“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
1 staat tussen 2 en 3 in he
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Wat hoop ik stiekem op dit weer aankomend weekend in Oostenrijk.
Zowel als zaterdag als zondag.
Ben benieuwd hoe spannend de race dan wordt.
Ja ik ook, vandaar mijn tussen ronde 30 en 40 regen voorspelling. Die is wel heel erg gewaagd gezien het weerbericht op t momentTrekDr0p schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:52:
[...]
Wat hoop ik stiekem op dit weer aankomend weekend in Oostenrijk.
Zowel als zaterdag als zondag.
Ben benieuwd hoe spannend de race dan wordt.
google weer
Berggebied, zegt dus niks.garriej schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:54:
[...]
Ja ik ook, vandaar mijn tussen ronde 30 en 40 regen voorspelling. Die is wel heel erg gewaagd gezien het weerbericht op t moment
google weer
En die google tracking link is toch niet per se nodig?
Dat is iets te veel van het goede.Crashhill schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 13:03:
Ik denk dat we in Q3 opgeblazen Renault motoren gaan zien, gridpenalty dus vanaf plek 15 tot 20 starten
[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-06-2018 15:48 ]
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Potverdorie censuur van mijn geloofsovertuigingenmark-k schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:03:
[...]
[mbr] Dat is iets te veel van het goede.[/mbr]
De hele persconferentie:TrekDr0p schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:08:
Raikkonen lekker bezig op de Persco
https://racingnews365.nl/...-ga-niet-in-op-deze-onzin
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1t5qR8fkHaU]
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
- DaniëlWW2
- Niet online
The green, green Graz of home! 🏠🇦🇹 #AustrianGP pic.twitter.com/9NmuZW7k8C
— Red Bull Racing (@redbullracing) 28 juni 2018
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Via @Petr Hlawiczka - Pre-Austria
Hier zijn mogelijke nieuwe componenten in Oostenrijk nog niet in opgenomen? Oftewel waarmee ze in Paul Ricard zijn vertrokken?nachtnet schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:32:
nieuwe mijnenvegertabel:
[afbeelding]
Via @Petr Hlawiczka - Pre-Austria
Correct. Dit is de status na GP France. Eventuele nieuwe onderdelen in Austria zijn nog niet meegenomen.iichel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:35:
[...]
Hier zijn mogelijke nieuwe componenten in Oostenrijk nog niet in opgenomen? Oftewel waarmee ze in Paul Ricard zijn vertrokken?
@DaniëlWW2 het RBR muziekje is wel heerlijk.
Nog niemand heeft vervangingen aangevraagd bij de FIA:iichel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:35:
[...]
Hier zijn mogelijke nieuwe componenten in Oostenrijk nog niet in opgenomen? Oftewel waarmee ze in Paul Ricard zijn vertrokken?
https://www.fia.com/event...eventtiming-information-7
pas zodra ze daar gemeld zijn zullen ze in de grafiekjes terug komen
Alleen bottas en stroll hebben een gearbox revisie gedaan:
- A seal was broken on the gearbox of car number 77, driver Valtteri Bottas,
- A seal was broken on the gearbox of car number 18, driver Lance Stroll,
[ Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 28-06-2018 16:56 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ja ik verwacht pas dat ze de nieuwe MGU-K van renault na FP1/2/3 erin schroeven om wat km te besparen.YakuzA schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:54:
[...]
Nog niemand heeft vervangingen aangevraagd bij de FIA:
https://www.fia.com/event...eventtiming-information-7
pas zodra ze daar gemeld zijn zullen ze in de grafiekjes terug komen
Ik vraag mij nog steeds af hoeveel Red Bull die kerels nou echt drinken
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik vermoed bijna niks. Ik denk dat ze veel water in speciale blikjes hebben, of iets anders. Ricciardo en Max zitten ook vrijwel altijd met hun persoonlijke trainer/diëtist in de paddock. Lijkt me niet dat ze voor hun ogen dan maar steeds whatever er in Red Bull zit mogen drinken.Jasphur schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:56:
[...]
Ik vraag mij nog steeds af hoeveel Red Bull die kerels nou echt drinken
Dus als de aankondiging komt dat Ric naar Mercedes gaat kunnen we het hebben over:DaniëlWW2 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:04:
[...]
Ik vermoed bijna niks. Ik denk dat ze veel water in speciale blikjes hebben, of iets anders. Ricciardo en Max zitten ook vrijwel altijd met hun persoonlijke trainer/diëtist in de paddock. Lijkt me niet dat ze voor hun ogen dan maar steeds whatever er in Red Bull zit mogen drinken.
- afkicken van Red Bull
- vervanging van Red Bull door Monster
Als naar Ferrari dan vervanging door eh, Chianti?
ping 127.212.23.124
Klopt. Is of water, of een energiedrank, maar dan meer de soort ala gatorade. Heb er geen bron meer van, maar is ooit aan Max gevraagdDaniëlWW2 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:04:
[...]
Ik vermoed bijna niks. Ik denk dat ze veel water in speciale blikjes hebben, of iets anders. Ricciardo en Max zitten ook vrijwel altijd met hun persoonlijke trainer/diëtist in de paddock. Lijkt me niet dat ze voor hun ogen dan maar steeds whatever er in Red Bull zit mogen drinken.
- DaniëlWW2
- Niet online
En vanaf 13:17 komt Kimi.
YouTube: Hele persconferentie | GP van Oostenrijk | 28/06/2018
En 17:48 is ook erg leuk.
[ Voor 30% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-06-2018 18:16 ]
Kimi heef humor !DaniëlWW2 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 18:08:
[...]
En vanaf 13:17 komt Kimi.
En 17:48 is ook erg leuk.![]()
Misschien al gepost hier, maar RBR heeft vanaf komende race de beschikking over een speciale Q mode:
https://www.nu.nl/formule...-speciale-motorstand.html
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Yes. Like a horse with horns.Edd schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:50:
[...]
Hebben ze Grosjean al ingelicht dat daar herten rondlopen?
Wolkjes maken zodat het plaatselijk regent.
KimiRobertMe schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 18:14:
Voor diegenen die de pers conferentie beeldvullend willen zien zonder Spaanse infographs:
En waarom vindt Ricciardo het altijd zo leuk om VALTTERI te zeggen
"i think i got hit by Ericsson a deer"Edd schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:50:
[...]
Hebben ze Grosjean al ingelicht dat daar herten rondlopen?
39
De originele quote was "I think we got hit by Ericsson" en kwam van de race engineer van Grosjean, niet van hemzelf
- DaniëlWW2
- Niet online
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Op droog? Nope...Martinspire schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 01:39:
Nou zeg het maar: met de nieuwe quali-modus, gaan we een eerste tweede Red Bull pole position zien dit jaar?
Testing, one, two ...
Nee, lijkt mij niet. De Mercedes 2.1 spec is snel en de aero updates zien er ook veelbelovend uit. Ik verwacht dan ook dat ze P1 en P2 pakken.Martinspire schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 01:39:
Nou zeg het maar: met de nieuwe quali-modus, gaan we een eerste Red Bull pole position zien dit jaar?
[ Voor 6% gewijzigd door Dj-sannieboy op 29-06-2018 01:48 ]
Ik dacht even dat er vanaf deze race meer teams gebruik maken van een Ferrari PU
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Spelbrekeriichel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 22:03:
[...]
De originele quote was "I think we got hit by Ericsson" en kwam van de race engineer van Grosjean, niet van hemzelf![]()
Fixed that for youMartinspire schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 01:39:
Nou zeg het maar: met de nieuwe quali-modus, gaan we een eerste tweede Red Bull pole position zien dit jaar?
Monaco nu alweer vergeten
Die Haas puns van Will (@18:35) worden wel steeds slechter.
En met slechter bedoel je dus beterDJTimo schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 07:58:
[...]
Die Haas puns van Will (@18:35) worden wel steeds slechter.
Niets is beter dan een slechte pun inderdaad.
Kan alweer niet wachten!
Altijd leuk, de Max-praise. "How did he keep that out of the wall??"YakuzA schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:44:
Om de tijd te doden: qualy 2017
[video]
(De helft was ik al vergeten)
Hmm. Vond die van Frankrijk echt veel gaver.
Plottwist: die twee gaan gewoon hun eigen team oprichten
SFI heeft airco problemen. Dus STR to the the rescue!
Via Mol
[ Voor 37% gewijzigd door Jasphur op 29-06-2018 09:44 ]
https://www.f1today.net/n...-tot-vijftien-pk-extra-op
Volgensmij gaat die 10-15PK (al verwacht ik eerder 10 met Renault) niet echt een wereld verschil maken?
Iemand enig idee wat dit aan rondetijd verschil gaat opleveren? 0.1s? 0.05s?
Op deze baan verwacht ik iets van 0.05s inderdaad.T-homas schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:53:
Die RB14's vliegen straks van de baan af?![]()
https://www.f1today.net/n...-tot-vijftien-pk-extra-op
Volgensmij gaat die 10-15PK (al verwacht ik eerder 10 met Renault) niet echt een wereld verschil maken?
Iemand enig idee wat dit aan rondetijd verschil gaat opleveren? 0.1s? 0.05s?
10-15 PK is ook wel erg weinig zeg... Maar goed, beter dan niks..?floriz87 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:03:
[...]
Op deze baan verwacht ik iets van 0.05s inderdaad.
Ligt eraan hoeveel extra het bij Mercedes oplevert natuurlijk. Als dat vergelijkbaar is...Ayazis schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:04:
[...]
10-15 PK is ook wel erg weinig zeg... Maar goed, beter dan niks..?
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik krijg de link van de video niet gepost hier. Maar staat op de facebook pagina van Max.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Dat is meer iets voor Spa, maar dan mag hij geen one-off meer doen nu geloof ik?Jasphur schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:19:
Mwah. Vind ik de helm niet heel bijzonder. In plaats van het oranje is het nu Jumbo geel. Juist op een circuit waar veel Nederlanders op af komen (RBR ring of Spa) vind ik dat eigenlijk iets zou moeten doen met heel veel oranje oid.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Het is dan ook een flink bedankje aan Jumbo, zijn eerste sponsor, die hem nu nog steeds steunt.Jasphur schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:19:
Mwah. Vind ik de helm niet heel bijzonder. In plaats van het oranje is het nu Jumbo geel. Juist op een circuit waar veel Nederlanders op af komen (RBR ring of Spa) vind ik dat eigenlijk iets zou moeten doen met heel veel oranje oid.
"When you grow up your heart dies"
Ik denk dat hij erachter is dat een oranje helm hem geen geluk brengtJasphur schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:19:
-

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
edit: en ik lees het nu ook in de Tweet zelf
/me Jasphur gaat nog eens een bak koffie halen
[ Voor 31% gewijzigd door Jasphur op 29-06-2018 10:28 ]
inmiddels is het nat op de baan.

(temniste Dat tweet Phil Horton.)
[ Voor 10% gewijzigd door nachtnet op 29-06-2018 10:30 ]
Welke bron gebruik je hiervoor Nachtnet?nachtnet schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:32:
Hoewel Steffen Dietz (ex F1 weerman) zegt dat het bij een paar druppels gaat blijven.
[afbeelding]
at your service
https://www.ubimet.com/
Volgens mij is het zo dat je 1 keer per jaar een totaal andere helm mag kiezen, maar bij de andere races hoeft de helm dan nog niet exact hetzelfde te zijn. Wat verschillende kleuren mag prima volgens mij, zolang het maar enigszins vergelijkbaar blijft. En zoveel wijkt het ontwerp van de helm ook weer niet af van het basisontwerp.Jasphur schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:24:
Klopt. Je mag 1 keer je helm livery aanpassen. Bijvoorbeeld voor een thuis race of een andere bijzondere gebeurtenis.
Sowieso vind ik dat de helmen van Red Bull coureurs in de basis vrij veel op elkaar lijken. Bij andere teams zie je meer variatie, zal wel contractueel vastgelegd zijn.
Het is wel heel lokaal. Ik sta op de parkeerplaats en hier is het droog. Sterker nog, nog geen druppel gezien vandaag. Lijkt allemaal mee te vallen dusnachtnet schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:29:
Top idee om Jumbo wat in de spotlights te brengen.
inmiddels is het nat op de baan.
[afbeelding]
(temniste Dat tweet Phil Horton.)
De regels zijn daarover een beetje vaag. Vettel rijdt volgens mij elke race met een aangepaste helm. Alleen heeft hij subtielere verschillen erin. De basis kleuren/opzet blijft gelijk, alleen heeft hij meestal een tekening aan de boven/zijkant van de helm en die veranderd per race. De regel gaat dan ook over herkenbaarheid. En in het geval van Vettel zie je bij wijze van niet dat hij een andere helm heeft en zie je aan de helm dus nog steeds dat hij het is. Gezien de aanpassingen aan deze helm van Verstappen verwacht ik echter wel dat dit zijn one-off compleet andere helm voor het seizoen is. Aangezien de volledig andere kleurstelling etc.Jasphur schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:24:
Klopt. Je mag 1 keer je helm livery aanpassen. Bijvoorbeeld voor een thuis race of een andere bijzondere gebeurtenis.
Met de halo kun je je overigens afvragen hoe relevant die regel nog is. Zoveel zie je toch niet meer van de helm. Alhoewel, onboards is de helm zo ongeveer nog het enige waaraan je de coureur herkent, aangezien je uiteraard de kleur van de T-cam niet ziet en het nummer voor op de neus ook wegvalt door de halo.
Het zou fijn zijn als alle team's de namen&nummer van de rijder in de Halo zou zetten (zoals je ziet bij haas bijvoorbeeld) weet je met onboard beeld, altijd gelijk wie het is.RobertMe schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:38:
[...]
De regels zijn daarover een beetje vaag. Vettel rijdt volgens mij elke race met een aangepaste helm. Alleen heeft hij subtielere verschillen erin. De basis kleuren/opzet blijft gelijk, alleen heeft hij meestal een tekening aan de boven/zijkant van de helm en die veranderd per race. De regel gaat dan ook over herkenbaarheid. En in het geval van Vettel zie je bij wijze van niet dat hij een andere helm heeft en zie je aan de helm dus nog steeds dat hij het is. Gezien de aanpassingen aan deze helm van Verstappen verwacht ik echter wel dat dit zijn one-off compleet andere helm voor het seizoen is. Aangezien de volledig andere kleurstelling etc.
Met de halo kun je je overigens afvragen hoe relevant die regel nog is. Zoveel zie je toch niet meer van de helm. Alhoewel, onboards is de helm zo ongeveer nog het enige waaraan je de coureur herkent, aangezien je uiteraard de kleur van de T-cam niet ziet en het nummer voor op de neus ook wegvalt door de halo.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
[ Voor 96% gewijzigd door Jasphur op 29-06-2018 10:45 ]
[ Voor 107% gewijzigd door basvn op 29-06-2018 10:57 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Groen gras janachtnet schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 11:01:
[img]https://pbs.twimg.com/media/Dg2Nj0hWsAAFStf.jpg/img]
Groen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
[ Voor 84% gewijzigd door DaniëlWW2 op 29-06-2018 11:19 ]
- DaniëlWW2
- Niet online

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Is die positie op basis van GPS of sector tijden?basvn schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 11:03:
Voor de harde werkers, hier is een live timing met kaart
Gebruik hem altijd erg graag tijdens de trainingen&quali.
- DaniëlWW2
- Niet online

Die eerste reactie dan ook!ATS schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:17:
Speciale Jumbo helm voor Max dit weekend:
https://twitter.com/Max33...tatus/1012604307596771328
"Halo Jumbo!" Ik ging stuk...

[ Voor 31% gewijzigd door ArnevdS op 29-06-2018 11:13 ]
Ach gut, dat meen je niet! Echt waar?! Laten we nu 3 pagina's vol lullen over helm livery regels...
Ik zie niks, maar dat kan aan de setups hier liggen.basvn schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 11:03:
Voor de harde werkers, hier is een live timing met kaart
Ben je ingelogd op de chat? (helemaal bovenaan zag ik een melding ervan)Suicyder schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 11:10:
[...]
Ik zie niks, maar dat kan aan de setups hier liggen.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1