Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klinkt als Horizon. Daar voelde twee uur als een kwartier. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ja of <insert elke willekeurige andere game> die je bevalt :P

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 15-07-2020 19:25 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
Donstil schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:21:
Dat zegt hij toch, Horizon 4 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dalim schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:41:
[...]

Dat zegt hij toch, Horizon 4 :+
Haha ja, betrapt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 15:45
Iemand Rocket Arena gespeeld? Sinds gisteren verkrijgbaar. Erg verslavend :)

YouTube: Rocket Arena Review - A surprisingly deep game

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat een zuur geneuzel allemaal weer zeg :/

Ik wou dat ik een spel had waar ik nu zo enthousiast voor kan zijn en me op kan verheugen :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:21:
Not quite. Nog nooit zo sterk gehad als in Horizon.
poor Leno schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:56:

Ik wou dat ik een spel had waar ik nu zo enthousiast voor kan zijn en me op kan verheugen :'(
Je bent zelf zuur man. Jij vindt niks leuk. :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:04:
[...]

Not quite. Nog nooit zo sterk gehad als in Horizon.
Moet je Snow Runner kopen, dan denk je om 23:00 "Ik breng nog even snel deze aanhanger hout weg".
Om er vervolgens achter te komen wanneer je klaar bent dat het 02:00 is op een dinsdag 8)7

Echt heerlijk vind ik dat aan games overigens, lekker verliezen in een wereld.
Maar goed ik heb dat soms al met een uurtje Tetris dus kan ook aan mij liggen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 15-07-2020 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:07:
[...]

Moet je Snow Runner kopen, dan denk je om 23:00 "Ik breng nog even snel deze aanhanger hout weg".
Om er vervolgens achter te komen wanneer je klaar bent dat het 02:00 is op een dinsdag 8)7

Maar goed ik heb dat soms al met een uurtje Tetris dus kan ook aan mij liggen :)
Neuh niet mijn ding denk ik. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Donstil schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:07:
[...]

Beginner zeg! Heb wel es gehad dat ik om 18:30 dacht "ok, nog ff wat spelen en dan eten!" om dan vervolgens op een gegeven moment nodig te moeten plassen, heel erge dorst te hebben, moe te zijn, honger hebben en dan merken dat het 2:00 is! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 11:50
poor Leno schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:56:

Battlefield 6 tudududududum tudududududum pffffieeeeeeuw pfffffieieieieuw....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oktober 2021 pas.. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:23
Dames, heren, voor het eerst ben ik gegrepen door een PS exclusief, Ghost of Tsushima, maar ik heb dus geen Playstation console. Wat moet ik nou doen? :+ Ik zit er zelfs over na te denken om een console aan te schaffen puur om die game te kunnen spelen. Zijn er betere oplossingen als dat? _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:26

TDB

Westland1940 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:24:
Dames, heren, voor het eerst ben ik gegrepen door een PS exclusief, Ghost of Tsushima, maar ik heb dus geen Playstation console. Wat moet ik nou doen? :+ Ik zit er zelfs over na te denken om een console aan te schaffen puur om die game te kunnen spelen. Zijn er betere oplossingen als dat? _/-\o_
Just-buy-the-console :)

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Wil je de game nu spelen, dan koop je een ps4. Wil je hem nu niet spelen: koop je de console niet :P Sim_pel

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Dan leg ik ongeveer totaal zo rond de 250-300 euro neer om 1 game te spelen, daar zit het probleem. Zijn er geen goedkopere of andere oplossingen? heel_duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
Gister na wat reviews toch pre-ordered hierzo _/-\o_ Lekker spelen dit weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Westland1940 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:44:
Dan leg ik ongeveer totaal zo rond de 250-300 euro neer om 1 game te spelen, daar zit het probleem. Zijn er geen goedkopere of andere oplossingen? heel_duur
Nee, dat is het hele punt van exclusives: consoles verkopen om ze op te spelen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:04
Gewoon kopen.
Als je Ghost wil spelen. Zullen er vast wel andere PS4 exclusives zijn die je spelen.

Kan me niet voorstellen dat Ghost letterlijk dé enige game is die je wil spelen.

Games als Spider-Man, Uncharted, Ratchet en God of War kosten momenteel geen drol. En zijn echt een must have voor elke PS4 gebruiker.

[ Voor 9% gewijzigd door Sefaex op 16-07-2020 09:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:37
Koop de game, kom 'm hier spelen (de PS staat de laatste tijd toch nauwelijks aan) en als je klaar bent laat je de schijf achter ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Van de week voor het eerst Warzone gedownload, aangezien ik toch wel stiekem benieuwd was naar de game. Alleen weet ik dat ik gigantisch zuig met een controller dit soort spellen te spelen. Na 1 potje zag ik dat Warzone ook Keyboard en muis ondersteunt op de PS4. Zijn er hier mensen die op deze manier spelen en zo ja, welke hardware gebruik je? Ik heb gisteravond wel links en rechts gezocht op het net, maar krijg eigenlijk alleen maar tips hoe je het moet instellen in de game, maar nergens enige vermelding welk keyboard en muis ondersteund wordt of aan te raden zijn. (wireless/bedraad) Wil niet honderden euro's uitgeven aan tobo en muis, maar het hoeft ook geen 3-4 tientjes te zijn. Ik zit/hang gewoon op de bank en heb een laptop tray waar ik de muis kan bedienen. Tobo moet ik ergens op mijn schoot planten om te gamen.

Dus hoop op wat tips van medetweakers. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Ah shit, tuurlijk is zelf de console aanschaffen het meest logisch. Ik had stiekem op een gouden tip gehoopt waarvan ik wist dat die er niet zou zijn. Maar als ik zo kijk dan is een nieuwe PS slim rond de 300, plus de game 55 euries, ongeveer 350 euro om los te kunnen gaan. Dat is gewoon veel, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyperActive
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10-09 16:18
Weet waar je aan begint. Ik had hetzelfde met Horizon Zero Dawn. Toch voor gekozen om ervoor te gaan. Inmiddels heb ik ongeveer 20 PS4 titels staan 8)7 . Je loopt het risico dat je nog veel meer geld gaat uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
Westland1940 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:53:
Ah shit, tuurlijk is zelf de console aanschaffen het meest logisch. Ik had stiekem op een gouden tip gehoopt waarvan ik wist dat die er niet zou zijn. Maar als ik zo kijk dan is een nieuwe PS slim rond de 300, plus de game 55 euries, ongeveer 350 euro om los te kunnen gaan. Dat is gewoon veel, helaas.
Een PS4 tweedehands kopen?

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Ik heb al rond zitten kijken. Voor 175euro zag ik hier op Tweakers een OG PS4 maar die hebben aardig wat schade. Ik denk dat je minimaal 200+ zit voor een degelijke koop. Ik kom net op marktplaats de aanbieder 2hg.nl tegen (ken het niet) die een slim heeft voor 199 euro, https://2hg.nl/nl/console...-slim-console-500-gb.html , het spel er nog bij en ik zit op een redelijke 250... als het nog goedkoper kan, graag :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:31
Ik heb de PS4Pro gekocht voor Call of Duty MW 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
dvdkiwi schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:49:
[...]

Koop de game, kom 'm hier spelen (de PS staat de laatste tijd toch nauwelijks aan) en als je klaar bent laat je de schijf achter ;)
Wel netjes die 1,5m hanteren he :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:52
Westland1940 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:02:
[...]

Ik heb al rond zitten kijken. Voor 175euro zag ik hier op Tweakers een OG PS4 maar die hebben aardig wat schade. Ik denk dat je minimaal 200+ zit voor een degelijke koop. Ik kom net op marktplaats de aanbieder 2hg.nl tegen (ken het niet) die een slim heeft voor 199 euro, https://2hg.nl/nl/console...-slim-console-500-gb.html , het spel er nog bij en ik zit op een redelijke 250... als het nog goedkoper kan, graag :*)
Voor zulke gevallen mis je toch wel de tijd dat je nog consoles kon huren bij de videotheek met een game erbij.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

[...]

Ik heb deze frats ook uitgehaald toen Dark Souls nog niet op de PS4 was. Ik had m'n PS3 helaas al verkocht toen ik daar achter kwam. Heb toen een PS3 gekocht, game gekocht, game uitgespeeld, game verkocht, PS3 verkocht. Vooral dat laatste is belangrijk om zo snel mogelijk te doen. Ik had 'm nieuw gekocht en na een maandje verkocht. Verliespost was toen op de game 25 euro en op de console 50. Beetje gedoe, maar nooit spijt van gehad.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 15:45
[...]

Of je koopt een (tweedehands) console + de game, speelt het spel uit en verkoopt de boel weer? Ben je een paar tientjes uiteindelijk kwijt... Is natuurlijk wel wat meer gedoe maar goed jij vroeg om de goedkoopste optie ;)

* Ah ik zie dat spaceboy hetzelfde al voorstelt.

[ Voor 3% gewijzigd door MitchellHearth op 16-07-2020 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:58
dvdkiwi schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:49:
[...]

Iedereen wint 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalim
[...]

Moet je het persé bij release spelen? Anders wacht je een aantal maanden tot de komst van de PS5 en dan zullen er voldoende 2e hands ps4s voor leuke prijzen in de aanbieding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:44
Evil....

666 bladzijden nu al in het PS4 topic })

On-topic:
The Last of Us 2 is denk ik de laatste game die ik gekocht heb voor de PS4 i.v.m. de aankomende PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Raem schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:27:
[...]

Voor zulke gevallen mis je toch wel de tijd dat je nog consoles kon huren bij de videotheek met een game erbij.
JA! In het Nintendo 64 tijdperk was ik vaak te vinden bij videoland.

Voor alle andere reacties. 2e hands kopen en na het uitspelen van de game alles weer verkopen is zeker een goede gedachte. Ik heb vrijwel niks met alle andere PS exclusiefs dus ik zie ook nog geen reden om de console te houden.

En nee, voor alsnog is het wachten op de PS5 ook geen optie. Ik ben een PC/Xbox gamer, en zoals ik aangaf heb ik verder niet veel met PS exclusiefs, alleen Ghost of Tsushima heeft me diep gegrepen, bijna net zoals de TW3 deed jaren geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I ColoSsuZz I
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 13:16
[...]

Hoe snel wil je hem hebben? Anders mag je mijn witte PS4 slim wel overnemen over een week of 2.
Wil Last of Us 2 nog voor 2de keer afmaken en dan mag die van mij de deur uit :)

Xbox Series X: I ColoSsuZz I - PS5: I-ColoSsuZz-I

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:21
Westland1940 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:44:
[...]

JA! In het Nintendo 64 tijdperk was ik vaak te vinden bij videoland.

Voor alle andere reacties. 2e hands kopen en na het uitspelen van de game alles weer verkopen is zeker een goede gedachte. Ik heb vrijwel niks met alle andere PS exclusiefs dus ik zie ook nog geen reden om de console te houden.

En nee, voor alsnog is het wachten op de PS5 ook geen optie. Ik ben een PC/Xbox gamer, en zoals ik aangaf heb ik verder niet veel met PS exclusiefs, alleen Ghost of Tsushima heeft me diep gegrepen, bijna net zoals de TW3 deed jaren geleden.
Ook tijdelijk de game Ghost of Tsushima (disc versie) gratis bij een nieuwe PS4 500gb of PS4 Pro! (nedgame)

Is verder huren van een ps4 geen optie, was er niet een tweaker die daar iets indeed
@Mars18 geloof ik?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
I ColoSsuZz I schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:54:
[...]

Hoe snel wil je hem hebben? Anders mag je mijn witte PS4 slim wel overnemen over een week of 2.
Wil Last of Us 2 nog voor 2de keer afmaken en dan mag die van mij de deur uit :)
Hmm, ik zit nu in de hype dus zo snel mogelijk denk ik. Maar moet zelf niet te veel haasten en zo maar met geld smijten. Je mag me een PM sturen met prijs etc. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:32
@Westland1940
Puur even omdat ik de optie nog niet langs heb zien komen... Je kunt ook afwachten of en wanneer Sony de game in ps now stopt. Dan kun je gewoon een maandje lid worden en hem naar je pc streamen.
Ik heb echter geen idee hoe vlot Sony hun 1st party titels normaal in die service stopt... Maar hardware in huis halen is dus niet de enige oplossing.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalim
Finraziel schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:28:
@Westland1940
Puur even omdat ik de optie nog niet langs heb zien komen... Je kunt ook afwachten of en wanneer Sony de game in ps now stopt. Dan kun je gewoon een maandje lid worden en hem naar je pc streamen.
Ik heb echter geen idee hoe vlot Sony hun 1st party titels normaal in die service stopt... Maar hardware in huis halen is dus niet de enige oplossing.
Daar gaat meestal best een lange tijd overheen. Een jaartje of 2 misschien.
Wel een goede suggestie verder, maar hij lijkt niet te lang te willen wachten

[ Voor 6% gewijzigd door Dalim op 16-07-2020 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Sagat schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:02:
[...]

Ook tijdelijk de game Ghost of Tsushima (disc versie) gratis bij een nieuwe PS4 500gb of PS4 Pro! (nedgame)

Is verder huren van een ps4 geen optie, was er niet een tweaker die daar iets indeed
@Mars18 geloof ik?
Ik heb een eigen bedrijf in het organiseren van Playstation toernooien, verhuren is ook zeker een optie ;)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Mars18 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:11:
[...]

Ik heb een eigen bedrijf in het organiseren van Playstation toernooien, verhuren is ook zeker een optie ;)
Wat zijn de opties en kosten voor zoiets? Ik denk dat vooralsnog een 2e hands PS kopen, game spelen, en weer verkopen de beste optie is voor mij. Dus bij deze ook mensen die een goed lopende PS4 te koop hebben voor een leuke prijs, let me know en dan kan ik er serieus over na denken. :D

Heren, graag dit gesprek wel vervolgen in DM.

[ Voor 5% gewijzigd door Sagat op 16-07-2020 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:38
Pff.. nog mensen die problemen hadden met Doom Eternal op de ps4?
Ik ben nu bijna halfweg en de game is al een stuk of 6 keer gecrasht.
Het save systeem is ook ruk, waardoor telkens al m'n progressie van het huidige lvl weg is. Ben in totaal al minstens 5 uur verloren denk ik. :|

Ik heb zo'n database rebuild gedaan en de game opnieuw geïnstalleerd... helpt niet...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aenea
Raem schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:27:
[...]

Oh joh, je wilt niet weten hoeveel games ik voor, ehhh, jawel, de Atari 2600 enzo gehuurd heb bij een videotheek! Toen had je ook nog videotheken die niet van een grote ketens waren, geen idee of iemand bekend is in Alphen a/d Rijn, je had daar een grote speelgoed winkel Arie van der Panne (zit er nog) en daar tegenover had hun zoon een videotheek. Die was ook videogame gek dus had altijd de nieuwste. Ik op fietsje vanuit Hazerswoude daar steeds heen om games te huren, haha.

Zo stom ook, in die tijd had Activision (overigens, toen waren ze echt vreselijk goed! ex-Atari medewerkers die betere games konden maken dan Atari zelf!) badges die je kon verkrijgen. Je moest dan een bepaalde score oid zien te behalen, foto nemen van je TV met een normale camera (en dan laten ontwikkelen, blabla, begin jaren 80, haha) en dan opsturen via de post en dan kreeg je die badges!

Moet ik nog steeds ergens hebben liggen, hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:21
Aenea schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:57:
[...]

Oh joh, je wilt niet weten hoeveel games ik voor, ehhh, jawel, de Atari 2600 enzo gehuurd heb bij een videotheek! Toen had je ook nog videotheken die niet van een grote ketens waren, geen idee of iemand bekend is in Alphen a/d Rijn, je had daar een grote speelgoed winkel Arie van der Panne (zit er nog) en daar tegenover had hun zoon een videotheek. Die was ook videogame gek dus had altijd de nieuwste. Ik op fietsje vanuit Hazerswoude daar steeds heen om games te huren, haha.

Zo stom ook, in die tijd had Activision (overigens, toen waren ze echt vreselijk goed! ex-Atari medewerkers die betere games konden maken dan Atari zelf!) badges die je kon verkrijgen. Je moest dan een bepaalde score oid zien te behalen, foto nemen van je TV met een normale camera (en dan laten ontwikkelen, blabla, begin jaren 80, haha) en dan opsturen via de post en dan kreeg je die badges!

Moet ik nog steeds ergens hebben liggen, hehe
offtopic:
wow lucky you, mijn videotheek verhuurde alleen maar films, wat suf ;) ........pas eind nes tijd kwamen er games in het assortiment (good old Amersfoort, maar andere keietrekkers hebben wellicht andere ervaringen ) Maar dit lijkt me meer iets voor het retro topic (zal dit ook in OT zetten)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:04
Heb een HUGE backlog. Maar besloten dat ik alleen nog deze 4 games ga spelen deze gen

Ghost of Tsushima
Witcher 3
Cyberpunk 2077
Nier Automata (jaar terug gekocht, maar zit nog in de seal :+ )

Ghost haal ik misschien toch op de PS5. Ben ik nog niet volledig over uit. Dit weekend met The Witcher 3 beginnen.

Witcher 3 heb ik destijds digitaal op day one gekocht. Een keertje 10 uurtjes gespeeld. Vond 'm erg vet. Maar wegens tijdgebrek en andere games die destijds voorrang kregen nooit meer aan toe gekomen.

Ben tegenwoordig wel een beetje openwereld moe (daarom haal ik Ghost ook niet op day one). Maar ik kan geen afscheid nemen van deze gen zonder The Witcher 3 te hebben gespeeld.

Zal wel wennen worden aan de clunky controls. Daar was ik toen al geen fan van. Maar goed, we gaan er gewoon voor. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Sefaex op 16-07-2020 17:46 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:08

Mauz1978

Console War Veteran

Als we toch over ‘ vroegah’ hebben. Wie herinnert zich nog de nintendo hulplijn die je kon bellen als je vast zat met een spel (“ in dat level, ga eerst naar boven, etc ’)? Ik stelde me altijd voor dat daar allemaal gasten 24/7 die games zaten te spelen en jou kon helpen. Wat wilde ik daar ook werken toen ik kind was haha

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mauz1978 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:20:
Als we toch over ‘ vroegah’ hebben. Wie herinnert zich nog de nintendo hulplijn die je kon bellen als je vast zat met een spel (“ in dat level, ga eerst naar boven, etc ’)? Ik stelde me altijd voor dat daar allemaal gasten 24/7 die games zaten te spelen en jou kon helpen. Wat wilde ik daar ook werken toen ik kind was haha
Ik heb dat een keer stiekum gedaan bij Zelda II.. Ouders waren niet zo blij met de rekening. Dachten dat ik een sexlijn had gebeld _O-

Herinnert u zich dat nog nog nog nog ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:15
Vandaag de termal paste en termal pads vervangen op mijn ps4pro , maakte het laatste half jaar best veel herrie en klonk soms als een straaljager/stofzuiger, het is een wereld van verschil hij is nu stil, de eerste 10 minuten hoorde ik niets ben even bij de ps4 wezen luisteren of de fan het wel deed, je hoort nu alleen af en toe de fan heel zachtjes, ben blij dat ik het vervangen heb.

Ik heb thermal grizzly kryonaut gebruikt en minus pad 8 thermal pads.

Het is niet alleen de termal paste die van slechte kwaliteit is maar op mijn ps4 pro zat er maar voor 50% thermal pasta op de apu en er lag meer naast dan dat er op zat.

vandaag ook met spiderman begonnen, eerst ff wennen maar tot nu toe bevalt het spel me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Hoe dik moeten die thermal pads eigenlijk zijn? Is een halve mm te dun en kan ik beter 1mm dikte nemen? Of nog dikker? Zit een beetje rond te zoeken naar geschikte pads, koelpasta heb ik nog.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:15
Vrijdag schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:34:
Hoe dik moeten die thermal pads eigenlijk zijn? Is een halve mm te dun en kan ik beter 1mm dikte nemen? Of nog dikker? Zit een beetje rond te zoeken naar geschikte pads, koelpasta heb ik nog.
je moet de 1mm dikte gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
gizmokat schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:39:
[...]

je moet de 1mm dikte gebruiken.
Ah top! Zou een beetje ruk zijn als ik te dunne pads plaats :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Westland1940
OPGELOST! Ik zocht zoals sommige misschien zagen naar een Playstation console, puur en alleen om Ghost of Thsuhima te spelen. Lucky me, BCC had een aanbieding, Playstation 4 Slim met precies die game er gratis bij voor 299,-. _/-\o_

Veel 2e hands PS's schommelde rond de 200 + de game 55 = Rond de 255. Nu heb ik een compleet nieuwe, geen gezeik. Na het uitspelen vliegt hij wel denk ik weer het huis uit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vrijdag schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:34:
Je kunt beter gaan voor liquid metal en geen pads de standaard pads, dan upgrade pads en goeie "koel"pasta.
Dat had bij mijn Pro een veel beter effect, ding is al maanden stil nu.

Goeie pasta zit aan 10/15 W/m·K terwijl Liquid Metal op 75 zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 16-07-2020 19:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:32
gizmokat schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:21:
Het is niet alleen de termal paste die van slechte kwaliteit is maar op mijn ps4 pro zat er maar voor 50% thermal pasta op de apu en er lag meer naast dan dat er op zat.
Dat komt door cohesie, de pasta trekt een beetje samen als je de druk er weer afhaalt... Als het overal rondom de die zit dan zat het er ook overal tussen.

Liquid metal zou ik overigens echt niet doen tenzij je weet wat je doet en de risico's begrijpt. Dat spul geleidt niet alleen warmte heel goed maar ook gewoon stroom, dus je moet goed uitkijken dat dat niet op de verkeerde plek kan komen. Genoeg verhalen gehoord van mensen die er een chip mee gemold hebben, ook mensen die echt wel weten wat ze doen en kan ook na een tijdje gaan lekken.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
Westland1940 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:32:
OPGELOST! Ik zocht zoals sommige misschien zagen naar een Playstation console, puur en alleen om Ghost of Thsuhima te spelen. Lucky me, BCC had een aanbieding, Playstation 4 Slim met precies die game er gratis bij voor 299,-. _/-\o_

Veel 2e hands PS's schommelde rond de 200 + de game 55 = Rond de 255. Nu heb ik een compleet nieuwe, geen gezeik. Na het uitspelen vliegt hij wel denk ik weer het huis uit. :+
Maar je had voor 255,- wel een PS4 Pro kunnen hebbeb ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

I’m set!

[ Voor 33% gewijzigd door -SaveMe- op 17-07-2020 01:38 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:35:
[...]

Je kunt beter gaan voor liquid metal en geen pads de standaard pads, dan upgrade pads en goeie "koel"pasta.
Dat had bij mijn Pro een veel beter effect, ding is al maanden stil nu.

Goeie pasta zit aan 10/15 W/m·K terwijl Liquid Metal op 75 zit.
Wat is er mis met upgrade pads dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
poor Leno schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 06:17:
[...]

Wat is er mis met upgrade pads dan?
Er is niets mis met upgrade pads (dat staat er ook niet). Het effect is alleen (veel) groter van liquid metal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Finraziel schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 20:03:
[...]

Dat komt door cohesie, de pasta trekt een beetje samen als je de druk er weer afhaalt... Als het overal rondom de die zit dan zat het er ook overal tussen.

Liquid metal zou ik overigens echt niet doen tenzij je weet wat je doet en de risico's begrijpt. Dat spul geleidt niet alleen warmte heel goed maar ook gewoon stroom, dus je moet goed uitkijken dat dat niet op de verkeerde plek kan komen. Genoeg verhalen gehoord van mensen die er een chip mee gemold hebben, ook mensen die echt wel weten wat ze doen en kan ook na een tijdje gaan lekken.
Geld sowieso wel voor het open maken van dat ding maar er zijn zat handleidingen te vinden ook icm liquid metal, zo ook een goeie van een tweaker.

Zo heb ik alle chips rond de APU met nagellak gedaan, dan kan je geen kortsluiting maken.

Zit nu al een paar maanden en het resultaat is wonderlijk. Met goeie pasta had ik maar een paar weken plezier voordat hij weer langzaamaan geluid begon te maken (maar nog wel stiller was dan voorheen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Geen button mashing, heerlijk, vanmiddag zelf ervaren maar het knok systeem ziet er tot dusver echt mooi uit imo.

Denk dat ik gelijk op hard begin met deze game, de souls games e.d zijn mij iets te moeilijk maar bij deze game heb ik echt zin om het knokken goed onder de knie te krijgen.

Grote kans dat ik terug switch naar normal maar goed dat zien we wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalim
Donstil schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 08:55:
[...]

Geld sowieso wel voor het open maken van dat ding maar er zijn zat handleidingen te vinden ook icm liquid metal, zo ook een goeie van een tweaker.
Zou je die goeie van die Tweaker misschien kunnen linken? Ik krijg hem zo snel niet gevonden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dalim schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:35:
[...]

Zou je die goeie van die Tweaker misschien kunnen linken? Ik krijg hem zo snel niet gevonden :)
Alstublieft stin00: PS4 Pro - Thermal paste vervangen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@-SaveMe- Dat ezelsbruggetje voor de stances is wel handig. :+

X voor zwaard vijanden (2 kruisende zwaarden)
O voor schild (vorm van schild)
Driehoekjes voor speer (spreekt voor zich
Vierkant voor dikke dudes (want die zijn vierkant)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Ik ga de game vanavond even checken bij een maat. Nou is het in het verleden nog wel eens voorgekomen dat ik daardoor de game ook alsnog (meteen) ben gaan halen, maar verwacht niet dat het bij deze game ook zo gaat zijn. Heb ook nog genoeg andere dingen te spelen gelukkig.

Toch ben ik wel benieuwd naar de graphics, wereld, sfeer en de combat. Mooie laatste exclusieve titel voor de PS4 zo volgens mij.

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:20:
@-SaveMe- Dat ezelsbruggetje voor de stances is wel handig. :+

X voor zwaard vijanden (2 kruisende zwaarden)
O voor schild (vorm van schild)
Driehoekjes voor speer (spreekt voor zich
Vierkant voor dikke dudes (want die zijn vierkant)
Ja! Die zit ook al in mijn hoofd. :)

Ik wil voor stealth gaan in de game, maar hoop dat de verplichte bosses en duals niet te moeilijk zullen zijn. Ik ben altijd zo slecht in parrying... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

dvd-linden schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:52:
[...]

Ik ga de game vanavond even checken bij een maat. Nou is het in het verleden nog wel eens voorgekomen dat ik daardoor de game ook alsnog (meteen) ben gaan halen, maar verwacht niet dat het bij deze game ook zo gaat zijn. Heb ook nog genoeg andere dingen te spelen gelukkig.

Toch ben ik wel benieuwd naar de graphics, wereld, sfeer en de combat. Mooie laatste exclusieve titel voor de PS4 zo volgens mij.
Ja precies, ik heb dat ook. Heb me afgelopen maand voorgenomen om eigenlijk niets nieuws meer te kopen vóór de PS5-release omdat ik nog teveel te gamen heb. Ben nu bijvoorbeeld druk met God of War op 100% zetten (best oud, maar wát een lekkere game). Eigenlijk wil ik Ghost of Tsushima ook spelen, maar ik vind dat ik dan eerst nog minstens 3 andere games uitgespeeld moet hebben. En voor het zover is, is het 2021. :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
spaceboy schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:32:
[...]

Ja precies, ik heb dat ook. Heb me afgelopen maand voorgenomen om eigenlijk niets nieuws meer te kopen vóór de PS5-release omdat ik nog teveel te gamen heb. Ben nu bijvoorbeeld druk met God of War op 100% zetten (best oud, maar wát een lekkere game). Eigenlijk wil ik Ghost of Tsushima ook spelen, maar ik vind dat ik dan eerst nog minstens 3 andere games uitgespeeld moet hebben. En voor het zover is, is het 2021. :P
God of War is wel echt een topper ja!

Maar ik snap je wel ja. Zo heb ik Days Gone nog niet gespeeld en Ghost of Tsushima laat ik dan hoogstwaarschijnlijk ook liggen. Sluit het alleen niet uit dat ik die twee op de PS5 nog wel een keer op ga pakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Snif, ik had stiekum gehoopt dat de nieuwe Dual Sense back buttons zou hebben. Ik gebruik de back attachement nu best vaak, ook erg handig in Tsushima voor block/parry en dodge/roll.

Maar helaas ...

Afbeeldingslocatie: https://cdn.psx-sense.nl/wp-content/uploads/2020/07/dualsense1.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door -SaveMe- op 18-07-2020 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalim
-SaveMe- schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 10:18:
Snif, ik had stiekum gehoopt dat de nieuwe Dual Sense back buttons zou hebben. Ik gebruik de back attachement nu best vaak, ook erg handig in Tsushima voor block/parry en dodge/roll.

Maar helaas ...

[Afbeelding]
Nou is dat gerucht ook weer de wereld uit, mooi.
Wel jammer dat het het niet heeft idd maar die kans achtte ik al heel klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Tot nu toe pas 1 echt irritant minpunt gevonden bij Ghost of Tushima. En dat is dat de ondertiteling te klein is waardoor ik hem niet met Japanse voice-audio kan spelen.

Verder echt een heerlijke game, zeker met die headphones 3D audio output.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
Jasphur schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:40:
Ik heb besloten eerst mn backlog weg te werken en dan pas de PS5 te halen. Ik weet dat je ook op een PS5 PS4 games kan spelen, maar toch :P
Twijfel twijfel hier......

Ga ik een PS5 direct bij launch halen of kijk ik een jaartje de kat uit de boom? Nadeel is dat er zo goed als niets qua triplle A uitgebracht wordt op de PS4. Nieuwe Horizon op PS5, nieuwe Spiderman op PS5.

Ik zit er zelfs aan te denken nu al mijn PS4 de deur uit te doen. Die dingen worden in December natuurlijk ook met bosjes aangeboden op MP.

Zit ik weliswaar tot December zonder console, maar wat gaat er aan games nog gereleased worden waarvan ik zeg wow, dat is een must play? Wellicht Valhalla, maar voor de rest kan ik niets verzinnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
@ArnoldSmiley Mja ik kijk nog wel even. Als er de eerste maand al kinderziektes naar bovenkomen dan wacht ik sowieso en anders laat ik het even afhangen of Sinterklaas wat extra geld meeneemt :P

Overigens: ik ben nog wel benieuwd naar Windbound, Carto en zoals je al zei Assassin's Creed Valhalla

[ Voor 21% gewijzigd door Jasphur op 22-07-2020 12:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Introga
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-06 10:14
Weet niet of het wat is, maar zojuist gecheckt en code netjes ontvangen.

"ONE ROGUE COMPANY FOUNDER’S PACKS GIVE AWAY

We have 7,000 codes to giveaway on PS4. Codes are to be redeemed on the PlayStation Store. No details will be captured or retained from filling out the below."

https://press-start.com.a...ompany-founders-pack-win/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
dvd-linden schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:37:
[...]

God of War is wel echt een topper ja!
God of War is voor mij wel de grootste verassing deze generatie. Heb zowel op de PS2 als PS3 meerdere delen geprobeerd, maar was echt totaal niet mijn type game met dat hersendode gehack en slash. Na alle lyrische reviews heb ik de game (voor een zacht prijsje) gekocht. En wat een game is het zeg! Zo mooi, zulke gave personages, heerlijke combat en een wereld om je vingers bij af te likken. Het light rpg gedeelte met het upgraden van je gear wist me ook wel te bekoren. Had echt niet verwacht dat ik de game zo gaaf zou vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
Mr_Tomatohead schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:41:
[...]

God of War is voor mij wel de grootste verassing deze generatie. Heb zowel op de PS2 als PS3 meerdere delen geprobeerd, maar was echt totaal niet mijn type game met dat hersendode gehack en slash. Na alle lyrische reviews heb ik de game (voor een zacht prijsje) gekocht. En wat een game is het zeg! Zo mooi, zulke gave personages, heerlijke combat en een wereld om je vingers bij af te likken. Het light rpg gedeelte met het upgraden van je gear wist me ook wel te bekoren. Had echt niet verwacht dat ik de game zo gaaf zou vinden!
Het is echt een geweldige game ja (maar ik vond de oude delen op de PS2 en PS3 ook top moet ik zeggen). Voor mij zijn God of War en the Last of Us II qua pure kwaliteit de beste games op de PS4 denk ik. Waarbij ik wel moet zeggen dat het soms lastig vergelijken blijft tussen games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:50
De PS4 heeft best veel pareltjes hoor, voor de mensen die geen PS4 hebben missen toch wat!
Kan me ook voorstellen dat veel niet PS4 gamers een ps5 aanschaffen om zo ook PS4 games te kunnen spelen..
Denk dat de ps5 met gemak de PS4 gaat verslaan. Vooral nu ook omdat Covid in de wereld bestaat, dus mensen zoeken toch afleiding voor de komende 5+ jaren

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
dvd-linden schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:46:
[...]

Het is echt een geweldige game ja (maar ik vond de oude delen op de PS2 en PS3 ook top moet ik zeggen). Voor mij zijn God of War en the Last of Us II qua pure kwaliteit de beste games op de PS4 denk ik. Waarbij ik wel moet zeggen dat het soms lastig vergelijken blijft tussen games.
dvd-linden schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:46:
[...]

Vergelijken tussen genres is inderdaad verdomd lastig.Ik game nu al bijna 3 decenia en dan leer je de meeste mechanics in games wel kennen. Veel games voelen, bij een gebrek aan betere bewoording door mij, een beetje zielloos aan. Dat ik weer de dingen mag gaan doen die ik al 1000x eerder heb gedaan ( hoi Far cry, hoi Assasins Creed en hoi Fall out 4 en ik durf het bijna niet te zeggen, maar hoi Horizon) en ik merk dat ik me al snel begin te vervelen en ook heel erg het gevoel heb dat ik aan het 'gamen' ben.

Games als God of War, Nier automata, Uncharted, Persona 5 en inside geven me wel dat warme gevoel waar ik naar op zoek ben. Die games hebben een hogefun factor voor mij, maar vind het moeilijk om precies de vinger erop te leggen waarom ik sommige games wel goed vind en andere niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:23
Mr_Tomatohead schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:07:
[...]

[...]

Vergelijken tussen genres is inderdaad verdomd lastig.Ik game nu al bijna 3 decenia en dan leer je de meeste mechanics in games wel kennen. Veel games voelen, bij een gebrek aan betere bewoording door mij, een beetje zielloos aan. Dat ik weer de dingen mag gaan doen die ik al 1000x eerder heb gedaan ( hoi Far cry, hoi Assasins Creed en hoi Fall out 4 en ik durf het bijna niet te zeggen, maar hoi Horizon) en ik merk dat ik me al snel begin te vervelen en ook heel erg het gevoel heb dat ik aan het 'gamen' ben.

Games als God of War, Nier automata, Uncharted, Persona 5 en inside geven me wel dat warme gevoel waar ik naar op zoek ben. Die games hebben een hogefun factor voor mij, maar vind het moeilijk om precies de vinger erop te leggen waarom ik sommige games wel goed vind en andere niet.
NIER:Automata... Ook zo'n aparte game (exclusive?). Totaal niet mijn ding eigenlijk maar wat een gaaf spel is dat. Ben nu aam het eind van Route B en de game weet me steeds weer opnieuw te verrassen. Zowel qua gameplay als verhaal. Het houdt niet op lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
maukoo schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:11:
[...]

NIER:Automata... Ook zo'n aparte game (exclusive?). Totaal niet mijn ding eigenlijk maar wat een gaaf spel is dat. Ben nu aam het eind van Route B en de game weet me steeds weer opnieuw te verrassen. Zowel qua gameplay als verhaal. Het houdt niet op lijkt het wel.
Is sinds kort ook hij de buren te spelen, maar wel lange tijd exclusief geweest. Nier is met afstand mijn game van deze generatie en staat op eenzame hoogte samen met toppers als Final Fantasy 7, Fall Out 3 en Super mario world.

Had de game bijna weggelegd omdat ik het begin wel 6x opnieuw gedaan heb omdat ik het dodgen maar niet snapte, maar uiteindelijk mn trots opzij gelegd en het op easy gedaan. De game voelt zo... weird en melancholisch aan. Weinig games die me met hun sfeer en muziek zo wisten te raken. Muziek in de game is echt fenomenaal! Ga ik zeker ooit nog eens helemaal van a tot z opnieuw spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

[...]

[...]
Als je een mooie ervaring zoekt, is Detroit: Become Human ook aan te raden.
Ik heb hem nog niet uitgespeeld, maar ik vind het geweldig in elkaar zitten oOo
-SaveMe- schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 10:18:

Maar helaas ...

[Afbeelding]
Damn... dat is wel balen. Ik ben zo enorm gewend aan die backbuttons -O-
Zelfs als ik op de Switch speel ben ik iedere keer teleurgesteld door het ontbreken van de backbuttons.

[ Voor 37% gewijzigd door Bas170 op 23-07-2020 10:28 ]

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
[...]

[...]

Dat ben ik helemaal met je eens. Daarom zei ik ook dat als het om pure kwaliteit gaat in mijn optiek dat de twee beste games zijn op de PS4. Waarbij ik dan ook nog moet zeggen dat op gameplay gebied God of War beter scoort dan the Last of Us II, maar die laatste het op het gebied van animatie, level design en verhaalvertelling weer beter doet. En hiermee wil ik ook niet zeggen dat het per se de games zijn waar ik de meeste fun uit heb gehaald op de PS4. Horizon vond ik een geweldige titel, de From Software games zijn qua gameplay heerlijk, Trackmania Turbo heb ik met super veel plezier gespeeld en zo zijn er nog wel meer titels te bedenken. Vandaar dat het vergelijken van games vaak best lastig is.

Ik probeer tegenwoordig ook wel games uit die buiten de gebaande paden liggen. Ik merk dat ik daar regelmatig meer fun uit haal namelijk. Denk hierbij aan titels als die van From Software (heb Bloodborne en Sekiro gespeeld en wil Dark Souls III nog gaan spelen), maar ook bijvoorbeeld Celeste en Hollow Knight. Inside en Limbo heb ik ook gespeeld en die zijn qua sfeer en grimmigheid geniaal. Verder staat Dead Cells nog op het lijstje en heb ik sinds vorige week NieR: Automata daar ook aan toegevoegd. Over die laatste lees en hoor ik vaak zulke positieve geluiden.

Overigens een vraagje aan de mensen hier: als je zou moeten kiezen uit Need for Speed (2015), Grid en Wreckfest, welke game zou je dan kiezen? Need for Speed is momenteel maar 4,99 namelijk, maar dat hoeft niet de meest doorslaggevende reden te zijn. Ik weet dat de Need for Speeds van de laatste jaren niet van een dusdanige hoge kwaliteit zijn, maar voor 4,99 kan je er haast geen buil aan vallen zou je zeggen. En van Grid vraag ik me af of er mensen zijn die de game gespeeld hebben en wat ze er van vonden (gezien de matige reviews). En van Wreckfest vraag ik me af of er wel genoeg racen in zit. Of is het toch voornamelijk Destruction Derby achtige gameplay (waar mijn voorkeur niet naar uitgaat).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

dvd-linden schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:31:
[...]

Overigens een vraagje aan de mensen hier: als je zou moeten kiezen uit Need for Speed (2015), Grid en Wreckfest, welke game zou je dan kiezen? Need for Speed is momenteel maar 4,99 namelijk, maar dat hoeft niet de meest doorslaggevende reden te zijn. Ik weet dat de Need for Speeds van de laatste jaren niet van een dusdanige hoge kwaliteit zijn, maar voor 4,99 kan je er haast geen buil aan vallen zou je zeggen. En van Grid vraag ik me af of er mensen zijn die de game gespeeld hebben en wat ze er van vonden (gezien de matige reviews). En van Wreckfest vraag ik me af of er wel genoeg racen in zit. Of is het toch voornamelijk Destruction Derby achtige gameplay (waar mijn voorkeur niet naar uitgaat).
Wreckfest is een combinatie van Banger racing (Ken je de game Flatout nog) en Destruction Derby. Meeste races in de careermode zijn voornamelijk races, weinig DD. Need for speeds, tja elke keer weer hetzelfde laken en pak in een iets andere setting. Grid is de enige die ik nog niet heb gekocht onlangs. Misschien dat ik in de toekomst deze nog een keer koop in de aanbieding. Wreckfest is gewoon ontspanning, soms lachen. Wrakken zo krom als een banaan die nog steeds blijven rijden.... _/-\o_

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
[...]

Dat ben ik helemaal met je eens. Daarom zei ik ook dat als het om pure kwaliteit gaat in mijn optiek dat de twee beste games zijn op de PS4. Waarbij ik dan ook nog moet zeggen dat op gameplay gebied God of War beter scoort dan the Last of Us II, maar die laatste het op het gebied van animatie, level design en verhaalvertelling weer beter doet. En hiermee wil ik ook niet zeggen dat het per se de games zijn waar ik de meeste fun uit heb gehaald op de PS4. Horizon vond ik een geweldige titel, de From Software games zijn qua gameplay heerlijk, Trackmania Turbo heb ik met super veel plezier gespeeld en zo zijn er nog wel meer titels te bedenken. Vandaar dat het vergelijken van games vaak best lastig is.

Ik probeer tegenwoordig ook wel games uit die buiten de gebaande paden liggen. Ik merk dat ik daar regelmatig meer fun uit haal namelijk. Denk hierbij aan titels als die van From Software (heb Bloodborne en Sekiro gespeeld en wil Dark Souls III nog gaan spelen), maar ook bijvoorbeeld Celeste en Hollow Knight. Inside en Limbo heb ik ook gespeeld en die zijn qua sfeer en grimmigheid geniaal. Verder staat Dead Cells nog op het lijstje en heb ik sinds vorige week NieR: Automata daar ook aan toegevoegd. Over die laatste lees en hoor ik vaak zulke positieve geluiden.

Limbo en Inside heb ik ook erg van genoten, kort maar zeer krachtig! Celeste wil ik ook heel graag nog een keer spelen, komt ooit vast nog wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19:30
Voor de (snelle) liefhebber heb ik een code over voor de Rogue Company Founders editie, vermakelijk spelletje vind ik zelf :) p.s. ik post hier eigenlijk nooit maar lees wel regelmatig mee dus vandaar dat ik het graag hier wilde droppen

Members only: PSN Store code
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
ZeroY85 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:16:
Voor de (snelle) liefhebber heb ik een code over voor de Rogue Company Founders editie, vermakelijk spelletje vind ik zelf :) p.s. ik post hier eigenlijk nooit maar lees wel regelmatig mee dus vandaar dat ik het graag hier wilde droppen

***members only***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

ZeroY85 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:16:

***members only***
Ik heb zelf een code gekregen, maar heb het na de tutorial weer afgesloten. Had beter verwacht van Hi-Rez Studios (Global Agenda was vroegah geweldig).

Dit is een 13 in een dozijn shooter met slechte graphics en mechanics

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 21:54
Iemand die ervaring heeft met doorgeven ‘Ingame’-geluid via headset controller? Ik hoor daar veel ruis of soms een piep. Met name merkbaar als er tijdelijk geen geluid is zoals in startmenu. Is dit normaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
[...]
Overigens een vraagje aan de mensen hier: als je zou moeten kiezen uit Need for Speed (2015), Grid en Wreckfest, welke game zou je dan kiezen?
Need for Speed lekker laten voor wat het is.
Die game had een 'verhaal' met tenenkrommend slechte tussenfilmpjes en nog slechtere acteerprestaties, daarnaast is de besturing matig en vrij zweverig. Vergelijk je de besturing met de directheid uit Most Wanted en Rivals dan is het in mijn ogen een flinke stap terug.
De game ziet er dan wel weer prima uit: de (vaak natte) wegen weerspiegelen de lampen en verlichting waardoor het geheel een hele warme sfeer uitstraalt. De open wereld is zoals we die van Need for Speed kennen, daar is dan ook weinig mis mee.
Zoek je een snelle en simpele platinum dan heb je dat in 25 uurtjes wel voor elkaar gebokst.

Ik zou voor Grid gaan, daarna Wreckfest (hoe lang blijft autootje botsen leuk?) en op de laatste plaats pas voor NFS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvd-linden
thunder8 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:17:
[...]

Wreckfest is een combinatie van Banger racing (Ken je de game Flatout nog) en Destruction Derby. Meeste races in de careermode zijn voornamelijk races, weinig DD. Need for speeds, tja elke keer weer hetzelfde laken en pak in een iets andere setting. Grid is de enige die ik nog niet heb gekocht onlangs. Misschien dat ik in de toekomst deze nog een keer koop in de aanbieding. Wreckfest is gewoon ontspanning, soms lachen. Wrakken zo krom als een banaan die nog steeds blijven rijden.... _/-\o_
Wat ik me voornamelijk bij Wreckfest afvraag is in hoeverre het racen goed aanvoelt en of het lang leuk blijft. En dan bedoel ik puur het race aspect. Oftewel, zit het racen goed in elkaar en blijft het langere tijd leuk?

Overigens ken ik Flatout wel, maar heb het nooit gespeeld.
Mr_Tomatohead schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:43:
[...]

Limbo en Inside heb ik ook erg van genoten, kort maar zeer krachtig! Celeste wil ik ook heel graag nog een keer spelen, komt ooit vast nog wel...
Ik zou Celeste zeker een keer oppakken. Ik heb die op de Switch, maar wil de game ook nog eens op mijn PS4 aanschaffen om hem platinum te halen. Zou dat wel een erg mooie prestatie vinden. De muziek is top, er zit een verrassend mooi verhaal in voor een dergelijke type game en het is bij vlagen extreem uitdagend, maar daardoor heel verslavend. Echt een top game!
dvdkiwi schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:07:
[...]

Need for Speed lekker laten voor wat het is.
Die game had een 'verhaal' met tenenkrommend slechte tussenfilmpjes en nog slechtere acteerprestaties, daarnaast is de besturing matig en vrij zweverig. Vergelijk je de besturing met de directheid uit Most Wanted en Rivals dan is het in mijn ogen een flinke stap terug.
De game ziet er dan wel weer prima uit: de (vaak natte) wegen weerspiegelen de lampen en verlichting waardoor het geheel een hele warme sfeer uitstraalt. De open wereld is zoals we die van Need for Speed kennen, daar is dan ook weinig mis mee.
Zoek je een snelle en simpele platinum dan heb je dat in 25 uurtjes wel voor elkaar gebokst.

Ik zou voor Grid gaan, daarna Wreckfest (hoe lang blijft autootje botsen leuk?) en op de laatste plaats pas voor NFS.
Bedankt voor het advies. Dan laat ik NFS voor wat het is. Vind het wel jammer, zou toch wel weer eens zin hebben in een goede NFS. Lekker racen, beetje customizen/tunen en mooie graphics. Misschien dat Heat nog eens voor een mooie prijs voorbij komt, maar die game is het volgens mij ook allemaal net niet.

Over Wreckfest lees ik altijd hele goede dingen, vandaar dat die wel bij mij op de radar staat. En heb de laatste tijd sowieso wel zin in een echt goede racegame, maar het moet niet te hoogdrempelig zijn. Vandaar dat ik denk dat ik geen zin heb in Gran Turismo, dat is me net ff iets te serieus voor waar ik nu zin in heb. Eigenlijk gewoon een game zoals Driveclub, maar helaas zijn er maar weinig goede racegames in die categorie. En ik geloof dat Grid wat weinig om het lijf heeft, maar voor die ruim 15 euro is dat nog wel te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
Purejet schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:40:
Iemand die ervaring heeft met doorgeven ‘Ingame’-geluid via headset controller? Ik hoor daar veel ruis of soms een piep. Met name merkbaar als er tijdelijk geen geluid is zoals in startmenu. Is dit normaal?
Wat is een headset controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
Mr_Tomatohead schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:31:
[...]

Wat is een headset controller?
Beetje te snel omschreven; Bedoel een headset (apple earbuds of ander setje) met jack in de controller gestoken. Vervolgens alle geluid via controller laten afspelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
dvd-linden schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:23:
[...]

Wat ik me voornamelijk bij Wreckfest afvraag is in hoeverre het racen goed aanvoelt en of het lang leuk blijft. En dan bedoel ik puur het race aspect. Oftewel, zit het racen goed in elkaar en blijft het langere tijd leuk?
...
Je kan elke race opnieuw de moeilijkheidsgraad aanpassen. Dus als je een bepaald circuit goed kan dan kun je het jezelf moeilijker maken door de AI slimmer te maken en/of rij hulpen uit te zetten en/of heftigere schade en/of nog een paar mogelijkheden weet ze niet meer uit mijn hoofd.

Daarnaast heeft Wreckfest enorm veel circuits dus opzich ben je er best lang zoet mee, zeker als je alles 100 wilt halen. Ik vermaakt mij na een uur of 40 nog steeds prima met de game, zeker ook omdat de AI niet altijd reageert zou als je zou verwachten. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
[...]
En heb de laatste tijd sowieso wel zin in een echt goede racegame, maar het moet niet te hoogdrempelig zijn.
Burnout Paradise al gespeeld?

Inderdaad jammer dat Driveclub niet meer gemaakt wordt, dat was een heerlijke mix tussen sim en arcade.
Van dezelfde studio kwamen de Motorstorm games, ook spijtig dat we die niet meer zullen zien ;(
Hetzelfde geldt overigens voor ModNation Racers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
dvdkiwi schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:37:
[...]

Burnout Paradise al gespeeld?

Inderdaad jammer dat Driveclub niet meer gemaakt wordt, dat was een heerlijke mix tussen sim en arcade.
Van dezelfde studio kwamen de Motorstorm games, ook spijtig dat we die niet meer zullen zien ;(
Hetzelfde geldt overigens voor ModNation Racers.
Driveclub is nog steeds prima te spelen, echt heel toevallig onlangs nog geprobeerd. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
Purejet schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:35:
[...]

Beetje te snel omschreven; Bedoel een headset (apple earbuds of ander setje) met jack in de controller gestoken. Vervolgens alle geluid via controller laten afspelen.
Lijkt me niet helemaal normaal. Heb het zelf weleens via de controller geprobeerd maar geluid was dramatisch, dus zelf snel een wireless variant gekocht.

Al andere dopjes/controller geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
Mr_Tomatohead schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:42:
[...]

Lijkt me niet helemaal normaal. Heb het zelf weleens via de controller geprobeerd maar geluid was dramatisch, dus zelf snel een wireless variant gekocht.

Al andere dopjes/controller geprobeerd?
Heb alleen goedkope of Apple hier momenteel. Wel Bluetooth in ears, maar die doen het natuurlijk niet.
Moet ik ook maar eens kijken voor een ps-wireless headset. Welke zijn aanraders voor een leuke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
Purejet schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:45:
[...]

Heb alleen goedkope of Apple hier momenteel. Wel Bluetooth in ears, maar die doen het natuurlijk niet.
Moet ik ook maar eens kijken voor een ps-wireless headset. Welke zijn aanraders voor een leuke prijs?
Zou de zoekfunctie eens gebruiken, vraag komt regelmatig voorbij. Zou ergens wel mooi zijn als je er nu 1 zou kunnen kopen die ook door de PS5 ondersteund wordt. Ben bang dat Sony wel weer een nieuwe standaard voor de draadloze verbinding verzint, want geld stinkt niet, maar je moet kunnen dromen.

Sony gold is geregeld voor iets meer dan 60 euro te krijgen en voor dat geld volgens mij wel prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsychoBoyJack
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 10:43

Bedankt voor het advies. Dan laat ik NFS voor wat het is. Vind het wel jammer, zou toch wel weer eens zin hebben in een goede NFS. Lekker racen, beetje customizen/tunen en mooie graphics. Misschien dat Heat nog eens voor een mooie prijs voorbij komt, maar die game is het volgens mij ook allemaal net niet.
Waarom probeer je EA Acces niet voor een maandje? Daar staat Heat nu ook tussen.

4 euro per maand...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:42
Heb best wel m'n lol met Wreckfest.
Zitten een paar hele belachelijke races tussen.

Last man standing met mobiele grasmaaiers of enorme graan dors wagens weet ik veel.

Maar daarnaast ook toffe oval races, off-road drift en head to head
Pagina: 1 ... 167 ... 180 Laatste

Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.