Heb je aan al je zones een shelly hangen?RvdM87 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:23:
[...]
Dit is wat er gebeurd als de ruimte nog niet op temperatuur is:
[Afbeelding]
Hierin zie je de vloerverwarming schakeling door evohome,de daadwerkelijke schakelingen van het ventiel (met een shelly en node red doe ik wat nabewerking), de temperatuur, en het vermogen van de WP.
helaas kun je nu niet hoveren met je muis, maar als je dat doet zie je dat de WP steeds 1-2 minuten nadat de VV klep dicht gaat uitschakelt.
De woonkamer is niet op temperatuur, dus wat mij betreft mag de klep open blijven.
Ik snap overigens wel waarom de evohome dit doet: bij hoge temperatuur verwarming kun je op deze manier overshoot vermijden. Omdat ik weersafhankelijk de watertemperatuur bepaal, is er vrijwel geen overshoot.
Graag zou ik per zone aan willen geven of dit soort PI regeling middels aan-uit gewenst is of niet, maar dat is alleen maar te bouwen als je zelf handig bent met shelly's en node red.
Uiteindelijk lukt me dat wel, maar na 1000€+ uitgegeven te hebben aan een multi zone systeem voelt het een beetje vervelend.
Een grote buffer installeren om daarmee de tekortkomingen van mijn zoneregeling te compenseren voelt nog iets vervelender dan die paar shelly's en een paar avonden tijd. Ik wil namelijk wel gewoon dat de WP uit gaat als er geen warmtevraag is. Continu water door de buffer heen pompen en op temperatuur houden is prima als het echt koud is, maar in de huidige weersomstandigheden is het gewoon 60-70% van de dag niet nodig.
En aan je BRD91 ook? Ben wel benieuwd naar het hele plaatje
Hoe regel jij nu dan? vertraagde uit tijd? Gemiddelde vraag?
Heb je er nog iets tussen zitten (HA? Domoticz?)? Of gebruik je de rechtstreekse API?
Domoticz integratie ligt er bij mij sinds gisteren uit overigens.
[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 03-10-2022 10:32 ]