Ik ben nieuw in de wereld van ESP32, en heb even wat hulp nodig.
Als een cadeau ben ik een behuizing aan het printen waarin een schijf van 300mm moet gaan draaien, waar een gewicht van =/- 3Kg op rust.
(365 muntjes van 1eu. , schijf moet kunnen draaien zodat er een jaar lang elke dag 1 euro uitgevallen komt.op de voorkant van het apparaat komt een display met een countdown timer van 24uur, waarop staat hoelaat de volgende munt wordt uitgeworpen)
Hele basisontwerp heb ik al zo goed als uitgetekend, alleen nu kom ik op het gedeelte van de aandrijving.
Ik wil de schijf via een tandwielverbinding vanaf de buitenzijde aandrijven (moet de juiste vertanding nog tekenen)
Nu heb ik de elektronica zo ver werkend, maar ben ik bang dat de huidige motor niet krachtig genoeg is om het stabiel werkend te houden.
Op dit moment was ik uitgegaan van een vrij simpele stappenmotor:
Maar zou ik deze willen vervangen voor een krachtigere Nema-17 stappenmotor die ik van een oude 3d-printer heb geschroefd.
Maar... de motor die ik nu heb kan ik gewoon van stroom voorzien via de USB ingang van mijn ESP bord
De nema17 driver heeft het liefst een spanning van 12v zoals ik heb begrepen.
Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken, zodat ik maar 1 stroomkabel naar het uiteindelijke apparaat houd?
Ik zat te denken aan een 12v adapter met 3 of 5A , en deze te splitsen naar de driver én naar een stepdown module, om vervolgens vanuit de stepdown module de ESP van 5v te voorzien.
Is die dé manier om het te doen?
Alternatief plan was een goedkope 220v mini voeding voeding te kopen, welke zowel 12v, 5v en 3.3v output heeft, maar dat lijkt mij voor dit relatief simpele project een beetje overdreven?
En natuurlijk, het budget..
Omdat het apparaat eigenlijk alleen als behuizing voor het daadwerkelijke cadeau gaat dienen, wil ik het budget zo laag mogelijk houden.
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346