Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Jelloz schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:08:
[...]

Volgens mij is dat meer relatief bezien de grootste vooruitgang in de serie geweest, de totstandkoming van de formule eigenlijk.
  • FC1: nieuw & spannend.
  • FC2: interessante ideeën maar meer niche geworden.
  • FC3: blockbuster fps shooter met toen nog "nieuwe" zaken zoals torens om gebieden vrij te spelen, missies te vinden etc.
  • FC4: FC3 maar dan in de bergen.
  • Primal: letterlijk de map van FC4 maar dan in de steentijd.
  • FC5: FC3 maar dan in America.
Ja precies, dus is fc3 niet de beste FC ooit. :) Voor zijn tijd misschien wel maar de modernere versie zijn toch echt beter. Mensen hebben de neiging om alles van vroegah te romantiseren, heb ik niet zo'n last van geloof ik.

Maar primal vond ik ook niks mis mee, dus het zal aan mij liggen ws. :)

Nu met 6 balkt een zeer kleine maar vocale groep meteen "reskin!" terwijl ze alleen de trailer gezien hebben. :')

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flagg schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:46:
[...]

Nu met 6 balkt een zeer kleine maar vocale groep meteen "reskin!" terwijl ze alleen de trailer gezien hebben. :')
Ik roep geen reskin, maar ik ben wel een beetje klaar met de einzelgänger rebel hero te zijn die een land moet bevrijden van de ondergang en tyrannie -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

poor Leno schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:10:
[...]

Ik roep geen reskin, maar ik ben wel een beetje klaar met de einzelgänger rebel hero te zijn die een land moet bevrijden van de ondergang en tyrannie -O-
Hehe ja cliché is het wel. Maar ja das 90% van de games wel waar je met een pistooltje rondloopt. Alle verhalen zijn al meerdere malen verteld is het niet in games is het wel in Hollywood.

Ik zie FC dan ook niet als een fantastische franchise, het is leuk voor tussendoor als je wacht op de volgende echt goede game. Ik ben bij iedere FC halverwege al wel zo ver dat ik hoop dat het niet al te lang meer duurt. :)

Nu ik erover nadenk is dat met vrijwel alle open world games eigenlijk. Teveel content wat repetitief is naar mijn smaak. HZD niet overigens, en fallout ook niet (met uitzondering van 76).

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:55
De oudere generatie gamers heeft ook al heel wat games voorbij zien komen, logisch dat de zoveelste in een serie dan al snel als repetitief wordt ervaren en dat er vergelijkingen met andere games gemaakt worden. De jongere en/of beginnende gamer heeft dit veel minder natuurlijk.
Dalim schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:53:
[...]
Bij alle games die je op noemt draait het vooral om de online multiplayer.
Bij de AC games draait het om de singleplayer. En binnen elke AC wordt er al flink op los gekopieerd, je doet veel herhalende taken, en als er dan ook nog een flink deel tussen de verschillende games gekopieerd wordt is het niet gek dat mensen gaan klagen.
Of ik nu elk jaar een herhalende singleplayer of een herhalende multiplayer speel, voor mij is het om het even.
Maar zoals ik al eerder aangaf: zolang de game mij vermaakt (wat nog steeds het doel is van entertainment) zal het mij ook niet veel uitmaken, opgaand voor zowel singeplayer-als multiplayer games. En als ik dan een keer vind dat het te veel wordt sla ik wel een jaartje over.

[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 13-07-2020 15:43 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
sterke graphics en goede HDR is altijd een goed begin..zoals far cry 5.

[ Voor 18% gewijzigd door Farabi op 13-07-2020 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:21
Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/eczjmpsxsaeo8szmbkja.jpeg

Ziet er dus naar uit dat het nog wel even gaan duren voordat we meer van deze game gaan zien, jammer.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Raem schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:04:
[Afbeelding]

Ziet er dus naar uit dat het nog wel even gaan duren voordat we meer van deze game gaan zien, jammer.
Ik heb geduld.
Wel goed om er weer eens iets van te horen; deze game staat echt bovenaan mijn wensenlijstje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog helemaal niets over gehoord :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
poor Leno schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:08:
Nog helemaal niets over gehoord :X

Platinum Games, dus dat zit altijd wel goed. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 12:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
dvdkiwi schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:31:
[...]

Na Syndicate (2015) zeiden ze voortaan wat langer de tijd te nemen voor een game, wat 2 jaar later resulteerde in Origins (2017). Die game was verfrissend en deed een hoop dingen anders dan de oude AC games; een welkome vernieuwing van de serie. Dat ze een jaar later met een vrijwel exacte kopie genaamd Odyssee (2018) aankomen had ik ook niet verwacht, maar omdat het Ubisoft is verbaasde het me ook weer niet echt. Nu is Odyssee ook alweer twee jaar geleden dus ergens verwacht ik wel wat vernieuwing te zien in Valhalla (heb de showcase gisteren niet gezien).

Wat ik wel bijzonder vind is dat er vaak geklaagd wordt over het feit dat games zoals Far Cry en Assassin's Creed vaak hetzelfde doen terwijl er zoveel meer games zijn waar jaarlijks een 'nieuwe' versie van uitgebracht wordt en zonder gemor geslikt worden als zoete koek, ik noem bijvoorbeeld een Fifa, CoD of F1.
Als een formule goed is hoef je die mijns inziens ziet te veranderen, dat lijkt zich ook te vertalen in de verkoopcijfers van herhalende games. Zolang wij het kopen zal de ontwikkelaar ze blijven maken.
Geef mijn nog maar 10 Far Cry's of Assassin's Creeds met de huidige formule, ik vermaak me er wel mee :9
Origins heb ik met veel plezier gespeeld. Maar wat voor mij Ubisoft spellen heeft verpest is de aanschaf van een PS4, exclusives als GoW, TLOU1/2, HZD zijn naar mijn mening zo veel beter dan alle recente Ubisoft games.

Open world vs lineair / semi open world is natuurlijk niet te vergelijken, maar als je gewend bent aan TLOU storytelling dan zijn Ubisoft spellen opeens zoveel minder. Met FC doen ze überhaupt geen poging, maar met AC wel en het voelt voor mij allemaal erg dom aan. En qua (facial) animations en voice actors loopt Ubisoft ook gigantisch achter.

Wat ik jammer vind is dat Odyssey een aantal problemen had die redelijk simpel op te lossen waren, een aantal die ik me herinner:

-Running animations. Het leek alsof je aan het schaatsen was.
-Facial animations, deze waren gewoon bedroevend vergeleken met RDR2, Witcher 3.
-Gigantische map maar weinig echt memorabel, zoals RDR2 / Witcher 3 wel had.
-Voice actors, ik vond Kassandra en Alexios allebei niet heel sterk. Zeker als je gewend bent aan TLOU niveau
-Saaie en eentonige combat met veel te veel troep, al met al voelde het extreem floaty en niet satisfying.
-Futuristische troep en nog steeds het ellendige animus idee

Als ik de Valhalla gameplay zie lijkt het alsof dit niet echt veranderd is. Het voelt voor mij gewoon alsof Ubisoft zoveel meer zou moeten kunnen dan ze laten zien.

edit: ik had dit beter in het Valhalla topic kunnen posten O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 17:34
Damn dit nummer zit nu in mijn hoofd:

Ik wil nu een remaster van deze game :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Ander topic

[ Voor 94% gewijzigd door Jasphur op 14-07-2020 08:45 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Flagg schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:33:
[...]

Hehe ja cliché is het wel. Maar ja das 90% van de games wel waar je met een pistooltje rondloopt. Alle verhalen zijn al meerdere malen verteld is het niet in games is het wel in Hollywood.

[...]
Haha, ik had op de studenteflat een oude flatlul die al 18 jaar z'n kamer had (had al gewerkt in Amerika, maar ging weer daar wonen), die maakte altijd de grap - bij elke film 8)7 - dat hij die film al had gezien. Wat hij eigenlijk bedoelde dat er (volgens hem) 5 archetypes qua verhaallijnen zijn ("en die kan je eigenlijk ook weer terugbrengen naar 2"). Maar hij was zeer idolaat van Festen, dat was zo origineel voor hem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zijn ze betrapt door Sony en hebben ze 'm weer offline gehaald.

Conclusie: doet niks nieuws qua open wereld game, prachtige open wereld en graphics, leuke sidequests met interessante verhalen, soepele en leuke combat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
De pagina is via de google cache nog wel te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is een stukje vanaf die site vertaald uit het Engels.
"A WELL-KNOWN OPEN WORLD WITH A DELICIOUS SAMURAI SAUCE

While Ghost of Tushima is beautiful and almost all systems are working fine, there is one thing that starts to get noticed after a while: You don't do much in Ghost of Tsushima that you haven't done in any other open world game before. Whether it's climbing towers, taking out enemy camps or looking for artifacts, for people familiar with games like Assassin's Creed and Horizon Zero Dawn, Ghost of Tsushima has few surprises in terms of gameplay.

The question is whether that is bad. Admittedly, Ghost of Tsushima does not differ much from the popular open world formula, but the game fills that formula with such beautiful environments, delicious combat and interesting stories and also topped this whole with such a tasty samurai sauce, which I have for the time being. haven't left Tsushima yet."
Ik verwacht een score tussen de 80 en 90.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 08:03

s0kkie

Cowabunga

All aboard the overhyped train ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:03
https://webcache.googleus...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Hier voor de mensen die de cache niet kunnen vinden (of te lui zijn :P )

lijkt dus een AC/FC kloon te zijn in een vettere stijl (wat niet verkeerd hoeft te zijn)

[ Voor 4% gewijzigd door Ruudox op 14-07-2020 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 21:22
Ik denk dat ze de review er te vroeg opgezet hebben. Het review embargo loopt eind van de middag pas af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Ik denk een 81 op MC.
Gewoon een uitgewoond genre, heb helaas nog niks vernieuwends gezien.

Maar voor 20 euro ofzo wil ik hem wel eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
Vanwege de komst van 2 kleintjes heb ik eigenlijk de afgelopen 3 jaar bar weinig gegamed.

Inmiddels draad weer opgepakt, en een zooitje games gespeeld die ik als must-play's beschouw:

* Horizon Zero Down
* God of War
* Spider Man
* Red Dead Redemption II (viel mij tegen)
* The Last of Us II
* AC Origins & AC Odessey

Zijn er nog titels waarvan jullie zeggen, die moet je gespeeld hebben nog?

Zit te denken aan:

Days Gone
Detroit: Become Human

Andere suggesties?

PS: Alle bovengenoemde games heb ik op disc, en zijn toch weer speelbaar op de nieuwe PS5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
bram1984 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:55:
[...]

Dan zijn ze betrapt door Sony en hebben ze 'm weer offline gehaald.

Conclusie: doet niks nieuws qua open wereld game, prachtige open wereld en graphics, leuke sidequests met interessante verhalen, soepele en leuke combat.
En toch zit er gewoon op te wachten :D
Kijk nu al uit naar vrijdagavond als ie klaar met installeren :)

Ik ga hem denk ik wel met de Japanse stemmen spelen. Had dat een tijd geleden ook gedaan met Final Fanatasy XII The Zodiac Age en moet zeggen dat het mij niet tegenvalt. Vond FF er juist veel sterker door worden. Alles klopt gewoon meer :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:40
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:59:
Vanwege de komst van 2 kleintjes heb ik eigenlijk de afgelopen 3 jaar bar weinig gegamed.

Inmiddels draad weer opgepakt, en een zooitje games gespeeld die ik als must-play's beschouw:

* Horizon Zero Down
* God of War
* Spider Man
* The Last of Us II

Zit te denken aan:

Days Gone

Andere suggesties?

PS: Alle bovengenoemde games heb ik op disc, en zijn toch weer speelbaar op de nieuwe PS5?
Bloodborne mag niet ontbreken uiteraard, moet je wel enigszins masochistisch voor ingesteld zijn. Het is vrij pittig. Ik zou met kinderen in huis ook met headset op spelen of geluid erg zachtjes. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:59:

* Horizon Zero Down
* God of War
* Spider Man
* The Last of Us II

Zit te denken aan:

Days Gone

Andere suggesties?

Uiteraard smaak afhankelijk, maar:

Uncharted 4 / Uncharted Lost Legacy
Death Stranding
Final Fantasy VII Remake
Resident Evil 7
Nier Automata
Bloodborne

En PS4 games kun je inderdaad ook op de PS5 spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Raem op 14-07-2020 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Raem schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:17:
[...]

Uiteraard smaak afhankelijk, maar:

Uncharted 4 / Uncharted Lost Legacy Alles van Uncharted
Death Stranding
Final Fantasy VII Remake
Resident Evil 7
Nier Automata
Bloodborne

En PS4 games kun je inderdaad ook op de PS5 spelen.
FTFY :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:48
@ArnoldSmiley Ghost of Tshushima
Komt deze vrijdag uit en past volledig in het rijtje games dat jij opnoemt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Mocht hij ze op de PS3 gemist hebben, dan inderdaad ook de remastered collectie inderdaad. Maar dan moet TLOU Remastered ook aan het lijstje toegevoegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@Raem Absoluut !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jasphur schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:08:
[...]

En toch zit er gewoon op te wachten :D
Kijk nu al uit naar vrijdagavond als ie klaar met installeren :)

Ik ga hem denk ik wel met de Japanse stemmen spelen. Had dat een tijd geleden ook gedaan met Final Fanatasy XII The Zodiac Age en moet zeggen dat het mij niet tegenvalt. Vond FF er juist veel sterker door worden. Alles klopt gewoon meer :P
Nou ik heb tot nu toe geroepen dat ik ermee wacht tot PS5 er is, maar het begint wel steeds meer te kriebelen ondanks de backlog. Must resist. Op zich is het alweer een tijdje geleden, zo'n lekkere open wereld game. Hopelijk scoort de game niet te hoog. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ArnoldSmiley Spelen die kleintjes ook al? Mijn 2 kids en ik hebben momenteel enorm veel plezier met de co-op van Minecraft Dungeons. Hele kindvriendelijke dungeon crawler met veel loot en het levelen van je poppetje. Heel vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
bram1984 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:29:
[...]

Nou ik heb tot nu toe geroepen dat ik ermee wacht tot PS5 er is, maar het begint wel steeds meer te kriebelen ondanks de backlog. Must resist. Op zich is het alweer een tijdje geleden, zo'n lekkere open wereld game. Hopelijk scoort de game niet te hoog. :P
Haha, ik heb precies hetzelfde. Niet alleen met GoT, zie vaker aanbiedingen van games voorbij komen die ik nog wil spelen. Maar eerst de backlog redelijk wegwerken voor de PS5 er is zodat ik dan een PS5 backlog kan opbouwen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:29:
[...]

Nou ik heb tot nu toe geroepen dat ik ermee wacht tot PS5 er is, maar het begint wel steeds meer te kriebelen ondanks de backlog.
waarom zou je wachten? 2e playthrough zal ik gewoon weer op de PS5 spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hamazaki schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:37:
[...]

Tja, waarom zou je wachten op de ultieme ervaring? Dat spreekt voor zich, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik heb besloten eerst mn backlog weg te werken en dan pas de PS5 te halen. Ik weet dat je ook op een PS5 PS4 games kan spelen, maar toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:39:
[...]

Tja, waarom zou je wachten op de ultieme ervaring? Dat spreekt voor zich, toch?
ik verwacht geen groot verschil straks eerlijk gezegd. maar we zullen zien. jij bent sowieso van 2e walkthroughs voor collecten toch?

[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 14-07-2020 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb trouwens ook Death Stranding nog liggen hier, misschien wacht ik daar ook maar mee. :)
Jasphur schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:40:
Ik heb besloten eerst mn backlog weg te werken en dan pas de PS5 te halen. Ik weet dat je ook op een PS5 PS4 games kan spelen, maar toch :P
Juist dan. Weg met die laadtijden alleen al!
Hamazaki schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:40:
[...]

ik verwacht geen groot verschil straks eerlijk gezegd. maar we zullen zien.
Ik wel, helemaal met Sony's laatste 2 games. Minste wat ik verwacht is native 4K en 60fps. Dat alleen is het al dubbel en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Hamazaki schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:37:
[...]

Grote open world games speel ik zelden eigenlijk een tweede keer weer volledig. Ik wacht dus ook liever om GoT op de PS5 te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik vind het juist mooi om het eerst op de ps4 te ervaren, zodat ik de verschillen straks eventueel kan opmerken op de PS5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Uiteraard allen gespeeld :D Toch dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
bram1984 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:31:
@ArnoldSmiley Spelen die kleintjes ook al? Mijn 2 kids en ik hebben momenteel enorm veel plezier met de co-op van Minecraft Dungeons. Hele kindvriendelijke dungeon crawler met veel loot en het levelen van je poppetje. Heel vermakelijk.
Nee, die zijn echt nog veel te klein, 30 en 6 maanden D:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Raem schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:43:
[...]

Grote open world games speel ik zelden eigenlijk een tweede keer weer volledig. Ik wacht dus ook liever om GoT op de PS5 te spelen.
Speel open world games nooit een 2e keer. Gewoon te veel uren die erin gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ruudox schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:21:
https://webcache.googleus...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Hier voor de mensen die de cache niet kunnen vinden (of te lui zijn :P )

lijkt dus een AC/FC kloon te zijn in een vettere stijl (wat niet verkeerd hoeft te zijn)
WAT MINDER…
Weinig vernieuwende open wereld

Dat is het altijd wel een beetje met deze studio helaas. Wereld ziet er prachtig uit maar voelt dood/leeg.

Ben benieuwd wat de reviews vanmiddag zeggen, ik zoek nog wel een game nu TLOU2 uit is en Warzone ook weer klaar voor dit seizoen. Alleen in nog een "Sony the game" heb ik niet direct zin, ook al is hij dit keer met zwaarden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Dacht wel leuk voor de echte tweakers ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:38:
[...]

WAT MINDER…
Weinig vernieuwende open wereld

Dat is het altijd wel een beetje met deze studio helaas. Wereld ziet er prachtig uit maar voelt dood/leeg.

Ben benieuwd wat de reviews vanmiddag zeggen, ik zoek nog wel een game nu TLOU2 uit is en Warzone ook weer klaar voor dit seizoen. Alleen in nog een "Sony the game" heb ik niet direct zin, ook al is hij dit keer met zwaarden.
Wat heeft weinig vernieuwing met dood/leeg te maken? Tot nu toe lees ik in de gelekte reviews dat de wereld juist niet dood en leeg is.

Ik begrijp ook die hype niet om altijd maar om vernieuwing te schreeuwen in een open wereld game. Niet alles hoeft vol met innovatie te zitten. De volgende Champions League winnaar kan ook gewoon met een tactiek spelen die al jaren bestaat, maar deze heel goed ten uitvoer brengen. Dan heb je ook een winnend team. Ik hoef echt niet overal een nieuw uitgevonden wiel te hebben, eerlijk gezegd. Daarom vind ik Spider-Man bijvoorbeeld ook een heerlijke game, net als Horizon Zero Dawn. Doen allebei verdomd weinig nieuws, maar voor mij samen met Origins op de 3e plaats, de lekkerste open wereld games deze generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Ow das eigenlijk nog best geinig.

/edit:
En nog best prijzig voor een dergelijke mod, ik sla even over.

Iets heel anders maar ik heb laatst mijn controller toch al open gemaakt om een joystick te vervangen van een een donor controller maar het soldeer wilde niet oplossen.
Iemand daar toevallig een tip voor?

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 14-07-2020 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:13:
[...]

Wat heeft weinig vernieuwing met dood/leeg te maken? Tot nu toe lees ik in de gelekte reviews dat de wereld juist niet dood en leeg is.
Ooh zijn er al meerdere gelekt? Misschien zo even kijken dan.

Al hoewel het embargo ook zo afloopt dus misschien verspilde moeite. Heb toch geen pre-order staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:23:
[...]

Ooh zijn er al meerdere gelekt? Misschien zo even kijken dan.

Al hoewel het embargo ook zo afloopt dus misschien verspilde moeite. Heb toch geen pre-order staan.
https://www.resetera.com/...007/page-30#post-39639793

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 18:52
bram1984 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:13:
[...]

Ik begrijp ook die hype niet om altijd maar om vernieuwing te schreeuwen in een open wereld game. Niet alles hoeft vol met innovatie te zitten. De volgende Champions League winnaar kan ook gewoon met een tactiek spelen die al jaren bestaat, maar deze heel goed ten uitvoer brengen. Dan heb je ook een winnend team. Ik hoef echt niet overal een nieuw uitgevonden wiel te hebben, eerlijk gezegd. Daarom vind ik Spider-Man bijvoorbeeld ook een heerlijke game, net als Horizon Zero Dawn. Doen allebei verdomd weinig nieuws, maar voor mij samen met Origins op de 3e plaats, de lekkerste open wereld games deze generatie.
Nee? Of dat een hype is weet ik niet, maar die snap ik wel, juíst bij open wereld games. Je moet er maar zin in hebben om weer eens in een matig verhaaltje een map vol met vraagtekens af te werken. Of het combatsysteem moet zo goed in elkaar zitten dat het leuk blijft, maar over het algemeen ben ik steeds meer klaar met de opzet van open wereld games vandaag de dag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik kan prima van een rechtlijnige singleplayer game genieten maar geef mij maar een open wereld game hoor!

En dan liefst zo uitgebreid of levend mogelijk, ik vind het echt fantastisch om mijzelf helemaal te verliezen in een dergelijke wereld om er dan na 2 uur spelen achter te komen dat ik geen seconde story en/of side story gedaan heb :).

Bijvoorbeeld bij RDR2 vond ik dat echt fantastisch, de trucjes die daarin zaten om de wereld te laten leven vond ik erg fijn en ik hoop daarom dan ook dat dit met de next-gen's alleen maar meer wordt.

Er zit nog voldoende rek in de formule naar mijn mening, mits goed uitgevoerd (maar ja dat geld altijd wel natuurlijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
Tot nu toe een 85 op Opencritic (75 reviews) en een 83 op Metacritic (65 reviews). Niks wereld schokkends of revolutionair maar een prima game dus.

https://opencritic.com/game/9592/ghost-of-tsushima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij RDR2 vond ik het fantastisch om de hele wereld uit te kammen. Een Western-setting spreekt mij dan ook erg aan. Bij AC Origins heb ik dat minder omdat de wereld minder leeft. De NPC's zijn veel nepper en het geheel gevoelt veel minder interactief en "echt". Ben benieuwd hoe dat in GoT is, maar denk niet baanbrekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dalim schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:32:
Tot nu toe een 85 op Opencritic (75 reviews) en een 83 op Metacritic (65 reviews). Niks wereld schokkends of revolutionair maar een prima game dus.

Eigenlijk bizar. Op school was ik super blij met een 8,5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalim
Donstil schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:47:
[...]

Eigenlijk bizar. Op school was ik super blij met een 8,5 :)
Ja maar die twee kan je niet vergelijken. Gamescores zijn over het algemeen hoger. Een gemiddelde game krijgt ongeveer een 6 of 7 (voldoende), terwijl een 4 of 5 betekent dat het echt een slechte game is. Op school was een 5,5 een voldoende :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prima scores hoor. Wat ik al verwacht had. Kan zomaar dat ik hem haal vrijdag. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sefaex
Dalim schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:32:

Een 8.5 is gewoon een uitmuntende score.. Niet alleen games met een +9 score zijn zeer goede games.
Tegenwoordig wordt er gedaan alsof een 8/10 middelmatig is ofzo.

Het zowat door iedereen geprezen HZD, heeft ook geen 9/10 score op metacritic.

Lees ook vaak reacties als: Geen 9, dus ik wacht wel tot hij wat goedkoper wordt :+ Alsof een 8 of 9 ZOVEEL uit maakt. Maar ja, ieder zijn eigen mening natuurlijk.

Ik ga denk ik wel wachten. En dat komt niet door de score. Maar meer omdat ik een beetje openwereld moe bent. En omdat de AI slecht schijnt te zijn. Hoop dat ze dat op de PS5 kunnen patchen (waar technisch toch wat meer mogelijk is).

P.S. Voor de mensen die geen waarde hechten aan een score. En gewoon een goede inhoudelijk review willen zien.

Check de review van Skill Up

[ Voor 36% gewijzigd door Sefaex op 14-07-2020 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sefaex schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:17:
[...]

Een 8.5 is gewoon een uitmuntende score.. Niet alleen games met een +9 score zijn zeer goede games.

Lees ook vaak reacties als: Geen 9, dus ik wacht wel tot hij wat goedkoper wordt :+ Alsof een 8 of 9 ZOVEEL uit maakt. Maar ja, ieder zijn eigen mening natuurlijk.

Ik ga denk ik wel wachten. En dat komt niet door de score. Maar meer omdat ik een beetje openwereld moe bent. En omdat de AI slecht schijnt te zijn. Hoop dat ze dat op de PS5 kunnen patchen (waar technisch toch wat meer mogelijk is).

P.S. Voor de mensen die geen waarde hechten aan een score. En gewoon een goede inhoudelijk review willen zien.

Check de review van Skill Up

[YouTube: Ghost of Tsushima Is Astoundingly Good (Review - Spoiler Free)]
Deze review heeft me wel overtuigd denk ik, ik ga hem voor PS4 halen. :)

En die AI gaan ze echt niet verbeteren hoor. Is dat überhaupt ooit gebeurd bij een game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb er zin in. Lekker rond speuren, exploren, stealthy as a ghost!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
bram1984 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:46:
[...]

En die AI gaan ze echt niet verbeteren hoor. Is dat überhaupt ooit gebeurd bij een game?
Niet dat ik weet.
Maar op de PS5 is technisch veel meer mogelijk. Dus ik ga er sowieso vanuit, dat de AI gewoon een stuk intelligenter wordt op de next-gen. Mag ook wel vind ik.

Maar of ze het daadwerkelijk gaan patchen. Moeten we even afwachten.

Net trouwens ook de volledige review van Skill Up gechecked. Ben sowieso een groot fan van hem. En deze review laat maar weer zien waarom.

Toch denk ik dat ik even wacht. Wel jammer dat die Jin gewoon een complete nobody is.
Maar ja, hebben ze iets om aan te werken in een eventueel volgende deel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:46:
[...]

Ik zie AI in games voorlopig nog geen grote sprongen maken. Bij mij staat de preload al klaar, laat maar komen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sefaex schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:33:
[...]

Niet dat ik weet.
Maar op de PS5 is technisch veel meer mogelijk. Dus ik ga er sowieso vanuit, dat de AI gewoon een stuk intelligenter wordt op de next-gen. Mag ook wel vind ik.

Maar of ze het daadwerkelijk gaan patchen. Moeten we even afwachten.

Net trouwens ook de volledige review van Skill Up gechecked. Ben sowieso een groot fan van hem. En deze review laat maar weer zien waarom.

Toch denk ik dat ik even wacht. Wel jammer dat die Jin gewoon een complete nobody is.
Maar ja, hebben ze iets om aan te werken in een eventueel volgende deel.
Tja, ik denk dat het gecompliceerder is dan je denkt. Ze hebben natuurlijk honderden uren mensen laten playtesten met de huidige AI. Je weet natuurlijk niet wat er gebeurt met de balans van de game als je deze ineens een stuk slimmer maakt. Ik kan me niet voorstellen dat ze zoiets gaan verbeteren. Ik voorzie wel een hogere resolutie en framerate en nog wat andere verbeteringen.

Wat ik trouwens heel tof vind is dat exploratie heel natuurlijk verloopt. Geen AC achtige taferelen met een vogel die alle mannetjes op de map markeert of andere UI clutter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30
Het hangt er vanaf wat er mis is met de AI en of er bepaalde routines niet afschieten of beter kunnen. Op zich is het optimaliseren daarvan niet zo'n enorm probleem. Het is meer de vraag of ze er al mee bezig zijn geweest of niet.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalim
[...]

Ik ben eigenlijk vooral mijn eigen verwachtingen aan het managen, ik wil hem net als o.a. @bram1984 pas op de PS5 spelen :P

En heel eerlijk gezegd boeien die scores mij voor geen meter. Ik ga hem hoe dan ook spelen en zie wel hoe goed hij is. Het is iig een indicatie dat het op zijn minst een prima game gaat zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Dalim schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:22:
[...]

Ik ben eigenlijk vooral mijn eigen verwachtingen aan het managen, ik wil hem net als o.a. @bram1984 pas op de PS5 spelen :P

En heel eerlijk gezegd boeien die scores mij voor geen meter. Ik ga hem hoe dan ook spelen en zie wel hoe goed hij is. Het is iig een indicatie dat het op zijn minst een prima game gaat zijn.
Ik heb hem net besteld. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The perfect swan song for the ps4 era

Nuff said!

[ Voor 27% gewijzigd door -SaveMe- op 15-07-2020 00:35 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep, eigenlijk alles wat ik van de nieuwe AC hoopte. Nu kijken of YGZ 'm weer eerder gaat versturen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
[...]
Tien tegen één dat als er een Naughty Dog label op het doosje had gestaan de game (edit speciaal voor Bram: exact deze game) een punt hoger had gescoord. Reviewcijfers neem ik de laatste jaren al met een flinke korrel zout, beter zouden ze een 'goed', 'matig' of 'slecht' systeem invoeren, dat geeft een beter beeld zonder bepaalde studio's op voorhand al een voordeel te geven. Ook voorkom je daarmee boze mensen die vinden dat hun game een 9 in plaats van een 8,7 verdiende :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:00:
[...]

Tien tegen één dat als er een Naughty Dog label op het doosje had gestaan de game een punt hoger had gescoord. Reviewcijfers neem ik de laatste jaren al met een flinke korrel zout, beter zouden ze een 'goed', 'matig' of 'slecht' systeem invoeren, dat geeft een beter beeld zonder bepaalde studio's op voorhand al een voordeel te geven. Ook voorkom je daarmee boze mensen die vinden dat hun game een 9 in plaats van een 8,7 verdiende :+
Als er Naughty Dog op het doosje had gestaan, dan had het geheel waarschijnlijk van een nog hoger niveau geweest, dus dat klopt. Je ziet het al aan bijvoorbeeld de animaties en combat. Niks mis mee, maar niet het niveau van ND. Is verder ook niet erg. Een 8.5 is uitmuntend voor een open wereld AC-achtige game die niets specifieks bijzonders doet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi
bram1984 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:05:
[...]
Als er Naughty Dog op het doosje had gestaan, dan had het geheel waarschijnlijk van een nog hoger niveau geweest, dus dat klopt.
Dat is niet wat ik bedoel Bram ;)
Neem als voorbeeld RD2: die game heeft een 97(!) metascore terwijl de controls en soms matige gameplay nou echt niet van de bovenste plank zijn, integendeel zelfs. Als die game dan nog met bijna een 10 wegkomt dan kan ik reviews toch niet meer serieus nemen of wel? RDR2 zou alleen al door de controls en gameplay niet hoger dan een 7 of 7,5 moeten scoren, hoe tof de game verder ook is.

*Kiwi vindt het jammer dat mensen zich altijd zo blind staren op reviewcijfertjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:14:
[...]

Neem als voorbeeld RD2: die game heeft een 97(!) metascore terwijl de controls en soms matige gameplay nou echt niet van de bovenste plank zijn, integendeel zelfs. Als die game dan nog met bijna een 10 wegkomt dan kan ik reviews toch niet meer serieus nemen of wel? RDR2 zou alleen al door de controls en gameplay niet hoger dan een 7 of 7,5 moeten scoren, hoe tof de game verder ook is.

*Kiwi vindt het jammer dat mensen zich altijd zo blind staren op reviewcijfertjes.
Daar ben ik het volledig mee eens. Echter heeft het hoge cijfer van RDR2 natuurlijk ook te maken met de unieke open wereld en het verhaal en alle kleine details die kloppen. Die zijn allemaal uitzonderlijk goed. Er zijn genoeg reviewers die in dat geval de gameplay ondergeschikt hebben gemaakt. Zou ik zelf inderdaad niet doen. Ik heb nu bijvoorbeeld best weer wat kritiek op AC, maar die game is 10x zo leuk om te spelen dan RDR2, in mijn optiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 09:14
En reviews zijn per definitie een persoonlijke mening.

Dus jou waarheid is net zo waardevol als zijn waarheid

[ Voor 34% gewijzigd door maartend op 15-07-2020 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
dvdkiwi schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:14:
[...]

Eens. Hetzelfde had ik met Death Stranding. Geweldige game hoor. Maar als je in je review aangeeft dat de game niet perfect is of soms zelfs saai en je geeft vervolgens wel een 10, dan klopt er echt iets niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
Dat gezever over cijfers; dat is puur indicatief. Min- en plusplunten wegen voor een ieder persoonlijk.

Als jij de minpunten heel erg storend vindt, maar de reviewer niet, zou jij dus een lager cijfer geven. Kijk gewoon een paar reviews, kijk wat de minpunten en pluspunten zijn en vorm je eigen mening.

Ik zou zelf de combat van The Witcher 3 als minpunt bestempelen, maar zou hem alsnog een 9,5 geven. Anderen storen zich daar zo erg aan dat ze de game niet eens willen spelen. Hou je toch

[ Voor 24% gewijzigd door 418O2 op 15-07-2020 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 18:52
He gadver, ik wilde Got niet halen vrijdag maar nu begin ik toch te twijfelen. Met name door de esthetische kant van het spel die overal geprezen wordt (ziet er ook mind-blowing uit), in combi met het recht toe recht aan revenge-verhaal. Ik ben echt een style over substance guy dus dit begint te kriebelen.

Ik lees in veel reviews dat de game weinig echt vernieuwends doet, maar als ik dan hoor dat de game nauwelijks shit op 't scherm toont en er een hele natuurlijke manier op na houdt van een wereld ontdekken ipv met maps en iconen bezig te zijn dan stemt mij dat toch wel hoopvol. Breath of the wild style :)

Enige dat ik minder vindt zijn die geforceerde Naughty Dog-achtige 'alleen op deze overduidelijke plekken kun je klimmen'-stukken. Maar daar kom ik ook wel weer overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30
Ghost of Tsushima ziet er interessant uit. Al heb ik Sekiro: Shadows Die Twice ook nog niet gedaan. Die heb ik laten liggen toen ik de verhalen hoorde over diens moeilijkheidsgraad. Daar had ik geen zin in. Leuk verpakt in "visie van de ontwikkelaar" e.d. maar dan koop ik hem dus gewoon lekker niet. Ben verder wel benieuwd naar GoT dus, zal nog eens wat video's erop na slaan om te kijken of ik hem nog wil halen. Al is de kans aanwezig dat ik hem nog even uit stel.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spud82 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:12:
He gadver, ik wilde Got niet halen vrijdag maar nu begin ik toch te twijfelen. Met name door de esthetische kant van het spel die overal geprezen wordt (ziet er ook mind-blowing uit), in combi met het recht toe recht aan revenge-verhaal. Ik ben echt een style over substance guy dus dit begint te kriebelen.

Ik lees in veel reviews dat de game weinig echt vernieuwends doet, maar als ik dan hoor dat de game nauwelijks shit op 't scherm toont en er een hele natuurlijke manier op na houdt van een wereld ontdekken ipv met maps en iconen bezig te zijn dan stemt mij dat toch wel hoopvol. Breath of the wild style :)

Enige dat ik minder vindt zijn die geforceerde Naughty Dog-achtige 'alleen op deze overduidelijke plekken kun je klimmen'-stukken. Maar daar kom ik ook wel weer overheen.
Ja dit heb ik dus ook. Je leeft maar één keer, dus fuck wachten. Als het goed is en de verbeteringen zijn aanzienlijk, dan doe ik wel een tweede run op PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:21
bram1984 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:28:
[...]

Ja dit heb ik dus ook. Je leeft maar één keer, dus fuck wachten. Als het goed is en de verbeteringen zijn aanzienlijk, dan doe ik wel een tweede run op PS5.
Jaloers op deze filosofie! Maar niet veel wat mij tegenhoudt om het ook te volgen.......ik ga iig is wat reviews kijken van zowel GoT als Sekiro........die laatste heb ik bijn direct ik het hokje gedaan van 'soulsborne' game die ik dan niet hoef te spelen.........GoT zat eigenlijk ook al in dat hokje, maar als het meer als AC is moet ik toch maar is kijken wat ik ervan vind......probleem is dat er zoveel leuks te doen is (maar dat ik verslaafd ben aan falende runs met slay the spire :X ) zowel curent gen als retro.....genoeg backlog om me jaren zoet te houden!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
grappig die omslag binnen 1 dag :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sagat schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:39:
[...]

Jaloers op deze filosofie! Maar niet veel wat mij tegenhoudt om het ook te volgen.......ik ga iig is wat reviews kijken van zowel GoT als Sekiro........die laatste heb ik bijn direct ik het hokje gedaan van 'soulsborne' game die ik dan niet hoef te spelen.........GoT zat eigenlijk ook al in dat hokje, maar als het meer als AC is moet ik toch maar is kijken wat ik ervan vind......probleem is dat er zoveel leuks te doen is (maar dat ik verslaafd ben aan falende runs met slay the spire :X ) zowel curent gen als retro.....genoeg backlog om me jaren zoet te houden!
Ik begrijp in alle eerlijkheid ook totaal de vergelijking niet. Feudal Japan en third person is de enige overeenkomst? Aan de ene kant hebben we een Souls-like mythologische FROM game met een hoge difficulty, semi-open interconnected wereld met de voornaamste focus op combat, parries en boss fights. Aan de andere kant hebben we een traditionele relatief toegankelijke open wereld game met cinematic storytelling.

Bloodborne en Dark Souls lijken meer op Sekiro en Horizon Zero Dawn, Assassins Creed en zelfs Far Cry lijken meer op Ghost of Tsushima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
Sagat schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:39:
[...]
GoT zat eigenlijk ook al in dat hokje, maar als het meer als AC is moet ik toch maar is kijken wat ik ervan vind
Achja, als je liever AC speelt: gewoon 2 jaar wachten. :+
Ik ben ervan overtuigd dat de volgende AC, of die daarna, in Japan gaat plaatsvinden. (Na het succes van Sekiro en GoT).
Zo is Valhalla ook obviously ontstaan uit Hellblade en GoW.

2 weken geleden heb ik toevallig eindelijk Sekiro (meermaals) uitgespeeld en ook de plat gehaald. Echt een fantastische game! De combat is net iets anders dan de klassieke Darksouls en Bloodborne, maar het concept is verder wel hetzelfde. Sekiro heeft ook steilere learning curve. Ik vond het de moeilijkste From game die ik gespeeld heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anton.net schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:09:
[...]

Ik ben ervan overtuigd dat de volgende AC, of die daarna, in Japan gaat plaatsvinden. (Na het succes van Sekiro en GoT).

2 weken geleden heb ik toevallig eindelijk Sekiro (meermaals) uitgespeeld en ook de plat gehaald. Echt een fantastische game! De combat is net iets anders dan de klassieke Darksouls en Bloodborne, maar het concept is verder wel hetzelfde. Sekiro heeft ook steilere learning curve. Ik vond het de moeilijkste From game die ik gespeeld heb
Mwah. Hoe verklaar je Unity, Syndicate, Origins en Odyssey dan? Het is niet zo dat daar games met een Parijs, London, Egypte en Griekenland setting aan vooraf gingen. Hellblade is verder een enorm kleine en korte game. Ik kan me niet voorstellen dat die invloed heeft gehad op de setting van een gigantisch project als AC Valhalla. Lijkt me meer gewoon toeval en het feit dat het Viking era zich op papier gewoon goed leent voor een AC. Verbaast me zelfs dat ze dit niet eerder gedaan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:21
bram1984 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:00:
[...]

Ik begrijp in alle eerlijkheid ook totaal de vergelijking niet. Feudal Japan en third person is de enige overeenkomst? Aan de ene kant hebben we een Souls-like mythologische FROM game met een hoge difficulty, semi-open interconnected wereld met de voornaamste focus op combat, parries en boss fights. Aan de andere kant hebben we een traditionele relatief toegankelijke open wereld game met cinematic storytelling.

Bloodborne en Dark Souls lijken meer op Sekiro en Horizon Zero Dawn, Assassins Creed en zelfs Far Cry lijken meer op Ghost of Tsushima.
Oh niet te moeilijk over denken hoor, want het antwoord is heel simpel. Aannames :D
Vandaar ook dat ik zei dat ik toch is de reviews alsnog wil bekijken. Juist omdat ik de games al in hun (onterechte) hokjes geplaatst had, was de interesse om er meer over te willen weten zeer beperkt.

En juist door het geen ik hier las, had ik al (weer :D ) de aanname dat mijn eerdere aannamen mogelijk niet terecht waren :P
Anton.net schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:09:
[...]

Hahah ik 'neem aan' dat ac me meer ligt, ooit is ac1 geleend van iemand maar kweet niet, kwam er niet helemaal in zeg maar, daarna nog wel wat ac's gekocht maar bar weinig gespeeld :S

Misschien helpt het om nog maar is te herhalen dat ik hou van arcade type games, fighers, sports/racing...platfmers en shmups (en bij voorkeur lekker primitief 2d) ........open word games trekken me per definitie standaard niet zo erg........

Maar dat stopt me zeker niet om er over te denken en ze dus soms zelfs aan te schaffen......maar wel dan voor een zo laag mogelijik prijs, meestal pas na 6 maanden en jaar of langer, en daarom ben ik dus jaloers op bram die zegt 'wachten? f that' en er gewoon lekker voor gaat :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

dvdkiwi schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:00:
[...]

Reviewcijfers neem ik de laatste jaren al met een flinke korrel zout, beter zouden ze een 'goed', 'matig' of 'slecht' systeem invoeren, dat geeft een beter beeld zonder bepaalde studio's op voorhand al een voordeel te geven. Ook voorkom je daarmee boze mensen die vinden dat hun game een 9 in plaats van een 8,7 verdiende :+
Exact dit. Daarom vind ik de benadering van bijvoorbeeld Eurogamer perfect: Recommended of niet. Het forceert je bovendien de review ook echt te lezen in plaats van alleen maar op het cijfer af te gaan. Dat geeft je een veel beter idee over wat voor soort spel het is en wat de plus -en minpunten zijn die voor jou belangrijk zijn.

Het zal wel nooit gebeuren want dan heeft Metacritic ineens geen bestaansrecht meer en worden uitgevers ook nerveus want die kunnen dan geen 9/10 en 10/10 meer op hun doosjes plakken...

Daarom vind ik het systeem van Opencritic ook wat beter want die nemen een percentage van outlets die de game 'recommenden' mee als aparte score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
@bram1984 Die geleakte boss fight van Valhalla is bijna letterlijk een 1 op 1 kopie van die Crow fight uit Hellblade.
En waarom zou een kortere game geen invloed kunnen hebben op een grotere 13 in dozijn RPG?

Ik ben er zeker van dat GoW en hellblade een invloed hebben gehad bij de keuze van de volgende AC. Die games waren populair in 2017/2018, de periode waarin wss de ontwikkeling van Valhalla is begonnen.Of ga je me vertellen dat Ubisoft zelf creatief is en originele dingen bedenkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Anton.net schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:53:
@bram1984 Die geleakte boss fight van Valhalla is bijna letterlijk een 1 op 1 kopie van die Crow fight uit Hellblade.
ik zat al te kijken, waar had ik deze boss eerder verslagen? hellblade was 't jaa...

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 15-07-2020 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En waarom zou een kortere game geen invloed kunnen hebben op een grotere 13 in dozijn RPG?

Ik ben er zeker van dat GoW en hellblade een invloed hebben gehad bij de keuze van de volgende AC. Die games waren populair in 2017/2018, de periode waarin wss de ontwikkeling van Valhalla is begonnen.Of ga je me vertellen dat Ubisoft zelf creatief is en originele dingen bedenkt?
Die games waren ook populair geweest in een andere setting. Vooral GoW oozed natuurlijk van de kwaliteit. Norse setting garandeert verder natuurlijk niks. Maar we zullen het nooit weten, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
[Instagram: Day one #uncharted]

Ik ben heel benieuwd of het wat gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:40

Niet ook door de populariteit van de serie Vikings? Dat is inmiddels weer een beetje gedaald geloof ik, maar dat was drie/vier jaar geleden een best goed bekeken serie.

Daarbij is het ook niet zo heel gek dat ze nu voor de Vikingen hebben gekozen. De Middeleeuwen, de Griekse oudheid en piraten zijn inmiddels al gebruikt. Zou me niks verbazen als een volgende AC naar China of Japan gaat. Of misschien Zuid Amerika ten tijde van de Spaanse veroveringen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
bram1984 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:42:
Heb trouwens ook Death Stranding nog liggen hier, misschien wacht ik daar ook maar mee. :)[Twitter]

[...]

Juist dan. Weg met die laadtijden alleen al!

[...]
True true. Maar wil toch nog even wachten op een zwarte versie. Hopelijk komt die er. En anders heb ik maar pech, moet ik een witte kopen.

maar goed, morgen GoT! Heb de review van Tweakers nog niet gelezen. Ga ik niet doen ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jasphur schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:22:
[...]

True true. Maar wil toch nog even wachten op een zwarte versie. Hopelijk komt die er. En anders heb ik maar pech, moet ik een witte kopen.

maar goed, morgen GoT! Heb de review van Tweakers nog niet gelezen. Ga ik niet doen ook :P
Morgen? Krijg je 'm eerder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
bram1984 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:44:
[...]

Morgen? Krijg je 'm eerder?
Mijn hoofd zit al in het weekend dus ik bedoelde eigenlijk gister :P
Nee, vrijdag inderdaad haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vrijdag schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:42:
[...]

Zou me niks verbazen als een volgende AC naar China of Japan gaat. Of misschien Zuid Amerika ten tijde van de Spaanse veroveringen.
Ja en als ze dat dan doen kunnen we na vrijdag mooi zeggen dat het door Ghost of Tsushima is gekomen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
Donstil schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 17:11:
[...]
Ja en als ze dat dan doen kunnen we na vrijdag mooi zeggen dat het door Ghost of Tsushima is gekomen :+
Dat was ook mijn punt ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier misschien nog tips over hoe te handelen bij het terugkrijgen van mijn geld voor de aanschaf van de New York uitbreiding voor Minecraft via de playstation store? Ik heb contact opgenomen met support en het eerste antwoord was gelijk van, ja we hebben gezien dat je het al gedownload hebt dus jammer joh.

Zelf ook gelijk weer antwoord gestuurd dat ik graag alsnog mijn geld terug wil omdat het product gewoon niet werkt. Het crashed namelijk continu en is niet speelbaar. Dat is volgens hun voorwaarden ook een valide reden om een refund te vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:40
Donstil schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 17:11:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1qY9nEj8Tf0ua1pTsjDInG2sqjM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/wsoreRq2um8sqDQ8NnbOlh5K.gif?f=user_large

:P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 09:28

Ook in ghost topic gepost maar denk doe ook even hier.
Short short version, 1800p quality mode is 30fps met drops. Performance is 1080p en solid 30fps.
Soms wat lage texture kwaliteit, en soms wat matige animaties met lopen. Verder zeer mooie game!

Edit en uiteraard kunnen mogelijk spoilers inzitten dus kijken eigen risico!

[ Voor 10% gewijzigd door v8power67 op 15-07-2020 18:33 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bgHSTAJ.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EL0kak4.png

Opzicht wel een pluspunt. Ben klaar met de huidige AC delen. Maar was vroeger wel een groot fan van de franchise.

Als GoT een Old Skool AC (met verbeterde graphics en combat) is in een Samurai jasje, kan ik daar prima mee leven.

[ Voor 6% gewijzigd door Sefaex op 15-07-2020 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 09:28
Ja ac2 was echt briliant, daarna nog 3 gespeeld maar al minder, black flag was gaaf maar geen Assassin's creed vibe. Origins als laatste gespeeld, was in begin even leuk maar al vrij snel klaar ermee.. dus hoop dat got idd weer die old scool ac vibe geeft !

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Pagina: 1 ... 166 ... 180 Laatste

Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.