Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 23:49
Raem schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:23:
[Afbeelding]
Fysieke uitgave van de FFVIII Remaster. Wel een super lelijke cover. :P
Wanneer komt deze uit? Hopelijk deel 9 ook nog een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:33
Cloud_VII schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:37:
[...]

Wanneer komt deze uit? Hopelijk deel 9 ook nog een keer.
4 december. Je kunt hem via de SE-store al bestellen.

https://store.eu.square-e...ntasy-viii-remastered-ps4

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jasphur schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:13:
@s0kkie Zal eerlijk zeggen dat ik alleen heb meegekeken met streamers en lezen/kijken van reviews, maar het verschil in texture verbeteringen, veranderende framerate (lagere framerate in battle om de timing van de limit break goed te krijgen) en de boost mode die de moeilijkheidsgraad toch best wel omlaag haalt maakt het voor mij geen goede remaster. Ook het blijkbaar ontbreken van de rumble en het gebruik van de 360 graden moveability via de knuppels en dus alleen de 8 directions via de directional buttons, maken het meer een slechte port dan een echte remaster. Overall komt de de sfeer/vibe van de game niet hetzelfde over als het origineel. Het kan goed zijn dat als ik de remaster zelf speel ik er anders over ga denken, maar reviews en streams hebben mij niet overtuigd.

Mijn inziens behoudt een remaster de sfeer van het origineel intact. Zo vond ik de remaster van FFXII veel beter en een echte remaster! Welke ik na reviews en het bekijken van streams wel in huis heb gehaald
Dat ze een getrouwe remaster maken van FF8 waarbij net zoals op de oude PS1 je maar 8 walking directions hebt en geen rumble duiden eerder erop dat ze het zorgvuldig hebben gedaan.
De framerate change tijdens battles heb ik niet gemerkt tijdens het spelen. :?

Het enige minpuntje wat ik evt zou noemen is dat de characters wel een stuk gedetailleerder zijn, maar dat veel achtergronden nog low qualy zijn gebleven zoals op de PS1.
Ik heb geen verandering in 'sfeer' bemerkt bij het spelen iig :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:41
Wellicht kan iemand mij hier helpen.

Tijdje geleden had ik dat regelmatig R2, R3 en X niet werkte (in games)
In het menu werkte deze wel.
Dit bleef dus software teruggezet naar fabrieksinstellingen.
Daarna nog regelmatig haperingen dus dacht wellicht toch controller kapot.
Nieuwe controller gekocht.
Ging een tijdje goed en nu kan ik regelmatig (weer in games) bepaalde functies niet uitvoeren.
Dus Richten of holsteren, jas aantrekken, springen enz enz.
Druk ik even de PS knop in en weer terug naar de game dan werkt het weer.

Als voorbeeld voor diegene die het gespeeld hebben.
In het eerste deel van The Last of Us 2 moet je een sneeuwballengevecht doen.
Sneeuwballen oprapen geen probleem.
Wil ik gooien dan doet die dat niet,
PS knop in en meteen weer terug naar de game en dan wordt er gegooid.

Laatst had ik bij Days Gone dat toen ik in de tunnel liep er niet geholsterd kon worden.
Hierdoor kon ik dus niet verder.

Mega frustrerend!
Heb ff geen idee hoe ik dit moet oplossen
Iemand hier een oplossing voor of ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hamazaki schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:22:
[...]

de prijs zal echt niet lager worden dan de huidige prijs. Dit ding is al scherp geprijsd. misschien €30 goedkoper voor de sier op black friday 2021, maar is dat het wachten waard? dat kinderziektes-verhaal is ook nooit een issue geweest op een playstation.

dat laatste is een valide punt in ieder geval.
Prijs word altijd lager als je lang genoeg wacht. Denk dat je over een jaar op zijn minst wat games of extra controller ‘krijgt’ voor ongeveer zelfde bedrag. En PS4 had wat controller issues, ps3 had ylod. Kleine dingen en niet al te veel voorkomend wellicht, maar voor mij is het gewoon een klein voordeel dat ik me er helemaal niet of amper zorgen over hoef te maken.
Oh en de PS4 werd ook steeds stiller en zuiniger. Ook niet mega spannend maar wel fijn.

En nogmaals ik ging en ga er vanuit dat de meesten liever snel willen instappen dus dat is meer dan prima en iets wat ik vroegah ook vaak genoeg gedaan heb :)

Dus jou en alle andere dag 1 spelers alvast heel veel plezier gewenst en zeer benieuwd naar de enthousiaste verhalen straks.

[ Voor 4% gewijzigd door Sagat op 16-10-2020 16:13 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Als je naar de prijsdaling van de ps4 pro kijkt na de introductie tot medio vandaag, vind ik dat het vies tegenvalt.

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 16-10-2020 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RvD86 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:55:
Mega frustrerend!
Heb ff geen idee hoe ik dit moet oplossen
Iemand hier een oplossing voor of ervaring mee?
Nog nooit iets dergelijks gehoord. Ik zou even proberen te spelen met een controller verbonden via USB. Dan weet je misschien of het aan Bluetooth ligt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hamazaki schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:14:
Als je naar de prijsdaling van de ps4 pro kijkt na de introductie tot medio vandaag, vind ik dat het vies tegenvalt.
Ja, maar zijn voldoende leuke acties voorbij gekomen, o.a. met black friday, of gamemania die je 2e hand gratis omruilt voor nieuwe....Maar no worries. Geloof me 15 jaar geleden had ik zeer wsl ook of een ps5 of xsx of zelfs beiden gehaald op dag 1 (of geprobeerd iig). Nu ben ik patient gamer die net zo lief ouwe meuk uit jaren 90 of zelfs 80 speelt als iets op current gen.

en nogmaals als er maar genoeg is wat ik wil spelen raakt mijn geduld ook echt wel keertje op een ga ik ook overstag ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:57
Sagat schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:31:
[...]

Ja, maar zijn voldoende leuke acties voorbij gekomen, o.a. met black friday, of gamemania die je 2e hand gratis omruilt voor nieuwe....Maar no worries. Geloof me 15 jaar geleden had ik zeer wsl ook of een ps5 of xsx of zelfs beiden gehaald op dag 1 (of geprobeerd iig). Nu ben ik patient gamer die net zo lief ouwe meuk uit jaren 90 of zelfs 80 speelt als iets op current gen.

en nogmaals als er maar genoeg is wat ik wil spelen raakt mijn geduld ook echt wel keertje op een ga ik ook overstag ;)
Ik ben ook een patient gamer, hoewel misschien net iets minder geduldig dan jij (ik speel geen retro maar het boeit me zelden om iets gelijk bij release te spelen)... Maar juist daarom wil ik gelijk de nieuwe console (hoewel ik voor het andere kamp ga, sorry... Mijn punt is redelijk universeel voor beide consoles :))

Juist omdat ik nog zoveel te gamen heb en de nieuwe consoles ook in principe alle vorige generatie games spelen, waarbij je in ieder geval gelijk betere laadtijden krijgt maar vaak ook stabielere framerates of soms zelfs gewoon hogere framerates of resolutie (in games met unlocked framerate en/of dynamische resolutie), wil ik gelijk die nieuwe console. Ik erger mij aan lange laadtijden en framedrops, helemaal als ik weet dat ik beter kan krijgen (en pc tel ik daarbij niet mee want die heb ik wel maar heb daar weer eigen redenen tegen).

Het geld is geen groot probleem en dat is wel cruciaal natuurlijk. Als je echt met prioriteiten moet gaan schuiven om je zo'n ding te kunnen veroorloven dan snap ik dat je gewoon even wacht. Maar dat is voor mij niet zo en dus wil ik graag betalen om de komende jaren direct beter van mijn games te kunnen genieten :)

Grappig genoeg is het voor mij dus juist andersom... Vroeger was ik er juist niet meteen voor gegaan omdat ik toen wat krapper zat. Nu kan ik 500 een stuk makkelijker even missen en dus ga ik nu wel lekker gelijk op release meedoen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:10:
[...]

Ik ben ook een patient gamer, hoewel misschien net iets minder geduldig dan jij (ik speel geen retro maar het boeit me zelden om iets gelijk bij release te spelen)... Maar juist daarom wil ik gelijk de nieuwe console (hoewel ik voor het andere kamp ga, sorry... Mijn punt is redelijk universeel voor beide consoles :))

Juist omdat ik nog zoveel te gamen heb en de nieuwe consoles ook in principe alle vorige generatie games spelen, waarbij je in ieder geval gelijk betere laadtijden krijgt maar vaak ook stabielere framerates of soms zelfs gewoon hogere framerates of resolutie (in games met unlocked framerate en/of dynamische resolutie), wil ik gelijk die nieuwe console. Ik erger mij aan lange laadtijden en framedrops, helemaal als ik weet dat ik beter kan krijgen (en pc tel ik daarbij niet mee want die heb ik wel maar heb daar weer eigen redenen tegen).

Het geld is geen groot probleem en dat is wel cruciaal natuurlijk. Als je echt met prioriteiten moet gaan schuiven om je zo'n ding te kunnen veroorloven dan snap ik dat je gewoon even wacht. Maar dat is voor mij niet zo en dus wil ik graag betalen om de komende jaren direct beter van mijn games te kunnen genieten :)

Grappig genoeg is het voor mij dus juist andersom... Vroeger was ik er juist niet meteen voor gegaan omdat ik toen wat krapper zat. Nu kan ik 500 een stuk makkelijker even missen en dus ga ik nu wel lekker gelijk op release meedoen.
True, current gen games beter kunnen spelen is inderdaad een groot voordeel. De current gen is mij echter wat tegengevallen, dus daarom weegt dit voor mij niet super zwaar. Verder is mjn pc helemaal antiek dus het budget voor beide consoles nieuw kunnen kopen gaat daarheen, mogelijk spijt? wie zal het zeggen ;)
Maar ook jij veel plezier gewenst alvast en ook daar veel intersse in de komende ervaringen :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Laatst online: 13:41
Twixie schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:30:
[...]

Nog nooit iets dergelijks gehoord. Ik zou even proberen te spelen met een controller verbonden via USB. Dan weet je misschien of het aan Bluetooth ligt of niet.
Was echt een goed idee.

Maar helaas...het is nog steeds zo.
Gelukkig wel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Ik heb nogal last dat de linkerpook van mijn controller steeds slechter reageert. Naar voren lopen gaat dan erg moeizaam en soms stop ik gewoon midden in een sprint (CoD). Het lijkt wel alsof ik alleen maar kan wandelen in plaats van snel vooruit.

Is dat nu driften, of iets anders? En kan ik dit makkelijk zelf oplossen door de controller even open te maken of is dat niet mogelijk?

Ik weet niet precies op welk probleem ik moet zoeken, kwam alleen de term driften tegen maar dit is iets anders geloof ik.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
TTHEEBO1 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:53:
[...]

Ik heb een XSX besteld, en ga mijn PS4 pro er zeker naast houden, zeker aangezien ze hebben aangegeven dat horizon daar ook nog op te spelen zal zijn. Bovendien behoorlijk wat games in mn library die ik nog af en toe zal spelen (THPS remake bijvoorbeeld). Over een jaar of 2/3 koop ik er dan vast wel een PS5 bij.
Voor de mensen die overstappen op de XSX. Why? Genuine nieuwsgierigheid. :)

Helaas is deze vraag er een die doorgaans een ontspoorde discussie oplevert, kijk voor de Xbox in dat topic en bespreek hier de voor en nadelen van de PlayStation

[ Voor 14% gewijzigd door Sagat op 17-10-2020 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
LikeAKing schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 05:19:
[...]

Voor de mensen die overstappen op de XSX. Why? Genuine nieuwsgierigheid. :)

[mbr] Helaas is deze vraag er een die doorgaans een ontspoorde discussie oplevert, kijk voor de Xbox in dat topic en bespreek hier de voor en nadelen van de PlayStation [/mbr]
Wil ik toch wel op reageren. Ik blijf bij playstation, maar ik kijk wel met argusogen naar de XSX en XSS. MS lijkt de boel goed voor elkaar te hebben qua hardware en met de gamepass. Ze zijn veel opener dan Sony over wat hun apparaten wel niet kunnen en bieden. Geeft mij vertrouwen, maar ik weet ook dat MS propaganda moet voeren om de (toch wel) tegenvallende xone (helemaal de launch) goed te maken. Ik twijfel ook best wel over of Sony de goede keuzes gemaakt heeft qua gpu en cpu design. Met name erg weinig cu’s op een hele forse clocksnelheid. Dat van MS klinkt op papier mij allemaal meer solide.

Ik kies blind voor Playstation, want daar komen wat mij betreft de games op uit die er voor mij echt toe doen. MS mist de games en een overname van Bethesda trekt mij iig niet over de streep. Bethesda games doen me niet zoveel. Wellicht haal ik er een XSS bij voor multiplats icm een gamepass als de performance van die XSS een beetje te pruimen is. Dus wel 1440p 60fps, maar daar is ie denk ik te zwak voor.

[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 17-10-2020 10:43 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 23:49
Thanks. Ze hadden het schijfje wel kunnen aanvullen met deel 7 en 9. Ruimte genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:24
Hulleman schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:38:
[...]

Wil ik toch wel op reageren. Ik blijf bij playstation, maar ik kijk wel met argusogen naar de XSX en XSS. MS lijkt de boel goed voor elkaar te hebben qua hardware en met de gamepass. Ze zijn veel opener dan Sony over wat hun apparaten wel niet kunnen en bieden. Geeft mij vertrouwen, maar ik weet ook dat MS propaganda moet voeren om de (toch wel) tegenvallende xone (helemaal de launch) goed te maken. Ik twijfel ook best wel over of Sony de goede keuzes gemaakt heeft qua gpu en cpu design. Met name erg weinig cu’s op een hele forse clocksnelheid. Dat van MS klinkt op papier mij allemaal meer solide.

Ik kies blind voor Playstation, want daar komen wat mij betreft de games op uit die er voor mij echt toe doen. MS mist de games en een overname van Bethesda trekt mij iig niet over de streep. Bethesda games doen me niet zoveel. Wellicht haal ik er een XSS bij voor multiplats icm een gamepass als de performance van die XSS een beetje te pruimen is. Dus wel 1440p 60fps, maar daar is ie denk ik te zwak voor.
je had ook een pb kunnen sturen naar die persoon. :) dan kan je wat verder gaan zonder iemand hier voor zijn hoofd te stoten :)

ik denk dat zonder te bashen beidde consoles hun sterke kant hebben, Het totale plaatje moet kloppen om compentief te zijn.

Je motor kan wel krachtig zijn maar als je chassis een puinhoop is kom je echt niet verder er mee in langzamere bochten etc . Kijk maar naar de formule 1 waar je dat ook ziet.

ieder voor zicht moet uitmaken wat hij goed vindt. Ik persoonlijk denk dat Sony een mooi algemeen geheel gemaakt heeft en zal het elkaar niet veel ontlopen. Objectief gezien is Sony denk ik een stap verder gegaan door de controller te vernieuwen.

De implementatie moeten we afwachten. De concurrent heeft weer een mooie gamepass. En zo moet ieder voor zicht kijken wat hij mooi vindt.

BACK to PS4 :

van de week Concrete genie gehaald en (moet hem alleen nog omzetten naar engels ) maar wat ik tot nu toe gespeeld heb is dat erg sfeervol en mooi neer gezet, een aparte game maar daar hou ik wel van. Eigenlijk een klein verborgen pareltje net als Rime.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:51
Gandalf68 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:53:
[...]
je had ook een pb kunnen sturen naar die persoon. :) dan kan je wat verder gaan zonder iemand hier voor zijn hoofd te stoten :)
Als iemand zich hierdoor voor zijn hoofd gestoten voelt moet die persoon eens een aantal keer hard tegen de muur lopen om zijn hoofd wat minder gevoelig te maken ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 20:58
Gandalf68 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:53:
van de week Concrete genie gehaald en (moet hem alleen nog omzetten naar engels ) maar wat ik tot nu toe gespeeld heb is dat erg sfeervol en mooi neer gezet, een aparte game maar daar hou ik wel van. Eigenlijk een klein verborgen pareltje net als Rime.
Ja, Concrete Genie en Rime zijn echt pareltjes. Ook telkens met een mooie boodschap/kern.

Zo zijn er nog meerdere kleinere games die mijns inziens in dezelfde categorie horen:
Bound, Papo & Yo, Journey, The Unfinished Swan.
Telkens heel leuke/frisse gameplay met een achterliggend thema die meestal minder vrolijk is als het spel doet vermoeden.
Momenteel is Sea of Solitude in de aanbieding. Die past volgens mij ook perfect in dit rijtje. Hier gaat het dan (zoals de titel al verraad) over eenzaamheid, wat toch ook een zwaar thema is. Hierover is ook een TED Talk te bekijken. Die ga ik toch ook halen denk ik.

Dat is telkens een mooie afwisseling van de meeste AAA games die, ondanks die heel goed zijn, niet zo een enorme impact hebben als sommige kleinere games.
Bijvoorbeeld bij het einde van Rime, toen duidelijk werd wat er eigenlijk aan de hand is, heb ik enkele tranen gelaten moet ik eerlijk zeggen. Misschien is de impact bij mij nog groter omdat ik ondertussen zelf een zoon (3 j) heb en me daarom nog beter kan identificeren met wat er gebeurd.

Spelen jullie verder ook kleinere games? Zijn er nog andere die zeker aan te raden zijn?

PSN: Zwartkijker

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Dat vond ik nu ook eens het voordeel van PS+ toen je nog 6 games kreeg. Veel indie games waar er echt wel veel leuks tussen zat met vrij korte duur en dus ideaal voor mensen met weinig tijd. Heb er daar echt wel diverse van uitgespeeld terwijl ik met AAA games toch altijd wel ergens stilval.
Zeer erg genoten van: Two Brothers, Rime. Unfinished Swan, Everybody’s Gone to the Rapture, What Happened to Edith Finch, Erica, The Witness, The Swapper... en ik vergeet er ongetwijfeld nog. Beetje jammer dat dat er nu niet meer is, maar misschien dat we over een poos met PS4 en PS5 weer 4 maandelijkse games krijgen met van die verborgen pareltjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LikeAKing
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
Hulleman schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:38:
[...]

Thanks voor de reactie! Ik ben het met je eens dat de Xbox als 'hardware package' wat meer solid lijkt.
@mods: Sorry voor de discussie-initierende vraag. Ik zal weer overgaan op Sony/PS5 inhoud.

Hoewel hardware vaak een belangrijke factor is, ben ik er altijd echt heel erg van overtuigd dat het de software is die de consoles carried. De Playstations waren bijna altijd wel een beetje aan de zwakkere kant meeste generaties, maar Sony's iconische game titles/mascottes is wat het elke console gen, van PS1 tot aan PS4 weer een memorable ervaring maakt. Ik ben ervan overtuigd dat ze deze legacy wel voortkunnen zetten met hun track record. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
@Zwartkijker , dan kan ik je deze ook wel aanraden:
Valiant Hearts: The Great War
The flame in the flood
The town of light
Dear Esther
Here they lie
This war of mine
Gone home
Never alone
Life is strange

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartkijker
@Twixie & @Vrijdag, bedankt. De meeste titels ken ik wel of heb ik al gespeeld (had ook niet alles opgesomd 😉). Verschillende staan in de PS+ lijst, dus dat is mooi meegenomen. De andere titels zal ik eerst eens checken en in de aanbieding scoren via psprices.com (aanrader om het budget onder controle te houden).
Life is Strange 1, before the storm, captain spirit en 2 gedaan. Remember me op de PS3 vond ik ook cool (ook van Dontnod) en danzij PS+ kunnen spelen, had het anders niet zelf gekocht, maar achteraf gezien wel van genoten.
Moet ook zeggen dat ik blij ben met PS+, op die manier toch echt serieus wat games gespeeld en echt parels heb ontdekt die ik anders niet zou gespeeld hebben (ondertussen 118 in de "verzameling").

Nu ben ik nog bezig met AC Syndicate, daarna weer een kleine titel, sea of solitude, voor ik aan AC Oddyssey begin 😅
Misschien is de PS5 gewoon beschikbaar in de winkel tegen dat ik daarmee klaar ben 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel22
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-04 13:45
Ik ben van plan mijn PS4 weer eens te gebruiken, ik heb een drietal vragen waar iemand hopelijk antwoord op heeft:
- Wat is de goedkoopste manier om ps plus te kopen?
- Ik heb mijn PS4 in de kamer naast mij gezet (omdat hij nogal veel geluid maakt) en er zit dus een muur tussen. Heeft dit invloed op de bluetooth connectie van de controller naar de playstation, en dus op prestaties, input lag/delay of iets dergelijks. Wellicht wired gebruiken om dit te verhelpen?
- Ik heb een base PS4, deze is al iets van 6 jaar oud ofzo, ik heb deze de afgelopen 2 jaar nauwelijks gebruikt. Kan de base PS4 bijvoorbeeld FIFA nog wel goed runnen of wordt dit nogal laggy? Of is dit voornamelijk merkbaar in bijv. het menu en niet persé in games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartkijker
Wessel22 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 20:19:
Ik ben van plan mijn PS4 weer eens te gebruiken, ik heb een drietal vragen waar iemand hopelijk antwoord op heeft:
- Wat is de goedkoopste manier om ps plus te kopen?
- Ik heb mijn PS4 in de kamer naast mij gezet (omdat hij nogal veel geluid maakt) en er zit dus een muur tussen. Heeft dit invloed op de bluetooth connectie van de controller naar de playstation, en dus op prestaties, input lag/delay of iets dergelijks. Wellicht wired gebruiken om dit te verhelpen?
- Ik heb een base PS4, deze is al iets van 6 jaar oud ofzo, ik heb deze de afgelopen 2 jaar nauwelijks gebruikt. Kan de base PS4 bijvoorbeeld FIFA nog wel goed runnen of wordt dit nogal laggy? Of is dit voornamelijk merkbaar in bijv. het menu en niet persé in games?
Ivm de eerste vraag doe ik het als volgt:
- wachten tot ergens PSN tegoed in de aanbieding staat, met wat geluk en geduld kan je zo heel goedkoop aan tegoed komen (onlangs bijvoorbeeld 45 euro betaald voor 60 euro PSN tegoed, echter wel hier in Duitsland)
- minstens één keer per jaar tijdens de days of play is 12 maanden PS+ in de aanbieding. De laatste keer was het 42 euro ipv 60 euro.
Op die manier heb ik in PS+ voor 31 euro (ivm het goedkope tegoed). Nadeel is echter dat je zou moeten wachten, daar ben je dus niet veel mee als je nu Fifa wilt spelen...

Ivm de tweede vraag kan zou ik zeggen, gewoon proberen. Hier verliest de controller de verbinding vanaf ik met de controller in de hand naar de keuken ga (1 muur tussen).

Bij de laatste vraag kan je gerust zijn: alle spellen voor de PS4 draaien op alle PS4's. Heb ook één uit het eerste jaar staan en die draait nog met plezier de huidige spellen, al wordt het soms wat luider, maar ach, met een koptelefoon merk je het niet meer 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel22
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-04 13:45
Zwartkijker schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 21:59:
[...]

Ivm de eerste vraag doe ik het als volgt:
- wachten tot ergens PSN tegoed in de aanbieding staat, met wat geluk en geduld kan je zo heel goedkoop aan tegoed komen (onlangs bijvoorbeeld 45 euro betaald voor 60 euro PSN tegoed, echter wel hier in Duitsland)
- minstens één keer per jaar tijdens de days of play is 12 maanden PS+ in de aanbieding. De laatste keer was het 42 euro ipv 60 euro.
Op die manier heb ik in PS+ voor 31 euro (ivm het goedkope tegoed). Nadeel is echter dat je zou moeten wachten, daar ben je dus niet veel mee als je nu Fifa wilt spelen...

Ivm de tweede vraag kan zou ik zeggen, gewoon proberen. Hier verliest de controller de verbinding vanaf ik met de controller in de hand naar de keuken ga (1 muur tussen).

Bij de laatste vraag kan je gerust zijn: alle spellen voor de PS4 draaien op alle PS4's. Heb ook één uit het eerste jaar staan en die draait nog met plezier de huidige spellen, al wordt het soms wat luider, maar ach, met een koptelefoon merk je het niet meer 😉
Bedankt voor je antwoorden :D
Het liefst zou ik inderdaad nu ps plus kopen.
Ik zie ook ps plus aangeboden worden op sites zoals CDKeys, bijv. 12 maanden voor 50eur momenteel, ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft m.b.t. betrouwbaarheid, of evt. soortgelijke sites met goedkope ps plus?

Ik kan inderdaad wel even proberen wat het verschil is tussen wired en wireless controller. In principe is de afstand maar iets van 2 meter, maar er zit wel een muur tussen. Wireless werkt hij ook wel gewoon, maar ik zal even moeten kijken of wired nou persé beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:21
PS Plus is zeer regelmatig in de aanbieding via PlayStation zelf of bekende/betrouwbare winkels/sites. Doorgaans 40 á 45eu voor een jaar.

Gewoon een kwestie van afwachten. Of nu de volle mep betalen en in de loop van de komende 12 maanden een aanbieding meepakken, het tegoed wordt dan gewoon bij je huidige tegoed opgeteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:49
Wessel22 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:09:
[...]

Ik zie ook ps plus aangeboden worden op sites zoals CDKeys, bijv. 12 maanden voor 50eur momenteel, ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft m.b.t. betrouwbaarheid, of evt. soortgelijke sites met goedkope ps plus?

Ik kan inderdaad wel even proberen wat het verschil is tussen wired en wireless controller. In principe is de afstand maar iets van 2 meter, maar er zit wel een muur tussen. Wireless werkt hij ook wel gewoon, maar ik zal even moeten kijken of wired nou persé beter is.
Je moet altijd even goed opletten bij websites als CDKeys dat je geen account koopt in plaats van alleen de serial. Dit is ook bij veel games zo, dan koop je eigenlijk een account met een spel gekoppeld aan dat account.
Officieel mag dit niet, maar Sony heeft hier nooit tegenop getreden.
Het werd allemaal prima hoor, maar persoonlijk blijf ik hier altijd ver bij weg.

Als ik jou was zou ik nu voor 1 maand PSplus afsluiten en volgende maand met Black Friday een 12 maanden kaart er bij kopen. Traditioneel is het elk jaar weer raak met Black Friday wat aanbiedingen voor PSplus betreft.

[ Voor 3% gewijzigd door yorroy op 19-10-2020 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartkijker
Wessel22 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:09:
[...]

Bij CDKeys heb ik nog niets gekocht. Maar heb net even gezocht en een betere aanbieding gevonden op pepper.com maar wel opletten dat het voor het land is waarop jouw PSN account loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

(jarig!)
Afgelopen weekend begonnen aan Hellblade: Senua's Sacrifice

Wat een bijzondere ervaring is dat _O_ bijzonder hoe ongemakkelijk dat je spel je laat voelen

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:57
Cdkeys.com is in mijn ervaring juist wel betrouwbaar en volgens mij verkopen die ook alleen keys en geen accounts. Let wel op dat het echt cdkeys.com is want er kwam laatst ook een site langs met een naam die er op leek maar zal een scam geweest zijn.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartkijker
Bas170 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:08:
Afgelopen weekend begonnen aan Hellblade: Senua's Sacrifice

Wat een bijzondere ervaring is dat _O_ bijzonder hoe ongemakkelijk dat je spel je laat voelen
Inderdaad, heel indrukwekkend. Hier is het ook aan te raden met een koptelefoon te spelen ivm het 3d geluid.

Helaas zal hellblade 2 niet op een Sony console verschijnen :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

(jarig!)
Zwartkijker schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:33:
[...]

Inderdaad, heel indrukwekkend. Hier is het ook aan te raden met een koptelefoon te spelen ivm het 3d geluid.

Helaas zal hellblade 2 niet op een Sony console verschijnen :'(
Ik speel het tot nu toe 's avonds en 's ochtends met weinig licht en een noise cancelling koptelefoon op :D

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartkijker
Bas170 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:41:
[...]

Ik speel het tot nu toe 's avonds en 's ochtends met weinig licht en een noise cancelling koptelefoon op :D
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04:36
Twixie schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:06:
[...]

Wat bedoel je met niet-benaderbaar ? Met Disk Management zou je de schijf perfect moeten kunnen zien en ga je ook zien dat er een enorme hoop partities op staan. Dat die partities niet leesbaar zijn met je PC is normaal want het is een of ander proprietary PlayStation file system. Maar je moet dat dus niet kunnen lezen. Gewoon met Disk Management alle partities verwijderen. Zelfs formatteren moet je niet eens doen.

Ik vraag me anderzijds af of het geen beter idee is van hem gewoon vanaf scratch te installeren. Dan heb je een cleane PS4 mét SSD erin. Ben je overigens van plan om je neefje op jouw account te laten spelen ? Of via de truuk waarbij de console voor jou de primary blijft ? Ik wil niet heiliger dan de paus zijn, maar volgens mij is dat tegen de T&C. Zorg er in elk geval ook voor dat je account ingesteld is dat voor elke aankoop je paswoord vereist is, en zet eventueel een pincode op jouw lokale PS4 account zodat niemand met jouw PSN account kan gaan prullen vanop die console.
Ook in Disk Management was hij niet zichtbaar, maar ik heb het probleem inmiddels gevonden. Er was een fout met stuurprogramma voor USB storage.

Delen mag dan wel officieel tegen de T&C zijn, dit doe ik al jaren met mijn broer. Maar gezien hij zijn PS4 amper gebruikt op wat blu-ray films na, worden straks zowel de PS4 als PS5 primary/main ingesteld. Zoals ik het begrijp kost je primary account op je PS5 niet je primary account op je PS4, dit was ook niet het geval bij de PS3, VITA en PS4. Volgens mij kan je zelfs tegelijk ingelogd zijn op hetzelfde account met PS3, VITA en PS4. Wellicht is dat nu anders, maar ik ga er voorlopig vanuit dat dit hetzelfde zal zijn als bij de vorige generatie.

Mijn neefje zal dus normaal gesproken spelen via zijn eigen account. Voor betalingen heb ik sowieso een wachtwoord erop zitten. Dat komt allemaal wel goed. Ik blok ook de games af die niet geschikt zijn voor hem, maar wel voor mijn zwager, ieder een eigen account.

De externe schijf is nu de back-up aan het verplaatsen naar de SSD, straks even kijken of het de boel allemaal wat vlotter maakt. Als dat niet het geval is kan ik altijd nog mijn oude HDD terugplaatsen en gaat de SSD in mijn PC.

Misschien ga ik ook nog de thermal compound vernieuwen. Bij bepaalde games is de PS4 wat luid, ik vraag me alleen af of dat wel met de pasta te maken heeft. Ik heb het idee dat de fan, ongeacht de temperatuur, op bepaalde momenten automatisch op de (bijna) maximale stand gaat. Vaak juist in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:44
Ik weet nog niet of ik de remake van XIII meteen ga halen (10 november). De beelden zien er niet verkeerd uit maar ik ken de ontwikkelaar niet en de hoeveelheid cel-shading is behoorlijk afgenomen. Het ziet er te realistisch uit en minder als een strip. Daar moest de game het wel van hebben; een spannend verhaal en geinige graphics want de game an-sich was niet zo hoogstaand maar wel vermakelijk. Hopelijk zijn mijn zorgen onterecht:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 15:35
D. Ninjai schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 08:59:
Ik weet nog niet of ik de remake van XIII meteen ga halen (10 november). De beelden zien er niet verkeerd uit maar ik ken de ontwikkelaar niet en de hoeveelheid cel-shading is behoorlijk afgenomen. Het ziet er te realistisch uit en minder als een strip. Daar moest de game het wel van hebben; een spannend verhaal en geinige graphics want de game an-sich was niet zo hoogstaand maar wel vermakelijk. Hopelijk zijn mijn zorgen onterecht:

[YouTube: XIII Remake vs Original Early Graphics Comparison]
Vind de originele anno 2020 nog steeds niet slecht uit zien O-)
Vind zelfs mooier dan de remake :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:11
Weet iemand of je in de store ook een spel cadeau kan doen aan iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
chimera2 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:53:
Weet iemand of je in de store ook een spel cadeau kan doen aan iemand?
De Playstation Store of de store als in winkel?

In geval van het eerste:
Why can't we gift digital games anymore?
Effective as of April 1, 2019, Sony disallowed retailers to sell full digital game download codes.

"We can confirm that as of April 1, 2019, Sony Interactive Entertainment will no longer offer full games through SIE's Global Digital at Retail program," a PlayStation spokesperson told The Verge. "This decision was made in order to continue to align key businesses globally. To support full games and premium editions, SIE will introduce increased denominations at select retailers. DLC, add-ons, virtual currency, and season passes will still be available."

Previously people were able to buy digital game codes through stores like Amazon, Best Buy, and GameStop. Now, however, that's no longer an option. For those looking for different paths to gifting games to their friends, there aren't many other options, especially if you're strictly looking to pick up a digital copy.
https://www.androidcentra...tation-4-game-your-friend

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
@chimera2 Dus je kan of de fysieke kopie kopen of PSN credits kopen en leuk inpakken :D

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok nu ben ik er klaar mee. WTF is er aan de hand met dat nieuwe party gebeuren? :-(

Snap er geen hol van en je kunt niets meer.. :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik ben nu bezig met Lego Ninjago Movie the Videogame (die ooit gratis was in de PS Store) maar potdikkie wat is dit een leuke game zeg! Dezelfde humor als in de films en omdat het niet heel moeilijk is speelt het lekker vlotjes door.
Zijn alle Lego games zo leuk als deze?

Dit is toch fantastisch:
[YouTube: The LEGO® NINJAGO® Movie Video Game | Most EPIC ninja fight ever]

[ Voor 27% gewijzigd door Superkiwi op 21-10-2020 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
poor Leno schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:12:
Ok nu ben ik er klaar mee. WTF is er aan de hand met dat nieuwe party gebeuren? :-(

Snap er geen hol van en je kunt niets meer.. :-(
Je had toch helemaal geen vrienden dus hoezo heb je er last van? :+
Ik heb trouwens ook geen vrienden daarom hoe je mij niet klagen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dalim schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:08:
[...]

Je had toch helemaal geen vrienden dus hoezo heb je er last van? :+
Ik heb trouwens ook geen vrienden daarom hoe je mij niet klagen _O-
Nee maar even serieus, wat is er mee gebeurd? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalim
poor Leno schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:11:
[...]

Nee maar even serieus, wat is er mee gebeurd? :(
Ja het is beetje ruk nu. Je kan geen vrienden buiten je party meer berichten sturen. En parties zijn nu een permanent iets ipv tijdelijk. En het is vrij buggy allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-08 23:35
Je maakt nu eigenlijk een groep aan. Met deze groep kun je text en voice chatten. Wil je als groep chatten met iemand buiten de groep, dan moet je deze aan de groep toevoegen.

Begint iemand in je groep een party met een ander groepslid, dan krijgt iedereen in de groep een notificatie en kan joinen.

Zo werkt het ongeveer.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ridicuul schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:53:
Je maakt nu eigenlijk een groep aan. Met deze groep kun je text en voice chatten. Wil je als groep chatten met iemand buiten de groep, dan moet je deze aan de groep toevoegen.

Begint iemand in je groep een party met een ander groepslid, dan krijgt iedereen in de groep een notificatie en kan joinen.

Zo werkt het ongeveer.
Maar je kan niet meer zien wie er allemaal van je vrienden bij wie in een party zitten en wat ze aan t spelen zijn, voor t geval je zou willen joinen oid, of een party public/private maken, of uberhaupt een eigen naam geven etc. 8)7

Dit, i.s.m. dat nieuwe 'recording party chat voice' wat gaat komen, komt alles heel erg op mij over alsof ze mensen willen beschermen die worden gepest enzo, door randoms :?
Zonder erbij na te denken dat er mensen zijn die gewoon veel vrienden hebben die met alles en nog wat bezig zijn..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kiadjo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09-03-2024
De sequel van het jaar!!!

Hoop trouwens wel dat er een gratis PS4->PS5 upgrade komt.
Met 4K/60fps en ray tracing natuurlijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:55
Schijnbaar is de nieuwe Playstation Store live gegaan.
Wat ik verder ook wel fijn vind, is dat je nu bij spellen ziet of ze onderdeel zijn van PSNow, dan staat er 'Inbegrepen bij PS Now', echter heb je nu ook de optie om het spel alsnog te kopen, mocht je PSNow bijna aflopen en er een mooie aanbieding zijn.

Het 'kopen' van je PS+ games gaat nu ook makkelijker. Je hebt nu de optie 'Toevoegen aan Bibliotheek' en met één druk op de knop heb je hem toegevoegd. Je hoeft de game dus niet meer in je wagentje te stoppen en voor €0,- af te rekenen.

[ Voor 25% gewijzigd door Xerox op 22-10-2020 20:23 ]

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Laatst online: 05-09 19:14

S913

Abusus non tollit usum

Hmm ... het enige wat ze nog niet gefixed hebben in die nieuwe Store, is de support van Safari ... ik krijg al bijna een jaar de melding dat door een "recente" update van de browser, deze "tijdelijk" niet ondersteund wordt ...

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

(jarig!)
Werkt overigens nog niet in alle browsers, Opera toont nog de oude site, Firefox toont wel de nieuw site.
Op Android toont Chrome ook de oude site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Die hele nieuwe store is echt klote gewoon, alles is blurred out en ik kan niks aanschaffen 8)7
Lekker bezig weer Sony

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Kiadjo schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 00:34:
De sequel van het jaar!!!

[YouTube: My Name is Mayo 2 | Teaser]

Hoop trouwens wel dat er een gratis PS4->PS5 upgrade komt.
Met 4K/60fps en ray tracing natuurlijk 8)
Verschrikkelijk... Ik ben trouwens wél trots op mijn platinum voor My Name is Mayo 1. Kijken of deel 2 ook weer zo tenenkrommend moeilijk is. Instabuy! :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

RubenSaurus schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:38:
Die hele nieuwe store is echt klote gewoon, alles is blurred out en ik kan niks aanschaffen 8)7
Lekker bezig weer Sony
Toevallig geen add-blocker aanstaan? Dat was een paar weken geleden mijn probleem toen alles blurred was daar.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 08:50
Iemand nog leuke game tips voor de ps4? Laatste tijd vind ik weinig games nog echt leuk.
Ik wil weer meegenomen worden in de game / verhaal. Dus mag best wel wat actie / spanning in zitten.

Meeste COD / Battlefield games ken ik nu wel, behalve dan de nieuwe cold war. Misschien tzt op de ps5, maar hier wacht ik nog paar maand mee.

Was bezig met spiderman, maar deze game begint met beetje te eentonig te worden. Je bent voor 80% procent alleen maar bezig met slingeren en grafisch ook niet echt een topper.

Afgelopen weekend nog The Order 1886 uitgespeeld, maar dit vond ik gewoon een goede game.

Heb zo ie zo nog wel een aantal op mijn wish lijst staan om aan te schaffen:
Doom Eternal
Ace Combat 6
The lost legacy (ja een oudje, maar the uncharted games moet je gewoon gespeeld hebben)
Metro Exodus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
G.Scholtens schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 08:44:
Iemand nog leuke game tips voor de ps4?
Doom Eternal
Ace Combat 6
The lost legacy
Metro Exodus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
dvdkiwi schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:52:
[...]

Doom Eternal
Ace Combat 7
The lost legacy
Metro Exodus
De game keuze was dus eigenlijks al wel goed ingeschat?

Ik speel eigenlijk alleen maar singel player games. Maar wel veel soorten genres, wel veel FPS of adventure games zoals uncharted, tomb raider etc. Maar ook race games, maar de Gran Turismo sport kan ik me weg ook niet lekker in vinden. Misschien te veel gericht op online / esport. Grafisch dan wel heerlijk om te kijken, maar daarmee houd het ook op. Speel af en toe wel, maar doe niet mee aan competities ofzo.

RDR2 probeer ik nu weer wat meer te doen, maar ja het is tergend langzaam. Maar game is nog wel redelijk vermakelijk.

Kingdom Hearts 3, enige tijd geleden ook gekocht. Denk leuk voor de kids, maar in het engels helaas qua audio. Opzich vinden ze het kijken wel oke, maar snappen niet waar het over gaat. maar denk dat ik deze game nog wel houd. Aangezien de ps4 straks voor de kinderen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
G.Scholtens schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:05:
[...]
De game keuze was dus eigenlijks al wel goed ingeschat?
Dat weet ik niet maar ze staan op je wishlist dus waarom niet gewoon aanschaffen dan? ;)

Van die games staan Metro en Lost Legacy hier ook nog op de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
dvdkiwi schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:06:
[...]

Dat weet ik niet maar ze staan op je wishlist dus waarom niet gewoon aanschaffen dan? ;)

Van die games staan Metro en Lost Legacy hier ook nog op de lijst.
Iets met financiële middelen, misschien dat ik 1 game per maand koop. Ligt ook beetje aan de prijs.
Ga in ieder geval eerst nog bezig met the last of us part 2. Wou wachten op de ps5 met spelen, maar aangezien backlog bijna weg is. Ga ik het maar gewoon doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RubenSaurus schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 12:38:
Lekker bezig weer Sony
Zelfs als het niet blurred is, is het gewoon klote.
Wat een ongelooflijk rommeltje hebben ze er toch weer van gemaakt. Ben ik even blij dat ik alles bijhoud in Excel en ook nog een vrij recente PSDLE dump heb.

En blijkbaar willen ze in Vlaanderen geen PS+ klanten. Als je naar Services -> PS+ gaat, is ineens weer alles in het Frans. Kies je vervolgens als regio 'Belgium (Nederlands)' wordt je terug naar de homepage gebracht, waarna je terug gewoon weer in het Frans terecht komt als je weer naar Services -> PS+ gaat. |:( |:( |:(

Ik was eigenlijk nog wel eens van plan om diverse images te maken van PS3 om zeker nog alle games te hebben, zelfs als ze dat helemaal offline halen, maar nu ben ik daar ook te laat mee. Met PSDLE was het vrij gemakkelijk om je selectie te maken en te downloaden. Als ik alle games moet downloaden via de PlayStation Store op de PS3 zelf, ga ik een doosje kalmeermiddelen nodig hebben, vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:42
Die nieuwe Playstation Store blinkt niet uit in overzichtelijkheid. :D

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
LuPo schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:16:
Die nieuwe Playstation Store blinkt niet uit in overzichtelijkheid. :D
Nee maar wel in onzorgvuldigheid :+
Dit is weer typisch een gevalletje: de PS5 komt eraan dus nog vlug even alles hetzelfde sausje geven.
Dat dan de helft niet werkt interesseert ze blijkbaar weer eens niet. Mag toch hopen dat de basisfuncties zoals screenshots, trailers en gelinkte DLC gewoon terugkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
Over een paar dagen worden de spellen die in de Plus van november zitten weer aangekondigd. Anders daar even op wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Vrijdag schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:52:
Over een paar dagen worden de spellen die in de Plus van november zitten weer aangekondigd. Anders daar even op wachten?
ja ik vermaak me de komende tijd ook wel, maar ben gewoon op zoek naar wat goede games

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:14:
[...]
Met PSDLE was het vrij gemakkelijk om ...
Goed nieuws. Blijkbaar is RePod al bezig met een PSDLE update voor de nieuwe store : https://github.com/RePod/psdle/issues/84 . Blijkbaar zouden de APIs nog altijd ook PS3 en Vita data teruggeven, maar het is maar de vraag of dat zo zal blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Las dat er ook een update was voor de ps4, waardoor de laadtijden nu ook stuk sneller gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

(jarig!)
G.Scholtens schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:45:
Las dat er ook een update was voor de ps4, waardoor de laadtijden nu ook stuk sneller gaat
Klopt:
nieuws: Laadtijden van sommige PlayStation 4-games zijn drastisch ingekort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Klinkt goed, mijn eerste gok zou ook zijn dat het met compressie te maken heeft.

Voornamelijk omdat bij de PS4 de voornaamste bottleneck de interface van de HDD naar de rest van het systeem leek te zijn.
Lijkt me niet logisch als ineens de rauwe read speed van de HD anders is geworden.

/edit: jammer dat ze de size on HDD niet in het artikel vermelden.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 26-10-2020 15:20 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van 90 seconden naar 14 seconden... En dan zeggen dat DF e.d. enthousiast waren hoe de load times via BC op de nieuwe consoles naar 1/2 tot 1/3 van de originele laadtijden gingen 8)7 .

Ik snap wel niet hoe ze nu pas iets ontdekt hebben waardoor het laden dus maar eventjes 550% sneller kan zijn !!! Je gaat me niet vertellen dat ze ineens een compressie-algoritme hebben dat meer dan 6x zo snel is dan vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

(jarig!)
Twixie schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:03:
[...]

Van 90 seconden naar 14 seconden... En dan zeggen dat DF e.d. enthousiast waren hoe de load times via BC op de nieuwe consoles naar 1/2 tot 1/3 van de originele laadtijden gingen 8)7 .

Ik snap wel niet hoe ze nu pas iets ontdekt hebben waardoor het laden dus maar eventjes 550% sneller kan zijn !!! Je gaat me niet vertellen dat ze ineens een compressie-algoritme hebben dat meer dan 6x zo snel is dan vroeger.
Ik denk dat ze een deel van de technologie van de PS5 hebben toegepast op de PS4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bas170 schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:08:
[...]
Ik denk dat ze een deel van de technologie van de PS5 hebben toegepast op de PS4?
Dan nog. We hebben het puur over software-optimalisaties he. Het is niet dat er automagisch in je PS4 ineens zo'n superduper SSD zit. Ik lees in de reacties dat het mogelijk door dat nieuwe Kraken compressie-algoritme komt, waar ze nu dus een licentie op hebben die ze ook op de PS4 kunnen toepassen. Maar ik kan moeilijk geloven dat die Kraken zo ongelooflijk is dat hij 6.5x sneller is dan het vorige algoritme.

Iemand anders beweert dat het eerder mogelijk gaat over een bug die gefixt is. Wel erg dan dat ze na al die tijd dat dan nu pas door hebben. Maar het lijkt me alleszins de meer plausibele verklaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

(jarig!)
Twixie schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:15:
[...]

Dan nog. We hebben het puur over software-optimalisaties he. Het is niet dat er automagisch in je PS4 ineens zo'n superduper SSD zit. Ik lees in de reacties dat het mogelijk door dat nieuwe Kraken compressie-algoritme komt, waar ze nu dus een licentie op hebben die ze ook op de PS4 kunnen toepassen. Maar ik kan moeilijk geloven dat die Kraken zo ongelooflijk is dat hij 6.5x sneller is dan het vorige algoritme.

Iemand anders beweert dat het eerder mogelijk gaat over een bug die gefixt is. Wel erg dan dat ze na al die tijd dat dan nu pas door hebben. Maar het lijkt me alleszins de meer plausibele verklaring.
Ach, als het eindresultaat maar is dat het sneller is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Twixie schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:15:
[...]

Wie is "iemand anders"? Ben gewoon nieuwsgierig. Ben je niet toevallig zelf toch? :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Twixie schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:03:
[...]

De originele Last of Us is natuurlijk wel een geporte PS3 game.
Verbaast me niet dat daar heel veel valt te optimaliseren.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 26-10-2020 16:51 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YakuzA schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:50:
[...]
De originele Last of Us is natuurlijk wel een geporte PS3 game.
Verbaast me niet dat daar heel veel valt te optimaliseren.
Ja, maar waarom dan nu ineens pas ? Elke developer zal wel beamen dat een performance winst van 500% gewoon fenomenaal is, en lijkt me bizar dat ze nu met de PS5 nu pas iets gevonden hebben waarvan ze dachten 'hey, laat ons dat ook maar op de PS4 doen' en daarmee dergelijke winst behalen.

Ik hoop dat Digital Foundry er eens zal in duiken, want dit benieuwt me echt wel enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Twixie schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:22:
[...]

Ja, maar waarom dan nu ineens pas ? Elke developer zal wel beamen dat een performance winst van 500% gewoon fenomenaal is, en lijkt me bizar dat ze nu met de PS5 nu pas iets gevonden hebben waarvan ze dachten 'hey, laat ons dat ook maar op de PS4 doen' en daarmee dergelijke winst behalen.

Ik hoop dat Digital Foundry er eens zal in duiken, want dit benieuwt me echt wel enorm.
Bij de laatste normale patch voor last of us remastered in 2017 had Sony natuurlijk nog niet die Oodle licentie voor al zijn gamestudios.

Waarom ze het nu ineens wel belangrijk genoeg vinden om een patch uit te brengen benieuwd mij ook idd.
Kan me niet voorstellen dat DF er niet binnen 24 uur een item voor maakt 8)

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 26-10-2020 17:45 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YakuzA schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:44:
[...]
Bij de laatste normale patch voor last of us remastered in 2017 had Sony natuurlijk nog niet die Oodle licentie voor al zijn gamestudios.
Die theorie is al ontkracht omdat de patch blijkbaar behoorlijk klein was. Mochten alle textures, assets, etc... opnieuw gecomprimeerd zijn, zouden die ook allemaal terug moeten gedownload worden.

Ik vind het overigens ook wel opvallend dat het enkel maar een obscure Spaanse YouTuber is die hierop gevallen is. Load times die 70 tot 90% korter zijn dan voorheen moet iedereen toch onmiddellijk opvallen ? Maar ik heb nog geen enkele andere bevestigingen gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb eens zelf getest. Bij mij duurt het opstarten van een nieuw spel in The Last Of Us v1.10 zo’n 50”. In v1.11 nog slechts 14”. Dit is bij mij met een PS4 Pro met game op externe HDD. Wellicht hebben die Spanjaarden getest met een gewone PS4 die met interne HDD nog trager is.

Het bizarre is dat de update echt binnen enkele seconden gedownload én geïnstalleerd is. Idem voor GoW3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:30

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat is de store gaar momenteel. Het ziet er gelikt uit hoor, maar waar is nu bijv. mijn wensenlijst gebleven?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Jorgen schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:43:
Wat is de store gaar momenteel. Het ziet er gelikt uit hoor, maar waar is nu bijv. mijn wensenlijst gebleven?
In de kliko, komt niet meer terug hebben ze gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

RubenSaurus schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:00:
[...]

In de kliko, komt niet meer terug hebben ze gezegd
Echt? Wat een bagger.
Dat stimuleert niet dat ik games wil kopen op deze manier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartkijker
Jorgen schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 02:55:
[...]

Echt? Wat een bagger.
Dat stimuleert niet dat ik games wil kopen op deze manier
Kleine tip 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:33
Jorgen schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:43:
Je kunt de oude store nog benaderen via deze link: https://store.playstation.com/nl-nl/home/games?smcid=psapp

Maar volgens mij wordt die binnenkort ook veranderd.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Ik krijg vrijwel iedere keer dat ik de store gebruik de melding dat ik m'n credit card gegevens moet invullen om verder te gaan (vervaldatum en security code). Ook al wil ik gewoon via iDeal betalen. Of zelfs bij de maandelijkse gratis games downloaden, of het updaten van een gratis app. Is het mogelijk om dit ergens uit te schakelen? Zeer irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

yinx84 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:41:
Ik krijg vrijwel iedere keer dat ik de store gebruik de melding dat ik m'n credit card gegevens moet invullen om verder te gaan (vervaldatum en security code). Ook al wil ik gewoon via iDeal betalen. Of zelfs bij de maandelijkse gratis games downloaden, of het updaten van een gratis app. Is het mogelijk om dit ergens uit te schakelen? Zeer irritant!
Weet je zeker dat je niet op een Sudanese lookalike site zit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-08 07:58

djfrankel

It's a trap!

Twixie schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 20:22:
Heb eens zelf getest. Bij mij duurt het opstarten van een nieuw spel in The Last Of Us v1.10 zo’n 50”. In v1.11 nog slechts 14”. Dit is bij mij met een PS4 Pro met game op externe HDD. Wellicht hebben die Spanjaarden getest met een gewone PS4 die met interne HDD nog trager is.

Het bizarre is dat de update echt binnen enkele seconden gedownload én geïnstalleerd is. Idem voor GoW3.
Ik ben ook wel erg benieuwd wat er voor zorgt dat er zo'n verbetering plaatsvind. Los daar van, hoop ik dat Days Gone ook wat van deze verbeteringen krijgt, want het opstarten van die game duurt ook eeuwen. (Het speelt daarna wel heerlijk, beetje Freakers afknallen of besluipen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

yinx84 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:41:
Heb ik ook, ligt er aan dat je geen static ip hebt mogelijk (las ik ergens).

En nee geen Sudanese look-a-like site, reguliere playstation-store op de Ps4 ;).

Zal nog even een paar dagen moeten wachten voor ik het weer moet ik voeren, mijn Ps4 Pro HDD is half overleden... opstarten duurt een minuut of 5 en een game laden HOOOOO MAAAR! Overmorgen komt de nieuwe schijf binnen. Via Amazon.de een leuke 2tb SSD op de kop getikt voor €180 in de aanbieding. Prima prijs een 2tb (S)HDD is ook al gauw rond de €100 euro dus tjah die meer prijs neem ik maar even voor lief, dan schieten games zoals RDR2, Destiny2 e.d. wat meer op hopelijk :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalim
Raem schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:54:
[...]

Je kunt de oude store nog benaderen via deze link: https://store.playstation.com/nl-nl/home/games?smcid=psapp

Super bedankt man! Heb even snel mijn wishlist gescreenshot voordat dit ook weer weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcellus78
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-09-2024
Voor de meeste misschien niet ontgaan is er een nieuwe firmware uitgerold voor de ps4 (pro). Alle verhalen over de ps5 en de laadtijden (nieuwe compressie techniek) + speciaal ontwikkelde ssd om laadtijden tot zo laag mogelijk te verminderen. Heb ik een nieuwe vraag (en ja de vraag of een ssd ter vervanging van een hdd in de ps4 (pro) nut heeft) Nog meer voordelen na de firmware update van de ps4 (pro) die de zelfde compressie techniek toepast? Hebt natuurlijk ook de content op YouTube gezien, deze waren uit 2019. En gelooft net als ieder op dit forum dat een ssd nou eenmaal sneller is. (logisch ook) dit behoeft geen uitleg. Maar was benieuwd heeft iemand al een ssd in z'n ps4 pro gedaan en merkt buiten het voordeel kwa snelheid nu nog een verdere verbetering?
En dan rijst de vraag waarom zou ik met mijn ps4 pro met ssd van 1tb met nieuwe compressie en 4k gaming op m'n lg55c9pla nog voor de ps5 gaan. Lijkt mijn geen enorme stap zijn. Voor de normale ps4 naar ps5 uiteraard wel. 😉

Dit past prima in het algemene PS4 topic, dus de draadjes maar samengevoegd.

[ Voor 4% gewijzigd door Geronimous op 06-11-2020 12:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Raem schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:54:
[...]

Super! Hier is mijn wensenlijst nog intact. Ga ik meteen morgen alles overzetten naar psprices :) (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Laatst online: 10-09 15:55
Behalve de laadtijden in een game levert een SSD geen voordeel op in een ps4 pro, het is zover ik kon zien niet zo dat de graphics opeens mooier zijn ;)

En bij een PS4 OG en SLIM is er erg weinig verschil tussen de HDD en een SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Ik heb ter vervanging van een defecte hdd een ssd besteld voor mijn ps4pro. Lang niet alle games gaan die compressie techniek gebruiken, enkel een selectie firstparty games.

Zonder de patch gaan rdr2 en destiny2 bijvoorbeeld er al op vooruit, we zullen zien of dit met de patch nog beter gaat worden. Ik hoop van wel, zo kan de 4pro nog een jaartje of wat langer mee tot er een leuke ps5 aanbieding is ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 22:08
Marcellus78 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 00:35:
En dan rijst de vraag waarom zou ik met mijn ps4 pro met ssd van 1tb met nieuwe compressie en 4k gaming op m'n lg55c9pla nog voor de ps5 gaan. Lijkt mijn geen enorme stap zijn. Voor de normale ps4 naar ps5 uiteraard wel. 😉
Je staart je nu enkel blind op de SSD.. De hardware an sich van de PS5 is zoveel sneller dan de PS4 (en Pro) dat enkel het vergelijken van een zelfde opslagtechniek(welke eigenlijk ook niet te vergelijken is..) niet op gaat.

Als jij de nieuwere games wil blijven spelen op je PS4 Pro is dat zeer zeker mogelijk, echter bedenk dat wel dat alle next-gen foefjes (Raytracing bijv.) niet altijd zullen werken op je PS4. Maar je zult zeker bij cross-gen titels minder verschil zien dan PS5/Next gen only games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 15:35
Zonde om een SSD voor een PS4 aan te schaffen die de trim functie toch niet gebruikt.
Koop dan voor het geld meer opslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
tl;dr; Is Shadow of Mordor GOTY edition PS4 op basis van 't schijfje, of op basis van een key in het boekje in de case?

Langere versie: Ik heb gezocht me google maar ik eindig op cd-key verkoop sites, ook kan geen site vinden waar deze informatie bv. per spel gestructureerd terug te vinden is. Het geval wil dat ik ooit een tweedehands Fallout 4 GOTY heb gekocht, maar blijkbaar werd daar de GOTY edition geactiveerd dmv een code in 't boekje. Die fout maak ik graag niet nog een keer :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalim
Arie- schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:51:
tl;dr; Is Shadow of Mordor GOTY edition PS4 op basis van 't schijfje, of op basis van een key in het boekje in de case?

Langere versie: Ik heb gezocht me google maar ik eindig op cd-key verkoop sites, ook kan geen site vinden waar deze informatie bv. per spel gestructureerd terug te vinden is. Het geval wil dat ik ooit een tweedehands Fallout 4 GOTY heb gekocht, maar blijkbaar werd daar de GOTY edition geactiveerd dmv een code in 't boekje. Die fout maak ik graag niet nog een keer :).
https://www.reddit.com/r/...um=&utm_content=post_body

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcellus78
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-09-2024
Zing het nog wel even uit met de ps4 pro, sowieso eerst een nieuwe gpu voor m'n pc. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Top thanks, ik was met zoeken denk ik te gericht op de cdkey ipv op de dlc.

Edit: even voor volledigheid een quote uit z'n linkje.
It's all on the disc, even better, if you're a trophy hunter, it has it's own trophy list separate from the first Base game, a fun and easy couple of plats.
Al 't materiaal staat dus op de schijf, je bent niet afhankelijk van een cdkey gedrukt in een boekje.

[ Voor 68% gewijzigd door Arie- op 29-10-2020 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
dm-dutchman schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 06:49:
Behalve de laadtijden in een game levert een SSD geen voordeel op in een ps4 pro, het is zover ik kon zien niet zo dat de graphics opeens mooier zijn ;)

En bij een PS4 OG en SLIM is er erg weinig verschil tussen de HDD en een SSD
Niet helemaal waar. Er zijn games die baat hebben bij een SSD om sneller textures in te laden. Zit je niet tegen textureloze zaken aan te gluren, waardoor een game er wel degelijk beter uit kan zien. Niet wereldschokkend natuurlijk en wat mij betreft geen investering in een SSD waard, maar toch.

Verder is de I/O van de pro niet optimaal om de snelheid van een SSD volledig te benutten. Die van de PS4 is nog veel trager.

[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 29-10-2020 08:37 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
frank131331 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:05:
[...]
Als jij de nieuwere games wil blijven spelen op je PS4 Pro is dat zeer zeker mogelijk, echter bedenk dat wel dat alle next-gen foefjes (Raytracing bijv.) niet altijd zullen werken op je PS4. Maar je zult zeker bij cross-gen titels minder verschil zien dan PS5/Next gen only games.
"Niet altijd" kun je wel vervangen voor "nooit"

Dat crytek softwarematige RT in de crysis remaster mogelijk heeft gemaakt voor de onex en pro wil niet zeggen dat dit gangbaar wordt. Softwarematige RT is een ding in de Crytek engine die maar heel weinig wordt gebruikt. Kan me ook voorstellen dat Sony verplicht stelt dat RT alleen op de PS5 versies van crossgen games beschikbaar mag komen. Toch een beetje een USP voor de next gen consoles.

Pagina: 1 ... 173 ... 180 Laatste

Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.