De evotouch is een bedieningspaneel met ruimtevoeler. Dus je kunt bijvoorbeeld meerdere hr92 onder hangen. De round wireless kun je als losse voeler gebruiken in een slaapkamer al is een hr92 ook een voeler. Ik heb zelf in de slaapkamers een round wireless icm met een hr92 omdat de gordijnen een afwijking geven op de hr92 als voeler.Just-Michael schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 15:22:
Ik ben aan het bekijken of Evohome aansluit op mijn wensen en daarbij direct een overzicht aan het maken van de modules die ik nodig zal hebben.
Vraag waar ik nu mee zit; Heeft het bedieningspaneel (ATC928G3000) een temperatuursensor die ingesteld kan worden voor de ruimte waar deze hangt? Is dit bijvoorbeeld de keuze "Evotouch sensor"?
Dit i.v.m. vloerverwarming in woonkamer/keuken waar dus geen HR92 geplaatst zal worden. Of zal hier een Round Wireless in de ruimte bijgehangen moeten worden om in te stellen als temperatuurvoeler?
Daarnaast lees ik verschillende stukken omtrent de keuze voor een OT (R88) of aan/uit (BDR91) ketelbesturingsmodule.
Ik heb op de bovenverdiepingen in totaal 5 radiatoren die ik wil voorzien van een HR92. Op de bgg heb ik vloerverwarming en weet niet zo zeer wat hier handig is. Enerzijds kan ik deze open laten dat deze "altijd" verwarmt als er *ergens* warmtevraag is. En eventueel zou hier een zoneklep geplaats kunnen worden, maar klopt het dat dit alleen werkt wanneer er gebruik gemaakt wordt van de aan/uit module, of werken deze onafhankelijk van elkaar en regelt Evohome gewoon dat de klep open gaat wanneer er warmtevraag is?
Je kunt een r88 gebruiken als ketel aansturen als je vloerverwarming hebt, het werkt alleen niet prettig. Ik heb hetzelf gehad en de ketel gaat zover terugmoduleren dat je eigenlijk te weinig afgifte in je vloer krijgt. Een bdr91 werkt beter en een beetje moderne ketel moduleert toch wel op aan/uit.
De vraag mbt klep begrijp ik niet helemaal. Maar het werkt als volgt. Je hebt een bdr91 voor ketel aansturing en een tweede bdr91 voor het aansturen van een zonneklep. Evohome bediend bepaald zelf of de zonneklep open of dicht moet. Stel je hebt een thuiskantoor en stookt daar lekker, dan zet evohome het thuiskantoor aan en de klep voor de vloerverwarming in de huiskamer dicht.
Aanvullend:
Je kunt een ketel aansturen met een R88 en een zonneklep met een bdr91, de bdr91 werkt alleen prettiger.
Qua efficiëntie een tip, koop een BDR91A voor een zonneklep (goedkoper) en een BDR91T voor de ketel(meer instellingen ook voor warmtepomp)
[Voor 5% gewijzigd door Dashlane op 04-02-2023 16:31]