Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 20:16
Vorige week begonnen aan Days Gone. Bewust een tijdje mee gewacht omdat er in het begin vrij veel technische mankementen waren. Ik moet zeggen dat het een vermakelijk spel is. Tempo is niet enorm hoog, maar dat past ook wel bij de game. Ik had gehoopt dat de meeste framerate issues wel verholpen waren inmiddels, maar op de PS4Pro, merk ik dat deze geregeld in kakt. Ik stoor me er gelukkig niet al te veel aan. Ik stoor me wel aan de diverse kampopdrachten. Ze worden wat herhalend en soms ben ik in het kamp, zijn er geen opdrachten. Fast travel ik naar een ander kamp, krijg ik een melding dat er een opdracht is in het kamp waar ik net vandaan kom...
Het zijn maar kleine ergernissen. In het algemeen vermaak ik me er prima mee. Vooral het neer knuppelen van de freakers met een honkbalknuppel met spikes, is lekker gedaan.

[ Voor 6% gewijzigd door steefje op 17-12-2019 10:53 ]

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
steefje schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:51:
Vorige week begonnen aan Days Gone. Bewust een tijdje mee gewacht omdat er in het begin vrij veel technische mankementen waren. Ik moet zeggen dat het een vermakelijk spel is. Tempo is niet enorm hoog, maar dat past ook wel bij de game. Ik had gehoopt dat de meeste framerate issues wel verholpen waren inmiddels, maar op de PS4Pro, merk ik dat deze geregeld in kakt. Ik stoor me er gelukkig niet al te veel aan. Ik stoor me wel aan de diverse kampopdrachten. Ze worden wat herhalend en soms ben ik in het kamp, zijn er geen opdrachten. Fast travel ik naar een ander kamp, krijg ik een melding dat er een opdracht is in het kamp waar ik net vandaan kom...
Het zijn maar kleine ergernissen. In het algemeen vermaak ik me er prima mee. Vooral het neer knuppelen van de freakers met een honkbalknuppel met spikes, is lekker gedaan.
Ik ben er ook mee begonnen (voor 20 euro op de kop kunnen tikken :)) Ik vind het een vette game maar ik heb nu al een aantal keer meegemaakt dat een story cutscene gewoon niet triggerde. Spel loopt vast en ik moet naar Youtube om te kijken wat er nu eigenlijk gebeurd is. Dat haalt voor mij wel een hele hoop plezier uit het spel. Ik heb de game maar opnieuw geïnstalleerd en hoop dat het daardoor wat goedkomt. Ik weet dat er bugs in de game zitten maar ik verwachtte toch wel dat dit soort fratsen eruit gepatched was.

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
P.E.No.1 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:05:
[...]

Ik ben er ook mee begonnen (voor 20 euro op de kop kunnen tikken :)) Ik vind het een vette game maar ik heb nu al een aantal keer meegemaakt dat een story cutscene gewoon niet triggerde. Spel loopt vast en ik moet naar Youtube om te kijken wat er nu eigenlijk gebeurd is. Dat haalt voor mij wel een hele hoop plezier uit het spel. Ik heb de game maar opnieuw geïnstalleerd en hoop dat het daardoor wat goedkomt. Ik weet dat er bugs in de game zitten maar ik verwachtte toch wel dat dit soort fratsen eruit gepatched was.
Dat is wel irritant. Op de Pro? Ik heb dat gelukkig niet meegemaakt. Ik zou van deze game wel een goede 60fps remaster (of patch) willen zien op de PS5. Gewoon oneindige draw distance, geen pop-in en locked framerate. En misschien nog grotere hordes. 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Playstation gaat z'n eigen paddles ding lanceren

https://twitter.com/PlayStation/status/1206937771560112135

Acties:
  • +1 Henk 'm!
*O* omg omg omg omg omg *O*

(btw, gefelicitaart!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Misschien ben ik dom, maar wat is nu het nut hiervan, aangezien je alleen kan mappen als bestaande buttons en niet als nieuwe buttons. Of begrijp ik de video verkeerd?

Daarnaast, een oled scherm op de achterkant die je toch niet ziet :?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 19:22
30 euro in Europa. Ik ga er eentje kopen
Beschikbaar vanaf 14 februari

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ReVision. schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:26:
[...]

Misschien ben ik dom, maar wat is nu het nut hiervan, aangezien je alleen kan mappen als bestaande buttons en niet als nieuwe buttons. Of begrijp ik de video verkeerd?

zoek voor de grap is of paddles en/of elite controller in het xb one topic, bijna iedereen vind het op zijn minst een fijne optie.

(zie er zelf ook het nut niet van in, maar ik speel doorgaans arcade games waar je grappig genoeg niet tig knoppen tegelijk moet indrukken, muv van mijn fighters, maar daar heb ik dan weer een 6 button ((op voorkant)) joypad voor :*) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

Op die manier kan ik bij Battlefield springen (X) op de achterkant doen, zodat ik niet telkens mn duim van t stickje hoef af te halen, en de ander kan reload/wapenswitch zijn :7

Trouwens, 30,- is niet duur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:57
[...]

Is volgens mij vooral voor competitief gebruik. Je hoeft dan bijvoorbeeld je duim niet meer van de sticks te halen om X te drukken.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
poor Leno schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:31:
Op die manier kan ik bij Battlefield springen (X) op de achterkant doen, zodat ik niet telkens mn duim van t stickje hoef af te halen, en de ander kan reload/wapenswitch zijn :7
Raem schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:31:
Is volgens mij vooral voor competitief gebruik. Je hoeft dan bijvoorbeeld je duim niet meer van de sticks te halen om X te drukken.
AH, ja dat klinkt inderdaad wel logisch, alleen wel jammer dat je dan een button "verliest" die je dan niet voor iets anders kan gebruiken.

Om er even verder op in te gaan, en misschien sla ik dan de plank volledig mis.
Maar is dit dan niet een vorm van (hardwarematig) pay to win ?

[ Voor 9% gewijzigd door ReVision. op 17-12-2019 15:37 ]

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ReVision. schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:34:
[...]

[...]

AH, ja dat klinkt inderdaad wel logisch, alleen wel jammer dat je dan een button "verliest" die je dan niet voor iets anders kan gebruiken.
Ja, maar misschien is er wel een manier om de voorkant X dan een andere functie te geven dan achterkant X.. Zou leuk zijn :)
[...]

Nouja, bij mij zou t vooral "pay" zijn _O-

[ Voor 28% gewijzigd door poor Leno op 17-12-2019 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Vraag is wel of dit gaat werken met de DS5.
De DS5 zou al identiek dezelfde vorm moet hebben als de DS4, anders past het niet.

edit: zou ook kunnen dat de DS5 dit standaard heeft ingebouwd? :*)

[ Voor 21% gewijzigd door Anton.net op 17-12-2019 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anton.net schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:42:
Vraag is wel of dit gaat werken met de DS5.
De DS5 zou al identiek dezelfde vorm moet hebben als de DS4, anders past het niet.

edit: zou ook kunnen dat de DS5 dit standaard heeft ingebouwd? :*)
Ik denk eerder dat de DS4 ook op de PS5 werkt :)

Ook gezien de PSVR de DS4 nodig heeft en die ook op de PS5 werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
bram1984 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:44:
[...]

Dat is wel irritant. Op de Pro? Ik heb dat gelukkig niet meegemaakt. Ik zou van deze game wel een goede 60fps remaster (of patch) willen zien op de PS5. Gewoon oneindige draw distance, geen pop-in en locked framerate. En misschien nog grotere hordes. 8)
Nee gewoon de base PS4. De game draait voor de rest ook gewoon goed. Ziet er verder ook prachtig uit (alhoewel Horizon Zero Dawn echt veel mooier is vooral met HDR) Ik heb bijvoorbeeld ook helemaal geen erge framedrops gehad.
Maar goed ik heb de game gister opnieuw geïnstalleerd. Misschien is dat de eerste keer niet helemaal goed gegaan. Hey het blijven kompjoeters he.. :P

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
poor Leno schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:50:
[...]
Ik denk eerder dat de DS4 ook op de PS5 werkt :)
Ja maar dan nog. :P
Als ik een ps5 heb ga ik gewoon mijn DS5 gebruiken hoor. Als deze paddles niet werken op de DS5, ja jammer dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ben je serieus? Wel eens van Scuff en de Xbox Elite controller gehoord? Dit is echt briljant. Helemaal voor die prijs en draadloos. Ik gebruik zelf de FPS StrikePack van Collective Minds, maar die heeft een snoer. In shooter georiënteerde games is zalig om je duim niet meer (of veel minder) van de sticks te moeten halen.

Het OLED is natuurlijk om te laten zien welke buttons je (hebt) (ge)mapped. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
krijg net een mail dat de Januari Sale over 3 dagen al begint :P denk dat we de kerst overslaan dit jaar? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel onhandig dat je met die add on je controller niet meer op de officiele dual charger past. Moet je hem er steeds afhalen ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 19:36
Kan dat dan wel met andere third-party add-ons?

IIg mooi dat je niet meer 60-100 euro moet uitgeven voor 2 extra knoppen op achterkant, is voor mij altijd reden geweest om zo'n extra's links te laten liggen, was mij het geld niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Dus de originele controller kost rond de €60 en deze rond de €30, vrij bijzonder

Ik zie nu pas het het een add-on is..

[ Voor 25% gewijzigd door steefje op 17-12-2019 16:40 ]

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
steefje schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:39:
Dus de originele controller kost rond de €60 en deze rond de €30, vrij bijzonder
die 30 euro is alleen voor dat opzet stukje met die 2 knoppen en het scherm he :P

ow je zag het al :P

[ Voor 3% gewijzigd door RubenSaurus op 17-12-2019 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steefje
DigitalError schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:40:
[...]

die 30 euro is alleen voor dat opzet stukje met die 2 knoppen en het scherm he :P
Je was me voor:)

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 22:15
Steam controller heeft ook zulke pads.
Zal wel handig zijn.

Maar voor een addon en dan €30,- vragen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Stef120 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:06:
Steam controller heeft ook zulke pads.
Zal wel handig zijn.

Maar voor een addon en dan €30,- vragen...
Juist een prima prijs, het is nu voor velen een prijs waarvan ze denken: "Ik heb zo'n ding helemaal niet nodig maar voor die prijs kan ik het wel eens proberen." Alternatieven zijn allen een stuk duurder.

Is dit al een voorbode voor de DS5? Sony die ons op deze manier vast wil laten wennen aan 2 extra buttons?

[ Voor 11% gewijzigd door OzzieMann op 17-12-2019 17:14 ]

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:21
bram1984 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:03:
[...]
Ben je serieus? Wel eens van Scuff en de Xbox Elite controller gehoord?
Niet iedereen is daar mee bezig ;)
Ik heb ook geen enkel idee wat er anders is aan of wat je meer kan met bv de Scuff of Elite controller. Sterker nog, zou niet eens weten hoe ze eruit zien. Van gehoord? Ja. Weet ik wat het zijn en wat ze doen? Geen idee.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:12:
[...]

Ik heb ook geen enkel idee wat er anders is aan of wat je meer kan met bv de Scuff of Elite controller. Sterker nog, zou niet eens weten hoe ze eruit zien. Van gehoord? Ja. Weet ik wat het zijn en wat ze doen? Geen idee.
Nou precies wat dit doet.. knoppen aan de achterkant ;)

Handig voor heel veel games, waarbij je steeds je duim van de stick moet halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:20
poor Leno schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:33:
[...]

Nou precies wat dit doet.. knoppen aan de achterkant ;)

Handig voor heel veel games, waarbij je steeds je duim van de stick moet halen..
Vraag me af of het ook handig kan zijn in race games waarbij je met controller moeilijk gas en remmen tegelijk kunt doen (in mijn controller setup iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
dvdkiwi schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:12:
[...]

Een scuff is wel de moeite waard hoor. Ik heb de Vantage 2 nu een paar weken en wil echt mn gewone dualshock niet meer gebruiken. In principe gekocht voor COD MW maar vandaag the Witcher aan het spelen en ook dan is het een uitkomst. Niet je duim meer van de rechter stick hoeven halen is echt prettig. De plaaatsing van de linker thumbstick is voor mij persoonlijk ook veel prettiger. Maar het fijnste vind ik denk ik nog wel de knoppen aan de zijkant die ik voor L3 en R3 gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat ik tijdens een game dacht: "ships, ik moet mijn duim wéér van de stick halen, vervelend". Wellicht omdat het een automatisme is, net als het bedienen van driekhoekje, rondje en vierkantje met diezelfde duim. Verhuizen die dan ook naar de onderkant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:52:
Verhuizen die dan ook naar de onderkant?
Je kan zelf bepalen welke knop daar komt. (Video niet gekeken? ;) )

Bijvoorbeeld bij BF, je kunt springen en aimen tegelijk/Reloaden of wapen switch terwijl je je omdraait, bij GTA of Ass. Creed kun je sprinten en om je heen blijven kijken etc etc.

De mogelijkheden zijn legio, als je wat breder kijkt :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat ik tijdens een game dacht: "ships, ik moet mijn duim wéér van de stick halen, vervelend". Wellicht omdat het een automatisme is, net als het bedienen van driekhoekje, rondje en vierkantje met diezelfde duim. Verhuizen die dan ook naar de onderkant?
Ik heb dat continue: reloaden, springen, items oppakken (waarbij je ook nog op het item moet mikken), sprinten onder de face buttons geprogrammeerd, knoppen in de game indrukken etc. Voelt zoveel vrijer met paddles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik probeer het me in te beelden maar kan me er niets bij voorstellen, sorry. Ben wel blij dat er voor mensen die het wél als hinderlijk ervaren zulke oplossingen zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
dvdkiwi schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:17:
Ik probeer het me in te beelden maar kan me er niets bij voorstellen, sorry. Ben wel blij dat er voor mensen die het wél als hinderlijk ervaren zulke oplossingen zijn :)
Veekgebruikte move bij CoD is dat je één op één slide, omhoog mikt of opzij en schiet. Dit kun je zonder paddles gewoon niet tegelijk doen. Het scheelt wellicht nog geen tiende maar in CoD is dat wel voldoende. Voor de rest is het alleen maar gemak.

Bij the witcher kan ik nu als ik op het paard zit ipv de X knop mn linker ringvinger gebruiken. Dan heb ik toch nog de vrijheid om met de camera onder de linker thumbstick vrij rond te kijken. Vooral bij de paardenraces is het een uitkomst 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:37
Ik gebruik in CoD (en in elke andere shooter als dat mogelijk is) de "tactical bumper jumper setting" gecombineerd met de Strikepack.

Hierbij gebruik ik de volgende mapping:
L1 = springen
L2 = richten
R1 = lethal nade
R2 = schieten
Linkerstick = bewegen
Linkerstick click = sprinten
Rechterstick = kijken
Rechterstick click = bukken, liggen, sliden
Linker paddle = wapen wisselen
Rechter paddle = melee
Vierkantje = herladen
X = tactical nade

Op een paar handelingen na hoef ik mijn duimen niet van de sticks te halen waardoor ik een grotere bewegingsvrijheid heb.

De paddles zijn bij andere spellen, zoals race en (action)rpg's ook wel praktisch. De Strikepack heeft ook macro's, maar die gebruik ik verder niet.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
[...]

Nee je begrijpt het goed hoor.

Om een knop op je dpad of X, vierkantje, triangle, O in te drukken moet je je duim van 1 van de 2 sticks afhalen. In sommige games kan het handig zijn om dat juist liever niet te hoeven doen.

In first person shooters bv. kan je dan springen en toch rondkijken. Zelf speel ik tegenwoordig veel Boundless, een voxel MMO, waarbij je tijdens het zwemmen langzaam zinkt of je moet de X knop in drukken, dan ga je naar boven en als je boven water bent blijf je boven. Dit betekent dus dat je lekker boven op het water kan zwemmen EN kan rondkijken en van richting veranderen, etc.

Kortom, ja dit is heel handig en heel goed dat Sony nu zelf iets er voor uit brengt!

Zou heeeel erg mooi zijn als ze dat ook gelijk doen met de DS5 controller, of een opzet stuk zoals hier, of een andere lijn van controllers net als bij Xbox. Hoef ik geen dure Scuf controllers meer aan te schaffen ;)

Het OLED schermpje achterop is geinig op zich, je kan dan snel zien of ie goed ingesteld staat voor je huidige spel....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
Dat scherm is wel de grootste gimmick ooit.
Ze konden gewoon 1 simpel knopje doen ofzo. Als je er op drukt komt er een pop up window in beeld, waarin je die paddles kan instellen. Klaar :+
Zonder display leek het ding misschien ook niet op een gigantische tumor onder je DS4

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Far Cry: continue shit op moeten pakken met vierkantje terwijl je er ook nog eens op moet mikken. Dingen looten heeft nog nooit zo relaxt gevoeld. Hetzelfde met Control. Simpel voorbeeldje.

Bloodborne: sprinten onder rondje waarbij je dus de controle over de camera volledig kwijt bent. Idem voor Blood Vials bijvullen tijdens een hectische boss fight.

Uncharted: een klim sectie waarbij je continue op kruisje moet rammen en dus wederom de controle over de camera volledig kwijt bent.

En zo zijn er nog talloze voorbeelden. Ik gebruik mijn Strikepack niet altijd, maar in sommige games voel ik me echt gehandicapt zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 31-07 21:55
Ik moet zeggen dat Dreams steeds interessanter gaat lijken, vooral door al die creatieve variaties die door allerlei verschillende mensen en studio's gemaakt zijn. Er zitten zo te zien heel wat mooie en leuke miniwerelden in. Heeft iemand al (positieve) ervaringen met de early acces release?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 19:14
Tweakmans schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 20:39:
Ik moet zeggen dat Dreams steeds interessanter gaat lijken, vooral door al die creatieve variaties die door allerlei verschillende mensen en studio's gemaakt zijn. Er zitten zo te zien heel wat mooie en leuke miniwerelden in. Heeft iemand al (positieve) ervaringen met de early acces release?

[YouTube: Dreams | Release Date Trailer | PS4]
Heb het al sinds begin. Nu al poos niet meer gekeken, vooral veel concepten gezien, nog niet echt iets speelbaars. Maar dat kan nu zijn veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
Ik heb in het begin die gratis early access beta geprobeerd. Zag er best goed uit, het heeft zeker potentieel.
Jammer dat hun communicatie over de ontwikkeling van Dreams zo ruk was het afgelopen jaar.
Als het bij de echte launch goed blijkt te zijn, ga ik de game wel eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:10
[...]

[...]

Volgens mij willen ze nou net niet dat je echt een extra functie aan een knop kunt toekennen, of macro's of rapidfire of zo op zo'n knop kunt zetten, juist om je niet een al te groot voordeel er mee te geven.

Zelf vind ik de twee pedals achterop mijn Xbox elite controller ook echt top (er kunnen er 4 op maar dat werd me te ingewikkeld, gebruik er maar twee).

Ik speel niet competitief, maar alsnog regelmatig erg fijn. Zo werkt het heerlijk met schakelen in racegames, dat vind ik echt niet fijn met facebuttons, maar met de pedals is het second nature. In het algemeen vind ik het fijn om het indrukken van de analoge sticks te binden aan de pedals als daar functies op zitten, vooral bijvoorbeeld in GTA V waar je beide sticks in moet drukken om je special te activeren of deactiveren. Door de twee pedals te gebruiken kun je véél makkelijker bijvoorbeeld met de slowmo in de auto hem snel aanzetten, bocht nemen, en gelijk weer uitzetten (en dus nauwelijks 'energie' verbruiken), terwijl je nog goed kunt blijven sturen, wat heel lastig is als je de sticks in moet duwen. Bij andere games zoals Sky Force of Diablo 3 vind ik het gewoon fijn om mijn main attack te binden aan de pedals zodat ik af kan wisselen en niet steeds dezelfde vinger (duim) dezelfde knop in hoeft te drukken. Puur een kwestie van wat gemak in dat geval.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo, Control is de volgende op mijn hoop voortijdig beëindigde games. Op zich aardige gameplay en echt geweldige destructie in de levels, maar het werd al snel gigantisch repetitief met een verhaal dat ik na een uur al compleet kwijt was (wat is dat toch tegenwoordig, een wedstrijd wie het meest obscure vage niet te begrijpen verhaal kan verzinnen?), maar dat ligt wellicht aan mij. Nadat ik het moest opnemen tegen een klokken schietende bal en een koelkast (ja, je leest het goed) die ik beide niet verslagen kreeg na 10 pogingen (heb het idee dat ik zwaar underleveled ben) vond ik het welletjes.

Wellicht tijd voor een game break.

Edit: Oh nee, vergeet helemaal Breath of the Wild. Daar maar eens aan beginnen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door bram1984 op 17-12-2019 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 09:16
Vandaag nieuwe modem van ziggo in gebruik. Deze gelijk bridge mode en mijn eigen netgear router erachter. Werkt prima maar ben ineens mijn download snelheid kwijt. Heb al ps4 in dmz en google dns. Maar waar ik voorheen makkelijk de maximale snelheid haalde dus rond de 500mbit of bijna 60MB/s is dit nu maar 10MB/s... Wat ik ook doe. Dus baal hier flink van. Vraag me af kf dit aan de netgear ligt.. voorheen zat hij direct op de horizon box van Ziggo. Naja verder werkt prima. Lijkt in store enz ook wat sneller en frisser wat wel raar is..

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
v8power67 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:50:
Vandaag nieuwe modem van ziggo in gebruik. Deze gelijk bridge mode en mijn eigen netgear router erachter. Werkt prima maar ben ineens mijn download snelheid kwijt. Heb al ps4 in dmz en google dns. Maar waar ik voorheen makkelijk de maximale snelheid haalde dus rond de 500mbit of bijna 60MB/s is dit nu maar 10MB/s... Wat ik ook doe. Dus baal hier flink van. Vraag me af kf dit aan de netgear ligt.. voorheen zat hij direct op de horizon box van Ziggo. Naja verder werkt prima. Lijkt in store enz ook wat sneller en frisser wat wel raar is..
Kom je aan die snelheden met downloaden van games en updates of in de speedtest tijdens het testen? Anders zou ik gewoon eens een speedtest op de pc doen. In principe zou DMZ niets anders dan effect op de poorten moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

bram1984 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:02:
Zo, Control is de volgende op mijn hoop voortijdig beëindigde games. Op zich aardige gameplay en echt geweldige destructie in de levels, maar het werd al snel gigantisch repetitief met een verhaal dat ik na een uur al compleet kwijt was (wat is dat toch tegenwoordig, een wedstrijd wie het meest obscure vage niet te begrijpen verhaal kan verzinnen?), maar dat ligt wellicht aan mij. Nadat ik het moest opnemen tegen een klokken schietende bal en een koelkast (ja, je leest het goed) die ik beide niet verslagen kreeg na 10 pogingen (heb het idee dat ik zwaar underleveled ben) vond ik het welletjes.

Edit: Oh nee, vergeet helemaal Breath of the Wild. Daar maar eens aan beginnen. :)
Jammer dat ie niet klikte voor je. Het was na Death Stranding mijn favoriete game van 2019. Het verhaal en de hele lore eromheen vond ik zelfs juist fantastisch, zeker nadat
spoiler:
je je broer ontmoet wordt het zeer boeiend en als je erachter komt dat er een link is met het Alan Wake universum
.

Elke intel die je vind vond ik ook erg goed geschreven en geeft je langzamerhand steeds meer duidelijkheid over wat er nu aan de hand is.

Ik zou je toch aanraden later nog eens terug te keren na je break, je mist echt nog een paar hele toffe set pieces.

En een van de, naar mijn mening, coolste levels van deze generatie komt ook nog voorbij
spoiler:
The Ashtray Maze
.

Maar als je dit verhaal al vaag en obscuur vond ga je Death Stranding waarschijnlijk ook niet trekken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
kbloem schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:55:
[...]

Kom je aan die snelheden met downloaden van games en updates of in de speedtest tijdens het testen? Anders zou ik gewoon eens een speedtest op de pc doen. In principe zou DMZ niets anders dan effect op de poorten moeten hebben.
Snelheden was door een download in de gaten te houden, per seconde ging er zo 50-60 MB vanaf.
Nu is dit 10-15 hooguit...
Speedtest op pc doet 500Mbit download en 50Mbit upload. Heb snelste wat ziggo bied in mijn gebied.

[ Voor 9% gewijzigd door v8power67 op 17-12-2019 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
kbloem schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:30:
[...]
Bij the witcher kan ik nu als ik op het paard zit ipv de X knop mn linker ringvinger gebruiken. Dan heb ik toch nog de vrijheid om met de camera onder de linker thumbstick vrij rond te kijken. Vooral bij de paardenraces is het een uitkomst 😊
Bij dit soort voorbeelden snap ik de meerwaarde wel ja.
Echter voel ik me met de DS4 niet dermate gehandicapt dat het me een extra 30 euro waard is bovenop de prijs van een DS4; 80 euro voor een controller is mij wat te gortig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt als Bloodborne... :+ Vaag verhaal, aardige gameplay, lastige tegenstanders die je moeilijk verslaat... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
v8power67 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 23:19:
[...]

Snelheden was door een download in de gaten te houden, per seconde ging er zo 50-60 MB vanaf.
Nu is dit 10-15 hooguit...
Speedtest op pc doet 500Mbit download en 50Mbit upload. Heb snelste wat ziggo bied in mijn gebied.
Sowieso bijzonder. Ik heb met mijn PS4's vrijwel nooit meer dan 200 Mbit/sec gehaald (realtime monitoring in mijn Asus router). Ook ligt het enorm aan het moment van downloaden welke snelheid je haalt. Maar de volledige 500 heb ik een PS4 nooit zien halen. Ook de Xbox One niet wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kazuka schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 23:16:
[...]

Jammer dat ie niet klikte voor je. Het was na Death Stranding mijn favoriete game van 2019. Het verhaal en de hele lore eromheen vond ik zelfs juist fantastisch, zeker nadat
spoiler:
je je broer ontmoet wordt het zeer boeiend en als je erachter komt dat er een link is met het Alan Wake universum
.

Elke intel die je vind vond ik ook erg goed geschreven en geeft je langzamerhand steeds meer duidelijkheid over wat er nu aan de hand is.

Ik zou je toch aanraden later nog eens terug te keren na je break, je mist echt nog een paar hele toffe set pieces.

En een van de, naar mijn mening, coolste levels van deze generatie komt ook nog voorbij
spoiler:
The Ashtray Maze
.

Maar als je dit verhaal al vaag en obscuur vond ga je Death Stranding waarschijnlijk ook niet trekken :+
Broer heb ik ontmoet en daarna kwam het punt dat ik er wel klaar mee was. Ik dacht gisteren nog: zijn er echt mensen die al die onzin gaan lezen? Ja dus. :P

Alan Wake was niet mijn ding.

Ashtray Maze heb ik volgens mij al gezien. Dat zijn die gangen met steeds veranderende muren.

Maar goed, game is al verwijderd en gaat eerdaags op Marktplaats, dus kleine kans dat ik nog terugkeer.

Death Stranding heb ik ook vakkundig vermeden tot nu toe. Ik ben blij dat TLoU II er aan zit te komen. Ik ben wel weer toe aan een wat simpeler grounded verhaal in een semi-realistische setting.

Edit: Ik vergeet trouwens ook helemaal de vijanden, wtf. Vliegende gasten in rolstoelen, zelf healende gasten, standaard gasten en vliegende gasten die ontploffen. Dat zijn de enige 4 tegenstanders die ik in 15 uur gezien heb. En hoe verder ik kwam, hoe kunstmatig moeilijker het gemaakt werd door simpelweg gewoon veel meer vijanden tegelijk op je af te sturen. Meh.

Maar prima verder, heb me er wat uren mee vermaakt. Wellicht de rest straks even op YT bekijken.

[ Voor 13% gewijzigd door bram1984 op 18-12-2019 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:53

Satom

Verzamel ervaringen

v8power67 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:50:
Ik heb de (launch) PS4 zelf aangesloten op het IPTV netwerk (500+ mbit) en ondanks dat het downloaden van games en updates erg snel gaat, is de store dat nog nooit geweest. Heb je al geprobeerd zonder de eigen (NetGear) router?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@v8power67 In principe moet het gewoon werken zoals je het hebt, maar als ik één ding geleerd heb de afgelopen jaren, is het geen eigen routers achter mijn ISP router zetten. Daar heb ik zoveel ellende mee gehad. Zowel met Ziggo als met KPN. Begin dit jaar een KPN monteur over de vloer gehad en hij adviseerde om mijn eigen router er tussenuit te halen. Alles heeft nog nooit zo goed gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
bram1984 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:47:
@v8power67 In principe moet het gewoon werken zoals je het hebt, maar als ik één ding geleerd heb de afgelopen jaren, is het geen eigen routers achter mijn ISP router zetten. Daar heb ik zoveel ellende mee gehad. Zowel met Ziggo als met KPN. Begin dit jaar een KPN monteur over de vloer gehad en hij adviseerde om mijn eigen router er tussenuit te halen. Alles heeft nog nooit zo goed gewerkt.
Hmmm okee. Mja het heeft zo tijden gedraaid dat vanaf de horizon box direct daarop ps4 en toen ging het downloaden hard. Maar broertje op dezelfde modem had mega trage downloads en game problemen.... Sowieso vaak gezeik met 2 ps4's op 1 netwerk.. naja ga weer eens klooien ermee. Nadeel is punt waar kabel muur uit komt is niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Grappig ik ben na 10x dood bij die koelkast ook gestopt. Maar vond het gewoon irritant worden, weinig met skills te maken je moest gewoon genoeg mazzel hebben om niet naar beneden te flikkeren aangezien die gaten nagenoeg onzichtbaar zijn midden in het gevecht. En vond het spel niet bijzonder genoeg om er doorheen te worstelen.

Ik ben gewoon weer eens begonnen met xcom 2 wotc. Blijft een briljant spel.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
v8power67 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:38:
[...]

Hmmm okee. Mja het heeft zo tijden gedraaid dat vanaf de horizon box direct daarop ps4 en toen ging het downloaden hard. Maar broertje op dezelfde modem had mega trage downloads en game problemen.... Sowieso vaak gezeik met 2 ps4's op 1 netwerk.. naja ga weer eens klooien ermee. Nadeel is punt waar kabel muur uit komt is niet zo handig.
Misschien eens een keer iets met een mesh systeem proberen? Of gewoon eens testen zonder tussenkomst van een extra router.
Flagg schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:03:
[...]

Grappig ik ben na 10x dood bij die koelkast ook gestopt. Maar vond het gewoon irritant worden, weinig met skills te maken je moest gewoon genoeg mazzel hebben om niet naar beneden te flikkeren aangezien die gaten nagenoeg onzichtbaar zijn midden in het gevecht. En vond het spel niet bijzonder genoeg om er doorheen te worstelen.

Ik ben gewoon weer eens begonnen met xcom 2 wotc. Blijft een briljant spel.
Ja de laatste keer had ik hem bijna, maar ik heb gewoon te weinig health. Die laatste fase blijft hij meppen en inderdaad komen er overal gaten in de vloer waar je doorheen pleurt. Heel irritant. Hetzelfde geld voor die klokkenbal. Ook niet moeilijk op zich, totdat al die vliegende Hiss gasten verschijnen en allerlei shit je kant op schieten. Heel veel dingen worden gewoon irritant op een gegeven moment. Maar ik zie graag meer titels met deze mate van destructie. Het is best indrukwekkend om te zien wat een enorme puinzooi er achter blijft als een battle is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
Vraag: na het artikel over No Man’s Sky gister wil ik de game toch een kans geven. Maar kan ik dan beter de originele game kopen en dan updaten of is het handig om No Man’s Sky Beyond te kopen?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als jij Control al te moeilijk en te irritant vind zal ik er maar niet aan beginnen. Scheelt weer een game op de lijst ...

Breath of the Wild is erg leuk, kan ik aanbevelen ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 19:36
Jasphur schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:55:
Vraag: na het artikel over No Man’s Sky gister wil ik de game toch een kans geven. Maar kan ik dan beter de originele game kopen en dan updaten of is het handig om No Man’s Sky Beyond te kopen?
Maakt geen enkel verschil, dus gewoon degene die het goedkoopste is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:44:
[...]

Als jij Control al te moeilijk en te irritant vind zal ik er maar niet aan beginnen. Scheelt weer een game op de lijst ...

Breath of the Wild is erg leuk, kan ik aanbevelen ...
Beginnen waar aan precies? Death Stranding bedoel je?

Ja ik denk dat ik vanavond Breath of the Wild ga beginnen. Heb al een klein stukje gespeeld en dat beviel wel (maar nog een beetje vroeg om er echt iets over te zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Exorcist schreef op woensdag 18 december 2019 @ 08:21:

Sowieso bijzonder. Ik heb met mijn PS4's vrijwel nooit meer dan 200 Mbit/sec gehaald (realtime monitoring in mijn Asus router). Ook ligt het enorm aan het moment van downloaden welke snelheid je haalt. Maar de volledige 500 heb ik een PS4 nooit zien halen. Ook de Xbox One niet wat dat betreft.
Hier hetzelfde, bij mij schommelt het meestal rond de 10-15 MB/s met soms even kort een uitschieter naar 20 MB/s.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:58:
[...]

Beginnen waar aan precies? Death Stranding bedoel je?
Nee, Control, die vond je toch te irritant en moeilijk ? En die staat (stond) nog op mijn to play lijstje. Death Stranding staat daar niet op :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:19:
[...]

Nee, Control, die vond je toch te irritant en moeilijk ? En die staat (stond) nog op mijn to play lijstje. Death Stranding staat daar niet op :9
Oh excuus, jij zelf. Ja haha, als je mij een maatstaf vindt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:31:
[...]

Oh excuus, jij zelf. Ja haha, als je mij een maatstaf vindt. :P
Even niet lullig bedoeld maar, ik lees (voor mijn gevoel) best vaak dat je spellen probeert maar er om wat voor reden dan ook niet mee verder gaat. Wat dat betreft vind ik het opvallend (en tof) dat je dan wel bloodborne helemaal kapotgespeeld hebt..........maar mogelijk dat @-SaveMe- dat ook meerekent ofzo :)
Staat toch bekend als een pittige game

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sagat schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:13:
[...]

Even niet lullig bedoeld maar, ik lees (voor mijn gevoel) best vaak dat je spellen probeert maar er om wat voor reden dan ook niet mee verder gaat. Wat dat betreft vind ik het opvallend (en tof) dat je dan wel bloodborne helemaal kapotgespeeld hebt..........maar mogelijk dat @-SaveMe- dat ook meerekent ofzo :)
Is het ook wel. Bloodborne blijft een bijzonder geval en zal altijd een speciale plek in mijn hart hebben (emo mode off). Ik heb DS2+3 en Sekiro ook vroegtijdig verwijderd. Ik probeer op zich wel veel dingen ja. De ene keer klikt het en de andere keer niet. Niet alles is voor iedereen. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sagat schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:13:
[...]

Klopt, @bram1984 heeft BB aan de top staan en dat is best een pittige game. Die ik overigens zelf ook gewoon heb uitgespeeld. 'Probleem' bij mij is dat ik al die 'moeilijke' games eigenlijk wel kan, zonder problemen, maar een beetje schijt heb aan/van die erg (te) moeilijke bosses. En ik wil al mijn games graag uitspelen, dus ik probeer altijd vooraf in te schatten of ik een game zal kunnen uitspelen. Als ik dan lees dat sommige, naar mijn weten goede spelers, ergens niet voorbij komen, dan kan dat voor mij reden zijn de game niet te spelen. Tot op heden speel ik gelukkig eigenlijk wel elke game die ik echt wil spelen, maar rand gevalltjes zoals Control kunnen om die reden dan wel eens afvallen ...

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morgen laatste dag dat je de kerst-kortingscodes kan gebruiken. Aangezien ik een van de gelukkige was die 3 codes gekregen had, zal ik hier vanavond of morgen mijn 10 en 20% kortingscodes posten (al weet ik niet of die door iemand anders dan mezelf bruikbaar zijn).
EDIT: mail heeft het over "Gebruik je persoonlijke code XXXXXXXX" dus wellicht gaat het niet werken.

[ Voor 16% gewijzigd door Twixie op 18-12-2019 18:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Die back paddle's voor de DS4 lijken me wel handig alhoewel ik ze nu totaal niet mis.

Maar ik wacht wel tot er meer over de PS5 en DS5 bekend is, als ik de PS5 gelijk ga kopen/reserveren dan ga ik niet voor dat half jaar die paddles kopen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
ReVision. schreef op woensdag 18 december 2019 @ 13:01:
[...]

Hier hetzelfde, bij mij schommelt het meestal rond de 10-15 MB/s met soms even kort een uitschieter naar 20 MB/s.
Stock HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:37:
[...]

Klopt, @bram1984 heeft BB aan de top staan en dat is best een pittige game. Die ik overigens zelf ook gewoon heb uitgespeeld. 'Probleem' bij mij is dat ik al die 'moeilijke' games eigenlijk wel kan, zonder problemen, maar een beetje schijt heb aan/van die erg (te) moeilijke bosses. En ik wil al mijn games graag uitspelen, dus ik probeer altijd vooraf in te schatten of ik een game zal kunnen uitspelen. Als ik dan lees dat sommige, naar mijn weten goede spelers, ergens niet voorbij komen, dan kan dat voor mij reden zijn de game niet te spelen. Tot op heden speel ik gelukkig eigenlijk wel elke game die ik echt wil spelen, maar rand gevalltjes zoals Control kunnen om die reden dan wel eens afvallen ...

O-)
Ja ach, Bloodborne is tenminste nog een soort van eerlijk moeilijk. In Control zitten gewoon dingen die echt bullshit zijn, kunstmatig moeilijk gemaakt om je zo min mogelijk kans te laten maken.

• Wizard91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-12-2023
Woops, zie net dat dit het verkeerde topic is. Excuus, bericht in het juist topic geplaatst.

Je vraag hoort zeker niet in het Budget Gaming topic. Ik heb hem juist daarvandaan weggehaald. :) Hier eigenlijk ook niet overigens. Wellicht zijn er mensen bereid een mening te geven. Ik zou vooral zelf informatie vergaren en een keuze maken.

[ Voor 150% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2019 06:34 ]

• Wizard91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-12-2023
Dillema!

Heb ondertussen al een jaartje of 5 de oude PS4. Nog steeds prima tevreden en gebruik het beestje echt iedere dag. Alleen heb ik pas geleden een nieuwe 4K TV gekocht, dikke bummer natuurlijk dat ik mijn games/netflix/etc niet op volle kracht kan benutten. Zie nu alleen alle Kerst aanbiedingen voorbij komen en er is toch wel een deal waar ik over twijfel.

Als ik mijn huidige PS4 inlever + 2 games dan kan ik de PS4 Pro krijgen voor omgerekend 110 Euro (zit zelf in Australie). Nu lijkt me dit een prima deal vooral ook omdat ik dan mijn TV echt goed kan gebruiken.

De twijfel is alleen of dat het het nog wel waard is om een PS4 Pro aan te schaffen met de PS5 opkomst. Zou graag jullie mening horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wizard91 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 06:06:
Dillema!

Heb ondertussen al een jaartje of 5 de oude PS4. Nog steeds prima tevreden en gebruik het beestje echt iedere dag. Alleen heb ik pas geleden een nieuwe 4K TV gekocht, dikke bummer natuurlijk dat ik mijn games/netflix/etc niet op volle kracht kan benutten. Zie nu alleen alle Kerst aanbiedingen voorbij komen en er is toch wel een deal waar ik over twijfel.

Als ik mijn huidige PS4 inlever + 2 games dan kan ik de PS4 Pro krijgen voor omgerekend 110 Euro (zit zelf in Australie). Nu lijkt me dit een prima deal vooral ook omdat ik dan mijn TV echt goed kan gebruiken.

De twijfel is alleen of dat het het nog wel waard is om een PS4 Pro aan te schaffen met de PS5 opkomst. Zou graag jullie mening horen.
Je hebt dan nog een jaartje plezier van je PS4 Pro en tegen de tijd van de PS5 is de PS4 Pro nog steeds beter verkoopbaar dan de oude gewone PS4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel
En dat dan als je per se meteen bij launch een PS5 gaat halen... Doe je dat? Of is het waarschijnlijker dat je 1 of 2 jaar later eens gaat upgraden?
Uiteindelijk ben jij sowieso de enige die kan besluiten of je het het geld waard vindt. Wij kunnen niet in jouw beurs kijken en ook niet bepalen welke prioriteiten jij stelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Finraziel schreef op donderdag 19 december 2019 @ 06:55:
En dat dan als je per se meteen bij launch een PS5 gaat halen... Doe je dat? Of is het waarschijnlijker dat je 1 of 2 jaar later eens gaat upgraden?
Uiteindelijk ben jij sowieso de enige die kan besluiten of je het het geld waard vindt. Wij kunnen niet in jouw beurs kijken en ook niet bepalen welke prioriteiten jij stelt.
Dit, en je moet dan proberen om te zetten naar de vraag of je tv niet voluit gebruiken het geld van die upgrade waard is.
Maar *ding aanname tijd, your milage may vary* als je al zo lang op een ps4 werkt, ga ik er vanuit dat je geen die hard gamer bent die, met zijn slaapzak voor de winkel gaat liggen voor die ps5 op day 1.

100 euro voor 4k? ja ik zou het persoonlijk wel doen, maar als je toch twijfelt ga dan een jaar door en koop een pro wanneer de 5 al uit is, dan is het ongetwijfeld goedkoper of een deal met meer games/controllers etc.

succes!

10 second ninja DONE

• ReVision.
  • Niet online
Ja stock inderdaad, maar de lees en schrijf snelheid van die schijf zou toch gewoon snel zat moeten zijn?

Of is dat niet waar je op doelde?

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
ReVision. schreef op donderdag 19 december 2019 @ 07:31:
[...]

Ja stock inderdaad, maar de lees en schrijf snelheid van die schijf zou toch gewoon snel zat moeten zijn?

Of is dat niet waar je op doelde?
Ja daar doelde ik idd op. Maar wat ik uit persoonlijke ervaring kan vaststellen is dat ik met mijn 500mbit verbinding van Ziggo ook deze drops had naar 10-20 MB/sec. Sinds dat ik een SSD geplaatst heb knalt ie nagenoeg continue met 500mbit door. Ik heb het vermoeden dat de Stock HDD ondanks de theoretische waardes toch een hele grote bottleneck is. Of er gebeurd onderwater meer dan we denken. Ik weet dat er een 6GB partitie op de HDD staat die als buffer voor upgrades gebruikt wordt. Als er gelijktijdig vanuit een download iets weggeschreven/gelezen en weer weggeschreven wordt dan loopt de IO van zo’n schijf erg snel over. Met SSD elimineer je dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn externe SSD haal ik ook 500mbit met downloads, geen idee hoe dat op mijn interne HD is.

• ReVision.
  • Niet online
Bedankt allebei, dan ga ik toch maar eens nadenken over een upgrade dan. Niet dat de download snelheid een erg groot probleem is, maar wilde eigenlijk ook wel wat meer schijfruimte hebben. Mooi moment om van 500GB HD naar 1TB SSD te upgraden. :)

hoi

Ik haal met de stock HD ook gewoon gemiddeld 40MB/s. Het is wel eens lager, maar dat ligt gewoon aan PSN ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]
Het OLED scherm is puur om hem te configureren. Maar zoals iemand hier ook al zei, snap ik niet waarom ze dat dan niet met een app doen zoals hoe je bij de PlayStation Gold/Platinum headsets profielen kunt laden. Ik durf zelfs te wedden dat ze zo lui gaan zijn dat het zelfs niet eens mogelijk is om profielen te definiëren en dat je bij het switchen van games telkens manueel op dat OLEDje moet zitten prielen om de button-assignment te veranderen. Dat is iets dat zo gemakkelijk via een app zou kunnen waarna telkens automatisch de juist assignment bij de juiste game toegepast wordt...
EDIT: had beter eerst dit gelezen, dus toch profielen, al is 3 ook maar weinig :P.
poor Leno schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:37:
Ja, maar misschien is er wel een manier om de voorkant X dan een andere functie te geven dan achterkant X.. Zou leuk zijn :)
Er is geen 'achterkant X'. Het idee is juist dat je een bestaande knop daar naartoe kunt mappen, zodat je BC hebt met alle games. Heel misschien dat ze voor future games als afzonderlijke knoppen bruikbaar gaan zijn, maar daar zou ik maar niet van uit gaan.
schumi2004 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:38:
Vraag me af of het ook handig kan zijn in race games waarbij je met controller moeilijk gas en remmen tegelijk kunt doen (in mijn controller setup iig).
Ben jij dan nog zo old-school dat je X en vierkantje gebruikt voor gas en remmen ?! :)
Sinds de analoge shoulder-buttons gesupporteerd werden in Gran Turismo ben ik geswitcht naar die knoppen en dat was wel even wennen, maar daarna werkte dat perfect. Schakelen doe ik dan met X en vierkantje. Maar dan schakelen met deze bottom-peddels zou dan wel leuk zijn.
Echt verrassende uitspraak voor zo een die hard gamer als jij :). Ik ben echt maar een occasionele gamer en heb toch al verschillende keren gevloekt dat ik niet tegelijk de thumbstick en ernaast liggende knoppen kon bedienen. Nu bvb het geval in Horizon Zero Dawn, waar je de D-Pad gebruikt om door je potions en traps te scrollen. Op dat moment sta je dus compleet stil, wat betekent dat je in het midden van een gevecht eigenlijk onmogelijk de juiste trap of potion kunt kiezen.
Er verhuist overigens niets naar de onderkant. Je hebt onderaan gewoon 2 knoppen die je kan configureren om zich ook te gedragen als 2 bestaande knoppen. Dus voor HZD zou ik die dan de functie van D-Pad L en R kunnen geven. Speel ik GTS, dan kies ik voor X en Vierkantje om te schakelen, zoals hierboven beschreven.

[ Voor 3% gewijzigd door Twixie op 19-12-2019 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Twixie schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:11:
[...]
<knip>
[...]

Ben jij dan nog zo old-school dat je X en vierkantje gebruikt voor gas en remmen ?! :)
Sinds de analoge shoulder-buttons gesupporteerd werden in Gran Turismo ben ik geswitcht naar die knoppen en dat was wel even wennen, maar daarna werkte dat perfect. Schakelen doe ik dan met X en vierkantje. Maar dan schakelen met deze bottom-peddels zou dan wel leuk zijn.

[...]
<knip>
Neen zeker niet old-school. Ik stuur en geef gas/rem met de sticks en de shoulder buttons zijn mijn shifters.
Het half gas gaat me zoveel beter af met de sticks dan met het gebruik van shoulder buttons.
Voordeel van shoulder buttons is dan weer wel dat je dus gelijktijdig kunt remmen tijdens het gas geven. Maar dan vind ik het shiften weer niets.
Moet ook anders kunnen lijkt me (lees zonder wheel)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
-SaveMe- schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:08:
Ik haal met de stock HD ook gewoon gemiddeld 40MB/s. Het is wel eens lager, maar dat ligt gewoon aan PSN ...
Hier ben ik het dus niet mee eens 😊

Ik heb laatst die 2TB Samsung SSD gekocht en dan moet je dus alles opnieuw downloaden. Ik heb een x aantal games aangezet zoals COD, Witcher, RDR, Destiny de echte ruimtevreters zeg maar. In totaal ging het om 400GB dus ik zetten met de lunch om 12.00 de downloads aan. Om 14.30 ging ik kijken hoe ver hij was en alles was al binnen. Daar schrok ik echt van. Alles wat ik nu download gaat strak met 60MB/S.

Je hoort mensen vaak zeggen als de download langzaam gaat je even moet pauzeren en weer moet hervatten, dat je dan op een andere server connect. Dit is dus gewoon niet waar. Ik ben er van overtuigd dat hij een buffer kan legen omdat er verder geen input is omdat de download op pauze staat.

Ik heb snel een filmpje gemaakt om dit te demonstreren. Ook het laden van de store laat ik even zien. Alles is namelijk instant, party aanmaken, capturen etc. De PS is denk ik gewoon drie keer zo snel geworden. Als je (jullie) willen kan ik meer demonstreren.

• schumi2004
kbloem schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:55:
[...]

Ik heb laatst die 2TB Samsung SSD gekocht en dan moet je dus alles opnieuw downloaden. Ik heb een x aantal games aangezet zoals COD, Witcher, RDR, Destiny de echte ruimtevreters zeg maar. In totaal ging het om 400GB dus ik zetten met de lunch om 12.00 de downloads aan. Om 14.30 ging ik kijken hoe ver hij was en alles was al binnen. Daar schrok ik echt van. Alles wat ik nu download gaat strak met 60MB/S.

Je hoort mensen vaak zeggen als de download langzaam gaat je even moet pauzeren en weer moet hervatten, dat je dan op een andere server connect. Dit is dus gewoon niet waar. Ik ben er van overtuigd dat hij een buffer kan legen omdat er verder geen input is omdat de download op pauze staat.

Ik heb snel een filmpje gemaakt om dit te demonstreren. Ook het laden van de store laat ik even zien. Alles is namelijk instant, party aanmaken, capturen etc. De PS is denk ik gewoon drie keer zo snel geworden. Als je (jullie) willen kan ik meer demonstreren.

[YouTube: Tweakers]
Het ziet er idd vlot uit maar de kosten wegen in mijn geval niet op tegen de ogenschijnlijke voordelen maar dat ben ik.
Ben er nu aangewend en mocht ik voor een zacht prijsje een leuke deal tegen komen dan ga ik misschien toch over maar voor nu vind ik het wel prima ;)

• Finraziel
Twixie schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:11:
Nu bvb het geval in Horizon Zero Dawn, waar je de D-Pad gebruikt om door je potions en traps te scrollen. Op dat moment sta je dus compleet stil, wat betekent dat je in het midden van een gevecht eigenlijk onmogelijk de juiste trap of potion kunt kiezen.
Dat was het moment waarbij ik (als toch meer Xbox gamer van origine) de positionering van de sticks meer ging vervloeken... Voor de rest was ik er snel aan gewend, maar met de positionering zoals de Xbox ze heeft kan ik met mijn rechterduim even snel wat op de dpad doen terwijl mijn linkerduim zorgt dat ik rond blijf rennen. Dan kan ik dus alleen de camera even niet bijsturen, maar dat is stukken beter dan stilstaan. Uiteindelijk ging ik in HZD bij sommige gevechten maar met mijn rechterhand de controller loslaten en naar de andere kant om toch hetzelfde te doen, maar handig is anders.
Dat soort dingen zou inderdaad toch erg handig zijn als je dat op kan vangen met twee backpedals. Ik ben alleen wel benieuwd naar hoe het programmeren gaat werken want drie profielen is niks inderdaad.

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:24

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Ik snap al die problemen niet, ik gebruikte bijna nooit potions bij HZD :p
Aight! schreef op donderdag 19 december 2019 @ 19:54:
Ik snap al die problemen niet, ik gebruikte bijna nooit potions bij HZD :p
Ik uiteindelijk ook nagenoeg niet, maar dat is juist door dat knoppen-probleem en dat is toch enerzijds zonde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
[...]

[YouTube: Tweakers]
SSD scheelt in een PS4 zoveel, had ik veel eerder moeten doen. Echt alles is sneller / beter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Twixie schreef op woensdag 18 december 2019 @ 17:33:
Morgen laatste dag dat je de kerst-kortingscodes kan gebruiken.
Backlog weer wat groter... The Witcher 3 en Bioshock Collection erbij. Maar ja, combinatie van nog overtollige belwaarde, kerstsales en 30% kortingscode maakten het toch wat een no-brainer...Vraag is wanneer ik die ga spelen :).

• Anton.net
Ik denk niet dat die codes gebonden zijn aan een account.
Hier nog een code voor 10% korting, vervalt om middernacht.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik heb wel een BE account, weet niet of het werkt met NL account. Probeer maar..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:32

On_E

Housemusic

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online

Verhaal + Video
Op die video gaat het super vlot zeg, alleen het openen en laden van de Playstation store duurt bij mij al vaak 20 seconden.

Wat voor theme heb je overigens ingesteld op jou PS4?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 13:40
Finraziel schreef op donderdag 19 december 2019 @ 17:30:
[...]

Dat was het moment waarbij ik (als toch meer Xbox gamer van origine) de positionering van de sticks meer ging vervloeken... Voor de rest was ik er snel aan gewend, maar met de positionering zoals de Xbox ze heeft kan ik met mijn rechterduim even snel wat op de dpad doen terwijl mijn linkerduim zorgt dat ik rond blijf rennen. Dan kan ik dus alleen de camera even niet bijsturen, maar dat is stukken beter dan stilstaan. Uiteindelijk ging ik in HZD bij sommige gevechten maar met mijn rechterhand de controller loslaten en naar de andere kant om toch hetzelfde te doen, maar handig is anders.
Dat soort dingen zou inderdaad toch erg handig zijn als je dat op kan vangen met twee backpedals. Ik ben alleen wel benieuwd naar hoe het programmeren gaat werken want drie profielen is niks inderdaad.
Jup zo doe ik het ook, links blijft doorrennen en rechts drukt op vierkantje/driehoek whatever haha. Werkt soms beetje knullig maar goed.

Ben afgelopen 3 weken bezig geweest met de Ni no Kuni remaster. Na NNK2 (eerste game die ik uit de serie deed) na een stroef begin toch positief verrast. Combat is naar mijn mening in deel 2 leuker, maar desalniettemin weer een mooie JRPG ervaring rijker. Deze in +-80 uur op platinum gezet.

Op naar Control. Even een totaal ander soort game maar het begin is al positief. Wellicht niet helemaal mijn type setting (horror/sci-fi) maar het voelt wel lekker aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
mooi klote die januari sale :+

heb al weer Overcooked 2 + alle dlc, Tropico 6, A way out op de kop getikt _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, hier kriebelt het ook alweer, zelfs al heb ik gisteren al een 7-tal games gekocht. Vooral als het dan zo grote titels zijn voor minder dan €10, is het moeilijk eraan te weerstaan. Als ze me nu nog weer een mail met een kortingscode sturen tegen het einde van de sales, hang ik er ook weer aan :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iedereen hier dat Kerst / nieuwjaars theme gekregen via de mail? Ik heb hem helaas niet mogen ontvangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:17:
Heeft iedereen hier dat Kerst / nieuwjaars theme gekregen via de mail? Ik heb hem helaas niet mogen ontvangen :(
Nope. Ook de mail met kortingscode van een tijdje geleden niet ontvangen, terwijl ik toch alle 'ik wil ook mail' vakjes aangevinkt heb. Heb de moed ondertussen maar opgegeven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dvdkiwi schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:31:
[...]

Nope. Ook de mail met kortingscode van een tijdje geleden niet ontvangen, terwijl ik toch alle 'ik wil ook mail' vakjes aangevinkt heb. Heb de moed ondertussen maar opgegeven ;)
Ja same. Wel jammer want ik vind die theme's altijd wel leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:31:
[...]

Blijft toch raar, want zo'n 10% kan net een psychologische grens zijn, ik wilde eigenlijk maar 2 spellen kopen (everybody's golf en raiden 5) maar door die korting toch ook nog maar monsterboy meegenomen :P
(totale korting op 3 games daarmee bijna 75 euro.....en doordat ik nog een psn tegoed kaart had gekregen uiteindelijk maar 15 euro hoeven te betalen op een 'normele' prijs van 110. )

misschien even bellen met sony?

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Sagat schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:38:
[...]
misschien even bellen met sony?
Zo'n probleem vind ik het ook weer niet. Games die ik wil spelen koop ik toch wel, daar brengt een kleine korting geen verandering in. Daarnaast koop ik nog steeds 99% van mijn games fysiek ;)
Het enige jammere is het af en toe mislopen van (platinum) thema's.

Pagina: 1 ... 138 ... 180 Laatste

Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.