Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:44

OzzieMann

PSN: OzzieMann

AntiChrist7 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 11:01:
[...]

en waar zie je dan dat het al gecapped is?

Vind de game heel leuk en amuseer me rot, maar er zitten zoveel systemen in datik het gevoel heb dat ik de helft mis :p
Dat zie je alleen als je het gaat proberen. Heeft een vest 8000 bonus armor en heb je een ander vest met 12000? Dan transfer je die 12000 naar je andere vest en dan geeft ie aan of het de cap bereikt heeft of niet. Gewoon een kwestie van proberen.

Zo had ik een masker met 36% DTE dat ik wilde transferren naar een ander masker met maar 20% DTE maar op dat masker was het gecapped op 25%. Dat heb ik dus maar niet gedaan.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

hoe kan je eigenlijk weten wat je nu moet houden van gear en wat je kan verkopen ?
tijdens het levelen is het makkelijk (denk ik), gewoon de gear met meeste armor aandoen ...
maar nu ik 30 ben weet ik niet meer zo zeker... moet ik elke item set proberen te completen ofzo, en gaandeweg vervangen door betere rolls ?

de gearmods vind ik ook wat verwarrend, zeker omdat deze zo vroeg beginnen droppen en op zich waardeloos zijn ... sowieso alle groene en blauwe mogen al de prullenmand in ofzo ?

[ Voor 22% gewijzigd door SideShow op 13-04-2019 11:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SideShow schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 11:38:
hoe kan je eigenlijk weten wat je nu moet houden van gear en wat je kan verkopen ?
tijdens het levelen is het makkelijk (denk ik), gewoon de gear met meeste armor aandoen ...
maar nu ik 30 ben weet ik niet meer zo zeker... moet ik elke item set proberen te completen ofzo, en gaandeweg vervangen door betere rolls ?
Hangt enorm af van de build die je wilt maken. Maar ik zou altijd van elke nuttige talent twee stuks bewaren. Zo hen ik twee Unstoppable Force chests die verder crap zijn puur zodat ik die talent kan overzetten op een beter armor.

Daarnaast bewaar ik items met een hoge attribute. Bijvoorbeeld een waardeloze chest waar wel 16% CHC op zit. Of een glove met 12% AR damage terwijl ik geen AR gebruik, puur als bron item in de toekomst.

En veel reserve items. Zo heb ik een mask met 42% elite damage met een accuracy talent als main maar heb ik een Wyvern mask met 32% elite damage en hard hitting als backup, mocht ik een goede Wyvern backpack vinden om de Wyvern set compleet te maken.

Dus draag wat nu nuttig is en bewaar wat in de toekomst nuttig kan zijn, zelfs al is het maar als talent/attribute bron.
de gearmods vind ik ook wat verwarrend, zeker omdat deze zo vroeg beginnen droppen en op zich waardeloos zijn ... sowieso alle groene en blauwe mogen al de prullenmand in ofzo ?
Goede mods voor armor bewaar ik altijd. Soms een paarse/blauwe gebruiken die net die attribute heeft die ik nodig heb. Met mods kan je enorm veel damage toevoegen, makkelijk 15 tot 20 procent afhankelijk van hoeveel offensive slots je hebt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:59
OzzieMann schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 11:30:
[...]

Dat zie je alleen als je het gaat proberen. Heeft een vest 8000 bonus armor en heb je een ander vest met 12000? Dan transfer je die 12000 naar je andere vest en dan geeft ie aan of het de cap bereikt heeft of niet. Gewoon een kwestie van proberen.

Zo had ik een masker met 36% DTE dat ik wilde transferren naar een ander masker met maar 20% DTE maar op dat masker was het gecapped op 25%. Dat heb ik dus maar niet gedaan.
Ok dat snap ik, maar je kan toch uiteindelijk maar 1 stat/talent transferen/recalibraten per item? Dus als je je gearscore omhoog wilt krijgen, moet je moet je eigenlijk al gear/wapens vinden die helemaal zijn wat je zoekt, buiten 1 attribuut dan, die je transfert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:38
AntiChrist7 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 12:55:
[...]

Ok dat snap ik, maar je kan toch uiteindelijk maar 1 stat/talent transferen/recalibraten per item? Dus als je je gearscore omhoog wilt krijgen, moet je moet je eigenlijk al gear/wapens vinden die helemaal zijn wat je zoekt, buiten 1 attribuut dan, die je transfert?
Uiteindelijk wel, waar je dan ook nog eens een stat moet hebben die niet boven de cap zit. Ik heb een holster met 756 skillpower als enige stat en kan je dus nooit boven de 500 GS krijgen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

AntiChrist7 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 12:55:
[...]

En dat is het lastige van de Division 2 endgame. Eerst moet het juiste item droppen (holster, chest,...) dan moet dat nog van het juiste merk zijn (Badger, Wyvern,...) en de juiste combinatie talents/attributes en dan nog eens de juiste mod slots. En wat is de kans daar op? Minimaal. Zo zoek ik nog een Wyvern backpack met de juiste stats, praktisch onmogelijk. Als ik er al eentje vind zitten er of teveel blauwe/gele op of juist de verkeerde rode waardoor je ook met recalibraten niet ver genoeg komt.

Trouwens, vaak worden mod slots onderschat maar daar haal je wel vrij eenvoudig +4% armor op of +5% weapon damage, per slot. Heb je dus een chest met twee offensive slots dan is dat vrij eenvoudig +10% weapon damage. Dat kan dus ook een factor zijn om een piece te houden, qua eigen stats niet optimaal maar door de mod slots uiteindelijk wel veel beter.

[ Voor 19% gewijzigd door Tsurany op 13-04-2019 13:33 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Rudios schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 23:18:
Ik hoor er niets over, maar ben ik nu de enigste die het geluid van deze - zeker wel toffe game - echt erg matig vind? Zit totaal geen body in de sound, de guns bij elkaar lijkt wel trom geroffel, vind dit in mijn game beleving erg tegenvallen. De sound editors moet dit toch ook opgevallen zijn? Het is erg midtone, totaal geen bas in het geluid.
Het geluid is juist prima. Geen overdreven bass, mooi helder, dik genieten!

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Ngangatar schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 15:48:
[...]

Het geluid is juist prima. Geen overdreven bass, mooi helder, dik genieten!
Geluid lijkt me ook wel fijn hoor. De wapens klinken flink en hard genoeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:26
Geluid is prima, gaat via de reciever dts 5.1 .
de bassen zijn ok .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het geluid is hetzelfde als bij veel andere games, individueel klinkt het prima maar gemixt in de open wereld klinkt het erg zacht en gedempt. In een grote, lege en stille stad verwacht je dat schoten en explosies van flinke afstand te horen zijn en flink echoën. Dat gebeurt helaas totaal niet tenzij je het volume echt hard zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Tsurany schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 16:47:
Het geluid is hetzelfde als bij veel andere games, individueel klinkt het prima maar gemixt in de open wereld klinkt het erg zacht en gedempt. In een grote, lege en stille stad verwacht je dat schoten en explosies van flinke afstand te horen zijn en flink echoën. Dat gebeurt helaas totaal niet tenzij je het volume echt hard zet.
Zelfs bij normaal volume werkt dat prima, althans, hier dan..

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:58
Weet echt niet wat het is de laatste week maar nu al twee keer gehad dat ik de vijanden niet zie (en wel word doodgeschoten), geluid mis en dat de info ontbreekt mbt de knoppen (druk op X om te reviven etc..)

Moet dan het spel opnieuw starten om verder te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Gisteren mijn eerste Hunter gekilld (Demon). Meer van dit type enemies in de reguliere missies/strongholds graag! Hoop dat er ook een paar in de raid zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
In de gearscore 500 Field proficiency cache zit bij mij haast standaard de knee caps, ik heb nu al 15(!) knee caps achter elkaar geloot uit die cache. Sowieso voelt de loot niet echt random, ik loot ook een bizarre hoeveelheid shotguns en sniper rifles en laat dan nu net de 2 wapens zijn die ik nooit gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 18:59
Borentos schreef op zondag 14 april 2019 @ 11:58:
In de gearscore 500 Field proficiency cache zit bij mij haast standaard de knee caps, ik heb nu al 15(!) knee caps achter elkaar geloot uit die cache. Sowieso voelt de loot niet echt random, ik loot ook een bizarre hoeveelheid shotguns en sniper rifles en laat dan nu net de 2 wapens zijn die ik nooit gebruik.
O die krijg ik juist zowat niet haha, bij mij is het LMG na LMG die dropt. WIl gewoon eens en goede shotgun en een goede AR

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
looyenss schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:20:
[...]

O die krijg ik juist zowat niet haha, bij mij is het LMG na LMG die dropt. WIl gewoon eens en goede shotgun en een goede AR
Assault Rifles zijn lastig, mijn gearscore is nu 509, maar ik loop nog steeds met een P416 van 496 rond, tot nu toe niks beter kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shroudster
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-09 06:32
Borentos schreef op zondag 14 april 2019 @ 13:24:
[...]

Assault Rifles zijn lastig, mijn gearscore is nu 509, maar ik loop nog steeds met een P416 van 496 rond, tot nu toe niks beter kunnen vinden.
Niet dat het uitmaakt.
Liever een 490 AR met max roll en goeie talents dan een 500 AR die minder damage doet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb nu een gear score van 505 maar de laatste tien punten zijn wel lastig zeg.

Ik moet nog drie stuks upgraden maar ben continu door de elektronica heen.

Is daar nog een goeie tip voor?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piiggy
  • Registratie: April 2019
  • Niet online
Ik lijk op het moment ook alleen maar drops te krijgen die (veel) slechter zijn dan waar ik mee rond loop. Met wat recalibraten ben ik nu op een GS van 502 uit gekomen. M'n AR is echter nog steeds een 479 AUG, er komt niks beters voorbij. M'n rifle (LVOA-C) is 491 en ook daar kom ik geen verbetering voor tegen.
Donstil schreef op zondag 14 april 2019 @ 13:52:
Ik heb nu een gear score van 505 maar de laatste tien punten zijn wel lastig zeg.

De laatste dagen kom ik ze overal tegen, ben in 1,5 a 2 dagen naar ruim 150 electronics gekomen. Ze droppen bij mij vooral bij bosses en bij het voltooien van projects heb ik ze ook gekregen. Tijdens missies en freeroam ga ik alle hoeken en gaten af, als je overal rustig stopt om te zoeken ligt het op best veel plekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
piiggy schreef op zondag 14 april 2019 @ 14:30:
De laatste dagen kom ik ze overal tegen, ben in 1,5 a 2 dagen naar ruim 150 electronics gekomen. Ze droppen bij mij vooral bij bosses en bij het voltooien van projects heb ik ze ook gekregen. Tijdens missies en freeroam ga ik alle hoeken en gaten af, als je overal rustig stopt om te zoeken ligt het op best veel plekken!
aah shit dat is hier niet het geval helaas. Soms wel wat van bosses maar verre van de aantallen welke jij ervaart helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

Nog meer mensen die last hebben dat Vanity Items niet meer droppen. Voorheen kreeg ik elke dag minimaal 1 item te zien, maar tegenwoordig valt er niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:00
LordKnox schreef op zondag 14 april 2019 @ 14:47:
Nog meer mensen die last hebben dat Vanity Items niet meer droppen. Voorheen kreeg ik elke dag minimaal 1 item te zien, maar tegenwoordig valt er niks meer.
Ik zie ze al een paar weken niet meer. Lijkt erop dat er gewoon een maximaal aantal te vinden zijn in de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss

beste tip die ik je kan geven is je niet blindstaren op GS omdat (zoals @shroudster al aangaf) dat niet persee tot de beste gear behoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
looyenss schreef op zondag 14 april 2019 @ 15:30:
[...]

beste tip die ik je kan geven is je niet blindstaren op GS omdat (zoals @shroudster al aangaf) dat niet persee tot de beste gear behoort
Ja das ook zo idd. Al heb ik dat wel redelijk op orde met mijn andere gear, vandaar dat ik nu door wil sleutelen aan GearScore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:58
R0y. schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 17:48:
Weet echt niet wat het is de laatste week maar nu al twee keer gehad dat ik de vijanden niet zie (en wel word doodgeschoten), geluid mis en dat de info ontbreekt mbt de knoppen (druk op X om te reviven etc..)

Moet dan het spel opnieuw starten om verder te komen.
Ik kan echt niets meer. Alle vijanden zijn ontzichtbaar, me turret zie ik niet meer als ik die plaats. Deuren en kistjes gaan niet meer open en als ik fast travel hangt hij bij het laden.

Geprobeerd een random match te klonen (op de UBI forums stond dit als mogelijke oplossing) maar dan krijg ik een error.

Ben het spel aan het herinstalleren maar baal hier echt van. PS4 btw.

Edit: herinstalleren heeft geholpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:29

Mach

[END]Avengers

De solar farm control point heeft altijd wel een kistje of 5 a 6 liggen. Doe daar dagelijks een rondje.

Blijft wel schrapen met electronics als je meer dan een paar gear wil recalibreren. En dat terwijl de rest van de spullen nokvol zitten

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09 17:17
Is er ook een website zoals Division Builds maar dan voor dit spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piiggy
  • Niet online
Wee Man schreef op zondag 14 april 2019 @ 19:50:
Is er ook een website zoals Division Builds maar dan voor dit spel?
https://shd.technology/brandset-builder/

Zoiets?

(Zie https://www.reddit.com/r/...set_builder_joins_my_dps/ voor volledige post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013

BroWohsEdis

George Orwell was right.

De dag dat ik een CTAR, Vector of Deagle vind ga ik keihard juichen.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

BroWohsEdis schreef op zondag 14 april 2019 @ 21:58:
De dag dat ik een CTAR, Vector of Deagle vind ga ik keihard juichen.
Niet lastig toch? Volgens mij droppen die regelmatig; heb 3 Vectors in mijn stash voor later en een CTAR al weggegeven in Tweakers2-clan op de Xbox. Laagste GS voor een Vector is 476 dus als je in WT5 zit, moet je ze echt wel eens gaan krijgen :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013

BroWohsEdis

George Orwell was right.

MAX3400 schreef op zondag 14 april 2019 @ 22:16:
[...]

Niet lastig toch? Volgens mij droppen die regelmatig; heb 3 Vectors in mijn stash voor later en een CTAR al weggegeven in Tweakers2-clan op de Xbox. Laagste GS voor een Vector is 476 dus als je in WT5 zit, moet je ze echt wel eens gaan krijgen :)
Ben nu gear score 490 met ongeveer 90 uur aan speeltijd. Tot nu toe heb ik 2 Vectors en 1 CTAR gevonden en dat was voordat ik level 30 was :+ .

Ik heb in ieder geval genoeg shotguns, gear mods en meer dan genoeg M249's en M60's voor heel Defensie.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik hoop dat er binnenkort nog wat interessante build mogelijkheden komen. Het is nu wel heel vaak een variatie op een glass cannon DPS build, enkel de skills om een hoge DPS te bereiken wisselen.

Een tank build of een echte skill oriented build lijkt niet echt mogelijk. En ook support builds zijn er niet echt. Het is puur afwegen op welke manier je die maximale DPS wilt bereiken.
MAX3400 schreef op zondag 14 april 2019 @ 22:16:
[...]

Het blijft random, wat de een zomaar vind kan de ander weken voor zoeken. Zeker specifieke wapens met goede rolls kunnen soms erg lastig zijn als je pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piiggy
  • Niet online
En toch zou 't fijn zijn als het meer random zou zijn... Als ik op een dag 100 wapen drops heb, is het minimaal 60-70 keer een shotgun helaas. Alsof ze precies droppen wat je nooit gebruikt ;-)

Misschien maar eens shotgun only gaan spelen, mogelijk dat het dan eindelijk AR's gaat regenen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:29

Mach

[END]Avengers

Tsurany schreef op zondag 14 april 2019 @ 23:21:
Ik hoop dat er binnenkort nog wat interessante build mogelijkheden komen. Het is nu wel heel vaak een variatie op een glass cannon DPS build, enkel de skills om een hoge DPS te bereiken wisselen.

Een tank build of een echte skill oriented build lijkt niet echt mogelijk. En ook support builds zijn er niet echt. Het is puur afwegen op welke manier je die maximale DPS wilt bereiken.
Dat heb ik ook. Speelde in TD1 een classified tactician maar nu kan ik eigenlijk alleen een leuke dps build bouwen. Bouw de mijne rondom unstoppable force met tamelijk veel armor. Maakt me in de praktijk niet tanky maar gevoelsmatig wel en het levert een hoop dps op.

Hopelijk fixen ze dit de komende maanden wel, want de echte build diversiteit ontbreekt ondanks de shitload aan verschillende branded gears en mods.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik ben alweer afgehaakt, zodra het gevoel van progressie weg is geloof ik het wel bij dit soort spellen. Snap dan ook niet dat je razendsnel door de World Tiers en itemlevels heen vliegt en vervolgens op een punt komt waar je bijna geen enkele upgrades meer krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:31
Mach schreef op maandag 15 april 2019 @ 07:45:
[...]
Hopelijk fixen ze dit de komende maanden wel, want de echte build diversiteit ontbreekt ondanks de shitload aan verschillende branded gears en mods.
Dat moet haast wel en verwacht ik ook. Kan me nog herinneren uit TD1 dat er in de updates ook heel veel verbeteringen en nieuwe sets zaten e.d. Daar heb ik wel vertrouwen in.

Van t weekend lekker door kunnen spelen. Lvl. 29 nu en heb alle main en side missions volgens mij nu af.

spoiler:
Neem aan dat, nadat je het SHD network weer hebt geactiveerd en de lange cutscene met de speech van de president geweest is, de story uitgespeeld is.

Heb de stronghold van lvl26 nog niet gedaan. Weet niet of t slim is om nog even te wachten. Merkte dat het level van de stronghold naar 27 ging toen ik zelf lvl29 werd. Ook nog genoeg SHD tech te vinden en nog wat projecten af te ronden. Zou nu wel graag de tweakers clan joinen (PC). Waar is er plek en wie kan ik benaderen?

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:27
piiggy schreef op zondag 14 april 2019 @ 14:30:
Ik lijk op het moment ook alleen maar drops te krijgen die (veel) slechter zijn dan waar ik mee rond loop. Met wat recalibraten ben ik nu op een GS van 502 uit gekomen. M'n AR is echter nog steeds een 479 AUG, er komt niks beters voorbij. M'n rifle (LVOA-C) is 491 en ook daar kom ik geen verbetering voor tegen.

[...]

Als je een goed alternatief zoekt voor de LVOA, probeer dan eens een SIG te vinden/craften. Ik heb die nu op iets meer dan 30K DMG zitten, wat toch best lekker weg schiet. Als ik me niet vergis is de LVOA wel wat sneller maar minder damage, gezien de snelheid van je vinger de RPM is, lijkt me een hogere RPM niet noodzakelijk.
shoombak schreef op maandag 15 april 2019 @ 08:21:
Ik ben alweer afgehaakt, zodra het gevoel van progressie weg is geloof ik het wel bij dit soort spellen. Snap dan ook niet dat je razendsnel door de World Tiers en itemlevels heen vliegt en vervolgens op een punt komt waar je bijna geen enkele upgrades meer krijgt..
Dat hangt dus heel erg af wat progressie voor jou betekend. Voor mij begint de game nu pas een beetje met GS 500+.. nu kan je gaan vergelijken, recalibraten, craften, items delen, jezelf ontwikkelen in een richting die optimaal is voor jou speelstijl, missies op challenging of heroic, etc.

[ Voor 23% gewijzigd door ourplayground op 15-04-2019 08:43 ]

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Welke vriendelijke Tweaker (xbox) wil vanavond vanaf ongeveer 19:00 helpen om 3 missies op Hard uit te spelen?

Capitol, Tidal & Roosevelt, te beginnen bij Capitol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
MAX3400 schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:05:
Welke vriendelijke Tweaker (xbox) wil vanavond vanaf ongeveer 19:00 helpen om 3 missies op Hard uit te spelen?

Ik ben een half uur/uurtje later online maar assisteer je graag.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piiggy
  • Niet online
ourplayground schreef op maandag 15 april 2019 @ 08:38:
Als je een goed alternatief zoekt voor de LVOA, probeer dan eens een SIG te vinden/craften. Ik heb die nu op iets meer dan 30K DMG zitten, wat toch best lekker weg schiet. Als ik me niet vergis is de LVOA wel wat sneller maar minder damage, gezien de snelheid van je vinger de RPM is, lijkt me een hogere RPM niet noodzakelijk.
M'n LVOA blijft idd steken rond de 27k.. Heb wel een redelijk snelle triggervinger maar toch, komt de accuracy ook niet altijd ten goede :')
Thanks voor de tip, ik ga er eens een aantal craften!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

ourplayground schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:12:
[...]

Ik ben een half uur/uurtje later online maar assisteer je graag.
No problem & graag. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
Ik kan wel helpen :)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Dat is dan al een groepje van 3; zou gezellig zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueFoxOne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:44

Maakt het level nog uit?
Ben nu nog Tier 1 GS ~278
Maar ben vanaf 19:00 a 19:30 wel online.
Zit in TweakersTwee Clan en Tweakers The Division 2 XBOX Club.

Xbox C#, .NET, Vissen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

MAX3400 schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:25:
[...]

Dat is dan al een groepje van 3; zou gezellig zijn!
Ben ook ergens tussen 1930 en 2000 online, als je dan nog niet vol zit kan ik wel helpen.

Members only: GT
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nu bezig met 3e spec aan het maxxen, maar moet zeggen dat ik als ulitily alleen de Grenade launcher echt meerwaarde vind hebben.

Gunsway op de sharpshooter sig wapen is te groot en dmg te laag,, Crossbow tijd tussen impact en explosie is te hoog imoh, je zti al met de vrertraging van de pijl en vervolgens ook nog de vertraging van de explosie.

Ook de launcher met explosive gas is niet echt gebruiksvriendelijk en alleen rode gasten zijn dom genoeg om niet meteen uit de wolk te rollen voordat je hem kan triggeren

[ Voor 47% gewijzigd door Bokkie op 15-04-2019 09:52 ]

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@BlueFoxOne geen idee of tier uitmaakt maar er is natuurlijk een kleine kans dat je damage-technisch ietwat "ondergeschikt" bent? Ik hou je in het achterhoofd

@Bokkie ik hou je ook ff in mijn achterhoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleaudzak
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09-2024
Heeft iemand een link naar een AR build? Er zweeft zo veel informatie rond en heb het idee door de bomen het bos niet meer te zien..

Probeer nu de volgende elementen te combineren:
Safeguard, Unstoppable, Patience - en zo veel mogelijk Hardhitting (DTE). Met mijn red stats zo veel mogelijk op weapon/AR dmg en mn blue stats op armor (voor unstoppable %).

Heb ze allemaal al.. maar mijn shots zitten toch maar in de range tussen 50 en 90k. Hoe verhoog ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kleaudzak schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:41:
Heeft iemand een link naar een AR build? Er zweeft zo veel informatie rond en heb het idee door de bomen het bos niet meer te zien..

Safeguard, Unstoppable, Patience - en zo veel mogelijk Hardhitting (DTE). Met mijn red stats zo veel mogelijk op weapon/AR dmg en mn blue stats op armor (voor unstoppable %).

Heb ze allemaal al.. maar mijn shots zitten toch maar in de range tussen 50 en 90k. Hoe verhoog ik dit?
Safeguard weg doen, dit limiteert je namelijk enorm in damage output doordat je maar vijf rode attributes mag hebben. Wil je echt veel damage doen is stacken op rood/blauw (Unstoppable Force) of rood/geel (On The Ropes) echt cruciaal.

Bijvoorbeeld drie offensive armor mods die elk al +5% damage geven, helpt enorm. Je kan zo ook meer crit chance en crit damage stacken wat ook aardig helpt.

Ander alternatief is echt volledig glass canon gaan met strained, beserk en On The Ropes. Moet je wel constant onder de 50% armor blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleaudzak
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09-2024
Tsurany schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:45:
[...]

Safeguard weg doen, dit limiteert je namelijk enorm in damage output doordat je maar vijf rode attributes mag hebben. Wil je echt veel damage doen is stacken op rood/blauw (Unstoppable Force) of rood/geel (On The Ropes) echt cruciaal.

Bijvoorbeeld drie offensive armor mods die elk al +5% damage geven, helpt enorm. Je kan zo ook meer crit chance en crit damage stacken wat ook aardig helpt.

Ander alternatief is echt volledig glass canon gaan met strained, beserk en On The Ropes. Moet je wel constant onder de 50% armor blijven.
Thanks! Heb alleen ook optimist op mijn MH. Waar kan ik die dan het beste door vervangen? Ranger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piiggy
  • Niet online

Ik lees veel over het aanmaken van een 2e character om zo low level mods (blauw/paars) te farmen, die rollen soms met hoge specifieke wapen damage, soms 7% per stuk. Als je er daar een paar van hebt gaat het hard. Mij is het helaas teveel moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kleaudzak schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:52:
[...]

Thanks! Heb alleen ook optimist op mijn MH. Waar kan ik die dan het beste door vervangen? Ranger?
Ranger is een mooie talent omdat je er altijd wel wat extra damage mee krijgt. Alleen op korte afstand is het maar zeer beperkt nuttig, daar moet je wel rekening mee houden.
Aan de andere kant, wellicht switch je dan ook naar een ander wapen en maakt het minder uit. Wellicht een SMG met Close & Personal? Of juist met Preservation?

Het draait allemaal om speelstijl en synergie. Zo heb ik een demolitionist met LMG met Unhinged en werk ik daar om heen (weapon handling boost, LMG damage, crit,...) Met als backup een SMG die goed samen gaat met clutch/patience.

Belangrijkste is focus in je build, er zijn veel goede talents maar veel sluiten elkaar weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Tsurany schreef op zondag 14 april 2019 @ 23:21:

+1.

Health/Armor spec is nutteloos op dit moment, maakt helemaal niks uit of je nou 175k armor hebt of 250k. SP is alleen maar een gate-stat om je skill mods te unlocken, doet niks voor de kracht van je skills. Dus echte skill builds heb je niet.

Heb zelf wel een solo/allround build met skill haste/skill duration en cooldown reduction (en klein beetje SP voor unlocken mods) en mijn turret raakt best hard en is lang up/kort down, maar da's niet echt een skill build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

Unstoppeble force is een aanrader voor een damage build.
Of je nu met een LMG of AR gaat spelen.
Moet je wel veel blues hebben en focus op Armor.

Ik ben ook fan van Close and personal op een AR wapen.
en dan gebruik ik een Rifle voor lange afstanden.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Geen probleem invite me maar als jullie nog niet compleet zijn..

Gamertag: Ghostleader1NL

[ Voor 3% gewijzigd door Frank1973 op 15-04-2019 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Pykow schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:13:
[...]

Unstoppeble force is een aanrader voor een damage build.
Of je nu met een LMG of AR gaat spelen.
Moet je wel veel blues hebben en focus op Armor.

Ik ben ook fan van Close and personal op een AR wapen.
en dan gebruik ik een Rifle voor lange afstanden.
ik ben enorm hard op zoek naar een Gila Guard chest met unstoppable force (zit al aan Blue/defense power 7), dan is mijn build zowat complete. Buiten de chatterbox als tweede wapen (lang leve RNG...), en nog allegro krijgen op mijn unhinged LMG.

Aleen het farmen van blueprints valt me wat tegen, zeker alleen durven level 3 controlepoints al eens moeilijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
NLxAROSA schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:08:
[...]

+1.

Health/Armor spec is nutteloos op dit moment, maakt helemaal niks uit of je nou 175k armor hebt of 250k. SP is alleen maar een gate-stat om je skill mods te unlocken, doet niks voor de kracht van je skills. Dus echte skill builds heb je niet.

Heb zelf wel een solo/allround build met skill haste/skill duration en cooldown reduction (en klein beetje SP voor unlocken mods) en mijn turret raakt best hard en is lang up/kort down, maar da's niet echt een skill build.
Indirect heb je nu de SP om die damage mods te gebruiken (de 490-500 heb je soms 2.8 tot 3.1k nodig), maar blijft inderdaad raar dat al die skillpower werkelijk 0,0 effect heeft op want dan ook, dan enkel de unlock van je mod-gebruik.

Secondair probleem is dat skillpower een absolute waarde is, een 1-2% missen op crit blijft critten, maar door die capped recalibration waarde van skillpower is het echt een kwestie van wel of niet een mod kunnen gebruiken. Zo heb ik 3 items die ik simpel niet hoger krijg qua gearscore omdat alle recalibration standaard een cap lager heeft dan huidige waarde (786 skillpower op holster, cap bij recall is afaik 550). Plus de RNG op mods om een single/duo stats mod te krijgen (zo heb ik een paarse 468 met 178 skillpower) maakt het geheel weinig beter.

Misschien dat ze later alsnog dit aanpassen, of dat skillpower puur en enkel is voor die mods unlocks, het blijft gewoon gaar. De helft van de skills heb je zelfs met mods en SP niets aan, shield is compleet totaal nutteloos, sniperturrent en die vlieg-drone-gooi-ding werken meer niet dan wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@SinergyX inderdaad. Ik kan heel veel mods gewoon niet gebruiken omdat ik de skill power niet heb. Wil ik op dat niveau aan skill power komen dan moet ik zo ontzettend veel attributes inleveren dat m'n hele build verloren gaat enkel om bepaalde skills bruikbaar te maken. Wat mij betreft zou een mod geen eisen moeten stellen aan skill power maar zou de hoeveelheid skill power een directe modifier moeten zijn op de effectiviteit van elke skill.
Bijvoorbeeld elke 10 SP is een effectiviteit van 1% op je skill. Dus 100 skill power is 10% turret damage of 10% shield health. Dan hoef je niet eerst 3000 skill power te hebben voordat je uberhaupt een skill echt nuttig kan inzetten, hij wordt gewoon elke keer net wat sterker.

Wat mij betreft mogen er trouwens ook wat UI veranderingen komen. Heel veel stats zijn onduidelijk, zeker op damage gebied. Zo is het voor mij nog steeds niet duidelijk wat er precies in de damage stat op een wapen zit. Zo heb ik een LMG die 30k damage doet met als talent Unhinged. Daarnaast heb ik nog diverse attributes zoals weapon damage en LMG damage op mijn armor zitten. Is die 30k damage dan inclusief Unhinged? Inclusief attributes? En als dat zo is, hoe kan ik dan de base damage van een wapen zien? Stel een teammate heeft een LMG en ik wil die vergelijken, hoe moet ik dat doen als we allebei andere modifiers hebben?

Met de huidige UI is het echt een drama om snel een overzicht te krijgen van je damage en hoe die opgebouwd is.

Dat en de UI is gewoon te buggy voor woorden, eigenlijk bagger van de bovenste plank. Stats die willekeurig wijzigen waardoor je eigenlijk nooit zeker weet wat nu de juiste waarde is. Zeker als je met meerdere loadouts werkt dan is het elke keer de gok of iets klopt.
AntiChrist7 schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:18:
[...]

ik ben enorm hard op zoek naar een Gila Guard chest met unstoppable force (zit al aan Blue/defense power 7), dan is mijn build zowat complete. Buiten de chatterbox als tweede wapen (lang leve RNG...), en nog allegro krijgen op mijn unhinged LMG.
Kijk anders eens naar een Overlord chest. Ik heb een Overlord met 2x rood en 2x blauw en dan 2x offensive mods en daar gewoon Unstoppable Force opgezet. De kans dat je een goede Gila Guard chest krijgt met UF is zo klein dat je er gerust een week voor uit kan trekken :+
Aleen het farmen van blueprints valt me wat tegen, zeker alleen durven level 3 controlepoints al eens moeilijk zijn
Met een beetje redelijke build is het farmen van level 3 controlpoints toch goed te doen?

[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 15-04-2019 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Snel vraagje. Op World Tier 5, is je huidige gear score nog van belang voor de gear score van drops? Dus is de kans op hogere gear score items hoger als je zelf hogere gear score items aan hebt?

Ik ben nu voorzichtige stapjes aan het maken in de wereld van min-maxen en dat is vrij lastig omdat er veel informatie niet duidelijk is. Zijn er bijvoorbeeld hard caps op crit chance voor je gehele karakter? Is een attribute op een gear piece hard capped? Bv nooit meer dan 40% crit damage.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• looyenss
MrVegeta schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:39:
Snel vraagje. Op World Tier 5, is je huidige gear score nog van belang voor de gear score van drops? Dus is de kans op hogere gear score items hoger als je zelf hogere gear score items aan hebt?

Ik ben nu voorzichtige stapjes aan het maken in de wereld van min-maxen en dat is vrij lastig omdat er veel informatie niet duidelijk is. Zijn er bijvoorbeeld hard caps op crit chance voor je gehele karakter? Is een attribute op een gear piece hard capped? Bv nooit meer dan 40% crit damage.
ja
ja
en ja
en ja ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De GS die dropt is gebaseerd op de maximaal mogelijke GS voor jouw character. Daarmee pakt de game voor elk slot het item met de hoogste GS uit de combinatie van items equipped, in je inventory of in je stash. Heb je dus een mask van 500 GS in je stash maar equip je eentje van 460 GS dan telt die van 500 GS mee voor het bepalen van de drops. Echter nieuw in WT5 is wel dat je met een 500GS nog steeds items van 480GS kan krijgen.

De max voor crit change zit op 60%, daar zit je helaas vrij snel aan en het maakt bepaalde talents ook vrij nutteloos. Helaas is het in de game zelf niet duidelijk wat gelimiteerd is. Daar schiet de UI weer eens ernstig tekort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shroudster
MrVegeta schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:39:

Ja hogere gear aanhebben betekend dat de loot ook van een hoger level kan zijn. (grofweg +- 10 levels hoger en lager van wat je zelf aan hebt) Let wel op dat dit stopt zodra je rond de 495 gearscore zit want er kunnen geen items droppen met hoger dan 500 gearscore.
Critical hit chance heeft een hard cap van 60% wat veelal enkel op een SMG echt haalbaar is.
Overige stats zijn geen caps van bekend maar zelf verwacht ik ook dat hazard protection net als in deel 1 capped op 75% zodat je niet 100% immuun kan zijn voor status effecten.

Caps uit het hoofd +/- voor diverse items mbt critical hit chance zijn:
Mask: 8%
Chest: 20%
Holster: 14,5%
Backpack: 12,5%
Gloves: 7,5%
Kneepads: 9%
Althans dat zijn de hoogste die ik tot op heden heb gevonden en is uiteraard uitgaande dat er maar 1 rode attribute op een item zit en een talent. (meerdere atributes = lager %)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Enig idee hoe die range van gear score werkt? Stel ik heb gear score 476, wat zou dan de hoogste gear score item zijn die ik zou kunnen vinden? En wat is de invloed van gear score op de gear? Ik vermoed dat gear score een optelling is van een aantal zaken (attributes/damage/armor/talents) etc. Dus hoe hoger de gear score hoe hoger die zaken zijn.

Bedankt trouwens :) Lekker snelle antwoorden op vragen die vast al 100 keer gevraagd zijn.

Aan de ene kant is het wel goed dat je met het recalibraten maar een enkele attribute kan overzetten en dat er een soort cap op zit. Zo kan je nooit een god-tier item maken, aan de andere kant... god-tier items zijn wel leuk!

[ Voor 24% gewijzigd door MrVegeta op 15-04-2019 13:50 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shroudster
MrVegeta schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:47:
[...]

Enig idee hoe die range van gear score werkt? Stel ik heb gear score 476, wat zou dan de hoogste gear score item zijn die ik zou kunnen vinden? En wat is de invloed van gear score op de gear? Ik vermoed dat gear score een optelling is van een aantal zaken (attributes/damage/armor/talents) etc. Dus hoe hoger de gear score hoe hoger die zaken zijn.
Alleen bij benadering.
Het is waarschijnlijk X aantal punten die over bepaalde stats/talents verdeeld wordt.
Deze hoeveelheid punten zal een roll zijn gebaseerd op je gearscore waar ook een range in zit lijkt het.
Daarom zijn max gearscore items niet perse beter dan een lager gerold 500 item.
Het valt wel op dat items met een relatief lage armor roll vaak erg hoge attributes hebben dus vrij aannemelijk dat dit shared is.
Fictief voorbeeld op een holster:
30000 punten oid
20000 is je armor roll
5000 voor je attributes
5000 voor je talent
Stel je krijgt dan een "lagere" armor roll van 15000 dan vloeien die punten (deels) door in je attributes.
Helaas is hier nog geen details van vrijgegeven en is het denk ik ook onmogelijk om hier een calculator voor te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door shroudster op 15-04-2019 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
shroudster schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:44:
Caps uit het hoofd +/- voor diverse items mbt critical hit chance zijn:
Mask: 8%
Chest: 20%
Holster: 14,5%
Backpack: 12,5%
Gloves: 7,5%
Kneepads: 9%
Althans dat zijn de hoogste die ik tot op heden heb gevonden en is uiteraard uitgaande dat er maar 1 rode attribute op een item zit en een talent. (meerdere atributes = lager %)
Vergeet de 2 brand bonus, de 8% talent bonus en mods niet, daarmee is die 60% haalbaar op elk wapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shroudster
SinergyX schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:51:
[...]

Vergeet de 2 brand bonus, de 8% talent bonus en mods niet, daarmee is die 60% haalbaar op elk wapen.
Laat ik het anders zeggen , 60% is alleen praktisch haalbaar op een smg omdat het je anders teveel andere nuttigere stats kost ;)
Capped crit hit chance is leuk maar als je crits niks doen wohoo... (I know strained maar hit alsnog te laag imho en teveel spray en pray voor mijn doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
SinergyX schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:04:
[...]

die vlieg-drone-gooi-ding werken meer niet dan wel.
Als ik dat ding zie moet ik altijd aan een papieren vliegtuigje denken. :+
Tsurany schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:28:
Wat mij betreft mogen er trouwens ook wat UI veranderingen komen. Heel veel stats zijn onduidelijk, zeker op damage gebied. Zo is het voor mij nog steeds niet duidelijk wat er precies in de damage stat op een wapen zit. Zo heb ik een LMG die 30k damage doet met als talent Unhinged. Daarnaast heb ik nog diverse attributes zoals weapon damage en LMG damage op mijn armor zitten. Is die 30k damage dan inclusief Unhinged? Inclusief attributes? En als dat zo is, hoe kan ik dan de base damage van een wapen zien? Stel een teammate heeft een LMG en ik wil die vergelijken, hoe moet ik dat doen als we allebei andere modifiers hebben?
DMG in de UI is inclusief Unhinged. Heb die talent vervangen door een andere en toen ging DMG omlaag. Ik gok dat het getal inclusief alle attributes en mods is. Enige manier om zeker te weten is checken op de shooting range. Die nummers komen dan overeen, of niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

shroudster schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:54:
[...]
maar als je crits niks doen
Hoezo dat? Omdat je geen crit damage hebt? Of is er iets anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shroudster
MrVegeta schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:57:
[...]

Hoezo dat? Omdat je geen crit damage hebt? Of is er iets anders aan de hand?
Als je zoveel crit hit chance moet halen op je gear blijft er weinig over om je crit hit damage mee te boosten ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SinergyX schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:51:
[...]

Inderdaad, maximale crit chance behalen is kinderlijk eenvoudig. Echter om daarnaast nog een leuke build te hebben is een stuk lastiger, daar gaat de uitdaging in zitten. Het kan bijvoorbeeld leuk zijn in PVP om crit chance te stacken icm Clutch, echter wil je dan 60% halen gaat het vaak ten koste van je damage.
MrVegeta schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:47:

Aan de ene kant is het wel goed dat je met het recalibraten maar een enkele attribute kan overzetten en dat er een soort cap op zit. Zo kan je nooit een god-tier item maken, aan de andere kant... god-tier items zijn wel leuk!
Een cap is prima, dat voorkomt god-tier items. Maar slechts een enkele attribute of talent over kunnen zetten stopt zo ontzettend veel RNG in het bouwen van builds. Soms heb je een perfecte build in je hoofd maar kan je die niet maken omdat alle attributes/talents die nodig zijn over meerdere items verdeeld zijn. En dan moet je maar eindeloos gaan farmen om die build te maken en hopen dat je daadwerkelijk die nuttige item krijgt, een kans van 1:10.000 als het niet meer is.
NLxAROSA schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:55:
DMG in de UI is inclusief Unhinged. Heb die talent vervangen door een andere en toen ging DMG omlaag. Ik gok dat het getal inclusief alle attributes en mods is. Enige manier om zeker te weten is checken op de shooting range. Die nummers komen dan overeen, of niet. :+
En daar heb ik zoveel moeite mee in dit spel. Omdat de UI zo bagger is moet je alles zelf maar gaan uitproberen en mee experimenteren, dat slaat eigenlijk nergens op.

[ Voor 16% gewijzigd door Tsurany op 15-04-2019 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
M.b.t. CHC vs CHD: zijn wel wat video's en forumposts/artikelen te vinden over wat de beste verhouding is om DPS te maximaliseren. Deze legt bijvoorbeeld goed uit wat de beste ratio is: https://forums.ubi.com/sh...e-know-which-one-to-boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

NLxAROSA schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:01:
M.b.t. CHC vs CHD: zijn wel wat video's en forumposts/artikelen te vinden over wat de beste verhouding is om DPS te maximaliseren. Deze legt bijvoorbeeld goed uit wat de beste ratio is: https://forums.ubi.com/sh...e-know-which-one-to-boost
Erg theoretisch...

Vind het allang best dat ik soms damge van 180K zie met mijn Mk17 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
MAX3400 schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:07:
[...]

Erg theoretisch...

Wat!!?? wij moeten vanavond even praten... :)

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shroudster
[...]

Erg theoretisch...

Meh valt wel mee.
Gewoon alles op weapon damage, headshot en damage to elites ;)
Hit je altijd hard ipv enkel op crits :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:00
PS. mochten jullie info zoeken over gear, dan raad ik deze website aan: https://shd.technology/

Website bevat o.a.:
- DPS calculator
- Info over gearsets
- Gearset builder
- Talent info

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

NLxAROSA schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:01:
Het is toch een vrij simpele berekening? Het is een kwestie van kans en effect met elkaar vermenigvuldigen. Dus een kans van 40% op een extra damage van 60% is gemiddeld 24% extra damage. En een kans van 50% op een extra damage van 50% is gemiddeld 25% extra damage. Zo kan je dus vrij eenvoudig uitrekenen of je op dit moment meer kans of meer effect moet hebben.
[...]

Erg theoretisch...

Dan vraag ik me af of een lootershooter echt jouw type spel is. Want puur naar damage numbers kijken die af en toe voorbij komen is zo ongeveer de slechtste manier om een build te bouwen ;)
ourplayground schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:08:
[...]

Wat!!?? wij moeten vanavond even praten... :)
Die 180k zegt alleen zo weinig. Zo heb je talents die met elke bodyshot een extra headshot multiplier toevoegen. Dan krijg je af en toe een hele hoge headshot damage terwijl het voor je gemiddelde damage gewoon funest is en de hele talent eigenlijk waardeloos is om te hebben. Of wellicht is het op het randje van beserker/strained waardoor het erg situationeel is. Of wellicht is het een hele hoge crit damage met amper crit chance waardoor het echt heel uitzonderlijk is te halen. Of wellicht is het 100% damage to elites, dan heb je erg leuke damage maar krijg je het veel lastiger met normal/veteran enemies of in een PVP situatie.

Zulke damage numbers zeggen dus niks over effectiviteit. Daarvoor moet je echt kijken naar de gehele build, de gemiddelde DPS en hoe dit in de praktijk te brengen is.

Met Frenzy kan je bijvoorbeeld een hele hoge DPS neer zetten maar het is erg situationeel (pas na de eerste reload), niet sustainable (is er geen vijand om op te schieten verlies je momentum) en lastig goed toe te passen (is de tweede reload te snel na de eerste reload en dus nog binnen de cooldown van de eerste Frenzy dan heb je geen Frenzy meer na die tweede reload).
Best lastig om het optimale er uit te halen dus. Maar ga je het testen op de shooting range dan krijg je wel hele leuke damage numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shroudster
Die 180k zegt alleen zo weinig. Zo heb je talents die met elke bodyshot een extra headshot multiplier toevoegen. Dan krijg je af en toe een hele hoge headshot damage terwijl het voor je gemiddelde damage gewoon funest is en de hele talent eigenlijk waardeloos is om te hebben. Of wellicht is het op het randje van beserker/strained waardoor het erg situationeel is. Of wellicht is het een hele hoge crit damage met amper crit chance waardoor het echt heel uitzonderlijk is te halen. Of wellicht is het 100% damage to elites, dan heb je erg leuke damage maar krijg je het veel lastiger met normal/veteran enemies of in een PVP situatie.

Zulke damage numbers zeggen dus niks over effectiviteit. Daarvoor moet je echt kijken naar de gehele build, de gemiddelde DPS en hoe dit in de praktijk te brengen is.

Met Frenzy kan je bijvoorbeeld een hele hoge DPS neer zetten maar het is erg situationeel (pas na de eerste reload), niet sustainable (is er geen vijand om op te schieten verlies je momentum) en lastig goed toe te passen (is de tweede reload te snel na de eerste reload en dus nog binnen de cooldown van de eerste Frenzy dan heb je geen Frenzy meer na die tweede reload).
Best lastig om het optimale er uit te halen dus. Maar ga je het testen op de shooting range dan krijg je wel hele leuke damage numbers.
Als je nu ook is berserker active kan hebben op de shooting range of fatsoenlijke CQB targets.
DPS van shotguns zuigt ronduit op de range door de afstand en geen berserker maar in een combat situatie leg je zo 5 man plat met een M870 clip met 1 shell per enemie >:) (SASG-12 en die ACS-12 zijn ook maar goed voor 1 doel en dat is je ammo opmaken en geen damage doen :F )
Shooting range is leuk maar 9/10 evenaren toch niet het aantal hits laat staan headshots tijdens echte fights zeker niet met de "evasion" skills die sommige npc's hebben. (Heeft al iets te vaak de matrix gezien dat een halve clip links erlangs gaat en de andere helft rechts terwijl de clip aan een stuk door leeg ging 8)7 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Er is ook teveel verschil trussen consoles en PC (controller/MK)

Waar je met een muis prima wegkomt op een AR met headshot focus is die build nagenoeg waardeloos op een console, omdat je gewoon niet genoeg je crosshair op het hoofd van een moving target kan houden met je contrloller.

Ik build over algemeen redelijk simpel voor weapon dmg em DTH met een redelijke mix van crit change en crit dmg, meer focus oip sustained dan op burts.

Skillbuilds laat ik voorlopig helemaal links liggen en gebruik de skill spuur voor utility/afleiding

Hoop echt dat ze inderdaad de skillpower en mod systeem om gaan gooien. (en mijn seekermines fixen)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

shroudster schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:25:
[...]

Als je nu ook is berserker active kan hebben op de shooting range of fatsoenlijke CQB targets.
DPS van shotguns zuigt ronduit op de range door de afstand en geen berserker maar in een combat situatie leg je zo 5 man plat met een M870 clip met 1 shell per enemie >:) (SASG-12 en die ACS-12 zijn ook maar goed voor 1 doel en dat is je ammo opmaken en geen damage doen :F )
Shooting range is leuk maar 9/10 evenaren toch niet het aantal hits laat staan headshots tijdens echte fights zeker niet met de "evasion" skills die sommige npc's hebben. (Heeft al iets te vaak de matrix gezien dat een halve clip links erlangs gaat en de andere helft rechts terwijl de clip aan een stuk door leeg ging 8)7 )
Groot probleem aan de shooting range is inderdaad dat heel veel talents niet werken, je geen controle hebt over de afstand tot een target en een target ook niet eindeloos blijft staan.
Voor mij werkt de DPS calculator, die hierboven gepost is door @Angeloonie, een stuk beter. Ook hier tellen talents niet mee maar kan je wel gewoon de DPS en DPM zien waardoor ook de impact van reloads meegenomen worden en altijd dezelfde omstandigheden gebruikt worden.

Zo heb je op de Liberty sidearm een talent die 20% ammo geeft elke keer dat je een onderdeel van een vijand stuk schiet. Dit zorgt er voor dat mijn LMG tegen bepaalde enemies, zoals de typische minigunner, nooit zonder ammo zit omdat ik elke keer wel iets kapot schiet. Zo kan ik met een vol magazijn beginnen en nadat hij dood is heb ik 200 kogels afgeschoten zonder te reloaden en zit m'n magazijn nog steeds vol. :+ Maar neem dat maar eens mee in een DPS calculator.

Zelf in ieder geval een PVE build rond Unstoppable Force en Patience/Clutch die het beste werkt met zo min mogelijk medespelers (zodat je geen kills deelt en UF dus altijd actief is). Ook redelijk wat DTE aangezien dit echt kan helpen in bepaalde fights. Maar zelfs in een volle groep een build die nog aardig goed werkt. Wellicht dat ik dan Unstoppable Force ga vervangen voor Unbreakable en Patience weg doe om nog meer damage output te krijgen. Met vier man is een incidentele revive praktischer dan met slechts twee man of alleen.

Voor PVP heb ik nu een On the Ropes build zodat ik niet eerst een kill hoef te maken om die ~40% damage boost te krijgen maar zelf bepaal wanneer ik die 25% damage boost kan activeren. En juist geen DTE omdat dit simpelweg niet nuttig is tegen andere spelers.

Beiden is een keiharde stack op rood en dan voor de PVE build 7 blauwe en voor de PVP build 7 gele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
@Tsurany US is niet altijd actief :P Zit interne cooldown op. Maar idd voor solo wel het beste aangezien je zelf alle kills maakt.
In groep is hij echter nutteloos ivm de cooldown en het niet per se maken van de kills.
Beserker blijft dan nog de beste in groep. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Angeloonie schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:47:
@Tsurany US is niet altijd actief :P Zit interne cooldown op. Maar idd voor solo wel het beste aangezien je zelf alle kills maakt.
In groep is hij echter nutteloos ivm de cooldown en het niet per se maken van de kills.
Er zit geen echte cooldown op. Als hij is afgelopen zal de eerst volgende kill weer triggeren. Maar hij is inderdaad niet constant actief.
Beserker blijft dan nog de beste in groep. :)
Ook discutabel, voor Beserker moet je echt geraakt worden wilt het effect hebben. Zolang je full health bent doe je geen extra damage. En zeker op hogere difficulties doen vijanden zoveel damage dat het erg lastig is om je armor constant laag te houden voor die bonus. Zeker in een groep loop ik heel vaak met full armor rond en zal Beserker dus weinig echt toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
Tsurany schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:58:
[...]

Er zit geen echte cooldown op. Als hij is afgelopen zal de eerst volgende kill weer triggeren. Maar hij is inderdaad niet constant actief.
100% zeker? Volgens reddit zit er nog wel een kleine extra cooldown tussen het aflopen en het opnieuw triggeren?
[...]

Ook discutabel, voor Beserker moet je echt geraakt worden wilt het effect hebben. Zolang je full health bent doe je geen extra damage. En zeker op hogere difficulties doen vijanden zoveel damage dat het erg lastig is om je armor constant laag te houden voor die bonus. Zeker in een groep loop ik heel vaak met full armor rond en zal Beserker dus weinig echt toevoegen.
Minder slacken en meer schieten :+ Full armor kan niet he :+ ;)

Ach, ik merk eigenlijk dat je rond het 0 armor gebied nog vaak best lang door kan. Soms lijkt het alsof de AI dan ineens focus verliest en naar je teammates gaat.
En met de restoration drone kun je nog langer rond dat punt blijven hangen :) Ik loop vaker zonder armor dan met armor in missies :P

[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 15-04-2019 15:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Tsurany schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:19:
[...]

Dan vraag ik me af of een lootershooter echt jouw type spel is. Want puur naar damage numbers kijken die af en toe voorbij komen is zo ongeveer de slechtste manier om een build te bouwen ;)
Aanname?

Sowieso praat je gibberish, voor mij, over elk willekeurig attribuut in Div. Ik speel de meeste games "omdat ik het leuk vind", niet om een halve encyclopedie te moeten lezen om een verklaring te zoeken waarom "crit A" minder handig is dan "talent B" vermenigvuldigd met "factor C" tenzij je last hebt van "issue D" maar niet "factor E".

Oftewel; ik bouw mijn build inderdaad naar eigen inzicht. Is dat goed? Geen ffing idee. Naast de 8 uurtjes die ik met @Yaz en @Martinspire en @Pethor heb gespeeld, solo ik het hele spel. Is mijn build "voldoende sterk" voor het spel? Ja. Is het slim? Geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:34

PinusRigida

I put the p in pool.

Laatste speelsessie zaterdagavond nog een paar rare dingetjes tegengekomen.

- NPC's (True Sons) die gewoon dood zijn maar hun lichaam blijft rechtstaan, geen bloodspatter, ook geen bumpmapping, niks, gewoon een paar keer tegengekomen (o.a. een keer in de Air & Space museum missie) dat een eerder afgeknalde vijand niet neervalt maar mooi in de houding blijft rechtstaan. Verder doet dat lichaam ook niks, het staat er maar. Was raar maar ook een beetje grappig.

- lastiger vond ik wat later in de Space Administration HQ missie, dat plots mijn geluid raar deed, maar dat kan wel aan m'n drivers gelegen hebben (alhoewel het weliswaar de eerste game is waarin ik dit had, tot nu toe 0,0 problemen gehad met audiodrivers) Het viel niet weg maar het was alsof mijn kaart het allemaal niet meer kon volgen: geluid van mijn turret was weg, ik zag ze wel schieten maar ik hoorde niks. Ik hoorde vijanden dingen zeggen en ik hoorde hun geschiet, van mijn eigen schieten hoorde ik enkel het begin van het geluid.

...en wanneer alle vijanden dood waren en de ruimte 'gecleared' was, hoorde ik plots mijn turret nog een paar seconden vuren terwijl die al weg was. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zeg dat ik het me af vraag, dat is dan per definitie geen aanname.
Sowieso praat je gibberish, voor mij, over elk willekeurig attribuut in Div. Ik speel de meeste games "omdat ik het leuk vind", niet om een halve encyclopedie te moeten lezen om een verklaring te zoeken waarom "crit A" minder handig is dan "talent B" vermenigvuldigd met "factor C" tenzij je last hebt van "issue D" maar niet "factor E".

Oftewel; ik bouw mijn build inderdaad naar eigen inzicht. Is dat goed? Geen ffing idee. Naast de 8 uurtjes die ik met @Yaz en @Martinspire en @Pethor heb gespeeld, solo ik het hele spel. Is mijn build "voldoende sterk" voor het spel? Ja. Is het slim? Geen idee.
En daarom vraag ik me dus af of dit dan wel het spel voor jou is, juist omdat het hele spel gericht is op het bouwen van een zo'n effectief mogelijke build waarbij alle individuele elementen op elkaar aansluiten.
Als dat aspect er niet zou zijn dan zou voor mij de rest van de gameplay niet genoeg zijn om te blijven boeien. Het verhaal is flinterdun, de missies zeer repeterend en de gameplay zelf uitermate voorspelbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
PinusRigida schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:28:

- NPC's (True Sons) die gewoon dood zijn maar hun lichaam blijft rechtstaan, geen bloodspatter, ook geen bumpmapping, niks, gewoon een paar keer tegengekomen (o.a. een keer in de Air & Space museum missie) dat een eerder afgeknalde vijand niet neervalt maar mooi in de houding blijft rechtstaan. Verder doet dat lichaam ook niks, het staat er maar. Was raar maar ook een beetje grappig.
Yep, heeft bijna iedereel wel last van sinds de vorige patch (of die ervoor nog). Zwevende lijken everywhere :P
- lastiger vond ik wat later in de Space Administration HQ missie, dat plots mijn geluid raar deed, maar dat kan wel aan m'n drivers gelegen hebben (alhoewel het weliswaar de eerste game is waarin ik dit had, tot nu toe 0,0 problemen gehad met audiodrivers) Het viel niet weg maar het was alsof mijn kaart het allemaal niet meer kon volgen: geluid van mijn turret was weg, ik zag ze wel schieten maar ik hoorde niks. Ik hoorde vijanden dingen zeggen en ik hoorde hun geschiet, van mijn eigen schieten hoorde ik enkel het begin van het geluid.

...en wanneer alle vijanden dood waren en de ruimte 'gecleared' was, hoorde ik plots mijn turret nog een paar seconden vuren terwijl die al weg was. 8)7
Sound bugs komen ook wel vaker voor. Had laatst een irritante bug dat ik het geluidje van het openen van een cache in een permanente loop had zitten. Man wat was dat irritant, maar was te lui om opnieuw in te loggen :+ Dus maar veel schieten, dan viel dat geluidje een beetje weg :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

PinusRigida schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:28:

Die bugs zijn op reddit ook al een paar keer gevonden. Ik heb een keer gehad dat een minigun achter mij stond en mij doodschoot zonder lawaai te maken.

Ik had laatst ook iets vervelends. Damage dat dwars door mijn armor heen ging. Leek op een soort poison. Kon er ook niets tegen doen en ik ging 100% dood.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ourplayground
Tsurany schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:32:
[...]

Ik zeg dat ik het me af vraag, dat is dan per definitie geen aanname.

[...]

En daarom vraag ik me dus af of dit dan wel het spel voor jou is, juist omdat het hele spel gericht is op het bouwen van een zo'n effectief mogelijke build waarbij alle individuele elementen op elkaar aansluiten.
Als dat aspect er niet zou zijn dan zou voor mij de rest van de gameplay niet genoeg zijn om te blijven boeien. Het verhaal is flinterdun, de missies zeer repeterend en de gameplay zelf uitermate voorspelbaar.
Maar stel je nu eens voor, dat door gewoon maar lekker wat te doen, dingen testen, lekker knallen, iemand super veel plezier in de game heeft.. gewoon iets dat ik me afvraag.. is dan de game wel of niet geschikt voor die persoon?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
MrVegeta schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:34:
[...]

Ik had laatst ook iets vervelends. Damage dat dwars door mijn armor heen ging. Leek op een soort poison. Kon er ook niets tegen doen en ik ging 100% dood.
Er is idd een type enemy (volgens mij van de Hyena's) die een soort poison nades gooit. Dat is nagenoeg altijd insta death aangezien je zo weinig HP hebt en voordat je uit cover bent is vaak de helft al weg :P
ourplayground schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:34:
[...]

Maar stel je nu eens voor, dat door gewoon maar lekker wat te doen, dingen testen, lekker knallen, iemand super veel plezier in de game heeft.. gewoon iets dat ik me afvraag.. is dan de game wel of niet geschikt voor die persoon?
^^ eens met dit. Als @MAX3400 Nu gewoon lekker kan doen wat hij wil op de manier hoe hij het doet, prima toch?

Kijk het wordt anders als hij zou zitten klagen dat content niet lukt oid, en vervolgens aankomt met het feit dat hij random gear pakt oid. Ja dan valt er iets op aan te merken. Maar als hij gewoon lekker solo challenging kan doen is het toch niet ineens "niet zijn type game".

[ Voor 43% gewijzigd door Angeloonie op 15-04-2019 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Tsurany schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:28:
@SinergyX

[...]

Kijk anders eens naar een Overlord chest. Ik heb een Overlord met 2x rood en 2x blauw en dan 2x offensive mods en daar gewoon Unstoppable Force opgezet. De kans dat je een goede Gila Guard chest krijgt met UF is zo klein dat je er gerust een week voor uit kan trekken :+

[...]

Met een beetje redelijke build is het farmen van level 3 controlpoints toch goed te doen?
Ik heb al op een paar andere Unstoppable force staan, dus dan is het gewoon een kwestie van recalibraten. maar dan moet er natuurlijk wel het juiste type talent op staan. Ik heb nu een gila waar er een ander type talent opstaat, extra pijnlijk.

Voor mijn build moet ik max 5 red, min 7 en max 4 yellow hebben, als ik nu van vest verander wordt dat weer enorm puzzelen

En t3 controlepoints zijn solo ok, tot er opeens een patrouille/convoy langs achter komt opdagen... het verschilt per locatie. Maar ik zie mezelf het geen 100 keer doen (ik zit nu op 60 van 160 ofzo)

[ Voor 10% gewijzigd door AntiChrist7 op 15-04-2019 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
Tsurany schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:32:

Dan doet hij toch precies wat je nu zegt? Effectief =! min/max, als jij maar 1 uur per dag speelt, daarmee toevallig een hele green-set bij elkaar kan halen, deze aanslingert en elke dag dat uurtje niet dood gaat, is dit net zo goed effectief.

En eerlijk is eerlijk, de game in huidige staat heeft niets aan min/maxing, armor/health is nutteloos, skillpower is een requirement en geen stat, veel zichtbare stats zijn niet kloppend of onjuist gestappeld (zie eerdere reload discussie).

Kan ik killen? Ja. Blijf ik in leven? Meestal. Heb ik plezier? Meestal. Dat is 99% efficiency voor mij al te pakken, zonder daar RNG op RNG op RNG de perfecte gear te kunnen krijgen (ik ben een skillpower build, waar min/max toch al niet aanwezig is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

ourplayground schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:34:
[...]

Hey, het lijkt alsof je over mij praat! 8)

Zo speel ik de game (en de vorige ook alhoewel het nut van builds in TD2 me toch belangrijker lijkt)...
Ik lees me totaal niet in (Reddwat? :P ) en ik test gewoon uit.

Ik ben er compleet van overtuigd dat iemand met mijn character en gear level een sterkere/betere build kan maken als je weet wat je i.c.m. wat gebruikt...

...maar dat boeit me niet zo... Plezier maken boeit me meer i.p.v. tijd te verliezen in builds (zo voel ik het aan)... en tot nu toe lukt dat aardig. (ik ben ook gewoon keigoed natuurlijk >:) :N )
Wanneer ik merk dat ik constant neergehaald wordt zal ik wel eens beginnen meer aandacht geven aan m'n build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@SinergyX, @Angeloonie, @ourplayground: Het was enkel een vraag, geen oordeel. Als iemand zegt "toch vind ik het spel nog steeds vermakelijk" zal ik daar absoluut niet aan twijfelen. Ik vroeg het me enkel af omdat het leukste onderdeel van dit spel voor mij juist het min/maxen van een build is. De missies en andere content is daar voor mij ondergeschikt aan en dat komt voornamelijk omdat ik het verhaal en de missies zelf inhoudelijk niet sterk genoeg vind.

@AntiChrist7 juist om die reden heb ik geen skills gekozen die mij beperken in het aantal rode attributen, dat is mij een te groot gepuzzel en zorgt er voor dat ik veel moet inleveren op gear of veel mod slots onbenut laat. Juist toen ik daar van af stapte (en dus geen Safeguard meer nam) werd mijn build veel sterker. Minder healing maar veel meer damage waardoor de effectiviteit omhoog gaat.
Dat en Safeguard heeft nu een cooldown wat het effect ook verminderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Verveel mezelf nog lang niet met alles wat er te doen is, maar snap dat dat anders is voor mensen die al wat meer uren hebben besteed. De devs weten dat health/armor en skill niks waard zijn nu en dat gaan ze ook veranderen. Hoe? Geen idee. Is het dan in 1x goed? Ik gok van niet. :+ Ik reken wel op een rebalance of 2 a 3 dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shroudster
Tja m.b.t. gearen is het momenteel ook gewoon erg jammer dat het nergens voor dient.
Normaliter is het dat je een bepaalde gear nodig hebt om de moeilijkste content te doen voor de allerbeste items.
Helaas is de allermoeilijkste missies (Heroic) enkel een time sink voor 1 extra item terwijl je in dezelfde tijd 3-5x een challenging missie kan doen en meer items van dezelfde kwaliteit krijgt.....
Om nog maar niet te beginnen over gearsets die underpowered zijn qua set effecten en stats! (geen talents op gear sets |:( )
Zelfs als je dan toch gaat min-maxen maakt dat in 2 van de 3 DZ geen zak uit ivm normalization die totaal overtrokken is en totaal paradoxaal is voor een looter/shooter waar gearen een core mechanic is.
1ste avond in WT5 hebben wij na wat bounties direct alle invaded missies minus de stronghold op heroic gedaan. Achteraf verspilde tijd maarja 20/20 hindsight wij hadden toch hoop dat er of betere of meer items in te krijgen zouden zijn.
Het was wel leuk maar niet voor herhaling vatbaar want de effort/tijd curve gaat compleet scheef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie
shroudster schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:04:

Het was wel leuk maar niet voor herhaling vatbaar want de effort/tijd curve gaat compleet scheef.
Leuk? :P Vond een half uur solo kutten tegen 2 gunbots en 5 enemies niet zo leuk :+

Moet zeggen dat ik toch wel wat teleurgesteld ben in TD2 nu.. Afgezien van wat dailies doen is er weinig aan momenteel.. En dat terwijl bepaalde elementen in TD1 wel goed waren (bijv. de sets)

- Endgame is er niet.. Ja invaded missies, maar die stellen weinig voor, en er is geen reden om die wel te spelen en andere content niet.
Oplossing: drop betere GS op hogere difficulty bijv. Ipv 480-500 te droppen zoals nu, op Heroic of in Invaded missies enkel GS 497-500 oid.

- "Builds" zijn er niet. Het is simpelweg een vrij klein onderscheid bouwen op basis van je voorkeurswapen. HS/CHC/CHD stacken werkt voor alle "builds", het enige verschil is dan de +AR of +LMG of +Shotgun damage, en eventueel welke specialisation je runt.
Oplossing: veel hogere specifieke bonusen voor bepaalde wapens met de brandsets (niet per sé damage, maar bijv. +20% stability voor LMG's, +20% accuracy voor SMG's etc). Meer CHD op items zodat CHC nuttiger is.

- Gearsets zijn nutteloos. Je levert 6-8 talents in voor.. nou eigenlijk niets.. Wat te specifieke bonusen die weinig opleveren. Geen enkele gearset is het nu waard. Met als toppunt die Hard Wired set die volstrekt overtrokken is om te farmen (doe deze 8 missies 30x voor alle parts, doe ze vervolgens nog 30x om alles te kunnen craften, en doe ze dan nog 30x om misschien geen shitty GS450 roll te krijgen) 8)7
Oplossing: Massive gaat zowaar een interne test doen op hun eigen content. Dan was direct duidelijk dat die sets troep zijn. Dus gewoon beter bedenken vanaf de bron ipv shitty content live te gooien.

- Te weinig nuttige skills. Bepaalde skills zijn werkelijk troep (Firefly, Pulse anyone) of gewoon zwaar underpowered. Ik zie geen enkele reden om andere skills dan Reviver Hive + 1 van Restoration Drone/Seeker Mine/Chem Launcher (heal) te runnen.
Oplossing: buff skills die damage moeten doen zodat ze daadwerkelijk damage doen :X

- Recalibraten is echt een pain in the ass.. Je moet je halve stash vol gooien met items die eventueel nuttig kunnen zijn. En vervolgens mag je niet een gele of blauwe stat naar een rode rollen, of andersom.
Oplossing: laat het hele gebeuren met een item nodig hebben om te recalibraten los, dus gewoon zoals in TD1. En geef de vrijheid om een stat van kleur te laten wisselen. Ben geen voorstander om zowel een stat als talent te rerollen, dan wordt het weer te makkelijk. Ook het nodig hebben van specifieke brand materials vind ik wel OK. Anders is het rerollen ook weer te makkelijk, dat is ook niet de bedoeling.

- Dark zones.. wat moet ik daar.. Het heeft nu geen enkel nut om daar in te gaan, dus waarom zou ik?
Oplossing: Ook hier misschien betere drops dan in de rest van de wereld. Dus wat minder GS RNG maar gewoon 490-500 oid. Of bepaalde gear of materials enkel in DZ droppen.

[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 15-04-2019 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dus wat minder GS RNG maar gewoon 490-500 oid. Of bepaalde gear of materials enkel in DZ droppen.
Liever geen PVP verplichten voor spelers die enkel PVE willen spelen, is de DZ niet gewoon PVP? Waarom moet daar een reward van gear aan hangen? Dat is toch ook niet zo in CS:GO of Overwatch?

Verder ben ik het helemaal met je eens dat de kwaliteit van items gelinkt zou moeten zijn aan de moeilijkheidsgraad van wat je doet. Dat is toch waar je het voor doet, je wilt progressie maken. Je begint op normal, dan heb je de gear/skill (je kent de missie) voor hard en uiteindelijk kan je het hoogste niveau aan. Daar zou je voor moeten worden beloond met betere gear, iets wat speler die er minder tijd in stoppen niet krijgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• looyenss
MrVegeta schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:35:
[...]

Liever geen PVP verplichten voor spelers die enkel PVE willen spelen, is de DZ niet gewoon PVP? Waarom moet daar een reward van gear aan hangen? Dat is toch ook niet zo in CS:GO of Overwatch?

Verder ben ik het helemaal met je eens dat de kwaliteit van items gelinkt zou moeten zijn aan de moeilijkheidsgraad van wat je doet. Dat is toch waar je het voor doet, je wilt progressie maken. Je begint op normal, dan heb je de gear/skill (je kent de missie) voor hard en uiteindelijk kan je het hoogste niveau aan. Daar zou je voor moeten worden beloond met betere gear, iets wat speler die er minder tijd in stoppen niet krijgen...
Meh, beetje meer reward uit de DZ is wel fijn. high risk high reward. is niet met csgo of OW te vergelijken, dan nog eerder met het drop-hunten uit pubg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Angeloonie schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:24:
[...]

- Te weinig nuttige skills. Bepaalde skills zijn werkelijk troep (Firefly, Pulse anyone) of gewoon zwaar underpowered. Ik zie geen enkele reden om andere skills dan Reviver Hive + 1 van Restoration Drone/Seeker Mine/Chem Launcher (heal) te runnen.
Oplossing: buff skills die damage moeten doen zodat ze daadwerkelijk damage doen :X
Echt he, die Firefly had ik meteen spijt van er een skillpoint aan verspild te hebben, zeker bij baasjes kan je er niks mee.

En de Pulse... In TD1 was hij een vast onderdeel van mijn skillset, zonder enige twijfel stond dit vast, ik heb in TD1 veel minder geëxperimenteerd met skills omdat ik er eigenlijk maar ééntje vrij had die ik af en toe wisselde, omdat ik die Puls zo damn handig vond.

In TD2 however lijkt het alsof de Pulse overbodig is, het biedt zeer weinig meerwaarde... om niet te zeggen: geen, toen ik voor het eerst zonder pulse speelde heb ik geen seconde het gevoel gehad dat ik het miste en dat was heel vroeg in-game, sindsdien heb ik het ding niet meer gebruikt.

Ik vind het enerzijds een beetje spijtig, anderzijds ook niet: Het geeft me nu veel meer de mogelijkheid om andere skills te combineren doordat ik die pulse niet meer gebruik.
looyenss schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:37:
[...]

Meh, beetje meer reward uit de DZ is wel fijn. high risk high reward. is niet met csgo of OW te vergelijken, dan nog eerder met het drop-hunten uit pubg...
Ja idd... er mag wel wat tegenover staan... maar zelf zie ik ook liever geen unieke items of materials die je in DZ moet gaan zoeken, toch zeker niet om verder te kunnen met de story... Maar dat die items hun waarde en stats aanzienlijk hoger liggen door high-risk, high-reward vind ik niet meer dan logisch, "garantie" is een zwaar woord maar dat je op z'n minst weet dat je niet voor niks de DZ in gaat i.p.v. voor de kans dat je via RNG hebt liggen kutten voor niks.

[ Voor 41% gewijzigd door PinusRigida op 15-04-2019 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-09 20:18
Lees hier dat sommige mensen echt een Vector zouden willen bv. Volgens mij heb ik die al een paar keer gediscard. Is die zo goed dan?

Zit nu in WT2 maar dat craften, recalibraten en wat nou goede talents zijn, zijn mij een raadsel.

Bovendien merk ik in game ook bijna niets aan bepaalde mods oid. Had een tijd zonder gespeeld, zonder dat ik het wist en merkte daarna eigenlijk weinig verschil. Ook run ik een turret en healing drone en heb totaal geen behoefte aan andere skills.

Al met al, dat grinden vind ik niet erg. Maar waar doe ik het nou voor? De gameplay verandert minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piiggy
  • Niet online
Zojuist mijn eerste degelijke chestpiece gevonden van de brand die ik zocht (overlord) mét unstoppable force. 48k base armor, unstoppable force als talent en als attributes 17k health, 250 sp en 4,5% weapon damage.

Nu nog een keuze maken wat ik evt kan recalibraten... Maar in ieder geval eindelijk een keer een verbetering gevonden van wat ik had
Pagina: 1 ... 30 ... 51 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord

- PCGC Discord: https://discordapp.com/invite/hTeYRqQ (voornamelijk PC)