haal de aanhalingstekens weg, essay is het.
de russia conspiracy en alle duidelijk getoonde onvrede hier heb ik het idee dat ik de enige ben die het een aardig stukje vond. Schrijfstijl en dergelijken kunnen een stuk beter, maar er zitten interessante onderwerpen in. Ben ik dan zo blind in wat ik lees? Ik zie nergens dat hij "vrouwen terug achter het aanrecht" wil, ik lees wel dat de tijden zijn veranderd, en dat door vrijheid mensen zich minder vrij voelen (wat ik zelf ook herken).
jep je bent zo blind. Het is gepubliceerd op een platform wat zwaar politiek is. Voor de rest is de schrijver iemand die zich wat bezig houd met filosofie, wat eigen gedachtengangen en voor zijn aannames weinig tot geen onderbouwingen heeft. Baudet is in zijn essay voor de rest geen bespreking aan het voeren over dat boekwerk, maar geeft aan dat het zijn eigen mening is, oa. door rechtstreeks links te leggen naar hoe hij de huidige samenleving ziet en daardoor te impliceren dat het verhaal in dat boek klopt.
Dat mensen zich minder vrij voelen door vrijheid bv is een aanname, hooguit een hypothese. Zonder bewijs is die hypothese helemaal niets waard en absoluut geen waarheid. (mijn grootouders waren elke dag van hun leven begonnen met bidden dat het een goede dag zou worden. Als het dan een goede dag was, was dt omdat ze aan het bidden waren geweest of is er slechts een toevallig herkenning van een patroon?)
Het ideaal van 2 volledige carrières en dan daarbij kinderen opvoeden is dan ook zeker niet perfect, er komen meer conflicten, stress, burnouts en scheidingen aan te pas, en ik dacht ook eigenlijk dat iedereen wel zag dat dit niet de perfecte manier is om een goed gezin te onderhouden.
dus scheidingen, stress, burnouts link je rechtstreeks aan carrieres? Think again. Echtscheidingen stijgen zodra er financiële onafhankelijkheid is en dat lijkt mij een goed iets: het impliceert namelijk dat eerder veel huwelijken alleen stand hielden omdat de vrouw anders geen middelen meer had om te leven.
Een man die op de kinderen past, 2 parttimers die samen wat meer tijd hebben, of een vrouw die minder werkt, dat maakt me niet uit en is aan elk stel zelf om te bepalen. (En als je 2 banen en kinderen kan onderhouden is dat ook helemaal prima natuurlijk), maar in mijn omgeving zie ik al een hoop stellen die het zwaar hebben om aan hun verplichtingen te voldoen, maar stelselmatig weigeren om minder te werken, want alles moet tegelijk kunnen.
we mogen kiezen in deze maatschappij, ook domme dingen mogen we voor kiezen

(mijn grootouders hadden trouwens een eigen winkel met hun tweetjes en 8 kinderen

2 banen en heel wat meer kinderen).
Je projecteert voor de rest zoals ieder van nature makkelijk doet: 'ik maak me geen zorgen om mezelf hoor, ik ga het wel redden, maar die ander! dat zie ik echt helemaal mis gaan!'.
En dat mensen steeds eenzamer zijn lijkt me niet echt te ontkennen. Het euthanasie grapje was nogal sneu, maar we moeten toch echt voor onze ouderen gaan zorgen, zorgen dat er nog een waardig bestaan overblijft, en geen eenzame afdaling door depressie naar de dood een standaard wordt.
'het euthanasie grapje'? Dus je veegt het aan de kant als grapje, omdat de rest wel zinnig is voor jou? Right. Voor de rest ben je een dramatisch verhaal ervan aan het maken. Of ik wel of niet gescheiden ben, wel of geen kinderen heb, wel of geen baan heb, staat helemaal los van het punt of ik wel of geen tijd maak voor mijn ouders en grootouders.
Dit zijn allemaal onderwerpen waar ik met vrienden vaker over heb gesproken, maar nu steigeren ze allemaal door dit "essay". Echt uitleggen wat dan het verschil is willen ze niet echt, dus misschien heb ik hier meer kans. Is er iemand die mijn ogen kan openen en kan aanwijzen wat hier echt het probleem van is?
dan zou ik je toch adviseren je argumenten wat uit te gaan diepen want je bent veel te ondoordachte links aan het leggen en aan het cherrypicken. En nogmaals: haal die quotes weg bij 'essay', het is een essay.
(het probleem is dat je terug gaat naar de vrouw moet thuis voor het huishouden zorgen en kinderen baren, abortus is moord en zorgt ervoor dat zijn boreale droom in de problemen komt, we hebben euthenasie omdat we niet voor onze ouders willen zorgen. DAT is het probleem en als je dat niet als probleem ziet doordat je er zachtere varianten van maakt om het daarna als legitieme statements neer te zetten, tjah, dan is dat jouw probleem).
[
Voor 3% gewijzigd door
polthemol op 21-05-2019 12:10
]