Nog even kort een probleem omschrijving. Het beeld stoort, om de paar seconden zie ik dan een grijze streep van een paar cm hoog door het scherm flitsen (zoals het oude ruisbeeld). Meestal onderin het scherm, maar ook in het midden en de bovenkant van het scherm.
Alsof er dus iets het signaal stoort. De receiver en TV krijgen hun internet via WiFi, ik heb helaas geen mogelijkheid om er een kabel naar toe te leggen.
Dat gaat hetzelfde probleem geven als de ChromeCast erin, mijn vriendin begint te piepen. Aanvullend probleem bij de ChromeCast is dan de stroomvoorziening, maar daar is ook wel iets voor te verzinnen.
Echter, dat is wel gewoon de oplossing als het niet anders kan

Er zitten 8 HDMI poorten op de receiver. Daarvan heb ik nu drie verschillende geprobeerd, allen met hetzelfde probleem.
De kabel is de standaard HDMI kabel van de PS4 welke afgelopen maandag nieuw uit de doos is gekomen én rechtstreeks op de TV foutloos werkt.
De ChromeCast zit in de TV en de Ziggo kast ook. Bij beide is dit het meest praktische voor mijn vriendin. TV aan en Ziggo kast aan en het werkt. Als ik dat via de receiver doe dan zal ik haar eerst ook moeten uitleggen hoe ze dat doet, haar kennende is dat lastig en teveel werk.
Dus als het anders kan en ik die PS4 (die het minst gebruikt wordt) gewoon via de receiver kan is dat de mooiste oplossing.
steefje schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:04:
[...]
Ondersteund je receiver hdr en 4k. Welke HDMI standaard ondersteund je receiver?
Heb je een HDMI kabel die dit ondersteunt?
Heb je al bij de settings qua video en geluid gekeken op je PlayStation?
- je kan even met de settings spelen, iets lager zetten en kijken wat er gebeurt.
Ik zou sowieso een andere kabel proberen
Misschien verkeerd gelezen net, maar ik meen dat je nu al je apparatuur hebt aangesloten op je tv en daarvan het geluid doorstuurt naar je receiver? Ik dacht dat het hele idee van ARC juist was dat je alles aansluit op je receiver en die weer verbind met je tv.
De receiver ondersteund 4K en HDR, de TV alleen 4K. Ik heb wel in de settings van de PS4 gekeken, maar de standaard settings leken de lading te dekken. Zoals gezegd werkt alles (met dezelfde basis instellingen) foutloos als ik het rechtstreeks via de TV doe.
De kabel is de originele van Playstation en is maandag nieuw uit de doos gekomen en werkt, mits via de TV wel goed. Ik kan echter dit weekend wel even een andere kabel proberen, maar het lijkt me sterk.
ARC werkt twee kanten op. Het maakte daarmee in feite niet uit waar je iets op aansluit

Maar in de basis is het het mooiste als je alles via de receiver doet omdat je het geluid dan per kanaal ook automatisch kunt instellen. Dus ander geluid voor gamen, films, muziek of gewoon TV kijken.