Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:21
sfx32 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:16:
Is er iemand die weet hoe je in de nieuwe ps premium ,games net als vroeger een hartje aanvinkt waardoor het in een aparte "map" kwam met je favorieten?
Ik ben iemand die graag heel de lijst doorspit en dan steeds een game die leuk lijkt een hartje te geven en dan ziet in die lijst wat ik wil spelen/proberen.
Volgens mij kan dat alleen maar via de app of site. Op de PS4 zie ik alleen maar een duimpje staan helaas.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:16

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Volgens mij inderdaad nog niet via de console, volgens mij bij Xbox wel, maar ik gebruik altijd de app omdat ik dat makkelijker vind en vaak er doorheen brows als ik nog ergens aan het wachten ben.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfx32
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-06 14:40
Als je via de app op hartje klikt dan wordt de game aan je wenslijst toegevoegd en niet aan een favorietenreeks zoals eerst.
Ik vind het heel ongemakkelijk dat er nu geen favoreeks bij de ps now meer wordt weergegeven.
Hoop ik niet de enige ben en Sony dit snel rechtzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Inderdaad, App heeft dat niet, Xbox heeft dat wel, wenslijst en bij Game Pass zelfs toevoegen aan later spelen, ik ben even niet bij de console, maar ga dit even voor je nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb Playstation Nederland aangeschreven via Twitter, kijken of hun antwoorden.

https://twitter.com/links...&t=9ywqKf0NjOPjzG4e5yX9Nw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

De PlayStation Plus Essential games van juli zijn bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:10
Ik heb een PS4 slim die na 3,5 jaar niet meer werkt.

2 weken geleden begon het met langzaam laden van games (bijv bij fortnite dat het laden zo lang duurde dat de helft van het potje al voorbij was en wij toen pas in de game kwamen zeg maar) maar ook het menu van de playstation was ronduit traag en haperde. Ook werdt regelmatig een game afgebroken met een foutmelding (CE-36329-3)

Eerst heb ik rebuild database geprobeerd, maar dat gaf geen verbetering.

Ik heb de Ps toen open gemaakt en wat stof verwijderd. Het viel me alleszins mee hoeveel stof erin zat.

Daarna leek het even beter te zijn maar dat was uiteindelijk toch niet echt het geval.

Ik heb toen de PS4 opnieuw geinitialiseerd en ook dat gaf geen verbetering.

De PS4 sluit zich bij het opstarten van het spel al af en bij de volgende keer opstarten komt de melding dat de PS niet goed is afgesloten en controleert deze het geheugen.

Ik heb nog een keer initialize geprobeerd maar toen had ik zelfs al moeide met het opstarten en om het eerste scherm door te komen. Dat is naderhand wel gelukt maar ook nu sluit de PS zichzelf weer af bij het opstarten van een game.

Er is tussen deze pogingen in ook een moment geweest waarbij opstarten na het PS logo het scherm weer zwart werd en er verder niets meer gebeurde. De start knop knipperde dan blauw.

Ik heb ook een andere HDMI kabel geprobeerd, HD eruit en opnieuw erin, los van voeding gehad, etc. etc.

Ik heb geen idee meer wat nu te doen.

Zou het de HD kunnen zijn die niet goed meer werkt ?

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Dat kan, kan ook de processor zijn die te warm word omdat de koelpasta niet meer goed is, heb ooit eens horen zeggen dat die een goedkope gebruiken.

Maar zou heel goed de harde schijf kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
louzy82 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:36:
Ik heb een PS4 slim die na 3,5 jaar niet meer werkt.

2 weken geleden begon het met langzaam laden van games (bijv bij fortnite dat het laden zo lang duurde dat de helft van het potje al voorbij was en wij toen pas in de game kwamen zeg maar) maar ook het menu van de playstation was ronduit traag en haperde. Ook werdt regelmatig een game afgebroken met een foutmelding (CE-36329-3)

Eerst heb ik rebuild database geprobeerd, maar dat gaf geen verbetering.

Ik heb de Ps toen open gemaakt en wat stof verwijderd. Het viel me alleszins mee hoeveel stof erin zat.

Daarna leek het even beter te zijn maar dat was uiteindelijk toch niet echt het geval.

Ik heb toen de PS4 opnieuw geinitialiseerd en ook dat gaf geen verbetering.

De PS4 sluit zich bij het opstarten van het spel al af en bij de volgende keer opstarten komt de melding dat de PS niet goed is afgesloten en controleert deze het geheugen.

Ik heb nog een keer initialize geprobeerd maar toen had ik zelfs al moeide met het opstarten en om het eerste scherm door te komen. Dat is naderhand wel gelukt maar ook nu sluit de PS zichzelf weer af bij het opstarten van een game.

Er is tussen deze pogingen in ook een moment geweest waarbij opstarten na het PS logo het scherm weer zwart werd en er verder niets meer gebeurde. De start knop knipperde dan blauw.

Ik heb ook een andere HDMI kabel geprobeerd, HD eruit en opnieuw erin, los van voeding gehad, etc. etc.

Ik heb geen idee meer wat nu te doen.

Zou het de HD kunnen zijn die niet goed meer werkt ?
Ik heb het er maar op gewaagd en een HDD besteld, fingers crossed!

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Tip, houd me op de hoogte.

Maar vraagje, waarom niet meteen een SSD? Die maakt de PS4 meteen een stuk sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
Excuus, ik dacht eigenlijk meer algemeen HD te typen maar het is inderdaad een SSD.
Het is alleen een wat duurder risico, als de harde schijf het probleem niet was.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

louzy82 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 13:12:
Excuus, ik dacht eigenlijk meer algemeen HD te typen maar het is inderdaad een SSD.
Het is alleen een wat duurder risico, als de harde schijf het probleem niet was.
Ja dat is inderdaad altijd een Risico, hoop dat het voor je gaat werken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• louzy82
Linksquest schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 17:38:
[...]

Ja dat is inderdaad altijd een Risico, hoop dat het voor je gaat werken.
Vandaag de ssd geïnstalleerd en nu werkt ie weer helemaal goed!

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

louzy82 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 22:18:
[...]

Vandaag de ssd geïnstalleerd en nu werkt ie weer helemaal goed!
Gelukkig, game on!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:31
ok.. gisteren met de kids van hun eigen spaarcenten een PS4 van marktplaats gehaald, en dacht braaf alle account netjes met de juiste gegevens in te vullen (er vanuit gaande dat je met de parental controls alles wel kan regelen..

dus 1 family manager en 2 child account (9 en 11).
als ik nu fortnite opstart zeg fortnite dat dit niet kan vanwege de account leeftijd..
- de toegestande game leeftijd staat op 16 (kan je aanpassen)
- de account leeftijd staat op 9 en 11, en kan je niet aanpassen (wel naar beneden, maar niet boven de geboortedatum leeftijd.)
- overrule aanvragen (per game toestaan) lijkt alleen op de PS5 te werken
- account aanpassen kan niet, ook niet vanuit een beheerder
- account verwijderen kan ook niet bij een child account (er hangt nu nog niks aan, dus ik kan best de accounts verwijderen en opnieuw aanmaken)

is nu echt de enige optie om nieuwe psn accounts te maken met een nieuw email adres?? dat zou ik wel heel vervelend vinden..

wie weet raad?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-06 16:02

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Prulleman schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:04:

is nu echt de enige optie om nieuwe psn accounts te maken met een nieuw email adres?? dat zou ik wel heel vervelend vinden..

wie weet raad?
Ik vrees van wel... parental controls bij Sony zijn eigenlijk gewoon een drama. Ik heb destijds ook uren besteed aan het aanpassen of mogelijkheden bekijken, zonder de accounts opnieuw te maken (ze hebben namelijk al wel veel offline games in hun account staan)...maar helaas. Ben er maar mee gestopt en ze moeten nu maar gewoon op de Xbox fortniten totdat ze oud genoeg zijn om ook op de ps te kunnen fortniten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@jabberwock ja.. ben er ook bang voor.. ik heb ook maar even PS support gebeld en die konden hier ook niet mee helpen.. enige optie is eigenlijk het verwijderen van de accounts via support, (kan je niet eens zelf bij child account). Vervolgens kan je de email adressen na 30 dagen weer opnieuw gebruiken (want 30 dagen bedenk tijd).. Dat is voor de kids natuurlijk ook geen optie, dus ik heb ze nu op een alternatief email adres een volwaardige account gegeven, daar kan over een maandje dan het email adres van aangepast worden.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Prulleman schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:04:
als ik nu fortnite opstart zeg fortnite dat dit niet kan vanwege de account leeftijd..
- de toegestande game leeftijd staat op 16 (kan je aanpassen)
- de account leeftijd staat op 9 en 11, en kan je niet aanpassen (wel naar beneden, maar niet boven de geboortedatum leeftijd.)
- overrule aanvragen (per game toestaan) lijkt alleen op de PS5 te werken
- account aanpassen kan niet, ook niet vanuit een beheerder
- account verwijderen kan ook niet bij een child account (er hangt nu nog niks aan, dus ik kan best de accounts verwijderen en opnieuw aanmaken)
Met leeftijdsbeperkingen is er een onderscheid tussen (a) games lokaal niet kunnen starten, en (b) games niet online kunnen spelen. (a) merk je omdat onder het profiel van het kind die games een slotje krijgen, en dus zelfs de (mogelijk enge) game tegel niet te zien is. (b) merk je pas als het spel opgestart wordt en alles ok lijkt tot het spel ineens zegt dat online niet mag/kan wegens leeftijdsbeperkingen.

Voor (a) kan je dus inderdaad op het toestel zelf de Parental Controls aanpassen zodat het spel wel opgestart kan worden door een Child profiel. Probleem is echter (b) want daar kan je echt niets aanpassen. In de US is er een extra feature waarbij je dat kan afzetten, maar in Europa ontbreekt die feature, dus gegarandeerd zit de EU met zijn regelneverij daar voor iets tussen. 8)7

Wat voor elk spel de minimum leeftijd is om online iets te kunnen doen, is ook totaal onduidelijk en is nergens te vinden. Voor sommige games zou het 13 zijn, maar zekerheid is er niet. Ik heb uitendelijk voor mijn zoon (die toen 9 was) een nieuw PSN account aangemaakt met een valse geboortedatum (gewoon 10 afgetrokken van het geboortejaar). Dan was hij dus zogezegd meerderjarig en ging ik gegarandeerd geen problemen meer hebben met leeftijdsbeperkingen voor online. Enig nadeel: meerderjarig wil ook zeggen dat je geen Child profiel kunt gebruiken, en je dus ook geen Parental Controls meer kan toepassen. Is dat voor jou een must, dan zou ik erop gokken dat 13 jaar voldoende is, en dus hun geboortedatum ingeven als waren ze 13.

Let op: ik heb al gelezen over mensen die hun PSN Accounts niet meer konden recoveren (bvb bij vergeten paswoord) omdat ze de opgegeven geboortedatum niet meer wisten en Sony daarom hen (logischerwijs) niet wou helpen. Zorg dus dat je die fake geboortedata ergens goed bijhoudt.

EDIT: ik zie dat je het ondertussen ook al zo gedaan hebt. Ben zelfs verbaasd dat Support je hierbij wou helpen, want in principe is het aanmaken van accounts met valse gegevens volkomen taboe.

[ Voor 3% gewijzigd door Twixie op 12-07-2022 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@Twixie ik heb de fake geboortedatum ook even genoteerd, thanks voor de tip :)
het aanpassen van de datum van de accounts gingen ze inderdaad niet mee akkoord, maar hoe je een nieuwe account verder aanmaakt is niet hun verantwoordelijkheid (gelukkig)

Strava

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hier ook nog maar even:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejaaIvBTOgcwGyRi7rKKA8358yM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5guyzp4xFmaXf5YrnY96v8gS.jpg?f=fotoalbum_large

Sommige van de LE's van de PS4 (ook Xbox overigens) zijn erg mooi. Zocht nog een tweede Pro om naast m'n PS5 in mn gameroom voor VR te dienen (deed ik nog met een launch-PS4). Voor een aardige prijs kunnen bemachtigen dus kan nu mooi dienst doen. M'n derde LE PS4 naast de Batman en MGS editie, maar eerste LE Pro dus :)

Blijft de PS4 fascinerend vinden omdat er nog steeds goede games op worden uitgebracht en met name de Pro het leven van de PS4 goed verlengd heeft (wat ook voor de XSX geldt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Die komt me bekend voor :D Heb precies die bundel met de kerst van 2019 gekregen van mijn vrouw :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Linksquest schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:32:
Die komt me bekend voor :D Heb precies die bundel met de kerst van 2019 gekregen van mijn vrouw :D
Nice, hoef ik me niet meer zo alleen te voelen ook >:) >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:17

spaceboy

Op grote hoogte

Linksquest schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:32:
Hmm... voelt al iets minder exclusief dan he? Hoe limited is deze limited edition? Bij LE denk / voel ik nog altijd "hmm, lekker in plastic laten zitten en over 20 jaar voor het 10-dubbele verpatsen", maar als zelfs @Linksquest hem gewoon voor Kerst heeft gekregen 3 jaar geleden... >:)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

spaceboy schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:14:
[...]

Hmm... voelt al iets minder exclusief dan he? Hoe limited is deze limited edition? Bij LE denk / voel ik nog altijd "hmm, lekker in plastic laten zitten en over 20 jaar voor het 10-dubbele verpatsen", maar als zelfs @Linksquest hem gewoon voor Kerst heeft gekregen 3 jaar geleden... >:)
Mijn vrouw had hem toen gewoon bij bol.com gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 14:45
Ik heb mijn PS4 via een Onkyo TX-NR636 receiver aangesloten op een 3D capable TV. Sinds kort krijg ik bij het afspelen van een 3D bluray de melding van de player dat er geen 3D capable display gedetecteerd werd en vervolgens wordt de weergave geweigerd. Dit is een vrij recent verschil in gedrag. Iermand anders hier last van?

Gratis bier, topless bediening en oneerlijke marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Deed hij het opeens niet meer of heeft hij nooit gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:14
Linksquest schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:16:
Deed hij het opeens niet meer of heeft hij nooit gewerkt?
Quote; Dit is een vrij recent verschil in gedrag. Iermand anders hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik zou dan bijna zeggen daar een software update, niet dat het zou mogen, maar dat lijkt me zelf de enige optie. Ik zal eens navragen voor je bij een vriend die ook 3D blu-ray gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 14:45
Linksquest schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:57:
Ik zou dan bijna zeggen daar een software update, niet dat het zou mogen, maar dat lijkt me zelf de enige optie. Ik zal eens navragen voor je bij een vriend die ook 3D blu-ray gebruikt.
Dat vermoed ik ook. Maar had de hoop dat iemand zou zeggen "Oooh, moet je ff op dat en dat knopje drukken, dan werkt het weer". Lijkt in de player zelf te zitten en het grappige is dat de afbeelding met text ("geen 3d display aangesloten, blabla") identiek is aan het scherm dat mijn Xbox Series weer geeft wanneer ik een 3d bluray daarop probeer af te spelen. Denk dat ze bluray player code gemeenschappelijk hebben.

Gratis bier, topless bediening en oneerlijke marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Als ik het goed heb, zit in die van Xbox een Sony Player, of tenminste iets van Sony, meende dat Microsoft voor elke verkochte Xbox One en Series met disc drive iets van $2,50 moest afstaan aan Sony.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 16:28
Linksquest schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 18:02:
Als ik het goed heb, zit in die van Xbox een Sony Player, of tenminste iets van Sony, meende dat Microsoft voor elke verkochte Xbox One en Series met disc drive iets van $2,50 moest afstaan aan Sony.
De drive is niet van Sony maar Sony is een van de bedrijven die de licenties voor het gebruik van Blu Ray technologie bezit: Wikipedia: Blu-ray Disc Association

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Daarom zij ik ook van of iets van Sony, had al zo iets van dat het met een patent te maken had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Nog een weekje werken, dan lekker een tijdje vrij! *O*
Voor de gelegenheid alvast maar Stray en Kena: Bridge of Spritis aangeschaft. Niet de langste games, dus ga er niet heel m'n vakantie mee vullen, maar dat is op zich het doel ook niet. Ben op 't moment toch nog even zoet met Sniper Elite 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Kena is een hele toffe game, ga je geen spijt van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-06 23:16
Trank00l schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:56:
Waar raden jullie aan een refurbished ps4 te kopen? Betrouwbare partijen of ervaringen hiermee? met games bundel of beter apart?
Kijk eens bij Nedgame die bieden ook 3 maanden garantie dacht ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:39

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Ik heb mijn PSN account geregistreerd met een @home adres. Nou ben ik weg bij ziggo, en is mijn @home adres weg. En zo ook mijn toegang tot PSN. PSN account vergeten te wijzigen helaas

Ik kan dus ook geen emailadres meer wijzigen omdat ik niet meer kan inloggen. Email en ww zijn ineens onjuist. Wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Contact opnemen met de Sony support centrum en hun de situatie uitleggen, misschien dat ze via ene betaalmethoden die je ingesteld heb je kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:39

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Linksquest schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:01:
Contact opnemen met de Sony support centrum en hun de situatie uitleggen, misschien dat ze via ene betaalmethoden die je ingesteld heb je kunnen helpen.
dat is dat 020 nummer? 1,5 uur aan de lijn gehangen, niemand aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Oei, dat meen je niet, 020 709 5025 is het nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ek6rsXyjPcHdQ8Tp6SQkQFK1wSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mm99hzVk90QsjV1EqHp4owkG.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand ook dit probleem met Assassin's Creed Odyssey op de PS4? Inmiddels al de 6de keer in 2 weken tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:21
Linksquest schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:35:
[Afbeelding]

Iemand ook dit probleem met Assassin's Creed Odyssey op de PS4? Inmiddels al de 6de keer in 2 weken tijd.
Hm, ik kan me niet herinneren überhaupt vastlopers gehad te hebben tijdens de playtrough zo'n twee jaar geleden, laat staan zo vele.
Al eens geprobeerd opnieuw te installeren?

Edit: supportsite van Sony:https://www.playstation.c...ror-codes/ps4/ce-34878-0/

[ Voor 8% gewijzigd door Zwartkijker op 18-10-2022 19:37 ]

PSN: Zwartkijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ja die tips al geprobeerd, denk dat ik inderdaad de game helemaal verwijder en opnieuw installeer, tevens ook niet meer op slaapstand zet maar gewoon afsluiten doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartkijker
Linksquest schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:56:
Ja die tips al geprobeerd, denk dat ik inderdaad de game helemaal verwijder en opnieuw installeer, tevens ook niet meer op slaapstand zet maar gewoon afsluiten doe.
Kan je inderdaad proberen. Of het aan de stand-by functie zou liggen lijkt me eerder onwaarschijnlijk.
Tijdens de playtrough ben ik zelf overgestapt van het uitschakelen naar de stand-by en man man man, wat een tijdsverschil. Dat ik dat nog niet eerder heb gedaan |:(
AC O vraagt véél tijd om te laden.

Ben benieuwd naar jouw ervaring. Ik ben fan van de stand-by en zal niet snel terug gaan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ja die opstart tijd is veel, niet normaal, maar ook bij opstarten telkens checken naar extra content.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartkijker
Linksquest schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:46:
Ja die opstart tijd is veel, niet normaal, maar ook bij opstarten telkens checken naar extra content.
Ja, daarom juist. Stan-by rules. Tenzij je bij iedere sessie eerst een pot koffie wil opzetten terwijl de game aan het laden is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Heb gisteren database reconstrueren gedaan, hopelijk helpt dit wat beter. En anders probeer ik opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Mijn broer wil een tweede hands PS4 kopen, hij heeft er 1 gevonden voor 100 euro, Slim 1 TB, 1 controller, geen games. Echter als ik even op MP en tweakers kijk ligt de prijs normaal hoger, zo tussen de 150 en de 200 euro.

Ik ben geen expert op consoles, zijn er nog zaken waar ik op moet letten of moet vragen als we de PS4 gaan bekijken?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartkijker
jeanj schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:06:
Mijn broer wil een tweede hands PS4 kopen, hij heeft er 1 gevonden voor 100 euro, Slim 1 TB, 1 controller, geen games. Echter als ik even op MP en tweakers kijk ligt de prijs normaal hoger, zo tussen de 150 en de 200 euro.

Ik ben geen expert op consoles, zijn er nog zaken waar ik op moet letten of moet vragen als we de PS4 gaan bekijken?
Hm, misschien heb je gewoon geluk gehad een een goede deal gevonden.

IK zou wel vragen om de console en controller eens te testen. De PS4 maakt wel wat geluid, maar mag niet klinken als een straaljager.
Werken alle knoppen, is de harde schijf nog in orde,...

Zelf heb ik 2 jaar geleden mij PS4 (oorspronkelijk model) verkocht. Alles stofvrij gemaakt, SSD van de koper geïnstalleerd.
Soms kan je als koper geluk hebben, wil ik daarmee zeggen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Sky: Children of the Light is nu gratis op PS4

https://store.playstation.com/en-us/concept/10004206

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:25
Kleine vraag…

Wij willen een PS4 kopen voor onze zoon omdat hij graag Fortnite wil spelen.

Is dit te doen met een PS4? PS5 is te duur vinden we zelf.

Ik kan van een collega een PS4 Pro (CUH7116B) overnemen welke zeer weinig is gebruikt. Console komt met 2 controllers, camera en 8 spellen (overwatch, minecraft, Lets dance, battlefield one, big little planet en nog wat spellen. Uiteraard gaan de 16/18 plus spellen in de kast). Ze willen hier 225 euro voor hebben.

Is dit een oké prijs?

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:23

DarkSide

theres no place like ::1

Fortnite op console moet prima gaan.

PS4 pro scheelt ook voor wat andere games tov de PS4.

Ik had mijn PS4 voor meer verkocht met minder spellen destijds. Maar dat was aan het begin van de PS5 en ook geluk hebben.

Zou hem testen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
Rene schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:45:
Kleine vraag…

Wij willen een PS4 kopen voor onze zoon omdat hij graag Fortnite wil spelen.

Is dit te doen met een PS4? PS5 is te duur vinden we zelf.

Ik kan van een collega een PS4 Pro (CUH7116B) overnemen welke zeer weinig is gebruikt. Console komt met 2 controllers, camera en 8 spellen (overwatch, minecraft, Lets dance, battlefield one, big little planet en nog wat spellen. Uiteraard gaan de 16/18 plus spellen in de kast). Ze willen hier 225 euro voor hebben.

Is dit een oké prijs?
Het is niet een heel onaardige prijs, let wel op dat PlayStation + network heel strikt omgaat met leeftijdaccounts en dat Fortnite pas gespeeld kan worden vanaf 12+. Koppelen van een Epic account aan een volwassen account kan uiteraard maar als je zelf iets met het account wil of als je zoon ouder wordt dan wordt het een ingewikkelde boel om het los te koppelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Miki op 12-12-2022 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miki schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:28:
[...]
Het is niet een heel onaardige prijs, let wel op dat PlayStation + network heel strikt omgaat met leeftijdaccounts en dat Fortnite pas gespeeld kan worden vanaf 12+.
Om die reden zou ik sowieso 'liegen' met de geboortedatum bij het aanmaken van een PSN account, zeker als je voor de rest genoeg vertrouwen en/of controle hebt op het speelgedrag van je zoon. Het probleem is immers dat zowat alles online bij PlayStation een leeftijd van 13 vereist, en dat is op basis van de opgegeven geboortedatum. Lokale settings in je console halen hierbij geen zier uit. En er zijn nochtans ook genoeg online games die wél geschikt zijn voor <13, denk maar aan Minecraft, Plants vs Zombies, enz...

Zorg wel dat je die geboortedatum ergens goed bijhoudt, want als je support nodig hebt van Sony (bvb voor password reset) moet je de correcte geboortedatum kunnen opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 19:25
Twixie schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:48:
[...]

Om die reden zou ik sowieso 'liegen' met de geboortedatum bij het aanmaken van een PSN account, zeker als je voor de rest genoeg vertrouwen en/of controle hebt op het speelgedrag van je zoon. Het probleem is immers dat zowat alles online bij PlayStation een leeftijd van 13 vereist, en dat is op basis van de opgegeven geboortedatum. Lokale settings in je console halen hierbij geen zier uit. En er zijn nochtans ook genoeg online games die wél geschikt zijn voor <13, denk maar aan Minecraft, Plants vs Zombies, enz...

Zorg wel dat je die geboortedatum ergens goed bijhoudt, want als je support nodig hebt van Sony (bvb voor password reset) moet je de correcte geboortedatum kunnen opgeven.
Check. Dat was een goede tip. Dus met andere woorden kan ik geen family account aanmaken en met mijn goedkeuring 12+ spellen installeren?

Onze andere zoon speelt al 2 jaar minecraft en is 6 jaar. Dat zou dan dus ook niet mogen? 8)7

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
Rene schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:53:
[...]

Check. Dat was een goede tip. Dus met andere woorden kan ik geen family account aanmaken en met mijn goedkeuring 12+ spellen installeren?

Onze andere zoon speelt al 2 jaar minecraft en is 6 jaar. Dat zou dan dus ook niet mogen? 8)7
Nope, bij een Nintendo Switch kan het bijvoorbeeld wel dat je als ouder toestemming geeft om een bepaalde game toe te staan maar bij Sony kan dat dus niet als je precies de accounts in je familie beheer met bijbehorende leeftijden instelt.

Ik had graag gezien dat ze net als Nintendo de keuze bij de ouders hadden neergelegd. Nu voelt soms echt krom aan. Anyway je komt er vast wel uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Voor een Pro met wat erbij zit een hele nette prijs. En zeker is de PS4 nog altijd een hele toffe console, gebruik zelf ook nog de PS4 Pro en heb daar nog recent Horizon Forbidden West op gespeeld, laden duurt soms eventje, maar het speelt prima.

En voor games als Fortnite spelen is hij meer dan goed op de PS4 Pro. Maar ook voor heel veel andere toffe games.

[ Voor 9% gewijzigd door Linksquest op 13-12-2022 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rene schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:53:
[...]
Inderdaad. Heb het zelf zo aan den lijve moeten ondervinden jaren geleden toen onze zoon 8 was. Ik had voor mijn kinderen ook gewoon Child Accounts aangemaakt. Daarbij kun je op de console zelf wel aangeven welke leeftijdscategorie van games ze mogen spelen, en dat werkt ok. Echter, eens ze online willen is het aan server-kant dat er checks gebeuren. En bij bvb Plants vs Zombies kreeg hij direct de melding dat hij niet online kon vanwege zijn leeftijd. Heel fijn voor een 7+ (!) spel dat eigenlijk puur online is. Op andere forums ook veel klachten over te lezen. Ik ben er nooit helemaal uit geraakt welke de leeftijdsbeperkingen juist waren. Bvb YouTube werkte ook niet, maar er was een andere app die wel werkte (vergeten welke).
Eerst lieten we dan maar onze kinderen die games op onze accounts spelen, maar dat was verre van ideaal (bvb trophies dan op onze accounts ipv de hunne). Heb dan uiteindelijk toch maar voor mijn zoon een compleet nieuw Master Account aangemaakt door gewoon 10 af te trekken van zijn geboortejaar :p. Nadeel was dan wel dat Parental Controls niet meer bruikbaar waren. In jouw geval zou je dezelfde truuk kunnen doen maar dan vooralsnog met een Child Account zodat hij ahw 16 is. Ik denk niet dat er games zijn waar je zelfs als 16-jarige niet online kan.
Overigens kan je dan voor dat Child Account op de console zelf nog altijd aangeven dat hij bvb enkel 3+ spellen mag zien/spelen (van geblokkeerde games zijn zelfs de icons gelockt, dus ook geen risico dat hij een eng icon ziet).

EDIT: overigens is dit iets dat we wellicht aan de EU te danken hebben :( . In mijn zoektocht destijds vond ik online info over een menu-optie om dat toch te overriden, maar die optie blijkt in Europa te ontbreken.

[ Voor 5% gewijzigd door Twixie op 13-12-2022 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 15:32
Zucht..... leen je je PS4 pro uit aan je neefje van 11 en update hij hem naar 10.1 :-( Jullie snappen wel dat ik niet blij ben nu......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 20:37
rikoos schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:32:
Zucht..... leen je je PS4 pro uit aan je neefje van 11 en update hij hem naar 10.1 :-( Jullie snappen wel dat ik niet blij ben nu......
Wat is er mis met 10.1?? :+ (klein piraatje van me >:) )

Inderdaad ruk.... die van mij staat helaas ook al op een te hoge versie maar dat is mijn eigen schuld

[ Voor 14% gewijzigd door LaFleche op 09-01-2023 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
LaFleche schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:39:
[...]

Wat is er mis met 10.1?? :+ (klein piraatje van me >:) )

Inderdaad ruk.... die van mij staat helaas ook al op een te hoge versie maar dat is mijn eigen schuld
ssssssttttt ;-) laten we het erop houden dat ik ouderwets ben hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Volgens mij draait mijn PS4 Pro op die, of al een latere update, hij download al jaren, dus release model en ook de Pro, de updates automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rikoos schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:32:
Is het hacken van de firmware dan nog een dingetje tegenwoordig ? Wat kan er dan gehackt worden aan een PS4 Pro ? Serious question, want de laatste keren dat ik hoorde over het niet updaten van een PlayStation was nog van de PlayStation 3 om die dan Linux te kunnen laten booten en dus een custom firmware te laten draaien.
Over de PS4 hacken heb ik letterlijk nog nooit gehoord, maar misschien komt dat dan gewoon omdat dat tegenwoordig blijkbaar goed uit het nieuws (en uit forums) gehouden wordt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Laatst online: 09:34
Voor Steamdeck heb je van die Electromagnetische joystick vervangers die blijkbaar drift kunnen voor komen, Nou een tijdje gegoogled maar kan er tot nu toe helaas geen variant van vinden voor de Dualshock 4 en of eventueel dual sense controllers.

Gezien er in ieder geval 2 van mijn DS4 controllers drift hebben op Rechter stick. Leek mij wel cool om het met zoiets te vervangen.

Maar tenzij ik mis lees kom ik alleen normale replacement kits tegen.
Zijn er hier toevallig lui die meer op de hoogte zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
Twixie schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:51:
[...]
Over de PS4 hacken heb ik letterlijk nog nooit gehoord, maar misschien komt dat dan gewoon omdat dat tegenwoordig blijkbaar goed uit het nieuws (en uit forums) gehouden wordt ?
Dat dus en sinds de 10.0 is het ook niet meer mogelijk (downgrade naar 9 is in sommige gevallen wel mogelijk). Er zijn nog steeds genoeg websites waar je er veel over kan lezen. De focus op het vinden van gaten in de firmware ligt logisch nu op de ps5 en aangezien deze veel zaken van de ps4 heeft overgenomen zal het bij de ps4 waarschijnlijk pas lukken nadat het bij de ps5 is gelukt (of men moet iets in de hardware vinden).

Voor mij was het vooral het modden van games en dan de extra custom/fan levels in games zoals vaak bij PC gaming mogelijk is. Heel erg leuk wat met de normale firmware natuurlijk niet mogelijk is.

Mensen zien een mod vaak als iets om backup games te draaien maar het is veel meer dan dat. Homebrew is echt veel meer dan alleen illegaal gamen.

PS
Je haalt de ps3 aan maar buiten de linux optie in heel oude firmware zijn er zoveel andere leuke dingen die met een cfw mogelijk zijn zo draait mijn p3 ook met cfw maar dat laat ik buiten een ps4 topic ;-) Er is nog steeds een heel actieve PS3 communitie als het om CFW gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:54
Wat ik persoonlijk geweldig vind aan homebrew zijn patches die ervoor zorgen dat sommige games op 60 fps draaien ipv de standaard 30 fps.

Dankzij diverse homebrew apps is het tegenwoordig erg gebruiksvriendelijk geworden. Ik vind dat het de levensduur van een last-gen console aanzienlijk verlengd.

YouTube: Installing PS4 60FPS Patches with GoldHEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Van het weekend een BT UB500 adapter gekocht van TP Link om mijn Airpods Pro aan mijn PS4 te koppelen (voor geluid, ik weet dat de mic niet werkt). Als ik ze probeer te pairen heb ik echter het idee dat de PS4 gewoon de ingebouwde BT gebruikt, krijg in elk geval dezelfde boodschap dat audio-apparaten niet gepaired kunnen worden. Ik weet ook niet of je de TP Link adapater wel in pair mode kan krijgen op een PS4 aangezien er geen knopje op zit.

Iemand ervaring met Airpods op een PS4?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik heb zelf geen airpods, maar kwam wel deze uitleg video voor je tegen toen ik voor je ging zoeken, hopelijk heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Dank, zal de eerste methode eens proberen, vermoed wel dat dat behoorlijke audio lag gaat opleveren, maar wie weet.

En toch maar zoeken naar een BT adapter met een pair knop erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1837468

The Final PS4 Consoles? Buying A New PS4 in 2023: Why Is Sony Still Selling These?

Tip: Zeer serieuze YouTuber met echt het laatste nieuws (vrijdag) voor PlayStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 19:00
@Anoniem: 1837468 in Nederland wordt de ps4 toch al even niet meer verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

jongetje schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 06:48:
Ik zie die PS4 bundel met Call of Duty nu 3 of 4 weken al bij 5 verschillende winkels zien liggen, en inderdaad in de 300+ euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1835258

Het is lange tijd vrijwel onmogelijk geweest om een nieuwe PS4 te kopen. Nu lijken er idd ineens nieuwe leveringen te zijn van deze CODMW2 bundel. Prijs is circa €340 (MediaMarkt) tot €360 (Intertoys). Niet echt een aantrekkelijk aanbod. Als ze nou voor €199 werden verkocht ofzo... wie koopt dit? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jongetje schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 06:48:
Zelfs voor meer dan de bruto adviesprijs ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Anoniem: 1835258 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 08:00:
Het is lange tijd vrijwel onmogelijk geweest om een nieuwe PS4 te kopen. Nu lijken er idd ineens nieuwe leveringen te zijn van deze CODMW2 bundel. Prijs is circa €340 (MediaMarkt) tot €360 (Intertoys). Niet echt een aantrekkelijk aanbod. Als ze nou voor €199 werden verkocht ofzo... wie koopt dit? :?
Ik niet meer, ik heb nog een goedwerkende PS4 pro en wil eventueel pas eind dit jaar een PS5 halen, PS4 bevalt me nog goed en werkt nog goed, en in combinatie met de Xbox Series X ben ik komende tijd wel zoet :D

[ Voor 50% gewijzigd door Linksquest op 25-01-2023 08:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Als je nagaat, een gewoon slim model met 500GB meer dan €300 is toch belachelijk, en de game is niet eens fysiek erbij. En op Budgetgaming zie ik hem bij BCC voor €339,99 staan. https://www.budgetgaming....y:+modern+warfare+ii.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Linksquest schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 08:04:
[...]

Ik niet meer, ik heb nog een goedwerkende PS4 pro en wil eventueel pas eind dit jaar een PS5 halen, PS4 bevalt me nog goed en werkt nog goed, en in combinatie met de Xbox Series X ben ik komende tijd wel zoet :D
De PlayStation 4 slim is altijd al een van mijn favo’s geweest, klein/compact, muisstil en 500GB was voor ons meer dan zat want waarom games installeren die je toch niet speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Anoniem: 1837468 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 08:21:
[...]
De PlayStation 4 slim is altijd al een van mijn favo’s geweest, klein/compact, muisstil en 500GB was voor ons meer dan zat want waarom games installeren die je toch niet speelt.
Ik had tot kerst 2019 het release model, die begon na te laten en me vrouw had me verrast met een PS4 Pro Death Stranding edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
als nintendo zoveel geld durft te vragen voor de meuk hardware wat in de switch zit, mag de ps4 heus hetzelfde vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Iemand ervaring met de koelpasta vervangen? Ik heb dit zonder veel problemen op mijn PS3 Slim gedaan. Nu een PS4 van mijn zus gekregen, maar die begint fors te blazen als ik een spel opstart. Ding is inmiddels ook 7 jaar oud dus zou niet heel vreemd zijn als de pasta niet meer zo goed geleid.

Op iFixit de handleiding doorgenomen, zag er niet heel spannend uit. Meteen een 5 TB drive erin, die 500GB drive zit wel snel vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Farabi schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 18:55:
als nintendo zoveel geld durft te vragen voor de meuk hardware wat in de switch zit, mag de ps4 heus hetzelfde vragen.
Ik deel die mening zeker met je, alleen is de PS4 ouder en heeft al een opvolger, maar snap je wel en nogmaals ik deel die mening, die Switch mag zeker eens in prijs omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Linksquest schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:14:
[...]

Ik deel die mening zeker met je, alleen is de PS4 ouder en heeft al een opvolger, maar snap je wel en nogmaals ik deel die mening, die Switch mag zeker eens in prijs omlaag.
de switch heeft ook een soort 'opvolger' gehad, maar als ik zie hoe duur het vorig model van de switch nog is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Farabi schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:22:
[...]

de switch heeft ook een soort 'opvolger' gehad, maar als ik zie hoe duur het vorig model van de switch nog is...
Vind de OLED niet echt een opvolger, maar inderdaad, de prijs is veel te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dr. Strangelove schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 19:37:
Iemand ervaring met de koelpasta vervangen? Ik heb dit zonder veel problemen op mijn PS3 Slim gedaan. Nu een PS4 van mijn zus gekregen, maar die begint fors te blazen als ik een spel opstart. Ding is inmiddels ook 7 jaar oud dus zou niet heel vreemd zijn als de pasta niet meer zo goed geleid.

Op iFixit de handleiding doorgenomen, zag er niet heel spannend uit. Meteen een 5 TB drive erin, die 500GB drive zit wel snel vol.
Wel eens een Rebuild Database uitgevoerd(?), mijn persoonlijke ervaring was dat dit soms ook een stillere/vlottere playstation opleverde.

En 5TB uitgeven aan een verouderd product, tja het zijn jouw centen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 19:00
Linksquest schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:37:
[...]

Vind de OLED niet echt een opvolger, maar inderdaad, de prijs is veel te hoog.
Je hoeft hem natuurlijk niet te kopen.Een switch koop je sowieso niet voor de beste specs maar voor de Nintendo games.
Daarbij is de playstation 5 juist 50euro in prijs omhoog gegaan ipv omlaag dus wat dat betreft is de switch relatief goedkoper geworden 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jongetje schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:49:
[...]

Je hoeft hem natuurlijk niet te kopen.Een switch koop je sowieso niet voor de beste specs maar voor de Nintendo games.
En Nintendo gebruikt het 'oude wijn in nieuw zakken' principe, dus waarom zou je nieuwere/duurdere hardware gebruiken, dus best wel slim ook nog :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:32
Niemand verwacht van Nintendo 'realistisch uitziende games' en van een Sony PlayStation wel, daarom komt Nintendo weg met lage hardware specificaties.

Afgelopen maand ook mijn Playstation 4 Pro weer eens aangesloten, na twee jaar op de PlayStation 5 te hebben gespeeld, maar ik vond het alles meevallen. Het verschil bij de PlayStation 5 zit hem er vooral in de laadtijden, dat alles (bijna) op 60 fps draait en de native resolutie iets hoger ligt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Jumpman schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:10:
Niemand verwacht van Nintendo 'realistisch uitziende games' en van een Sony PlayStation wel, daarom komt Nintendo weg met lage hardware specificaties.
maar ze hanteren wel dezelfde prijs. dat is het probleem juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Anoniem: 1837468 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:39:
[...]

Wel eens een Rebuild Database uitgevoerd(?), mijn persoonlijke ervaring was dat dit soms ook een stillere/vlottere playstation opleverde.

[YouTube: How to Rebuild PS4 Database]

En 5TB uitgeven aan een verouderd product, tja het zijn jouw centen ;)
Tja, jonge vader hier. Ik heb drie consolegeneraties alle toppers gespeeld maar in 2015 is mijn zoon geboren en sinds die tijd maar weinig gegamed. Ik heb de afgelopen maanden een twintigtal PS4 games gekocht en vermoed dat er nog wel wat bij komt. Heerlijk om zoveel goede spellen in één keer tot je beschikking te hebben. Mijn zus heeft nu een PS5 maar op GT7 na zou ik niet weten wat ik daarop moest spelen boven de toppers die ik nu voor de PS4 aan het inhalen ben.

Ik was lichtelijk verbaasd dat 50Gb per install erg normaal is, en met effectief 300Gb ruimte zit je drive dan snel vol. Heb je het prijsverschil tussen een 2Gb en een 5Gb drive gezien?

Waarom zou een database rebuild trouwens helpen met fan noise? Heeft toch niks te maken met warmteontwikkeling?

[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 26-01-2023 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dr. Strangelove schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 18:42:
[...]

Waarom zou een database rebuild trouwens helpen met fan noise? Heeft toch niks te maken met warmteontwikkeling?
Met een gezonde en opgeruimde HD hoeft de PlayStation minder te 'verstouwen' en hij zal op die mannier ook minder warm worden.

Proberen kan natuurlijk altijd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
True, het is zeker minder werk dan de koelpasta vervangen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Dr. Strangelove schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 20:26:
True, het is zeker minder werk dan de koelpasta vervangen ;)
Bij mijn Pro omdat hij problemen had met lezen en de lens schoongemaakt werkt, meteen de koelpasta vernieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-06 16:15
De nieuwe Pinball FX komt vandaag uit

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 4060 1TB NVMe

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

A nice, ik speel FX 3 nog regelmatig op de Switch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• clannad
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06 21:48
Door een verhuis heb ik momenteel geen toegang tot mijn pc.

Dus de ps4 pro nog eens onder het stof gehaald.
Ik heb een ps plus abo van vroeger (essentials tegewoordig?)
Dus wel een mooie library van games. Maar had eigenlijk geen hoge verwachtingen op gebied van performantie. Ik kom van 1440p met 144hz.
Wat is die 30fps nu nog?

Ik kon niet meer fout zijn:
God of War 2018, uncharted 4, yakuza: like a dragon, judgment, Persona 5,.. wat een prachtige games. Momenteel probeer ik Bloodborne. in het begin iets meer moeite mee (dit is onder 30 fps), maar uiteindelijk word je het gewoon. En wat een ongelooflijk prachtig spel.
De grafische kwaliteit die men uit deze console gekregen heeft, is indrukwekkend.

Conclusie: wat een fantastische console!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy111179
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:46
Dag allemaal,
Korte vraag: Stel ik heb een harde schijf uit een PS4 pro liggen. Kan ik dan een andere PS4 pro kopen en de harde schijf die daar in zit vervangen met de schijf die ik al heb? Werkt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
roy111179 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:33:
Korte vraag: Stel ik heb een harde schijf uit een PS4 pro liggen. Kan ik dan een andere PS4 pro kopen en de harde schijf die daar in zit vervangen met de schijf die ik al heb? Werkt dat?
Neen, enkel externe harde schijven kun je herbruiken op een andere console met jouw account op. Interne worden (deels?) geëncrypteerd waardoor ze alleen bruikbaar zijn op die console. Wil je overzetten naar een andere PS4, moet je dat doen via backup & restore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

roy111179 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:33:
Dag allemaal,
Ja, dat kan maar je moet er heel wat voor doen: https://www.playstation.c...ware/ps4/system-software/
Je hebt hiervoor nodig een USB stick geformatteerd als FAT32.
Je dient eerst een back-up te maken van al je Save games dat kan je doen via PSN.
Evt. media bestanden kan je back-uppen op de USB-stick.
Dan de firmware file downloaden, zie link boven of https://darthsternie.net/ps4-firmwares/ als je een specifieke versie zoekt en op de USB stick kopieren onder de folder: UPDATE
Let op: Je hebt de recovery firmware nodig van ~1 GB.
Daarna de HD in de nieuwe PS4 Pro installeren en booten in veilige modus van PS4 Pro
Optie 7 kiezen: De systeemsoftware opnieuw installeren.
Selecteer Updaten vanaf USB-opslagapparaat > OK.
Dit formateert meteen de HD, dus alles wat hiervoor erop stond ben je kwijt.
Daarna Save games, media bestanden, etc. weer terug op de PS4 kopieren vanaf de USB stick of PSN.

Je doet dus als het ware een compleet nieuwe installatie van de PS4 Pro, alleen ff HD swappen werkt niet.
Maar de HD is nu wel bruikbaar op de nieuwe PS4 Pro.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heeft er iemand een L34RF022 wifi antenne liggen voor de ps4 pro cuh-7116b ?

Het is diegene met de witte draad. Kan ze bijna nergens vinden online.

Bij de mijne is door de verkoper de stekker verkeerd gebruikt waardoor hij is verbogen. Valt niet zomaar terug te buigen. En ik wil geen kortsluiting in de wifi module of verdere componenten.

Nu zou ik een draad kunnen solderen met SMA connector maar koop liever een complete module.

Of iemand die weet waar ze te koop zijn?

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Nee helaas niet, zelfs Ifitit heeft ze niet, had daar even voor je gekeken, maar helaas.

Enige die ik vond was deze, maar die is momenteel ook niet op voorraad. https://www.ifixit.com/products/playstation-4-wi-fi-antenna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Laatst online: 09:34
Iemand tips om controller(s) schoon te maken, Ben van plan Ps4 aan de kids van mijn Zus te geven, maar zoek nog wat 2de hands controllers ( Wil mijn eigen houden )

Later van plan 2de hands PS4 Pro voor mezelf te zoeken.

Kennis van mijn heeft nog een controller over, maar de sticks zijn helemaal aan gekoekt met chips resten gezien een ex van hem met kids er achter heeft gezeten.

Controller is buiten die enkele keer eigenlijks nooit gebruikt.
Dus de vraag is hoe krijg je dat fatsoenlijk schoon.

Gezien hem kennende dat niet schoon heeft gemaakt tot nu toe.
Pagina: 1 ... 178 ... 180 Laatste

Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.