Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik kan me het op zich wel voorstellen. Ik had nog in mijn achterhoofd om alle missies op goud te zetten maar het spel gaat op allerlei momenten veel te traag om er plezier in te blijven houden. Het is goed om 1 keer het verhaal door te spelen maar opnieuw spelen of online spelen ga ik denk ik niet doen. Ik ben iemand die normaal gesproken voor platinum completion gaat, dus dat zegt wel genoeg. Het verhaal in RDR2 was trouwens wel ijzersterk.rajackar schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 08:51:
Ik vond RDR2 echt geen ruk aan. Ja, de wereld is mooi en super gedetailleerd maar op het moment dat je daadwerkelijk iets wil doen is het super lineair en handholding to the max. Ik ben na een paar uur gestopt uit pure irritatie.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Ik ben gestopt vanwege de chores die je tussen missies moet doen en de ongelofelijke afstanden die je moet reizen om van missie naar missie te gaan. En ja, dan kom je random dingen tegen, maar daar komt ook eigenlijk geen einde aan. Alsof de game het niet leuk vind dat je gewoon wat missies wilt doen. Laat mij lekker beslissen hoe ik de game wil aanpakken. Leuk dat ze 100 random gesprekken in de game hebben gestopt, maar het ligt er te vaak zo dik op dat het allemaal scripted is, dat het voor mij weinig toevoegde.rajackar schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 08:51:
Ik vond RDR2 echt geen ruk aan. Ja, de wereld is mooi en super gedetailleerd maar op het moment dat je daadwerkelijk iets wil doen is het super lineair en handholding to the max. Ik ben na een paar uur gestopt uit pure irritatie.
Supergaaf dat ik het paard mag kammen, zakken hooi mag verplaatsen en mijn paard telkens vast moet zetten. Wilde altijd al minuten verspillen aan zaken die andere games lekker automatisch voor me doen vanwege de playability. Tergend trage animaties en het bijna verplicht moeten looten van alle enemies (maar wat weer tering lang duurt), was voor mij de reden om hem lekker aan de kant te leggen.
En inderdaad, heel vaak mission failed of dood vanwege de meest debiele zaken. Oh ik moet jagen, prima. Oh mijn schot was mis: mission failed. Oh je wilt een missie doen? Laat mij even 10 man om je heen spawnen om je neer te maaien, just because en meteen een bounty op je hoofd. En hoe vaak een bystander een witness was omdat ie net op het foute moment langs kwam, werd ook irritant.
Er zitten goede elementen in de game, maar Rockstar gaat gewoon te ver in het willen scheppen van epische shootouts. Het is alsof je bij Call of Duty net afwijkt van het geprogrammeerde pad en je ziet dat elke mogelijke alternatieve route is geblokkeerd. De enorme vrijheid in free roam vs de enorme beperking in missies is gewoon een hele rare beslissing. Ik heb nooit het gevoel gehad te moeten nadenken hoe ik een missie ging aanpakken, want het was allemaal voorgekauwd. En denk je slim te zijn, dan straft de game je daar gewoon keihard voor
Ik heb de achievement voor 100% in de SP, maar de achievement om 70 levels op gold te halen heb ik aan me voorbij laten gaan. Ik dacht, dat komt wel als ik klaar ben met het verhaal en replay ik gewoon wat chapters. Maar juist doordat je tijdens het replayen van levels helemaal terugvalt op de standaard wapens en je geen tonics hebt voor dead eye is dat echt te irritant. Als ik gewoon mijn geupgrade wapens en tonics zou hebben die ik ten tijde van de missie had, dan had ik het wel gedaan.Lasmibalsingh schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:45:
[...]
Ik kan me het op zich wel voorstellen. Ik had nog in mijn achterhoofd om alle missies op goud te zetten maar het spel gaat op allerlei momenten veel te traag om er plezier in te blijven houden. Het is goed om 1 keer het verhaal door te spelen maar opnieuw spelen of online spelen ga ik denk ik niet doen. Ik ben iemand die normaal gesproken voor platinum completion gaat, dus dat zegt wel genoeg. Het verhaal in RDR2 was trouwens wel ijzersterk.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Sowieso snap ik die drang naar ultra realisme niet zo goed. Waarom zou je zakken moeten dragen of je paard vast zetten. Niemand vind dat irl leuk om te doen dus waarom moet dat in een game? Je speelt toch juist om iets te doen dat leuker is dan stomme klusjes in huis?
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Skippen die handel.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik heb nu pas de uitdaging gevonden in die speciale battles die op elke wereld te vinden zijn.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Nou ja dat is maar hoe je dat wilt zien. Als de missie door Rockstar bedacht is als een actie/schieten missie dan gaat dat ook gebeuren. Er is niet ineens stealth action van te maken als je dat als gamer liever hebt. Het is in dat opzicht dus zeker gestuurd.dvdkiwi schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 19:06:
Dat geloof ik graag! Het gaat mij meer om de 'Rockstar gestuurde' missies. Is het echt zo erg dat je vrijwel geen vrijheid hebt in het aanpakken van de missies?
Hoe je naar de missie gaat, Met welke wapens je speelt, enz is allemaal wel vrij natuurlijk.
De missies zijn veel meer verhaal vertelling dan actie scenes. Daar moet je van houden maar ik zou er de game niet voor afschieten (
De wereld is wat deze game echt bijzonder maakt, dat is simpelweg nog nooit vertoond in een dergelijke game en het is ook nog maar de vraag of dat snel geëvenaard gaat worden.
Alleen om die laatste reden is het mijn Game van het jaar en technisch ook wel game van deze generatie.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Overcooked gisteravond al met een maat gedaan, kapot gelachen..kun je nagaan met vier man.Aight! schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:46:
[...]
Overcooked is echt geniaal! Zo een chaos.
Je zou ook die Local play van Cod kunnen spelen toch?
Ow ik zie het al, dat doe je ook
Ook maar gelijk een Switch besteld, komt net op tijd binnen voor m'n weekend weg met die gasten. Onafgebroken gamen
Wel even wat extra joycons besteld?Exorcist schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:53:
[...]
Overcooked gisteravond al met een maat gedaan, kapot gelachen..kun je nagaan met vier man.
Ook maar gelijk een Switch besteld, komt net op tijd binnen voor m'n weekend weg met die gasten. Onafgebroken gamen
Nee twee en nee, niet extra besteld. Heb 'm voor nu alleen maar voor één minigame gekocht uit 1-2 Switch (Quick Draw)uchiha tijntje schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:58:
[...]
Wel even wat extra joycons besteld?Of zitten er standaard 4 bij?
Dat is echt zo'n spel die compleet langs mij heen is geschoten. Toen was die een keer op Steam (pc) met flinke korting, gekocht. Heb dat spel echt grijs gespeeldVrijdag schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:06:
In het kader van open wereld sandbox spellen ben ik maar weer eens verder gegaan met Mad Max. Vind ik nog best een leuk spelletje ook trouwens
GamiQ, de game notes app met game maps!
Hier ook via Plus binnen gehaald, maar nog niks mee gedaan. Staat ergens op mijn backlogPiet_Piraat7 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:09:
[...]
Dat is echt zo'n spel die compleet langs mij heen is geschoten. Toen was die een keer op Steam (pc) met flinke korting, gekocht. Heb dat spel echt grijs gespeeldvond het echt leuk om alles te unlocken.
Ja, ik had het spel gedownload om te testen hoe snel mijn nieuwe verbinding is. Had het nog via Plus. Meteen maar even geprobeerd en het speelt toch eigenlijk best lekker. Het is allemaal niet zo diepgaand en vrij recht toe, rechtaan maar om de één of andere reden "pakt" het me wel. Denk ik ook vanwege de post-apocalyptische setting. Daar heb ik toch een zwak voor.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:09:
[...]
Dat is echt zo'n spel die compleet langs mij heen is geschoten. Toen was die een keer op Steam (pc) met flinke korting, gekocht. Heb dat spel echt grijs gespeeldvond het echt leuk om alles te unlocken.
Terwijl de omgeving niet eens zo heel boeiend is. Links heb je zand, rechts heb je woestijn en that's it
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Verwijderd
Chalk that cue and get your first look at @Snooker19Game’s modes and features:
https://blog.eu.playstati...s-ps4-launch/#sf209374394
Mijn Snooker hobby weer oppakken, laat maar snel komen.
oeh, dat ziet er wel heel mooi uit! nu snap ik ook waarom ze niet altijd spelers laten zien, dat lijkt wel ps2 tijdperk bijnaVerwijderd schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:52:
PlayStation Europe
Chalk that cue and get your first look at @Snooker19Game’s modes and features:
https://blog.eu.playstati...s-ps4-launch/#sf209374394
[YouTube: Snooker 19 | Gameplay Trailer | PS4]
Mijn Snooker hobby weer oppakken, laat maar snel komen.
ik vraag me alleen af hoe makkelijk het spelen is, in het echt bak ik er weinig van, maar in het spel lijkt het helemaal nergens meer op haha
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Zou dit iets kunnen zijn om samen met de vrouw en dochter te spelen?Exorcist schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:53:
[...]
Overcooked gisteravond al met een maat gedaan, kapot gelachen..kun je nagaan met vier man.
Erg leuk maar soms ook wel frustrerend spel. Erg leuk.
Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar ik gok van wel. Het is erg toegankelijk en snel te begrijpen, maar chaotisch en vergt veel van je communicatie vaardighedenPredje schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:00:
[...]
Zou dit iets kunnen zijn om samen met de vrouw en dochter te spelen?
Heb me in tijden niet zo goed vermaakt, had ik niet verwacht. Ben ook echt benieuwd naar 't weekend als we het met 4 (vd 6) man gaan doen, zal er niet beter op worden
Als je dochter oud genoeg is wel, anders is het best moeilijk.Predje schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:00:
[...]
Zou dit iets kunnen zijn om samen met de vrouw en dochter te spelen?
Ik vind het zelf echt een ongelooflijk kutspel en dat bedoel ik dan positief, hoe gek dat ook klinkt. Ik word helemaal knettergek op een gegeven moment en kan me dan niet meer concentreren. Niks voor mij dus.
Dus ik verwacht dat ze (zeker als ze Astrobot kan) dit wel kan.
Lijkt me gigantisch lachen om het af en toe een potje met haar te doen!
Dan moet het wel lukken. Houd er wel rekening mee dat de game het tegenovergestelde van ontspanning biedt.Predje schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:08:
M'n dochtertje is bijna 6, maar ze haalt volle combo's in Beatsaber en komt volledig door Astrobot.
Dus ik verwacht dat ze (zeker als ze Astrobot kan) dit wel kan.
Lijkt me gigantisch lachen om het af en toe een potje met haar te doen!
Haha! Net de 1e paar potjes gedaan... wat een chaos!!!bram1984 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:23:
[...]
Dan moet het wel lukken. Houd er wel rekening mee dat de game het tegenovergestelde van ontspanning biedt.
Heerlijk druk stressspelletje zeg! Ze moet het wel duidelijk uitgelegd krijgen en ff leren (ook logisch natuurlijk).
Password & username unknown.
Reset incl. 2 factor.
Can't be same as previous.
Nieuw wachtwoord
Password & username unknown
Is er een truucje dat ik over het hoofd zie?
PSN: breminem
Sommige mensen willen heel erg graag realisme in spellen. Voor de emmersie is het ook geweldig.......maar dat is dan (imho) niet te rijmen met geen vrijheid bij de missies.....then again, rockstar games staan al jaren bekend juist om de kracht van de verhalen (en derhalve minder om de verfijnde gameplay en controls?), daar moet je tegenkunnen of niet. Ik zit zelf ook in het kamp wat er niet tegen kan.... desondanks wil nog steeds wel gta5 wat verder spelen (met dank aan @Exorcist ) en toch ooit is iig the lost and the damned en dan eigenlijk ook the balad of gay tony iig serieus spelen. Maar zeer lage prio, dus of het er ooit van gaat komen?rajackar schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:40:
Jullie beschrijven precies waarom ik mijn interesse vrij snel verloor. Ik beleef gewoon weinig plezier tijdens het spelen. Ik geloof ook echt wel dat het verhaal goed is en ik hou van een goed verhaal in games maar in dit geval had ik denk ik liever de film of serie gekeken ;-)
Sowieso snap ik die drang naar ultra realisme niet zo goed. Waarom zou je zakken moeten dragen of je paard vast zetten. Niemand vind dat irl leuk om te doen dus waarom moet dat in een game? Je speelt toch juist om iets te doen dat leuker is dan stomme klusjes in huis?
Ik kan in het echt enigsinds poolen......maar snooker is echt zo lastig.....maar in games is (was?, eigenlijk voor het laast serieus computer snooker gedaan met jimmy white snooker op de amigaDxue schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:58:
[...]
oeh, dat ziet er wel heel mooi uit! nu snap ik ook waarom ze niet altijd spelers laten zien, dat lijkt wel ps2 tijdperk bijna. Wat een groot verschil met de tafel en ballen.
ik vraag me alleen af hoe makkelijk het spelen is, in het echt bak ik er weinig van, maar in het spel lijkt het helemaal nergens meer op haha
grmbll, ben nog steeds not amused over het terugbrengen van het games aantal van 6 naar 2....... ik ga het nog niet kopen.....qua mp heb ik het toch niet nodig, en qua igc zal ik dan tzt ook is meemaken wat er van min games library overblijft als alle plus games wegvallen.......misschien dat mijn backlog dan is wat gaat krimpenbreminem schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 07:21:
PS Plus 365 dagen abbo nu bij diverse webwinkels (o.a. BOL.com) in de aanbieding voor €44,-
10 second ninja DONE
Mooie tip! Zelf nog tot 28/3/2020 mijn abonnement lopen, dus deze sla ik even over.breminem schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 07:21:
PS Plus 365 dagen abbo nu bij diverse webwinkels (o.a. BOL.com) in de aanbieding voor €44,-
PSN: TDBtje
Kijk, toch nog ff pakken dan.breminem schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 07:21:
Stiekem hoopte ik er al op.
Kan ik toch nog even COD remaster en The Withness proberen.
Godver, en ik heb hem net 2 dagen geleden voor de volle prijs verlengd omdat mijn abbonement gisteren verliep.breminem schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 07:21:
Zag de actie toen nog niet in de pricewatch staan of online.
Stond maandag al op pepper enzo aangegeven dus volgende keer even googlenSpeedyNick schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:09:
[...]
Godver, en ik heb hem net 2 dagen geleden voor de volle prijs verlengd omdat mijn abbonement gisteren verliep.
Ik begrijp inmiddels wat je bedoelt!!Arunia schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:02:
@Predje Ja, ja, ja! Erg leuk spel. Heb het in het Switch topic al vaker gezegd. Als je tenten zonder ruzie op kan zetten en Ikea kastjes. Dan ga je met dit spel toch nog ruzie kunnen krijgen.
Erg leuk maar soms ook wel frustrerend spel. Erg leuk.
"KOOK NOU DIE RIJST!!!!"
"BOOORRRDEEE, IK HEB GEEN BORDE!!!"
"JE PAN STAAT IN DE FIK!!!!!!!"
De buren zullen wel denken....
Ik ga het aanschaffen, kom ik ook eens van m’n bol.com tegoed af
Had ik gedaan, maar niet goed genoeg blijkbaarDigitalError schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:16:
[...]
Stond maandag al op pepper enzo aangegeven dus volgende keer even googlen
Annuleer de verlenging wel, mag binnen 14 dagen zag ik, en schaf de aanbieding wel aan. Is toch weer een krat bier wat ik dan terug verdien
Het lijkt poepsimpel.. maar er zit feitelijk best veel diepgang in de gameplay.Arunia schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 10:18:
@Predje Of afspreken dat ieder een eigen taak hebben en gewoon elkaar in de weg lopen. Ik gebruik zelf het dashen in het spel heel veel, maar eigenlijk staat mijn vrouw altijd in de weg. Dan vlieg je tegen iemand aan en vallen ze even neer. Dus dat schiet dan ook weer niet op.
We proberen taken te verdelen, maar soms verschuift het level en moet je ook steeds van taak wisselen.
Juist dat je elkaar steeds in weg loopt maakt het bloedirritant en leuk
Heb het spel gekocht om samen met mijn vrouw te spelen, maar irl zijn er al wat kleine (en soms grote) ergernissen, misschien niet handig omdit te spelen als je juist wil ontspannen...misschien is kijken of ik het met de kids kan doen om warm te draaien. (kan het met zijn 3-e co-op of moet je dan echt in teams verdelen, want dat zou betekenen dat iemand altijd alleen moet spelen...)Predje schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 10:22:
[...]
Het lijkt poepsimpel.. maar er zit feitelijk best veel diepgang in de gameplay.
We proberen taken te verdelen, maar soms verschuift het level en moet je ook steeds van taak wisselen.
Juist dat je elkaar steeds in weg loopt maakt het bloedirritant en leuk
10 second ninja DONE
D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh
Dat laatste klopt wel en toch, wat ik een heel gaaf aspect vond waren de views vanuit de luchtballonnetjes en dat je met je halfgare verrekijker wel de contouren kon onderscheiden wat een paar km verder lag. Maar als je al op die plek geweest was, dan was het allemaal zo herkenbaar. Daar werd ik wel heel blij vanVrijdag schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:25:
[...]
Ja, ik had het spel gedownload om te testen hoe snel mijn nieuwe verbinding is. Had het nog via Plus. Meteen maar even geprobeerd en het speelt toch eigenlijk best lekker. Het is allemaal niet zo diepgaand en vrij recht toe, rechtaan maar om de één of andere reden "pakt" het me wel. Denk ik ook vanwege de post-apocalyptische setting. Daar heb ik toch een zwak voor.
Terwijl de omgeving niet eens zo heel boeiend is. Links heb je zand, rechts heb je woestijn en that's it
Oh, ik ben toch niet de enige danGRDavies75 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 10:44:
[...]
Dat laatste klopt wel en toch, wat ik een heel gaaf aspect vond waren de views vanuit de luchtballonnetjes en dat je met je halfgare verrekijker wel de contouren kon onderscheiden wat een paar km verder lag. Maar als je al op die plek geweest was, dan was het allemaal zo herkenbaar. Daar werd ik wel heel blij van
Time is never wasted when you're wasted all the time.
Probeert Sony de schade te beperken na de vele kritiek die ze hebben gekregen omdat er maandelijks nog maar 2 games zijn?
Kan natuurlijk ook een gewone 'actie' zijn
Precies mijn gedachte, kan geen toeval zijn. Het aanbod is er gewoon superkarig op geworden, en dat zullen ze wel merken aan de afname van abonnementen.Anton.net schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 20:08:
Ik vraag me wel af waarom er nu korting is op PS+?
Probeert Sony de schade te beperken na de vele kritiek die ze hebben gekregen omdat er maandelijks nog maar 2 games zijn?
Kan natuurlijk ook een gewone 'actie' zijn
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Afname? Is daar een bron van? Volgens mij zijn het er meer dan ooit.Sp33dFr34k schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 20:31:
[...]
Precies mijn gedachte, kan geen toeval zijn. Het aanbod is er gewoon superkarig op geworden, en dat zullen ze wel merken aan de afname van abonnementen.
Feit is wel dat ik lees dat veel mensen zich genaaid voelen omdat er nu maar 2 games zijn. Zeker in combinatie met de prijsverhoging in 2017.
Er is dus zeker een soort imagoschade.
Voor mij persoonlijk maakt het overigens niet veel uit. Ik keek toch niet om naar die ps3/vita/vr games. Ik hoop wel dat de kwaliteit van de maandelijks games wat omhoog gaat, zeker omdat we het einde van de generatie naderen. Deze maand vind ik wel okee, maar het is ook vaak slecht geweest

Was geen feit maar speculatie.bram1984 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 21:00:
[...]
Afname? Is daar een bron van? Volgens mij zijn het er meer dan ooit.
Voor mij persoonlijk gaat het om de PS4 titels, maar er zullen genoeg mensen zijn die zowel een PS4 als een VITA hebben en wellicht ook nog weleens de PS3 gebruiken, die doelgroep zal het het wellicht niet meer waard vinden nu.
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Ik denk dat de overgrote doelgroep sowieso op de PS4 te vinden is en dat het gros daarvan Plus heeft voor de multiplayer. Ik denk zelfs eerder dat het aantal abonnees toe- in plaats van afneemt. Op de PS3 groeit het volledige mij al jaren niet meer.Sp33dFr34k schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 21:17:
[...]
Was geen feit maar speculatie.
Voor mij persoonlijk gaat het om de PS4 titels, maar er zullen genoeg mensen zijn die zowel een PS4 als een VITA hebben en wellicht ook nog weleens de PS3 gebruiken, die doelgroep zal het het wellicht niet meer waard vinden nu.
Ik denk dat je 2 ‘hoofd’ groepen plus users hebt. De eerste die het vooral om online gaat, maar ook een 2e die het vooral voor IGC doet. Daar val ik in.bram1984 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:28:
[...]
Ik denk dat de overgrote doelgroep sowieso op de PS4 te vinden is en dat het gros daarvan Plus heeft voor de multiplayer. Ik denk zelfs eerder dat het aantal abonnees toe- in plaats van afneemt. Op de PS3 groeit het volledige mij al jaren niet meer.
Ik heb erg veel lol gehad van cross play vita/ps3 games. King oddball, titan attacks en 10 second ninja met name. Dus ja ik ben best teleurgesteld. En ook ja, het is geen verassing (ondanks dat ik gemist had dat het om ook vita games ging, maar dat is dan ook mijn fout).
De ergernis is er omdat je van 6 naar 2 games gaat. Wil ik dan 6 ps4 games? Nee dat is ook niet realistisch, snap ik. Maar ook een vr game en een indie ps4, zoiets had ik wel verwacht.
Ik kan niet mijn onvrede uiten door niet te verlengen want mijn abbo loopt nog een jaar. Maar de actie van deze week heb ik overgeslagen terwijl ik denk ik anders weer alvast gekocht had...ik hoop en verwacht dat ik niet de enige ben en dat Sony het aanbod wel verbeterd. Zo niet, dan is ‘op dit moment’ de kans groot dat ik straks geen plus lid meer ben. Ik steek het geld dan liever in gamepass en/of ps now.
Ze hebben me echter wel te pakken me igc...ik ben al sinds 2013 lid en verlies dus toegang tot heel veel leuke games als ik stop. Wel goed omdat mijn backlog daarmee gelijk een heel stuk kleiner wordt
En wie weet hoe de (game) wereld er over een jaar uit ziet (next gen)? En zelfs de non game wereld, even extreem maar als bijvoorbeeld (tijdelijk) tussen 2 banen zit ga je misschien wel meer online spelen.
10 second ninja DONE
Verwijderd
Ik speel bijna elke dag online en de gratis spellen zijn mooi meegenomen.
De PS3 en PSVita spellen deed ik toch niks mee en de PS4 spellen die we gratis
krijgen zijn super, zoals MW Remastered.
Bij de Switch en Xbox heb je ook gratis spellen per maand, maar die zijn beduidend minder.
Ik kan niet wachten tot de volgende 2 gratis PS4 spellen van april komen.
Het was vaker wel dan niet dat PS3 of Vita games crossplay met PS4 waren waardoor je toch bijna telkens 3 of 4 PS4 games kreeg. Wellicht gaan het nu wel telkens 2 AA of AAA games zijn, maar bij die goedkope Indies zaten toch ook vaak leuke games waarvan ik er verschillende uitgespeeld heb (wat eerder zeldzaam is met AAA omdat ik er de tijd niet voor heb).bram1984 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 21:13:
Voor het eerst dat ik erover hoor of lees, eerlijk gezegd. Het waren toch altijd al 2 games of is het ontstaan ze nu gestopt zijn met PS3 games?
Ook niet zo slim om tot de laatste dag te wachten om te vernieuwen. Is toch paar keer per jaar dat de Plus abonnementen korting hebben. Mijne loopt nog een jaar en denk dat ik zelfs ook gewoon van de promo gebruik ga maken voor jaartje extra.SpeedyNick schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:09:
[...]
Godver, en ik heb hem net 2 dagen geleden voor de volle prijs verlengd omdat mijn abbonement gisteren verliep.
https://www.hardcoregamer...post-launch-plans/323684/
Same here.Sagat schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 08:23:
[...]
maar ook een 2e die het vooral voor IGC doet. Daar val ik in.
Voorlopig heb ik nog tot eind 2020 PS+, dus ik heb ik nog even de tijd om aan te kijken hoe het zich ontwikkelt.
kan makkelijk beter, als ze in April The Division 2 er in gooienNieuwevolger schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 09:45:
Ze hebben deze maand twee van z’n beetje de beste puzzel en shooter game weggegeven, beter kan het bijna niet worden hoor.
Ja die puzzlegame ziet er best leuk uit. Codmw ook maar aangeklikt maar heb ik nog nooit gespeeld en zal ik ws ook nooit spelen.Nieuwevolger schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 09:45:
Ze hebben deze maand twee van z’n beetje de beste puzzel en shooter game weggegeven, beter kan het bijna niet worden hoor.
Heb al jaren een plus account terwijl ik niks online speel en de helft van de tijd de gratis spellen niet eens bekijk.
Geen idee waarom ik een plus account heb eigenlijk, al was ik laatst wel blij met de online opslag van savegames.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
De actie is overigens ook in fysieke winkels. Heb mijn Dreamland spaarkaarten gebruikt om te verlengen met een jaar, waar dus ook 25% korting verrekend wordt aan de kassa. Het is ook duidelijk een Sony actie, want bij het redeemen, kwam er op dat het een code was met 25% korting. Ook een beetje bizar is dat je in de Store ook 25% korting krijgt, maar dat dat enkel is als je geen actief abonnement hebt. Wellicht om winkels niet tegen het hoofd te stoten.
Ja, er zitten vaak gewoon shitty games bij waar ik echt niets mee kan, maar ook games waarvan ik het bestaan niet eens wist en met superveel plezier gespeeld heb ( zelfs tot aan platinum toe, go figure)
[ Voor 27% gewijzigd door Phase op 16-03-2019 13:46 ]
Time is never wasted when you're wasted all the time.
Verder zal het wel aan mij liggen maar ik vond de game echt beestachtig moeilijk. De gameplay zal wel niet helemaal mijn ding zijn. De characters en het fantastische verhaal waren echter boeiend genoeg om er doorheen te rammen.
Buitengewone game. Of ik de game echter zomaar aan iedereen zou aanraden? No way, haha.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Dat ligt aan je instellingen en upgrades natuurlijk. Als je auto-evade en dergelijke aanzet is het zo simpel dat zelfs mijn goudvis, mocht ik die hebben, het met één vin zou kunnen.Voxalizer schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 20:59:
Verder zal het wel aan mij liggen maar ik vond de game echt beestachtig moeilijk.
Het mooie van Nier is dat je echt complete vrijheid hebt in hoe moeilijk je (bepaalde aspecten van) de game instelt.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik vind heel veel van Nier maar moeilijk niet. Echt een van de tofste games deze generatie, verhaal sfeer muziek geweldige gameplayVoxalizer schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 20:59:
Zojuist Nier Automata volledig uitgespeeld. Pfoe, wat een dijk van een game. Ik heb er ongeveer drie weken over gedaan om alle eindes vrij te spelen. Ik vond net vooral erg bijzonder, met name dat laatste einde zeg... Damn. Wat een muziek ook.
Verder zal het wel aan mij liggen maar ik vond de game echt beestachtig moeilijk. De gameplay zal wel niet helemaal mijn ding zijn. De characters en het fantastische verhaal waren echter boeiend genoeg om er doorheen te rammen.
Buitengewone game. Of ik de game echter zomaar aan iedereen zou aanraden? No way, haha.
Ik heb het mijzelf in mijn 1e playthrough best wel moeilijk gemaakt. Best een hoge moeilijkheidsgraad zonder hulpjes. Dat was eigenlijk wat te pittig… Daarna was ik vooral benieuwd naar het verhaal en had ik inderdaad een goudvis kunnen laten gamendvdkiwi schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 22:10:
[...]
Dat ligt aan je instellingen en upgrades natuurlijk. Als je auto-evade en dergelijke aanzet is het zo simpel dat zelfs mijn goudvis, mocht ik die hebben, het met één vin zou kunnen.
Het mooie van Nier is dat je echt complete vrijheid hebt in hoe moeilijk je (bepaalde aspecten van) de game instelt.
Iemand een oplossing?
Edit: heeft zichzelf blijkbaar opgelost.
[ Voor 9% gewijzigd door bram1984 op 17-03-2019 08:59 ]
Nier was een erg toffe game. Moest erg wennen aan de wereld in het begin maar dat duurde niet heel lang.Voxalizer schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 20:59:
Zojuist Nier Automata volledig uitgespeeld. Pfoe, wat een dijk van een game. Ik heb er ongeveer drie weken over gedaan om alle eindes vrij te spelen. Ik vond net vooral erg bijzonder, met name dat laatste einde zeg... Damn. Wat een muziek ook.
Hoogste moeikijkheidsgraad was idd erg pittig. Maar wat kiwi zegt, als je hulpmiddelen aanzette was het weer mega easy.
Enige waar ik op t eind beetje klaar mee was waren al die hack mini games
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Wanneer ik blackops4 opstart of realm royal of elke andere game Dan maakt hij kort even een harder geluid Dan een vliegtuig Alleen de PS4 pro is well tweedehands maar misschien nog niet registered? Hoe Groot is de kans? En is het effort waardig?
[ Voor 3% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 18-03-2019 07:17 ]
Ik heb pas sinds kort weer een PS4 en ben jaren terug geëindigd /gestopt met gamen op een PS3, toen speelde ik erg veel CoD MW2 dus het voelde afgelopen weekend weer een beetje als thuiskomen.
Op de PS4 nog geen CoD online gespeeld en ik ken de maps uit MW niet dus het was wel even wennen, maar speelt wel weer lekker hoor
Ik zou doorgaan met HZD, ik heb game toen hij uitkwam uitgespeeld en toen Frozen Wilds uitkwam en weer begon, was het enorm wennen aan controls. En aangezien enkele beesten stukje pittiger zijn als in base game, is het handig als je nog gewend aan controls bent.Piet_Piraat7 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 07:17:
Ik moet mij maar eens verdiepen in Nier, geen idee wat het voor game is. Was begonnen aan een replay van Horizon Zero Dawn inclusief de DLC. Alleen moet je voor de DLC zo'n level 30 zijn (wat ik nu ben), maar nu ik eenmaal daar ben ben ik de game een beetje beu omdat ik het allemaal al ken. Misschien maar een tijdje laten liggen en dan direct aan de DLC beginnen want dat ken ik nog niet. Jammer dat je niet, zoals bij the Witcher, een optie hebt om direct aan DLC te beginnen.
Precies de reden waarom ik Frozen Wilds nog niet heb gespeeld en waarschijnlijk nooit zal doen. Ik zit totaal niet meer in de game en ken de mechanics/controls niet meer. Eigenlijk wel vaak een probleem met DLC die veel later uitkomt ...Albinoraptor schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:31:
[...]
Ik zou doorgaan met HZD, ik heb game toen hij uitkwam uitgespeeld en toen Frozen Wilds uitkwam en weer begon, was het enorm wennen aan controls. En aangezien enkele beesten stukje pittiger zijn als in base game, is het handig als je nog gewend aan controls bent.
GamiQ, de game notes app met game maps!
Ik had HZD zelf op hoogste moeilijkheidsgraad gespeeld zonder probleem, dus dacht juist bij Frozen Wilds gooi moeilijkheid beetje omhoog en vervolgens kom je in eerste 10 min een beest tegen die me met grond gelijk maakte dus als controls beetje vergeten zijn is dat helemaal genieten.
Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout
Heb van HZD eigenlijk ook alleen het basis spel. Weet niet of ik de uitbreiding ooit ga halen nog.
Durf wel van mezelf te zeggen dat ik echt enorm handig geworden ben in aimen met controllers, voornamelijk door duizende uren Battlefield te spelen.Piet_Piraat7 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:55:
knap dat je H:ZD op de hoogste moeilijkheidsgraad speelt, dat lukt mij echt niet. Ik ben niet zo'n held met een controller en vind het mikken op de juiste parts zelfs in slomo moeilijk.

Maar hoogste moeilijkheidsgraad bij HZD was niet zo'n probleem, toen Frozen Wilds uitkwam en nog extra moeilijkheidsgraden bij kwamen, dacht ik idd leuke uitdaging, was ik snel van terug gekomen na eerste Scorcher die ik tegen kwam.
Ik hou dus wel van uitdaging, maar waar ik vroeger nooit difficulty omlaag zette als ik dood bleef gaan, heb ik dat wel afgeleerd, wil mezelf niet meer zo enorm tergen en af en toe zorgde de koppigheid van difficulty niet terugzetten ook gewoon voor games die ik vervolgens links liet liggen door ergernissen en niet uitspeelde.
[ Voor 17% gewijzigd door Albinoraptor op 18-03-2019 11:06 ]
Gamertag: FinrazielNL
Jup, Op Ultra Hard wordt je wel meer gedwongen om de zwakheden van de vijanden goed te abusenFinraziel schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:58:
Bij HZD heb ik zelf nog het idee dat een hogere moeilijkheidsgraad je misschien nog kan pushen om je volledige arsenaal te gebruiken ipv steeds dezelfde trucjes te gebruiken omdat het toch wel op alles werkt. Maar ik ben zelf ook nog niet echt verder gegaan met mijn plan van playthrough 2 op hoogste moeilijkheidsgraadmisschien (n)ooit...
Maar met Ultra Hard vond ik the Frozen Wilds best pittig. (wel helemaal doorlopen op Ultra Hard de 1e keer (Y) uiteraard met de speciale armor die ik bij de hard playthough had gehaald)
(bepaalde challenges in Frozen Wilds vond ik dan echt niet meer fatsoenlijk te doen)
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 18-03-2019 15:08 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Volledig arsenaal heb ik idd niet eens gebruikt, in HZD zelf heb ik echt alleen maar mijn verschillende pijl en bogen gebruikt, in Frozen Wilds ben ik wel de Slingshots gaan gebruiken, maar Tearblaster en die Rattlers vond ik geen interesante combat experience.Finraziel schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:58:
Bij HZD heb ik zelf nog het idee dat een hogere moeilijkheidsgraad je misschien nog kan pushen om je volledige arsenaal te gebruiken ipv steeds dezelfde trucjes te gebruiken omdat het toch wel op alles werkt. Maar ik ben zelf ook nog niet echt verder gegaan met mijn plan van playthrough 2 op hoogste moeilijkheidsgraadmisschien (n)ooit...
Misschien dat ik binnenkort idd weer eens playthrough ga doen, krijg wel weer zin in de game nu ik er aantal keer over gepost heb.
Of ben je dan voor altijd de gratis games kwijt?
64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III
KloptVeneficus schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:59:
Kan iemand bevestigen dat je game library met gratis PS+ games wel intact blijft als je je lidmaatschap niet verlengt, en deze weer toegankelijk wordt zodra je weer vernieuwt?
Verwijderd

Bron: https://gamer.nl/artikele...-ea-access-komt-naar-ps4/
Wie lijkt dat wat voor op de PS4? Mij niet.
hoezo niet? je bent niet verplicht om het te nemen heVerwijderd schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:20:
Gerucht: EA Access komt naar PS4:
[Afbeelding]
Edit:
Als EA Access naar de PlayStation 4 komt, zal de service waarschijnlijk minder uitgebreid zijn dan op pc en Xbox One. De PS4 heeft namelijk, in tegenstelling tot de andere platformen, geen functionaliteit om spellen van oudere consoles af te spelen.

[ Voor 57% gewijzigd door BlackEyedAngel op 18-03-2019 19:40 ]
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
je kan geen reparatie request doen, zonder te bellen en allemaal codes door te geven..
+ als je adobe tag manager blokkeert, dan werkt de hele site niet eens.. wat een drama...
kan toch niet..
wat vinden jullie daarvan?
+ ze vinden dat als ene ps4 pro teveel lawaai maakt dat het maar zo is. zolang hij niet uitvalt of games afspeelt vinden ze het oke.
hmmm twijfel bijna om alle playstation stuff te sellen..
het is alleen er zijn wat van die mooie games... die het waard zijn om te spelen.. vdomme
R.G schreef op maandag 18 maart 2019 @ 20:22:
sjonge sjonge, sony met zijn playstation divisie, is ook om te huilen, microsoft heeft het beter voor elkaar,
je kan geen reparatie request doen, zonder te bellen en allemaal codes door te geven..
+ als je adobe tag manager blokkeert, dan werkt de hele site niet eens.. wat een drama...
kan toch niet..
+ ze vinden dat als ene ps4 pro teveel lawaai maakt dat het maar zo is. zolang hij niet uitvalt of games afspeelt vinden ze het oke.
hmmm twijfel bijna om alle playstation stuff te sellen..
het is alleen er zijn wat van die mooie games... die het waard zijn om te spelen.. vdomme

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Je kan ze weer spelen wanneer je PS+ hebt. Let wel: als je geen PS+ hebt, kan je games die voor PS+ komen dus ook niet toevoegen aan je bibliotheek. Als je dus 6 maanden geen PS+ hebt, kan je die titels niet toevoegen, dus ook niet later alsnog spelen.Veneficus schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:59:
Kan iemand bevestigen dat je game library met gratis PS+ games wel intact blijft als je je lidmaatschap niet verlengt, en deze weer toegankelijk wordt zodra je weer vernieuwt?
Of ben je dan voor altijd de gratis games kwijt?
Je kan niet achteraf gemiste PS+ titels alsnog toevoegen en spelen dus.
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Ter land, ter zee en in de kroeg
D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh
Ik zit er ook niet op te wachten.Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:20:
Gerucht: EA Access komt naar PS4:
[Afbeelding]
Als ik een game wil die van EA is dan koop ik hem wel, ik hoef geen subscription op een select aantal games die op deze manier gepubliceerd worden. (Weer een maandelijkse abbo erbij)
En dan zie ik het nog gebeuren dat bepaalde games alleen via EA Access only speelbaar zijn straks.
Wikipedia: EA Access
[ Voor 0% gewijzigd door schumi2004 op 19-03-2019 08:18 . Reden: typo ]
Ik ben toevallig zondag aan de DLC begonnen in afwachting van Sekiro die vrijdag uitkomt. Inmiddels The Heist en Turf Wars uitgespeeld en het is weer optimaal genieten hoor. Samen met GoW en Bloodborne toch wel mijn favoriete game deze generatie. Platinum is inmiddels ook binnen dankzij de Screwball uitdagingen en de tokens die je daarbij verdient. Ik ben geen trophy hunter, maar ik moest alleen nog wat outfitjes craften, dus ik dacht waarom ook niet. Platinum nummer 2 ná Bloodborne.Sp33dFr34k schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:15:
In 2 maanden tijd Spider-Man uitgespeeld, vond het toch wel een briljante game met een mooie storyline. Moet zeggen dat ik me in Act 1 aan het einde wel ff aan het vervelen was, maar dat kwam al snel goed qua verhaal. Heb tussendoor heel veel gefocussed op side missions en verzamelen, waardoor de platinum op het einde wel heel makkelijk was. Ik heb pas 9 platinum trophies, dus dat wil wel wat zeggenHet vechtsysteem vond ik op het begin ook wat saai, maar kan nu wel zeggen dat ze wel echt hun best hebben qua moves, maar ook qua gadgets, skills, suits, etc. Misschien dat ik over een tijdje nog voor de NG+ ga, vond de storyline toch wel heel tof
Ik speelde op het begin op de nieuwe Ultimate difficulty, maar dan zijn de Hammerhead hideouts echt schier onmogelijk met de latere waves. Dus die heb ik weer teruggezet op Spectacular. Wel mooi dat je dan gewoon alle gadgets moet inzetten om een goede kans te maken.
Ik ga proberen wat genuanceerder te reageren dan mijn voorgangers.R.G schreef op maandag 18 maart 2019 @ 20:22:
sjonge sjonge, sony met zijn playstation divisie, is ook om te huilen, microsoft heeft het beter voor elkaar,
Maar hier doel je dan op playstation support, het is wellicht wat overtrokken om de hele ps divisie hierop af te rekeken
Ik vind dat je als gebruiiker vrij bent om alles te blokken wat je niet wil, MAAR dan moet je dit soort zaken op de koop toe nemen.+ als je adobe tag manager blokkeert, dan werkt de hele site niet eens.. wat een drama...
kan toch niet..
Lawaaierige ps4 is zwaar irritant, met de nieuwere revisies word het steeds beter, maar het blijft een loterij.+ ze vinden dat als ene ps4 pro teveel lawaai maakt dat het maar zo is. zolang hij niet uitvalt of games afspeelt vinden ze het oke.
De switch heb ik volgens mij nog nooit gehoord, maar daar speel ik ook het minst mee, mjin kids heb ik er ook nooit over horen klagen, dus voorzichtig ga ik er vanuit dat die wel stil is. Een xbox one x kan ook luidruchtig zijn. De meeste volgens mij niet, maar let hier op indien je 2e hands of mogelijk een oudere versie koopt....)hmmm twijfel bijna om alle playstation stuff te sellen..
Ik had vroeger een pc met een overklokkers cpu cooler erop, maakte bak herrie, maar idd wel coole games. Je moet er soms wat voor over hebbenhet is alleen er zijn wat van die mooie games... die het waard zijn om te spelen.. vdomme
Afhankelijk van of je features van een pro nodig hebt zou je een slim kunnen overwegen, die zijn volgens mij in zijn algemeen stiller en iig de stilste ps4 die je kan krijgen.
10 second ninja DONE
Wat dat met de gequotete zinnen te maken heeft, is me wel een raadselSagat schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:10:
De switch heb ik ...
[...]
Ik had vroeger een pc met ...
hij wil ps spul verkopen omdat het te lawaaiereig is, switch en xb zijn de logische concurenten vandaar mijn ervaringen over geluidsproductie van die apparaten. PC stuk is relevant omdat ik toen ook zwaar last hard van veel herrie, maar dat het er voor over had omdat de games het waard waren.....zoiets.Twixie schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:00:
[...]
Wat dat met de gequotete zinnen te maken heeft, is me wel een raadsel. Die 2 zinnen hadden niets meer met de fan noise van de PS4 te maken
.
Helaas niet zo duidelijk met alle split quotes inderdaad, ben ook niet 100% wakker vandaag

[ Voor 5% gewijzigd door Sagat op 19-03-2019 11:08 ]
10 second ninja DONE
Zit je te dicht op de PS4!
Staat je geluid te zacht!
Of je bent vergeten je headset op te zettenAight! schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:10:
Als je te veel herrie van je PS 4 hebt, dan:
Zit je te dicht op de PS4!
Staat je geluid te zacht!
Maar het is voor veel mensen inc, mij een dingetje, mijn org ps4 was ook verschrikkelijk luid, die uiteindelijk verkocht en mijn pro is doorgaans wel stil (god of war was de eerste keer dat ik hem weer opmerkte).
Mogelijk is het nog een optie om de ps4 even buiten het tv meubel te zetten als ik die game echt veel ga spelen
10 second ninja DONE
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.