Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:34

Oxigeon

En zo is dat!

-SaveMe- schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:49:
@Godjira Ik vind ook mijn originele Pro wel erg veel herrie maken, maar omdat ik met headset op game doe ik het er maar mee ...
Hier ligt het er maar net aan welke game ik speel. De meeste games hoor ik mijn pro niet. Van de week Division gekocht. Pleur die schijf erin en ma een tijdje begint hij toch wel flink wat herrie te maken. Hoor het zelfs door mijn headset heen.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

RDR2 maakt van mijn PS4 Pro ook een oventje. Regelmatig met de stofzuiger erlangs schijnt te helpen, hij verzamelt een aardig laagje stof in die ventilatie grills.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 15:38
Wellicht een gekke vraag maar vroeger met mijn PS3 en bijbehorende controllers had ik een vreemd gebruik en deed ik altijd met nieuwe controllers de joysticks soort van "masseren" als in maximum clockwise en counter clockwise draaien en de switch gebruiken. Vaak was het eerst de switch, draaien, weer switch.

Geen idee wie me dat aangepraat heeft maar slecht leek het niet.
Nu heb ik dat met de controller die destijds bij mijn PS4 zat niet gedaan en merk ik toch ander gedrag en dat is dat de rechter stick hoger boven de switch komt te liggen, als je deze indrukt lijkt hij eruit te zijn gekomen en lijkt het alsof je hem weer op zijn plek drukt waarna alles weer "normaal" is. Wat ik zeg het lijkt want het werkt gewoon prima maar het voelt wel zo. De linker stick heeft dit niet en na een paar dagen is het weer terug en herhaal ik bovenstaande.

De eigenlijke vraag dus, bestaat er zoiets als een ingebruikname procedure voor je controllers, heeft het echt zin de joysticks soort van te laten wennen aan de bewegingen die ze maken kunnen alvorens intensief te gebruiken?

* schumi2004 heeft het idee dat ie nu paranoïde klinkt :P

[ Voor 0% gewijzigd door schumi2004 op 26-04-2019 13:12 . Reden: paranoïde ipv paranoia :P ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
schumi2004 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:51:
De eigenlijke vraag dus, bestaat er zoiets als een ingebruikname procedure voor je controllers, heeft het echt zin de joysticks soort van te laten wennen aan de wegingen die ze maken kunnen alvorens intensief te gebruiken?
Volgens mij niet. Zo'n rondjes draaien heb ik wel nog gezien om de stick te calibreren zodat de hardware controller overal de uiterste uitzwaai kent, maar weet niet of dat bij PlayStation controllers het geval is.
schumi2004 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:51:
* schumi2004 heeft het idee dat ie nu paranoia klinkt :P
Je kan niet paranoia klinken, net zoals je niet opwinding of depressie kunt klinken :P. Je kan wel paranoïde klinken.
(sorry, een van mijn pet peeves :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
je zou hier
https://html5gamepad.com/
je controller is kunnen checken, ik heb zelf overigens nooit zulke wazige ehm iig niet standard rituelen uitgevoerd bij ingebruiknemen controllers. En ik ga al weer een tijdje....doorgaans heb ik nog steeds de controllers die bij de console zaten toen ik hem kocht.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@schumi2004

In Windows 10 kun je de DS4 en andere controllers testen en calibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:02:
@schumi2004

De werking geloof ik wel maar gaat meer om het mechanische. Wat ik al aangaf dat het lijkt alsof de rechter joystick hoger lijkt te komen na verloop van tijd en af en toe oneffenheden voelt, alsof het ergens hapt, vraag ik me af of dat ook gebeurt zou zijn als ik deze toen ie uit doos kwam eerst soort van dat beweging ritueel gedaan zou hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:02:
@schumi2004

Maar je kunt hem alleen calibreren voor windows, het is niet dat de controller die calibratie onthoud wanneer je weer op je PS4 gaat gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kalder

Klopt, maar je kan dan wel kijken of de controller afwijkingen heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Dat ronddraaien met de sticks komt mij bekend voor, maar ik kan er niet de vinger op leggen waarvan.
Wellicht nog uit de tijd van de PS2?

Edit: Wikihow kent het in ieder geval ook: https://www.wikihow.com/F...hock-2-Controller-for-PS2

[ Voor 30% gewijzigd door Bas170 op 26-04-2019 13:44 ]

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Gisteren ineens (herhaaldelijk) een klik in mijn linker trigger. Zoveel game ik niet, maar slijtage lijkt me al vlug. Bekend fenomeen?

[ Voor 6% gewijzigd door Jorgen op 26-04-2019 20:48 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 20:47:
Gisteren ineens (herhaaldelijk) een klik in mijn linker trigger. Zoveel game ik niet, maar slijtage lijkt me al vlug. Bekend fenomeen?
Net zoals bij falende stickjes.. Bekend fenomeen bij snaaiende chipsvretende gamers :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MelvinW schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:32:
[...]

Frame dips en texture pop-in heb ik met patch 1.04 van vandaag ook nog steeds last van op een PS4 Pro met SSD. Vind de game ook niet zo heel interessant. Betwijfel of ik 'm nog verder ga spelen.
Het is mij totaal niet opgevallen op de Pro. Het ziet er fantastisch uit. Heb er nu een uurtje of 5/6 in zitten en ik vind het een hele dikke game. Vermaak mij er meer mee dan AC Odyssey, RDR2 en FC5. Ik ben wel een sucker voor de survival setting. Wellicht dat de verveling later toeslaat, maar tot nu toe kan ik de controller niet wegleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

poor Leno schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 21:11:
[...]

Net zoals bij falende stickjes.. Bekend fenomeen bij snaaiende chipsvretende gamers :>
Laat ik nu vrijwel altijd met schone handen gamen. :p

Is dit op te lossen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Woei! Mijn interesse is gewekt... ziet er wel bruut uit. Weet alleen niet wat voor type game het gaat zijn...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09
Days Gone, laat ik maar liggen. De trailers vind ik niet overtuigend en de reviewers zijn het ook niet. Nog genoeg games in de backlog.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Jumpman schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 07:15:
Days Gone, laat ik maar liggen. De trailers vind ik niet overtuigend en de reviewers zijn het ook niet. Nog genoeg games in de backlog.
Idem. Zoveel tijd heb ik niet en moet eerst nog wat andere games spelen/halen. Nu bezig met RDR2, hierna last of us remastered, GoW, The Division 2, etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Jumpman schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 07:15:
Deze game had ik per definitie al afgeschreven, want zombies, heb er helemaal niks mee...

Of was deze discussie al gevoerd? :X

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De update download voor Days Gone doet een beetje raar hier, elke keer dat mijn ps4 in of uit Rest mode komt begint hij weer opnieuw vanaf 0 MB te downloaden :/

Heb ik niet eerder gehad bij andere spellen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YakuzA schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 09:48:
De update download voor Days Gone doet een beetje raar hier, elke keer dat mijn ps4 in of uit Rest mode komt begint hij weer opnieuw vanaf 0 MB te downloaden :/

Heb ik niet eerder gehad bij andere spellen.
ik zou de game even deleten en opnieuw installen ....
bram1984 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 22:02:
[...]

Het is mij totaal niet opgevallen op de Pro. Het ziet er fantastisch uit. Heb er nu een uurtje of 5/6 in zitten en ik vind het een hele dikke game. Vermaak mij er meer mee dan AC Odyssey, RDR2 en FC5. Ik ben wel een sucker voor de survival setting. Wellicht dat de verveling later toeslaat, maar tot nu toe kan ik de controller niet wegleggen.
Ik was Odyssey aan het spelen voor Days en daar kwam ik niet echt in. enerzijds gaaf, de meer RPG achtige setting, en ook mooi, maar ook heel generic. Days bevalt me echt goed. Ziet er mooi uit, leuke wereld, sneaken is vet, melee combat is spot on en ik heb nog weinig technische problemen meegemaakt. Ik heb er ook een Last of US vibe in open wereld bij ...

Posts samengevoegd. Reageer aub in 1 post. Multiquoten kan vrij eenvoudig op verschillende manieren waaronder door vanuit het reactiescherm nog een post te quoten.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2019 11:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09 20:11
Volgend maand verschijnt A Plague Tale: Innocence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tweakmans Ziet er wel sfeervol uit! Wat voor type game is het eigenlijk, zie wat stealth elementen ....
Gaat op mijn maybe lijstje :)

Oh, en voor de liefhebbers, we hebben een Rage 2 topic

EDIT
Om mezelf even te beantwoorden:
A Plague Tale: Innocence is an upcoming action-adventure game developed by Asobo Studio and published by Focus Home Interactive.
:9

[ Voor 27% gewijzigd door -SaveMe- op 27-04-2019 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 18:18:
@Tweakmans Ziet er wel sfeervol uit! Wat voor type game is het eigenlijk, zie wat stealth elementen ....
Gaat op mijn maybe lijstje :)
Nouja.. weinig 'action', wat meer 'adventure'.. zie haar vooral ergens achter verstoppen of wegsluipen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Klopt het dat als je de PS4 in rest mode heb staan en er komt een systeem update dan deze dan automatisch geinstalleerd word met als gevolg reboot en dus je game progress (want alles word dan afgesloten) kwijt? Dit is mij nu al twee maal overkomen (er zijn helaasch periodes waarbij ik totaal geen tijd heb om te gamen :/ ) en is @#$@% vervelend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Mrjraider schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:14:
Klopt het dat als je de PS4 in rest mode heb staan en er komt een systeem update dan deze dan automatisch geinstalleerd word met als gevolg reboot en dus je game progress (want alles word dan afgesloten) kwijt? Dit is mij nu al twee maal overkomen (er zijn helaasch periodes waarbij ik totaal geen tijd heb om te gamen :/ ) en is @#$@% vervelend :+
Misschien dat het ergens in de instellingen staat.....maar bij mij doet hij dat niet in elk geval.
Wel voor game updates maar systeem updates niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Mrjraider schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:14:
Bij mij niet iig, misschien moet je even je settings checken.

Verder blijven stroomdipjes ook gevaarlijk natuurlijk.
-SaveMe- schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 10:26:
[...]
ik zou de game even deleten en opnieuw installen ....
Hij had vannacht in rest mode alle 17 GB binnengehaald, dus was niet meer nodig om te proberen.
Iig bedankt voor de tip, volgende keer zal ik em proberen.

[ Voor 22% gewijzigd door YakuzA op 28-04-2019 09:39 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Buzzie schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:36:
[...]

Misschien dat het ergens in de instellingen staat.....maar bij mij doet hij dat niet in elk geval.
Wel voor game updates maar systeem updates niet.
Game updates niet. Die zie ik als ik weer eens de PlayStation start maar soms bij een systeem update is de PlayStation gereboot en moet ik het spel wat in pauze stond compleet gaan starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Jorgen schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 23:11:
[...]

Laat ik nu vrijwel altijd met schone handen gamen. :p

Is dit op te lossen?
Open maken en schoonmaken?

DualShock 4 CUH-ZCT1
DualShock 4 CUH-ZCT2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijkt alsof Rage 2 bij iedereen een beetje onder de radar door vliegt... Zie en hoor nog weinig enthousiasme. En dat terwijl ik denk dat het wel eens een hele grote sleeper hit kan gaan zijn en mss zelf contender for GOTY ...

Call me crazy ... :?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:02
-SaveMe- schreef op zondag 28 april 2019 @ 14:20:
Het lijkt alsof Rage 2 bij iedereen een beetje onder de radar door vliegt... Zie en hoor nog weinig enthousiasme.
Jij hebt Bram geblokkeerd?

:+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eindelijk begonnen met Kingdom Hearts 1.5. Oh wat vind ik het toch een goed spel! Kan niet wachten om verder te spelen en dan straks bij KH3 te zijn: :)

Daarna tijd voor Horizon Zero Dawn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:24
Mwa, ziet er wel tof uit, maar ook niet speciaal ofzo. Heb het al eens gezegd; het open world gehalte spreekt me niet aan. Dan verkies ik toch DOOM.

Tegenwoordig kijk ik altijd als eerst naar welke studio de game maakt. Dat geeft meestal veel correctere info dan welke hype trailer dan ook.
(zo kon je al van mijlenver zien aankomen dat Days Gone niet geweldig ging zijn kuch kuch :') )
Avalanche heeft de laatste tijd veel matige shit uitgebracht imo, dus ik ben heel voorzichtig.
In ID Software heb ik meer vertrouwen, maar ik als het goed heb helpen die enkel ter ondersteuning.

Sowieso kan je tegenwoordig best voorzichtig zijn met alles waar het logo van Bethesda op kleeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Iemand al ervaring met mortal kombat 11? Wil hem eigenlijk wel halen maar de prijs staat me nog wat tegen:p

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dano_nl schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:49:
Iemand al ervaring met mortal kombat 11? Wil hem eigenlijk wel halen maar de prijs staat me nog wat tegen:p
Same here, maar (vraag maar in het xbox topic, ik ben den eeuwige twijfelaar/gierigaard :P )

Ik zou je willen adviseren om je vraag hier te herhalen, hier zijn mensen die hem hebben volgens mij. (overigens ook in het xbox forum durft ik te zeggen, iets met aan zekereheid grenzede waarschijnlijkheid)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 14:11

s0kkie

Cowabunga

dano_nl schreef op zondag 28 april 2019 @ 17:49:
Vanavond het verhaal uitgespeeld, beetje aan de korte kant maar wel de beste tot nu toe naar mijn mening!
Alle extra modes en unlockables houden je zeker heel wat uren nog zoet, zelf ben ik niet zo van het alles vrij spelen dus ik haal alleen nog wat simpele trophies.
De fatalities en fatal moves zijn echt te ziek! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
heeft iemand uncharted 4 met de playstation hits kaft hier geinstalleerd? zitten de updates op de disc of moet je alsnog een patch van 19GB downloaden?

ik vraag me af of de playstation hits versies de updates bevatten?

[ Voor 18% gewijzigd door Farabi op 29-04-2019 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 15:01
Days gone staat op nr 1 in uk. Met een 70k launch waar gow 90k deed dus niet slecht!!
En is beste launch week van het jaar ! Dat is echt knap voor een exclusieve game op 1 platform!
Ga hem denk wel halen als ik mijn vakantiegeld heb gehad.
https://www.eurogamer.net...the-year-so-far-in-the-uk

[ Voor 15% gewijzigd door v8power67 op 29-04-2019 13:34 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:14
Hamazaki schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:31:
heeft iemand uncharted 4 met de playstation hits kaft hier geinstalleerd? zitten de updates op de disc of moet je alsnog een patch van 19GB downloaden?

Ik kan het niet voor je controleren, maar het lijkt erop van niet:
https://www.reddit.com/r/...eases_come_prepatched_on/
I eventually went and traded my launch copy of Ratchet & Clank towards the PlayStation Hits print just so I could find a more definitive answer; to my disappointment, it didn't include any of the updates

--

So I had wanted to find an answer to this question before I bought TLoU Remastered, but I just went ahead and did that today and I can unfortunately confirm that the Greatest Hits disc does still have version 1.0. So it does seem like none of them have been updated.

[ Voor 11% gewijzigd door Raem op 29-04-2019 13:36 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:18
v8power67 schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:33:
Days gone staat op nr 1 in uk. Met een 70k launch waar gow 90k deed dus niet slecht!!
En is beste launch week van het jaar ! Dat is echt knap voor een exclusieve game op 1 platform!
Nou ik ga echt niet uit van de best sales van de UK om een game wel of niet te kopen, die gasten vonden Brexit ook een goed idee, dus neem niets meer serieus uit UK. :+ :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is extra knap omdat het een compleet nieuwe IP is. Maar goed, open wereld met zombies is blijkbaar heel populair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09
Hamazaki schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:31:

Waarschijnlijk niet.

Vroeger toen ik nog in de retail werkte kwam de vertegenwoordiger van Sony of Nintendo gewoon met nieuwe Platinum (Sony) of Player's Choice (Nintendo) covers of doosjes en die werden dan voorzien van de oude inhoud. Soms hadden latere releases wel ook een veranderde layout op discs en/of handleidingen.
Mooi gekleurd artikel, er zijn nog bijna geen grote releases geweest dit jaar. Dit soort dingen kan je pas aan het einde van het jaar goed overzien. Natuurlijk is het verder een mooie prestatie voor het team.

[ Voor 32% gewijzigd door Jumpman op 29-04-2019 15:36 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Als ik met op mijn ps4 ‘bitstream dolby’ kies, krijg ik een dolby surround logo rechtsboven op mijn scherm. (Lg c7)

Maar als ik ‘bitstream dts’ kies, krijg ik geen logo te zien van dts.

Heb ik dan dts doorvoer? Qua geluid lijken ze hetzelfde in spellen.

Tv > HT 5.1 hdmi > optical > ps4

(Heb dit bericht ook bij lg oled ervaringen topic geplaatst)

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 01-05-2019 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:07
Ik heb de aankondiging van de PSPlus games voor mei nog niet gezien. Normaal is dat toch de laatste dinsdag van de maand?
Ben zelf op zoek geweest, en 't enige wat ik voorbij zie komen is dat verwacht wordt dat Metal Gear Survive er bij zit.

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het is toch de woensdag voor de eerste dinsdag van de maand, dus vanmiddag moeten ze komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op maandag 22 april 2019 @ 18:47:
[...]

Staat ook nog steeds op mijn lijst.
https://store.playstation...%E2%84%A2%3A%20REMASTERED

Resident Evil 2 nu in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks, maar voorlopig ga ik 'm niet halen. Zit vuistdiep in Days Gone momenteel en daar ben ik voorlopig nog niet mee klaar, schat ik zo in.

Edit:
Jumpman schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:30:
[...]
Mooi gekleurd artikel, er zijn nog bijna geen grote releases geweest dit jaar. Dit soort dingen kan je pas aan het einde van het jaar goed overzien. Natuurlijk is het verder een mooie prestatie voor het team.
:?

Het is helemaal geen gekleurd artikel. Het is op z'n minst vrij bijzonder te noemen dat een nieuwe IP exclusief op één platform mét ook nog eens lauwe recensies een Mortal Kombat 11 verslaat en daarnaast, zoals je in het artikel kunt lezen, ook FC New Dawn, The Division 2, RE2 (geen grote releases?) achter zich laat. De game is een groot succes tot nu toe. Je zou toch denken dat een beproefde formule als Far Cry, verdeeld over meerdere platformen, meer fysieke exemplaren wegzet met de launch.

[ Voor 45% gewijzigd door bram1984 op 01-05-2019 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Het is ook echt een solide spel, geen omg omg best game ever!! En dat schijnen mensen tegenwoordig toch te verwachten, ieder groot spel dat uitkomt moet minstens het beste spel ooit zijn. 8)7

Maar het is gewoon een goed spel, het heeft afwisseling, goed verhaal, goed geluid, goede animaties. Soms lekker makkelijk, soms wegwezen, en alles daartussen.

Ik snap de reviews iig helemaal niet, maar ja die snap ik meestal niet die worden voornamelijk gebruikt door mensen om hun eigen bias kracht bij te zetten geloof ik.

De basis is uitstekend iig en het speelt lekker weg. En nog geen bug gezien, nogmaals het is een solide spel.

[ Voor 10% gewijzigd door Flagg op 01-05-2019 10:19 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flagg schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:17:
[...]

Het is ook echt een solide spel, geen omg omg best game ever!! En dat schijnen mensen tegenwoordig toch te verwachten, ieder groot spel dat uitkomt moet minstens het beste spel ooit zijn. 8)7

Maar het is gewoon een goed spel, het heeft afwisseling, goed verhaal, goed geluid, goede animaties. Soms lekker makkelijk, soms wegwezen, en alles daartussen.

Ik snap de reviews iig helemaal niet, maar ja die snap ik meestal niet die worden voornamelijk gebruikt door mensen om hun eigen bias kracht bij te zetten geloof ik.

De basis is uitstekend iig en het speelt lekker weg. En nog geen bug gezien, nogmaals het is een solide spel.
Ik snap ze ook totaal niet. Volgens mij is dit ook een van de weinig games waarbij de MC user score hoger is dan de review score. Natuurlijk heeft de game hier en daar een schoonheidsfoutje, maar zeker niet minder dan bijvoorbeeld Metro Exodus (ik denk zelfs minder) en die game heeft een 80/82 (afhankelijk van platform). Ik vind Days Gone echt veel toffer (zowel qua gameplay als verhaal) en Exodus was gewoon mijn GOTY tot nu toe. Het is qua polish en verhaalvertelling bijvoorbeeld geen Uncharted/God of War/RDR2, maar ik vind het alleen al om te spelen (en ook qua setting eigenlijk wel) al 10x leuker om te doen dan in dit geval RDR2. Voor mij persoonlijk is dat een stuk belangrijker onderaan de streep. Bend heeft iets heel moois neergezet in ieder geval, gezien de grootte van hun studio en het feit dat dit hun eerste echte grote console game is sinds Syphon Filter op de PS2. Hopelijk gaat Sony hier flink in investeren en krijgen we een deel 2 op de PS5 met de polish van HZD.

De scores zijn ook wel bizar hoor: ik zie zelfs een 100 terugkomen, maar ook een 30. Het is toch totaal lijp dat dit zover uit elkaar kan liggen. Ik bedoel, hebben ze compleet andere games gespeeld ofzo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De goede verkopen kunnen wellicht ook te maken hebben met de reclame campagne die Sony er voor heeft gedaan. TV commercials en in bioscopen voorafgaand aan de Avengers film een trailer stoppen zal ook best wel helpen.

Ik ga hem zeker in huis halen als ik klaar ben met The Division 2 en RE2, hopelijk heeft Bend tegen die tijd dan ook wat schoonheidsfoutjes gladgestreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:43
Op basis van wat ik heb gezien en gelezen lijkt het me vooral een game met weinig afwisseling. Ik wacht nog wel even. Kunnen ze mooi de boel patchen en ondertussen. In het begin zijn mensen vaak erg enthousiast en na een paar weken lees je ook de kritische noten. In dit geval alleen opmerkelijk dat de user reviews de game hoger waarderen dan de critici.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:02
steefje schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:33:
In dit geval alleen opmerkelijk dat de user reviews de game hoger waarderen dan de critici.
Critici kijken misschien meer naar het totaalplaatje terwijl het er voor de normale spelers enkel en alleen om gaat dat de game hén vermaakt. En dat laatste is nou precies wat gaming is.
Reviews zijn leuk maar zijn altijd subjectief.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op basis van wat ik heb gezien en gelezen lijkt het me vooral een game met weinig afwisseling. Ik wacht nog wel even. Kunnen ze mooi de boel patchen en ondertussen. In het begin zijn mensen vaak erg enthousiast en na een paar weken lees je ook de kritische noten. In dit geval alleen opmerkelijk dat de user reviews de game hoger waarderen dan de critici.
Ik vind er tot nu toe juist verrassend veel afwisseling in zitten, eerlijk gezegd. Het feit dat de wereld niet vol is gestouwd met onnodige filler helpt ook wel veel mee, denk ik. De enige optionele dingen die je kunt doen zijn het slopen van nesten, het slopen van hordes (allebei bijzonder vermakelijk en spannend) en het innemen van kampen zodat je fast travel vrijspeelt. Daarnaast heb je vaak uiteenlopende hoofd- en zijmissies lopen die je op ieder gewenst moment kunt activeren. De kampen en nesten komen ook alleen op je kaart te staan zodra je ze fysiek ontdekt. Het is dus ook totaal niet icoontjes op een kaart aflopen zoals in bijvoorbeeld Assassins Creed. Wat ook meehelpt is je motor die door upgrades langzaam maar merkbaar beter wordt + je wapens die ook steeds beter worden en meer damage doet. Wat dat betreft voelt het behoorlijk als een RPG.

[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 01-05-2019 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:05

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Het gaat hier om fysieke sales? Dus enkel op een schijfje en niet de digitale sales? Het kan ook zijn dat veel mensen de matige reviews hebben gelezen en gedacht hebben: Ik hoef deze game niet digitaal maar koop hem fysiek zodat ik hem kan doorverkopen?

Volgens mij is dat vaak nog een afweging om te kiezen voor fysiek of digitaal.

Zie bijvoorbeeld Bram :)
bram1984 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:38:
[...]

Dat zeg ik toch niet. :+

Met een lagere score ben ik meer geneigd de fysieke versie te halen, zodat ik 'm eventueel weer kan verkopen.

[ Voor 15% gewijzigd door uchiha tijntje op 01-05-2019 14:12 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:10:
[...]

Het gaat hier om fysieke sales? Dus enkel op een schijfje en niet de digitale sales? Het kan ook zijn dat veel mensen de matige reviews hebben gelezen en gedacht hebben: Ik hoef deze game niet digitaal maar koop hem fysiek zodat ik hem kan doorverkopen?

Volgens mij is dat vaak nog een afweging om te kiezen voor fysiek of digitaal.

Zie bijvoorbeeld Bram :)

[...]
Ik denk niet dat ik heel representatief ben, aangezien de game al weken op nummer 1 staat op sites als Amazon (in verschillende landen). Dit zijn fysieke pre-orders die al lang geplaatst waren voordat de reviews er waren. De game staat trouwens nog steeds op 1 op die site. Ik schat verder zo in dat de game het digitaal ook enorm goed heeft gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15
Mijn ervaring leert toch dat er een behoorlijk verschil kan zitten tussen het kijken naar een game (Twitch / Youtube / etc) en het daadwerkelijk zelf spelen van een game.

Beste voorbeeld van de laatste jaren (voor mij althans) was Overwatch. Toen ie net uit was en 'm op Twitch gestreamed zag worden dacht ik: "Meh... een FPS met wat abilities, ik heb CoD nu wel gezien :P. Het ziet er allemaal niet zo spectaculair uit."
Dus ook niet gekocht, maar bleeft de streams wel bekijken. Toen ik 'm een week later bij vrienden speelde was ik na een uur hooked en de volgende dag had ik 'm in huis :+
En sindsdien heb ik echt talloze uren in dat spel gestopt (net als zoveel andere Blizzard games, maar dat terzijde :') )

Al met al heb ik hier wel van geleerd dat alleen kijken niet altijd wat zegt over hoe je een game ervaart. Andersom kan trouwens ook, dat het tegenvalt.

Dat gezegd hebbende: ik ga Days Gone nog niet halen, maar dat is meer uit tijdgebrek :+

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
Sinds gisteren verschenen in de Store: The End is Nigh. Voor fans van Super Meat Boy en gelijkaardige platformers.

Edit: vaag, de embed doet het niet... Dan maar gelijkaardig linkje voor het origineel gezocht

[ Voor 62% gewijzigd door Tweakmans op 01-05-2019 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
MisterMichel schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 07:58:
Ik heb de aankondiging van de PSPlus games voor mei nog niet gezien. Normaal is dat toch de laatste dinsdag van de maand?
Ben zelf op zoek geweest, en 't enige wat ik voorbij zie komen is dat verwacht wordt dat Metal Gear Survive er bij zit.
Geruchten gaan dat het 'Overcooked' en 'What remains of Edith Finch' zijn komende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:24
ralph075 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:15:
[...]

Geruchten gaan dat het 'Overcooked' en 'What remains of Edith Finch' zijn komende maand.
Ja is nu ook officieel

Ik vind het prima. Het is al slechter geweest

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ralph075 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:15:
[...]
'What remains of Edith Finch' zijn komende maand.
Oeh! *O*

Daar ben ik heel benieuwd naar!
Ik hoop dat het een beetje hetzelfde sfeertje heeft als "The Vanishing of Ethan Carter" (man die was echt prachtig mooi en feels enzo :') )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:43
Sinds vandaag toch maar weer in bezit van een PS4. Ik had hem een half jaar geleden weg gedaan, omdat ik het merendeel van de exclusives wel had gespeeld en toen een tijd niet meer gebruikte. Toen besloten om toch weer terug te gaan naar de Xbox want ik heb jaren lol gehad met de 360. Maar nu een half jaar later met de Xbox One merk ik gewoon steeds meer en meer dat de Xbox echt niet meer mijn console is. Los van de Gamepass die echt wel goed is voor het geld zijn er gewoon nog steeds geen toffe exclusives op de Xbox voor mij. Nee ik heb het echt een allerlaatste kans gegeven die Xbox, maar dat merk is het gewoon niet meer voor mij. Ik blijf nu echt 100% bij Playstation en dat wordt ook gewoon mijn main platform voor games. Er komen echt nog zat toppers aan die ik wil spelen en nog moet spelen die ik tussentijds heb gemist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:43
poor Leno schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 18:00:
[...]

Oeh! *O*

Daar ben ik heel benieuwd naar!
Ik hoop dat het een beetje hetzelfde sfeertje heeft als "The Vanishing of Ethan Carter" (man die was echt prachtig mooi en feels enzo :') )
Schijnt een hele mooie game te zijn qua setting. Niet bepaald heel vrolijk qua verhaal.

The Vanising of Ethan Carter vond ik ook destijds heel tof. Dat sfeertje was echt super gedaan. Nu trouwens voor nog geen 3,50 euro met PS+ te koop in de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:14
Anton.net schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:44:
[...]

Ja is nu ook officieel

Ik vind het prima. Het is al slechter geweest
Nice. Overcooked heb ik al, maar Edith Finch ga ik zeker proberen. Jammer alleen dat ze niet voor Overcooked 2 hebben gekozen. Die is een stuk leuker en uitdagender en heeft ook een hoop DLC.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:16

kaanmijo

Picobello B.V.

Misschien een beetje een domme vraag en kijk ik er gewoon overheen, maar er zat toch in de PS4 versie van de store altijd een wishlist? Waar is dat ding heen gegaan? Is 'ie weg of hebben ze het onmogelijk gemaakt voor mij om 'm te vinden? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
kaanmijo schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:44:
Misschien een beetje een domme vraag en kijk ik er gewoon overheen, maar er zat toch in de PS4 versie van de store altijd een wishlist? Waar is dat ding heen gegaan? Is 'ie weg of hebben ze het onmogelijk gemaakt voor mij om 'm te vinden? ;(
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/d1ARYaX.jpg

Als je ingelogd bent, gewoon op het hartje klikken naast het winkelkarretje?

Of browsen naar https://store.playstation.com/nl-nl/wishlist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:16

kaanmijo

Picobello B.V.

@Tweakmans Dat is op de PC, niet op de PS4 zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hamazaki schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 23:51:
Als ik met op mijn ps4 ‘bitstream dolby’ kies, krijg ik een dolby surround logo rechtsboven op mijn scherm. (Lg c7)

Maar als ik ‘bitstream dts’ kies, krijg ik geen logo te zien van dts.

Heb ik dan dts doorvoer? Qua geluid lijken ze hetzelfde in spellen.

Tv > HT 5.1 hdmi > optical > ps4

(Heb dit bericht ook bij lg oled ervaringen topic geplaatst)
Wat voor versterker gebruik je? Het is (veel) beter om je PS4 direct met HDMI op je versterker aan te sluiten, te meer omdat optical en coaxiaal aansluiten maximaal 1,5 Mbps aan audio-bandbreedte bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Exorcist schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 23:14:
[...]

Wat voor versterker gebruik je? Het is (veel) beter om je PS4 direct met HDMI op je versterker aan te sluiten, te meer omdat optical en coaxiaal aansluiten maximaal 1,5 Mbps aan audio-bandbreedte bieden.
Samsung ht d5500. Direct hdmi gaat niet anders heb ik geen hdr helaas. De receiver is een hdmi 1.4 systeem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Borderlands 3 is gonna be sweeeeeeet

Gruwelijk vette trailer _/-\o_

[ Voor 44% gewijzigd door -SaveMe- op 02-05-2019 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik zie steeds de melding dat PSVR niet geschikt is voor jonge kinderen, maar ik zou mijn dochter wel wat leuks met de Move Controller willen aanbieden. Zijn er nog leuke games voor meisjes van 5 jaar die je zonder PSVR, maar met de Move Controllers kan spelen? Als ik er op zoek, kom ik vooral VR-games tegen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 00:44:
Ik zie steeds de melding dat PSVR niet geschikt is voor jonge kinderen, maar ik zou mijn dochter wel wat leuks met de Move Controller willen aanbieden. Zijn er nog leuke games voor meisjes van 5 jaar die je zonder PSVR, maar met de Move Controllers kan spelen? Als ik er op zoek, kom ik vooral VR-games tegen namelijk.
Volgens mij niet, maar PSVR heeft best leuke games voor een 5 jarige hoor. Playroom en Astrobot bijvoorbeeld.

Een anders zat zonder Move: Lego games, Spyro, LBP, Rayman, Knack (2) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

@Jorgen ze raden VR af vanwege de ontwikkeling van de hersenen op die leeftijd.

Zie ook https://www.livescience.c...adsets-safe-for-kids.html

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:34:
[...]
Het is op z'n minst vrij bijzonder te noemen dat een nieuwe IP exclusief op één platform mét ook nog eens lauwe recensies een Mortal Kombat 11 verslaat en daarnaast, zoals je in het artikel kunt lezen, ook FC New Dawn, The Division 2, RE2 (geen grote releases?) achter zich laat. De game is een groot succes tot nu toe. Je zou toch denken dat een beproefde formule als Far Cry, verdeeld over meerdere platformen, meer fysieke exemplaren wegzet met de launch.
Ben even benieuwd hoe jij en ook anderen hierover denken....maar is days gone niet meer hmmm mainstream is wellicht niet juiste woord... maar andersom geredeneerd....mk is een fighting game en dat spreekt toch maar een relatief klein gedeelte aan van de gamers?

Dat is imho iig de verklaring. Met uiteraard de voetnoot dat days gone natuurlijk ook een gode game lijkt te zijn die de verkoop cijfers ook wel verdiend.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:22:
[...]

Ben even benieuwd hoe jij en ook anderen hierover denken....maar is days gone niet meer hmmm mainstream is wellicht niet juiste woord... maar andersom geredeneerd....mk is een fighting game en dat spreekt toch maar een relatief klein gedeelte aan van de gamers?

Dat is imho iig de verklaring. Met uiteraard de voetnoot dat days gone natuurlijk ook een gode game lijkt te zijn die de verkoop cijfers ook wel verdiend.
MK11 heeft al die tijd op de tweede plaats gestaan op Amazon, dus zo een relatief klein gedeelte is dat niet. En daarbij heeft MK11 een groter bereik, want ook op Xbox, dus dat zou elkaar redelijk opheffen. Los daarvan zijn FC New Dawn en The Division 2 ook redelijk "mainstream" te noemen. ;)
Bas170 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:19:
@Jorgen ze raden VR af vanwege de ontwikkeling van de hersenen op die leeftijd.

Zie ook https://www.livescience.c...adsets-safe-for-kids.html
Maar dat is zijn vraag toch niet? ;)

[ Voor 16% gewijzigd door bram1984 op 02-05-2019 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 16:55
iemand enig idee. Mijn (Bijna nieuwe) controller doet rare bewegingen tijden Cod BO4
Ik heb hem al helemaal opnieuw opgeladen ( met een telefoon lader)
Ik heb hem al een keer gereset.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

@bram1984 blijkbaar was ik nog niet helemaal wakker

waar is de koffie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Stukje achtergrond kan nooit kwaad toch? ;)

Wist overigens wel dat het met de ontwikkeling van ogen en hersenen te maken heeft, maar was interessant om te lezen.

Nu dus nog move games vinden zonder vr. Ze vindt Mario Kart leuk en dat is het enige wat we nu samen doen. Kennelijk is het aanbod non vr move games op de ps4 bijna niet-bestaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:54:
[...]

MK11 heeft al die tijd op de tweede plaats gestaan op Amazon, dus zo een relatief klein gedeelte is dat niet. En daarbij heeft MK11 een groter bereik, want ook op Xbox, dus dat zou elkaar redelijk opheffen. Los daarvan zijn FC New Dawn en The Division 2 ook redelijk "mainstream" te noemen. ;)
Mk is volgens mij wel de populairste fighting game in de (Wederom dat woord) ' mainstream'
Maar als gamers op een dag moeten kiezen uit een god of war, een spiderman/batman, assas creed, tombraider en uncharted of een gran tourisimo, en mk? dan is het mijn idee dat de meerderheid van de gamers mk dan niet bovenaan het lijstje zou zetten.
Misschien dat 10% van de gamers wel dusdanig fighting liefhebber is dat wel het geval zou zijn?
Kan meer zijn, kan minder zijn, maar in mijn belevingswereld is het dan eerder richting de 5% dan de 15...

Met je cijfers bewijs je dat mk zeker wel populair is en mogelijk het tegendeel van wat ik zeg, maar ben dus beniewd naar hoe de gemiddelde gotter hierover denkt. Ik heb jou weinig zien posten over fighters dus bij jou heb ik de aanname dat bovenstaande zeker klopt.
Ik denk dat mk versus die andere titels die ik noem ook niet gewonnen zou hebben, en days gone is natuurlijk een grote release met relatief veel hype. Ik denk dat dit gewoon erg meespeelt.
Far cry is, met alle respect, natuurlijk wel vervolg van een vervolg van een vervolg, en the division 2 is ondanks dat het een grote game is ook weer een soort niche game want niet voor iedereen is (maar wsl nog steeds wel populairder dan het fighting game genre :P )

offtopic:
Verder is opheffen met xbox weer een andere discussie, maar volgens mij is de ps4 momenteel redelijk de default keuze van de fighting game fan, daarna zelfs de pc als platform en dan pas de xbox.....hell door sm
ash is misschien zelfs de switch wel meer een fighting game fan platform dan de xb :+
Maar goed, niet iets om hier te bespreken

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 10:42

Zuurstok

Passionately curious

Mooie sale. :)
Ik heb recentelijk een ps4 aangeschaft dus heb nog aardig wat "classics" in te halen. Zit nu te twijfelen om komende weken tijd te besteden aan NieR of Persona.

Ik begrijp dat het 2 compleet verschillende games zijn en dus niet te vergelijken valt met elkaar. Maar m'n tijd kan ik maar 1x besteden. :+ Ik zal zo'n uurtje per dag (misschien 2) tijd hebben om te spelen. Misschien een uurtje over 2 dagen.

Welke game vinden jullie dat ik moet aanschaffen? :)

Poll: Aan welke game moet Zuurstok tijd besteden de komende weken?
NieR: Automata
Persona 5
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=401774&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Als ik thuis kom check ik de poll en koop ik waarschijnlijk de game die de meeste stemmen heeft. (tenzij ik toch over ~8 uur echt specifiek zin heb in 1 van de 2 games, natuurlijk.)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Ik was vastberaden om na GTA5 nooit meer een GTA game te spelen.... Maar whuuut??? Brabant??? In GTA??? Nederlandse vertegenwoordiging? Dat klinkt wel als een droom. Tuurlijk zijn er al eerder games geweest met een Nederlands tintje, maar een GTA game die zich compleet in het (hedendaagse?) Nederlandse Brabant afspeelt??? Oh man, dat word wat.
Ok. Ik verander van standpunt, mocht GTA 6 in Nederland afspelen, komt ie zeker in de collectie, maar online GTA of RDR raak ik nooit meer aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jorgen schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:19:
Stukje achtergrond kan nooit kwaad toch? ;)

Wist overigens wel dat het met de ontwikkeling van ogen en hersenen te maken heeft, maar was interessant om te lezen.

Nu dus nog move games vinden zonder vr. Ze vindt Mario Kart leuk en dat is het enige wat we nu samen doen. Kennelijk is het aanbod non vr move games op de ps4 bijna niet-bestaande.
Maar waarom moet het perse met de moves zijn dan? Ze kan toch ook al prima met de DS4 overweg, lijkt me?
Sagat schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:33:
[...]

Mk is volgens mij wel de populairste fighting game in de (Wederom dat woord) ' mainstream'
Maar als gamers op een dag moeten kiezen uit een god of war, een spiderman/batman, assas creed, tombraider en uncharted of een gran tourisimo, en mk? dan is het mijn idee dat de meerderheid van de gamers mk dan niet bovenaan het lijstje zou zetten.
Misschien dat 10% van de gamers wel dusdanig fighting liefhebber is dat wel het geval zou zijn?
Kan meer zijn, kan minder zijn, maar in mijn belevingswereld is het dan eerder richting de 5% dan de 15...

Met je cijfers bewijs je dat mk zeker wel populair is en mogelijk het tegendeel van wat ik zeg, maar ben dus beniewd naar hoe de gemiddelde gotter hierover denkt. Ik heb jou weinig zien posten over fighters dus bij jou heb ik de aanname dat bovenstaande zeker klopt.
Ik denk dat mk versus die andere titels die ik noem ook niet gewonnen zou hebben, en days gone is natuurlijk een grote release met relatief veel hype. Ik denk dat dit gewoon erg meespeelt.
Far cry is, met alle respect, natuurlijk wel vervolg van een vervolg van een vervolg, en the division 2 is ondanks dat het een grote game is ook weer een soort niche game want niet voor iedereen is (maar wsl nog steeds wel populairder dan het fighting game genre :P )

offtopic:
Verder is opheffen met xbox weer een andere discussie, maar volgens mij is de ps4 momenteel redelijk de default keuze van de fighting game fan, daarna zelfs de pc als platform en dan pas de xbox.....hell door sm
ash is misschien zelfs de switch wel meer een fighting game fan platform dan de xb :+
Maar goed, niet iets om hier te bespreken
Volgens mij onderschat jij de populariteit van het fighting genre, maar wellicht zit ik mis. Kijk inderdaad naar SF en Smash. Die zijn volgens mij hartstikke populair. On a personal note: ik vind het samen met racen het meest saaie genre dat er is inderdaad. :)

Desalniettemin zijn er voor zover ik weet weinig exclusieve nieuwe IP's met een 72 MC die zoveel fysieke sales doen op de launch.
Kalder schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:55:
[...]

Ik was vastberaden om na GTA5 nooit meer een GTA game te spelen.... Maar whuuut??? Brabant??? In GTA??? Nederlandse vertegenwoordiging? Dat klinkt wel als een droom. Tuurlijk zijn er al eerder games geweest met een Nederlands tintje, maar een GTA game die zich compleet in het (hedendaagse?) Nederlandse Brabant afspeelt??? Oh man, dat word wat.
Ok. Ik verander van standpunt, mocht GTA 6 in Nederland afspelen, komt ie zeker in de collectie, maar online GTA of RDR raak ik nooit meer aan.
Mijn sarcasme meter is wat roestig, maar ik neem gemakshalve aan dat je een grap maakt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

bram1984 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:58:
[...]

Mijn sarcasme meter is wat roestig, maar ik neem gemakshalve aan dat je een grap maakt. :+
Nou nee, online GTA word overspoeld met scheldende pubers en haters en niemand lijkt fatsoenlijk te kunnen blijven bij online GTA, heb er zo'n haat voor ontwikkeld dat ik dat afschreef aan de gehele GTA serie, maar nu heb ik me bedacht, GTA offline vond ik meestal best leuk, maar online ging ik me steeds meer irriteren aan het volk dat het speelde.
RDR2 offline is helemaal geweldig imo, maar ook daar blijf ik af van het online gedeelte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kalder schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:03:
[...]

Nou nee, online GTA word overspoeld met scheldende pubers en haters en niemand lijkt fatsoenlijk te kunnen blijven bij online GTA, heb er zo'n haat voor ontwikkeld dat ik dat afschreef aan de gehele GTA serie, maar nu heb ik me bedacht, GTA offline vond ik meestal best leuk, maar online ging ik me steeds meer irriteren aan het volk dat het speelde.
RDR2 offline is helemaal geweldig imo, maar ook daar blijf ik af van het online gedeelte.
Ik heb het over GTA in Nederland.

Laat maar. Je kent De Speld denk ik niet.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

bram1984 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:14:
[...]
Je kent De Speld denk ik niet.
Correct... M.a.w. Ik ben in de zeik genomen zeker? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Kalder schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:55:
[...]

:F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Het kleine momentje van euforie dat een GTA in Holland in ontwikkeling zou zijn, was fijn. Maar na de opmerking van Bram, moest ik even om mezelf lachen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zuurstok schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:42:
[...]

Poll: Aan welke game moet Zuurstok tijd besteden de komende weken?
NieR: Automata! O+ O+ O+ O+

[PS4/PC] Nier Automata

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:58:
Volgens mij onderschat jij de populariteit van het fighting genre, maar wellicht zit ik mis. Kijk inderdaad naar SF en Smash. Die zijn volgens mij hartstikke populair. On a personal note: ik vind het samen met racen het meest saaie genre dat er is inderdaad. :)

Desalniettemin zijn er voor zover ik weet weinig exclusieve nieuwe IP's met een 72 MC die zoveel fysieke sales doen op de launch.
onderschatten populariteit van het genre: Misschien wel.
Weet niet hoe goed jouw geheugen is, maar ik durf wel te wedden dat mk11 aan het eind van dit jaar niet in de top5 best verkochte games van het jaar zit, ondanks dat dit, zoals eerder gezegd, de best verkopende fighter is (op basis van mk 9 en X) misschien idd muv smash die ook idd zeer populair is.

En lol, 2 van mijn favor genres (nou ja, ben geen die hard race fan, maar mijn favo game de laatste paar weken/maanden is absoluut een arcade racer :D ) zijn precies degene die jij saai vind. Blijft dat leuk vinden, gamer/game fan zijn is niet zoiets als sporter/sport fan zijn, een voetballer, een schaker een f1 racer zijn allemaal sporters maar het zijn allemaal 'andere takken van sport' badum tsssssssssss -O- :/

om nog maar te zwijgen in de verschillen bij een fanatieke gamer, casual gamer, game collector, etc etc :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@bram1984 omdat dit weer een nieuwe dimensie aan gamen, oog-handcoördinatie en beweging geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:12:
@bram1984 omdat dit weer een nieuwe dimensie aan gamen, oog-handcoördinatie en beweging geeft.
Dan zou ik lekker een goedkope Wii op de kop tikken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 13:31

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik heb juist het idee dat fighting games, net als racegames overigens, echt een niche genre zijn. Ontzettend populair bij een relatief kleine groep zeer fanatieke mensen, die er heel erg veel diepgang in vinden. Mainstream zijn ze iig zeker niet meer.
Vroeger waren deze beide genres veel groter, toen waren namen als SF, MK, Tekken en ook een Gran Turismo echt hele grote namen... Systemsellers zelfs. Tegenwoordig is dat toch echt een stuk minder heb ik het gevoel.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

F1, GT, NFS, Forza, Forza Horizon, WRC, Dirt, enz. Toch best een hoop grote franchises voor 1 genre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

bram1984 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:41:
[...]

Dan zou ik lekker een goedkope Wii op de kop tikken. :)
Heb al een Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Sagat schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:27:
[...]
maar mijn favo game de laatste paar weken/maanden is absoluut een arcade racer
Welke, welke, welke?

* ralph075 hoopt een leuke racer gemist te hebben op zijn radar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ralph075 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:51:
[...]

Welke, welke, welke?

Horizon Chase ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ralph075 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:51:
[...]

Welke, welke, welke?

Heh, het is een relatief onbekend game. Maar hij heet Horizon chase turbo. Ik heb er al vaker over gepost, maar in a nutshell
retro/outrun inspired arcade racer.
pro: rijdt heerlijkweg, easy to learn, hard to master gameplay, best veel content voor een toch wel soort van indie game i guess
con: best veel content! mocht je van trophies houden dan kun je je borst nat maken en ben je zo 15-25 (en misschien zelfs nog meer) uur verder voordat je alles hebt (eigen inschatting dan, niet gecheckt op psprofiles ofzo) Wat op zich natuurlijk goed is, maar het is een outrun inspired racer, het spel heeft dus niet super veel variatie. Al hoewel er wel upgrades zijn en veel auto's te unlocken (36 ofzo?)
De gfx zijn functional cartoony, geen pixel brei/art dus, maar verwacht zeker geen gran toursimo/driveclub gfx.

Maar ik vermaak me er nog steeds goed mee. Mocht je van couch mp houden dan is dit ook een fijne game, support tot 2-4 spelers. Oh wat ik persoonlijk ook leuk vind, je friends maken ghosts, dus op die manier kan je toch nog tegenelkaar rijden en tijden vergelijken.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Sagat schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 15:06:
[...]
Heh, het is een relatief onbekend game. Maar hij heet Horizon chase turbo.
De (niet zo ;)) nutshell klinkt goed. Bedankt voor de tip! Zal niet de hoofdprijs kosten, gok ik zo, dus die komt er wel als ik weer in NL ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 23:15
Dit is Zo'n TOP game.
En volgens mij nog in de aanbieding ook voor alle gamers dit dit pareltje gemist hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Overcooked! Heerlijk spel!
Pagina: 1 ... 100 ... 180 Laatste

Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.