Damn heb 4219 uur gespeeld waarvan de meest gespeelde game destiny 1 is kwa tijd. Had niet echt verwacht dat destiny 1 kwa tijd op 1 zou staan.Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 06:12:
[...]
https://www.playstation.com/nl-nl/explore/ps4/my-ps4-life/
Dan moet je hier kijken.
Ik heb 126 uur in Surviving Mars, 71 uur in HZD en 28 uur in XCOM 2 van de 232 uur.
Moet nog wel wat meer tijd erin steken dus
.
(Heb de PS4 wel pas iets meer dan een jaar)
Moet nog wel wat meer tijd erin steken dus
(Heb de PS4 wel pas iets meer dan een jaar)
Ik wist dat ik niet HEEL veel speelde maar 400 uur verbaasde me. Dacht dat het toch wel meer zo zijn.
Diablo3 op 1 dan weer niet. 10 second ninja op 2 ook niet. Pvz als 3 speelt mijn zoon via mijn account. Dus opzich snap ik die ook, weet alleen niet of dat nou deel 1 of 2 is
Zeldzaamste trophy first blood in blue rider die maar 439 mensen hebben...viel me tegen, dat is gewoon geen populaire game dan want dat is uiteraard een v/d eerste die je krijgt.
Diablo3 op 1 dan weer niet. 10 second ninja op 2 ook niet. Pvz als 3 speelt mijn zoon via mijn account. Dus opzich snap ik die ook, weet alleen niet of dat nou deel 1 of 2 is
Zeldzaamste trophy first blood in blue rider die maar 439 mensen hebben...viel me tegen, dat is gewoon geen populaire game dan want dat is uiteraard een v/d eerste die je krijgt.
10 second ninja DONE
https://m.weibo.cn/status...6025496&jumpfrom=weibocom
Dikke actie game
Youtube versie YouTube: Granblue Fantasy Relink SPECTACULAR PS4 Gameplay
YouTube: GRANBLUE FANTASY VERSUS Gameplay Trailer - New Fighting Game by Arc ...
Dikke actie game
Youtube versie YouTube: Granblue Fantasy Relink SPECTACULAR PS4 Gameplay
YouTube: GRANBLUE FANTASY VERSUS Gameplay Trailer - New Fighting Game by Arc ...
[ Voor 71% gewijzigd door Nieuwevolger op 15-12-2018 10:48 ]
Ja zeldzaamheid van trophies moet je tellen in percentages tegenover hoeveel mensen de game hebben, niet in absolute getallen... Zelfs dat is geen perfect systeem, zo zijn in Steam mijn zeldzaamste achievements allemaal van Torchlight II, maar dat komt omdat die game zo'n beetje bij een pakje boter weggegeven werd waardoor bijna iedereen hem heeft maar uiteraard lang niet iedereen de moeite neemt om elke class te spelen, laat staan ook nog op hardcore. Maar moeilijk zijn die achievements zeker niet.Sagat schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 08:33:
Ik wist dat ik niet HEEL veel speelde maar 400 uur verbaasde me. Dacht dat het toch wel meer zo zijn.
Zelf zit ik pas op 112 uur totaal, maar ik heb de PS4 dan ook pas begin van de zomer (over) gekocht en het is echt een systeem er bij. Ook is er volgens mij duidelijk een tijdje geleden een snapshot genomen waar ze die stats uit halen. Ik heb HZD op 1 met 50 uur, Infamous Second Son op 2 met 32 uur en Beyond: Two Souls op 3 met 12 uur. Maar de afgelopen maand heb ik behoorlijk veel Alienation gespeeld, zeer zeker meer dan 12 uur.
Jammer inderdaad dat je deze stats niet live kunt zien zoals op de PC bij Steam of in iets mindere mate bij Xbox... Ik kan nu zo in mijn Steam profiel zien dat daar Borderlands 2 op 1 staat met 809 uur, dan Torchlight 2 met 452, dan Fallout 4 met 393
Gamertag: FinrazielNL
Jammer? Ik ben alleen al blij dat ik het niet zie zoals bij Steam!
Dan zie ik weer hoeveel uur ik achter mijn laptop/PS4 heb gezeten om te gamen
Dan zie ik weer hoeveel uur ik achter mijn laptop/PS4 heb gezeten om te gamen
Gister nieuw bestelde PRO van bol.com ontvangen. Greep mis met de GM actie.
Het betreft de 7216b
Happy gamer!
ZIt er trouwens een nieuwe controller bij? De controller bij de PRO voelt veel soepeler en fijner.
Het betreft de 7216b
Happy gamer!
ZIt er trouwens een nieuwe controller bij? De controller bij de PRO voelt veel soepeler en fijner.
Denk dat je oude gewoon rot wasPredje schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 11:19:
De controller bij de PRO voelt veel soepeler en fijner.
Buiten de lightbar bovenop en de batterijduur is er weinig anders aan de v2. Gebruik v1 en v2 nog dagelijks door elkaar ...Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 11:29:
@Predje
De controller bij de Pro is de DS4 versie 2, beter dus.
GamiQ, de game notes app met game maps!
nou de ps4 slim gaat weer retour naar de winkel,pfff
kom thuis met de slim,,jeejj,,uitpakken/aansluiten..
instellen etc,,game downloaden,,,game klaar met downloaden/installen,,,,,,ps4 uitgezet,,,eten/andere dingen doen....
later op de avond ps4 aanzetten,,krijg ik een blauw scherm met welkom terug bij playstation druk op de PS knop om de controller te gebruiken,,dus ik druk,,geen reactie,,nog een keer geprobeerd,,geen reactie,,,kabeltje er tussen,,weer proberen,,geen reactie!?!?!?
kennisje gevraagd die bij game mania werkt,,die zei,,even de controller resetten ( ik wist niet eens dat dat kon ) en even de ps4 uitzetten en dan weer aanzetten met de controller...........Jeeeejjj t werkt..
wil de game starten krijg ik een blauw scherm met een fout code dat de game niet wil starten,,hmzzz oke,,zucht....
advies was,,game verwijderen playstation initialiseren....oke gedaan.....
tijdens dat proces hoorde ik steeds click click click click,,click,,,,,,,,click click....???? nog nooit gehoord bij mijn oude witte slim die in de woonkamer staat ( de nieuwe was voor in de slaapkamer )
ps4 klaar met initialiseren,,,game downloaden etc...
wil de game starten,,weer het zelfde pfffff ja daagg.....
winkel gebeld,,ps4 retour en geld terug
zal wel weer een kwestie zijn van dikke vette pech in combinatie met een maandag ochtend model ofzo....
instellen etc,,game downloaden,,,game klaar met downloaden/installen,,,,,,ps4 uitgezet,,,eten/andere dingen doen....
later op de avond ps4 aanzetten,,krijg ik een blauw scherm met welkom terug bij playstation druk op de PS knop om de controller te gebruiken,,dus ik druk,,geen reactie,,nog een keer geprobeerd,,geen reactie,,,kabeltje er tussen,,weer proberen,,geen reactie!?!?!?
kennisje gevraagd die bij game mania werkt,,die zei,,even de controller resetten ( ik wist niet eens dat dat kon ) en even de ps4 uitzetten en dan weer aanzetten met de controller...........Jeeeejjj t werkt..
wil de game starten krijg ik een blauw scherm met een fout code dat de game niet wil starten,,hmzzz oke,,zucht....
tijdens dat proces hoorde ik steeds click click click click,,click,,,,,,,,click click....???? nog nooit gehoord bij mijn oude witte slim die in de woonkamer staat ( de nieuwe was voor in de slaapkamer )
zal wel weer een kwestie zijn van dikke vette pech in combinatie met een maandag ochtend model ofzo....
Zuur.... maar zo te zien maar een First world problemjoey82 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 11:58:
nou de ps4 slim gaat weer retour naar de winkel,pfff
Ik heb ruim 1500 uur op de PS4 doorgebracht, valt toch nog wel mee?
Ik wil mijn PS4 life wel checken maar ik krijg geen 2FA sms meer binnen. Inloggen op de PS4 pro zelf geen probleem. Maar op mijn account online buiten de PS4 wil dus niet meer. Enig idee hoe je van buitenaf 2FA kunt uitzetten? Wil nu toch ook wel weten welke games ik het vaakst gespeeld heb. Denk HZD op 1, Uncharted 4 op 2 en RDR op 3.
Oef, 2fa uitzetten gaat lastig worden, dat wordt hoe dan ook een tripje naar de sony support en hou er maar rekening mee dat je om zaken zoals ID andwhatnot gevraagd gaat worden.Joosie200 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 12:57:
Ik wil mijn PS4 life wel checken maar ik krijg geen 2FA sms meer binnen. Inloggen op de PS4 pro zelf geen probleem. Maar op mijn account online buiten de PS4 wil dus niet meer. Enig idee hoe je van buitenaf 2FA kunt uitzetten? Wil nu toch ook wel weten welke games ik het vaakst gespeeld heb. Denk HZD op 1, Uncharted 4 op 2 en RDR op 3.
That being said, ik heb blijkbaar 3417 uur op de ps4 gespeeld in 235 games, waarvan 932 uur GTA (online) 348 in Elite Dangerous en 94 uur in Horizon Zero Dawn. 2041 trophies verdiend waarvan de meest zeldzaamste de Eggcellent trophie in Obduction is: slechts 306 spelers hebben hem.
[ Voor 18% gewijzigd door Phase op 15-12-2018 13:06 ]
Time is never wasted when you're wasted all the time.
Punt is dat ik inmiddels ook niet meer bij mijn pro kan. Want die heb ik inmiddels bij gamemania liggen. Er was een inruil gecanceld dus kon toch nog een pro voor een pro wisselen. Heb die nog niet opnieuw geinitialiseerd dus ik zou nog kunnen vragen bij gamemania of ik de backup codes zou kunnen noteren. Scheelt weer de rompslomp bij Sony doorstaan.Phase schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 13:01:
[...]
Oef, 2fa uitzetten gaat lastig worden, dat wordt hoe dan ook een tripje naar de sony support en hou er maar rekening mee dat je om zaken zoals ID andwhatnot gevraagd gaat worden.
prepare for the worst, dan kan het alleen nog maar meevallenJoosie200 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 13:18:
[...]
Punt is dat ik inmiddels ook niet meer bij mijn pro kan. Want die heb ik inmiddels bij gamemania liggen. Er was een inruil gecanceld dus kon toch nog een pro voor een pro wisselen. Heb die nog niet opnieuw geinitialiseerd dus ik zou nog kunnen vragen bij gamemania of ik de backup codes zou kunnen noteren. Scheelt weer de rompslomp bij Sony doorstaan.
Time is never wasted when you're wasted all the time.
Vraag me af hoe ze die tijd hebben bijgehouden. Volgens de video zou ik 70 uur in Tales of Zestiria hebben gestopt, maar m'n save game staat op nog geen 50 uur.
Zeldzaamste trophy komt uit Overcooked 2

Haha ben ook nog met deel 1 bezig maar ben niet zo'n single player gamer.joey82 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 20:15:
net via de store uncharted bundel (1,2,3 ) gekocht en deeltje 4,
met mijn tempo van gamen ben ik in 2050 klaar
Deel 4 heb ik nog niet maar die koop ik op de ps8 in de remasterd versie
Totaal 534 uur gespeeld in 44 games zie ik net (bedankt voor het linkje)
Nummer 1 is FIFA 2017 met 129uur.
[ Voor 8% gewijzigd door Marc3l op 15-12-2018 13:35 ]
Verwijderd
je bent het scheurende rubber vergeten op de thumb-sticks bij versie 1.-SaveMe- schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 11:44:
[...]
Buiten de lightbar bovenop en de batterijduur is er weinig anders aan de v2. Gebruik v1 en v2 nog dagelijks door elkaar ...
Ik heb er 1 retour gestuurd en vervangen gekregen daardoor.
De nieuwe batch PlayStation 4 Pro's lijken buiten de Delta of Nidec fan lotterij, ook een HDD loterij te zijn. Als je een Toshiba hebt, die lijken zwaar te (gaan) tikken. Link: https://forums.hardwarezo...-toshiba-hdd-5843147.html.
Op verschillende fora zie ik mensen al een Toshiba HDD hebben uit de 7216B van de laatste batch.
Op verschillende fora zie ik mensen al een Toshiba HDD hebben uit de 7216B van de laatste batch.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
1132 uur Bloodborne
954 uur Dark Souls 2
384 uur Nioh
Niet echt verassend, puur gameplay games die goed herspeelbaar zijn. GT Sport, Dark Souls Remastered en The Witcher 3 zullen niet heel ver van Nioh zitten qua tijd denk ik.
Bloodborne sinds maart niet meer gespeeld, tijd voor een nieuwe run.
954 uur Dark Souls 2
384 uur Nioh
Niet echt verassend, puur gameplay games die goed herspeelbaar zijn. GT Sport, Dark Souls Remastered en The Witcher 3 zullen niet heel ver van Nioh zitten qua tijd denk ik.
Bloodborne sinds maart niet meer gespeeld, tijd voor een nieuwe run.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
@Jumpman ik was wel verbaasd toen ik zag dat in mijne een Seagate zat.
Mijn andere ps4's werden geleverd met Samsung, HGST en Toshiba dacht ik.
Waarschijnlijk moet je geluk hebben ja...
Mijn andere ps4's werden geleverd met Samsung, HGST en Toshiba dacht ik.
Waarschijnlijk moet je geluk hebben ja...
412 uur Dark Souls 3
261 uur Stardew Valley
240 uur Bloodborne
Zeldzaamste trophee is uit Snake Pass.
Het is te merken dat ik de PS4 deel met mijn vriendin.
261 uur Stardew Valley
240 uur Bloodborne
Mijn zeldzaamste trophy is de Platinum van Deiland. Ik en nog 400 anderen hebben hem .....
Waarom niet elk zijn eigen PSN account ?SD5k schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 14:07:
Vandaar dat Dark Souls 3 en Bloodborne zoveel gespeeld zijn.SD5k schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 14:07:
412 uur Dark Souls 3
261 uur Stardew Valley
240 uur Bloodborne
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Of allebei een eigen setup zoals hier thuis
Nobody touches my Playstation!
Mogelijk een verschil tussen werkelijke speeltijd, en tijd dat de game actief geweest is (dat 2e is wat de PS4 bij zal houden). Misschien zet je de game wat vaak op pauze?Raem schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 13:32:
Vraag me af hoe ze die tijd hebben bijgehouden. Volgens de video zou ik 70 uur in Tales of Zestiria hebben gestopt, maar m'n save game staat op nog geen 50 uur.
Ik ken de game niet, maar sommige games kun je ook speeltijd 'kwijt' raken als je een save opnieuw laadt (als je dood gaat of zo).
Jij snapt het, Stardew Valley is voor echte mannen.Jumpman schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 15:07:
Vandaar dat Dark Souls 3 en Bloodborne zoveel gespeeld zijn.![]()
Maar stiekem vind ik dat die game erg goed in elkaar zit. Kan mezelf alleen niet lang met dat soort games bezig houden.
Omdat het me eigenlijk niet interesseert, ik heb alleen een extra US account, daar laat ik het maar bij.Twixie schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 14:42:
Waarom niet elk zijn eigen PSN account ?
[ Voor 5% gewijzigd door SD5k op 15-12-2018 16:15 ]
Blijkbaar 1585 uur in 49 games.
1. 271 uur in Grand Theft Auto V
2. 162 uur in Fallout 4
3. 142 uur in Nioh
Daar zal vast de inactiviteit ook bij opgeteld zijn, want volgens mijn save van 'Nioh' zit ik op 133 uur.
1. 271 uur in Grand Theft Auto V
2. 162 uur in Fallout 4
3. 142 uur in Nioh
Daar zal vast de inactiviteit ook bij opgeteld zijn, want volgens mijn save van 'Nioh' zit ik op 133 uur.
Shikata ga nai.
Ik heb 5348 uur gespeeld in 116 games.
1. Destiny 1 (1103 uur)
2. Battlefield 1 (272 uur)
3. Borderlands, the Handsome collection (213 uur)
Ik denk trouwens wel dat de tijd in laadschermen en in de tower meegerekend worden want bij wastedondestiny.com sta ik op 755 uur met Destiny.
1. Destiny 1 (1103 uur)
2. Battlefield 1 (272 uur)
3. Borderlands, the Handsome collection (213 uur)
Ik denk trouwens wel dat de tijd in laadschermen en in de tower meegerekend worden want bij wastedondestiny.com sta ik op 755 uur met Destiny.
Oke, de eerste kopies van kingdom hearts 3 zijn ander half maand voor release in het wild opgedoken...
[PS4/XBO] Kingdom Hearts IIINieuwevolger schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 18:49:
Oke, de eerste kopies van kingdom hearts 3 zijn ander half maand voor release in het wild opgedoken...
Ik ben ook tot de conclusie gekomen dat het coil whine is, nu heb ik voor de zekerheid nog een PS4 Pro besteld ditmaal bij wehkamp omdat die toch in de aanbieding is en goedkoper dan black friday maar maakt hetzelfde geluid, precies hetzelfde te horen. Ik speel op 1080p aangezien mijn TV geen 4K ondersteund, iemand die dit ook zo ervaart? Zijn er nog settings aan te passen?Supershiva schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 21:27:
[...]
Op welke resolutie speel je? En staat SuperSampling aan of uit?
Ik weet helaas exact wat voor geluid je bedoelt. Ik heb het helaas ook.
Ik heb eind oktober de RDR2 bundel gekocht. Deze maakte bij het spelen van RDR2 op 1080p SuperSampling uit, een irritant ratelend geluid. Ik heb het bijna een maand aangekeken, op laatste moment toch retour gezonden en op black friday bij Amzon een losse Pro en Spiderman gekocht. (Spiderman meteen weer geretourneerd, totaal mijn spel niet)
De Pro die ik nu heb rateld helaas ook met RDR2 maar stuk minder dan die andere.
God of war is volgens mij een enorm zware game, maar daarbij rateld m'n Pro totaal niet
Spiderman heb ik dus niet, anders had ik daarmee ook ff kunnen testen.
Ik begrijp dus alleen totaal niet wat dat geratel nou triggerd, iemand een idee?
Is zowel bij Spiderman als RDR2, ik heb ook Yakuza Kiwami gespeeld maar daar dus geen last ervan. Zodra je naar het menu gaat houdt het ook op dus is puur vanwege de belasting lijkt het. Als dit de PS4 beleving is gaat die gewoon retour, heb jaren PS3 slim gehad nooit zulke geluiden aangetroffen beetje jammer
Kingdom hearts is één van de grootste series op de playstation, dit is een prima plek op playstation gerelateerde games te discussiëren.
Meningen verschillen, ik vind er namelijk geen reet aan en hoef er ook niet over te lezenNieuwevolger schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 19:26:
[...]
Kingdom hearts is één van de grootste series op de playstation, dit is een prima plek op playstation gerelateerde games te discussiëren.
En het is ook niet nodig om er hier over te praten omdat er al een dedicated topic voor is.
Ik lees hier persoonlijk liever over games dan over lijstjes van mensen met hoeveel uur ze op hun PlayStation doorbrengen
[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 15-12-2018 19:59 ]
Persoonlijk vind ik het dan wel heel interessant welk merk ventilator mensen hebben in hun ps4.stin00 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 19:58:
Ik lees hier persoonlijk liever over games dan over lijstjes van mensen met hoeveel uur ze op hun PlayStation doorbrengen
Ik deel je mening, die stomme lijstjes doen me denken aan internet snelheid metingen, zo saai.stin00 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 19:58:

Tweakers onwaardig.
Ik filter het zelf wel uit, dus hier bespreken of eigen topic maakt me niet uit. Maar het is echt typisch een spel wat zichzelf slecht verkoopt. Disney karakters en een stelletje niet zeggende anime stijle karakters... In die hele hype heb ik amper gameplay beelden gezien. En het youtube filmpje wat alles zou moeten uitleggen was de eerste 10 minuten uitleg hoe gek de verhaallijn wel niet is.Nieuwevolger schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 19:26:
[...]
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Nog altijd interessanter en nuttiger dan 3 pagina's met hoeveel uren iemand in een game heeft gestoken, de fan discussie voegt tenminste iets toe bij mensen die erop willen letten of geven een waarschuwing voor je jezelf in de ps4 fan lotterij inkooptNieuwevolger schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 20:00:
[...]
Persoonlijk vind ik het dan wel heel interessant welk merk ventilator mensen hebben in hun ps4.
In de tijd van de playstation 2 anders wel een van de best verkochte games, dat was toen nog in een tijd dat Final Fantasy z’n beetje de grootste serie was op de playstation achter gran turismo. De ps4 is natuurlijk een heel ander tijdperk, de doelgroep lijkt nu ook vooral de overgebleven harde kern van kingdom heart fans die na al die jaar over zijn gebleven.OMX2000 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 20:20:
[...]
Ik filter het zelf wel uit, dus hier bespreken of eigen topic maakt me niet uit. Maar het is echt typisch een spel wat zichzelf slecht verkoopt. Disney karakters en een stelletje niet zeggende anime stijle karakters... In die hele hype heb ik amper gameplay beelden gezien. En het youtube filmpje wat alles zou moeten uitleggen was de eerste 10 minuten uitleg hoe gek de verhaallijn wel niet is.
Geen idee of kinderen van nu nog interesse hebben in Japanse games als kingdom hearts, zoals dat vroeger was.
Ik vind het leuk als hier van alles wordt besproken. Dit topic neigt toch al eerder naar een algemene lounge voor alles gerelateerd aan playstation. Vind ik prima zo
Als je het echt strikt ontopic wil houden, is alles wat niet over de hardware gaat offtopic...
Ik lees hier graag korte ervaringen/reviews/nieuws over games.
Als je een heel verhaal wilt schrijven over een game kan je natuurlijk beter naar het daarvoor dienende topic gaan..
Als je het echt strikt ontopic wil houden, is alles wat niet over de hardware gaat offtopic...
Als je een heel verhaal wilt schrijven over een game kan je natuurlijk beter naar het daarvoor dienende topic gaan..
YouTube: グランブルーファ...
en
YouTube: FINAL FANTASY XV EPISODE ARDYN PROLOGUE | Teaser Trailer
Granblue re:link lijkt op wat fans van Final Fantasy willen.
en
YouTube: FINAL FANTASY XV EPISODE ARDYN PROLOGUE | Teaser Trailer
Granblue re:link lijkt op wat fans van Final Fantasy willen.
Inderdaad. Zo leer ik nog nieuwe spellen kennen waarvan ik het bestaan niet wist. Mocht het echt zwaar de overhand krijgen dan kan het altijd een eigen topic krijgen.Anton.net schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 20:45:
Ik vind het leuk als hier van alles wordt besproken. Dit topic neigt toch al eerder naar een algemene lounge voor alles gerelateerd aan playstation. Vind ik prima zo
En die lijstjes, waan van de dag. Waait ook weer over.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Ah balen zeg. Ik krijg steeds meer het vermoeden dat ze allemaal dit geluid maken, de een alleen wat erger dan de andere.TheUninvited schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 19:22:
[...]
Ik ben ook tot de conclusie gekomen dat het coil whine is, nu heb ik voor de zekerheid nog een PS4 Pro besteld ditmaal bij wehkamp omdat die toch in de aanbieding is en goedkoper dan black friday maar maakt hetzelfde geluid, precies hetzelfde te horen. Ik speel op 1080p aangezien mijn TV geen 4K ondersteund, iemand die dit ook zo ervaart? Zijn er nog settings aan te passen?
Is zowel bij Spiderman als RDR2, ik heb ook Yakuza Kiwami gespeeld maar daar dus geen last ervan. Zodra je naar het menu gaat houdt het ook op dus is puur vanwege de belasting lijkt het. Als dit de PS4 beleving is gaat die gewoon retour, heb jaren PS3 slim gehad nooit zulke geluiden aangetroffen beetje jammerIk lees ook dat de PS4 slim veel stiller is klopt dat?
Of het de belasting van de PS4 pro is weet ik niet. Want bij mij is het weg zodra ik SuperSampling activeer (4k rendering forceer).
Dit lijkt mij een zwaardere belasting dan 1080p.
Waar het wel aan ligt...geen idee...
Ha, toch nog een voordeel van mijn praktisch continu aanwezige tinnitus, coil whine zal mij echt nooit opvallenSupershiva schreef op zondag 16 december 2018 @ 07:26:
[...]
Ah balen zeg. Ik krijg steeds meer het vermoeden dat ze allemaal dit geluid maken, de een alleen wat erger dan de andere.
Of het de belasting van de PS4 pro is weet ik niet. Want bij mij is het weg zodra ik SuperSampling activeer (4k rendering forceer).
Maar volgens mij kan coil whine juist ook wel voorkomen bij lagere belasting, een voeding bv die er juist mee ophoudt (de whine bedoel ik) als hij harder moet werken. Kan dus prima dat hij juist op 1080p dat gaat doen.
ik ben een beetje bang dat mensen gewoon moeten accepteren dat de pro zo,n geluid maakt hoe irritant ook....Supershiva schreef op zondag 16 december 2018 @ 07:26:
[...]
Ah balen zeg. Ik krijg steeds meer het vermoeden dat ze allemaal dit geluid maken, de een alleen wat erger dan de andere.
Inderdaad. Die van mij maakt ook weer een tering herrie bij RDR2 , maar ik let er niet meer op en ga gewoon lekker spelen ...joey82 schreef op zondag 16 december 2018 @ 11:03:
[...]
ik ben een beetje bang dat mensen gewoon moeten accepteren dat de pro zo,n geluid maakt hoe irritant ook....
@Nieuwevolger Dat GRANBLUE FANTASY Relink ziet er wel goed uit, lijkt me wel wat ....
[ Voor 11% gewijzigd door -SaveMe- op 16-12-2018 11:23 ]
Damn, dat is wel ruk zeg...Nu moet ik een dikke maand niet op youtube etc komen...Nieuwevolger schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 18:49:
Verheug me al tijden op de game, mag dan ondertussen al dik 30 zijn, KH is en blijft een fantastische serie!
Granblue was officieel uitgesteld van 2018 naar 2019 en cygames had na het uitbrengen van deze nieuwr trailer de release date van 2019 naar TBA gebracht. Dus we moeten nog wel wat geduld hebben : (-SaveMe- schreef op zondag 16 december 2018 @ 11:14:
[...]
Inderdaad. Die van mij maakt ook weer een tering herrie bij RDR2 , maar ik let er niet meer op en ga gewoon lekker spelen ...
@Nieuwevolger Dat GRANBLUE FANTASY Relink ziet er wel goed uit, lijkt me wel wat ....
Geeft niet. Nog too many games to play ... Maar hij staat op mijn radarNieuwevolger schreef op zondag 16 december 2018 @ 18:05:
[...]
Granblue was officieel uitgesteld van 2018 naar 2019 en cygames had na het uitbrengen van deze nieuwr trailer de release date van 2019 naar TBA gebracht. Dus we moeten nog wel wat geduld hebben : (
Ik ben sinds kort in het bezit van een PS4 Pro. Een 7200-model, de stille versie, zoals men zegt. En het moet gezegd worden, tijdens Gran Turismo Sport hoor je er niets van. Ook tijdensOnrush - best geinig - is de Pro niet hoorbaar en het begin van Horizon Zero Down is ook geruisloos.
Tot mijn verbazing doet Watchdogs 2 de Pro flink blazen. Direct vanaf het begin. Snap ik eigenlijk niet. Is dat een game die daar om bekend staat?
Tot mijn verbazing doet Watchdogs 2 de Pro flink blazen. Direct vanaf het begin. Snap ik eigenlijk niet. Is dat een game die daar om bekend staat?
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
de slim die ik had gekocht bij game mania was nog erger dan menig pro....Rossi46 schreef op zondag 16 december 2018 @ 18:32:
Ik ben sinds kort in het bezit van een PS4 Pro. Een 7200-model, de stille versie, zoals men zegt. En het moet gezegd worden, tijdens Gran Turismo Sport hoor je er niets van. Ook tijdensOnrush - best geinig - is de Pro niet hoorbaar en het begin van Horizon Zero Down is ook geruisloos.
raar maar waar....
Na lange tijd van mijn PS3 te hebben genoten (de Phat!) is het denk ik dan toch tijd om de Ps4 (Pro) te halen. Mijn laptop trekt Battlefield V maar net op 720p medium/high en 1080p is al geen fixed 60 meer.
Ik zie her en der negatieve verhalen over de Ps4 Slim en de Battlefield I/V vandaar de overweging om naar de Pro te wijken...
Ik vraag mij nu af of ik wellicht geen Thunderbolt 3 enclosure met een RX580 of 1070 moet halen ipv de Ps4 Pro... Ik twijfel over welke de beste ervaring gaat opleveren, is er iemand hier met ervaring met beide?
Ik zie her en der negatieve verhalen over de Ps4 Slim en de Battlefield I/V vandaar de overweging om naar de Pro te wijken...
Ik vraag mij nu af of ik wellicht geen Thunderbolt 3 enclosure met een RX580 of 1070 moet halen ipv de Ps4 Pro... Ik twijfel over welke de beste ervaring gaat opleveren, is er iemand hier met ervaring met beide?
De ps4 slim is nu redelijk goed geprijsd. 190e bij bol.com onder andere. Zal vooral FIFA spelen. Denk eraan om er toch een te halen.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
@Pat-Juh De GPU van de Pro zou ergens vallen tussen een 1050TI en 1060. Al is dat natuurlijk moeilijk te vergelijken; een ps4 is beter geoptimaliseerd dan een pc...
Ik wil je wel waarschuwen dat de pro zeker niet altijd 60fps locked haalt. De meeste single player games draaien nog steeds op 30fps. Multiplayer games draaien meestal wel op 60fps. Ik weet niet of Battlefield 60fps locked is. Je zou eens op Youtube moeten kijken naar Digital Foundry ofzo..
Ik denk dat jij in de eerste plaats moet kiezen of je op pc of console wilt gamen. Daarna kan je eventueel kijken welke console het meeste prijs-kwaliteit biedt voor jouw situatie
@Flipm0de Doen!
Ik wil je wel waarschuwen dat de pro zeker niet altijd 60fps locked haalt. De meeste single player games draaien nog steeds op 30fps. Multiplayer games draaien meestal wel op 60fps. Ik weet niet of Battlefield 60fps locked is. Je zou eens op Youtube moeten kijken naar Digital Foundry ofzo..
Ik denk dat jij in de eerste plaats moet kiezen of je op pc of console wilt gamen. Daarna kan je eventueel kijken welke console het meeste prijs-kwaliteit biedt voor jouw situatie
@Flipm0de Doen!
2 totaal verschillende beestjes, anyway ik heb wss een goede referentie voor je aangezien ik een 1060 6gb heb ( wat in feite een rx580 is ) en een 6 core Coffee lake cpu met 16gb ram.Pat-Juh schreef op zondag 16 december 2018 @ 19:21:
Over het algemeen ga je altijd betere performance hitten op zo een setup, ik haal bv in Assassins creed Odyssee vlot 60 fps op 1080p met alles op high, een game wat op console op 30 fps zit.
BF V haal ik ook vlot 75-90 fps mee met zo goed als alles open, en kan nog hoger als ik wat tweak, op console zit je geloof ik op een 60 fps target en zal wss tijdens actie soms wel droppen richting mid 50's op een Pro, als BF1 enige vergelijking is met V.
Nu, ook al heb ik zo een pc setup, vind ik Spider-Man en Horizon Zero Dawn mooier of zeker even mooi dan iets wat mijn pc op High settings op mn beeld tovert, en in beide games stoor ik me totaal ook niet aan de 30 fps cap.
Draaien beide gewoon rock solid dus een deftige optimized console game is ook leuk om te spelen, je hoofdkeuze tussen je ps4 pro of je enclosure zal afhangen over de waarde die je aan de ps4 exclusives hecht en of je die gaat spelen.
Ik hecht niet perse waarde aan een locked 60fps, voor bijvoorbeeld een The Division, o.i.d. is het niet van belang. Ik heb merk gewoon dat mijn laptop (met 1,7tflops) het niet lekker kan bolwerken op 1080p. En op 30fps spelen tegen 60/144/+ fps machines die geen haperingetjes kennen is gewoon niet funKatmi schreef op zondag 16 december 2018 @ 20:17:
[...]
2 totaal verschillende beestjes, anyway ik heb wss een goede referentie voor je aangezien ik een 1060 6gb heb ( wat in feite een rx580 is ) en een 6 core Coffee lake cpu met 16gb ram.
Over het algemeen ga je altijd betere performance hitten op zo een setup, ik haal bv in Assassins creed Odyssee vlot 60 fps op 1080p met alles op high, een game wat op console op 30 fps zit.
BF V haal ik ook vlot 75-90 fps mee met zo goed als alles open, en kan nog hoger als ik wat tweak, op console zit je geloof ik op een 60 fps target en zal wss tijdens actie soms wel droppen richting mid 50's op een Pro, als BF1 enige vergelijking is met V.
Nu, ook al heb ik zo een pc setup, vind ik Spider-Man en Horizon Zero Dawn mooier of zeker even mooi dan iets wat mijn pc op High settings op mn beeld tovert, en in beide games stoor ik me totaal ook niet aan de 30 fps cap.
Draaien beide gewoon rock solid dus een deftige optimized console game is ook leuk om te spelen, je hoofdkeuze tussen je ps4 pro of je enclosure zal afhangen over de waarde die je aan de ps4 exclusives hecht en of je die gaat spelen.
Doorgaans speel ik maximaal maar een kleine vijf tot tien uur per week een game. En de Ps4 is met 299 nu aantrekkelijker en “een veiligere keuze” als het gaat om gemak en speelbaarheid denk ik. Helaas dat de backwards compatibility praktisch nul is bij de Playstation

Mocht je oude games (digitaal) willen spelen dan heb je Playstation Now nog natuurlijk.Pat-Juh schreef op zondag 16 december 2018 @ 21:21:
[...]
Helaas dat de backwards compatibility praktisch nul is bij de Playstation![]()
...
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Hadden jullie toch mooi gelijk over Horizon Zero Dawn...
Uiteindelijk ben ik lekker verder gaan spelen en kwam er een stuk beter in, robots killen werd zelfs leuk
Main story volledig uitgespeeld en dit weekend ook Frozen Wilds volledig uitgespeeld. Zelfs 2x 100% trophies gehaald.
Helaas geen platinum voor de main game omdat ik geen zin heb in al die trials en beeldjes zoeken... maar misschien dat ik het nog een keer oppak. Voor nu: op naar de volgende game.
Uiteindelijk ben ik lekker verder gaan spelen en kwam er een stuk beter in, robots killen werd zelfs leuk
Helaas geen platinum voor de main game omdat ik geen zin heb in al die trials en beeldjes zoeken... maar misschien dat ik het nog een keer oppak. Voor nu: op naar de volgende game.
Lol, IGN heeft hun Borderlands VR review teruggetrokken.
https://www.ign.com/artic...5/borderlands-2-vr-review
De reviewer in kwestie had kritiek op de movement, terwijl je al deze dingen gewoon aan- en uit kan zetten in de settings.
De reviewer in kwestie had kritiek op de movement, terwijl je al deze dingen gewoon aan- en uit kan zetten in de settings.
There is no way to sprint, strafe, jump, or spin, and besides short, jagged pivots left or right — telescoped with an intrusive iris effect
Tsja, altijd nog beter dan de aankoopvragen en of discussies / bijna alle dingen die voorbij komen op het lijstje onder Let op: bij het plaatsen van een reactie. Maar helaas...stin00 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 19:58:
Dat zegt dan best veel over de gebruiksvriendelijkheid van de game of de IGN reviewer is gewoon echt een n00bbram1984 schreef op maandag 17 december 2018 @ 09:50:
Lol, IGN heeft hun Borderlands VR review teruggetrokken.
[...]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Het is vooral dat laatste. Ze hebben de review verwijderd en laten iemand anders het compleet opnieuw doen.Jasphur schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:50:
[...]
Dat zegt dan best veel over de gebruiksvriendelijkheid van de game of de IGN reviewer is gewoon echt een n00b
Just Cause 4 voor 35 bij bol leuke prijs voor deze game?
A person who never made a mistake never tried anything new.
Ja.Nick25 schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:29:
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Kopen! Uitspelen en were verkopen voor 20. Heb je 15 een bak plezier gehadNick25 schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:29:
Alleen als je echt niks anders te spelen hebt. Anders gewoon een paar maanden mee wachten totdat de game wat patches heeft gehad. Dit is typisch zo een titel die over een half jaar veel beter speelt/draait.Nick25 schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:29:
Binnen 2 weken na release voor 35eu?Nick25 schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:29:
Tis dat mijn backlog veel te groot is, anders had ik em er wel bij kunnen zetten ;x
(ook goed vermaakt met JC3 ondanks de framedrops die die af en toe had)
[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 17-12-2018 12:20 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Met de recente aanbiedingen ook weer even backlog opgevuld: God of War, Okami HD, Shadow of the Colossus en Journey collection.
Verwijderd
Net wou ik Black Ops IIII sluiten op mijn PS4 Pro via het menu:
Poef, beeld zwart en de PS4 Pro gaat uit.
Opnieuw opstarten met de controller ging niet.
Met de aan knop van de Pro opgestart en toen ging die de database repareren.
Toen startte die opnieuw op en ging die mijn externe SSD uit voorzorg repareren.
Nu doet de Pro het weer gewoon, maar het was even schrikken.
Vroeger op de 'gewone' PS4 gebeurde mij dat ook weleens.
Nu maar hopen dat mijn Pro het voorlopig naar behoren blijft doen.
Poef, beeld zwart en de PS4 Pro gaat uit.
Opnieuw opstarten met de controller ging niet.
Met de aan knop van de Pro opgestart en toen ging die de database repareren.
Toen startte die opnieuw op en ging die mijn externe SSD uit voorzorg repareren.
Nu doet de Pro het weer gewoon, maar het was even schrikken.
Vroeger op de 'gewone' PS4 gebeurde mij dat ook weleens.
Nu maar hopen dat mijn Pro het voorlopig naar behoren blijft doen.
Ik zie dat op bol.com de ps pro weer 399 is (met korting 379).
Was die 299 maar tijdelijk?
Zelf mooi voor 299 gekocht, maar had mensen overtuigd om hem ook te halen en die zeggen dat hij weer duurder is geworden..
Zelf mooi voor 299 gekocht, maar had mensen overtuigd om hem ook te halen en die zeggen dat hij weer duurder is geworden..
Ja, deze aanbieding geldt tussen 14 december en 28 december meen ik, en zolang de voorraad strekt. Zo te zien zijn de voorraden bij winkels als Bol en Wehkamp weg, Mediamarkt heeft ze nog wel voor 319.Predje schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:20:
Ik zie dat op bol.com de ps pro weer 399 is (met korting 379).
Extra blij met mijn aankoop dan!stin00 schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:23:
[...]
Ja, deze aanbieding geldt tussen 14 december en 28 december meen ik, en zolang de voorraad strekt. Zo te zien zijn de voorraden bij winkels als Bol en Wehkamp weg, Mediamarkt heeft ze nog wel voor 319.
'Zolang de voorraad strekt'
Er is voorraad, dus dan moet die aan 299 verkocht worden??
Sony wilde gewoon haar cijfertjes opkrikken. Zodra er genoeg exemplaren waren verkocht, mocht de prijs weer omhoog
Er is voorraad, dus dan moet die aan 299 verkocht worden??
Sony wilde gewoon haar cijfertjes opkrikken. Zodra er genoeg exemplaren waren verkocht, mocht de prijs weer omhoog
Ik ben eindelijk weer in het bezit van een mooie nieuwe CUH7216B PS4 pro en er erg blij mee. Maar nu viel mij op en misschien ligt het aan mij hoor omdat deze zoveel stiller is. Het lijkt er op dat als ik een spel speel en de belasting op de CPU dus hoger is alsof de ventilator ligt aanloopt. Er zit een lichte tik in het geluid zeg maar. Ga ik weer naar het menu op dat moment dan is dit geluid weer weg. Ook als de fan minder hard blaast lijkt deze tik er niet te zijn. Dit zou naar mijn idee moeten uitsluiten dat er iets aanloopt en dat de fan gewoon een wat vreemder geluid maakt. Maar ik ben even nieuwsgierig naar jullie ervaringen met deze nieuwe revisie.
Edit:
In dit filmpje hoor je het geluid ook als ze God Of War spelen op de 7215
YouTube: PS4 Pro CUH-7015 vs CUH-7215 Comparison and Noise Test
Er zit een lichte tik ook in het geluid daar. Dus misschien is het wel een standaard geluid wat nu pas opvalt.
Edit:
Er zit een lichte tik ook in het geluid daar. Dus misschien is het wel een standaard geluid wat nu pas opvalt.
[ Voor 20% gewijzigd door TiMMieJ op 17-12-2018 14:01 ]
In België zelfs voor €299, en ook Dreamland afficheert hem nog voor €299, maar wel met een leverdatum van eind januari ?!

Ik vind dat Sony dit toch wel heel slecht voor mekaar heeft. Een actie van 14/12 tem 28/12, maar wel maar zolang de voorraad strekt, terwijl hij op 14/12 dus overal al uitverkocht is.
@Twixie “zolang de voorraad strekt” zegt alles toch, reken maar dat er veel gebruik van is gemaakt
Denk dat de actie van GM ook een flinke hap van de voorraad heeft genomen!Cardwizard schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:02:
@Twixie “zolang de voorraad strekt” zegt alles toch, reken maar dat er veel gebruik van is gemaakt
Het kan idd een mooie truuk van Sony zijn geweest om nog wat mooie cijfertjes te halen dit jaar.
Smoelt natuurlijk lekker als reclametekst!
Valt mij ook op als ik RDR2 speel op de nieuwe Pro. Op 1080p en supersampling aan is er een lichte tik te horen en dan voornamelijk als ik het spel op pauze zet. Het stoort mij niet aangezien ik toch met headset game.TiMMieJ schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:51:
Ik ben eindelijk weer in het bezit van een mooie nieuwe CUH7216B PS4 pro en er erg blij mee. Maar nu viel mij op en misschien ligt het aan mij hoor omdat deze zoveel stiller is. Het lijkt er op dat als ik een spel speel en de belasting op de CPU dus hoger is alsof de ventilator ligt aanloopt. Er zit een lichte tik in het geluid zeg maar. Ga ik weer naar het menu op dat moment dan is dit geluid weer weg. Ook als de fan minder hard blaast lijkt deze tik er niet te zijn. Dit zou naar mijn idee moeten uitsluiten dat er iets aanloopt en dat de fan gewoon een wat vreemder geluid maakt. Maar ik ben even nieuwsgierig naar jullie ervaringen met deze nieuwe revisie.
Edit:
Na 10 jaar console-vrij te zijn geweest (sinds de ps3) begon het mij te kriebelen, en kon het niet laten om een ps4 pro met RDR2 aan te schaffen met al die exclusives 
nu is mijn vraag , is er een mogelijkheid om mn savegames naar een ander profiel te kopieeren, want ik woon nu in Dublin , en op mijn oud profiel staat ie ingesteld op het Nederlands , het probleem is dat ik dan ook de NL store en apps krijg , en maar uit frustratie een nieuw account heb aangemaakt.
nu is mijn vraag , is er een mogelijkheid om mn savegames naar een ander profiel te kopieeren, want ik woon nu in Dublin , en op mijn oud profiel staat ie ingesteld op het Nederlands , het probleem is dat ik dan ook de NL store en apps krijg , en maar uit frustratie een nieuw account heb aangemaakt.
@Metallize Savedata is gekoppeld aan een account, je kan het dus niet overzetten.
Maar ik begrijp niet wat je zou willen overzetten, aangezien dit je eerste ps4 is?
Maar ik begrijp niet wat je zou willen overzetten, aangezien dit je eerste ps4 is?
YouTube: 【KINGDOM HEARTS III】Final Trailer
O boy, dit gaat de beste game van de ps4 worden.
omdat ik er te laat achter kwam dat je, je taal niet kan veranderen , en het dus altijd verwijst naar Nederland, zelfs al zou je in een ander land wonenAnton.net schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:16:
@Metallize Savedata is gekoppeld aan een account, je kan het dus niet overzetten.
Ik heb het boven water! Het schijnt inderdaad Coil Whine te zijn die je normaal met de harde fan niet/nauwelijks hoort maar met de stillere CUH7216B dus wel ineens opvalt.Gummiebeer schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:07:
[...]
Valt mij ook op als ik RDR2 speel op de nieuwe Pro. Op 1080p en supersampling aan is er een lichte tik te horen en dan voornamelijk als ik het spel op pauze zet. Het stoort mij niet aangezien ik toch met headset game.
Hebben meer mensen hier last van??? Of kan een omwissel truc dit verminderen bij een andere PS4 pro?
[ Voor 9% gewijzigd door TiMMieJ op 17-12-2018 14:26 ]
Maar ik begrijp nog steeds niet waarom je dat oude account nodig hebt? Wat wil je dan precies overzetten naar je nieuw account?Metallize schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:22:
[...]
omdat ik er te laat achter kwam dat je, je taal niet kan veranderen , en het dus altijd verwijst naar Nederland, zelfs al zou je in een ander land wonen
Maak gewoon een nieuw ps account (in jouw geval 1 gekoppeld aan Ierland)
klaar?
Beetje door de trailer gezocht, maar zie echt niks intressants eraan.Nieuwevolger schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:16:
Maar ieder zijn ding natuurlijk
Geef mij maar een god of war of uncharted of spiderman ofzo.
Dit ziet er te vaag en trippend uit. Plus heb echt een hekel aan disney
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
owjee, coil whine. irritanter bestaat niet. kan je beter de oude pro hebben. wel een beetje ironisch. koop je een 'stille pro' krijg je er eentje met coil whine ervoor terugTiMMieJ schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:24:
[...]
Ik heb het boven water! Het schijnt inderdaad Coil Whine te zijn die je normaal met de harde fan niet/nauwelijks hoort maar met de stillere CUH7216B dus wel ineens opvalt.
Hebben meer mensen hier last van??? Of kan een omwissel truc dit verminderen bij een andere PS4 pro?
[ Voor 13% gewijzigd door Farabi op 17-12-2018 14:40 ]
Verwijderd
Voor de fans van de serie is dat zeker de beste PS4 game, voor anderen zoals mij niet.Nieuwevolger schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:16:
als je ervan houd, ik dacht na het kijken: waar heb ik naar zitten kijkenNieuwevolger schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:16:
PSN ID: Svennie-NL
Je kan ook moeilijk ergens een fan van worden als je de game niet wil spelen.
Coil Whine slaat op een hoog piepgeluid. In zowel de beschrijving als het geposte filmpje lees of hoor ik geen coil whine....TiMMieJ schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:24:
[...]
Ik heb het boven water! Het schijnt inderdaad Coil Whine te zijn die je normaal met de harde fan niet/nauwelijks hoort maar met de stillere CUH7216B dus wel ineens opvalt.
Ik heb nog steeds zeer regelmatig dat de PS4 op zwart gaat tijdens het menu, of spellen of wat dan ook. Geluid gaat door. Dus het moet een handshake zijn qua beeld.
Maar weer eens zoeken wat de instellingen voor 4k etc ook al weer waren. Was toen ook al moeilijk vinden en dacht dat ik het had.
Echter, als ik de kabel zou moeten vervangen, zou ik eigenlijk ook de kabel van de versterker naar de tv moeten vervangen (geen idee wat de kwaliteit daar van is).
Maar weer eens zoeken wat de instellingen voor 4k etc ook al weer waren. Was toen ook al moeilijk vinden en dacht dat ik het had.
Echter, als ik de kabel zou moeten vervangen, zou ik eigenlijk ook de kabel van de versterker naar de tv moeten vervangen (geen idee wat de kwaliteit daar van is).
[ Voor 21% gewijzigd door Arunia op 17-12-2018 15:29 ]
ftfyNieuwevolger schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:16:
O boy, dit gaat de beste game van de ps4 XBox worden.
Ik heb eerder het idee dat het de hdd is die je iets hoort tikken. Tenminste, dat is mijn redenering aangezien het ik het eigenlijk alleen hoor tijdens een game pauzeren.TiMMieJ schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:24:
[...]
Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.