Het OLED scherm is puur om hem te configureren. Maar zoals iemand hier ook al zei, snap ik niet waarom ze dat dan niet met een app doen zoals hoe je bij de PlayStation Gold/Platinum headsets profielen kunt laden. Ik durf zelfs te wedden dat ze zo lui gaan zijn dat het zelfs niet eens mogelijk is om profielen te definiëren en dat je bij het switchen van games telkens manueel op dat OLEDje moet zitten prielen om de button-assignment te veranderen. Dat is iets dat zo gemakkelijk via een app zou kunnen waarna telkens automatisch de juist assignment bij de juiste game toegepast wordt...
EDIT: had beter eerst
dit gelezen, dus toch profielen, al is 3 ook maar weinig

.
Er is geen 'achterkant X'. Het idee is juist dat je een bestaande knop daar naartoe kunt mappen, zodat je BC hebt met alle games. Heel misschien dat ze voor future games als afzonderlijke knoppen bruikbaar gaan zijn, maar daar zou ik maar niet van uit gaan.
Ben jij dan nog zo old-school dat je X en vierkantje gebruikt voor gas en remmen ?!

Sinds de analoge shoulder-buttons gesupporteerd werden in Gran Turismo ben ik geswitcht naar die knoppen en dat was wel even wennen, maar daarna werkte dat perfect. Schakelen doe ik dan met X en vierkantje. Maar dan schakelen met deze bottom-peddels zou dan wel leuk zijn.
dvdkiwi schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:52:
Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat ik tijdens een game dacht: "ships, ik moet mijn duim wéér van de stick halen, vervelend". Wellicht omdat het een automatisme is, net als het bedienen van driekhoekje, rondje en vierkantje met diezelfde duim. Verhuizen die dan ook naar de onderkant?
Echt verrassende uitspraak voor zo een die hard gamer als jij

. Ik ben echt maar een occasionele gamer en heb toch al verschillende keren gevloekt dat ik niet tegelijk de thumbstick en ernaast liggende knoppen kon bedienen. Nu bvb het geval in Horizon Zero Dawn, waar je de D-Pad gebruikt om door je potions en traps te scrollen. Op dat moment sta je dus compleet stil, wat betekent dat je in het midden van een gevecht eigenlijk onmogelijk de juiste trap of potion kunt kiezen.
Er verhuist overigens niets naar de onderkant. Je hebt onderaan gewoon 2 knoppen die je kan configureren om zich ook te gedragen als 2 bestaande knoppen. Dus voor HZD zou ik die dan de functie van D-Pad L en R kunnen geven. Speel ik GTS, dan kies ik voor X en Vierkantje om te schakelen, zoals hierboven beschreven.
[
Voor 3% gewijzigd door
Twixie op 19-12-2019 12:13
]