downtime schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:00:
En de partij is op zijn beurt vehikel voor Baudet? Wie zou er op de FvD stemmen als de kopstukken vertrokken zijn?
Ik zie Baudet in dat opzicht niet veel anders dan Wilders. Als Wilders nu de PVV verlaat en de Lijst Wilders opricht dan is de PVV na de volgende verkiezingen dood en de Lijst Wilders zit met 10-20 zetels in de Tweede Kamer.
Met dien verschil dat Wilders
by design een factor van gewicht is, en Baudet
by design een actor voor gebruik is.
Baudet is een voorbeeld van dat een ster niet geschapen wordt, maar (zorgvuldig) gemaakt wordt.
Laat ik het even harder stellen: Zónder de gerichte mediacoaching en een heel team dat gelikt gemonteerde filmpjes strategisch lanceert is Dhr. Baudet gewoon een makkelijk beïnvloedbare (niet zozeer omdat hij
gelooft dat Corona een Groot Joods Complot is, maar dat speelt natuurlijk ook mee) elitaire bal wiens gebral vooral doet denken aan zo'n
irritante stagiair die op dag 1 komt vertellen hoe de baas zijn bedrijf moet runnen.
Zónder netwerk en zónder mediabedrijf is hij gewoon "de zoon van" en "die vage vriend van Jort Kelder".
De enige reden dat hij nu ook in een Jag mag rijden (in Kelders vriendenkring niemand met een plebeiaanse Audi of zo'n proleten-BMW) is omdat de partij die voor hem leased.
Psychologen Dunning en Kruger hebben een
woord voor zulke lieden. Maar bij mij thuis heet dat gewoon 'de Miskende Millenial'.
Begrijp me niet verkeerd, dit is niet om hem af te kraken. Integendeel, dit is ook een spiegel voor mijzelf. Ik ben precíes net zo'n elitaire pinda met vreselijke 1%-world-problems, met slechts twee verschillen: ietsje meer bescheidenheid en ietsje meer vermogen om zelf de geboden kansen en opengehouden deuren te verzilveren in harde euro's.
Begon als stukjesschrijver voor oa. GeenStijl en aanverwanten. Voorzover ik zag is ze tegenwoordig vooral spreekbuis voor de Amsterdamse vastgoedlobby.`
Virtuozzo schreef op woensdag 25 november 2020 @ 19:31:
offtopic:
Waar je mee omgaat ...
Daarbij, Engels was veel meer ondernemer. Best zeldzaam geworden in Nederland. Die zijn zich bewust van condities en beperkingen, van korte en lange afstand, en van het verschil tussen consequenties en effecten

offtopic:
Ik zat juist te denken dat het wellicht zou komen doordat hij - als eenvoudige telg van industrielen - tijdens zijn studie in kringen verkeerde van jonge intellectuele aristocraten, die over het algemeen veel progressiever waren dan hun land- en titelloze leeftijdsgenoten.
Hoe deden ze dat bij Otten ook al weer?
Ik weet niet hoe FvD z'n kieslijst samenstelt, maar ik vermoed dat zoiets op een vergelijkbare manier zal gaan, dus zolang hij genoeg leden weet te mobiliseren.
Kieslijst wordt samengesteld op basis van in het verleden behaalde punten in Baudets zomerschooltje (denk een eurootje of 15.000 aan 'cursusjes' om genoeg punten te bemachtigen voor een redelijk plekje). En dan nog even langs het interne opleidingstraject voor de dosis coaching, handreikingen narrative control en interne partijdiscipline. De rest vertegenwoordigt (zakelijke) stakeholders.
De leden mogen op de ledenbijeenkomst (die abusievelijk vergadering wordt genoemt) nog even klappen om het idee te geven dat er ledenconsensus is bereikt.
dennis_rsb schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:47:
Maar ik moet die Soros ook niet vanwege sommige acties die hij steunt, maar ik ben geen antisemiet. Het is imo niet zo doordat er erge dingen gebeurd zijn met joden in de WO2, dat je nooit meer kritiek op een individu mag hebben. Ik en de meeste van zijn criticasters hebben een hekel aan Soros vanwege zijn acties, niet omdat hij een jood is.
Bij mij thuis heet dit gewoon 'normalisering van antisemitisme'.
Ja, mensen kunnen een hekel aan Soros hebben vanwege 'zijn acties', ook al was hij Eskimo. Maar hij is geen Eskimo, hij is Jood. En daarom schuiven we hem nog maar even wat meer in zijn schoenen (tot aan de moderne iteratie van de eeuwenoude '
blood libel', wat we nu het 'Internationale Zionistische Pedofielennetwerk' noemen). En als weldenkende mensen in hun anti-antisemitische reflex schieten, zeggen we gewoon "..al was hij een Eskimo.." om te veinzen de handen in onschuld te wassen.
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!