bram1984 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:54:
[...]
MK11 heeft al die tijd op de tweede plaats gestaan op Amazon, dus zo een relatief klein gedeelte is dat niet. En daarbij heeft MK11 een groter bereik, want ook op Xbox, dus dat zou elkaar redelijk opheffen. Los daarvan zijn FC New Dawn en The Division 2 ook redelijk "mainstream" te noemen.

Mk is volgens mij wel de populairste fighting game in de (Wederom dat woord) ' mainstream'
Maar als gamers op een dag moeten kiezen uit een god of war, een spiderman/batman, assas creed, tombraider en uncharted of een gran tourisimo, en mk? dan is het mijn idee dat de meerderheid van de gamers mk dan niet bovenaan het lijstje zou zetten.
Misschien dat 10% van de gamers wel dusdanig fighting liefhebber is dat wel het geval zou zijn?
Kan meer zijn, kan minder zijn, maar in mijn belevingswereld is het dan eerder richting de 5% dan de 15...
Met je cijfers bewijs je dat mk zeker wel populair is en mogelijk het tegendeel van wat ik zeg, maar ben dus beniewd naar hoe de gemiddelde gotter hierover denkt. Ik heb jou weinig zien posten over fighters dus bij jou heb ik de aanname dat bovenstaande zeker klopt.
Ik denk dat mk versus die andere titels die ik noem ook niet gewonnen zou hebben, en days gone is natuurlijk een grote release met relatief veel hype. Ik denk dat dit gewoon erg meespeelt.
Far cry is, met alle respect, natuurlijk wel vervolg van een vervolg van een vervolg, en the division 2 is ondanks dat het een grote game is ook weer een soort niche game want niet voor iedereen is (maar wsl nog steeds wel populairder dan het fighting game genre

)
offtopic:
Verder is opheffen met xbox weer een andere discussie, maar volgens mij is de ps4 momenteel redelijk de default keuze van de fighting game fan, daarna zelfs de pc als platform en dan pas de xbox.....hell door sm
ash is misschien zelfs de switch wel meer een fighting game fan platform dan de xb
Maar goed, niet iets om hier te bespreken