Zojuist een pulled pork gemaakt maar helaas mislukt in mijn ogen. Het vlees was te droog / taaiig (op ze west fries).
Weet alleen niet goed waar het probleem zit, hopelijk is er iemand hier die mij wat tips kan geven.
Ik had een stuk (1,5 kilo) procereur.
Had deze de avond van de voren geinjecteerd met een mix van appelazijn, worchester, ui en zout en daarna in de rub gezet.
De volgende ochtend heb ik deze op bbq gelegd. Na ongeveer 4.5 uur was deze op een kern temp van 74 graden.
Heb het vlees vervolgens ingesmeerd met een glace. Daana nog een uur erop laten liggen.
Na het uur heb ik het in dubbel alu folie gewikkeld tot deze 88 graden was. Kon er voor mijn gevoel makkelijk doorheen prikken met een sateprikker.
Een kwartiertje laten afkoelen om vervolgens weer in de folie te gaan voor een uur.
Na dat uur wilde ik gaan pullen. Toen merkte is al dat het vlees echt moeilijk uit elkaar ging. Met moeite kon ik er mooie stukken van
maken voor op een broodje. Toen dat aardig gelukt was, heb ik het vocht dat ik overhad van de eerste alu verpakking toevoegd. Hierdoor werd het
vlees iets malser maar toch niet zoals ik had gehoopt.
Het vlees was te droog naar mijn mening. Het was nog wel te eten, de smaken waren goed. Heb hieronder mijn temps erbij gezet. Die waren niet heel bijzonder.
iemand een idee of tip waar ik op kan letten?