dvdkiwi schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:13:
Afgelopen week eens God of War 3 Remastered uit de bibliotheek gehaald (zat vorig jaar bij PS+).
Wat blijft dit een dijk van een game! Wat mij betreft vele malen beter dan de nieuwe God of War, zeker als het op epicness, vijanden en bossfights aankomt. Neem alleen al het openingsgevecht tegen Poseidon, zich afspelend óp Gaia die zich via Mount Olympus een weg omhoog baant richting Zeus. Maakt veel meer indruk dan een dude met tattoos in je achtertuin in elkaar slaan.
Hopelijk gaat Santa Monica met de volgende God of War weer die échte, pure, over-de-top hack 'n slash kant op, incl epische bossfights tegen uit de kluiten gewassen goden.
Ik kan hier niet lijnrechter tegenover staan.
GoW 3 heb ik ooit aan de kant gegooid en vlak voor de release van de nieuwe opnieuw geïnstalleerd en gespeeld op standje easy omdat ik er gewoon ff doorheen wilde. Ik vond het echt een doodsaaie ervaring met mechanics die stokoud aanvoelden (al die QTE's, fixed camera, waves van vijanden en andere mechanics etc.). De bossfights kwamen op mij over alsof de bosses gewoon een normaal formaat hadden en ze Kratos heel klein hadden gemaakt in plaats van dat de bosses gigantisch groot leken. Het was allemaal heel erg "gamey", als je snapt wat ik bedoel.
Het "grounded" karakter van de nieuwe game is me veel meer bevallen. Hoe ze dat gevecht met Baldur in beeld brachten is echt machtig mooi gedaan. Iedere klap voel je bijna. En dat stuk met die draak. Ik gaf bijna een staande ovatie aan mijn TV. Ondanks dat sommige dingen kleiner waren in schaal, voelden ze voor mij veel groter en vooral meer volwassen. Een stuk realistischer ook, voor zover dat kan met een God of War game. Minder over the top. Daar houd ik wel van.
Ik kijk ook met argusogen naar de nieuwe doom. Het lijkt in sommige gevallen wel een soort van first person super Mario met al die maffe platform elementjes en felle kleurtjes. In mijn herinnering is DOOM grauw en naargeestig en vooral grounded. We kunnen nu dashen en op trampolines springen en aan muren vastplakken en vijanden geven licht als je een melee kan uitvoeren en daarna laten ze allemaal felle neon gekleure power-upjes vallen. Ik weet het allemaal nog niet.