Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dat je teveel tijd op GoT doorbrengtYukidaruma schreef op woensdag 5 december 2018 @ 10:15:
[...]
-edit- Wellicht offtopic, maar wat bepaald die karma tags onder de username?
GamiQ, de game notes app met game maps!
2007 BMW M3 Coupé (N400)
1963 Chevrolet Corvette Sting Ray Sport Coupe (C2) (N400)
1995 Ferrari F50 (N500)
2015 Greddy Fugu Z (N300)
2016 McLaren P1 GTR (Gr.X)
1978 Pontiac Firebird Trans Am (N200)
2012 Tesla Motors Model S Signature Performance (Gr.X)
Met een nieuwe layput van tokyo baan die vokgens gtplanet de beste layout is !
En nieuwe circuit experience erbij voor barcalona Catalunya.
https://www.gtplanet.net/...new-tokyo-track-and-more/
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ben benieuwd wat de base Xbox One dan doet.
Bron:
https://www.thesixthaxis.com/2018/12/04/just-cause-4-review/
Tja mensen wouden nu stabiele performance(tov just cause 3) dus hebben ze resolutie opgeofferd. Hun engine is ook veel meer voor pc, daar is met redelijke hardware al veel fps te halen. Gewoon heel cpu zwaar denk. En op base xbox denk ook max 720p maar dan icm framedrops.bram1984 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:31:
Just Cause dipt naar 720p op de base PS4. Ze kunnen daar nog wel wat van optimaliseren geloof ik.
Ben benieuwd wat de base Xbox One dan doet.
Bron:
https://www.thesixthaxis.com/2018/12/04/just-cause-4-review/
Ben blij dat ik mijn pc een gtx 1070 gegeven heb, voor dit soort games die op console gewoon niet lekker meer spelen.
Voor mij is ps4 pro op moment grotendeels een gt sport en andere exclusieve games machine.
En daar presteert hij gelukkig altijd fenomenaal!
[ Voor 3% gewijzigd door v8power67 op 05-12-2018 11:41 ]
Verwijderd
Die vraag is al honderden keren voorbij gekomen:
https://www.neogaf.com/th...nd-game-specific.1310043/
AUB.
Father Gascoigne bedoel je? Eerste echte uitdaging in Bloodborne.. kleine tips: leer parry en gooi molotovs in zijn laatste fase.Jelloz schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:03:
Verdorie, ik dacht dat God of War voor 28 euries de definitieve nieuwe prijs was. Had ik hem toch voor dat geld moeten halen rond black friday.
Eerst maar Horizon Zero Dawn uitspelen en de volgende aanbieding afwachten dan.
Bloodborne ook nog niet voorbij de 2e boss
Mocht je hem willen tricken, iets met een doos en muziek...
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Ah Gascoigne. Zo'n boss die eerst 20 pogingen kost en 3 playthroughs verder leg je 'm binnen een halve minuut (inclusief cutscene) neer zonder dood te gaan.Scrisissszzz schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:31:
[...]
Father Gascoigne bedoel je? Eerste echte uitdaging in Bloodborne.. kleine tips: leer parry en gooi molotovs in zijn laatste fase.
Ja en nee, denk ik. Met de PRO wordt een ander platform aan de developers aangeboden. Wat hier nu gebeurd is, is dat Square Enix de game geoptimaliseerd heeft voor de PRO en downscaled voor de OG. Als de PRO nooit was uitgebracht, had Square dan dezelfde Just Cause 4 uitgebracht? Of zou de game dan wat minder groot/complex zijn zodat hij op de OG netjes 1080/30 kan draaien?Nieuwevolger schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:14:
Games als just cause 4 laten toch wel een beetje de nut zien van de ps4 pro. Bij de vorige generatie consoles konden de ps3 en xbox 360 het net niet meer allemaal aan op het einde.
Nou just cause 3 draaide anders ook voor geen meter op de ps4. Ik geloof best dat just cause 4 een zware game met al die physics die erin zitten. Daarnaast zag je last gen dat games als far cry 3, skyrim en crysis 3 op console het eigenlijk allemaal net niet aankonden. Hier hadden de ontwikkelaars ook minder rekening gehouden met de beperkingen van de ps3 en xbox 360.Jasphur schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:25:
[...]
Ja en nee, denk ik. Met de PRO wordt een ander platform aan de developers aangeboden. Wat hier nu gebeurd is, is dat Square Enix de game geoptimaliseerd heeft voor de PRO en downscaled voor de OG. Als de PRO nooit was uitgebracht, had Square dan dezelfde Just Cause 4 uitgebracht? Of zou de game dan wat minder groot/complex zijn zodat hij op de OG netjes 1080/30 kan draaien?
Dat was bij de launch van Just Cause 3. Na een aantal patches draaide de game prima.Nieuwevolger schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:29:
[...]
Nou just cause 3 draaide anders ook voor geen meter op de ps4. Ik geloof best dat just cause 4 een zware game met al die physics die erin zitten. Daarnaast zag je last gen dat games als far cry 3, skyrim en crysis 3 op console het eigenlijk allemaal net niet aankonden. Hier hadden de ontwikkelaars ook minder rekening gehouden met de beperkingen van de ps3 en xbox 360.
Mijn inziens heeft het slecht draaien van een game, zeker tegen het einde van de looptijd van een console, meer te maken met de optimalisatie van development dan met de hardware. Ik weet bijna zeker dat als je de meest recente en allerbeste hardware in een console stopt (even los van kosten/formaten/etc) er nog steeds games uitkomen die niet soepel draaien.
@dm-dutchman Let us know!
Tja ik vraag me toch af of een andere developer er niet meer uit had gehaald. Ik snap best dat de destructie en grootte van de wereld best wat van de CPU zullen eisen, maar als ik zie hoe bijvoorbeeld Horizon Zero Dawn en RDR2 eruitzien, zou ik toch denken dat een locked 30fps/1080p op een base PS4 wel mogelijk zou moeten zijn. Het vorige deel liep ook al niet heel soepel op het begin.Nieuwevolger schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:14:
Games als just cause 4 laten toch wel een beetje de nut zien van de ps4 pro. Bij de vorige generatie consoles konden de ps3 en xbox 360 het net niet meer allemaal aan op het einde.
Nou staat bethesda sowieso niet bekend om z'n optimalisatie werk. Daarom lijkt cyberpunk 2077 een beter voorbeeld om daadwerkelijk de uiteindelijke limitaties van de consoles (en dan voornamlijk de cpu) in beeld te brengen. Omdat cdpr waarschijnlijk wel probeert om de game zo goed mogelijk te optimaliseren.
Mwah, de wereld van Horizon is anderzijds wel gevuld met robot dino's met allen hun eigen routine en gedrag ten opzichte van de statische objecten in JC. Er is voor beide iets te zeggen, denk ik.Nieuwevolger schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:23:
Avelanche zal wel geheid niet het budget en resources hebben om de game zo goed te optimaliseren als horizon zero dawn en rdr2. Maar je moet wel nagaan dat rockstar en sony first party studios om de beperkingen van de cpu heen programmeren. Zo heeft horizon zero dawn een vrij statische open world. Terwijl Bethesda met fallout 4 en 76 een lootzware game maken voor de cpu, aangezien alle posities in de wereld van dynamische objecten steeds berekend moeten worden. Zelfde geld voor hoe zwaar de physics van just cause 3 en 4 zijn.
Nou staat bethesda sowieso niet bekend om z'n optimalisatie werk. Daarom lijkt cyberpunk 2077 een beter voorbeeld om daadwerkelijk de uiteindelijke limitaties van de consoles (en dan voornamlijk de cpu) in beeld te brengen. Omdat cdpr waarschijnlijk wel probeert om de game zo goed mogelijk te optimaliseren.
A person who never made a mistake never tried anything new.
Dat klopt inderdaad, er zijn er wel wat te vinden op youtube van een aantal grote kanalen maar het spel is ook echt net uitNick25 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:48:
er zijn nog weinig review's over JC 4 online klopt dat?
Dat betekent normaal juist dat het inmiddels moet barsten van de reviews.dm-dutchman schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:07:
[...]
Dat klopt inderdaad, er zijn er wel wat te vinden op youtube van een aantal grote kanalen maar het spel is ook echt net uit
Enfin: ik kan nu wel lekker op een Chocobo(kamerl) rijden. Yeah!
[ Voor 10% gewijzigd door Jasphur op 05-12-2018 15:19 ]
Dat dusbram1984 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:11:
[...]
Dat betekent normaal juist dat het inmiddels moet barsten van de reviews.
A person who never made a mistake never tried anything new.
2 weken geleden een (72xx) PS4 pro overgekocht van een mede-tweaker en nu AC:origins aan het spelen. Ik moest ook inderdaad even twee keer knipperen toen ik ik met die missie bezig wasJasphur schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:17:
Ik snap er geen snars van. Lekker rustig AC origins te spelen. Even de missie ‘gift from the gods’ spelen. Staat daarineens Ardyn uit Final Fantasy XV. Die kleine easter eggs bij Layla in de tombe oke. Maar echt een hele cutscene? Is Ubi jaloers op Final Fantasy ofzo?
Enfin: ik kan nu wel lekker op een Chocobo(kamerl) rijden. Yeah!
Dat kan inderdaad, maar meestal is dat een kenmerk van een tegenvallende game. Dat weet de uitgever dan namelijk ook en dan hopen ze al genoeg geld binnen te harken voor de reviewers mensen kunnen waarschuwen hem te laten liggen.bram1984 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:30:
@Nick25 Mogelijk zijn er geen review copies uitgegeven en is het embargo pas na de release verlopen. Dan moet iedereen dus nog spelen.
Gamertag: FinrazielNL
daar zit wel heel weinig tijd tussen zeg...-SaveMe- schreef op woensdag 5 december 2018 @ 18:28:
een nieuwe Far Cry op komst ...
[YouTube: FAR CRY - Game Awards 2018 Teaser trailer]
Hmmm, ja, maar weten nog niet wanneer die uitkomt... Wat me wel trekt is post-apocalyptic world ....DigitalError schreef op woensdag 5 december 2018 @ 18:42:
[...]
daar zit wel heel weinig tijd tussen zeg...
de fallout die je altijd al wilde hebben (met fatsoenlijke graphics)-SaveMe- schreef op woensdag 5 december 2018 @ 18:43:
[...]
Hmmm, ja, maar weten nog niet wanneer die uitkomt... Wat me wel trekt is post-apocalyptic world ....
Zoiets dusDigitalError schreef op woensdag 5 december 2018 @ 18:44:
[...]
de fallout die je altijd al wilde hebben (met fatsoenlijke graphics)
Spreek voor jezelf. Ik vind deel 5 na deel 3 veruit het beste deel.Rob SOS schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:10:
Die vorige far cry was ook echt niet far cry waardig, wat een butt spel was dat.
Ik heb me er niet aan gestoord eerlijk gezegd.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
p.s. ik zie mensen hier klagen over dat just cause 4 niet heel soepeltjes loopt en grafisch problemen omdat het einde leven is van current gen? Is iedereen inmiddels rdr2 alweer vergeten dan? wat een prachtig spel, en loopt ook als een trein
Tsja, die komt telkens terug, maar veel games zijn in essentie repetitief. Het type repetitie bepaald dan of je de game leuk vindt. Ik hoor al die miljoenen Fortnite spelers niet klagenSmooK schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:44:
En was ontzettend repetitief...
Met @dvdkiwi Ik heb me er totaal niet aan gestoord en lekker vaak (repetitie!) alles neergeschoten, rond gecrosst, etc ...
Het constant tegen een balletje aan trappen in Fifa vind ik dan weer verschrikkelijk
Ook totaal niet aan gestoord. Zijmissies vond ik veelal best leuk eigenlijk.SmooK schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:44:
En was ontzettend repetitief...
Laat maar komen dat nieuwe deel
Prey slaughtered, mijn vriendin vond het leuk spel om mee te kijken. Ik was alleen zo voorzichtig en risk avers. Na 3 dark souls games loop ik vrij traag blijkbaar in nieuw gebiedScrisissszzz schreef op woensdag 5 december 2018 @ 12:31:
[...]
Father Gascoigne bedoel je? Eerste echte uitdaging in Bloodborne.. kleine tips: leer parry en gooi molotovs in zijn laatste fase.
Parry gaat me nu redelijk af.
Nou ja en nee, 30fps zou ik nu nooit als een trein omschrijven anno 2018.Tweakwondo schreef op woensdag 5 december 2018 @ 21:08:
Is iedereen inmiddels rdr2 alweer vergeten dan? wat een prachtig spel, en loopt ook als een trein
Nice!Jelloz schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:27:
[...]
Prey slaughtered, mijn vriendin vond het leuk spel om mee te kijken. Ik was alleen zo voorzichtig en risk avers. Na 3 dark souls games loop ik vrij traag blijkbaar in nieuw gebied
Parry gaat me nu redelijk af.
Na father G komt de game echt pas los vind ik. Nog steeds een van de beste ps4 games! Have fun!
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Er zijn zelfs helleboel gebieden die de 30fps niet eens halen op ps4 en pro....Katmi schreef op woensdag 5 december 2018 @ 23:52:
[...]
Nou ja en nee, 30fps zou ik nu nooit als een trein omschrijven anno 2018.
En las dar na laatste patch het er ook niet allemaal beter op geworden is.
Heb dan ook besloten lekker op een eventuele pc versie te wachten of anders als die niet komt de ps5 remaster editie maar af te wachten.
Of hopen dat de ps5 de game met patch in 60 fps modus kan draaien
Het is misschien niet 100% locked, maar voor mij is dat nooit een issue geweest.
Probleem is vooral dat de controls echt ondermaats zijn. Ik kan deze generatie serieus geen andere AAA game bedenken die zo slechte shooting mechanics heeft. Om die reden is het eventueel wel de moeite om te wachten op een pc versie. Dan kan je met muis en keyboard spelen.
Nope nog niet gespeeld. Maar wel veel over gelezen op resetera waar mensen best wat framedrop issues hebben na laatste patch. Plus was voor de patch al niet locked 30fps in veel steden zoals digital foundry heeft aangetoond.Anton.net schreef op donderdag 6 december 2018 @ 00:59:
@v8power67 Had je de game zelf al geprobeerd op de Pro? Ik vond de framerate wel stabiel genoeg op Pro.
Het is misschien niet 100% locked, maar voor mij is dat nooit een issue geweest.
Probleem is vooral dat de controls echt ondermaats zijn. Ik kan deze generatie serieus geen andere AAA game bedenken die zo slechte shooting mechanics heeft. Om die reden is het eventueel wel de moeite om te wachten op een pc versie. Dan kan je met muis en keyboard spelen.
Nee daarom wacht ik lekker op next gen of pc release.
Mn nieuwe gtx 1070 is ready !
Idem, ik gebruik de ps4 nog wel voor exclusives want die draaien wel altijd als een speer, maar voor multiplats bekijk ik toch eerst digital foundry en de fps graph voor stabiliteit.v8power67 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 01:14:
[...]
Nope nog niet gespeeld. Maar wel veel over gelezen op resetera waar mensen best wat framedrop issues hebben na laatste patch. Plus was voor de patch al niet locked 30fps in veel steden zoals digital foundry heeft aangetoond.
Nee daarom wacht ik lekker op next gen of pc release.
Mn nieuwe gtx 1070 is ready !
Maar je merkt gewoon dat je toch stilletjes nood begint te hebben aan een ps5 met veel betere cpu, 30 fps is ook weer een compromis dat al weer veel te lang aan de gang is en 60fps speelt gewoon een stuk leuker.
Ik weet dat devs wel 60fps kunnen hitten als ze het er slechter laten uit zien, maar binnen een maand is het 2019, dan begin ik het toch wel stilletjes te hebben gehad met die AMD apu die al verouderd was toen de ps4 in 2013 uit kwam, je moet ook niet vergeten dat dit ding in eerste instantie bedoeld was door AMD voor mobiele apparaten, dus in essentie spelen we op een veredelde Switch
Ik betwijfel ten zeerste of 60 de standaard gaat worden de volgende generatie. Ik verwacht dat het gewoon weer zoals nu gaat worden.Katmi schreef op donderdag 6 december 2018 @ 01:37:
[...]
Idem, ik gebruik de ps4 nog wel voor exclusives want die draaien wel altijd als een speer, maar voor multiplats bekijk ik toch eerst digital foundry en de fps graph voor stabiliteit.
Maar je merkt gewoon dat je toch stilletjes nood begint te hebben aan een ps5 met veel betere cpu, 30 fps is ook weer een compromis dat al weer veel te lang aan de gang is en 60fps speelt gewoon een stuk leuker.
Ik weet dat devs wel 60fps kunnen hitten als ze het er slechter laten uit zien, maar binnen een maand is het 2019, dan begin ik het toch wel stilletjes te hebben gehad met die AMD apu die al verouderd was toen de ps4 in 2013 uit kwam, je moet ook niet vergeten dat dit ding in eerste instantie bedoeld was door AMD voor mobiele apparaten, dus in essentie spelen we op een veredelde Switch
Het zou me inderdaad niks verbazen als games meer en meer op 4K gaan draaien straks en dat de framerate daar (weer) de dupe van is.bram1984 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 06:50:
[...]
Ik betwijfel ten zeerste of 60 de standaard gaat worden de volgende generatie. Ik verwacht dat het gewoon weer zoals nu gaat worden.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Steam ID = Ackerfiets
Eens, maar de mainstream geeft geen hol om framerate. Wel om de mooie plaatjes in trailers en achterop doosjes.Family Guy schreef op donderdag 6 december 2018 @ 07:41:
4K is al geïntroduceerd, 60 fps niet, en denk dat daar juist de te behalen punten zijn.
Is dat zo? Hoort vloeiende beelden niet bij die ervaring?bram1984 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 07:54:
[...]
Eens, maar de mainstream geeft geen hol om framerate. Wel om de mooie plaatjes in trailers en achterop doosjes.
Steam ID = Ackerfiets
Trouwens als je een ryzen based apu neemt met navi based trukjes in de gpu kom je bijna automatisch uit op 4K 60fps op console.
Het enige wat de huidige console tegenhoud is een gpu wat nog issues heeft om 4k te hitten en een cpu die meteen verzuipt onder veel npcs of physics in beeld, maar dat is ook omdat het ding al niet console geschikt was in 2013.
Doe een hele gen leap qua performance en je komt ergens tussen 11 en 13tflops uit, lijkt me zat gek voor 4k 60fps, en al helemaal voor een 1080p optie.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
"But you have a mobile phone, right?"B-Real schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:58:
Heeee, ik heb pas een week een PS4. Niet zo negatief over het apparaat, anders krijg ik nog het idee dat ik een slechte koop heb gedaan
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
ik denk eerder naar 2160P 30fps. 2160P 60fps is nog ver weg, behalve voor de lichtere spellen en ps4 remasters straks.Jumpman schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:53:
De volgende generatie zal weer streven naar 2160p 60fps 10 Bit HDR en de HDMI standaard zal geupgrade worden naar HDMI 2.1.
http://www.pushsquare.com..._at_120_frames-per-second
Lijkt me sterk. steady 60FPS op 4K of 1080P lukt ze al niet eens
Zelf vind ik €300 een sweetspot voor een console en controller.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Ja dat is al 100 jaar zo. Vroeger draaide sommige games op 20fps en lager en toen hoorde je niemand erover.Family Guy schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:13:
[...]
Is dat zo? Hoort vloeiende beelden niet bij die ervaring?
Nogmaals: framerate kan je niet achter op een doosje of in een gecomprimeerde YouTube video laten zien. Het is geen hogere wiskunde. Waarom denk je dat er deze generatie zo op 4K is gepushed terwijl de meeste mensen nog steeds op 1080p TV's zitten. Woorden als "resolutie" en "scherper" zijn veel betere krachttermen om te marketen dan "vloeiender" en "framerate".
En als ik voor mezelf mag spreken: de nieuwe PS5 Naughty Dog game mag van mij gewoon locked op 30fps draaien als dat aanzienlijk mooiere graphics, minder pop-in, grotere draw distances, meer on-screen NPC's etc. op kan leveren. Ik kan me nooit zo druk maken om framerate.
Alleen bijv. Street Fighter 5 die hards spelen op een monitor vanwege de lage verversingssnelheid.
Maar ik ben vooral een casual gamer. Ps4 aan, paar uurtjes rondrennen in Okami HD en weer door.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Verwijderd
Ik moet mijn TV en receiver nog upgraden naar 4K HDR en dat ga ik pas doen
als ik een PS5 heb.
Nu ben ik nog zeer tevreden over mijn PS4 Pro en 1080p systeem.
Tja, daarom zei ik ook streven, strak en continue 60fps op native 2160p daar is de hardware niets sterk genoeg voor bij de meest complexe games.Hamazaki schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:01:
[...]
ik denk eerder naar 2160P 30fps. 2160P 60fps is nog ver weg, behalve voor de lichtere spellen en ps4 remasters straks.
Ik vind het van Polyphony altijd heel knap wat ze uit de PlayStation hardware halen, bij de Cell CPU al, maar ook bij de X86 architectuur.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik ook. Maar ik doe wel altijd mee met wedstrijden om een HDR tv te winnenVerwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:13:
Op de PS5 zou ik graag GTA VI, ArmA IV en Xplane 12 zien in 4K HDR 60fps.
als ik een PS5 heb.
Edit: Oja, vanaf morgen weer veel te winnen op T.net
En als je al een HDR tv hebt niet mee doen he?!
[ Voor 11% gewijzigd door Jasphur op 06-12-2018 09:22 ]
Ja maar.... de slaapkamer dan?Jasphur schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:17:
[...]
Ik ook. Maar ik doe wel altijd mee met wedstrijden om een HDR tv te winnen
Edit: Oja, vanaf morgen weer veel te winnen op T.net
En als je al een HDR tv hebt niet mee doen he?!
Haha heb ze allemaal al.JerDrie schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:42:
Wel al oude titels, maar sommige goedkoper dan nu in de pricewatch: https://www.lidl-shop.nl/Sony-PS4-games/p100246472

Aanbiedingen op dit moment:
https://store.playstation...?direction=asc&sort=price
Gt sport is gewoon 1080p nagenoeg locked 60fps op base ps4.Paulus07 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:03:
gewoon 8K en 120FPS.
http://www.pushsquare.com..._at_120_frames-per-second
Lijkt me sterk. steady 60FPS op 4K of 1080P lukt ze al niet eens
Pro draait 1800p met nagenoeg locked 60fps.
Denk dat je de game niet gespeeld hebt anders zou je dit niet zeggen.
Vorige gen was er fps problemen met ps3 en gt5 en gt6 ja. Maar deze gen draait het echt heel stabiel en ziet er prachtig uit. Plus is nog eens beste racer op consoles ook dus ja
Ik ben het met je eens dat de grafische kwaliteit van GTsport enorm hoog is , maar kijk eens goed naar die menu filmpjes. Veel van die shots zijn 90 procent foto. Zeker die shots in Parijs zijn duidelijk een foto en geen gerenderde wereld. Als je begrijpt wat ik bedoelNieuwevolger schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:02:
De herhalingen en menu filmpjes in Gran turismo sport laten goed zien waar de engine van de game in staat is. Die zien er een stuk beter uit dan de daadwerkelijke gameplay. Daarnaast zou het best kunnen dat die 8k@120fps beelden op een veel lagere framerate zijn opgenomen en daarna gewoon achter elkaar geplakt. Dat gebeurd ook met CGI films.
En die herhalingen: prachtig, absoluut waar! Maar de wereld naast het circuit is en staat wel erg stil.
Dus waarom zou echte next gen niet 60fps 4k kunnen dan?
Ryzen 2 apu verslind een jaguar cpu alsof het niks is. En dan 12 tflops minimaal, genoeg bandbreedte in geheugen dus gddr6 erin(, hbm2 mag ook).
Hoop serieus dat de push voor 60fps doorgezet word andrrs ga ik serieus twijfelen of ik next gen haal, en dat geld lekker steken in pc onderdelen.
60 fpe is gewoon veel beter, en zou de standaard moeten zijn vind ik. Of ten aller tijden een optie, maar dan met mindere graphics.
Even wachten tot de 18+ sector 4K/60fps tot hun standaard gaat makenv8power67 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:09:
Enne over next gen. Mensen vergeten blijkbaar makkelijk dat de xbox one x met slechts 6tflops en bagger cpu nu gewoon rdr2 nagenoeg locked 30fps doet native 2160p. En in veel andere games ook 4k doet. Devil may cry 5 word als goed is 4k/60 dus kan wel.
Ryzen 2 apu verslind een jaguar cpu alsof het niks is. En dan 12 tflops minimaal, genoeg bandbreedte in geheugen dus gddr6 erin(, hbm2 mag ook).
Hoop serieus dat de push voor 60fps doorgezet word andrrs ga ik serieus twijfelen of ik next gen haal, en dat geld lekker steken in pc onderdelen.
60 fpe is gewoon veel beter, en zou de standaard moeten zijn vind ik. Of ten aller tijden een optie, maar dan met mindere graphics.
Leuke specs maar onhaalbaar voor <500 eurov8power67 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:09:
Enne over next gen. Mensen vergeten blijkbaar makkelijk dat de xbox one x met slechts 6tflops en bagger cpu nu gewoon rdr2 nagenoeg locked 30fps doet native 2160p. En in veel andere games ook 4k doet. Devil may cry 5 word als goed is 4k/60 dus kan wel.
begin maar alvast te sparen voor een pc dan.v8power67 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:09:en dat geld lekker steken in pc onderdelen.
Heb al aardige pc die sowieso vergeleken met consoles echt heel goed is. Heb nu een gtx 1070. Maar kan in jaar of 2 upgraden naar bv een amd navi gpu( rumoured 300 dollar rtx 2070 performance ong)Hamazaki schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:23:
[...]
begin maar alvast te sparen voor een pc dan.
Mijn 4770k op 4.4 ghz voldoet voorlopig nog wel net als de 16gb ram.
Je hoeft niet nieuwste van nieuwste te hebben om op pc gewoon goede performance te krijgen. De 4770k met moederbord en ram koste me 70 euro.
Gtx 1070 was 300 euro via evga blackfriday deal.
Navi 3080 met rtx 2070 performance zou rond de 300 dollar komen.Martinspire schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:20:
[...]
Leuke specs maar onhaalbaar voor <500 euro
Dat is consumenten markt. Dus sony koopt en goedkoper en alleen de gpu die.
Dan een ryzen 2 cpu, die rumoured zijn vanaf 120 dollar 6 core 12 threads 3.5 ghz geloof ik.
Stop beide in een mooie apu, 16gb gddr6 omheen.
En ik denk dat we hele mooie specs kunnen krijgen voor rond de 500 euro.
Of ze gaan meteen bij launch voor een base en pro. 400 base 600 euro pro.
En blijkbaar heeft Microsoft gezegd next gen niet de power voordeel te willen weggeven. Dus wie weet wat hun van plan zijn. Hopelijk krijgen we een echte battle tussen sony en Microsoft, en nvidia en amd, en amd en intel!! Zou mooi voor ons zijn!
Ze hebben toen wel in een rap tempo steeds de prijs van de ps3 kunnen verlagen.
[ Voor 9% gewijzigd door Nieuwevolger op 06-12-2018 10:50 ]
RDR2? Daar hebben iets van 4000 mensen 7 jaar lang aan gewerkt en die game heeft volgens mij bijna een miljard dollar gekost. Weliswaar representatief voor wat er mogelijk is met de huidige en aankomende hardware, maar niet echt een goed referentiekader voor wat betreft de verwachting van hoe 95% van de games eruit gaat zien. Een RDR2 komt eens of tweemaal per generatie langs qua techniek.v8power67 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:09:
Same here, ik ga er vanuit dat de ps5 prima 4k kan weergeven straks en ook altijd met 30fps of hoger. En als die er is ga ik een 4k (xpr) projector kopen.Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:13:
Op de PS5 zou ik graag GTA VI, ArmA IV en Xplane 12 zien in 4K HDR 60fps.
als ik een PS5 heb.
Ben wel blij dat ik geen pro heb aangezien de prijzen van die 4k projectors toch wel heel erg hard zakken en ik me weer genoodzaakt zou voelen een onverantwoorde uitgave te gaan doen.
PS3 moet je niks mee vergelijken. Die cell architectuur was onzinnig duur en was naar verluidt vreselijk lastig om alle performance aan te spreken door ontwikkelaars.Nieuwevolger schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:49:
De ps3 had twee versies, een voor 600 dollar en een afgekapte versie voor 500 dollar. Maar het kosten van waren voor Sony nog veel hoger dan die 600 dollar, doordat blu ray en de cell processor gloed nieuwe technieken waren. Volgens mij maakte ze in het launch jaar van de ps3 ook iets van 2 miljard verlies op de game divisie. Sony was hierdoor in combinatie met de economische crisis er bijna failliet door gegaan.
Ze hebben toen wel in een rap tempo steeds de prijs van de ps3 kunnen verlagen.
Is nu gewoon x86 en niks ingewikkelds aan met bijna of the shelve onderdelen die ze netjes tegen elkaar aan moeten leggen en waar iedereen mee uit de voeten kan.
En ook (redelijk) goed voorspelbare prijsdalingen dus ze kunnen zonder te hoge risico's te lopen prima besluiten het eerste jaar met een beetje verlies de hardware te verkopen om een veel langere levensduur van de console te houden, wat op lange termijn weer goedkoper is.
[ Voor 46% gewijzigd door Flagg op 06-12-2018 11:33 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ik kijk puur voor de announcements en cringe.
Met een goede streamer is het altijd lachen in de Twitch chat.
Vorig jaar vond ik niet eens zo slecht. Beter dan de meeste E3 presentaties van 2018
Een kans op meer footage van KH, dat wil jij toch niet missen?
Vraag me ook af hoe interessant het is om nog dik verlies te lopen op consoles bij launch voor MS en Sony. de wii, switch en ps4 hebben wel laten zien dat dit eigenlijk ook niet meer nodig is. Daar tegen over staat dat dankzij abbonementen om online te spelen en inkomsten van de online store ervoor zorgt dat consoles nog nooit zo winst gevend zijn geweest. In dat opzicht is het het wel waard om juist veel te investeren in een groot markt aandeel.
Hideo Kojima heeft daarstraks laten weten dat hij niet komt.bram1984 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:40:
Ik hoop vooral op een nieuwe Death Stranding trailer en een releasedatum.
Maar ik verwacht nog steeds nieuws van Death Stranding
Klopt, maar voor een trailer hoeft hij ook niet te komen. Shawn Layden is er wel en dat is altijd goed nieuws.Anton.net schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:43:
[...]
Hideo Kojima heeft daarstraks laten weten dat hij niet komt.
Maar ik verwacht nog steeds nieuws van Death Stranding
ik ga het niet live kijken, ik verwacht daarintegen wel dat er vannacht een Nieuwe Kingdom Hearts 3 trailer komt want er zouden nog een paar trailers komen voor de release en bij zo'n event verwacht ik er eigenlijk wel eentje dus dat is het eerste wat ik morgen ochtend maar even ga checkenNieuwevolger schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:07:
Nog mensen die vanacht de game awards gaan kijken, zullen vast wel een paar vette aankondigingen zijn zoals de avangers project en obsidian nieuwe game. Vorig jaar had ik live gekeken, maar er zit mij toch een partij langdradige filler in. Als het een musicale optreden waar ik totaal niet op zit te wachten, tot hele oninteressante award. Nog niet gesproken over de reclames tussen door. En het duurt dan ook nog eens z'n 2,5-3 uur. Het begind volgend mij op 3 s'nachts volgens mij trouwens, ik kan het in iedergeval niet aanraden.
Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!
verdomme, moet ik misschien toch maar wat beter op hun Twitter(?) gaan lettenNieuwevolger schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:45:
Square enix heeft al aangegeven dat de volgende kh3 trailer op 10 december komt
ik heb ook alleen voor KH3 eigenlijk een ps4 gekocht haha, de rest van de games zijn allemaal mooi meegenomen
Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!
Weinig consoles betekend ook weinig games die verkocht worden en weinig online inkomsten. Dus kiezen ze ervoor om de consoles in het begin tegen een lagere prijs (wellicht zelfs met verlies) te verkopen om zo maar aantallen in de markt te hebben en te zorgen dat consumenten niet voor de concurrent kiezen. Gevolg is dat er meer games en online content verkocht worden. Domino effect dus.
Als dan na een aantal jaren de ontwikkelingskosten zijn terugverdiend/afgeschreven wordt de verkoopprijs hoger dan de kostprijs waardoor het domino effect groter wordt. Vervolgens kunnen ze de prijs van een console nog eens verlagen (nog steeds boven de kostprijs) waardoor de verkopen nog een keer een boost krijgen.Wederom een extra zetje tegen de dominostenen.
Ze willen in het begin zoveel mogelijk nieuwe consoles in omloop. Mensen zonder console zien dan steeds meer mensen om hun heen met een nieuwe console waardoor ze eerder geneigd zijn deze console te kopen dan die van de concurrent.
Want laten we wel wezen, het gros van de mensen (afgezien van de die-hards die ook een Xbox of juist geswitcht zijn voor een exclusieve titel) hebben een PS4 omdat ze daar ooit toevallig mee begonnen zijn en/of omdat deze het meeste in de omgeving voor kwam. Dat zal voor Xbox mensen niet anders zijn.
Erg veel plezier gehad met het eerste deel. Demo van deel 2 is nu uit in japan. Europese releasedatum is nog steeds niet bekend ...
Tja, iedere developer kan natuurlijk nog steeds zelf bepalen waar de prioriteit moet liggen. Dat hangt natuurlijk ook enorm van de soort game af. Ik verwacht net als iedere eerdere generatie dat er enorme verschillen zullen zijn. De ene game een hoge resolutie, de andere mooiere effecten en weer een andere locked 60 fps.dvdkiwi schreef op donderdag 6 december 2018 @ 07:30:
[...]
Het zou me inderdaad niks verbazen als games meer en meer op 4K gaan draaien straks en dat de framerate daar (weer) de dupe van is.
Ja, geweldig hoe dat er uit ziet. Heb hem laatst weer helemaal opnieuw uitgespeeld op ultra hard.Hamazaki schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:43:
HZD is een hele andere ervaring op een HDR tv. ik ga hem met liefde voor de 2e keer uitspelen. ik sta nog steeds van te kijken hoe een consoletje zulke beelden kan uitpersen.
Wat me opvalt is hoe enorm vloeiend deze game speelt. Het voelt bijna als 60fps ondanks dat het een 30fps game is. Kennelijk hebben ze er heel veel aan gedaan om de input lag laag te houden en dat merk je echt.
Ik zou het wel zien zitten als ze direct al twee versies uit brengen. Een versie rond de € 300,- als baseline en een premium variant met flink meer power. Ik zou zelf best bereid zijn om te betalen voor een dikke console. Ik denk er ook wel eens aan om meer in mijn PC te investeren maar het gemak van een console trekt me ook heel erg aan.Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:04:
Voorwaarden zijn wel dat de PS5 console betaalbaar moet zijn. Ik zou nooit meer €600 uitgeven aan een console. Dat heb ik ooit gedaan met de Ps3.
Zelf vind ik €300 een sweetspot voor een console en controller.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Exclusives zijn ook zeker een ding. Al vind ik het concept eigenlijk nog steeds totaal onzinnig.Nieuwevolger schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:33:
Z'n beetje alle games waar ik naar uit keek de laatste tijd zijn ps4 exclusive of alleen te krijgen op console ( zoals red dead redemption 2 en kingdom hearts 3). Op het moment koop ik dan nog liever een Nintendo Switch waar games op te krijgen zijn die mij leuk lijken.
Maar goed H:ZD 2 en Bloodborne 2 moet ik spelen dus zodoende weinig keus haha
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.