Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-10 17:13

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik, als groot fan van Metro 2033 en LL, heb enorm zin in Metro Exodus. Ik hoop dat ik tegen die tijd wat meer tijd heb, want zo te lezen kan ik daar aardig wat uurtjes zoet mee zijn.

Ohja en de prijs, ik koop eigenlijk niets voor release prijs, dus moet sowieso even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 23:55

rajackar

Blood Minister

bram1984 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:46:
@rajackar Heeft ook veel te maken met het feit dat de game heel stabiel loopt en het goede gebruik van motion blur. Alle Sony exclusives zijn daar eigenlijk best wel sterk in.
Die motion blur hoor ik vaker ja. Ik vraag me af of dat ook het gevóel van een goede reactie kan geven. Maar goed, wat het ook is, het speelt enorm lekker weg en voegt echt wat toe aan het spel plezier.
En die framerate, echt bizar hoe stabiel dat is. Laatst weer even die digital foundry analyse terug zitten kijken en DAMN, daar kunnen andere devs echt een voorbeeld aan nemen.
neem bijvoorbeeld DS3 op de pro. loopt met uncapped framerate (dat noemen ze pro ondersteuning) en het is echt all over the place. Wel altijd boven de 30 fps en input lag is laag maar het voelt gewoon een stuk minder vloeiend.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:14
v8power67 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:44:
[...]

Navi 3080 met rtx 2070 performance zou rond de 300 dollar komen.
Dat is consumenten markt. Dus sony koopt en goedkoper en alleen de gpu die.
Dan een ryzen 2 cpu, die rumoured zijn vanaf 120 dollar 6 core 12 threads 3.5 ghz geloof ik.
Stop beide in een mooie apu, 16gb gddr6 omheen.
En ik denk dat we hele mooie specs kunnen krijgen voor rond de 500 euro.
Of ze gaan meteen bij launch voor een base en pro. 400 base 600 euro pro.
En blijkbaar heeft Microsoft gezegd next gen niet de power voordeel te willen weggeven. Dus wie weet wat hun van plan zijn. Hopelijk krijgen we een echte battle tussen sony en Microsoft, en nvidia en amd, en amd en intel!! Zou mooi voor ons zijn!
Je weet dat je een systeem van 1000+ euro samen zit te stellen?

300 voor grafische kaart + 120 voor cpu. Dan ook nog 16gb gddr6. Zelfs niet-gddr6 is dan al +-140 euro. Optimistisch zou het 200 euro zijn. Dan nog een koeler. Liefst een kek ding wat dun is, hard blaast en geluidloos is. Zo 50 euro. Voeding niet te vergeten, toch wel 80 euro?. Misschien nog een bluray speler. En volgens mij wil je het allemaal ook nog op een moederbord prikken welke tegenwoordig ook rustig 50 euro duurder zijn dan een paar jaar terug, kortom ook 100 euro wel (en dat is dan nog minder dan de consumentenproducten van het moment). Dan zit ik al op 800 euro en dan wil je er ook nog controllers bij, kast eromheen en uiteraard opslag. Liefst geen 5400 toeren schijfjes meer, misschien een hybride ssd/hdd maar qua grootte is 1TB ook wel de minimum. Kortom dan zit je dus gewoon op 1000 euro en dat gaat hem gewoon niet worden. Dat gaan ze echt niet voor de helft van de prijs doen en zelfs die gaan ze denk ik niet accepteren. De volgende generatie wordt 300 of 400 euro (mogelijk afhankelijk van opslaggrootte). De tijden van 699 gulden zijn wel voorbij.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-10 19:51
@Martinspire Ik geloof je meteen, ik heb geen verstand van pc onderdelen. Laat staan hun kosten. Maar zijn de bedragen die je noemt voor de consument, inclusief btw en met een staffel van 1 miljoen stuks?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jasphur schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:35:
@Martinspire Ik geloof je meteen, ik heb geen verstand van pc onderdelen. Laat staan hun kosten. Maar zijn de bedragen die je noemt voor de consument, inclusief btw en met een staffel van 1 miljoen stuks?
En dan ook nog over 1,5/2 jaar om niet te vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet wel zeker dat Sony geen 50 euro betaald voor een koeling. Die 8b gddr5 in de ps4 zou ook onbetaalbaar zijn als je het berekend naar consumenten prijzen. Daarnaast zijn high end specs van nu over 2 jaar mid range specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@bram1984 en @Nieuwevolger Ook met jullie eens. Maar denken jullie niet dat er ergens al plannen voor hardware liggen en dat er, dan wel met potlood, al afspraken zijn gemaakt omtrent de onderdelen van de PS5?

Ergens zie ik de volgende console ook nog wel een soort van streaming device worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 20:21
Jasphur schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:45:
@bram1984 en @Nieuwevolger Ook met jullie eens. Maar denken jullie niet dat er ergens al plannen voor hardware liggen en dat er, dan wel met potlood, al afspraken zijn gemaakt omtrent de onderdelen van de PS5?

Ergens zie ik de volgende console ook nog wel een soort van streaming device worden.
Ik denk dat dat allemaal al zo goed als rond is ja, anders kun je namelijk nooit over een jaar al leveren (of 1,5 jaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Jasphur Waarschijnlijk weet AMD al vrij precies hoe sterk hun nieuwe video kaarten over 2 jaar worden en wat de kosten zijn om die te produceren en op basis daarvan kunnen Sony en AMD een deal sluiten over toekomstige video kaarten in de ps5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-10 17:13

The Inquisitor

Greetings weaklings

Als je pas over 2 jaar begint met de productie van die kaart dan kun je niet miljoenen units uitleveren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
Jasphur schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:35:
Consumentenprijzen inderdaad, maar het is niet alsof een Sony van een 300 euro grafische kaart daar ineens 100 euro van kan maken.
bram1984 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:38:
[...]

En dan ook nog over 1,5/2 jaar om niet te vergeten.
Dat maakt minder uit dan je denkt. Vooral processoren, grafische kaarten en geheugen/opslag zijn vrij weinig in waarde gedaald de laatste jaren. De grafische kaart die ik in 2014 kocht, is van 359 naar 280 gezakt in 2016 en staat nu zelfs nog voor 200 euro in een aantal shops. Bij de nieuwere kaarten is het niet veel anders waarbij de kanttekening gemaakt moet worden dat de prijzen echt gigantisch gestegen zijn. Ik kocht dus mijn 970, welke gewoon high-end was destijds voor 359, maar een 1070 (welke qua plaatsing in het segment wel gelijk is) kost nu rond de 600 euro. Processoren zijn ook veel duurder geworden en zelfs het moederbord is ineens 50 tot 100 euro duurder geworden.

Een PC die ik dus in 2014 heb aangeschaft was voor 1100 dik high-end en daar betaal je nu rustig 1800 euro of meer voor. Probeer je een console samen te stellen met high-end hardware dan ga je never nooit niet op 500 euro uitkomen, hoeveel exemplaren je er ook van verkoopt.

Bitcoin miners hebben de prijzen echt helemaal om zeep geholpen.
Nieuwevolger schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:41:
Ik weet wel zeker dat Sony geen 50 euro betaald voor een koeling. Die 8b gddr5 in de ps4 zou ook onbetaalbaar zijn als je het berekend naar consumenten prijzen. Daarnaast zijn high end specs van nu over 2 jaar mid range specs.
50 euro voor een koeling is anders niet zo raar als je bedenkt dat Microsoft bv voor Vapor Chamber koeling is gegaan en ze vrij vaak exotische materialen gebruiken voor meer koeling. Die dingen zijn qua productie of qua research echt niet goedkoop.

De vraag is verder wat het performanceverschil gaat zijn als je dus die Vega dingen gaat gebruiken. Het is niet alsof je dan ineens wel 8k gaming op 60fps kunt gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is in eerste instantie de vraag of nieuwe gpu's duurder zijn geworden omdat de productie kosten zijn verhoogd of dat ze gewoon meer winst marge willen pakken. Als het het laatste het geval is valt er veel over de prijs te onderhandelen voor Sony.

Daarnaast had de ps4 pro een gedownclockte radeon 470 als gpu, volgens mij kostte die gpu 200 euro toen de ps4 pro uitkwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:07
https://wccftech.com/xbox-scarlett-4k-60fps/amp/

Is dan voor xbox 2 maar toch denk dat die 2 nagenoeg zelfde gaan worden.

will be using Zen 2 and AMD’s next-generation GPU technology. The aim would be to have games running at 4K resolution and 60 frames per second.
Is insider infonmaar mag serieus hopen dat het zo is!
60 fps moet echt belangrijk gaan worden.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zen 2 en Navi gpu hoeft ook niet veel te zeggen. Beide bestaan uit een groot schaal van producten, van low end laptop cpu's en gpu's tot en met energie vretende high end cpu's en gpu's. Zelf blijf ik erbij dat de ps5 midrange hardware gaat gebruiken, en dan is het te hopen dat het leunt naar de hoge kant van mid range en niet middel of onderkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
Nieuwevolger schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:11:
Zen 2 en Navi gpu hoeft ook niet veel te zeggen. Beide bestaan uit een groot schaal van producten, van low end laptop cpu's en gpu's tot en met energie vretende high end cpu's en gpu's. Zelf blijf ik erbij dat de ps5 midrange hardware gaat gebruiken, en dan is het te hopen dat het leunt naar de hoge kant van mid range en niet middel of onderkant.
Rumours gaan dat de 3080 de midrange gpu word die rtx2070 performance moet halen voor 250 dollar.
https://www.digitaltrends...md-navi-rtx-2070-250/amp/

En de ryzen 3 series :
Begint bij 6 cores 12 threads 3.2ghz met 4ghz boost voor 99 dollar 50 watt !!
https://www.digitaltrends...-3000-16-cores-rumor/amp/

Is beide nog rumour maar veel insiders zeggen dat het klopt.
Stel je voor zo een cpu die dus sneller zijn met de instructions per clock dan huidige zen+ is en dat dan in de ps5/xbox scarlett.
Dat alleen al zou zo een boost zijn, zelfs een xbox one x met die cpu zou al echt veel beter zijn!

Blijft natuurlijk allemaal rumours enz maar wel weer lekker die tijd dat next gen eraan komt!
Stel je voor zen 2 navi en 16 / 32 gb gddr6 of hbm2/3.
Man man man smullen word dat. Sony zijn exclusieve games zijn op een base ps4 al genot stel je voor als ze dalijk richting de 10 of meer tflops gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je ziet dat games als star wars battlefront, god of war, horizon zero dawn en red dead redemption 2 mogelijk zijn op de ps4 geeft mij dat wel hoop voor next gen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

v8power67 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:31:
[...]

Man man man smullen word dat. Sony zijn exclusieve games zijn op een base ps4 al genot stel je voor als ze dalijk richting de 10 of meer tflops gaan.
Je vergeet wellicht dat tzt de technieken op grafisch gebied ook door ontwikkeld zijn en dan weer net zoveel vragen als wat nu het geval is, waardoor je weer met een bottleneck zit ergens in je hardware.

Weet je nog dat je 20 jaar geleden je mp3tje via een 33k3 lijn aan het downloaden was en je dan iets van 9-12 minuten daarop moest wachten ? Nu heb je pak heb beet 500mbit liggen en moet je nog steeds 9-12 minuten wachten omdat de data die je download ook ver-tigvoudigd is.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Martinspire schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:41:
[...]
Consumentenprijzen inderdaad, maar het is niet alsof een Sony van een 300 euro grafische kaart daar ineens 100 euro van kan maken.

[...]
Dat maakt minder uit dan je denkt. Vooral processoren, grafische kaarten en geheugen/opslag zijn vrij weinig in waarde gedaald de laatste jaren. De grafische kaart die ik in 2014 kocht, is van 359 naar 280 gezakt in 2016 en staat nu zelfs nog voor 200 euro in een aantal shops. Bij de nieuwere kaarten is het niet veel anders waarbij de kanttekening gemaakt moet worden dat de prijzen echt gigantisch gestegen zijn. Ik kocht dus mijn 970, welke gewoon high-end was destijds voor 359, maar een 1070 (welke qua plaatsing in het segment wel gelijk is) kost nu rond de 600 euro. Processoren zijn ook veel duurder geworden en zelfs het moederbord is ineens 50 tot 100 euro duurder geworden.
Ik denk dat jij je behoorlijk vergist in wat het kost om zo'n onderdeel te laten maken. Je hebt het nog altijd over retail verkoopprijzen. Daar zit vanuit de fabrikant al marge op en dan gooit de shop er nog iets bovenop en dan komt er ook nog eens BTW bij. En dat is dan per stuk. Als je er een miljoen of meer inkoopt krijg je echt wel een prima prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

bram1984 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:44:
[...]

Ik denk dat jij je behoorlijk vergist in wat het kost om zo'n onderdeel te laten maken. Je hebt het nog altijd over retail verkoopprijzen. Daar zit vanuit de fabrikant al marge op en dan gooit de shop er nog iets bovenop en dan komt er ook nog eens BTW bij. En dat is dan per stuk. Als je er een miljoen of meer inkoopt krijg je echt wel een prima prijs.
Helemaal mee eens.
Ik denk dat zijn punt alleen wel klopt dat een PS5 bij introductie echt geen super high end componenten gaat bevatten. Dat is gewoon te duur.
Het leuke is natuurlijk wel dat de componenten veel beter op elkaar afgestemd zijn en soms leuke trucjes kunnen bevatten a la checkerboard rendering vanuit de hardware. In combinatie met de low level access die developers op een console hebben zal de nieuwe generatie consoles echt wel prachtige dingen laten zien.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

[...]

Plus dat Sony en Microsoft prima onderhandelings posities hebben. Beide grote namen die je wel op je lijstje wil hebben staan als afnemers. En dan ook nog eens gegarandeerd produktie voor de komende 3 jaar. 3 jaar zekerheid, daar wil je als fabrikant best wel wat voor laten schieten....

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
rajackar schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:51:
[...]

Helemaal mee eens.
Ik denk dat zijn punt alleen wel klopt dat een PS5 bij introductie echt geen super high end componenten gaat bevatten. Dat is gewoon te duur.
Het leuke is natuurlijk wel dat de componenten veel beter op elkaar afgestemd zijn en some leuke trucjes kunnen bevatten a la checkerboard rendering vanuit de hardware. In combinatie met de low lever access die developers op een console hebben zal de nieuwe generatie consoles echt wel prachtige dingen laten zien.
volgens mij krijg je juist de beste componenten in het begin en gaan ze later weer bezuinigen op de slim enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Hamazaki schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:52:
[...]

volgens mij krijg je de beste componenten in het begin juist, en gaan ze later weer bezuinigen op de slim enz.
Dat bedoel ik niet. Later kunnen ze dezelfde componenten goedkoper maken of iets vergelijkbaars goedkoop inzetten. De prestaties van dat component blijven wel gelijk.
Wat ik bedoel is dat ten tijde van de introductie een PS5 echt geen GPU en CPU aan boord heeft die aansluit bij de high end in PC land. En dan is ook helemaal niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar heeft de ps5 straks ook van die gekke AI cores die helpen raytracing naar de console te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Nieuwevolger schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:01:
Maar heeft de ps5 straks ook van die gekke AI cores die helpen raytracing naar de console te brengen?
Weet bijna wel zeker van niet. Een rtx 2070 kan in bf5 met raytracing net 60fps in 1080p. En dat is een 600 euro kaart.
Dit in een console zien te krijgen moet amd dus die tech en die snelheid dus in een 250 dollar pakketje zetten. Dat gaat ze niet lukken denk ik.
Ze zullen de performance kunnen halen die een rtx 2070 draait maar zonder raytracing erbij. Tenzij amd echt iets achter de hand houd.
Maar hoop het wel want raytracing is echt eindelijk weer eens echt iets nieuws qua graphics.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07:13
is toch ook een heel mooi ps5 topic om al dit te bespreken?

[PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor consoles zijn die ai cores waarschijnlijk nog niet interresant omdat ze nog te weinig geven voor de prijs die er aan hangt. Maar ik zie dat toch wel snel ontwikkelen. 7nm kaarten gaan een grote boost geven aan gpu's en verwacht dat high end nvidia gpu's overkill zijn voor zelfs 4k@60 voor veel games die tegen die tijd uitkomen, dit samen met de waarschijnlijk verbeterde ai cores denk ik dat gamen met raytracing echt te doen is in 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
[...]

Mja dr zit natuurlijk veel verschil in, maar men doet hier alsof we de performance van een Nvidia 1080 krijgen voor de kosten van een 1050 en dat lijkt me gewoon niet reeel.

Voor de duidelijkheid, een PS4 kostte (rond de launch) $381 om te maken aan puur de hardware en volgens mij negeert dat nog de controllers, kabels (ok niet duur maar toch) e.d. die erbij zitten. Lanceren voor 399 was dus niet zo'n groot verschil en ik denk dan ook dat je niet teveel moet denken dat de hardware zo enorm goedkoop ingekocht gaat worden en dat ze geld toe gaan leggen bij elke console. Bouwde je een vergelijkbare PC dan kwam je destijds op $630. Een pc die niet echt in de buurt kwam van de PS4 prestaties natuurlijk, waardoor je wel wat langzamere GPU chips kunt gebruiken en toch betere PC prestaties kunt halen, maar je moet het ook weer niet te bond maken (zie 1050 vs 1080 vergelijking).

Het verschil van 630 naar 381 is aardig, maar maakt wel dat een heleboel chips in de high end markt gewoon ver buiten bereik liggen. Aan de andere kant is PC gaming dus wel dermate duur geworden dat men niet meer kan zeggen bij PC-masterrace "dat een vergelijkbare PC makkelijk te bouwen is". Want die kost dan 2 tot 3x meer (ga maar uit van 3).

Qua geruchten hoorden we overigens voor de PS4 en X1 uitkwamen ook redelijk wat grootse plannen die het allemaal niet hebben gered, ook al waren die meerdere malen door verschillende bronnen bevestigd. Dus daar hecht ik weinig waarde meer aan.

Ik zie overigens MS nog wel een product met redelijk wat verlies de markt in zetten om een marktaandeel weg te kapen bij Sony. Die zagen wat een vroege launch + goedkoper product deze generatie heeft gedaan. En momenteel staat Sony er financieel ook weer niet zo heel denderend voor dat ze dit voorbeeld kunnen gaan volgen. In ieder geval is het allemaal nog toekomstmuziek, want volgend jaar gaan ze waarschijnlijk ook al niet halen. En het is nog even onduidelijk hoe de markt zich gaat ontwikkelen nu Bitcoin een duik heeft genomen. Wie weet krijgen we straks Nvidia chips omdat die met enorm veel chips blijven zitten :P

Een andere reden dat hardware duurder is geworden is omdat ze op steeds kleinere schaal zijn gaan werken. 7 nanometer kost gewoon enorm veel geld om te ontwikkelen en te bouwen, dat ik me niet kan voorstellen dat nieuwe consoles daar zoveel goedkopere hardware van kunnen afnemen. Die CPU/GPU gaat gewoon 25% meer kosten, dat kan niet anders.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 06-12-2018 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sony heeft de laatste jaren toch heel wat geld verdient met de ps4 (oke bij lange na niet zoveel als microsoft in z'n totaal doet), dan mag ik hopen dat ze ook een hele zak terug gaan investeren. Daarnaast heeft Sony nog een hele steady inkomen uit de ps plus abbonees op de ps4, ook als de ps5 net is uitgekomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:02
Achja, zolang er maar goede games worden gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:44

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nieuwevolger schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:25:
Sony heeft de laatste jaren toch heel wat geld verdient met de ps4 (oke bij lange na niet zoveel als microsoft in z'n totaal doet), dan mag ik hopen dat ze ook een hele zak terug gaan investeren. Daarnaast heeft Sony nog een hele steady inkomen uit de ps plus abbonees op de ps4, ook als de ps5 net is uitgekomen.
Dat heeft Microsoft natuurlijk ook met XBOX Live.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
voor de nachtbrakers, hier staan alle links voor vannacht.

https://thegameawards.com/how-to-watch/

begint om 3 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 16:35
Twitch chat 4Head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
@DigitalError Begint het niet al om half 3?
Of is er eerst een pre-show van een half uur ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Anton.net schreef op donderdag 6 december 2018 @ 22:05:
@DigitalError Begint het niet al om half 3?
Of is er eerst een pre-show van een half uur ofzo?
Ja zoiets inderdaad :P ze zeggen zelf 9pm pst dus dat is dan 3 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Half 3 begint de pre show.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Norman Reedus denkt dat Death Stranding begin volgend jaar uitkomt

Misschien krijgen we straks echt een releasedate? oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dit ziet er ook echt goed uit lijkt me een leuke game...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:34
WELCOME TO THE ANTHEM CLOSED ALPHA

Yeahhh.... beelden vind ik tot nu toe best tegenvallen (laatste beelden leken wel Destiny 2.5 8)7 ). Ben benieuwd wat ik er nu van vind.

Ga een half uurtje Game Awards kijken. Dan maar slapen.
Sony op de E3 kijk ik wel altijd live tot het eind. Game Awards vind ik wat langdradig. Te veel gelul, te weinig aankondigingen. Show duurt ook altijd 3 uur ofzo.

Beste moment van vorig jaar :P

[ Voor 3% gewijzigd door Sefaex op 07-12-2018 02:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
God of War is GOTY geworden bij the game awards 2018! Meer dan verdiend, voor mij wel de game van het jaar en ook de generatie!

[ Voor 10% gewijzigd door Origins op 07-12-2018 06:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

PUBG vandaag op de PS4 uitgekomen en hier mijn eerste kill en trofee ervoor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vgbzMSw2rJrevkX7wfjyTRHF/full.png

Ik ben er toch weer ingetrapt en heb het spel gekocht vanwege de goeie tijden die ik met het spel heb gehad.
Voor die 29,99 is het toch wel lekker kills maken in het ultieme campers paradiso. De game is er nu met drie
verschillende mappen en er gaat nog een winter map aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Origins schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 06:20:
God of War is GOTY geworden bij the game awards 2018! Meer dan verdiend, voor mij wel de game van het jaar en ook de generatie!
Verrassend wel. Ik dacht echt dat RDR2 'm ging winnen. Mijn stem gaat ook naar GoW als totaalpakket. RDR2 had 'm mogen winnen als de controls een tikkeltje beter waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy269
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-10 17:44
Ik ga een ps4 pro bestellen maar deze wordt alleen te koop aangeboden met 1 controller. Ik zou graag een tweede controller willen bij bestellen.
Ik weet niet waar ik moet op letten om te zien of de tweede controller ook een pro versie is.
Staat dit vermeld op de verpakking want ik kan dit niet terugvinden op google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Show fiel kwa aankondigingen tegen, hielp ook totaal niet dat ze grote verassingen van te voren al hadden verklapt. Crash team racing, far cry new dawn (al uit in februari 2019) en obsidian new game ( the outher worlds, lijkt op fallout in space)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Timmy269 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:04:
Ik ga een ps4 pro bestellen maar deze wordt alleen te koop aangeboden met 1 controller. Ik zou graag een tweede controller willen bij bestellen.
Ik weet niet waar ik moet op letten om te zien of de tweede controller ook een pro versie is.
Staat dit vermeld op de verpakking want ik kan dit niet terugvinden op google?
Er is geen speciale 'Pro' controller. Je moet alleen kijken of het een Dualshock V2 is met de lightbar in het touchpad. Dan heb je de nieuwste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:04:
Show fiel kwa aankondigingen tegen, hielp ook totaal niet dat ze grote verassingen van te voren al hadden verklapt. Crash team racing, far cry new dawn (al uit in februari 2019) en obsidian new game ( the outher worlds, lijkt op fallout in space)
Lees je tekst anders even na voordat je op verstuur drukt. :P

Wel opvallend dat die nieuwe Obsidian game ook naar PS4 komt. MS heeft die studio overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hoe ik de amerikaanse website van scuff kan raadplegen ? Zou de Scuff vanatge willen bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy269
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-10 17:44
DigitalError schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:09:
[...]

Er is geen speciale 'Pro' controller. Je moet alleen kijken of het een Dualshock V2 is met de lightbar in het touchpad. Dan heb je de nieuwste.
Dus deze is dezelfde als die dat in de ps4 pro box zit? https://www.bol.com/nl/p/...art-ps4/9200000064884470/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#FIFA19, Shadow of the #TombRaider, Far Cry 5 and more are discounted on PS Store this weekend as part of our new Christmas offers:

https://blog.eu.playstati...tation-store/#sf203765389

Just Cause 4 krijgt slechte cijfers, dus die komt ook snel in de aanbieding.
Bij Shadow of the Tomb Raider zit een gratis trial om het spel uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10 12:47
Verwijderd schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:46:
Bij Shadow of the Tomb Raider zit een gratis trial om het spel uit te proberen.
Dat zouden meer games moeten doen! (y)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
21 juni 2019

Fallout, maar dan beter. "Made by the original creators of Fallout" Shots fired _O-
[YouTube: The Outer Worlds – Official Announcement Trailer]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat Outer worlds is toch ook een online only game ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
-SaveMe- schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:56:
Dat Outer worlds is toch ook een online only game ?
Ah geen idee eigenlijk?
Ze noemen het: a new single-player first-person sci-fi RPG from Obsidian Entertainment and Private Division.
Denk niet dat het online is.

[ Voor 4% gewijzigd door Anton.net op 07-12-2018 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anton.net schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:59:
[...]

Ah geen idee eigenlijk?
Ze noemen het: a new single-player first-person sci-fi RPG from Obsidian Entertainment and Private Division.
Denk niet dat het online is.
Ah. Mooi! Dan gaat hij op mijn watchlist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Anton.net schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:29:
21 juni 2019
Fallout, maar dan beter. "Made by the original creators of Fallout" Shots fired _O-
[YouTube: The Outer Worlds – Official Announcement Trailer]
Nice, ga ik zeker wel in de gaten houden. Misschien toch nog verlichting na Fallout 76 :9

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TGA vallen wat tegen v.w.wat betreft Sony. GoW GOTY is natuurlijk mooi nieuws maar ik had wel wat nieuws verwacht omtrent Death Stranding ofzo. En een nieuwe trailertje. Maar niks van dat.

Oh en dit gaat stiekem misschien wel een sleeper hit worden. Ziet er erg fun uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

bram1984 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:18:
TGA vallen wat tegen v.w.wat betreft Sony. GoW GOTY is natuurlijk mooi nieuws maar ik had wel wat nieuws verwacht omtrent Death Stranding ofzo. En een nieuwe trailertje. Maar niks van dat.

Oh en dit gaat stiekem misschien wel een sleeper hit worden. Ziet er erg fun uit.

[YouTube: Rage 2 - Open World Trailer | PS4]
Moet het eerste deel nog steeds een keer spelen, heb ik nog liggen voor de PS3 :X

Maar ziet er best sappig uit ook deze.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
@bram1984 Ik begrijp even niets meer van de marketingstrategy van Playstation.
Phil en Reggie zijn beiden nog apart on stage geweest. Gewoon, om wat te vertellen over Xbox/Nintendo in 2018 en over de toekomst. Shawn Layden niet, er is eigenlijk geen enkel woord gezegd over Playstation.
Lijkt wel alsof het niet zo was dat Playstation niets had om te tonen; ze wilden gewoon niets tonen.

Ghost of Tshushima is al zo lang in ontwikkeling, dat moet haast een 2019 zijn.
Er komen steeds meer geruchten naar buiten die er op wijzen dat Death Stranding ook in 2019 komt.
Last of Us is heel onduidelijk, lijkt te verschuiven naar 2020.
Maar dan zijn er ook nog kleinere games als Concrete Genie en Dreams.
Die games zouden toch nog ergens getoond moeten worden?

Wie weet gaat Playstation de strategie van R* overnemen; zwijgen en hype creëren met een plotse trailer op social media

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geteisem schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:31:
[...]

Moet het eerste deel nog steeds een keer spelen, heb ik nog liggen voor de PS3 :X

Maar ziet er best sappig uit ook deze.
Het eerste deel is niet echt de moeite waard. Werd duidelijk tegengehouden door de hardware destijds. Dit ziet eruit zoals het eerste deel ooit bedoeld is.

@Anton.net Goed punt ja, ik snap het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Oe Outer worlds!!! Want!!!

Ben benieuwd wanneer in 2019, 2 januari zou prima uitkomen. :P

Heerlijk sommige reacties onder die trailer. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laat dat Outer World nog maar even op zich wachten. Mijn lijst to be played games begint nu toch wel serieus lang te worden. En het zijn ook nog eens allemaal games waar veel tijd in gaat zitten ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
bram1984 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:59:
[...]

Verrassend wel. Ik dacht echt dat RDR2 'm ging winnen. Mijn stem gaat ook naar GoW als totaalpakket. RDR2 had 'm mogen winnen als de controls een tikkeltje beter waren.
Had het ook niet verwacht eerlijk gezegd wel gehoopt, RDR2 vond ikzelf maar een tegenvallende game behalve de gedetailleerde open wereld heeft die hele game mij niet kunnen boeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-10 06:00
Origins schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:15:
[...]

Had het ook niet verwacht eerlijk gezegd wel gehoopt, RDR2 vond ikzelf maar een tegenvallende game behalve de gedetailleerde open wereld heeft die hele game mij niet kunnen boeien.
Ik ben met veel pijn en moeite halverwege chapter 3 gekomen met RDR maar nadat ik
spoiler:
een liefdesbrief moest bezorgen en vervolgens feministen moest gaan vervoeren
vond ik het wel welletjes geweest ;) Ik kon ook maar niet wennen aan de controls van die game. God of War daarentegen vond ik wel heerlijk wegspelen alhoewel dat in het begin ook wel even wennen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

-SaveMe- schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:51:
Laat dat Outer World nog maar even op zich wachten. Mijn lijst to be played games begint nu toch wel serieus lang te worden. En het zijn ook nog eens allemaal games waar veel tijd in gaat zitten ...
Haha dat probleem heb ik gelukkig niet, als ik (heel binnenkort) klaar ben met fo76, heb ik jc4 nog liggen, maar daar ben ik ws net zo snel klaar mee als met 3, verveling begon daar redelijk snel toe te slaan, maar een uurtje of 30 zal wel lukken.

Daarna heb ik ff niks meer. Nou ja zal wellicht nog wel wat leuks zijn maar met rdr1, rdr2, fo76 en jc4, heb ik wel weer even genoeg gegamed, begin er een beetje flauw van te worden dus ik kijk ws eind januari wel weer of er nog wat leuks is uitgekomen.

Ik zit aan mijn gametax. :) Blijf het knap vinden dat er mensen zijn die gewoon de ene game na de andere kunnen spelen (of meerdere tegelijk zelfs) het hele jaar door en het dan ook nog leuk blijven vinden. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:28
@Flagg ik ken die momenten! Heb het zelfs zo erg dat ik er helemaal klaar mee ben en alles verkoop, tot er weer een game MOET spelen en dan koop ik weer een PS4 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Heb ook vlagen dat ik veel game en dan weer maanden niet, momenteel echter veel te weinig tijd voor. Hopelijk komt daar snel een beetje verandering in.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Cardwizard schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:29:
@Flagg ik ken die momenten! Heb het zelfs zo erg dat ik er helemaal klaar mee ben en alles verkoop, tot weer een game MOET spelen en dan koop ik weer een PS4 :+
Haha ja dat deed ik eerder ook ik heb 3x een Xbox gekocht geloof ik. Ben ik maar mee opgehouden... PS3 vorig jaar weggegeven met wat spellen en koop nu vrijwel alleen nog digitaal uit de store. Dat hele doorverkopen gaf meer gezeur dan dat het wat opleverde.

PS4 blijft gewoon staan tot de ps5 er is en dan vind ik wel weer een goed doel voor de 4. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:34
Ik zit aan mijn gametax. :) Blijf het knap vinden dat er mensen zijn die gewoon de ene game na de andere kunnen spelen (of meerdere tegelijk zelfs) het hele jaar door en het dan ook nog leuk blijven vinden. :)
Daar ben ik voor mezelf ook een beetje bang voor. Jaren geen PlayStation gehad (gestopt bij de PS3), nu een PS4 Pro gekocht omdat het toch wel wat kriebelde voor een aantal spellen maar moet voor mezelf wel gaan afspreken dat ik het ding net zo snel weer verkoop als hij maanden staat niks te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:37:
PUBG vandaag op de PS4 uitgekomen en hier mijn eerste kill en trofee ervoor:

[Afbeelding]
Heb hem voor de xbox, nog geen kogel af kunnen vuren, damn wat ben ik slecht hierin. :-(

Gisteren just cause 4 binnen gekregen, speciaal voor de ps4 besteld omdat ik geen xbox one X heb en hem graag in 4K wilde spelen..... Ik kan het niet er vanaf zien , de motion blur maakt je gewoon misselijk textures vallen erg tegen. alle vijanden zijn vrouwen? just cause 3 zag er beter uit.
Ondanks dit vermaak ik me prima ermee en is het afwachten op een paar patches.

[ Voor 33% gewijzigd door nnndoh op 07-12-2018 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:31
bram1984 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:18:

[YouTube: Rage 2 - Open World Trailer | PS4]
Rage nooit echt interesant gevonden en in begin van aankondiging over Rage 2 werd ik ook niet echt warm er van, maar deze trailer krijg ik gevoel van Just Cause in First Person, en met Just Cause heb ik me altijd enorm vermaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07:22
nnndoh schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:52:
[...]
Gisteren just cause 4 binnen gekregen, speciaal voor de ps4 besteld omdat ik geen xbox one X heb en hem graag in 4K wilde spelen..... Ik kan het niet er vanaf zien , de motion blur maakt je gewoon misselijk textures vallen erg tegen. alle vijanden zijn vrouwen? just cause 3 zag er beter uit.
Zondag avond ga ik ook beginnen (heb tot dan geen tijd) ben benieuwd of ik me erg ga storen aan de motion blur

Edit:
Digital foundry heeft een "review" van just cause 4 voor consoles online gezet.
YouTube: [4K] Just Cause 4 Analysis: Every Console Tested: Xbox One X vs PS4 ...

[ Voor 21% gewijzigd door dm-dutchman op 07-12-2018 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel pijnlijk dat een marvel insider van te voren aankondigde dat marvel gerelateerd iets ook op de game awards zou zijn, dit marvel alliance 3 voor de switch is ipv avangers project.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• v8power67
Zo begonnen aan spiderman.
Echt een serieus gevalletje jaw meets floor.
Wat een absurd mooi spel en wat speelt het verslavend en smooth.
Was gisteren begonnen met mijn pa samen die is groots fan van spiderman en die wou de game wel eens zien. Long story short hij gaat een ps4 regelen haha.
Echt genieten dit zeg abnormaal. Was eerst bang dat het te snel en teveel knoppen zou zijn voor.mij. maar begin erin te komen. Speel op makkelijkste niveau dat wel en ga soms nog wel eens dood. Maar al steeds minder en word er steeds beter in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
@v8power67 Ik heb me er ook mee geamuseerd
Hopelijk verbeteren ze de side content bij deel 2, het is nogal repetitief. Voor de rest een prima game.
Het is wel een aanslag op je controller, zeker als je alle camps en crimes gaat doen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
v8power67 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:37:
Zo begonnen aan spiderman.
Echt een serieus gevalletje jaw meets floor.
Wat een absurd mooi spel en wat speelt het verslavend en smooth.
Was gisteren begonnen met mijn pa samen die is groots fan van spiderman en die wou de game wel eens zien. Long story short hij gaat een ps4 regelen haha.
Echt genieten dit zeg abnormaal. Was eerst bang dat het te snel en teveel knoppen zou zijn voor.mij. maar begin erin te komen. Speel op makkelijkste niveau dat wel en ga soms nog wel eens dood. Maar al steeds minder en word er steeds beter in.
Zonde om op het makkelijkste niveau te spelen. Game is niet heel moeilijk en een beetje challenge tijdens de combat maakt het juist fun. Je hebt ook enorm veel opties ....

En, FC New Dawn gameplay ...

[ Voor 9% gewijzigd door -SaveMe- op 07-12-2018 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
-SaveMe- schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 17:35:
[...]

Zonde om op het makkelijkste niveau te spelen. Game is niet heel moeilijk en een beetje challenge tijdens de combat maakt het juist fun. Je hebt ook enorm veel opties ....

En, FC New Dawn gameplay ...

[YouTube: Far Cry New Dawn: Post-Apocalyptic Gameplay and Character Details | Ubisoft [NA]]
Nou geloof me heb het al zwaar genoeg. Ga nog steeds vaak dood etc. Dus dit is prima voor mij. Heb zoveel meer lol nu dan dat ik miljard keer dood ga. Gaat mij om de fun ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
v8power67 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 19:36:
[...]

Nou geloof me heb het al zwaar genoeg. Ga nog steeds vaak dood etc. Dus dit is prima voor mij. Heb zoveel meer lol nu dan dat ik miljard keer dood ga. Gaat mij om de fun ;)
Sure, fun is het belangrijkste, maar als je merkt dat je door de encounters blaast zou ik toch aanbevelen een tandje hoger te spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
nnndoh schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:52:
[...]

Heb hem voor de xbox, nog geen kogel af kunnen vuren, damn wat ben ik slecht hierin. :-(

goed nieuws

https://www.psx-sense.nl/...nenkort-het-nodige-fixen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:34
Ziet er leuk uit O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar lijkt me dan weer weinig aan. :P

Hele stijltje vind ik niks. De schietactie ziet er ook niet lekker uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:00
Heb hem niet helemaal gekeken (tijd om naar bed te gaan...), maar wat me van de eerste paar minuten wel gelijk stoort is dat wapen zo strak naar voren gestoken. Ziet er zo ontzettend dom uit als je niet in een vuurgevecht zit. In Fallout 4 stoorde me dat ook, maar daar heb ik dan een mod die als je niet aan het schieten en niet aan het richten (ADS) bent je wapen meer schuin voor je houdt (zoals de game standaard alleen doet als je op een friendly richt geloof ik).
Eerlijk gezegd zelfs in een vuurgevecht loop je niet de hele tijd zo strak met je wapen vooruit. In een shooter snap ik dat je het wapen steeds ziet, maar in een RPG vind ik het toch storend.

Verder wel vooral benieuwd wat Obsidian nog kan... Ze staan voor mij nog op een voetstuk vooral voor FNV en KotOR 2 (Pillars games niet gespeeld), maar het is natuurlijk niet echt meer hetzelfde team wat die games gemaakt heeft. Dit ziet er uit alsof het in ieder geval weer een gooi in dezelfde richting als FNV lijkt te doen. Hopelijk laten ze zien dat ze het nog hebben :)

Edit: rest nu ook gekeken... Schieten ziet er inderdaad wat clunky uit, maar dat is denk ik de combinatie van het gebruik van zo'n langzaam vurend high damage wapen met de niet geweldige aim skills met een controller van degene die dit hier speelt. Waarschijnlijk kun je ook wel andere wapens vinden. Daarnaast zou het me niks verbazen als ze nog aan de aim assist moeten werken.
De conversaties zien er vooralsnog wel weer lekker Obsidian uit :)

[ Voor 14% gewijzigd door Finraziel op 08-12-2018 10:02 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Finraziel schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 01:00:
[...]

Heb hem niet helemaal gekeken (tijd om naar bed te gaan...), maar wat me van de eerste paar minuten wel gelijk stoort is dat wapen zo strak naar voren gestoken. Ziet er zo ontzettend dom uit als je niet in een vuurgevecht zit. In Fallout 4 stoorde me dat ook, maar daar heb ik dan een mod die als je niet aan het schieten en niet aan het richten (ADS) bent je wapen meer schuin voor je houdt (zoals de game standaard alleen doet als je op een friendly richt geloof ik).
Eerlijk gezegd zelfs in een vuurgevecht loop je niet de hele tijd zo strak met je wapen vooruit. In een shooter snap ik dat je het wapen steeds ziet, maar in een RPG vind ik het toch storend.

Verder wel vooral benieuwd wat Obsidian nog kan... Ze staan voor mij nog op een voetstuk vooral voor FNV en KotOR 2 (Pillars games niet gespeeld), maar het is natuurlijk niet echt meer hetzelfde team wat die games gemaakt heeft. Dit ziet er uit alsof het in ieder geval weer een gooi in dezelfde richting als FNV lijkt te doen. Hopelijk laten ze zien dat ze het nog hebben :)

Edit: rest nu ook gekeken... Schieten ziet er inderdaad wat clunky uit, maar dat is denk ik de combinatie van het gebruik van zo'n langzaam vurend high damage wapen met de niet geweldige aim skills met een controller van degene die dit hier speelt. Waarschijnlijk kun je ook wel andere wapens vinden. Daarnaast zou het me niks verbazen als ze nog aan de aim assist moeten werken.
De conversaties zien er vooralsnog wel weer lekker Obsidian uit :)
Haha ik dacht hetzelfde, "hey kijk een pistool die een arm achter zich aan trekt". :P

Maar daar wordt vast nog wel wat aan gedaan hoor. Is nog niet af hé. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Damn, die tv’s die je kunt winnen. Benieuwd of er in dit topic een lucky bastard aanwezig die zijn ps4 mag aansluiten op 1 van die dingen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
@Jasphur mijn PS4 heeft al een paar jaar een OLED vriendje 8), maar wil wel winnen, dat kleintje mag dan naar boven met een PS4 :9~

[ Voor 5% gewijzigd door Cardwizard op 08-12-2018 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jasphur schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:17:
Damn, die tv’s die je kunt winnen. Benieuwd of er in dit topic een lucky bastard aanwezig die zijn ps4 mag aansluiten op 1 van die dingen. :P
Waar kun je die winnen? Ik mis iets denk ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Paar uurtjes in Onrush gestoken nu en ik moet zeggen dat de game best wel vermakelijk is.
Het is even wennen want er zijn geen start en finish, er zijn geen posities, geen rondetijden, niks van dat alles. Het gaat er dan ook niet om dat je eerste wordt, het gaat erom dat je als team (je rijdt 6 vs 6) meer punten scoort dan je tegenstander.
In totaal zijn er 4 gamemodi en afhankelijk van welke modi je speelt moet je bepaalde opdrachten voltooien om punten te scoren, dit terwijl je in totale chaos over een parcours rijdt omringd door fodder, medespelers en vijanden. Om te winnen is alles geoorloofd en dus heb je de mogelijkheid om tegenstanders (tijdelijk) uit te schakelen middels takedowns, wat mede door de crash-cam erg doet denken aan de Burnout series.
Afhankelijk van welk voertuig je kiest beschik je over verschillende unieke powers om dat te doen. Is je rush meter vol dan kun je de rush-knop gebruiken voor een tijdelijke soort van super power. Hoe deze rushmeter zich vult is ook weer voertuigafhankelijk.

Online is het best leuk, zeker als je jouw team ook daadwerkelijk ziet samenwerken voor de punten.
Wat ik wel merkte is dat de connectie met de servers niet altijd goed werkt.
Ben je meer van de singleplayer dan zit er een career mode in waarin je nieuwe races unlockt door challenges te voltooien. Als ik me niet vergis kun je hier ook iemand uitnodigen om mee te doen.

Al met al een lekkere arcade racer die het prima doet maar niet goed genoeg is om boven het maaiveld uit te steken. Beetje zoals Grip, Wrekckfest, Gravel en Flatout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:17

Winkiller

De Mopperpot

dvdkiwi schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 12:42:
Paar uurtjes in Onrush gestoken nu en ik moet zeggen dat de game best wel vermakelijk is.
Het is even wennen want er zijn geen start en finish, er zijn geen posities, geen rondetijden, niks van dat alles. Het gaat er dan ook niet om dat je eerste wordt, het gaat erom dat je als team (je rijdt 6 vs 6) meer punten scoort dan je tegenstander.
In totaal zijn er 4 gamemodi en afhankelijk van welke modi je speelt moet je bepaalde opdrachten voltooien om punten te scoren, dit terwijl je in totale chaos over een parcours rijdt omringd door fodder, medespelers en vijanden. Om te winnen is alles geoorloofd en dus heb je de mogelijkheid om tegenstanders (tijdelijk) uit te schakelen middels takedowns, wat mede door de crash-cam erg doet denken aan de Burnout series.
Afhankelijk van welk voertuig je kiest beschik je over verschillende unieke powers om dat te doen. Is je rush meter vol dan kun je de rush-knop gebruiken voor een tijdelijke soort van super power. Hoe deze rushmeter zich vult is ook weer voertuigafhankelijk.

Online is het best leuk, zeker als je jouw team ook daadwerkelijk ziet samenwerken voor de punten.
Ben je meer van de singleplayer dan zit er een career mode in waarin je nieuwe races unlockt door challenges te voltooien. Als ik me niet vergis kun je hier ook iemand uitnodigen om mee te doen.

Al met al een lekkere arcade racer die het prima doet maar niet goed genoeg is om boven het maaiveld uit te steken. Beetje zoals Grip, Wrekckfest, Gravel en Flatout.
Ook mee bezig geweest maar ik kan ze niet bijhouden om punten te scoren, hetzelfde heb ik met flatout. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:00
dvdkiwi schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 12:42:

Mooie beschrijving, maar mijn interesse in de game (voor zover die er was, niet echt uitgebreid naar gekeken anders wist ik dit waarschijnlijk al) is daarmee compleet verdwenen... Racegames waarbij het niet om het racen gaat, niks voor mij. Ik vind het alleen maar superirritant als andere spelers je van de weg kunnen rammen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Finraziel schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 13:15:
[...]
Racegames waarbij het niet om het racen gaat, niks voor mij. Ik vind het alleen maar superirritant als andere spelers je van de weg kunnen rammen.
Dan doe je er goed aan om deze te laten schieten inderdaad want met racen heeft het niet heel veel te maken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
@dvdkiwi spel blijft vaak hangen tijdens het zoeken naar een match, niks werkt dan nog, kan niet terug naar het vorige scherm of wat dan ook, spel sluiten en weer opstarten is dan de enige oplossing..... meestal stop ik er dan maar mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-10 20:39
Dit topic is voor de PS4, niet voor shopreviews oid. Daarvoor is een appart deel van de site: https://tweakers.net/shopreview/

[ Voor 83% gewijzigd door Gropah op 09-12-2018 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Nou gisteren Just cause 4 gespeeld, maar wat is dat spel een chaos, en dan bedoel ik niet de gameplay.

Wel de menu's en de navigatie en ik heb werkelijk geen idee wat en waar ik wat moet gaan doen, missies zijn me volledig onduidelijk net als de frontlinie. Wat is een side missie en wat niet, geen idee. Welke kant van de map moet ik opwerken, en nog beter waarom eigenlijk?

Het spel is wat mij betreft een zooitje. Die graplinghook en verschillende optie zijn veel te omslachtig met verschillende uitrustingen dat ik dat hele ding alleen maar gebruik om te travelen onderhand.

Ik had bij jc3 al je gevoel dat ik die niet had moeten kopen maar dacht jc4 nog een kans te geven. Niet meer doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Jaar PS+ voor €47,95 bij Bol.

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 09-12-2018 13:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
Flagg schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:01:
Nou gisteren Just cause 4 gespeeld, maar wat is dat spel een chaos, en dan bedoel ik niet de gameplay.

Wel de menu's en de navigatie en ik heb werkelijk geen idee wat en waar ik wat moet gaan doen, missies zijn me volledig onduidelijk net als de frontlinie. Wat is een side missie en wat niet, geen idee. Welke kant van de map moet ik opwerken, en nog beter waarom eigenlijk?

Het spel is wat mij betreft een zooitje. Die graplinghook en verschillende optie zijn veel te omslachtig met verschillende uitrustingen dat ik dat hele ding alleen maar gebruik om te travelen onderhand.

Ik had bij jc3 al je gevoel dat ik die niet had moeten kopen maar dacht jc4 nog een kans te geven. Niet meer doen dus.
Mja het is rommelig en het nieuwe systeem om sectoren over te nemen is wat onduidelijk. Onnodig ook. Bovendien hebben ze wat zaken weggehaald en niet vervangen door wat anders. Het overnemen van een sector vereist soms een inleidende missie (maar niet altijd) en een resource die je rechtsboven kunt zien op de kaart. Verhaalmissies zijn gewoon overal op de kaart te vinden maar soms moet je dus eerst een gebied hebben overgenomen voor je dat kunt doen. En het onderscheid tussen side-mission en story (verplicht) missie is inderdaad weggehaald. Je kun de missies doen om bepaalde content te unlocken maar het ziet er naar uit dat ze niet allemaal verplicht zijn. Alleen dat je bepaalde gadgets nodig hebt die je vrijspeelt, samen met dat je die troepen krijgt om nieuwe gebieden te unlocken.

Dat met die grapplinghook unlocks is inderdaad ook vaag, maar je moet gewoon even goed kijken naar wat er staat. Je hebt 3 presets die je met links en rechts op de d-pad kunt wisselen. Daar zet je dan 1 van de items op aan (al is volgens mij alle 3 ook mogelijk):

1) Samentrekken van de kabel
2) Ballonnen laten opblazen aan het uiteinden van de kabel
3) Creëren van een booster op de plek waar je een kabel plaatst.

Die kun je dan weer mods geven waarmee je snelheid/richting of hoogte/lengte kunt instellen of bv acties aan het eind van de actie. Dus samentrekken en daarna ontploffen of boosten en daarna ontploffen. Vrij uitgebreid maar eigenlijk onnodig om dat al zo snel in de game te introduceren als je niet bekend bent met wat je nou eigenlijk met de standaard acties kunt.

Je hebt overal stunts (wingsuit of voertuigen door ringen heen te doen waarbij je met het indrukken van je linker stick kunt zien waar die precies zit of dingen stuk maken) die je kunt doen om punten te verkrijgen die je kunt besteden aan de mods zodat je meer kunt doen met je grapplinghook presets. Dit zijn dus de meeste missies op de kaart. Stunts en missies voor mods. Met de overige missies speel je nieuwe dingen vrij, waaronder airdrops waarmee je om de zoveel tijd wapens of voertuigen kunt laten droppen.

Al met al is er wel genoeg te doen, maar ik heb het idee dat het veroorzaken van chaos niet bepaald veel toevoegt momenteel, terwijl dat eerst de "currency" was om dingen mee te unlocken. Verder heb je veel te weinig ammo waardoor je dat moet afpakken van enemies, maar de game wil eigenlijk dat je je grapplinghook gebruikt om ze uit te schakelen. Wat in veel gevallen ook makkelijk gaat. Even vastzetten aan de enemy en de andere kant aan een hoge muur en hij vliegt weg. Of aan een explosief tonnetje. Of aan een voertuig. Ook heli's zijn makkelijk kapot te maken als je ze vastplakt tegen muren aan. Auto's die je achtervolgen moet je ook gewoon vastmaken aan de grond. Blijft wel jammer dat je niet genoeg rockets krijgt, maar dat moet je dus anders zien op te lossen.

Overigens is de wingsuit DLC van Black Hand (of hoe die heet, zat in de Deluxe versie) wel enorm krachtig. Dan krijg je namelijk raketten (unlimited) plus een booster waarmee je dus hele lange afstanden kunt afleggen. Nou weet ik niet of je die gedurende het spel ook nog vrijspeelt, maar het maakt de game veel makkelijker.

Al met al is de presentatie naatje, maar het spelen met de physics is wel wat interessanter geworden en ook heb je wat meer mogelijkheden om het naar je hand te zetten. Airdrops zijn vrijwel ongelimiteerd, dus die moet je zeker gaan gebruiken en vooral niet teveel nadenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wie nu nog niet hernieuwd heeft met Singles Day of Black Friday vernieuwd niet beter dan de volle mep te betalen :p.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-10 17:05
Na lang wikken en wegen heb ik besloten om toch voor een PS4 Pro (RDR2 bundel) in plaats van de Xbox X.
Doorslaggevende factoren voor mij zijn de betere games in mijn genre en in het bijzonder Gran Turismo. Daarbij heb ik (nog) geen 4K tv maar nog in bezit van een Panasonic TX-P42S30 en lijkt mij dus het minimale verschil tussen beide consoles(Pro en X) verwaarloosbaar.
Nog een paar dagen wachten op bezorging en dan eindelijk RDR2 spelen! oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Gummiebeer schreef op zondag 9 december 2018 @ 13:33:
Na lang wikken en wegen heb ik besloten om toch voor een PS4 Pro (RDR2 bundel) in plaats van de Xbox X.
Doorslaggevende factoren voor mij zijn de betere games in mijn genre en in het bijzonder Gran Turismo. Daarbij heb ik (nog) geen 4K tv maar nog in bezit van een Panasonic TX-P42S30 en lijkt mij dus het minimale verschil tussen beide consoles(Pro en X) verwaarloosbaar.
Nog een paar dagen wachten op bezorging en dan eindelijk RDR2 spelen! oOo
Tip:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-10 17:05
Bedankt voor de tip!
Pagina: 1 ... 59 ... 180 Laatste

Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.