D-e-n schreef op maandag 18 maart 2019 @ 23:16:
[...]
Het ondersteunt zijn standpunt niet. De dader is een Turkse Nederlander met hoogst waarschijnlijk een Nederlands paspoort. Met deze dader is waarschijnlijk van alles mis maar geen Baudet of Wilders had deze man van deze daad af kunnen houden.
Baudet maakt gewoon misbruik van de situatie.
[...]
Had in elk geval, net als alle andere politici, tot morgen gewacht. Dan nog was het lijkenpikkerij geweest maar dan had hij nog iets van beschaving kunnen tonen.
[...]
Dan blijft het toch inconsequent dat hij wel met allerlei extreem rechtse types praat maar nooit eens op bezoek gaat bij de, krakersbeweging of de extremere linkse en/of milieu types.
Wacht even...
Ik zie in ieder geval een verband tussen massa migratie jaren terug en het effect op de maatschappij nu.
Laat ik voorop stellen, ik voel mij 0,0 verantwoordelijk voor die migratie en ik heb er ook zeker niet om gevraagd. Dus ik MOET niet nu in gesprek met allemaal andere groeperingen.
Wat ik wil, is een herhaling van foute zetten in het verleden voorkomen. Maar ik denk echt dat het te laat is.
Er is geen weg meer terug. We hebben te veel andersgezinden binnen gelaten.
En weet je wat het effect is, het gaat samenklonten in groepen. Oud klasgenoten op een basisschool, met overgrote deel autochtoon. Die zich erg makkelijk binnen de groep mengen. Normaal in de omgang, ABN spreekt, echt one of the guys! Naar de middelbare school, waar veel meer surinamers zaten. Dat ging samenklonten, sprak opeens met zwaar accent en opgehitst door de groep een aversie tegen Nederlanders.
Op zwemles zie ik het ook terug, groepen Surinamers die samenklonten. Hun kinderen met de paplepel verschil inprenten. Staan die kinderen te douchen, kind van jaar of 5-6 maakt een vreemde beweging. "Wat doe je nou, je beweegt als een bakra". Bakra is een denigerend woord voor Nederlander/Kaaskop.
Tja, dat leer je je kind van 5/6 jaar goed
Nee hoor, een diverse samenleving is voor een groot deel mislukt. Een deel van de alochtone bevolking intregeert goed, maar bij een groot deel mislukt het. Niet zozeer door de sociaal/economische onderklasse, nee meer door groepsvorming, wat het stigma versterkt en en selffurfilling werkt.
Ik geloof in dat opzicht beperkt in een culticulturele samenleving en zeker niet in zijn huidige vorm.
Ik geloof dat de aantallen in Nederland te groot zijn geworden en uiteindelijk verder ghettovorming in de hand gaan werken. Dat zie je al gebeuren, maar wordt alleen maar erger.
Heeft allemaal weinig met de aanslag van gisteren te maken, maar ik ben gewoon geen voorstander van de multiculturele samenleving in de huidige vorm, ik geloof niet dat dit echt kan werken. Ik zie het als tikkende tijdbom. Vroeg, of laat barst de bom. Al hoop ik dat ik ernaast zit
En hoe dan wel? We moeten toch samen verder....
Ja nu wel ja, maar kom niet terug met "dit is wat we willen".
Helemaal niet, als ik door Den Haag schilderwijk rijd, kan ik alleen maar denken: "Dit is niet mijn Nederland".
Maar goed tegenwoordig hoort het wel bij Nederland...
Beetje een tweestrijd in je hoofd