Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:16

DoctorV64

Cosmopoliet

Anton.net schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 23:55:
[...]

Ik kreeg enkel de mail met de code voor het thema.
In die mail zitten bij mij wel weer 2 kortingscodes verborgen, eentje voor 10% en eentje voor 20% :+
Verborgen in het plaatje onder de code voor het thema? Ik heb wel de mail gehad voor het thema maar 10 of 20 % kortingscode zie ik nergens staan.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
poor Leno schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 23:11:
[...]

hah staat die gewoon in de store, of heb je die ergens bij gekregen?
Kreeg een mailtje met een code ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

Heb de thema ook ontvangen met een tekst eronder dat ik 20% korting krijg met een code. Geen 10% code te vinden en heb geen zin om de mail code te doorzoeken

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
DoctorV64 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:23:
[...]

Verborgen in het plaatje onder de code voor het thema? Ik heb wel de mail gehad voor het thema maar 10 of 20 % kortingscode zie ik nergens staan.
Sla het emailtje even op je desktop op (als .eml bestand). Open dat in je browser (chrome) en je krijgt plain text in plaats van opgemaakte html. Daar staan bij mij ook weer twee verborgen kortingscodes in:
Speciaal voor jou

Maar wacht, -SaveMe-. Er is meer! Deze kerst kun je extra voordelig je verzameling uitbreiden.
Maak de feestdagen nog leuker met dit speciale presentje: bespaar 0 op de artikelen in je PS Store-winkelwagentje!

Gebruik je persoonlijke code XXXXXXXXXX bij het afrekenen. Geldig tot 19/12/2019 23:59 GMT.

Gebruik je persoonlijke code XXXXXXXXXX bij het afrekenen. Geldig tot 19/12/2019 23:59 GMT.
Ik denk persoonlijk dat dat een fout is in de software die de mails genereert, de gemiddelde Nederlander gaat die codes nooit ontdekken ...

[ Voor 7% gewijzigd door -SaveMe- op 04-12-2019 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben precies een beetje te doortastend geweest met het opkuisen van mijn Black Friday spam. Heb de Kerstmis mail blijkbaar toch ook gekregen, maar zat al in de Trash. In de mail staat overigens ook gewoon dit :
Speciaal voor jou

Maar wacht, ViperHD. Er is meer! Deze kerst kun je extra voordelig je verzameling uitbreiden. Maak de feestdagen nog leuker met dit speciale presentje: bespaar 10% op de artikelen in je PS Store-winkelwagentje! Gebruik je persoonlijke code XXXXXXXXX bij het afrekenen. Geldig tot 19/12/2019 23:59 GMT.
Bekijk hier de algemene voorwaarden.
Al is het wel zo dat ik in de mail source niet 1, maar zelfs 3 codes kan terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:59
bram1984 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:39:
[...]

Inderdaad. TLoU zit toch wel vrij duidelijk in elkaar qua verhaal. Is niet zo heel ingewikkeld ook.
Dan weet ik even niet welke game het was, maar er is een exclusive geweest die ik gewoon uit heb gezet vanwege alle vragen zonder antwoorden. Laatste game waar ik het ook bij had is Control. Mede door de vaagheid heb ik de laatste paar uur erdoor geskipt omdat ik verder weinig zin meer had.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:49:
Ben precies een beetje te doortastend geweest met het opkuisen van mijn Black Friday spam. Heb de Kerstmis mail blijkbaar toch ook gekregen, maar zat al in de Trash. In de mail staat overigens ook gewoon dit :

[...]

Al is het wel zo dat ik in de mail source niet 1, maar zelfs 3 codes kan terugvinden.
Niet iedereen hoort hetzelfde te krijgen, niet iedereen krijgt bijvoorbeeld dat Thema. Ik denk dat de actie mail generator eigenlijk 1 actie voor een mailadres moet selecteren, en de rest moet weglaten, maar per ongeluk in de broncode laat staan... iets in die trant ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:52:
[...]
maar per ongeluk in de broncode laat staan... iets in die trant ...
Inderdaad, ik hoop er eigenlijk een beetje op dat elke code een ander kortingspercentage is.
Only one way to find out... *drums rolling*

En ja hoor :D. Eerste code (die ik ook in de mail zie) is 10%, maar de 2de code is 20% en de 3de code 30%. Nice :D.

[ Voor 15% gewijzigd door Twixie op 04-12-2019 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:55:
[...]

Inderdaad, ik hoop er eigenlijk een beetje op dat elke code een ander kortingspercentage is.
Only one way to find out... *drums rolling*
Ben benieuwd, ik heb zelf niks wat ik nu wil kopen, maar de vorige keer had ik zomaar 25% extra korting op een game ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Laatst online: 21:16

DoctorV64

Cosmopoliet

@-SaveMe- Ik zou er nooit op gekomen zijn om de mail zo te bekijken in plain text. Niet dat ik überhaupt mijn mails zo doorlicht. Maar super tip, bedankt eens gaan kijken waar ik 30% korting op wil hebben.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op woensdag 4 december 2019 @ 08:04:
Gisteren wil ik "Lara Croft and the Temple of Osiris" downloaden via de PS4. Komt hij zeggen dat er ook DLC items zijn en vraagt of ik die mee wil downloaden. De DLC zijn.... "Life Is Strange" episodes 2-5.
WTF ?!?
Ondertussen ook al een Database Rebuild gedaan, maar het probleem blijft gewoon bestaan.
Dit zijn allebei PS+ games, dus wellicht zijn er nog mensen die beide games hebben en misschien eens willen testen ?

Games moeten dus vooreerst nog niet geïnstalleerd staan. Ga vervolgens naar je Bibliotheek en scroll down naar "Gekocht". Dan zie je je Library onderverdeeld in "Niet geïnstalleerd" en "Geïnstalleerd". Onder de eerste groep zoek je "Lara Croft", klik op kruisje en dan op "Downloaden". Benieuwd of je daarna een extra scherm krijgt om te kiezen welke van de (Life Is Strange) DLCs je ook wil downloaden.

Je kan zelfs zonder te downloaden naar beneden gaan om de DLC te zien. Dit is wat ik dan te zien krijg :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hHvA94OWqFHmZ4eYJE190oNe/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:51:
[...]

Dan weet ik even niet welke game het was, maar er is een exclusive geweest die ik gewoon uit heb gezet vanwege alle vragen zonder antwoorden. Laatste game waar ik het ook bij had is Control. Mede door de vaagheid heb ik de laatste paar uur erdoor geskipt omdat ik verder weinig zin meer had.
Yep, Control is zo vaag als wat. Toevallig deze week aan begonnen. Twee uur gespeeld en ik snap er geen reet van. Maar het is een genot om door dat gebouw te rennen. Echt letterlijk alles kan volgens mij kapot. En vrijwel alles reageert als je er tegenaan loopt. Het voelt niet als een statig decor zoals veel andere games dat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:57
Twixie schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:01:
Gevolg: je kan nog vandaag de GTA5 Premium kopen voor €9.99, of de gewone GTA5 voor €14.99. 8)7
Bedankt voor de tip nog, ik heb 'm nog net voor die prijs op de kop getikt. Ik heb 'm destijds op PS3 wel gespeeld, maar slechts 1 keer en daarna eigenlijk nooit meer aangeraakt (online sowieso niet). Altijd nog willen aanschaffen voor PS4, maar in afwachting van een zacht prijsje. Vanavond 'ns aangooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:46

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat is de afzender van de mail waar jullie het over hebben?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:29:
Wat is de afzender van de mail waar jullie het over hebben?
PlayStation@eu.playstationmail.net

Subject is : "Een speciaal kerstcadeautje voor jou, JePSNName"

Mail is bij mij gisterenavond toegekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:57
Is dat misschien alleen voor PS Plus leden of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Kwistnix schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:38:
Is dat misschien alleen voor PS Plus leden of iets dergelijks?
Nope, ik heb het ook niet gehad maar mijn vriendin dan weer wel. die code is ook maar 1 keer te gebruiken voor dat thema, echt super lame dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:46

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Twixie schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:31:
[...]

PlayStation@eu.playstationmail.net

Subject is : "Een speciaal kerstcadeautje voor jou, JePSNName"

Mail is bij mij gisterenavond toegekomen.
Niet gehad zo te zien

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ik ga er vanuit dat die mail gefaseerd verzonden wordt, nog even geduld dus.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:12
Je moet wel in je account hebben aangegeven dat Sony je mag benaderen. Ik heb dat uit staan, en had dus ook geen e-mail.

Nu net aangezet, kijken of ik een van de komende dagen een e-mail krijg :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Heb de mail u middels ook gehad wordt dus inderdaad in fases verstuurd.

Kerst thema gelijk even geïnstalleerd, ik was die van Cyberpunk ook alweer zat :P

Verder een 10% code, de email nog even opgeslagen als txt maar ik zie geen andere codes, vermoedelijk hebben ze dat inmiddels aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:11
PlayStation heeft voor het 25-jarig bestaan een website online geknald met een overzicht van de evolutie van hun verschillende consoles en bekende games:

https://www.playstation.c...tation-through-the-years/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
LuPo schreef op woensdag 4 december 2019 @ 18:45:
Je moet wel in je account hebben aangegeven dat Sony je mag benaderen. Ik heb dat uit staan, en had dus ook geen e-mail.

Nu net aangezet, kijken of ik een van de komende dagen een e-mail krijg :)
Het mailtje van 25jarig bestaan heb ik dan wél gehad.. Afkomstig van hetzelfde adres..

Is dit weer een "geselecteerde" actie, waar alleen bepaalde mensen die mail krijgen?!

Edit: Waar zet je dat aan? Net gezocht in de app, niet kunnen vinden..

[ Voor 7% gewijzigd door Segafreak83 op 05-12-2019 00:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Chaoss schreef op woensdag 4 december 2019 @ 23:40:
Verder een 10% code, de email nog even opgeslagen als txt maar ik zie geen andere codes, vermoedelijk hebben ze dat inmiddels aangepast.
Je moet net niet als txt opslaan want dan heb je nog minder formatting dan wanneer je normaal de mail bekijkt. Je moet echt de mail 'downloaden' zodat je de integrale source-code hebt, en je die source ook kunt bekijken.

Hoe dat moet, zal afhangen van je mail client.
Dit is bvb hoe je het kan doen met GMail vanuit de browser. Lees gewoon de mail in GMail in je browser. Rechts zie je 3 vertikale puntjes. Klik daarop voor extra opties. Kies "Download message" en je wordt gevraagd waar je die wil saven. Default filename is de Subject van de mail met file extensie .eml. Bij mij bestaat die eml uit 2 base64 stukken en die moet je dan nog decoden met een tooltje of op base64decode.org of je kan die eml ook drag-droppen in een lege Chrome tab waar die blijkbaar ook gedecoded wordt, en voila, je ziet alle text met URLs en dergelijke, en (hopelijk) zie je dat er 3 identieke tekstjes zijn met een code, telkens met een andere code.

Misschien deed je het wel zo, maar het zou me verbazen dat Sony dit ineens gefixt heeft, zeker omdat de mails in augustus net hetzelfde werkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:07
Twixie schreef op donderdag 5 december 2019 @ 06:56:
[...]

Je moet net niet als txt opslaan want dan heb je nog minder formatting dan wanneer je normaal de mail bekijkt. Je moet echt de mail 'downloaden' zodat je de integrale source-code hebt, en je die source ook kunt bekijken.

Hoe dat moet, zal afhangen van je mail client.
Dit is bvb hoe je het kan doen met GMail vanuit de browser. Lees gewoon de mail in GMail in je browser. Rechts zie je 3 vertikale puntjes. Klik daarop voor extra opties. Kies "Download message" en je wordt gevraagd waar je die wil saven. Default filename is de Subject van de mail met file extensie .eml. Bij mij bestaat die eml uit 2 base64 stukken en die moet je dan nog decoden met een tooltje of op base64decode.org of je kan die eml ook drag-droppen in een lege Chrome tab waar die blijkbaar ook gedecoded wordt, en voila, je ziet alle text met URLs en dergelijke, en (hopelijk) zie je dat er 3 identieke tekstjes zijn met een code, telkens met een andere code.

Misschien deed je het wel zo, maar het zou me verbazen dat Sony dit ineens gefixt heeft, zeker omdat de mails in augustus net hetzelfde werkten.
Inderdaad, ik heb nu ook 2 extra codes die niet in de oorspronkelijke mails zichtbaar waren. Gewoon het .eml bestand naar een lege Chrome tab gesleept en de codes vielen me direct op. Vanavond eens kijken of er iets is wat ik zou willen kopen met wat extra korting... (y)

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 13:27

Acid_Burn

uhuh

Mja, bij mij geen extra codes..
Maak de feestdagen nog leuker met dit speciale presentje: bespaar 0 op de artikelen in je PS Store-winkelwagentje!

Gebruik je persoonlijke code None Available bij het afrekenen. Geldig tot 19/12/2019 23:59 GMT
:+

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:06
Eerlijk gezegd vraag ik me af of dit soort persoonlijke codes niet backfiren... want omdat ik er nu geen krijg heb ik er juist eerder een beetje zure smaak van in mijn mond en motiveert het me eerder om niks te kopen deze sale.
Mja, aan de andere kant is het natuurlijk maar een klein deel van de klandizie die op fora rond hangt dus het zal ze wel niet veel uitmaken...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Acid_Burn schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:49:
Mja, bij mij geen extra codes..

[...]
:+
Bij mij ook geen extra codes, wel de tekst. Maar enkel een paar links:

Maar wacht, ricjuhNL. Er is meer! Deze kerst kun je extra voordelig je verzameling uitbreiden.
Maak de feestdagen nog leuker met dit speciale presentje: bespaar op de artikelen in je PS Store-winkelwagentje!
Gebruik je persoonlijke code bij het afrekenen. Geldig tot 19/12/2019 23:59 GMT.

http://click.playstationm...248357d8b852a516b31e47d1d

http://click.playstationm...0831352bfb903a7677a8ffe96

http://click.playstationm...fd04de3cd2d4b32399d3e828c

Bekijk hier de algemene voorwaarden.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:22
Ik krijg helaas ook geen mails van Sony. Zowel de mail over het 25-jarig bestaan als de mail over het thema heb ik niet ontvangen, ook niet in mijn spam. Ik heb onder "Personalisatie-instellingen" en "meldingsberichten" alles aangevinkt.

Mis ik ergens een andere instelling?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gewoon belachelijk dat je moet gaan zoeken in de broncode van de mails voor wat korting. Geef het dan gewoon aan iedereen. Vanochtend heb ik ook gezocht in de mail, maar niks gevonden en zo missen ze toch wat sales.

Thumbs down voor deze manier van mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:30:
Het is gewoon belachelijk dat je moet gaan zoeken in de broncode van de mails voor wat korting.
Het is gewoon een bug, of slechte implementatie, niets meer, niets minder. Of denk je dat ze het als een soort easter egg doen om techneuten meer korting te geven ? :)

Je kan het eerder belachelijk noemen dat ze verschillende klanten verschillende kortingen geven, zonder dat er enig zicht is op hoe het werkt. Zoals iemand hierboven al schreef, werkt het eerder demotiverend als je zelf geen of slechts 10% krijgt, terwijl anderen 20 of 30% krijgen. Geef iedereen 30% en er gaan een pak meer impulsaankopen erbij komen. Maar ja, heb hier paar dagen geleden nog gepost hoe de prijszetting in de Store vaak compleet belachelijk en inconsistent is (vooral met games waar meerdere versies van bestaan). Deze kortingcodes passen in dat rijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:46

Mauz1978

Console War Veteran

Heb alleen de 10% code in mijn mail (naast de thema code), in de bron code kan ik helaas niks meer vinden.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
nFo schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 19:35:
Goed mijn tweede PS4 Pro van Amazon.de ziet er precies uit als die van bol.com.
Naja moet zelf maar aan de slag dan met WD40/Plastidip o.i.d. ik ga deze niet terugsturen.
Inclusief duitse versie van COD, weet niet zeker of je die wel in het engels kan spelen ?
[Afbeelding]
Ja kan er natuurlijk ook een skin op plakken, Zo iets als die van dbrand oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Laatst online: 00:17

nFo

Thombias schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:12:
[...]

Ja kan er natuurlijk ook een skin op plakken, Zo iets als die van dbrand oid.
Ja zal is even kijken voor een mooie skin inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
nFo schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:13:
[...]

Ja zal is even kijken voor een mooie skin inderdaad.
Dat plasti dip is ook cool spul. (Ik kende het niet)
Daar mee kan je het wel totaal uniek maken met eigen logo oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Twixie schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:27:
[...]

Het is gewoon een bug, of slechte implementatie, niets meer, niets minder. Of denk je dat ze het als een soort easter egg doen om techneuten meer korting te geven ? :)

Je kan het eerder belachelijk noemen dat ze verschillende klanten verschillende kortingen geven, zonder dat er enig zicht is op hoe het werkt. Zoals iemand hierboven al schreef, werkt het eerder demotiverend als je zelf geen of slechts 10% krijgt, terwijl anderen 20 of 30% krijgen. Geef iedereen 30% en er gaan een pak meer impulsaankopen erbij komen. Maar ja, heb hier paar dagen geleden nog gepost hoe de prijszetting in de Store vaak compleet belachelijk en inconsistent is (vooral met games waar meerdere versies van bestaan). Deze kortingcodes passen in dat rijtje.
Als het een kwestie van waardering is voor je gedane aankopen verwacht ik een delegatie van Sony op de stoep :X :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:39:
[...]
Als het een kwestie van waardering is voor je gedane aankopen verwacht ik een delegatie van Sony op de stoep :X :X :+
:)
Aangezien ik zelf vooral PS+ games speel, en mijn aankopen zich beperken tot Sales, eventueel met kortingscode, was ik al verbaasd dat ik überhaupt een code kreeg :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
(*nevermind* De DLCs begonnen automatisch te installeren op het ogenblik dat ik het spel startte)

[ Voor 91% gewijzigd door Twixie op 05-12-2019 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:21:
[...]
Ondertussen ook al een Database Rebuild gedaan, maar het probleem blijft gewoon bestaan.
Dit zijn allebei PS+ games, dus wellicht zijn er nog mensen die beide games hebben en misschien eens willen testen ?
Ik ben blijkbaar niet de enige met dit raar probleem.

Hier iemand bij wie DLC van Ghost Recon verschijnt onder Assassin's Creed : https://drive.google.com/...NuRwFssXxc2gbpGrRW7x/view

Of DLC van Fallout 4 die te vinden is onder Skyrim :
https://drive.google.com/...-VTsufbUpBcglRbK5QMQ/view

Zijn volledige thread hier : https://gamefaqs.gamespot...87-playstation-4/77347589
Hij heeft blijkbaar ook al uitgevist dat de DLC welliswaar maar 1x geïnstalleerd staat, maar dat die pas gedeletet wordt (van de HDD) als *alle* games waaronder ze verschijnen gedeletet worden. Het is in elk geval een vreemde bug.

Wat me nog altijd niet duidelijk is, is of dit iets is dat aan server kant verkeerd zit, of dat het toch aan de account ligt. Ik heb in elk geval al verschillende meldingen gezien van Battlefield 4 vs Hardline, en van Hitman 1 vs 2, maar nog niet van totaal ongerelateerde games zoals mijn Life Is Strange vs Lara Croft.
Skyrim, Fallout4, Ghost Recon en Assassin's Creed heb ik allemaal niet, dus dat kan ik ook niet checken.

Dus ben wel nog altijd benieuwd of iemand eens kan checken met Life Is Strange en Lara Croft (beide PS+ games, dus alle longtime PS+ leden zouden beide games moeten hebben).

EDIT: Life Is Strange en Lara Croft zijn blijkbaar toch gerelateerd. Zijn blijkbaar beide titels van Square Enix. Zo zijn ook Skyrim en Fallout allebei van Bethesda, en Ghost Recon en Assassin's Creed allebei van Ubisoft. Het ziet er dan ook zeer waarschijnlijk uit dat dit een probleem is in de catalogus van Sony en niet ergens corrupte data in mijn PS4 of account. Ik gok er dan ook op dat het bij iedereen zo is.

[ Voor 11% gewijzigd door Twixie op 05-12-2019 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Twixie

Ik heb dat bij Battlefield en Call of Duty games geconstateerd. Daar staat ook veel DLC bij die niet bij dat spel hoort. Bijvoorbeeld de Advanced Warfare DLC staat dan ook bij Ghosts etc. etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:02

On_E

Housemusic

Dat klote update systeem komt echt mijn strot uit. Wéér een Modern Warfare update, dus 3 minuten downloaden en dan 60-90 minuten bestanden kopiëren.....

Dat moet echt beter met de PS5.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
On_E schreef op donderdag 5 december 2019 @ 18:59:
Dat klote update systeem komt echt mijn strot uit. Wéér een Modern Warfare update, dus 3 minuten downloaden en dan 60-90 minuten bestanden kopiëren.....

ja een opt out zou fijn zijn. ben het ook helemaal beu :(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wHGmWo1HoHEmLfoau2HqBpE2/medium.jpg

PS4 goodies van Sint gekregen B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Twixie schreef op donderdag 5 december 2019 @ 06:56:
[...]

Ja na mijn bericht nog meerdere opties geprobeerd. Heb de email als. Eml gedownload en die in Chrome geopend, niets te zien. Ook de email als html gedownload en in notepad++ geopend maar ook daar niets te zien.

Met de vorige mail kon ik de extra codes wel vinden, nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
On_E schreef op donderdag 5 december 2019 @ 18:59:

Met een SSD in de PS4 is het kopiëren met een paar minuten klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Segafreak83 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 22:56:
[...]

Met een SSD in de PS4 is het kopiëren met een paar minuten klaar.
Klopt maar dat zou geen valid reden moeten zijn waarom het clunky is in de 1ste plaats, de Xbox One doet het bv niet en komt met dezelfde HDD als standaard in de PS4 dus het kan wel zonder dat je extra kosten moet doen.

Nuja op PS5 wss zowiezo gefixt als ze met SSD gaan shippen.

[ Voor 6% gewijzigd door Katmi op 05-12-2019 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Katmi schreef op donderdag 5 december 2019 @ 23:20:
[...]

Klopt maar dat zou geen valid reden moeten zijn waarom het clunky is in de 1ste plaats, de Xbox One doet het bv niet en komt met dezelfde HDD als standaard in de PS4 dus het kan wel zonder dat je extra kosten moet doen.

Nuja op PS5 wss zowiezo gefixt als ze met SSD gaan shippen.
Ik had gelezen dat de PS ook een integriteitsonderzoek uitvoert op alle data vd game die geupdate wordt. De X-Blx niet. Scheelt al snel weer 80-100gb aan data :+ . Of dit klopt weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je snel Internet hebt zonder data-limiet is het misschien zelfs sneller van de game gewoon te deleten en terug te downloaden. Een install vanaf scratch duurt maar een paar seconden eens de download complete is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hostje
  • Laatst online: 12-09 16:51
Pat-Juh schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 08:59:
[...]

Ik had gelezen dat de PS ook een integriteitsonderzoek uitvoert op alle data vd game die geupdate wordt. De X-Blx niet. Scheelt al snel weer 80-100gb aan data :+ . Of dit klopt weet ik niet...
Ze vonden het bij Sony wel handig om:
- eerst de patch te downloaden
- dan een kopie van de geïnstalleerde game te maken
- de patch dan vervolgens toe te passen op de kopie van de game
- ergens nog een integriteitscheck te doen
- vervolgens de oorspronkelijke game te verwijderen

Hoe kan je het bedenken... 8)7 Als de game al corrupt raakt in het patch proces, dan haal je die toch gewoon opnieuw binnen (bij digital) of installeer je hem opnieuw van disc. De savegames worden los opgeslagen van de game, dus de kans dat die ook corrupt raken is klein en anders hebben de meesten die savegames ook nog eens in de cloud. Deze omslachtige patchprocedure zorgt er ook voor dat je voor een patch van bijvoorbeeld 200mb toch 50Gb vrije schijfruimte moet hebben, omdat de te patchen game immers tijdelijk dubbel opgeslagen op je HD staat. Dit is echt iets waar Sony op terug moet komen (dit schijnt pas later te zijn geïmplementeerd, bij de introductie van de PS4 werkte het patchen van games niet op deze manier) en dit als optie moet gaan aanbieden zodat de gebruiker er zelf voor kan kiezen of hij wel of niet de risico's van het patchen zonder backup aanvaardt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:18
Volgende week dinsdag is er weer State of Play. Hoogstwaarschijnlijk komt daar RE3 remake.
Grote kans dat Ghost of Tshushima er ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:07
Het is al vrij lang stil aangaande die laatste, hopelijk komt er inderdaad wat nieuws naar buiten.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
hostje schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:49:
[...]

Hoe kan je het bedenken... 8)7 Als de game al corrupt raakt in het patch proces, dan haal je die toch gewoon opnieuw binnen (bij digital) of installeer je hem opnieuw van disc. De savegames worden los opgeslagen van de game, dus de kans dat die ook corrupt raken is klein en anders hebben de meesten die savegames ook nog eens in de cloud. Deze omslachtige patchprocedure zorgt er ook voor dat je voor een patch van bijvoorbeeld 200mb toch 50Gb vrije schijfruimte moet hebben, omdat de te patchen game immers tijdelijk dubbel opgeslagen op je HD staat. Dit is echt iets waar Sony op terug moet komen (dit schijnt pas later te zijn geïmplementeerd, bij de introductie van de PS4 werkte het patchen van games niet op deze manier) en dit als optie moet gaan aanbieden zodat de gebruiker er zelf voor kan kiezen of hij wel of niet de risico's van het patchen zonder backup aanvaardt.
Ze dachten van tevoren dat een patchpartitie van 6GB genoeg zou zijn :?

Maar de software van games op de PS5 moet toch modulair opgebouwd zijn? ze zijn er dus wel mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
Snap het patch probleem niet zo. Hij staat bij mij op resume auto update en alles is klaar als ik hem aanzet. Die 15W die de PS4 verbruikt neem ik dan wel voor lief. Plus, je spel kunnen hervatten waar je gevleven bent is ideaal (geldt wel alleen voor single player natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

Sony had in de tijd van de PS3 al een discutabel imago wat dat betreft. Het downloaden duurde lang, de patches waren groot (zeker in tegenstelling tot de games op de 360!) en vervolgens duurde het installeren nóg langer doordat e.e.a. encrypted op de HDD geschiedde. Sinds ze voor de PS4 ook het proces veranderd hebben is het er zeker niet beter op geworden.

Ik zet m'n PS4's vrijwel nooit in rustmodus, m'n Pro staat ook in een ruimte waar de stekkerblokken (negen stuks :+ ) uitgaan als ik er niet ben. Dan nog worden patches niet voor alle games gedownload maar alleen de meest recent gespeelde, best lastig als je van alles door elkaar heen speelt naar gelang je bui.

Aan andere kant, wil nu even iets "snel" op één van de Xbox One's doen en die heeft voor de verandering ook weer een FW update wat veel te lang duurt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:02

On_E

Housemusic

[...]

Dat is wel echt bizar!

Ik had afgelopen week dus een dag waarbij Modern Warfare, Battlefield V en Battlefront II moesten updaten, ik moest spellen verwijderen om dat mogelijk te maken. :+

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Raziel schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 09:33:
Snap het patch probleem niet zo. Hij staat bij mij op resume auto update en alles is klaar als ik hem aanzet. Die 15W die de PS4 verbruikt neem ik dan wel voor lief. Plus, je spel kunnen hervatten waar je gevleven bent is ideaal (geldt wel alleen voor single player natuurlijk).
leuk als je weinig speelt, maar ik werd uit m'n game gegooid omdat die update uit kwam en heb 50 minuten moeten wachten voor ik weer kon spelen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
Het auto-update systeem van Sony is al net zo gaar als hun patch proces. Niet alle games werden bij mij automatisch geüpdatet, terwijl die optie wel aan stond en de ps4 ook in de rust modus stond. Dus ik heb dat uiteindelijk maar weer uitgeschakeld en ook de rust modus gebruik ik niet meer. Ik speel zelf alleen maar single player, dus als er een update voor een game is, kies ik gewoon voor 'het spel toch opstarten' en stel de update dan gewoon uit tot het mij een keer uitkomt. Maar mijn kids spelen voornamelijk Fortnite. Die game heeft bijna wekelijks een update en als je die niet installeert kan je niet online. Als de boys dan mogen gamen, dan starten ze het spel op en zitten ze geregeld een half uur te wachten op de installatie vd update. En als ze dan in de tussentijd een andere game opstarten, dan slokt dat kennelijk zoveel resources op dat de patch installatie enorm wordt vertraagd.

Ik weet het... first world problems, maar dit moet toch echt vrij eenvoudig te optimaliseren zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubenSaurus
hostje schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 11:28:
[...]

Het auto-update systeem van Sony is al net zo gaar als hun patch proces. Niet alle games werden bij mij automatisch geüpdatet, terwijl die optie wel aan stond en de ps4 ook in de rust modus stond. Dus ik heb dat uiteindelijk maar weer uitgeschakeld en ook de rust modus gebruik ik niet meer. Ik speel zelf alleen maar single player, dus als er een update voor een game is, kies ik gewoon voor 'het spel toch opstarten' en stel de update dan gewoon uit tot het mij een keer uitkomt. Maar mijn kids spelen voornamelijk Fortnite. Die game heeft bijna wekelijks een update en als je die niet installeert kan je niet online. Als de boys dan mogen gamen, dan starten ze het spel op en zitten ze geregeld een half uur te wachten op de installatie vd update. En als ze dan in de tussentijd een andere game opstarten, dan slokt dat kennelijk zoveel resources op dat de patch installatie enorm wordt vertraagd.

Ik weet het... first world problems, maar dit moet toch echt vrij eenvoudig te optimaliseren zijn.
Hij update alleen de 10 laatst gespeelde games 8)7 weer zoiets doms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
DigitalError schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 11:34:
[...]

Hij update alleen de 10 laatst gespeelde games 8)7 weer zoiets doms
Haha, dat wist ik niet eens. :F ;w

Dan snap ik niet waarom Fortnite bij ons niet werd geüpdate, want dat staat hier thuis dankzij de kids toch echt op nr. 1 van de lijst met meest gespeelde games. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
hostje schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 13:51:
[...]

Haha, dat wist ik niet eens. :F ;w

Dan snap ik niet waarom Fortnite bij ons niet werd geüpdate, want dat staat hier thuis dankzij de kids toch echt op nr. 1 van de lijst met meest gespeelde games. _O-
omdat de ps4 meestal 1 keer per 24 uur checkt op updates en fortnite altijd een uur of 4 daarna de update uitrolt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals hierboven al vermeld worden enkel de recentst gespeelde of geinstalleerde games geüpdatet. Bovendien wordt een update ook niet direct gepushed van zodra hij beschikbaar is, maar checkt de PS4 op bepaalde momenten. Kan dus goed zijn dat de update pas opgemerkt wordt op het moment dat je het spel opstart.
Op dat vlak is de PS4 slechter dan de PS3. Bij de PS3 kan je zelf het uur instellen wanneer hij de check doet, en bij mijn weten update hij ook elk geïnstalleerd spel. Zeker hier in België met die downloadlimieten is het vervelend als een 20GB patch ineens in de namiddag (piekuren in mijn abonnement) naar de console gepushed wordt. Op mijn PS3 zijn updates altijd om 2u 's nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Twixie schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 14:28:
[...]

Zeker hier in België met die downloadlimieten is het vervelend als een 20GB patch ineens in de namiddag (piekuren in mijn abonnement) naar de console gepushed wordt. Op mijn PS3 zijn updates altijd om 2u 's nachts.
Maar wie gaat er dan ook in Belgie wonen 🤡

Net voor een tientje The Forrest gedownload. Is een game van maar 4GB dus zelfs voor zuiderburen wel te downloaden... Maar de game zit best goed in elkaar voor survival horror.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige goede wirless headset aanraders die ik ook naar de PS5 kan meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 16:29:
Enige goede wirless headset aanraders die ik ook naar de PS5 kan meenemen?
Ik ben al een jaartje verliefd op mn Astro A50.

Daarnaast heb ik ook nog een bedrade Sennheiser Game Zero wat ook echt een goede headset is.

[ Voor 16% gewijzigd door Kenny_026 op 07-12-2019 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:54

R.G

Komen er nog xmas sales? En ps plus aanbieding? Voor 12 month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
R.G schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 17:11:
Kijkt in glazen bol........
Mistig.

Waarom heb je Black Friday voorbij laten gaan. Gaat niet beter worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:59
Ik ben ook zo stom geweest om de black friday aanbieding niet te nemen. 44 euro voor een jaar was echt een goede prijs.
Mocht je een goeie vinden dan laat maar weten. Die sites waar je voor 30 euro een jaar hebt maar dat je dan een extra account moet toevoegen lijkt me niet geheel legaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Kijk eens in de Store ;)
Kerstdeals zijn al aanwezig daar ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hostje
dvdkiwi schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 18:02:
[...]

Kijk eens in de Store ;)
Kerstdeals zijn al aanwezig daar ;)
Klopt, maar ik denk dat hij de '12 days of Christmas' bedoelt die elk jaar rond half december start met elke dag een andere game tegen een hele scherpe prijs. Vond ik ook altijd wel een leuke actie. Er zaten ook vaak vrij nieuwe games tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Haha, nou sorry maar het updaten werkt voor geen meter..

Meerdere malen geprobeerd, alles aangevinkt, mag downloaden, mag updaten.

Ik gooi de PS4 in rustmodus, omdat ik weet dat een paar uur later de patch komt én ik dan niet thuis ben (ja, speel dat spel regelmatig).

Kom ik thuis, geen update geïnstalleerd, moet ik het ding alsnog een "schop" geven om de update handmatig te starten 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Las op budgetgaming dat sommige mensen een mail kregen nadat ze wat in hun mandje hadden laten zitten met een kortingscode... 4 games in mijn mandje gestopt en laten zitten... volgende dag, mail! maar zonder code helaas... So random! :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Ik vind het beter dan dat je weer een uurtje of 5 moet wachten totdat je totale game a 50/80 GB weer opnieuw gedownload is als er iets fout gaat.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
Finraziel schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 20:58:
Las op budgetgaming dat sommige mensen een mail kregen nadat ze wat in hun mandje hadden laten zitten met een kortingscode... 4 games in mijn mandje gestopt en laten zitten... volgende dag, mail! maar zonder code helaas... So random! :'(
Ook niet in de code van je email bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
maartend schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 21:15:
[...]

Ook niet in de code van je email bericht?
Nope, inderdaad ook gecontroleerd, maar stond nergens iets tussen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hostje
YakuzA schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 21:02:
[...]

Ik vind het beter dan dat je weer een uurtje of 5 moet wachten totdat je totale game a 50/80 GB weer opnieuw gedownload is als er iets fout gaat.
5 uur voor 50Gb?! Je zit nog op een 14k4 modem? Je kiest er liever voor om bij elke update (ook al is die bijvoorbeeld maar 20mb) een half uur te moeten wachten op de installatie ipv die ene keer dat het fout gaat de hele game opnieuw te moeten downloaden? Bovendien moet je hierdoor ook nog eens onnodig veel vrije schijfruimte reserveren op je HD, omdat de installatie anders niet eens mogelijk is.

Okay, prima. Ik zou dat meteen uitschakelen als Sony mij die keuze gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

hostje schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 22:34:
[...]
5 uur voor 50Gb?! Je zit nog op een 14k4 modem? Je kiest er liever voor om bij elke update (ook al is die bijvoorbeeld maar 20mb) een half uur te moeten wachten op de installatie ipv die ene keer dat het fout gaat de hele game opnieuw te moeten downloaden? Bovendien moet je hierdoor ook nog eens onnodig veel vrije schijfruimte reserveren op je HD, omdat de installatie anders niet eens mogelijk is.

Okay, prima. Ik zou dat meteen uitschakelen als Sony mij die keuze gaf.
Als je met 2 MB/s download doe je al 7 uur over 50 GB. (laat staan als de Ziggo hier weer eens vind dat elke PS4 download maar 500 KB/s krijgt om god weet watvoor reden)
je 14k4 slaat dus nergens op :)
Verder duurt het installeren van een update van de meeste games hier over het algemeen minder dan een minuut, weet niet waarom jij een half uur wacht op de install van een update?

Dat je zo knieperig bent op je 50 GB diskspace verbaast me meer. op de 2 of 4 TB die de meesten in de PS4 hebben zijn die 50 laatste GB's echt niet zo belangrijk.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
ik heb sinds 2 weken een ps4 pro. weet er iemand hier of je games zoals the last of us met tobo en muis kan spelen zonder rare mods en speciale kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
jorisw86 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 23:39:
ik heb sinds 2 weken een ps4 pro. weet er iemand hier of je games zoals the last of us met tobo en muis kan spelen zonder rare mods en speciale kaarten?
Als je een PlayStation hebt, moet je wel met een controller overweg kunnen, he. Het is geen rocket science. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 23:35
Tweakmans schreef op zondag 8 december 2019 @ 01:32:
[...]

Als je een PlayStation hebt, moet je wel met een controller overweg kunnen, he. Het is geen rocket science. :)
Post dan niks...

Google eens op 'last of us keyboard mouse' @jorisw86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Twixie schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 14:28:
[...]

Zeker hier in België met die downloadlimieten is het vervelend als een 20GB patch ineens in de namiddag (piekuren in mijn abonnement) naar de console gepushed wordt. Op mijn PS3 zijn updates altijd om 2u 's nachts.
Geen probleem mee hier maar ik heb Proximus en dat is 3TB per maand dus dat bezie ik niet echt meer als een datalimiet want daar kom ik nooit aan zelfs niet met patches.
Orange en TN met 750gb is wat moeilijker idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakmans
418O2 schreef op zondag 8 december 2019 @ 02:46:
Post dan niks...

Google eens op 'last of us keyboard mouse' @jorisw86
Er zijn oplossingen, zoals XIM Apex, maar die geven nooit 100% het gewenste resultaat. Vandaar: speel gewoon met de originele controller en raak ermee vertrouwd, zoals iedereen ooit heeft moeten doen. Zo'n gek advies is dat toch niet? Want lang niet elke game zal compatibel zijn of werken met zo'n 'gefakete' besturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
The Playstation Gameplay heeft weer een rewind video gemaakt.
*zonder enige moeite overigens, het is een behoorlijk saaie opsomming geworden.

Dus rijst bij mij de vraag:

Wat is jullie Top 5 van 2019?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op zondag 8 december 2019 @ 12:09:
[YouTube: PS4 GAMING REWIND 2019 - Games of 2019]

1) Red Dead Redemption 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Leuk, maareh:
RDR2 - Oorspronkelijke releasedatum: 26 oktober 2018

:P

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 08-12-2019 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

dvdkiwi schreef op zondag 8 december 2019 @ 12:12:
[...]

Leuk dat je een poging wil doen, maareh:
Oorspronkelijke releasedatum: 26 oktober 2018

Ik dacht ook alleen aan RDR2 en God of War, maar die komen allebei uit 2018, eigenlijk heeft 2019 mij behoorlijk telleurgesteld kwa games.
Kingdom Hearts 3 is van dit jaar, maar die zou ik ook niet zo snel in een top 5 verwerken.
2020 belooft in ieder geval wel weer een uitstekend game jaar te worden, met FF7 Remake, Cyberpunk 2077 en TLoU Part 2 en aan het eind van het jaar de PS5?? :D .

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Kalder schreef op zondag 8 december 2019 @ 12:17:
[...]

Ik dacht ook alleen aan RDR2 en God of War, maar die komen allebei uit 2018, eigenlijk heeft 2019 mij behoorlijk telleurgesteld kwa games.
Idem.
Ik heb ook slechts 2 games uit 2019 gespeeld dus mijn Top5 Top2 ziet er zo uit:
• Sekiro
• Death Stranding

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op zondag 8 december 2019 @ 12:12:
[...]

Leuk, maareh:
RDR2 - Oorspronkelijke releasedatum: 26 oktober 2018

Oh crap, is die alweer van 2018?? :o :D

Nou dan.. euh.. uhm. Ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 14:59
dvdkiwi schreef op zondag 8 december 2019 @ 12:09:
[YouTube: PS4 GAMING REWIND 2019 - Games of 2019]

1) Wreckfest. Serieus, check die game gewoon eens even.
2) Assassins Creed Odyssey vanwege de DLC die dit jaar is uitgekomen
3) The Division 2
4) Days Gone. Op zich nog wel aardig, maar niet de topper die ik hoopte.
5) Jedi Fallen Order

Het is voor mij persoonlijk het jaar van de DLC geworden. Battlefield, Hitman, Assassins Creed, Destiny, No Man's Sky, etc is gewoon een stuk beter dan voorgaande jaren. Vooral de hoeveelheid die je bij Hitman en ACO erbij krijgt is echt enorm. Verder was Apex Legends prima, heb ik me toch nog wel met Anthem vermaakt (alleen niet zo lang als ik had gedacht) en ben ik 1 van de weinigen die ook Ghost Recon Breakpoint wel aardig vond. Prima als het niet je ding is, maar bij zowel Anthem als Breakpoint heb ik toch wel een uurtje of 30 zitten spelen.

Zelf overigens gister Red Dead 2 uitgespeeld. Blijft een aparte titel. Qua setting en sfeer is het prima, maar het is me allemaal zo enorm traag en houterig dat ik bij veel missies tussendoor wat anders heb gedaan. Vooral hoe de game gerekt wordt met enorm ridicule taken (melken van koeien, verplaatsen van hooi, etc) en lange afstanden voor missies (sure er is dialoog maar er zit enorme tijd tussen de acties en niet elke personage is leuk of interessant) stootte me tegen het hoofd. Zodra je buiten de paden treed, wordt je keihard afgestraft door de game. Zo'n open wereld voelt dan tochenorm beperkt aan en dat is gewoon jammer. En achteraf is me eigenlijk geen enkele missie echt bijgebleven. Zou bij 2018 ook niet in mn top 5 hebben gestaan. Als je dan toch mn hand vast wilt houden, doe het dan zoals CODMW dat er ook geen open wereld bij zit om je op het verkeerde been te zetten.

Het is prima als je mening afwijkt van die van mij, dit is gewoon hoe ik deze games heb ervaren.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 08-12-2019 12:47 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hostje
De game waar ik mij in 2019 het meest mee heb vermaakt is Days Gone. Ondanks de bugs vond ik het echt een fantastische game en vond ik het ook echt jammer dat ik er op gegeven moment doorheen was. Het is ook de enige game die ik op platinum heb uitgespeeld. Normaal gesproken ben ik klaar met een game als ik de verhaallijn heb uitgespeeld, maar dit smaakte gewoon naar meer. Hopelijk komt hier ooit nog eens een vervolg op (minus de bugs). Daarna begonnen aan RDR2, maar die is zoooo traag dat ik er na een aantal pogingen mee ben gestopt. Dat terwijl de western setting mij juist enorm aanspreekt. Het minuten lange paard rijden ging me op gegeven moment echt enorm irriteren. Gelukkig heb ik nog een hele zooi games op stapel liggen, dus snel door naar het volgende avontuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn top 5 van 2019:

1. Resident Evil 2 op de PS4 Pro. Gewoon een echte survival horror die ik moest spelen en dan ook uitgespeeld heb. Ik hoop volgend jaar Resident Evil 3 dan ook uit te spelen.

2. Star Wars Jedi: Fallen Order op de PS4 Pro. Gewoon een vet spel die ik uitgespeeld heb en natuurlijk ben ik een fan van het Star Wars Universum.

3. Call of Duty: Modern Warfare op de PS4 Pro. Uitgespeeld en van de multiplayer genoten, want ik ben al jaren een echte veteraan.

4. Pro Evolution Soccer 2020 op de PS4 Pro. Ik speel dit spel al sinds de eerste versie op de PS4 elk jaar met veel plezier. Ik ben dan ook een echte voetbalfan.

5. ArmA 3 Contact DLC op Steam. Dit spel speel ik jaarlijks al sinds eind 2013 met veel plezier en dit jaar is de laatste vette DLC hiervoor uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wat een schijt hé. Nu bij COD regelmatig raak.
18GB in een paar minuten duren (wat al een wonder op zichzelf is op het PlayStation Nerwork), proces daarna duurt een uur 8)7

Als we al Games van 2019 doen dan is de mijne als volgt

5. Death Stranding - Niet voor iedereen, herhalende en saaie gameplay maar toch wel een pareltje op een of andere manier.

4. Days Gone - Onwijs veel mis mee op release maar toch op platinum gehaald, in deel 2 alles fixen wat er mis wat met 1 en we hebben er een dijk van een IP bij.

3. The Division 2 - met vrienden, dikke pret gehad.

2. Call of Duty Modern Warfare 2019 - Uitgespeeld op platinum, nu elke avond nog plezier met vrienden in de online modus.

1. AC Odyssey - Geen game uit 2019 maar wel gespeeld in 2019, 175 uur in gestoken, main game + dlc 100% voltooid en dus platinum. Beste AC game van de hele reeks.

[ Voor 38% gewijzigd door Donstil op 08-12-2019 14:02 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 8 december 2019 @ 13:47:
[...]

Wat een schijt hé. Nu bij COD regelmatig raak.
18GB in een paar minuten duren (wat al een wonder op zichzelf is op het PlayStation Nerwork), proces daarna duurt een uur 8)7
Ik heb een externe SSD op mijn PS4 Pro en bij mij duurt het proces in totaal 25-30 minuten met Modern Warfare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 8 december 2019 @ 13:50:
[...]

Ik heb een externe SSD op mijn PS4 Pro en bij mij duurt het proces in totaal 25-30 minuten met Modern Warfare.
Ik had dat eerst ook (ook een Pro) maar vond het met andere games te weinig voordelen bieden door de beperkte bandbreedte.

Ik heb nog een interne SSD liggen. Misschien dat ik die er nog inzet voor het laatste jaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Donstil

Ik heb die externe SSD al anderhalf jaar op mijn Pro en ik zou niet meer zonder willen. Alle spellen laden sneller en het kopiëren gaat ook stukken sneller. In Black Ops IIII was ik altijd de eerste die een specialist kon kiezen. Al met al het geld dubbel en dwars waard geweest in mijn geval.

Volgens mij heb je alleen op de Pro echt profijt met een SSD, maar Google kan mij verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja de verhalen zijn erg verdeeld las ik al eerder online. Maar hé elk voordeel is een voordeel dus volgend weekend maar eens inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Zal wel een stupide vraag zijn.
Ik kom een beetje ruimte tekort op mijn harddisk.
Kan ik nu straffeloos bijv. de dlc van Tomb raider (season pass) verwijderen en deze over een jaar weer downloaden als ik het spel opnieuw wilt spelen? Of mag je maar 1 keer downloaden.....?
Of over een jaar op de ps5 voor een revisit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
LaFleche schreef op zondag 8 december 2019 @ 14:27:
Zal wel een stupide vraag zijn.
Ik kom een beetje ruimte tekort op mijn harddisk.
Kan ik nu straffeloos bijv. de dlc van Tomb raider (season pass) verwijderen en deze over een jaar weer downloaden als ik het spel opnieuw wilt spelen? Of mag je maar 1 keer downloaden.....?
Of over een jaar op de ps5 voor een revisit??
In principe is alles wat je gekocht hebt altijd opnieuw te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Voordat de PS5 volgend jaar uitkomt wil ik graag de overige Sony WWS games die ik nog niet had gespeeld een kans geven. Daarom staan bij mij de volgende games op de planning voor de komende tijd:

- Knack 2
- Gravity Rush 2
- Concrete Genie
- Everybody's Golf (eigenlijk 2nd party maar vooruit :P )

Zonet Knack 2 uitgespeeld en die vond ik eigenlijk verrassend leuk. Hele verbetering t.o.v. het eerste deel, komt op een OLED met HDR best goed tot z'n recht met de kleurrijke wereld en het speelt stiekem best lekker. Doet qua gameplay denken aan de oudere God Of War games. Verhaal technisch stelt het niet veel voor, krijg er een saturday morning cartoon vibe van maar toch met veel plezier doorheen gespeeld.

Nu beginnen aan Gravity Rush 2. Eerste deel op de Vita nooit gespeeld dus hopelijk zit er iets van een recap in aan het begin.

Ik ben nu trouwens wel benieuwd waar Sony Japan Studio mee komt tijdens de PS5 reveal. Knack 3 of toch een nieuwe IP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 8 december 2019 @ 13:58:
[...]
Ik heb nog een interne SSD liggen. Misschien dat ik die er nog inzet voor het laatste jaartje.
Check dit topic eens op recente posts van mij ivm interne SSD.
Als je er nog een op overschot hebt, is het een no brainer. Ik had er zo een van 240GB maar dat was wat krap dus met Black Friday een 1TB gekocht. Intern sowieso beter dan extern, want dan staat ook het OS op SSD.
Verder is het zoals @Verwijderd zegt: op een niet-Pro is het veel minder de moeite wegens tragere SATA2 interface. De PS4 Pro heeft SATA3.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 15:47
Van de week een PS Now abonnement afgesloten en na het spelen van wat AAA games heb ik nu de meeste tijd in Leo’s Fortune zitten. Wat een briljant simpele platformer. Prachtige level designs. Deed me meteen denken aan DaVinci achtige creaties. Ook de muziek is heel goed gedaan. Wil je eens wat anders? Ga dan op avontuur met een stuk wol/haarbal (?) mét snor die op zoek is naar zijn gestolen gouden kroon! 😎

[ Voor 10% gewijzigd door Gusev op 08-12-2019 21:06 ]

Pagina: 1 ... 136 ... 180 Laatste

Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.