Nee hoor, het staat zelfs op de voorkant van de doos. CUH7116B. Ook te zien op de afbeeldingen in webshops als je er op kunt inzoomenThodekroo schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:00:
[...]
Weet je zéker dat de spidermanbundel niet al de CUH72XX is? Ik las op een Amerikaans forum dat zowel de spiderman als de RDR2 bundel de CUH72XX bevatten. Het staat onder op de doos.
@Alexknl Dan zou ik hem zéker retourneren!
Chill, kreeg vanochtend een mailtje van PlayStation US (heb een US account) met een voucher van $10 vanwege het 2 jarig bestaan van PSVR.
Meteen RDR2 pre-ordered voor $49,99
Meteen RDR2 pre-ordered voor $49,99
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Dit is al een tijdje geleden langs gekomen toen het 1e plaatje van de RDR2 bundel uitkwam.Thodekroo schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:00:
[...]
Weet je zéker dat de spidermanbundel niet al de CUH72XX is? Ik las op een Amerikaans forum dat zowel de spiderman als de RDR2 bundel de CUH72XX bevatten. Het staat onder op de doos.
Edit: Ik zie op bol.com bij zowel de Spiderman als de RDR2 bundel bij de specificaties dit staan:
Verpakkingsinhoud :- Sony PlayStation 4 Console (CUH-7000 model)
Ik hoop dat dit niet klopt
RDR2 zit de CUH72 en spiderman was nog met de CUH71.
Voor de gewone mens maakt dit niet zoveel uit en zal bol.com ook niet de moeite doen om die nuance uit te zoeken.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
edit. heb me bedacht.
[ Voor 74% gewijzigd door Farabi op 18-10-2018 15:42 ]
Lekker
Gezelligheid overigens hier:
Het grote Red-Dead-Redemption-2 slowchat topic
[PS4 / XBOX] Red Dead Redemption 2
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Maar geen vergelijking CU71x en CU72x volgens mij.Thodekroo schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:44:
[...]
Deze link op youtube gevonden. De nieuwe versie lijkt inderdaad een heel stuk stiller te zijn!
YouTube: 新型PS4 Pro (CUH-7200) のフ...
Days gone uitgesteld naar 26 april
https://blog.us.playstati...e-next-wave-of-ps4-games/
Days Gone had ook wel veel concurrentie op zijn oorspronkelijke release.
Ik ben benieuwd of er nog een game voor april gaat komen. Wie weet komt Ghost of Tsushima binnenkort al uit...
Ik ben benieuwd of er nog een game voor april gaat komen. Wie weet komt Ghost of Tsushima binnenkort al uit...
Niet zo heel erg. Nog een flinke berg games te spelen voor die tijd ...Nieuwevolger schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:07:
GamiQ, de game notes app met game maps!
Ik heb zelfs ook een berg games die rond die tijd uit zouden komen die ik de voorkeur geef aan dan days gone, dus niet echt een verlies voor mij deze delay. Daarnaast is het voor sony waarschijnlijk ook beter dat ze de game in een rustiger maand uitbrengen voor de sales.
Daarnaast kan ik je wel vertellen dat Ghost of tsushina op korte termijn echt niet uit gaat komen. Eind 2019 is al optimistisch.
Daarnaast kan ik je wel vertellen dat Ghost of tsushina op korte termijn echt niet uit gaat komen. Eind 2019 is al optimistisch.
Waar baseer je dat op?Nieuwevolger schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:07:
PSN ID: MrMichel_75
Omdat games lang duren om te maken?
Days Gone, Dying Light 2 en Metro 3 komen ook allemaal uit in 2019, wat mij betreft alleen maar prima als dat wat gespreid is.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Verwijderd
Ik kom nu al tijd te kort. Er zijn heel veel goeie games op de PC en Consoles.
Ik wil master prestige worden in Black Ops IIII en dat gaat mij maanden duren.
Dus als een goeie game uitgesteld word is dat voor mij prima.
Ik wil master prestige worden in Black Ops IIII en dat gaat mij maanden duren.
Dus als een goeie game uitgesteld word is dat voor mij prima.
150 GB voor de digitale installatie, uiteindelijk is het spel iets minder dan 100gb.joey82 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:07:
150gb voor red dead redemtion 2? dat is een hoop....
Ben ook nog bezig met Spiderman, denk dat ik de DLC maar na RDR2 ga spelen.
[ Voor 13% gewijzigd door The_Worst op 19-10-2018 11:53 ]
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Prima dit. Kan ik mooi eerst met Metro en daarna Sekiro aan de slag. Ik hoop echt dat die laatste qua gameplay een dikke Bloodborne vibe gaat geven. Afgaande op de footage lijkt de combat er enorm veel op.Nieuwevolger schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:07:
Ik snap de redenering niet goed van zij die zeggen dat het niet erg is dat die games uitgesteld zijn omdat ze toch al een enorme backlog hebben. Als je toch pas halfweg 2019 kunt spelen, is het juist beter dat het nu al uitkomt, want tegen dat je het kunt spelen zal het al in de discounts zitten
.
Dat is zo, maar het voelt toch specialer om een game echt op de releasedag te kunnen spelen en je deze tegelijkertijd met andere mensen kunt ontdekken.Twixie schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:01:
Ik snap de redenering niet goed van zij die zeggen dat het niet erg is dat die games uitgesteld zijn omdat ze toch al een enorme backlog hebben. Als je toch pas halfweg 2019 kunt spelen, is het juist beter dat het nu al uitkomt, want tegen dat je het kunt spelen zal het al in de discounts zitten.
Inderdaad, sociale druk. Zie je ook bij TV series of Netflix. Gelukkig heb ik daar allemaal geen last van. Heb er geen behoefte aan om mijn game- of kijk-ervaringen persé met iemand te moeten delen
.
Mijn backlog zit eigenlijk nog vol met oude rommel
: Battlefield 4, MGS V, The Walking Dead, Lego Dimensions, Last of Us (halfweg stilgevallen), enz...
Mijn backlog zit eigenlijk nog vol met oude rommel
Ik probeer die ervaring of dat gevoel juist altijd te mijden.bram1984 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:03:
[...]
Dat is zo, maar het voelt toch specialer om een game echt op de releasedag te kunnen spelen en je deze tegelijkertijd met andere mensen kunt ontdekken.
Als ik ga spelen op release ga ik de game veel te veel hypen, waardoor het uiteindelijk bijna altijd tegenvalt. Dan voel ik me ook bekocht omdat ik de game voor de volle mep op release heb gespeeld ipv gewoon 4 maanden te wachten.
Bij release is het altijd hypen en is alles mooi/perfect. Soms vind ik het leuker om een game voor mezelf iets later te ontdekken. Dan kijk je niet door die verbloemde 'hyptrain' bril en kan ik de game meer appreciëren voor wat het werkelijk is.
.
Dat terzijde, ik ga RDR2 volgende week waarschijnlijk wel halen
Ik was van plan om Fallout 76 ook bij release te halen, maar dat ga ik waarschijnlijk uitstellen. De gameplaybeelden hebben me een beetje teleur gesteld. Ik had wel verwacht dat 76 op Fallout 4 zou lijken, maar het is bijna een perfecte kopie geworden. Eind november moet ik ook fatsoenlijk beginnen studeren voor een aantal examens, dus de release van fallout valt ook gewoon slecht voor mij. Ik pik hem wel een aantal maanden later op
Ik ben blij dat Black Ops 4 weer futuristische meuk bevat, zodat ik die game in ieder geval niet hoef te spelen. Ben nu nog bezig met Shadow of the Tomb Raider en dat is ook een heerlijke titel, maar die ga ik zondag proberen uit te spelen, zodat ik me volgende week volledig kan storten op Red Dead Redemption 2. Dat door elkaar spelen van games vind ik namelijk helemaal niks.
Ja dat heb ik soms ook, maar bepaalde titels moet ik gewoon op releasedag hebben.Anton.net schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:27:
[...]
Ik probeer die ervaring of dat gevoel juist altijd te mijden.![]()
Als ik ga spelen op release ga ik de game veel te veel hypen, waardoor het uiteindelijk bijna altijd tegenvalt. Dan voel ik me ook bekocht omdat ik de game voor de volle mep op release heb gespeeld ipv gewoon 4 maanden te wachten.
Bij release is het altijd hypen en is alles mooi/perfect. Soms vind ik het leuker om een game voor mezelf iets later te ontdekken. Dan kijk je niet door die verbloemde 'hyptrain' bril en kan ik de game meer appreciëren voor wat het werkelijk is.
.
Dat terzijde, ik ga RDR2 volgende week waarschijnlijk wel halen![]()
Ik was van plan om Fallout 76 ook bij release te halen, maar dat ga ik waarschijnlijk uitstellen. De gameplaybeelden hebben me een beetje teleur gesteld. Ik had wel verwacht dat 76 op Fallout 4 zou lijken, maar het is bijna een perfecte kopie geworden. Eind november moet ik ook fatsoenlijk beginnen studeren voor een aantal examens, dus de release van fallout valt ook gewoon slecht voor mij. Ik pik hem wel een aantal maanden later op
Fallout (en iedere andere Bethesda game) zou ik sowieso altijd een half jaar mee wachten. Hun titels zijn nooit af op release.
Die zijn nooit af. Daar heb ik me allang overheen gezet en koop die games gewoon op dag 1 (zijn echt maar weinig games die ik op dag 1 wil hebben, maar ben altijd al fan geweest van Bethesda Game Studios). Bij veel andere games koop ik ze later wel een keertje 2ehands.bram1984 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:35:
[...]
Ja dat heb ik soms ook, maar bepaalde titels moet ik gewoon op releasedag hebben.
Fallout (en iedere andere Bethesda game) zou ik sowieso altijd een half jaar mee wachten. Hun titels zijn nooit af op release.
Klopt, maar op release zitten er gemiddeld meer bugs in dan in andere titels. Het is vaak maar weinig polished. Dan wacht ik liever een tijdje.NukaWorldNL schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:40:
[...]
Die zijn nooit af. Daar heb ik me allang overheen gezet en koop die games gewoon op dag 1 (zijn echt maar weinig games die ik op dag 1 wil hebben, maar ben altijd al fan geweest van Bethesda Game Studios). Bij veel andere games koop ik ze later wel een keertje 2ehands.
Wordt een top jaar voor mij. 1 van mijn favoriete genres in games. Post Apocalyptisch en zombies/infected werelden.Vrijdag schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:12:
Days Gone, Dying Light 2 en Metro 3 komen ook allemaal uit in 2019, wat mij betreft alleen maar prima als dat wat gespreid is.
Deze wil ik ook nog spelen, lijkt me een zeer leuke titel en ook weer eens wat anders ...
Oh en Hitman 2 komt ook nog binnenkort uit. Maar daar hoor ik niemand over, iemand die nog uitkijkt naar die game? Ik laat hem lopen ieg, vond het vorige deel niet zo denderend ...
Oh en Hitman 2 komt ook nog binnenkort uit. Maar daar hoor ik niemand over, iemand die nog uitkijkt naar die game? Ik laat hem lopen ieg, vond het vorige deel niet zo denderend ...
[ Voor 33% gewijzigd door -SaveMe- op 19-10-2018 14:43 ]
GamiQ, de game notes app met game maps!
Ja zeker Hitman fan vanaf dag 1 dus deze staat al maanden op de pre-order
Geen episodische onzin meer gelukkig!
Ik haal hem later. Ze hebben een ongelukkig moment gekozen in mijn optiek, er komt nu te veel uit momenteels0kkie schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:10:
Ja zeker Hitman fan vanaf dag 1 dus deze staat al maanden op de pre-order![]()
PSN ID Binloading_nl
Wil het echt wel spelen, maar al mijn vrije tijd gaat nu naar Forza Horizon 4 en volgende week gaan we aan RDR2 beginnen en daar ben ik als het goed is ook wel even zoet mee. Zal dus waarschijnlijk de budgetbak worden voor ik er een keer tijd voor heb.-SaveMe- schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:39:
Deze wil ik ook nog spelen, lijkt me een zeer leuke titel en ook weer eens wat anders ...
[YouTube: What is Mutant Year Zero: Road to Eden?]
Beetje XCOM toch maar dan in een andere setting.-SaveMe- schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:39:
[YouTube: What is Mutant Year Zero: Road to Eden?]
Ik heb me net maar eens Dungeons 3 gekocht. Wel bizar dat die via bol € 16,- kost, via de PS Store €49,00.
Dan toch maar een schijfje ipv digitaal
Haha lol sociale druk, Nice try.Twixie schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:12:
Inderdaad, sociale druk. Zie je ook bij TV series of Netflix. Gelukkig heb ik daar allemaal geen last van. Heb er geen behoefte aan om mijn game- of kijk-ervaringen persé met iemand te moeten delen.
Mijn backlog zit eigenlijk nog vol met oude rommel: Battlefield 4, MGS V, The Walking Dead, Lego Dimensions, Last of Us (halfweg stilgevallen), enz...
Dus als je iets met andere samen wil doen is dat sociale druk?
Volgens mij snap je het niet helemaal. Tenzij je denkt dat mensen ook samen naar de kroeg gaan vanwege sociale druk. Of samen sporten, etc etc.
Nou ben ik zelf redelijk niet sociaal en heb ronduit een hekel aan mensen, maar zie nog wel het verschil tussen een sociale activiteit en sociale druk. Jij hebt er iets meer moeite mee begrijp ik?
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Dat heeft nu eens echt 0 te maken met een sociale activiteit, of iets samen met anderen doen (ok, multiplayer is iets anders). Je vergelijking met samen naar de kroeg gaan houdt totaal geen steek.Flagg schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:23:
[...]
Nou ben ik zelf redelijk niet sociaal en heb ronduit een hekel aan mensen, maar zie nog wel het verschil tussen een sociale activiteit en sociale druk. Jij hebt er iets meer moeite mee begrijp ik?
Het is gewoon een zeer mooi voorbeeld van FOMO - Fear Of Missing Out, wat gewoon een vorm van impliciete sociale druk is. "Ik moet dat game nu spelen, want anders kan ik er niet over meepraten".
[ Voor 4% gewijzigd door Twixie op 19-10-2018 16:31 ]
Sociale druk van een online forum nog wel.....
Na de mail van 3 maand Netflix, heb ik nu al weer per mail een aanbod gekregen. Een code om 30% korting te krijgen op FIFA 19. Aan de voorwaarden te zien, lijkt het weer iets dat niet iedereen krijgt ?!
Zelf geen interesse, dus als iemand de mail niet gekregen heeft, maar toch FIFA wil kopen, mag hij gerust mijn code proberen."In aanmerking komende gebruikers"
Inwoners van de deelnemende landen die een account voor het PlayStation®Network (“PSN”) hebben en de aanbieding met kortingscode direct via e-mail hebben ontvangen van de aanbieder van deze promotie, die alleen geldig is voor het PSN-account dat in de e-mail genoemd wordt.
Heb hem zelf ook ontvangen, maar gaat dat werken dan weg geven aangezien ze aangeven :die alleen geldig is voor het PSN-account dat in de e-mail genoemd wordt ?Twixie schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:44:
Na de mail van 3 maand Netflix, heb ik nu al weer per mail een aanbod gekregen. Een code om 30% korting te krijgen op FIFA 19. Aan de voorwaarden te zien, lijkt het weer iets dat niet iedereen krijgt ?!
[...]
Zelf geen interesse, dus als iemand de mail niet gekregen heeft, maar toch FIFA wil kopen, mag hij gerust mijn code proberen.
Daarom dat ik ook zei 'proberen', want de kans is inderdaad reëel dat het niet zal werken.Woolfy681 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:54:
[...]
Heb hem zelf ook ontvangen, maar gaat dat werken dan weg geven aangezien ze aangeven :die alleen geldig is voor het PSN-account dat in de e-mail genoemd wordt ?
Is volgens mij wel de eerste keer in al die jaren dat ik per mail een korting aangeboden krijg voor iets uit de PSN Store.
Heerlijk, mensen die riepen singleplayer games zijn dood.
Npd cijfers voor ps4 meer dan 400k consoles in september, plus spiderman weer nr1 in de lijst van games. Ps4 verkocht 42% meer dan vorig jaar september.
September 2017
[NSW] 320k
[PS4] 300k
[XB1] 180k
September 2018:
[NSW] 257k-269k
[PS4] 419k-438k
[X1] 175k-183k
YoY:
Switch: -16%
3DS: -49%
PS4: +42%
XBox: -3%
Other: -59%
En dat met al het next gen gepraat etc.
En dan komt de r3d dead 2 bundel ook nog dalijk. Kan wel eens beste jaar voor sony ooit worden zo!
Npd cijfers voor ps4 meer dan 400k consoles in september, plus spiderman weer nr1 in de lijst van games. Ps4 verkocht 42% meer dan vorig jaar september.
September 2017
[NSW] 320k
[PS4] 300k
[XB1] 180k
September 2018:
[NSW] 257k-269k
[PS4] 419k-438k
[X1] 175k-183k
YoY:
En dan komt de r3d dead 2 bundel ook nog dalijk. Kan wel eens beste jaar voor sony ooit worden zo!
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ik denk dat het in veel gevallen helemaal geen sociale druk (of FOMO🤡) is, maar gewoon mensen die naar een release uitkijken. Zitten verder ook bijzonder weinig mensen op mijn game verhalen te wachten.Twixie schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:12:
Inderdaad, sociale druk. Zie je ook bij TV series of Netflix. Gelukkig heb ik daar allemaal geen last van. Heb er geen behoefte aan om mijn game- of kijk-ervaringen persé met iemand te moeten delen.
Mijn backlog zit eigenlijk nog vol met oude rommel: Battlefield 4, MGS V, The Walking Dead, Lego Dimensions, Last of Us (halfweg stilgevallen), enz...
RDR2 verwacht ik dat het voor mij het beste spel van deze generatie gaat worden. Zou kunnen wachten op een sale maar ik wil het gewoon spelen. Zo zullen er genoeg fans van andere spellen zijn die hetzelfde hebben.
Het verkrijgen van de spiderman licentie was inderdaad een gouden zet gebleken.
Ondanks dat ik absoluut nog geen hype voor de game heb ziet de trailer er wel weer goed uit! volgende week maar aan de slag met de game, al zit ik ook wel lekker in AC Odyssey.
Heerlijk, mensen die niet kijken naar wat er vorig jaar in September uit kwam om te doen alsof de huidige sale heel speciaal is. De enige Sony exclusive die toen uit kwam was Knack 2. Joepie. En de enige grote game was Fifa 18. Zie https://www.forbes.com/si...easing-in-september-2017/v8power67 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:27:
September 2017
~~~[NSW] 320k
~~~[PS4] 300k
~~~[XB1] 180k
September 2018:
~~~[NSW] 257k-269k
~~~[PS4] 419k-438k
~~~[X1] 175k-183k
YoY:
Maar leuk geprobeerd. Niet dat ik het Spiderman/Sony niet gun, maar lies, damned lies & statistics...

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 19-10-2018 22:43 ]
Het blijft knap zo laat in een generatie nog zoveel meer consoles te verkopen met de release van een game.Martinspire schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 22:43:
[...]
Heerlijk, mensen die niet kijken naar wat er vorig jaar in September uit kwam om te doen alsof de huidige sale heel speciaal is. De enige Sony exclusive die toen uit kwam was Knack 2. Joepie. En de enige grote game was Fifa 18. Zie https://www.forbes.com/si...easing-in-september-2017/
Maar leuk geprobeerd. Niet dat ik het Spiderman/Sony niet gun, maar lies, damned lies & statistics...
Je zou denken met dik 80miljoen ps4's dat er een einde komt aan de verkopen ervan maar toch nog 42% meer dan jaar ervoor is gewoon bizar.
Je kan het brengen hoe je wilt maar ps4 is gewoon een verkoop beest.
Enne dit is npd dus Amerikaanse markt. Zou graag willen zien hoe ze het doen in de rest van de wereld wat meer sony land is.
Plus Spiderman verslaat in amerika zelfs nba2k19 en dat is best bijzonder!
Sport spellen in amerika gaan altijd als een malle.
Owh enne dit is alles ondanks een tekort aan ps4 pro consoles wereldwijd!!
[ Voor 3% gewijzigd door v8power67 op 19-10-2018 23:23 ]
Volgens mij roept al heel lang niemand die geen idioot is dat meer... Er zijn volgens mij zat goede singleplayer games die ook goed verkopen, ook buiten de PS4 exclusives. Ik denk aan de Tomb Raider trilogie, de hele Assassin's Creed serie, The Witcher, om er maar een stel te noemen...v8power67 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:27:
September 2017
~~~[NSW] 320k
~~~[PS4] 300k
~~~[XB1] 180k
September 2018:
~~~[NSW] 257k-269k
~~~[PS4] 419k-438k
~~~[X1] 175k-183k
YoY:
Gamertag: FinrazielNL
En toch riepen er heel veel mensen singleplayer is dood.Finraziel schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 23:17:
[...]
Volgens mij roept al heel lang niemand die geen idioot is dat meer... Er zijn volgens mij zat goede singleplayer games die ook goed verkopen, ook buiten de PS4 exclusives. Ik denk aan de Tomb Raider trilogie, de hele Assassin's Creed serie, The Witcher, om er maar een stel te noemen...
Exclusieve games zijn geen systeem sellers enz..
Sony bewijst ze een voor een dat dit niet zo is.
En lees ook dat tomb raider het niet fantastisch doet qua verkoop, vrees dat die xbox deal van vorige deel meer kapot gemaakt heeft dan ze verwachtte.
Er zijn inderdaad een hoop idioten in de wereld jav8power67 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 23:24:
[...]
En toch riepen er heel veel mensen singleplayer is dood.
En lees ook dat tomb raider het niet fantastisch doet qua verkoop, vrees dat die xbox deal van vorige deel meer kapot gemaakt heeft dan ze verwachtte.
Kul, voor goede SP games is gewoon prima een markt. Probleem is dat veel games nooit een fatsoenlijke SP ervaring hadden (maar wel prima MP) waardoor die inderdaad snel afgebrand werden op dat vlak. Of dat ze weer veel te kort zijn waardoor men er snel op uitgekeken is. Maar als je kijkt naar review-cijfers van de afgelopen jaren dan zijn het vooral SP games die de hogere cijfers krijgen. Straks ook weer met Red Dead.v8power67 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 23:24:
[...]
En toch riepen er heel veel mensen singleplayer is dood.
Het ding is eerder dat het gewoon veel meer tijd duurt voor een dergelijke game klaar is en het daardoor de indruk wekt alsof de markt er niet is, maar hij is er wel degelijk. Vooral om consoles te verkopen zijn ze handig. Maar laten we niet doen alsof een normale game-maand zonder grote exclusive te vergelijken is met 1 waar een grote topper uit komt. Deze maand gaat weer records breken (COD, AC en Red Dead). En hoewel vorig jaar ook niet slecht was, is het duidelijk dat dit jaar er wel overheen zal gaan. Prima, maar laten we de cijfers dan wel met kanttekening brengen en niet meteen op de hypetrain springen bij elk marketing-bericht. Ik vind het mooi om te zien dat de games die ik het gun ook mooie verkoopcijfers halen, maar het blijft gewoon marketing.
[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 20-10-2018 02:12 ]
Lol. Het barst van de "single player games are dead" memes online (Google it) en zelfs developers worden ernaar gevraagd tijdens interviews. Genoeg mensen die dit hebben geroepen toen de focus zo op multiplayer lag een paar jaar geleden.
Verwijderd
@bram1984
Dit jaar nog de singleplayer van Gears of War 4, Shadow of the Tomb Raider en Spiderman uitgespeeld.
Dit jaar nog de singleplayer van Gears of War 4, Shadow of the Tomb Raider en Spiderman uitgespeeld.
Welke ps4 controller gebruiken jullie ? Iemand ervaring met de nacon pro 2?
Gewoon de originele, maar wel met verhogers op de sticks en bij shooters zit de FPS Strikepack erop.SteffanS schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 07:58:
Welke ps4 controller gebruiken jullie ? Iemand ervaring met de nacon pro 2?
Bij multiplayer valt wel meer geld te rapen dan bij singleplayer. Zelfs al verkopen singleplayer games enorm goed, dat is nog steeds peanuts met het grote geld dat sommige studio's binnenharken met cosmetics/lootboxes in multiplayers. R* haalt al een aantal jaar ontzettend veel geld binnen met sharkcards. Hetzelfde geld voor Epic en hun itemshop in Fortnite.
In dat opzicht is het toch logisch dat 'rotte' studio's als EA proberen om singleplayer dood te verklaren. Dat kunnen ze als excuus gebruiken om enkel makkelijk geld te verdienen met multiplayer. Gelukkig beginnen veel consumenten dat niet meer te pikken, en staat EA nu voor schud
In dat opzicht is het toch logisch dat 'rotte' studio's als EA proberen om singleplayer dood te verklaren. Dat kunnen ze als excuus gebruiken om enkel makkelijk geld te verdienen met multiplayer. Gelukkig beginnen veel consumenten dat niet meer te pikken, en staat EA nu voor schud
De beste SP game van deze generatie komt gewoon volgende week uit.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Maar dat is natuurlijk ook gewoon een multiplayer game... Ok, niet meteen, maar Rockstar gaat dat net zo monetizen als GTA V.uchiha tijntje schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 10:51:
Voor mij betwijfel ik overigens of het de beste wordt, ik vond deel 1 saai dus ga 2 zeker niet meteen halen.
Knap! de 2 eerstgenoemde games had ik onwijs veel moeite om doorheen te komen.Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 07:44:
@bram1984
Ik snap niet hoe mensen vinden dat GTAV en RDR multiplayer games zijn. Ik heb de MP van GTAV en RDR1 niet aangeraakt en toch heb ik er meer dan 150+ uur gezamenlijk inzitten. Enkel dus in de SP. Hoezo zijn dit soort spellen dan multiplayer...Finraziel schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:12:
[...]
Maar dat is natuurlijk ook gewoon een multiplayer game... Ok, niet meteen, maar Rockstar gaat dat net zo monetizen als GTA V.
Voor mij betwijfel ik overigens of het de beste wordt, ik vond deel 1 saai dus ga 2 zeker niet meteen halen.
En wat dan nog dat Rockstar RDR2 gaat monetizen? Je hoeft de MP niet te spelen zoals ik hierboven aangeef om vele uren plezier te hebben
dat is een mening en geen feit heuchiha tijntje schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 10:51:
Uiteraard. Net zoals 95% van alles wat hier wordt gepost
Nou, omdat ze dan al t geld en energie en aandacht gaan pompen in het MP gedeelte en er dus (zoals bij GTAV) geen SP content meer komtuchiha tijntje schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:26:
[...]
En wat dan nog dat Rockstar RDR2 gaat monetizen?
In dit geval is het gewoon allebei en ik heb inderdaad ook een hoop lol gehad met GTA V zonder de online veel gedaan te hebben, maar juist in de post boven jou werd Rockstar aangehaald omdat ze zoveel verdienen aan GTA online, daaromuchiha tijntje schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:26:
[...]
Ik snap niet hoe mensen vinden dat GTAV en RDR multiplayer games zijn. Ik heb de MP van GTAV en RDR1 niet aangeraakt en toch heb ik er meer dan 150+ uur gezamenlijk inzitten. Enkel dus in de SP. Hoezo zijn dit soort spellen dan multiplayer...
En wat dan nog dat Rockstar RDR2 gaat monetizen? Je hoeft de MP niet te spelen zoals ik hierboven aangeef om vele uren plezier te hebben
Verder maakt het mij ook niet zoveel uit zolang de singleplayer maar goed is. Bij GTA V werd veel gespeculeerd dat de online de reden zou zijn dat er geen singleplayer uitbreidingen gekomen zijn... Rockstar zegt dat dat niet zo is maar dat ze gewoon alles wat ze wouden vertellen al in de base game verteld hebben. Wat de waarheid is weet niemand natuurlijk (buiten Rockstar).
What?? Komt The Last of Us II volgende week al uit?uchiha tijntje schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 10:51:
Gossie gossie, wat hebben we het toch slecht..poor Leno schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:40:
[...]
Nou, omdat ze dan al t geld en energie en aandacht gaan pompen in het MP gedeelte en er dus (zoals bij GTAV) geen SP content meer komt
Ze leveren een game af voor 60 euro met een singleplayer van tig uur met een ongelooflijk level aan detail en polish zoals Rockstar altijd doet en dan gaan we klagen dat er geen betaalde SP DLC komt?
Ik denk dat ik te simpel ben om dit soort onrecht te begrijpen.
Laat ik deze beerput maar lekker dichtAnton.net schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:44:
[...]
What?? Komt The Last of Us II volgende week al uit?
[ Voor 16% gewijzigd door uchiha tijntje op 20-10-2018 11:46 ]
Nou was volgens mij GTA 4 ook de enige die story dlc gehad heeft, toevallig ook de zwakste GTA ooit imho. Dus het kan best dat er zonder online nog steeds geen story dlc geweest zou zijn.
Zo raar: ik heb op dit moment 21 euro in m'n portemonnee op de Playstation. Nu is man psplus Abbo afgelopen. Ik wil eerst 1 maand kopen. Dan krijg ik een melding dat m'n factureringsgegevens niet kloppen. 1 maand kan ik simpelweg niet in mijn 2agentje krijgen om af te rekenen met het saldo in mijn portemonnee. Als ik 3 maanden selecteer wil ie deze wel in mijn winkelwagen stoppen. Waarom lukt 1 maand niet? Ik snap er niks van..

PSN id: PENo1
Dat zeg ik toch niet?uchiha tijntje schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:44:
[...]
Gossie gossie, wat hebben we het toch slecht..

Maar met alle miljoenen die ze van MP binnentrekken hadden ze makkelijk nog SP kunnen toevoegen. En daar hadden mensen ook voor betaald, weet ik wel zeker.
De Trevor verhaallijn bijvoorbeeld had makellijk voortgezet kunnen worden

Je reageerde alsof Rockstar je SP DLC schuldig is. Dat zijn ze niet. Ook al harken ze miljoen binnen en volgens mij raken ze zelfs het miljard aan als je alles optelt met de MP.poor Leno schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:56:
[...]
Dat zeg ik toch niet?![]()
Maar met alle miljoenen die ze van MP binnentrekken hadden ze makkelijk nog SP kunnen toevoegen. En daar hadden mensen ook voor betaald, weet ik wel zeker.
Net zoals bij Battlefield denk je wel vaker dat mensen reageren alsof ze iets 'verschuldigd' zijn of dingen 'eisen'.uchiha tijntje schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:00:
[...]
Je reageerde alsof Rockstar je SP DLC schuldig is. Dat zijn ze niet. Ook al harken ze miljoen binnen en volgens mij raken ze zelfs het miljard aan als je alles optelt met de MP.
Het is gewoon het uiten van ergenissen, that's all.
Ze zijn me niets verschuldigd, maar ik had t gewoon wel graag gezien.
Ze beschermen je tegen het kopen van een overpriced 1 maand?P.E.No.1 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:05:
Zo raar: ik heb op dit moment 21 euro in m'n portemonnee op de Playstation. Nu is man psplus Abbo afgelopen. Ik wil eerst 1 maand kopen. Dan krijg ik een melding dat m'n factureringsgegevens niet kloppen. 1 maand kan ik simpelweg niet in mijn 2agentje krijgen om af te rekenen met het saldo in mijn portemonnee. Als ik 3 maanden selecteer wil ie deze wel in mijn winkelwagen stoppen. Waarom lukt 1 maand niet? Ik snap er niks van..
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Omgerekend is bij 3 maanden 1 maand zelfs duurder hoor. 1 maand is 8 euro. 3 maanden is 25. Do your math..YakuzA schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:14:
[...]
Ze beschermen je tegen het kopen van een overpriced 1 maand?
Priceless ...P.E.No.1 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:37:
[...]
Omgerekend is bij 3 maanden 1 maand zelfs duurder hoor. 1 maand is 8 euro. 3 maanden is 25. Do your math..
edit, toch maar extra duidelijk: het is toch belachelijk dat als je bereid bent om meer geld naar Sony te brengen voor drie maanden i.p.v. één maand (je bent dus een waardevollere klant), dat je dan extra mag betalen!
Ik kan er niet bij dat er niet het marketing benul bestaat om vandaag die prijs naar 23 of 22€ te verlagen
[ Voor 40% gewijzigd door psych op 20-10-2018 14:38 ]
D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh
Dat is inderdaad raar. Het gaat mij er nu om dat ik blijkbaar 1 maand psplus niet kan kopen met tegoed in mijn portemonnee maar 3 maanden wel. Waarom is dat?
[ Voor 31% gewijzigd door P.E.No.1 op 20-10-2018 16:53 ]
Gelet op de verontwaardiging van je in sommige posts (o.a. in het BFV topic) lijkt het (voor mij althans) soms wel iets meer dan een simpele ergernis. Misschien gewoon sneller tevreden zijn met een product wat wordt geleverd of anders de keuze maken om iets niet te kopen, maar die discussie hebben we al wel eens eerder gevoerdpoor Leno schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:09:
[...]
Net zoals bij Battlefield denk je wel vaker dat mensen reageren alsof ze iets 'verschuldigd' zijn of dingen 'eisen'.
Het is gewoon het uiten van ergenissen, that's all.
Ze zijn me niets verschuldigd, maar ik had t gewoon wel graag gezien.
Dat had dan echt een service geweest en heel aardig, maar ondertussen verwacht de online community om de zoveel tijd heists en nieuwe content. Aangezien daar dik geld te verdienen valt is het logisch dat ze daar het personeel op zetten. Het mag dan wel een groot bedrijf zijn, maar RDR2 moest ook gemaakt worden en ik mag aannemen dat er al jaren aan GTA VI wordt gewerkt.poor Leno schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:56:
[...]
Dat zeg ik toch niet?![]()
Als Rockstar uitgeklede singeplayer games gaat afleveren voor die €60 dan is er alle reden om te zeuren, maar je kan niet van ze gaan verwachten dat ze dlc gaan afleveren. Hopen mag wel natuurlijk
Heb de sp wel uitgespeeld, maar voor mij was de online ervaring het beste wat ik uit die game heb gehaald zonder ooit een cent uitgegeven te hebben (op de prijs van de game na). 1,5 maand aan speeltijd dus ja
Goedemiddag. Ik had even een vraagje. Net een nieuwe tv aangeschaft en vroeg mij iets af. Ik heb een PS4 Pro en daar zit een high speed kabel bij wat ik begreep. Nu heb ik net na installeren van me nieuwe tv alles opnieuw aangesloten. Je hoort hem wss al aankomen. Ik heb denk wel 7 HDMI kabels hier liggen en ik heb geen idee meer welke van me PS Pro is haha. Die van me switch zijn duidelijk daar staat Nintendo op. Iemand die mij maybe kan helpen?
Heb namelijk het idee dat wanneer ik mijn QE65Q9FN in gamemodus zet en HDR aanstaat en ik beweeg met mijn geweer het beeld wat schokt. Dit is niet geval wanneer die modus en HDR uitstaat.
Alvast bedankt!
Heb namelijk het idee dat wanneer ik mijn QE65Q9FN in gamemodus zet en HDR aanstaat en ik beweeg met mijn geweer het beeld wat schokt. Dit is niet geval wanneer die modus en HDR uitstaat.
Alvast bedankt!
Dat heeft niks met de kabel te maken. Of de kabel werkt of niet (eventueel blokken/artifacts) , highspeed is goed voor 4k en hdr, dus waarschijnlijk werkt elke kabel die je hebt.GovertNL schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:46:
Goedemiddag. Ik had even een vraagje. Net een nieuwe tv aangeschaft en vroeg mij iets af. Ik heb een PS4 Pro en daar zit een high speed kabel bij wat ik begreep. Nu heb ik net na installeren van me nieuwe tv alles opnieuw aangesloten. Je hoort hem wss al aankomen. Ik heb denk wel 7 HDMI kabels hier liggen en ik heb geen idee meer welke van me PS Pro is haha. Die van me switch zijn duidelijk daar staat Nintendo op. Iemand die mij maybe kan helpen?
Alvast bedankt!
Wat is het voordeel dan van die high speed kabel als ik vragen mag?ToFast schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:57:
[...]
Dat heeft niks met de kabel te maken. Of de kabel werkt of niet (eventueel blokken/artifacts) , highspeed is goed voor 4k en hdr, dus waarschijnlijk werkt elke kabel die je hebt.
Daar kan meer data over en heb je dus nodig voor 4k /hdr. Bijna alle kabels zijn dat al jaren, alleen hele eerdere hdmi kabels niet.GovertNL schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:08:
[...]
Wat is het voordeel dan van die high speed kabel als ik vragen mag?
Dan zal ik gewoon juiste kabel hebben. Het zal de motion blur zijn dan wss waar ik aan moet wennen. HDR en de gamemodus uit en ik wordt een stuk minder “dizzy”ToFast schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:15:
[...]
Daar kan meer data over en heb je dus nodig voor 4k /hdr. Bijna alle kabels zijn dat al jaren, alleen hele eerdere hdmi kabels niet.
Dat is gewoon decoy pricing en gebeurt bij heel veel producten. Je weet hoeveel de goedkoopste optie is en komt erachter dat de middelste optie altijd ruk is. Hierdoor ben je eerder geneigd om meteen de derde en duurste optie te gaanpsych schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:44:
[...]
Priceless ...
edit, toch maar extra duidelijk: het is toch belachelijk dat als je bereid bent om meer geld naar Sony te brengen voor drie maanden i.p.v. één maand (je bent dus een waardevollere klant), dat je dan extra mag betalen!
Ik kan er niet bij dat er niet het marketing benul bestaat om vandaag die prijs naar 23 of 22€ te verlagen
Zo zijn 9 mcnuggets al jaren een stuk duurder dan 6 mcnuggets of 20 mcnuggets
De bijgeleverde kabel is te herkennen aan een klein cirkeltje op de kabel.GovertNL schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:30:
[...]
Dan zal ik gewoon juiste kabel hebben. Het zal de motion blur zijn dan wss waar ik aan moet wennen. HDR en de gamemodus uit en ik wordt een stuk minder “dizzy”
De eerste (top down) GTA's hebben nog wel mission expansion packs gehad, die gratis te downloaden waren.Finraziel schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:48:
Nou was volgens mij GTA 4 ook de enige die story dlc gehad heeft, toevallig ook de zwakste GTA ooit imho.
Ok ik begrijp dat je marketing redenen kan hebben, maar als ik de goedkoopste optie ga berekenen dan kan ik bij ps+ ook drie keer een losse maand kopen en geld besparen, maar in jou voorbeeld niet 3 keer 3 mcnuggets.The Inquisitor schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:42:
[...]
Zo zijn 9 mcnuggets al jaren een stuk duurder dan 6 mcnuggets of 20 mcnuggets
D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh
En kabels die je bij el-cheapo dingen krijgt. Een monitor die maar HD is, heeft vaak (uit kosten) geen 4K kabel erbij gekregen. Ik heb er hier ook een paar geprobeerd met 4K maar uiteindelijk werkte er maar 1 (en die zat bij de 4K monitor). En ook niet elke high-speed werkt ermee omdat sommige kabels wel wat hoger zijn dan de eerste HDMI-kabels, maar niet zo snel om ook 4K te krijgen. Of dat ze straks met 8K niet werken bv.ToFast schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:15:
[...]
Daar kan meer data over en heb je dus nodig voor 4k /hdr. Bijna alle kabels zijn dat al jaren, alleen hele eerdere hdmi kabels niet.
Ding is dat ik hier een langere kabel nodig heb omdat mn consoles niet direct onder mn monitor zitten en vrijwel alles is 1 of 1,5 meter. Wat langer is, is blijkbaar allemaal te langzaam geweest

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 21-10-2018 00:53 ]
Via Amazon is de Ps4 pro nu rond de 350... is het slim deze nu te kopen ivm aankomende feestdagen of beter nog even wachten?
Ik zie deze aanbieding nergens staan. Wel tweede hands als je dat bedoelt.ThatsHollywood schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 09:26:
Via Amazon is de Ps4 pro nu rond de 350... is het slim deze nu te kopen ivm aankomende feestdagen of beter nog even wachten?
Sit, verkeerd gekeken idddesune schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 09:38:
[...]
Ik zie deze aanbieding nergens staan. Wel tweede hands als je dat bedoelt.

Wel 2x9 of 3x6, waarbij 18 mcnuggets in het tweede geval goedkoper zijn. L8kt er dus erg op.psych schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 22:58:
[...]
Ok ik begrijp dat je marketing redenen kan hebben, maar als ik de goedkoopste optie ga berekenen dan kan ik bij ps+ ook drie keer een losse maand kopen en geld besparen, maar in jou voorbeeld niet 3 keer 3 mcnuggets.
Als je kan wachten beter,want ps4 krijgt een prijsverlaging.En reken er zelf op dat ze met mooie prijzen zullen komen.ThatsHollywood schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 09:26:
Heb de mijne verkocht en nu wacht ik op black friday. Wel eentje met rdr2 bundel,want er is een nieuwe ps4 pro in de omloop die stiller is.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Niet wachten voor een paar tientjes is mijn tip. Die paar tientjes veranderen je leven niet en al helemaal geen reden om een aantal maanden te wachten. Ik zou zeggen koop hem lekker voor 350 en heb direct plezier. Je weet nooit wat het leven in petto heeft.Amaze86 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 13:53:
[...]
Als je kan wachten beter,want ps4 krijgt een prijsverlaging.En reken er zelf op dat ze met mooie prijzen zullen komen.
Heb de mijne verkocht en nu wacht ik op black friday. Wel eentje met rdr2 bundel,want er is een nieuwe ps4 pro in de omloop die stiller is.
Kopen die hap met rdr2 en spiderman.ThatsHollywood schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 09:26:
Toch geen tegenvaller hoor. Juist fijn dat het arcade aanvoelt. Naar links en rechts gaan is gewoon instant. Geen ms vertraging vanwege realistische physics oid.bram1984 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 20:11:
[...]
Maak je maar klaar voor een tegenvaller dan.
Deel 3 mag niet eens in de schaduw staan wat mij betreft. Oké, de bossfights zijn grootschaliger maar das puur vanwege het fixed camera perspectief. Verder voelt het gewoon heel arcade en plat aan.
Goeie ouwe tijd.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met 3rd party controllers?
Ik heb nu al 3x gehad dat een dualshock 4 er net buiten de garantie mee op houdt (waar 1 knop) blijft hangen.
Ik zag er een paar van €25,- die er bijna identiek uit zien, behalve het PS logo op de aan/uit knop.
Wel of niet doen?
Ik heb nu al 3x gehad dat een dualshock 4 er net buiten de garantie mee op houdt (waar 1 knop) blijft hangen.
Ik zag er een paar van €25,- die er bijna identiek uit zien, behalve het PS logo op de aan/uit knop.
Wel of niet doen?
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Over controllers:
Het is weer die tijd; het stickertje aan de achterkant van m'n dualshock begint los te kopen.
Grrr, zo irritant.
Dat is nu al m'n derde dualshock waar dat mee gebeurd. Hopelijk is die onzin weg bij de dualshock 5
Het is weer die tijd; het stickertje aan de achterkant van m'n dualshock begint los te kopen.
Grrr, zo irritant.

Dat is nu al m'n derde dualshock waar dat mee gebeurd. Hopelijk is die onzin weg bij de dualshock 5
bij mij kwam ie ook los, gewoon eraf getrokken en probleem is weg 
goedkope controllers zijn meestal niet goed imo:
1. voelt vaak goedkoop aan
2. knoppen slijten sneller
3. de latency is vaak hoger.
meestal is goedkoop --> duurkoopUnidentified schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 17:34:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met 3rd party controllers?
Wel of niet doen?
goedkope controllers zijn meestal niet goed imo:
1. voelt vaak goedkoop aan
2. knoppen slijten sneller
3. de latency is vaak hoger.
[ Voor 81% gewijzigd door Kol Nedra op 21-10-2018 20:32 ]
nothing stops this train
Ik wil een Pro gaan kopen.
Zit er denk je nog een prijsdaling in tijdens BlackFriday of de feestdagen of zouden jullie 'm gewoon kopen?
Zit er denk je nog een prijsdaling in tijdens BlackFriday of de feestdagen of zouden jullie 'm gewoon kopen?
Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.