Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 617899 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 21:46:
[...]

Tja. Ik heb m sinds dat ie als early acces beschikbaar kwam. Ik zie zeker de potentie en ik vind het heerlijk om er doorheen te browsen. Alleen mijn PS4 maakt zoveel herrie met deze game, dat het daardoor gewoon niet leuk meer is.
Al eens schoongemaakt van binnen en overwogen goede pasta en thermals erop te doen? Scheelt een hoop.

Ik denk dat de game zelf te tijdrovend is voor mij, maar wel schitterend om te zien wat mensen er allemaal mee kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 617899

bram1984 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 21:51:
[...]

Al eens schoongemaakt van binnen en overwogen goede pasta en thermals erop te doen? Scheelt een hoop.

Ik denk dat de game zelf te tijdrovend is voor mij, maar wel schitterend om te zien wat mensen er allemaal mee kunnen.
Schijnt mogelijk te maken te hebben met dat de game op unlocked fps draait. Staan best wel wat verhalen van online. Verder wel schoon gemaakt, maar geen nieuwe pasta. Ben ik nog aan het overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

+1 voor wat betreft het vervangen van de thermal paste. Vanuit de fabriek is de paste er toch wel zo belabberd op aangebracht dat het me niets verbaasd dat zo veel mensen klagen over de herrie. Dat moet Sony echt beter aanpakken met de PS5.

Heb er zelf liquid metal op gedaan van Thermal Grizzly (wel even de omliggende contacten coaten met nagellak) en had gelukkig al de stille variant van de fan (Nidec). Ding is nu praktisch geruisloos tijdens het gamen, wereld van verschil. Ik voel ook dat de cover veel warmer is dan voorheen wat betekend dat de warmte veel beter wordt weggeleid van de APU.

Voor wat betreft Dreams verwacht ik volgende week nog behoorlijk wat reviews, vrijdag komt de game officieel uit voor iedereen. Ik denk dat Media Molecule in potentie een topper in huis heeft. De campaign schijnt ook heel erg tof te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 15:45

spaceboy

Op grote hoogte

kazuka schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 22:04:
Heb er zelf liquid metal op gedaan van Thermal Grizzly (wel even de omliggende contacten coaten met nagellak) en had gelukkig al de stille variant van de fan (Nidec). Ding is nu praktisch geruisloos tijdens het gamen, wereld van verschil. Ik voel ook dat de cover veel warmer is dan voorheen wat betekend dat de warmte veel beter wordt weggeleid van de APU.
Heb jij, behalve deze tekstuele uitleg, hier ook ergens een filmpje van gevonden of een iets uitgebreidere handleiding met foto's ofzo? Ik wil ook wel zoiets gaan doen met mijn PS4Pro. Niet dat ik er heel veel last van heb en misschien kan ik het ook wel uitzingen tot de PS5 :P maar dan nog ben ik wel erg geïnteresseerd in dit soort tweaks.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Anoniem: 170423

Dreams is wel leuk om creatief een spel te maken en/of om een in Dreams gemaakt spel te spelen. Je kunt ook een door een ander gemaakt spel remixen en dus dat spel naar eigen smaak veranderen. Morgen komt Dreams uit en ik zat al in de early access, dus ik heb de final versie al.

Het leukste tot nu toe vind ik Super Mario in Dreams en ik hoop dat Nintendo dat niet gaat verbieden:

YouTube: Super Mario in Dreams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:57

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Anoniem: 170423 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:23:
Dreams is wel leuk om creatief een spel te maken en/of om een in Dreams gemaakt spel te spelen. Je kunt ook een door een ander gemaakt spel remixen en dus dat spel naar eigen smaak veranderen. Morgen komt Dreams uit en ik zat al in de early access, dus ik heb de final versie al.

Het leukste tot nu toe vind ik Super Mario in Dreams en ik hoop dat Nintendo dat niet gaat verbieden:

YouTube: Super Mario in Dreams
Ziet er goed uit! Ook de verschillende soorten springen. Leuk!

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

spaceboy schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:03:
[...]

Heb jij, behalve deze tekstuele uitleg, hier ook ergens een filmpje van gevonden of een iets uitgebreidere handleiding met foto's ofzo? Ik wil ook wel zoiets gaan doen met mijn PS4Pro. Niet dat ik er heel veel last van heb en misschien kan ik het ook wel uitzingen tot de PS5 :P maar dan nog ben ik wel erg geïnteresseerd in dit soort tweaks.
Er staan in dit topic geloof ik ook wat filmpjes van anderen die de paste ook vervangen hebben. Meeste werk is het openmaken en weer in elkaar zetten van de PS4. Niet echt moeilijk maar er worden best veel schroefjes gebruikt en op mijn PS4 Pro zaten de covers best vast dus dat was wat priegelen :P

Ik heb zelf de teardown guide gebruikt van iFixit: https://www.ifixit.com/Gu...rboard++Replacement/88798

Staat ook bij welke tools je nodig hebt. Je kunt dan kiezen voor goede thermal paste (Thermal Grizzly Kryonaut) wat eenvoudig is om aan te brengen of als je er echt het meeste uit wilt halen liquid metal (Conductonaut). Dat geleid een stuk beter dan paste maar is iets lastiger om aan te brengen. De liquid metal mag absoluut niet in aanraking komen met de omliggende contacten. Je kunt met blanke nagellak het beste de omliggende contacten even coaten met 2 laagjes.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:41
Anoniem: 617899 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 21:46:
[...]

Tja. Ik heb m sinds dat ie als early acces beschikbaar kwam. Ik zie zeker de potentie en ik vind het heerlijk om er doorheen te browsen. Alleen mijn PS4 maakt zoveel herrie met deze game, dat het daardoor gewoon niet leuk meer is.
Is ie al te downloaden dan als demo?

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
MisterMichel schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:20:

Het zal wel aan de leeftijd liggen of zo, maar een trailer met bijna alleen maar shots van 4-5 frames word ik echt niet vrolijk van. Misschien is 't een leuk spel, maar ze beginnen bij mij nu al met een achterstand.
Eens, wat een verschrikkelijke trailer is dit zeg. :X

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Anoniem: 170423 Gaan ze zeker verbieden, die kwaliteit graphics halen ze niet op de Switch :9

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Zoek even in dit topic. Ik heb alles er al over gezegd en gepost en doorgelinkt. :)

Je hoeft trouwens niet perse nagellak te gebruiken. Zwarte tape werkt ook.
Ik kan melden dat mijn verse CUH7216B Pro nog steeds zo stil als een muisje is! Benieuwd hoe lang dat zo blijft, ik hoop op tot het einde van het jaar. Dan komt er een straaljager PS5 ben ik bang :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hoor net dat mijn backbutton attachment binnen is. Ik heb even gewacht met verder te gaan met TW3, dus morgen meteen even ophalen. :)

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

-SaveMe- schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:31:
Ik kan melden dat mijn verse CUH7216B Pro nog steeds zo stil als een muisje is! Benieuwd hoe lang dat zo blijft, ik hoop op tot het einde van het jaar. Dan komt er een straaljager PS5 ben ik bang :9
Hopelijk wordt het meer een zweefvliegtuigje, maar het zal er wel ergens tussenin zitten.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

-SaveMe- schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:31:
Ik kan me haast niet voorstellen dat Sony niet iets gedaan heeft aan een van de (zo niet, grootste) kritiekpunten van de PS4 (Pro).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bram1984 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:42:
[...]

Ik kan me haast niet voorstellen dat Sony niet iets gedaan heeft aan een van de (zo niet, grootste) kritiekpunten van de PS4 (Pro).
laten we het hopen ...
bram1984 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:59:
Hoor net dat mijn backbutton attachment binnen is. Ik heb even gewacht met verder te gaan met TW3, dus morgen meteen even ophalen. :)
Ik krijg de mijne morgen, ben benieuwd :)

schumi2004 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:36:
[...]

Is ie al te downloaden dan als demo?
Geen idee... Zou er een demo komen dan?
-SaveMe- schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 17:57:
[...]

Ik krijg de mijne morgen, ben benieuwd :)
Ik laat jullie wel eerst even testen :> >:)
poor Leno schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 19:00:
[...]

Ik laat jullie wel eerst even testen :> >:)
Hij is al flink getest in andere delen van de wereld waar die al een maand uit is. De ervaringen zijn uitstekend. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
bram1984 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 19:20:
[...]

Hij is al flink getest in andere delen van de wereld waar die al een maand uit is. De ervaringen zijn uitstekend. :)
Weet ik, maar wil ook gewoon jullie mening horen.. jullie "ken" ik haha }:O

Acties:
  • +4 Henk 'm!

kazuka schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 09:27:
[...]

Er staan in dit topic geloof ik ook wat filmpjes van anderen die de paste ook vervangen hebben. Meeste werk is het openmaken en weer in elkaar zetten van de PS4. Niet echt moeilijk maar er worden best veel schroefjes gebruikt en op mijn PS4 Pro zaten de covers best vast dus dat was wat priegelen :P

Ik heb zelf de teardown guide gebruikt van iFixit: https://www.ifixit.com/Gu...rboard++Replacement/88798

Staat ook bij welke tools je nodig hebt. Je kunt dan kiezen voor goede thermal paste (Thermal Grizzly Kryonaut) wat eenvoudig is om aan te brengen of als je er echt het meeste uit wilt halen liquid metal (Conductonaut). Dat geleid een stuk beter dan paste maar is iets lastiger om aan te brengen. De liquid metal mag absoluut niet in aanraking komen met de omliggende contacten. Je kunt met blanke nagellak het beste de omliggende contacten even coaten met 2 laagjes.
@spaceboy @bram1984
Heb de stoute schoenen aangetrokken en mijn CUH7116B opengetrokken. Het ligt misschien aan mijn kunsten en Action kwaliteitsgereedschap, maar die schroefjes in de PS4 zijn ook bagger. Met gepast geweld ben ik tot de core gekomen. Hier het resultaat:
PS4 core

Morgen komt de koelpasta binnen. Als ik de PS4 niet sloop met monteren en hij weer werkt, laat ik de resultaten wel weten. :Y
Anoniem: 617899 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 20:09:
[...]

@spaceboy @bram1984
Heb de stoute schoenen aangetrokken en mijn CUH7116B opengetrokken. Het ligt misschien aan mijn kunsten en Action kwaliteitsgereedschap, maar die schroefjes in de PS4 zijn ook bagger. Met gepast geweld ben ik tot de core gekomen. Hier het resultaat:
[Afbeelding: PS4 core]

Morgen komt de koelpasta binnen. Als ik de PS4 niet sloop met monteren en hij weer werkt, laat ik de resultaten wel weten. :Y
Lekker bezig. Ik zou ook de thermal pads vervangen.

bram1984 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 20:12:
[...]

Lekker bezig. Ik zou ook de thermal pads vervangen.
Nog een tip waar ik die het beste kan bestellen?
Anoniem: 617899 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 20:16:
[...]

Nog een tip waar ik die het beste kan bestellen?
Pfff weet het niet meer. Zoek ff op "liquid metal" in deze thread. Dan vind je ze. Zijn te koop bij diverse webshops.
Blijft me toch verbazen, met de mijne ook. De helft van de proc is niet eens gedekt, heeft veel te dikke laag pasta, en er ligt meer naast dan erop :N

@Anoniem: 617899 Nog even voor de duidelijkheid "koelpasta" is eigenlijk "geleide pasta" :)

Je wil dus een zo dun laagje, volledig en gelijkmatig dekkend wel, als mogelijk. Hoe dunner de laag (en hoe goed de pasta is) hoe beter ie de warmte kan af/doorgeven aan t koelblok d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door poor Leno op 13-02-2020 22:24 ]

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:41
Anoniem: 617899 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 18:09:
[...]

Geen idee... Zou er een demo komen dan?
Ik heb niet goed gelezen, iets met early access 8)7

poor Leno schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 22:21:
Blijft me toch verbazen, met de mijne ook. De helft van de proc is niet eens gedekt, heeft veel te dikke laag pasta, en er ligt meer naast dan erop :N

@Anoniem: 617899 Nog even voor de duidelijkheid "koelpasta" is eigenlijk "geleide pasta" :)

Je wil dus een zo dun laagje, volledig en gelijkmatig dekkend wel, als mogelijk. Hoe dunner de laag (en hoe goed de pasta is) hoe beter ie de warmte kan af/doorgeven aan t koelblok d:)b
Echt he. Wat een dramatisch ontwerp en quality assurance. Eigenlijk zou Sony met de billen bloot moeten.
Anoniem: 617899 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 22:54:
[...]

Echt he. Wat een dramatisch ontwerp en quality assurance. Eigenlijk zou Sony met de billen bloot moeten.
Ja :/

Nouja iig goed inlezen over wat de beste toepassings methode is, het ligt ook aan je pasta, hoe dik enzo.

Met de vorige (gewone PS4) heb ik de spread gedaan (maar niet tot aan de rand, dat komt vanzelf.) geen klachten.

Maar de 5-punt nu, en die schijnt ook goed te werken :)

Maar dat moet je zelf bepalen, er zijn veel manieren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:58
[...]

Is echt een wereld van verschil, mijn launch PS4 Pro maakt echt heel veel minder geluid (ik heb wel de stilste fan van de twee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:45
poor Leno schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 22:21:

Waarschijnlijk was hij juist wel helemaal gedekt, maar als je de koeler los haalt en de druk komt er vanaf dan trekt de pasta weer een beetje naar zichzelf toe. Je kunt aan de randen zien tot waar de pasta gekomen is en dat is ruim om de volledige die heen.

Volgens mij heeft Gamersnexus dat ook eens in een video laten zien. Zo krijg je dus dat mensen denken dat de pasta niet goed zat, maar wat je ziet met de koeler er af is niet hoe het zat met de koeler er op.

Wat waarschijnlijk meer de reden is van het verschil is puur kwaliteit van de pasta en dat deze heel duurzaam moet zijn. Ja je PS4 maakte misschien herrie, maar hij deed het wel nog zonder te throttlen, toch?
Als mensen nieuwe pasta er op doen dan is dat meestal betere pasta, maar wel van het type dat je na een paar jaar weer moet vervangen of in het geval van liquid metal wat gewoon flinke risico's met zich mee brengt.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:58
Finraziel schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 07:45:
[...]

Waarschijnlijk was hij juist wel helemaal gedekt, maar als je de koeler los haalt en de druk komt er vanaf dan trekt de pasta weer een beetje naar zichzelf toe. Je kunt aan de randen zien tot waar de pasta gekomen is en dat is ruim om de volledige die heen.

Volgens mij heeft Gamersnexus dat ook eens in een video laten zien. Zo krijg je dus dat mensen denken dat de pasta niet goed zat, maar wat je ziet met de koeler er af is niet hoe het zat met de koeler er op.

Wat waarschijnlijk meer de reden is van het verschil is puur kwaliteit van de pasta en dat deze heel duurzaam moet zijn. Ja je PS4 maakte misschien herrie, maar hij deed het wel nog zonder te throttlen, toch?
Als mensen nieuwe pasta er op doen dan is dat meestal betere pasta, maar wel van het type dat je na een paar jaar weer moet vervangen of in het geval van liquid metal wat gewoon flinke risico's met zich mee brengt.
Nou ik heb in mijn leven al heel wat processors gezien, maar de manier waarop de koelpasta door Sony is toegepast was voor mij nieuw. Meer pasta naast de processor dan erop en nee dat is niet normaal. Het is gewoon slordig werk. Daarnaast kun je prima uit de voeten met liquid metal, het enige wat je hoeft te doen is alles af te plakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:39
Zijn er meer mensen die de back button attachment voor de DS4 controller hebben besteld?
pricewatch: Sony Dualshock 4 Back Button Attachment

Ik krijg em vanmiddag binnen, ben erg benieuwd hoe dat speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:45
NotSoSteady schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:12:
[...]

Nou ik heb in mijn leven al heel wat processors gezien, maar de manier waarop de koelpasta door Sony is toegepast was voor mij nieuw. Meer pasta naast de processor dan erop en nee dat is niet normaal. Het is gewoon slordig werk. Daarnaast kun je prima uit de voeten met liquid metal, het enige wat je hoeft te doen is alles af te plakken.
Wat ik bedoel is dat liquid metal geen optie is voor Sony om te gebruiken in de fabricage, dat zou toch al snel tot een stuk hogere uitval leiden.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
dm-dutchman schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:04:
Zijn er meer mensen die de back button attachment voor de DS4 controller hebben besteld?
pricewatch: Sony Dualshock 4 Back Button Attachment

Ik krijg em vanmiddag binnen, ben erg benieuwd hoe dat speelt.
De mijne is onderweg, zou vandaag binnen moeten komen, ben benieuwd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:06
Ik ben er net eentje gaan ophalen. Eerste indruk is vooral dat de DS4 anders aanvoelt, dikker. Ik kan m'n handpalm ook niet zo comfortabel laten rusten als voordien, maar dat is (hopelijk) gewenning. Dat scherm staat wel meteen vol vingerafdrukken, en binnenkort waarschijnlijk ook krassen :X

Ik ga gewoon beginnen met X en O te mappen. Eens experimenteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet ook even wennen aan de andere manier van het vasthouden van je controller. En ik druk de extra knoppen nog wel eens per ongeluk in. Speel nu een slowe topdown RPG, dus kan nog niet beoordelen hoe het in action games gaat zijn. Nu heb ik square en options op de achterste knoppen zitten. Die laatste is wel handig, die heb je nodig om te saven en dat is makkelijker te bereiken met de back button dan de normale options knop ...

De attachment is wel van goede kwaliteit en voelt solide aan. Wel jammer dat ik hem er steeds moet afhalen als ik mijn controller op de lader zet. Benieuwd of dat gevolgen gaat hebben voor de stevigheid/verbondenheid aan de controller ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Moet er vooral aan wennen, voelt inderdaad dikker aan. Druk de knoppen per ongeluk nog in, zal gewenning zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toen ik gisterennamiddag op bol.com keek, kon ik die bestellen. Was het ook van plan. 's Avonds stond er ineens 'wordt verwacht 14 februari'. En vandaag is hij dan helemaal verdwenen uit de winkel. Beetje raar.
Zal dan maar eens bij MediaMarkt gaan kijken of zo..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb 'm ook net opgehaald. Eerste indruk is goed, hoewel ik wel moet wennen. Stuk dikkere knoppen dan mijn Strike Pack. Wel heerlijk dat ik nu geen snoer meer nodig heb.

Gast van Game Mania zei dat alles is gereserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:42:
Ik heb 'm ook net opgehaald. Eerste indruk is goed, hoewel ik wel moet wennen. Stuk dikkere knoppen dan mijn Strike Pack. Wel heerlijk dat ik nu geen snoer meer nodig heb.

Gast van Game Mania zei dat alles is gereserveerd.
Zitten de knoppen voor je gevoel wel op de goede 'natuurlijke' plek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
poor Leno schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 18:12:
[...]

Zitten de knoppen voor je gevoel wel op de goede 'natuurlijke' plek?
Ja hoor. Precies onder mijn middelvingers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:39
Ben erg blij met de Back button attachment, tis nog wel een beetje wennen, maar ik kon nu met COD slide kills maken wat ik anders niet zou kunnen redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Draait SW Jedi Fallen Order bij jullie ook zo matig? (Op ps4 pro)
Ik heb regelmatig kleine stotteringen en soms lijkt het geluid ook even bugged. Had ook een cutscene waar het geluid en beeld totaal niet syncroon liepen.
Er is ook een framerate mode, maar dan is de framepacing heel slecht :/

Daarnaast heb ik Control uitgespeeld en op platinum gezet. Een dikke 7 voor mij. Prima game, maar ook niets bijzonder ofzo. Ik begrijp niet goed waarom die game zoveel lof kreeg vanuit de media. (Zag het regelmatig in GOTY lijstjes voorbij komen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anton.net schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:10:
Draait SW Jedi Fallen Order bij jullie ook zo matig? (Op ps4 pro)
Ik heb regelmatig kleine stotteringen en soms lijkt het geluid ook even bugged. Had ook een cutscene waar het geluid en beeld totaal niet syncroon liepen.
Er is ook een framerate mode, maar dan is de framepacing heel slecht :/

Daarnaast heb ik Control uitgespeeld en op platinum gezet. Een dikke 7 voor mij. Prima game, maar ook niets bijzonder ofzo. Ik begrijp niet goed waarom die game zoveel lof kreeg vanuit de media. (Zag het regelmatig in GOTY lijstjes voorbij komen)
Wel wat bugs gezien, maar geen gestotter.

Waar ik heel blij mee ben na twee dagen testen, is de backbutton attachment. Had natuurlijk al de Strike Pack, maar het feit dat deze nu draadloos is brengt zoveel comfort mee. Ik hoop van harte dat de DS5 hier iets mee gaat doen. Games zijn letterlijk leuker om te doen met de extra controle die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

Ik lees hier vrij weinig over Dreams als ik eerlijk ben, terwijl mij dat juist een erg gave titel lijkt. Heeft iemand 'm al gespeeld, en beviel 'ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kaanmijo schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 21:45:
Ik lees hier vrij weinig over Dreams als ik eerlijk ben, terwijl mij dat juist een erg gave titel lijkt. Heeft iemand 'm al gespeeld, en beviel 'ie?
Nah, slechte ervaringen mee.. dus hoeft van mij niet meer zo. Laatste keer dat ik zo hard ging, werd ik een week later wakker ergens in de Ardennen.. (en ik woon in Gelderland) :X _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Anton.net schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 13:10:

Vooral de world building en lore worden geprezen. Als het verhaal je vanaf het begin pakt en je nieuwsgierig bent naar het hoe en wat dan worden veel zaken onthuld in de classified documents
en de videos van Caspar Darling (geweldig geacteerd ook). Daarnaast is er ook een link met
spoiler:
Alan Wake en Quantum Break dus het lijkt zich af te spelen in hetzelfde universum

Ik vond hem echt heel tof maar ja, smaak enzo he? ;)
kaanmijo schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 21:45:
Jep, gisteren mee begonnen en het heeft echt weer die typische Media Molecule sfeer. Als je Little Big Planet tof vond zou ik hem zeker aanraden. De story van MM zelf is kort, tussen de 2 en 3 uur, maar van hele hoge kwaliteit. Ontzettend knap dat alles met de tools van de game zelf is gemaakt. Ze hebben al aangekondigd nieuwe stories te maken.

Verder is het vooral een slimme toolset om zelf dingen te maken; games, art, muziek, echt van alles. De tutorials zijn heel goed zodat je stapje voor stapje verder komt.

Men heeft een 10 jaren plan voor Dreams, dus dit is eigenlijk nog maar het begin. Ben zeer benieuwd hoe het er bijvoorbeeld over 1 of 2 jaar uit ziet.

Oh ja, en uit hun Eurogamer interview van gisteren:
VR is in the pipeline and is actually nearly done to be honest.
I obviously can't say PlayStation 5 is brilliant! Although it's been announced so I can say the word. I mean, obviously, we're going to look at that, we're a PlayStation studio. Dreams actually already runs on PlayStation 5 - there you go, that's the scoop. But that's just us being devs and exploring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

PlayStation zit weer in elkaar. Pasta en pads vervangen. Eerste indruk is top! Waar ie normaal als een straaljager tekeer zou gaan, is ie nu muisstil. Ervaringen bij een langere speelsessie zal ik later wel posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:05
Ik zie bij Dreams vooral dezelfde lijn als met Project Spark van de concurrent. Veelbelovend, uitgebreide mogelijkheden, krachtige tools, mooie paar voorbeeldmissies toegevoegd. Wat artiesten laten werken met de titel en een veelvoud aan objecten en mogelijkheden bieden. Een meerjarenplan en dan vervolgens merken dat niemand het oppikt om langzaam uit te sterven. Bij veel vergelijkbare games hangt het sterk af van de tijd die je erin wilt steken en hoe creatief je wilt zijn, maar dat wordt bij de gemiddelde consument overschat en ik zie Dreams dan ook niet echt een knaller worden. Het is leuk om mee te spelen, maar na een tijdje heb je het wel gezien.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier ook de Back Button Attachment gekocht, voor mezelf. Na 24u heb ik er nog niets mee gedaan, en is mijn zoontje van 9 er helemaal weg mee in zijn Fortnite :D. Wel een beetje balen dat opladen op mijn Bigben laadstation dan toch niet lijkt te lukken. De houdertjes in dat station zijn net iets te lang waardoor de micro-USB plug net niet diep genoeg in de controller gaat. Zal dan maar gewoon met laadkabeltje worden dan.

Dreams ziet er wel super interessant uit. Of het het ook echt is om te gamen, voor mij althans, betwijfel ik. Doet me precies wat aan Roblox denken dat bij de kids super populair is. Maar ik zie toch wel problemen. Het lijkt me vooral heel leuk voor content creators, veel meer dan voor content consumers. Een standalone game zal toch altijd per definitie beter zijn dan iets dat in Dreams gemaakt is. En hoe gaan ze dit monetizen ? Ik zag in een interview dat ze ook hopen van op termijn echt grote 40h+ games te zien in Dreams, maar er is niemand die dit gaat willen creëren zonder er ook voor vergoed te worden. Hoe gaan ze om met copyrights en IP bescherming ? Ik zag in een review al klonen van WipeOut of Death Stranding passeren. En hoe gaan ze content monitoren of previewen ? Ik zag toch al wat meer (voor kinderen) enge dingen passeren in reviews, al is Dreams op zichzelf ook wel al als 12+ geratet blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-07 21:21
Gisteren kapte mijn ps4 pro er ineens mee. Wilde niet meer opstarten. Korte piep en blauwe led, daarna niks. Bleek de voeding te zijn. Heb het vandaag kunnen laten maken, kost nog best wat maar heb er geen nieuwe of 2e hands voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChrisLNFF schreef op zondag 16 februari 2020 @ 13:24:
Gisteren kapte mijn ps4 pro er ineens mee. Wilde niet meer opstarten. Korte piep en blauwe led, daarna niks. Bleek de voeding te zijn. Heb het vandaag kunnen laten maken, kost nog best wat maar heb er geen nieuwe of 2e hands voor.
Oh crap zeg -O-

Wat was er mee dan? En hoe heb je die zo snel op een zondag kunnen laten maken? :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-07 21:21
poor Leno schreef op zondag 16 februari 2020 @ 13:34:
[...]

Oh crap zeg -O-

Wat was er mee dan? En hoe heb je die zo snel op een zondag kunnen laten maken? :D
De voeding was blijkbaar kapot. Kan vooral door kortsluiting of bliksem gebeuren, al is dat bij mij niet gebeurd. Geen idee dus hoe of wat.

Er zit een zaak in Bleiswijk, die man is op zondag open. Werkt niet op afspraak, gewoon langsgaan met je console en daar wachten. Prima kerel, kan ‘m van harte aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:57

Iemand heeft fallout 4 nagemaakt in dreams ! Erg gaaf gedaan !

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:34

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Dreams is een super tof iets voor content creators. En dat is het dan ook denk ik. :) En dat Fallout 4 filmpje is daar een goed voorbeeld van. Een game met een goede gameplay loop maken is iets anders dan bestaande titels nabouwen, hoe krachtig de tools ook zijn.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ChrisLNFF schreef op zondag 16 februari 2020 @ 14:11:
[...]

De voeding was blijkbaar kapot. Kan vooral door kortsluiting of bliksem gebeuren, al is dat bij mij niet gebeurd. Geen idee dus hoe of wat.

Er zit een zaak in Bleiswijk, die man is op zondag open. Werkt niet op afspraak, gewoon langsgaan met je console en daar wachten. Prima kerel, kan ‘m van harte aanraden.
Beetje uit de buurt haha.. en mij overkomen dat soort dingen ook altijd op de zondag of zaterdagavond haha _O-

Mooi geluk gehad dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Ik gebruik die back button nu 3 dagen, maar ik kan er niet aan wennen.
Het is voor mij een stuk minder comfortabel om vast te houden, ik krijg pijn in mijn handpalm.
Normaal moet je met paddles meer controle krijgen over je sticks, maar ik heb juist minder controle door de oncomfortabel houding. Ik ben ook geen fan van het extra gewicht. :|
Jammer, misschien kom ik nog een game tegen waar het wel handig is, maar voorlopig speel ik weer zonder back buttons

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anton.net schreef op zondag 16 februari 2020 @ 15:56:
Ik gebruik die back button nu 3 dagen, maar ik kan er niet aan wennen.
Het is voor mij een stuk minder comfortabel om vast te houden, ik krijg pijn in mijn handpalm.
Normaal moet je met paddles meer controle krijgen over je sticks, maar ik heb juist minder controle door de oncomfortabel houding. Ik ben ook geen fan van het extra gewicht. :|
Jammer, misschien kom ik nog een game tegen waar het wel handig is, maar voorlopig speel ik weer zonder back buttons
Vervelend. Denk dat de Strike Pack je dan beter bevalt. Die is wat dunner en minder prominent. Alleen heb je dan een snoer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

uchiha tijntje schreef op zondag 16 februari 2020 @ 15:20:
Dreams is een super tof iets voor content creators. En dat is het dan ook denk ik. :) En dat Fallout 4 filmpje is daar een goed voorbeeld van. Een game met een goede gameplay loop maken is iets anders dan bestaande titels nabouwen, hoe krachtig de tools ook zijn.
Technisch gezien kan het wel, de campaign van Media Molecule is helemaal met de in-game tools gemaakt en dat voelt en speelt gewoon als een hoogwaardige en gepolijste game, op eenzelfde niveau als Little Big Planet. De tools zijn ontzettend krachtig, niet te vergelijken met iets als Project Spark. Ze hebben 7 jaar te tijd genomen en gekregen van Sony om die toolset te perfectioneren.

De uitdaging is denk ik alleen dat jij, ik en iedereen die Dreams heeft niet zoiets kan bouwen als Media Molecule in een realistische timeframe. Dan moet je er echt een full-time job van maken en er met een team van mensen aan gaan werken.

Ik zie nu vooral veel uitprobeersels in Dreamiverse en vooral het namaken van bestaande games is erg populair. Dat zal ook wel het grootse gedeelte qua aanbod blijven voorlopig verwacht ik. De echt originele content is nog schaars en zal nog wel even op zich laten wachten maar ik ben benieuwd wat er gebouwd is en vooral wat de vooruitgang zal zijn na een half jaar tot een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@kazuka

https://indreams.me/dream/mQHMTWRujgU

Deze is mij erg goed bevallen en laat zien wat er mogelijk is. Als jij en/of anderen nog andere games adviseren, dan hoor ik dat graag.

Als iemand een Dreams topic wil starten, dan hoor ik dat graag, ik wil ook best eraan meewerken, doe dan mij even een bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik vraag me af hoe het zit met de verschillende rechten voor bijv. dat donkey kong filmpje. Kan me voorstellen dat niet iedereen daar even blij van wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-07 21:23

Halfkakkende

Vandring

Iemand hier wellicht ervaring mee? Ik zoek mij suf, maar kan geen oplossing vinden.

Enige tijd geleden heb ik Rainbow Six (full game) aangeschaft en gedownload - ook gewoon gespeeld. Van de week wilde ik dit spel met wat mensen samen spelen en gaf hij aan dat een update nodig was. Deze werd gedownload, maar stopte naar verloop van tijd met een foutcode (weet helaas niet precies meer welke).

Volgens meerdere oplossingen online was het enige dat erop zat download van de update te stoppen, game te verwijderen, weer opnieuw te installeren vanuit de library. en weer bij te werken (game avondje zat er zo wel op natuurlijk :+ ). Zo gezegd, zo gedaan, heb wel vaker vanuit de library weer een spel opnieuw geïnstalleerd.

Echter! Zodra ik in mijn library zoek naar Rainbow Six, zegt ie dat ie al voor een gedeelte is gedownload. Als ik dan doorklik kom ik op de spelpagina waar in het icoon wordt verwezen naar de Ultimate Editie (niet in de titel), maar kan wel start drukken. Zodra ik dat doe krijg ik de melding dat het spel niet gevonden kon worden (logisch, ik heb hem verwijderd en heb ook geen Ultimate Edition) en of ik in de store wil kijken. Hier gaat ie echter naar de Ultimate Edition spelpagina (welke ik opnieuw moet aanschaffen, maar wel tijdelijk in de aanbieding) en is de reguliere uitvoering nergens te vinden.

Wat ik verder nog geprobeerd heb:
- Licenties al bijgewerkt
- Database rebuild al uitgevoerd
- Ook op de download lijst via de telefoon/browser lijkt het spel verdwenen.
- Herstart van de PS4 tussen de bovenstaande acties
- Beschikbare ruimte gechecked

Moet ik wachten tot die bundel niet meer aangeboden wordt en hopen dat de reguliere versie weer beschikbaar komt? Is het nu jammer de bammer en ben ik het spel nu kwijt?

Nog aanvulling: ik zie hem wel in mijn Downloadrij op de playstation store staan met als opmerking Wordt al gedownload. Vaag dit, want op de PS4 gebeurt niks.

[ Voor 7% gewijzigd door Halfkakkende op 16-02-2020 23:12 ]

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ofwel zie ik iets heel belachelijk over het hoofd, ofwel heeft mijn Beyond: Two Souls een serieus issue. Ik slaag er gewoon niet in om het spel te spelen. Mijn controller valt constant uit bij dit spel. Dat is al nog voor het spel zelf begint, waar je moet kiezen welke campagne je wil: Solo of Duo. Ik kies Solo, en krijg dan een icoontje met een gezichtje en bolletje te zien, waarvan ik geen idee heb wat het voorstelt. Daarna verschijnt een tekening van een DS4 controller, maar eronder staat er iets over een Beyond Touch App die moet connecteren. Op dat moment is mijn DS4 controller al uitgevallen. Als ik de DS4 weer aanzet, kan ik nog ietsje verder en het spel zelfs ook opstarten, maar keer op keer valt mijn controller binnen de 10 seconden of zo uit.

Heb het spel vannacht laten herinstalleren, maar heb nog altijd hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twixie schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:26:
Ofwel zie ik iets heel belachelijk over het hoofd, ofwel heeft mijn Beyond: Two Souls een serieus issue. Ik slaag er gewoon niet in om het spel te spelen. Mijn controller valt constant uit bij dit spel. Dat is al nog voor het spel zelf begint, waar je moet kiezen welke campagne je wil: Solo of Duo. Ik kies Solo, en krijg dan een icoontje met een gezichtje en bolletje te zien, waarvan ik geen idee heb wat het voorstelt. Daarna verschijnt een tekening van een DS4 controller, maar eronder staat er iets over een Beyond Touch App die moet connecteren. Op dat moment is mijn DS4 controller al uitgevallen. Als ik de DS4 weer aanzet, kan ik nog ietsje verder en het spel zelfs ook opstarten, maar keer op keer valt mijn controller binnen de 10 seconden of zo uit.

Heb het spel vannacht laten herinstalleren, maar heb nog altijd hetzelfde probleem.
Dat spel heb ik vorig jaar probleemloos uitgespeeld.

Misschien hier even kijken:

https://www.google.com/se...i30j0i8i13i30.3vXgIN88hts

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik weet ook wel hoe ik moet googlen, dank u. En neen, ik had dus compleet niets hierover gevonden, daarmee dat ik het hier nog eens kwam vragen.
Is vooral raar dat het spel blijkbaar direct al komt zeggen dat de Touch app moet connecten, terwijl ik helemaal nergens kies om een app te gebruiken. Zal vanavond nog eens verder uitproberen, maar je zou toch denken dat het straightforward is, en indien niet straightforward je dit wel direct online hier iets over vindt. Daarmee dat ik toch ergens vermoed dat er iets brak is aan mijn kant, maar is toch best wel bizar. Heb in elk geval nooit eerder voorgehad dat een controller nagenoeg direct gedisconnect wordt.

EDIT: heb eindelijk een Let's Play gevonden op YouTube die door die initiële setup loopt : YouTube: Let's Play Beyond Two Souls (German) #01 - Jodie . Op 2:00 is te zien hoe hij gewoon de controller kan selecteren, maar bij hem verschijnt dat icoontje met een gezichtje niet. Ik begin me af te vragen of het spel checkt of je een PlayStation App gebruiker bent o.i.d. waardoor hij dan er direct van uit gaat dat je met de Beyond Touch App wil spelen.

[ Voor 20% gewijzigd door Twixie op 17-02-2020 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Morgen komen de Bayonetta en Vanquish remasters trouwens uit. Nu alleen als bundel te pre-orderen, maar vanaf morgen ook separaat verkrijgbaar. Blijkbaar draaien ze 4K @60fps op de Pro. :)

Wellicht dat ik Vanquish even meepak als tussendoortje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Twixie schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:26:
Ofwel zie ik iets heel belachelijk over het hoofd, ofwel heeft mijn Beyond: Two Souls een serieus issue. Ik slaag er gewoon niet in om het spel te spelen. Mijn controller valt constant uit bij dit spel.
Het blijkt een issue te zijn met de Back Button Attachment :( .
Ik testte het spel met een andere controller, en daarmee had ik geen probleem. Bizar genoeg kon ik het ook niet reproduceren toen ik de BBA op die andere controller uitprobeerde. Dacht dan ook eerst dat het aan die eerste controller lag, maar als die de BBA niet heeft, is er ook geen probleem.

Dan maar eens gegoogled, en ik ben niet de enige met het issue. Hier mensen die het voorhebben met RDR2 : https://www.reddit.com/r/...t_shutting_off_dualshock/ . En ook daar is het afhankelijk van de controller. Lijkt er op dat het dus vooral met oude controllers is. Ik had hier ook de oudste gekozen omdat het een is waar het serienummer-stickertje wat loskomt, en de BBA bedekt die sticker netjes.

Het is dus echt de combinatie van specifieke games, met specifieke controllers, met de BBA attached, die het probleem triggeren. Mijn zoontje had al uren Fortnite gespeeld en helemaal geen issue. Zelf ook al een uur of zo Bioshock, en geen issue. Ik speel Beyond: Two Souls, en systematisch valt de controller binnen de minuut uit. Te bizar voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net weer wat toffe creaties gespeeld met Dreams. Las ook ergens dat VR er ook aan zit te komen / al werkt. Ben benieuwd naar de eerste kloon van Beat Saber ;) Ik voorspel: Saber Dreams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met de stof ophoping in de PS4, maken jullie deze regelmatig schoon of helemaal niet? In het verleden deed ik de PC regelmatig even met een compressor uit blazen. Kan ik dit ook bij een PS4 doen? Eerlijk gezegd heb ik hem ook nog niet open gehad :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

[PS4] Dreams

Eindelijk het Dreams topic voor de liefhebbers van het spel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Anoniem: 170423 Wel echt een heel magere topic start ....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

@-SaveMe-

Op de gelinkte website staat alle info die er over het spel is van Dreams zelf. Kort maar krachtig dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:57
-SaveMe- schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:53:
@Anoniem: 170423 Wel echt een heel magere topic start ....
Beter kunnen is laten zien toch :>

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:00:
[...]

Dan doe je het toch lekker zelf?
Als het en game was waar ik geinteresseerd zou zijn wel ... En come on, meer dan een plaatje en een link is het niet, niet echt een topic start, daar zeg ik toch echt niks vreemds :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:01:
[...]

Als het en game was waar ik geinteresseerd zou zijn wel ... En come on, meer dan een plaatje en een link is het niet, niet echt een topic start, daar zeg ik toch echt niks vreemds :O
Ah joh, heb ik met Bloodborne ook gedaan. Topic loopt nog steeds. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:03:
[...]

Ah joh, heb ik met Bloodborne ook gedaan. Topic loopt nog steeds. :P
* -SaveMe- heeft snel even naar dat topic gekeken ...

Nou, die topic start is echt al wat meer dan een plaatje met een link ...

[ Voor 3% gewijzigd door -SaveMe- op 18-02-2020 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:09:
[...]

* -SaveMe- heeft snel even naar dat topic gekeken ...

Nou, die topic start is echt al wat meer dan een plaatje met een link ...
Okay, fair enough. Maar heeft me niet veel tijd/effort gekost in ieder geval. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Laten we het maar weer over games hebben. Ik ben Pillars of Eternity II Deadfire Ultimate Edition aan het spelen. Op zich een lekkere old school top down RPG, maar met wat vervelende kantjes;

Ten eerste de laadttijden, die zijn echt om te huilen. En om het nog erger te maken, het zijn er veel, in steden bij het binnen en buiten gaan van locaties soms meerdere kort achter elkaar. Van een hele avond spelen zit je gewoon de helft van de tijd naar een laadscherm te kijken. Waar ze dan ook nog eens steeds dezelfde 5 tips op herhalen, terwijl de game zoveel mechanics en dingen heeft die je daar zou kunnen neerzetten om het wachten te verzachten. En dan heb ik ook nog een externe SSD aan mij Pro gehangen, wil niet weten hoe het zonder is ....

En verder, tis een Obsidian game, dus bugs, bugs, bugs. Je zou denken dat met zo'n ultimate edition de meeste er wel uit zijn.... helaas :|

En degene die de UI heeft overgezet naar consoles die mogen ze gelijk promoten naar janitor. Totaal gebrek aan gemak, bruikbaarheid en consistentie :X

En toch ga ik hem proberen uit te spelen, want ik hou nu eenmaal van dit soort games :)

* -SaveMe- is blij met de SSD tech in de nextgen consoles!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Segafreak83 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:21:
[...]

Eindelijk iets waar wij in Europa ook iets mee kunnen 😁👍
Alleen zijn de thema's en avatars echt niet boeiend. 8)7

https://www.playstation.c...player-celebration-rules/

[ Voor 12% gewijzigd door Ike. op 18-02-2020 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:05
Ik sta er niet van te kijken, maar mij boeien die avatar en thema's dan ook totaal niet. Ik geloof dat ik nog een default ding heb, want veel soeps was er toch al niet beschikbaar.

Het is leuk dat ze zo'n actie doen, maar maak het resultaat dan nog enigszins de moeite waard ...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
V-E-T!

Denk niet dat Sony met zoiets komt met de PS5 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:07:
V-E-T!

[YouTube: Water Cooled PS4 Pro]

Denk niet dat Sony met zoiets komt met de PS5 :9
Haha, alhoewel een klein closed loop watercoolertje best wel te doen zou zijn..

Maar ik moet niet denken aan alle problemen het met zich meebrengt als je dat soort dingen aan een groot 'amateur' publiek zou geven _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:44
Vandaag begonnen aan Horizon Zero Dawn - Complete Edition

Tijdens Black Friday op de kop getikt om erachter te komen dat de savegame niet compatible was met mijn versie van het spel.
Ik kan dus "The Frozen Wildlands" pas spelen als ik het spel opnieuw uitspeel.

Vandaag dus maar begonnen en wat voelt dat spel goed zeg!
Ik zit er weer helemaal in en ondanks dat het verhaal al bekend heb ik veel plezier.
Blijft een dikke aanraders!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:42

R.G

Stef120 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:16:
Vandaag begonnen aan Horizon Zero Dawn - Complete Edition

Tijdens Black Friday op de kop getikt om erachter te komen dat de savegame niet compatible was met mijn versie van het spel.
Ik kan dus "The Frozen Wildlands" pas spelen als ik het spel opnieuw uitspeel.

Vandaag dus maar begonnen en wat voelt dat spel goed zeg!
Ik zit er weer helemaal in en ondanks dat het verhaal al bekend heb ik veel plezier.
Blijft een dikke aanraders!
haha, you god to love it dude

Ik twijfel weer, zal ik backflag halen? heb al op pc, xbox 360, ps3,xbox one ... haha

[ Voor 7% gewijzigd door R.G op 18-02-2020 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

-SaveMe- schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:18:
Laten we het maar weer over games hebben. Ik ben Pillars of Eternity II Deadfire Ultimate Edition aan het spelen. Op zich een lekkere old school top down RPG, maar met wat vervelende kantjes;

Ten eerste de laadttijden, die zijn echt om te huilen. En om het nog erger te maken, het zijn er veel, in steden bij het binnen en buiten gaan van locaties soms meerdere kort achter elkaar. Van een hele avond spelen zit je gewoon de helft van de tijd naar een laadscherm te kijken. Waar ze dan ook nog eens steeds dezelfde 5 tips op herhalen, terwijl de game zoveel mechanics en dingen heeft die je daar zou kunnen neerzetten om het wachten te verzachten. En dan heb ik ook nog een externe SSD aan mij Pro gehangen, wil niet weten hoe het zonder is ....

En verder, tis een Obsidian game, dus bugs, bugs, bugs. Je zou denken dat met zo'n ultimate edition de meeste er wel uit zijn.... helaas :|

En degene die de UI heeft overgezet naar consoles die mogen ze gelijk promoten naar janitor. Totaal gebrek aan gemak, bruikbaarheid en consistentie :X

En toch ga ik hem proberen uit te spelen, want ik hou nu eenmaal van dit soort games :)

* -SaveMe- is blij met de SSD tech in de nextgen consoles!
Helemaal met je eens :) Het is echt een genre wat mij vroeger vele uren van de straat heeft gehouden. Baldur's Gate O+

Vind voornamelijk de laadtijden erg jammer. Met name omdat je ook gewoon zo vaak even een gebouwtje in wilt om even wat zooi te jatten (ik jat alles wat los en vast zit in dit soort games) en dan kom je na 10 of 15 seconden laadtijd in een kamer van 16m2 dat je na 3 seconden gezien hebt en daarna weer moet gaan laden als je naar buiten gaat...

Qua bugs heb ik gelukkig weinig last. Wel vind ik het erg jammer dat je niet tijdens een gevecht kunt zien wat voor spell / attack (dus naam en effects) je eigenlijk selecteert en gebruikt. Althans ik heb dat nog niet kunnen achterhalen, dus ik doe voornamelijk maar wat omdat je vrij snel echt veel verschillende spells / attacks unlocked, terwijl ik juist dit soort games geweldig vond omdat je zo tactisch kon spelen qua attack :).

Ik ga hem ook ooit uitspelen, maar dat zal vooral zo af en toe wat uren tussendoor zijn :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@uchiha tijntje ik heb nog alle originele games in doos van series als Baldur's Gate, Icewind Dale, etc...

Wat Pillars betreft, ik pauze echt heel veel, heb auto pause ook op heel veel dingen gezet, ik wil graag micro managen bij de meeste fights.

Qua informatie tijdens de fights en conversaties enzo, twee knoppen zijn je vriend: Driehoekje, Als je R2 indrukt om acties te doen en dan driehoekje doet, krijg je uitgebreide omschrijvingen en uitleg. En verder krijg je in menu, conversaties, shops, etc met het indrukken van L3 (linker stick) een vrije cursor waarbij je over van alles en nog wat kunt hoveren en uitgebreide info krijgt. En dan kun je soms weer driehoekje doen voor nog meer info.

Zoals ik al zei, de Ui is erg onlogisch, maar het is er wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

-SaveMe- schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 17:56:
@uchiha tijntje ik heb nog alle originele games in doos van series als Baldur's Gate, Icewind Dale, etc...

Wat Pillars betreft, ik pauze echt heel veel, heb auto pause ook op heel veel dingen gezet, ik wil graag micro managen bij de meeste fights.

Qua informatie tijdens de fights en conversaties enzo, twee knoppen zijn je vriend: Driehoekje, Als je R2 indrukt om acties te doen en dan driehoekje doet, krijg je uitgebreide omschrijvingen en uitleg. En verder krijg je in menu, conversaties, shops, etc met het indrukken van L3 (linker stick) een vrije cursor waarbij je over van alles en nog wat kunt hoveren en uitgebreide info krijgt. En dan kun je soms weer driehoekje doen voor nog meer info.

Zoals ik al zei, de Ui is erg onlogisch, maar het is er wel :)
Dus ook de naam en effecten van een spell? Are you kidding me?! Jeez dat mocht wel ff wat duidelijker... Dat was een van de redenen dat ik nog niet veel verder heb gespeeld :) Want ik ben ook een micro manager... maar als je niet weet wat je managed werd dat wel lastig :p

Ik ga het deze week weer eens proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En nog een kleine aanvulling, als je rond loopt kun je door driehoekje in te drukken ook een cursor krijgen. Handig om sommige lastige plekjes te ontdekken/activaten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

-SaveMe- schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:05:
En nog een kleine aanvulling, als je rond loopt kun je door driehoekje in te drukken ook een cursor krijgen. Handig om sommige lastige plekjes te ontdekken/activaten ...
Dat wist ik :). Ik heb nu ineens weer zin om het deze week te gaan spelen. Want de sfeer vind ik wel top. Ik ben wel alleen te voorspelbaar... Waar je juist in dit soort games gewoon echt evil kunt role playen ben ik weer altijd te lief voor al die mensjes... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben ook altijd good :)

Had net weer een crash :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

-SaveMe- schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 19:40:
Ik ben ook altijd good :)

Had net weer een crash :X
Die heb ik nog geen enkele keer gehad gelukkig... Lang leve quick save.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Anoniem: 170423 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 07:30:
[PS4] Dreams

Eindelijk het Dreams topic voor de liefhebbers van het spel.
Het loopt wel storm Dennis. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@bram1984

Storm 'Dennis' had drie doden en veel schade hoor. :+

On topic:

Sinds deze week weer begonnen met Cities: Skylines op de PS4 Pro en het werkt redelijk goed met de controller. In de PS+ sale heb ik MediEvil gekocht en het is toch een leuke opgepoetste classic, waar ik al even van genoten heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:50
Anoniem: 170423 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 07:13:
@bram1984

Storm 'Dennis' had drie doden en veel schade hoor. :+

On topic:

Sinds deze week weer begonnen met Cities: Skylines op de PS4 Pro en het werkt redelijk goed met de controller. In de PS+ sale heb ik MediEvil gekocht en het is toch een leuke opgepoetste classic, waar ik al even van genoten heb.
Was hier toen ik deze kocht ook enorm van verrast. Ik heb hier denk ik het meeste uren ingestoken van alle PS4 games die ik heb gespeeld. Nooit verwacht van het spel. Ook de DLC zijn wel toffe toevoegingen (in sale, anders toch wel wat te duur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:20
Afgelopen dagen BioShock the collection uithespeeld. Hebze vroeger gespeeld op de 360. En heb er nog steeds van kunnen genieten. Op een of andere manier snakt ik ook naar dead space maar helaas niet te spelen op ps4....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uchiha tijntje schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 19:42:
[...]

Die heb ik nog geen enkele keer gehad gelukkig... Lang leve quick save.
Gisteravond 3 keer. Totaal al wel 10 keer ofzo :| En Quick save op de PS4 ?

Pagina: 1 ... 146 ... 180 Laatste

Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.