Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik sta op t punt om straks misschien Uncharted 4 te kopen (15€ store) :)

Heb nog nooit een Uncharted gespeeld (ook niet van plan) dus ik weet niet wat ik kan verwachten.
Heb natuurlijk videootjes gekeken, maar wil ook geen spoilers zien, dus dat hielp niet echt :X

Wie o wie hier kan mij overtuigen om m dan wel of niet aan te schaffen? :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:53
@poor Leno Ik zou het niet kopen, schijnt een slechte game te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anton.net schreef op zondag 7 april 2019 @ 18:46:
Dat een “goede” game is, dat lees je overal. Maar ook lees ik wat “slechtere” dingen.

Ik wil dus gewoon een beetje horen wat t in jullie ogen juist goed of slecht maakt.
Een soort verkooppraatje zeg maar. De passie horen..

Zoals @dvdkiwi over Bloodborne bezig kon zijn :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:29
poor Leno schreef op zondag 7 april 2019 @ 18:44:
Ik sta op t punt om straks misschien Uncharted 4 te kopen (15€ store) :)

Heb nog nooit een Uncharted gespeeld (ook niet van plan) dus ik weet niet wat ik kan verwachten.
Heb natuurlijk videootjes gekeken, maar wil ook geen spoilers zien, dus dat hielp niet echt :X

Wie o wie hier kan mij overtuigen om m dan wel of niet aan te schaffen? :D
Het is een van de best beoordeelde games op PS4. Of het jouw soort game is, dat kan je alleen zelf bepalen en daar zou je met zelfs een beetje onderzoek echt wel uit moeten komen, maar vooruit.
Het is een 3rd person action game/shooter met een sterke focus op verhaal (dat moet je liggen). De gameplay bestaat uit veel klim en klauter werk, met wat lichte puzzels her en der, afgewisseld met schietwerk, waarbij je met stealth gameplay meestal ook aardig wat kan bereiken. Dit alles in lineaire (maar open) levels / locaties. Visueel is het een van de sterkste titels op PS4.
Voor die 15 euro kan je het allicht proberen, als dit iets is wat je aanspreekt. Kijk dan ook nog eens naar de remasters van de vorige delen, want die zijn ook voor een prikkie te koop en nog steeds de moeite waard.
Anton.net schreef op zondag 7 april 2019 @ 18:46:
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwistnix schreef op zondag 7 april 2019 @ 19:04:
[...]

Het is een van de best beoordeelde games op PS4. Of het jouw soort game is, dat kan je alleen zelf bepalen en daar zou je met zelfs een beetje onderzoek echt wel uit moeten komen, maar vooruit.
Het is een 3rd person action game/shooter met een sterke focus op verhaal (dat moet je liggen). De gameplay bestaat uit veel klim en klauter werk, met wat lichte puzzels her en der, afgewisseld met schietwerk, waarbij je met stealth gameplay meestal ook aardig wat kan bereiken. Dit alles in lineaire (maar open) levels / locaties. Visueel is het een van de sterkste titels op PS4.
Voor die 15 euro kan je het allicht proberen, als dit iets is wat je aanspreekt. Kijk dan ook nog eens naar de remasters van de vorige delen, want die zijn ook voor een prikkie te koop en nog steeds de moeite waard.

[...]

;)
Thnx :) Maar hoe spelen de controls en hoe 'dom' is de AI? Daar hoor ik toch wel wisselende dingen over..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:29
De controls zijn prima en de AI is niet wereld schokkend, maar voldoet. Kennelijk heb je er dus al verschillende (user)reviews op nageslagen en zelfs video bekeken, dus ik snap niet helemaal wat je hier nog probeert te bereiken? Maar als de vorige Uncharted games je ook al niet aanspreken (kennelijk) dan is dit meer van het zelfde en ook niets voor jou. Of je probeert het gewoon voor die 15 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwistnix schreef op zondag 7 april 2019 @ 20:22:
De controls zijn prima en de AI is niet wereld schokkend, maar voldoet. Kennelijk heb je er dus al verschillende (user)reviews op nageslagen en zelfs video bekeken, dus ik snap niet helemaal wat je hier nog probeert te bereiken? Maar als de vorige Uncharted games je ook al niet aanspreken (kennelijk) dan is dit meer van het zelfde en ook niets voor jou. Of je probeert het gewoon voor die 15 euro.
Ik heb verder nooit met dat soort spellen beziggehouden totdat 4 uitkwam. Dat leek me wel mooi, maar ben het verder vergeten tot een poosje geleden :)

En ik heb misschien gewoon een duwtje nodig haha :>

Ik speel voornamelijk online multiplayers, en verveel me al vrij snel met singleplayers.. Behalve een aantal Assassin's Creeds en GTA/Red Dead 2..
Dus dit leek me wel een beetje in die lijn te liggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:58
Kwistnix schreef op zondag 7 april 2019 @ 20:22:
Ben er momenteel mee bezig, ongeveer op de helft nu gok ik. Spel speelt echt als een zonnetje, ziet er nog steeds schitterend uit ondanks z'n "leeftijd" en de AI is meer dan voldoende. Stealth gaat wel makkelijk, en ligt ook iets meer de nadruk op ten opzichte van de vorige delen, maar zit wel voldoende uitdaging is.

In totaal speelt het super lekker weg, leuk verhaal, leuke karakters, afwisselende gameplay, memorabele gebeurtenissen... Al met al alle negens en tienen meer dan waard! Al kan het natuurlijk altijd niet in iemand straatje liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
poor Leno schreef op zondag 7 april 2019 @ 20:52:
[...]

Ik speel voornamelijk online multiplayers, en verveel me al vrij snel met singleplayers.. Behalve een aantal Assassin's Creeds en GTA/Red Dead 2..
Dus dit leek me wel een beetje in die lijn te liggen :)
Uncharted is wel heel lineair, dat is een groot verschil met de open world games die je opnoemt.

Het is wel een heel toegankelijke game. Als iemand me vraagt wat een goede eerste game is om bij de ps4 te kopen, dan zal ik al snel Uncharted 4 zeggen.
De AI hangt veel af van de moeilijkheidsgraad. Op easy zijn ze blind, op hard is de AI prima
Ik zou het gewoon eens proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Uncharted is echt fantastisch en dat geldt voor alle 5 de delen. Deel 2 vond ik denk ik het beste.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:03
Jorgen schreef op zondag 7 april 2019 @ 23:47:
Uncharted is echt fantastisch en dat geldt voor alle 5 de delen. Deel 2 vond ik denk ik het beste.
Zes ;)

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zeven :)

(Drie op de playstation3, twee op de vita, twee op de PlayStation 4)

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 08-04-2019 00:02 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Raem @Donstil Ja, ik wist dat er meer zijn, maar die voor de Vita had ik voor deze discussie even niet meegeteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Donstil schreef op zondag 7 april 2019 @ 23:59:
[...]

Zeven :)

(Drie op de playstation3, twee op de vita, twee op de PlayStation 4)
De card game op de Vita telde ik niet mee. Dan zijn het er 8. Op de mobiel is er ook nog één uitgekomen. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!
poor Leno schreef op zondag 7 april 2019 @ 20:11:
[...]

Thnx :) Maar hoe spelen de controls en hoe 'dom' is de AI? Daar hoor ik toch wel wisselende dingen over..
Het is een Naughty Dog game, dus die controls zitten wel goed, net als animaties en graphics en kleine details. Zijn zijn nog altijd de beste in de business, wat mij betreft.

AI is prima op de hogere moeilijkheidsgraden. Flanken, cover nemen en raak schieten.

Het is gewoon een lekkere laid back popcorn game die er fantastisch uitziet. Alles aan de game ademt extreem hoge kwaliteit. Je speelt een dikke Hollywood blockbuster. Je moet er verder wel van houden. Ik houd ervan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Raem schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:50:
[...]

De card game op de Vita telde ik niet mee. Dan zijn het er 8. Op de mobiel is er ook nog één uitgekomen. :P
Aah dat wist ik dan weer niet, ziet er wel matig uit zeg zo op de plaatjes.
(Verkeerde platform dus kan hem niet zelf uit proberen)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Nou ik heb m gekocht *O*

Ben benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:51

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

poor Leno schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:49:
Nou ik heb m gekocht *O*

Ben benieuwd!
Ik ben wat ''late to the party'' maar zoals @bram1984 al aangeeft, speel je deze game eigenlijk als een film. Ik heb hem nog niet zo lang geleden helemaal uitgespeeld en vond hem zo leuk dat ik hem in twee weken heb uitgespeeld (bijna elke avond paar uurtjes). Controls zijn prima en omdat ik het spel relax wil spelen heb ik niet gekozen voor de hoogste moeilijkheidsgraad (de film moet progressie maken zeg maar). Daarnaast vind ik de laadtijden (ps4pro) als je dood bent gegaan best vervelend lang, nog een reden voor mij ook soepel te willen spelen.

Zit momenteel even in een fifa fase, maar ben ook bezig met The lost Legacy, das van hetzelfde laken een pak. Dus mocht je het uncharted 4 wat vinden, kun je daarheen switchen, of the nathan drake collection nog op de kop tikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 17:34:
The Outer Worlds lijkt mij een dijk van een RPG te gaan worden. Hoe kan het ook anders met inspiratiebronnen zoals de Fallout reeks. Hier een leuk artikel met veel informatie over de game en zijn invloeden...

Wat snippets ...

[...]

[...]

[Afbeelding]
Heb even wat gameplay gecheckt. Het ziet er wel wat verouderd en houterig uit, of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:36
Vreemd probleempje sinds ik een nieuwe receiver heb. (Had een Harman Kardon AVR 355, nu naar een Sony STR-DN1080) en het geluid via mijn PS4 Pro.

Als ik Battlefield 1 speel (audio settings in game staan op speakers), selecteerd mijn receiver PCM (zo staat hij ook ingestelt in de PS4. Geluid etc. is prima, echter hoor ik bijna geen laag tonen. Selecteer ik bij de sound opties Dolby of DTS selecteer komen de buren naar buiten bij elke granaat of bom welke ontploft (zoals het hoort :P) op mijn oude receiver was alles ongeveer even hard kwa bas etc., op deze receiver zit er blijkbaar gigantische verschillen m.b.t. de bas.

Op mijn vorige receiver nergens last van met PCM wat een beter kwlaiteit zou moeten zijn. Door wat kan dit komen en hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
basjuhh schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:06:
Vreemd probleempje sinds ik een nieuwe receiver heb. (Had een Harman Kardon AVR 355, nu naar een Sony STR-DN1080) en het geluid via mijn PS4 Pro.

Als ik Battlefield 1 speel (audio settings in game staan op speakers), selecteerd mijn receiver PCM (zo staat hij ook ingestelt in de PS4. Geluid etc. is prima, echter hoor ik bijna geen laag tonen. Selecteer ik bij de sound opties Dolby of DTS selecteer komen de buren naar buiten bij elke granaat of bom welke ontploft (zoals het hoort :P) op mijn oude receiver was alles ongeveer even hard kwa bas etc., op deze receiver zit er blijkbaar gigantische verschillen m.b.t. de bas.

Op mijn vorige receiver nergens last van met PCM wat een beter kwlaiteit zou moeten zijn. Door wat kan dit komen en hoe los ik dit op?
Geluid via je PS4 Pro? Daarmee bedoel je denk ik dat je het geluid vanaf je PS4 naar de receiver laat lopen? En hoe doe je dat? Via HDMI ARC? Anders dat misschien eens proberen. Hoewel ik denk dat je hele goede oren moet hebben om DTS vs. PCM te horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:40:
[...]

Heb even wat gameplay gecheckt. Het ziet er wel wat verouderd en houterig uit, of ligt dat aan mij?
Ik snap dat je dat zo voelt... Tis een beetje een game in de oude tradities zoals de Gothic series, of recenter Elex. Die zijn geen AAA qua animaties enzo, maar ik dig dat soort games gewoon :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:14:
[...]

Ik snap dat je dat zo voelt... Tis een beetje een game in de oude tradities zoals de Gothic series, of recenter Elex. Die zijn geen AAA qua animaties enzo, maar ik dig dat soort games gewoon :)
Ik op zich ook wel, maar als het nieuwe er een beetje vanaf is, ga ik me juist aan dat soort dingen storen omdat het voor mij afbraak doet aan de immersie. :P

Edit: en here we go :)

[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 08-04-2019 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:36
Van de PS4 Pro naar de receiver met hdmi ARC inderdaad. Het grootste probleem wat ik direct merk is dat er bijna geen bass is, overig geluid hoor je het verschil inderdaad bijna niet.
bram1984 schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:13:
[...]

Geluid via je PS4 Pro? Daarmee bedoel je denk ik dat je het geluid vanaf je PS4 naar de receiver laat lopen? En hoe doe je dat? Via HDMI ARC? Anders dat misschien eens proberen. Hoewel ik denk dat je hele goede oren moet hebben om DTS vs. PCM te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
basjuhh schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:25:
Van de PS4 Pro naar de receiver met hdmi ARC inderdaad. Het grootste probleem wat ik direct merk is dat er bijna geen bass is, overig geluid hoor je het verschil inderdaad bijna niet.

[...]
Onder de quote reageren is wat duidelijker.

Dan is het toch opgelost? Gewoon je receiver op DTS zetten dan. Volgens mij staat mijn H/K ook altijd op DTS als ik games speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

basjuhh schreef op maandag 8 april 2019 @ 15:06:

PCM betekent dat je PS4 het geluidssignaal decodeert voordat het bij je receiver komt, DTS zorgt ervoor dat je receiver dit doet. Correct me if I'm wrong, maar het beste is gewoon DTS imo.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Sp33dFr34k schreef op maandag 8 april 2019 @ 16:45:
[...]

PCM betekent dat je PS4 het geluidssignaal decodeert voordat het bij je receiver komt, DTS zorgt ervoor dat je receiver dit doet. Correct me if I'm wrong, maar het beste is gewoon DTS imo.
ik ga je niet corrigeren ;)

DTS instellen op de PS4 (of hoe die instelling ook heet) decoderen kan een versterker idd beter dan de PS4!

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe kijken jullie er tegen over als games next gen 70 euro gaan kosten? In veel landen die de euro hanteren kosten games nieuw al 70 euro en wanneer games duurdere 4k blu ray discs nodig heeft zie ik de prijs verhoging wereldwijd nog wel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Nieuwevolger schreef op maandag 8 april 2019 @ 17:34:
Hoe kijken jullie er tegen over als games next gen 70 euro gaan kosten? In veel landen die de euro hanteren kosten games nieuw al 70 euro en wanneer games duurdere 4k blu ray discs nodig heeft zie ik de prijs verhoging wereldwijd nog wel gebeuren.
ik betaal in de ps store altijd al 7 tientjes als ik het op release wil hebben dus voor mij maakt het niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:51
DigitalError schreef op maandag 8 april 2019 @ 17:36:
[...]

ik betaal in de ps store altijd al 7 tientjes als ik het op release wil hebben dus voor mij maakt het niets uit.
Je mag gerust de aanname doen dat wanneer de fysieke verkoopprijs met een 10tje omhoog gaat, dat ditzelfde geldt voor de digitale aankoop, oftwel zou je er ook 80 euro voor over hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Ambition88 schreef op maandag 8 april 2019 @ 17:55:
[...]

Je mag gerust de aanname doen dat wanneer de fysieke verkoopprijs met een 10tje omhoog gaat, dat ditzelfde geldt voor de digitale aankoop, oftwel zou je er ook 80 euro voor over hebben?
is altijd nog goedkoper dan 140 :P (gamesharing)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:35
Zolang spellen in no-time goedkoper worden, al dan niet met een tijdelijke actie, ga ik echt niet meer de volle mep betalen voor een game.

Dan maar niet vanaf dag 1 meepraten over een game en hier op Tweakers alle ellende over bugs ed te moeten lezen die in een eerste update worden verholpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Chrosser schreef op maandag 8 april 2019 @ 12:25:
[...]

Ik ben wat ''late to the party'' maar zoals @bram1984 al aangeeft, speel je deze game eigenlijk als een film. Ik heb hem nog niet zo lang geleden helemaal uitgespeeld en vond hem zo leuk dat ik hem in twee weken heb uitgespeeld (bijna elke avond paar uurtjes). Controls zijn prima en omdat ik het spel relax wil spelen heb ik niet gekozen voor de hoogste moeilijkheidsgraad (de film moet progressie maken zeg maar). Daarnaast vind ik de laadtijden (ps4pro) als je dood bent gegaan best vervelend lang, nog een reden voor mij ook soepel te willen spelen.

Zit momenteel even in een fifa fase, maar ben ook bezig met The lost Legacy, das van hetzelfde laken een pak. Dus mocht je het uncharted 4 wat vinden, kun je daarheen switchen, of the nathan drake collection nog op de kop tikken.
Uncharted is ook eigenlijk de enige game, die ik overweeg nog eens te kopen voor de PS4. De eerste 3 delen heb ik allemaal op de PS3 gespeeld namelijk. Ik hoor wel eens mensen zeggen "ik heb die-en-die game op de pc, xbox, en ps4", een meestal zie ik daar het nut niet zo van in. Maar Uncharted is zo'n heerlijke en filmische ervaring dat ik die graag nog een keer zou spelen. Volgens mij was Lost Legacy echt het laatste deel uit de serie en dat vind ik erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jorgen schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:45:
[...]

Uncharted is ook eigenlijk de enige game, die ik overweeg nog eens te kopen voor de PS4. De eerste 3 delen heb ik allemaal op de PS3 gespeeld namelijk. Ik hoor wel eens mensen zeggen "ik heb die-en-die game op de pc, xbox, en ps4", een meestal zie ik daar het nut niet zo van in. Maar Uncharted is zo'n heerlijke en filmische ervaring dat ik die graag nog een keer zou spelen. Volgens mij was Lost Legacy echt het laatste deel uit de serie en dat vind ik erg jammer.
Volgens mij was alleen Drake met pensioen sinds #4.
Ik zie het nog wel gebeuren dat het na een ander uitstapje toch weer 1 in dit genre komt.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Het is bijna zo ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Last of Us + Uncharted = Days Gone. Dit is wel een game die ik graag wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Sp33dFr34k schreef op maandag 8 april 2019 @ 16:45:
[...]

en @cypher21

Fout. PCM is beter want dat is lossless.

Er is door de PS4 geen sprake van decoderen bij PCM want games renderen hun geluid niet in DTS ofzo. Het is eerder andersom. Als je DTS selecteert moet het geluid na het renderen door de PS4 encoded worden en vervolgens weer decoded door de receiver. 2 Conversiestappen die ten koste gaan van de kwaliteit.

Draai je echter een film die al gecodeerd is in DTS, dan kan je dat beter door je receiver laten doen.

Als er bij PCM bass mist bij @basjuhh dan zit er iets qua instellingen niet goed in de receiver zelf.

[ Voor 16% gewijzigd door Blaat op 09-04-2019 07:24 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypher21
Blaat schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 06:29:
[...]

en @cypher21

Fout. PCM is beter want dat is lossless.

Er is door de PS4 geen sprake van decoderen bij PCM want games renderen hun geluid niet in DTS ofzo. Het is eerder andersom. Als je DTS selecteert moet het geluid na het renderen door de PS4 encoded worden en vervolgens weer decoded door de receiver. 2 Conversiestappen die ten koste gaan van de kwaliteit.

Draai je echter een film die al gecodeerd is in DTS, dan kan je dat beter door je receiver laten doen.

Als er bij PCM bass mist bij @basjuhh dan zit er iets qua instellingen niet goed in de receiver zelf.
PCM is lossless ja, echter is het geluid op spellen opgeslagen als DTS streams (heb ik me ooit wijs laten maken...) En in dat geval kun je de receiver beter DTS laten converteren dan de PS4

Zelfde geldt voor DTS-HD en dolby TRUEHD op blurays. Die zijn gecodeerd op de bluray opgeslagen en kun je beter door de receiver laten decoderen

[ Voor 7% gewijzigd door cypher21 op 09-04-2019 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:51

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

B-Real schreef op maandag 8 april 2019 @ 17:59:
Zolang spellen in no-time goedkoper worden, al dan niet met een tijdelijke actie, ga ik echt niet meer de volle mep betalen voor een game.

Dan maar niet vanaf dag 1 meepraten over een game en hier op Tweakers alle ellende over bugs ed te moeten lezen die in een eerste update worden verholpen
Dit.

Ik wil nu the division 2 echt graag gaan spelen, maar ik weet gewoon dat Ubisoft games heel snel dalen in prijs. Sowieso koop ik graag 2e hands, de meeste games pik je na 1,5 week al op via V&A of marktplaats voor een euro'tje of 35. Soms moet je iets langer wachten. Je kunt vaak gewoon twee recente games kopen ipv 1 game te pre-orderen of meteen te kopen.

De laatste keer dat ik een game meteen heb gekocht was bij RDR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:18
B-Real schreef op maandag 8 april 2019 @ 17:59:

Ik merk van mezelf dat ik bij veel spellen waar ik in ben geïnteresseerd toch wacht. Met een beetje geduld dalen ze snel in prijs, óf ze komen zelfs nog in de PSPlus. Daarbij heb ik zo'n enorme backlog dat ik genoeg te spelen heb. En omdat ik op dit moment nogal weinig liquide middelen heb kan ik een aankoop van rond de €60,- gewoon niet verantwoorden voor mezelf.
Hoe gaaf Metro Exodus en Days Gone me ook lijken, die ga ik voorlopig gewoon nog niet aanschaffen.

Enige uitzondering is TLoU 2. Maar die komt pas eind van dit jaar (misschien?) Dus daar kan ik voor sparen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Vrijdag Metro kun je volgens mij al voor 3 tientjes via Marktplaats oppikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
bram1984 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:46:
@Vrijdag Metro kun je volgens mij al voor 3 tientjes via Marktplaats oppikken.
Ja, ik zag het inderdaad. Maar ik moet eerst 2033 en Last Light uitspelen van mezelf. Anders is het weer kopen om het kopen. Dan komt het spel alleen maar op de stapel te liggen en dat vind ik ook zonde. Voor €30 kan ik voor bijna een week boodschappen halen :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
Mijn "strategie" qua games is kopen via bol.com als het in de aanbieding is.

Waarom bol.com? Ik heb een lease auto plus tankpas, tank nagenoeg altijd bij de Esso en spaar daar punten. Die punten zijn om te zetten in bol.com tegoed kaarten. Daarnaast was mijn kerstpakket een bol.com tegoed kaart.
Ik game dus "gratis". Ik heb daar o.a. RDR2, BF V en een jaar PSPlus van betaald.

Voorheen kon je de Esso punten ook omruilen voor tegoed kaarten van de Gamma. Dat was wel handig toen ik mijn vorige huis kocht :P

Afgezien van de aanschaf de PS4 Pro vorig jaar (grotendeels verjaardagscadeau + black friday aanbieding) heb ik nog geen cent uitgegeven aan het gamen :P

Klinkt misschien nogal "cheap", maar ik zie het ook een beetje als een uitdaging :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit ziet er toch ook wel een partij vet uit. Alleen al het slopen van zo'n swarm lijkt me een aanschaf waard.

Excuses voor de logo's links. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
B-Real schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:58:
Mijn "strategie" qua games is kopen via bol.com als het in de aanbieding is.

Waarom bol.com? Ik heb een lease auto plus tankpas, tank nagenoeg altijd bij de Esso en spaar daar punten. Die punten zijn om te zetten in bol.com tegoed kaarten. Daarnaast was mijn kerstpakket een bol.com tegoed kaart.
Ik game dus "gratis". Ik heb daar o.a. RDR2, BF V en een jaar PSPlus van betaald.

Voorheen kon je de Esso punten ook omruilen voor tegoed kaarten van de Gamma. Dat was wel handig toen ik mijn vorige huis kocht :P

Afgezien van de aanschaf de PS4 Pro vorig jaar (grotendeels verjaardagscadeau + black friday aanbieding) heb ik nog geen cent uitgegeven aan het gamen :P

Klinkt misschien nogal "cheap", maar ik zie het ook een beetje als een uitdaging :D
Da's toch niet cheap man, da's juist slim inzetten van middelen d:)b :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:21:
Dit ziet er toch ook wel een partij vet uit. Alleen al het slopen van zo'n swarm lijkt me een aanschaf waard.

Excuses voor de logo's links. :P

[YouTube: World War Z – Introducing: The Horde]
De UI is wel schaamteloos gekopieerd van the division.

Zag dat de game trouwens 33 euro bij wehkamp was (standaard 40 euro).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:44
Vrijdag schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:22:
[...]
Da's toch niet cheap man, da's juist slim inzetten van middelen d:)b :Y
Voorheen kon je airmiles ook nog omzetten in Bol.com tegoed maar die vlieger gaat dit jaar ook niet meer op.
Die Esso punten omzetten naar Bol.com kende ik nog niet, misschien ook maar eens gaan sparen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

cypher21 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:35:
[...]

PCM is lossless ja, echter is het geluid op spellen opgeslagen als DTS streams (heb ik me ooit wijs laten maken...) En in dat geval kun je de receiver beter DTS laten converteren dan de PS4

Zelfde geldt voor DTS-HD en dolby TRUEHD op blurays. Die zijn gecodeerd op de bluray opgeslagen en kun je beter door de receiver laten decoderen
Je maakt een denkfout. De PS4 moet de plaatsing van alle geluidsbronnen ter plekke berekenen. Dus er wordt per definitie een nieuwe geluidsstream gegenereerd onafhankelijk van waarin het bestandsformaat is opgeslagen in de game. Dat het aanhouden van het bronformaat het beste is, is alleen valide als daar geen bewerkingen op gedaan wordt. En dat worden er zeer zeker wel, zoals op welke luidspreker op welk volume het geluidje afgespeeld moet worden. En om de meeste van die bewerkingen te doen, moet het geluidsfragmentje in de game eerst omgezet worden in, jawel, een PCM bestand!

Daarbij kan ik mij niet voorstellen dat games geluid in DTS opgeslagen hebben. Vaak zijn PS4/XBONE games gewoon kopieen van de PC varianten en die gebruiken daar vaak codecs voor waar geen licentiekosten aan verbonden zijn, zoals Ogg Vorbis.

[ Voor 5% gewijzigd door Blaat op 09-04-2019 10:39 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Blaat schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:32:
[...]

Je maakt een denkfout. De PS4 moet de plaatsing van alle geluidsbronnen ter plekke berekenen. Dus er wordt per definitie een nieuwe geluidsstream gegenereerd onafhankelijk van waarin het bestandsformaat is opgeslagen in de game. Dat het aanhouden van het bronformaat het beste is, is alleen valide als daar geen bewerkingen op gedaan wordt. En dat worden er zeer zeker wel, zoals op welke luidspreker op welk volume het geluidje afgespeeld moet worden.

Daarbij kan ik mij niet voorstellen dat games geluid in DTS opgeslagen hebben. Vaak zijn PS4/XBONE games gewoon kopieen van de PC varianten en die gebruiken daar vaak codecs voor waar geen licentiekosten aan verbonden zijn, zoals Ogg Vorbis.
Sony heeft een licentie voor de PS4 voor DTS dus die "mag" het decoderen en via PCM doorsturen

Ik heb ooit van alles uitgezocht toen ik mijn nieuwe receiver en 7.2 setup kocht.
Naar mijn mening kun je als je een goede receiver hebt beter alles als DTS door laten sturen en door de receiver laten decoderen.\
Ongecomprimeerd audio opslaan op bluray is niet te doen vanwege de omvang.

Heb nu geen zin en tijd om al die bronnen op te zoeken om mijn gelijk te halen dus als jij een andere mening bent toebedeeld dan laat ik het bij "lets agree to disagree" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:25:
[...]

De UI is wel schaamteloos gekopieerd van the division.

Zag dat de game trouwens 33 euro bij wehkamp was (standaard 40 euro).
Tja ze gaan 10 dagen voor Days Gone releasen. Das toevallig ook een game met grote zombie aantallen en nog extreem verhalend ook + singleplayer. Ik denk dat je geen ongelukkigere releasedatum kan kiezen. Jawel, misschien vlak erna.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

cypher21 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:38:
[...]
Sony heeft een licentie voor de PS4 voor DTS dus die "mag" het decoderen en via PCM doorsturen

Ik heb ooit van alles uitgezocht toen ik mijn nieuwe receiver en 7.2 setup kocht.
Naar mijn mening kun je als je een goede receiver hebt beter alles als DTS door laten sturen en door de receiver laten decoderen.\
Ongecomprimeerd audio opslaan op bluray is niet te doen vanwege de omvang.

Heb nu geen zin en tijd om al die bronnen op te zoeken om mijn gelijk te halen dus als jij een andere mening bent toebedeeld dan laat ik het bij "lets agree to disagree" :)
Bij films heb je gelijk. Daar moet je alles door de receiver laten doen.

Maar bij games klopt het gewoon niet wat je zegt. Het is domweg onmogelijk om geluidsbewerkingen te doen in de vorm van plaatsing en akoestiek op een DTS stream. Daarvoor moet het geluid eerst omgezet worden naar een PCM bestand. Je kan niet zeggen tegen een audioreceiver dat hij al deze losse DTS bestandjes moet afspelen met deze plaatsing en deze galm, zo werkt het niet.

Bij films -> bitstream, bij games -> LPCM. In het geval van games is LPCM namelijk zo dichtbij "de bron" als je kan komen.

Dit heeft niks met meningen te maken maar met begrip van de materie. Ik "vind" LPCM niet beter dan DTS, het "is" beter. Verder hoor ik het verschil niet tussen die twee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heb hetzelfde probleem bij PCM als wat basjuhh ook heeft, dat het geluid bij PCM allemaal heel plat is. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik er niet verder naar heb gekeken gezien het een stuk beter klonk met DTS. Zal binnenkort weer eens koekeloeren, ik heb mijn Denon AVR-X2100w geupgrade naar een 2300w, de 2100w had geen problemen met PCM maarja ik zal het eens checken.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:12:
Ik heb hetzelfde probleem bij PCM als wat basjuhh ook heeft, dat het geluid bij PCM allemaal heel plat is. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik er niet verder naar heb gekeken gezien het een stuk beter klonk met DTS. Zal binnenkort weer eens koekeloeren, ik heb mijn Denon AVR-X2100w geupgrade naar een 2300w, de 2100w had geen problemen met PCM maarja ik zal het eens checken.
PCM is rauw, m.a.w. je PS4 geeft het geluid door "as is" en je versterker weet wat het ermee moet doen. Dit geniet altijd de voorkeur boven welke bewerking dan ook, maar als je iets beter vindt klinken moet je het vooral niet laten, het gaat wel ten koste van bijv. de plaatsing van geluid.

Overigens is PCM voor je Denon geen probleem uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Het probleem dat ik heb met PCM is dat het niet 5.1 is, en altijd 2.0 doorgeeft aan mijn Sony receiver op de PS4. Ik gebruik Dolby Digital liever dan DTS omdat het naar mijn idee mooier klinkt in mijn setup.

[ Voor 29% gewijzigd door Kalder op 09-04-2019 12:29 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Kalder schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:28:
Het probleem dat ik heb met PCM is dat het niet 5.1 is, en altijd 2.0 doorgeeft aan mijn Sony receiver op de PS4. Ik gebruik Dolby Digital liever dan DTS omdat het naar mijn idee mooier klinkt in mijn setup.
Als je optisch aansluit is dat inderdaad het geval. Via HDMI moet het gewoon 5.1 zijn. HDMI biedt daar voldoende bandbreedte voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Blaat schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:35:
[...]

Als je optisch aansluit is dat inderdaad het geval. Via HDMI moet het gewoon 5.1 zijn. HDMI biedt daar voldoende bandbreedte voor.
Nope ik gebruik de HDMI ARC (audio return channel) voor mijn setup en PCM heb ik nog nooit op 5.1 gekregen. Heb overigens een Sony STR-DH550

Misschien though, als ik mijn PS4 als input zou doen op de receiver, dat het werkt, maar dan heb ik weer geen HDR :(

[ Voor 13% gewijzigd door Kalder op 09-04-2019 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypher21
Kalder schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:36:
[...]

Nope ik gebruik de HDMI ARC (audio return channel) voor mijn setup en PCM heb ik nog nooit op 5.1 gekregen. Heb overigens een Sony STR-DH550

Misschien though, als ik mijn PS4 als input zou doen op de receiver, dat het werkt, maar dan heb ik weer geen HDR :(
ARC is op mijn sony bravia uit 2016 ook max stereo....

De specificaties van ARC verschillen enorm, het zou in theorie 5.1 prima moeten kunnen doorgeven maar de meeste fabrikanten geven stereo door via ARC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

cypher21 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:17:
[...]

ARC is op mijn sony bravia uit 2016 ook max stereo....

De specificaties van ARC verschillen enorm, het zou in theorie 5.1 prima moeten kunnen doorgeven maar de meeste fabrikanten geven stereo door via ARC
Gelukkig doet DTS en DD5.1 het wel prima via ARC, mag ook absoluut niet klagen over de kwaliteit van geluid van games als RDR2 en GoW (die allebei geweldig geluid hebben)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:07
Kalder schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:21:
[...]
Gelukkig doet DTS en DD5.1 het wel prima via ARC, mag ook absoluut niet klagen over de kwaliteit van geluid van games als RDR2 en GoW (die allebei geweldig geluid hebben)
BF V net zo.
Over de Gold Headset is het geluid prima, maar als ik die uit zet en het geluid over de 5.1 Harman Kardon laat komen.... wauw :D
Zelfde voor racegames met echt rauwe geluiden zoals Project Cars.
Goed geluid doet echt een hoop voor de hele beleving.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 21:17
loki504 schreef op zondag 7 april 2019 @ 09:13:
Vandaag wat meer conan excile geprobeert op de pro. Maar vaak genoeg worden aanvallen niet geregistreerd. En loopt audio totaal niet synchroon... in offline SP. Hebben meer mensen hier last van? En een eventuele Update? Het princiepe vind ik wel cool. En zit er zelfs aan te denken om ARK nog te gaan halen.(als die beter loopt).
Ark loopt prima op de ps4 pro:) Doe je offline of online spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:20
timetje100 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:26:
[...]

Ark loopt prima op de ps4 pro:) Doe je offline of online spelen?
Offline. Vandaar dat ik lag/stutter vreemd vind.

Gewoon audio die vertraagt is. Of aanvallen die niet geregistreerd wordt.

En dat is echt een no go dan voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 06:51:
Ik vind het er wel tof uitzien hoor. :)
ik ook. Vooral ook die persistent hordes lijken me erg vet. Ik heb er in elk geval veel zin in ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zie dat de Phoenix Wright Trilogy uit is, maar nog geen tekenen vaan een fysieke release? Meen me te heugen dat deze ook op disc zou verschijnen namelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
is spyro ondertussen voorzien van HDR? kon het niet snel vinden. crash bandicoot had een hdr update gehad destijds.

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 09-04-2019 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55
Wat verwachten mensen eigenlijk van die game? Want in Battlefront vind ik het telkens maar muf om zo'n Jedi te zijn. Lekker OP maar nergens echt gaaf. Er was nog wel die andere platformer game van een tijd geleden maar ook die was vrij doorsnee...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
Heb een vraag, hopelijk antwoord iemand hierop anders moet ik nieuw topic openen...

Het is jaren geleden dat ik een console heb gehad, +-18 jaar geleden, uiteraard de allereerste playstation! Ik vond die super goed! Nu zijn we jaar 2019 en zullen er wat veranderingen zijn gekomen in de ps4. Nu vraag ik mij af of ik de ps4 op dezelfde manier kan gebruiken als met de ps1? Ik bedoel, kan je met de ps4 nog steeds offline de ps4 cd games afspelen (natuurlijk om alleen single player te doen) of dien ik af en toe een verplichte internet verbinding te hebben om updates te downloaden of activaties te doen om een bepaalde game te kunnen spelen of om zelfs de ps4 even te activeren om games te kunnen spelen? Met andere woorden... kan ik de ps4 voor de 100% drm free console gebruiken zonder ooit maar even met het internet te connecten net als bij de ps1 of niet?? Waar zitten de addertjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
mobie2 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:56:
Heb een vraag, hopelijk antwoord iemand hierop anders moet ik nieuw topic openen...

Het is jaren geleden dat ik een console heb gehad, +-18 jaar geleden, uiteraard de allereerste playstation! Ik vond die super goed! Nu zijn we jaar 2019 en zullen er wat veranderingen zijn gekomen in de ps4. Nu vraag ik mij af of ik de ps4 op dezelfde manier kan gebruiken als met de ps1? Ik bedoel, kan je met de ps4 nog steeds offline de ps4 cd games afspelen (natuurlijk om alleen single player te doen) of dien ik af en toe een verplichte internet verbinding te hebben om updates te downloaden of activaties te doen om een bepaalde game te kunnen spelen of om zelfs de ps4 even te activeren om games te kunnen spelen? Met andere woorden... kan ik de ps4 voor de 100% drm free console gebruiken zonder ooit maar even met het internet te connecten net als bij de ps1 of niet?? Waar zitten de addertjes?
Kort antwoord: ja, dat kan! DRM vrij is natuurlijk wel wat anders, maar internet is verder niet vereist. Wellicht wél aan te raden, om de laatste updates te installeren, maar elk* spel kan direct gespeeld worden zonder verbinding.

*Spyro heeft bijvoorbeeld wel alleen het 1ste deel op de disc staan, deel 2 en 3 dien je te downloaden. Zo zullen er nog wel meer spellen zijn welke wel een (gedeelte) gedownload dienen te worden. Dit staat dan wel altijd op het hoesje vermeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Hamazaki Voor zover ik weet niet. Heb 'm laatst gekocht. Spat hoe dan ook wel van mijn OLED af, met of zonder HDR. Hij is heel kleurrijk.

Je kunt offline spelen maar waarom zou je dat anno 2019 willen? Ik neem aan dat je wel internet hebt, toch? Je mist inderdaad updates/patches en je kan geen content uit de store downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Martinspire schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 18:47:
[...]
Wat verwachten mensen eigenlijk van die game? Want in Battlefront vind ik het telkens maar muf om zo'n Jedi te zijn. Lekker OP maar nergens echt gaaf. Er was nog wel die andere platformer game van een tijd geleden maar ook die was vrij doorsnee...
Een flinke scheut Jedi Knight met een snufje The Force Unleashed?

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
bram1984 in "[PS4] PlayStation 4 - Deel 10"bram1984 in "[PS4] PlayStation 4 - Deel 10"

Je kunt offline spelen maar waarom zou je dat anno 2019 willen? Ik neem aan dat je wel internet hebt, toch? Je mist inderdaad updates/patches en je kan geen content uit de store downloaden.
Wat content bedoel je dan? Dacht dat je hiervoor al zeker een ps plus abonnement moest hebben? Of bedoel je soms gratis dlc's/gamepacks/goodies/skins/etc. waarvoor je geen abonnement nodig hebt? Zijn ze dan echt de moeite waard? Of kan je ze winnen tijdens het spelen ofzo? Zijn er btw archivementen zoals bij steam?

Uiteraard ben ik van op de hoogte dat er updates/patches zijn voor games die het normaal ook zou moeten krijgen vanwege schoonheidsfouten, bijvoorbeeld bij spiderman waarbij sommige vijanden in muren vast komen te zitten. Maar ik denk dat je die bugs gewoon kunt negeren en het spel gewoon tot het einde kan uitspelen waarna je de game kan verkopen.

En uiteraard heb ik op de plaats waar ik mijn ps4 zou willen gebruiken geen internet.
FabianNL schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:00:
[...]

*Spyro heeft bijvoorbeeld wel alleen het 1ste deel op de disc staan, deel 2 en 3 dien je te downloaden. Zo zullen er nog wel meer spellen zijn welke wel een (gedeelte) gedownload dienen te worden. Dit staat dan wel altijd op het hoesje vermeld.
En daar zit dus het addertje 8)7 Zit dat bij de meeste games of erg weinig?
Michael Knight schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:15:
[...]

Soms wil men plug&play, net als vroegâh.. oOo
oOo

[ Voor 10% gewijzigd door mobie2 op 09-04-2019 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
mobie2 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:09:
[...]

*knip*

[...]

En daar zit dus het addertje 8)7 Zit dat bij de meeste games of erg weinig?
Ik durf er zelf verder geen op te noemen, maar er zullen er ongetwijfeld nog meer zijn... Ik kom bijvoorbeeld op internet Need for Speed tegen. Ik zou me hier alleen totaal niet druk om maken, dat is echt een handjevol welke je nooit gaat missen.

[ Voor 41% gewijzigd door FabianNL op 09-04-2019 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

bram1984 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:02:
@Hamazaki Voor zover ik weet niet. Heb 'm laatst gekocht. Spat hoe dan ook wel van mijn OLED af, met of zonder HDR. Hij is heel kleurrijk.

[...]

Aannames zijn gevaarlijk: niet iedereen heeft overal internet, niet iedereen wil de ‘hassle’ van continu moeten updaten, niet iedereen heeft behoefte aan multiplayer, etc..

Soms wil men plug&play, net als vroegâh.. oOo

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Michael Knight Daarom zette ik het er ook in vragende vorm neer. De aanwezigheid van internet betekent daarbij niet meteen dat er geen plug & play meer is. Integendeel: meestal krijg je nog een mooie day one patch voor je kiezen die de speelervaring verbetert: bug fixes, performance verbeteringen. Hoef je helemaal niks voor te doen.

@mobie2 Ja demo's, DLC, thema's, digital only games etc.

Ook geen wifi? Een mobile device met 4G die als hotspot kan fungeren?

Kortom: je kan doorgaans zonder internet spelen, maar je bent wel zeer beperkt in mijn optiek. Laat ik het anders zeggen: Sony gaat er vanuit dat je internet hebt. Zie Spyro voorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
Tegenwoordig heb je echt wel een degelijke internetverbinding nodig om te kunnen gamen op een ps4. (imo)
Zoveel games hebben tegenwoordig een grote update die belangrijke data bevat.

In theorie gaat het zonder internet, maar vroeg of laat ga je sowieso op problemen stuiten

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Goede kans dat dit mijn game wordt na Days...

Looks like a hellavufun! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:29

s0kkie

Cowabunga

Anton.net schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:40:
Tegenwoordig heb je echt wel een degelijke internetverbinding nodig om te kunnen gamen op een ps4. (imo)
Zoveel games hebben tegenwoordig een grote update die belangrijke data bevat.

In theorie gaat het zonder internet, maar vroeg of laat ga je sowieso op problemen stuiten
Anno 2019 heeft iedereen dat wel onderhand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben hier wel benieuwd naar, maar ik vrees dat ook zomaar ruk kan worden. De multiplayers van Respawn zijn prima en TF2 heeft een leuke SP campaign, maar ik ga er vanuit dat dit qua omvang wel wat groter gaat zijn (semi open wereld? RPG mechanics? loot?)

Dat en het feit dat EA erachter zit. Ik heb echt helemaal niets met EA. Als EA nu opgedoekt zou worden, zou ik het niet eens merken. Paar potjes Apex gedaan en de SP van TF2 en BF2 uitgespeeld en dan houdt het ook wel op.

Hopelijk wordt het vet.
Dit moet haast wel tof worden. Ik heb altijd wel een zwak voor open wereld shooters in first person.

Days Gone revews droppen trouwens 1 dag van tevoren. Dat zegt traditioneel gezien dat Sony er gematigd vertrouwen in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ik vond deel 1 erg tof, maar in mijn herrienering was deze wat grauwer, in ieder geval veel minder kleurrijk dan wat ik in deze video zie. Geen must buy voor mij, maar wellicht een voor later.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
s0kkie schreef op woensdag 10 april 2019 @ 08:49:
[...]

Anno 2019 heeft iedereen dat wel onderhand :P
Deze persoon vroeg heel specifiek naar het scenario met geen internet. Als jij dat ding op een zolder neer flikkert zonder internet (typing this over 4g ;) ) of misschien wel een boot of vakantiehuisje......tuurlijk vaak zijn er wel opties maar ik vind het een zeer valide vraag.

Ik zou er zelf echter hoorn dol van worden, want ik zou dan echt wel vaak het ding verslepen naar een plek met internet.....4g hotpsot lijkt me (afhankelijk van je abbonnement) ook verre van ideaal.

Ikzelf verwacht echter binnenkort ook hier op zolder weer een kabeltje te hebben, en mijn ps4 staat momenteel toch 'gewoon' beneden in het tv meubel, maar mocht ik gaan upgraden naar een 4k monitor dan kan het natuurlijk wel intressant worden om hem af en toe boven te hebben :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:07
Vergeet ook niet dat sommige games een internetverbinding nodig hebben om progressie op te slaan.
Ik heb zelf games waar je zonder internetverbinding niet eens de single player kunt spelen (Golf Club 2019 bv).
@mobie2:
Voordat je een internetloze PS4 gaat aanschaffen zou ik eerst even informatie inwinnen of de games die je wil gaan spelen in zijn volledigheid te spelen zijn zonder internet. Het zou natuurlijk zonde zijn als dat niet het geval is.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Sommige functionaliteiten van de PS4 kun je ook pas na een update gebruiken. Om films (blurays/dvds) af te spelen bijvoorbeeld moet je eerst een update doen.
Al kun je systeemupdates ook via een USB doen, dus daarvoor hoeft je PS4 niet perse via internet verbonden te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:55

Games tegenwoordig zijn beter met online. En dan hoeft dat nog niet meteen PS Plus te zijn. Ik gok dat als het je vooral om offline gamen gaat, je ook vooral singleplayer games bedoelt en de meeste toppers daarin, hebben niet online nodig om hun ding te doen. Zolang je een schijfje hebt, is het ook niet nodig om online te zijn en hoef je dus ook geen game te activeren. Gezien de patches zou ik wel aanraden om je console wel gewoon aan het internet te hangen en games te laten updaten. Vooral als je een game er voor het eerst in doet komt er regelmatig een grote update aan. Denk aan 20+ GB aan data. Je 4G bundel eraan verbranden zou ik dan ook niet doen.

Je kunt je console op standby zetten en automatisch updates laten downloaden, ook al gebruik je hem niet vaak. Het elektrisch verbruik ervan is minimaal en het gemak maximaal.

Ik weet trouwens niet of het nog steeds zo is dat als je een nieuwe game haalt, je deze beter offline kunt installeren alvorens de game te laten updaten. Destijds ging ie de hele game downloaden ipv een deel van de disk streamen. Al kan ik me ook vergissen. Wellicht kan een andere tweaker melden of dit nog nodig is. Haal zelf alles digitaal dus weet daar weinig vanaf :P

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 20:06
https://blog.eu.playstati...all-ps4-players-tomorrow/

Vanaf morgen kan je je PSN nickname veranderen *O*

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
Kunnen mensen eindelijk hun nickname veranderen van "oO>PsYcHo1337K1lL4H_12424<Oo" naar "Johan_Van_Gelder" ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:07:
Haal zelf alles digitaal dus weet daar weinig vanaf :P
Vind dit ook een interresante, ik heb wel een paar discs, maar gebruik xb1 en ps4 door elkaar heen, en daarnaast kan het tegenwoordig natuurlijk ook zo zijn dat dowloanden sneller gaat dan lezen vanaf de disc.

edit:
source: some person on the internet ;)
since bluray discs read speed is around 27 MB/s on PS4
Indien bovenstaande idd klopt, mijn huidig internet verbinding is abosluut sneller dan dat (gigabit, dus 1000mbit = ongeveer 100MB......toch? iig in theorie met perfecte omstandigheden dan) dan blijft alleen de vraag over of je dat ook daadwerkelijk haalt vanaf de store.
Bij mijn xb1 meende ik laatste te zien dat hij met 50mb/s aan het downloaden was, dus ook ervanuitgaande dat dit bij een xb ongeveer even snel is......en dat is ook br dus waarom zou het grote verschillen hebben......zou ik in die situatie dus idd de voorkeur moeten geven aan downloaden vs installen vanaf schijf. En natuurlijk ook in de gaten houden of die snelheid constant blijft, bij een fysiek install kan je daar natuurlijk wel vanuitgaan (met wellicht nog verschillen met of er aan de binnenste randen of buitenste randen van de disc gelezen word......of was dat alleen met cd's en/of dvd en met br's ook al weer gefixed? leuk man techniek ;) )
einde edit

Met mijn xbone met doom leek het hier zeker op, maar die xb one had/heeft (ook?) een issue met wifi dus wellicht gewoon een maandagmorgen model en niet representatief.
Ik heb echt geen idee over de snelheid waarmee de ps4 zijn data van een br disck afhaallt en hoe dat vergelijkt met de download snelheid......

Maar met grote games is mijn advies zet hem lekker aan en ga 15-30 mins wat anders doen en kijk dan is hoe ver die is. Juist omdat ik multiplat gamer ben ga ik dan lekker op een ander platform wat doen in die situaties.

En mocht je grote games op release willen spelen, hell dan waar mogelijk voor preloaden gaan, anders moet je er mogelijk eerder in uren dan in minuten gaan tellen.

En ja, in rest mode dowloaden en/of games direct laten pushen bij aanschaf is natuurlijk helemaal ideaal, dan hoef je wsl helemaal nooit te wachten als je het goed planned (maar wel weer tricky in een geen tot zeer beperkt internet situatie :+ )

[ Voor 28% gewijzigd door Sagat op 10-04-2019 14:38 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-09 20:43
Vind het toch wel fijn hoor. Ik wil niet voor altijd 1 vaste naam hebben op een console. Om de paar jaar van naam kunnen veranderen is toch wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmp1982
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-09 20:49
Heeft iemand of Phoenix wright :ace attorney al gespeeld? Vraag mij af of het wat is. Rechtbank en een zaak oplossen lijkt me wel grappig echter staat dit semi onder een soort van ‘visual novel’ en heb daar vanwege virtue last reward niet echt een goede ervaring mee. De puzzels/ escaperooms waren best oké in die game maar het verhaal greep me niet en de vele diverse paden die gelopen konden worden sprak me ook niet echt aan. Ik vraag me af of attorney ook niet te langdradig is. Hebben jullie hier al ervaring mee of een mening over?

http://psnprofiles.com/Arc_Xev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Niet dat ik nou een hele absurde naam heb (gewoon voornaam plus gedeelte achternaam plus aantal cijfers), maar ik ga dit wellicht wel doen.
Bij het aanmelden was ik op een gegeven moment pissed omdat werkelijk elke mogelijke optie al in gebruik was en dus kwam ik uit bij een (voor een groot gedeelte) nietszeggende PSN naam omdat ik er vanaf wilde zijn op dat moment.
Nu boeit het me verder weinig, maar nu de mogelijkheid er is kan ik wel eens gaan nadenken over iets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dmp1982 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:31:
Heeft iemand of Phoenix wright :ace attorney al gespeeld? Vraag mij af of het wat is. Rechtbank en een zaak oplossen lijkt me wel grappig echter staat dit semi onder een soort van ‘visual novel’ en heb daar vanwege virtue last reward niet echt een goede ervaring mee. De puzzels/ escaperooms waren best oké in die game maar het verhaal greep me niet en de vele diverse paden die gelopen konden worden sprak me ook niet echt aan. Ik vraag me af of attorney ook niet te langdradig is. Hebben jullie hier al ervaring mee of een mening over?
Weet niet of je een iphone/pad hebt? daar kon je een best uitgebreide demo downloaden, weet niet of het nog steeds zo is maar wellicht even de moeite waard. Of even stukkie op YT kijken, dan krijg je een heel behoorlijk indruk denk ik.

Ik vind het zelf an sich wel grappig maar (net als jij?) is het niet een genre waar ik heel veel lol aan beleef. Life is strange is denk ik de game in dat genre die me dan nog het meest aanspreekt, maar dat heeft ook meer 'gameplay' dan PW (nou ja, gabaseerd op mijn ervaring van een case op de iphone dan :) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmp1982
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-09 20:49
Bedankt voor de tip. Ik ga eens kijken of ik een demo ergens kan scoren. :)

http://psnprofiles.com/Arc_Xev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hier moet je op letten als je je naam wil veranderen:

Your previous Online ID may remain visible to you and other players in some areas.

You may lose progress within games, including game saved data, leaderboard data, and progress towards Trophies.

Parts of your game and applications may not function properly both online and offline.

You may lose access to content (including paid-for content) that you may have acquired for your games including content like add-ons and virtual currency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:01:
Hier moet je op letten als je je naam wil veranderen:

Your previous Online ID may remain visible to you and other players in some areas.

You may lose progress within games, including game saved data, leaderboard data, and progress towards Trophies.

Parts of your game and applications may not function properly both online and offline.

You may lose access to content (including paid-for content) that you may have acquired for your games including content like add-ons and virtual currency.
Wat een ellende, is het niet fijner om dat gewoon schoon te beginnen? hmmm well irritant dat je dan weer meerdere accounts hebt voor je digitale games, en ook nog is al je trophies kwijt bent (wel leuk als je dan echt je completion rate hoog wilt houden :) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
vraagje over crash bandicoot:

er is een nieuw hoesje waarop staat dat het spel 2 bonus levels bevat. dat zijn toch die levels die je gratis kan downloaden via psn store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Hamazaki schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:13:
vraagje over crash bandicoot:

er is een nieuw hoesje waarop staat dat het spel 2 bonus levels bevat. dat zijn toch die levels die je gratis kan downloaden via psn store?
Ja, klopt. Stormy Ascent voor deel 1 en Future Tense voor deel 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Raem schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:30:
[...]

Ja, klopt. Stormy Ascent voor deel 1 en Future Tense voor deel 3.
thnx, zouden die 2 levels gebakken op de disc zitten zonder te hoeven downloaden? kan je dat ergens zien zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hamazaki schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:32:
[...]

thnx, zouden die 2 levels gebakken op de disc zitten zonder te hoeven downloaden? kan je dat ergens zien zo?
https://store.playstation...07399_00-CRASHNSANELEVEL1
Voor het downloaden van Stormy Ascent heb je de CRASH BANDICOOT™ N. SANE TRILOGY nodig. Apart verkrijgbaar. Als het level gedownload is, kun je het bereiken via de eerste game van de trilogie: Crash Bandicoot™.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
Ajaj, die mogelijke bijwerkingen van name change zijn wel een domper.
Veel mensen gaat die voorwaarden niet lezen en achteraf weer klagen

Mijn name is wel okee, maar weet een andere die ik liever wil. Jammer genoeg is die naam al 12 jaar gekaapt door een inactief account uit Rusland :'(
Pagina: 1 ... 96 ... 180 Laatste

Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.