Toffe race, leuke gevechten, leuke uitslagen voor de overige teams. Nice 🙂
BTW.. buiten GRO en MAG ook sauber allebei (!) in de punten!
Dat is denk ik te makkelijk gezegd. Er moet wel iets mis zijn geweest met de banden. Gebeurt heel soms wel eens. Of verremmen, of rommel op baan.Nat-Water schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:42:
Trouwens. Even over bandenmanagement. VER rijdt wel even 53 rondjes op de soft, terwijl RIC moest pitten na 21 ronden. Bizar.
Ja. Maar het de vergelijking is het makkelijkste met auto's onderling, vandaar dat ik die even niet noemde. Met dezelfde auto meer dan 2x zo lang doorgaan..iichel schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:42:
[...]
Yup. Evenals de Ferraris, die zelfs minder last van blistering leken te hebben.
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Tja, de Ferrari's hebben meer vleugel staan wat de banden helpt. Dat doen ze omdat ze betere PU's hebben.iichel schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:42:
[...]
Yup. Evenals de Ferraris, die zelfs minder last van blistering leken te hebben.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Zei Hamilton voor dit raceweekend niet dat er een Mercedes PU-upgrade aan zit te komen waar de rest van het veld bang van wordt? Als het meer van dit is: laat maar komen
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Dit was een mooie hoor!
Met deze race en de MotoGP is het één van de beste raceweekends in tijden.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
HahaDaniëlWW2 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:43:
[...]
Tja, de Ferrari's hebben meer vleugel staan wat de banden helpt. Dat doen ze omdat ze betere PU's hebben.![]()
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Ook niet onbelangrijk. Force india gaf afgelopen week aan dat ze de strijd tegen renault niet meer zo zagen zitten. Deze wedstrijd toch 14 punten voor Force terwijl renault op 0 staat. Haas die force india hierna ook voorbij sprint in het wcc en vlak achter renault aangaat straks. Middensegment dicht mooi op net zoals de top 3.
Maar RIC had meer vleugel dan VER en toch gingen die bandjes helemaal naar de klote.DaniëlWW2 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:43:
[...]
Tja, de Ferrari's hebben meer vleugel staan wat de banden helpt. Dat doen ze omdat ze betere PU's hebben.![]()
Kunnen de heren en dames van de pers nu ook het gelul achterwege laten dat als Jos er niet bij is, Max goed scoort
Supervet, het oranje legioen heeft zich verplaatst naar Oostenrijk zo te zien
Zie ik vettel nou een redbulletje wegtikken op het podium
- DaniëlWW2
- Niet online
Vettel met een blikje Red Bull.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Drinkt Vettel daar nu een RedBull?
Ik wordt hier wel bang van hoor, je zou er maar direct achter rijden terwijl zo'n ding ontploftGrrrrrene schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:44:
Zei Hamilton voor dit raceweekend niet dat er een Mercedes PU-upgrade aan zit te komen waar de rest van het veld bang van wordt? Als het meer van dit is: laat maar komen
There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night
Vreemd, geen gezeik van GRO over de remmen...zou Haas ze gedemonteerd hebben? Verklaard direct die P4...
Zouden ze ook met een blikje Red Bull gaan spuiten zometeen?
Heerlijke race van max! Haas op 4 & 5 en sauber op 9 & 10 ook heel goed!
https://www.flickr.com/photos/tosemime/
Even mijzelf quoten:
Echt leuk voor de mensen die zijn afgereisd (en zaten weg te fikken in de zon).
Redelijk spot-on zou ik zeggenPWM schreef op zondag 1 juli 2018 @ 15:26:
Ik denk zelf dat het iets word als VER, RAI, VET. Als ik zo luister naar de auto's gaan HAM en BOT het niet redden. Helaas hoorde je net bij het opschakelen ook problemen bij RIC.
Afwachten maar
Ik hoop trouwens op een gorilla-troffee in de kleuren van Oostenrijk.
Gewoon, omdat het kan.
Edit: Damnit.
Gewoon, omdat het kan.
Edit: Damnit.
[ Voor 10% gewijzigd door Nat-Water op 01-07-2018 16:48 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Wow. Mijn been deed een Horner de laatste paar ronden. Schitterende prestatie van Max & RBR!
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Niet vergeten dat er 4 auto's die normaal altijd voor die Sauber zouden eindigen zijn uitgevallen.Tosemime schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:46:
Heerlijke race van max! Haas op 4 & 5 en sauber op 9 & 10 ook heel goed!
Max ook de Driver of the Day. Geen verrassing!
Thuis ook prima genieten hoor!PWM schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:46:
Even mijzelf quoten:
[...]
Redelijk spot-on zou ik zeggen
En ook warm!
Toch komt die juist door zijn slechte reeks. Je zag hem bij de start inhouden toen de 2 Merc en RAI op elkaar af gingen. Daar was hij begin dit seizoen zo rechts langsgegaan (met wisselend resultaat).
BrandhoutAri Gold schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:48:
Das een betere bokaal.
[ Voor 88% gewijzigd door vhal op 01-07-2018 16:50 ]
Eens kijken of volgend seizoen Kimi en Leclerc de Ferraris ook weer op het podium kunnen krijgen
Dat zei ik ook inderdaad. Je zag een duidelijk andere stijl. Maar wat zo goed was, is dat hij toch nog op het juiste moment toesloeg en die P3 pakte. Volwassen gereden, beetje zoals een RIC in vorm het ook doet.PWM schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:48:
Toch komt die juist door zijn slechte reeks. Je zag hem bij de start inhouden toen de 2 Merc en RAI op elkaar af gingen. Daar was hij begin dit seizoen zo rechts langsgegaan (met wisselend resultaat).
Liever in m'n oor dan in m'n oogHeijmenberg99 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:49:
Lekker man champagne in je oor
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Weer eens een andere manier om ze te laten uitspuitenHeijmenberg99 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:49:
Lekker man champagne in je oor
- DaniëlWW2
- Niet online
Behalve sneller en beter met zijn banden.RoD schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:49:
[...]
Dat zei ik ook inderdaad. Je zag een duidelijk andere stijl. Maar wat zo goed was, is dat hij toch nog op het juiste moment toesloeg en die P3 pakte. Volwassen gereden, beetje zoals een RIC in vorm het ook doet.
Bij de start voorzichtig, op het juiste moment RAI voorbij en gepit, en daarna gewoon keurig uitgereden en profiteren van de ellende van anderen. Zo hoort het.RoD schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:49:
[...]
Dat zei ik ook inderdaad. Je zag een duidelijk andere stijl. Maar wat zo goed was, is dat hij toch nog op het juiste moment toesloeg en die P3 pakte. Volwassen gereden, beetje zoals een RIC in vorm het ook doet.
Hahaha Coronel spuit even een champagnefles leeg in de studio
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
What's next?Smultie schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:51:
En tóch die 3-2-1 de laatste races hè
Coronel in de bocht, champagne spuiten in de studio.
"When you grow up your heart dies"
- DaniëlWW2
- Niet online
En bij Ziggo had Coronel ook een fles om rond te sluiten.
Nu dus eerst weer een uitvalbeurtSmultie schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:51:
En tóch die 3-2-1 de laatste races hè
Ik durf het niet te zeggen, ik jinx niks
Precies, geen enkel risico, ondanks dat tikje op RAI. Zelfs dat was nog vrij gecontroleerd.iichel schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:51:
[...]
Bij de start voorzichtig, op het juiste moment RAI voorbij en gepit, en daarna gewoon keurig uitgereden en profiteren van de ellende van anderen. Zo hoort het.
Er wordt wel steeds iets geroepen over dat ie z'n rijstijl niet heeft aangepast, maar volgens mij is dat juist wel het geval. Want dit heeft hij al een aantal keer laten zien (en is natuurlijk alleen maar positief).
Nu maar hopen dat hij het ook volhoud en niet weer terugvalt in zijn oude rijstyle.
Verder Hamilton kampioen & Ricciardo top 3 ofzo zou leuk zijn.
Dit is een andere verstappen dan in de eerste races. Ik ben er blij mee, voor hem en voor de sport.RoD schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:52:
[...]
Precies, geen enkel risico, ondanks dat tikje op RAI. Zelfs dat was nog vrij gecontroleerd.
Er wordt wel steeds iets geroepen over dat ie z'n rijstijl niet heeft aangepast, maar volgens mij is dat juist wel het geval. Want dit heeft hij al een aantal keer laten zien (en is natuurlijk alleen maar positief).
haha. burnnnnnnnEddye schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:53:
Ach, laat die Coronel lekker, zo vaak mag hij niet met champagne spuiten.
Ik denk niet dat dat gebeurt. Hij merkt nu dat het loont, het rijden met verstand...rolandos582 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:53:
Nu maar hopen dat hij het ook volhoud en niet weer terugvalt in zijn oude rijstyle.
Kunnen ze die coronel niet verbannen uit de studio
Waarom?Formula one schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:55:
Toch heeft hij door het risico van Kimi inhalen (ik betwijfel naast RIC of iemand anders die geprobeerd had namelijk) zo ongeveer de race gewonnen. Hij moest dus wel echt een max'je doen voor de overwinning vandaag imho.Grrrrrene schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:54:
[...]
Ik denk niet dat dat gebeurt. Hij merkt nu dat het loont, het rijden met verstand...
Iemand een screenshot van Max met de Oostenrijkse dirndles....
Waarom de studio? Nederland zou een stuk beter zijnFormula one schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:55:
Zo mijn hartslag is weer een beetje omlaag!
* SnowDude pakt nog maar een biertje uit de koelkast
* SnowDude pakt nog maar een biertje uit de koelkast
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Pijnlijk weekend voor Mercedes, dat wordt geen leuke maandagochtend daar.
Max natuurlijk super gereden! Alle critici zijn voorlopig weer even stil
Bijzonder overigens hoe Ferrari zolang (en zonder blaren) op de soft banden hebben kunnen rijden. RIC moest al vroeg wisselen en ook HAM kon er niet lang mee doorrijden. Max z’n banden zagen er een ook niet best uit, terwijl die van VET en RAI er prima uit zagen.
Wie zei ook alweer dar de banden speciaal voor Mercedes zijn aangepast? Ik denk dat vooral Ferrari er voordeel van heeft
Bijzonder overigens hoe Ferrari zolang (en zonder blaren) op de soft banden hebben kunnen rijden. RIC moest al vroeg wisselen en ook HAM kon er niet lang mee doorrijden. Max z’n banden zagen er een ook niet best uit, terwijl die van VET en RAI er prima uit zagen.
Wie zei ook alweer dar de banden speciaal voor Mercedes zijn aangepast? Ik denk dat vooral Ferrari er voordeel van heeft
- DaniëlWW2
- Niet online
Verwijderd
Er zijn 1094 nieuwe reacties geplaatst....
Heerlijke ouderwetse race
Vracht aan technische maleur, banden die het niet meer houden, slechte tactieken
Heerlijke ouderwetse race
Vracht aan technische maleur, banden die het niet meer houden, slechte tactieken
Oude rijstijl? Max zijn rijstijl is onveranderd...rolandos582 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:53:
Dit is gewoon de Max die we kennen iedereen heeft een mindere periode, Max is mentaal ijzersterk en dat heeft hij laten zien met dit derde podium op rij.
Afgewezen.DaniëlWW2 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:56:
Maar @iichel en @mark-k. Ik vind eigenlijk dat we even wat moeten heronderhandelen gezien Grosjean zijn P4. Dat vind ik toch minstens vier races zonder gezeur op Grosjean waard hoor.
Waarom de focus op Ferrari? Max heeft exact even lang met de banden gedaan en heeft er harder op gereden.Dj-sannieboy schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:56:
Pijnlijk weekend voor Mercedes, dat wordt geen leuke maandagochtend daar.
Edit: van wie de finish haalden hebben alleen Sainz, Stroll en Sirotkin 2x gestopt, de rest redde de 1-stopper ook.
[ Voor 8% gewijzigd door Grrrrrene op 01-07-2018 16:58 ]
Je bent zo goed als je laatste raceweekend (mss zelfs de huidige).DaniëlWW2 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:56:
Maar @iichel en @mark-k. Ik vind eigenlijk dat we even wat moeten heronderhandelen gezien Grosjean zijn P4. Dat vind ik toch minstens vier races zonder gezeur op Grosjean waard hoor.
Als Max domme fouten maakt in Engeland, zijn 'we' hier ook weer gewoon kritisch
In tijden niet meer zo vermaakt tijdens een race. Wat een spanning! Heerlijk! Merc 0 pt, ook niet erg. Jammer voor Ric, maar wel lekker voor de onderlinge strijd met Max.
Max p1. Hoppa. Heerlijk! Iedereen zo genoten?!
Je bent zo goed als je laatste race zei iichel. Dus bij een volgende fout...DaniëlWW2 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:56:
- DaniëlWW2
- Niet online
Oke, dan drie.
Max heeft continu vooraan gereden dus kon wat meer aan banden management doen. Heb je gezien hoe de banden van Max eruit zagen aan het eind? Die van de Ferrari’s leken daarentegen nog vrij nieuw.Grrrrrene schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:57:
[...]
Waarom de focus op Ferrari? Max heeft exact even lang met de banden gedaan en heeft er harder op gereden.
Edit: van wie de finish haalden hebben alleen Sainz, Stroll en Sirotkin 2x gestopt, de rest redde de 1-stopper ook.
- DaniëlWW2
- Niet online
About that.Gekkenhuis schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:58:
Onverwacht een spannende race gewordenvan begin tot eind!
Wat zal @Jasphur balen
@Jasphur je bent de jinx en bij deze ben je verbannen uit dit topic. Please, GTFO.
Ook afgewezen.
Completely unrelated... Had er niet een Renault PU gewonnen vandaag?
- DaniëlWW2
- Niet online
Nee, een Tag Heuer. Gingen wel twee Renault's kapot.iichel schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:00:
[...]
Ook afgewezen.![]()
Completely unrelated... Had er niet een Renault PU gewonnen vandaag?
[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-07-2018 17:01 ]
Ondanks de winst van Max, was er voor mij persoonlijk weinig te genietenAyazis schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:58:
In tijden niet meer zo vermaakt tijdens een race. Wat een spanning! Heerlijk! Merc 0 pt, ook niet erg. Jammer voor Ric, maar wel lekker voor de onderlinge strijd met Max.
(Ja, van de overwinning van Max heb ik zeker kunnen genieten.)
[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 01-07-2018 17:02 ]
Het leek na de eerste ronde even een standaard Mercedesoptocht te worden, maar wat een heerlijke race uiteindelijk.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Daar ben ik het niet mee eens, max heeft zijn rijstijl zeker aangepast. Je ziet dat ie zich bij de start rustiger houdt de afgelopen races.talkatoo schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:57:
[...]
Oude rijstijl? Max zijn rijstijl is onveranderd...
Dit is gewoon de Max die we kennen iedereen heeft een mindere periode, Max is mentaal ijzersterk en dat heeft hij laten zien met dit derde podium op rij.
Welke race keek jij danDaniëlWW2 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:00:
[...]
Nee, een Tag Heuer. Gingen wel twee Renault's kapot.
En 1 zo'n GP2 chassis met Renault wordt nog 8e.

Hij reed goed, dus vandaag heeft ie het wat mij betreft gewoon verdiend.
[ Voor 26% gewijzigd door iichel op 01-07-2018 17:04 ]
Ging mij meer om zn plek vasthouden, vallen 3 auto's voor m weg dus is niet op een meer spectaculaire positie geeindigd.DaniëlWW2 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 16:56:
Die reactie van RIC bij Ziggo: Wat een absolute baas.
PSN: xMaurice93
Verwijderd
Wat zei die?Maurice079 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:05:
Kak, net gemist.. komt hopelijk nog op youtube.Maurice079 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:05:
RIC gaat uitzoeken waarom Max zijn Softs wel heel kon houden. 
En wat een geinponem blijft het toch als zijn humeur een beetje mee wil werken.
En wat een geinponem blijft het toch als zijn humeur een beetje mee wil werken.
Had um ook al afgezet. Ben wel benieuwd.Maurice079 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:05:
Ja, Ferrari gaf ook aan (bij de podium interviews met Webber) dat ze te lang hadden gespaard. Wat heb je eraan om met banden te finishen die nog wel 20 rondjes verder konden? Max heeft perfect gemanaged: banden maximaal benut.Dj-sannieboy schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:00:
[...]
Max heeft continu vooraan gereden dus kon wat meer aan banden management doen. Heb je gezien hoe de banden van Max eruit zagen aan het eind? Die van de Ferrari’s leken daarentegen nog vrij nieuw.
- DaniëlWW2
- Niet online
Hij bedankte en feliciteerde Max en de fans.

Was enorm sportief. Feliciteerde Max en z'n fans met een dikke glimlach. Hij wilde eveneens het truukje op de soft-compound weten
PSN: xMaurice93
Erg sportief richting Max voornamelijk. Uitgebreid gefeliciteerd etc.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1