Acties:
  • +10Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 12:44

Angeloonie

Tom Clancy's The Division 2 is een RPG-looter-shooter met een campagne, coöperatieve en PvP-speltypes vol diversiteit in missies en uitdagingen. Ook zijn er nieuwe voortgangssystemen met unieke verrassingen en andere noviteiten.
Campagne
Ga de heftigste missie ooit van de Division aan, waarin je ongeëvenaarde gevaren trotseert om D.C. te redden van de ondergang.
Coop
Speel met je vrienden om de moeilijkste missies en raids aan te gaan. Je kunt daarbij wel wat hulp gebruiken.
PvP
Soms kun je zelfs andere agenten niet vertrouwen. Strijd tegen anderen en toon je strijdvaardigheid.
Clans
PC
-Discord Link: https://discordapp.com/invite/hTeYRqQ (ook voor andere platformen)

PS4
@Babbit beheerd de Tweakers PS [GoT] clan
-Discord Link: https://discordapp.com/invite/hTeYRqQ (ook voor andere platformen)

@Kidjuh: clan Tweakers
-Discord Link: https://discord.gg/rk6nd68

@Kju: clan Sletjes [LIK] Communicatie via slack: http://tweakscrew.net/slack/

@Donstil: clan Tweakers GD [GOT]

XboX
@ourplayground: clan Bolle ui united gestart.
@Martinspire clan Tweakers 1 en Tweakers 2
Deze community is te benaderen via Xbox Community Tweakers The Division 2

voor The Division 1:
- [Multi] The Division ☣ Deel 2
- [Multi] The Division

Handige links

Info m.b.t. damage calculator, gear, talents, brandsets etc.: https://shd.technology/

Tips & Tricks

Interactieve map
Op deze website kun je een interactieve kaart vinden waarop je bijv. collectibles kunt opsporen: https://division2map.com/
Combat:
- Minigunner heavies: Je kunt de kogelriem kapot schieten om ze zo constant te onderbreken.
- Schild-dudes: Je kunt ze natuurlijk in hun voeten schieten, maar je kunt ook door het kleine glazen raampje op het schild heen schieten.
- Als je de engineer/turret-dude neerschiet en hij heeft een turret staan, dan zal deze op vijanden gaan schieten.
- Turrets en grote robothonden hebben een klein munitiekistje naast de gun, die kun je kapot schieten om ze effectief uit te schakelen.
- Weakspots van bijv. grenade-dudes kun je laten ontploffen als ze al dood zijn en op de grond liggen.
- Als je iemand joined is al je signature weapon ammo weg. Ga dan naar de BoO en wissel je specialization en weer terug. Je ammo is dan weer bijgevuld.
- De special ammo kistjes kun je laten ontploffen.
- Als je special ammo oppakt kun je dit het beste met een sniper of shotgun doen. De eerste kogel zal namelijk het effect al toepassen, dus met een AR/LMG/SMG verspil je dan alle special ammo.
Skills/perks:
- Als je veel solo speelt is de Hive Reviver ideaal aangezien hij jou zal reviven als je down gaat (en hij niet op cooldown zit).
- Je kunt skills modden.
- Kies in het begin voor de Accolades perk, deze geeft je veel extra XP om sneller te levelen.
- Als je handmatig skills stopt halveer je de cooldown. Bijv. als je een turret hebt staan maar naar een andere locatie gaat. Hou hiervoor de Q of E even ingedrukt en de turret verdwijnt en je cooldown is korter.
Crafting/modding:
- Weapon mods zijn permanent en de beste manier om tijdens het levelen je materials te verbruiken als je vol zit.
- Vergeet niet de crafting station te upgraden. Hiervoor moet je in de crafting station X ingedrukt houden (en hopen dat je de materials hebt).
Loot/exploration:
- Op diverse locaties in de wereld hangen parachutes met kisten op onbereikbare locaties (bijv. aan stellages, bomen, antennes). Als je op de onderkant van de kist schiet komt er loot uit vallen. Er is ook een zijmissie met een Beekeeper waar tijdens de missie ergens zo’n kist hangt.
- Als je in de buurt een hond hoort blaffen is dit ook een indicatie dat er ergens zo'n kist in de buurt is.
- Faction keys kun je vinden in de underground/riooltunnels. Deze zitten in kleine kastjes die aan de muur hangen en lootbaar zijn.
- De loot die dropt is gelinked aan het item met de hoogste gear score die je hebt in je inventory of stash. Als je bijv. een waardeloos pistooltje hebt die wel de hoogste GS heeft, bewaar deze dan in je stash.
- Tijdens veel missies en in de open wereld zijn er veel locaties met deuren die op slot zitten met een hangslot. Deze kun je kapotschieten.
- Bewaar je “trinkets”. Dit zijn de junk items (“Children’s Sock”, “Morphine”, “Fork”) die je uit rugtassen etc. haalt. Je krijgt er relatief weinig voor terug, en er is een vendor die bepaalde items wil hebben, en dan hoef je die niet meer te zoeken!
- Je kunt iedere 24 uur (echte tijd) de lootboxen in de Control Points opnieuw looten m.u.v. de grote oranje kist.
- Via het menu Progress > Collectibles kun je alle collectibles zien die je ontdekt hebt, en je kunt direct een waypoint zetten naar collectibles die je nog niet daadwerkelijk opgepakt hebt.
- Blijf uitkijken naar de kleur geel of goud op deuren, hekken, ramen etc. Dit zijn veelal indicaties dat er "iets" te doen is. Bijv. gouden sloten kun je stuk schieten, gouden deurknoppen zijn voor deuren die open kunnen, hekken met gele stukken plastic kun je op klimmen, gele strepen bij een garagedeur betekent dat die open kan.
UI:
- Je kunt de inventory iets overzichtelijker maken door de Grid View aan te zetten. Ga hiervoor naar een willekeurig item, druk op X en kies “Grid View: On”
- Als je alle items in een bepaalde categorie als Junk wil markeren kun je als je in de categorie zit met Shift + Linkermuisklik alles direct als junk markeren (m.u.v. wat je aan hebt uiteraard).
- Om te matchmaken voor een missie hoef je niet per sé eerst naar de missie start te gaan, dit kan ook vanuit de world map.
Projects:
- Items die je niet wilt kun je het beste bewaren totdat je vol zit. Als je nieuwe projects unlocked kun je die items mogelijk meteen doneren, zonder dat je moet wachten op nieuwe drops.
- Als je alle items snel wilt doneren, dan kun je in het donatiescherm 2x op spatiebalk drukken om het in 1x te doen.
- Doneren van items kan ook via de world map, je hoeft niet terug naar de settlement hiervoor (wel om de rewards te claimen).
General:
- Met de chat kun je de game in 1x afsluiten ipv Log Out > Exit Game. Typ hiervoor /quit in de chat.
- Een groep verlaten kan snel via /leave.
- Iemand joinen kan via /join [naam]. (bijv. /join Angeloonie)
- Je kunt de delay op het moment wanneer je om hoekjes wilt gaan wanneer je in cover zit instellen via de settings.
- Je kunt instellen dat je altijd automatisch over obstakels heen klimt tijdens het rennen (Parkour Mode).
- Zie je bij het inloggen een “Weekly Challenge” melding? Ga dan naar Progress > Club Challenges en activeer de challenges.

Veelgebruikte afkortingen

AR: Assault Rifle
CC: Crowd Control
CD: Cooldown
CHC: Critical Hit Chance
CHD: Critical Hit Damage
DTE: Damage To Elites
DPS: Damage per Second
DZ: DarkZone
GS: Gear Score
LMG: Light Machine Gun
MR: Marksman Rifle
PVE: Player vs enemy
PVP: Player vs player
RNG: Random Number Generation (random kans op stats) (Slechte RNG is dus slechte stats op items, goede RNG is goede stats)
ROF: Rate of Fire
SMG: Sub Machine Gun
SR: Sniper Rifle
TD 1/2: The Division 1/2
TTK: Time To Kill
WT 1/2/3/4/5: World Tier 1/2/3/4/5

[Voor 153% gewijzigd door Angeloonie op 18-06-2019 17:25]

🆂🆃🅴🅰🅼: 🆁🅾🅾🆃🅶🅰🅼🅴🆁_🅲🅾🅼
🅿🆂🅽: 🅷🅾🅻🅻🅰🅽🅳🅷🅰🆁🅳🆂

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
volgens mij lijkt de (closed) build voor enkele gamers beschikbaar; iemand die zijn eerste ervaring hierover kan delen?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
SinergyX schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:19:
Moet zeggen, het lijkt veel op division 1, dat is wat minder, maar ook best goed. Controls voelen direct goed aan, je weet dat je bepaalde dingen niet op kan klimmen (of in bosjes kan kruipen), maar de scenery is mooi en divers.
totaal niet het idee dat een 2e deel speel; eerder een DLC versie. Juist daarom ben ik niet overtuigd, heb de beta even gespeeld. En viel direct terug op de herhaling; get cover, spray some, move cover, spray some more systeem. Deze game engine heeft zooooooo veel potentie, en men komt niet verder dan deze beperkte gameplay. Mocht deze titel 25-30euro gaan kosten, neem ik m wel mee (het verkennen van de stad was erg tof in TD1). Verwacht niet veel meer diepgang in gameplay, en veel herhalingen, dat is jammer.

[Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 08-02-2019 08:57]

• Angeloonie
Had al in TD1 gepost maar past hier beter
Xecuter NL schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 08:44:
paar uur in de beta gestoken gister. Conclusie: je kan net zo goed, zo niet beter, Division 1 spelen. De sfeer is beter in D1. De skills in D1 zijn beter te gebruiken, want in de beta werken die voor geen meter. Verder zijn de wapens hetzelfde en net even anders in gebruik. Ook het gebruiken van attachements vind ik geen zak aan. Vond juist het modden van de wapens in D1 leuk om te doen. Geen idee of dat nog gaat veranderen in de final build.
Al met al verveelde ik me een beetje in de beta. Ook na toch zeker een paar honderd uur in D1 te hebben gestoken, gaat dit een sale aankoop worden. Zonde. In die zin ben ik het eens met MarcoStyle, het mist fun.
Weet niet of ik lang genoeg gespeeld heb, maar mijn eerste indruk is niet hetzelfde.

Sfeer in D1 was gigantisch eentonig. Alles was grijs/grauw omdat alles een gebouw was. Ik vind deze mix tussen gebouwen en parken, wijdere straten veel fijner aanvoelen en juist verfrissend.

Skills.. tsja je hebt er überhaupt maar 3, dus wat valt daar over te zeggen? Ik merkte iig niet dat ze moeilijk te gebruiken waren, afgezien van wat bugs. Vind het ideaal dat je een specifiek doel kunt aanwijzen i.t.t. TD1.
Wat werkt er volgens jou voor geen meter?

Het modden vind ik ook beter, ik heb geen zin om een inventory vol met 60 mods te hebben om vervolgens te puzzelen welke waar op gaat of wat ik waar vanaf moet halen. Deze "algemene unlock" variant vind ik persoonlijk veel fijner en scheelt enorm gekut met mods. Het modden van wapens kan dus gewoon nog steeds, maar ipv losse items die je maar 1x kunt gebruiken kun je nu gewoon kiezen wat je wilt zonder gigantisch te gaan zitten puzzelen.

Heb juist een positieve indruk van de beta (afgezien van wat bugs die nog wel gefixed worden en wat connectieissues).

De movement is zoveel soepeler als in TD1. Alleen al het looten van de rugzakken etc gaat 10x sneller. Ook het lopen en manoeuvreren voelt soepeler en minder houterig aan. Bij TD1 had ik vaak het gevoel dat ik soort van magnetisch vastgeplakt zat aan dingen en loskomen was af en toe klooien, maar in TD2 voelt dit veel vrijer aan.

Het schieten voelt ook fijn, maar nog weinig over te zeggen zonder de endgame wapens. Voelde in ieder geval vertrouwd aan, dus minimaal gelijk aan TD1.

Ik ben in ieder geval van twijfelaar naar pre-order gegaan :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Angeloonie
AntiChrist7 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:30:
Zet er me vanavond aan, kon pas gisteren downloaden. Is de discord al wat gevuld?
Zijn aardig wat mensen op de Discord die het aan het proberen zijn, verwacht vanavond wel flink wat man.

• Angeloonie
AntiChrist7 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 14:12:
Ben er een beetje vroeg voor, maar is er een pc groepje dat nog een plaats heeft en van plan meerdere keren per week te spelen? blijkbaar hebben mijn uplay vrienden minder interesse dan gedacht (en degene die wel interesse hebben, spelen relatief weinig tov mij). Ik heb 1 niet gespeeld om die reden, dus ik ben ook wat lost met al de gameplay inzake upgrades en builds enzo

De discord is nog wat leeg ook, wat wel zal veranderen op 15 maart
Je kunt zeker verwachten dat het vanaf 12/15 maart drukker wordt op de Discord. Niet iedereen heeft beta toegang of tijd gehad om nu te spelen, dus het blijft vooralsnog wat rustig. Vanaf de release zullen de kanalen weer vol zitten verwacht ik :)

• Angeloonie
Btw, welk nieuw type vijanden hebben we nu kunnen zien en wat zijn de verschillen met die van TD1?

-Grootste opvallende verschil is de Tank met die armor platen.
-Dan heb je die met het wifi icoontje die van die exploderende auto's op je af sturen.
-Medic kan nu naast healen ook rezzen.
-De robot hond is uiteraard nieuw, evenals die andere rijdende turret.
-Vijandelijke drones zijn nieuw (weet even niet of deze nu enkel door een klasse vijand of door meerdere typen gedaan worden, je hebt exploderende en healende drones volgens mij)
-Grenadiers zijn vrijwel gelijk, behalve dat je nu de granaten uit de lucht kunt schieten.

Verder is het volgens mij vrij gelijk qua enemies, Behalve dat ze slimmer zijn en er anders uit zien.

Vooral die weakspots zijn veel minder duidelijk te zien, maar daar kom je ook wel snel genoeg achter.

• Angeloonie
ourplayground schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:53:
[...]

Ok, ik begrijp je punt. Nu heb ik gisteren nieuwe handschoentjes gevonden en die waren toevallig lager in rating, maar wel beter voor mij. Het toevoegen van mods aan je gear ontbreekt inderdaad in de beta, waarbij ik hoop dat dit in de GM wel wordt toegevoegd.
Uhm, als je de endgame speelt zit dat er wel in hoor. Je hebt normale mods en cosmetic mods. :)

Ook kun je skills een mod meegeven.

M_eater schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:48:

Binnen 3 uur spelen had ik handschoenen van een bepaald merk, die in combinatie met andere items met htezelfde merk extra voordelen opleveren. Voor de duidelijkheid: Dit kreeg je bij Deel 1 pas nadat je rang 30 had gehaald en werd je score berekend op je items. Dit gebeurd nu al direct vanaf het begin van de game. Daarnaast kun je een met je punten een skill kopen om bv een underbarrel op je wapen te zetten. In vergelijking met deel 1, daar kwam je deze onderdelen op straat tegen door te looten.

Bij deel 1 was je veel meer bezig om je personage bij te stellen. Ze hebben het RPG menu gedeelte makkelijker willen maken, alleen nu hebben ze het zo aangepast dat je bijna niet meer bezig bent met het RPG element. Even het menu openen, ooh er zijn handschoenen met niveau 7 ipv 6, klik en klaar.
Als ik er naast zit, dan hoor ik het graag. Ik heb niet gezien dat je bv ook je skills op de handschoenen bv kunt aanpassen (bv: +2% health veranderen naar +10% snellere vaardigheden)
In mijn ogen hoort dit gedeelte ook in de beta thuis?
Volgens mij haal je wat dingen door de war. De "sets" Die je nu vindt zijn maar kleine bonusen, en niet te vergelijken met de endgame sets. Deze minisets geven je tijdens het levelen wat bonusen en maken de keuze "pak ik de hoogste level items of houd ik deze bonus" juist interessanter.

Ook de perks zijn juist een manier om méér RPG elementen toe te voegen, je kunt ze voor zover ik kan zien niet ongedaan maken, dus je moet echt afwegingen maken, ipv de mega-flexibiliteit die TD1 had.

M.a.w.: volgens mij is er juist véél meer RPG in dan deel 1. In deel 1 was je character niets meer dan een random poppetje, je kon op ieder moment alles omgooien, maar in TD2 kan dat zo het nu lijkt niet. Dus méér RPG gevoel omdat je echt keuzes moet maken.

[Voor 64% gewijzigd door Angeloonie op 11-02-2019 14:01]

• Angeloonie
Welke edition gaan jullie halen?
Ik wil de DLC dingetjes van de Ultimate (vooral die Elite Agent ivm storage), maar hij is wel heel duur voor wat je krijgt.. De "year 1 pass" content is onbekend, en kan bijv. enkel wat cosmetic shizzle zijn. En om nou €50 meer te betalen voor die cosmetics en de launch DLC's is wel wat veel ;(

• Angeloonie
Hmmz. niet echt heel interessante games.. Wildlands heb ik al (anders was dat mijn keuze), Primal is een beetje meh en WD2 weet ik niets van, WD1 gespeeld maar was wat "leeg" en erg repetetive naar mijn gevoel.
Denk toch maar Primal doen dan :P

• Angeloonie
CH4OS schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:30:
[...]
Ik doel dan op betaalde DLC wat vrij komt met de season pass, bijvoorbeeld.
Die komt er niet in Year One.. Alle DLC is gratis, enige wat die pass doet is je early access geven daarvoor.

• Angeloonie
PS. de extra stash van de Ultimate edition is geen extra stash space! Het unlocked alleen de volledige stash op je level 1 character ipv dat je die pas later unlocked. Het is dus niet zo dat je end-game meer stash hebt dan andere spelers.

• Angeloonie
Godsamme hebben ze serieus weer andere rewards voor Open Beta spelers t.o.v. de Private beta? M.a.w. ik moet de Open Beta wel gaan spelen als ik alle rewards heb, terwijl het exact dezelfde inhoud is weer :(

• Angeloonie
Hmm ok, vooruit dan maar :P

• Angeloonie
looyenss schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:18:
[...]

Rustig blijven ademhalen angelootie :-P

maar ik was inderdaad niet van plan deze open beta te spelen maar ja, wil ook alles hebben
Morgenavond samen dan maar? :>

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Angeloonie
looyenss schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:26:
Ik snap dat pittige echt niet zo goed, ik vind de game zoveel makkelijker dan deel 1, ook lijkt het nog eenvoudiger dan de closed beta...
Was het ook, ze hebben de missies tov de private beta makkelijker gemaakt :')
Scrubs die niet konden spelen hadden geklaagd..

• Angeloonie
looyenss schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:32:
[...]

zeker dezelfde scrubs die ook klagen over stashspace achter een pre-order muur ;)
Dat :+

Moet zeggen dat ik mij uiteindelijk toch wel vermaakt heb met de Open Beta. Had verwacht dat het na de Private als een sleur zou aanvoelen om exact hetzelfde nog eens te doen, maar het was toch wel weer leuk.
Ook deze keer daadwerkelijk alles gedaan (incl. projects) om te kijken hoe/wat, ipv enkel de missies rushen.

Uiteindelijk geëindigd met 1 paarse en 4 blauwe gearpieces, een gecrafte blauwe Police M4 en een paarse sniper. Toch wel leuk om nu al beetje te min/maxen :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Angeloonie
looyenss schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:10:
[...]

Zou maar zo kunnen dat dit wel gebeurt. Ik laat hem iig voorlopig nog ff staan
Pfff why? Kans is nihil dat dat gaat gebeuren, het zijn in je library ook echt 2 verschillende games.

Heb hem er weer af gegooid hier, zodra ik kan pre-loaden staat hij er toch in 5 minuten weer op :+

* Angeloonie aait glasvezellijntje :+

[Voor 11% gewijzigd door Angeloonie op 06-03-2019 10:36]

• Angeloonie
xamirz schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 08:58:
[...]

Nee dit is niet het geval. Het is niet zoals The Division 1 world tier systeem. In de YouTube linkje die ik eerder heb gepost wordt het uitgelegd.
Uhh hoezo niet? In de hoogste world tier dropt de beste gear, dus zodra je de hoogste unlocked hebt zijn de lagere nutteloos.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Angeloonie
xamirz schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:41:
[...]

Ja dat klopt, maar in Division 1 kon je een bepaalde gear score halen en daarna via je map naar een hogere world tier gaan. Bij Division 2 werkt het niet zo, hoe het precies werkt is lastig te beschrijven. Ik zal de link opnieuw plaatsen met de timestamp van de world tier verhaal.

YouTube: The Division 2: State of the Game #111 - 6 March 2019 | Ubisoft [NA]
Heb het gelezen, en het komt nagenoeg op hetzelfde neer maar met een soort check.
Als je in TD2 een bepaalde gearscore bereikt moet je eerst nog een Stronghold missie doen voordat je naar de volgende world tier kan.

M.a.w., er zit 1 extra check op t.o.v. TD1 waar je vrij kunt wisselen als je eenmaal een bepaalde GS hebt bereikt. In TD2 heb je dus naast de GS nog een soort eindmissie voor die world tier. Maar daarna geldt nog steeds: eenmaal in de hoogste world tier kun je de vorige compleet negeren.

• Angeloonie
Btw, als je nog wat cosmetic rewards wilt unlocken (waaronder degene die in de Ubi Club staan voor private beta): https://www.reddit.com/r/...s_via_facebook_messenger/

Je moet dan via facebook messenger die contact toevoegen, en dan krijg je een soort chat/pokemon go achtige minigame. In feite moet je in jouw buurt naar verschillende icoontjes lopen en dan unlock je daar een ECHO, na 8 echo's heb je alle rewards unlocked.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Angeloonie
Wee Man schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:37:
Ik kan de game nu ook pre-loaden. Ik had de beta nog op de schijf staan maar dit is een geheel nieuwe installatie en download.
Told you @looyenss :+

• Angeloonie
Pykow schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 20:09:
[...]

Geprobeerd maar lijkt niet te werken in Nederland.
Tenminste met facebook manager gebeurd er niets.
Werkte hier prima. Moest het wel de eerste keer via desktop facebook openen, maar daarna pakte hij het in de messenger app

• Angeloonie
Pykow schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 21:05:
Wacht even, weet iemand of ze de bug hebben opgelost met matchmaking ?

Ik join een team in Division 1. we veroveren wat landmarks en gaan daarna naar extractzone.
Vervolgens verlaat een speler het team en gaat daarna iedereen dood schieten.
Alle loot kwijt :S

Please vertel mij dat dit een bug is, anders ben ik benieuwd hoelang de game nog leuk gaat zijn.
want dark zone is bij mij nu al verpest en speel pas net 1,5 week in de darkzone. (zeg 4 uurtjes)
:> [Multi] The Division (2016) ☣ Deel 2

• Angeloonie
MaTr1x schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:16:
Enig idee waarom een maat van me die gisteren samen met mij voor het eerst inlogde vanuit zijn mailbox een blue level 3 MPX (The House) tevoorschijn haalde? Die loot hoort niet bij de Ultimate Edition :?
Is een Ubi club reward die je kunt unlocken.

• Angeloonie
Nipje schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:42:
Hoe ervaren de mensen die op PC spelen de graphics ten opzichte van de beta? Voor mijn gevoel waren de graphics in de beta versie wat "flets" om het zo maar te zeggen. Of laat ik het anders vragen: is het op grafisch vlak een verbetering ten opzichte van de beta?
Exact gelijk.. hebben ze niet aangepast last minute ofzo..

• Angeloonie
Lekker Ventje schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:54:
[...]

Vraag aan de mensen die al spelen:
Gaan bosses nu ook wat makkelijker neer in vergelijking met de closed beta nu ze wat sponzen weggehaald hebben bij hun armor? Want in de closed beta kostte het nog steeds heel veel ammo.
Nee, ze blijven sponzen. Dat is het principe van een boss, die heb je niet in 1 of 2 mags neer.

• Angeloonie
unfor schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:40:
Pre-load binnen, is er al dmv een vpn te spelen?
Als het goed is wel, in NZ is het nu al morgen :P https://www.timeanddate.com/worldclock/?sort=2

• Angeloonie
Pykow schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 08:24:
[...]

Bij mij is het geluid stuk.
Ik heb geen geluid bij reloaden en hoor geen voetstappen.
En mijn logitech headset is nu constant surround en dat is kut.
Weet niet of andere hier ook last van hebben ? Andeds ga ik denk ik de steelseries 7 headset halen ofzo.

Heb nu logitech g933
Nieuwe logitech software geinstalleerd? G Hub ipv Gaming software?
En staan je geluidsinstellingen wel goed op Headset?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Angeloonie
Motaro schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:11:
vraag als ik the division 2 deluxe pak met year one pass dan krijg ik zelfde als ik voor the division 2 gold zou gaan maar dan voor minder geld ? of miss ik het en zit toch meer spul bij gold

gold = 99 euro

deluxe + pass 75 euro
Er bestaat geen Deluxe voor TD2?

[Voor 8% gewijzigd door Angeloonie op 18-03-2019 10:14]

• Angeloonie
Motaro schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:28:
[...]

zo noemt bol.com het. daarom vraag ik even na er zijn zo veel soorten en bijna elke winkel heeft eigen naam voor

https://www.bol.com/nl/p/...3WuAV2EAkYASABEgISS_D_BwE
:? Staat toch duidelijk "Washington D.C. Edition"?
Qua inhoud is dat gewoon een standard met een secret service pack. Dus met 1 year pass* erbij is het gewoon een Gold met een secret service pack.

• Angeloonie

• Angeloonie
Motaro schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:52:
[...]

kijk nog maal naar die link wat bij Kies je editie staat
Ah daar zie ik het idd. Maar goed, daar moet je nooit naar kijken, alles wat daar niet in "hun" lijstje staat mist daar al. Ze gaan geen aparte "Washington D.C. Edition" aanmaken in hun systeem, dus plakken ze hem maar onder Deluxe :P

• Angeloonie
Pykow schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:56:
[...]

Maar terug komen op "call for backup".
Het is heel irritant wanneer je voor Matchmaking kiest bij een missie, dat je dan iemand anders zijn sessie vaak joined, met als gevolg dat jij de missie niet voltooid en hij wel. Ik begrijp dat echt niet.
Is een bug, wordt aan gewerkt. Heb het zelf ook gehad helaas.
Kleaudzak schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:38:
Dag allen! Kan iemand mij wat vertellen over de end-game in TD2?
Ik ben momenteel aan het twijfelen of ik het zal kopen, ben namelijk uitgekeken op Anthem.
Nu kan ik wel online kijken maar ik ben opzoek naar wat objectieve insights:

> Replay-ability
> Loot/rewards
Beetje te vaag om daar zo iets over te kunnen zeggen, wát wil je daarover weten?

• Angeloonie
Kleaudzak schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:09:
[...]

Nee, deel 1 niet gespeeld.

[...]

Als ik een weekend vol speel, ben ik dan snel end game geared?
Gaat het snel vervelen?
Is er veel diversiteit aan PVE content? (Laatste geloof ik niet, maar 3 dungeons).
Ik zit nu op 25 uur en heb net de hoogste World Tier bereikt. Dit kan vast sneller. Dan begint het echte gearen, en het perfectioneren van je gear kan natuurlijk best lang duren.

Vervelen.. Tsja, geen idee wat jij vervelen vindt. In TD1 moest je vaak dezelfde gebieden tientallen keren blijven farmen, maar als je dat in een groep doet blijft dat leuk.

Alles is PvE content.. Met hier en daar wat PvP elementen erbij. Naast de 3 Strongholds die je noemt heb je ook nog alle normale missies die je op hogere difficulties kunt doen.

• Angeloonie
Meest irritante bug die ik nu tegenkom is dat control points die door andere (enemy) NPC's aangevallen worden niet meer te veroveren zijn. Heb het nu 2x gehad dat ik nadat iedereen dood was (inclusief boss) er nog steeds "Enemy takeover in progress" stond en er niets meer te doen was.. Dus maar weglopen en wachten tot hij weer vol is.

• Angeloonie
Poulske schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:55:
[...]

Wow wacht even, de control points die je veroverd kunnen weer worden terug veroverd? Want ik ben heel enthousiast alle points aan het clearen om de map groen te krijgen, maar als deze na een tijd weer rood worden heeft dat weinig nut....
Niet alleen dat, maar vijandelijke facties kunnen hem ook van elkaar overnemen. Bijv een control point van de Hyena's kan door de True Sons aangevallen en overgenomen worden. Dat is de situatie die ik beschrijf.

Daarnaast kun je inderdaad ook control points die je had veroverd weer verliezen (volgens mij gewoon #random).

• Angeloonie
boe2 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:33:
[...]

De essentie is dat je gewoon je eigen ding kan doen imo.
Nee, dat is in GTA. Uiteindelijke doel van The Division is je gear perfectioneren. Net als in bijv. andere looter games (nog niet eens shooters, maar bijv. World of Warcraft, Diablo etc.)

Tuurlijk kun je doen wat wilt, maar progressie, en dus gear verbeteren is en blijft het hoofdonderdeel van het spel.

• Angeloonie
Flghter1982 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:59:
helaas de game crashes nog niet opgelost.. heb er al weer 1 gehad na de patch.

edit: inmiddels 2. geen idee wat het nou veroorzaakt. het is puur random en als ik herstart start de game in windowed mode en moet ik alt + enter doen voor fullscreen.
Patch was ook niet voor crashes, was puur hotfixen van de skills bug.

Heb je toevallig een Logitech headset?
looyenss schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:35:
Gezocht op discord
@drchaotica drchaotica777
@Anoniem: 473497 CptChaosNL
DikyStyle
Markroede
Mr.Donno
Soufroula
Ultronvortex
corne195
mightym0nk
Zouden er 2 van hier moeten zijn denk ik zo :P De rest vindt hij niet met @ tags.

• Angeloonie
Flghter1982 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:24:
[...]

ja ik heb de logitech g933 maar draai nog op de oude logitech software. dus niet die Ghub.
Uhh, waarom dan? Die nieuwe software lost veel Logitech problemen op..

• Angeloonie
Flghter1982 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:27:
[...]

die crashes kunnen gerelateerd zijn aan logitech dus? well, can't hurt to update. als dat de crashes oplost ben ik een happy camper. heb er al 3 gehad in afgelopen uur. not the end of the world maar wordt wel iritant.
Ik kon het eerste uur de game niet spelen zonder dat hij na een paar minuten vast liep met (Logitech G430). Vervolgens Logitech Gaming Software er af gegooid en die nieuwe Logitech G Hub er op gezet, en sindsdien geen enkel probleem gehad. (ja 1x een vage runtime error exact tegelijk met iemand anders in de groep).

• Angeloonie
Donstil schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:18:
[...]

Maak je toch gewoon zelf een derde clan en meld je die hier?
Staat iedereen vrij dat te doen lijkt mij.
Uiteraard kan dat, maar we zijn momenteel bezig om GoT 1 en 2 op te schonen zodat daar plaats is. Dan kun je prima GoT 3 aanmaken, maar het is leuker als er plaats voor iedereen in 1/2 is natuurlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Angeloonie
jaihel schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:33:
Hoe gaan jullie door het spel heen?
Clearen jullie gebied voor gebied? Dus main story, side missions en die kistjes (shd techs?) of rushen jullie main story en gaan jullie later terug om de rest te doen?

Het spel is best uitgebreid vooral ook met die challenges. Daar ben ik nog niet mee begonnen, ik doe eerst main story, side missions en die kistjes verzamelen.
Denk dat iedereen het anders doet.. Ben zelf zo snel mogelijk naar WT4 gegaan. Voornamelijk door enkel nog main/side missies en control points te doen vanaf level 7 ofzo. Tussen WT3 en WT4 moet je gear flink omhoog dus dan wat meer random stuff doen.

Maar ik ga ook nog een keer met een 2e character beginnen om alles wat rustiger aan te doen en de tijd te nemen.

• Angeloonie
CH4OS schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:28:
Vind het wel raar om nu al opruiming te gaan houden, doe dat dan vanaf volgend seizoen of zo. Nu hebben de spelers de clan naar het huidige niveau getild en krijgen ze stank voor dank. Ook snap ik niet helemaal waarom Discord verplicht is. Dat is er pas als er daadwerkelijk veel samen gespeeld zou worden en (in elk geval 's avonds) is dat nu nog niet het geval. Dus beetje zinloos naar mijn idee om nu al deze acties te moeten gaan doen.
Er zitten nu mensen in de clan die niets met Tweakers of de Discord server te maken hebben (dus gewoon random mensen)..

• Angeloonie
looyenss schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:29:
[...]

"We" moet je wel wat gaan doen ouwe fluisterkoning
Geef captain rang dan :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Angeloonie
xavento schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:21:
Uberhaupt vreemd om 3rd party software te gaan verplichting voor een game. Dit kan toch prima op het forum of in de game zelf ?

Nu wordt ik gekickt omdat ik geen zin heb om discord te installeren/registeren ondanks dat ik al 10+ jaar op tweakers zit.
Niets is verplicht om de game te spelen.

Aan deze clan zitten wel wat voorwaarden ja, dit staat er ook bij in de TS.
Op Discord heb je diverse voicekanalen in diverse categorieën (bijv. level 10-14, WT1, WT4 etc), er is een chat waar info gedeeld wordt, en je kunt daar een groep samenstellen. Dat gaat voor geen meter ingame. Dus als je een beetje efficient wilt opereren moet je Discord wel gebruiken. Het is puur een communicatiemiddel wat voor iedereen beschikbaar is en vrij toegankelijk is.

Dat jij dan geen zin hebt om het te installeren.. Tsjah, dan hebben we dus liever iemand die dit wel doet en daardoor bijdraagt aan de clan op Discord.

Maar goed, alles laat je vrij om zelf een clan op te zetten zonder deze verplichting, niemand houdt je tegen.

[Voor 13% gewijzigd door Angeloonie op 19-03-2019 13:26]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Angeloonie
xavento schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:27:
Wat een onzin zeg, het gaat prima in de game. Daarnaast lijkt het me toch dat dit een community clan is? Waarom zou ik dan verplicht informatie op een random programma moeten gaan opzoeken?

Dit kan toch prima hier op het forum, en als je een groepje wilt maken dan kun je de clan chat gebruiken of gewoon, dit forum ?

Maar goed, er zijn honderden andere clans die geen eisen hebben dus ik vindt het wel prima, je duwt op deze manier enkel mensen weg.
Dat is jouw mening. Mijn mening is dat je met je tijd mee moet gaan. Iedere clan gebruikt tegenwoordig Discord voor communicatie. Forums zijn statisch/traag/achterhaald om info mee te delen.

Alleen al een groep zoeken.. In Discord hop je gewoon in een kanaal en vraag je gewoon of er plek is, ipv een verhaal te typen dat veel mensen niet eens zien (ik lees de ingame chat nauwelijks, valt gewoon niet op). Het is gewoon veel sneller en flexibeler om dit zo te doen. Ook als je niet in een groepje wilt spelen maar gewoon wat met elkaar wilt ouwehoeren (= community gevoel) kan dat. Ingame gaat dat gewoon niet.

Dit was ook al het geval met TD1, en heeft altijd prima gewerkt. Als je het niet wilt is dat gewoon prima, je HOEFT niet in deze clan per sé? Er is een wachtlijst dus voldoende mensen die wél willen werken met Discord.

[Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 19-03-2019 13:35]

Acties:
  • +15Henk 'm!
  • Pinned

• Angeloonie
Genoeg geluld over clans, hier wat inhoudelijke tips & tricks. Iemand nog toevoegingen?

Combat:

- Minigunner heavies: Je kunt de kogelriem kapot schieten om ze zo constant te onderbreken.
- Schild-dudes: Je kunt ze natuurlijk in hun voeten schieten, maar je kunt ook door het kleine glazen raampje op het schild heen schieten.
- Als je de engineer/turret-dude neerschiet en hij heeft een turret staan, dan zal deze op vijanden gaan schieten.
- Turrets en grote robothonden hebben een klein munitiekistje naast de gun, die kun je kapot schieten om ze effectief uit te schakelen.
- Weakspots van bijv. grenade-dudes kun je laten ontploffen als ze al dood zijn en op de grond liggen.
- Als je iemand joined is al je signature weapon ammo weg. Ga dan naar de BoO en wissel je specialization en weer terug. Je ammo is dan weer bijgevuld.
- De special ammo kistjes kun je laten ontploffen.
- Als je special ammo oppakt kun je dit het beste met een sniper doen. De eerste kogel zal namelijk het effect al toepassen, dus met een AR verspil je dan alle special ammo.

Skills/perks:

- Als je veel solo speelt is de Hive Reviver ideaal aangezien hij jou zal reviven als je down gaat (en hij niet op cooldown zit).
- Je kunt skills modden.
- Kies in het begin voor de Accolades perk, deze geeft je veel extra XP om sneller te levelen.
- Als je handmatig skills stopt halveer je de cooldown. Bijv. als je een turret hebt staan maar naar een andere locatie gaat. Hou hiervoor de Q of E even ingedrukt en de turret verdwijnt en je cooldown is korter.

Crafting/modding:

- Weapon mods zijn permanent en de beste manier om tijdens het levelen je materials te verbruiken als je vol zit.
- Upgrade de crafting station wanneer je in WT4 zit. Hiervoor moet je in de crafting station X ingedrukt houden (en hopen dat je de materials hebt). Als je dit vroeger doet gaan de kosten van alle weapon mods omhoog.
- Pas op met skins! Als je een skin op 1 item equipped en je verkoopt/salvaged dit item, dan verlies je de skin (is een bug). Advies is om géén skins te gebruiken totdat dit gefixed is, of in je stash altijd 1 item te hebben voor iedere skin, zodat hij niet verloren gaat.

Loot/exploration:

- Op diverse locaties in de wereld hangen parachutes met kisten op onbereikbare locaties (bijv. aan stellages, bomen, antennes). Als je op de onderkant van de kist schiet komt er loot uit vallen. Er is ook een zijmissie met een Beekeeper waar tijdens de missie ergens zo’n kist hangt.
- Faction keys kun je vinden in de underground/riooltunnels. Deze zitten in kleine kastjes die aan de muur hangen en lootbaar zijn.
- De loot die dropt is gelinked aan het item met de hoogste gear score die je hebt in je inventory of stash. Als je bijv. een waardeloos pistooltje hebt die wel de hoogste GS heeft, bewaar deze dan in je stash.
- Tijdens veel missies en in de open wereld zijn er veel locaties met deuren die op slot zitten met een hangslot. Deze kun je kapotschieten.
- Bewaar je “trinkets”. Dit zijn de junk items (“Children’s Sock”, “Morphine”, “Fork”) die je uit rugtassen etc. haalt. Je krijgt er relatief weinig voor terug, en er is een vendor die bepaalde items wil hebben, en dan hoef je die niet meer te zoeken!
- Je kunt iedere 24 uur (echte tijd) de lootboxen in de Control Points opnieuw looten m.u.v. de grote oranje kist.
- Via het menu Progress > Collectibles kun je alle collectibles zien die je ontdekt hebt, en je kunt direct een waypoint zetten naar collectibles die je nog niet daadwerkelijk opgepakt hebt.

UI:

- Je kunt de inventory iets overzichtelijker maken door de Grid View aan te zetten. Ga hiervoor naar een willekeurig item, druk op X en kies “Grid View: On”
- Als je alle items in een bepaalde categorie als Junk wil markeren kun je als je in de categorie zit met Shift + Linkermuisklik alles direct als junk markeren (m.u.v. wat je aan hebt uiteraard).
- Om te matchmaken voor een missie hoef je niet per sé eerst naar de missie start te gaan, dit kan ook vanuit de world map.

Projects:

- Items die je niet wilt kun je het beste bewaren totdat je vol zit. Als je nieuwe projects unlocked kun je die items mogelijk meteen doneren, zonder dat je moet wachten op nieuwe drops.
- Als je alle items snel wilt doneren, dan kun je in het donatiescherm 2x op spatiebalk drukken om het in 1x te doen.
- Doneren van items kan ook via de world map, je hoeft niet terug naar de settlement hiervoor (wel om de rewards te claimen).

General:

- Met de chat kun je de game in 1x afsluiten ipv Log Out > Exit Game. Typ hiervoor /quit in de chat.
- Een groep verlaten kan snel via /leave.
- Iemand joinen kan via /join [naam]. (bijv. /join Angeloonie)
- Je kunt de delay op het moment wanneer je om hoekjes wilt gaan wanneer je in cover zit instellen via de settings.
- Je kunt instellen dat je altijd automatisch over obstakels heen klimt tijdens het rennen (Parkour Mode).
- Zie je bij het inloggen een “Weekly Challenge” melding? Ga dan naar Progress > Club Challenges en activeer de challenges.

[Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 19-03-2019 14:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Angeloonie
Ricloo86 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:53:
[...]

Thnx! tussen al het geneuzel over de clan is dit erg nuttig!

Wat doet deze als ik vragen mag?
Bonus XP voor bijv. headshots, multikills, weakpoint kils etc.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Angeloonie
NLxAROSA schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 14:04:
[...]

Loot: De supply rooms in de door jou bezette control points verversen iedere 24 uur de loot, m.u.v. de hoofdkist.

Wereld: Als een gebied onder jouw controle valt en de control points hebben voldoende resources, dan komen er meer activities beschikbaar in dat gebied (van een tooltip gepikt).
Was al verder aan het typen en had deze er nu al op staan. :P
Progress: Onder progress (via hoofdmenu) kun je collectibles vinden die je wel hebt gespot, maar nog niet hebt opgeraapt. Je kan daar ook direct een waypoint zetten.
Thanks!
Progress: Vraag je je af waar die 'weekly challenge' melding iedere keer bij inloggen vandaan komt? Check onder progress de club challenges, daar kun je ze activeren en zie je wat je moet doen en wat de reward is.
Top!

• Angeloonie
Martinspire schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 14:03:
[...]

Kan iemand hier eens een screenshot van tonen? Kan me niet herinneren die dingen te zien als ik underground ben
Zie hier (direct na starten):

Het kleine kastje aan de muur met de kleurtjes aan de binnenkant als hij open is. Op 03:54 nog eentje.

[Voor 25% gewijzigd door Angeloonie op 19-03-2019 14:12]

• Angeloonie
Je kunt natuurlijk proberen om de game op DX11 ipv DX12 te laten draaien, misschien helpt dat voor de performance. (of andersom als je nu DX11 draait)

[Voor 13% gewijzigd door Angeloonie op 20-03-2019 13:20]

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Angeloonie
Lol deze tip kwam ik net tegen: als je een hond hoort blaffen is de kans groot dat er een parachute met crate in de buurt hangt (dus bijv. in een boom oid).

• Angeloonie
Dat heb ik net ook gecomment, je kunt het spel in principe uitspelen zonder laadschermen, m.u.v. een paar geforceerde momenten.

Ook het minpunt m.b.t. repetitie is zwaar onterecht voor het type spel dat het is.

Enige echte minpunten die ik kan bedenken is wat technische issues en wat bugs die er in zaten. Voornamelijk de skill bug was echt wel heel slecht, hoe is dat niet eerder ontdekt.
En dan heb je nog wat kleinere bugs uiteraard (bijv. skins die verdwijnen, in de open wereld wat onzichtbare muren etc.) Maar over het algemeen voelt het spel echt gigantisch solide aan bij launch, en is veel en veel verder dan TD1 in dat stadium was. :)

Heb de tips & tricks btw even in de TS gezet. Iemand anders nog nieuwe tips. :)

[Voor 54% gewijzigd door Angeloonie op 21-03-2019 09:07]

• Angeloonie
Stylze schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:35:
Ligt er natuurlijk ook aan wat voor pc je hebt.
Heb ook gewoon het geld niet om zoo belachelijk veel neer te leggen voor een videokaart etc. Hopelijk wordt dat Google stadia wat:)
Laadtijden hebben niets met je videokaart te maken. Speel ook nog met een oude GTX 980. Maar wel met een SSD, en die heeft de meeste impact op laadtijden, en is niet echt duur meer te noemen. :)

• Angeloonie
Flghter1982 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 19:36:
net voor het eerst met de Tobi Eye tracker 4c gespeeld in division 2. echt wauw! zo vet ;)

alles werkt echt super accuraat, alleen de extended view moet nog uit op het moment omdat dat nog niet perfect werkt maar wordt onderzocht zover ik weet. de rest is gewoon heel nice.. richten waar je kijkt.. cover to cover, enemies spotten en grenades gooien alleen maar door er naar te kijken. helemaal het aim down sight op de plek waar je kijkt is echt een aanwinst. scheelt je zo 0.5 - 1 seconden met richten en kan het verschil zijn tussen life en death. erg blij mee ;)
Heb je de mogelijkheid om een kort stukje combat op te nemen? Ben heel benieuwd hoe dit werkt. Natuurlijk staan er op YouTube mooie demofilmpjes, maar ik wil geen marketingfilmpje, maar gewoon echt hoe het er uit ziet. :P

• Angeloonie
BlueFoxOne schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 07:03:
Weet iemand wat je met meerdere characters kan doen?
Ik zie wel dat je je Stach kan delen.
Zou je die ook kunnen vergroten met andere characters?
Stash is gedeeld, dus nee. Wat je met een 2e character kunt doen is bijv. een compleet andere build op zetten. Bijv. een sniper-build terwijl je normale een shotgun build is. Dat scheelt dan weer gear omgooien. Met loadouts kun je dit ook wel bereiken, maargoed.

Daarnaast kun je met een 2e characters ook alle weekly/daily rewards enzo doen, dus dubbele rewards van die dingen.

• Angeloonie
Rambie schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:22:
Ik ben uit de tweakers twee clan gegooid :) mag ik er weer in?

Rambie2008 is mijn ingame name..
Je kunt je het beste even op Discord melden hiervoor. :)

• Angeloonie
Rambie schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:33:
Sorry maar ben nogal een noob wat discord aan gaat.. waar kan ik me melden in welk kanaal?

Kom via de link in de startpost terecht in kanaal PC gaming central

dat kan volgens mij niet de bedoeling zijn. Zit overigens ook in algemene tweakers kanaal.
PCGC is waar de GOT 1/2/3 clans zitten. Je moet in Rollen even de juiste rol kiezen en dan zou je alle Division kanalen moeten kunnen zien. Zie ook het kanaal "readme"

• Angeloonie
MaartenLu schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:07:
Misschien is het al voorbij gekomen, maar hier is de volledige map incl. een hoop locaties voor materialen, collectibles etc. te vinden. https://division2map.com/
Is volgens mij al wel langskomen, maar ik voeg hem ook even toe aan de TS :)

• Angeloonie
TepelStreeltje schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:44:
heb em volgens mij nog niet langs zien komen, maar hier mooie sheet met alle specs van alle gear. set bonussen, mod slots, talents etc etc etc.

https://docs.google.com/s...iew?usp=sharing&sle=true#

Hier ook nog een plaatje, maar dan alleen met brand(set) bonussen
[Afbeelding]
Ga die zo ook even in de TS zetten.

Ga vanavond eens kutten met een AR gearset in elkaar zetten:

Douglas & Harding x3 (5% acc, 10% CHD, 7% chc):
Holster met Surgical
Kneepads
Mask met Dialed In

Badger Tuff (7% damage to elites, 15% armor on kill):
Backpack
Gloves

Fenris Group (10% AR dmg):
Vest met Beserk en Hard Hitting

En dan uiteraad het liefst met een AR met:
Near Sighted
Allegro/Extra
Wascally/Stop,Drop,Roll/Overlap

En dan moet ik uiteraard ook nog de 7.62 extended mag blueprint even gaan vinden :X

Overigens wel heel vaag dat die Yaahl set maar 1 slot kan droppen.. Want 10% weapon handling is ook wel heel erg lekker. Maarja, dat past nu niet goed.

[Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 22-03-2019 13:55]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Angeloonie
Ter info voor degenen die het nog niet wisten: de "truc" Om een lvl 3 control point makkelijk te maken (door een level 1 te clearen maar niet de capturen en dan de upgrade activities te doen) is gehotfixed en werkt niet meer.

• Angeloonie
m0nk schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:11:
Chill, kon 2 dagen niet veel spelen. Zit al tijdje in discord maar toch uit clan 1 gekicked.. Thanks! Erg vriendelijk!
En je hebt in #namedrop gepost?

• Angeloonie
J Z V schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:57:
u moet je ze maar een keer maken en je kan ze op alle wapens hergebruiken. Maar let er wel op dat je ze maakt op het hoogste niveau.
Ehhh, nee..

Hoe hoger de werkbank, hoe duurder de craft (ja onlogisch..) Dus beste alle weapon mods op lage levels craften.

• Angeloonie
RBN026 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 13:46:
Kan ik het vergelijken met deel 1?
Ja. Het concept is niets anders, je zult veel content vaak spelen.

• Angeloonie
Dit is echt rete-frustrerend.. Wil eindelijk eens een buildje in elkaar zetten ipv vooral random zooi (met goede stats), maar na 2 avonden vol spelen nog stééds geen Badger gloves gevonden :(

En gisteren het meest achterlijke ooit meegemaakt: CP lvl 3 bezig. Vlak voordat ik moet defenden krijg ik ineens "Threat Decreased" en is hij level 2 geworden.. (dat zou echt niet mogen als hij in progress is)

Zat een Public Execution vlakbij, dus die ff gedaan, en hij was weer lvl 3. Nog een keer moeten clearen, en WTF krijg ik de lvl 2 rewards.. :(

[Voor 48% gewijzigd door Angeloonie op 25-03-2019 09:37]

• Angeloonie
ourplayground schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:38:
[...]

Ah jij wil ook graag % armor on kill? of vergis ik mij met een andere gear ..?
Idd :)
Douglas & Harding x3 (5% acc, 10% CHD, 7% chc):
Holster met Surgical
Kneepads
Mask met Dialed In

Badger Tuff (7% damage to elites, 15% armor on kill):
Backpack
Gloves

Fenris Group (10% AR dmg):
Vest met Beserk en Hard Hitting

• Angeloonie
ourplayground schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:42:
[...]

Nice!

Ik zag laatst ook een perk van een gear item voorbij komen dat je in cover na 3 seconde elke seconde 5% armor er bij kreeg.. daar moest je alleen meer dan 7 (dacht ik) blauwe units op je gear hebben zitten.
Ik vind dat cirkeltje linksboven in je inventory sowieso een beetje vaag..
Wat vind je vaag aan die cirkel?

Die talent is overigens Patience (active skill, enkel op Kneepads).

• Angeloonie
Geronimous schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:15:
[...]

Vooropgesteld dat jij niet het alleenrecht hebt om 'Tweakers' clans aan te maken: waarom moeten mensen perse via een externe Discord zich aanmelden? Ik mag er van uitgaan dat het gewoon open for all is, en niet dat er door jou/jullie geselecteerd wordt?
Niemand heeft het alleenrecht op de "Tweakers" naam nee, maar het is wel handig dat als er Tweakers (1) en Tweakers 2, en sindskort Tweakers 3 is, dat er wel even gechecked wordt of hij niet al bestaat. Tweakers three mag uiteraard wel bestaan want daar hebben we niets over te zeggen, maar zorgt wel voor verwarring natuurlijk. Dus vandaar

En voorwaarde voor joinen is gebruik van Discord. Ze staan dus ook dicht voor joinen tenzij je je op Discord aanmeld en aangeeft dat je wilt joinen. Dus ja, er zit wel een selectie op, maar dat is puur op aanwezigheid Discord en niet op "jou wil ik wel, jou niet" oid.

[Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 25-03-2019 10:22]

• Angeloonie
Geronimous schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:22:
[...]

Dan wil ik jullie verzoeken deze gewoon free to join te maken, anders is het gewoon een verkapte vorm van werving.
Dat gaat hem dus niet worden.. Dan krijg je een clan waarbij de helft wel en de andere helft niet op Discord zit. Voor PS4/Xbox vind ik Discord verplichting niet logisch, maar voor PC is het tegenwoordig niet meer dan gewoon dat dit zo is.

En PS. kijk eens naar andere games met clans hier, iedereen doet het zo. Niets staat open, ook om #random joiners te voorkomen (zaten in het begin bijv. diverse Engels sprekende randoms in de clan).

[Voor 32% gewijzigd door Angeloonie op 25-03-2019 10:38]

• Angeloonie
boe2 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:28:
[...]

Het spel heeft toch gewoon ingame chat :?.
Ik ga niet weer die hele Discord discussie voeren, maar het komt er op neer dat de ingame chat erg onhandig is, je geen voice kanalen ingame hebt en je op Discord elkaar veel makkelijker kunt aanspreken/vinden. De ingame functionaliteiten voldoen in de verste verte niet.

• Angeloonie
boe2 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:32:
[...]

Nou, standaard is voice chat tussen de leden in je eigen party, perfect wat de meeste mensen willen, toch?
Maar ondertussen adverteer je volop je eigen discord server, als voorwaarde om de "tweakers" clan te joinen. Als iemand anders net hezelfde zou doen, maar dan zonder de naam tweakers, is zijn/haar post binnen de 5 minuten verwijderd onder de noemer "werving".
En hoe vind je die party? Juist het maken van een party is waar de Discord voor bedoeld is. Diverse kanalen in alle progressieniveau's. Even elkaar aanspreken en hop elkaar vinden ingame. Als je dit allemaal via de ingame chat moet gaan doen ben je veel langer bezig, als het überhaupt echt wil lukken.

Er staan in de TS diverse andere Discords, we spammen hier niets voor zover ik kan zien? Ook staan er clans zonder Discord bij, dus opties voor iedereen. (en als er wat ontbreekt dan horen we dit graag via DM bijv.)

[Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 25-03-2019 10:38]

• Angeloonie
SinergyX schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:41:
[...]

Zou ik de TS updaten :)

[...]
Als wij de namen doorkrijgen komen die er gewoon bij te staan :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Angeloonie
Prullenbak84 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:06:
[...]

Met een karige stabiliteit is t allebei net niks ;)

Trouwens, wat is het verschil tussen "weapon handling" en "stability" ?
Weapon Handling is een bonus voor alle weapon stats m.u.v. damage en RoF, dus accuracy, stability en reload speed. :) Tevens ook nog weapon swap speed die sneller wordt.

[Voor 9% gewijzigd door Angeloonie op 25-03-2019 11:07]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Angeloonie
Freshnub schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:15:
Is deze game prima alleen te spelen? Mijn meeste vrienden zitten op de PS4 en spelen het liefst gratis games als Fortnite/Apex, dus zullen geen geld uitgeven aan DIV2. De enige die the Division speelt heeft een xbox one (welke ik niet heb). Zit eraan te denken om hem dan maar voor de pc aan te schaffen en daar op solo te spelen.
Als je op de PC gaat spelen, waarom zoek je dan geen PC clan op? Zie de TS. Zijn er zat van en dan heb je vast wel iemand om mee te spelen, en mogelijk ook wat nieuwe PC vrienden ;)

Maar je kunt vrij veel alleen doen. Alleen op de hogere moeilijkheidsgraden wordt het wel wat lastig. Vooral de missies kunnen dan echt een hels karwei worden :P

• Angeloonie
Freshnub schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:19:
[...]

Ja dat ben ik van plan te doen, maar hoe zit het spelen met totale strangers. Spelen mensen over het algemeen serieus en goed samen, of zijn er veel grappenmakers en moet ik dus een wel een geode clan vinden?
Tsja, iedereen is een stranger totdat je elkaar ontmoet toch? ;)

Tuurlijk zitten er wel grappenmakers tussen, maar volgens mij is het grootste deel wat bij ons zit in ieder geval gewoon relaxed aan het spelen. Tussendoor wat ouwehoeren enzo. En je kunt natuurlijk altijd met andere mensen blijven spelen totdat je het gevoel hebt dat je ergens land :)

Het zal ongetwijfeld beter werken dan met random spelers via de matchmaking, want daar kun je vaak dramatisch slecht mee communiceren ;)

[Voor 9% gewijzigd door Angeloonie op 25-03-2019 11:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Angeloonie
m0nk schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:21:
[...]

Ik zou er ook even bijzetten dat je ook verplicht moet posten in #namedrop, ook als je nickname hetzelfde is in discord als ingame. Ik had deze post gemist, was discord gejoined en had de TD rol gekregen. Na 2 dagen was ik ineens gekicked.. door bovenstaand dus..
Done!

• Angeloonie
Ik ben trouwens benieuwd wanneer we echte gear sets (á la Sentry etc.) gaan krijgen in TD2. De bonusen van de brand sets zijn vrij beperkt, maar met gear sets kon je echt een specifieke richting in. Ben benieuwd of dit komt, want je zit met de Specializations natuurlijk ook al een bepaalde richting op, al mis ik daar een stukje flexibiliteit/keuzevrijheid qua skills.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Angeloonie
Sipio schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:59:
[...]

Dat is mijn 'probleem' ook een beetje, ik mag graag de Mic gebruiken om wat te ouwehoeren maar kan dit alleen als ik ook alleen thuis ben, heb mijn vriendin in het verleden al eens de kamer uitgestuurd als ze met een vriendin van haar aan de tel zat omdat ik dat allemaal niet hoef mee te krijgen.
Nadeel is dus dat ze liever ook niet hebt dat ik aan de klets ga via voice :P

Dat weerhoudt mij er ook een beetje van om met mensen van de clan bij te springen omdat ik het dan juist wel leuk is om ook een beetje te communiceren.
Met randoms heb ik iets minder moeite om geen voice te gebruiken.
Wees gerust, zo zijn er meer ;) Ik praat zelf ook niet heel veel, en als ik praat is het vaak wat zacht (@looyenss de echte whispermode is uit hoor). Zit in de gameroom boven de slaapkamer waar mijn vrouw ligt en de babykamer. :P Dus probeer het vaak te beperken tot het hoogst noodzakelijke :P

• Angeloonie
Flghter1982 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 14:54:
[...]

ik denk dat dat wel moet lukken. dan schakel ik wel de overlay in zodat je ziet waar mijn focus punt ligt. keep you posted ;)
Nog gelukt? :+

Vraagje.. Stel ik heb die tracker, en ik kijk vervolgens naar het hoofd van een enemy. Dan moet ik nog steeds mijn muis gebruiken om te schieten, gaat de aim er dan niet vanaf?

• Angeloonie
Bokkie schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:41:
Echt, iedere keer als ik in whitehouse kom, schijt specilisation message en volledige invaded cutscene van de map.

Zodra ik spec wissel en van de bali weg koem, Invaded map cutscene

Echt dit soort shit zouden ze toch tijdens testen eruit moeten vissen. .... :r :r
Zit je telkens in je eigen sessie, of in iemand anders sessie?

• Angeloonie
SinergyX schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:25:
[...]

Dit gebeurd standaard als je een stronghold of pre-missie doet en terug naar je eigen sessie ga, krijg je weer hele intro van die world map.

Ook die recruits blijven met een ! verschijnen, je priority missies resettten steeds met een !, heb nog steeds een ! bij mijn outfit, maar er is niets meer te zien, zijn die kleine dingen die wel op z'n tijd irritant zijn.
Heb die introfilmpjes heel af en toe eens bij switchen sessie gehad, maar ook vrij beperkt. In mijn eigen sessies gelukkig nooit.
Maar meest irritant is nu wel de 'no respawn' op Roosevelt, je moet eerst berg mobs afmaken, 2 tanks, vervolgens nog meer gasten, dan de motor van een boot met nog meer mobs erbij. We deden normal met iedereen rond de 390, maar het blijft maar komen, met steeds meer elite gasten. Gaan we na ~30 minuten toch allemaal dood bij die motor van de boot, reset werkelijk dat hele stuk. Je merkt dat de AI naarmate ze echt sponges worden, ook maling hebben aan cover, gewoon 'in the open' op je af lopen en je nagenoeg one-shotten.

Kreeg echt een flashback naar die Div1 missie waar je in die loods bent die at random volledig de fik in gaat.
Gewoon niet dood gaan ;)
Als je die minigun(s) pakt kun je alles vrij makkelijk doen. Laatst nog gedaan met z'n drieen en eigenlijk weinig problemen. Stond op de rechter minigun en alles wat daar binnenkwam en aan de linkerkant over de kade liep was vrij snel dood. :P Met minigun de tanks slopen, 2 man die de motor aan het slopen waren en de derde (of evt 4e) blijft bij de minigun.

[Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 26-03-2019 10:29]

• Angeloonie
SinergyX schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:37:
[...]

Geen idee welke jij speelde, maar die mini-gun sta je minimaal 20 minuten op de tank te schieten. Ik heb er 900 kogels LMG (393) in geschoten en er was gok ~25% health pas vanaf. Bij tweede tank gebruikte we minigun op de gasten, maar zelfs laagste gasten moest je tot overheat schieten om ze neer te krijgen.

Daarna alsnog gehaald met 2 man, of met 4 man waren we flink bugged, maar met 2 man kregen we maar 1 elite, de rest ging weer normaal 1 headshot dood.

Of de scaling van 1 naar 4 man werkt niet jofel, of ik blijf de rest van alle missies met max 2-3 man spelen.

Maar moeilijkheid vind ik niet eens het probleem, het is meer de manier hoe AI later gaat reageren en dat je zo'n enorm stuk compleet opnieuw moet doen, terwijl gros van de missies maar meestal 1 wave is en 1 boss.
Was op challenging, WT4.. Je moet best lang op de tanks schieten inderdaad, maar de enemies gaan vrij hard neer met de minigun. Telkens korte bursts werkt het beste. En vooral de weakspots raken uiteraard.

• Angeloonie
SinergyX schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:49:
[...]

Best lang is beetje onzin als het gaat om 900 LMG kogels, zelfs bosses (volle gele) hebben niet eens zoveel nodig, had ik dus tegen de ~4000 kogels nodig voor 1 tank.

Ik gooi het wel onder groepje 'endcontent bugs' (die zijn er genoeg :P).
Vind het ook wel wat vreemd idd (helemaal op een explosieve benzinetank :P) maar het is gewoon een soort van "timed" fase waarbij je ipv een timer met "verdedig voor 2 minuten" een tank moet slopen. :P
MrVegeta schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:50:
Je kan pas op level 30 aan de slag met world tiers? Tot level 30 hoef je niet echt rekening met dingen te houden toch? Lees hier en daar dat het vrijhouden van side-missions wel een goed idee is gezien de EXP boost. Maar voor de rest?

Wat doen jullie trouwens met de gear die je niet nodig hebt? Zijn crafting materials belangrijk? Of verkopen jullie alles? Credits lijken ook niet echt handig, meeste dingen bij de vendor zijn vrij trash.
Sidemissions idd bewaren tot einde, rest is niet zo boeiend, dus gewoon doen wat je tegen komt. Gear slopen en alle weapon mods craften die je unlocked, zit je dan nog capped, dan gewoon verkopen. Credits heb je ook voor recalibraten nodig later.

[Voor 41% gewijzigd door Angeloonie op 26-03-2019 10:52]

• Angeloonie
Pykow schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:56:
[...]

Ik heb de stronghold roosevelt (story) denk ik 6x opnieuw moeten doen met een groep van 4. (3 random gasten)
Ze gingen niet samen op 1 punt zitten, waardoor de damage output te laag was en je gewoon opeens in je eentje tegenover 3 man kwam te staan.
Was erg frustrerend.

Ik heb hem later nog met een maat gedaan (ik was toen wel World Tier 4 en hij level 30)
Toen kwam er maar 1 elite en heel weinig yellow bars. Was super easy
Met randoms is altijd kut, dan krijg je idd vaak dat soort gezeik dat iedereen wat anders aan het doen is. Een juiste groep hebben is een wezenlijk verschil (zit je al in een clan bijv?).
.

Er zitten 2 moeilijke missies in Division 2.
1. Roosevelt island
2. Headquater (Missie waarbij het op het laatst donker wordt en er een elite komt met brandende granaten + 100 mobs op je af komen rennen.) Ik moest deze missie op Hard mode spelen voor Exotic deagle.
Ging zelf 3x dood en we hebben hem in 2x moeten halen.
Ik kan mij eerlijk gezegd geen enkele missie herinneren die echt moeilijk was. Meestal was de moeilijkheid een combinatie van dom bezig zijn bij mij. Bijv. te veel naar voren gaan of naast een spawnpoint gaan staan (_O- die zijn zo lame). Key is echt gewoon met mensen spelen die niet maar wat doen :P
Moeilijkheidsgraad in Division 2 is lastig.
soms gaat het makkelijk en soms komen er random gasten uit het niets op je af en dan leg je het af.
Vooral in de open world heb ik dit wel eens gehad.
Ben ik aan het vechten op een control point, komen er random gasten op mij af.
Die vind ik af en toe ook wel erg irritant ja, laatst ook gehad dat ik een CP aan het clearen was, en dat er zo'n supply convoy terug kwam en vervolgens nog 50 enemies erbij kwamen :P

• Angeloonie
Je kunt trouwens veel CP's ook "cheesen" door gewoon binnen te gaan zitten in de CP. Vaak zijn daar kamertjes waar de vijanden niet in gaan maar jij wel relatief veilig zit. Plus dat je ammo om de hoek hebt. Dat is bijna altijd mijn grootste probleem (met lvl 3 CP's), dat mijn ammo telkens op is :P Vind 10 mags spare ammo ook wel wat weinig eigenlijk.

• Angeloonie
MrVegeta schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:17:
[...]

Hm, volgens mij als je die allies op roept komt er direct een nieuwe wave vijanden (vaak achter je). Volgens mij kan je het beste de boel eerst uitruimen en dan de allies oproepen.
Allies callen doet normaliter helemaal niets. Alleen alle vijanden die al in de buurt zijn komen dan op je af (zelfde effect als wanneer je zou gaan schieten).

Reinforcements komen pas later. Even uit mijn hoofd 2 waves uit de CP, en daarna bij defenden 3 waves van ergens buiten de CP. Ze komen voordat je het CP hebt overgenomen in ieder geval niet achter je, tenzij ze al in de buurt waren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Angeloonie
Prullenbak84 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:32:
Nou bij mij komen ze echt meteen zodra ik die flare afschiet van achter me vandaan. :?
Dat kan in principe niet.. Tenzij je die flare midden in de CP afschiet, of dat er in de buurt gewoon al wat enemies stonden. Een reinforcement wave kan het simpelweg niet zijn, want die spawnen in de CP en later als jij in de CP zit er buiten.

Enige dat de flare doet is iedere enemy actief maken in de omgeving, dus als een random patrol in jouw buurt loopt kan die ook betrokken worden bij het gevecht. Die enemies zou je dus ook op je radar al kunnen zien.

[Voor 19% gewijzigd door Angeloonie op 26-03-2019 11:35]

• Angeloonie
Martinspire schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:50:
[...]

Ik ben overigens nog niet op hoge moeilijkheidsgraden bezig geweest, maar ook op story difficulty werkt het beter om wat meer te focussen op de rest van het voetvolk, zodat je eventueel alleen de bosses overhoudt.
Dat geldt in het algemeen wel, simpelweg de zwakste vijanden zsm opruimen zodat er minder schietende enemies zijn. Liever 1 gele dan 6 rode zeg maar :P
Kun je op dat stuk trouwens niet nog enorm ver terug trekken als het nodig is? Het maakt de AI niet uit of je ze neer maait bij het stuk waar ze spawnen of dat 300 meter eerder doet en dan lopen ze vaak nog handig om hetzelfde hoekje naar je toe.
Dit is idd een handige truc voor stukken waar je vast loopt. Je kunt vaak vrij ver terug, en de vijand komt dan rustig achter je aan. Vaak kun je best ver terug en kom je dan wel langs een mooie choke point waar je ze kunt opwachten. :) Laatst bijv in de Lincoln Memorial missie die bossfight simpel gemaakt door niet de grote open ruimte in te gaan maar gewoon het kleine resupply hokje in het begin. Vijanden kwamen allemaal via dezelfde route aan, en zelfs de boss kwam er bij.

• Angeloonie
Jackal131 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:52:
[...]

Blijven de sidemissions staan als je WT omhoog gaat? Dus alle sidemissions bewaren tot WT4?
Blijven staan ja, en bewaren tot WT4 kan, maar dan heeft het enkel nut voor caches. Beste lijkt mij om ze te bewaren tot level 26 oid, je krijgt per sidemissies 1/3e van je XP, dus dan ben je veel sneller level 30. Vanaf level 30 heeft XP enkel nut voor Proficiency Caches (=loot).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Angeloonie
Vaniska schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:54:
Ook maar aangeschaft vandaag! :D

Nog onmisbare tips voor de echte Division beginner?
Zie de TS voor een lijstje tips & tricks.

Maar vooral: laat je niet gek maken, en speel lekker op je eigen tempo. De endgame gaat nergens heen, dus ga gewoon rustig door het spel heen en ontdek alles rustig. :)

• Angeloonie
Jackal131 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:59:
[...]

AH, ok. Ben nu lvl 30 en heb nog zo'n 15 sidemission staan.
In dat geval zou ik die nog even langer bewaren tot je op WT4 zit. Dan kun je namelijk direct veel hoge GS items krijgen via de caches :)

• Angeloonie
Yukidaruma schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:04:
Je moet aardig door het verhaal rushen volgens mij als je geen level 30 wilt zijn voordat je aan side-missions begint. De Base of Operations is nog niet eens op max level voor mij en ik heb al een aantal caches gekregen op level 30.
Ik had alle (side-)missies al gedaan en was nog geen level 30 :P Maar heb dan ook erg gerushed.
Ga nog wel een 2e character maken en die rustig spelen :+

• Angeloonie
SinergyX schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:47:
[...]

Net gekeken, ben het aardig met hem eens, met name het verhaal en diepgang ervan is gewoon niet-bestaand. Kwam gisteren een random missie tegen, dove vrouw in appartement met vriendin, d'r broer en 2 gasten moesten iets halen, kwamen niet terug, of jij even kan kijken.

Vervolgens missie gedaan, krijg je die base-operator 'well done', niets terug naar NPC's, niets dankjewel, niets vervolg (blijven ze daar? Gaan ze weg?). Niets betekende NPC's en namen (behalve Kelso :P).
Heb je ook alle tapes e.d. gechecked?

Wie is Elllis bijv. En Kelso? Daar zijn nog heel veel vragen over. Ik denk dat de DLC's nog wat meer verhaal toe zullen voegen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Angeloonie
Yukidaruma schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:06:
Weet iemand hoe het precies zit met de armor op Heavy enemies? Ik zie wel altijd een gebroken schild als ik ze raak, maar nergens een indicatie van hoeveel armor er nog over is.
Ik kom ook geregeld vijanden met een eigen naam tegen in de wereld. Is dit gewoon willekeurig, of zijn dit speciale events?
Je kunt bij die heavies idd niet zien hoeveel armor er nog over is. (Nog leuk: tijdje terug met 3 man een bounty gedaan waarbij een named heavy met hamer bijna onkillbaar leek. Letterlijk met z'n drieën tientallen mags geleegd op hem en nog niet dood. Zelfs met signature weapons ging zijn armor ogenschijnlijk niet stuk.
Uiteindelijk ging zijn armor toch stuk en kregen we hem neer, maar zelfs helmloos duurde het nog best lang voor hij neer was.)

Named enemies zijn een soort open world minibosses. Volgens mij redelijk random, maar wel aan bepaalde gebieden gebonden. Je krijgt er ook een kaart (als in kaartendek) van die je kunt verzamelen.

[Voor 21% gewijzigd door Angeloonie op 26-03-2019 14:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Angeloonie
Zeph schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:20:
Ik heb dit spel ook afgelopen weekend aangeschaft. Even gespeeld en op een begeven moment in een groot gevecht komt er een RC autootje naar mij toe gereden met explosieven erop, ik was stomverbaasd :P
Wacht maar tot je de andere variant hiervan tegenkomt :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Angeloonie
Yukidaruma schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:32:
[...]

BattleBots is er niets bij :D
MrVegeta schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:59:
[...]

Die geupgrade bakjes scheuren in een rechte lijn toch? Dodgen en afmaken daarna?
:Y

1e keer schrok ik mij wel de pleuris overigens _O-

• Angeloonie
MrVegeta schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:13:
[...]

En de mods voor je skills?
Mods voor je skills zijn nutteloos om te craften. Naast het feit dat je die ontzettend veel vind, zijn het ook geen permanente unlocks maar daadwerkelijk items in je inventory (dit t.o.v. weapon mods). Ik heb werkelijk nog geen enkele skill mod gecraft en heb er toch zo'n 50 oid.

• Angeloonie
Patch Notes van vandaag:
  • Performance improvements that should help and address the frame rate drops that some have been experiencing.
  • Part 2 (and final) fix for the Skills-going-on-cooldown issue. The first part was already addressed, but with the client patch, they can also address the other reasons that caused this issue.
  • Part 2 (and final) fix for the scaling issue when you play with players that have different levels. The first part addressed the NPC damage, and the second part will address the armor value that did not scale correctly when you had just (for example) green items on your agent. So this should improve the experience a lot.
  • Some issues with specific headsets will also be addressed (where you lost the audio completely)
  • The color of the nametag of clan-members will be changed and no longer be yellow. (the exact color is still unknown)
  • When you opened an Apparel Cache, in some cases it would display a grey placeholder backpack instead of what you actually got – and that will be addressed.
  • Navigate and “Mark as Junk” controls will be fixed on controllers
  • "Push to Talk" will be enabled by default and you have no longer an open mike per default.

Notes voor content update volgende week:

Content
  • When the Update has dropped, you will get an additional mission where “plot happens” and you are finally able to attack the last Stronghold “Tidal Basin”
  • Once you have completed that Stronghold, you will be promoted to World Tier 5
  • On WT 5 the Gear Score Bracket is between 450 and 500
  • Gear Sets will also be added to the Loot Pool
  • There are three Gear Sets that will be added with this update. (True Patriot / Ongoing Directive / Hardwired)
  • Gear Sets can drop from Black Tusk enemies or Invaded Missions
  • With World Tier 5 you will also have Weekly Invasions where Strongholds and even more missions can become invaded that have not been invaded before (not just those that you needed to complete to unlock the Strongholds)
  • On World Tier 5 you can also select the difficulty of Invaded Missions
  • Heroic Difficulty becomes available on WT5
  • Heroic Difficulty missions are very generous with rewards but they also don’t have exclusive loot that is locked behind Heroic Difficulty.
  • You get more and better drops on Heroic Difficulty and – as mentioned above – Gear Set drops with in general – better rolls and towards the higher end of the Gear Score range.
  • The rules will also change on Heroic Difficulty but we don’t have specific details on that.
Weekly Invasions
  • The Invasions are on a weekly reset.
  • When you complete an Invaded Missions for the first time in that week, you will get a bonus reward
  • When a mission is invaded, you can also replay it as invaded and on multiple difficulties.
Tidal Basin
  • This is a military base
  • In contrast to other “real world places” Tidal Basin has been constructed with the goal “How would a high-tech faction set up a base to make it defensible” / “What unique defenses could the Black Tusk have?” / “What is realistic high-tech that they could use to defend their home base?”
  • That makes it very different from other missions/strongholds
  • It has approx. the same size than Roosevelt Island.
Other Updates / Fixes that will be included in the Tidal Basin update
  • The strange stairs will be fixed – for those that caught the Kotuku article.
  • There will also be a first balancing pass that will also drop with that update (Weapon Mods and Skill Mods will also be touched there)
  • Many smaller and bigger bug-fixes that have been reported by the community will also be fixed
  • PVP is not the focus of that update – but they are listening very closely what has been reported, so keep the discussion going.
  • In general, while there is a first balancing pass, they also want the Gear Sets in the mix to really have the big picture and then go from there. This way they can avoid drastic balancing changes and can take it step by step.

[Voor 54% gewijzigd door Angeloonie op 28-03-2019 08:52]

• Angeloonie
DigitalError schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:32:
[...]

https://forums.ubi.com/sh...intenance-March-28th-2019

Hier staat die zooi van die teamkleuren dan weer niet bij, en wat andere dingen wel.
Iemand gaat om 12:30 vast wel vertellen wat er wel/niet in zit :+

Pagina: 1 2 3

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord

- PCGC Discord: https://discordapp.com/invite/hTeYRqQ (voornamelijk PC)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee