dvdkiwi schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:31:
[...]
Na Syndicate (2015) zeiden ze voortaan wat langer de tijd te nemen voor een game, wat 2 jaar later resulteerde in Origins (2017). Die game was verfrissend en deed een hoop dingen anders dan de oude AC games; een welkome vernieuwing van de serie. Dat ze een jaar later met een vrijwel exacte kopie genaamd Odyssee (2018) aankomen had ik ook niet verwacht, maar omdat het Ubisoft is verbaasde het me ook weer niet echt. Nu is Odyssee ook alweer twee jaar geleden dus ergens verwacht ik wel wat vernieuwing te zien in Valhalla (heb de showcase gisteren niet gezien).
Wat ik wel bijzonder vind is dat er vaak geklaagd wordt over het feit dat games zoals Far Cry en Assassin's Creed vaak hetzelfde doen terwijl er zoveel meer games zijn waar jaarlijks een 'nieuwe' versie van uitgebracht wordt en zonder gemor geslikt worden als zoete koek, ik noem bijvoorbeeld een Fifa, CoD of F1.
Als een formule goed is hoef je die mijns inziens ziet te veranderen, dat lijkt zich ook te vertalen in de verkoopcijfers van herhalende games. Zolang wij het kopen zal de ontwikkelaar ze blijven maken.
Geef mijn nog maar 10 Far Cry's of Assassin's Creeds met de huidige formule, ik vermaak me er wel mee

Origins heb ik met veel plezier gespeeld. Maar wat voor mij Ubisoft spellen heeft verpest is de aanschaf van een PS4, exclusives als GoW, TLOU1/2, HZD zijn naar mijn mening zo veel beter dan alle recente Ubisoft games.
Open world vs lineair / semi open world is natuurlijk niet te vergelijken, maar als je gewend bent aan TLOU storytelling dan zijn Ubisoft spellen opeens zoveel minder. Met FC doen ze überhaupt geen poging, maar met AC wel en het voelt voor mij allemaal erg dom aan. En qua (facial) animations en voice actors loopt Ubisoft ook gigantisch achter.
Wat ik jammer vind is dat Odyssey een aantal problemen had die redelijk simpel op te lossen waren, een aantal die ik me herinner:
-Running animations. Het leek alsof je aan het schaatsen was.
-Facial animations, deze waren gewoon bedroevend vergeleken met RDR2, Witcher 3.
-Gigantische map maar weinig echt memorabel, zoals RDR2 / Witcher 3 wel had.
-Voice actors, ik vond Kassandra en Alexios allebei niet heel sterk. Zeker als je gewend bent aan TLOU niveau
-Saaie en eentonige combat met veel te veel troep, al met al voelde het extreem floaty en niet satisfying.
-Futuristische troep en nog steeds het ellendige animus idee
Als ik de Valhalla gameplay zie lijkt het alsof dit niet echt veranderd is. Het voelt voor mij gewoon alsof Ubisoft zoveel meer zou moeten kunnen dan ze laten zien.
edit: ik had dit beter in het Valhalla topic kunnen posten