Heb vorige week TD1 uitgespeeld (main quests en sidemissies) en had al wat gameplayvids gecheckt van TD2... Was oorspronkelijk van plan om te wachten tot ik het met korting kon kopen maar kijk... Ik kon weer niet wachten...
...maar heb er geen spijt van, wat een BOM van een game is me dat! ik vond TD1 al goed maar dit... dit is gewoon super!
Er is een beetje een learning-curve, zelfs als je TD1 kent maar na een goed paar uren in de game leer je het al snel kennen.
Eigenlijk zijn de ui schermen en vooral de mods, maar ook de consumables eenvoudiger geworden, da's goed en minder goed...
Goed vind ik: één mod (blueprint) vrijgespeeld, kan je die vanaf nu op elk wapen -waarop het past- van je loadout zetten zonder dat je het van het ene moet afhalen om op het andere wapen te zetten en zonder dat je, zoals in TD1, elk dingetje moet kopen. Vb: ik wissel graag af, afhankelijk van de missies, tussen een gewone rifle (one-shot) of een AR, als deze van hetzelfde kaliber zijn kan ik alle mods die ik vrijspeelde voor dat kaliber, tegelijk op beide wapens zetten zonder dat ik er bvb. 2 van elk moet aanschaffen, óf bij het veranderen van 'equipped' wapen, het van het ene afhalen om het op het andere te zetten.
da's niet alleen handig omdat het tijd spaart, maar ook om wapens in je loadout met elkaar te vergelijken mét mods.
Minder goed: je kan dingen zoals explosive rounds, incendiary rounds niet meer tactisch inzetten zoals in TD1 d.m.v. een draaimenu, in TD2 neem je ze (meestal in loot, zeker vroeg in het spel) en van zodra je ze hebt geloot, zitten ze in je wapen en gebruik je ze de eerstvolgende keer je dat wapen afvuurt. Je hebt dus niet meer de keuze om, zeg maar, bij een moeilijke vijand tijdens een missie te zeggen "kerel, jij krijgt nu explosive rounds tegen je tanden"
vind ik eerlijk gezegd wel iets dat ik mis...
Ik heb het idee dat het hetzelfde is met granaten maar dat weet ik niet zeker... Tot nu toe (Level 11) ben ik nog geen andere granaten dan de gewone explosieve granaten, tegengekomen.
De skills hebben ook een revisie gehad en da's ten goeie i.m.h.o.
er zijn een paar ontzéttend leuke skills bijgekomen! (die Hive, de stinger versie is ten zeerste aan te raden!!

)
Ik speel momenteel een assault build (AR + shotgun) met voornamelijk die Stinger Hive i.c.m. de attack-drone en ik moet toegeven: zo'n leuke momenten waarop ik een spontane glimlach kreeg omdat het effect beter was dan wat ik verwachtte heb ik met TD1 minder gehad in héél het spel terwijl ik nu nog maar net begonnen ben. laat me zeggen dat die Hive ontzettend efficiënt is om de zwakke punten van bvb. Armored tegenstanders te raken, veel beter vind ik persoonlijk, dan alle versies van die Seeker Mine (die ik in TD1 vooral gebruikte)
Heb het gevoel dat het gebruik van verschillende skills meer gestimuleerd wordt dan in TD1, in TD1 gebruikte ik er maar 2: scanner + seeker mine.
Hier wissel ik af -naargelang de missie- tussen drone + seeker mine, drone + hive (favo

) en scanner + drone of hive... vanavond misschien nog die chem-launcher of firefly unlocken... weet niet waar te beginnen.
...maar ik zat toch nog met een vraagteken: misschien is het hier al besproken.
Is het een bug dat ik mods die ik vrijspeelde voor mijn side-arms niet kan toepassen? tot nu toe lukt alleen een silencer, ik heb bvb. ook een ander magazine vrijgespeeld voor side-arms en er staat letterlijk bij: "fits in: de naam van mijn side-arm" maar wat ik ook probeer: ik-kan-het-niet equippen... raar...