roffeltjes schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:31:
[...]
Dit vervalt als je de 60 jaar coöptatie door de christen Democraten erbij neemt met de daarbij blijvende verwerping van alle eerdere spelregels. Deze situatie had veel rustiger kunnen worden afgebouwd zonder die samenzwering waarbij de rechtstaat stelselmatig werd ondermijnd.
Ik hoop dat je beseft dat de oorzaak hier niet Links, is, maar de boeren en hun politieke partners de Christen Democraten. En zeker Groen Links heeft hier helemaal en dan ook helemaal niks mee te maken... niet bij het ontstaan, niet bij de groei en niet bij het huidige beleid.
GroenLinks is niet de oorzaak, en dat benoem ik ook nergens. GroenLinks geeft echter wel hun mening in deze discussie, komt in Nieuwsuur met hun ideeën, en op basis daarvan kan ik toch een mening vormen?
[...]
Het eerste, ja, wat echter een paar trappen naar beneden is van je eerdere claim dat ze iedereen gedwongen het OV in willen proppen Je snapt toch wel dat wat je daar zei gewoon niet waar was?
Het tweede? Hoezo? GL heeft deze crisis toch niet veroorzaakt? Ze hebben het beleid niet gemaakt, ze hebben het beleid niet geschonden en ze regeren nu niet.
Je snapt toch dat dit het wegggooien is van alle logica? Het CDA creëert het probleem, de VVD timmert je op je smoel en je gaat jezelf vertellend dat GL anti-boer is?
Even serieus, als je die lijn doorzet ga je jezelf de volgende verkiezingen weer met een honkbal knuppel afranselen en dan maar niet snappen dat het niet beter wordt.
De problemen zijn ontstaan door een papieren werkelijkheid voor natura 2000 gebieden, met onhaalbare doelstellingen voor NL door een groot deel buitenlandse depositie en een groot deel door de veehouders. Hier heeft de rechtse coalitie verdere fouten gemaakt.
Klopt helemaal. GroenLinks heeft weinig in de melk te brokkelen, klopt ook als je niet regeert.
Daarom reageer ik ook over hun plannen. Niet wat zij hebben gedaan, maar wat zij willen. En dat krijg ik nou alleen maar een negatiever gevoel van waarin we moeten inleveren.
Er is geen enkele partij die de boeren nu nog kan helpen. Het probleem is te groot. Maar als je al partijen zou moeten vertrouwen zou het IMHO de PvdA zijn.
Het kan zijn dat de PvdA inderdaad weer terug is, probleem waar zij mee kampten waren grote interne strubbelingen ten tijde van de laatste verkiezingen.
Nog nooit op de PvdA gestemd aan de linkerkant. Wel op SP, piraten en CU. Al was CU puur omdat ze gemeentelijk destijds verreweg de beste ideeën hadden.
Piraten was destijds een one issue keuze, ik wilde privacy een stem geven, en wist dat ze toch niet groot zouden worden, dit omdat de VVD en CDA erg eng bezig waren en zijn.
[...]
Extreme afstand forenzen is een keuze. Dat is niet iets wat ik poneer, dat is een keihard feit...
Zeker niet! Ik ken mensen die na werkloosheid van het UWV voor een bedrijf moeten werken 100km verderop. Die mensen hebben geen keuze, want de huizen 100km verderop zijn onbetaalbaar. Daarnaast is er nog een partner die wel lokaal werk heeft. Dus verhuizen gaat ook niet. Zeker geen keuze voor die mensen.
[...]
Je bewijs is gebaseerd op welk beleid en programma?
Daar is geen bewijs voor. Wel logica. Als er per buslijn gemiddeld 1 persoon in zit (excl buschauffeur) is het op geen enkele manier rendabel. Ook niet als zoiets vanuit de staat wordt gedaan. Ik zie GroenLinks dat ook niet doen. Is gewoon geld weggooien.
[...]
Fietsen werden in de jaren 80 gejat (is nu een stuk minder) ^^
Verder is jouw situatie toch ook geen standaard situatie? Of telt jouw situatie wel en de mijne niet? Jij gaf aan dat ik een stadse oetlul was en ik geef je terug dat ik niet alleen niet uit de stad kom, dat ik ook nog uit drie generatie autoloos kom.
Ik kan er ook niets aan doen dat jij een foute aanname maakte.
Volgens mij heb ik jou nergens een stadse oetlul genoemd. Alleen dat ik het programma van GL niet vind passen bij de regio's waar ik vandaan kom, en waar ik woon.
[...]
Allereerst zijn er altijd keuzes, zoals je zelf weer toegeeft. Ten tweede, de gemiddelde forenzen afstand is ruim binnen fietsafstand (dik onder het uur). Dat is weer niet mijn mening, dat zijn de cijfers. Kan ik ook niets aan doen.
En bij die cijfers is het hele land genomen? Want ik kan me goed voorstellen dat mensen die in de stad wonen binnen een uur fietsen van het werk wonen, op het platteland ligt dat toch anders. En dat is vooral de laatste 20 jaar veranderd.
En om deze maar weer terug te zetten, in welke mate is Groen Links hier van zins om mensen te dwingen? Welk stukje beleid en Programma mis ik? Of is dit een gevoel wat je hebt zonder dat je het ook maar enigszins kan duiden?

In het programma staat duidelijk dat men wil stimuleren dat er auto gedeeld wordt, of met de fiets gegaan wordt. Uiteindelijk is stimuleren m.i. gewoon een nette vorm van dwingen. Mooier kan ik het niet maken.
[...]
Kom eens met zowel beleid als programma waar er autos worden afgepakt?

Misschien niet direct afgepakt, maar wel duurder gemaakt. Punt 39 benoemt duidelijk een kilometerheffing (die m.i. al in brandstof zit). Als het duurder wordt is de kans aanwezig dat mensen het niet meer kunnen betalen.
Wie in een vieze auto rijdt betaalt een hoger tarief -> dat zullen oudere auto's zijn van armere mensen. Leuk voor ze. De rijke Tesla rijder blijft (weer) buiten schot, net als dat ze nu al de grote voordelen plukken van de lease regelingen met 0 en 4% bijtelling. Dat zou ik -bijna- VVD beleid noemen.
[...]
What does this have to do with the price of tea in China?
We waren of wilden 1 Europa toch? Waarom dan zulke grote verschillen. Overigens liggen voor mij Duitsland en België dichterbij dan Den Haag.
We hebben het toch over Groen Links, de partij die überhaupt nooit beleid heeft gemaakt op dit gebied?

Nooit beleid nee, wel programmapunten die nog verder gaan dan de huidige situatie. En waarom zou ik dat niet mee mogen wegen in mijn mening?
Je pint falend vervoer en landbouw beleid op Groen Links terwijl die aantoonbaar hier al veel eerder voor waarschuwden en niet of nauwelijks invloed hebben op deze materie. Dat is toch bizar?
Nee, ik pin hun partijpunten op ze. En die gaan juist veel te ver. Maar daar gaan we het toch nooit eens worden.
Niks, want ik ben geen boer. Wel vond ik die beslissing niet positief. Ik ben niet voor overproductie.
[...]
GL is juist pro-platteland. Meer biodiversiteit, minder intensieve veehouderij. Het is maar vanuit welk perspectief je het bekijkt.

Dat zal van de insteek afhangen. Ik ben absoluut niet voor megastallen, maar alleen maar klein is m.i. ook niet waar je als land voor moet gaan.
[...]
Yep, maar nu is het een vrijbrief om onbeperkt (binnen de grenzen van wat je werkgever ok vindt) kilometers te maken. Je betaalt nu vast bedrag aan bijtelling, ongeacht of je 5000 of 15000 privékilometers per jaar rijdt.
Ik doe daar zelf net zo goed aan mee, want wij hebben ook een een leaseauto op de inrit staan. Maar kosten van autorijden spelen geen enkele rol in de overweging wel of niet even vanuit Den Bosch naar Groningen te rijden.
[...]
Ik heb genoeg collega's die er elke dag voor kiezen om >100 km enkele reis in de auto te gaan zitten. Die collega's kunnen met hun competenties gemakkelijk een baan vinden dichter bij huis.
Klopt. Overigens hebben wij wel een max aantal privé kms. Maar dat ligt vrij hoog. Verder zullen er vast mensen zijn die dichterbij kunnen werken, maar in sommige gebieden is dat gewoon niet zo. En sommige mensen worden gedwongen werk aan te nemen door het huidige beleid..
[...]
Waar baseer je dat op?
GL heeft het OV niet uitbesteed bij marktpartijen. Marktpartijen met een winstoogmerk, die er alle belang bij hebben om niet rendabele lijnen af te stoten.
Tja je hebt onrendabel en onrendabel. Als de buschauffeur er grotendeels alleen in zit, zal ook GL daar geen bus laten rijden
[...]
Je hebt geen zin om verworvenheden in te leveren? Waar ben je bang voor?
Simpel, dat wat ik verworven heb, (ondanks wat er vroeger is verteld wat ik allemaal nooit zou kunnen), en waar ik plezier in heb onbetaalbaar wordt.
En ja, ik zie het als verworvenheid als je een compleet ander leven leidt dan wat je vroeger werd voorgeschoteld door deskundigen. En daardoor wil ik ook alles doen en proberen. Gewoon omdat ik leef.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Dus ja, dat zie ik als mijn verworvenheden..
En waarom bij mij de stemwijzer altijd VVD aangeeft terwijl ik vrij weinig voor die partij voel weet ik niet. Het zal wel komen doordat ik over verkeer een sterke mening heb.
Sowieso vind ik stemwijzers maar rare dingen. Teveel stellingen behoeven meer dan een ja of nee. En als je dan 'geen van beide' kiest schiet het ook niet op.
Bovendien is aan mijn eerdere meningen te zien dat ik een grote overheid in zorg en nutsbedrijven als positief zie. Compleet tegenstellend aan 'rechts'.
Net zoals mijn mening dat inkomens t/m Jan Modaal volledig moeten worden ontzien qua belastingen, om rondpompen van geld te voorkomen. En dat een basisinkomen ook een goed idee is.
En dat huisjesmelkers meer belasting mogen betalen om hen van de woningmarkt af te drukken, zodat normale mensen weer kans krijgen.
Allemaal zaken waarin ik naar mijn idee niks met 'rechts' heb.
Het 'grappige' is alleen wel dat de vervangingstermijn van mijn hulpmiddelen juist tijdens 'paars' versoberd is (minister Borst), waardoor je nog steeds de kromme constructie hebt: "7 jaar gebruiken, 5 jaar reparaties inbegrepen". Tussen 5 en 7 jaar heb je de keuze uit zelf betalen van reparaties of meer betalen voor aanschaf.
Terwijl volgens mij in 2013 juist de vergoedingen zijn verbeterd.
[
Voor 7% gewijzigd door
GAIAjohan op 06-11-2019 22:40
]