGwGVFlm6vicPAWJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/313Ho0g0SrCEE7OEa8k9jKwv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gTiu5hOgVcMrfUqxhotWcRz4ESk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1BlrVV857SSbDcdOuJTcy0On.jpg?f=fotoalbum_large

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 14:32

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Vandaag voor het eerst picanha gemaakt middels de oven! Aangezien mij kamado nog niet is verhuist.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oPMJ6eweBSVlrWwlvVvjZFk6QzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qZrcL0OygXCuaCP9PDQJIFDJ.jpg?f=fotoalbum_large

• 418O2
xven0mxz schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:23:
Vandaag voor het eerst picanha gemaakt middels de oven! Aangezien mij kamado nog niet is verhuist.

[Afbeelding]
Lekker eten bij de GoT-kookclub - deel 2 ;)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

xven0mxz schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:23:

[Afbeelding]
Ziet er goed uit hoor :).

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:56

PnD

like in Pinda ^_^

Ik heb een ribeye van 1,3 kg die ik zaterdag wil bereiden. Nu wil ik deze ontdooien in de koelkast en lees dat 1 dag van te voren genoeg zou moeten zijn. Mij lijkt dat kort? Iemand ervaring?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Die is diepgevoreren neem ik aan, hoe dik is hij?
Je zou hem vrijdagavond al in een ziplockje al uit je vrizer in je ijskast kunnen leggen.

Ik doe het als ik haast heb met vlees in een ziplock (of vacuum) gewoon in een bakje water in de ijskast. het water zorgt voor meer warmteoverdracht (uit de ijskast, het vlees) dan lucht. Gaat als een trein.

Als je nu een enorme ribeye van 1cm dik hebt gaat dat beter dan een blokje van 10x10x10cm (bij wijze van spreken.), qua opwarmen.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:59
PnD schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:54:
Ik heb een ribeye van 1,3 kg die ik zaterdag wil bereiden. Nu wil ik deze ontdooien in de koelkast en lees dat 1 dag van te voren genoeg zou moeten zijn. Mij lijkt dat kort? Iemand ervaring?
Hangt er mede vanaf hoe koud je koelkast staar. Maas laatst ook 30u van de voren er uit gehaald, en was veel te kort. 48u aan te raden!

American Express vraagbaak

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Stinger_Ventura schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 23:10:
[...]

Hangt er mede vanaf hoe koud je koelkast staar. Maas laatst ook 30u van de voren er uit gehaald, en was veel te kort. 48u aan te raden!
Ligt aan de temperatuur van je vriezer en met name de dikte van je vlees. 1,3kg is echt niet zo enorm hoor. Moet makkelijk lukken in 30+ uur als het een beetje een plak is.

[ Voor 5% gewijzigd door Boudewijn op 20-10-2020 23:12 ]

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

PnD schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:54:
blok van 1,8kg diepgevroren eerst woensdag nacht in een koelbox gelegd zonder extra blokken totdat de buitenkant zachter werd (minder dan 24 uur, wilde voorkomen dat de buitenkant niet genoeg gekoeld werd tijdens de kern ontdooitijd.) daarna naar de koelkast verhuist om de rest te laten ontdooien..
zaterdag bereid. dagje eerder had ook gekund.
Een diepgevroren blok vlees (gesealed) is net een diepvrieskoelblok dus een koelbox werkt top voor rustig ontdooien. op t aanrecht of in te aanrechtbak met water is versneld ontdooien dat vind ik met bacteriengroei minder fijn als ik niet alles in 1 keer op eet.

[ Voor 26% gewijzigd door copykat op 21-10-2020 00:13 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Een diepgevroren blok vlees (gesealed) is net een diepvrieskoelblok dus een koelbox werkt top voor rustig ontdooien. op t aanrecht of in te aanrechtbak met water is versneld ontdooien dat vind ik met bacteriengroei minder fijn als ik niet alles in 1 keer op eet.
Als je dat water in de ijskast zet blijft het op ijskasttemperatuur, dus relatief weinig bacteriegroei. Ik zou dat altijd wel fijner vinden dan vlees dat een paar keer rond het vriespunt blijft schommelen (Zonder water met alleen lucht) waarbij vocht in cellen ontdooit en bevriest. Dat voorkom je door het in water in de ijskast te zetten, dat buffert je temperatuur heel mooi.

Warm water is een nogo qua bacterieen, en op het aanrecht zou ik ook niet aanraden. Het kan, maar dan daarna meteen doorbakken... en geen pluimverdienen.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Boudewijn schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 00:16:
[...]

Als je dat water in de ijskast zet blijft het op ijskasttemperatuur, dus relatief weinig bacteriegroei. Ik zou dat altijd wel fijner vinden dan vlees dat een paar keer rond het vriespunt blijft schommelen (Zonder water met alleen lucht) waarbij vocht in cellen ontdooit en bevriest.
daar heb je vermoedelijk gelijk in. ik duwde mn vinger in t vlees en voelde "kristallen" als natte sneeuwkorst/ontdooiend ijs en toen heb ik t in de koelkast gelegd.
Dat voorkom je door het in water in de ijskast te zetten, dat buffert je temperatuur heel mooi.

Warm water is een nogo qua bacterieen, en op het aanrecht zou ik ook niet aanraden. Het kan, maar dan daarna meteen doorbakken... en geen pluimverdienen.
Met warmwater is als in de magnetron ontdooien, de smaak veranderd toch. Wel gedaan maar alleen met burgers die dan doorgebakken werden.
Groot blok vlees en medium rare als doel ben ik heel voorzichtig.
Met Vis nog meer. ik koop mn zalm het liefst op de dag zelf bij de visboer door de lage kerntemp van 48 graden is de bacterie doden door verhitting een stuk minder, (zelfde als ribeye mediumrare) dus niet invriezen. t smaakt dan gewoon lekkerder.. totale bulships vermoedelijk maar invriezen veranderd de bite in mijn gevoel.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Daarom is je vlees in een bak water in de ijskast zetten wel een goed idee. Je water wordt niet warmer dan de ijskast zelf, maar je onttrekt wel koude aan je product. Daardoor is het sneller en gecontroleerder op temperatuur.

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:56

PnD

like in Pinda ^_^

Thanks all, ik haal het vanavond eruit en zet hem in het water in de koelkast.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:33
PnD schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 08:26:
Thanks all, ik haal het vanavond eruit en zet hem in het water in de koelkast.
Als'ie vacuum verpakt is, kan dat geen kwaad.

Maar in water zal hij met 1-2u wel ontdooid zijn, dus is vrijdagochtend vroeg genoeg. Als je hem er vanavond al uit haalt, hoef je hem niet in water te leggen.

• ArwinV
  • Laatst online: 15:14
Koffie schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:22:
Iemand hier praktijkervaring met zelf rookworst maken?
Gisteren bij van Beekum deze opgehaald: https://www.vanbeekumspecerijen.nl/rookworst-pakket.html
Recept lijkt rechttoe rechtaan, maar die 3 uur vind ik weer in schril contrast staan met andere recepten die het soms wel over 24 uur hebben (wat mij logischer lijkt?).
de worstbijbel van Meneer Wateetons behandeld roken alleen algemeen en oppervlakkig. Tot mijn verbazing staat er geen rookworst in vermeld.
Met rookworst heb ik helaas nog geen ervaring, maar als ik zie hoe lang ik spek, kipfilet en zalm altijd koud rook dan lijkt drie uur mij ook erg kort. Zou persoonlijk eerst eens acht uur proberen.

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:00
Ik zie zojuist dat kamado joe's 7,5% in de aanbieding zijn bij kamadoexpress.
Komen zulke aanbiedingen meerdere keren per jaar voor ?
We moeten namelijk nog een paar maandjes wachten tot de tuin af is, dus anders wacht ik wel tot blackfriday. Mocht het niet zo vaak voorkomen, dan koop ik er nu 1. Ik heb de prijzen van kamado's de laatste jaren niet in de gaten gehouden.

• Martinusz
Eergisteren de mysterybox besteld bij Vuur en Rook vanwege 10 jaar bestaan voor 10,- (excl. verzenden).
Moet zeggen leuke box voor dat geld :) uiteraard zijn het kleinigheden, maar zeker meer waard dan die 10 euro.

Weet niet of ze er nog zijn, staat nog wel op de site :) en nee ik verklap (nog) niet wat erin zat :P

• Salv
  • Laatst online: 12-11 13:47
Martinusz schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 10:21:
Eergisteren de mysterybox besteld bij Vuur en Rook vanwege 10 jaar bestaan voor 10,- (excl. verzenden).
Moet zeggen leuke box voor dat geld :) uiteraard zijn het kleinigheden, maar zeker meer waard dan die 10 euro.

Weet niet of ze er nog zijn, staat nog wel op de site :) en nee ik verklap (nog) niet wat erin zat :P
Haha is het ook meer dan 17,50 incl verzenden? ;)

Ik heb er geen aandelen in maar ik las laatst dat het gietijzer voor dergelijk model nog steeds slecht verkrijgbaar is maar hier zijn ze weer ruim op voorraad mochten ze nog nodig zijn :)

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gisteren hamlappen en spekvet tot gehakt gedraaid en vervolgens tot een deeg gekneed met rookworst kruiden. Daarna de farce in een darm gestopt en worsten gedraaid.
Uiteindelijk besloot het formaat en afmeting als verse worst/saucijs te doen. Lekker handzaam 1 persoons rookworstje.
Hoef ik ook niet moeilijk te doen met ophangen en knoopjes maken.

Vanmiddag ga ik ze roken, ben benieuwd!

Niet meer op voorraad, dus je kunt het nu wel verklappen ;)

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:36

Pieroman

/me

Ben wel benieuwd wat er in zat, ik had zelf de V2 besteld. Kom er graag achter of dit grotendeels hetzelfde is of echt een hele andere doos.
Box inderdaad niet meer op voorraad dus wat mij betreft kan het verklapt worden :)

• 418O2
Ik vond het nogal een sof de vorige keer
spoiler:
Een handschoen waar ik nog wel wat aan had, maar ook 2 giga kleine gietijzeren pannetjes (10cm ofzo) met een koekjesdeeg.

• Martinusz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BwnU3Auv0tkruc-leoaXkfweq-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AXr50WmHah8QHQFHjval1WMg.jpg?f=fotoalbum_large

- Grote zak hickory/apple chips
- 4 wokkels
- bruine aanmaakblokjes
- Fles Sweet baby rays
- Fles Franks Redhot original
- Fles Jack Daniels bbq glaze
- messenhoudertje
- een mes (nog geen idee wat voor 1 precies :P vlijmscherp en met karteltjes) edit: deze dus :)
- lakkwast (toevallig nieuwe nodig :) )

Niet spectaculair, maar geinig voor die 10 euro :)

[ Voor 37% gewijzigd door Martinusz op 23-10-2020 11:57 ]

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
Martinusz schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:50:
[Afbeelding]

- 4 wokkels
- bruine aanmaakblokjes
- Fles Sweet baby rays
- messenhoudertje
- een mes (nog geen idee wat voor 1 precies :P vlijmscherp en met karteltjes) edit: deze dus :)

Dit is een top mes! Ik heb hem zelf ook en ben er heel erg tevreden mee :) Het is gewoon een alleskunnertje.

• Martinusz
Beun schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:06:
[...]

Dit is een top mes! Ik heb hem zelf ook en ben er heel erg tevreden mee :) Het is gewoon een alleskunnertje.
ah top, hij is in ieder geval rete scherp ;)

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Zonet een borststuk van 1 kg op de BGE gehad. Na 2h was ik van koelkast temp naar 70°C gegaan, nog een uur later zat ik ingepakt op 93°C. De temperatuur van de BBQ zat tussen de 100 en 110°C (alles gemeten met een meater)

Vreemd dat het zo snel gaat, meestal lees je dat het veel langer duurt, of ligt dit aal het "kleine" stukje? Welke tijden halen jullie?

• init6
  • Niet online
Yalopa schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:34:
Zonet een borststuk van 1 kg op de BGE gehad. Na 2h was ik van koelkast temp naar 70°C gegaan, nog een uur later zat ik ingepakt op 93°C. De temperatuur van de BBQ zat tussen de 100 en 110°C (alles gemeten met een meater)

Vreemd dat het zo snel gaat, meestal lees je dat het veel langer duurt, of ligt dit aal het "kleine" stukje? Welke tijden halen jullie?
Mijn meater was erg in accuraat, bij nameten bleek hij 20c te hoog te zijn afgesteld. Ik gebruik hem niet meer.

• init6
  • Niet online
Zojuist 2 spareribs op de BBQ gelegd. :)

Dit keer bij meerdanvlees.nl besteld, ze zien er goed uit en er was een korting actie zodat je 3,65 betaald per 600 gram (streng spareribs). Heb ook de dik bevleesde spareribs besteld, had op iets dikkere gehoopt maar nog steeds prima.

Ben zelf van mening dat er weinig tot geen verschil is tussen varkensvlees (op die keer na dat ik bij Aalvink bestelde en er een rotte eieren lucht uit de verpakking kwam). Iberico of de varken om de hoek, ze smaken bijna hetzelfde.

Heb ze in een eigen gemaakte rub gezet van 1 deel zout, 1 deel gerookt paprika poeder, 1/4 deel chili flakes, 1/4 deel chipolote poeder, 1/4 deel uienpoeder, 1/2 deel knoflook poeder. Ik ga ze indirect roken met appelhout chunks en tussentijds met water besproeien. :) Heb deze keer een saus gekocht (meestal maak ik deze zelf, maar deze had passievrucht en dat had ik nog nooit geprobeerd). Over 2 uur een dikke laag aanbrengen en dan in slagerspapier. Zin in! :D

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

init6 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:47:
[...]

Mijn meater was erg in accuraat, bij nameten bleek hij 20c te hoog te zijn afgesteld. Ik gebruik hem niet meer.
Holy shit , kun je die niet hercalibreren? Mijn cheapass inkbirds kunnen dat meen ik wel :X

• init6
  • Niet online
Boudewijn schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:55:
[...]

Holy shit , kun je die niet hercalibreren? Mijn cheapass inkbirds kunnen dat meen ik wel :X
Njet! Support gemailed en kreeg terug dat het onmogelijk was dat hij niet accuraat was. Vervolgens foto's gemaakt van de meater resultaten en 2 meters ernaast. Vervolgens het verzoek of ik hem richting hun (ergens in America) kon verzenden. Hij ligt nog in de kast...

Mijn eerste brisket er door verknald (denk ik), ding was een schoenzool.

[ Voor 7% gewijzigd door init6 op 23-10-2020 13:58 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ouch. Ik moet toegeven dat in mijn meters wel even test met kokend water en ijswater.
Ook mijn thermapen die met een ijkcertificaat met zijn serienummer erop kwam.

Daarna heb ik de thermometers gewoon in een bak heet (een bak koud) water gezet van random temperatuur... En de meting vergeleken met elkaar en die thermapen . Zonde van zo'n duur ding.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Mijn Meater ok eens testen straks...

//edit:
Met kokend water geeft de meater 97°C aan. Niet perfect, maar niet van de orde dat het er keihard naast zit...

[ Voor 63% gewijzigd door Yalopa op 23-10-2020 16:46 ]

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:46
Project kamadomeubel kruiwagenprincipe is van start gegaan met het bestellen van de twee bokwielen. Het hele idee is ontstaan uit onvrede over de kleine wieltjes die onder het standaard onderstel zitten, dat is in combinatie met oud hollands gebakken klinkers in de tuin niet echt handig. Daarom dus luchtbanden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XuXpYTo49K_BwLPDaq3sBjh_7EQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2bsPI32lMYnWSZr1UewRiCfP.jpg?f=user_large

7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ben je niet bang dat je linkeronderhoek de grond raakt als je die kruiwagen een beetje lekker optilt?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Martinusz schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:50:
[Afbeelding]

- 4 wokkels
- bruine aanmaakblokjes
- Fles Sweet baby rays
- messenhoudertje

niet echt boeiend dus ;)

• Martinusz
:D wat verwacht je dan voor een 10,- dat er geen green egg mini in zou zitten was wel duidelijk :+

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-11 08:06

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ze zien me al aankomen met 2 bakstenen omgewikkeld in alu folie...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Martinusz schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:32:
[...]

:D wat verwacht je dan voor een 10,- dat er geen green egg mini in zou zitten was wel duidelijk :+
Niet?! :P

Nee snap je wel hoor. Maar de helft is weggeef/goodiebag meuk

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:46
Boudewijn schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:57:
Ben je niet bang dat je linkeronderhoek de grond raakt als je die kruiwagen een beetje lekker optilt?
Nee, ik denk dat dat meevalt. De band steekt er 10 cm onder vandaan, het hart van de band zit op 50 cm van de voorkant, en 100 van de achterkant. Dat betekend volgens mij dat je de achterkant 20 cm op moet tillen om de grond met de voorkant te raken.

7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-11 22:14
Vanavond een lekkere burger gemaakt. Ik had nog pulled pork in de vriezer liggen en zag laatst een lekker gerecht van Noskos. De Memphis burger.

Het resultaat.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8PwbWu6slUl8v55kgH2DdEIG9PY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4B1VAKenjQXhsNOYvaEvRgzo.jpg?f=fotoalbum_large

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Eerste run in de koudrookkast vandaag: homemade rookworst. Super benieuwd naar!
Ook nog even een kilootje moinkballs in elkaar staan draaien.
Morgen bier tasting met vrienden. In de middag moinkballs, 's avonds braaiworst, jalapeno/cheddar worst, hopelijk rookworst, stukje porchetta en een warm gerookte zalm.en nog wat verse worstje van de worst workshop.
Worstige dag dus morgen :)

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Koffie schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:51:
Morgen bier tasting met vrienden. In de middag moinkballs, 's avonds braaiworst, jalapeno/cheddar worst, hopelijk rookworst, stukje porchetta en een warm gerookte zalm.en nog wat verse worstje van de worst workshop.
Waar meld ik me aan om vriend van jou te worden? :P

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:51:
Gisteren om 15:15 zijn de worsten de kast in gegaan. De ring gevuld met beukmot. Rond 00:15 vannacht heb ik de ring eruit gehaald en leeg geklopt (liep nog). De ring vervolgens met eikmot gevuld en weer aangestoken.

Zojuist even gaan kijken en toen was de ring op en uit. Ik heb er een temperatuur sensor in hangen, en als ik in de grafiek daarvan kijk zie ik een stijging die rond 06:50 (17 graden) start met het hoogtepunt om 07:25 (21 graden) om vervolgens weer te zakken naar 13 graden (08:20),
Heel veel rooktijd heb ik dan niet verloren.
Zojuist de ring weer gevuld met eikmot en in de kast geplaatst.

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 07:53

Apie!

Newer, better & confusinger

@Plint Om even terug te komen op deze post en het buiten laten staan van de Kamado Joe Junior, gisteren heb ik beef rib fingers gemaakt op de KJJ en tot mijn verbazing zag ik dit toen ik de margrietschijf open draaide:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/22jaMeMnivMMK-E42xeHP_MIlkE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iAVTmgZga1LQ4wHWNTROcuC5.jpg?f=fotoalbum_medium
Roest :/ Dat heb ik nog nooit gezien. Dus ik ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen...

Qua accessoires heb ik voor het eerst het rekje van de AirFryer XL misbruikt om zo alle rib fingers op de KJJ te krijgen zonder dat ze tegen elkaar aan liggen of ze hoeven te stapelen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9L_snxQS0Hy8GNpfkHtZonjncs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sKJWvmm0DweEGQtTaGizaHDQ.jpg?f=fotoalbum_medium
Werkt prima :P

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

@Apie! Even contact opnemen? Neem aan dat ze t netjes oplossen.
Slim idee van je airfryer rekje.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MrVegeta schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 17:45:
[YouTube: KIP op de BBQ! Spatchcock chicken recept]

Ze zien me al aankomen met 2 bakstenen omgewikkeld in alu folie...
Hier al jaren geen commentaar meer op 'rare' accessoires ;)

Paar jaar geleden kwam ineens de hype om het RVS rekje van Ikea te gaan gebruiken.
Natuurlijk "well known" in de wat meer experimentele kringen, maar uitleggen aan 'nieuwkomers' leverde toch altijd wel een grappige reactie op.

Zelfde als met bakstenen in folie, niet iedereen wil gelijk alles aanschaffen, zo'n officiële tool kost hier in NL gewoon de hoofdprijs.
( gietijzeren holder kost gewoon rond de 100 euro )
Via Amazon.de soms wel 50€ te vinden, maar als je dan wat rondkijkt in de VS, liggen ze gewoon in de supermarkt, net zoals je hier een kaasschaaf kan vinden.

Net als een gietijzeren skillet, de prijs begint nu redelijk te dalen, maar twee jaar geleden was een beetje pan niet onder de 40€ te vinden.

Of een voorbeeld met prijs ;)
Zoek de verschillen :

https://www.amazon.com/Al...ess&qid=1603529692&sr=8-5

https://www.bol.com/nl/p/...LKNIxQ.1_4.5.ProductTitle

• init6
  • Niet online
Apie! schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:52:
@Plint Om even terug te komen op deze post en het buiten laten staan van de Kamado Joe Junior, gisteren heb ik beef rib fingers gemaakt op de KJJ en tot mijn verbazing zag ik dit toen ik de margrietschijf open draaide:

[Afbeelding]
Roest :/ Dat heb ik nog nooit gezien. Dus ik ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen...

Qua accessoires heb ik voor het eerst het rekje van de AirFryer XL misbruikt om zo alle rib fingers op de KJJ te krijgen zonder dat ze tegen elkaar aan liggen of ze hoeven te stapelen:
[Afbeelding]
Je kan de margrietschijf even in de olie zetten (ik gebruik gewoon olijfolie), dan op de hete BBQ en dan ziet hij er weer goed uit. Ik heb dit bij mijn BGE gezien een paar jaar geleden, nu zet ik hem 1x in het jaar in het olie en zie geen verdere achteruitgang.

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:08
Straks heerlijk buikspek op de mini egg, nachtje gemarineerd in oosterse marinade.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6NZIAzsb0_62oK_BhCGtEIgDNw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7jsenZW5XeYzDlN7OYKBpEUh.jpg?f=fotoalbum_large

Mooi varkensvlees van piggy's Palace.

• Martinusz
Apie! schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 10:52:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Niet zo gek toch dat het gaat roesten onbeschermd buiten :? Als het vet eraf is gaat het roesten, dus of goed vettig houden of beschermen ;)

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

init6 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 12:06:
[...]

Je kan de margrietschijf even in de olie zetten (ik gebruik gewoon olijfolie), dan op de hete BBQ en dan ziet hij er weer goed uit. Ik heb dit bij mijn BGE gezien een paar jaar geleden, nu zet ik hem 1x in het jaar in het olie en zie geen verdere achteruitgang.
"Crisco Vet Voor Het Inbranden/Onderhouden Van Gietijzer .."
Heb een tijd rijstolie gebruikt "hogere verbrandingstemp dan olijfolie" maar deze witte "pasta" werkt makkelijk.
gewoon een lapje in de pot houden en elke keer als je rooster "droog en vuil is" even borstelen voor t vuil and aanslag en dan nieuw laagje aanbrengen. beschermd ook tegen "roesten".
Bij opwarmen dampt t even en je bent ready to go.
(gebruik nu de rijstolie als inwrijfmiddel voor mn frame werk (RVS maar klein laagje is top tegen "roestpitjes" en topvent. en de crisco voor mn pannen en roosters. )

Lijnolie was vroeger voor metalen gereedschap de manier om roestvrij te houden in natte omstandigheden.

• Salv
  • Laatst online: 12-11 13:47
Ik dacht laat ik vandaag eens naar de Hanos gaan nu deze toch open zijn voor het "gewone" volk. Een eerste keer in z'n groothandel, als ik mijn kinder dagen in Sligro niet mee tel, ik wist ook even niet waar ik het moest zoeken haha.

Uit eindelijk de vlees & vis & kip afdeling gevonden en wist gewoon niet wat ik mee moest nemen en wat ik allemaal zag tegen over wat er bij mijn slager ligt ( en vooral voor de prijs ) Natuurlijk kan het hier en daar wel goedkoper maar ik moet zeggen dat ik positief verrast was voor de prijzen als ik dit moet vergelijken met mijn slager plus de online shops.

Ook al zeg je tegen jezelf niet te veel meenemen is dat toch heel moeilijk als je daar loopt en ben ik toch wel blij dat ik het bescheiden heb gehouden. Ik heb meegenomen een kilo iberico ribfingers, 800 gram entrecote en 1.3kg bavette. Verder nog wat kippendij en gehakt en fleur de sel :)

Der lagen ook nog wel wat rubs maar die heb ik laten liggen en de kruiden bij de toko zijn toch wel een slagje goedkoper dan bij de Hanos, al zal dat misschien in volume wel weer mee vallen. Helaas waren de bekende zwarte handschoenen niet op voorraad dus daar wil ik nog een keer voor terug zodat ik daarna ook een brisket, picanha en varkensnek kan meenemen bij een volgende keer shoppen ;)

Nog wel even staan kijken bij de wagyu en black angus stukken vlees, zijn toch mooi alleen jammer dat het zulke grote stukken zijn dat ik het niet kan verantwoorden om zoiets te halen voor slechts ons twee ;( Dus als troost wel een kilo stoofperen meegenomen die straksjes alvast lekker laten pruttelen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YzENoaGJ1JjgtO5TnHX5lILGpWw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qzbjKoDBpvJd749LVQBnXgFA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6xFX5NHYuLdTu4eeuGBcxZQrwXk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JLYKPjSogLTMPXa5Ae0RKFh7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2dHAv7V2_ClkOEGJZ8Ymk20n-Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oBR6fpXrZ3HJvbOIi6xxjyyq.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iRXgOcZZs0lT5sP8qCu0Swj5ndU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1yvteY1m7gwcj69yx7Xu2lLS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K9Rc5ZWXqwlb_p6858iqEyc9bAQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tnHr3znOOI7MrYkuFSJOVaTG.jpg?f=fotoalbum_tile

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Pagina: 1 ... 119 ... 349 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism