Ik heb even gekeken en wat me opvalt is dat de Evotouch aangeeft dat er 0% warmtevraag is. Ook de OpentTherm geeft aan dat er 0% warmtevraag is. De woonkamer staat op 19 graden ingesteld en de Evotouch geeft aan dat het 19 graden is. Dit klopt dus allemaal.DukeBox schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 13:02:
[...]
Dat zou niet zo moeten zijn.
Je zou nog een extra kalibratie kunnen doen en een vers setje batterijen om dat uit te sluiten. Ook even het ventiel pinnetje paar keer goed indrukken (en evt. smeren) kan ook helpen.
Als je gebruik maakt van adapters kan je daar hoe dan ook last van hebben (en houden).
Toch staat de kleppositie (optie 10-1) op 26. 0 en is dicht en 100 is helemaal op. Als ik vervolgens de temperatuur aanpas naar 18,5 sluit de HR92 iets verder (kleppositie wordt lager). Zet ik hem volgens op 18 graden gaat de kleppositie naar 0 en is deze dus helemaal gesloten.
Dit is dus denk ik wat er gebeurt. Als de Evotouch op 19 graden staat ingesteld en het is 19 graden, dan staat de klep dus nog steeds een beetje open en loopt er warm water voor de radiatoren doorheen.