Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 21:45

Mach

[END]Avengers

shoombak schreef op zondag 7 april 2019 @ 10:28:
Ik snap de logische voortgang niet meer nu ik WT5 ben met ilvl 444, ik neem aan dat ik invaded normals kan doen, maar daar dropt geen enkele hogere ilvl meer lijkt het?
Het dropsysteem is wat apart inderdaad. Is een dynamisch systeem dat kijkt naar je gemiddelde gearscore en daar dan -10 tot +10 boven gaat zitten of die orde van grootte.

Dus hoe hoger je geart hoe hoger de drops. Dus gewoon wat hogers kopen bij de vendor zodat je gearscore omhoog gaat.

Ik vind het niet zo’n handig systeem. Mijn uitgebalanceerde 450 build was beter dan mijn 470 allegaartje.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Mach schreef op zondag 7 april 2019 @ 10:40:
[...]

Het dropsysteem is wat apart inderdaad. Is een dynamisch systeem dat kijkt naar je gemiddelde gearscore en daar dan -10 tot +10 boven gaat zitten of die orde van grootte.

Dus hoe hoger je geart hoe hoger de drops. Dus gewoon wat hogers kopen bij de vendor zodat je gearscore omhoog gaat.

Ik vind het niet zo’n handig systeem. Mijn uitgebalanceerde 450 build was beter dan mijn 470 allegaartje.
ja maar dat uitbalanceren kun je weer doen als je GS500 hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
shoombak schreef op zondag 7 april 2019 @ 10:28:
Ik snap de logische voortgang niet meer nu ik WT5 ben met ilvl 444, ik neem aan dat ik invaded normals kan doen, maar daar dropt geen enkele hogere ilvl meer lijkt het?
In principe gaan ze door tot 500. Wat bij mij hielp was een paar items recalibraten waardoor ik hogere GS kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shroudster
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-09 06:32
Mach schreef op zondag 7 april 2019 @ 10:40:
[...]

Gewoon eerst een rondje vendors door en alles van het hoogste level aantrekken.
Heb sowieso het gevoel dat de npc een soort van damage reduction hebben van WT4 naar WT5.
Zag in WT4 met regelmaat mijn shotgun build 250k+ per pellet aantikken. Nu op WT5 met een shotgun die base al 30k meer damage doet kan ik de keren dat ik de 200k heb aangetikt op 1 hand tellen voor een avond. (en vaak laat die maar 1 hit zien van +- 80k oid en is een elite meteen dood :+ :F )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:15

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

DigitalError schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 22:59:
[...]

dat is dan een bug, maar die outfit zelf heeft niets met het event te maken want die outfit zat er al vanaf dag 1 in ;)
Uniform

Lekker retro, dat dan weer wel. Krijg alleen m'n zonnebril niet af 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
WhateverSuitsU schreef op zondag 7 april 2019 @ 12:29:
[...]

[Afbeelding: Uniform]

Lekker retro, dat dan weer wel. Krijg alleen m'n zonnebril niet af 8)
SuitsU well 8) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
Het levellen naar WT4 vond ik prima te doen, de gear die dropte was of hetzelfde level of hoger ( behalve de paarse items), maar nu gaat het zo tergend langzaam. Van de 20 items die bij mijn laatste run dropte, waren er maar 2 die ik kon equippen (ik equip alles wat een hogere gearscore ongeacht de stats). De items die ik kon equippen waren maar 2 punten hoger dan het "origineel" Uiteindelijk had ik nog steeds dezelfde gearscore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:34
DigitalError schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 22:41:

volgens mij is de kans hoger op hogere difficulty maar ze droppen ook wel op normal
Heb nu toch al een 5-6 missies herspeeld, heb enkel maar 1 component en 10 tech. Sommige waren op hard of challenging. lage droprate dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalyu
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-09 23:06
Frank1973 schreef op zondag 7 april 2019 @ 08:33:
Ik had alle side missies gedaan, maar nu geeft die aan dat ik op 87% zit

Nadat is alle invades missies heb gedaan van Tier 5.

En ze worden niet weergegeven op de map. Is dit een bug na de update? Ik kan ze ook niet selecteren..
Er zijn ook nog een paar (volgens mij 5) hidden side missions.
Ricmaniac schreef op zondag 7 april 2019 @ 10:09:
Zijn die control points eenmalig ? zeg maar als je er 1 doet dat die dan voor altijd overgenomen blijft?
Totdat je naar World Tier 1 gaat blijven ze groen. Daarna worden ze regelmatig weer overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09 17:17
WhateverSuitsU schreef op zondag 7 april 2019 @ 12:29:

Krijg alleen m'n zonnebril niet af 8)
Speel je op PC? Dan kun je in de apparel inventory rechtsklikken op de bril en in het pulldown menu "unequip" kiezen. Zoiets zal vast ook wel op de consoles kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Wee Man schreef op zondag 7 april 2019 @ 13:44:
[...]

Speel je op PC? Dan kun je in de apparel inventory rechtsklikken op de bril en in het pulldown menu "unequip" kiezen. Zoiets zal vast ook wel op de consoles kunnen.
Xbox en helaas, denk een bug inderdaad. Unequip doet niets als ik een uniform aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 21:45

Mach

[END]Avengers

DigitalError schreef op zondag 7 april 2019 @ 11:37:
[...]

ja maar dat uitbalanceren kun je weer doen als je GS500 hebt :P
Klopt. Maar ik ben niet zo gs hungry als de gemiddelde speler. En het gaat ook niet perse om wat je hebt equiped maar wat je ook in je inventory hebt. Mijn gs progress gaat langzaam maar gestaag. En dat werkt prima voor mij.

DUGG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
Emergency server restart, gaat ongeveer 15 minuten duren volgens hun twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
Dat verklaart waarom ik opeens 40.000e in de rij ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

DigitalError schreef op zondag 7 april 2019 @ 16:02:
Emergency server restart, gaat ongeveer 15 minuten duren volgens hun twitter
Balen, was net aan laatste baas begonnen in een missie. Normaliter is er toch wat meer aankondiging van tevoren ;) niet eens een timer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:29
snif, daar ging Roosevelt island in rook op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wee Man
https://forums.ubi.com/sh...cts-disabled-April-7-2019
we're deactivating the daily and weekly projects for the time being

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Had net wel een vervelende bug (voor de server restart dus dat was het niet) maar ik sprong op een of andere tafel en kon me ineens voor geen meter meer bewegen, gewoon vast, toen mijn teamgenoten naar het volgende punt gingen kon ik wel via fast travel naar hun toe maar ook dan stond ik weer vast helaas.

Ben in eerste instantie maar in de missie gebleven zodat ik hem misschien dankzij teammates toch zou halen maar toen ik zag dat de een na de ander neer ging er toch maar uit gestapt zodat er iig een actieve medespeler bij kon komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
Tja, ik stond net op het moment om Potomac te doen voor de daily...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:01
Mag serieus hopen dat ze ook wat doen aan de mensen die er misbruik van maakte, alle je specs maxed, nonstop 500 gear, met simpele logout.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

SinergyX schreef op zondag 7 april 2019 @ 16:54:
Mag serieus hopen dat ze ook wat doen aan de mensen die er misbruik van maakte, alle je specs maxed, nonstop 500 gear, met simpele logout.
Ik zag al genoeg mensen met een Gear score boven de 500 rondlopen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
WhateverSuitsU schreef op zondag 7 april 2019 @ 17:04:
[...]

Ik zag al genoeg mensen met een Gear score boven de 500 rondlopen :X
Heb ik ook, maar normale manier :P Maar dan nog zijn de drops meer onder de 500 dan 500 zelf, maar met deze exploit kreeg je altijd 500's.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:49
Wat was er aan de hand dan? Normaal staat Reddit vol met zulke dingetjes, maar ik kan et niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:08

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Yukidaruma schreef op zondag 7 april 2019 @ 17:54:
Wat was er aan de hand dan? Normaal staat Reddit vol met zulke dingetjes, maar ik kan et niets over vinden.
ik vermoed het volgende
Fixed an issue that would allow daily and weekly projects to award their rewards multiple times.
zie ook: https://forums.ubi.com/sh...cts-disabled-April-7-2019

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Twee noob vragen:
- wat doe ik best met al mn gear, verkopen of destructen?
- ik heb momenteel 200/200 water in mn resources/inventory. Wat moet ik er mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
SideShow schreef op zondag 7 april 2019 @ 19:06:
Twee noob vragen:
Als al je materials vol zitten kun je de gear het beste doneren aan je projects ;) als je daar niets meer voor nodig hebt kun je ze verkopen.

dat water kun je geven aan die officers van controlpoints voor xp en (mits je de perk hebt) 10 minuten extra zichtbaarheid van rugzakjes en koffertjes enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Nou, de stabiliteit is aardig vooruit gegaan...

Sinds de emergency-restart van vandaag; 3x random uit het spel gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Tien main missies gedaan, 1 drop gekregen... (enja was op verschillende difficulties)

Sommige moeten wel nog gaan werken in de week...

[ Voor 78% gewijzigd door AntiChrist7 op 07-04-2019 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
En verder nog iets? Ik heb gisteren wat projects afgerond, maar nergens dubnele rewards gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:14

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Wat betekenen die 3 dingen onder je level in je character screen ?

Elke keer veranderen die getallen en kan niet echt goed op maken waarom of hoe.
die rode blauw en gele balkjes zeg maar

[ Voor 12% gewijzigd door Ricmaniac op 07-04-2019 21:24 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Ricmaniac schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:19:

Blauw is health
Rood is crit hit damage
Geel is skillpower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ricmaniac schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:19:

Is dat niet het aantal rode/blauwe/gele "addons" je hebt op je gear? Als je bv je backpack checked zie je daar 2x een rode addon en 1 gele. Zoiets?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:26
Ik kom nu ook veel groene geardrops tegen.
Wel een verslaving deze game gisteren weer zon 6 uur gespeeld ook stronghold wat een actie en pittig wel vet .
Ik ben nog niet in de DZ geweest .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:41
Mis ik iets als ik niet gelijk een clan join zodra t kan? Wil t liefst natuurlijk in een van de tweakers clans maar dan is discord verplicht lees ik. Op zich niks mis met discord maar tijdens t levellen (waar ik zoveel mogelijk van geniet) hoef ik geen slap geouwehoer aan mn hoofd :) Discord is m.i. meer iets voor als je instances gaat doen als groep.

Ben zeer te spreken over deel 2 nadat ik deel 1 ook behoorlijk veel gespeeld heb. Verslavingsfactor is hoog en kijk nu, tijdens t werk, alweer uit naar vanmiddag/vanavond om weer wat missies te doen.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MrVegeta schreef op zondag 7 april 2019 @ 23:41:
[...]

Is dat niet het aantal rode/blauwe/gele "addons" je hebt op je gear? Als je bv je backpack checked zie je daar 2x een rode addon en 1 gele. Zoiets?
Correct. Rood is damage, blauw is health/armor en geel is skill. Veel talents vereisen dat je een minimum of juist maximum van een bepaalde kleur hebt. Zo worden OP builds gelimiteerd.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 15:42

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Heren,

De PS4 Tweakers clan is samen gegaan met mijn clan (momenteel clanlevel 10) onder dezelfde naam. We zitten nu op 10 actieve spelers en zoeken nog versterking om later samen endgame te kunnen doen.

Zijn er nog Tweakers die een eigen clan hebben en spelers tekort hebben of juist op zoek zijn naar een clan. Neem dan svp contact op met mij via PM of PSN CartmanMMA of met medetweaker Babbit PSN BabbitNL.

@himlims_ is het mogelijk om dit toe te voegen aan de topicstart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Tsurany schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:12:
[...]

Correct. Rood is damage, blauw is health/armor en geel is skill. Veel talents vereisen dat je een minimum of juist maximum van een bepaalde kleur hebt. Zo worden OP builds gelimiteerd.
Interessant om te weten is dat dit het aantal eigenschappen op de gear is die van een bepaald type zijn, maar ook die van de mods die je erin doet. Als je dus maar niet onder een bepaald aantal Skill stats geraakt, check dan zeker dat je mods unequiped met datzelfde icoontje voor hun stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Tsurany schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:12:
[...]

Ligt aan je speelstijl? Ik ben Specialized als sniper, heb een build met een "gewone" rifle, default drone & turret en nu GS480 ofzo. Headshots doen 110K tot 360K dmg (SOCOM of signature weapon) per schot.

Mijn gear is volledig ingesteld op Crit / Armor generation / Weapon Damage. Gister Tidal nog een keer gedaan; dat ging aanzienlijk soepeler en sneller dan vrijdag toen ik nog GS430 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:35

Dazzler2120

FP ProMod
Gisteren WT2 gegaan, via een vriend al gear op 460+ kunnen inkopen, dus de eerste WT stappen zijn een redelijke cakewalk :P

Vraagje, ben specialized in de Sniper tree, online lees ik de tip om Sniper+Rifle te runnen, maar ik merk als ik rifle als secondary pak dat ik enorm veel moeite heb met de close encounters, dat ik dan veel liever met een LMG als secondary run, of een AR/SMG, ik snap dat vanwege dmg boosts Sniper+rifle optimaler is, hoe ervaren anderen dit?

Gear let ik voor de rest nog niet op, totdat ik tegen max gear score aan hik.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MAX3400 schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:38:
[...]

Ligt aan je speelstijl? Ik ben Specialized als sniper, heb een build met een "gewone" rifle, default drone & turret en nu GS480 ofzo. Headshots doen 110K tot 360K dmg (SOCOM of signature weapon) per schot.

Mijn gear is volledig ingesteld op Crit / Armor generation / Weapon Damage. Gister Tidal nog een keer gedaan; dat ging aanzienlijk soepeler en sneller dan vrijdag toen ik nog GS430 was.
Je talents match je natuurlijk met je speelstijl. Wil je long range spelen is Unstoppable een leuke talent, dat is 2% damage per 10k armor voor 10 seconden na een kill. Die vereist wel dat je 7 blauwe stats hebt, dus dan moet je wellicht weer inleveren op rode stats.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Vrijdagavond van T3 naar T5 gegaan en een weekendje doorgespeeld. Vooral enorm veel cosmetics gekregen eigenlijk, en van die nieuwe eventset heb ik ook al 11 items. Item level 455 nu, en ik amuseer me best wel. Op reddit lees je dan weer over mensen die klagen dat ze geen volledige level 500 set met perfecte stats hebben na 2 dagen spelen 8)7.
Mijn skills focus ik nu puur op gebruik van LMG, met damage bonuses en crit dmg/chance. Het voelt enorm leuk om gewoon overal rambo te spelen :D

Ik heb wel verschillende crashes gehad terwijl dit voordien bijna nooit gebeurde. Het lijkt enkel in multiplayer sessies te gebeuren, in singleplayer nooit een crash gehad. Iemand anders die dit ook ervaarde?

[ Voor 11% gewijzigd door boe2 op 08-04-2019 08:54 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@boe2 gisteren 3x uit single gegooid; geen multi gedaan.

/edit: Xbox, disconnected from Ubi Servers

[ Voor 28% gewijzigd door MAX3400 op 08-04-2019 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Dazzler2120 schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:41:
Gisteren WT2 gegaan, via een vriend al gear op 460+ kunnen inkopen, dus de eerste WT stappen zijn een redelijke cakewalk :P

Vraagje, ben specialized in de Sniper tree, online lees ik de tip om Sniper+Rifle te runnen, maar ik merk als ik rifle als secondary pak dat ik enorm veel moeite heb met de close encounters, dat ik dan veel liever met een LMG als secondary run, of een AR/SMG, ik snap dat vanwege dmg boosts Sniper+rifle optimaler is, hoe ervaren anderen dit?

Misschien geen mega scope op die Rifle plakken dan :P
Ik heb meestal een smg of AR in slot 1 en een Rifle in slot 2 en dat werkt ontzettend fijn vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Dazzler2120 ik heb een gewone red dot op mijn SOCOM (primary weapon), 12x scope op mijn M-nogwat carbine (secondary). Maar meeste fights doe ik met de SOCOM; switch alleen secondary op echt grote afstanden (meer dan 70 meter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:35

Dazzler2120

FP ProMod
Ah oké, thanks @MAX3400 En @DigitalError
Heb het toen ook met reguliere red dot gedaan hoor, niet met een scope :P
Denk dat ik gewoon moet wennen aan de speelstijl dat een Rifle niet Spray & Pray is wat ik met de LMG wel lekker kan doen
Vanavond of morgen eens ff het verschil proberen!

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Dazzler2120 ligt eraan welke rifle. De ene heeft een lage rpm-count en dus zal je rustiger moeten spelen. Maar sommigen pompen toch bijna 300rpm eruit; je moet wel snel met je trigger kunnen spelen maar dan heb je een relatief snelle stijl om aan te leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

SideShow schreef op zondag 7 april 2019 @ 19:06:
Twee noob vragen:
Als je materialen vol zitten, dan verkopen.
Gear met goede skills of talents bewaren en eventueel in je stash gooien.
Water en andere resources inleveren bij groene control points voor XP en je zit daarna voor 20 minuten kisten opkleuren.
Dazzler2120 schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:41:

Met de sniper tree kan je met een rifle build wel echt ziet veel damage doen.
Voor de update kon je met de MK17 een leuke build maken.
Ben je best wel goed in headshots maken, dan is het echt een beest.
Na de update is de MK17 zwakker gemaakt en men spreekt over 15% minder damage en dat is echt veel.
Heb zelf nog niet naar de stats gekeken.
Als secundairy gebruikte ik de scatterbox (p90 exotic), in holster kan je na iedere kill en reload een snellere rate of fire krijgen, echt ideaal.
Mochten ze toch te dichtbij komen, dan switch ik naar de scatterbox.
Ik moet nu de darkzone in en de LMG exotic looten. Die kan ik dan lekker kapot maken om de scatterbox naar GS500 te brengen.

Zorg er inderdaad voor dat je eerst GS490-500 haalt en ga dan weer goed kijken naar je build.
boe2 schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:52:
Vrijdagavond van T3 naar T5 gegaan en een weekendje doorgespeeld. Vooral enorm veel cosmetics gekregen eigenlijk, en van die nieuwe eventset heb ik ook al 11 items. Item level 455 nu, en ik amuseer me best wel. Op reddit lees je dan weer over mensen die klagen dat ze geen volledige level 500 set met perfecte stats hebben na 2 dagen spelen 8)7.
Mijn skills focus ik nu puur op gebruik van LMG, met damage bonuses en crit dmg/chance. Het voelt enorm leuk om gewoon overal rambo te spelen :D

Ik heb wel verschillende crashes gehad terwijl dit voordien bijna nooit gebeurde. Het lijkt enkel in multiplayer sessies te gebeuren, in singleplayer nooit een crash gehad. Iemand anders die dit ook ervaarde?
Mensen klagen over GS500, omdat de drops die vallen, onder je gearscore zitten.
Voor de update kon je max 450 worden en alles wat vielt was of 440 of 450.
Met recalibration of de kisten die moet openen in je inventory, kon je een item hoger dan 450 krijgen.
Volgens mij was de max 480.

Nu heb ik zelf een gearscore van 504 en er droppen items van 480 en met heel veel geluk eens een item van 500. Dus er vallen items lager dan mijn gearscore en dat moeten ze echt wel fixen.
Ik weet niet wat nu de hoogste gearscore is wat je kan halen. Ik heb 2 items op 515 zitten.

Het was mooi weer afgelopen weekend, dus geen last gehad van crashes of het was een glas water dat ik liet crashen op de grond op een terrasje ;)
MAX3400 schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:07:
@Dazzler2120 ik heb een gewone red dot op mijn SOCOM (primary weapon), 12x scope op mijn M-nogwat carbine (secondary). Maar meeste fights doe ik met de SOCOM; switch alleen secondary op echt grote afstanden (meer dan 70 meter).
Ik kijk zelf alleen naar de stats, ik ga toch nooit door de scope heen kijken ;)
Bij sniper rifle gaat bij mij ook gelijk de scope eraf, zodat ik daar niet doorheen hoef te kijken.
Speelt veel fijner en sneller.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 18:05

thijsco19

KTM 990 SMT

De division 2 gekregen bij de aankoop van de reuzen 5 2400g en sinds paar dagen aan het spelen.
Sinds lange tijd eindelijk weer een pc waarop ik kan gamen en een leuke game om te spelen.

Inmiddels toch alweer bijna 8 uur erop zitten. Erg leuk en verslavend :D .

Zijn nog wel een hoop dingen die ik nog niet door heb, moet me dus nog eens goed verdiepen in bepaalde onderdelen van het spel.

Is er een duidelijke 'noob friendly' uitleg beschikbaar?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
boe2 schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:52:
Probleem is, er dropt bijna nooit 500, die komen 99% uit rewards (waar ook de exploit zat). Maar of het nu 500 gear of net eronder (gros is 494-499), het is serieus RNG op RNG op RNG.

-gear-brand (1 uit 8?)
-stats (1 uit 24)
-slots (1 uit 6, tot max 3)
-talent (1 uit 14, uit 3)

Even ruwweg (zonder recali) heb je dus 1:150.000 kans om dus zo'n roll te krijgen.
Secondair als het gaat om gearscore (en dus vaker hogere drop te krijgen), verhoogt enkel stats-recalibration je gearscore, talents dus niet (dus wapens kunnen al niet hoger).

En gearsets lijken opeens sinds de nood-update ook totaal niet meer te droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

SinergyX schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:50:
[...]

Probleem is, er dropt bijna nooit 500, die komen 99% uit rewards (waar ook de exploit zat). Maar of het nu 500 gear of net eronder (gros is 494-499), het is serieus RNG op RNG op RNG.

-gear-brand (1 uit 8?)
-stats (1 uit 24)

Even ruwweg (zonder recali) heb je dus 1:150.000 kans om dus zo'n roll te krijgen.
Secondair als het gaat om gearscore (en dus vaker hogere drop te krijgen), verhoogt enkel stats-recalibration je gearscore, talents dus niet (dus wapens kunnen al niet hoger).

Gearsets droppen alleen in invaded missions waarbij je blacktusk moet verslaan.
Of gear set materiaal wanneer je Darkzone in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
Gisteravond gewoon gekregen :P

Had vrijdagavond een True Patriot setje compleet.. maar eigenlijk zijn die full set bonusen zwaar underwhelming, en ook lever je talents in omdat die set pieces die niet hebben. Dus al met al zijn die sets het echt niet waard, veel te weinig profijt.

Ben nu bezig om iets van een AR build in elkaar te zetten. Pak dan 2 set items van True Patriot (=+10% damage to armor) en 2 van Ongoing Directive (=+20% Weapon Handling). De rest dan even checken met wat het meeste opleverd (chest met Beserker/Hard Hitting lijkt sowieso een no-brainer).

Als dit nog tegenvalt dan schrap ik al die set pieces en ga ik gewoon high end brands matchen. Want 4 set items in slots waar mogelijk 4 talents op zouden kunnen, voor 2 bonusen.. weet het nog niet.
Misschien alleen de Ongoing Directive houden, want 20% weapon handling is echt wel een zwaar onderschatte bonus (=20% accuracy, 20% stability, 20% reload speed, 20% weapon swap speed).
Overigens gisteren zowaar Devastating (+5% weapon damage talent) gloves gevonden, 2 zelfs.. Tot gisteren welgeteld 1 sinds level 1 :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUwe
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-08 16:31
Heb wat gezocht in dit topic maar kan niks vinden over de recon missions die op de fysieke map staan bij de Washington DC edition. Het gaat om https://imgur.com/gallery/H0qU1e8 deze 13 (of 16) missies. Weet iemand hier wanneer je die kunt spelen, en wat je ervoor moet doen?

Ik heb nummer 3 geprobeerd te zoeken (Grand Hyatt) die waarschijnlijk in de Grand Washington missie ergens zit, maar heb geen idee waarnaar ik moet zoeken. Ik kan verder alleen maar dingen over Dark Zone recon missions vinden en wil niet nodeloos missies overspelen terwijl ik misschien nog iets moet unlocken, vandaar de vraag hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 12:49
Pykow schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:06:
[...]

Ik had gisteren een patriot gear piece drop nadat ik een hunter had verslagen (spectre mask).
Maar best wel balen dat de meeste drops onder de 500 zijn. Ik had al een paar gearpieces recalibrated boven de 500 om GS 500+ te kijgen maar dat blijkt niet te helpen (hadden ze ook wel mogen aankondigen...). Gelukkig had ik de meeste site missies nog niet gedaan du nut redelijk snel iedere keer een proficiency cache waar wel 500 uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 17:09

PinusRigida

I put the p in pool.

Heb vorige week TD1 uitgespeeld (main quests en sidemissies) en had al wat gameplayvids gecheckt van TD2... Was oorspronkelijk van plan om te wachten tot ik het met korting kon kopen maar kijk... Ik kon weer niet wachten... :F

...maar heb er geen spijt van, wat een BOM van een game is me dat! ik vond TD1 al goed maar dit... dit is gewoon super!
Er is een beetje een learning-curve, zelfs als je TD1 kent maar na een goed paar uren in de game leer je het al snel kennen.

Eigenlijk zijn de ui schermen en vooral de mods, maar ook de consumables eenvoudiger geworden, da's goed en minder goed...

Goed vind ik: één mod (blueprint) vrijgespeeld, kan je die vanaf nu op elk wapen -waarop het past- van je loadout zetten zonder dat je het van het ene moet afhalen om op het andere wapen te zetten en zonder dat je, zoals in TD1, elk dingetje moet kopen. Vb: ik wissel graag af, afhankelijk van de missies, tussen een gewone rifle (one-shot) of een AR, als deze van hetzelfde kaliber zijn kan ik alle mods die ik vrijspeelde voor dat kaliber, tegelijk op beide wapens zetten zonder dat ik er bvb. 2 van elk moet aanschaffen, óf bij het veranderen van 'equipped' wapen, het van het ene afhalen om het op het andere te zetten.
da's niet alleen handig omdat het tijd spaart, maar ook om wapens in je loadout met elkaar te vergelijken mét mods.

Minder goed: je kan dingen zoals explosive rounds, incendiary rounds niet meer tactisch inzetten zoals in TD1 d.m.v. een draaimenu, in TD2 neem je ze (meestal in loot, zeker vroeg in het spel) en van zodra je ze hebt geloot, zitten ze in je wapen en gebruik je ze de eerstvolgende keer je dat wapen afvuurt. Je hebt dus niet meer de keuze om, zeg maar, bij een moeilijke vijand tijdens een missie te zeggen "kerel, jij krijgt nu explosive rounds tegen je tanden"
vind ik eerlijk gezegd wel iets dat ik mis...

Ik heb het idee dat het hetzelfde is met granaten maar dat weet ik niet zeker... Tot nu toe (Level 11) ben ik nog geen andere granaten dan de gewone explosieve granaten, tegengekomen.

De skills hebben ook een revisie gehad en da's ten goeie i.m.h.o.

er zijn een paar ontzéttend leuke skills bijgekomen! (die Hive, de stinger versie is ten zeerste aan te raden!! _/-\o_ )

Ik speel momenteel een assault build (AR + shotgun) met voornamelijk die Stinger Hive i.c.m. de attack-drone en ik moet toegeven: zo'n leuke momenten waarop ik een spontane glimlach kreeg omdat het effect beter was dan wat ik verwachtte heb ik met TD1 minder gehad in héél het spel terwijl ik nu nog maar net begonnen ben. laat me zeggen dat die Hive ontzettend efficiënt is om de zwakke punten van bvb. Armored tegenstanders te raken, veel beter vind ik persoonlijk, dan alle versies van die Seeker Mine (die ik in TD1 vooral gebruikte)

Heb het gevoel dat het gebruik van verschillende skills meer gestimuleerd wordt dan in TD1, in TD1 gebruikte ik er maar 2: scanner + seeker mine.
Hier wissel ik af -naargelang de missie- tussen drone + seeker mine, drone + hive (favo >:) ) en scanner + drone of hive... vanavond misschien nog die chem-launcher of firefly unlocken... weet niet waar te beginnen. :*)

...maar ik zat toch nog met een vraagteken: misschien is het hier al besproken.

Is het een bug dat ik mods die ik vrijspeelde voor mijn side-arms niet kan toepassen? tot nu toe lukt alleen een silencer, ik heb bvb. ook een ander magazine vrijgespeeld voor side-arms en er staat letterlijk bij: "fits in: de naam van mijn side-arm" maar wat ik ook probeer: ik-kan-het-niet equippen... raar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik begin een beetje Division moe te worden nu. Alle missies uitgespeeld en nu dus een kwestie van gear farmen. Alleen er zit zo'n enorme RNG op gear en recalibration is maar zeer beperkt nuttig. Craften schiet ook niet op en er is ook geen market/trade mogelijkheid.

Het komt dus echt neer op eindeloos spelen em hopen op geluk. En dan kan je rustig drie uur spelen zonder iets nuttigs te krijgen en maak je dus geen enkele progression.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Pykow schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:06:
[...]

Wat denk je wat ik het hele weekend deed? :P

Ik kreeg ze daarvoor ook continue, maar sinds die noodfix gisteren heb ik geen drop meer gehad.

Die sets boeien me ook verder niet, ze zijn qua stats matig op z'n best, de bonus is marginaal beter dan de branded-sets (plus de talent/slots), dat het mij verder weinig boeit of ik ze wel of niet krijg.
Angeloonie schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:12:
Als dit nog tegenvalt dan schrap ik al die set pieces en ga ik gewoon high end brands matchen. Want 4 set items in slots waar mogelijk 4 talents op zouden kunnen, voor 2 bonusen.. weet het nog niet.
Misschien alleen de Ongoing Directive houden, want 20% weapon handling is echt wel een zwaar onderschatte bonus (=20% accuracy, 20% stability, 20% reload speed, 20% weapon swap speed).
Overigens gisteren zowaar Devastating (+5% weapon damage talent) gloves gevonden, 2 zelfs.. Tot gisteren welgeteld 1 sinds level 1 :P
Ben uit verveling maar ook een skillbuild begonnen, eerste probleem dat veel amper schaalt, of je 300 power of 3200 hebt, de meeste damage van je skills komen uit je gearscore en niet uit skillpower. Maar leuk om te doen.

Voorbeeld van de stinger hive
https://screenshotsconten...f33-8fdc-acc5102b697a.PNG
2118 skillpower / 492 gearscore
63.166 dmg

https://screenshotsconten...345-97d4-fd378dc2a877.PNG
396 skillpower/ 496 gearscore
75.799 dmg

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 08-04-2019 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
BUwe schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:13:
Heb wat gezocht in dit topic maar kan niks vinden over de recon missions die op de fysieke map staan bij de Washington DC edition. Het gaat om https://imgur.com/gallery/H0qU1e8 deze 13 (of 16) missies. Weet iemand hier wanneer je die kunt spelen, en wat je ervoor moet doen?

Ik heb nummer 3 geprobeerd te zoeken (Grand Hyatt) die waarschijnlijk in de Grand Washington missie ergens zit, maar heb geen idee waarnaar ik moet zoeken. Ik kan verder alleen maar dingen over Dark Zone recon missions vinden en wil niet nodeloos missies overspelen terwijl ik misschien nog iets moet unlocken, vandaar de vraag hier.
Lekker die map negeren.. Die missies zitten nagenoeg allemaal in de game met een andere naam (Verizon Center is de Hyena stronghold bijv.), of komen later pas (bijv. Ronald Reagan).

Bijv. een missie zoeken in een Missie (Grand Washington) heeft geen nut, dat is er gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

luckyjan schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:15:
[...]

Ik had gisteren een patriot gear piece drop nadat ik een hunter had verslagen (spectre mask).
Maar best wel balen dat de meeste drops onder de 500 zijn. Ik had al een paar gearpieces recalibrated boven de 500 om GS 500+ te kijgen maar dat blijkt niet te helpen (hadden ze ook wel mogen aankondigen...). Gelukkig had ik de meeste site missies nog niet gedaan du nut redelijk snel iedere keer een proficiency cache waar wel 500 uitkomt.
...maar ik zat toch nog met een vraagteken: misschien is het hier al besproken.

Is het een bug dat ik mods die ik vrijspeelde voor mijn side-arms niet kan toepassen? tot nu toe lukt alleen een silencer, ik heb bvb. ook een ander magazine vrijgespeeld voor side-arms en er staat letterlijk bij: "fits in: de naam van mijn side-arm" maar wat ik ook probeer: ik-kan-het-niet equippen... raar...
[/quote]

Side missies geven je blueprints voor weapon mods en je moet ze dus daarna nog wel zelf craften.
Zit je straks in End-game (WT4 en WT5) dan krijg je blueprints voor wapen mods bij het veroveren van control points op niveau 3. (over de niveaus van control points krijg je later te lezen in-game)
Het is dus geen bug.
Tsurany schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:18:
Ik begin een beetje Division moe te worden nu. Alle missies uitgespeeld en nu dus een kwestie van gear farmen. Alleen er zit zo'n enorme RNG op gear en recalibration is maar zeer beperkt nuttig. Craften schiet ook niet op en er is ook geen market/trade mogelijkheid.

Het komt dus echt neer op eindeloos spelen em hopen op geluk. En dan kan je rustig drie uur spelen zonder iets nuttigs te krijgen en maak je dus geen enkele progression.
Is dat niet het hele idee achter een loot shooter ?
Grinden en verzamelen tot dat je jouw item hebt kunnen krijgen.
In Destiny 2 was je vaak ook gewoon dezelfde missies aan het doorlopen voor een goede gear.
Nu gaat Division soms verder met de skills en talents op wapens.

De wekelijkse projecten die je kan doen zijn leuk, maar je krijgt er niet altijd iets leuks voor.
In destiny 2 iheb je dagelijkse of wekelijkse missie (project) die je perse moest afronden voor upgrade. Werd je forceerd om PvP te spelen.
Ik baal zelf dat ik nu in Division 2 ook Darkzone (PvP) in moet gaan.
Solo wordt het dan heel erg lastig, dus heb ze tot nu toe nog kunnen vermijden.
Moet er nu wel heen voor Exotic LMG.

Het is inderdaad bekend dat looter shooters soms uren verspilling zijn ;)
Maar juist wanneer je dan wel je gewenste item vindt, dan ben je daar heel blij mee.
Probeer je ook niet te vergelijken met andere spelers, bij loot games komt er een geluk bij kijken.

Ik hoop dat er nog meer exotic wapens komen of wapens waarvoor je echt moeite moet doen.
Denk aan Destiny 2 Whisper of Sleeper. moet je een boel voor verzamelen om een wapen te krijgen.
Dat soort missies/opdrachten mis ik wel in Division 2.
Bijvoorbeeld dat je iets eerder een exotic kunt krijgen, maar pas kunt gebruiken na x aantal kills met een soort gelijke wapen of dat je x aantal control points moet overnemen in de map.
Dan is het niet alleen maar looten op gear en wapens, maar verzamelen van andere zaken hebben dan ook effect.
Ik moet zeggen dat het verzamelen van Gear set materiaal al een leuke toevoeging is (hoewel de gearset niet sterk is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Maar hoeveel uur heb je er in zitten?
Ik weet dat de makers het zelf adverteren als "games as a service" (want ja, zo kan je je spel "always online" maken zonder een kwade meute over je heen te krijgen), maar er is de laatste tijd een sentiment dat games honderden uren aan content MOETEN geven zonder dat ze gaan vervelen. Dit gebeurt haast nooit, waardoor mensen steevast teleurgesteld zijn in nieuwe games, ondanks dat ze er wel tientallen uren plezier aan gehad hebben. Zie ook Anthem, waar je wel een enorm leuke campaign van 30 uur hebt voor je geld.
Realiteit is dat ik ondertussen 70 uur in Division 2 heb zitten, wat absurd veel is voor een "singleplayer" shooter. Ik verwacht niet dat ik het tegen volgende maand nog altijd aan het spelen zal zijn, en dat is prima.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Pykow schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:35:

Side missies geven je blueprints voor weapon mods en je moet ze dus daarna nog wel zelf craften.
Zit je straks in End-game (WT4 en WT5) dan krijg je blueprints voor wapen mods bij het veroveren van control points op niveau 3. (over de niveaus van control points krijg je later te lezen in-game)
Het is dus geen bug.
Wel, dat is het rare: ik héb ze gecraft... Net zoals de weapon-mods voor andere wapens (die ik gewoon zonder problemen kan equippen) maar voor die side-arms heb ik 2 weapon-mods gecraft: eentje silencer (die werkt) en eentje magazine (die werkt niet, ondanks dat ie zegt dat hij op het wapen past) in het 'mod-screen' staat onderaan rechts het woordje "equip" ook wit bij dat magazine, maar ik kan daar blijven op klikken -of spatiebalk- maar het doet gewoon niks...

...ofwel snap ik je uitleg niet volledig. :P

[ Voor 9% gewijzigd door PinusRigida op 08-04-2019 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
[...]

-gear-brand (1 uit 8?)
-stats (1 uit 24)

Vergeet niet dat er ook nog een soort van stat budget is op items.
https://www.reddit.com/r/...ar_has_an_effective_stat/

Gelukkig ben ik altijd slecht geweest in het zoeken van de beste combinatie, dus ik doe maar wat. Lijkt tot nu redelijk te werken, CP3 is te doen en sommige challenging bounties kan ik met moeite aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Yukidaruma schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:01:
[...]

Vergeet niet dat er ook nog een soort van stat budget is op items.
https://www.reddit.com/r/...ar_has_an_effective_stat/

Gelukkig ben ik altijd slecht geweest in het zoeken van de beste combinatie, dus ik doe maar wat. Lijkt tot nu redelijk te werken, CP3 is te doen en sommige challenging bounties kan ik met moeite aan.
Ik nam even hele min/max stats nog niet eens mee (waar bv een chest tot 12% crit.chance kan hebben, maar ook een 3%), maakt het nog groter.

Maar het maakt ook niet bijzonder veel uit, je gear min/max is lang niet zo groot als gewoon met 3 man ipv 4 man te spelen. Ik deed capitol invaded nonstop, laatste deel is niet normaal zo groot in verschil tussen 3 en 4 man.

4 man begin je bij eerste deel al met 3x geel (waaronder medic), 2x paars en 2 rood, daar komen nagenoeg nonstop geel en paars bij (enkeling rood), waaronder drone spammers en heavy armored.

Vervolgens 1 man weg na fail, 3 man begint met 1x geel, 1x paars, 4x rood, de waves zijn maximaal 1x geel, maar vervolgens dropt die laatste gast nog steeds de 3x geel (hard difficulty), dus je mist misschien wel de tussendoor drops, maar je bent factor 2 sneller klaar dat het enkel nog gaat om de boss drops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Pykow eindeloos spelen zonder enige improvement aan je gear lijkt me niet het doel van een looter shooter. Je wilt dat elke sessie een zeker gevoel van progressie oplevert, hoe klein dan ook. En met de huidige vorm van RNG is dat erg lastig.

Mijn wapens gaan amper vooruit bijvoorbeeld, ik vind geen betere AR's of Rifles hoe lang ik ook speel. Sowieso is de kans op een 500GS AR al ontzettend klein en als je er dan eentje vind moet je nog geluk hebben met de talents.

Zelfde met armor, sommige delen draag je vele speelsessies lang omdat je niks beters vind. Progressie is echt enorm afhankelijk van RNG, je kan niet doelbewust grinden voor een specifiek item of voor crafting materials.

@boe2 ik heb er genoeg speelduur uitgehaald dus als het hier ophoudt dan is dat prima. Maar ik kan me goed voorstellen dat men bij een looter shooter wel een wat langere levensduur verwacht, juist eindeloos werken voor betere gear is het doel.

[ Voor 15% gewijzigd door Tsurany op 08-04-2019 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Tsurany schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:11:
@Pykow eindeloos spelen zonder enige improvement aan je gear lijkt me niet het doel van een looter shooter. Je wilt dat elke sessie een zeker gevoel van progressie oplevert, hoe klein dan ook. En met de huidige vorm van RNG is dat erg lastig.

Mijn wapens gaan amper vooruit bijvoorbeeld, ik vind geen betere AR's of Rifles hoe lang ik ook speel. Sowieso is de kans op een 500GS AR al ontzettend klein en als je er dan eentje vind moet je nog geluk hebben met de talents.

Zelfde met armor, sommige delen draag je vele speelsessies lang omdat je niks beters vind. Progressie is echt enorm afhankelijk van RNG, je kan niet doelbewust grinden voor een specifiek item of voor crafting materials.
Daar ben ik het wel met je eens.
Als het keer op keer "Troep" is, dan raak je snel uitgekeken op deze game.
In Destiny 2 had ik na 160 uur ook niet meer dagelijks een progressie en daarom ging ik het ook minder vaak spelen ;)
Momenteel heb ik er 80 uur in zitten en nog niet het gevoel gehad dat ik geen progressie meer maakte.
Iedere dag vindt ik nog wel een leuke cosmetic, weapon of gear wat een kleine upgrade is.

RNG mag inderdaad wel beter, maar zoaals eerder gezegd, als we na 1 weekend al onze build klaar hebben op 500 is het ook raar.
Dat ik na 4 uur al op 500 zat was eigenlijk ook wel erg snel.
In Destiny 2 doe je er soms weken over om je level omhoog te krijgen.
10 levels per week stijgen was ongeveer de max.
Als dit ook in Division was, was je 5 weken zoet en ging je iedere dag een klein beetje omhoog per gear.
Dus de ene week had je upgrades voor je wapens en andere week weer op je chest gear etc.
dan heb je wekelijks een progressie, misschien dat dat beter werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:04

Ik voel dit ook wel een klein beetje. Tijdens de 'campaign' zeg maar, ga je levels omhoog en krijg je betere gear en daardoor kom je ook steeds verder. Nu zit ik op WT2 en ik heb t gevoel dat ik alleen maar hetzelfde kan blijven doen. Ik kan betere gear regelen en dezelfde activities blijven doen, en dan natuurlijk de invaded missies. Dat wordt matchmaken en dan rushen, want solo is geen doen. Hierdoor heb ik er dan weinig plezier aan, en is het enige doel hiervan "hogere world tier en betere gear". Dan kan ik naar WT3. En dat dan een beetje herhalen. En dan uiteindelijk heb je WT5 bereikt, en dan kun je...

..dezelfde activiteiten nog een keer doen.

Ik vind t echt een heel tof spel, en er al een uurtje of 60 in zitten, maar misschien begrijp ik het "endgame" principe gewoon niet zo goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik ben eigenlijk nog niet echt begonnen aan mijn build (GS 498 nu). Zit nu op dat hardwired event bezig (gisteren 3 keer bank op hard, maar geen geluk). Daarover gesproken, is die (groenkleurige) gear die daaruit dropt wat goed? heeft blijkbaar geen talents, die moet je er zelf opzetten neem ik aan?

Maar qua build, dat is dan je preferred weapons, gecombineerd met gear, die set bonusses hebben, gecombineerd met talents die nog eens je speelstijl enhancen?
En die allemaal op gs 500?

Iemand die een goede template of site weet waar je op voorhand wat kunt zoeken/bouwen? Want qua UI management is D2 niet zo gebruiksvriendelijk. Weet wel dat ik wat meer van de heavy weapons ben (LMG + demolitionist )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
AntiChrist7 schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:35:
Daarover gesproken, is die (groenkleurige) gear die daaruit dropt wat goed?
Niet heel erg..
heeft blijkbaar geen talents, die moet je er zelf opzetten neem ik aan?
Dat kan niet.
Maar qua build, dat is dan je preferred weapons, gecombineerd met gear, die set bonusses hebben, gecombineerd met talents die nog eens je speelstijl enhancen?
En die allemaal op gs 500?
Dat inderdaad, alles op elkaar afstemmen wat matched met een bepaalde speelstijl.
Iemand die een goede template of site weet waar je op voorhand wat kunt zoeken/bouwen? Want qua UI management is D2 niet zo gebruiksvriendelijk. Weet wel dat ik wat meer van de heavy weapons ben (LMG + demolitionist )
Bestaat niet echt, behalve gewoon lijstjes met wat er aan talents etc. is, bijv. deze.

Maar je kunt het zelf ook vrij makkelijk ingame checken.
1. Zoek de brandsets die bij je speelstijl passen (dus bijv. +LMG damage in jouw geval)
2. Kijk welke talents er het beste bij LMG passen
3. Zoek naar de juiste stats op je gear (bijv. +LMG damage)

Moet zeggen dat er qua gear echt maar weinig echt grote verschillen mogelijk zijn. Met de gearsets hadden ze dit kunnen toevoegen, maar die hebben we gewoon slecht bedacht.
Nu komt het in feite neer op het feit dat iedereen:
- CHC/CHD gaat stacken
- Zijn favo wapen kiest en vervolgens die weapon damage gaat stacken
- Een handjevol talents wil (bijv. een chest met Beserk/Hard Hitting)

En that's it zo'n beetje. In TD1 had je met de gear sets nog echt onderscheid, maar poging 1 om dit in TD2 toe te voegen is iig mislukt :P

True Patriot: duurt te lang om alles te taggen, en ook nog eens naar 3 tags te krijgen. Bijna verplicht om 2 man in een 4 man squad met die set te laten runnen om het nuttig te maken. Daarnaast debuffs en damage spread te weinig nut. Enige goede is de skill cooldown reduction.
Ongoing Directive: Burn damage/bleed damage als set buffs? Really? En pickup range? En wat special ammo na een kill? Whoopie..
Hardcoded: Nog niet geprobeerd, maar leunt volgens mij vooral op skill kills, en dat gebeurt niet echt vaak. Voor de rest ook niet echt boeiende partial stats.

[ Voor 30% gewijzigd door Angeloonie op 08-04-2019 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
SinergyX schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:11:
[...]

Ik nam even hele min/max stats nog niet eens mee (waar bv een chest tot 12% crit.chance kan hebben, maar ook een 3%), maakt het nog groter.

Maar het maakt ook niet bijzonder veel uit, je gear min/max is lang niet zo groot als gewoon met 3 man ipv 4 man te spelen. Ik deed capitol invaded nonstop, laatste deel is niet normaal zo groot in verschil tussen 3 en 4 man.

4 man begin je bij eerste deel al met 3x geel (waaronder medic), 2x paars en 2 rood, daar komen nagenoeg nonstop geel en paars bij (enkeling rood), waaronder drone spammers en heavy armored.

Vervolgens 1 man weg na fail, 3 man begint met 1x geel, 1x paars, 4x rood, de waves zijn maximaal 1x geel, maar vervolgens dropt die laatste gast nog steeds de 3x geel (hard difficulty), dus je mist misschien wel de tussendoor drops, maar je bent factor 2 sneller klaar dat het enkel nog gaat om de boss drops.
Dat is inderdaad wel een enorm verschil. Klinkt alsof er nog wat aan de schaling gesleuteld moet worden.

Heb zelf overigens nog nooit naar de talents gekeken die op gear zit. Aangezien je moet gaan scrollen voor die in beeld komen, vergeet ik het gewoon allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
Zeker dat er nog iets aan de schaling gesleuteld moet worden. WT5 met 4 man op hard voelt aan alsof je heroic+ doet ofzo :P
Het verschil tussen 3 en 4 mensen is zo groot dat ik zou adviseren om het met 2/3 te doen anders kost het zoveel meer moeite en tijd voor nagenoeg dezelfde rewards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SinergyX schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:11:

Precies een situatie waarin een item met 42% DtE een verschil kan maken. En waar +40% LMG damage (unhinged + perks) een goede toevoeging kan zijn versus wat random bij elkaar gezocht spul.

Met de juiste gear kan ik mijn gemiddelde damage output meer dan verdubbelen. Zeker als ik mijn speelstijl er bij aan laat sluiten. Unstoppable en dan telkens een zwakke afschieten om met die 42% damage boost een elite te slopen, werkt goed.

[ Voor 18% gewijzigd door Tsurany op 08-04-2019 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
DigitalError schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:52:
Zeker dat er nog iets aan de schaling gesleuteld moet worden. WT5 met 4 man op hard voelt aan alsof je heroic+ doet ofzo :P
Het verschil tussen 3 en 4 mensen is zo groot dat ik zou adviseren om het met 2/3 te doen anders kost het zoveel meer moeite en tijd voor nagenoeg dezelfde rewards.
Ehm, serieus?

WT5 op hard is echt doodsimpel..

Heroic is wel echt lastig.. Vrijdag met 4 man gedaan.. ging lekker :X

1. Jefferson Plaza missie, in de mall met al dat gele plastic overal gingen we bijna full wipe. Vervolgens ik en een ander een stuk terug, uiteindelijk ging die ook dood, en was ik alleen over. Vanuit een redelijk veilige positie voorzichtig de laatste vijanden afgeschoten en die ander kunnen reviven, en zo samen naar de rest kunnen komen.

2. Capitol stronghold, op het dak ook bijna full wipe. Ik kon nog net weer terug het trappenhuis in vluchten. Gelukkig gaat de AI niet naar binnen, dus was veilig. Nadeel was dat mijn reviver hive geen van de 3 wilde reviven, dus stond er alleen voor. Waren volgens mij nog 6 enemies en 2 robots levend toen. Vervolgens denk ik zeker 30 minuten bezig geweest om beetje bij beetje de enemies te slopen :P En enemies regeneraten ook armor blijkbaar, want telkens als ik ze bijna neer had en ze weg renden kwamen ze full armor weer terug. Ook iets te laat bedacht dat ik mijn reviver hive kon swappen voor een turret, maar uiteindelijk was het gelukt en zijn we verder gekomen ipv game over. :P
Vervolgens beneden de boss geone-shot met zijn eigen drones _O- Dat was wel meesterlijk. "hey drones!" *pieuw* *boem* "oh, boss is nu dood" _O-

[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 08-04-2019 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Tsurany schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:52:
[...]

Precies een situatie waarin een item met 42% DtE een verschil kan maken. En waar +40% LMG damage (unhinged + perks) een goede toevoeging kan zijn versus wat random bij elkaar gezocht spul.

Met de juiste gear kan ik mijn gemiddelde damage output meer dan verdubbelen. Zeker als ik mijn speelstijl er bij aan laat sluiten. Unstoppable en dan telkens een zwakke afschieten om met die 42% damage boost een elite te slopen, werkt goed.
Damage is totaal geen probleem met 4 man, probleem is in leven te blijven. Drone op je, uit cover, instakill. Die poison nade is bijna gegarandeerd kill (of je hebt die specialisation perk), die robot/drone/ding doet rustig 90% damage, snipers zijn instakill. Helpt dan ook niet dat de AI gewoon schijt heeft aan cover, zolang ze armor hebben, lopen ze gewoon vol op je af.

Ik ga niet meer moeite doen voor nagenoeg dezelfde (matige) drops, 3 man op challenge huppel je gewoon doorheen, pak de loot en nog een keer. Denk zelfs dat je 2x missie kan halen met 3 man tegenover 1x met 4 man.

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 08-04-2019 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Dit weekend iets raars gehad, denk dat het niet de bedoeling was maar het gebeurde toch.

Zit nog maar aan begin van game, dus het was één van de eerste zones waarin je komt nadat je uit het White House komt... Nu goed: ik had al één zone alle missies, side-missies, safehouses en control points of hoe heten die dingen vrijgespeeld.

Ik had op de map wel al gezien dat er in de aangrenzende zone 'iets' (control point, missie of dergelijke) héél dicht op de grens lag met de zone waarin ik actief was, alleen: die aangrenzende zone was level 26 terwijl ik toen nog maar op level 8 ofzo zat...

Moet lukken: kom ik op die grens een paar Hyena's tegen en we beginnen tikkertje te spelen, dat lokt meteen die patrollende level 26 Hyena's, resultaat: ik meteen dood.

Ik respawn in dichtsbijzijnde CP dat toch dichtbij die grens ligt en ik merk dat die level 26 Hyena's nu al in gevecht waren met de NPC's die dat control-point bewaken... Met als gevolg: slechts één level 26 rusher die op mij afkomt, slaagt erin om mij alweer te mollen in minder dan 5 seconden, én de CP uit te schakelen waardoor ik die terug moest heroveren want het was weer bezet met Hyena's (gelukkig niet die level 26 gasten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
PinusRigida schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:11:
Dit weekend iets raars gehad, denk dat het niet de bedoeling was maar het gebeurde toch.
Dat is idd het risico met die grensgebieden :P Zodra je die aggro hebt kun je het vergeten zeg maar.. De AI blijft dan vervolgens ook vrolijk verder gaan, dus kun je zomaar een onspeelbare area krijgen daardoor.
Als het echt heel erg wordt kun je dan het beste opnieuw inloggen eigenlijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:32

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Angeloonie schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:58:
[...]

Ehm, serieus?

WT5 op hard is echt doodsimpel..

Heroic is wel echt lastig.. Vrijdag met 4 man gedaan.. ging lekker :X

1. Jefferson Plaza missie, in de mall met al dat gele plastic overal gingen we bijna full wipe. Vervolgens ik en een ander een stuk terug, uiteindelijk ging die ook dood, en was ik alleen over. Vanuit een redelijk veilige positie voorzichtig de laatste vijanden afgeschoten en die ander kunnen reviven, en zo samen naar de rest kunnen komen.

2. Capitol stronghold, op het dak ook bijna full wipe. Ik kon nog net weer terug het trappenhuis in vluchten. Gelukkig gaat de AI niet naar binnen, dus was veilig. Nadeel was dat mijn reviver hive geen van de 3 wilde reviven, dus stond er alleen voor. Waren volgens mij nog 6 enemies en 2 robots levend toen. Vervolgens denk ik zeker 30 minuten bezig geweest om beetje bij beetje de enemies te slopen :P En enemies regeneraten ook armor blijkbaar, want telkens als ik ze bijna neer had en ze weg renden kwamen ze full armor weer terug. Ook iets te laat bedacht dat ik mijn reviver hive kon swappen voor een turret, maar uiteindelijk was het gelukt en zijn we verder gekomen ipv game over. :P
Vervolgens beneden de boss geone-shot met zijn eigen drones _O- Dat was wel meesterlijk. "hey drones!" *pieuw* *boem* "oh, boss is nu dood" _O-
Gelukkig heeft iedereen een andere ervaring in de game en zijn we niet allemaal even goddelijk goed.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@PinusRigida ik haat Rushers. En ik haat exploding drones. Vaak erg lastig als je solo speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
OzzieMann schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:18:
[...]

Gelukkig heeft iedereen een andere ervaring in de game en zijn we niet allemaal even goddelijk goed.
Dat snap ik.. Zeg ook niet dat ik goed ben oid? Hell, ik loop nog met zowat random gear rond nu.. Moet nog beginnen met echt goed afstemmen/rerollen.

Maar als je zo snel WT5 bereikt hebt, dan heb je dus best wat ervaring.. Dan snap ik niet dat Hard moeilijk genoemd kan worden? Zelfs Challenging is niet écht moeilijk (enkel kwestie van vaker cover zoeken). En echt totaal niet gear afhankelijk, kun je prima met random gear doen zeg maar. Vraag me dus enkel af waarom Hard moeilijk gevonden wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door Angeloonie op 08-04-2019 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Angeloonie schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:21:
[...]

Dat snap ik.. Zeg ook niet dat ik goed ben oid?

Maar als je zo snel WT5 bereikt hebt, dan heb je dus best wat ervaring.. Dan snap ik niet dat Hard moeilijk genoemd kan worden? Zelfs Challenging is niet echt moeilijk. En echt totaal niet gear afhankelijk, kun je prima met random gear doen zeg maar. Vraag me dus enkel af waarom Hard moeilijk gevonden wordt.
Hard wordt moeilijk gevonden omdat spelers dit zo ervaren. Maar dan gelijk roepen dat het appeltje eitje is, komt op mij een beetje over als een 'Kijk mij eens goed zijn' opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
OzzieMann schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:25:
[...]

Hard wordt moeilijk gevonden omdat spelers dit zo ervaren.
Ja maar waarom is dus de vraag. Er zit een reden achter dat ze dat idee hebben. (een reden kan dan bijv. zijn dat je met randoms speelt, dan snap ik het al meer, mijn initiële gedachte is gebaseerd op een team van 4 mensen die elkaar wel kennen en al iets op elkaar afgestemd zijn)

We hebben het niet over Challenging of Heroic, maar Hard, dat is letterlijk 1 stapje hoger dan Normal.. Je hebt dan een paar Veteran (paarse) enemies erbij. Misschien 1 of 2 Elites (geel)..
Zeg maar het niveau van een level 2 CP misschien.

[ Voor 15% gewijzigd door Angeloonie op 08-04-2019 13:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kju
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:24

Kju

OzzieMann schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:25:
[...]

Hard wordt moeilijk gevonden omdat spelers dit zo ervaren. Maar dan gelijk roepen dat het appeltje eitje is, komt op mij een beetje over als een 'Kijk mij eens goed zijn' opmerking.
Eh.. ja eens.

Btw, de sletjes zitten bijna vol, nog maar een paar plekken over. Speel je dus op PS4, neem je jezelf niet al te serieus, vind je de clanperks leuk, join dus snel de [LIK] Sletjes :*) . Geen Discord, wel slap geouwehoer op Slack maar niet verplicht :+

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:26
Ik doe dan random matchmaking ik moet wel zeggen dat ik soms in groepen kom die zijn zo op elkaar ingespeeld echt niet normaal .
Wel cool om te zien en om mee te doen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Angeloonie schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:30:
[...]

Ja maar waarom is dus de vraag. Er zit een reden achter dat ze dat idee hebben.

We hebben het niet over Challenging of Heroic, maar Hard, dat is letterlijk 1 stapje hoger dan Normal.. Je hebt dan een paar Veteran (paarse) enemies erbij. Misschien 1 of 2 Elites (geel)..
Zal vanavond eens kijken of het met mijn (waardeloze) hulp wel tot een goed einde gebracht kan worden. We shall see.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vuileharrie
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

vuileharrie

PSN: vuileharrie

Ik vind hard echt voor mietjes!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFoxOne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:44
Gisteren "roosevelt island" gedaan met een random groep.
Er was er 1 die rende ver vooruit en was al vrolijk aan t knallen terwijl de rest nog aan het looten was... erg irritant.. mogelijk had hij de missie al eerder gedaan en wou hij snel naar t einde.
Afijn bij het einde na de 2 tanks op te blazen gingen we steeds dood door 2 gasten met een hamer...
Uiteindelijk na meerdere pogingen haakte iedereen af.

Vanavond ff alleen proberen.
Ben nu level 28.. maakt het nog uit of ik een hoger level afwacht om deze missie te doen?

Xbox C#, .NET, Vissen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

vuileharrie schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:38:
Ik vind hard echt voor mietjes!!!
Maar jij bent dan ook onze opperslet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 18:59
Angeloonie schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:21:
[...]

Dat snap ik.. Zeg ook niet dat ik goed ben oid? Hell, ik loop nog met zowat random gear rond nu.. Moet nog beginnen met echt goed afstemmen/rerollen.

Maar als je zo snel WT5 bereikt hebt, dan heb je dus best wat ervaring.. Dan snap ik niet dat Hard moeilijk genoemd kan worden? Zelfs Challenging is niet echt moeilijk. En echt totaal niet gear afhankelijk, kun je prima met random gear doen zeg maar. Vraag me dus enkel af waarom Hard moeilijk gevonden wordt.
Hard is een eitje, challenging is iets meer nadenken en heroic is het niet waard :-P

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Knip, onnodig

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2019 18:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vuileharrie
  • Niet online

vuileharrie

Gisteren controlpoint op level 15 gedaan. Pies of keek!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
BlueFoxOne schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:38:

Vanavond ff alleen proberen.
Ben nu level 28.. maakt het nog uit of ik een hoger level afwacht om deze missie te doen?
Nee, dat maakt verder niet uit, dan zijn je enemies gewoon level 30 bijv. Dat stuk bij de tanks kan met randoms denk ik wel erg frustrerend zijn als er geen plan is. Je moet daar eigenlijk 1 iemand hebben die de tank sloopt en de rest die de boel in de gaten houdt.
Je kunt het ook solo proberen uiteraard. Neem wel de reviver hive mee dan :)
looyenss schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:40:
[...]

Hard is een eitje, challenging is iets meer nadenken en heroic is het niet waard :-P
Heroic is het idd niet waard, maar wel gewoon leuk om te halen :+
DigitalError schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:41:
[...]

Bedankt voor je input ubermastereliteprogamer!
Lees mijn andere posts dan ff :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Angeloonie schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:42:
[...]

Nee, dat maakt verder niet uit, dan zijn je enemies gewoon level 30 bijv. Dat stuk bij de tanks kan met randoms denk ik wel erg frustrerend zijn als er geen plan is. Je moet daar eigenlijk 1 iemand hebben die de tank sloopt en de rest die de boel in de gaten houdt.
Je kunt het ook solo proberen uiteraard. Neem wel de reviver hive mee dan :)

[...]

Heroic is het idd niet waard, maar wel gewoon leuk om te halen :+

[...]

Lees mijn andere posts dan ff :P
Ja daar hebben we ook weinig aan, we zeggen toch dat het niet fatsoenlijk te doen was? Die schaling is gewoon serieus kut op een of andere manier. Sowieso was het na het noodonderhoud van gisteren minder lekker spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
DigitalError schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:45:
[...]

Ja daar hebben we ook weinig aan, we zeggen toch dat het niet fatsoenlijk te doen was? Die schaling is gewoon serieus kut op een of andere manier. Sowieso was het na het noodonderhoud van gisteren minder lekker spelen.
Welke missie ging het om dan? Op Hard heb je de meeste enemies in 1 AR magazine makkelijk neer en ontvang je nagenoeg nooit 1 hit kills. Dan moet je er toch wel doorheen kunnen komen? Waar ging het fout, te weinig output? Iedereen telkens dood?
Schaling is al aangepast laatst, daar ging wat verkeerd met 4 man, maar is nu gecorrigeerd. Merk zelf geen issues met schaling nu..

Weet niet wat het onderhoud er precies mee te maken heeft, inhoudelijk is er niets gedaan in die maintenance? Heb voor het onderhoud niet gespeeld gisteren, maar merkte niet per sé iets vreemds qua performance oid gisteren. Maar was er bijv. meer lag oid? Kan op PC/PS4 natuurlijk anders zijn.

Wat algemene tips dan van hoe ik probeer te spelen:
- Weakspoints als eerste raken. Sowieso stop je die vijand dan meestal direct, maar vaak ook nog eens area damage op andere vijanden.
- Drones/autobommetjes direct slopen.
- Turrets niet slopen maar enkel het ammokistje er af schieten. Anders gaat de engineer een nieuwe turret neerzetten die wel kan schieten.
- Hamerdudes met 3 man beschieten terwijl de 4e gewoon rondjes rent met hem achter zich aan :P

[ Voor 21% gewijzigd door Angeloonie op 08-04-2019 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Vrijdagavond WT1 gehaald, woohoo! Zaterdag na de 2 missies de 1e Stronghold, daarna zat ik opeens in WT2. :S :? Oke prima, scheelt mij wat werk. Zondag de andere twee misses en daarna Stronghold en toen ik zat ik opeens in WT3. Hoe dan? Naar mijn weten moet je beide (of drie?) Strongholds halen om in WT te stijgen, mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SinergyX schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:01:
[...]

Damage is totaal geen probleem met 4 man, probleem is in leven te blijven. Drone op je, uit cover, instakill. Die poison nade is bijna gegarandeerd kill (of je hebt die specialisation perk), die robot/drone/ding doet rustig 90% damage, snipers zijn instakill. Helpt dan ook niet dat de AI gewoon schijt heeft aan cover, zolang ze armor hebben, lopen ze gewoon vol op je af.
Daar zou je bijvoorbeeld CC gadgets kunnen gebruiken of juist talents gebruiken die healing bevorderen. Denk aan patience om snel te healen in cover of juist clutch icm een CHC build zodat je healed door damage te doen.

Maar damage betekent ook dat je de high-priority targets zo snel mogelijk uitschakelt en dat de rest genoeg damage kan doen om de vijand weg te houden zodat jij een revive kan krijgen van een teamgenoot. Damage is ook vanuit defensief oogpunt relevant.

Maar uiteindelijk kan niet alles overwonnen worden met betere stats. Maar aangeven dat het niet relevant is en vervolgens zeggen dat de missies niet lukken is natuurlijk wel een beetje een kwestie van oorzaak/gevolg.
Ik ga niet meer moeite doen voor nagenoeg dezelfde (matige) drops, 3 man op challenge huppel je gewoon doorheen, pak de loot en nog een keer. Denk zelfs dat je 2x missie kan halen met 3 man tegenover 1x met 4 man.
Dat is inderdaad een ander probleem, risk/reward is slecht gebalanceerd op moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
Loev schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:50:
Vrijdagavond WT1 gehaald, woohoo! Zaterdag na de 2 missies de 1e Stronghold, daarna zat ik opeens in WT2. :S :? Oke prima, scheelt mij wat werk. Zondag de andere twee misses en daarna Stronghold en toen ik zat ik opeens in WT3. Hoe dan? Naar mijn weten moet je beide (of drie?) Strongholds halen om in WT te stijgen, mis ik iets?
Nee, iedere stronghold is 1 WT omhoog. Je hoeft ze niet telens allemaal opnieuw te doen om 1 WT om hoog te gaan.
Om van WT1 naar WT5 te gaan hoef je dus enkel alle strongholds 1x te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 08-04-2019 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Angeloonie schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:30:
[...]

Zover ik heb gezien, schalen de soorten en aantal mobs niet met de difficulty, maar met groepgrootte.

Ze krijgen alleen steeds meer health en doen steeds meer damage, maar ik zie geen verschillen tussen aantal mobs of soorten in een 4 man op normal, hard of challenge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuileharrie
  • Niet online

vuileharrie

Heb gisteren nieuw character aangemaakt zodat ik daarmee gelijk heroic kan doen.

Moet wel een beetje uitdagend blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Angeloonie schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:49:
[...]

Welke missie ging het om dan? Op Hard heb je de meeste enemies in 1 AR magazine makkelijk neer en ontvang je nagenoeg nooit 1 hit kills. Dan moet je er toch wel doorheen kunnen komen? Waar ging het fout, te weinig output? Iedereen telkens dood?
Schaling is al aangepast laatst, daar ging wat verkeerd met 4 man, maar is nu gecorrigeerd. Merk zelf geen issues met schaling nu..

Weet niet wat het onderhoud er precies mee te maken heeft, inhoudelijk is er niets gedaan in die maintenance? Heb voor het onderhoud niet gespeeld gisteren, maar merkte niet per sé iets vreemds qua performance oid gisteren. Maar was er bijv. meer lag oid? Kan op PC/PS4 natuurlijk anders zijn.

Wat algemene tips dan van hoe ik probeer te spelen:
- Weakspoints als eerste raken. Sowieso stop je die vijand dan meestal direct, maar vaak ook nog eens area damage op andere vijanden.
- Drones/autobommetjes direct slopen.
- Turrets niet slopen maar enkel het ammokistje er af schieten. Anders gaat de engineer een nieuwe turret neerzetten die wel kan schieten.
- Hamerdudes met 3 man beschieten terwijl de 4e gewoon rondjes rent met hem achter zich aan :P
Space Administration HQ, iedereen ging dood.
500 van die gele sniper hondjes voor de deur en bij de restock doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
SinergyX schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:54:
[...]

Zover ik heb gezien, schalen de soorten en aantal mobs niet met de difficulty, maar met groepgrootte.

Ze krijgen alleen steeds meer health en doen steeds meer damage, maar ik zie geen verschillen tussen aantal mobs of soorten in een 4 man op normal, hard of challenge.
Ze schalen met beiden, je hebt op Normal bijv. veel minder gele enemies dan op Challenging. Dus bepaalde enemies worden "geupgrade" n.a.v. de difficulty. Het aantal enemies wordt bepaald door de groepsgrootte inderdaad, dus daar zou dan weer geen verschil in moeten zitten.
DigitalError schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:57:
[...]

Space Administration HQ, iedereen ging dood.
500 van die gele sniper hondjes voor de deur en bij de restock doos.
Die hondjes hebben ook een ammo box, net als de turrets. Hij zit rechts naast de gun, als je die sloopt zijn ze vrij kansloos om iets terug te doen.
Welke fase was dit exact, het stuk voordat je de 3 antenneschotels moet bijstellen?

Sowieso als je ergens op stukloopt moet je de enemies gewoon naar je toe laten komen, dus zoek ergens een smaller stukje van de ruimte en ga daar met z'n vieren zitten. Dan is het gewoon prijsschieten als ze op je af komen. Dus ipv verspreid/tactisch zitten gewoon op een kluitje blijven.

[ Voor 36% gewijzigd door Angeloonie op 08-04-2019 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Angeloonie schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:57:
[...]

Ze schalen met beiden, je hebt op Normal bijv. veel minder gele enemies dan op Challenging. Dus bepaalde enemies worden "geupgrade" n.a.v. de difficulty. Het aantal enemies wordt bepaald door de groepsgrootte inderdaad, dus daar zou dan weer geen verschil in moeten zitten.

[...]

Die hondjes hebben ook een ammo box, net als de turrets. Hij zit rechts naast de gun, als je die sloopt zijn ze vrij kansloos om iets terug te doen.
Welke fase was dit exact, het stuk voordat je de 3 antenneschotels moet bijstellen?

Sowieso als je ergens op stukloopt moet je de enemies gewoon naar je toe laten komen, dus zoek ergens een smaller stukje van de ruimte en ga daar met z'n vieren zitten. Dan is het gewoon prijsschieten als ze op je af komen. Dus ipv verspreid/tactisch zitten gewoon op een kluitje blijven.
Na de schotels, we zijn lekker in dat halletje gaan campen :P
Pagina: 1 ... 27 ... 51 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord

- PCGC Discord: https://discordapp.com/invite/hTeYRqQ (voornamelijk PC)