Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Segafreak83
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21-02 18:44
Ambition88 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:40:
Ik vind de gameplay en overall quality bij anthem toch een stuk hoger liggen dan bij destiny, ook heeft anthem een stuk meer diepgang. Ben blij als ie uit is. :)
Demo ook gespeeld, wat gaat het traaaaag. De wereld ziet er mooi uit, maar verder is het niet mijn ding. Vraag mij vooral ook af hoe lang het leuk blijft..

Viel mij vooral op, hoeveel ammo je nodig hebt om iemand om te leggen (in een no respawn zone) ja, ook al ben je dan nog maar lvl 10 of 12. Bulletsponge heb ik geen trek meer in..

• DigitalError
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 10:19
Segafreak83 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 12:25:
[...]

Demo ook gespeeld, wat gaat het traaaaag. De wereld ziet er mooi uit, maar verder is het niet mijn ding. Vraag mij vooral ook af hoe lang het leuk blijft..

Viel mij vooral op, hoeveel ammo je nodig hebt om iemand om te leggen (in een no respawn zone) ja, ook al ben je dan nog maar lvl 10 of 12. Bulletsponge heb ik geen trek meer in..
En dan niet stiekem over een maandje posten dat je zo'n zin hebt in The Division 2 he :+

PSN: rubensaurus

DigitalError schreef op zondag 3 februari 2019 @ 12:17:
[...]

je weet dat hij een geintje maakte he? :P ;)
Had even niet door dat het niét dezelfde persoon was ;)

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• Segafreak83
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21-02 18:44
Segafreak83 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:41:
[...]

Tof! Morgen krijg ik een andere nieuwe receiver, dus ik ga óók alles (opnieuw) nalopen ën aansluiten.

Benieuwd of het ook helpt. Zal mijn bevindingen hier posten :).
Nieuwe receiver aangesloten, en alle kabels nagelopen. Bleek dat er nog een HDMI 1.3 kabel aangesloten zat (van receiver out naar de tv (oeps). Dus die kabel ertussenuit gehaald en een andere aangesloten.

Sindsdien nergens last van gehad. Nu even aankijken. Koop nog geen nieuwe kabels, want nog geen 4k tv ;).

• v8power67
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:17

v8power67

CORSA B GSI/MANTZEL/ST LOWERED

Anton.net schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 23:24:
Daarnet viel m'n ps4 plots uit.
Toen ik hem opnieuw opstartte, had hij een minuutje nodig om bij te komen en vervolgens de software te herstellen. Ik kreeg de melding dat het om fout ce-36329-3 ging
Nu lijkt alles weer normaal..

Iemand ervaring?
Draai je de beta os 6.50 ?
Zo niet dan kan bet nog steeds gewoon een losstaande error zijn. Zet je je ps4 in restmode ?
Toen ik dat deed vroeger kreeg ik wel vaker rare dingen. Sindsdien doe ik hem gewoon volledig afsluiten.

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA B NIEUWE VELGEN!/ 4770k@4.4ghz||EVGA 1070 FTW2 stock|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 09:02
Jorgen schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 21:46:
@Twixie surround en virtual surround zijn een soort marketing gimmicks bij headsets. Als er al voldoende verschillende drivers/speakertjes in de headsets zitten, dan zitten ze ook zo dicht op elkaar dat je er niet veel van merkt.
Ben ik het niet mee eens. Sowieso hoeft het geen 'true' surround te zijn (met meerdere drivers). Virtual (dus met psycho-akoestische truuks) is voldoende.
Maar zeggen dat dat puur marketing is, klopt natuurlijk niet. Je hebt wel degelijk wat extra surround illusie. Vraag is natuurlijk hoeveel die 'wat' is, en ja, daar zal het nooit in de buurt komen van een echte surround setup. Maar bvb PSVR doet evenzeer aan 3D audio, en merk je ook in sommige games.

Maar bon, daarmee is mijn vraag nog altijd niet beantwoord: heeft elke game dat via speakers 5.1 aanbiedt, ook virtual surround in headsets die het aanbieden ? Of dus, met die Wireless Gold, zijn die game-specifieke profielen gewoon nog tweaks, of zijn het echt alleen die games met een profiel die VSS hebben ?

Overigens zou VR een andere use case zijn om een headset (of specifiek de Wireless Gold) aan te schaffen. Aangezien we thuis met verschillenden PSVR gebruiken, zijn die in-ear dopjes nu niet bepaald hygiënisch, en zou een headset dus wel beter zijn. En ja, ik weet dat je de Wireless Gold dan via kabeltje moet aansluiten.

Twixie wijzigde deze reactie 03-02-2019 14:19 (12%)

v8power67 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 14:05:
[...]

Draai je de beta os 6.50 ?
Zo niet dan kan bet nog steeds gewoon een losstaande error zijn. Zet je je ps4 in restmode ?
Toen ik dat deed vroeger kreeg ik wel vaker rare dingen. Sindsdien doe ik hem gewoon volledig afsluiten.
Nee ik draai nog de gewone software.
Meestal zet ik m'n PS volledig uit. Het zal wel een eenmalige error zijn geweest (hoop ik).

Draai jij 6.5 al? Merk je een verschil?
Ik heb de beta nog niet geprobeerd omdat er een paar dagen terug te weinig codes beschikbaar waren. Nu heb ik wel toegang zie ik..

• v8power67

v8power67

Anton.net schreef op zondag 3 februari 2019 @ 15:35:
[...]

Nee ik draai nog de gewone software.
Meestal zet ik m'n PS volledig uit. Het zal wel een eenmalige error zijn geweest (hoop ik).

Draai jij 6.5 al? Merk je een verschil?
Ik heb de beta nog niet geprobeerd omdat er een paar dagen terug te weinig codes beschikbaar waren. Nu heb ik wel toegang zie ik..
Ja draai hem momenteel maar merk niks nieuws. Op het iets amoother aanvoelende menus maar dat is altijd met een nieuwe os en dan na tijdje is weer zoals altijd.

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA B NIEUWE VELGEN!/ 4770k@4.4ghz||EVGA 1070 FTW2 stock|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

bram1984 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 17:04:
@dvdkiwi Hoe gaat het met Nioh? Net zo goed als Bloodborne?
Gaat prima! Erg leuke game :)
Ondanks dat de combat 'souls achtig' is, is de game toch anders dan Bloodborne. Komt vooral door oa de Japanse samurai sfeer, de manier van verhaalvertelling, de hoeveelheid loot die dropt, de manier van (verhaal) missies starten en het hele blacksmith systeem.
Voor nu durf ik 'm zeker wel even goed als Bloodborne te noemen ja. De voldoening die je eruit haalt nadat je een baas verslaat welke je de eerste 10 pogingen als onmogelijk achtte is wederom erg tof.

dvdkiwi wijzigde deze reactie 04-02-2019 10:12 (4%)

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• Crxtreem
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 09:58
Ik heb nu een aantal games uit de playstation store aangeschaft en kan deze spelen op mijn account.

Echter als ik overschakel naar een account van mijn kids dan kan ik deze niet spelen.
Zijn de spellen die ik aanschaf alleen op mijn eigen account te spelen, of moet ik iets anders instellen?

Ik wil namelijk wat spelletjes aanschaffen voor de kids zodat ze die ook zelf kunnen spelen op hun account.

• Raem
  • Laatst online: 21-02 20:50
Crxtreem schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:19:
Ik heb nu een aantal games uit de playstation store aangeschaft en kan deze spelen op mijn account.

Echter als ik overschakel naar een account van mijn kids dan kan ik deze niet spelen.
Zijn de spellen die ik aanschaf alleen op mijn eigen account te spelen, of moet ik iets anders instellen?

Ik wil namelijk wat spelletjes aanschaffen voor de kids zodat ze die ook zelf kunnen spelen op hun account.
Je moet het account waarmee je de aankopen doet instellen als primair account.

https://manuals.playstati.../settings/activation.html

• Twixie
  • Laatst online: 09:02
Raem schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:26:
[...]
instellen als primair account.
Kleine correctie: je moet de PS4 instellen als primair systeem voor dat account ;).
Je kan dus op 1 systeem meerdere accounts hebben waarvan dat systeem primary is. Maar van 1 account kan je slechts 1 systeem primary hebben. Dat is dus bvb al wat problematisch als je thuis 2 PS4s hebt.

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 09:37
v8power67 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 15:42:
[...]

Ja draai hem momenteel maar merk niks nieuws. Op het iets amoother aanvoelende menus maar dat is altijd met een nieuwe os en dan na tijdje is weer zoals altijd.
Hoe kom je aan die beta's dan, moet je je daar voor inschrijven ofzo ?

/edit:
Ja dus, even geduld hebben denk
Thank You
Please fill in the questions below.

Registration Completed
Thanks for completing; we'll be in touch if you're selected for participation in the Beta.

schumi2004 wijzigde deze reactie 04-02-2019 13:01 (24%)

schumi2004 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:59:
[...]

Hoe kom je aan die beta's dan, moet je je daar voor inschrijven ofzo ?

/edit:
Ja dus, even geduld hebben denk

[...]
https://www.playstation.c...rmware-beta-registration/
Om 21 uur is de reveal van die Apex Legends game. (Titanfall BR)
Hier op Twitch

Anton.net wijzigde deze reactie 04-02-2019 20:56 (5%)

• DigitalError
Anton.net schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:55:
Om 21 uur is de reveal van die Apex Legends game. (Titanfall BR)
Hier op Twitch
Ziet er goed uit!

• Kidjuh
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 01:19
Download is ook al beschikbaar!

PSN: Kidjuh

• DigitalError

• Kidjuh
  • Laatst online: 01:19
Thanks! Zat op de telefoon dus werkte even niet lekker. Ik ga zo al even knallen, alleen geen mic. ivm slapende vriendin.

PSN: Kidjuh

• v8power67

v8power67

Paar minuten beeld gekeken van die nieuwe game. Maar nee is niks voor mij. Snap sowieso die hele battle royale hype niet, maar zal aan mij liggen gezien de populariteit..

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 10:11
v8power67 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:53:
Paar minuten beeld gekeken van die nieuwe game. Maar nee is niks voor mij. Snap sowieso die hele battle royale hype niet, maar zal aan mij liggen gezien de populariteit..
Ik vond hem wel lekker spelen eigenlijk. Heeft wel veel van Titanfall en COD, maar toch zijn eigen smoel. Abilities effe wennen, maar ook niet verkeerd (al is het ook weer niet heel origineel). Verder prima map en een aardig stabiele game. Prima shooter om even te testen.

Martinspire - PC, PS4, X1

v8power67 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:53:
Ik heb 'm gisteren gedownload maar na het zien van wat trailers denk ik dat ik 'm niet eens op ga starten.

• TDB
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 09:47
PSN plus spellen zijn inmiddels te downloaden

PSN: TDBtje

• BlackEyedAngel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 05:10

BlackEyedAngel

Just a nice guy

Paar dagen geleden gaat m'n controller kaput, ik bestel nieuwe. Na een paar dagen wachten gaat eindelijk de deurbel en..
hebben ze de blue camouflage opgestuurd ipv de Midnight Blue |:( :'(

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• ExquisiteSteez
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 21-02 14:28
Heb net de platinum van TLoU gehaald. Ik ben normaal niet zo'n trophy hunter, maar deze wilde ik al lang hebben. Het is best een grind om die trophy te bemachtigen!

Nu ga ik eens naar For Honor kijken, het is toch gratis
Die Apex Legends lijkt me niets

• Sub-madara1310
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 08:10
hey, Ik heb kort geleden een ps4 controller gekocht en het kwam zonder een usb kabel.
Ik wil nu een usb kopen maar wil de standaard die meekomt. Kan iemand me helpen.

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 09:37
Sub-madara1310 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 17:11:
hey, Ik heb kort geleden een ps4 controller gekocht en het kwam zonder een usb kabel.
Ik wil nu een usb kopen maar wil de standaard die meekomt. Kan iemand me helpen.
Want, die standaard meegeleverd wordt laad sneller op?
Gewoon een willekeurige goeie kabel pakken, klaar.

• Sub-madara1310
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 08:10
schumi2004 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 17:13:
[...]

Want, die standaard meegeleverd wordt laad sneller op?
Gewoon een willekeurige goeie kabel pakken, klaar.
Nee, door verschillende usb kabels te gebruiken gaat die batterij sneller op of het laad helemaal niet meer. Ik denk dat het met die volt te make heeft..
Sub-madara1310 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 17:11:
https://www.bol.com/nl/s/...+kabel&view=list&origin=9

Ik heb er 1 van 3 meter gehaald en die werkt ook perfect.

Mijn YouTube / Mijn SoundCloud

Sub-madara1310 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 17:29:
[...]

Nee, door verschillende usb kabels te gebruiken gaat die batterij sneller op of het laad helemaal niet meer. Ik denk dat het met die volt te make heeft..
Nog nooit gehoord dit.

@ExquisiteSteez Days Gone ziet er iedere trailer beter uit. Zin in.

bram1984 wijzigde deze reactie 05-02-2019 18:24 (10%)

• Tweakmans
  • Laatst online: 20-02 23:45
Anton.net schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 16:28:
Heb net de platinum van TLoU gehaald. Ik ben normaal niet zo'n trophy hunter, maar deze wilde ik al lang hebben. Het is best een grind om die trophy te bemachtigen!
Nice! Na de game vroeger op PS3 gespeeld te hebben, ben ik nu de remastered versie op PS4 ook opnieuw aan het doen op Grounded. Wel erg pittig, maar wat blijft het toch een geweldige game.

Tweakmans wijzigde deze reactie 05-02-2019 18:45 (5%)

Tweakmans schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 18:44:
[...]

Nice! Na de game vroeger op PS3 gespeeld te hebben, ben ik nu de remastered versie op PS4 ook opnieuw aan het doen op Grounded. Wel erg pittig, maar wat blijft het toch een geweldige game.
Haha, ik heb alle trophies behalve grounded en grounded plus. Die tellen niet mee voor de platinum. :P
Ben maar tot survivor gegaan.
Soms toch wel leuk om voor een goede game die extra mile te gaan, om platinum te halen :)

• TDB
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 09:47
Aan hitman begonnen vanavond (gratis voor PSN plus in februari), leuk spel!

PSN: TDBtje

• Krekatos
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 13-02 18:28
Mijn PS4 speelt sinds vandaag geen geluid meer af via de tv.

Ik heb dit vaker gehad, was een kwestie van PS4 uit- en aanzetten en dan had ik weer geluid. Ditmaal niet. Ik heb een nieuwe HDMI-kabel geprobeerd en een andere ingang op de TV zonder succes. Ook op een andere tv geprobeerd en hetzelfde is het geval.

Het gekke is dat wanneer ik mijn headset aansluit op de controller, ik wel geluid heb via mijn headset. Het leek me dus te liggen aan de instellingen van de PS4. Na het menu ingedoken te zijn, kwam ik erachter dat alles stond zoals het hoort, dus HDMI-out/optical out (afhankelijk of ik met receiver speel of niet) en dus niet via de headset. Ook wanneer ik alleen de chat-audio via de headset wil laten verlopen en de overige audio via de tv, hoor ik alleen de chat-audio via mijn headset en niets via mijn tv.

Iemand een idee? Op het internet lees ik meerdere berichten, maar vooral dat het probleem aanwezig is en geen oplossingen.

• Krekatos
Heb ik al geprobeerd zoals ik al had beschreven. Helaas werkte dat niet.

• Blaat
  • Registratie: september 2007
  • Nu online

Blaat

Hardware fanaat!

Krekatos schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 21:06:

Ik heb dit vaker gehad, was een kwestie van PS4 uit- en aanzetten en dan had ik weer geluid. Ditmaal niet. Ik heb een nieuwe HDMI-kabel geprobeerd en een andere ingang op de TV zonder succes. Ook op een andere tv geprobeerd en hetzelfde is het geval.

Het gekke is dat wanneer ik mijn headset aansluit op de controller, ik wel geluid heb via mijn headset. Het leek me dus te liggen aan de instellingen van de PS4. Na het menu ingedoken te zijn, kwam ik erachter dat alles stond zoals het hoort, dus HDMI-out/optical out (afhankelijk of ik met receiver speel of niet) en dus niet via de headset. Ook wanneer ik alleen de chat-audio via de headset wil laten verlopen en de overige audio via de tv, hoor ik alleen de chat-audio via mijn headset en niets via mijn tv.

Iemand een idee? Op het internet lees ik meerdere berichten, maar vooral dat het probleem aanwezig is en geen oplossingen.
Kan je eens switchen tussen de PCM/DTS/DD outputs van de PS4? Sommige TV's hebben er een handje van om na een update bepaalde codecs wel of niet te ondersteunen.

PCM stereo zou altijd moeten werken, maar je weet maar nooit.

Asus C7H | AMD Ryzen 7 2700X | 16GB DDR4 3600C15 | AMD Radeon VII | Samsung 970 EVO 1TB | LG 27UK850-W | Corsair HX1000i | Custom Loop

Krekatos schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 07:50:
[...]

Heb ik al geprobeerd zoals ik al had beschreven. Helaas werkte dat niet.
Excuses, compleet overheen gelezen. Heb je toevallig ook al in de settings van je TV gekeken?

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10:01
Krekatos schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 21:06:

Is de HDMI poort niet beschadigd of vuil van binnen?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Nieuwe (en zeer vette) Metro CGI trailer. De hype begint op te zwellen. Ben inmiddels bijna halverwege met Last Light, dus we liggen op schema. 8)

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 09:40

The Inquisitor

Greetings weaklings

De kans dat ik hm nu bij release haal is aan het groeien :)

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
Sub-madara1310 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 17:29:
[...]

Wie heeft je dat wijs gemaakt? Elke willekeurige kabel is goed. Je kunt zelfs van die oplaadstations gebruiken en die gaan gewoon perfect.

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 10:20

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Typhone schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:29:
[...]

Wie heeft je dat wijs gemaakt? Elke willekeurige kabel is goed. Je kunt zelfs van die oplaadstations gebruiken en die gaan gewoon perfect.
Ik ging er al half vanuit dat dit een soort van sarcasme/troll post was van sub-madaara. Laat ik iig bijdragen dat ik het verhaal ook op zijn minst 'nogal onwaarschijnlijk' vind .

En misschien voor ons allemaal (en dan niet eens per se over die post, maar in het algemeen), een geintje moet kunnen, maar het is het internet, het is tekst, dus sarcasme graag vergezellen van een smileytje zodat het makkelijk herkenbaar is.

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

PlayStation Europe

Some of the biggest games get big discounts this week on PS Store, including #RDR2, Shadow of the #TombRaider and #BattlefieldV.

See the full list of promotions:

https://blog.eu.playstati...starts-today/#sf207263282

Even kijken of er wat leuks tussen zit.

Hitman is een echte aanrader. Ik had de game sinds het begin, maar ik ben er een maandje geleden pas echt mee begonnen. Ik speel de maps uit Hitman 1 in Hitman 2 voor de verbeteringen. Inmiddels heb ik 80% van de trofeeën in de Hitman 2 prologue en ik ga proberen de 100% te halen om me een echte Hitman te voelen.

Mijn YouTube / Mijn SoundCloud

The Inquisitor schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:26:
De kans dat ik hm nu bij release haal is aan het groeien :)
Ja ik heb 'm dit weekend in de pre-order gegooid. Tot nu toe zien de trailers er zeer gelikt uit en als je je bedenkt dat de vorige 2 titels met een relatief klein team en idem budget zijn gemaakt, stemt het me vrij hoopvol dat ze hier al 5 jaar mee bezig zijn. Het moet haast wel goed worden, zou je denken.

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 09:40

The Inquisitor

Greetings weaklings

bram1984 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:54:
[...]

Ja ik heb 'm dit weekend in de pre-order gegooid. Tot nu toe zien de trailers er zeer gelikt uit en als je je bedenkt dat de vorige 2 titels met een relatief klein team en idem budget zijn gemaakt, stemt het me vrij hoopvol dat ze hier al 5 jaar mee bezig zijn. Het moet haast wel goed worden, zou je denken.
Mee eens, ik heb hoge verwachtingen moet ik zeggen.

Het viel me wel op dat de releaseprijs enigzins is gedaald bij wehkamp, bol enz. hij was maandenlang 65 en nu circa 57. .

Alienware M17 | iPhone 8 | iPad Air 2 | aTV 4 | aWatch s3 | Sonos | Philips Hue | Synology DS216+II | PS4 PRO & PSVR

The Inquisitor schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:59:
[...]

Mee eens, ik heb hoge verwachtingen moet ik zeggen.

Het viel me wel op dat de releaseprijs enigzins is gedaald bij wehkamp, bol enz. hij was maandenlang 65 en nu circa 57. .
Ik heb 'm voor € 55,- bij Bol inclusief gratis setje Metro thumb sticks.
Hmmmm, Mutant year Zero voor 26,-
Tempting, must resist .... :9

Fools! said I, You do not know, Silence like a cancer grows!

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

-SaveMe- schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:42:
[...]

Hmmmm, Mutant year Zero voor 26,-
Tempting, must resist .... :9
Ik twijfel juist over god of war.......ik heb geen tijd, een gruwelijke back log (Waaronder alle god of war games, kan alleen daar al jaren mee vooruit |:( ) maar 20 eruo is geen geld voor wat velen een van de beste ps4 games en zelfs games van deze generatie noemen.......maat/kennis van me is een ras echte pc masterrace fanboy en zelfs hij twijfelde om gewoon een ps4 voor deze game te scoren......dus denk dat ik binnenkort toch maar deze game haal :D

@Sagat Doen! GoW is echt meesterlijk, zet je backlog in de wachtrij en ga starten met GoW!

Sagat schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:04:
[...]

Ik twijfel juist over god of war.......ik heb geen tijd, een gruwelijke back log (Waaronder alle god of war games, kan alleen daar al jaren mee vooruit |:( ) maar 20 eruo is geen geld voor wat velen een van de beste ps4 games en zelfs games van deze generatie noemen.......maat/kennis van me is een ras echte pc masterrace fanboy en zelfs hij twijfelde om gewoon een ps4 voor deze game te scoren......dus denk dat ik binnenkort toch maar deze game haal :D
Het is wat mij betreft nu niet zo dat je heel veel mist aan de vorige GoW delen. Zijn gewoon fixed camera hack en slashers. Ik heb GoW3 remastered even op de makkelijkste stand doorgespeeld voordat GOW 2018 uitkwam, maar heel boeiend was het allemaal niet. Ben alles eigenlijk wel weer vergeten inmiddels. GoW 2018 staat echt op zichzelf.
Is deze al voorbij gekomen ... ?

Dit is de eerste volgende game die ik weer eens op release ga halen.

Schiet ook niet op nu met al die 100u+ games die ik aan spelen ben, nu DQXI, dan Divinity Original Sin II en dan, als dat nog lukt voor Days nog Oddysey ..... pffttttt :9

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 10:22
In het begin dat ik de nieuwe GoW ging spelen, dacht ik van: is dit het nou? Maar naarmate het spel vordert heeft het mij echt gepakt en vind ik hem beter dan GoW 3. Gewoon een geweldige ervaring so far.
vinom schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:09:
In het begin dat ik de nieuwe GoW ging spelen, dacht ik van: is dit het nou? Maar naarmate het spel vordert heeft het mij echt gepakt en vind ik hem beter dan GoW 3. Gewoon een geweldige ervaring so far.
Met @bram1984 De voorgaande delen konden mij niet boeien, maar deze is echt super; erg mooi grafisch, mooie wereld, erg goede combat, goede pacing, rpg elementen, alles top :)

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

bram1984 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:07:
[...]

Het is wat mij betreft nu niet zo dat je heel veel mist aan de vorige GoW delen. Zijn gewoon fixed camera hack en slashers. Ik heb GoW3 remastered even op de makkelijkste stand doorgespeeld voordat GOW 2018 uitkwam, maar heel boeiend was het allemaal niet. Ben alles eigenlijk wel weer vergeten inmiddels. GoW 2018 staat echt op zichzelf.
Ja, het is meer mijn eigen dwangneurose dan iets wat ik goed kan onderbouwen, helemaal omdat het (idd i.t.t. bijvoorbeeld de stap van gow 2 naar 3) een soort van nieuw begin is.
En dat is ook precies waarom ik dit dus ga doen. En dan idd misschien lekker starten met easy zodat ik iig het verhaal lekker al meepak, en het mezelf lekker moeilijk maken dan dan altijd nog wel. Als ik hem op (te) moeilijk zet is de drempel lekker spelen al snel te hoog

Andere dwangeurose van me is dan weer wel dat ik dat slecht trek.......oh het is nu zo makkelijk, toch maar wat moeilijker, anders is het saai......en dan weer zwaar geowned worden door de volgende Baas/mid boss of zelfs groepje popcorn vijandend :P

@Sagat Zet hem gewoon op normal. Is prima te doen. Enige struikelpunt is dan de Valkyrie Queen. Maar je kan altijd terugvallen op easy, of doen wat ik heb gedaan, middelvinger naar haar opsteken en move on :p

bram1984 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:07:
[...]
Het is wat mij betreft nu niet zo dat je heel veel mist aan de vorige GoW delen.
Behalve het belangrijkste: het verhaal ;)
Daarnaast zijn, hoe tof GoW 2018 ook is, de vorige delen echt vele malen epischer dan de nieuwe imo.
Alleen het begin van GoW 3 al:
spoiler:
De game begint dat je op Gaia's hand aan het vechten bent terwijl zij Mount Olympus beklimt op weg naar Zeus, Hades en Hercules en waar je opeens halverwege bruut wordt verstoord door Poseidon die met 4 paarden uit het water omhoog komt :D
.
Daar kan een
spoiler:
5 minuten durend gevecht tegen een hipster met tattoos
echt niet tegenop ;)

Natuurlijk, de fixed camera standpunten voelen wat verouderd aan en de games zijn ondertussen wat gedateerd (vooral deel 1 en 2) maar qua mythische monsters en epische bossfights steken de vorige 3 delen echt boven de nieuwe uit.
Zelfs de puzzels en de combat (pure hack 'n slash zoals ze bedoeld waren) vond ik in de vorige delen (iets) beter dan in dit deel.
Neemt niet weg dat ik GoW 2018 één van de beste games van deze generatie vind en dat de nieuwe opzet mij echt prima bevalt. De serie kon wel verfrissing gebruiken, zeker na het relatief matige Ascension.

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

dvdkiwi schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:36:
[...]

Daarnaast zijn, hoe tof GoW 2018 ook is, de vorige delen echt vele malen epischer dan de nieuwe imo.
spoiler:
De game begint dat je op Gaia's hand aan het vechten bent terwijl zij Mount Olympus beklimt op weg naar Zeus, Hades en Hercules en waar je opeens halverwege bruut wordt verstoord door Poseidon die met 4 paarden uit het water omhoog komt :D
.
Daar kan een
spoiler:
echt niet tegenop ;)

Natuurlijk, de fixed camera standpunten voelen wat verouderd aan en de games zijn ondertussen wat gedateerd (vooral deel 1 en 2) maar qua mythische monsters en epische bossfights steken de vorige 3 delen echt boven de nieuwe uit.
Zelfs de puzzels en de combat (pure hack 'n slash zoals ze bedoeld waren) vond ik in de vorige delen (iets) beter dan in dit deel.
Neemt niet weg dat ik GoW 2018 één van de beste games van deze generatie vind en dat de nieuwe opzet mij echt prima bevalt. De serie kon wel verfrissing gebruiken, zeker na het relatief matige Ascension.
Zeg dat nou niet :+

Nee zonder dollen, tuurlijk het liefst speel je alle delen op volgorde, en het liefst dan ook nog zoals ze bedoeld waren, remakes/masters etc hebben soms toch weer veranderingen..........maar in dit geval ga ik het riskeren. De oude gow's staan zeker nog op de todo lijst (of ze er ooit afkomen is natuurlijk vers 2 :P )

Gewoon doen Sagat! GoW 3 speel je in een kleine 10 uurtjes wel doorheen, zeker op easy.
Kijk van tevoren even een samenvatting op YT van het verhaal tot dan toe (deel 1, 2, Chains of Olympus en Ghost of Sparta) en je bent helemaal bij voordat je aan de nieuwe begint.
Met voldoende verhaalkennis zul je enkele wtf momenten in GoW 2018 ook met meer open mond aanschouwen ;)

• Joetje079
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 05:46
-SaveMe- schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:17:
@Sagat Zet hem gewoon op normal. Is prima te doen. Enige struikelpunt is dan de Valkyrie Queen. Maar je kan altijd terugvallen op easy, of doen wat ik heb gedaan, middelvinger naar haar opsteken en move on :p
Zelfs op easy kreeg ik nog een aantal keer een flink pak slaag van haar ;)

-PSN: Youri079-

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

dvdkiwi schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:46:
Gewoon doen Sagat! GoW 3 speel je in een kleine 10 uurtjes wel doorheen, zeker op easy.
Kijk van tevoren even een samenvatting op YT van het verhaal tot dan toe (deel 1, 2, Chains of Olympus en Ghost of Sparta) en je bent helemaal bij voordat je aan de nieuwe begint.
Met voldoende verhaalkennis zul je enkele wtf momenten in GoW 2018 ook met meer open mond aanschouwen ;)
LOL i hate you ;)

Je weet dat ik die games heb liggen he? ps2 versies, ps3 versies, zelfs die psp/vita versies in de vorm van de collection 2 en dan ook nog judgment ofzo (zat keertje in de plus volgens mij)

Dus ja......kiezen of delen.......en ik denk dat ik dan lekker toch nu de huidige topper ga spelen en dan later/ooit wellicht never dan voor de prequels ga.

dvdkiwi schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:36:
[...]

spoiler:
.
Daar kan een
spoiler:
echt niet tegenop ;)

Ik heb een samenvatting gekeken van de delen voor deel 3.

Dat is natuurlijk redelijk persoonlijk. Ik vind deel 3 lang niet zo episch als GoW 2018. Het voelt allemaal heel verouderd en lineair aan en het is veel te arcade omdat het totaal over the top is. Het gaat mijn inziens het epische totaal voorbij richting het nagenoeg absurde en lachwekkende. Nee, dan maken de meeste gevechten en de manier waarop ze in beeld zijn gebracht in het nieuwe deel een stuk meer indruk op me, eigenlijk.

Verder heb ik sowieso niet zo heel veel met hack & slash, dus de nieuwe opzet bevalt me echt vele malen beter. Het is veel meer in-your-face en ales komt harder binnen. Ik ben letterlijk meerdere malen gaan staan om een ovatie te geven. Dat heb ik met deel 3 geen een keer gehad. Maakt ook niet uit verder, aangezien de game oorspronkelijk uit 2010 komt.
bram1984 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:03:
[...]
(...) omdat het totaal over the top is.
Natuurlijk is het over de top; je bent de zoon van Zeus en neemt het op tegen zowat elke grote Griekse god die je maar kunt verzinnen waarbij jij veelal niet veel groter bent dan hun vingernagel >:)
Die epische over de top gevechten miste ik ontzettend in GoW 2018; had buiten misschien enkele mini-bosses nergens een "holy sh*t, wat een epische gevecht is dit!" gevoel bij. Vond de echte bossfights eerder vervelend en langdradig dan leuk. Dat was de enige omslag die me tegenviel, de rest van de vernieuwingen zijn echt spot on.
Je zou zowat kunnen stellen dat GoW1/2/3 =! GoW 2018.
Kratos wordt oud, ik snap het ook wel. In 2020 vecht ie waarschijnlijk enkel nog tegen liliputters ;)

dvdkiwi wijzigde deze reactie 06-02-2019 13:39 (11%)

dvdkiwi schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:17:
[...]

Natuurlijk is het over de top; je bent de zoon van Zeus en neemt het op tegen zowat elke grote Griekse god die je maar kunt verzinnen waarbij jij veelal niet veel groter bent dan hun vingernagel >:)
Die epische over de top gevechten miste ik ontzettend in GoW 2018; had buiten misschien enkele mini-bosses nergens een "holy sh*t, wat een epische gevecht is dit!" gevoel bij. Dat was de enige omslag die me tegenviel, de rest van de vernieuwingen zijn echt spot on.
Je zou zowat kunnen stellen dat GoW1/2/3 =! GoW.
Kratos wordt oud, ik snap het ook wel. In 2020 vecht ie waarschijnlijk enkel nog tegen liliputters ;)
Niet?

spoiler:
Dat je in die berg in die lift zit en dat ineens die draak langs komt. En dan vervolgens het gevecht met dat beest buiten en de manier waarop je op het einde dat stuk rots door hem heen jast. Mijn mond viel echt open. Ook het gevecht met Baldur op het einde waarbij die giant meehelpt vond ik echt episch. Dan is er nog een gevecht tegen Baldur op de rug van een draak en ook het moment dat hij die slang aanvalt terwijl jij er nog in zit. Dat soort momenten en hoe ze in beeld worden gebracht, heb ik dan weer gemist in GoW3. Als je dat niet episch vindt, dan weet ik het ook niet.

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 07:10
Voorgaande God of War titels heb ik kort geprobeerd, maar vond ik het allemaal toch net niet. Had nog een waardebon van Bol.com liggen dus heb sinds gisteren de nieuwe God of War voor een tientje. Hopelijk vind ik deze wel leuk :P

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Niet echt nee. In mijn ogen moet Kratos het, zoals ie altijd gedaan heeft omdat ie het nu eenmaal verplicht is aan zijn niet geheel vrijwillig verkregen titel "God of War", opnemen tegen goden die vele malen groter en sterker zijn dan hemzelf,
spoiler:
niet tegen 2 kerels van zijn eigen lengte die gelijkwaardig zijn. Dan kunnen ze er een draak en een slang (heel tof trouwens!) bij gooien maar het blijft lijken op een veredeld UFC gevecht in plaats van een gevecht tegen goden.

Ik zeg niet dat de gevechten in de nieuwe GoW (allemaal) saai zijn, ze zijn alleen erg wennen als je de grote Griekse goden uit de vorige delen gewend bent ;)
Elk zijn meug natuurlijk.

dvdkiwi schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:59:
[...]

Niet echt nee. In mijn ogen moet Kratos het, zoals ie altijd gedaan heeft omdat ie het nu eenmaal verplicht is aan zijn niet geheel vrijwillig verkregen titel "God of War", opnemen tegen goden die vele malen groter en sterker zijn dan hemzelf,
spoiler:
niet tegen 2 kerels van zijn eigen lengte die gelijkwaardig zijn. Dan kunnen ze er een draak en een slang (heel tof trouwens!) bij gooien maar het blijft lijken op een veredeld UFC gevecht in plaats van een gevecht tegen goden.

Ik zeg niet dat de gevechten in de nieuwe GoW (allemaal) saai zijn, ze zijn alleen erg wennen als je de grote Griekse goden uit de vorige delen gewend bent ;)
Elk zijn meug natuurlijk.
Ok, dan verschillen we daarin dus van mening. Ik vond het wel fijn dat de nieuwe een stukje geloofwaardiger is, hoewel alles nog wel fantasy is. Naast het absurde zal het ook met de technische beperkingen te maken hebben dat de gevechten uit deel 3 totaal geen indruk op mij maken. Dat en het totale ongeloofwaardige. Als je net zo groot als een vingertop bent, kan die reus je natuurlijk ook gewoon vastpakken en als een mier fijnknijpen, maar dat werkt natuurlijk niet op die manier. 8)7 :+

• Winkiller
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21-02 18:42

Winkiller

De Mopperpot

Sagat schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:04:
[...]

Ik twijfel juist over god of war.......ik heb geen tijd, een gruwelijke back log
En toch zie ik je heel erg veel voorbij komen in Topics, misschien besteed je daar te veel tijd aan ga gamen. ;)

Winkiller wijzigde deze reactie 06-02-2019 14:12 (3%)

Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.

bram1984 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:10:
[...]
Ok, dan verschillen we daarin dus van mening.
Ik ben blij dat we niet allemaal hetzelfde vinden. Wel leuk om te zien hoe jij weer andere dingen als episch ervaart d:)b
bram1984 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:10:
[...]
Als je net zo groot als een vingertop bent, kan die reus je natuurlijk ook gewoon vastpakken en als een mier fijnknijpen (...)
Dat probeerde Kronos toch ook ;)

dvdkiwi wijzigde deze reactie 06-02-2019 14:21 (37%)

• Krekatos
Blaat schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 08:46:
Kan je eens switchen tussen de PCM/DTS/DD outputs van de PS4? Sommige TV's hebben er een handje van om na een update bepaalde codecs wel of niet te ondersteunen.

PCM stereo zou altijd moeten werken, maar je weet maar nooit.
Zojuist geprobeerd, maar zonder resultaat helaas. Ik heb de laatste drie maanden overigens ook geen update gehad in de tv. Ook elke PS4 audiosetting geprobeerd i.c.m. alle audiosettings op mijn tv, maar ook zonder geluid.

Ik ga het vanavond verder proberen, verschrikkelijk irritant dit, hopelijk vind ik snel wat.
Krekatos schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:42:
[...]

Zojuist geprobeerd, maar zonder resultaat helaas. Ik heb de laatste drie maanden overigens ook geen update gehad in de tv. Ook elke PS4 audiosetting geprobeerd i.c.m. alle audiosettings op mijn tv, maar ook zonder geluid.

Ik ga het vanavond verder proberen, verschrikkelijk irritant dit, hopelijk vind ik snel wat.
PS4 op andere TV proberen? Ander HDMI apparaat op de PS4 HDMI poort (TV) proberen? Dan kun je dingen gaan uitsluiten.

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 08:06
Bij werkt audio via de TV speaker plots ook niet meer. Wel via de headset. Nog niet kunnen vinden hoe en wat.
Haha ja precies. Dat gaat toch helemaal nergens over. Ja het zijn goden en het is fantasy, maar zelfs dan kan je het iets té absurd en belachelijk maken. }:| ;)
maartend schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:12:
Bij werkt audio via de TV speaker plots ook niet meer. Wel via de headset. Nog niet kunnen vinden hoe en wat.
Gaan jullie eens allemaal even een fatsoenlijke home cinema kopen, jongens. Wie gebruikt er tegenwoordig nu zijn TV speaker? O-)

• Blaat
  • Nu online

Blaat

Hardware fanaat!

bram1984 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:26:
[...]

Gaan jullie eens allemaal even een fatsoenlijke home cinema kopen, jongens. Wie gebruikt er tegenwoordig nu zijn TV speaker? O-)
Vind ik sowieso iets opvallends. Veel mensen die ik ken moeten per se een 65" OLED hebben maar bij een goed geluidssysteem trekken ze de grens. Een soundbar kan er soms nog net vanaf, maar die wordt dan alleen voor muziek gebruikt. :')

Geluid is nog belangrijker voor de beleving dan de contrastverhouding van je TV. Maar ja, status he..

Asus C7H | AMD Ryzen 7 2700X | 16GB DDR4 3600C15 | AMD Radeon VII | Samsung 970 EVO 1TB | LG 27UK850-W | Corsair HX1000i | Custom Loop

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Winkiller schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:11:
[...]

En toch zie ik je heel erg veel voorbij komen in Topics, misschien besteed je daar te veel tijd aan ga gamen. ;)
haha, even snel posten vs goed gamen waarvoor ik dan eigenlijk het liefst een blok van minimaal 2 uur heb.....maar toegegeven, als je het echt wil is er natuurlijk een hoop mogelijk. Voetbal kijken kost me ook al zo maar minimaal 3-4 uur per week (de ED samenvattingen kijk ik doorgaan van begin tot eind en af en toe het gezever van genee&derksen) 3 weken niet voetbal kijken is god of war 3 op easy uitspelen en dan nog 2 uur om de samenvattingen van de voorgangers te checken) :)
Blaat schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:31:
[...]

Vind ik sowieso iets opvallends. Veel mensen die ik ken moeten per se een 65" OLED hebben maar bij een goed geluidssysteem trekken ze de grens. Een soundbar kan er soms nog net vanaf, maar die wordt dan alleen voor muziek gebruikt. :')

Geluid is nog belangrijker voor de beleving dan de contrastverhouding van je TV. Maar ja, status he..
Ikke! ik heb inderdaad tijden gewoon het geluid van mijn tv gebruikt en sinds kort een soundbar hehe (dacht daar het vrouwtje blij mee te maken, en hoorde toen dat ze al gewend was aan losse speakers |:( en die waren van een jaren 90 stereoset nog uit mijn teens )

Maar waar ik het beeld absoluut belangrijk vind, heb ik dat met geluid veel minder.
Status boeit me dan weer een stuk minder. Ik wil een fijne tv, maar als 'bij wijze van' xiao mi een fantastische tv maakt koopt ik die net zo lief als een philips of een sony hoor.

Maar door de opmerking van mijn vrouw neig ik er dan inderdaad wel naar om de soundbar tzt door te schuiven naar mijn zoon en dan idd een leuk setje te halen. Ze vind de speakers immers toch niet erg (hoeveel speakers heb je ook al weer bij een goed atmos setup? 8) )

Sagat wijzigde deze reactie 06-02-2019 15:45 (46%)

• maartend
bram1984 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:26:
[...]
Oke, jij je zin, hij werkt ook niet op mijn Soundbar. Plotseling. En soundbar zit rechtstreeks op TV aangesloten.
En verder moet ik niet denken aan een Home Cinema. Speel mijn muziek liever in goede stereo.
Net een uurtje Fallout 76 gespeeld.
Tot nu toe valt het wel mee eigenlijk. Ik denk dat er ondertussen al het een en andere is geupdate.
De framerate lijkt best goed. (Naar Bethesda normen toch)
Grafisch is het ook verbeterd tov van Fallout 4. Die engine is wel aan vervanging toe, in 2015 was het ook al verouderd. Bethesda moet daar echt werk van maken want het begint lachwekkend te worden.

De controls zijn natuurlijk weer houterig, maar daar wen je wel aan.
In Fallout 4 heb ik ieder hoekje bezocht, betwijfel of ik dat in 76 ook ga doen. Het hele online gebeuren en het gebrek aan een degelijke SP story schrikken me af :/

• Blaat
  • Nu online

Blaat

Hardware fanaat!

:N

Ik denk dat er uit mijn home cinema veel beter stereo geluid komt dan uit jouw sound bar.

• maartend
Blaat schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:46:
[...]

:N

Ik denk dat er uit mijn home cinema veel beter stereo geluid komt dan uit jouw sound bar.
geloof ik gelijk. Maar mijn soundbar is niet mijn stereo.

• Yukidaruma
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 01:54
Sagat schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:32:
[...]
hoeveel speakers heb je ook al weer bij een goed atmos setup? 8)
In de pricewatch kom ik zo snel slechts versterkers tegen voor 5.2.2, dus het valt wel mee.

Weken geleden begonnen aan AC Origins. Op een gegeven moment kwam ik gewoon niet meer door de side content heen, het lijkt wel of 90% van de kaart alleen maar bestaat voor sidecontent... Nu ben ik zo iemand die alles gedaan wil hebben in het spel, wat me er hier gewoon van weerhoudt om het spel op te starten. Ondertussen al 3 andere spellen uitgespeeld en nog steeds geen zin om de PS4 aan te zetten. Gelukkig heb ik nog genoeg te spelen, maar het is wel jammer.

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

maartend schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:40:
[...]

Oke, jij je zin, hij werkt ook niet op mijn Soundbar. Plotseling. En soundbar zit rechtstreeks op TV aangesloten.
En verder moet ik niet denken aan een Home Cinema. Speel mijn muziek liever in goede stereo.
Uiteraard, maar een film en game willen natuurlijk ook wat. :P
[...]

Ja inderdaad. Maar plek voor een TV is er altijd wel. Voor een goede surround setup zal je toch wat moeten rommelen in huis en veel mensen boeit dit gewoon te weinig. Ik heb zelf ook een 5.1 setup staan maar die wordt voornamelijk voor films gebruikt. Maar als ik er echt ff lekker voor ga zitten en een spel speel, dan gaat mijn headset sowieso op. Muziek luister ik eigenlijk nooit thuis. Ja als ik thuis werk of sport via een koptelefoon/airpods en onder het eten staat de radio zachtjes aan op de achtergrond. Dus een stereo setup hoef ik niet.

Als we het dan toch over geluid hebben, ik hoop dat Sony de volgende generatie vol inzet op 3D audio.

• Dxue
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21-02 15:37

Dxue

PSN:EvilDrunk

ben ik nu gewoon gek, of is het geluid dat uit de controller komt, best goed te noemen? ik gebruik de sony headset die je bij de xperia z kreeg en de 1000xm2, hoor niet echt verschil tussen de 2. wel met het geluid dat uit de monitor komt (alhoewel de reviews het geluid als goed bestempelen).

maar goed, ben begonnen aan astro bot, maar heb enorme last van drifting :( (had er geen last van op de oude pro, maar na de wissel dus wel. staat nu ook op een andere locatie, geen idee of dat wat uitmaakt. moet nu na 2 missies echt even de vr headset even uit en aan zetten om het beeld weer te resetten.
ik merkte ook bij youtube, dat het beeld enorm aan het trillen was. Maar zal de problemen in de juiste topic straks stellen)

Ben ook aan the last of us begonnen, maar apart is dat ik na het spelen de game had afgesloten en toen ik het weer opstartte, dat ik op een compleet andere plek verder op in de game verderging. De game heeft geen autosave of iets dergelijks dat je makkelijk kan laden (wat ik wel erg makkelijk vond met uncharted 4) en ik weet niet of ik daarom in een toekomstige savepunt verder ging in plaats van de laatste auto save punt.

ohwel, moet er maar aan wennen dat ik wat vaker de game save.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21-02 22:18

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dxue schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:44:
ben ik nu gewoon gek, of is het geluid dat uit de controller komt, best goed te noemen? ik gebruik de sony headset die je bij de xperia z kreeg en de 1000xm2, hoor niet echt verschil tussen de 2. wel met het geluid dat uit de monitor komt (alhoewel de reviews het geluid als goed bestempelen).

maar goed, ben begonnen aan astro bot, maar heb enorme last van drifting :( (had er geen last van op de oude pro, maar na de wissel dus wel. staat nu ook op een andere locatie, geen idee of dat wat uitmaakt. moet nu na 2 missies echt even de vr headset even uit en aan zetten om het beeld weer te resetten.
ik merkte ook bij youtube, dat het beeld enorm aan het trillen was. Maar zal de problemen in de juiste topic straks stellen)

Ben ook aan the last of us begonnen, maar apart is dat ik na het spelen de game had afgesloten en toen ik het weer opstartte, dat ik op een compleet andere plek verder op in de game verderging. De game heeft geen autosave of iets dergelijks dat je makkelijk kan laden (wat ik wel erg makkelijk vond met uncharted 4) en ik weet niet of ik daarom in een toekomstige savepunt verder ging in plaats van de laatste auto save punt.

ohwel, moet er maar aan wennen dat ik wat vaker de game save.
Of de game niet afsluiten en in rest stand zetten

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

@Dxue TLoU heeft wel een autosave, die best vaak geactiveerd wordt. Het principe is denk ik identiek aan dat van de Uncharted games.
Het kan goed zijn dat je terug spawnt aan de andere kant van een gebouw ofzo, maar een connectie compleet andere locatie lijkt me vreemd :P

• Joosie200
  • Niet online
[...]
Dat vind je en mag je vinden. Ik heb dan weer 0 immersie wanneer je naar een postzegel formaat tv moet loeren om op te gamen. Ben al jarenlang enkel geluid uit tv speakers gewend. Maar sinds ik idd die 65 inch oled heb staan valt de rest wat ik elders tegen kom tegen. Jij zal dat wss met geluid hebben. ;)

Toch geef ik liever 2000 euro uit aan een mooie tv plus 500 voor audio dan 2000 voor audio en 500 voor een tv. Of voor beide 1250, kan je vast met goed shoppen ook wat moois voor krijgen.

Enfin voor 500 verwacht ik dan wel weer een PS5 te kunnen scoren om on topic te gaan. En zeker als die BC heeft met mijn PS4 collectie ben ik geneigd niks in audio te investeren maar in een console. Beetje zonde van zo'n oled tv anders als je niet kunt gamen.

• ExquisiteSteez
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 21-02 14:28
Devil May Cry 5 demo is morgen te downloaden via de PS Store.
Hij is momenteel al te downloaden in de Australische/Nieuw-Zeelandse store (voor de mensen die echt niet kunnen wachten).

• Finraziel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 05:45
Joosie200 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:26:
[...]

Dat vind je en mag je vinden. Ik heb dan weer 0 immersie wanneer je naar een postzegel formaat tv moet loeren om op te gamen. Ben al jarenlang enkel geluid uit tv speakers gewend. Maar sinds ik idd die 65 inch oled heb staan valt de rest wat ik elders tegen kom tegen. Jij zal dat wss met geluid hebben. ;)

Toch geef ik liever 2000 euro uit aan een mooie tv plus 500 voor audio dan 2000 voor audio en 500 voor een tv. Of voor beide 1250, kan je vast met goed shoppen ook wat moois voor krijgen.

Enfin voor 500 verwacht ik dan wel weer een PS5 te kunnen scoren om on topic te gaan. En zeker als die BC heeft met mijn PS4 collectie ben ik geneigd niks in audio te investeren maar in een console. Beetje zonde van zo'n oled tv anders als je niet kunt gamen.
Het verschil tussen een geluidsinstallatie van 500 euro en een van 0 euro (oftewel gewoon geluid uit de TV) is dan ook werelden groter dan het verschil tussen een geluidsinstallatie van 500 euro en een van 2000 euro.
Maar het is inderdaad ook maar net wat je gewend bent. Persoonlijk zou ik ook eerder voor goed en groot beeld en minder geluid gaan dan andersom... maar liever allebei goed natuurlijk :+

Gamertag: Finraziel42

• Dxue
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21-02 15:37

Dxue

PSN:EvilDrunk

Anton.net schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:15:
@Dxue TLoU heeft wel een autosave, die best vaak geactiveerd wordt. Het principe is denk ik identiek aan dat van de Uncharted games.
Het kan goed zijn dat je terug spawnt aan de andere kant van een gebouw ofzo, maar een connectie compleet andere locatie lijkt me vreemd :P
ik kwam toen net uit de riool en voor het eerst buiten de muren geloof ik. heb toen per ongeluk de ps4 uitgezet ipv op rust stand wat ik altijd doe. toen ik de game weer opstartte was ik ineens op een plein/samenkomst waar allemaal mensen waren. het kan zijn dat als ik uit het gebouw zou lopen, dat ik nog 2 bochten verder bij die mensen zou komen, maar het kan ook nog van alles en nog wat ertussen hebben gezeten. ik zal het voorlopig niet weten, want ik had geen zin om de game helemaal vanaf het begin te starten (enige save punt die ik zag bij de optie load, en nog steeds alleen die load toen ik een paar uur verder was).

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 10:01
Sagat schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:32:
[...]

Ze vind de speakers immers toch niet erg (hoeveel speakers heb je ook al weer bij een goed atmos setup? 8) )
Minimaal 12.2.6 ;) :+
Yukidaruma schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:49:
[...]

In de pricewatch kom ik zo snel slechts versterkers tegen voor 5.2.2, dus het valt wel mee.
[...]
Je moet ook anders zoeken. Niet alleen naar 5.1.2/5.2.2, maar naar ondersteuning voor audio-filers met atmos en/of dts:x én naar veel speakerkanalen, zoals 7.1; 9.1; 11.2 en 13.2. Dan kan de receiver (mits alle kanalen versterkt) ook prima een deel van die kanalen als hoogtekanaal voor atmos en dts:x weergeven. Kijk maar eens bij de specs van de 11.2 en 13.2 receivers van Denon. Als je dan naar de productpagina van Denon gaat waarnaar gelinkt wordt, zie je aangegeven dat je daarmee bijv. 7.2.4 en zelfs 7.2.6 kan weergeven. Mijn eigen Marantz SR7011 heeft 9.2 versterkte kanalen. Ik zou daarmee dus 5 surroundkanalen, 2 subwoofers en 4 atmoskanalen kunnen gebruiken om tot een 5.2.4 te komen.

Minimum voor atmos is 5.1.2 trouwens.

Jorgen wijzigde deze reactie 06-02-2019 21:05 (65%)

Joosie200 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:26:
[...]

Het is ook maar net hoe je het bekijkt. Ik heb ook een 65 inch, maar als ik moet kiezen tussen een film kijken in Dolby Vision met geluid over de TV en een film kijken in 1080p over mijn 5.1 set, dan ga ik zonder enige twijfel voor het laatste. Dus los van het formaat TV, vind ik goede audio veel meer toevoegen dan betere beeldkwaliteit. Dat geldt net zoveel voor games.
Inderdaad. Ik game altijd met een surround headset op en een game met goede sound (RDR2!!!) maakt de beleving echt af. Hoe je alles om je heen hoort, tot aan de muziek. Geluid is minstens de helft van de beleving!

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

-SaveMe- schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 23:23:
Inderdaad. Ik game altijd met een surround headset op en een game met goede sound (RDR2!!!) maakt de beleving echt af. Hoe je alles om je heen hoort, tot aan de muziek. Geluid is minstens de helft van de beleving!
Dus euh welke headset zou je adviseren dan? We moeten natuurlijk niet teveel van onze standaard discussies afwijken hier he ;)

Anyways om het af te ronden, op dit moment kies ik ervoor om alleen de tv up te daten (wsl ergens na mijn verhuizing). en dan misschien een of twee jaar laten dan idd een leuk surround/atmos setje. Ik ben het wel eens dat geluid een hoop toevoegd, maar ik kijk meestal 's avonds als mijn kids slapen filmpjes, en dan kan het geluid toch niet vol open. Als ik alleen zou zijn, dan zou een headset idd een optie zijn, maar films kijken doe ik toch vaker wat onderuitgezakt of lekker lui liggend op de bank en dan vind ik het weer niet comfy, en toch wel heel vaak kijk ik samen met mijn vrouw, dan vind ik een headset ook niet bepaald ideaal, afhankelijk van haar bui :+

Mochten we toch verder over geluidsinstallaties willen babbelen dan stel ik voor dat we iets zoeken in
Audio en HiFi

• MisterMichel
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07:51
Zo, uit de nieuwe lijst van aanbiedingen weer een paar gekocht:
  • Red Dead Redemption 2. Stond al een tijdje op 't lijstje, maar er was altijd wel een andere game die me meer interesseerde. Weet nog niet wanneer ik er aan ga beginnen. Had eigenlijk niet verwacht dat die al zo vlug in een aanbieding voorbij zou komen.
  • OverCooked. Gisteravond meteen even opgestart en samen met m'n vrouw enkele levels gespeeld. Wat een geweldig chaotisch spel is het. Erg leuk om samen te werken maar uitkijken dat je niet gefrustreerd wordt als de ander in de weg loopt.
  • Borderlands 2 Handsome Collection. Stond ook al een tijdje op het lijstje. Ik ben eigenlijk niet zo van de first person shooters maar de grafische stijl spreekt me wel heel erg aan. Ach, voor een tientje wil ik 'm best even proberen.
  • Dirt Rally VR. Zo nu en dan een race game vind ik erg leuk om te doen. Nu ik die VR set heb, leek 't me ook leuk om Dirt Rally daarmee te spelen. Ben benieuwd of ik daar niet ziek van wordt zoals ik wel werd bij WipEout.
  • Hellblade: Senua's Sacrifice. Deze spreekt me grafisch wel erg aan. Van wat ik gelezen heb, is het een middelmatige game maar je kunt er met zo'n 10 uur wel mee klaar zijn.
Ik kan weer even vooruit :)

Eerst nog even Assassin's Creed Origins uitspelen. Zit nu op zo'n 55% completion dacht ik. Echt een vervelend spel. Iedere keer dat ik denk verder te willen gaan met het hoofdverhaal, is er weer ergens een vraagtekentje of uitroeptekentje (side missie) waar ik naar toe getrokken wordt.

PSN ID: MrMichel_75

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

MisterMichel schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:01:

• Hellblade: Senua's Sacrifice. Deze spreekt me grafisch wel erg aan. Van wat ik gelezen heb, is het een middelmatige game maar je kunt er met zo'n 10 uur wel mee klaar zijn.

Ik kan weer even vooruit :)
Nou bij onze groene buren aka xbox topic was 'men' toch wel enthousiast over deze game. Persoonlijk heb ik de game even kort gesampled via mijn gamepass trial en ik vond het absoluut een toffe sfeer en ook erg mooie gfx. Hij staat bij mij op mijn lijst om te spelen als ik nogmaals gamepass neem of om een keer mee te nemen met een goede sale (boeit me dan niet echt of het ps of xb is :) zolang de prijs maar laag genoeg is voor mij als notoire cheap skate :+ )

• MisterMichel
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07:51
Sagat schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:14:
[...]

Nou bij onze groene buren aka xbox topic was 'men' toch wel enthousiast over deze game. Persoonlijk heb ik de game even kort gesampled via mijn gamepass trial en ik vond het absoluut een toffe sfeer en ook erg mooie gfx. Hij staat bij mij op mijn lijst om te spelen als ik nogmaals gamepass neem of om een keer mee te nemen met een goede sale (boeit me dan niet echt of het ps of xb is :) zolang de prijs maar laag genoeg is voor mij als notoire cheap skate :+ )
Ok, ben benieuwd. Hij was maar 15 euro. Dus dat valt nu wel mee.

PSN ID: MrMichel_75

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

MisterMichel schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:32:
[...]

Ok, ben benieuwd. Hij was maar 15 euro. Dus dat valt nu wel mee.
Het schijnt idd wel een korte game te zijn, maar persoonlijk vind ik 15 euro wel een fijne prijs. Als ik niets te spelen had zou ik denk ik wel toeslaan. Voor nu skip ik (helemaal omdat ik dus verwacht binnenkort weer gamepass te nemen, waar het spel in zit....mocht ie er tegen die tijd uit zijn dan is ie vast alsnog wel voor deze prijs te vinden, wellicht zelfs lager en ik vind dit ook echt zo'n game die een keer in de plus zit, of 'voor mij dan' games with gold)

Sagat schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:43:
[...]

Het schijnt idd wel een korte game te zijn, maar persoonlijk vind ik 15 euro wel een fijne prijs. Als ik niets te spelen had zou ik denk ik wel toeslaan. Voor nu skip ik (helemaal omdat ik dus verwacht binnenkort weer gamepass te nemen, waar het spel in zit....mocht ie er tegen die tijd uit zijn dan is ie vast alsnog wel voor deze prijs te vinden, wellicht zelfs lager en ik vind dit ook echt zo'n game die een keer in de plus zit, of 'voor mij dan' games with gold)
Ik hoop al een tijdje dat deze in Plus voorbij komt, maar die kans is inmiddels heel klein geworden, schat ik zo in.
Pagina: 1 ... 81 ... 85 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True