Ik hoop dat dit het juiste topic is maar ik heb de volgende situatie (met onderstaande issue).
Honeywell evohome systeem. Vloerwarming is als 1 zone geschakeld. Voor de vloerverwarming is een bypass geplaatst.
Radiatoren boven zijn allemaal voorzien van een honeywell evohome thermostaat knop. Zo ook op de badkamer.
Op de badkamer heb ik regelmatig het issue dat deze begint te tikken/ratelen. Dit is niet het reguliere ratelen van het opendraaien van de thermostaat knop. maar net een metaal getik/geratel tegen de waterleiding/radiator aan. Dit is overigens een geratel wat je door het hele huis hoort!
Geluidsfragment:
https://drive.google.com/...B1WWQVa_/view?usp=sharing
Mijn installateur weet het ook niet meer. Ze hebben al meerdere malen contact gehad met Honeywell. Zij hebben uiteindelijk het (vreemde) advies gegeven om een minuscuul gaatje te boren in de bypass, dit zou het probleem op moeten lossen. Helaas is dit niet het geval. Andere radiator knop ook al geprobeerd, helaas geen effect.
Gevoelsmatig komt het probleem willekeurig (overdag) voor. In de ochtend komt het redelijk op het zelfde moment voor (overigens is het niet elke ochtend).
Mijn verwarmings planning in de ochtend:
Hele nacht is de vloerverwarming (woonkamer) 18.5 graden
Hele nacht is de badkamer 16.5 graden
Om 06:00 gaat badkamer naar 19 graden
Om 06:50 gaat de badkamer ratelen
Om 07:00 gaat de badkamer terug naar de nacht/weg stand a 16.5 graden
Enige (echte) oplossing is het manueel dichtdraaien van de thermostaat knop, anders blijft het geratel doorgaan.
Andere oplossing (maar niet werkbaar voor mij) is de thermostaat knop helemaal open draaien en de knop eraf halen, zo blijft deze dus altijd in de stand open. Ik heb dit in een periode van 1 maand bekeken en ik merk dat ik toch 30-40% meer gas verbruik in die periode en dat is dus niet echt wenselijk. Sowieso omdat er dan geen grens is qua maximale temperatuur wordt het in de badkamer subtropisch warm.
Ik ben redelijk ten einde raad. En ik hoop dat hier iemand het zelfde heeft ervaren en hier een oplossing voor heeft. Mocht dit toch in een ander topic thuishoren dan laat mij dit even weten.