Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:18
Aenea schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 03:27:
[...]

:D

Altijd zo komisch dat soort opmerkingen! Is nml. niet te bewijzen, daarnaast is het zo dat als een game af is voor de graphic designers, level designers, game designers, etc. de programmeurs e.d. er nog genoeg werk aan hebben. Laat je dan die mensen uit hun neus eten of zet je die al aan het werk voor de komende DLC? Dat is vrij normaal. Zijn er dan al graphical assets klaar voor de DLC voordat de game uitkomt kunnen die assets langzaam aan via updates of al op de disc gezet worden, betekent niet dat ze af zijn.

Tevens is de base Destiny 2 game best okay qua content (qua verhaal, aantal missies, etc.) en de DLC lijken totaal niet alsof die er in hadden gemoeten vanaf het begin. Wel is de DLC eigenlijk ontzettend karig geweest in omvang alsof ze niet genoeg tijd hebben gehad ervoor. Ook zijn er genoeg dingen veranderd met D2 die ze beter hadden kunnen laten zoals bij D1 waardoor veel mensen, waaronder ik, sneller op D2 uitgekeken waren dan D1. Kortom ik zeg niet dat Bungie geen fouten heeft gemaakt met D2, integendeel...

PS. Op Twitter wordt Insomniac op dit moment ook aangevallen over 'DLC die ze er uit gesloopt hebben'...

[...]

Nou, precies dat, nou nee, qua content was er genoeg in D2, had altijd meer gemogen, maar ja met dat soort games heb je dat altijd wel. Was het een teleurstelling en was ik er ook snel op uitgekeken? Jawel, zeer zeker, maar dat had meer te maken met de veranderingen die ze doorgevoerd hadden op allerlei gebieden ten opzichte van Destiny 1 waardoor dingen blijven spelen zinloos begon te worden en totaal niet interessant meer was.
Echt te bizar hoe snel mensen al gewend zijn aan 'halve' games voor een 'full price'.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:17

Gregory76

Sony PlayStation freak

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 05:57:
Get to know Connor, the android sent by Cyberlife, in Detroit: Become Human. The narrative adventure from Quantic Dream is our Deal of the Week on PS Store:

https://store.playstation...00717_00-DETROIT000000PAL
Nu dan toch maar gekocht :)

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:06
Jumpman schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 07:46:
[...]

Echt te bizar hoe snel mensen al gewend zijn aan 'halve' games voor een 'full price'.
Wat dacht je van de ophef over dat paardenpatser in Oblivion? Alle internetters en hun moeder gingen los over deze waanzin. Er heeft op Tweakers volgens mij ook nog een héél kritisch stuk gestaan (kan het niet meer terugvinden).

En nu, nu vinden we microtransacties doodnormaal. Het wordt vaak zelfs ook als "het supporten van de devver" gezien. Er komt vrijwel geen AAA/AA spel uit waar je géén skin/pakje/gouden camo/dansje/premium (wat een jeukterm trouwens) wapen bij krijgt in de SE/CE/LE/Deluxe/geef-het-een-interessante-naam uitvoering. Deze kan je vrijwel áltijd ook los kopen, voor een paar euro.

Is cultuur geworden.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:01

Sandyman538

SandstorM [148839]

Vrijdag schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:16:
[...]
Wat dacht je van de ophef over dat paardenpatser in Oblivion? Alle internetters en hun moeder gingen los over deze waanzin. Er heeft op Tweakers volgens mij ook nog een héél kritisch stuk gestaan (kan het niet meer terugvinden).

En nu, nu vinden we microtransacties doodnormaal. Het wordt vaak zelfs ook als "het supporten van de devver" gezien. Er komt vrijwel geen AAA/AA spel uit waar je géén skin/pakje/gouden camo/dansje/premium (wat een jeukterm trouwens) wapen bij krijgt in de SE/CE/LE/Deluxe/geef-het-een-interessante-naam uitvoering. Deze kan je vrijwel áltijd ook los kopen, voor een paar euro.

Is cultuur geworden.
Ideaal concept toch. Als dit puur over cosmetische zaken gaat. Laat mensen die dat willen lekker een paar euro erin gooien voor een paars pakje. En mensen die het geen reet interesseert spelen gewoon in de standaard pakjes of in een pakje wat ze ingame verdienen zonder geld. Zolang het niet pay to win is heb ik daar echt geen moeite mee hoor.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 05:57:
PlayStation Europe

Get to know Connor, the android sent by Cyberlife, in Detroit: Become Human. The narrative adventure from Quantic Dream is our Deal of the Week on PS Store:

https://store.playstation...00717_00-DETROIT000000PAL

[afbeelding]
Zat vanmorgen nog te twijfelen, maar lag net op mijn bureau van een collega die hem heeft uitgespeeld. :)

Kijken of ik deze er nog even snel doorheen kan jassen voordat Spidey uitkomt.

Verwijderd

@bram1984

https://howlongtobeat.com/game.php?id=31388

Als je heel snel bent, ben je er in 7 uur doorheen, moet lukken voordat Spidey uitkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:44
Toch maar besloten om mijn LE van Spider-Man te cancelen. Ga hem nu voor dezelfde prijs digitaal halen. Daar zit ook de season pass bij t.w.v. €25.

Heb nu geen resale value. Maar dat boeit me eerlijk gezegd niet zo veel. Tegen de tijd dat de laatste DLC uitkomt, is het spel toch al te koop voor €30-€40. Dus zoveel resale value zou er sowieso niet overblijven.

Nu maar hopen dat de DLC ook écht wat toevoegt.

P.S. Detroit is zeker de moeite waard. Voor de beste ervaring moet je hem sowieso 2x uitspelen. Je kunt hem ook binnen 3-4 uurtjes uitspelen trouwens (als je mensen expres laat sterven) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 09:14
OMX2000 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 22:44:
Domme leken vraag. Maar is Destiny 2 niet een stuk beter geworden naardat ze een update hebben uitgerold. Is dat zo?
Zekers, als je ook kijkt dat Bungie heel veel veranderd heeft in de Forsaken DLC. IMO is Destiny zeker beter geworden.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:35
Er staat weer een 500 mln LE op V&A voor €850,-, blijf het bizar vinden dat die dingen echt voor dat geld van de hand gaan :P

Ik wacht vrolijk tot er of een heel jong gebruikte Pro in mijn directe omgeving te koop komt of op een aanbieding voor een nieuwe. Zojuist wat filmpjes van Battlefield V gekeken, maar dan begint het wel te kriebelen hoor :O

• Sefaex
B-Real schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:56:
Er staat weer een 500 mln LE op V&A voor €850,-, blijf het bizar vinden dat die dingen echt voor dat geld van de hand gaan :P

Ik wacht vrolijk tot er of een heel jong gebruikte Pro in mijn directe omgeving te koop komt of op een aanbieding voor een nieuwe. Zojuist wat filmpjes van Battlefield V gekeken, maar dan begint het wel te kriebelen hoor :O
Vriend van mij heeft er 1 voor €900 verkocht. Dacht dat die boden op marktplaats fake waren. Maar blijkbaar zijn er echt mensen die zulke bedragen ervoor over hebben. 8)7

Die van mij staat netjes naast mijn tv. :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-10 17:26
ilfamo schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:18:
Another World, pc Amiga klassieker.
:Y ;)
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 21:31:
Destiny mijn favoriete game op de PS4!
509 uur in Destiny 1 en 409 uur in Destiny 2 inmiddels 7(8)7
Gaaf dat hij in de PS+ zit.
Dit is waarom ik een beetje bang ben voor deze games.......ik heb al zo weinig tijd om te gamen, dan kan ik dit er als verslaving niet bijhebben ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Sagat op 30-08-2018 11:09 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:24
Sagat schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:05:
[...]

[...]

Dit is waarom ik een beetje bang ben voor deze games.......ik heb al zo weinig tijd om te gamen, dan kan ik dit er als verslaving niet bijhebben ;)
Ik heb dat met de Borderlands serie, tussen de drie delen ruim over de 1000 speeluren er in zitten. Blijven echt van die games waar als ik even niet weet wat te spelen ik weer even terug grijp naar het bekende. Is alleen niet zo goed voor de backlog :+

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:50
Sagat schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:05:
[...]

[...]

Moet zeggen dat het de laatste 2 maanden wel vrij extreme sessies waren. Er zitten wel wat elementen in die behoorlijk verslavend werken. Maar inmiddels nu bijna een maand niet gespeeld. Dus ergens denk ik dat het wel mee valt. Maar wel iets om in de gaten te houden ;)
Sefaex schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:22:
Toch maar besloten om mijn LE van Spider-Man te cancelen. Ga hem nu voor dezelfde prijs digitaal halen. Daar zit ook de season pass bij t.w.v. €25.

Heb nu geen resale value. Maar dat boeit me eerlijk gezegd niet zo veel. Tegen de tijd dat de laatste DLC uitkomt, is het spel toch al te koop voor €30-€40. Dus zoveel resale value zou er sowieso niet overblijven.

Nu maar hopen dat de DLC ook écht wat toevoegt.

P.S. Detroit is zeker de moeite waard. Voor de beste ervaring moet je hem sowieso 2x uitspelen. Je kunt hem ook binnen 3-4 uurtjes uitspelen trouwens (als je mensen expres laat sterven) :P
Ik hoop stiekem die van YGZ enkele dagen van tevoren te ontvangen. Ze hebben al aangegeven meteen te verzenden als ze exemplaren binnen krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Grappig, die site kende ik niet. Heb nog zo veel "oude" games die ik een keer wil spelen :*). Helaas niet meer zo veel tijd als vroeger....

Inmiddels al ruim twee weken bezig met HZD, super game voor mij (en elke euro waard!). Lekker casual single player. Ben ik nog wel een paar weken mee zoet :).
Jay-v schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:36:
[...]

Grappig, die site kende ik niet. Heb nog zo veel "oude" games die ik een keer wil spelen :*). Helaas niet meer zo veel tijd als vroeger....

Inmiddels al ruim twee weken bezig met HZD, super game voor mij (en elke euro waard!). Lekker casual single player. Ben ik nog wel een paar weken mee zoet :).
Casual? Zet 'm eens op Ultra Hard. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:38:
[...]

Casual? Zet 'm eens op Ultra Hard. :+
Waarom zou hij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-10 17:26
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:18:
[...]

Moet zeggen dat het de laatste 2 maanden wel vrij extreme sessies waren. Er zitten wel wat elementen in die behoorlijk verslavend werken. Maar inmiddels nu bijna een maand niet gespeeld. Dus ergens denk ik dat het wel mee valt. Maar wel iets om in de gaten te houden ;)
je bent er altijd bij natuurlijk, maar ik heb een paar games gehad die ik erg lang er vaak gespeeld heb, swos, pes (beide als player manager, vond ik erg leuk) diablo.......dat zijn van die games die je dan lekker even aanzet als je niet weet wat je gaat doen. Maar heb ook gewoon die tijd niet meer, dus zelfs als ik het erg leuk zou vinden zou ik het nog maar (gemiddeld) paar uurtjes per week spelen denk ik.
Casual gamen? We zijn hier hardcore he, werken zal je!
Daarom.......ofzo :+

[ Voor 12% gewijzigd door Sagat op 30-08-2018 11:54 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
de mooiste uitvinding in de game-industrie is de verhaal-modi. heerlijk achterover geleund zonder irritaties gamen. de moeilijkheidsgraad was vroeger leuk toen ik nog veel energie/tijd had.

[ Voor 53% gewijzigd door Farabi op 30-08-2018 11:58 ]

• Jumpman
Hier ook helaas weinig tijd om te gamen. Momenteel bezig met Yoku's Island Express en Gran Turismo Sport. Die hoop ik klaar te hebben voordat de Battlefield V Beta begint.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Sagat schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:53:
[...]

[...]

Casual gamen? We zijn hier hardcore he, werken zal je!
Daarom.......ofzo :+
Puur masochisme en tijdverspilling :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:02
Jumpman schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:57:
(...) en Gran Turismo Sport. Die hoop ik klaar te hebben voordat de Battlefield V Beta begint.
GT Sport kun je nooit klaar hebben :P

Mooie nieuwe (gratis) track en wagens hebben ze weer toegevoegd trouwens _/-\o_

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Omdat dat 2 standjes hoger is dan Hard (waar ik 'm op heb uitgespeeld) en op Hard ging ik al regelmatig dood. Op Ultra Hard NG+ kwam ik de DLC niet eens door en ben ik opnieuw begonnen. Dat is pittiger dan de gemiddelde Soulsborne game. Ik vind het dus verre van een casual game (net als GoW eigenlijk, die ook zeer pittig kan zijn). Wel een mainstream game verder, maar op Hard, Very Hard en Ultra Hard kun je je lol op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
dvdkiwi schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:02:
[...]

GT Sport kun je nooit klaar hebben :P

Mooie nieuwe (gratis) track en wagens hebben ze weer toegevoegd trouwens _/-\o_
Klopt, maar ik wil alles op goud hebben en Driver Level 40 gehaald hebben.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-10 15:33
Hamazaki schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:56:
de mooiste uitvinding in de game-industrie is de verhaal-modi. heerlijk achterover geleund zonder irritaties gamen. de moeilijkheidsgraad was vroeger leuk toen ik nog veel energie/tijd had.
+1, met een kleine aanpassing!

[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 30-08-2018 12:28 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Een mainstream game hoeft van mij ook niet super moeilijk, maar ik houd wel van een beetje spanning op sommige momenten, en die kill je wel volledig op die modes, tenzij je gewoon totaal niet kunt mikken bijvoorbeeld.

Een gemiddelde Far Cry game speel je op Hard met 2 vingers in je neus uit. Op Easy loop je met een pistooltje een vijandelijk kamp in en schiet je iedereen af. Daar is dan ook weer geen zak aan. Dan zet ik 'm liever op Hard zodat ik nog enigszins bedachtzaam te werk moet gaan. Er is altijd wel een sweet spot voor mij persoonlijk. Te makkelijk is saai, te moeilijk is frustrerend.

• Superkiwi
Jumpman schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:28:
[...]
Klopt, maar ik wil alles op goud hebben en Driver Level 40 gehaald hebben.
Mooi streven :)
Ik wil naar 50 maar zou daar nog zo'n 6 a 7000 online races voor nodig hebben :D
Jumpman schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:04:
[...]
Driver Level 50, die Trophy gaat echt nergens over. :)
100% met je eens.

[ Voor 25% gewijzigd door Superkiwi op 30-08-2018 13:08 ]

• Jumpman
dvdkiwi schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:57:
[...]

Ik wil naar 50 maar zou daar nog zo'n 6 a 7000 online races voor nodig hebben :D

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:22

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Destiny 2 staat klaar, al wacht ik nog met spelen tot ze de nieuwe grote 2.0 patch uitgebracht hebben :)

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03:26

Oekol

waka waka hey hey

Waarom komt Sony niet met een oplossing om je update bestanden gewoon te downloaden en dan klaar. Niet daarna nog kopiëren. Als het fout gaat download ik het wel opnieuw. Met mijn glasvezel lijntje heb ik alles binnen seconden tot minuutjes binnen, het kopiëren echter duurt tientallen minuten. Verschrikkelijk zeg :(

Erger nog, ik had nu GT sport update + Rocket League. De rocket league had ik bewust uit gezet want die was vrij groot. Had ik GT sport binnen ging die kopiëren, dacht ik ach dit duurt zo lang ik zet rocket league wel weer aan, kan die daarna kopiëren. Is rocket league eerder klaar en wacht ik nog steeds op gran turismo -O-

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• jori0546
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-06 17:17
Dat updaten hebben ze idd niet goed voor elkaar.
Het downloaden is zo gedaan via glasvezel.

Het kopiëren duurt altijd een eeuwigheid...

Verwijderd

Oplossing voor het langzame kopiëren na een update is bij mij een externe SSD schijf.
Het updaten en kopiëren gaat bij mij nu heel snel en het laden van spellen natuurlijk ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
dvdkiwi schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:57:
[...]

[...]

100% met je eens.
Jumpman schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:04:
[...]

47 en counting..... :O
(of eind 46, zou ook kunnen)

• jori0546
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:46:
Oplossing voor het langzame kopiëren na een update is bij mij een externe SSD schijf.
Het updaten en kopiëren gaat bij mij nu heel snel en het laden van spellen natuurlijk ook.
Wel een prijzige oplossing dan.
2TB SSD's zijn niet echt goedkoop.
BlackEyedAngel schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:35:
Destiny 2 staat klaar, al wacht ik nog met spelen tot ze de nieuwe grote 2.0 patch uitgebracht hebben :)
Die patch is al uit. De nieuwe content is alleen nog wel gelocked.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 20:28
jori0546 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:41:
Dat updaten hebben ze idd niet goed voor elkaar.
Het downloaden is zo gedaan via glasvezel.

Het kopiëren duurt altijd een eeuwigheid...
het duurt niet alleen een eeuwigheid, het zorgt er ook voor dat je ongeveer 100GB niet kunt gebruiken van je schijf omdat ie de game tijdelijk 2 keer moet hebben en je dus elke keer ruimte tekort komt om updates te installeren die zelf maar 1 of 5 gb zijn. ik vind het echt een blamage dat hele kopiëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 04:32

Aight!

'A toy robot...'

bram1984 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:33:
[...]

Een mainstream game hoeft van mij ook niet super moeilijk, maar ik houd wel van een beetje spanning op sommige momenten, en die kill je wel volledig op die modes, tenzij je gewoon totaal niet kunt mikken bijvoorbeeld.

Een gemiddelde Far Cry game speel je op Hard met 2 vingers in je neus uit. Op Easy loop je met een pistooltje een vijandelijk kamp in en schiet je iedereen af. Daar is dan ook weer geen zak aan. Dan zet ik 'm liever op Hard zodat ik nog enigszins bedachtzaam te werk moet gaan. Er is altijd wel een sweet spot voor mij persoonlijk. Te makkelijk is saai, te moeilijk is frustrerend.
Ik vond mijn eerste thunderjaw anders best pittig hoor!

• P.E.No.1
  • Laatst online: 31-10-2023
DigitalError schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:01:
[...]

het duurt niet alleen een eeuwigheid, het zorgt er ook voor dat je ongeveer 100GB niet kunt gebruiken van je schijf omdat ie de game tijdelijk 2 keer moet hebben en je dus elke keer ruimte tekort komt om updates te installeren die zelf maar 1 of 5 gb zijn. ik vind het echt een blamage dat hele kopiëren.
Dat is inderdaad nog het minste... Zo kan je van een standaard 500gb schijf eigenlijk maar ongeveer 300gb bezet hebben met games. Rest voor systeem en update? Ongeveer denk ik.Belachelijk..

PSN id: PENo1

• jori0546
P.E.No.1 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:16:
[...]

Dat is inderdaad nog het minste... Zo kan je van een standaard 500gb schijf eigenlijk maar ongeveer 300gb bezet hebben met games. Rest voor systeem en update? Ongeveer denk ik.Belachelijk..
Dit probleem had ik eerst ook met mijn release ps4.
Je hebt er maar een paar games op staan en hij is al vol.
Moet toch veel makkelijker kunnen dit...

Verwijderd

EA stelt Battlefield V uit naar 20 november:

EA Games en DICE hebben vandaag bekendgemaakt dat ze Battlefield V uitstellen naar 20 november. DICE heeft op basis van beurzen, gesloten alpha tests en meer enorm veel feedback gekregen en dat alles hebben ze in de game verwerkt.

Dit zou zichtbaar moeten zijn in de open beta die volgende week gehouden gaat worden, maar DICE verwacht op basis van die beta nog meer feedback te krijgen. Om al die feedback goed te kunnen verwerken willen ze echt de tijd nemen en daarom schuift de releasedatum een maand op.
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:37:
EA stelt Battlefield V uit naar 20 november:

EA Games en DICE hebben vandaag bekendgemaakt dat ze Battlefield V uitstellen naar 20 november. DICE heeft op basis van beurzen, gesloten alpha tests en meer enorm veel feedback gekregen en dat alles hebben ze in de game verwerkt.

Dit zou zichtbaar moeten zijn in de open beta die volgende week gehouden gaat worden, maar DICE verwacht op basis van die beta nog meer feedback te krijgen. Om al die feedback goed te kunnen verwerken willen ze echt de tijd nemen en daarom schuift de releasedatum een maand op.
Ik geloof er weinig van. Zij hebben ook wel door dat de interesse in shooters de laatste jaren steeds minder wordt en september en oktober zijn echt slagvelden qua releases, hoewel ze nu tegen Fallout (en Spyro) moeten.

• Superkiwi
Ik heb je dat nu al een aantal keer hoten zeggen, maar waar haal je vandaan dat shooters steeds minder populair worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:07:
Ik heb je dat nu al een aantal keer hoten zeggen, maar waar haal je vandaan dat shooters steeds minder populair worden?
De pre-orders voor BF5 vallen tegen. Ook Call of Duty is natuurlijk niet meer wat het geweest is met dalende verkoopcijfers, hoewel nog wel betere pre-order cijfers dan BF in het geval van BO4.

Verder merk je aan veel dingen dat er gewoon niet zoveel buzz meer is rond (multiplayer) shooters. Kijk, we hoeven geen medelijden te hebben, maar ik bemerk wel een soort van shift terug naar SP titels met bijvoorbeeld Cyberpunk, RDR2, God of War, Detroit etc.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

PUBG, H1Z1 en Fortnite zijn ook shooters en die breken alle records qua spelers aantallen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik ben het niet helemaal met je eens Bram ;)
Kijk alleen maar op bv Twitch bij de actueel populaire kanalen en/of games: Counterstrike, Fortnite en Overwatch bv zijn daar altijd ruim vertegenwoordigd en trekken tienduizenden kijkers op elk willekeurig moment.
Shooters doen het nog steeds erg prima in de gamewereld.
Ik ben het met je eens dat single player games het de laatste tijd heel goed doen, maar die shift van shooters naar sp, die zie ik niet.

Sidenote: Dat de peroders van BF nu tegenvallen zegt nog niks over de uiteindelijke verkoopcijfers natuurlijk.

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:46
Een game als Fortnite is toch geen echte shooter..

Ik denk niet dat de interesse in shooters algemeen weg is, het probleem ligt eerder bij Battlefield (of CoD) zelf. Weinig vernieuwing en een studio die niet luistert naar wat de klant echt wil. Dan kan je verwachten dat de verkoop vermindert.

Wolfenstein II bijvoorbeeld verkocht wel goed vorig jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
  • Laatst online: 02-02-2021
Jumpman schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 07:46:
[...]

Het is echter nog bizarder hoe snel mensen dingen geloven die iemand ergens op internet gelezen heeft...

Dat hele 'DLC achtergehouden' gebeuren slaat echt helemaal nergens op. Okay, misschien 1 op de 100 gevallen dat het ook daadwerkelijk zo gebeurd en het er ook echt wel heeeeeel erg op lijkt maar mensen beginnen het nu bij elke game te roepen. Wat willen zij dan? Dat alle mogelijke DLC gelijk in de game zit? Okay dat willen uitgevers best doen als zij zeker weten dat iedereen de game ook gaat kopen voor een hogere prijs dan €69,99 want dat is nml. het probleem, games zijn door de jaren heen niet duurder geworden terwijl de rest om ons heen wel duurder is geworden. Kan je zeggen "meer mensen gamen nu!", neemt alsnog niet weg dat games tegenwoordig erg veel tijd kosten om te maken en dus heel duur zijn en men van te voren niet weet hoe goed het gaat verkopen. DLC zorgt er voor dat het risico lager wordt, de prijs voor basis game nog hetzelfde kan zijn, etc., etc. Dit kan alleen veranderen als de prijzen omhoog gaat of men DLC gewoonweg niet meer maakt...

Kijk naar een Destiny 2, om de main story uit te spelen ben je 12 uur zo gemiddeld bezig, wil je alle zij dingen ook nog doen ben je 20-21 uur bezig. Dat is nu al te weinig voor een game? Wil je echt alles uit de kast halen dan ben je wel degelijk langer bezig dan die 20/21 uur...
De DLC kon je elk in 3 uurtjes uitspelen en was absoluut geen vervolg op het hoofdverhaal, dus hoe iemand dan kan denken dat het er in had moeten zitten is mij een raadsel...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:14
Ik denk dat het een misvatting is, de interesse in shooters neemt niet af, er worden tegenwoordig gewoon steeds minder goeie shooters gemaakt, waardoor mensen ze links laten liggen.

Ik zelf ben er namelijk 1 van, i love shooters, maar tegenwoordig is het allemaal 13 in een dozijn.

Unreal Tournament en Tactical Ops dat waren pas games, vroegah was alles beter. :(

*blijft hopen dat er een keer een concurrent komt voor counter strike of iets in die richting.

[ Voor 11% gewijzigd door Ambition88 op 30-08-2018 17:23 ]

Ik zou ook niet durven zeggen dat shooters aan populariteit inboeten. Kijk maar naar Doom, Quake Champions, Metro Exodus en zelfs Cyberpunk en Fallout 76 die de shooter kant op gaan. En op YT/Twitch zijn de grote shooters de publiekstrekkers.

Maar gelukkig komt er ook veel ander spul uit, waaronder genoeg singleplayer games.

Pure (multiplayer) shooters zijn aan mij niet meer besteed, maar voor goede story base shooters (Metro, maar ook Doom, Rage) en voor hybrids (Borderlands/Cyberpunk/Etc) maak ik graag een uitzondering :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:41
Voor mij zijn Shooters nog gewoon vaste kost. Ik vind SP games vaak geweldig, maar niet iets om me weken mee bezig te houden. Uitspelen, eventueel wat extra dingen halen en dat was het wel. Max 20 uur per game, hoe goed die ook is. En daarnaast gewoon nog de andere games spelen met mn friendslist.

Prima als je console-ervaring vooral bestaat uit singleplayer games, maar voor mij is het toch ook nog wel een sociaal platform en daar heb je gewoon hele goede multiplayer games voor nodig

BF heeft overigens nooit superhoge preorder-aantallen gehad en ook qua reviews redelijk matige cijfers, maar dat maakt het geen slechte games of slechte franchise. Sowieso is pre-order leuk voor de statistieken maar verder inhoudsloos.

Dat ze nu aanpassingen maken is erg mooi, maar ik vraag me af of ze de game straks niet teveel aanpassen naar de grootste schreeuwers van de beta. Ook hier in het topic zie je de meest uiteenlopende verzoeken gaan, vaak erg onrealistisch (zowel qua uitwerking in kosten of tijd als qua businessmodel).

Call of Duty heeft volgens mij ook wel wat hogere aantallen vanwege de aankomende Battle Royale modus en met pre-order krijg je eerder toegang (en kost je vaak niks extra omdat de bedragen pas pal voor release worden afgeschreven). En het is niet alsof er dit jaar zo'n moordende concurrentie is, maar laten we niet doen alsof Battlefield altijd voor de doorsnee casual gamer gemaakt is. Dat is toch ook wel een beetje een niche.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:06
Ik ken dat. Ik ben een ouwe casual console peasant geworden, die vrijwel alles op de "opa mode" speelt. Als ik mezelf wil uitdagen ga ik wel op zaterdagmiddag met mijn zoontje naar de indoorspeeltuin :+
bram1984 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:58:
[...]

en september en oktober zijn echt slagvelden qua releases
I see what you did there ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Vrijdag op 30-08-2018 17:54 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ik denk eerder dat de markt gewoon verzadigd is op het gebied van shooters. Vroeger had je Quack, Unreal en Counterstrike als main players. Later werd dat Battlefield en Call of Duty. Maar nu zijn er zo veel meer shooters waardoor het aantal spelers die shooters spelen dus verdeeld moeten worden over een flink aantal games waardoor iedere game dus minder verkoopt dan voorheen.

Tel daarbij op dat een battlefield of een call of duty niet echt vernieuwend kan blijven zijn doordat het genre dat niet toestaat, plus het feit dat ze blijkbaar ieder jaar weer toch een nieuwe versie moeten uitbrengen, kom je toch al snel op het idee dat het gewoon maar melkkoetjes zijn die steeds minder en minder verkopen..

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Dying Light 1 was al een heerlijke game, maar deeltje 2 gaat er nog een schep bovenop doen!

Gaat weer lekker worden, heerlijk sfeertje, creepy en lekkere gameplay! _/-\o_

dvdkiwi schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 16:52:
Ik ben het niet helemaal met je eens Bram ;)
Kijk alleen maar op bv Twitch bij de actueel populaire kanalen en/of games: Counterstrike, Fortnite en Overwatch bv zijn daar altijd ruim vertegenwoordigd en trekken tienduizenden kijkers op elk willekeurig moment.
Shooters doen het nog steeds erg prima in de gamewereld.
Ik ben het met je eens dat single player games het de laatste tijd heel goed doen, maar die shift van shooters naar sp, die zie ik niet.

Sidenote: Dat de peroders van BF nu tegenvallen zegt nog niks over de uiteindelijke verkoopcijfers natuurlijk.
Dat klopt wel, maar ik doelde meer op de echte traditionele big budget semi realistische multiplayer shooters als BF en CoD. Daarin zie je gewoon minder interesse en alle battle royale populariteit laat zien dat mensen iets anders wilden.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DigitalError schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:01:
[...]

Totdat de update fout gaat en je 100 gb mag downloaden... Dan ben ik tocht blij dat het nu redundant ge-update wordt.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• RubenSaurus
YakuzA schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 19:00:
[...]

Totdat de update fout gaat en je 100 gb mag downloaden... Dan ben ik tocht blij dat het nu redundant ge-update wordt.
ja maar ik niet, die 100gb is zo binnen. dus daarom opperde ik eerder al de optie om het uit te kunnen zetten. maar daar zal sony wel schijt aan hebben.

• Farabi
  • Niet online
Domme vraag maar ik ga het toch doen;

Ik krijg de melding dat mijn resolutie wijzigt als ik HDR aan zet op mijn ps4 pro. Ik speel altijd zonder HDR, ik heb wel toch gewoon 4K beeld zonder HDR neem ik aan?

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:49

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Sony tv? Geeft hij dan linksboven niet aan wat de input resolutie is? Kun je ook zien door op het i(nfo) knopje te drukken.

Mijn Sony tv had default een instelling dat hij bij HDR juist terugschakelde naar fullhd resolutie.

Maar als je tv wel HDR ondersteund waarom speel je dan zonder?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Nog een game voor dit drukke najaar: The Forest komt uit voor de PS4 op 6 November 2018...

Ik moet zeggen dat de game me wel wat trekt, heeft een heel eigen sfeertje ...

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
DigitalError schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 19:09:
[...]

ja maar ik niet, die 100gb is zo binnen. dus daarom opperde ik eerder al de optie om het uit te kunnen zetten. maar daar zal sony wel schijt aan hebben.
Zo binnen? Ik heb een 400 Mbit verbinding liggen maar mijn Playstation heeft daar nog nooit volledig gebruik van gemaakt. Ik mag van geluk spreken als hij een vierde van mijn maximale snelheid haalt 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

@Hamazaki Inderdaad, waarom zou je HDR uitzetten?

Detroit, lekker game hoor. Met moeite uit moeten zetten net. Echt next level dit vergeleken met de voorgaande QD titels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 23:01:
@Hamazaki Inderdaad, waarom zou je HDR uitzetten?

Detroit, lekker game hoor. Met moeite uit moeten zetten net. Echt next level dit vergeleken met de voorgaande QD titels.
Op een budget tv wil je echt geen HDR aan hebben staan. Het beeld wordt donkerder en de kleuren doffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hamazaki schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 23:03:
[...]

Op een budget tv wil je echt geen HDR aan hebben staan. Het beeld wordt donkerder en de kleuren doffer.
Ah zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PEGI introduceert nieuw “in-game aankopen” icoontje:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.psx-sense.nl/wp-content/uploads/2018/08/IGP-580x145.jpg

“Making parents aware of the existence of optional in-game purchases upfront is an important first step. PEGI will now make this information available at the point of purchase, so that a parent can decide whether and how they want to monitor and/or limit a child’s spending”

“While we know that parents use different methods to control spending, parental control tools are a very helpful next step in making sure that the overall online experience of the child is safe, including the possibility to control spending. Entering into a dialogue with the child about the games they enjoy is certainly a must for all parents. It will provide them with the necessary context to create a gaming environment both the children and the parents are comfortable with.”

“It’s basic information, but that’s what parents sometimes feel they are lacking,”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:10
Donstil schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 22:50:
[...]

Zo binnen? Ik heb een 400 Mbit verbinding liggen maar mijn Playstation heeft daar nog nooit volledig gebruik van gemaakt. Ik mag van geluk spreken als hij een vierde van mijn maximale snelheid haalt 8)7
Heb een ziggo 400mbit lijn en die trekt hij regelmatig hellemaal dicht. Rond de 50MB/S ong.
Misschien eens met je router/modem settings spelen. Doet hij bij mij al sinds geloof 5.00 firmware.
Bizarre is dat op de xbox ik niet boven de 200mbit kan komen. Heb alles geprobeerd...

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
v8power67 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:01:
[...]

Heb een ziggo 400mbit lijn en die trekt hij regelmatig hellemaal dicht. Rond de 50MB/S ong.
Misschien eens met je router/modem settings spelen. Doet hij bij mij al sinds geloof 5.00 firmware.
Bizarre is dat op de xbox ik niet boven de 200mbit kan komen. Heb alles geprobeerd...
Nee netwerk intern is allemaal goed. Het ligt echt aan de PlayStation bij mij.

Mijn Pro is voor de 2e keer in 8 weken naar Sony inmiddels misschien dat hij vervangen wordt en het download probleem ook weg is.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:16
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:00:
PEGI introduceert nieuw “in-game aankopen” icoontje:

[afbeelding]

“Making parents aware of the existence of optional in-game purchases upfront is an important first step. PEGI will now make this information available at the point of purchase, so that a parent can decide whether and how they want to monitor and/or limit a child’s spending”

“While we know that parents use different methods to control spending, parental control tools are a very helpful next step in making sure that the overall online experience of the child is safe, including the possibility to control spending. Entering into a dialogue with the child about the games they enjoy is certainly a must for all parents. It will provide them with the necessary context to create a gaming environment both the children and the parents are comfortable with.”

“It’s basic information, but that’s what parents sometimes feel they are lacking,”
Goed idee, maar ik denk dat dit een standaard icoontje wordt voor alle AAA games. Ik ben er nog niet uit of ik voor of tegen ben.

Als ik kijk naar Destiny bijvoorbeeld, is het wel zo dat er gedurende de levensduur van het spel continu aan gewerkt wordt. Dat dat geld kost snap ik ook wel. Dat het niet altijd even succesvol is kan ik ook nog begrijpen. Uiteindelijk maakt men niet games om de wereld beter te maken, maar om gewoon goed geld te verdienen.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

Donstil schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:10:
[...]

Nee netwerk intern is allemaal goed. Het ligt echt aan de PlayStation bij mij.

Mijn Pro is voor de 2e keer in 8 weken naar Sony inmiddels misschien dat hij vervangen wordt en het download probleem ook weg is.
Idem. Maar tijdens ruststand gaan de downloads ineens wel veel sneller. Steam trekt 100% mijn ziggo snelheid en ps4 40% ofzo. Bedroevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Pro download met 50MB/s, maar soms kakt ie een beetje in.

Net trouwens voor het eerst echt remote play op mijn laptop geprobeerd.
Het werkt hier goed genoeg voor een potje voetbal in PES 2019, maar een
game als de aankomende Black Ops IIII gaat niet echt lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
Ambition88 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 17:21:
Ik denk dat het een misvatting is, de interesse in shooters neemt niet af, er worden tegenwoordig gewoon steeds minder goeie shooters gemaakt, waardoor mensen ze links laten liggen.
Denk ook dat er op dit moment gewoon te veel shooters gemaakt worden en dat ze te kort op elkaar zitten en tja, naar mate men ouder wordt word je ook kritischer.

Heb van COD nooit begrepen waarom ze speciaal elk jaar moeten releasen, de nieuwe COD is al aangekondigd voor de laatste DLC's uit zijn voor de vorige, daarnaast kost die dan ook gelijk incl. de SP 100+ euro voor een jaartje en het is toch elk jaar practisch hetzelde. Verder heb ik gemerkt van mezelf dat ik gewoon ook te graag andere games nog speel en niet fanatiek alleen maar zo'n shooter zit te spelen, dit betekent dat ik tijdens de beta's en de eerste paar weken dat de game uit is lekker mee kan komen, maar dat na een tijdje de fanatieke spelers de overhand beginnen te krijgen en het lastig begint te worden. Het geduld van vroeger om dan maar meer te spelen en beter te worden is beetje weg, daarnaast ben ik ook niet zo snel meer als alle 13-jarigen (ben 49).

Tja, en ik vond Battlefield 4 heel leuk en vond zelfs Hardline best leuk, maar bij Battlefield 1 vond ik het net even te saai, soms was je een minuut of meer aan het rennen/varen/rijden om bij vijanden aan te komen en zodra je dan in de buurt ben en beetje pech had was je daarna gelijk snel dood om weer opnieuw ver weg te spawnen. Was veel sneller op BF1 uitgekeken dan bij BF4 het geval was.

Dit betekent dat ik COD en BF gewoon niet ga pre-orderen en nog niet helemaal zeker weet of ik ze uberhaupt wel ooit ga halen, alhoewel BF grotere kans heeft dan COD daar BF langer actueel blijft. Nu moet ik zeggen dat er nu ook maar 2 jaar zat tussen BF1 en BF V.

Kortom er is gewoon veel keus op dit moment niet alleen qua shooters maar ook andere games dus dat er minder mensen pre-orderen tegenwoordig vind ik helemaal niet zo gek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Weet iemand of er wellicht een nieuwe versie van de PS4 komt? Ik heb al lange tijd de intentie om mijn PS4 om te wisselen voor ene PS4 pro, en heb de PS4 pro wel eens voor 380 euro voorbij zien komen, maar zie nu dat deze overal is uitverkocht, en dat ze hem her en der wel nog hebben voor 100 euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
bones schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:15:
Weet iemand of er wellicht een nieuwe versie van de PS4 komt? Ik heb al lange tijd de intentie om mijn PS4 om te wisselen voor ene PS4 pro, en heb de PS4 pro wel eens voor 380 euro voorbij zien komen, maar zie nu dat deze overal is uitverkocht, en dat ze hem her en der wel nog hebben voor 100 euro meer.
er komt geen nieuwe versie.

ja, de million edition is uit, maar dat is dezelfde console in een ander jasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Hamazaki schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:17:
[...]

ja, de limited edition is uit, maar dezelfde console in een ander jasje.
Is toch helemaal niet zeker? Kan zijn dat er een nieuwe komt, kan ook zijn dat er geen nieuwe komt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Anton.net schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:18:
[...]

Is toch helemaal niet zeker? Kan zijn dat er een nieuwe komt, kan ook zijn dat er geen nieuwe komt...
er zijn geen roddels of aankondigingen en als we aannemen dat we bijna tegen het einde van de PS4 tijdperk lopen...dan weet ik het wel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
Hamazaki schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:17:
[...]

ja, de million edition is uit, maar dat is dezelfde console in een ander jasje.
Hmm dan moet er een andere reden zijn, in de pricewatch staat er ook nog maar 1 winkel die de PS4 pro kan leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
Hamazaki schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:19:
[...]

er zijn geen roddels of aankondigingen en als we aannemen dat we bijna tegen het einde van de PS4 tijdperk lopen...dan weet ik het wel hoor.
De PS3 Super Slim kwam uit in september 2012, 14 maanden voor de ps4.
Waarom zou er dus geen nieuwe ps4 kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Anton.net schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:22:
[...]

kan hoor, ik sluit het niet helemaal uit. maar ik heb sterke vermoedens van niet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
[...]

Ja dit is precies wat ik dacht, dat de PS4 Pro gewoon tijdelijk niet leverbaar is omdat er misschien een PS4 Pro Slim uitgebracht zou worden net voor de feestdagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
bones schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:24:
[...]

Ja dit is precies wat ik dacht, dat de PS4 Pro gewoon tijdelijk niet leverbaar is omdat er misschien een PS4 Pro Slim uitgebracht zou worden net voor de feestdagen.
Dat is niet de reden, er is al heel het jaar een tekort. Niemand weet wat er echt aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Zou kunnen, maar ik zie het niet snel gebeuren. Volgens mij gaat het Sony lekker voor de wind op dit moment. Consoles zijn al geen marge beukers. Moeten ze weer al die R&D kosten in een Slim Pro gaan stoppen (want hij moet tenslotte wel een stuk stiller worden, lijkt me), waarbij het gros van de mensen toch geen Pro koopt, maar een base model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
bram1984 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:29:
[...]

Zou kunnen, maar ik zie het niet snel gebeuren. Volgens mij gaat het Sony lekker voor de wind op dit moment. Consoles zijn al geen marge beukers. Moeten ze weer al die R&D kosten in een Slim Pro gaan stoppen (want hij moet tenslotte wel een stuk stiller worden, lijkt me), waarbij het gros van de mensen toch geen Pro koopt, maar een base model.
Dit jaar gaat het niet meer gebeuren, maar voor volgend jaar zou ik het nog niet uitsluiten.
De Pro is nu toch al 2 jaar op de markt, en dat zal waarschijnlijk nog 3 jaar blijven.
Sowieso hebben ze in de voorbije 2 jaar toch gekeken naar wat beter kan aan de pro?
Wat goedkopere materialen, stillere fans en misschien iets kleiner.
Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anton.net schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:34:
[...]

Dit jaar gaat het niet meer gebeuren, maar voor volgend jaar zou ik het nog niet uitsluiten.
De Pro is nu toch al 2 jaar op de markt, en dat zal waarschijnlijk nog 3 jaar blijven.
Sowieso hebben ze in de voorbije 2 jaar toch gekeken naar wat beter kan aan de pro?
Wat goedkopere materialen, stillere fans en misschien iets kleiner.
Waarom niet?
Als ik moet gokken, omdat de Pro (ook al hij is hij continue uitverkocht) lang niet zo goed verkoopt als de base PS4 en de PS3 destijds. Volgens mij kostte de PS3 Slim toen ook maar iets van € 249,- of € 299,- en een compactere en stillere Pro zie ik meteen weer € 399,- kosten. Ik denk dat het de moeite niet waard is, maar wellicht heb ik het mis, kan zomaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De PS4 Slim kwam ook 3 jaar na de launch PS4, dus er is een kans op de PS4 Pro Slim volgend jaar.

Ik preorder de PS4 Pro Slim dan zodra het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 18:02:
Dying Light 1 was al een heerlijke game, maar deeltje 2 gaat er nog een schep bovenop doen!

[video]

Gaat weer lekker worden, heerlijk sfeertje, creepy en lekkere gameplay! _/-\o_
Dit wordt trouwens sowieso een day 1 voor mij. Hopelijk locken ze alleen wel de framerate, want dat was een zooitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:58
[...]

Dan koop je nu deze ; https://www.amazon.de/dp/B07FZ54Z1L 400 euro, incl Spiderman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Gisteren had bol.com witte PS Pro's op voorraad. Maar nu zijn ze weer uitverkocht zie ik. Zal dus wel een kleine oplage zijn geweest. Erg vaag allemaal!

Die Spider-man pro bundels zijn gelukkig wel gewoon te pre-orderen.

P.S. Die Spidey bundel van hierboven is een paar tientjes goedkoper dan in Nederland. Maar je krijgt wel een Duits hoesje. Die kun je niet inleveren bij de CEX/Gamemania. Wel iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:56
Sefaex schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:43:
Gisteren had bol.com witte PS Pro's op voorraad. Maar nu zijn ze weer uitverkocht zie ik. Zal dus wel een kleine oplage zijn geweest. Erg vaag allemaal!

Die Spider-man pro bundels zijn gelukkig wel gewoon te pre-orderen.

P.S. Die Spidey bundel van hierboven is een paar tientjes goedkoper dan in Nederland. Maar je krijgt wel een Duits hoesje. Die kun je niet inleveren bij de CEX/Gamemania. Wel iets om rekening mee te houden.
Tja of paar tientjes goedkoper en een duits hoesje (waar ik me nooit druk overmaak)
Of de volle pond betalen :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori0546
bones schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:15:
Bij Binkysgameplay kost hij €334,99
https://www.binkysgamepla...-4/playstation-4-1tb-pro/

Edit: gaat om gebruikte console..

[ Voor 3% gewijzigd door jori0546 op 31-08-2018 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelReitsma
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan net zo goed die Spider-Man bundel kopen en die game meteen verkopen als je er geen interesse in hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori0546
Had ik niet eens gezien...
Totaal niet interessant dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Zo optioneel is die niet hoor. Moest hem installeren om GT sport te kunnen spelen vanmorgen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-10 02:33
Is die Destiny 2 nou een bonusgame van PS+? Ik vraag dit omdat het spel niet bij PS+ games staat in de bibliotheek. Normale PS+ games uiteraard wel. Is Destiny 2 dan een soort bonusgame wat hetzelfde was bij Black Ops 3 die je ook nog kon spelen zonder PS+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

NukaWorldNL schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:47:
Is die Destiny 2 nou een bonusgame van PS+? Ik vraag dit omdat het spel niet bij PS+ games staat in de bibliotheek. Normale PS+ games uiteraard wel. Is Destiny 2 dan een soort bonusgame wat hetzelfde was bij Black Ops 3 die je ook nog kon spelen zonder PS+
Nee gewoon samen met God of war 3 de twee ps4 games voor september. Als je hem in je bibliotheek zet kun je hem altijd downloaden en spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aenea
[...]

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:46:
De PS4 Slim kwam ook 3 jaar na de launch PS4, dus er is een kans op de PS4 Pro Slim volgend jaar.

Ik preorder de PS4 Pro Slim dan zodra het kan.
De APU in de originele PS4 was 28nm, doordat AMD inmiddels bezig was met 14nm kon Sony de Pro en de Slim maken met APU's die 14nm groot zijn. Tegen de tijd dat dat kleiner kan komt de PS5 uit...

Dus nee, ik verwacht geen Pro Slim versie... Misschien een kleine revisie maar meer dan dat dan ook niet.

Daarnaast verwacht ik de PS5 eind volgend jaar...

[ Voor 20% gewijzigd door Aenea op 31-08-2018 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
NukaWorldNL schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:47:
hij is al gratis maar hoort bij de games van september zoals hierboven uitgelegd, maar die worden pas volgende week geupdate. dus dan is de rest ook beschikbaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-10 02:33
Horizon Zero Dawn main game uitgespeeld. Wow wat een toffe game was dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:59
DigitalError schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:01:
[...]

hij is al gratis maar hoort bij de games van september zoals hierboven uitgelegd, maar die worden pas volgende week geupdate. dus dan is de rest ook beschikbaar.
Echter toen ik hem net op mijn PS4 wilde downloaden stond hij in de library niet onder het psplus overzicht, maar gewoon bij purchased.

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
psych schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 22:33:
[...]

Echter toen ik hem net op mijn PS4 wilde downloaden stond hij in de library niet onder het psplus overzicht, maar gewoon bij purchased.
Dat gebeurt wel vaker.

Klopt voor geen meter. Heb meerdere PS+ spellen die bij mijn aankopen staan.
Pagina: 1 ... 24 ... 180 Laatste

Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.