Martinspire schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 00:26:
[...]
Rot voor je, ik snap het probleem. Heb ook veel muziek bij Rock Band lopen en hoop dat ze daar nog gewoon een nieuwe game van uitbrengen. Het levert Sony toch gewoon geld op? Waarom niet een nieuwe game releasen met het nieuwe platform en daarbij gewoon backwards compatible zijn met de muziek? Lijkt me weinig werk verder, want zo spannend zijn dit soort games niet om te maken.
Dit is weer echt iets van de muziekindustrie die gewoon niet leuk samen kunnen spelen.
Ook nog even als verse reminder voor een ieder die het interesseert:
Eind deze maand is het klaar met Singstar (downloads), zeker voor de PS3. Wat je op de PS3 hebt gedownload zal er blijven staan tot het apparaat of je HDD defect raakt, maar je kunt geen nieuwe nummers meer kopen of je oude nog downloaden. Op de PS4 nog wel, maar deze library is een stuk beperkter dan die op de PS3. Zorg dus dat je een PS3 hebt die 1) betrouwbaar is en 2) alles hebt gedownload wat je ooit gekocht hebt de afgelopen jaren voordat het niet meer kan.
Heb vandaag nog maar 's alles nagelopen. Zo te zien heb ik al m'n digitale aankopen al op een PS3 slim staan dus less prone to failure. De Singstore is op dit moment al irritant traag en geeft vaak een "niet beschikbaar in jouw regio melding" waar dit niet klopt, lijkt een serverprobleem.
De PS4 Singstar ook gecontroleerd maar ik mis meer dan de helft van de nummers die ik ooit gekocht heb, deze zijn simpelweg nooit beschikbaar gemaakt (rechtenkwestie) op de PS4. Zoals ik toen al zei, gelukkig heb ik nog alle PS2, PS3 en PS4 discs die altijd nog te gebruiken zijn. Ook de enige (?) uitzondering van backwards compatibiliteit, gezien je op de PS4 de PS3 en PS2 discs kunt laden en op de PS3 de PS2 discs.