Vind dit ook een interresante, ik heb wel een paar discs, maar gebruik xb1 en ps4 door elkaar heen, en daarnaast kan het tegenwoordig natuurlijk ook zo zijn dat dowloanden sneller gaat dan lezen vanaf de disc.
edit:
source: some person on the internet
since bluray discs read speed is around 27 MB/s on PS4
Indien bovenstaande idd klopt, mijn huidig internet verbinding is abosluut sneller dan dat (gigabit, dus 1000mbit = ongeveer 100MB......toch? iig in theorie met perfecte omstandigheden dan) dan blijft alleen de vraag over of je dat ook daadwerkelijk haalt vanaf de store.
Bij mijn xb1 meende ik laatste te zien dat hij met 50mb/s aan het downloaden was, dus ook ervanuitgaande dat dit bij een xb ongeveer even snel is......en dat is ook br dus waarom zou het grote verschillen hebben......zou ik in die situatie dus idd de voorkeur moeten geven aan downloaden vs installen vanaf schijf. En natuurlijk ook in de gaten houden of die snelheid constant blijft, bij een fysiek install kan je daar natuurlijk wel vanuitgaan (met wellicht nog verschillen met of er aan de binnenste randen of buitenste randen van de disc gelezen word......of was dat alleen met cd's en/of dvd en met br's ook al weer gefixed? leuk man techniek

)
einde edit
Met mijn xbone met doom leek het hier zeker op, maar die xb one had/heeft (ook?) een issue met wifi dus wellicht gewoon een maandagmorgen model en niet representatief.
Ik heb echt geen idee over de snelheid waarmee de ps4 zijn data van een br disck afhaallt en hoe dat vergelijkt met de download snelheid......
Maar met grote games is mijn advies zet hem lekker aan en ga 15-30 mins wat anders doen en kijk dan is hoe ver die is. Juist omdat ik multiplat gamer ben ga ik dan lekker op een ander platform wat doen in die situaties.
En mocht je grote games op release willen spelen, hell dan waar mogelijk voor preloaden gaan, anders moet je er mogelijk eerder in uren dan in minuten gaan tellen.
En ja, in rest mode dowloaden en/of games direct laten pushen bij aanschaf is natuurlijk helemaal ideaal, dan hoef je wsl helemaal nooit te wachten als je het goed planned (maar wel weer tricky in een geen tot zeer beperkt internet situatie

)
[
Voor 28% gewijzigd door
Sagat op 10-04-2019 14:38
]