Ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus het is echt niet de bedoeling om een oude discussie op te laaien. Ik begrijp dat het ventiel het debiet bepaalt, want de kraan stuurt alleen het ventiel maar aan en het water gaat gelukkig niet door de kraanRichieB schreef op maandag 28 december 2020 @ 08:51:
@BugBoy Begin jij nu ook weer de discussie opnieuw? Niet de kraan maar het ventiel zorgt voor de flow/het debiet. Dus gewoon de HR92 op een thermische afsluiter met de juiste (hoge) kvs waarde zetten.
Ik ben zelf ook op zoek naar een eenvoudigere installatie die enkel met thermostaatkranen werkt. Dat scheelt flink geld, dus ik zou je zeer erkentelijk zijn als je een typenummer hebt van zo'n ventiel. Ik wil namelijk anders wel een zoneklep gaan plaatsen.
Ik heb niet gekeken of de stroomrichting juist was, maar de vraag beantwoord of die in de retourleiding mag. Volgens Honeywell zelf is het aanbevolen om deze in de retourleiding te zetten. Ik heb in mijn originele bericht de bron aangepast en die zou het nu wel moeten doen.En de installateur heeft bij @scotman21 het ventiel in de verkeerde stroomrichting geplaatst. Dat heeft hij dus niet goed gedaan.
Dit is trouwens de link: YouTube: Tweewegklep aansluiten op de BDR91 | Honeywell Home. Zou men hier een zoneklep plaatsen omdat dit een 3/4" leiding is?
[ Voor 5% gewijzigd door BugBoy op 28-12-2020 10:49 ]
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.