Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hamazaki schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:43:
Dat lijstje met de beste top 10 is voorspelbaar. Ik denk dat een top 5 van de meest tegengevallen spellen veel interessanter is.
True that.

Mijn grootste tegenvallers als ik zo even door mijn trophy lijst scroll:
Control
Shadow of the Tomb Raider
Prey
Hellblade
AC Odyssey
Mad Max
Watch_Dogs

En, ondanks dat ik 'm (weliswaar op mijn tandvlees) uitgespeeld heb, toch ook wel een klein beetje RDR2, afgaande op de hype en de uiteindelijke gameplay en het gebrek aan vrijheid binnen de missies, die we kregen.

Favorieten (behalve de bovenste 2 in willekeurige volgorde en niet perse 10):
Bloodborne
The Last of Us

Shadow of Mordor
Dying Light
Uncharted 4
Uncharted TLL
Spider-Man
Arkhman Knight
Firewatch
The Last Guardian
Shadow of the Colossus
Detroit
RE7 (VR)
Astro Bot (VR)
Horizon Zero Dawn
God of War
Metro Redux
A Way Out
Days Gone
Jedi Fallen Order

En grote kans dat The Witcher 3 er nog bij komt, waar ik nu mee bezig ben.

Eervolle vermelding voor de VR missie in Battlefront, die ik nog regelmatig opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
hellblade was ongelooflijk geestdodend inderdaad. wat een sippe zet van xbox om hellblade als exlusive aan te kondigen op next-gen, mijn god :N dan ben je echt hopeloos qua titels.

[ Voor 18% gewijzigd door Farabi op 13-01-2020 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hamazaki schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:13:
hellblade was ongelooflijk geestdodend inderdaad. wat een sippe zet van xbox om hellblade als exlusive aan te kondigen op next-gen, mijn god :N dan ben je echt hopeloos qua titels.
Mja het ziet er wel goed uit afgaande op de eerste trailer. Op zich is Ninja Theory een goede aanschaf als je meer focus op story-based singleplayer games wilt krijgen. Okay, het is geen Insomniac, maar ze zijn (nog) klein. Als het meer als de eerste Hellblade gaat worden, dan zal ik geen interesse hebben in deel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 12:55

Japser

Jeej!

Zijn er hier veel mensen die PlayStation Now gebruiken om games te streamen naar PC? Ik heb zeer veel interesse hierin, mede vooral door Bloodborne en Red dead Redemption 1 (en nog vele anderen) maar ben benieuwd hoe de ervaringen hiermee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:18:
[...]

Mja het ziet er wel goed uit afgaande op de eerste trailer. Op zich is Ninja Theory een goede aanschaf als je meer focus op story-based singleplayer games wilt krijgen. Okay, het is geen Insomniac, maar ze zijn (nog) klein. Als het meer als de eerste Hellblade gaat worden, dan zal ik geen interesse hebben in deel 2.
de battle was in principe wel lekker. als ze het meer actie-gericht doen kan het alsnog interessant worden inderdaad. deel 1 was heel de tijd lopen,zoeken,puzzlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Japser schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:18:
Zijn er hier veel mensen die PlayStation Now gebruiken om games te streamen naar PC? Ik heb zeer veel interesse hierin, mede vooral door Bloodborne en Red dead Redemption 1 (en nog vele anderen) maar ben benieuwd hoe de ervaringen hiermee zijn.
Ik heb het laatst via mijn PS4 geprobeerd met Wolfenstein. Werkte op zich wel redelijk. Ik voelde wel de latency, maar het was minder dan ik verwacht had.

Dit soort dingen verschillen echter per situatie, dus je kan weinig aan ervaringen afleiden. Het kan bij jou heel goed werken terwijl het bij je buurman voor geen meter werkt. Kijk naar Stadia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-07 12:30
Ik heb het een tijdje gebruikt. Werkte bij mij bedraad perfect. Via WiFi (in mijn situatie) niet echt. Met een DualShock 4 via usb op de laptop, opstarten, game selecteren, streamen, en gaan. Af en toe dat de boel helemaal inkakte, maar dat was echt sporadisch en lag meer aan mijn LAN situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
probeer de gratis proefperiode ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:07
bram1984 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:56:
[...]

True that.

Control
Shadow of the Tomb Raider
Prey
Hellblade
AC Odyssey
Mad Max
Watch_Dogs

En, ondanks dat ik 'm (weliswaar op mijn tandvlees) uitgespeeld heb, toch ook wel een klein beetje RDR2, afgaande op de hype en de uiteindelijke gameplay en het gebrek aan vrijheid binnen de missies, die we kregen.

Favorieten (behalve de bovenste 2 in willekeurige volgorde en niet perse 10):
Bloodborne
The Last of Us

Shadow of Mordor
Dying Light
Uncharted 4
Uncharted TLL
Spider-Man
Arkhman Knight
Firewatch
The Last Guardian
Shadow of the Colossus
Detroit
RE7 (VR)
Astro Bot (VR)
Horizon Zero Dawn
God of War
Metro Redux
A Way Out
Days Gone
Jedi Fallen Order

En grote kans dat The Witcher 3 er nog bij komt, waar ik nu mee bezig ben.

Eervolle vermelding voor de VR missie in Battlefront, die ik nog regelmatig opstart.
Opvallend dat je lijst met tegenvallers veel games bevat die bij mij in de top 10 staan. Ik weet ook niet wat je verwachtingen waren bij games als Mad Max en Control, maar ik vond ze wel aardig spelen (al denk ik dat die niet in mn top 10 beste games staan, maar ook zeker niet onderaan).

Gezien het toch vooral open wereld games betreft, lijkt me de conclusie dat je wellicht daar minder mee hebt, tegenwoordig. Vooral als je echt ergens in het diepe wordt gegooid en het zelf leuk moet maken. Al zijn ook deze games niet heel erg lastig, wellicht ontbreekt dan de uitdaging voor jou? Of is het de afwisseling? Ik ben daar zelf altijd wel goed in. Zeker als ik vooraf hoor dat een game veel herhaling bevat, dan weet ik dat altijd wel goed af te wisselen, zodat ik er toch plezier aan beleef. Maffia 3 was zo'n game waar dat enorm hielp (en zonder die afwisseling had ik het waarschijnlijk ook enorm saai gevonden). Wellicht ook waarom ik de Battlefield games het meest gespeeld heb, deze generatie.

Ik vind het altijd wel leuk om te experimenteren met gamemechanics en met name physics. Daarom is het ook zo opvallend dat ik Just Cause 4 in de teleurstellingenlijst zou zetten. Want hoewel vernieuwde tethers een aardige hoeveelheid gameplay oplevert, is de game gewoon saai in opbouw en vreemd in uitvoering. 2 en 3 waren wat dat betreft een stuk beter. Blijft opvallend dat een game met hogere productiewaardes juist minder leuk om te spelen is. Al heeft het wellicht ook te maken met dat ik al veel heb zitten aanklooien in de vorige games dat de nieuwigheid er al snel af was. Zo vond ik deze keer de jetpack echt een waardevolle toevoeging, maar had het door de grotere map en minder missies ook wel een stuk minder leuk geweest om op de oude manier te doen.

Ik kan me ook wel vinden in de meeste toppers die je opnoemt. Dying light is een game waar ik weinig van verwacht had en waarvan ik in eerste instantie dacht dat ik het niet leuk zou vinden, maar dat dropkicken van zombies van daken af was echt briljant.

Ik zou, wellicht controversieel, Spider-Man ook in de lijst met teleurstellingen zetten. Want hoewel de game erg cool begint en echt spiderman aanvoelt, vond ik het echt minder worden
spoiler:
zodra de hele stad overgenomen wordt. Ook de geforceerde moeilijkheidsgraad door maar mannetjes jouw kant op te blijven sturen en ineens daar mee te stoppen, vond ik niet tof.
In het begin heb ik alle collectibles en missies proberen te doen, maar op een gegeven moment was ik daar wel klaar mee en vond ik de nieuwe zaken weinig meer aan. Een game die enorm sterk begint en dan heel nep eindigt. Ook de bossfights vond ik niet zo bijzonder. Bovendien werd in de trailers een beeld geschept dat veel missies de wereld zouden veranderen (bv met die vallende hijskraan), maar uiteindelijk blijft alles vrij statisch. Eerste helft van de game krijgt een 9. De rest een mager zesje.

Goed, dergelijke lijstjes zijn persoonlijk en ik snap het helemaal als iedereen een ander lijstje kan maken. Ik denk dat het, gezien de nieuwe consoles dit jaar komen, wellicht interessanter is om te kijken naar beste games van de huidige generatie platformen dan precies 10 jaar. Want de PS4 is pas in 2013 gelanceerd en ik zie eigenlijk niemand nog games noemen van de PS3 e.d. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 13-01-2020 12:26 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Martinspire

Mad Max: begon leuk, maar werd al snel veel herhalend met bloated sidecontent. Verder vond ik de melee combat ook heel slecht.

Control: continue dezelfde vijanden in dezelfde setting. Grafisch en que destructie wel heel tof, maar verhaal is echt veel te vaag (dat lijkt tegenwoordig hip te zijn) en de boss fights zijn frustrerend en soms niet helemaal eerlijk.

Staan overigens toch behoorlijk wat open wereld games bij mijn favorieten hoor.

Nu je het over experimenteren hebt: Zelda Breath of the Wild mag ook bij mijn tegenvallers. Daar had ik echt veel meer van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:31
bram1984 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:56:
[...]
Prey
Die heb ik juist onlangs aangeschaft en heb me er erg mee vermaakt (wel op de PC). Combat is wat saai en het eind conclusie is ook beetje Meh, maar de omgeving en sfeer vond ik wel goed gelukt, benieuwd waarom het tegenvaller was voor je.

Mijn grootste tegenvaller van afgelopen decenium is toch wel Red Dead Redemption 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Albinoraptor schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:05:
[...]

Die heb ik juist onlangs aangeschaft en heb me er erg mee vermaakt (wel op de PC). Combat is wat saai en het eind conclusie is ook beetje Meh, maar de omgeving en sfeer vond ik wel goed gelukt, benieuwd waarom het tegenvaller was voor je.

Mijn grootste tegenvaller van afgelopen decenium is toch wel Red Dead Redemption 2.
Omgeving en sfeer zijn briljant, maar de besturing is heel slecht geïmplementeerd op de console. Er zit een soort rare inputlag in waardoor de combat volkomen gehandicapt aanvoelt. Ook de vijanden vond ik meer irritant dan spannend en gewoon over het algemeen niet heel erg boeiend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Prey was heerlijke game, stealthy met veel sfeer en leuke exploration. Zeker geen tegenvaller imho ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Greatsword schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 19:18:
Hoe lang doen jullie gemiddeld met een Sony Dualshock 4 controller?

Ik heb er inmiddels een stuk of 6 versleten en elke keer net buiten garantie :(

Belachelijk dat Sony maar 1 jaar garantie op die dure dingen geeft.
Ik heb er nog nooit eentje moeten vervangen.
Wel nieuwe gaan gebruiken toen ik van een normale PS4 naar een PS4 Pro ging, en vorig jaar gebruik gemaakt van de GameMania actie, maar voor de rest nog nooit last gehad van zodanige slijtage dat vervanging nodig was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:59
Moeilijk hoor, ik kom maar tot 9 :P
Zeg niet dat dit de beste games zijn, maar wel de games waar ik persoonlijk de beste herinneren aan heb.
Willekeurige volgorde, behalve nr. 1
-The Last of Us (SP EN MP)
-Zelda Skyward Sword
-GTA V
-Death Stranding
-Hitman (2016 en 2018, basically the same..)
-Fortnite (zowel BR als StW)
-Fallout 4
-Bloodborne
-God of War

Realiseer me nu wel dat ik Zelda BoTW en RDR1 eens moet gaan spelen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 12:55

Japser

Jeej!

Ike. schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:18:
[...]

probeer de gratis proefperiode ;)
Ben ik van plan, maar ben nogal slecht met die proefperiodes en voor ik t weet zit ik er aan vast omdat ik vergeten ben te cancellen :)

Plus ik wou gewoon eens weten wat anderen vinden =]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:28
My top 10 games of the decade!

Gt sport !!
The last of us
God of war
Uncharted 4
Uncharted lost legacy
Spiderman
Red dead redemption 1
Horizon zero dawn
Gran turismo 5
Gran turismo 6

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:07
bram1984 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:58:
@Martinspire

Mad Max: begon leuk, maar werd al snel veel herhalend met bloated sidecontent. Verder vond ik de melee combat ook heel slecht.

Control: continue dezelfde vijanden in dezelfde setting. Grafisch en que destructie wel heel tof, maar verhaal is echt veel te vaag (dat lijkt tegenwoordig hip te zijn) en de boss fights zijn frustrerend en soms niet helemaal eerlijk.

Staan overigens toch behoorlijk wat open wereld games bij mijn favorieten hoor.

Nu je het over experimenteren hebt: Zelda Breath of the Wild mag ook bij mijn tegenvallers. Daar had ik echt veel meer van verwacht.
Mad max kon je ook prima zonder al die zijmissies spelen, de game was niet bepaald moeilijk. Maar net als Control vond ik het geen tegenvallende games in de zin dat het echt een teleurstelling was. Als je de grootste teleurstellingen opnoemt, dan lijkt het me niet logisch games toe te voegen die weinig hype hadden en redelijk tussen de grote releases door beschikbaar werden.

Een Red Dead valt dan meer op bijvoorbeeld. Ben het met je eens dat de controls erg slecht zijn. Ze proberen het dan goed te praten dat het realistischer is qua tempo en je er je tijd voor moet nemen, maar menig missie heb ik gefaald puur door de controls.

Maar bij mij was Red Dead al op een ander vlak door de mand gevallen: de illusie van een open wereld. Ja je hebt NPC's die random events starten en de wereld lijkt zo zijn ding te doen, maar de hoeveelheid missies waarin je vrijheid wordt beperkt is gigantsich. Bovendien gaat het verhaal maar door en door, zonder je de mogelijkheid te bieden om even wat anders te doen. Met name als je op een gegeven moment halverwege bent, wordt je eigenlijk overal wel gezocht en heb je met iedereen ruzie. De zijmissies zijn allemaal vrij snel ten einde en er is amper wat te doen als je een bepaald punt bereikt.
spoiler:
Zo vond ik het erg jammer dat je na een tijd gewoon geen eigen kamp meer hebt en upgrades dus ook volledig nutteloos lijken te zijn. Heb je op een gegeven moment een enorm vermogen gespaard, maar niks om het aan uit te geven.
En dan heb je dat het eindigt en overgaat naar die andere pipo die weinig interessant is en enorm gerekt wordt. Je kunt dan eindelijk het deel in waar je eerst niet kon komen, maar er is werkelijk 0 zijmissies in dat deel en het is nog leger dan de rest
Het is een leuke game voor natuurfoto's, vissen en jagen, maar verder net zo statisch als een GTA.

Erg teleurstellend als je na veel looten uiteindelijk weinig spannends kunt doen. Wel wat herkenbaar wellicht?

Andere grote tegenvallers vond ik de laatste paar Call of Duty's. En dan niet eens qua lame singleplayer of idioot kleine maps in de multiplayer (3 lanes, hoe weinig vrijheid wil je de spelers geven en pixelneuken was nog nooit zo erg), maar hoeveel sneller het allemaal moet qua TTK. Zo erg dat het zelfs zijn invloed heeft op andere games (waaronder Battlefield) om maar zo snel mogelijk mensen neer te maaien en ze 0 kans te geven om iets terug te doen. Weinig skill nodig om iemand te doden die jou niet ziet. Niet dat het terug moet naar Quake 3/Unreal met al dat bunnyhoppen, maar er voelt gewoon weinig strijd. Leuk voor die paar filmpjes van youtubers waar ze 10 volkomen idiote tegenstanders uitschakelen die hun kant niet opkijken, maar totaal verneukt voor een normaal slachtveld omdat iedereen binnen een habbekrats dood is en je dus niet meer van een frontlinie kunt spreken. Dergelijke twitch-style gameplay (de snelheid, niet het videoplatform) maakt menig game kapot imo. Alsof elke game standaard de hardcore mode aan het spelen is. 1 kogel in je teen en je moet dood zijn. Headshot moet ook altijd dodelijk zijn, ongeacht je iemand in zijn helm raakt (= armor) of niet. Leuk dat je bloed ziet vliegen bij iemand die gewoon bodyarmor aan heeft :S
Het is jammer, want menig online gevecht wordt er niet leuker van.

Net als de trend dat alles maar geforceerd moeilijker moet worden. Elke enemy moet een healthbar hebben, zwaarden moeten 30x door een been snijden (elke keer bloed ook, heel knap) en een boss moet voorgeprogrammeerde aanvallen in sequentie uitvoeren waarbij er maar 1 strategie is die je met 20x spelen pas doorhebt en kunt doorbreken. Maar dat is dan pas deel 1 van die boss, want hij groeit weer 5 nieuwe armen en fase 2 begint. Ik dacht dat we die fase ondertussen wel voorbij waren, maar elke niet-FPS game moet bulletsponges hebben.

Of puzzels die de naam puzzel amper mogen dragen. Oh hier is een hendel, eens kijken wat het doet. Zolang de puzzel zich maar in een mooie omgeving bevindt, is het allemaal prima. Elke game moet weer wat highlighten want stel je voor dat je zelf eens nadenkt. Ook is er altijd maar 1 specifieke oplossing hier, want stel je voor dat de spelers eens zelf manieren gaan ontdekken. En oh wee als je karakter eens zou ontdekken hoe ie moet springen of klimmen. Hoezo kan ik dit hek niet over, daar je hand, daar je voet, daar je andere hand en daar je andere voet en je bent eroverheen. Onzichtbare muur? Hoe dan?

Om toch even op een positieve noot te eindigen met een game die dit afgelopen decennium mij erg verbaasde: Spec Ops The Line. Leek een generieke brown-shooter te worden, maar was een game met verassende omgevingen, prima schietmechanics en een verassend verhaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 13-01-2020 14:10 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:31
bram1984 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:23:
[...]

Omgeving en sfeer zijn briljant, maar de besturing is heel slecht geïmplementeerd op de console. Er zit een soort rare inputlag in waardoor de combat volkomen gehandicapt aanvoelt. Ook de vijanden vond ik meer irritant dan spannend en gewoon over het algemeen niet heel erg boeiend.
Ze hebben rare feature dat als je rent je sensitivity opeens gehalveerd wordt met draaien, mss op console ook, en als er dan nog wat inputlag is kan ik me voorstellen dat het niet lekker speelt.

Combat heb ik nooit irritant gevonden, vond het juist wel leuk dat die mimics soms je echt stuipen op lijf jaagde en je vervolgens gewoon goed ging rondkijken of er niet ergens een onlogisch dubbel voorwerpen stonden, 2 stoelen achter 1 bureau oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
Twixie schreef op zondag 12 januari 2020 @ 16:05:
En een ander Fortnite vraagje: kan hij via zijn PSN account V-Bucks kopen die hij dan op zijn Switch opsoupeert ? Ik heb altijd belwaarde over die ik nu nog enkel op PSN kwijt kan (sinds Netflix gestopt is met Google Play als payment). Zelf heb ik echter een backlog van hier tot Tokyo, dus vroeg me af of ik zijn PSN Wallet kan opladen met belwaarde (lijkt me van wel), en dan op zijn PSN account V-Bucks kopen die hij dan ook ziet en kan gebruiken als hij op de Switch speelt (minder zeker van).
Dit gaat ja. Je moet een Epic account op de pc maken. Daarna moet je je psn en Switch account hieraan koppelen. Je hebt dan op alle platformen eenzelfde account.
Vbucks zelf hangen wel vast aan 1 platform. Als je op playstation vbucks koopt, dan kan je die enkel uitgeven op playstation. Maar de items die je ermee koopt kan je wel gwn op alle platformen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Jason Schreier op twitter:
E3 is in the worst shape it's ever been -- last year it was half-empty, and that was before they doxed thousands of attending journalists -- so Sony skipping again would make total sense. I'd expect them to announce their own big PS5 event(s) instead
Reactie Daniel Ahmed:
Should hear more about this today.
Geen E3 dus? Hopelijk snel een bekendmaking van hun eigen event :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Mm Top 10 van de laatste tien jaar. Dat vond ik lastiger dan het lijkt want je denkt al snel "recent" natuurlijk.

Voor nu ga ik voor het volgende (in willekeurige volgorde)

Red Dead Redemption 2
GTA 5
AC Odyssey
TLOU
Far Cry 3
Inside
Ori and the blind forest
Uncharted 3
God of war (de reboot)
Portal 2

Edit: Honorable mentions voor: The Division 1 en 2, Wildlands en BoomBeach.
Die drie zijn misschien niet de beste games aller tijden maar heb ik wel verreweg het meeste tijd in zitten. Dikke fun met vrienden online in ieder geval.

[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 13-01-2020 19:20 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Uncharted (alle delen)
Gran Turismo Sport
GTA 5
RDR 2
Ghost Recon Wildlands
Spider Man
AC 2
Tomb Raider

Tegenvallers:
Watch_Dogs 2
The Last of Us
Days Gone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
Zie op reddit regelmatig zieke dreams creaties en aangezien de game binnenkort echt uitkomt ging ik effe zoeken. Echt hele vette shit is er te vinden.
Deze video vond ik wel cool.;

Er is veel meer maar als je bedenkt dat dit allemaal zelf gemaakt is. Echt tof. Weer echt een unieke game van sony!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 617899

v8power67 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 01:16:
Zie op reddit regelmatig zieke dreams creaties en aangezien de game binnenkort echt uitkomt ging ik effe zoeken. Echt hele vette shit is er te vinden.
Deze video vond ik wel cool.;
[YouTube: My level made in Dreams PS4 - Taken By The Rust - part1]
Er is veel meer maar als je bedenkt dat dit allemaal zelf gemaakt is. Echt tof. Weer echt een unieke game van sony!
Dreams is wel leuk voor tussendoor. Jammer alleen dat mijn PlayStation Pro dan zoveel geluid maakt dat je daardoor eigenlijk niet meer kunt/wilt spelen. Echt niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niks voor mij, Dreams, maar wel tof om te zien wat mensen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-07 16:18
endless schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:28:
[...]

Ik heb er nog nooit eentje moeten vervangen.
Wel nieuwe gaan gebruiken toen ik van een normale PS4 naar een PS4 Pro ging, en vorig jaar gebruik gemaakt van de GameMania actie, maar voor de rest nog nooit last gehad van zodanige slijtage dat vervanging nodig was.
Hier ook nog nooit een vervangen, zou niet weten waarom zo'n ding stuk moet gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 09:30
G.Scholtens schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:33:
[...]

Hier ook nog nooit een vervangen, zou niet weten waarom zo'n ding stuk moet gaan
slijtage aan pookjes (barsten in rubber in het begin zelfs), slechte accu, sticks die niet meer goed naar neutraal gaan waardoor je niet meer kan stilstaan.......

Als je tweaker bent kan je veel zo niet alles van die voorbeelden fixen, maar sommige mensen kunnen of willen dit niet.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Sagat schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:25:
[...]

slijtage aan pookjes (barsten in rubber in het begin zelfs), slechte accu, sticks die niet meer goed naar neutraal gaan waardoor je niet meer kan stilstaan.......

Als je tweaker bent kan je veel zo niet alles van die voorbeelden fixen, maar sommige mensen kunnen of willen dit niet.
ooh oke, gelukkig nog niks te klagen dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Laatst m'n controller per ongeluk laten vallen, zat het linker trilmotortje ineens los. Die begon dus iedere keer behoorlijk te rammelen als er trillingen waren, dat was vervelend, heb de controller open geschroefd en eerst nog proberen te lijmen, maar dat hield niet, uiteindelijk het hele linker motortje eruit gesloopt, probleem opgelost, controller rammelt niet meer en als het goed is bespaar ik zo zelfs nog accu ook omdat hij een trilmotortje minder heeft 8)7

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:50
Ik en de kids spelen regelmatig shooters en hierdoor hebben we al 2 controllers waarvan L2 en R2 het niet goed meer doen. Deze gaan normaal in stapjes van 0% naar 100% en bij ons bleef dit lang 0 en vervolgens het laatste stukje ineens 100%.

Via AliExpress alle pads voor onder de buttons/triggers besteld en controllers gerepareerd voor minder dan 3 euro.
Zo blijft het toch nog leuk.

Je kunt je controller aansluiten op pc/laptop en testen met onderstaande website.
https://html5gamepad.com

[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Blonde op 14-01-2020 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G.Scholtens schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:33:
[...]
zou niet weten waarom zo'n ding stuk moet gaan
euh.. Battlefield :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
ooh is dat het, net zondag begonnen met battlefield 5. Dus hoop dat die het overleeft :9

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:20
Sony heeft pagina gemaakt met een overzicht van je meeste games, totaal aantal uren etc. van 2019. Er wordt een soort badge aangekoppeld waarmee je een thema kunt downloaden.

https://blog.us.playstati...at-your-2019-gaming-year/

Voor Nederland:
https://www.playstation.com/nl-nl/campaigns/2019/wrap-up/

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/k2bXP60/ps.jpg

Ik krijg het alleen nog niet voor elkaar om m'n reward te downloaden, lijkt erop dat dit nog niet helemaal lekker werkt.

[ Voor 20% gewijzigd door Raem op 14-01-2020 14:34 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raem schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:19:
Sony heeft pagina gemaakt met een overzicht van je meeste games, totaal aantal uren etc. van 2019. Er wordt een soort badge aangekoppeld waarmee je een thema kunt downloaden.

https://blog.us.playstati...at-your-2019-gaming-year/

Voor Nederland:
Wilde het net posten.

Days Gone staat bij mij gewoon op 1 met 88 uur. :D

Op 2 en 3 staan Lego Marvel games, dankzij de kleine man, haha.

924 uur totaal en blijkbaar is de langste sessie 11 uur. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
bram1984 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:37:
[...]

Wilde het net posten.

Days Gone staat bij mij gewoon op 1 met 88 uur. :D

Op 2 en 3 staan Lego Marvel games, dankzij de kleine man, haha.

924 uur totaal en blijkbaar is de langste sessie 11 uur. :Y)
Lukt het jou wel om het thema te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:43:
[...]

Lukt het jou wel om het thema te downloaden?
Nope. Krijg een of ander grijs vlak aan de zijkant. Is volgens mij ook een kut thema, dus prima. :p

Edit: FFVII remake is uitgesteld tot 10 april.

https://www.resetera.com/...yed-to-april-10th.164670/

Edit 2: En Avengers tot 4 september. ;)

https://www.resetera.com/...-to-september-4th.164674/

Laat TLoU alsjeblieft wel gewoon even met rust.

[ Voor 39% gewijzigd door bram1984 op 14-01-2020 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Je moet maar eens nagaan; welke grote game is niet uitgesteld in de voorbije maanden..
Tlou, Doom, WD legion, FF7...

FF7 remake nu 6 dagen voor Cyberpunk 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• v8power67
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Q9zl7yjiv67eXtDkUNQOVyts/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x1ALO2XDMTMjKVycLjsktGb1/medium.jpg

Vind de uren beetje laag.. maja zal wel kloppen denk.
Wel groot verschil tussen nr1 en nr2 qua uren. :p

[ Voor 14% gewijzigd door v8power67 op 14-01-2020 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Anton.net schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:21:
Je moet maar eens nagaan; welke grote game is niet uitgesteld in de voorbije maanden..
Tlou, Doom, WD legion, FF7...

FF7 remake nu 6 dagen voor Cyberpunk 8)7
Niet als Cyberpunk nog wordt uitgesteld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
boeit allemaal niet, ik zit in een periode waar ik geen zin heb in gamen :9

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 14-01-2020 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hQh7EuALhrC9cxHZVWnqSHTP/full.jpg

Mijn resultaten op de PS4 Pro voor 2019.

Het was een goed game jaar voor mij en ik heb ervan genoten. Eind 2020 ga ik voor een nieuwe console en ik weet nog niet 100% zeker welke het gaat worden. Er is maar een spel waar ik naar uitkijk en dat is Microsoft Flight Simulator 2020. Dat lijkt me super om gemakkelijk met controller op de bank te doen. Ik heb bijna alles in gaming al wel een beetje gezien. Enige spel waar ik nog naar uitkijk op de PS4 Pro is Resident Evil 3.

Dus misschien zit ik eind van dit jaar in het Xboxkamp met een Series X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 19:44
Jahoor, maandje uitstel van FFVII Remake.
Balen!!!

https://www.jp.square-eni...9aac053a4ff53b347eb2.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
Zo en dat is delete the witcher 3.. wat een belachelijk spel. Ben al uren op zelfde punt. Zelfs op zn allermakkelijkst gezet maar kom er niet doorheen. Puur door de vage controls. En het gebrek aan uitleg plus frustrerende manier hoe de enemys je aanvallen... Wat een gedrocht van een spel. Jammer want verhaal boeide me wel maar snap niet dat mensen dit soort onzin leuk vinden..
Owh en die laadtijden als je dood gaat gewoon bijna minuut soms wie verzint dat... Bizar..
Einde rant.

[ Voor 10% gewijzigd door v8power67 op 14-01-2020 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:14

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

v8power67 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 18:39:
Zo en dat is delete the witcher 3.. wat een belachelijk spel. Ben al uren op zelfde punt. Zelfs op zn allermakkelijkst gezet maar kom er niet doorheen. Puur door de vage controls. En het gebrek aan uitleg plus frustrerende manier hoe de enemys je aanvallen... Wat een gedrocht van een spel. Jammer want verhaal boeide me wel maar snap niet dat mensen dit soort onzin leuk vinden..
Owh en die laadtijden als je dood gaat gewoon bijna minuut soms wie verzint dat... Bizar..
Einde rant.
Even een serieuze vraag... Ben je niet toevallig tegen een vijand aan het vechten die een veel te hoog level heeft? Dat zie je aan het getal boven een vijand zijn hoofd?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is de directe link van dat overzicht, bij mij blijft de pagina leeg ?

ik krijg alleen
Het PlayStation-overzicht 2019 is alleen beschikbaar in bepaalde locaties. Bovendien moeten gebruikers minimaal 18 jaar zijn en vóór 10 december 2019 meer dan 10 uur aan gameplay hebben.
:/

[ Voor 61% gewijzigd door -SaveMe- op 14-01-2020 19:38 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Einde rant.
Serieus, na deze reactie wil ik je in een konijn toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
uchiha tijntje schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:16:
[...]

Even een serieuze vraag... Ben je niet toevallig tegen een vijand aan het vechten die een veel te hoog level heeft? Dat zie je aan het getal boven een vijand zijn hoofd?
Geen idee volgde gewoon het verhaal. En tot hier toe was het opzich wel te doen ging vaak dood maar was uiteindelijk te doen. Was iets met een baron en zn ongeboren dochter. Werd een of ander monster enz.
Krijg dat monster vrij snel op helft leven maar dan komen er soort heksen en die ownen me elke keer alsof ik niks ben.. werd zo gefrustreerd ervan dat de game weg is nu. Is geen plezier voor mij dit.
Misschien ooit in de toekomst weer aan beginnen maar voorlopig even niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Die heksen zijn inderdaad irritant, had ik ook moeite mee in het begin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Die heksen zijn inderdaad irritant... op death march :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:42
-SaveMe- schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:36:

ik krijg alleen

[...]

Hier ook niks. Blijkbaar ben ik te jong (yay!) en tellen die 2,5 per dag voor bijna heel 2019 voor Black Ops IIII niet mee met die tien uur in 2019 :{

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:12

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
De Engelse pagina (https://www.playstation.com/en-us/campaigns/2019/wrap-up/) geeft een 503, dus best kans dat er ergens iets stuk is. Ik krijg in ieder geval ook niets.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:41
Hier op mijn mobiel wel maar kan er verder niets mee, als ik beschrijving lees is ie ook niet in NL beschikbaar?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fbHqgbu.png

/edit
Er zijn nog wat voorwaarden waar je aan voldoen moet:
*Users need to have a registered PSN account in their region, be age 18 years or over, have played games on a PS4 console for at least 10 hours between January 1, 2019 and December 10, 2019, and have allowed us to collect “additional data.” Users can check their settings on PS4 at [Settings] > [Device Data/Health & Safety] > [Device Data].
** Users need to have opted in to receive marketing emails via the Notifications Settings on their PSN account.

[ Voor 61% gewijzigd door schumi2004 op 14-01-2020 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
v8power67 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:22:
Vind de uren beetje laag.. maja zal wel kloppen denk.
Ik zou er niet van uitgaan dat het klopt. Ik zou 179 dagen of 1282 uur gespeeld hebben. Dat is een gemiddelde van meer dan 7u per dag dat ik speelde wat nagenoeg onmogelijk is. Denk zelfs niet dat ik 1 dag had dat ik aan 7 uur kwam.

EDIT: mijn vrouw kijkt wel altijd via de PS3 naar Netflix. Vermoedelijk wordt die tijd ook mee geteld voor de uren, maar vreemd genoeg niet voor de dagen (want anders had ik wel bijna 365 dagen :p).

EDIT2: Ook trofeeën kloppen niet want ik krijg 0 platina.

[ Voor 23% gewijzigd door Twixie op 14-01-2020 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jeetje ik heb een game streak van 12 uur. Geen idee wanneer dat geweest zou moeten zijn.

Verder wel geinige stats, 250 uur Ac Odyssey, 303 dagen in een jaar, 4 platinum trophy’s en wel geteld 2 Ps+ games vond ik de moeite 8)7 (geen idee welke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:42
schumi2004 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:31:

[...]
Ja, het zal bij mij dit wel zijn:

*Users need to have a registered PSN account in their region, be age 18 years or over, have played games on a PS4 console for at least 10 hours between January 1, 2019 and December 10, 2019, and have allowed us to collect “additional data.” Users can check their settings on PS4 at [Settings] > [Device Data/Health & Safety] > [Device Data].
** Users need to have opted in to receive marketing emails via the Notifications Settings on their PSN account.

Ik heb die dingen dus uit staan. Naja, dan maar niet.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Volgens mij heb ik die laatste niet:
"Users need to have opted in to receive marketing emails"

Want task staat nog op 0/1 maar als ik het goed begrijp krijg je hem in NL toch niet dus tja, boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Nu lukt het wel om de reward te claimen.
7 avatars en een lelijke theme

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
-SaveMe- schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:36:

ik krijg alleen

[...]

Heb je wel de goede link? Dit is de juiste en directe link:

Stond ook in de originele post trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Altijd leuk zulke overzichtjes :)

27 verschillende games gespeeld waarvan dit de meest gespeelde zijn:

Farming Simulator 324 uur 8)7
Battlefield V 196 uur
Nioh 162 uur

10 shiny platinums erbij en 'slechts' 9 PS+ games gespeeld.
Stef120 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 16:00:
Jahoor, maandje uitstel van FFVII Remake.
Balen!!!
Heel jammer, het is de enige game waar ik dit jaar naar uitkijk. Geeft me wel weer wat ruimte om misschien Subnautica eens te gaan proberen :)

[ Voor 39% gewijzigd door Superkiwi op 15-01-2020 00:44 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
schumi2004 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:31:
Hier op mijn mobiel wel maar kan er verder niets mee, als ik beschrijving lees is ie ook niet in NL beschikbaar?

[Afbeelding]

/edit

[...]
Natuurlijk vallen wij weer buiten de boot.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Segafreak83 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 00:39:
[...]
Helemaal niet. Die screenshot toont niet het volledig beeld. Durf zelfs wedden dat die ‘r’ op het einde eigenlijk ‘nl’ is :p. Hoedanook is hierboven wel duidelijk dat het evenzeer in NL is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:28
Bij mij werkt ie ook gewoon hoor, op mijn reguliere Nederlandse account.

Wel duidelijk te zien dat de PS4 voor mij duidelijk voor er bij is :P
1. Bloodborne 75 uur
2. Alienation 52 uur
3. Wipeout Omega Collection 4 uur :+

Topgame voor online spelen met PS Plus:
Alienation
0 uur online gespeeld 8)7

"Je downloadde 14 maandelijkse gratis PS4-games via PS Plus" Nee Sony, ik claimde 14 games, ik heb ze niet gedownload O-)

1 plat trouwens... Alienation :)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 19:44
Heel jammer, het is de enige game waar ik dit jaar naar uitkijk. Geeft me wel weer wat ruimte om misschien Subnautica eens te gaan proberen :)
Ik kan Subnautica toch wel zo erg aanbevelen!
Ik heb (helaas) m'n fysieke variant voor PS4 verkocht en heb hem nog op de pc maar speelt wel het best met een controller op de bank.

Zeker de moeite waard dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:16

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Finraziel schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 07:37:

Topgame voor online spelen met PS Plus:
Alienation
0 uur online gespeeld 8)7

1 plat trouwens... Alienation :)
Dat had ik ook met onrush, daar heb ik beduidend meer uren dan de genoemde 4 uur online gespeeld, maar 1 of 2 trophies zijn/waren soort van ondoenelijk (of beduidend haalbaarder door met mensen online te spelen) en ik kan me voorstellen dat die alleen geteld zijn en dat zal vast bij elkaar zo'n 4 uur hebben kunnen duren.

Alienation heb ik me trouwens ook meer dan vermaakt, hier ook platinum :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-06 10:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik ben echt casual in vergelijking... :$

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CfkSHFLtf1O7so6ZIQPXndfD/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EtYRl7MXjDbDI1HIHoK3ZYSB/medium.jpg

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ik krijg helaas deze melding via de wrap up link

"Het PlayStation-overzicht 2019 is alleen beschikbaar in bepaalde locaties. Bovendien moeten gebruikers minimaal 18 jaar zijn en vóór 10 december 2019 meer dan 10 uur aan gameplay hebben."

Maar ik ben toch echt eens stuk ouder dan 18 en heb wel wat meer dan 10uur gespeeld in 2019 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door ReVision. op 15-01-2020 09:08 ]

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 09:30
Anoniem: 170423 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:50:
Het was een goed game jaar voor mij en ik heb ervan genoten. Eind 2020 ga ik voor een nieuwe console en ik weet nog niet 100% zeker welke het gaat worden. Er is maar een spel waar ik naar uitkijk en dat is Microsoft Flight Simulator 2020. Dat lijkt me super om gemakkelijk met controller op de bank te doen. Ik heb bijna alles in gaming al wel een beetje gezien. Enige spel waar ik nog naar uitkijk op de PS4 Pro is Resident Evil 3.

Dus misschien zit ik eind van dit jaar in het Xboxkamp met een Series X.
Aan de ene kant herken in je gevoel, ik word nog maar zeer zelden enthousiast van nieuwe games, mijn strategie is om te wachten op 5 games die ik echt graag wil spelen voordat ik een console ga halen. Daarnaast sowieso even wachten zodat mgelijke kinder ziektes eruit zijn, en geen schaarste is en dat je meer keuze hebt dan alleen de launch games.
2 uitzonderingen, diablo 4 en street fighter 6 zouden games kunnen worden waarvoor ik naar de winkel ren.....maar dan nog eerst reviews en ervaring hier op got afwachten, sf5 viel behoorlijk tegen. Diablo 3 vond ik wel tof, maar nog steeds niet zo veel fun als ik met deel 2 had.

Daarnaast (als het goed is, had gehoopt dit al in december gedaan te hebben) binnenkort geupdate pc, waar ik natuurlijk ook zeer wsl deze games dan kan spelen. En ik wil nog een chromecast dus dan misschien ook stadia paar maandjes testen.

Misschien voor jou een tip als je moderne games dus even wat beu bent of iig niets ziet wat je interesseert, kijk naar achteren ipv van naar voren......kijk is wat de beste games waren van vroeger? Als je oudere gfx en in mindere mate gameplay niet zo goed trekt is dat natuurlijk geen optie, maar dat kan je wellicht een nieuwe impuls geven! Ik zelf vermaak me momenteel zelfs even met nes games, maar als ik dat zat ben schakel ik net zo makkelijk weer terug naar ps4 of xb1 :)
edit: of switch! die vergeet ik altijd omdat mijn kids hem voornamelijk gebruiken, maar als ouwe nintendo fanboy is daar ook nog genoeg om me mee te vermaken :Y)
Geniet ervan!
uchiha tijntje schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:13:
Waarom doet me dit denken aan....kweet niet een frans bouwer ofzo die klaagt dat hij moe is na een wandeltoch van 10 km en dan die dolf jansen die zegt dat een marathon binnen 3 uur (ofzo not an expert :P ) pas echt vermoeiend is.

[ Voor 12% gewijzigd door Sagat op 15-01-2020 09:15 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Segafreak83 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 00:39:
[...]

Twixie schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 06:49:
[...]

Helemaal niet. Die screenshot toont niet het volledig beeld. Durf zelfs wedden dat die ‘r’ op het einde eigenlijk ‘nl’ is :p. Hoedanook is hierboven wel duidelijk dat het evenzeer in NL is.
Inderdaad, ik heb mijn scherm eens gekanteld en dit is het uiteindelijke overzicht.
Viel me ook op dat het allemaal sneller reageerde en dat ik nu wel de task completed heb en een voucher code heb gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6ASsqOD.png

[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 15-01-2020 09:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Hier een review round-up van de backbutton attachment die volgende maand uit gaat komen. De reacties zijn positief. Binnenkort maar ff een pre-order eruit gooien.

https://www.resetera.com/...ent-review-thread.164745/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 170423 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:50:
Er is maar een spel waar ik naar uitkijk en dat is Microsoft Flight Simulator 2020. Dat lijkt me super om gemakkelijk met controller op de bank te doen.
Beetje rare keuze, want Flight Simulator is uitgerekend een 'game' die je toch best met keyboard speelt omdat er zoveel settings e.d. zijn die je wil gebruiken. Tenzij je alles natuurlijk met controller via de virtual cockpit wil bedienen, maar echt fijn lijkt me dat niet. Een Flight Sim lijkt me nu echt typisch een desktop 'game'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Twixie schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:53:
[...]

Beetje rare keuze, want Flight Simulator is uitgerekend een 'game' die je toch best met keyboard speelt omdat er zoveel settings e.d. zijn die je wil gebruiken. Tenzij je alles natuurlijk met controller via de virtual cockpit wil bedienen, maar echt fijn lijkt me dat niet. Een Flight Sim lijkt me nu echt typisch een desktop 'game'.
Ik heb veel Flight Simulators gespeeld op mijn laptop en ik gebruikte daarvoor een Xbox One S draadloze controller. Dat ging prima en ik kon alles daar mee besturen, zelfs in ingewikkelde flight simulators zoals Xplane 11. Flight Simulator 2020 komt ook naar de Xbox Series X, dus waarschijnlijk preorder ik die console.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Dit vond ik zo cool en wholesome: deze gast heeft een aantal geweldige creaties in Dreams gemaakt waaronder onderstaande die Media Molecule ook in zijn laatste officiele trailer heeft gebruikt:

[YouTube: Dreams PS4 | An Adorable Animation | Audio-Visual]

Media Molecule heeft intussen ook al een content creator full time in dienst genomen, dat zal genoeg anderen ook inspireren om zulke creatieve content te maken verwacht ik. Als Sony dit goed in de markt zet en promoot kan het erg succesvol worden. Hopelijk kan MM de mogelijkheden van Dreams ook verder uitbouwen op de PS5.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Einde rant.
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/564x/9f/72/8c/9f728cd259cff54742090dc9ab7363bb.jpg

Seriously though, zo vaag zijn de controls niet naar mijn idee. Gebruik dodge (rondje)... vaak... en sla wanneer een monster net mis slaat. Works every time.

Vrijwel alle zwaard vecht games uit het verleden hadden een light en heavy attack op vierkantje en driehoekje zitten, dat is echt niks raars. Tegenwoordig zie je alleen een verschuiving naar dat deze naar R1 en R2 gaan. Dat vind ik persoonlijk wel fijner omdat je dan de rechterstick nog kan gebruiken tijdens het meppen. Maar een wereldramp vind ik het niet.

Heb inmiddels 400 uur in The Witcher 3 zitten (voornamelijk op PC, wel met controller gespeeld), dus het is niet dat ik het niet geprobeerd heb ofzo.

Als je deze frustratie nou had bij Dark Souls of Bloodborne als newbie, dan kon ik mij je frustratie nog inbeelden. Maar TW3 op de laagste moeilijkheid? Met alle respect, dan ligt het echt aan jou...

[ Voor 6% gewijzigd door Blaat op 15-01-2020 15:37 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yaJsMLL3Ti39qlSpNq4FPQ7h/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xc7fNCiLqH8pEB51hZMiq8jl/medium.jpg

Mijn jaaroverzicht is ook eindelijk binnen :)
Productief jaartje, al zeg ik het zelf.

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Laatst online: 17:24
uchiha tijntje schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:13:
Maar dan ook alleen als je underleveled bent, of brakke gear hebt. Wraiths zijn anders, met goed gebruik van Yrden, wraith oil en een simpel block/dodge patroon, best eenvoudig. Enige stukje waar ik op DM last met wraiths had, was bij het begeleiden van de botchling, waar er een aantal tegelijk spawnen. Precies dat stukje dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Kwistnix schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 15:41:
[...]

Maar dan ook alleen als je underleveled bent, of brakke gear hebt. Wraiths zijn anders, met goed gebruik van Yrden, wraith oil en een simpel block/dodge patroon, best eenvoudig. Enige stukje waar ik op DM last met wraiths had, was bij het begeleiden van de botchling, waar er een aantal tegelijk spawnen. Precies dat stukje dus :)
Maar kom op, op de laagste moeilijkheidsgraad?

Zelfs mijn vrouw, die in RPG's altijd vergeet dat er zoiets is als betere gear, had daar op de laagste moeilijkheidsgraad geen enkele moeite mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Einde rant.
Haha wat? Even gemist deze post. Volgens mij doe je iets echt compleet fout als je er op de makkelijkste stand niet doorheen komt. Doe je wel sidequests en level je je karakter wel? Buiten dat is het gewoon een kwestie van af en toe je Bestiary raadplegen en kijken waar de desbetreffende vijand een weakness voor heeft. Dan gewoon de juiste Sign selecteren en de juiste olie op je wapen toepassen en dan hakken maar. Op de een na moeilijkste stand kun je bij vijanden die gelijke levels hebben, bijna gewoon buttonmashen en dan houd je nog health over. Verder is het gewoon een beetje dodgen, rollen en pareren. Ik weet niet wat je daar vaag aan vindt? Dat zijn gewoon standaard controls voor een dergelijke game.

En wat er al werd aangegeven: sommige vijanden hebben een te hoog level en dan doe je amper schade. Je moet ook vooral quests kiezen die om en nabij je eigen level zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:58
Blaat schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 15:33:
[...]

[Afbeelding]

Seriously though, zo vaag zijn de controls niet naar mijn idee. Gebruik dodge (rondje)... vaak... en sla wanneer een monster net mis slaat. Works every time.

Vrijwel alle zwaard vecht games uit het verleden hadden een light en heavy attack op vierkantje en driehoekje zitten, dat is echt niks raars. Tegenwoordig zie je alleen een verschuiving naar dat deze naar R1 en R2 gaan. Dat vind ik persoonlijk wel fijner omdat je dan de rechterstick nog kan gebruiken tijdens het meppen. Maar een wereldramp vind ik het niet.

Heb inmiddels 400 uur in The Witcher 3 zitten (voornamelijk op PC, wel met controller gespeeld), dus het is niet dat ik het niet geprobeerd heb ofzo.

Als je deze frustratie nou had bij Dark Souls of Bloodborne als newbie, dan kon ik mij je frustratie nog inbeelden. Maar TW3 op de laagste moeilijkheid? Met alle respect, dan ligt het echt aan jou...
idd zeg. Ik heb het spel uitgespeeld en ben bij 1 baas doodgegaan, verder nooit. En dit was mijn eerste spel in het genre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Blaat schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 15:48:
[...]

Maar kom op, op de laagste moeilijkheidsgraad?
Nee, kan dat mij ook niet zo goed voorstellen. Want The Witcher 3 is zelfs op DM op een gegeven moment vrij eenvoudig, met uitzondering van een aantal boss fights. Tenzij je je build verkloot en te veel spreiding hebt tussen combat, signs en alchemy.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Kwistnix schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 15:41:
[...]

Jep dit gedeelte was ook van de weinige stukjes wat echt uitdagend was. Als je veel sidequests speelt is uiteindelijk DM vrij easy.

Snap ook niet zo goed dat je op easy gekilled kunt worden, anders dan je tegen een vijand speelt dat ver boven je level is.

Dit filmpje laat zien dat je op easy echt kunt tanken :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• v8power67
Zal aan mij liggen dan... Maja speel nooit zulke games en weet nu weer waarom. Haal er geen plezier uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kwistnix
v8power67 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 16:45:
Zal aan mij liggen dan... Maja speel nooit zulke games en weet nu weer waarom. Haal er geen plezier uit.
En dan kan je er inderdaad beter gelijk mee kappen. Heb ik ook al bij verschillende games gehad. Beter je tijd besteden aan een spel waar je wel lol aan beleefd, desnoods een replay van een klassieker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Iemand trouwens ervaring met de PS4 versie van Civilization 6? Ik heb er op PC zo'n 200 uur in zitten denk ik, maar dat is vanilla. Ik ben aan het overwegen om de complete set aan te schaffen voor PS4, maar ben een beetje huiverig i.v.m. controls en zeker ook de performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:28

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kwistnix schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 17:22:
Iemand trouwens ervaring met de PS4 versie van Civilization 6? Ik heb er op PC zo'n 200 uur in zitten denk ik, maar dat is vanilla. Ik ben aan het overwegen om de complete set aan te schaffen voor PS4, maar ben een beetje huiverig i.v.m. controls en zeker ook de performance.
Dat gevoel heb ik bij elke managementgame. Of het nu een voetbalclub is, een stad, eiland of een complete beschaving, het lijkt me niks op een console.

Ben dus nav jouw vraag ook benieuwd naar de ervaringen van anderen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@poor Leno Reviews van dat ding zijn trouwens lovend. In principe zou Sony hiermee goud in handen kunnen hebben. Hey enige alternatief qua prijs is twee keer zo duur en bedraad een Scufs e.d. zijn absurd geprijsd. Ik denk ook dat Scuf dit helemaal niet relaxt vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 17:49:
@poor Leno Reviews van dat ding zijn trouwens lovend. In principe zou Sony hiermee goud in handen kunnen hebben. Hey enige alternatief qua prijs is twee keer zo duur en bedraad een Scufs e.d. zijn absurd geprijsd. Ik denk ook dat Scuf dit helemaal niet relaxt vindt.
Tsja eigen schuld. Die dingen waren ook veel te duur voor wat je krijgt.

Ben benieuwd of de DS4 op de PS5 gaat werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
poor Leno schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:16:
[...]
Die back button komt uit half februari, hopelijk is dan ongeveer ook het ps5 event.
Ik ga dus even wachten op nieuws over de ps5, voor ik die back button koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
poor Leno schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:16:
[...]

Tsja eigen schuld. Die dingen waren ook veel te duur voor wat je krijgt.

Ik vermoed van wel. En anders past die attachment hopelijk op de DS5.

@Anton.net Tja, ik ga niet moeilijk doen over 3 tientjes. Komen nog wat titels aan die ik op de PS4 ga spelen en ook met TW3 ben ik nog lang niet klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-06 12:56
Jorgen schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 17:43:
[...]

Dat gevoel heb ik bij elke managementgame. Of het nu een voetbalclub is, een stad, eiland of een complete beschaving, het lijkt me niks op een console.

Ben dus nav jouw vraag ook benieuwd naar de ervaringen van anderen.
Dan kun je gerust Cities Skylines wel proberen, dat speelt echt ontzettend goed op de PS4 moet ik zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
v8power67 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 16:45:
Ik snap het wel eigenlijk, kocht de game na de serie (die naar mijn mening ook te hoog gewaardeerd wordt maar dat geheel terzijde) maar vind het een draak.

Het speelt als een game van deze leeftijd, houterig en omslachtig. Oppakken van zaken uit de wereld is bijvoorbeeld een drama. Na 10 uur gameplay heb ik hem weg gelegd, ging voor de 15x dood door een quest vijand die buitensporig veel sterker was dan de rest van de vijanden en toen was ik er klaar mee 8)7

Ik hoop dat ze een hoop geleerd hebben bij die ontwikkelaar want ik kijk wel uit naar Cyberpunk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:58
bram1984 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:29:
[...]

Ik vermoed van wel. En anders past die attachment hopelijk op de DS5.

@Anton.net Tja, ik ga niet moeilijk doen over 3 tientjes. Komen nog wat titels aan die ik op de PS4 ga spelen en ook met TW3 ben ik nog lang niet klaar.
Een leak impliceerde dat die knoppen standaard op de ds5 kwamen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
418O2 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:46:
[...]

Een leak impliceerde dat die knoppen standaard op de ds5 kwamen
Ook nog een mogelijkheid. In dat geval ga ik er volledig vanuit dat de DS4 forward compatible is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me ook maar de logica zelve. Zou echt debiel zijn als ze nu zo op het einde van de PS4 cycle dat accessoire lanceren en dan een PS5 op de markt zetten waar de controller ook weer een accessoire nodig heeft voor die back buttons.

Zelf vind ik het ook super interessant, maar ga het toch maar kopen als ik een spel heb waar ik het duidelijk voor kan gebruiken (zoals ik met HZD nu had).

Zal ook eens moeten meten of de controller dan nog kan opladen in mijn Big Ben laadstation. Ik denk eigenlijk van wel, omdat er nog een redelijk stuk van de achterkant open/vrij blijft en in dat laadstation maar een vrij klein stuk van de controller op de houder rust.

Afbeeldingslocatie: https://assets.mmsrg.com/isr/166325/c1/-/pixelboxx-mss-79536674/fee_325_225_png/BIGBEN-Dockingstation-PS4-controllers-%28PS4DUALCHARGERV2%29

[ Voor 35% gewijzigd door Twixie op 15-01-2020 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

bram1984 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:52:
[...]

Ook nog een mogelijkheid. In dat geval ga ik er volledig vanuit dat de DS4 forward compatible is.
Ha! Ja... Als je dan je DS4 op de PS5 wil gebruiken moet je weer verplicht dat accessoire kopen zeker... Hoop het niet, was niet van plan dat ding te kopen. Then again, als je een PS5 koopt zit er natuurlijk al een DS5 in, dus tenzij ik een tweede controller nodig heb voor couch multiplayer zal ik gewoon m'n DS5 gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwistnix
Jorgen schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 17:43:
Ik ben eigenlijk benieuwd, omdat ik met recente titels juist positieve ervaringen heb op PS4, bijvoorbeeld Surviving Mars en Frostpunk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kalder schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:35:
[...]

Ha! Ja... Als je dan je DS4 op de PS5 wil gebruiken moet je weer verplicht dat accessoire kopen zeker... Hoop het niet, was niet van plan dat ding te kopen. Then again, als je een PS5 koopt zit er natuurlijk al een DS5 in, dus tenzij ik een tweede controller nodig heb voor couch multiplayer zal ik gewoon m'n DS5 gebruiken.
Ik denk dat gebruik dan optioneel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

bram1984 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:40:
[...]

Ik denk dat gebruik dan optioneel is.
Ja tenzij bij PS5 games de back buttons zijn toegwezen aan een unieke input, dus dat het bv L4 en R4 word ofzo.

Pagina: 1 ... 142 ... 180 Laatste

Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.