Flagg schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 17:35:
[...]
Volgens mij niet want surround was ook een vereiste voor alle platformen, en dan heb je niks meer aan de price watch.
Ik heb laatst de Arctic steelseries 3 gekocht, surround en compatible met de ps4. Yep alleen niet tegelijk.

surround enkel pc.
Heb sinds vanmiddag de 7 serie. Even een test potje apex gespeeld. Lijkt wel vss te ondersteunen...moet even beter testen.
De xbox is jammer dan. Er is dus geen headset die beide platforms ondersteund met virtual sur sound. Ps4 is mn main platform, dus dan die maar.
Voor diegene die met kabeltje in je controller steken aanraden, ik vraag mij daarbij af of je wel eens goed gespeeld hebt met vss aan ipv stereo.
Het is echt een wereld van verschil tussen gewoon stereo op de xbox en het goed kunnen pinpointen van vijanden op de ps4 met de gold headset. Sommige zeggen dat het een gimmick is, maar het is echt het verschil tussen 360 graden of links/rechts. Alleen lukt het nog niet onder of boven te onderscheiden.
Nu alleen nog kijken of de arctis 7 dat net zo goed doet als de gold. Je ziet op het moment dat je de gold aanzet en deze gezien wordt door de ps4, met vss aan, dat het logo daarvan getoond wordt naast het logo van de mic en de batterij. Deze toont hij niet bij de arctis. Op de gold zit ook een knopje vss waarmee je dit aan of uit kan zetten, deze mist ook op de 7.
Verder is de eerste ervaring wat betreft geluid wel dat de 7 beter klinkt en een stuk luider kan dan de gold. Comfort is ook een heel stuk beter.
Tot nu toe goed blij mee, maar zoals gezegd nog even een flinke vuurdoop dit weekend om echt goed te testen. Als ik hier geen Apex Predator mee word, gaat hij retour, want dat ligt dan aan de headset natuurlijk