De vaste periode van de maand, een paar dagen dat ze niks kunnen hebben en alles wat je doet of zegt fout is.Origins schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 18:38:
Ah! het maandelijks gezeur is weer begonnen.
Nou, dat komt goed uit. Ik wilde dat racespelletje misschien nog wel aanschaffen. De demo vond ik best leuk namelijk.
PES interesseert me niet, maar sportspellen vind ik in het algemeen vrijwel altijd niet boeiend. Behalve THPS2, maar da's niet echt een "sport"spel.
PES interesseert me niet, maar sportspellen vind ik in het algemeen vrijwel altijd niet boeiend. Behalve THPS2, maar da's niet echt een "sport"spel.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Misschien wel te ondankbaar omdat ze me allebei niks doen (PES al een keer opgepikt voor 10 euro in de store en Horizon ziet er niet heel leuk uit). PES is ook al grotendeels gratis te spelen met de lite versie. Heel logisch dat Konami hem gewoon in de plus gooit daar iets van hoor.Jorgen schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 18:23:
[...]
Dit klinkt nogal sarcastisch/ondankbaar, als ik eerlijk ben.
PES2019 is gewoon een AAA-titel van dit jaar. Lijkt me dat veel mensen daar blij mee zullen zijn.
Ik denk dat de meeste footie-fans maar 1 titel kopen en al jaren is Fifa het populairst. Maar als je hem vervolgens gratis kunt spelen, wil je vast wel even wisselen. Beide games zijn tenslotte alweer even uit, dus de verveling zal wel toeslaan. Ik vind het een prima Plus game, al hoef ik hem zelf ook niet. Dat probleem heb ik ook als ik een game al gekocht heb, dus voor mij maakt het weinig uit, maar voor vele anderen si het gewoon fijn om wat extra games te krijgen. Zeker voor de kids in de zomer!
Fifa is het populairst. Maar PES is qua gameplay koning.Martinspire schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 19:19:
Ik denk dat de meeste footie-fans maar 1 titel kopen en al jaren is Fifa het populairst. Maar als je hem vervolgens gratis kunt spelen, wil je vast wel even wisselen. Beide games zijn tenslotte alweer even uit, dus de verveling zal wel toeslaan. Ik vind het een prima Plus game, al hoef ik hem zelf ook niet. Dat probleem heb ik ook als ik een game al gekocht heb, dus voor mij maakt het weinig uit, maar voor vele anderen si het gewoon fijn om wat extra games te krijgen. Zeker voor de kids in de zomer!
Vind het sowieso niet zo slim dat Sony een voetbal game weggeeft. In de VS is voetbal nota bene sport nummer 4 ofzo.
Een sport game is echt zo een love it or hate it ding. Ik ga toch ook geen Madden spelen, als ik nog nooit een American Football wedstrijd heb gekeken.
Ach ja, mensen die wel van voetbal houden. Kan ik PES zeker aanraden. Heb hem sinds day 1. En speel het nog steeds dagelijks.
Iemand de DLC van Odyssey gespeeld? Is die de moeite waard? En hoe lang ben je er mee bezig? Ben wel in voor nog wat meer gefocusde Odyssey content, maar geen zin meer om nog eens 50 uur in de game te steken.
Vraag is dus starten met Metro Exodus of Atlantis DLC voor Odyssey ....
Vraag is dus starten met Metro Exodus of Atlantis DLC voor Odyssey ....

GamiQ, de game notes app met game maps!
Bij die Atlantis dingen zit een heel groot gebied bij. Kijk maar wat lets plays, dan zie je dat wel. Ik vind een goede graadmeter altijd wel om te kijken hoe lang anderen erover doet (letsplay vinden en kijken hoeveel delen en hoe lang. Even optellen en je weet het). Ik vond er aardig wat bij zitten maar qua main content zit die game al barstens vol-SaveMe- schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 19:53:
Iemand de DLC van Odyssey gespeeld? Is die de moeite waard? En hoe lang ben je er mee bezig? Ben wel in voor nog wat meer gefocusde Odyssey content, maar geen zin meer om nog eens 50 uur in de game te steken.
Vraag is dus starten met Metro Exodus of Atlantis DLC voor Odyssey ....![]()
99
Daarom, vraag me afi ik nogzin heb in meer... korte gefocuste content ja, hekeboel filler, nee... twijfel dus...Martinspire schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 20:58:
[...]
Bij die Atlantis dingen zit een heel groot gebied bij. Kijk maar wat lets plays, dan zie je dat wel. Ik vind een goede graadmeter altijd wel om te kijken hoe lang anderen erover doet (letsplay vinden en kijken hoeveel delen en hoe lang. Even optellen en je weet het). Ik vond er aardig wat bij zitten maar qua main content zit die game al barstens vol
Volgens mij was het meeste deel gewoon nieuwe locaties (ala militaire basis) en cutscenes. Ik heb hem overigens niet meer verder gespeeld, maar was best prima (wel een beetje zweverig thema, maar op zich prima). Verder ook wat meer moeilijkheid, gezien worden, wordt harder afgestraft.-SaveMe- schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 21:02:
99
[...]
Daarom, vraag me afi ik nogzin heb in meer... korte gefocuste content ja, hekeboel filler, nee... twijfel dus...
Heb je de game net uit, dan zou ik wel iets anders doen (voor de afwisseling). Maar pick je hem weer naar een tijdje op dan zou ik hem zeker wel doen. Gameplay blijft goed
[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 26-06-2019 21:06 ]
@Martinspire Atlantis lijkt me me nog wel leuk, maar de first blade lijkt me weinig toevoegen...
Ik denk dat ik maar over ga naar nieuwe game. 132u is ook wel weer zat...
Haha, ik zit ook over de 100 uur voor de main + eerste DLC. Overigens vond ik First Blade prima te doen trouwens. Zeker als je gewoon wat fast-travel gebruikt om her en der te gaan. Maar na 100+ uur wil je wel wat anders ja. Gewoon even een maandje bewaren is ook nog wel een goed idee, maar ik ben dus helemaal vergeten verder te gaan-SaveMe- schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 21:11:
@Martinspire Atlantis lijkt me me nog wel leuk, maar de first blade lijkt me weinig toevoegen...
6
Ik dus 132u alleen de main. Alle locations gecleared. Maar bewaren gaat hem niet worden. Mijn lijst met nog te spelen games is al groot en la ik kijk wat er nog aankomt....Martinspire schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 21:13:
[...]
Haha, ik zit ook over de 100 uur voor de main + eerste DLC. Overigens vond ik First Blade prima te doen trouwens. Zeker als je gewoon wat fast-travel gebruikt om her en der te gaan. Maar na 100+ uur wil je wel wat anders ja. Gewoon even een maandje bewaren is ook nog wel een goed idee, maar ik ben dus helemaal vergeten verder te gaan
Daarom snap ik het gratis weggeven in de VS juist wel, maar in Europa niet.Sefaex schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 19:45:
[...]Vind het sowieso niet zo slim dat Sony een voetbal game weggeeft. In de VS is voetbal nota bene sport nummer 4 ofzo.
Zijn de games qua gameplay exact hetzelfde als in het echt, dan blijf ik er maar beter bij weg.Een sport game is echt zo een love it or hate it ding. Ik ga toch ook geen Madden spelen, als ik nog nooit een American Football wedstrijd heb gekeken.
Toch zijn die baseball-games leuk om te spelen, al heb nog nooit een wedstrijd gekeken.
Ik koop meestal één voetbalspel per generatie, nu hoeft dat misschien niet eens of anders koop ik nog een keertje een FIFA-game tegen het einde van de generatie.Ach ja, mensen die wel van voetbal houden. Kan ik PES zeker aanraden. Heb hem sinds day 1. En speel het nog steeds dagelijks.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Ik heb letterlijk FIFA ieder jaar gekocht vanaf 1996, toen op de PS1. Mijn laatste deel is Fifa 2019 (PS4). Ik hou ermee op om ze bij launch te kopen. Ieder jaar hou ik een FIFA toernooi met xx mensen na de release van het laatste deel, maar het kan me gewoon niet meer pakken. Heb zijdelings natuurlijk ook PES gespeeld (en begonnen met ISS Deluxe op de SNES) en vanaf dit jaar ben ik met PES 2019 om. Er zitten onvolkomenheden in wat in de kleinste details kan zitten (waarom geen mogelijkheid tot verlengen bij een vriendschappelijk gelijkspel als je met je maten speelt?) of grote (licentietechnisch, valt iets mee te doen maar niet wenselijk).Martinspire schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 19:19:
Ik vind PES vandaag de dag gewoon fijner. Meer onverwachte situaties, alles is mogelijk zonder dat het onrealistisch is. Meer écht voetbalgevoel zonder overdreven te zijn. Ik hoop dat nu met PS+ meer mensen dit gaan zien en afzetten tegen FIFA 2019, want ik verwacht niet dat 2020 zoveel anders of beter zal zijn, ondanks dat ein-de-lijk Evert en Youri vertrokken zijn.
Horizon Chase: heb een disc-versie een paar maanden geleden geïmporteerd uit Brazilië en sindsdien vele, vele uren gemaakt met als hoogtepunt vanavond (met een vriend) alles op Gold gezet en de Super Trophy op alle tracks. Een geweldig spel en meer dan een ode aan de Top Gear serie op de SNES. Ik denk dat hier velen veel plezier aan gaan beleven en als je nog twijfelt, probeer het. Als je van arcade racen houdt is dit wel het summum met een dikke knipoog aan het 16-bit tijdperk. Oh ja, zet je versterker lekker hard; de tracks zijn subliem (en te vinden op Spotify). Een lust voor het oog én oor
Haha mijn laatste FIFA was 2000 op de PC met een Microsoft Sidewinder gamepad. Ik was onverslaanbaar (trucje langs de flank, achterlijn halen, voorgeven en op de schietknop rammen).
Gisteren weer even verder gegaan met Prey. Briljant en vooral ondergewaardeerd. Die gasten van Arkane zijn echt kunstenaars.
Gisteren weer even verder gegaan met Prey. Briljant en vooral ondergewaardeerd. Die gasten van Arkane zijn echt kunstenaars.
Yep, ik ben er blij mee hoor. Eindelijk eens geen (voor mij) onbekende indy games of "oude rommel".Jorgen schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 18:23:
[...]
Dit klinkt nogal sarcastisch/ondankbaar, als ik eerlijk ben.
PES2019 is gewoon een AAA-titel van dit jaar. Lijkt me dat veel mensen daar blij mee zullen zijn.
Ik ben niet zo'n voetballiefhebber, in het verleden wel eens FIFA gekocht maar ik ben er niet zo goed in. Ben meer van de racegames of shooters, daarom koop ik geen FIFA meer.
PES is dan wel geen FIFA, het is wel een topgame en voor mij dus ideaal om na jaren weer eens een voetbalgame uit te proberen
Ik ben een van de maandelijkse zeur pieten, vind het vaak slecht en zeg het dan ook maar....R0y. schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 18:49:
[...]
De vaste periode van de maand, een paar dagen dat ze niks kunnen hebben en alles wat je doet of zegt fout is.
Objectief gezien is dit gewoon een prima maand!
Net als @Exorcist vind ik horizon chase een top game. Het is een natuurlijk 'maar' een indie retro arcade racer maar imho prima geschikt als plus game. Want wat het doet, doet het uitstekend en ik heb me er ook al vele uren mee vermaakt, het zou zo maar mijn eerste plat kunnen worden zelfs
(disclaimer ik ben wel kampioen om 'no pun intended' vlak voor de finish af te haken bij games qua trophies/achievements
Pes is gewoon idd ook een tripple A game en hoewel ik niets met fifa heb en hierom niets inhoudelijk kan zeggen over of ie beter of slechter is, is het voor 'gratis' wederom prima.
Ik realiseer me ook dat beide games wel echt voor bepaalde doelgroepen zijn, maar again 'objectief' voor zover dit mogelijk is met iets smaak gevoelig als gaming, zijn dit prima games
Enige waar ik over blijf zeiken is dat de prijs omhoog gegaan is, en het aantal games naar beneden, ik neem dit sony nog steeds kwalijk. Ik hoop en verwacht ook dat dit met de ps5 weer terug naar 4 games gaat, maar tot die tijd verleng ik mijn plus niet (die sowieso nog geldig is tot 2020, dat maakt mijn volhardendheid in deze zaak wel wat makkelijker

10 second ninja DONE
Horizon Chase net even op YouTube gecheckt. Die ga ik niet eens downloaden. Ik ben al niet van de racegames, maar dit lijkt me echt heel erg kut.
Wat een lachertje. Inderdaad.bram1984 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:12:
Horizon Chase net even op YouTube gecheckt. Die ga ik niet eens downloaden. Ik ben al niet van de racegames, maar dit lijkt me echt heel erg kut.

Maar... hier komt ie er toch wel op. "Voor de kids." (en ik zie dat hij een platinum heeft, dus...

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!
+1. Vooral ook omdat veel van de PS3 en Vita games cross-platform met PS4 waren waardoor je toch gemiddeld zeker 3 PS4 games per maand kreeg (en heb zelf ook nog een PS3). Nu komt het echt zo mager over, vooral omdat je ook ziet dat je niet elke maand een AAA game krijgt.Sagat schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:08:
[...]
Enige waar ik over blijf zeiken is dat de prijs omhoog gegaan is, en het aantal games naar beneden, ik neem dit sony nog steeds kwalijk.
Ik snap niet zo goed waarom ze niet gewoon de PS3/Vita games gestopt zijn op het moment dat ze PS5 toevoegen. Nu heeft iedereen er een wrang gevoel bij, terwijl de PS5 nog wel een eind op zich zal laten wachten.
Maar bon, we kunnen er natuurlijk blijven over jammeren, er zal toch niets veranderen
Die Horizon ziet er nog wel leuk uit. Als tiener veel tijd versleten op Outrun in de lunaparken.
Het spel vereist skills. Dat iets kleurrijk is betekent niet gelijk dat het voor kinderen is.Gregory76 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:35:
[...]
Wat een lachertje. Inderdaad.![]()
Maar... hier komt ie er toch wel op. "Voor de kids." (en ik zie dat hij een platinum heeft, dus...)
De gameplay kan niets voor je zijn, maar als je het spel (wat je gratis kan krijgen) niet eens een kans gaat geven omdat de gfx niets je smaak en/of outdated zijn (en ze zijn bewust zo gemaakt het is een retro inspired game) vind ik dat erg kortzichtig.bram1984 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:12:
Vooral ook omdat het geen pixelart/brei is.
spoiler:
Die kan je overigens wel unlocken, een echte retro mode 
En voor de mensen die de het overwegen voor de plat, hou er rekening mee dat je er wel even zoet mee gaat zijn. Heb het niet gecontroleerd bij 'how long to beat' ofzo, maar denk dat je er toch echt wel 10-20 uur aan kwijt gaat zijn, en afhankelijk van je skill level zeer waarschijnlijk meer aan de 20 uurs kant.
10 second ninja DONE
De kinderen gaan die plat ook echt niet halen. Dat doe ik wel.Exorcist schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:49:
[...]
Het spel vereist skills. Dat iets kleurrijk is betekent niet gelijk dat het voor kinderen is.
strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!
Oh peanuts dus... als je Trackmania Turbo gewoon bent... Mijn hoop was om die op Platinum te hebben tegen juli.... 2018Sagat schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:49:
[...]
maar denk dat je er toch echt wel 10-20 uur aan kwijt gaat zijn
hehe heb idd ook beetje TM gespeeld, ik schat deze game idd wel als makkelijker inTwixie schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:06:
[...]
Oh peanuts dus... als je Trackmania Turbo gewoon bent... Mijn hoop was om die op Platinum te hebben tegen juli.... 2018. Nog een track of 15 te gaan, en dat alleen gaat me zeker nog 20u kosten.
Met name omdat ik de begin levels van tm soms al best pittig vind, en de hogere hor chase levels al wel gespeeld heb (en ja die kunnen ook flink pittig zijn, maar als je tm gewend bent zou het te doen moeten zijn imho)
10 second ninja DONE
bram1984 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:12:
Ik heb ook maar even een YouTube filmpje opgezocht en moest meteen aan old-school OutRun denkenSagat schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:49:
[...]
De gameplay kan niets voor je zijn, maar als je het spel (wat je gratis kan krijgen) niet eens een kans gaat geven omdat de gfx niets je smaak en/of outdated zijn (en ze zijn bewust zo gemaakt het is een retro inspired game) vind ik dat erg kortzichtig.
spoiler:Die kan je overigens wel unlocken, een echte retro mode
En voor de mensen die de het overwegen voor de plat, hou er rekening mee dat je er wel even zoet mee gaat zijn. Heb het niet gecontroleerd bij 'how long to beat' ofzo, maar denk dat je er toch echt wel 10-20 uur aan kwijt gaat zijn, en afhankelijk van je skill level zeer waarschijnlijk meer aan de 20 uurs kant.
Deze ga ik meteen downloaden als ie beschikbaar komt en met mijn zoontje spelen
[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 27-06-2019 10:31 ]
Nou, ik had laatst de demo eens geprobeerd en vond het best een leuk spel.bram1984 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:12:
Het is heel erg een retrovibe naar Outrun, Cruis'n USA en zelfs een beetje Road Fighter. Voor mij dan
Hoe het er uit ziet en hoe het klinkt is echt heel erg 80's en ik vond de demo in elk geval erg leuk en ook soepel spelen. Nu ben ik meestal niet van de indie pixel-art retro spellen maar deze deed wel wat met mijn nostalgie
En dit nummer hoort er dan ook bij:
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
TMT is veel lastiger dan Horizon Chase..dus als je al zover bent in TMT valt Horizon (relatief) gezien mee. Mooie is wel het competitieve en tijden vergelijken met anderen. Alleen niet leuk als je @Sagat in je vriendenlijst hebt staan met steevast overal dikke rondetijdenTwixie schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:06:
[...]
Oh peanuts dus... als je Trackmania Turbo gewoon bent... Mijn hoop was om die op Platinum te hebben tegen juli.... 2018. Nog een track of 15 te gaan, en dat alleen gaat me zeker nog 20u kosten.

oh gawd...... @dvdkiwi krijgt deze game nu ook, mijn 1e plekken!Exorcist schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:06:
[...]
TMT is veel lastiger dan Horizon Chase..dus als je al zover bent in TMT valt Horizon (relatief) gezien mee. Mooie is wel het competitieve en tijden vergelijken met anderen. Alleen niet leuk als je @Sagat in je vriendenlijst hebt staan met steevast overal dikke rondetijden![]()
10 second ninja DONE
Ik heb gelukkig geen vrienden op PSN
Jammer want je mist een erg leuke game imho. Je kunt het een beetje vergelijken met Outrun in een moderner jasje. Zo simpel als het lijkt is het niet. Het is een game die ook geschikt is om af en toe een kort potje tussendoor te spelen. Jammer genoeg heb ik hem net een aantal weken terug gekocht. Hoewel jammer.. ik heb er al veel plezier aan gehad.bram1984 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:12:
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik denk dat bij Horizon Chase de nostalgie-factor erg meetelt. Ik heb er zelf ook helemaal niks mee, maar kan me voorstellen dat het sommigen doet denken aan de racegames van vroeger en het daardoor een stuk aantrekkelijker is.
Dat de game moeilijk kan zijn, lijkt me duidelijk maar om te stellen dat iedereen er vele uren zoet mee zal zijn is wat teveel van het goede
Dat de game moeilijk kan zijn, lijkt me duidelijk maar om te stellen dat iedereen er vele uren zoet mee zal zijn is wat teveel van het goede
LolSagat schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:24:
[...]
oh gawd...... @dvdkiwi krijgt deze game nu ook, mijn 1e plekken!

Ik laat de ps+ games deze maand schieten; vermaak me nog prima met de games waar ik mee bezig ben. Wel Ratchet&Clank weer eens opgepakt, die moet ik ook nog uitspelen zag ik.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik had het niet eens over de graphics, maar het lijkt me gameplay technisch gewoon echt totaal niks. Weinig kortzichtig aan als je dit als niet-racegame fanaat geen kans geeft, in mijn optiek.Sagat schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:49:
[...]
De gameplay kan niets voor je zijn, maar als je het spel (wat je gratis kan krijgen) niet eens een kans gaat geven omdat de gfx niets je smaak en/of outdated zijn (en ze zijn bewust zo gemaakt het is een retro inspired game) vind ik dat erg kortzichtig.
spoiler:Die kan je overigens wel unlocken, een echte retro mode
Het was een aanname van mij op basis van hoe je het vertelde......als je iets namelijk maar even bekijkt is het vaak lastig om de gameplay te beoordelen. En de gfx wel.bram1984 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:28:
[...]
Ik had het niet eens over de graphics, maar het lijkt me gameplay technisch gewoon echt totaal niks. Weinig kortzichtig aan als je dit als niet-racegame fanaat geen kans geeft, in mijn optiek.
Ik ben zelf niet dol op sandbox style games, dus ik geeft gelijk toe dat ik ook niet lang zou kijken naar gta6 gameplay footage.
10 second ninja DONE
Toch maar even The Bioshock Collection aangeschaft. De vrouw in mij is gevoelig voor hoge kortingen
Stukje logica weer, het zijn 2 downloads (en 2 launchers). 1 met deel 1+2 en 1 met Infinite.
Kon dat nou niet in 1 launcher
En ja, ik zeur graag.
Stukje logica weer, het zijn 2 downloads (en 2 launchers). 1 met deel 1+2 en 1 met Infinite.
Kon dat nou niet in 1 launcher

En ja, ik zeur graag.
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Tsjah het is zoals op de disc: 2 discs, waarbij 1+2 op disc 1 staan...
Spel is idd wel pittig. Net even de mobiele versie geprobeerd. Weet niet of dat dezelfde versie is though.Exorcist schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:49:
[...]
Het spel vereist skills. Dat iets kleurrijk is betekent niet gelijk dat het voor kinderen is.
Nee dat is de mobiele versiemaukoo schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:33:
[...]
Spel is idd wel pittig. Net even de mobiele versie geprobeerd. Weet niet of dat dezelfde versie is though.
Haha no shit. Bedoelde meer of er onderling verschil tussen de ps4 versie en de mobiele versie zit.
Ha, mijn tijden zijn safedvdkiwi schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:12:
[...]
Lol
Ik laat de ps+ games deze maand schieten; vermaak me nog prima met de games waar ik mee bezig ben. Wel Ratchet&Clank weer eens opgepakt, die moet ik ook nog uitspelen zag ik.
Maar waarom niet gewoon claimen? Dan kun je hem spelen als je een keer geen backlog hebt, en als dat moment niet komt dan heb je er ook geen last van?
Jij houdt wel van racegames en van challenge. Dus dat zijn al 2 vinkjes.
10 second ninja DONE
Ik claim de ps+ enkel als ze mij écht leuk lijken, niet omdat ze gratis zijnSagat schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:53:
[...]
Maar waarom niet gewoon claimen? Dan kun je hem spelen als je een keer geen backlog hebt, en als dat moment niet komt dan heb je er ook geen last van?
Als naar mijn gespeelde games lijst kijk zie ik daar ook maar 10 games staan die uit de ps+ zijn gedownload.
Dat wel, maar de ene racegame is de andere niet. Het racegenre vind ik inderdaad heel tof, maar lang niet elke game in dat genreSagat schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:53:
[...]
[ Voor 22% gewijzigd door Superkiwi op 27-06-2019 14:13 ]
Tjsa je moet het uiteraard zelf weten. Ik vind het alleen interresant opbasis waarvan deze racegame je dan niet interresant lijkt? Helemaal omdat de mensen die de demo of full gespeeld hebben het (bijna?) allemaal wel leuk vinden?dvdkiwi schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:08:
[...]
Ik claim de ps+ enkel als ze mij écht leuk lijken, niet omdat ze gratis zijn
Als naar mijn gespeelde games lijst kijk zie ik daar ook maar 10 games staan die uit de ps+ zijn gedownload.
[...]
Dat wel, maar de ene racegame is de andere niet. Het racegenre vind ik inderdaad heel tof, maar lang niet elke game in dat genre
10 second ninja DONE
Uitleggen waarom je een game niet interessant vindt als je de game niet gespeeld hebt is niet zo makkelijk, daar ga ik dan ook geen poging toe wagenSagat schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:20:
[...]
Ik vind het alleen interresant opbasis waarvan deze racegame je dan niet interresant lijkt?
Laten we het er op houden dat iedereen wat anders leuk vindt. Zo lijken bv Spiderman en RDR2 me ook niet zo leuk terwijl dat toch wel twee toppertjes schijnen te zijn.
Even iets anders, gezien de game horizon chase turbo nu dus in de plus gaat komen, is het een idee om een eigen topicje ervoor te maken? Want zoals @Exorcist aangaf, het is erg leuk om tijden met elkaar te kunnen vergelijken (hoewel de game helaas geen echte online multiplayer heeft, je moet goddomme gewoon social zijn een naar mensen toe gaan......wat denken die gasten
)
Dus mochten mensen intresse hebben, bouw even een topic en post het hier, dan hebben mensen die niets met deze game hebben (al dan niet terecht
) geen last van geneuzel erover

Dus mochten mensen intresse hebben, bouw even een topic en post het hier, dan hebben mensen die niets met deze game hebben (al dan niet terecht

10 second ninja DONE
Mijn game hiaat is weer even opgevuld. Kwam erachter dat ik ooit Deus ex mankind divided had gekocht blijkbaar. 
Was er wel aan begonnen destijds maar geen idee waarom ik gestopt was. Dus daar vermaak ik me nu prima mee. Toch eens vaker mijn library doorzoeken.
Was er wel aan begonnen destijds maar geen idee waarom ik gestopt was. Dus daar vermaak ik me nu prima mee. Toch eens vaker mijn library doorzoeken.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ik snap eigenlijk niet waarom je ze niet zou claimen (i.e. 'aankopen' via store.playstation.com). Is letterlijk 1 minuut werk. Je hebt er recht op, en als je het niet doet, dan lukt het later ook nooit meer om ze gratis te claimen (wat ik overigens wel een dom systeem vind).dvdkiwi schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:08:
[...]
Ik claim de ps+ enkel als ze mij écht leuk lijken, niet omdat ze gratis zijn
Nu ja, ik ben op dat vlak dan wel weer extreem. Neem ook zoveel mogelijk van de freebies van Steam, GOG, Humble Bundle, Epic Games, etc... mee, terwijl ik eigenlijk nooit op PC game
Begonnen met Metro Exodus. Weer eens wat anders dan Odyssey
Sfeer is wel lekker....
Enkel claimen omdat ze gratis zijn en ze vervolgens nooit spelen heeft ook geen nut heTwixie schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 17:51:
[...]
Ik snap eigenlijk niet waarom je ze niet zou claimen (i.e. 'aankopen' via store.playstation.com). Is letterlijk 1 minuut werk.
Je weet nooit op voorhand waar ze later nog voor van pas kunnen komen. Misschien is er later wel iemand die ze wel wil spelen (kinderen, nieuwe vriendin, minnares...dvdkiwi schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 18:06:
[...]
Enkel claimen omdat ze gratis zijn en ze vervolgens nooit spelen heeft ook geen nut he
Ik claimde zelfs alle PS4 en Vita games op het moment dat ik nog geen van beide had. Toegegeven wist ik wel dat er vroeg of laat wel een PS4 in huis zou komen, maar dat duurde uiteindelijk toch nog een jaar of 2, waardoor ik ineens al direct een bibliotheek van 50 games had
Je weet maar nooit. Ik claim ook alles. Waarom niet? Ook die racer ga ik claimen. Maar downloaden niet. Wellicht ooit in de toekomst.dvdkiwi schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 18:06:
[...]
Enkel claimen omdat ze gratis zijn en ze vervolgens nooit spelen heeft ook geen nut he
Zeer goed idee! Ik wil voorlopig nog wel mijn ps4 gebruiken (ps5 is er toch nog niet en ik heb er nog geen behoefte aan, met mijn backlog), maar zo kan ik straks wel alvast een ps5 library opbouwen.Twixie schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 18:11:
[...]
Je weet nooit op voorhand waar ze later nog voor van pas kunnen komen. Misschien is er later wel iemand die ze wel wil spelen (kinderen, nieuwe vriendin, minnares...). Of misschien komen er wel deals waar iets goedkoper is als je al in het bezit bent van het spel. Enz...
Ik claimde zelfs alle PS4 en Vita games op het moment dat ik nog geen van beide had. Toegegeven wist ik wel dat er vroeg of laat wel een PS4 in huis zou komen, maar dat duurde uiteindelijk toch nog een jaar of 2, waardoor ik ineens al direct een bibliotheek van 50 games had.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Same here, toen ik mijn ps4 kocht viel het kwartje qua naam ‘instant game collection’Jorgen schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 19:28:
[...]
Zeer goed idee! Ik wil voorlopig nog wel mijn ps4 gebruiken (ps5 is er toch nog niet en ik heb er nog geen behoefte aan, met mijn backlog), maar zo kan ik straks wel alvast een ps5 library opbouwen.
Heb nog steeds geen vita, maar gezien ik consoles spaar kan dat zo nog maar keertje gebeuren. Zelfde voor de vr games.
10 second ninja DONE
Ik doe precies hetzelfde want eenmaal geclaimed zijn ze "altijd" van jouw mits je PS Plus hebt, ook als je een PS Plus pauze neemt.bram1984 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 18:56:
[...]
Je weet maar nooit. Ik claim ook alles. Waarom niet? Ook die racer ga ik claimen. Maar downloaden niet. Wellicht ooit in de toekomst.
Kan altijd van pas komen en tja ik blijf een Hollander, gratis is gratis
Ik ben absoluut geen Nederlander. Geen spaarzegels, geen bonus meuk , geen airfreebiemiles en ik zeg het als ik merk dat ik teveel geld terug krijg bij het afrekenen.schumi2004 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 19:47:
[...]
Ik doe precies hetzelfde want eenmaal geclaimed zijn ze "altijd" van jouw mits je PS Plus hebt, ook als je een PS Plus pauze neemt.
Tevens een kuthekel aan volk dat gaat gillen dat ze recht hebben op die 65" tv die voor 15€ bij de MediaMarkt.nl te koop stond voor 20 minuten.
En ik heb misschien in 7 jaar ps+ abbo 10 spellen toegevoegd, alleen spellen die ik daadwerkelijk wilde spelen.
Op het moment dat ik ongelukkig word omdat ik in het verleden een spel níet geclaimed heb, jaag ik direct een kogel door mijn kop.
Ik ben volledig immuun voor fomo godzijdank.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik net zo ben met uitzondering van die 10 spellen. Denk je dat ik er wakker van lig als ik een spel gemist heb? Zal me een rotzorg zijn maar als ze hem aanbieden dan kost het me enkele klikjes en hij staat in mijn library voor eventueel toekomstig gebruik of misschien ook wel niet, boeiend.Flagg schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 23:47:
[...]
Ik ben absoluut geen Nederlander. Geen spaarzegels, geen bonus meuk , geen airfreebiemiles en ik zeg het als ik merk dat ik teveel geld terug krijg bij het afrekenen.
Tevens een kuthekel aan volk dat gaat gillen dat ze recht hebben op die 65" tv die voor 15€ bij de MediaMarkt.nl te koop stond voor 20 minuten.
En ik heb misschien in 7 jaar ps+ abbo 10 spellen toegevoegd, alleen spellen die ik daadwerkelijk wilde spelen.
Op het moment dat ik ongelukkig word omdat ik in het verleden een spel níet geclaimed heb, jaag ik direct een kogel door mijn kop.![]()
Maar door die paar klikjes, waar ik geen enkele moeite voor doe, heb ik wel mogelijk leuke games in mijn library wat gewoon in je abbo zit!
Maar dit maakt mij in jouw ogen dus iemand die last heeft van fomo? Die moet je ff uitleggen.
Ben jij misschien zo iemand die zegt, nee joh laat dat teveel betaalde belasting maar zitten of toeslagen waar je recht op heb accepteren we niet? Das prima maar dan weten we ff hoe je erin staat
Al die dingen die jij opnoemt zijn dan ook totaal niet te vergelijken... Geen spaarzegels, bonus meuk (AH?) en andere loyalty programma's is meer een teken dat je genoeg geld hebt om je daar niet toe te laten verleiden. Die andere dingen zijn sowieso meer tokkie gedrag dan Nederlands.Flagg schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 23:47:
[...]
Ik ben absoluut geen Nederlander. Geen spaarzegels, geen bonus meuk , geen airfreebiemiles en ik zeg het als ik merk dat ik teveel geld terug krijg bij het afrekenen.
Op het moment dat ik ongelukkig word omdat ik in het verleden een spel níet geclaimed heb, jaag ik direct een kogel door mijn kop.![]()
De 'gratis' spellen betaal je gewoon voor, maar als jij PS+ alleen voor de multiplayer koopt dan lijkt dat me de reden en niet dat je geen FOMO hebt (wat suggereert dat iedereen die wel alle games claimt dat wel heeft?)
Maar goed, jij vindt het volgens mij sowieso wel vaker leuk om zo kort door de bocht te gaan dat je je niet eens bewust lijkt te zijn van het parcours
Gamertag: FinrazielNL
Veel plezier en succes met Metro Exocdus-SaveMe- schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 17:53:
Begonnen met Metro Exodus. Weer eens wat anders dan OdysseySfeer is wel lekker....
Waarom kwam je er niet doorheen ? Moet zeggen dat ik er ook moeilijk inkom. Komt omdat ik nog niet goed weet welke speelstijl werkt. Ik wil zoveel mogelijk stealthy gaan, maar buiten lukt dat niet echt met de monsters, vooral die wolven. En schieten werkt ook niet, want te weinig damage, te snel, te veel, te weinig kogels. Lijkt ook wel of ze oneindig spawnen (zo'n hekel aan deze 80ies game mechanic). Enige wat werkt is eigenlijk wegrennenOrigins schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 07:33:
[...]
Veel plezier en succes met Metro Exocdusik kwam er niet doorheen haha, game zag er onwijs goed uit dat wel.

Het verhaal deed me op een gegeven moment echt helemaal niets, daardoor kwam ik er ook niet echt helemaal lekker in, combinatie met dat de game best saai was hielp ook niet echt.-SaveMe- schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:57:
[...]
Waarom kwam je er niet doorheen ? Moet zeggen dat ik er ook moeilijk inkom. Komt omdat ik nog niet goed weet welke speelstijl werkt. Ik wil zoveel mogelijk stealthy gaan, maar buiten lukt dat niet echt met de monsters, vooral die wolven. En schieten werkt ook niet, want te weinig damage, te snel, te veel, te weinig kogels. Lijkt ook wel of ze oneindig spawnen (zo'n hekel aan deze 80ies game mechanic). Enige wat werkt is eigenlijk wegrennen
Zonde want de eerste 2 delen vond ik best wel tof, maar Exodus was in mijn ogen een teleurstelling.
[ Voor 9% gewijzigd door Origins op 28-06-2019 15:55 ]
Ja zo sta ik er wel redelijk in ja. Ik kijk niet waar ik recht op heb maar wat ik nodig heb. Heb voor de zonnepanelen ook nooit een BTW teruggaaf gevraagd omdat ik dat een onzinnige regel vind. Die dingen verdienen zichzelf vanzelf terug alleen dan duurt het iets langer. So be it.schumi2004 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 00:01:
[...]
Ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik net zo ben met uitzondering van die 10 spellen. Denk je dat ik er wakker van lig als ik een spel gemist heb? Zal me een rotzorg zijn maar als ze hem aanbieden dan kost het me enkele klikjes en hij staat in mijn library voor eventueel toekomstig gebruik of misschien ook wel niet, boeiend.
Maar door die paar klikjes, waar ik geen enkele moeite voor doe, heb ik wel mogelijk leuke games in mijn library wat gewoon in je abbo zit!
Maar dit maakt mij in jouw ogen dus iemand die last heeft van fomo? Die moet je ff uitleggen.
Ben jij misschien zo iemand die zegt, nee joh laat dat teveel betaalde belasting maar zitten of toeslagen waar je recht op heb accepteren we niet? Das prima maar dan weten we ff hoe je erin staat
En ja als je alle spellen aanklikt omdat je anders bang ben dat je er later spijt van krijgt is het fomo...
Dat jij vervolgens met een heel ander voorbeeld komt en jij er dus geen last van hebt wanneer je ze niet hebt aangeklikt... Is het dus geen fomo... Tis niet zo ingewikkeld hoor.
En het ging er niet om dat het vergelijkbaar was. Lees dan gewoon ff, maar om het feit dat ik geen Nederlander ben.Finraziel schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 06:50:
[...]
Al die dingen die jij opnoemt zijn dan ook totaal niet te vergelijken... Geen spaarzegels, bonus meuk (AH?) en andere loyalty programma's is meer een teken dat je genoeg geld hebt om je daar niet toe te laten verleiden. Die andere dingen zijn sowieso meer tokkie gedrag dan Nederlands.
De 'gratis' spellen betaal je gewoon voor, maar als jij PS+ alleen voor de multiplayer koopt dan lijkt dat me de reden en niet dat je geen FOMO hebt (wat suggereert dat iedereen die wel alle games claimt dat wel heeft?)
Maar goed, jij vindt het volgens mij sowieso wel vaker leuk om zo kort door de bocht te gaan dat je je niet eens bewust lijkt te zijn van het parcours
Nee... Nogmaals.... Mensen die alle spellen claimen omdat ze anders bang zijn er later spijt van te krijgen. Da's fomo.
Dus ja als je graag wil lezen wat er niet staat is het vanzelf kort door de bocht.
Was er trouwens niet van op de hoogte dat er bochten waren.
Er is helemaal niets van jouw en het is ook niet gratis, je betaald er gewoon voorschumi2004 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 19:47:
[...]
Ik doe precies hetzelfde want eenmaal geclaimed zijn ze "altijd" van jouw mits je PS Plus hebt, ook als je een PS Plus pauze neemt.
Fomo, elitair laks gedrag, niet druk maken om schofferen... Je bent lekker bezig. Doe je je naam eer aan? 😂😂
Maar serieus, ik heb maanden niks geclaimd, omdat mijn ps4 niet gebruikt werd. Nu claim ik het wel. Soms blijkt een game alsnog erg leuk, soms valt het tegen. Prima toch?
Maar serieus, ik heb maanden niks geclaimd, omdat mijn ps4 niet gebruikt werd. Nu claim ik het wel. Soms blijkt een game alsnog erg leuk, soms valt het tegen. Prima toch?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Op de valreep toch nog even de PS4 aangeslingerd om te zien wat ik nog aan TellTale games heb die niet gespeeld zijn en toch nog downloads vereisen. Als ik het goed heb is het voor meerdere games vanaf 1 juli niet meer mogelijk om content te downloaden, dus dat geldt ook voor de discs die (sommige) episodes alleen als download beschikbaar hebben.
Kom tot dusver en in mijn geval:
- The Walking Dead (PS3, reeds gespeeld, niets mee gedaan, staat volgens mij volledig op disc)
- The Walking Dead S2 (PS4, reeds gespeeld en naar mijn weten volledig op disc)
- The Walking Dead S3 (PS4, nog niet gespeeld - net getest en alleen Ep. 1 op disc, de rest gedownload)
- The Wolf Among Us (PS4, reeds gespeeld en stond naar mijn weten volledig op disc)
- Minecraft Story Mode (PS4, laatste episode gedownload rest op disc)
- Tales of the Borderlands (PS4, alles op disc)
- Batman: A TellTale Series (PS4, reeds gespeeld en twijfel wat er wel/niet op disc stond)
- Guardians of the Galaxy (PS4, begin deze maand besteld en nog niet binnen..dit gaat heel tricky worden als niet alles op disc staat...)
- Game of Thrones (PS4, reeds gespeeld, meen dat de laatste episode gedownload moest worden)
Ook heb ik op de paar aangesloten PS3's nog Jurassic Park en Tales of Monkey Island gedownload/geïnstalleerd voor zover nog niet gedaan. Nooit op disc verschenen maar het kan goed zijn dat ook deze volledig uit de store verdwijnen.
Anyway en nogmaals: dit is de hoofdreden om zoveel als mogelijk op disc te hebben én compleet op disc. Hekel het feit dat ik nu voor de zekerheid moet gaan downloaden en ook al weet dat de games in de toekomst onbruikbaar zijn, voor zover ik ze ooit nog zou willen gebruiken maar dat terzijde; bepaal ik namelijk liever zelf.
Mocht iemand hier aanvullingen op hebben, graag
Kom tot dusver en in mijn geval:
- The Walking Dead (PS3, reeds gespeeld, niets mee gedaan, staat volgens mij volledig op disc)
- The Walking Dead S2 (PS4, reeds gespeeld en naar mijn weten volledig op disc)
- The Walking Dead S3 (PS4, nog niet gespeeld - net getest en alleen Ep. 1 op disc, de rest gedownload)
- The Wolf Among Us (PS4, reeds gespeeld en stond naar mijn weten volledig op disc)
- Minecraft Story Mode (PS4, laatste episode gedownload rest op disc)
- Tales of the Borderlands (PS4, alles op disc)
- Batman: A TellTale Series (PS4, reeds gespeeld en twijfel wat er wel/niet op disc stond)
- Guardians of the Galaxy (PS4, begin deze maand besteld en nog niet binnen..dit gaat heel tricky worden als niet alles op disc staat...)
- Game of Thrones (PS4, reeds gespeeld, meen dat de laatste episode gedownload moest worden)
Ook heb ik op de paar aangesloten PS3's nog Jurassic Park en Tales of Monkey Island gedownload/geïnstalleerd voor zover nog niet gedaan. Nooit op disc verschenen maar het kan goed zijn dat ook deze volledig uit de store verdwijnen.
Anyway en nogmaals: dit is de hoofdreden om zoveel als mogelijk op disc te hebben én compleet op disc. Hekel het feit dat ik nu voor de zekerheid moet gaan downloaden en ook al weet dat de games in de toekomst onbruikbaar zijn, voor zover ik ze ooit nog zou willen gebruiken maar dat terzijde; bepaal ik namelijk liever zelf.
Mocht iemand hier aanvullingen op hebben, graag
Ah wat ik dus net had, toen ik niet snapte waar t over ging

Geen idee of het wel of geen FOMO is, geen idee waarom mensen daar een negatieve lading aanhangen. Maar ik zet die games ook elke maand in m'n bibliotheek. Kost mij twee minuten en er zitten geen nadelen aan.
Heb met vrienden wel eens een LAN en dan roept er soms iemand een game die ooit in de PS Plus heeft gezeten, dan is het toch handig als je die hebt. En wie weet komt er ooit een moment dat ik mij zo verveel dat ik er eens doorheen kijk.
Heb met vrienden wel eens een LAN en dan roept er soms iemand een game die ooit in de PS Plus heeft gezeten, dan is het toch handig als je die hebt. En wie weet komt er ooit een moment dat ik mij zo verveel dat ik er eens doorheen kijk.
nieuws: EA Access-abonnement komt op 24 juli naar PlayStation 4
Pfff nog een abonnementendienst. Ik ga m overslaan, zie er de meerwaarde niet van in...
Pfff nog een abonnementendienst. Ik ga m overslaan, zie er de meerwaarde niet van in...
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Verwijderd
PS+ en Call of Duty, dan ben ik nog anderhalf jaar zoet tot de PS5 uitkomt. EA Access is voor mij dus ook niet interessant.
Sinds een aantal weken kan ik niks meer streamen op twitch vanuit mijn PlayStation. Na de manual te lezen op PlayStation.nl moest ik wat poorten open zetten. Helaas werkt dit niet. Volgens de PlayStation ben ik wel live. Maar als ik dan naar twitch ga neemt hij niets op/laat hij geen beelden zien. Meer mensen hier last van of weten hoe dit opgelost moet worden?
Volgens mij doet dit probleem zich voor sinds ik een PlayStation pro heb.
Volgens mij doet dit probleem zich voor sinds ik een PlayStation pro heb.
[ Voor 9% gewijzigd door Oxigeon op 29-06-2019 15:33 ]
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Gelijk heb je. Heb er ook niets mee, maar vrees dat we dit steeds vaker gaan zien. Ubisoft is er ook mee bezig. Als we het gewoon allemaal niet afnemen houd het vanzelf opGeronimous schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 13:47:
nieuws: EA Access-abonnement komt op 24 juli naar PlayStation 4
PSN ID Binloading_nl
Ik denk dat dit gewoon de nieuwe toekomst qua gamen is. Gewoon content diensten zoals je dat nu ook bij tv ziet.steefje schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 23:40:
[...]
Gelijk heb je. Heb er ook niets mee, maar vrees dat we dit steeds vaker gaan zien. Ubisoft is er ook mee bezig. Als we het gewoon allemaal niet afnemen houd het vanzelf op
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
SaaS is een ding inderdaad. Het werkt voor series/films met Netflix en co, het werkt voor muziek met Spotify en Apple Music, dius ik snap helemaal waarom de poging gedaan wordt.
Wat nodig is voor succes is een voldoende uitgebreid aanbod voor de juiste prijs. Een goede combinatie van genres, niet alleen oude games en geen lange lijst matig tot slechte titels of mobile games die niks voorstellen. Daarnaast zal iedere uitgever zich moeten realiseren dat hun aanbod nooit compleet zal zijn. Er zullen maar weinig mensen zijn die alleen spellen van 1 uitgever spelen (mogelijk FIFA fans?). Wanneer je aanbod niet compleet is, kan de prijs niet hoog zijn. Je moet ervan uitgaan dat gamers met alleen jouw abo niet klaar zijn, dus ze zullen niet 100% van hun game budget uitgeven aan jouw dienst.
Dit zie ik niet gebeuren bij diensten van individuele uitgevers. Voldoende uitgebreid is al een uitdaging (zoniet onmogelijk), de prijs beschaafd houden waarschijnlijk ook. Ik voorzie "Spotify is een tientje, maar dan heb ik alles wat ik wil, deze gamedienst biedt niet alles dus het mag geen tientje kosten".
Wat nodig is voor succes is een voldoende uitgebreid aanbod voor de juiste prijs. Een goede combinatie van genres, niet alleen oude games en geen lange lijst matig tot slechte titels of mobile games die niks voorstellen. Daarnaast zal iedere uitgever zich moeten realiseren dat hun aanbod nooit compleet zal zijn. Er zullen maar weinig mensen zijn die alleen spellen van 1 uitgever spelen (mogelijk FIFA fans?). Wanneer je aanbod niet compleet is, kan de prijs niet hoog zijn. Je moet ervan uitgaan dat gamers met alleen jouw abo niet klaar zijn, dus ze zullen niet 100% van hun game budget uitgeven aan jouw dienst.
Dit zie ik niet gebeuren bij diensten van individuele uitgevers. Voldoende uitgebreid is al een uitdaging (zoniet onmogelijk), de prijs beschaafd houden waarschijnlijk ook. Ik voorzie "Spotify is een tientje, maar dan heb ik alles wat ik wil, deze gamedienst biedt niet alles dus het mag geen tientje kosten".
Het valt me op dat er in dit topic altijd erg negatief gedaan wordt over dit soort services terwijl het aan Xbox zijde juist vaak als pluspunt van het platform gezien werd dat het daar al jaren beschikbaar is... En ook gamepass zijn mensen daar heel positief over. Misschien een kwestie van gewenning?
Verder hangt veel van de prijs af... Bij EA access, als je al twee of drie games in de vault ziet die je wil spelen dan is 25 euro voor een jaar toegang niet veel vind ik zelf. Dan kun je in ieder geval die games dus spelen en verder nog eens rond snuffelen in wat er nog meer in de collectie zit.
Verder hangt veel van de prijs af... Bij EA access, als je al twee of drie games in de vault ziet die je wil spelen dan is 25 euro voor een jaar toegang niet veel vind ik zelf. Dan kun je in ieder geval die games dus spelen en verder nog eens rond snuffelen in wat er nog meer in de collectie zit.
Gamertag: FinrazielNL
Voor mij is het vrij simpel: ik wil niet meerdere abonnementen. Ik heb Netflix voor series/films. Ik heb Apple Music voor muziek. Een abonnement voor games vind ik prima. Maar dan moet het wel één abonnement van bijvoorbeeld Sony zijn, met praktisch alle games die ik wil (zoals Netflix, daar staat niet alles op maar wel 90% dekkend voor wat ik wil). Als het een versnipperd aanbod is (bijv. per uitgever) dan koop ik liever m'n games los.
Klopt idd, deal is ook helemaal niet verkeerd maar het is een abonnement en dat vinden bepaalde doelgroepen eng enz. Xbox Game pas is voor een ander topic maar ook dat is een goeie deal.Finraziel schreef op zondag 30 juni 2019 @ 10:51:
Het valt me op dat er in dit topic altijd erg negatief gedaan wordt over dit soort services terwijl het aan Xbox zijde juist vaak als pluspunt van het platform gezien werd dat het daar al jaren beschikbaar is... En ook gamepass zijn mensen daar heel positief over. Misschien een kwestie van gewenning?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dat de optie er is, is op zich niet erg. Tot het de enige manier wordt om de nieuwe games vanaf release te spelen, met name die met een populaire online component. Dat wordt een optie als alle uitgevers van grote/populaire games zo'n eigen dienst opgezet hebben. Het eerste half jaar exclusief via de dienst, daarna eventueel in een online store. Hoef je ook meteen niet meer af te dragen aan Sony/MS voor gebruik van het winkelplatform. Dit is de toekomst die ik vrees.Finraziel schreef op zondag 30 juni 2019 @ 10:51:
Het probleem van al die abo's zit 'm in de stapeling die op een gegeven moment optreedt. Als ik kijk naar abonnementen die ik tegenwoordig heb lopen (of ik ze nou per jaar betaal of niet), dan loopt het rap op. Naast de standaard gsm + internet/televisie zit er tegenwoordig ook Spotify, Netflix en PS Plus bij. Dat is 35 euro / maand aan entertainment budget dat alvast op is. Die betaal ik met plezier, want Spotify / Netflix worden veel gebruikt en PS Plus biedt me ook genoeg want het is voldoende betaalbaar tijdens aanbiedingen.
Ik zit er echter niet op te wachten om daar nog een twee of drie keer een paar euro per maand bovenop te gooien. Een keer voor EA, een keer voor Sony Entertainment, Ubi zal zich ook wel komen melden. En dan heb ik het nog niet over het onlinegebeuren als je meer dan 1 console hebt.
Een keer of 4-5 een klein bedrag per maand gaat op een gegeven moment toch in de papieren lopen. En als je abo's stopzet, kan je de games ook niet meer spelen.
Prima deal voor de mensen die veel titels van een bepaalde uitgever spelen, denk ik. Ik loop er zelf niet heel warm voor, momenteel.
ik zie dat de bioshock collection extreem goedkoop is in de store. ik vond het spel niets aan op de ps3, maar wil het toch een kans geven. is dit spel pro enchanced/hdr?
Ea access is ideaal voor ‘af en toe een maandje’ wat mij betreft. Ik heb dat persoonlijk ook met gamepass (op xb dan).bram1984 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:24:
Prima deal voor de mensen die veel titels van een bepaalde uitgever spelen, denk ik. Ik loop er zelf niet heel warm voor, momenteel.
Al hoewel die zwel qua kwantiteit, kwaliteit en variatie wint.
Psnow nog niet getest maar zal wel idem zijn.
Als bedrijven (zoals iemand pasr posts eerder al aangaf) net zoals epic op pc, games exclusief houden gaat het wel vervelend worden maar daar zijn we zelf bij. Ik hoop en verwacht dat er dan public outcry komt. Met boycot acties. Maar er zijn natuurlijk games die zo popular zijn.... fifa, gta, wellicht ac. Dan weet je dat mensen niet gaan wachten.
We gaan het zien.
Spotify is voor mij het perfecte voorbeeld hoe het kan. Maar ik ben niet echt fanatieke muziek liefhebber waardoor ik mogelijke nadelen niet of minder ervaar,
en ik zie ook niet in hoe ze het gratis maar met ads bij gaming zouden kunnen invoeren.
Netflix was erg sterk maar kan me zo voorstellen dat ik ook daar wel is zou kunnen gaan hoppen met maand abbo’s.
10 second ninja DONE
Denk dat dit een beetje vooruitlopen is op streaming gamen. Je kan straks bij Stadia (bijvoorbeeld) voor een x bedrag alle games van een studio spelen voor een vast bedrag per maand. Zolang dat maandelijks opzegbaar is (en makkelijk) dan heb ik daar geen problemen mee. Alles valt of staat uiteraard wel met prijs, ik ga geen 50€ per maand lappen.steefje schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 23:40:
[...]
Gelijk heb je. Heb er ook niets mee, maar vrees dat we dit steeds vaker gaan zien. Ubisoft is er ook mee bezig. Als we het gewoon allemaal niet afnemen houd het vanzelf op
Maar moet zeggen dat ik wel een beetje moe wordt van al die abbo's, en ik moet eens kritisch gaan kijken welke ik überhaupt nog moet aanhouden.
[ Voor 16% gewijzigd door Flagg op 01-07-2019 10:13 ]
Ik betaal liever een eenmalig bedrag voor één game dan een vast bedrag per maand voor dingen die ik toch niet gebruik, zelfs als het uiteindelijk goedkoper zou zijn. Maar goed, ik ben ook zo iemand die bijvoorbeeld alleen de PS Plus games claimed die me leuk lijken. Voor PS Plus zou ik ook betalen wanneer er geen ‘gratis’ games aan verbonden waren.
Verder zou ik alleen voordeel zien in een subscription model als er meerdere uitgevers onderdeel zijn van een enkele sub. Uitgevers als EA, Ubi, Bethesda, etc. maken op jaarbasis naar mijn mening gewoon niet genoeg goede games om een subscription te kunnen verantwoorden. Hun oudere games zijn bovendien voor een prikkie te krijgen in sales of de tweedehands markt, wat een sub ook compleet onnodig maakt.
Zouden ze alles in één sub gooien dan zou ik persoonlijk waarschijnlijk nog steeds geen lid worden, maar dan zou ik er in ieder geval nog wat waarde in kunnen zien.
Verder zou ik alleen voordeel zien in een subscription model als er meerdere uitgevers onderdeel zijn van een enkele sub. Uitgevers als EA, Ubi, Bethesda, etc. maken op jaarbasis naar mijn mening gewoon niet genoeg goede games om een subscription te kunnen verantwoorden. Hun oudere games zijn bovendien voor een prikkie te krijgen in sales of de tweedehands markt, wat een sub ook compleet onnodig maakt.
Zouden ze alles in één sub gooien dan zou ik persoonlijk waarschijnlijk nog steeds geen lid worden, maar dan zou ik er in ieder geval nog wat waarde in kunnen zien.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Ik heb opeens Rebel Galaxy ontdekt. Mijn oude Freelancer experience wordt er wel mee gekieteld. Geen idee voor hoelang het leuk blijft, maar ik vind het nu de eerste 6 uur heerlijk spelen. Er komt een nieuwe aan, dus ben wel geinteresseerd geraakt.
Ik mis toch wel een goede space sim met een goed verhaal op de PS4. Elite Dangerous is me te complex en saai (door ontbreken campaign/story). No Man's Sky lijkt me VR wel wat, maar verder is de game niet echt boeiend.
Ik mis toch wel een goede space sim met een goed verhaal op de PS4. Elite Dangerous is me te complex en saai (door ontbreken campaign/story). No Man's Sky lijkt me VR wel wat, maar verder is de game niet echt boeiend.
Even voor je gegoogled: nee. Wel profijt van de boost mode.Hamazaki schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:37:
ik zie dat de bioshock collection extreem goedkoop is in de store. ik vond het spel niets aan op de ps3, maar wil het toch een kans geven. is dit spel pro enchanced/hdr?
http://www.pushsquare.com...o_-_best_boost_mode_games
Edit: Hier een link zonder flauwigheidHamazaki schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:37:
Enkel boost mode dus met hogere framerate. Sowieso, als je niets aan een spel vindt, zal je er ook niets aan vinden als het wat betere gfx of framerates heeft, toch ? Lijkt me €9 weggegooid in jouw geval.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2019 11:21 ]
ik twijfel nog, in het verleden genoeg meegemaakt dat ik een spel juist heel tof vond, na een 2e kans.Twixie schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:17:
[...]
Knip, lmgtfy weg
Enkel boost mode dus met hogere framerate. Sowieso, als je niets aan een spel vindt, zal je er ook niets aan vinden als het wat betere gfx of framerates heeft, toch ? Lijkt me €9 weggegooid in jouw geval.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2019 11:21 ]
Misschien dan even snel terug spelen op de PS3 ? Tenzij je je PS3 niet meer hebt, natuurlijk...Hamazaki schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:19:
[...]
ik twijfel nog, in het verleden genoeg meegemaakt dat ik een spel juist heel tof vond, na een 2e kans.
Zelf twijfel ik ook nog. De collectie staat al een tijd in mijn Wishlist en dit is de goedkoopste prijs ooit. Maar anderzijds zijn dat grote games, 3 dan nog, en heb ik eigenlijk veel te weinig tijd om te gamen met nog een enorm backlog. En ik ben eigenlijk ook helemaal geen FPS held op console.
Voor € 9 heb je niet zo snel een miskoop. Spellen zelf zijn erg goed.Hamazaki schreef op maandag 1 juli 2019 @ 11:19:
[...]
ik twijfel nog, in het verleden genoeg meegemaakt dat ik een spel juist heel tof vond, na een 2e kans.
Ik zat er zelf ook aan te denken. Heb de serie destijds met veel plezier gespeeld, maar na het bekijken van wat beeldmateriaal toch besloten hem links te laten liggen. De grafische upgrade is erg beperkt en rechtvaardigt voor mij geen extra playtrhough
PSN ID Binloading_nl
Dat laatste heb ik dus ook. Alles moet tegenwoordig in een abbo vorm gegoten worden. Dat dit gunstig is voor de fabrikant/leverancier staat buiten kijf, maar ik vind het rete irritant.Flagg schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:08:
[...]
Denk dat dit een beetje vooruitlopen is op streaming gamen. Je kan straks bij Stadia (bijvoorbeeld) voor een x bedrag alle games van een studio spelen voor een vast bedrag per maand. Zolang dat maandelijks opzegbaar is (en makkelijk) dan heb ik daar geen problemen mee. Alles valt of staat uiteraard wel met prijs, ik ga geen 50€ per maand lappen.
Maar moet zeggen dat ik wel een beetje moe wordt van al die abbo's, en ik moet eens kritisch gaan kijken welke ik überhaupt nog moet aanhouden.
Euro'tje hier, paar euro'tjes daar en uiteindelijk betaal je tientallen euro's voor allerlei producten/diensten per maand. Opzeggen is vaak redelijk makkelijk (alhoewel ik dat bij bijv. Spotify ook goed verstopt vond zitten...).
Ik zal in elk geval geen spellen kopen waarbij ik per maand moet betalen. Ik speel de ene maand meer dan de andere maand en dat varieert van een paar uurtjes tot helemaal niet spelen, een abbo is dan (teruggerekend naar uurtarief) voor mij gewoon niet aantrekkelijk.
Dank voor de tip! Ik hou zelf ook wel van een goede space sim, en vond in Elite Dangerous de leercurve te steil.. je moet een spel ook makkelijk op kunnen pakken als je deze een maand niet hebt kunnen spelen, en dat lukte mij bij deze nietXecuter NL schreef op maandag 1 juli 2019 @ 10:48:
Ik heb opeens Rebel Galaxy ontdekt. Mijn oude Freelancer experience wordt er wel mee gekieteld. Geen idee voor hoelang het leuk blijft, maar ik vind het nu de eerste 6 uur heerlijk spelen. Er komt een nieuwe aan, dus ben wel geinteresseerd geraakt.

Wel typisch, had deze via de PlayStation app op mijn S10 opgezocht, maar ipv de 7 euro te moeten betalen ging deze meteen downloaden
@SpeedyNick bedankt voor de tip. Zit metro te spelen, denk ff swtchen naar de store, zoeken op rebel galaxy, en inderdaad, ik kan ook gelijk downloaden. Bang, hele PS hangt. Moest stekker eruit halen zelfs ...

Woops-SaveMe- schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:47:
@SpeedyNick bedankt voor de tip. Zit metro te spelen, denk ff swtchen naar de store, zoeken op rebel galaxy, en inderdaad, ik kan ook gelijk downloaden. Bang, hele PS hangt. Moest stekker eruit halen zelfs ...

Dus om 7,- te besparen kost het een PS?

Ik wilde je een gratis spelletje laten spelen, niet je console bricken-SaveMe- schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:47:
Ik had de download aangezet via de Android PS app, terwijl de PS4 in rest mode stond. Misschien dat je hiermee beter resultaat hebt?
Tot dusverre (gisteren uurtje of 6 gespeeld, lang leve vrije dag-SaveMe- schreef op maandag 1 juli 2019 @ 23:59:
Game ondertussen kunnen downloaden. Geen idee of het de hele game is...
EDIT
Deze game gaat volgende week mijn PS4 in:
[YouTube: Dragon Quest Builders 2 - Multiplayer Trailer]
Demo dragon quest builders 2 ook aangezet, vanavond eens uit proberen
Haha eentje in de categorie "niks voor mij".-SaveMe- schreef op maandag 1 juli 2019 @ 23:59:
Game ondertussen kunnen downloaden. Geen idee of het de hele game is...
EDIT
Deze game gaat volgende week mijn PS4 in:
[YouTube: Dragon Quest Builders 2 - Multiplayer Trailer]
Haha! eentje in de category, lekker chill
Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.