Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
Anderen ook problemen met psn? Ik kan niet joinen in lobbys. ( Grand turismo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:55
El_V schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:57:
[...]

waar heb je fifa 19 voor 10 euro gehaald?
Hij is nu btw 15 dollar in de US store.

https://blog.us.playstati...eks-of-deals-at-ps-store/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 17:11
Scheelt dat vaker veel met de Europese PSN? Zit er af en toe ook wel eens over te denken om een Japanse account aan te maken.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Meister Sachs schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 07:52:
[...]

Scheelt dat vaker veel met de Europese PSN? Zit er af en toe ook wel eens over te denken om een Japanse account aan te maken.
Dat scheelt heel vaak met Eu shop, gewoon een US account maken 'voor erbij' game kopen en downloaden op je PS4 en spelen met je EU account voor de trophies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
DigitalError schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:02:
[...]

Dat scheelt heel vaak met Eu shop, gewoon een US account maken 'voor erbij' game kopen en downloaden op je PS4 en spelen met je EU account voor de trophies ;)
Oké, daar maar eens even in duiken dan :p. Dus als je dan na aankoop in de US store switcht naar je EU-account kun je gewoon spelen etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Meister Sachs schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:07:
[...]

Oké, daar maar eens even in duiken dan :p. Dus als je dan na aankoop in de US store switcht naar je EU-account kun je gewoon spelen etc.?
Zolang je de game gedownload hebt op je PS4 kun je hem met alle accounts spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
DigitalError schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:16:
[...]

Zolang je de game gedownload hebt op je PS4 kun je hem met alle accounts spelen ;)
Super, bedankt. In het weekend maar even werk van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 10:46

Satom

Verzamel ervaringen

DigitalError schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:16:
[...]

Heeft dat niet te maken met dat je account als primaire/secundair ingesteld moet zijn? Dus US PSN als primair en je EU PSN als secundair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Satom schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:26:
[...]
Heeft dat niet te maken met dat je account als primaire/secundair ingesteld moet zijn? Dus US PSN als primair en je EU PSN als secundair
Ja dat moet je inderdaad ook zo instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Zal hier denk ook die prijs krijgen vandaag.
DigitalError schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:31:
[...]

Ja dat moet je inderdaad ook zo instellen.
Volgens mij niet hoor? Ik heb een US account maar ik heb mijn NL account gewoon als primair en dat wissel ik nooit. Tenzij misschien beide als primair, maar NL iig niet als secundair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Cartoon schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:33:
[...]

[...]

Volgens mij niet hoor? Ik heb een US account maar ik heb mijn NL account gewoon als primair en dat wissel ik nooit. Tenzij misschien beide als primair, maar NL iig niet als secundair.
€19,59 staat er dus is dan sowieso al duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Volgens mij is de Summer Sale van EU en US niet aan elkaar gelijk. Ik zie in de EU store helaas niet de aanbieding voor Tokyo Xanadu eX+ terug. Voor mij des te meer reden een US-account aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klor
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Klor

Zeebaard

Cartoon schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:33:[...]

Beide accounts hebben je PS als primair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Niet online
DigitalError schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:38:
[...]

€19,59 staat er dus is dan sowieso al duurder
Oh ja, toen ik keek was de store nog niet geüpdatet. Prijzen van verschillende games in de summer sale zijn beter in de US store zie ik nu inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cartoon schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:33:
[...]

[...]

Je accounts zijn niet primair, maar je console. Je kan hetzelfde account op 2 consoles hebben, maar andere accounts kunnen alleen van bijvoorbeeld jouw games en thema's gebruik maken op het systeem dat als primair staat ingesteld.

https://manuals.playstati.../settings/activation.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

https://www.gamemania.be/info/inruilactieps4pro2019

Wat is nu het nut om je PS4 Pro in te leveren voor een andere PS4 Pro?

Dat je voor 49 euro een extra DualShock 4 controller hebt? (10 euro korting of 5 euro, want als je wat rondkijkt kan je wel een nieuwe scoren voor 54,99 euro)

Een andere voordeel zie ik niet. Dus een hoop gedoe (data overzetten, PS4 loskoppelen, omruilen, terug aansluiten, data terugzetten...) voor 10 euro in het beste geval? Of mis ik hier iets?

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:12
@DarthDavy Als je een Pro hebt die veel lawaai maakt is dit zeker de moeite waard.
Extra bonus is dat je opnieuw 2j garantie krijgt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartoon
  • Niet online
Tijntje schreef op maandag 22 juli 2019 @ 17:03:
[...]

De Lego's zijn altijd goed maar aangezien hij er daar a 3 van heeft wil ik ook wel eens iets anders geven.
Rayman Legend leek me inderdaad ook wel wat, Knack II ga ik eens naar kijken.
A hat in time is misschien interessant. Krijgt lovende reacties en is in de sale maar 14 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:29

Tijntje

Hello?!

Cartoon schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:38:
[...]

A hat in time is misschien interessant. Krijgt lovende reacties en is in de sale maar 14 euro.
Dank je, die ziet er wel leuk uit.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Zo, eindelijk platinum #18. Okami, In het begin is het fun en games en duidelijk van andere tijden (dus andere zeden), de jiggly counters ontbreken net zeg maar en ze zijn ook niet vies van plas en poep. Maar ja, daarnaast zouden bepaalde mechanieken en dergelijke ook niet meer door de beugel kunnen zoals de introverhaalvertelling, je bent zo 20 minuten verder, misschien zelfs een half uur voordat je uberhaupt echt begint met spelen.

Leuke gimmick was het schilderen, het doet ook wel een beetje zeldaesque aan (met een heel scheef oog).

Ergste grind trophy was het vissen, heel hard bidden richting RNJezus
spoiler:
Tip 1: zoek een guide op om je kansen te vergroten, welk type waar te vinden is en in welk tijdsvak.
Tip 2: Technieken Sunrise & Crescent werken gewoon (de rest helaas niet). Vooral als je in de fase bent aanbeland met de grote vissen (die meerdere klappen nodig hebben) gooi een zon of maan in de lucht.
Tip 3: Er is zeker sprake van een leercurve, aan de 'randen' ga maar alvast preventief switchen van richting, daar worden de vissen sneller moe van/komen sneller jouw kant op.
Tip 4: Veel geduld, het lijkt er wel op dat ze een soort van algoritme hebben ingebouwd dat vissen die je nog niet gevangen hebt opeens vaker gevangen worden. Ze zullen uiteindelijk komen, maar dat is zeker niet het geval bij de eerste paar tiental vissen.

Het laatste spreekwoordelijk loodje was ook Dogs Gone Fast, een race in 3 etappes, dat vergde mij ook de nodige moeite. Veel oefenen
spoiler:
tip: je kan de bomen permanent juvenaten, zodat je in volgende races er geen last meer van hebt (plus het levert praise op)

Done, op naar de volgende :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:31
Wellicht een betere post voor in het (PSN/XBL) Het grote Trophy & Achievement topic?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarthDavy schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:30:

Dit is toch opnieuw zo een bizarre Game Mania actie, waar je voor een appel en ei je hardware kan omruilen voor een nieuw en beter exemplaar en tegelijk weer 2j garantie hebben.

Vorige keer er niet op ingegaan vanwege het gedoe en dat mijn Pro nog vrij nieuw was toen. Nu ga ik het toch doen, denk ik, al is het maar om ook een stiller exemplaar te hebben. De extra controller ben ik wel niets mee, maar als die apart verpakt zit, geraak ik die wel kwijt voor €50, denk ik.

PS: en sowieso is €349 voor een Pro met extra controller ook heel scherp, maar gegarandeerd zal dat een Sony actie zijn, en dus overal zo.

[ Voor 9% gewijzigd door Twixie op 24-07-2019 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat je voor 49 euro een extra DualShock 4 controller hebt? (10 euro korting of 5 euro, want als je wat rondkijkt kan je wel een nieuwe scoren voor 54,99 euro)

Een andere voordeel zie ik niet. Dus een hoop gedoe (data overzetten, PS4 loskoppelen, omruilen, terug aansluiten, data terugzetten...) voor 10 euro in het beste geval? Of mis ik hier iets?
Nieuwere hardware revisie en langer garantie?

@Twixie Volgens mij is het dan nog steeds een loterij. Bestel dan voor een paar tientjes de juiste handel en ga een uurtje zitten om je koelpasta en thermal pads te vervangen. Daar leer je zelf ook nog wat van en je hebt niet dat gekloot dat je alles weer over moet gaan zitten cq. opnieuw moet downloaden/installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Woops, verkeerde subsectie, ach ja, iets voor platinum #19 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:46:
@Twixie Volgens mij is het dan nog steeds een loterij. Bestel dan voor een paar tientjes de juiste handel en ga een uurtje zitten om je koelpasta en thermal pads te vervangen. Daar leer je zelf ook nog wat van en je hebt niet dat gekloot dat je alles weer over moet gaan zitten cq. opnieuw moet downloaden/installeren.
Daar heb ik totaal geen tijd meer voor... En dat is iets wat je je garantie doet verliezen ipv weer 2j garantie te hebben ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:43:
[...]

Daar heb ik totaal geen tijd meer voor... En dat is iets wat je je garantie doet verliezen ipv weer 2j garantie te hebben ;).
Volgens mij was er laatst een dingetje dat je gewoon nog garantie hebt als de stickers eraf zijn, maar ik kan me vergissen. Daarbij: heb je nog steeds garantie op je huidige Pro? En wat moet je met wéér 2 jaar garantie als die nieuwe ook weer als een gek gaat blazen?

Daarbij: het instellen van een nieuwe PS4 neemt waarschijnlijk meer tijd in beslag, los van het downloaden. Als je tijd hebt om te gamen, kan je ongetwijfeld een uurtje missen om even te klussen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-09 18:30
bram1984 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 14:38:
[...]

Volgens mij was er laatst een dingetje dat je gewoon nog garantie hebt als de stickers eraf zijn, maar ik kan me vergissen. Daarbij: heb je nog steeds garantie op je huidige Pro? En wat moet je met wéér 2 jaar garantie als die nieuwe ook weer als een gek gaat blazen?

Daarbij: het instellen van een nieuwe PS4 neemt waarschijnlijk meer tijd in beslag, los van het downloaden. Als je tijd hebt om te gamen, kan je ongetwijfeld een uurtje missen om even te klussen. ;)
Het gaat toch helemaal niet om de tijd die je eraan kwijt bent? Ik heb een 1e generatie PS4 Pro, die met games als Horizon Zero Dawn en wel meer veeleisende games gewoon bijna opstijgt!

Ik heb me dan ook aangemeld en ga morgen met de PS4 langs bij de Game Mania om te laten testen.
De 49 euro die je bijbetaalt, kan je weer terughalen door de apart erbij geleverde extra controller weer te verkopen. Dan heb je dus voor bijna niks (max 5 á 10 euro verlies op de controller) een nieuwe PS4 Pro met 2 jaar garantie en een nieuwe controller. Lijkt me prima. Al dat gepruts met koel paste kan ook fout gaan en niet iedereen heeft daar zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:50

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik heb in ieder geval wel een nieuwe gereserveerd bij GM, vrijdag omruilen. Ik heb de huidige bij release gekocht en deze stijgt inderdaad af en toe op. De versie die ze nu leveren (72XX) schijnt een stuk stiller te zijn. Tel daarbij nieuwe garantie (ook handiger bij verkoop als de PS5 uitkomt) en een extra controller die ik weer kan verkopen, dan kost het me vrij weinig.

Ik heb ook gedacht om m'n huidige schoon te maken n.a.v. de eerdere post van @bram1984, maar dit vind ik gewoon makkelijker naast de genoemde voordelen. Dat overzetten van data valt wel mee, alles staat in de cloud en nieuwe de downloads zet ik gewoon 's nachts aan.

Maar goed, iedereen heeft zo zijn of haar eigen afwegingen denk ik zo.

Wat @Casual_T zegt dus :P

[ Voor 3% gewijzigd door SayWhatAgain! op 24-07-2019 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Casual_T schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 14:51:
[...]

Het gaat toch helemaal niet om de tijd die je eraan kwijt bent? Ik heb een 1e generatie PS4 Pro, die met games als Horizon Zero Dawn en wel meer veeleisende games gewoon bijna opstijgt!

Ik heb me dan ook aangemeld en ga morgen met de PS4 langs bij de Game Mania om te laten testen.
De 49 euro die je bijbetaalt, kan je weer terughalen door de apart erbij geleverde extra controller weer te verkopen. Dan heb je dus voor bijna niks (max 5 á 10 euro verlies op de controller) een nieuwe PS4 Pro met 2 jaar garantie en een nieuwe controller. Lijkt me prima. Al dat gepruts met koel paste kan ook fout gaan en niet iedereen heeft daar zin in.
Blijkbaar wel, want de persoon waarop ik reageer geeft aan dat hij er geen tijd voor heeft. ;)

Ik heb een day one Pro en die is stil. Maar ik heb recentelijk dus de koelpasta en thermal pads vervangen.

Prima actie, ik zeg alleen maar dat je geen enkele garantie hebt op een stille Pro. Ook de nieuwe revisies zijn gewoon voorzien van el-cheapo pasta en pads. Met een klein beetje pech heb je weer een luid model na een paar weken/maanden. Daarbij moet je dus al je games opnieuw downloaden/backuppen/overzetten (in mijn geval moet ik de 2TB schijf uit mijn huidige Pro halen, wat nog meer werk is). Persoonlijk knap ik dan liever mijn oude model op (wat ik dus ook heb gedaan) met de garantie dat die daarna stil is.

Ja, dat "gepruts" kan fout gaan. Net als dat een nieuwe unit na een paar weken ook defect kan raken om wat voor reden dan ook. Maar als ik het kan, kan iedereen het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual_T
bram1984 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:03:
[...]
Blijkbaar wel, want de persoon waarop ik reageer geeft aan dat hij er geen tijd voor heeft. ;)
Haha sorry, dat zag ik later ook ja :+
Ik heb een day one Pro en die is stil. Maar ik heb recentelijk dus de koelpasta en thermal pads vervangen.

Ja, dat "gepruts" kan fout gaan. Net als dat een nieuwe unit na een paar weken ook defect kan raken om wat voor reden dan ook. Maar als ik het kan, kan iedereen het.
Dat is idd wel een optie, maar ik kies dan toch voor de easy way en het te proberen. Ieder z'n ding natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 13:08
Net ook maar even een nieuwe Pro gereserveerd.

Heb een day one Pro staan die echt opstijgt. Kan alleen maar beter zijn.
Toevallig vorige maand 2 controllers omgeruild. Dus die nieuwe extra controller gaat direct op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 14:38:
[...]
Het werkje kost misschien maar een uur, maar het voorbereidingswerk een veelvoud ervan, want ik ben nogal bezeten met alles tot in de details op te zoeken om de schrik dat iets fout kan lopen te minimaliseren :).

En data overzetten van een PS4 is volgens mij gewoon peanuts: backup nemen en backup restoren. Je moet helemaal niets opnieuw instellen. Games downloaden moet ik ook al niet want die staan op een externe HDD :).

Trouwens, je kan ook beide combineren: omruilen en als die vooralsnog te luid is toch nog repasten. Zeker als dat zou kunnen zonder verval van garantie.

Hoedanook heb ik al gebeld maar moest ik morgen terugbellen omdat ze dan pas de units binnenkrijgen en toekennen. Beetje raar verhaal, want ze kunnen even goed een lijst aan leggen. Mijn Pro is overigens nog 4 maand in garantie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:11

Jaar geleden voor nix. Mijn oude Pro (V1) die een verbouwing had doorstaan gebracht en gratis een neiuwe gehad. Dus ook weer nieuwe garantie, nieuwer model en dergelijk. Ik zie het probleem niet

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Superkiwi
Mijn PS4 Pro zit met spanbanden aan mijn tv kastje vast en het tv kastje zit met industriele bouten aan de betonnen vloer vast. Zolang daar nog geen beweging in zit en mijn surround set het straalmotorgeluid nog overstemt heb ik nog geen behoefte aan een nieuwe.
Mochten er binnenkort berichten in de media verschijnen dat de aarde sneller is gaan draaien: nu weet u waarom :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:24
dvdkiwi schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 21:42:
Mijn PS4 Pro zit met spanbanden aan mijn tv kastje vast en het tv kastje zit met industriele bouten aan de betonnen vloer vast. Zolang daar nog geen beweging in zit
Je zou bijna zeggen dat je Bloodborne hebt geprobeerd en dat het niet echt jouw ding was :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
ik zat net ook even te gamen maar de OG PS4 had het moeilijk, en ik zat de hele tijd te hopen dat ie niet zou bezwijken onder de hitte. morgen maar even niet gebruiken denk ik :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mijn straaljager vliegt tenminste nog, op schiphol staat alle stil ;)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Vrijdag schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 22:01:
[...]

Je zou bijna zeggen dat je Bloodborne hebt geprobeerd en dat het niet echt jouw ding was :+
Paar keer opgestart maar wat een draak van een game zeg.

:+

Nu bezig met Heavy Rain. Hele toffe game, bijzondere verhalen en goed sfeertje, maar die QTE's.... gatverdamme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:24
dvdkiwi schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 23:18:
[...]

Paar keer opgestart maar wat een draak van een game zeg.

:+

Nu bezig met Heavy Rain. Hele toffe game, bijzondere verhalen en goed sfeertje, maar die QTE's.... gatverdamme.
:P

Grappig, ik ben ook net begonnen in Heavy Rain. Die had ik ook al op de PS3 maar nooit gespeeld en had Beyond Two Souls al wel een stukje gespeeld. Totdat ik me bedacht dat het misschien beter was om eerst Heavy Rain, daarna Beyond en tenslotte Detroit te spelen.

QET's zijn ook niet echt mijn ding. Wat ik zo jammer er aan vind, is dat je continu uit de beleving wordt gehaald omdat je op knoppen moet rammen. Omdat ik me de hele tijd aan het concentreren ben welke knop ik moet indrukken heb ik het gevoel dat ik gewoon heel veel mis omdat ik niet naar het volledige scherm kan kijken. Maar dat zal ook wel persoonlijk zijn.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
Iemand een idee of je de Playstation bij het inleveren bij Game Mania ook al naar fabrieksinstellingen moet hebben gezet?

Heb wel al een back up van de saves, voor zover nodig (meerdere accounts, dus niet alles kon in de cloud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 15:15
Neen dat doen zij erna, een ps4 binnen brengen die al gereset is kost hun alleen meer tijd om te testen want ze steken er een game in om te zien of de disc drive werkt etc dus als jij hem reset moeten zij hem weer eerst instellen voor je er iets mee kan aanvangen.

Dat is toch de uitleg die ik ooit heb gehad, nuja half van de GM winkels volgen niet eens hun eigen beleid of regels dus your mileage may vary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Vrijdag schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 23:53:
[...]Wat ik zo jammer er aan vind, is dat je continu uit de beleving wordt gehaald
(...)
het gevoel dat ik gewoon heel veel mis omdat ik niet naar het volledige scherm kan kijken.
Precies dat dus. Maar verder echt een prima game tot nu toe, benieuwd hoe dit verhaal zich ontvouwt (pun intended).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 01:05:
[...]

Precies dat dus. Maar verder echt een prima game tot nu toe, benieuwd hoe dit verhaal zich ontvouwt (pun intended).
En @Vrijdag

Je weet inmiddels toch wel uit het hoofd waar de knopjes zitten?

@Twixie Welnee. Juiste filmpje erbij en zorgen dat je de juiste spullen hebt en je bent good to go.

[ Voor 14% gewijzigd door bram1984 op 25-07-2019 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 12:33
EA Access is live *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
Vrijdag schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 23:53:
[...]

:P

Grappig, ik ben ook net begonnen in Heavy Rain. Die had ik ook al op de PS3 maar nooit gespeeld en had Beyond Two Souls al wel een stukje gespeeld. Totdat ik me bedacht dat het misschien beter was om eerst Heavy Rain, daarna Beyond en tenslotte Detroit te spelen.

QET's zijn ook niet echt mijn ding. Wat ik zo jammer er aan vind, is dat je continu uit de beleving wordt gehaald omdat je op knoppen moet rammen. Omdat ik me de hele tijd aan het concentreren ben welke knop ik moet indrukken heb ik het gevoel dat ik gewoon heel veel mis omdat ik niet naar het volledige scherm kan kijken. Maar dat zal ook wel persoonlijk zijn.
Vind ik ook zo vervelend. Het is ook niet zozeer een kwestie van uit je hoofd de knopjes weten, want dat zit logischerwijs ook wel goed bij de meeste mensen, maar meer een kwestie van tijdsdruk die ervoor zorgt dat ik in ieder geval dan min of meer ga twijfelen en dat ik te snel ga drukken op een knop. Laat dat dan net de verkeerde knop zijn :p. Vanuit het oogpunt van gameplay vind ik qte's toch ook wel erg ongeïnspireerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Casual_T schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 23:54:
Iemand een idee of je de Playstation bij het inleveren bij Game Mania ook al naar fabrieksinstellingen moet hebben gezet?
Heb ik gisteren gevraagd en is zoals @Katmi zegt. Ook wel logisch eigenlijk. Bij vorige acties stond er online ook uitleg hoe je het allemaal moest doen. Nu zijn ze daar zeer beknopt in blijkbaar. Ik lees nu trouwens dat ze schrijven dat je vanaf gisteren je oude console alkon binnenbrengen. Beetje raar dat ze mij dan vandaag laten terugbellen. Vrezen ze een heel kleine voorraad of zo...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meister Sachs schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 07:55:
[...]

Vind ik ook zo vervelend. Het is ook niet zozeer een kwestie van uit je hoofd de knopjes weten, want dat zit logischerwijs ook wel goed bij de meeste mensen, maar meer een kwestie van tijdsdruk die ervoor zorgt dat ik in ieder geval dan min of meer ga twijfelen en dat ik te snel ga drukken op een knop. Laat dat dan net de verkeerde knop zijn :p. Vanuit het oogpunt van gameplay vind ik qte's toch ook wel erg ongeïnspireerd.
Daar heb ik zelf geen last van gehad, maar die tijdsdruk hoort er natuurlijk een beetje bij. Dat twijfelen is juist de bedoeling.

QTE's werken juist in dit soort spellen het beste. Het draait dan ook niet om de gameplay an sich, maar inderdaad om keuzes maken en meegesleept worden in het verhaal.

Maar ja, je moet er wel een beetje van houden. Het stelt gameplay-technisch totaal niks voor, maar daar kan ik mezelf altijd wel snel overheen zetten bij dit soort games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PlayStation Plus-leden kunnen van 9 tot 13 augustus aan de slag met een bèta voor de mmo Black Desert Online.

Alleen mensen die zich van te voren inschrijven via de website krijgen toegang tot de bèta. Na de bèta wordt de data van spelers wel gereset. Mensen die mee hebben gedaan aan de bèta ontvangen wanneer de game lanceert wel een Sky Hawk-huisdier.

Hier inschrijven:

https://www.console.playb...pr&utm_medium=pr#register

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odieus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:05

Odieus

Onuitstaanbaar

Waarom zou je EA access nemen? Ik zie alleen maar een mager aanbod van games van vorig jaar en ouder. Of zie ik iets over het hoofd? Kan je bijv. ook Fifa 20 bij launch spelen? Dat laatste wordt mij namelijk niet duidelijk op de website.

PSN: LinQ-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 07:57
[...]

Ik ga zelf liever opnieuw wat zut download dan zelf 'kloten' met de ps4 uit elkaar halen en mogelijk de garantie riskeren. Ik ben helemaal tevreden over mijn huidige pro, maar mocht er volgend jaar nog zo'n actie komen dan is de extra garantie me het wel waard denk ik (afhankelijk of de revisie die dan uit is bepaalde berperking of uiterlijk changes hebben........de laatse revisie ps3 met die schuifklep vond en vind ik niets en zou ik niet overwegen als verwvanging van mijn non shine ps3 slim)

oftewel, genoeg scenarios waar dit een prima actie is, als je het echter wel leuk vind om zelf te tweaken, dan is dat natuurlijk ook helemaal prima.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister Sachs
bram1984 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 09:09:
[...]

Daar heb ik zelf geen last van gehad, maar die tijdsdruk hoort er natuurlijk een beetje bij. Dat twijfelen is juist de bedoeling.

QTE's werken juist in dit soort spellen het beste. Het draait dan ook niet om de gameplay an sich, maar inderdaad om keuzes maken en meegesleept worden in het verhaal.

Maar ja, je moet er wel een beetje van houden. Het stelt gameplay-technisch totaal niks voor, maar daar kan ik mezelf altijd wel snel overheen zetten bij dit soort games.
Ik snap ook wel dat het een onderdeel is van qte's, het zijn niet voor niets quick time events. Een qte zonder gevolg zou tamelijk zinloos zijn, dunkt me. Ik vind echter dit soort reactiesnelheidsspelletjes niets aan. Voor het maken van keuzes of om meegesleept worden in een verhaal ook niet nodig. Ik kan me nog enigszins vinden in het idee dat een qte ervoor zorgt dat je, i.p.v. achterover leunen en nadenken om een keuze, gedwongen wordt relatief snel een keuze te maken. In het "echte" leven moet je immers soms ook snel keuzes maken. Puur een persoonlijke aangelegenheid, hoor. Kijk maar eens naar een "klassieke" visual novel als 428 Shibuya Scramble. Genoeg keuzes, enorm meeslepend verhaal, maar geen enkele qte te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:21
Ik kan bevestigen dat je met het omruilen best een luider model kan terug krijgen. Ik heb bij de vorige GM actie mijn oude pro (1 jaar oid) omgeruild voor het nieuwere ‘stillere model’ (voor 0,05€... ik had een tasje nodig :9 ) en die produceert toch echt meer lawaai als mijn eerste pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 09:36:
[...]

Ik ga zelf liever opnieuw wat zut download dan zelf 'kloten' met de ps4 uit elkaar halen en mogelijk de garantie riskeren. Ik ben helemaal tevreden over mijn huidige pro, maar mocht er volgend jaar nog zo'n actie komen dan is de extra garantie me het wel waard denk ik (afhankelijk of de revisie die dan uit is bepaalde berperking of uiterlijk changes hebben........de laatse revisie ps3 met die schuifklep vond en vind ik niets en zou ik niet overwegen als verwvanging van mijn non shine ps3 slim)

oftewel, genoeg scenarios waar dit een prima actie is, als je het echter wel leuk vind om zelf te tweaken, dan is dat natuurlijk ook helemaal prima.
Ja bij mij is het wat gecompliceerder. Ik moet de 2TB schijf uit mijn huidige Pro halen en dan weer die oude 1TB erin zetten/initialiseren. Dan bij die nieuwe weer de schijf eruit halen en dan weer de 2TB erin zetten/initialiseren en alles weer restoren/downloaden. Ik heb sowieso een day 1 Pro, dus garantie zat er al niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Laatst online: 23:16
R0y. schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 09:56:
Ik kan bevestigen dat je met het omruilen best een luider model kan terug krijgen. Ik heb bij de vorige GM actie mijn oude pro (1 jaar oid) omgeruild voor het nieuwere ‘stillere model’ (voor 0,05€... ik had een tasje nodig :9 ) en die produceert toch echt meer lawaai als mijn eerste pro.
Dit dus. Ik heb nu een CUH-7216B die redelijk stil is van een jaar oud.
Het lijkt aantrekkelijk om de actie te gebruiken om een hele nieuwe te krijgen met weer twee jaar garantie maar je kan er dus ook op achteruit gaan.
Maar even rustig nadenken nog of ik dit risico wel wil lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
bram1984 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 09:58:
[...]

Ja bij mij is het wat gecompliceerder. Ik moet de 2TB schijf uit mijn huidige Pro halen en dan weer die oude 1TB erin zetten/initialiseren. Dan bij die nieuwe weer de schijf eruit halen en dan weer de 2TB erin zetten/initialiseren en alles weer restoren/downloaden. Ik heb sowieso een day 1 Pro, dus garantie zat er al niet meer op.
Heh same here, maar schijf overzetten vind ik dan niet zo'n probleem, gezien dat gewoon een standaard functie is. Ik heb dat dus ook gedaan bij het upgraden van gewone ps4 naar ps4 pro.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meister Sachs schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 09:43:
[...]

Ik snap ook wel dat het een onderdeel is van qte's, het zijn niet voor niets quick time events. Een qte zonder gevolg zou tamelijk zinloos zijn, dunkt me. Ik vind echter dit soort reactiesnelheidsspelletjes niets aan. Voor het maken van keuzes of om meegesleept worden in een verhaal ook niet nodig. Ik kan me nog enigszins vinden in het idee dat een qte ervoor zorgt dat je, i.p.v. achterover leunen en nadenken om een keuze, gedwongen wordt relatief snel een keuze te maken. In het "echte" leven moet je immers soms ook snel keuzes maken. Puur een persoonlijke aangelegenheid, hoor. Kijk maar eens naar een "klassieke" visual novel als 428 Shibuya Scramble. Genoeg keuzes, enorm meeslepend verhaal, maar geen enkele qte te bekennen.
Dat kan natuurlijk. Je moet ervan houden.

Zo'n visual novel stijl hadden ze ook kunnen kiezen. Maar dat is niets meer dan een zinnetje uitkiezen zonder enige vorm van spanning vanwege de tijdsdruk. En ik weet niet hoe het met HR zit, maar Detroit kun je ook op een makkelijkste stand spelen zodat je een stuk meer tijd hebt om een keuze te maken.
R0y. schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 09:56:
Dat dus. Dan doe ik het liever meteen in één keer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Katmi schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 00:32:
Neen dat doen zij erna, een ps4 binnen brengen die al gereset is kost hun alleen meer tijd om te testen want ze steken er een game in om te zien of de disc drive werkt etc dus als jij hem reset moeten zij hem weer eerst instellen voor je er iets mee kan aanvangen.

Dat is toch de uitleg die ik ooit heb gehad, nuja half van de GM winkels volgen niet eens hun eigen beleid of regels dus your mileage may vary.
Hmmm, ik ga hem wel factory resetten denk ik. Geen zin in dat persoonlijke data ergens rond gaat slingeren. Ik stel hem na de reset wel zelf weer zover in dat je kan beginnen met gamen.

Als je hem niet reset zou ik sowieso je betaalmethode/gegevens verwijderen en je PS4 als primary deactiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:13
[...]

Ik vind het persoonlijk best bizar dat je een apparaat van 400 Euro aanschaft van een groot bedrijf, wat inmiddels al behoorlijk wat jaren mee speelt in de console wereld, miljoenen apparaten heeft geproduceerd, en dat het een kwestie van "hit or miss" is of je een stil exemplaar ontvangt.

Zelf klussen is voor ons Tweakers vaak nog wel te doen, maar het gros van de Playstation eigenaren zal dit toch niet aandurven of überhaupt willen. En daar koop je toch ook geen console voor, om hier achteraf nog mee te moeten gaan klooien? Dan moet je een PC kopen :P

Ik ben echt wel een Playstation fan, heb een OG PS4 die ik nooit maar dan ook nooit zal verkopen. Maar ik hoop toch echt dat ze dit bij de PS5 beter voor elkaar hebben.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denman schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 10:15:
[...]

Ik vind het persoonlijk best bizar dat je een apparaat van 400 Euro aanschaft van een groot bedrijf, wat inmiddels al behoorlijk wat jaren mee speelt in de console wereld, miljoenen apparaten heeft geproduceerd, en dat het een kwestie van "hit or miss" is of je een stil exemplaar ontvangt.

Zelf klussen is voor ons Tweakers vaak nog wel te doen, maar het gros van de Playstation eigenaren zal dit toch niet aandurven of überhaupt willen. En daar koop je toch ook geen console voor, om hier achteraf nog mee te moeten gaan klooien? Dan moet je een PC kopen :P

Ik ben echt wel een Playstation fan, heb een OG PS4 die ik nooit maar dan ook nooit zal verkopen. Maar ik hoop toch echt dat ze dit bij de PS5 beter voor elkaar hebben.
Helemaal mee eens, maar het is vooral bizar wat je aantreft in het ding als je deze open maakt.

https://imgur.com/a/420nWq8

Let vooral even op de afdrukken van de thermal pads op de geheugen chips. Echt prutswerk van de bovenste plank.

Ik ben er ook redelijk van overtuigd dat echt stille Pro's niet bestaan. Ze hebben allemaal dit soort thermal pads en matige koelpasta. Wellicht dat ze op het begin stil lijken, maar vroeg of laat gaan ze blazen.

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eM9VEOt.jpg

Na:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4YvmlAB.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
bram1984 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 09:09:
[...]
Ik had het niet over de verhaalkeuze QTE's (die vind ik juist heel tof gedaan) maar over die tijdens bijvoorbeeld een achtervolging of gevecht. Ik zit dan zo geconcentreerd naar het scherm te kijken, wachtend op de knopjes en waar ze verschijnen dat ik eigenlijk helemaal niet zie wat er op het scherm gebeurt. Daardoor mis ik soms stukken, ik denk dat @Vrijdag dat ook bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:53
Wat is de definitie van een echt stille Pro dan?

Ik heb die van mij nu 2x gehoord na lang Spiderman te hebben gespeeld, verder hoor ik het ding nooit. Dat hij zo hard blaast dat ik het geluid harder moet zetten is absoluut nog nooit gebeurt.

Kortom, ik heb geen klagen. Ik heb overigens een CUH-7216B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 19:32

Lapras

Ice beam

Ik heb in ieder geval geen stille Pro. Bij de meeste spellen stijgt die op. Het werd zo erg, dat ik hem forceerde in 1080p en zonder HDR weer te geven bij bijvoorbeeld RDR. Dus ik ga kijken of ik hem morgen kan inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B-Real schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 10:56:
Wat is de definitie van een echt stille Pro dan?

Ik heb die van mij nu 2x gehoord na lang Spiderman te hebben gespeeld, verder hoor ik het ding nooit. Dat hij zo hard blaast dat ik het geluid harder moet zetten is absoluut nog nooit gebeurt.

Kortom, ik heb geen klagen. Ik heb overigens een CUH-7216B.
Je behoort op zich altijd wel de fan te horen (een compleet stil exemplaar is ook geen goed teken), maar die van mij werd wel echt wild op sommige momenten.

Ik weet dat de map van Days Gone altijd wel een zware beproeving was. Toevallig gisteravond getest. Je hoort de fan wel meteen omhoog kicken, maar echt blazen doet 'ie niet meer. En zodra je weer verder speelt, gaat het volume weer omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
bram1984 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 11:09:
[...]
En zodra je weer verder speelt, gaat het volume weer omlaag.
Dat ervaar ik hier ook over het algemeen, het menu van GoW is daar een goed voorbeeld van.
Bij geen enkel spel gehad dat ie echt constant als een jekko aan het blazen is, zelfs niet met deze hitte.
Toch zal ik 'm binnenkort eens open halen, kijken wat voor stof dat ding in de loop der jaren verzameld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Wat ook niet helpt zijn devs die in de menu's geen FPS cap inbouwen. Ding draait 50.000 toeren in een menu en zodra je een game induikt gaat ie weer normaal lopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Laatst online: 22:12
Zou me verbazen als je met betere koelpasta het geluidsprobleem helemaal krijgt opgelost. Het probleem van de meeste luide Pro's is dat ze een Delta fan hebben. Die is slecht ontworpen waardoor de geluidstoon extreem k*t is en voor irritatie zorgt. (Heeft denk ik met vorm van de fanblades te maken).
Met betere koelpasta gaat je fan minder hard blazen, maar die toon gaat altijd aanwezig blijven in zekere mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Laatst online: 18-09 21:13
Heb je bij inruil bij GM ook de garantie dat je een nieuw exemplaar met een bepaalde revisie/fan terug krijgt of weet je dat niet (of is dat te herleiden uit het serienummer ergens?).

Dat je de "laatste" productieversie krijgt kan ik me voorstellen, maar weet je dan ook automatisch wat er exact aan hardware/fan in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anton.net schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 11:42:
Zou me verbazen als je met betere koelpasta het geluidsprobleem helemaal krijgt opgelost. Het probleem van de meeste luide Pro's is dat ze een Delta fan hebben. Die is slecht ontworpen waardoor de geluidstoon extreem k*t is en voor irritatie zorgt. (Heeft denk ik met vorm van de fanblades te maken).
Met betere koelpasta gaat je fan minder hard blazen, maar die toon gaat altijd aanwezig blijven in zekere mate
Ik heb een day 1 Pro en dus vermoedelijk een delta fan, maar ik heb me nooit gestoord aan de toon zelf. Wel aan het keiharde geblaas in met name first party games. Daar heb ik nu geen last meer van.

Wel overwogen om ook een nidec fan erin te zetten meteen, maar dat was meteen weer € 30,- extra, dus die heb ik overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 19:32

Lapras

Ice beam

Tarz schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 12:08:
Heb je bij inruil bij GM ook de garantie dat je een nieuw exemplaar met een bepaalde revisie/fan terug krijgt of weet je dat niet (of is dat te herleiden uit het serienummer ergens?).

Dat je de "laatste" productieversie krijgt kan ik me voorstellen, maar weet je dan ook automatisch wat er exact aan hardware/fan in zit?
Ik belde ze eerder op. Blijkbaar krijg je er een uit de 72xx serie die stil zou moeten zijn en ook met de RDR bundel verscheen. Daarnaast vernieuw je je algemene garantie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 17:05
Vanmorgen gebeld met de GM, was toch wel interessant voor mij om mijn huidige PS4 die toch al wel een flink aantal jaar staat te spinnen, om te ruilen voor een pro voor 169 :D. Moet RDR nog spelen, dus dan maar meteen in 4K :D. Heb nu ongeveer een half jaar een 4K tv, dus kon deze actie niet voorbij laten gaan.

Ze zijn wel redelijk streng m.b.t. de controllers, dat deze, zelfs het knuppeltje, geen beschadigingen heeft. Mochten ze deze niet aanvaarden dan moet ik de controller die bij de pro zit bij mijn oude PS4 inleveren. Ahja,alsnog een superaanbieding :).

Vanavond mijn PS4 maar is afstoffen en gereed maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap echt het verdienmodel van de GM niet. Aan wie gaan ze die oude Pros dan slijten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 13:35:
Ik snap echt het verdienmodel van de GM niet. Aan wie gaan ze die oude Pros dan slijten ?
Volgend jaar doen ze weer zo'n actie en dan laten ze alles reviseren en doen ze net alsof je een nieuwe pro krijgt. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maukie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 20:50
Op de site van Gamemania staat nu het volgende:

Vanwege het enorme succes van de inruilactie is de hele voorraad PlayStation 4 Pro helaas reeds uitverkocht! Het is op dit moment ook niet meer mogelijk een reservering te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idem hier. Hebben we hier bij de vorige actie al uitgebreid over gehad maar er was geen duidelijk antwoord. In elk geval vermoeden we dat hun marges bij een 2dehands groter zijn dan bij een nieuwe. Vermoedelijk zitten ze met een vaste marge bij die acties van Sony, terwijl bij 2dh de marge = vraagprijs - inkoopprijs.
Al kan je je dan afvragen waarom ze dan zelf die nieuwe niet 'inkopen' om er dan later te verkopen tegen volle pot. Maar wellicht gaat dat wel ergens tegen de contractvoorwaarden die ze met Sony hebben.

Anyway... blijkbaar loopt het heel snel, want toen ik vanmorgen belde, bleek ik al het laatste exemplaar vast te hebben. Actie begint officieel morgen maar dan gaan ze al nergens te vinden zijn, lijkt het.
EDIT: @Maukie bevestigt het dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:53
Vroeg ik mij ook al af. Ze hebben vaker dit soort acties, ook met controllers e.d.

Nieuwe consoles/controllers kunnen ze vast met een stukje korting inkopen, misschien doet Sony er nog iets bij. Daarnaast zullen ze de ingeleverde consoles/controllers voor een stevige prijs weer te koop zetten.

Dus het verlies op een nieuwe console is denk ik beperkt en wordt gecompenseerd door de tweedehands te verkopen console. Dat begrijp ik allemaal wel.

Alleen, is er dan zoveel animo voor die tweedehands rommel dat ze het allemaal ook weer kwijt raken? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
B-Real schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 13:42:
[...]

Alleen, is er dan zoveel animo voor die tweedehands rommel dat ze het allemaal ook weer kwijt raken? :?
Dit dus! Die tweedehands rommel is ook nog eens te duur geprijsd, dus ik zie enorme kelders met oude Pros voor me en een failliete GM over niet al te lange tijd ... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
Maukie schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 13:40:
Op de site van Gamemania staat nu het volgende:

Vanwege het enorme succes van de inruilactie is de hele voorraad PlayStation 4 Pro helaas reeds uitverkocht! Het is op dit moment ook niet meer mogelijk een reservering te plaatsen
Mooi balen, wilde m net bestellen

Bij mediamarkt krijg je ook een gratis controller, maar dan wel voor 398. Opzich ook wel goede aanbieding lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:11
-SaveMe- schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 13:44:
[...]

Dit dus! Die tweedehands rommel is ook nog eens te duur geprijsd, dus ik zie enorme kelders met oude Pros voor me en een failliete GM over niet al te lange tijd ... :|
Ze doen dit al een tijdje dus ik vermoed dat ze ze echt wel kwijt raken hoor... Niet aan mensen zoals wij die op forums zitten en precies weten wat het spul waard is, maar waarschijnlijk aan ouders die zo'n ding voor hun kind willen halen maar hem toch wel wat duur vinden (oh maar het kan ook 50/100 euro goedkoper hoor! dan heb ik hier nog een used console voor u!)
Als je op hun site kijkt is er momenteel niet eens een Pro verkrijgbaar, maar de gebruikte gaan inderdaad voor prijzen waar geen tweaker hem voor zal halen denk ik: https://www.gamemania.nl/...erkrijgbaar&sort_type=asc

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual_T
SayWhatAgain! schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 10:05:
[...]

Hmmm, ik ga hem wel factory resetten denk ik. Geen zin in dat persoonlijke data ergens rond gaat slingeren. Ik stel hem na de reset wel zelf weer zover in dat je kan beginnen met gamen.

Als je hem niet reset zou ik sowieso je betaalmethode/gegevens verwijderen en je PS4 als primary deactiveren.
Dit heb ik ook gedaan en vanmiddag ingeleverd, werkte prima! Kan als het goed is morgen of anders zaterdag de nieuwe ophalen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:35

Mauz1978

Console War Veteran

-SaveMe- schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 13:44:
[...]

Ik heb in de GM gevraagd waar ze het van moeten hebben, maar ze hebben een dealtje met Sony en krijgen uiteindelijk veel meer marge op 2e hands pro’s dan nieuwe versies.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bijna bang dat mijn PS4 Pro het gaat begeven met dit hitterecord. In mijn gameroom is het 32,2 graden celsius. Gelukkig hebben mijn zonnepanelen wel baat bij al die zonneschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 18:06:
Ik ben bijna bang dat mijn PS4 Pro het gaat begeven met dit hitterecord. In mijn gameroom is het 32,2 graden celsius. Gelukkig hebben mijn zonnepanelen wel baat bij al die zonneschijn.
Ach jochie toch.. :(:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zelfs dat klopt niet, die doen het minder goed bij dit soort extreme hitte! :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

In mijn gameroom is het 32,2 graden celsius.
Je bedoelt gewoon je woonkamer Dennis, we hebben allemaal de foto's gezien van je ;)

In mijn Gameroom, ook gewoon mijn woonkamer, is het zelfs nog warmer dus even doorbijten :P

[ Voor 16% gewijzigd door Phase op 25-07-2019 19:13 ]

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Phase schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 19:11:
[...]

Je bedoelt gewoon je woonkamer Dennis, we hebben allemaal de foto's gezien van je ;)

In mijn Gameroom, ook gewoon mijn woonkamer, is het zelfs nog warmer dus even doorbijten :P
In mijn gameroom, wat gewoon mijn gameroom is :P, was het 35 graden na een uurtje spelen en de fan van de projector begon zo mega snel en luid te draaien dat ik bang was dat ie de geest zou gaan geven, zeker omdat ik al bijna 2500 uur op deze lamp heb zitten.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SayWhatAgain! schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 10:05:
[...]
Hmmm, ik ga hem wel factory resetten denk ik. Geen zin in dat persoonlijke data ergens rond gaat slingeren. Ik stel hem na de reset wel zelf weer zover in dat je kan beginnen met gamen
Gewoon erbij blijven als ze hem Factory resetten. Ze gaan hopelijk zelf ook wel weten wat ze moeten doen. Hebben er zo al genoeg ingenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Twixie schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 23:40:
[...]

Gewoon erbij blijven als ze hem Factory resetten. Ze gaan hopelijk zelf ook wel weten wat ze moeten doen. Hebben er zo al genoeg ingenomen.
Nou, dat proces duurt enkele uren :P Heb het gewoon zelf gedaan en de PS4 weer speelklaar gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SayWhatAgain! schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:12:
[...]

Nou, dat proces duurt enkele uren :P Heb het gewoon zelf gedaan en de PS4 weer speelklaar gemaakt.
Allleen een Full Reinit. Je kan ook Quick doen, dacht ik.
Sowieso wel al je accounts deactiveren zodat dat toestel geen Primary meer is. Was ik even vergeten en vanmorgen dus nog snel terug aangesloten voordat ik hem ga binnendoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Twixie schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:14:
[...]

Allleen een Full Reinit. Je kan ook Quick doen, dacht ik.
Sowieso wel al je accounts deactiveren zodat dat toestel geen Primary meer is. Was ik even vergeten en vanmorgen dus nog snel terug aangesloten voordat ik hem ga binnendoen.
Klopt, maar ik ben van de grondige aanpak :*) Deactiveren had ik gedaan ja, maar goede tip voor andere gebruikers. Kan ook wel remote via je PS account dacht ik.

Edit op onderstaande: lijkt te kloppen ja. Onhandig, maar zal wel om de een of andere reden (fraude?) zo gedaan zijn. https://support.playstati...rimary-PS4?language=en_US

[ Voor 18% gewijzigd door SayWhatAgain! op 26-07-2019 09:29 . Reden: Link naar wat @Twixie zegt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SayWhatAgain! schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:17:
[...]

Klopt, maar ik ben van de grondige aanpak :*) Deactiveren had ik gedaan ja, maar goede tip voor andere gebruikers. Kan ook wel remote via je PS account dacht ik.
Van wat ik me van vroeger herinner, kun je daar enkel AL je devices deactiveren en kan je dat maar 1x om de 6 maand. Dus het is echt wel enkel in noodgevallen. Vrij idioot eigenlijk. Ik herinner me van een jaar of 4 geleden toen mijn gewone PS4 defect was en tot 2x toe moet omgeruild worden, dat ik hier miserie mee had. Toestel dat ik terugkreeg had blijkbaar andere interne hardware waardoor het dus als een ander toestel gezien werd, en ik het niet kon activeren. Heb Support moeten bellen en daar deden ze alsof ik geluk had en ze me een speciale gunst verleenden, terwijl dit dus gewoon een garantie-omruil was |:( .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-07 12:31
-edit-
Gezien dit een beta betreft en men niet over de beta content mag spreken heb ik helaas deze post moeten deleten 8)

[ Voor 92% gewijzigd door ThaBEN op 26-07-2019 13:36 ]

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik heb net mijn nieuwe ps pro opgehaald. In mijn vorige pro had ik een ssd met de laatste firmware. Deze heb ik gelijk in mijn nieuwe pro gestopt. Nu ik de playstation opstart krijg ik direct weer de melding: 'kan niet opstarten installeer firmware vanaf 6.20'. Iemand enig idee waarom mijn ssd weer opnieuw geïnstalleerd moet worden?

Had gehoopt dat het direct zou werken en ik niet weer alle games hoef te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Djiee schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 12:53:
Had gehoopt dat het direct zou werken en ik niet weer alle games hoef te installeren.
Je had een backup moeten nemen. De interne disk van een PS4 is geencrypteerd waardoor je die niet zomaar in een ander toestel kunt steken. Tenzij je je GM winkel nog kunt overhalen om ginder even je SSD erin te stoppen en een backup te maken, zul je je SSD content kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

PS4 7.0 Beta: nog 18x te gebruiken GDD7-8KNM-4TG2

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online
Twixie schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 12:58:
[...]

Je had een backup moeten nemen. De interne disk van een PS4 is geencrypteerd waardoor je die niet zomaar in een ander toestel kunt steken. Tenzij je je GM winkel nog kunt overhalen om ginder even je SSD erin te stoppen en een backup te maken, zul je je SSD content kwijt zijn.
Aah dat verklaard, weer wat geleerd. Nouja het is geen ramp, save data heb ik in de cloud gaat alleen puur om het installeren van games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SayWhatAgain! schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:17:
[...]
Na het testen van mijn toestel heeft de verkoper dus zelf ook direct de (snelle) factory reset gedaan terwijl ik er bij stond. Ik merkte nu dat de melding dan ook zegt dat het toestel gedeactiveerd wordt, dus wellicht was het niet nodig om op alle accounts de deactivatie manueel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Djiee schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 13:01:
[...]

Aah dat verklaard, weer wat geleerd. Nouja het is geen ramp, save data heb ik in de cloud gaat alleen puur om het installeren van games.
Gezien zowel het backuppen als restoren behoorlijk lang duurt (ok om het exact te zeggen, hier meerdere malen mensen horen spreken over uren kwijt zijn uiteindelijk dus niet zelf getest) heb ik er bewust voor gekozen om het niet te doen. Schoon beginnnen en daarna de games downloaden die ik zeker weten wilde spelen en daarana 'as needed',

Afhankelijke van je internet snelheid en mogelijke datalimieten kan een backup maken uiteraard wel zin hebben, maar ik heb er verder nooit spijt van gehad, helemaal omdat als je je ps4 een nacht je laat stampen je al een behoorlijk aantal games kan terughalen zelfs met lage dl snelheid.

Maar je gaf al aan het toch al geen groot probleem te vinden :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
whyz schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 12:59:
PS4 7.0 Beta: nog 18x te gebruiken GDD7-8KNM-4TG2
Leuk, keertje proberen, ingewisseld.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiee
  • Niet online
Sagat schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 13:06:
[...]

Gezien zowel het backuppen als restoren behoorlijk lang duurt (ok om het exact te zeggen, hier meerdere malen mensen horen spreken over uren kwijt zijn uiteindelijk dus niet zelf getest) heb ik er bewust voor gekozen om het niet te doen. Schoon beginnnen en daarna de games downloaden die ik zeker weten wilde spelen en daarana 'as needed',

Afhankelijke van je internet snelheid en mogelijke datalimieten kan een backup maken uiteraard wel zin hebben, maar ik heb er verder nooit spijt van gehad, helemaal omdat als je je ps4 een nacht je laat stampen je al een behoorlijk aantal games kan terughalen zelfs met lage dl snelheid.

Maar je gaf al aan het toch al geen groot probleem te vinden :+
Ga ik nu ook maar doen, installeer nu even 1 a 2 games en de rest op een ander moment. Ik had de ssd net een week en dus net pas alles geïnstalleerd.. Had gehoopt dat het zo simpel zou zijn als ik voor ogen had, toch maar weer wat geduld opbrengen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 13:06:
[...]
Gezien zowel het backuppen als restoren behoorlijk lang duurt (ok om het exact te zeggen, hier meerdere malen mensen horen spreken over uren kwijt zijn uiteindelijk dus niet zelf getest) heb ik er bewust voor gekozen om het niet te doen.
Mja, who cares dat het lang duurt, desnoods 's nachts laten lopen :). Bij mij stond er ongeveer 80GB op en dat duurde een half uur. Een volle 1TB schijf kan dus inderdaad wel een uur of 5 duren (en dan wellicht nog eens zolang voor de Restore). Mijn games staan echter bijna allemaal op een externe disk en die kun je wel meenemen naar je nieuwe console.

[ Voor 3% gewijzigd door Twixie op 26-07-2019 13:27 ]

Pagina: 1 ... 116 ... 180 Laatste

Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.