Heb me gisteren Ghost of Tsushima gekocht en gisteravond eens opgestart op mijn OLED. Merkte gisteren redelijk snel dat er regelmatig een witte flits op het scherm voorkomt, soms eventjes zwart beeld en het HDR logo dat opnieuw rechtsboven verschijnt. Is dit een gekend probleem of is de kans groter dat het aan de versterker/TV/Kabel ligt ?
Ik ben dit issue in het GoT topic niet tegengekomen en heb het zelf ook niet gezien.
Wellicht even de kabels nalopen?
Wellicht even de kabels nalopen?
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Uitermate slecht verhaal waarin gewoon de hele boel bij elkaar wordt gegokt. Dark Souls Trilogy... I don't think so, Tim...DarkSide schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:39:
PS+ Games oktober?
Geen idee of het waar is. Maar kwam deze al eerder tegen als waarschijnlijk.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Wel een beetje een onzin-introDarkSide schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:39:
PS+ Games oktober?
Geen idee of het waar is. Maar kwam deze al eerder tegen als waarschijnlijk.
De reeds bestaande PS4 games in PS+ zijn eigenlijk geen exclusieve games voor PS4, want die gaan ook (bijna) allemaal op de PS5 werken. Bovendien weten we nog helemaal niet wat ze met de maandelijkse games gaan doen voor de PS5. Gezien ze al met de PS+ Collection komen voor de PS5, gok ik er eigenlijk op dat er niets gaat veranderen qua maandelijkse games, dus geen PS5 games voorlopig.Sony gaat nog één keer PlayStation Plus games onthullen voordat de PlayStation 5 release op 19 november een feit is. Welke games zullen de laatste exclusieve PS Plus games voor de PS4, worden voordat de PS5 zich bij dit abonnement aansluit? .
EDIT: in de commentaren onder het artikel, zijn er ook die denken/zich afvragen of het de laatste maand is dat we PS4 games zullen krijgen. Volgens mij is daar toch niets over gecommuniceerd, en het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat dat het geval zou zijn. Ook de PS3 heeft nog ettelijke jaren PS+ games gekregen na de launch van de PS4.
[ Voor 14% gewijzigd door Twixie op 25-09-2020 11:06 ]
Lijkt me niet dat ze nu ineens geen PS4 games meer gaan aanbieden inderdaad. Al was het maar omdat niet de hele userbase in november over kan stappen naar een PS5. Ook dat van 'nog een keer onthullen voordat' is bullshit want dan zouden er in November dus geen PS+ games meer zijn?
lekker wegblijven bij dit soort halfbakken 'journalistiek'
Mafia Definitive Edition valt net op de mat, mijn laatste PS4 game en dan gaat ie de deur uit
Ze kunnen toch juist spellen uit de ps4 collectie weg blijven geven, die zijn immers ook op de ps5 te spelen.Twixie schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:04:
[...]
Wel een beetje een onzin-intro
[...]
De reeds bestaande PS4 games in PS+ zijn eigenlijk geen exclusieve games voor PS4, want die gaan ook (bijna) allemaal op de PS5 werken. Bovendien weten we nog helemaal niet wat ze met de maandelijkse games gaan doen voor de PS5. Gezien ze al met de PS+ Collection komen voor de PS5, gok ik er eigenlijk op dat er niets gaat veranderen qua maandelijkse games, dus geen PS5 games voorlopig.
EDIT: in de commentaren onder het artikel, zijn er ook die denken/zich afvragen of het de laatste maand is dat we PS4 games zullen krijgen. Volgens mij is daar toch niets over gecommuniceerd, en het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat dat het geval zou zijn. Ook de PS3 heeft nog ettelijke jaren PS+ games gekregen na de launch van de PS4.
Heb al even gezocht op "koptelefoon", maar kan mijn budget antwoord nog niet vinden. Enkele opmerkingen vooraf:
- Geen diehard gamer
- We spelen sinds kort met een klein groepje vrienden Warzone
- Dit is voor het eerst dat ik met headset/microfoon speel, dat maakt het leuk met een groepje vrienden
- Ik gebruik oude bedrade in-ear oordopjes, waarbij van eentje het rubbertje mist. Het werkt, maar is niet zoals het hoort natuurlijk.
- Ik heb een tijdje terug voor 8eu deze(https://www.amazon.de/dp/B07YDJP8CW/?tag=funtechvip0f-21) oordopjes gekocht. Gewoon voor de gein, niet specifiek voor Warzone. Geluid is echt prima, maar switchen tussen apparaten is wel een gedoe en ik krijg ze (nog) niet gekoppeld aan mij PS4.
Kortom, ik wil graag een headset voor het gamen. Het moet budget, want gamen doe ik het liefst zonder headset. Echter met Warzone is het handig als je met elkaar kunt communiceren. We spelen maar weinig en ik wellicht over een maandje of wat helemaal niet meer.
Ik zoek dus een budget on/over ear headset voor 10 á 20eu. Dat is natuurlijk geen geld, maar de Bomow bluetooth oordopjes zijn echt briljant voor die 8eu. Zoiets moet er toch ook zijn in on/over ear uitvoering, het liefst met bluetooth.
Ik heb nu de AKG K72 gevonden https://www.bax-shop.nl/s...oten-studio-hoofdtelefoon
Schijnen qua geluidskwaliteit prima te zijn, maar is met 38eu boven het gestelde budget (maar is wel de goedkoopste optie die ik tegen kom), is bedraad en heeft geen microfoon. Alle andere opties die ik vind zijn toch een stuk duurder. Als er wel een microfoon in gezeten had was het wellicht een goede optie geweest.
Andere optie, die ik in dit topic vond, is de KZ Ate via ome Ali. Prima geluidskwaliteit en een microfoon, maar in-ear ipv over/on-ear en ook bedraad.
Iemand nog suggesties?
- Geen diehard gamer
- We spelen sinds kort met een klein groepje vrienden Warzone
- Dit is voor het eerst dat ik met headset/microfoon speel, dat maakt het leuk met een groepje vrienden
- Ik gebruik oude bedrade in-ear oordopjes, waarbij van eentje het rubbertje mist. Het werkt, maar is niet zoals het hoort natuurlijk.
- Ik heb een tijdje terug voor 8eu deze(https://www.amazon.de/dp/B07YDJP8CW/?tag=funtechvip0f-21) oordopjes gekocht. Gewoon voor de gein, niet specifiek voor Warzone. Geluid is echt prima, maar switchen tussen apparaten is wel een gedoe en ik krijg ze (nog) niet gekoppeld aan mij PS4.
Kortom, ik wil graag een headset voor het gamen. Het moet budget, want gamen doe ik het liefst zonder headset. Echter met Warzone is het handig als je met elkaar kunt communiceren. We spelen maar weinig en ik wellicht over een maandje of wat helemaal niet meer.
Ik zoek dus een budget on/over ear headset voor 10 á 20eu. Dat is natuurlijk geen geld, maar de Bomow bluetooth oordopjes zijn echt briljant voor die 8eu. Zoiets moet er toch ook zijn in on/over ear uitvoering, het liefst met bluetooth.
Ik heb nu de AKG K72 gevonden https://www.bax-shop.nl/s...oten-studio-hoofdtelefoon
Schijnen qua geluidskwaliteit prima te zijn, maar is met 38eu boven het gestelde budget (maar is wel de goedkoopste optie die ik tegen kom), is bedraad en heeft geen microfoon. Alle andere opties die ik vind zijn toch een stuk duurder. Als er wel een microfoon in gezeten had was het wellicht een goede optie geweest.
Andere optie, die ik in dit topic vond, is de KZ Ate via ome Ali. Prima geluidskwaliteit en een microfoon, maar in-ear ipv over/on-ear en ook bedraad.
Iemand nog suggesties?
Sterk verhaal inderdaad, dat zou mensen er eerder van weerhouden om Demon’s Souls bij release te kopen omdat ze in één klap honderden uren aan Souls te spelen hebben.spaceboy schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:49:
[...]
Uitermate slecht verhaal waarin gewoon de hele boel bij elkaar wordt gegokt. Dark Souls Trilogy... I don't think so, Tim...
Man of Medan zie ik wel gebeuren, en zou ik ook wel leuk vinden, typisch zo’n game die ik het niet waard vind om te kopen maar toch graag eens zou doorspelen.
[ Voor 16% gewijzigd door SD5k op 25-09-2020 12:42 ]
Doe mij Knack 2 maar, die staat al een tijdje op mijn "die-wil-ik-spelen-maar-ik-wacht-wel-tot-ie-in-de-Plus-komt" lijstje
Inderdaad, dat is nog een andere reden waarom ze gewoon PS4 games gaan blijven weggeven, en kan ook een reden zijn waarom ze minder druk gaan krijgen om al native PS5 games te gaan weggeven.dutchgio schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 12:32:
[...]
Ze kunnen toch juist spellen uit de ps4 collectie weg blijven geven, die zijn immers ook op de ps5 te spelen.
Ik bedoel maar, dat artikel begon heel onzinnig met te suggereren dat het de laatste maand is dat we games voor PS4 zullen krijgen. Het was misschien ook niet als dusdanig bedoeld, maar wel redelijk lullig verwoord. Ik zie totaal niet in waarom oktober een soort 'laatste maand' zou zijn voor eender wat PS+. Meer zelfs, ik zie november ook totaal niet te verschillen, en we gaan ook weer gewoon 2 PS4 games krijgen, die dan ook wel op de PS5 te spelen zullen zijn.
Hoe bevalt die? Ik ben ook aan het twijfelen of ik nog iets ga halen op PS4 of toch maar geld te besteden aan PS5 games. Van de meeste reviews heb ik begrepen dat het wel de moeite is maar dat er precies iets is met de combat?s0kkie schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:51:
Mafia Definitive Edition valt net op de mat, mijn laatste PS4 game en dan gaat ie de deur uit
Heb deel 2 destijds gespeeld en vond het geweldig. Deel 3 niet geïnteresseerd in maar deel 1 wil ik toch proberen. Belangrijk voor mij: geen/nauwelijks bugs, meeslepend en geen stroeve gameplay.
[ Voor 31% gewijzigd door Elazz op 25-09-2020 21:37 ]
Ik vind ‘m echt tof. Graphics zijn goed, de details in de wereld waardoor het allemaal meer leeft dan de oude delen, het verhaal was ik gelukkig vergeten toen ik het origineel voor het laatst speelde in 2002 dus alles is weer verrassend voor mijElazz schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:35:
[...]
Hoe bevalt die? Ik ben ook aan het twijfelen of ik nog iets ga halen op PS4 of toch maar geld te besteden aan PS5 games. Van de meeste reviews heb ik begrepen dat het wel de moeite is maar dat er precies iets is met de combat?
Heb deel 2 destijds gespeeld en vond het geweldig. Deel 3 niet geïnteresseerd in maar deel 1 wil ik toch proberen. Belangrijk voor mij: geen/nauwelijks bugs, meeslepend en geen stroeve gameplay.
De animaties zijn wel wat houterig dus dat werkt soms in combat niet heel vloeiend maar ik zie verder niks negatiefs in de combat.
Voor 40 euro is het gewoon een prima game en gelukkig ook geen bugs (Mafia 2 remaster van 4 maanden geleden zat er wel vol mee).
Dank voor je review, ook maar aangeschaft 👍 zelf nooit gespeeld toendertijd, dus ik ga er lekker fris in😎s0kkie schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:05:
[...]
Ik vind ‘m echt tof. Graphics zijn goed, de details in de wereld waardoor het allemaal meer leeft dan de oude delen, het verhaal was ik gelukkig vergeten toen ik het origineel voor het laatst speelde in 2002 dus alles is weer verrassend voor mij
De animaties zijn wel wat houterig dus dat werkt soms in combat niet heel vloeiend maar ik zie verder niks negatiefs in de combat.
Voor 40 euro is het gewoon een prima game en gelukkig ook geen bugs (Mafia 2 remaster van 4 maanden geleden zat er wel vol mee).
Mooi zoethoudertje tot 19 november 😄
Jammer dat het geen ‘remastered’ uitgave is. Deze uitgave is gewoon een directe port van de PS2 uitgave zonder verbeteringen.Raem schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:35:
[Afbeelding]
Fahrenheit krijgt een fysieke release eind november.
[ Voor 12% gewijzigd door Ike. op 26-09-2020 11:47 ]
Hebben jullie enig idee wat je bij Game Mania krijgt voor een kale PS4 Pro? Probeer even in te schatten wat een goede prijs is op Marktplaats, aangezien hij in allerlei configuraties wordt aangeboden daar (meerdere controllers, games, etc).
Thanks!
Thanks!
Al contact met GameMania opgenomen?
Ik gok zo rond de €150, totaal nergens op gebaseerd trouwens
[ Voor 52% gewijzigd door Superkiwi op 26-09-2020 18:58 ]
Nee, anders had ik het wel gewetendvdkiwi schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 18:55:
Al contact met GameMania opgenomen?
Vandaag bij de Mediamarkt Last of us 2 voor maar 32 euro:
pricewatch: The Last of Us: Part II, PS4
Thanks. Vanmorgen gereserveerd en net opgehaald. Reserveren was eigenlijk niet nodig want in de winkel stonden er zeker 50.yorroy schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:29:
Het is de remastered versie uit 2016. Maar waarom ze die Remastered noemen is me een compleet raadsel.Ike. schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:45:
[...]
Jammer dat het geen ‘remastered’ uitgave is. Deze uitgave is gewoon een directe port van de PS2 uitgave zonder verbeteringen.
200 momenteel. https://www.gamemania.nl/info/verhoogde-inruilwaarde-consolepipapaulus schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 19:02:
[...]
Nee, anders had ik het wel gewetenWilde mijn PS4 net op MP zetten, dus vandaar mijn nieuwsgierigheid.
Verwijderd
Aanrader voor mensen die nog een leuke free to play timesink zoeken.
Heb al even gespeeld. Mooie stijl met soms wat performance issues op PS4 Pro.
Ziet er grappig uit. Is het single player of multi?Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:24:
[YouTube: Genshin Impact - Launch Trailer | PS4]
Oja goede tip, maar even prijs alert van 15 euro ingesteldyorroy schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:29:
Voorlopig vermaak ik me nog opperbest met Death Stranding.
Ironisch genoeg vind ik fetch-quests nu minder vervelend aangezien je een pakketjesbezorger speelt haha.

[ Voor 18% gewijzigd door Jelloz op 29-09-2020 17:07 ]
Verwijderd
Single maar dacht wel met soort van multi optie waarbij je mensen kunt uitnodigen om samen te spelen.Tarz schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:35:
[...]
Ziet er grappig uit. Is het single player of multi?
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 16:59
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Vanavond Days Gone uitgespeeld toch wel een vette game met leuk verhaal. 1x een bug tegengekomen waardoor ik de game moeat herstarten helaas wel veel framedrops.
Heb er behoorlijk wat uren inzitten, maar heb nog geen 1 kamp op lvl3 en dus mijn bike ook nog niet max upgraded, ik denk ook niet dat ik nog de motivatie heb om zonder storyline door te spelen.
Denk dat ik nu God of War maar eens moet kopen, heb ik destijds overgeslagen.
Heb er behoorlijk wat uren inzitten, maar heb nog geen 1 kamp op lvl3 en dus mijn bike ook nog niet max upgraded, ik denk ook niet dat ik nog de motivatie heb om zonder storyline door te spelen.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Als je adventure rank 16 aantikt kan je de game coop spelen, dit is ongeveer een uurtje of 9 a 10 spelen voor je deze rank bereikt. Game is echt een aanrader, ben sinds release echt non stop aan het spelen. Is een echte anime breath of the wild ditTarz schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:35:
[...]
Ziet er grappig uit. Is het single player of multi?
Untitled Goose Game met onlangs toegevoegde local co-op is bijzonder vriendinvriendelijk, weet ik sinds gisteravond. Aanrader wel.
God of War zit straks in PS+ collection, zonde om deze nu te kopen.Chaoss schreef op woensdag 30 september 2020 @ 00:52:
Vanavond Days Gone uitgespeeld toch wel een vette game met leuk verhaal. 1x een bug tegengekomen waardoor ik de game moeat herstarten helaas wel veel framedrops.
De Plus games van oktober:
Vampyr en Need For Speed Payback.
https://www.budgetgaming....-oktober-zijn-bekend.html
- Chaoss
De collection gaat een meerprijs zijn op de gewone PS+ toch? kheb niet de behoefte aan een extra abbo, de meeste games uit de collection heb ik al gespeeld.Segafreak83 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:50:
[...]
God of War zit straks in PS+ collection, zonde om deze nu te kopen.
De meerprijs is de PS5, de collection komt beschikbaar binnen je normale PS+. Maar enkel voor PS5 bezitters.Chaoss schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:38:
[...]
De collection gaat een meerprijs zijn op de gewone PS+ toch? kheb niet de behoefte aan een extra abbo, de meeste games uit de collection heb ik al gespeeld.
Voor zover bekend is, zijn die games beschikbaar als je PS+ hebt èn een PS5Chaoss schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:38:
[...]
De collection gaat een meerprijs zijn op de gewone PS+ toch? kheb niet de behoefte aan een extra abbo, de meeste games uit de collection heb ik al gespeeld.
- Chaoss
Oh dan wacht ik daar nog even oo, nice!
Was benieuwd naar de NFS, maar als ik de review van pushsquare zie, moet ik niet teveel hoop hebben:dvdkiwi schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:36:
De Plus games van oktober:
We’re not sure about The Fast and the Furious, but Need for Speed Payback sure will make you furious fast. Ghost Games has spent two years tuning up EA’s flagship racing brand following 2015’s disappointing reboot, but it hasn’t made much progress – in fact, an abhorrent monetisation model means that it’s actually gone backwards. You’re left with a bang average racer that’s been banged up by businessmen.

https://www.pushsquare.co...s4/need_for_speed_payback
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Volgens mij is die na release best verbeterd en in ieder geval een aantal van de kritiekpunten verholpen... Ik heb er in ieder geval best lol mee gehad en heb hem uitgespeeld (een jaar na release of zo via EA access).YakuzA schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:15:
[...]
Was benieuwd naar de NFS, maar als ik de review van pushsquare zie, moet ik niet teveel hoop hebben:
[...]
![]()
Gamertag: FinrazielNL
Mwa, vond NFS Payback wel redelijk.
Is zeker de moeite om gewoon eens door de campaign te spelen.
Ach, gratis, dus ik vind het wel prima. Laatste NFS die ik speelde waren Underground 1 en 2. Ooit nog wel eens op de X360 begonnen met Most Wanted maar daar kwam ik niet echt in. Als de campaign een beetje vermakelijk is vind ik dat wel prima zat.
En Vampyr lijkt me gewoon best leuk. Het is dan wel geen Vampire The Masquerade maar ach.
En Vampyr lijkt me gewoon best leuk. Het is dan wel geen Vampire The Masquerade maar ach.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Het is een aardige arcade racer. Het is alleen geen 60 piek waardYakuzA schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:15:
[...]
Was benieuwd naar de NFS, maar als ik de review van pushsquare zie, moet ik niet teveel hoop hebben:
[...]
![]()
Ben benieuwd dan, zal em volgende week eens beoordelenAnton.net schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:20:
Mwa, vond NFS Payback wel redelijk.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Die actie liep tot 30-09 helaas.
Ah niet gezien dat er een einddatum aan zat. Het is sowieso te weinig wat ze er voor geven. Enig voordeel is dat je al het gezeur van marktplaats verkoop niet hebt.
[ Voor 9% gewijzigd door RaijRaij op 02-10-2020 09:48 ]
Ben nu crash bandicoot 4 aan het spelen. Geen HDR helaas En zijn de graphics achteruit gegaan na de hd trilogy? Verder voelt het weer vanouds aan (positief)
zijn er nog mensen die gewoon hun playstation 4 blijven gebruiken of stappen jullie allemaal over? Ik ben nog heel erg blij met m’n pro maar heb deze ook pas maand of 3.☺️
Echt een hele toffe game imo. Ik ben zo blij verrast.. dacht van meh: download het wel even. inmiddels al 25 uur oid er in zitten.Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:24:
[YouTube: Genshin Impact - Launch Trailer | PS4]
De stijl moet je wel liggen denk ik maar mij ligt het.
Voorlopig blijf ik bij de 4 Pro . Ten eerste is GT7 nog lang niet uit en ik koop altijd liever de eerste revised version, zodat de meeste kinderziekten van het eerste model verholpen zijn. Zodra GT7 uit is, zal die wel gebundeld worden met een PS5 (Pro) en dan ga ik overstappen. Hopelijk dan ook een zwarte versie.elaho schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:34:
zijn er nog mensen die gewoon hun playstation 4 blijven gebruiken of stappen jullie allemaal over? Ik ben nog heel erg blij met m’n pro maar heb deze ook pas maand of 3.☺️
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Ik blijf ook gewoon poosje bij de pro. Wacht wel tot er een leuke aanbieding is.elaho schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:34:
En dan gaat de Pro uiteindelijk naar de slaapkamer en de PS3 gaat naar mijn werk
[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 03-10-2020 09:19 ]
Zo, aangezien ik achter het net gevist heb voor de PS5 kan ik nog wat van de back-catalog wegwerken. Op zich dus niet verkeerd 😃
Ben nu bezig met AC 4 Black Flag. Eerst was het wat wennen ivm de graphics (heb Origins al gespeeld), maar na een mum van tijd merkte ik het zelfs niet meer. Ben nu echt aan het genieten van een cross-gen game van de vorige generatie. Zo zie je maar dat gameplay toch belangrijker blijft dan graphics 😃
Niet dat het er slecht uitziet hoor, in tegendeel. Het water en weer, de schaduwen op de zeebodem van het ondiepe water + reflectie op het wateroppervlak. Echt cool gedaan en heel veel detail. Had nooit gedacht dat deze atypische AC me zo zou bevallen.
Ben nu bezig met AC 4 Black Flag. Eerst was het wat wennen ivm de graphics (heb Origins al gespeeld), maar na een mum van tijd merkte ik het zelfs niet meer. Ben nu echt aan het genieten van een cross-gen game van de vorige generatie. Zo zie je maar dat gameplay toch belangrijker blijft dan graphics 😃
Niet dat het er slecht uitziet hoor, in tegendeel. Het water en weer, de schaduwen op de zeebodem van het ondiepe water + reflectie op het wateroppervlak. Echt cool gedaan en heel veel detail. Had nooit gedacht dat deze atypische AC me zo zou bevallen.
PSN: Zwartkijker
Hier een PS5 ge-preordered, maar dat wil helemaal niet zeggen dat ik ‘overstap’. De PS4 Pro verhuist gewoon naar de TV kamer en met BC komen hier nog niet snel PS5-only games in huis. Lekker vrijheid waar ik kan spelen.elaho schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:34:
Ik ga pas in het voorjaar over denk ik, sla veel releases eind dit jaar wel eventjes over ook. Vermaak me nog prima met mijn backlog en al mijn vrienden hebben ook geen pre-order staan dus zullen ook nog wel even door blijven gamen op de ps4.elaho schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:34:
Geen haast dus, voor het eerst eigenlijk hoor, alle afgelopen generaties was ik er op dag 1 bij.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Van de week Enola Holmes gekeken en kreeg ineens weer zin om Assassins Creed Syndicate te spelen. Dus vanmorgen weer eens met een nieuw game opgestart en stiekem toch best wel een fijne sfeer. Sowieso Evie FTW
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Haha, ik had exact hetzelfde jaJasphur schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:32:
Van de week Enola Holmes gekeken en kreeg ineens weer zin om Assassins Creed Syndicate te spelen. Dus vanmorgen weer eens weer eens met een nieuw game opgestart en stiekem toch best wel een fijne sfeer. Sowieso Evie FTW
Alleen had ik syndicate nog niet gespeeld... Maar hij staat nu geïnstalleerd om eens te proberen
Ik ga ook pas over op de PS5 ergens in het voorjaar/vakantiegeld periode. Wil namelijk meteen ook de tv upgraden. Dus even sparen is wel een must. En sowieso, die zoektocht naar een nieuwe tv…
Zeker doen. En als ik je een tip mag geven, speel gewoon lekker het verhaal met wat side missions en skip de collectables.Finraziel schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:34:
[...]
Haha, ik had exact hetzelfde ja
Alleen had ik syndicate nog niet gespeeld... Maar hij staat nu geïnstalleerd om eens te proberen
Ik ga ook nog niet gelijk at launch een next gen console (weet nog niet of ik bij Sony blijf) halen. Waarschijnlijk zijn ze toch niet meer te krijgen en ik heb ook nog een grote backlog op de PS4. En qua exclusieve launch games zie ik ook nog geen reden om gelijk op launch over te gaan eigenlijk. Miles Morales lijkt me wel leuk, Spider-Man was 1 van mijn favoriete games deze generatie maar die komt dus ook nog op de PS4. En Cyberpunk, misschien dat ik m bewaar, maar misschien dat ik die ook nog op de good old PS4 ga spelen als het een beetje soepel draait.
Ik heb een XSX besteld, en ga mijn PS4 pro er zeker naast houden, zeker aangezien ze hebben aangegeven dat horizon daar ook nog op te spelen zal zijn. Bovendien behoorlijk wat games in mn library die ik nog af en toe zal spelen (THPS remake bijvoorbeeld). Over een jaar of 2/3 koop ik er dan vast wel een PS5 bij.elaho schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:34:
psn: jagermeistertim
Deze week 3 games gekocht voor m’n ps4 pro. Heb cars racing gekocht, minecraft bedrock editie en grand teft auto 5 gekocht. Deze spellen kosten heel wat minder dan de ps5 games en dat is ook wel een groot voordeel.
Heb eindelijk Resident Evil 2 remake gespeeld, stond al lang op m'n backlog. Leuke game wel!
Ik heb de Claire run gedaan, en nu ook halfweg met die van Leon.
Binnenkort Resident Evil 3 maar eens oppikken.
Oh daar zeg je me wat. Ik heb een tijd geleden de Resident Evil bundel met 3, 4 en 5 gekocht maar nog niet echt mee begonnen. Het is weer herfstig, dus qua sfeer komt dat wel goed uit.Anton.net schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:50:
Heb eindelijk Resident Evil 2 remake gespeeld, stond al lang op m'n backlog. Leuke game wel!
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
4, 5 en 6 bedoel je waarschijnlijk. RE3 remake is de meest recente game in de serie, begin dit jaar uitgekomen.Vrijdag schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:49:
[...]
Oh daar zeg je me wat. Ik heb een tijd geleden de Resident Evil bundel met 3, 4 en 5 gekocht maar nog niet echt mee begonnen. Het is weer herfstig, dus qua sfeer komt dat wel goed uit.
Oh wacht, ja die bedoel ik inderdaad! Was al wel begonnen met deel 4 maar daar moet ik me grafisch even overheen zetten.SD5k schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:09:
[...]
4, 5 en 6 bedoel je waarschijnlijk. RE3 remake is de meest recente game in de serie, begin dit jaar uitgekomen.
Minecraft N00b vraag (ik speel het zelf nooit): ik heb vanochtend via de Store (op mijn telefoon) een pakket gekocht voor mij kids (Builders Pack). Maar hoe krijg je hiertoe toegang? Ik heb al bij Mijn Pakketten zitten zoeken, maar daar staat die niet bij. In de PS Store zelf is geen download knop te vinden en ook in de Minecraft store zelf vind ik niks als ik op Builders/Bouwers zoek.
Ik zie iets over het hoofd, maar wat?
Ik las hier dat je een Pack kan openen zodra je een nieuwe wereld opent?bram1984 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:47:
Minecraft N00b vraag (ik speel het zelf nooit): ik heb vanochtend via de Store (op mijn telefoon) een pakket gekocht voor mij kids (Builders Pack). Maar hoe krijg je hiertoe toegang? Ik heb al bij Mijn Pakketten zitten zoeken, maar daar staat die niet bij. In de PS Store zelf is geen download knop te vinden en ook in de Minecraft store zelf vind ik niks als ik op Builders/Bouwers zoek.
Ja ook geprobeerd, ik zie geen nieuwe pack helaas.Jasphur schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:01:
[...]
Ik las hier dat je een Pack kan openen zodra je een nieuwe wereld opent?
Vertel dan hoe het is gelukt
tot op heden blijft de pro staan, 5 zal der komen. Maar denk niet dit jaar, ook niet iedereen heeft 4 a 500euro liggen voor consoleelaho schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:34:

Hier blijft de Sony PlayStation 4 Pro ook, ik heb een heerlijk stil exemplaar en de Sony PlayStation 5 brengt nog geen game waarvan ik zeg die moet ik daarop spelen.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik blijf nog even bij mijn PS4elaho schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:34:
Nu bezig met Ghost of Tsushima.
Daarna ook nog Cyberpunk 2077.
Ik kijk wel als Horizon Forbidden West uitkomt of ik dan overstap op de PS5.
Misschien deze titel ook nog wel op PS4.
Je zal het niet graag horen, maar de kans lijkt me zeer groot dat dit gewoon als individuele DLC gezien wordt, zoals je ook vaak ziet met cosmetische items in sommige andere games. Zo'n DLC worden énkel gekoppeld aan het account die het aankoopt, en je moet ook helemaal niets gaan downloaden. Technisch is het dus niet eens DLC maar eerder een vlagje dat aan gezet wordt op jouw account.bram1984 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:47:
Gevolg: enkel jij zal die aankoop kunnen zien en gebruiken, maar je kinderen gaan er niets van te zien krijgen, laat staan gebruiken.
Als het een troost kan zijn: heb me hier zelf ook eens laten aan vangen met een DLC voor Star Wars Battlefront II. Er was een "Celebration Edition Upgrade" die met een hoop extra's kwam, en die ook meende voor iets nodig te hebben. Ik dacht, fijn, mijn zoontje gaat al die extra kostuums wel leuk vinden. Helaas pindakaas, want enkel op mijn eigen account waren die te zien, en mijn zoontje kreeg dus niets.
Eigenlijk is dit wel nog altijd een serieus hiaat in digitale aankopen. Het is gewoon onmogelijk vast te stellen of een aankoop enkel voor jou geldt, of ook te sharen valt met je familie-leden zoals dat het geval is met de games zelf of met échte DLCs.
Haha nou dit was het gelukkig niet. Kids spelen sowieso op mijn profiel (vooralsnog niet nodig geweest om ze restricties op te leggen) en ze spelen maar 2 of 3 games. Ik heb wel een wachtwoord ingesteld in de Store op aankopen.Twixie schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:53:
[...]
Je zal het niet graag horen, maar de kans lijkt me zeer groot dat dit gewoon als individuele DLC gezien wordt, zoals je ook vaak ziet met cosmetische items in sommige andere games. Zo'n DLC worden énkel gekoppeld aan het account die het aankoopt, en je moet ook helemaal niets gaan downloaden. Technisch is het dus niet eens DLC maar eerder een vlagje dat aan gezet wordt op jouw account.
Gevolg: enkel jij zal die aankoop kunnen zien en gebruiken, maar je kinderen gaan er niets van te zien krijgen, laat staan gebruiken.
Als het een troost kan zijn: heb me hier zelf ook eens laten aan vangen met een DLC voor Star Wars Battlefront II. Er was een "Celebration Edition Upgrade" die met een hoop extra's kwam, en die ook meende voor iets nodig te hebben. Ik dacht, fijn, mijn zoontje gaat al die extra kostuums wel leuk vinden. Helaas pindakaas, want enkel op mijn eigen account waren die te zien, en mijn zoontje kreeg dus niets.
Eigenlijk is dit wel nog altijd een serieus hiaat in digitale aankopen. Het is gewoon onmogelijk vast te stellen of een aankoop enkel voor jou geldt, of ook te sharen valt met je familie-leden zoals dat het geval is met de games zelf of met échte DLCs.
Maar goed, die "Builders Pack" bestaat dus uit 6 texture pakketten (1 skin, 5 bouwpakketten) die vervolgens los beschikbaar waren onder je pakketten. En dan ook nog eens met een vage gegenereerde code. Dus ik moest erop drukken en dan downloaden en pas dan kwam de naam erbij.
Ik ga direct over en heb al een pre-order lopen. Day one PS4 Pro hier. Die gaat naar boven voor de kids.elaho schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:34:
Op zich heb ik nog veel plezier van mijn Pro, maar de boel wordt steeds trager en als ik sommige laadtijden zie, dan kan ik niet wachten om dezelfde games gewoon op de PS5 te spelen. Gaat me bakken met tijd schelen.
Heb er nou zo'n 3 a 4 uur in zitten, maar het is toch niet mijn game ben ik bang. Ik vind vooral de combat eigenlijk gewoon strontvervelend. Het duurt veel te lang om vijanden te verslaan en (waarschijnlijk omdat ik het hele systeem niet interessant vind) ik heb best wat moeite met vijanden terwijl het niet uitdagend voelt... Alleen vervelend. En het lukt me lang niet altijd om alles met assassinations te doen. Bovendien zijn de controls duidelijk nog veel slechter dan ze in origins en Odyssey geworden zijn, ik zit echt veel vaker nog te godveren tegen mijn karakter dat hij/zij maar niet doet wat ik wil. Vreemd genoeg had ik dat in black flag niet, die heb ik laatst nog opnieuw gespeeld (hoewel ook niet helemaal tot het einde).Jasphur schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:50:
[...]
Zeker doen. En als ik je een tip mag geven, speel gewoon lekker het verhaal met wat side missions en skip de collectables.
Maar het was wel even leuk om door het oude Londen te banjeren
Update 8.00 komt vandaag uit:
https://blog.playstation....ate-8-00-launching-today/
Zowaar eens daadwerkelijk nieuwe functies en geen stabilteitsupdates, en dat lijkt meteen voor problemen te zorgen.
Naast dat het party systeem geen verbetering lijkt zijn er ook nogal wat issues met het aanmaken van zo'n party, het zien van je vriendenlijst en online gamen:
https://www.reddit.com/r/PS4/comments/jaxjlo/error_ws443696/
https://blog.playstation....ate-8-00-launching-today/
Zowaar eens daadwerkelijk nieuwe functies en geen stabilteitsupdates, en dat lijkt meteen voor problemen te zorgen.
Naast dat het party systeem geen verbetering lijkt zijn er ook nogal wat issues met het aanmaken van zo'n party, het zien van je vriendenlijst en online gamen:
https://www.reddit.com/r/PS4/comments/jaxjlo/error_ws443696/
Ik kreeg al het verwijt dat de wifi stuk is
Luister aardappel, de PS is bedraad aangesloten, dat is geen wifi...Maar voor kinderen is wifi synoniem met internetconnectie dat krijg je er maar niet uit
Luister aardappel, de PS is bedraad aangesloten, dat is geen wifi...Maar voor kinderen is wifi synoniem met internetconnectie dat krijg je er maar niet uit

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Met update 8.0 is de boel compleet stuk gegaan, parties werken alleen via message groep, vriendenlijst is niet meer te openen.
Lijkt wel alsof ze de boel niet getest hebben..
Lijkt wel alsof ze de boel niet getest hebben..
Werd helaas gedwongen om update 8.0 te installeren ... want ik was zo naïef om de nieuwe versie van Remote Play op mijn Mac te installeren. Die werkte niet met de oude firmware (geen verbinding meer, niet meer opnieuw kunnen linken).
Pas een halve dag later kwam 8.0 op mijn PS4 beschikbaar en nu werkt Remote Play in ieder geval wel weer ... Maar idd parties en vriendenlijst stuk
Pas een halve dag later kwam 8.0 op mijn PS4 beschikbaar en nu werkt Remote Play in ieder geval wel weer ... Maar idd parties en vriendenlijst stuk
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Heeft iemand al geprobeerd om 2FA in te stellen met de Authenticator app ipv SMS?
Ik krijg alleen maar de optie voor SMS, via de PSN website en ook op de PS4.
Ik krijg alleen maar de optie voor SMS, via de PSN website en ook op de PS4.
Verbaasd me dat niet meer mensen hiermee reageren, Ik ben zelf ook iemand die niet dag een gaat instappen (overigens ook geen xb.....ik ga wel mijn pc vernieuwen en wellicht ook gebruiken voor current gen gaming)bram1984 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:01:
[...]
Ik ga direct over en heb al een pre-order lopen. Day one PS4 Pro hier. Die gaat naar boven voor de kids.
Op zich heb ik nog veel plezier van mijn Pro, maar de boel wordt steeds trager en als ik sommige laadtijden zie, dan kan ik niet wachten om dezelfde games gewoon op de PS5 te spelen. Gaat me bakken met tijd schelen.
maar had verwacht toch wel meerdere mensen te zien die dat wel willen dan wel gaan doen, wellicht zitten die allemaal al in de ps5 topics....?
Overigens geen right or wrong qua keuzes wat mij betreft
pro's voor direct instappen:
-next gen gfx!
-meeste ps4 games laden idd sneller en sommigen hebben enhanced gfx
-nieuwe gadget altijd leuk
pro's voor wachten
- prijs doorgaans beter als je later instapt
- mogelijke kinderziektes gefixed
- meer keuze qua ps5 games
voor beide keuzes zijn vast nog meer voordelen te benoemen!
10 second ninja DONE
Ik wacht waarschijnlijk op de PS5 slim. Of in ieder geval tot de prijs wat gezakt is of tot er geen crossgen games meer op de PS4 komen die ik graag wil spelen.Sagat schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:18:
[...]
Verbaasd me dat niet meer mensen hiermee reageren, Ik ben zelf ook iemand die niet dag een gaat instappen (overigens ook geen xb.....ik ga wel mijn pc vernieuwen en wellicht ook gebruiken voor current gen gaming)
maar had verwacht toch wel meerdere mensen te zien die dat wel willen dan wel gaan doen, wellicht zitten die allemaal al in de ps5 topics....?
Overigens geen right or wrong qua keuzes wat mij betreft
pro's voor direct instappen:
-next gen gfx!
-meeste ps4 games laden idd sneller en sommigen hebben enhanced gfx
-nieuwe gadget altijd leuk
pro's voor wachten
voor beide keuzes zijn vast nog meer voordelen te benoemen!
Ja goede, ik vind het formaat van de ps5 (van de series x ook overigens) niet heel wenselijk, dus een slim zou mooi meegenomen zijn.maukoo schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:00:
[...]
Ik wacht waarschijnlijk op de PS5 slim. Of in ieder geval tot de prijs wat gezakt is of tot er geen crossgen games meer op de PS4 komen die ik graag wil spelen.
Ik moet wel eerlijk zijn, als er een paar games zijn die ik graag wil spelen en niet op een andere manier kan spelen dan kan ik snel omslaan

10 second ninja DONE
Dat heb ik ook, heb geen haast ik wacht wel even tot het allemaal weer wat rustiger is. Wellicht ook pas als er een slim versie is maar owee als GT7 gereleased wordt, dan moet ik hem hebben.
Het nieuwe Trophy systeem is halvelings live blijkbaar. Ik krijg mijn nieuw level wel te zien, maar ik zie dat iedereen gewoon het oude ster-logo heeft en nog niet die nieuwe icons voor levels.
Ik ben nu ineens 235 ipv 14. Ik vind het eigenlijk maar niets. Ik ben een occasionele gamer en zit dus al op 25% van het max level terwijl ik voorheen maar op 14% van het max. level zit. Lijkt dus dat ze vooral de lage levels nog veel sneller laten oplevelen. Vroeger vond ik het nog speciaal om een level omhoog te gaan, maar als je zelfs als occasionele speler omhoog gaat met een half dozijn trophies is er eigenlijk niets meer opwindend aan een level-up.
Ik ben nu ineens 235 ipv 14. Ik vind het eigenlijk maar niets. Ik ben een occasionele gamer en zit dus al op 25% van het max level terwijl ik voorheen maar op 14% van het max. level zit. Lijkt dus dat ze vooral de lage levels nog veel sneller laten oplevelen. Vroeger vond ik het nog speciaal om een level omhoog te gaan, maar als je zelfs als occasionele speler omhoog gaat met een half dozijn trophies is er eigenlijk niets meer opwindend aan een level-up.
Is allicht heel persoonlijk, maar wat is er überhaupt opwindend aan een 'level up'? Het is niet alsof je er concreet iets aan hebt / mee kan of zo.
Dat kan je natuurlijk doortrekken naar het gehele Trophy systeem. Voor sommigen is het compleet oninteressant en zijn ze enkel geinteresseerd in een game van start tot end te spelen. Anderen willen dan weer elke mogelijke trophy achieven om Platinum te bekomen. En nog anderen zijn zelfs bereid te cheaten of op zoek te gaan naar easy Platinums om hun trophy list te verrijken.Kwistnix schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 16:36:
[...]
Is allicht heel persoonlijk, maar wat is er überhaupt opwindend aan een 'level up'? Het is niet alsof je er concreet iets aan hebt / mee kan of zo.
Maar voor wie die levels wel een soort meta-trophies zijn, is het toch echt fijner als die slechts sporadisch voorkomen en niet wat ze er nu van gemaakt hebben. Ik heb nu dus level 200-something, en dat met maar 1500 trophies. Da's toch gewoon absurd ?
Ja, trophies halen doe ik ook wel met regelmaat, omdat ik dan alles wil zien wat een spel te bieden heeft, maar dat doe ik lang niet altijd. Mijn PSN level boeit mij echt helemaal niks. Kennelijk ben ik nu 328 op basis van 3744 trophies, tsja, het zal wel.
Ik heb een 4TB externe HDD aan mijn PS4 hangen om zo lekker veel games op het systeem te kunnen proppen. Deze HDD wil ik echter meenemen naar de PS5. De PS4 gaat naar mijn neefje en ik wil het systeem intern upgraden naar een 1TB SSD die ik nog heb liggen, zodat het systeem wat vlotter aanvoelt.
Nu heb ik een hele riedel games eraf gegooid, en alles wat op de externe schijf nog stond naar de interne HDD gekopieerd. Echter blijft er 244,7MB op de externe opslag staan (in de categorie 'Andere'). Als ik de HDD unplug lijken alle games te werken. Wellicht zinloze ghost data?
Ik wil alleen de 4TB schijf nu even als backup schijf gebruiken, zodat ik de boel probleemloos boel naar de SSD kan schrijven. Dat kan echter alleen wanneer de externe HDD niet geformatteerd is voor externe gameopslag. Als ik nu een backup wil maken krijg ik dan ook een foutmelding. In de menu's kan ik geen optie vinden om de externe opslag te formatteren.
Wanneer ik de externe schijf in mijn PC steek, dan is de HDD 'benaderbaar'. Ik kan het apparaat wel veilig uitwerpen, maar dus niet openen.
Dus mijn vraag; hoe zet ik mijn externe opslag voor games over naar externe opslag voor back-up?
Nu heb ik een hele riedel games eraf gegooid, en alles wat op de externe schijf nog stond naar de interne HDD gekopieerd. Echter blijft er 244,7MB op de externe opslag staan (in de categorie 'Andere'). Als ik de HDD unplug lijken alle games te werken. Wellicht zinloze ghost data?
Ik wil alleen de 4TB schijf nu even als backup schijf gebruiken, zodat ik de boel probleemloos boel naar de SSD kan schrijven. Dat kan echter alleen wanneer de externe HDD niet geformatteerd is voor externe gameopslag. Als ik nu een backup wil maken krijg ik dan ook een foutmelding. In de menu's kan ik geen optie vinden om de externe opslag te formatteren.
Wanneer ik de externe schijf in mijn PC steek, dan is de HDD 'benaderbaar'. Ik kan het apparaat wel veilig uitwerpen, maar dus niet openen.
Dus mijn vraag; hoe zet ik mijn externe opslag voor games over naar externe opslag voor back-up?
Volgens mij kan dan niet. Altans, ik vind er niks positief over op het web. Zou ook niet logisch zijn want dan zou je game data op een pc kunnen krijgen, wat piraterij natuurlijk best een handje helpt.MadDogMcCree schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:16:
Ik heb een 4TB externe HDD aan mijn PS4 hangen om zo lekker veel games op het systeem te kunnen proppen. Deze HDD wil ik echter meenemen naar de PS5. De PS4 gaat naar mijn neefje en ik wil het systeem intern upgraden naar een 1TB SSD die ik nog heb liggen, zodat het systeem wat vlotter aanvoelt.
de prijs zal echt niet lager worden dan de huidige prijs. Dit ding is al scherp geprijsd. misschien €30 goedkoper voor de sier op black friday 2021, maar is dat het wachten waard? dat kinderziektes-verhaal is ook nooit een issue geweest op een playstation.Sagat schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:18:
[...]
pro's voor wachten
dat laatste is een valide punt in ieder geval.
[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 15-10-2020 19:23 ]
Het lijkt me toch stug dat de schijf niet meer te formatteren is?Jasphur schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:22:
[...]
Volgens mij kan dan niet. Altans, ik vind er niks positief over op het web. Zou ook niet logisch zijn want dan zou je game data op een pc kunnen krijgen, wat piraterij natuurlijk best een handje helpt.
Oh dan heb ik je vraag niet goed gelezen. Eerst formateren via je pc en dan daarna weer laten initializeren door je ps?MadDogMcCree schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:53:
[...]
Het lijkt me toch stug dat de schijf niet meer te formatteren is?
Nou, dat was het plan, alleen is de schijf niet benaderbaar via PC. Ik kan de schijf enkel zien via de uitwerp-tool. Dus ik had de hoop dat het via de PS4 zou kunnen.Jasphur schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:32:
[...]
Oh dan heb ik je vraag niet goed gelezen. Eerst formateren via je pc en dan daarna weer laten initializeren door je ps?
[ Voor 6% gewijzigd door MadDogMcCree op 15-10-2020 20:35 ]
Je kan de HDD toch weer formatteren op een PC. Met Windows zie je hem met Schijfbeheer als het goed is wel, daar kan hem formatteren. Anders via de CLI of met een tool.MadDogMcCree schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:16:
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Heel de remaster is slecht...Raem schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:23:
[Afbeelding]
Fysieke uitgave van de FFVIII Remaster. Wel een super lelijke cover.
Heb de remaster op platinum gehaald maar waar vond jij het slecht dan? Ik vond het een goede remaster zonder bugs en de boost mode is ook heel handig.
Wat bedoel je met niet-benaderbaar ? Met Disk Management zou je de schijf perfect moeten kunnen zien en ga je ook zien dat er een enorme hoop partities op staan. Dat die partities niet leesbaar zijn met je PC is normaal want het is een of ander proprietary PlayStation file system. Maar je moet dat dus niet kunnen lezen. Gewoon met Disk Management alle partities verwijderen. Zelfs formatteren moet je niet eens doen.MadDogMcCree schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 20:34:
[...]
Nou, dat was het plan, alleen is de schijf niet benaderbaar via PC. Ik kan de schijf enkel zien via de uitwerp-tool. Dus ik had de hoop dat het via de PS4 zou kunnen.
Ik vraag me anderzijds af of het geen beter idee is van hem gewoon vanaf scratch te installeren. Dan heb je een cleane PS4 mét SSD erin. Ben je overigens van plan om je neefje op jouw account te laten spelen ? Of via de truuk waarbij de console voor jou de primary blijft ? Ik wil niet heiliger dan de paus zijn, maar volgens mij is dat tegen de T&C. Zorg er in elk geval ook voor dat je account ingesteld is dat voor elke aankoop je paswoord vereist is, en zet eventueel een pincode op jouw lokale PS4 account zodat niemand met jouw PSN account kan gaan prullen vanop die console.
[ Voor 29% gewijzigd door Twixie op 16-10-2020 11:09 ]
@s0kkie Zal eerlijk zeggen dat ik alleen heb meegekeken met streamers en lezen/kijken van reviews, maar het verschil in texture verbeteringen, veranderende framerate (lagere framerate in battle om de timing van de limit break goed te krijgen) en de boost mode die de moeilijkheidsgraad toch best wel omlaag haalt maakt het voor mij geen goede remaster. Ook het blijkbaar ontbreken van de rumble en het gebruik van de 360 graden moveability via de knuppels en dus alleen de 8 directions via de directional buttons, maken het meer een slechte port dan een echte remaster. Overall komt de de sfeer/vibe van de game niet hetzelfde over als het origineel. Het kan goed zijn dat als ik de remaster zelf speel ik er anders over ga denken, maar reviews en streams hebben mij niet overtuigd.
Mijn inziens behoudt een remaster de sfeer van het origineel intact. Zo vond ik de remaster van FFXII veel beter en een echte remaster! Welke ik na reviews en het bekijken van streams wel in huis heb gehaald
Mijn inziens behoudt een remaster de sfeer van het origineel intact. Zo vond ik de remaster van FFXII veel beter en een echte remaster! Welke ik na reviews en het bekijken van streams wel in huis heb gehaald
[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 16-10-2020 11:16 ]
Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.