Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:18
Heeft iemand hier ervaring met het verkopen van bijv de Pro aan zo'n directkopen site? Zo ja, welke ervaring en welke moet ik gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:53

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Psyonara schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:03:
Iemand tips om controller(s) schoon te maken, Ben van plan Ps4 aan de kids van mijn Zus te geven, maar zoek nog wat 2de hands controllers ( Wil mijn eigen houden )

Later van plan 2de hands PS4 Pro voor mezelf te zoeken.

Kennis van mijn heeft nog een controller over, maar de sticks zijn helemaal aan gekoekt met chips resten gezien een ex van hem met kids er achter heeft gezeten.

Controller is buiten die enkele keer eigenlijks nooit gebruikt.
Dus de vraag is hoe krijg je dat fatsoenlijk schoon.

Gezien hem kennende dat niet schoon heeft gemaakt tot nu toe.
Even ervan uitgaan dat het alleen om de buitenkant van de controller gaat, misschien is dit een gouden tip. Zelf maak ik zo ook schoon.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

maartend schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:33:
Heeft iemand hier ervaring met het verkopen van bijv de Pro aan zo'n directkopen site? Zo ja, welke ervaring en welke moet ik gebruiken?
Heb ooit aan Rebuy een Xbox One verkocht, in theorie best goed gegaan. Goohoo schijnt ook best betrouwbaar te zijn, maar je hebt natuurlijk ook Game Mania, Nedgame, Gameland Groningen of Gameshop Twente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:18
Linksquest schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:15:
[...]

Heb ooit aan Rebuy een Xbox One verkocht, in theorie best goed gegaan. Goohoo schijnt ook best betrouwbaar te zijn, maar je hebt natuurlijk ook Game Mania, Nedgame, Gameland Groningen of Gameshop Twente.
Thnx. Was nu aan het kijken bij Valyuu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:07
Zit nu even weg werp account te maken voor de PS4 om al wat games te installeren voor sneller gebruik.
Maar zat ook even te kijken waar je Thema's kan downloaden, maar zie nergens Thema's catagorie om even te browsen.

Kan wel vinden via zoeken, maar allemaal share factory wat niet wil instellen.
Of hebben ze die hele functie teniet gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Dat zou nog moeten werken, beste kun je naar instellingen, Themes en daar helemaal onderin zie je store.

Zie eventueel ook deze video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Thx helaas kan op NL niet kiezen met Dynamisch of static.
Maar wel filteren op gratis e.d

Beter dan niks.

Beetje jammer dat ze zo de shop hebben aan gepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik zal binnenkort mijn PS4 Pro even aansluiten en nog eens kijken of ik iets anders vind, kom er nog op terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:01
Weet iemand hier toevallig de maat van de schroef van de vertical stand van de PS4 Slim/Pro? Die ben ik namelijk op miraculeuze wijze kwijt geraakt... :?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Dat antwoord moet ik je even schuldig blijven, heb zelfs geen standaard voor de PS4 Pro, dus zou het ook zo even niet kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skatespeare
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 10:40
Ik ben geen echte gamer, maar ik verveelde me dus ik dacht: laat ik de PS4 weer 's afstoffen en een nieuw spelletje halen. Net CoD: Black Ops Cold War gekocht. Ik vond de CoD serie vroeger altijd erg leuk. Vanaf de allereerste versie heb ik het vaak gespeeld.

Ik stop de disc in de PS4 en hij begint eerst een half uur bestanden te kopiëren. Irritant, maar oke ik wacht.

Toen hij klaar had ik heel veel zin om te spelen. Maar nu zegt-ie ineens dat ie nog 100gig aan updates moet downloaden voordat ik de campaign/single player kan speler. Wtf?? Erger nog, die hele download gaat 14 uur duren. Ik heb een 100Mb/s verbinding, maar hij downloadt met nog geen 20Mb/s.

Het mooie van console gamen was altijd dat je het spel erin stopt en gaat. Is dit normaal tegenwoordig? Ik wil gewoon spelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Skatespeare schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 17:50:
Ik ben geen echte gamer, maar ik verveelde me dus ik dacht: laat ik de PS4 weer 's afstoffen en een nieuw spelletje halen. Net CoD: Black Ops Cold War gekocht. Ik vond de CoD serie vroeger altijd erg leuk. Vanaf de allereerste versie heb ik het vaak gespeeld.

Ik stop de disc in de PS4 en hij begint eerst een half uur bestanden te kopiëren. Irritant, maar oke ik wacht.

Toen hij klaar had ik heel veel zin om te spelen. Maar nu zegt-ie ineens dat ie nog 100gig aan updates moet downloaden voordat ik de campaign/single player kan speler. Wtf?? Erger nog, die hele download gaat 14 uur duren. Ik heb een 100Mb/s verbinding, maar hij downloadt met nog geen 20Mb/s.

Het mooie van console gamen was altijd dat je het spel erin stopt en gaat. Is dit normaal tegenwoordig? Ik wil gewoon spelen!
Helaas wel, het enige dat je kunt doen is de slaapstand mode inschakelen en dan toestemming geven de console en games die je erop hebt staan up to date te houden.

Wat ik ook doe, zelfs met de PS5 en Xbox Series X is de game erin gooien op moment dat ik hem binnen heb, zodat ik kan spelen wanneer ik wel.

Maar, even om terug te komen op Call of Duty Cold War, die heeft wel extreem veel updates en installatie, zelfs met alleen de digitale versie duurt het ook op de PS5 wel een tijdje, geen 14 uur, maar wel lang, ondanks dat ik 1gigabit van Ziggo heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Rossi46 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:24:
Weet iemand hier toevallig de maat van de schroef van de vertical stand van de PS4 Slim/Pro? Die ben ik namelijk op miraculeuze wijze kwijt geraakt... :?
Niet verzonken schroef met 22mm draad en een diameter van 3mm. De laatste 2mm heeft vreemd genoeg een diameter van 4mm maar ik zie niet waarom dit is, hij klemt niet op dit stuk.

De kop zelf is niet verzonken en grofweg 2mm dik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w1jiOV_z24wR42DAw09O31AOUU0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YhPHc9rwUBw6ESoyJDIHlbFW.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:01
Caayn schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:20:
[...]
Niet verzonken schroef met 22mm draad en een diameter van 3mm. De laatste 2mm heeft vreemd genoeg een diameter van 4mm maar ik zie niet waarom dit is, hij klemt niet op dit stuk.

De kop zelf is niet verzonken en grofweg 2mm dik.

[Afbeelding]
Wow, tnx! :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skatespeare
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 10:40
Linksquest schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:03:
[...]

Helaas wel, het enige dat je kunt doen is de slaapstand mode inschakelen en dan toestemming geven de console en games die je erop hebt staan up to date te houden.

Wat ik ook doe, zelfs met de PS5 en Xbox Series X is de game erin gooien op moment dat ik hem binnen heb, zodat ik kan spelen wanneer ik wel.

Maar, even om terug te komen op Call of Duty Cold War, die heeft wel extreem veel updates en installatie, zelfs met alleen de digitale versie duurt het ook op de PS5 wel een tijdje, geen 14 uur, maar wel lang, ondanks dat ik 1gigabit van Ziggo heb.
Thanks!

Het probleem zat 'm vooral in de downloadsnelheid van slechts 20Mb/s. Geen idee waarom hij zo traag ging. Toen ik vanmorgen wakker werd, was hij klaar. Maar om de campaignmode te spelen moest ie nóg een update downloaden :') Dit keer slechts 14 gig en die ging wel gewoon op de volle snelheid.

Lang verhaal kort: ik kan spelen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Skatespeare schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:38:
[...]

Thanks!

Het probleem zat 'm vooral in de downloadsnelheid van slechts 20Mb/s. Geen idee waarom hij zo traag ging. Toen ik vanmorgen wakker werd, was hij klaar. Maar om de campaignmode te spelen moest ie nóg een update downloaden :') Dit keer slechts 14 gig en die ging wel gewoon op de volle snelheid.

Lang verhaal kort: ik kan spelen! :D
Game On!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackboard
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:32
Ha Tweakers, de topic voor PS4 is niet meer zo heel druk maar had even een vraag. Ik wilde graag mijn interne (originele) PS4 HDD uitbreiden naar een 2Tb variant (voor homebrew).

Nu las ik op deze website: https://www.ign.com/wikis...S4_and_PS4_Pro_Hard_Drive
HDD is no thicker than 9.5mm, and is larger than 160GB
Klopt het dat ik dan één van deze HDD's nodig heb? categorie: Interne harde schijven

Zie ik iets over het hoofd? Eerste keer dat ik die arme, oude PS4 ga ontmantelen. Vandaar de dubbelcheck

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Blackboard schreef op donderdag 2 november 2023 @ 20:02:
Ha Tweakers, de topic voor PS4 is niet meer zo heel druk maar had even een vraag. Ik wilde graag mijn interne (originele) PS4 HDD uitbreiden naar een 2Tb variant (voor homebrew).

Nu las ik op deze website: https://www.ign.com/wikis...S4_and_PS4_Pro_Hard_Drive

[...]

Klopt het dat ik dan één van deze HDD's nodig heb? categorie: Interne harde schijven

Zie ik iets over het hoofd? Eerste keer dat ik die arme, oude PS4 ga ontmantelen. Vandaar de dubbelcheck
Hey man, als ik het goed begrijp wil je je trage HDD vervangen voor een grotere opslag en snellere versie? Dat zou gewoon moeten kunnen en volgens mij kan de PS4 1TB SSD zonder problemen aan, en volgens mij zelfs hoger. Maar je hebt het ook over Homebrew, wat bedoel je daar precies mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackboard
Linksquest schreef op donderdag 2 november 2023 @ 20:34:
[...]

Hey man, als ik het goed begrijp wil je je trage HDD vervangen voor een grotere opslag en snellere versie? Dat zou gewoon moeten kunnen en volgens mij kan de PS4 1TB SSD zonder problemen aan, en volgens mij zelfs hoger. Maar je hebt het ook over Homebrew, wat bedoel je daar precies mee?
Gaat mij niet eens zo zeer om de snelheid van de HDD, maar vooral de ruimte van de schijf zodat ik meer spellen kan installeren zonder gedoe van externe harde schijven. Nu je het zegt van die SSD, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Kan enkele 2.5'' SSD in een normale/meest ouderwetse model PS4?

Homebrew bedoel ik mee dat mijn PS4 nog op een oude firmware draait en ik hem heb gejailbreaked maar dat is volgens mij niet de bedoeling om hier over te discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik weet even niet of de ouwe firmware het aankan, maar 1TB is zo wie zo geen probleem, aangezien de latere slim modellen en meen ook de Pro met 1TB kwamen. Op welke versie draai je of is hij gebaseerd?

[ Voor 12% gewijzigd door Linksquest op 02-11-2023 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackboard
Linksquest schreef op donderdag 2 november 2023 @ 20:52:
Ik weet even niet of de ouwe firmware het aankan, maar 1TB is zo wie zo geen probleem, aangezien de latere slim modellen en meen ook de Pro met 1TB kwamen. Op welke versie draai je of is hij gebaseerd?
Ik vermoed toch haast wel dat die oude firmware het ook aan moet kunnen, ik draai hem op 5.05! Qua afmetingen van de HDD/SSD zit ik dus wel goed?

[ Voor 5% gewijzigd door Blackboard op 02-11-2023 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

als het maar een 2,5 inch is dan zou hij gewoon moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06 01:44
Blackboard schreef op donderdag 2 november 2023 @ 21:00:
[...]

Ik vermoed toch haast wel dat die oude firmware het ook aan moet kunnen, ik draai hem op 5.05! Qua afmetingen van de HDD/SSD zit ik dus wel goed?
Een SSD werkt prima in een PS4, maar je hebt weinig snelheidswinst als je geen ps4 pro hebt. De standaard PS4 ondersteunt namelijk slechts SATA II terwijl de Pro SATA III ondersteunt. De PS4 ondersteunt overigens schijven tot maximaal 8TB.

[ Voor 5% gewijzigd door Schweino op 02-11-2023 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Schweino schreef op donderdag 2 november 2023 @ 23:10:
[...]

Een SSD werkt prima in een PS4, maar je hebt weinig snelheidswinst als je geen ps4 pro hebt. De standaard PS4 ondersteunt namelijk slechts SATA II terwijl de Pro SATA III ondersteunt. De PS4 ondersteunt overigens schijven tot maximaal 8TB.
Ik meen 8TB vanaf versie 5 als ik me niet vergis, daarvoor was het iets van 2 of 4 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:33
Mijn ps4 slim is kapot en wou graag mijn savegames meenemen naar ps5. Ik heb dit deels kunnen doen via ps plus cloud. Maar helaas vallen niet al mijn savegames onder cloud blijkbaar. Ik mis nog veel savegames. Mijn ps4 slim gaat nog wel aan maar krijg geen weergave op beeld. Weet echt niet hoe ik de rest van mijn savegames kan redden en ben bang dat een reperatie bij een random web(shop) duur uit gaat vallen. Iemand nog tips of tricks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Nietdatikweet schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:57:
Mijn ps4 slim is kapot en wou graag mijn savegames meenemen naar ps5. Ik heb dit deels kunnen doen via ps plus cloud. Maar helaas vallen niet al mijn savegames onder cloud blijkbaar. Ik mis nog veel savegames. Mijn ps4 slim gaat nog wel aan maar krijg geen weergave op beeld. Weet echt niet hoe ik de rest van mijn savegames kan redden en ben bang dat een reperatie bij een random web(shop) duur uit gaat vallen. Iemand nog tips of tricks?
Wat je zou kunnen proberen is de HDD uit te bouwen en deze als een externe HDD aan de PS5 te hangen, of hem eventueel in een andere PS4 te doen. Maar ik denk in beide gevallen dat het een kwestie van geluk is.

Ik kwam ook dit artikel tegen, misschien heb je daar wat aan: https://nl.rescuedigitalm...vens-van-ps4-harde-schijf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik kwam net nog een artikel op Reddit tegen die eventueel ook een optie voor je kan zijn. https://www.reddit.com/r/...rom_broken_ps4/?rdt=44771

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
Linksquest schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:01:
[...]

Wat je zou kunnen proberen is de HDD uit te bouwen en deze als een externe HDD aan de PS5 te hangen, of hem eventueel in een andere PS4 te doen. Maar ik denk in beide gevallen dat het een kwestie van geluk is.

Ik kwam ook dit artikel tegen, misschien heb je daar wat aan: https://nl.rescuedigitalm...vens-van-ps4-harde-schijf
Thx voor je input heb het geprobeerd via remote play maar het linkt niet. Wat een gedoe allemaal joh. Denk dat ik de harschrijf eruit moet halen idd en moet linken met mijn ps5 heb alleen geen idee hoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:01:
[...]
Dat gaat 100% niet werken, want de structuur van de interne HDD is compleet anders dan van de externe HDD. Een externe HDD (dus met games erop) kun je inderdaad ook aan een PS5 hangen om die games daarop te spelen. Savefiles staan echter altijd op de interne HDD. Bovendien is een interne PS4 HDD ook niet bruikbaar in een andere PS4 (als ik me niet vergis worden essentiële bestanden geëncrypteerd met een key die in de hardware zit). Heeft dus niets met 'geluk' te maken..

BTW, ik ben wellicht een van de 0.01% PS4 users die ook geregeld (wekelijks) backup neemt van zowel mijn PS4 als PS5 :). Posts als deze van @Nietdatikweet illustreren ook waarom dat eigenlijk nog niet zo'n slecht idee is...
Het is echter wel vreemd dat met een PS+ abonnement niet alle savegames online te vinden waren.

[ Voor 30% gewijzigd door Twixie op 07-11-2023 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nietdatikweet schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 17:44:
[...]
Denk dat ik de harschrijf eruit moet halen idd en moet linken met mijn ps5 heb alleen geen idee hoe.
Dat gaat echt niet werken. Trust me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
Oke duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik ga nog even verder voor je kijken en navragen, misschien dat ik nog iets dat zou kunnen werken kan vinden voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
Linksquest schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:16:
Ik ga nog even verder voor je kijken en navragen, misschien dat ik nog iets dat zou kunnen werken kan vinden voor je.
Ik waardeer je input link maar ben bang dat het een doodlopende weg is. Heb net een reperatieshop gebeld om te kijken of ze wat voor mij kunnen beteken. Hij vroeg me of ik een witte licht of blauwe licht zie op mn ps4 slim. Blauw betekende blijkbaar iets met de moederbord. En wit licht is iets met de hdmi port. Nou guess what heb blauw licht. Dus mn trouwe ps4 slim is volgens hem dood. Rip good old ps4 slim is toch een goede 5 jaar meegegaan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
Linksquest schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:16:
Had nog zoveel games willen meenemen Witcher 3 wou ik op de ps5 uitproberen GoW Ragnarok etc :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nietdatikweet schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:07:
[...]
Had nog zoveel games willen meenemen Witcher 3 wou ik op de ps5 uitproberen GoW Ragnarok etc :|
Uitproberen klinkt alsof je hem nog niet gespeeld hebt? Je bent je aankopen niet kwijt he, enkel je savegames. Dus alle games die je op de PS4 kon spelen, kun je ook perfect op je nieuwe PS5 spelen. Hetzij omdat je ze op disk hebt, hetzij omdat je ze digitaal hebt en daarom op je account gekoppeld en dus perfect te reinstallen op de PS5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nietdatikweet
Twixie schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:13:
[...]

Uitproberen klinkt alsof je hem nog niet gespeeld hebt? Je bent je aankopen niet kwijt he, enkel je savegames. Dus alle games die je op de PS4 kon spelen, kun je ook perfect op je nieuwe PS5 spelen. Hetzij omdat je ze op disk hebt, hetzij omdat je ze digitaal hebt en daarom op je account gekoppeld en dus perfect te reinstallen op de PS5.
Had idd duidelijker mogen zijn. Bedoelde een replay van deze 2 games met new game plus. Heb nu totaal geen om weer vanaf scratch te beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Weet niet of deze tijdelijke blue light of death fix helpt, ik bedoel kapot is hij toch al en misschien heb je hier iets aan dat hij toch nog even lang genoeg werkt om je save files over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
Ooit hier iemand zijn ps4 gerepareerd voor blue light of death in de buurt van rotterdam?

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-06 22:21
Met het risico een boel mensen over me heen te krijgen wil ik toch ergens beginnen. Ik heb een ps4 met een paar spellen. Helaas kan ik ivm concentratieproblemen en ziekte eigenlijk niet veel verder komen in de meeste spellen.
Dat is waarom ik voorheen op andere platformen nogal eens cheats gebruik. Over cheats op de ps4 kan ik heel veel vinden, maar niet een goede definitieve actuelen "werkt wel of werkt niet" optie of een forum waar dit serieus besproken kan (of mag) worden. Wie kan me op weg helpen.

Voor de goede orde, nee het is niet om online te cheaten of beter te zijn. puur om een spel door te komen en casual spelen.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:15
Denk dat je dan wat specifieker moet zijn over welke spellen het om gaat.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• blazez
Dr. Strangelove schreef op donderdag 30 november 2023 @ 23:07:
Denk dat je dan wat specifieker moet zijn over welke spellen het om gaat.
Dank je wel. Ik heb Doom (de eerste volgens mij)
Dan heb ik sinds vorige week“destroy all humans” de eerste. Daar vind ik een aantal sites die zeggen dat cheats zouden moeten werken maar mij lukt het niet.
En wolfenstein the new order, die heb ik nog niet maar lijkt me ook leuk als de cheats zouden werken. Van “the new colossus” weet ik dat ze niet werken en of er niet zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

blazez schreef op donderdag 30 november 2023 @ 23:35:
[...]

Dan heb ik sinds vorige week“destroy all humans” de eerste. Daar vind ik een aantal sites die zeggen dat cheats zouden moeten werken maar mij lukt het niet.
En wolfenstein the new order, die heb ik nog niet maar lijkt me ook leuk als de cheats zouden werken. Van “the new colossus” weet ik dat ze niet werken en of er niet zijn.
Ik ben momenteel op het werk en kan even niet op de website zelf komen, maar in het verleden heb ik altijd GameFaqs gebruikt, die had altijd goed werkende cheats en met uitleg.

https://gamefaqs.gamespot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
blazez schreef op donderdag 30 november 2023 @ 23:35:
[...]

Voor veel PS4 spellen zijn cheats beschikbaar, echter moet je je PS4 dan wel jailbreaken.

YouTube: Installing PS4 Game Cheats with Trainers & Mod Tools on the 9.00 Jai...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
Schweino schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 08:59:
[...]

Voor veel PS4 spellen zijn cheats beschikbaar, echter moet je je PS4 dan wel jailbreaken.

YouTube: Installing PS4 Game Cheats with Trainers & Mod Tools on the 9.00 Jai...
Dank je wel voor de tip. Ik had daar (als noot op deze systemen) volstrekt nogniet aan gedacht. het wordt blijkbaar wel een dingetje aangezien ik dat apparaat gewoon steeds netjes geüpdatet heb en een jailbreak op versie 11 is zo te zien wel een uitdaging.
Maar ik heb weer eens wat om in te duiken. dus ik ben benieuwd.

Edit, een boel websites, fora en youtube links verder kan je wel concluderen dat de jailbreak (voor mij) helaas een totale no-go is. heel erg jammer dat de jailbreak is blijven hangenop versie 9 en nier (meer) verder komt.

[ Voor 13% gewijzigd door blazez op 04-12-2023 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofmetdebril
  • Laatst online: 30-05 07:54
Misschien een overbodige vraag (ik heb reeds gekeken, maar ik zie een heleboel mogelijkheden ervoor).

Ik zoek een accu dual shock controller ps4 (want de mijne is aan vervanging toe). Wat is daarvoor een goed adres? EN waar zou ik op moeten letten? Ik denk dat ik het zelf kan vervangen. Zo te zien maar 4 schroefjes.

Mijn dank is groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Google is je vriend hier natuurlijk. Deze krijgt wel goede reviews.

https://www.subtel.nl/ind...Pfv88i8rt_qBoC01MQAvD_BwE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Goofmetdebril schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 07:08:
Misschien een overbodige vraag (ik heb reeds gekeken, maar ik zie een heleboel mogelijkheden ervoor).

Ik zoek een accu dual shock controller ps4 (want de mijne is aan vervanging toe). Wat is daarvoor een goed adres? EN waar zou ik op moeten letten? Ik denk dat ik het zelf kan vervangen. Zo te zien maar 4 schroefjes.

Mijn dank is groot.
iFixIt is een goede website, veel mensen die ik ken maken er gebruik van, net als verschillende Youtubers.

https://nl.ifixit.com/Gui...Replacement/22074?lang=en

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofmetdebril
  • Laatst online: 30-05 07:54
Grote dank voor reacties.

Dat van subtel wist ik. Een duits bedrijf. Toch ter check hier neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 11:54

Bellerophon

Persona non grata

Als dit bij Problemen en garantieafhandeling had gemoeten, mea culpa Modjes.

Maar het probleem is als volgt, heb mijn PS4 Pro op een oude tv aangesloten en er gaat iets niet lekker met de resolutie. Heb al vanuit de safe mode een automatische resolutie gekozen, maar ik blijf problemen ervaren, zie screenshots hieronder. Dat speelt dus nogal gaar. Iemand een idee waar het aan kan liggen?

TV heeft geen fancy opties qua resolutie en positionering.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_fR1ozBIUBz5zeNDErkjBkCGcfE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YxPdqUBxzfp9BUK804VxXWxT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n4sPQWRUTfuTryzEp8UDWpf_JGw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5opbuuSDJMQq6G6FMtYKWq78.jpg?f=fotoalbum_tile

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:55

DarkSide

theres no place like ::1

hoe bedoel je geen fancy instellingen qua resolutie en positionering?

Vaak heb je wel een HDMI modus als PC, of Justscan (etc))
Waarbij er 1 voor een correcte pixelmap zorgt en de overscan etc uitzet.
Sommige tv's staan automatisch op zoom bijvoorbeeld

Heb je een laptop die je kunt testen op de TV?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Exirion schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:43:
Twee jaar later nog geen PS4-versie en die lijkt ook niet zo snel te komen ondanks hints van developers, dus heb ik 'm op de Mac gespeeld. Als je van games zoals Myst en The Witness e.d. houdt, moet je deze game echt eens spelen _/-\o_
Ik kwam er net toevallig achter dat er sinds 3 maanden een PS5-versie van Quern is. Als je Obduction gespeeld hebt dan kun je Quern zeker waarderen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-06 13:42
Hoe lang gaat de ps4 nog ondersteund worden? En op dit moment is de ps4 nog makkelijk nieuw te krijgen maar wordt deze nog steeds geproduceerd of zijn ze nu de laatste voorraad aan het verkopen. Ik twijfel om er één te kopen of kan ik nog even wachten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
@elaho Waarom zou je nu nog een nieuwe ps4 willen kopen nu de ps5 al jaren uit is? Is dat financieel, dan kun je misschien beter een 2e hands ps4 kopen. als ik bij bijvoorbeeld de mediamarkt of bol.com kijk kost een nieuwe PS4 namelijk 299. Dan is een PS5 niet eens heel veel duurder als je een goede aanbieding/actie pakt.

[ Voor 16% gewijzigd door jongetje op 24-02-2024 08:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:40
elaho schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 22:28:
Hoe lang gaat de ps4 nog ondersteund worden? En op dit moment is de ps4 nog makkelijk nieuw te krijgen maar wordt deze nog steeds geproduceerd of zijn ze nu de laatste voorraad aan het verkopen. Ik twijfel om er één te kopen of kan ik nog even wachten?
Ondersteuning zal vast nog wel even blijven op de ps4. Zoveel veranderen ze daar toch niet aan. Wat ik zelf zie op onze ps4 is dat niet alle games uit de psplus op de 4 meer kunnen. Dus als je toch iets nieuws koopt zou ik voor de PS5 gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

elaho schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 22:28:
Zeker nog wel een paar jaartjes, gezien dat de PS3 vorig jaar nog een software update heeft gekregen. Met betrekking tot games zo je nu wel langzaam dat Sony bepaalde games nog gewoon naar de PS4 uitbrengt, zoals afgelopen december nog een DLC van God of War Ragnarock.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elaho
Oké dank jullie wel, dat valt me dan mee dat ondersteuning nog wel even doorgaat. Ik las dat er dit jaar nog steeds grote games ook nog worden uitgebracht op de PS4.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Mocht je een lijstje willen zien van games die al bekend zijn dat dit jaar naar de PS4 komen, dan is deze pagina wel iets voor je.

https://www.gamesradar.com/upcoming-ps4-games/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elaho
@Linksquest super bedankt! Hier kan ik wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
zijn hier ondertussen mensen die niet overgestapt zijn naar de PS5? reden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Farabi schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:42:
Niet zozeer overgestapt maar gebruik nog meerdere PS4 (Pro's) met verschillende reden naas m'n PS5's.

- Spellen die beter of uberhaupt alleen werken op een PS4 (Playlink spellen, Let's Sing of bijv. Singstar waarbij de DLC/losse nummers die nog wel beschikbaar zijn als download zich maar op één PS4 laten nestelen omdat je anders continu de licenties moet overhevelen)

- PS4 Pro specifiek voor al m'n PSVR (1) games en bril

- PS4 base die mijn vriendin staat als we iets als Knowledge is Power willen doen

En de rest staat op een plank omdat ze limited zijn/bijzonder of gewoon werkeloos.

Maar over het algemeen speel ik PS4 spellen op m'n PS5's, voor spellen als Kingdom Come Deliverance (bijv.) scheelt dat achterlijk veel laadtijd en zet ik die spellen op de 2TB M.2 die er extra in zit. Voor de andere PS4 spellen op beiden 4TB externe HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

In mijn Game room word de PS5 gebruikt, net als de Xbox Series X en de Switch, maar soms wil mijn dochter een bepaald spel spelen die op de PS4 of Xbox One uit is gekomen, en dan vraagt ze aan mij tijdelijk die console en dan word die weer gebruikt. Dus op die manier gebruik ik mijn PS4 Pro nog. Maar gebruik zelfs nog mijn PS2 en PS3 af en toe 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Mijn fanatieke gamedagen zijn geëindigd halverwege de life cycle van de PS3. Reden: Kinderen. Vanaf dat moment ben ik een stevig back log aan games aan het opbouwen die ik ooit wel wil spelen.

PS4 heb ik pas een jaar of twee terug gekregen van mijn zus. Daarvoor heb ik nu een slordige 20-25 top titles gekocht en er misschien een paar van gespeeld (ironisch genoeg was de eerste die uitgespeeld heb op PS4 een remake van een PS3 title, Uncharted 1 :P ).

Vorig jaar zomer een PS4 Pro erbij gekocht voor bij mijn sim rig. Ben waarschijnlijk de laatste sim racer die op een PS4 speelt, maar ik rij alleen offline en speel AC, ACC en GT7. PS4 Pro draait die titels allemaal prima.

Een PS5 zal er ooit wel komen maar ook daar geen haast mee. De enige PS5 exclusive die ik een keer wil spelen vooralsnog is FFVII deeltje 2.

Grafisch vind ik de stap van PS4 naar PS5 om heel eerlijk te zijn niet heel substantieel. Van PSX naar PS2 was een enorme stap. Van PS2 naar PS3 ook omdat we naar HD resoluties gingen. PS3 naar PS4 is ook nog wel een aardige verbetering, maar als ik de PS5 van mijn zus bekijk word ik daar nog niet heel jaloers van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:11
Ik heb nog steeds OG PS4 waar ik vrijwel dagelijks op speel. Inmiddels ook een flinke backlog opgebouwd. Op zich zou ik best een PS5 willen, maar ik zie er geen noodzaak toe. Genoeg spellen op de PS4 om te spelen.

Daarbij wil ik een controller met paddles. Maar aangezien dat ding voor de PS5 ongeveer net zoveel kost al een halve PS5 vind ik dat nogal, tja, prijstechnisch onverantwoord. Ik weet dat je een PS4 controller kan aansluiten op de PS5, maar dan kan je alsnog alleen PS4 spellen spelen.

Het hele grafische verhaal vind ik niet heel interessant. Aangezien ik toch speel op een FHD 27" monitor die ik ook gebruik voor mijn gedateerde gamebak. Die kan geen 4k gaming aan en ik heb ook weinig zin om een monitor te kopen alleen voor een PS5.

Dus voor mij is het vooral een financiële kwestie. Daarnaast eigenlijk gewoon desinteresse. Enige wat ik graag zou willen spelen op de PS5 is Space Marine 2 en de Silent Hill 2 remake. Maar daar wacht ik al zo lang op, dat een paar jaar extra er ook nog wel bij kan.

En sindskort heb ik ook een Switch. En daar zijn ook leuke spellen op (Zelda BotW, Mario spellen en This War of Mine complete edition).

[ Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 07-03-2024 18:30 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook zowel een PS4 Pro als een PS5. De PS5 staat in onze gameroom/home-cinema. De PS4 in onze woonkamer (waar hij moet competen met de Netflix van mijn vrouw :) ). Soms is het gewoon eens leuk van in de woonkamer te gamen ipv je te isoleren in de gameroom. En beide consoles betekent ook nog eens dat ikzelf en de kinderen ook online tegen elkaar kunnen spelen ipv split screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
Ik was even benieuwd of er überhaupt nog PlayStation 4 worden geproduceerd. Ik heb nog een nieuwe kunnen kopen bij Bol maar zijn dit de laatste voorraden die ze nog verkopen? Op Amazon.no zag ik worden ze niet meer verkocht via Amazon zelf. Nog wel bij Mediamarkt, Bol en bundel bij Intertoys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:37
Waarom zou je een nieuwe ps4 kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

elaho schreef op maandag 11 maart 2024 @ 21:16:
Ik was even benieuwd of er überhaupt nog PlayStation 4 worden geproduceerd. Ik heb nog een nieuwe kunnen kopen bij Bol maar zijn dit de laatste voorraden die ze nog verkopen? Op Amazon.no zag ik worden ze niet meer verkocht via Amazon zelf. Nog wel bij Mediamarkt, Bol en bundel bij Intertoys.
Van de Pro is de productie zo ver mij bekend is al enige tijd gestopt, in jnauari 2022 heeft Sony nog bekend gemaakt dat wegens ship te kort ze de Playstation 4 bleven maken, en begin vorig jaar las ik nog dat hij een beetje naar de achtergrond zou verdwijnen. Laatste bundel die ik gezien heb is de Call of Duty Modern Warfare 3 bundel, denk dat het langzaam stopt als dat niet al het geval is, wel zullen ze hem nog komende jaren support worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-02 16:39
In 2020 toen de PS5 uitkwam per direct overgestapt 8)
Neemt niet weg dat de PS4 nog gebruikt wordt.

Mijn PS4 (2014) console begon de disk steeds slechter in te slikken (moest ze zelfs soms aandrukken) en ratelen geluid van het lezen van de disk. Tijdens een game kon ik er zo uitgegooid worden |:(
Mijn PS4 had er ook geen schuld aan want ding is al 10 jaar oud en veel gebruikt.

Nu heb ik de blu-ray speler uit de PS4 gehaald en de rollers en lens met 90% alcohol schoongemaakt.
Nu doet hij het weer al een zonnetje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Starscreamer schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:58:
[...]

In 2020 toen de PS5 uitkwam per direct overgestapt 8)
Neemt niet weg dat de PS4 nog gebruikt wordt.

Mijn PS4 (2014) console begon de disk steeds slechter in te slikken en ratelen geluid van het lezen van de disk. Tijdens een game kon ik er zo uitgegooid worden |:(
Mijn PS4 had er ook geen schuld aan want ding is al 10 jaar oud en veel gebruikt.

Nu heb ik de blu-ray speler uit de PS4 gehaald en de rollers en lens met 90% alcohol schoongemaakt.
Nu doet hij het weer al een zonnetje _/-\o_
het verbaast me dat je een bericht uit maart quote. was je de hele topic aan het doorlezen? :P

correctie: is niet veel meer gereageerd zie ik :+

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 28-08-2024 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-02 16:39
Farabi schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:59:
[...]

het verbaast me dat je een bericht uit maart quote. was je de hele topic aan het doorlezen? :P

correctie: is niet veel meer gereageerd zie ik :9
Tja antieke console he O-) :X
Maar vind nog merkwaardig dat er nog steeds PS4 games wordt gemaakt.
Een overstap had eigenlijk niet gehoeven betreft PS5 exclusives ;)
En de wauw factor heb ik helaas (nog) niet gehad O-)

[ Voor 25% gewijzigd door Starscreamer op 28-08-2024 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Mijn dochter gebruikt deze console nog wel eens als ze in de woonkamer wilt gamen, dan sluit ik hem weer voor haar aan totdat ze weer geen zin heeft :P Doet het nog altijd goed en vorig jaar nog voorzien van nieuwe koelpasta.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hier zowel een PS4 Pro als PS5. De PS4 in de woonkamer en PS5 in de game/cinema-room. Het leuke is dat beide apart tellen voor primary console. Beide zijn dus Primary voor iedereen hier, wat betekent dat alle digitale PS4 games door iedereen eender waar gespeeld kunnen worden. Dit kan tegelijk, en ik kan dus online multiplayer spelen met mijn kinderen. Al is dat wel een tijd geleden nu; zoon verkiest de PC met zijn vrienden en dochter speelt liever couch multiplayer/co-op.

EDIT: had ik hierboven blijkbaar al gepost… half jaar geleden :p.

[ Voor 6% gewijzigd door Twixie op 28-08-2024 17:40 ]

• Evolet
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-05 15:30
Hier ook nog een PS4 pro launch model, lang getwijfeld over een PS5 maar gezien de prijs en backlog die ik op de PS4 heb kon ik het voor mijzelf niet rechtvaardigen.

Pas de thermal pads en paste vervangen want hij werd een beetje erg warm en luidruchtig :+ . Draait nu weer als een zonnetje.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Twixie schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 17:38:
Hier zowel een PS4 Pro als PS5. De PS4 in de woonkamer en PS5 in de game/cinema-room.
Hier ook zoiets. PS4 voor de vriendin in de woonkamer en PS3, PS4 Pro en PS5 in een filmkamer. De PS4 en PS4 Pro zijn van de eerste lichting toen ze uitkwamen. Echt veel worden ze niet gebruikt, maar alle consoles werken nog prima :) Kort geleden heb ik na 20 jaar weer eens een (SFF) PC in elkaar gezet, specifiek voor wat gaming. Voor het soort games dat ik speel vind ik de PS5 eigenlijk wat mager in aanbod. Neig steeds meer naar Steam.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 20:37
Ook nog steeds de ps4 pro en nog geen ps5.
Ik heb het beleid van Sony om geen echte 100% exclusive titels meer te voeren vanaf het begin dom gevonden.
Playstation stond bij mij altijd voor exclusieve top titels en uncharted 4 was voor mij de reden om een ps4 te kopen.... Maar nu? Alle titels komen naar het pc platform dus waarom nog een ps5? Afgezien van het feit dat je hangend op de bank kan gamen (als de tv niet al door de familie is geconfisqueerd voor netflix, disney of prime)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Satom

Verzamel ervaringen

Omdat het gevoelsmatig een (stuk) goedkoper is dan een PC, ik heb sinds de release van de PS4 al geen (game)PC meer. Dus weet niet of die vergelijking helemaal klopt. Het is in ieder geval wel makkelijker (mening), voor pak en beet 500€ heb je er een, die je simpelweg alleen hoeft aan te sluiten en gaan.

Ik moet wel bekennen dat ik vrijwel nooit games op release-day koop. Meestal wacht ik een paar maanden en ga dan struinen op de wel bekende 2hands site, dus daar zitten de kosten voor mij ook niet in.

En het lekker op de bank zitten of, als de TV bezet is, via de PS Portal, is wat mij betreft relaxter gamen. Uiteindelijk blijft het natuurlijk volledig een voorkeur naar.. wat vind je fijner? Achter een PC zitten (dat zou voor mij in het kantoor thuis/aparte kamer zijn) of op de bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsparrow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10-2024
Mijn vraag:
We hebben een PS 4 pro. Werkt altijd goed. Alles games werken.
Nu hebben we Spider-man gekocht. Een al wat ouder spel. Opstarten lijkt eerst helemaal goed te gaan. Kopiëren naar harde schijf en daarna begint het spel.
Dan is de openings-film ( die start met het spinnetje en daarna het bureau laat zien) en dan blijft die ineens hangen. Telkens op een ander punt, maar altijd binnen een minuut. Daarna kunnen we helemaal niets meer doen.

Het verbaast me, want:
- Deze Playstation werkt altijd goed. Fortnite (helemaal download werkt goed), maar ook Fifa 24 van disc geen problemen
- De Spider-man is een heel populair spel. Dus dit soort problemen zouden dan vaker voor moeten komen. Maar ik heb nog geen soortgelijke gevallen gevonden op internet.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Playstation 4 Pro
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Tweede disc. De 1e was tweedehands. Leek een kras te hebben, dus we dachten dat dat de oorzaak was. Maar met 2e (nieuwe) disc hetzelfde probleem.
- De-installeren en opnieuw installeren
- PS4 safe mode -> database reconstueren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Lijkt toch ergens iets mis met de disk te zijn, je hebt niet toevallig PlayStation Plus premium of extra? Want daar staat de game ook volledig op en dan zou je hem eens kunnen downloaden om te proberen.

Je zegt dat de game 2 disk groot is? Klopt dat? De disk met de kras is dat de speel disk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:08
Volgens mij bedoeld @zsparrow dat ie juist als een ander exemplaar geprobeerd heeft, dus kan het sowieso niet aan de disc liggen. Spiderman is namelijk gewoon 1 disc groot.

Ik zou inderdaad ook zeggen opnieuw installeren en/of database reconstrueren, maar beide heb je al geprobeerd. Kan je hem niet installeren op de interne HDD of juist op de externe HDD?
Of de PS4 wordt te warm of iets dergelijks, zodat ie vast blijft hangen. Maar dan zou je dat bij meerdere games moeten ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsparrow
Inderdaad heb ik het met een ander exemplaar geprobeerd. De eerste was 2e hands. voor de zekerheid een nieuwe gekocht...

Dat idee van op een externe hdd klinkt goed...
Maar. Ik ken de ps4 niet zo goed. Het is eigenlijk voor mijn zoon van 10..
Is het mogelijk een externe hdd via USB aan te sluiten en dan bij installatie van de game die externe hdd te selecteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:08
zsparrow schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:39:
Inderdaad heb ik het met een ander exemplaar geprobeerd. De eerste was 2e hands. voor de zekerheid een nieuwe gekocht...

Is het mogelijk een externe hdd via USB aan te sluiten en dan bij installatie van de game die externe hdd te selecteren?
Volgens mij was het gewoon een HDD aansluiten, wordt automatisch gedetecteerd en daarna geformatteerd en kan je daarna direct gebruiken om spellen op te installeren. Staat veel over geschreven op het internet, even de eerste link van Google: https://id.nl/huis-en-ent...on-4-aansluiten-doe-je-zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsparrow
zsparrow schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:39:

Inmiddels heb ik een externe HDD (Seagate srd0nf1 4TB) aangesloten. en de Spider-man daar naar toe gekopieerd. maar weer ging het fout :( .

Dus heb ik de game ge-de-installeerd.. Alle dingen van de disks afgehaald. (ook savegames enzo). En direct op de externe disk geïnstalleerd. Nog steeds werkt het niet goed. Lijkt nu soms wel in de game te komen (kwam eerst nooit verder dan de intro-film). maar telkens binnen enkele minuten hangt het weer.

Echt raar.. omdat andere games altijd goed werken. (met name Fifa 24 en fortnite worden vaak op deze PS4pro gespeeld).

Zou er iets specifieks stuk kunnen zijn, Iets dat juist door Spider-man gebruikt wordt (en niet door Fortnite / Fifa)? Bepaalde chip ofzo?

Is er testsoftware voor de PS4 om te testen of alle hardware onderdelen goed werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik weet niet of je al geprobeerd hebt de harde schijf van de PS4 eens te rebuilden. Je console starten in de Veilige modus. Schakel de console uit door de activeringstoets drie seconden ingedrukt te houden. De activeringsindicator knippert eventjes voordat het systeem wordt uitgeschakeld. Zodra de console is uitgeschakeld, houd je de activeringstoets opnieuw ingedrukt.

Je krijgt dan dit scherm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DNqwtwfVtaSUvQPj4R4IZrG2_84=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RH8Hbncem4i8MXj578QqErag.jpg?f=fotoalbum_large

Dan optie 5, let op, dit kan wel even duren. Wat je ook zou kunnen proberen is optie 4, alleen zet hij dan wel alle instellingen terug.

Optie 3 lijkt me niet van toepassing, maar je kunt het niet meer dan proberen om te kijken of er een update is, je zou dan via de Playstation website de laatste update handmatig kunnen downloaden en die via een USB stick dan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me toch ergens een hardware probleem dat specifiek door Spiderman 2 getriggerd wordt. Kans is dan natuurlijk groot dat het met andere games ook gaat voorvallen. Met hoeveel andere games heb je al getest?

Van de opties van @Linksquest hierboven, lijkt me (7) de enige die nog echt iets kan uithalen. Bvb als een of andere file corrupt geraakt zou zijn. Dus daarom best compleet wipen en reinstallen. Eventueel zelfs goedkoop een (laptop-)harddisk scoren en met die proberen. Bij de PS4 kan je (officieel ondersteund) de interne harddisk vervangen of upgraden. Je hebt wel een USB stick nodig om van de PlayStation-site de firmware te downloaden en op de nieuwe disk te zetten.

Als er nog gamesaves e.d. op staan kan je die ook best eerst backuppen zodat je die dan kan terugzetten na de full reinstall.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Mocht je de HDD gaan vervangen van je PS4, je zou dan eventueel kunnen kijken naar een SSD, is wel ietsjes duurder, maar wel meteen wat sneller.

Maar je noemt Spider-Man 2, moet dat niet deel 1 zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schweino
Linksquest schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 07:11:
Mocht je de HDD gaan vervangen van je PS4, je zou dan eventueel kunnen kijken naar een SSD, is wel ietsjes duurder, maar wel meteen wat sneller.

Maar je noemt Spider-Man 2, moet dat niet deel 1 zijn?
Goede tip, heb ik een tijdje geleden ook gedaan en het verschil is duidelijk merkbaar.

Let wel dat dit alleen voor een PS4 Pro geldt, een standaard PS4 geeft geen wezenlijke voordelen met een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zsparrow
Inmiddels zelfs optie 7 (initialise PS4 Reinstall system software) geprobeerd. Zelfs dat hielp niet :(

Er zal iets stuk zijn in de PS4. Weet iemand of er testsoftware beschikbaar is, die ieder element (chip / disk / mem) apart checkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zsparrow schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:33:
Er zal iets stuk zijn in de PS4. Weet iemand of er testsoftware beschikbaar is, die ieder element (chip / disk / mem) apart checkt?
Ik betwijfel dat ten zeerste, althans toch niet voor consumenten. Sowieso: zelfs als je het weet, kan je er nog niet veel mee aanvangen.

Qua optie 7 zou je ook toch nog eens kunnen proberen met een andere HDD of een SSD (SATA). Wie weet is er toch iets mis met de HDD, al zou ik dan verwachten dat optie 7 eventuele slechte sectoren toch gewipet heeft.Dus ik acht de kans nog altijd zeer klein dat het je probleem zal fixen.
Of met wat geluk dat de snellere timings in een SSD miraculeus het probleem verhelpen. Een SATA SSD moet je toch al voor een appel en een ei op de kop kunnen tikken 2dehands.(Let wel, ik meen dat die min. 250GB groot moet zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:48

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

zsparrow schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:42:
Mijn vraag:
We hebben een PS 4 pro. Werkt altijd goed. Alles games werken.
Nu hebben we Spider-man gekocht. Een al wat ouder spel. Opstarten lijkt eerst helemaal goed te gaan. Kopiëren naar harde schijf en daarna begint het spel.
Dan is de openings-film ( die start met het spinnetje en daarna het bureau laat zien) en dan blijft die ineens hangen. Telkens op een ander punt, maar altijd binnen een minuut. Daarna kunnen we helemaal niets meer doen.

Het verbaast me, want:
- Deze Playstation werkt altijd goed. Fortnite (helemaal download werkt goed), maar ook Fifa 24 van disc geen problemen
- De Spider-man is een heel populair spel. Dus dit soort problemen zouden dan vaker voor moeten komen. Maar ik heb nog geen soortgelijke gevallen gevonden op internet.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Playstation 4 Pro
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Tweede disc. De 1e was tweedehands. Leek een kras te hebben, dus we dachten dat dat de oorzaak was. Maar met 2e (nieuwe) disc hetzelfde probleem.
- De-installeren en opnieuw installeren
- PS4 safe mode -> database reconstueren
Je bent niet de enige. Al sinds de release van de game klinken deze geluiden, maar een echte oplossing is er nooit gekomen. Het lijkt niet op alle PS4 (Pro)'s voor te komen - dus wellicht is het iets dat alleen in een bepaald productiejaar van de console speelt, of met een bepaalde batch van de game-disc*. Het speelt ook echt alleen in combinatie met Spider-Man.

Als je in Google zoekt op "PS4 spider-man hangs" zie je wat ik bedoel.

*hoewel de kans klein is dat allebei jouw discs uit dezelfde batch komen natuurlijk.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Is er een manier om online bypass te doen voor Blu ray films afspelen?

Wil de mijn PS4 binnenkort eens jailbreaken maar heb er nog niet echt voor ingezet betreft huiswerk.

Toevallig een 2de hands 3D tv gekregen dus denk eens kijken of een 3D blu ray werkt maar krijg de promt dat ik hem online moet zetten?

Als er opties zijn die ik mis zou ik dat wel graag willen weten

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:51

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik zou graag voor mijn ps4 pro een externe schijf aanschaffen. Nu lees ik wel dat iedere usb 3.0 schijf voldoet tot 4tb. Echter lees ik ook per schijf de voor en de nadelen. Nu ben ik ook bij 2 schijven uitgekomen die volgens mij identiek zijn behalve de aansluiting. Heeft hier iemand toevallig ervaring mee. Tips over?

uitvoering: Seagate Game Drive for PlayStation 5 2TB Wit

uitvoering: Seagate Game Drive External SSD for PS4/PS5 2TB Wit

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Als je hem echt alleen voor PS4 wilt gebruiken, dan lijkt me die eerste meer dan voldoende. Je hebt zelfs voor €169 een 5TB versie.

https://www.bol.com/nl/nl...OptionButton#productTitle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Linksquest schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 16:25:
Als je hem echt alleen voor PS4 wilt gebruiken, dan lijkt me die eerste meer dan voldoende. Je hebt zelfs voor €169 een 5TB versie.

https://www.bol.com/nl/nl...OptionButton#productTitle
Maar waarom voldoet die eerste niet voor ps5, staat zelf voor ps5 bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
kromme schreef op maandag 24 maart 2025 @ 19:55:
[...]

Maar waarom voldoet die eerste niet voor ps5, staat zelf voor ps5 bij
Hij voldoet voor de PS5 alleen voor PS4-games, je kunt niet PS5-games draaien rechtstreeks vanaf de externe opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

hcQd schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:06:
[...]

Hij voldoet voor de PS5 alleen voor PS4-games, je kunt niet PS5-games draaien rechtstreeks vanaf de externe opslag.
Met die andere wel dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:09
Nee, bij de PS5 zijn er twee opties voor uitbreiding.

Optie 1 is een externe HDD/SSD via USB aangesloten. Hierop kan je PS4 games spelen, PS5 games kunnen opgeslagen worden maar je kan ze niet spelen, hiervoor moeten ze eerst verplaatst worden naar de interne SSD of optie 2.

Optie 2 is een extra interne SSD die je moet inbouwen in de PS5 (niet moeilijk, platen er af schuiven, 2 schroeven los en vast, platen er terug op). Deze moet wel aan bepaalde voorwaarden voldoen (snelheid, fysieke grootte, heatsink...).
Voordeel is dat dit zich gedraagt als de originele opslag van de PS5, dus je kan zowel PS4 als PS5 games rechtstreeks spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

MathieuT schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 11:53:
[...]

Nee, bij de PS5 zijn er twee opties voor uitbreiding.

Optie 1 is een externe HDD/SSD via USB aangesloten. Hierop kan je PS4 games spelen, PS5 games kunnen opgeslagen worden maar je kan ze niet spelen, hiervoor moeten ze eerst verplaatst worden naar de interne SSD of optie 2.

Optie 2 is een extra interne SSD die je moet inbouwen in de PS5 (niet moeilijk, platen er af schuiven, 2 schroeven los en vast, platen er terug op). Deze moet wel aan bepaalde voorwaarden voldoen (snelheid, fysieke grootte, heatsink...).
Voordeel is dat dit zich gedraagt als de originele opslag van de PS5, dus je kan zowel PS4 als PS5 games rechtstreeks spelen.
Ok dus als ik nog geen PS5 heb is er geen probleem en kan ik gewoon voor de goedkopere of de duurdere variant kiezen. Deze zijn beide in de toekomst ook te gebruiken met de PS5 eventueel?
Het enige verschil is dus de aansluiting?

Goedkope

Duurdere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:09
kromme schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 13:52:
[...]

Ok dus als ik nog geen PS5 heb is er geen probleem en kan ik gewoon voor de goedkopere of de duurdere variant kiezen. Deze zijn beide in de toekomst ook te gebruiken met de PS5 eventueel?
Het enige verschil is dus de aansluiting?

Goedkope

Duurdere
Ik heb het precies niet helemaal duidelijk uitgelegd.
Misschien heb je hier meer aan: https://www.playstation.c...sories/storage-solutions/

Dus beide opties die je hebt opgelijst zijn gewoon externe USB-stations. Beide bruikbaar op PS4 en PS5, maar in het geval van PS5 games enkel als opslag en niet om vanaf daar te spelen.

Btw, jouw beide opties zijn wel duur voor maar 2TB :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

MathieuT schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 22:21:
[...]

Ik heb het precies niet helemaal duidelijk uitgelegd.
Misschien heb je hier meer aan: https://www.playstation.c...sories/storage-solutions/

Dus beide opties die je hebt opgelijst zijn gewoon externe USB-stations. Beide bruikbaar op PS4 en PS5, maar in het geval van PS5 games enkel als opslag en niet om vanaf daar te spelen.

Btw, jouw beide opties zijn wel duur voor maar 2TB :+
En de mindere dure opties zijn een "Niet PS4 PS5" gecertificeerde schijf?
Welke schijven doen het goed qua performance dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

kromme schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 08:22:
[...]

En de mindere dure opties zijn een "Niet PS4 PS5" gecertificeerde schijf?
Welke schijven doen het goed qua performance dan?
Ik denk dat dit artikel het heel duidelijk uitlegt.

https://koopgids.net/harde-schijf-ps4/

Pagina: 1 ... 179 180 Laatste

Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.